Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Plugin schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:26:
[...]

Heb ambient occlusion uit gezet en motion blur op 0, probeer dat eens. Vind het zelf een stuk beter dan.
Thx, ga ik proberen. Motion blur wordt ik altijd beetje kniftig van dus die heb ik altijd al op 0 :)
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:58:
[...]

Precies dat he, hoe langer je de game speelt, hoe beter het wordt. Ik ben eigenlijk wel om, dit is potentieel een topgame.

Nadat je alle, eerlijk gezegd onacceptabele, ENORME ergenissen wel gewend bent (zoals de UI/unlocks/customization/assignments) en je er omheen kan spelen, wordt t spelletje verdomd leuk. Dat gezever dat je wapens/gadgets vrij moet spelen begint me echt de keel uit te hangen. Ik ben te lang bezig inefficient aan het spelen met wapens die op dat moment niet bijdragen aan winst. Dat jeukt als een dolle en weerhield me echt van potje na potje door te willen spelen.

Maar na een kleine zes uur eenmaal alle belangrijke dingen unlocked voor medic/assault/support en het spelletje pas écht kan beginnen, dan worden het mooie potjes. Heb nu al meer leuke en spannende (<20 tickets verschil) meegemaakt in conquest dan in BF4 - Hardline - BF1, kom verdacht veel teamplay tegen.

Ja de hitreg is nog belabberd bij vlagen, de visabilty mag beter, 1 extra magazijn bij spawn en de UI moet compleet overhoop, gaat ongetwijfeld ook nog lang duren, maar ik vrees dat dit wel een buy gaat worden.

Goed samenwerkende squads zijn zo verschrikkelijk veel effectiever dan ooit te voren ten opzichte van randoms, genieten! Toch vraag ik me echt af of dat mensen gaan weerhouden BFV te spelen die meer casual of af en toe willen spelen.
Zie er ook wel potentie in maar deze beta is not for me. Alle nadelen die je noemt ergeren me teveel.

Heel misschien dat ik nog een uurtje speel maar kans is groter dat ik de berichten en reviews na release even afwacht. Alsdan even kijken of de overgebleven ergernissen mee te leven valt.

Hopelijk luisteren ze heel goed naar de community en gebruiken ze hun tijd nuttig. :o

ps:
Als die gestoorde menu structuur / UI puur vanwege consoles is, denk ik waarom niet aanpassen voor PC.
Dat moet toch mogelijk zijn voor een bedrijf als EA. Kan toch nooit extreem duur zijn ofzo :?

[ Voor 77% gewijzigd door Help!!!! op 09-09-2018 09:39 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Krijgt eigenlijk alleen de Squad leader punten als die mensen killed met de V1?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BuGGeD
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-02 13:45
Dit weekend ook de beta kunnen proberen, na eerder ook de alpha's gespeeld te hebben.

De game voelt een stuk beter. Gunplay voelt prettig aan. Er zijn wel een paar puntjes die ergernis oproepen.

De Ammo en Health Crate moeten door mensen gebruikt worden (met E)... Tot nu toe heeft het meerendeel van m'n team dat altijd negeert. Met de Ammo en Health Pouches was het even wennen, maar het gebruik daarvan vind ik nog best goed werken. Door de health regen aanpassing voelt het ook nuttiger om medic te spelen. Ammo op spawn is wel echt aan de lage kant. Ook ben ik er niet zo'n fan van dat elke basis een Ammo en Health supply depot heeft.

The Company is ook niet iets waar ik echt vrolijk van wordt. Waarom moet ik terug naar het hoofdmenu om m'n wapens aan te passen? Sommige upgrades op de wapens zijn ook vrij vreemd...

De UI ben ik ook geen fan van. Het ziet er wel strak uit, maar mijn gevoel zegt gewoon dat het niet past bij een game die in de Tweede Wereldoorlog afspeelt.

Grafisch heb ik wat moeite met BF. Naast hier en daar wat visibility problemen, lijken alle textures ook "te schoon". Met name in Rotterdam.

Ondertussen heb ik m'n mening over het spel wel bijgesteld. Ik denk dat er echt wel een pareltje in schuilt.

Echter ben ik bang voor het gebrek aan content op release. Beide Battlefront games waren erg schaars qua content, en Battlefield 1 was niet veel beter. Nu krijgen we met Battlefield V op het begin maar twee facties, maar zelfs die facties lijken best wat content te missen qua wapens en dergelijke. Ik realiseer me dat games als BF 1942 maar 2 wapens per klasse hadden, maar BF4 was released met een shitton aan wapens. Hoewel die in het begin niet allemaal viable of uniek waren, zat er wel een hoop in de game (ook veel bugs). Ook maar acht maps op release. Co-op is uitgesteld... Er gaat gewoon weer een gebrek aan content zijn.

Voorlopig laat ik de game nog links liggen, hoewel ik denk dat het met meer content al een hoop zou schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ook zo iets raars. Dikke regen in de rotterdam map en dan kijk ik omhoog en zie ik blauwe lucht met hier en daar wat witte wolken :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 30-09 15:43

Tusk

Sticky Bomb likes you!

41 dmg voor een headshot met de LMG slaat natuurlijk nergens op....

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
BuGGeD schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:37:

Echter ben ik bang voor het gebrek aan content op release. Beide Battlefront games waren erg schaars qua content, en Battlefield 1 was niet veel beter. Nu krijgen we met Battlefield V op het begin maar twee facties, maar zelfs die facties lijken best wat content te missen qua wapens en dergelijke. Ik realiseer me dat games als BF 1942 maar 2 wapens per klasse hadden, maar BF4 was released met een shitton aan wapens. Hoewel die in het begin niet allemaal viable of uniek waren, zat er wel een hoop in de game (ook veel bugs). Ook maar acht maps op release. Co-op is uitgesteld... Er gaat gewoon weer een gebrek aan content zijn.
Als je ziet wat een shitload aan wapens, unlocks en voertuigen erin zitten. Ik laat bewust de customisation buiten dit lijstje want dat zie ik niet als content.
Die dingen krijg je in 8 maps met ik-weet-niet-hoeveel verschillende gamemodes per map.

En dit zijn maps met een aanzienlijke omvang, geen CQC maps zoals CoD heeft.

Hoe kan je dan spreken over te weinig content? Lijkt me niet dat BF5 het moet hebben van de coop die erbij komt.

Als ik de Rotterdam map zie, ben ik positief over het mapdesign en denk ik oprecht dat ze ook daar een stap in de goede richting maken. Narvik vind ik wat minder omdat het meer lineair is met minder mogelijkheden en veel teveel chaos.

Ik speel sowieso max met 48 man in een server, dus na release zal mijn speelervaring nog wat positiever worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:23

jagermeister

Artillerie magneet :-(

StealthyPeanut schreef op zondag 9 september 2018 @ 08:23:
[...]

[...]

/care

Die cosmetics kunnen me echt gestolen worden. Zolang de gameplay goed is (en daar gaat BF5 sinds BF2 eindelijk weer een beetje de goede richting op) zal ik de game gewoon spelen. En met heeeeel erg veel plezier.
Tja, ik vind dat er echt heel veel verbeterd moet worden wil ik hier mijn geld aan uitgeven.

- GFX zijn een stap terug in vergelijking tot BF1.
- Maps missen ziel. Op de een of andere manier voelt alles doods en statisch aan.
- Ik heb niet het gevoel aan een grootse slag deel te nemen zoals in voorgaande titels. In BF1 hebben ze het oorlogssfeertje heel goed neer weten te zetten, maar hier is alles te clean.
- Characters zien er debiel uit en de beweging oogt lomp.
- Er is een probleem met de belichting. De zon in Rotterdam is zo fel dat de rest er uit ziet als overbelichte en verkleurde zooi.
- Battlefield gaat toch om de mix vehicle warfare vs infantery? Ik heb hier het gevoel dat de vehicles maar een bijzaakje zijn. Ze zijn tot nog toe over het algemeen redelijk afwezig en vaak ook flink waardeloos omdat ze snel weer terug naar de mainbase moeten.
- Als je in dekking iemand revived wordt je alsnog vaak afgeknald omdat je gaat zitten tijdens de revive animatie en je met je kop boven je dekking uitsteekt. Verder zijn er niet veel die zich eraan wagen omdat je 9 van de 10 keer tijdens het reviven wordt afgeknald.
- Wachten tijdens bleeding-out is vevelend en wordt nog vervelender als je daarna nog eens 10 seconden moet wachten
- Het zit bomvol met bugs.
- Gebouwen zijn leeg van binnen.
- Fortifications vind ik tot nu toe maar een gimmick en vrijwel niets toevoegen.
- Het menu is verschrikkelijk
- Squad-spawn is kut. Ik wil zien waar ik spawn.
- Zaken die beloofd zijn zitten er (nog) niet in, zoals het kunnen verslepen van teammate die ligt dood te gaan, kogels door muren.
- Je wapens met allemaal cosmetische versieringen kunnen "opleuken" vind ik echt too much. Had de tijd en geld geïnvesteerd in het goed maken van de game.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuGGeD
StealthyPeanut schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:10:
[...]

Als je ziet wat een shitload aan wapens, unlocks en voertuigen erin zitten. Ik laat bewust de customisation buiten dit lijstje want dat zie ik niet als content.
Die dingen krijg je in 8 maps met ik-weet-niet-hoeveel verschillende gamemodes per map.

En dit zijn maps met een aanzienlijke omvang, geen CQC maps zoals CoD heeft.

Hoe kan je dan spreken over te weinig content? Lijkt me niet dat BF5 het moet hebben van de coop die erbij komt.

Als ik de Rotterdam map zie, ben ik positief over het mapdesign en denk ik oprecht dat ze ook daar een stap in de goede richting maken. Narvik vind ik wat minder omdat het meer lineair is met minder mogelijkheden en veel teveel chaos.

Ik speel sowieso max met 48 man in een server, dus na release zal mijn speelervaring nog wat positiever worden.
Aanzienlijke omvang? Zowel Rotterdam als Narvik zijn niet echt mappen met een omvang die ik persé met BF associeer. Tuurlijk heeft elke Battlefield z'n verschil in map designs gehad, maar Battlefield V launched gewoon met minder dan voorgaande titels. Battlefield 3 had 9 maps op launch, met daarbij nog epische varianten voor rush, wat in andere titels al minder naar voren kwam. Battlefield 4 had 10 maps op launch, met Levelution, die de maps toch redelijk veranderde. Flood Zone met Levelution zorgde voor hele andere gameplay dan zonder Levelution. Zelfs Hardline had 9 maps op launch. Ook Battlefield 1 lanceerde met 9 maps, dat was een titel waar ik vrij snel op was uitgekeken.

Als we kijken naar wapens, dan had Battlefield 3 zo'n 50 wapens op launch, met een hoop attachments die zowel pros als cons hadden. Battlefield 4 had bijna 80 wapens op launch, en net als BF3 een hoop attachments. Zelfs Hardline had meer dan 50 wapens met attachments. Op launch had BF1 slechts 36 wapens en BFV gaat hoogstwaarschijnlijk launchen met minder dan dat. En ja, ik ben op de hoogte van de upgrades die je kan kopen/verdienen voor je wapens, maar de "keuze" is minimaal. 't Is niet dat je wapens op dezelfde manier kan aanpassen aan jouw speelstijl zoals dat in Battlefield 3, 4 en zelfs in Hardline kon.

Nu werd er bij BF 1 al gezeurd dat er content mistte. Denk je nu echt dat ze met minder aangekondigde content er meer uit gaan halen dan bij Battlefield 1? Cosmetische customisatie is leuk, maar voegt niets toe aan gameplay.

Bovendien zeg je zelf al dat Narvik een wat "mindere" map vindt. Dat limiteert de hoeveelheid optimaal plezier die je uit de launch content gaat halen.

Na de Battlefield 1 release en het Battlefront II fiasco ben ik gewoon voorzichtig. Als DICE hun eigen trend blijft volgen, is de launch maar magertjes gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:21

Shabbaman

Got love?

Je moet voor de grap in het "your company"-scherm eens een paar keer wisselen tussen axis en allies: het model van het gezicht wordt niet getekend maar veranderd in het andere karakter. Bizar. Ik vind het komisch.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
BuGGeD schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:52:
[...]

Aanzienlijke omvang? Zowel Rotterdam als Narvik zijn niet echt mappen met een omvang die ik persé met BF associeer. Tuurlijk heeft elke Battlefield z'n verschil in map designs gehad, maar Battlefield V launched gewoon met minder dan voorgaande titels. Battlefield 3 had 9 maps op launch, met daarbij nog epische varianten voor rush, wat in andere titels al minder naar voren kwam. Battlefield 4 had 10 maps op launch, met Levelution, die de maps toch redelijk veranderde. Flood Zone met Levelution zorgde voor hele andere gameplay dan zonder Levelution. Zelfs Hardline had 9 maps op launch. Ook Battlefield 1 lanceerde met 9 maps, dat was een titel waar ik vrij snel op was uitgekeken.

Als we kijken naar wapens, dan had Battlefield 3 zo'n 50 wapens op launch, met een hoop attachments die zowel pros als cons hadden. Battlefield 4 had bijna 80 wapens op launch, en net als BF3 een hoop attachments. Zelfs Hardline had meer dan 50 wapens met attachments. Op launch had BF1 slechts 36 wapens en BFV gaat hoogstwaarschijnlijk launchen met minder dan dat. En ja, ik ben op de hoogte van de upgrades die je kan kopen/verdienen voor je wapens, maar de "keuze" is minimaal. 't Is niet dat je wapens op dezelfde manier kan aanpassen aan jouw speelstijl zoals dat in Battlefield 3, 4 en zelfs in Hardline kon.

Nu werd er bij BF 1 al gezeurd dat er content mistte. Denk je nu echt dat ze met minder aangekondigde content er meer uit gaan halen dan bij Battlefield 1? Cosmetische customisatie is leuk, maar voegt niets toe aan gameplay.

Bovendien zeg je zelf al dat Narvik een wat "mindere" map vindt. Dat limiteert de hoeveelheid optimaal plezier die je uit de launch content gaat halen.

Na de Battlefield 1 release en het Battlefront II fiasco ben ik gewoon voorzichtig. Als DICE hun eigen trend blijft volgen, is de launch maar magertjes gevuld.
Rotterdam is voor CQC een relatief grote map. Geen idee hoe de grootte van de map Rotterdam is in verhouding tot:

✅Devastation: Infantry focused map, few tanks - Think of #BF1942 Berlin (Medium-Sized Map)
✅Hamada: Vehicle focused map - air, land and sea combat (Massive Map)
✅Aerodrome: Infantry focused map, few vehicles (Small Map)
✅Fjell 652: Infantry and planes, no tanks (Small Map)
✅Twisted Steel: Vehicle map, infantry spaces (Large Map)
✅Arras: Tank battles in the French countrysides, infantry battles in the center (Medium-Sized Map)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:25
Ik heb het spel even geprobeerd op mijn PC, maar het loopt belabberd! Voorgaande BF-games werkten prima, maar wat ik ook doe (alles op low en effecten uit), de framerate blijft onspeelbaar. Het ligt vast aan mijn systeem, maar eigenlijk dacht ik dat ik nog best een degelijke game-pc had :-).

Specs:
- Windows 10 64bit
- Core i5 4570s
- 8GB ram
- GTX 970 4GB
- SSD

Wat is de grootste bottleneck denken jullie? Heb hem maar even op de PS4 gespeeld, maar ik haat controllers met FPS-games :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Zerosum schreef op zondag 9 september 2018 @ 00:25:
[...]

Ik heb er nu een aantal uurtjes op zitten en heb precies hetzelfde gevoel.
In het begin mwah.... maar het is eigenlijk toch wel leuk. De geluiden zijn gaaf, de bugs nog verschrikkelijk en het schieten is precies goed, maar als je een keer die rocket op 7 a 8 man heb kunnen stuk slaan, wauw, wat gaaf.

Ondanks dat er echt nog veel aan moet gebeuren, heeft het echt potentie, ik zie zelfs meer samenwerking met total strangers dan ooit te voren. Ja, je wordt vaak niet revived, maar toch meer dan anders. Die kleine dingen als uit ramen kunnen springen, geweldig. Ik heb meer bijna win, bijna loose potjes gehad in deze beta dan in tijden in BF1, das dan toch ook wel weer bijzonder. Daarnaast speel ik hem nu op een GTX970 op 1440p en welliswaar medium, maar draait als een tiet. Weinig lag gezien nog, 12 uur op de teller.
ook ik heb het gevoel dat mijn mening een beetje bij aan het stellen ben. Ik mis nog steeds die WW2 vibe die er gewoon niet in zit. Maar ik heb wel leuke potjes gespeeld. De onbalans qua score die in bijna iedere BF1 pot aanwezig is heb ik nog niet zo heftig meegemaakt in BF5. Het was zelfs een paar keer spannend wie er ging winnen. Ik ga hem nog steeds niet meteen aanschaffen zodra hij uit is. Ik gaat eerst afwachten hoe de game word ontvangen door iedereen. Dan zie ik het daarna wel.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 12:35
TheProf82 schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:53:
Wat is de grootste bottleneck denken jullie? Heb hem maar even op de PS4 gespeeld, maar ik haat controllers met FPS-games :-).
In ieder geval niet de 970, want op mijn i7 6700k met 16GB draait het met 70-80 FPS op medium boven verwachting met een 970.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik heb het spel even geprobeerd op mijn PC, maar het loopt belabberd! Voorgaande BF-games werkten prima, maar wat ik ook doe (alles op low en effecten uit), de framerate blijft onspeelbaar. Het ligt vast aan mijn systeem, maar eigenlijk dacht ik dat ik nog best een degelijke game-pc had :-).

Specs:
- Windows 10 64bit
- Core i5 4570s
- 8GB ram
- GTX 970 4GB
- SSD

Staat DirectX 12 misschien aan? Zo ja, zet die eens ff uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 08:16
jagermeister schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:51:
[...]

- Maps missen ziel. Op de een of andere manier voelt alles doods en statisch aan.
- Ik heb niet het gevoel aan een grootse slag deel te nemen zoals in voorgaande titels. In BF1 hebben ze het oorlogssfeertje heel goed neer weten te zetten, maar hier is alles te clean.
- Er is een probleem met de belichting. De zon in Rotterdam is zo fel dat de rest er uit ziet als overbelichte en verkleurde zooi.
- Battlefield gaat toch om de mix vehicle warfare vs infantery? Ik heb hier het gevoel dat de vehicles maar een bijzaakje zijn. Ze zijn tot nog toe over het algemeen redelijk afwezig en vaak ook flink waardeloos omdat ze snel weer terug naar de mainbase moeten.
- Als je in dekking iemand revived wordt je alsnog vaak afgeknald omdat je gaat zitten tijdens de revive animatie en je met je kop boven je dekking uitsteekt. Verder zijn er niet veel die zich eraan wagen omdat je 9 van de 10 keer tijdens het reviven wordt afgeknald.
- Wachten tijdens bleeding-out is vevelend en wordt nog vervelender als je daarna nog eens 10 seconden moet wachten
- Fortifications vind ik tot nu toe maar een gimmick en vrijwel niets toevoegen.
- Het menu is verschrikkelijk
- Zaken die beloofd zijn zitten er (nog) niet in, zoals het kunnen verslepen van teammate die ligt dood te gaan, kogels door muren.
- Je wapens met allemaal cosmetische versieringen kunnen "opleuken" vind ik echt too much. Had de tijd en geld geïnvesteerd in het goed maken van de game.
Hier kan ik me wel in vinden. Op zich speel ik wel leuke potjes, maar de voertuigen voegen tot nu toe heel weinig toe. Misschien dat dat in andere maps anders is. Bovendien voelt het allemaal wat saaiig aan. Rotterdam ziet er mooi uit hoor, maar heb totaal geen BF gevoel.
En destructie valt ook vies tegen. Gisteren in Rotterdam rond gereden met een Tiger, grappig.. maar vervolgens blijft je tank stil staan omdat de auto's langs de kant van de weg blijkbaar van beton zijn, niet stuk te krijgen of overheen te rijden. Sorry hoor, dat kan in de huidige games toch ook wel iets beter me dunkt?
Ik denk dat ik het spel uiteindelijk wel ga halen nog, maar die reservering deed ik bij COD WWII ook en dat spel heb ik nog steeds niet gekocht.
Sterker.. ik heb BF3 weer geinstalleerd en dat bevalt me eigenlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zeker bij launch, maar ook nog genoeg daarna, hebben BF games toch wel vaak het probleem gehad dat primaire taak van infanterie op veel maps was om als target practise voor de voertuigen te dienen. Ik vind het niet verkeerd klinken dat misschien de balans eens iets de andere kant op is geschoven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StealthyPeanut
BuGGeD schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:52:
[...]

Dus er moeten 60 wapens inzitten om een game interessant en boeiend te houden? Waarvan je 70% alleen voor de unlock speelt en daarna nooit meer? Hell no. Liever niet zelfs. In BF2 had je per klasse 3 wapens zonder een enkele attachment. En toch heb ik die game meer dan 1000 uur gespeeld. Je ziet dat je met BF5 met terug gaat richting de basis van waar de game zo groot mee is geworden. Prima imho. [quote][b]

Dus 1 map minder dan voorgaande delen? Zou goed kunnen. Maar eer dat ik die 8 maps in een rotatie beu begin te raken, ben ik alweer 300 uur verder. Als je dat al redt. Ik heb zelfs meer dan 200 uur ol Wake gespeeld. Een eenvoudigere map bestaat haast niet, maar toch verveelde het niet.

Zeker voor een launch en de eerste honderden uren heeft BF5 imho meer dan genoeg content. Ook nog Grand Operations als alternatieve speelmodus (en de andere maar die trekken me niet) ga ik me wel vermaken.

En ja: Rotterdam is voor een urban map aanzienlijk. Ook voor BF begrippen. Komt ongeveer overeen met Karkand. Niet voor vehicle warfare, maar daar ligt de focus duidelijk niet op.

@jagermeister
Mooi verhaal, maar voor nu niet de tijd en zin om er per punt op in te gaan (ben op vakantie:)). Je hebt op punten ook echt gelijk en dat moet beter, maar zal vanavond nog even ingaan op wat andere punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Betreft de wapens zijn de unlocks zoals ik heb begrepen meer upgrades dan dat ze er een andere wapen van maken. Je wil dus alle upgrades vrij spelen en lopen we straks allemaal met dezelfde maximale setup. Dat zou wel jammer zijn.

Het is inderdaad een beetje gek dat een tank om een auto heen moet rijden. Wel zijn de tanks erg krachtig en loop ik liever een blokje om als ik een tank zie. De game heeft nog een lange weg te gaan en mis ik nog mensen die je weg wil slepen.

Het bouwen van de obstructies vind ik overigens wel een toevoeging en kan het op een heleboel plekjes. Het kan een tegenstander vertragen of kan je dekking zoeken.

Ikzie veel argumenten in de chat waar ik me goed in kan vinden wat er nog niet lekker is aan het spel. Met name de lege ruimtes in kamers zijn jammer. Wellicht is het een probleem voor de game engine om dit allemaal te verwerken online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Aantal mappen maakt me niet zoveel uit. 8 of 10 is mij om het even. Maar de mappen die er zijn moeten wel goed zijn en geoptimaliseerd per gamemode. Liever 8 echt goede dan 12 middelmatige.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 01:40

marapuru

db.

jagermeister schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:51:
[...]

Tja, ik vind dat er echt heel veel verbeterd moet worden wil ik hier mijn geld aan uitgeven.

[knip]
[knip]
Kogels door muren werkt al wel. Ik heb meerdere malen door houten muurtjes en 'stof'-achtige obstakels een vijand doodgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
marapuru schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:51:
[...]

Kogels door muren werkt al wel. Ik heb meerdere malen door houten muurtjes en 'stof'-achtige obstakels een vijand doodgeschoten.
Bij vlag C in Rotterdam werkt het ook goed, er zitten bijna altijd campers in de huisjes, ipv als een malle de trap op te rennen, er gewoon onder staan en door het hout schieten, werkt perfect.

Het is alleen jammer dat je de trip mines niet stuk kan schieten, ik mag hopen dat het een bug is. Ik wacht nu altijd tot een teammate erover rent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuGGeD
StealthyPeanut schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:27:

Dus er moeten 60 wapens inzitten om een game interessant en boeiend te houden? Waarvan je 70% alleen voor de unlock speelt en daarna nooit meer? Hell no. Liever niet zelfs. In BF2 had je per klasse 3 wapens zonder een enkele attachment. En toch heb ik die game meer dan 1000 uur gespeeld. Je ziet dat je met BF5 met terug gaat richting de basis van waar de game zo groot mee is geworden. Prima imho.
Dat is niet wat ik zeg. Wat ik typte is dat ik bang ben dat er een gebrek aan content gaat zijn. Zeker in vergelijking met voorgaande delen. Daarnaast heeft DICE niet echt vertrouwen gewekt met hun laatste releases en hun reacties op community feedback.

Wapens kun je niet meer aanpassen aan je eigen speelstijl. De upgrades zijn gewoon stat increases, maar passen de speelstijl van een wapen niet aan. In Battlefield 1 zijn ze ook voor minder wapens gegaan en dat werd DICE ook niet in dank afgenomen.
Dus 1 map minder dan voorgaande delen? Zou goed kunnen. Maar eer dat ik die 8 maps in een rotatie beu begin te raken, ben ik alweer 300 uur verder. Als je dat al redt. Ik heb zelfs meer dan 200 uur ol Wake gespeeld. Een eenvoudigere map bestaat haast niet, maar toch verveelde het niet.
Ik zeg ook niet dat de mappen saai zullen zijn, ik merk enkel op dat het geheel aan content minder is dan voorgaande delen. Ze hebben ingezet op cosmetische customisation, maar hebben diepgang in de gameplay redelijk genegeerd.
En ja: Rotterdam is voor een urban map aanzienlijk. Ook voor BF begrippen. Komt ongeveer overeen met Karkand. Niet voor vehicle warfare, maar daar ligt de focus duidelijk niet op.
Volgens mij is Karkand toch echt een stukje groter. Ook Siege of Shanghai, Dawnbreaker, Road to Jalalabad, Markaz Monolith, Azadi Palace en zelfs Amiens zijn volgens mij echt grotere urban maps. Rotterdam lijkt meer de grootte van Seine Crossing en Pearl Market te hebben. Dat kan mijn gevoel zijn, maar volgens mij is Rotterdam echt niet speciaal qua grootte voor een urban map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
RubenDJ schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:12:
[...]

In ieder geval niet de 970, want op mijn i7 6700k met 16GB draait het met 70-80 FPS op medium boven verwachting met een 970.
Ik vermoed dat het mijn CPU en in mindere mate RAM is.
jagermeister schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:13:
[...]
Staat DirectX 12 misschien aan? Zo ja, zet die eens ff uit. :)
Beide geprobeerd, weinig verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 13:49
TheProf82 schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:48:
[...]

Ik vermoed dat het mijn CPU en in mindere mate RAM is.

[...]

Beide geprobeerd, weinig verschil.
Bij mij loopt ie prima met een i5 4460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Een grote ergernis dat ik heb met de game is dat het vaak veel te random is doordat je geen idee hebt waar de vijanden ongeveer zijn. Zeker in Conquest rotterdam heb ik een aantal potjes gehad waarvan ik dacht, wtf man. Wat doe je daar uberhaubt.. Op de meest random locaties opeens uit het niets in een halve seconde dood geschoten worden.. Met al die verticaliteit, kleine steegjes, gebouwen waar je in kan.

En dat alles zonder flares of spotten..

Ik ga hem wss wel kopen, maar betwijfel of ik er ook 300u op ga spelen, zeker nu ik terug een potje BF1 gespeeld heb en daar onmiddellijk veel meer fun had.

[ Voor 15% gewijzigd door SmokingCrop op 09-09-2018 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
SmokingCrop schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:13:
En dat alles zonder flares of spotten..
De Recon class heeft gewoon een spotting flare, weliswaar maar eentje, maar alsnog niemand die hem gebruikt omdat je die moet vrijspelen en ook nog moet weten dat je die kan kiezen. :P

Volgens mij had ik dit beter niet kunnen zeggen omdat iedereen nu weer deze ingebouwde wall/map-hack gaat gebruiken. :+ #compleetwegmetdespottingflare #dicecateringtocasualsagain

[ Voor 22% gewijzigd door CaptainPanda op 09-09-2018 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
CaptainPanda schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:28:
[...]

De Recon class heeft gewoon een spotting flare, weliswaar maar eentje, maar alsnog niemand die hem gebruikt omdat je die moet vrijspelen en ook nog moet weten dat je die kan kiezen. :P
De spotting flares die ik al gezien heb via bv. een tank zijn bijzonder klein qua range, wat ze vrijwel nutteloos maakt.

Die radar van een vliegtuig is dan nog het beste, maar ja, ik ben altijd maar de enige die dat gebruikt blijkbaar op dit moment, dus kan ik er zelf niet van genieten :P

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 09-09-2018 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

marapuru schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:51:
[...]

Je hebt gelijk. :)

https://www.reddit.com/r/...netration_thank_you_dice/

Maar probeer eens met de machinegun van een tank mensen neer te maaien die op de vloer van een tram liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door jagermeister op 09-09-2018 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:32

KipCurreh

Nightcrawler

Specs:
- Windows 10 64bit
- Core i5 4570s
- 8GB ram
- GTX 970 4GB
- SSD

wat noem je onspeelbaar natuurlijk..
Ik heb even gespeeld op high 1080p met ;

i5-4670
R9 280X
16 GB ram
HDD install

En ging naar mijn mening echt wel vlot genoeg.. Geen FPS teller aan wel helaas..
Maar ik kan dus wel ongeveer inschatten dat ik bv op medium wel rond de 60 zal zitten ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aantal uren gespeeld. Draait met 50-60 fps nog verrassend goed op 1080p op m’n i5-4690K/16GB/RX480 8GB met settings op High/Ultra. Menustructuur is ruk, Rotterdam is een mooie map met nog veel bugs, Narvik vind ik wat minder met al die sneeuw, maar beide zijn voor voertuigen i.c.m. max. 64 players wat te “druk” voor me. Speel liever nog grotere en ruimere mappen met minder spelers (16-32 max.). Belichting is in de Rotterdam map soms ook wat te sterk waardoor het (nog) moeilijker wordt om vijanden te zien. Maar wel goed dat het spotten, Dorito’s schieten, eruit is gelaten.

Ben een casual (kwalitatief matige) gamer en BF1 was de laatste shooter die ik -nauwelijks- speelde, inclusief bijna alle voorgaande BF-versies. Merk nu wel dat ik in BFV meer aan teamplay doe dan ervoor. Speel in BF bijna altijd Support en doe nu veel meer aan reviven (9 van de 10 keer leg je dan zelf het loodje), ammo supplyen, naast repairen en rondcommanderen.

Als BFV naast grote voertuig-maps nog een aantrekkelijke en uitgebreide single-player krijgt, dan haal ik ‘m wellicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

[ Voor 34% gewijzigd door jagermeister op 09-09-2018 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Neemt iemand zijn video's daadwerkelijk serieus??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Borentos schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:23:
[...]

Ik beoordeel hem op wat ie zegt en in deze video heeft ie toch echt heel veel valide zaken te melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Borentos schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:23:
[...]

Ik vind zijn content de laatste tijd wat minder. Ik heb het idee dat hij wel wat kritischer op BF5 is geworden in de vorm van "damage control" Immers heeft hij (in mijn ogen terecht) veel kritiek ontvangen hoe hij de "tegenstanders" van vrouwen (op deze manier) in de game zitten neerzet als racisten, anti vrouw, dom, Thrump stemmer. Hij sloeg de plank wat mij betreft flink mis. Toch kan ik de kwaliteit over het algemeen van zijn content wel waarderen.

[ Voor 8% gewijzigd door RoyK op 09-09-2018 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:34

superwashandje

grofheid alom

Prosac schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:17:
[...]
Sterker.. ik heb BF3 weer geinstalleerd en dat bevalt me eigenlijk prima.
word dit nog gespeeld? ik heb de bf5 beta een paar potjes gespeeld maar krijg (o.a. grotendeels door de menus!) grote heimwee naar 3 :(

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Wat ik veel te regelmatig ervaar is de hoeveelheid aan cheaters in BF4 en BF3. Dat is echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 08:16
superwashandje schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:50:
[...]

word dit nog gespeeld? ik heb de bf5 beta een paar potjes gespeeld maar krijg (o.a. grotendeels door de menus!) grote heimwee naar 3 :(
Er zijn nog een paar actieve servers. Gunmaster, Domination en Conquest wordt nog wel gespeeld. Na 20:00 heb je wel wat meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:42
Wat ik zo typisch vind. In het hoofdmenu heb je 5 opties waaronder more. En daar zitten alleen options en about tussen. Konden die ook niet gewoon in het eerste scherm? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Een handvol valide punten, die iedereen al weet, in een klaagvideo van 23 minuten gegoten. Beetje overdreven imho en op zoek naar kliks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

StealthyPeanut schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:23:
[...]

Een handvol valide punten, die iedereen al weet, in een klaagvideo van 23 minuten gegoten. Beetje overdreven imho en op zoek naar kliks.
Achja.. het is dan ook zijn boterham O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt wel of de Narvik map hier lekkerder loopt dan de 010 map;), ook de Rotterdam map vind ik er te gelikt uitzien en ben er nogal slecht in om daar de vijand te zien.

Heeft deze beta ook wat updates gehad zonder dat te merken?

Wat wel erg snel werkt is de ALT-F4 optie, werkt direct _/-\o_ , zonder geintje overigens, bij BF1 duurde het een paar seconden om af te sluiten na deze actie.

Hoop dat in volledige spel wanneer een kill de tegenstander zijn naam in het rood komt, blijft wazig wanneer je er 1 maakt soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:27:
Lijkt wel of de Narvik map hier lekkerder loopt dan de 010 map;), ook de Rotterdam map vind ik er te gelikt uitzien en ben er nogal slecht in om daar de vijand te zien.

Heeft deze beta ook wat updates gehad zonder dat te merken?

Wat wel erg snel werkt is de ALT-F4 optie, werkt direct _/-\o_ , zonder geintje overigens, bij BF1 duurde het een paar seconden om af te sluiten na deze actie.

Hoop dat in volledige spel wanneer een kill de tegenstander zijn naam in het rood komt, blijft wazig wanneer je er 1 maakt soms.
Hahaha, hoe ironisch dat iemand blij is met hoe snel het spel afsluit. Zegt wel wat over het spel :D ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

superwashandje schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:50:
[...]

Meer dan genoeg:

https://www.gametracker.com/search/bf3/

Steam || Diablo 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:01
Zijn er problemen met de EA servers?
Ik kon gisteren probleemloos BF5 spelen maar kom nu niet verder dan offline mode in de Origin client.

Na een aantal keren de Origin client te hebben herstart lukt het nu wel weer om in te loggen...

Vreemd...

[ Voor 28% gewijzigd door Leader98 op 09-09-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 11:50
Leader98 schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:07:
Zijn er problemen met de EA servers?
Ik kon gisteren probleemloos BF5 spelen maar kom nu niet verder dan offline mode in de Origin client.

Na een aantal keren de Origin client te hebben herstart lukt het nu wel weer om in te loggen...

Vreemd...
Ik loop nu ook tegen aameldproblemen aan. Origin blijft offline staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:01
Net wel ff in een potje maar nu weer een server disconnect...
Toevallig ook XS4All?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:21

steveman

Comfortabel ten onder

/me start Origin op

Hmm... credentials invullen...?

/me gaat weer wat anders doen :+

Men wil kennelijk collectief heel graag nog even knallen :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit joh, en dan die reacties. Alleen.maar.zeiken. Dat is waar de mensheid heengaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Heerlijk om iemand zo goed te zien verwoorden waarom mapdesign na BF2 totaal niet meer is waar BF zo groot mee is geworden.

Hij had dit alleen ook na de beta van BF3 al kunnen maken en posten. Niet per se iets dat pas na BF5 is gebeurd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 18:17
Hieronder mijn review, aub mensen, passeer BFV, laat het liggen.

Na een gecombineerde hoeveelheid van meer dan 10.000 uur sinds BF2 is het na 50 uur BF1 en 2 uur BFV Open Beta voor mij definitief klaar. Ik hang mijn helm op en leg mijn wapen weg.

Ik heb absoluut geen afiniteit meer met de drastische veranderingen aan een spel waar al een geniale blauwdruk ten grondslag stond sinds basically, for ever. Veel is al geroepen, maar als BFV zich focust op Ray Tracing en nieuwe animaties, en zich niet stort op wapens en meer content dan is het einde zoek.

Het was ooit allemaal groots maar het wordt steeds kleiner. En het ergste van alles is, ze hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden. Ze hebben alle ervaring al, ze hebben werkende spellen waar het allemaal wel kan. Het is nog een beta, maar ik garandeer dat het allemaal maat lacking gaat zijn zodra het spel uit is. Open dan BF4 of BFBC2 en ga dan maar tellen, de hoeveelheid wapens en maps bij launch. Man man man, zoveel wapens in de vorige edities, waar gaat het mis? Het ontwikkelen van animaties die niets toevoegen? Maak een vergelijk.

Weapon customization in het hoofdmenu? Waarom. Ben je bezig op een grote map, dan wil ik mijn main weapon gericht op long range encounters afstellen. Zodra we gaan pushen voor flaggen in het midden wil ik een wapen die op CQB afgestemd is. Waarom gooi je het briljante menu weg dat al sinds eeuw en dag beschikbaar is in spellen die geweldig waren en het simpelweg gewoon PRIMA deden?!

Ik heb serieus waar het gevoel alsof er sinds BF1 een soort van onzichtbare handicap over je schouders wordt geplaatst waardoor de dynamiek in het spel gewoon verpest wordt. Inplaats van tools gebruiken on the go wordt je gelimiteerd. Ik snap de filosofie gewoon niet. Was BF4 te hoogdrempelig ofzo? Het lijkt wel alsof alles dommer moet worden. Een ding weet ik zeker, mijn arme zoon als dit de toekomst is. Arme kinderen die dit binnenkort gaan moeten spelen als dit de voorbode voor de toekomst is. Wellicht gaan zij dit ervaren. Jammer dat ze de experience niet gaan krijgen die ik en velen hebben gehad in voorgaande installments.

Het laatste mijn in mijn review is de currency voor het unlocken van attachments. Er hangen muntjes achter. Niet de oude vertrouwde systematiek van kill 600 enemies to unlock attachment x. Ook hier zal weer een grondslag liggen voor toekomstige betalingen. Eurotjes voor het unlocken van alle attachments per class zoals in BF1 het geval was. Alsof 60 euro niet genoeg was.

Als het aan mij lag, implementeren ze een tweede BFV waar een blauwdruk van BF3/4 achter zit qua design met een prijskaartje van wat mij betreft 100 euro. Kijken welke beter gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik mag niet meer spelen van EA en DICE. -O-

Gisteren kreeg ik random crashes, vandaag mag ik niet verbinden met een server. Op zich ben ik ook wel klaar met de mappen en de beta. Conquest heeft mij nooit echt getrokken. In BFBC2 was het nog redelijk maar sinds BF3 is het eigenlijk alleen maar als kippen zonder kop rondjes rennen. Dat is het nu weer waardoor Rotterdam mij niet zo trekt. Breakthough en Airborne vind ik wel leuk, als je eens niet een potje hebt waar je team meer snipers heeft dan de vijand. Verder ben ik wel aardig uitgekeken op Narvik. Het is geen sterke map.

edit: In het algemeen merk ik wel dat deze game ook wat zielloos is. Het is voor mij geen WO2 shooter maar een shooter met WO2 wapens. Nu vind ik dat best, maar alsnog is het zielloos. Ik mis wel heel erg de grote open mappen met flink wat voertuigen. Voor Conquest moeten die er eigenlijk zijn, en dan veel groter dan Rotterdam. Vervolgens moeten ze ook een duidelijke frontlijn hebben waar je om vechten moet zodat je geen rondjes meer rent.

Vervolgens mis ik bij breakthrough ook wel de schaal. Ik mis daarbij wel echt mappen zoals:
-Arica Harbor
-Port Valdez
-Valparaiso

Die waren echt geweldig voor Rush en toevallig ook allemaal BFBC2, de game waarvan DICE niet weet wat er zo goed aan was. :X

[ Voor 37% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-09-2018 00:14 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-10 13:33
Specs:
- Windows 10 64bit
- Core i5 4570s
- 8GB ram
- GTX 970 4GB
- SSD

Wat is de grootste bottleneck denken jullie?
Ik heb precies hetzelfde! Het lijkt aan de 8GB RAM te liggen. Heb je single-channel DDR3 RAM? Dan halveert je FPS...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
dindr schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:43:
Hieronder mijn review, aub mensen, passeer BFV, laat het liggen.
Oke. Je hebt me overtuigd. Ik ga BF5 niet kopen.

Welke andere (aankomende) game kan mij een soortgelijke ervaring bieden? Dus met vehicle warfare, grootschalig (nouja, geen CoD-formaat mappen) en squadplay. Gfx boeien me niet. Moet niet te oud zijn, maar er prima uitzien.

Welke kan je me aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-10 13:33
StealthyPeanut schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:05:
[...]

Offtopic:
Check dit spel: https://store.steampowered.com/app/674020/World_War_3/

Komt ook dit najaar uit, lijkt op BF4 maar iets meer squad-based en realistischer.

[ Voor 26% gewijzigd door wouterg00 op 09-09-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
wouterg00 schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:12:
[...]

Offtopic:

Komt ook dit najaar uit, lijkt op BF4 maar iets meer squad-based en realistischer.
Die houd ik al een tijdje in de gaten, maar na de eerste gameplay video's was ik (nog) niet overtuigd door wat ik zag. Maar zeker een game om te volgen inderdaad :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
[...]

Welke andere (aankomende) game kan mij een soortgelijke ervaring bieden? Dus met vehicle warfare, grootschalig (nouja, geen CoD-formaat mappen) en squadplay. Gfx boeien me niet. Moet niet te oud zijn, maar er prima uitzien.

Niet, Battlefield is de enige game die je boxes checkt. Let wel, het is BF 2,5. Comes with half the content we used to provide in previous installments ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Kort samen gevat betreft BF5 is mijn conclusie het volgende:

Ik heb een paar leuke potjes gehad. Maar daar houd het dan voor mij wel op. De boel is te mager. Te weinig inhoud om je voor een poos bezig te houden. Dan de persoonlijke issues die ik met de game heb dat het geen WW2 vibe heeft. Zeker na een potje en de best performing squad in beeld krijg.

Ik denk oprecht dat ze de draad een beetje kwijt zijn met de Battlefield reeks. De rode lijn waarmee ze gewoon anders waren dan de andere shooters. Er zullen vast een heleboel mensen de game direct gaan kopen. Want er zijn ook genoeg mensen die dit wel zoeken in een game. Wellicht zijn dit mensen die zich ook prima kunnen vinden in de huidige Call of Duty reeks. Gewoon pjieuw pjieuw en klaar.

De reacties in de community zijn niet mals en je zou toch denken dat ze daar in de studios achter hun hoofd aan het krabben zijn. Maar aan de andere kant lijkt er een patroon te zijn hoe ze de laatste jaren hun games in de markt zetten.

Gezien er echt nog veel mis is in de beta plus het missen van uitdagingen aan wapens en opties daarin, ziet het er somber uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37
Tijdens de beta heb ik genoeg potjes gehad waar het bijna gelijkspel werd. 0-1, 2-0, 0-3, 14-0 en ga zo maar door. Dat maakt de game er wel spannender op!

Vanavond had een klasgenoot en ik een heel goed potje op Narvik met Conquest. Veel communicatie, elkaar goed helpen en dan krijg je squad scores als deze. 2x zo'n V1 kunnen oproepen :D
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dmr63Q8W0AcuQYz.jpg
We stonden in dat potje bij vlag A en opeens kwam er een vliegtuig overvliegen. Man, wat een realistisch geluid was dat zeg! Het was ook een beetje scary om dat te horen als je zo in de game gefocust bent!

Ik ben nu level 25 (bijna 26) en heb ongeveer 40 uur op de teller staan. Inmiddels staat er een pre-order klaar om op 20 november lekker verder te knallen! *O*

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:31
Nou hier ook geen positieve ervaringen. Heb het 3 avondjes een uur geprobeerd, maar net zo ongrijpbaar als BF1 doet het me gewoon niet veel. Nee dan kan ik beter BF4 weer opstarten ook al was dat al iets minder dan de voorgaande delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dit is precies het probleem. Wil je met meer dan 16 man oorlogje spelen dan heb je amper keuze. Je hebt de Battlefield reeks of je moet naar een milisim gaan, er is geen goed alternatief. We hebben inderdaad World War 3 maar daar hebben nog erg weinig mensen de kans gehad hem te spelen, dat blijft vooralsnog afwachten.

En het gebrek aan concurrentie is duidelijk te zien in dit spel, ze hebben zelf geen visie meer en worden door niemand anders gepusht om kwaliteit af te leveren. Het gevolg daarvan is dat ze maar wat aan rommelen, te zien aan de menu's en de diverse systemen die elke keer slechter worden.

Maar wat volgens mij de doodsteek is geweest is Battlefront 2. Battlefield V is voor een lange tijd naast Battlefront 2 in ontwikkeling geweest en dat zie je in het hele unlock systeem. Een systeem dat er op gericht is om geld te vragen voor in-game valuta. Immers welke andere reden zou er zijn om cosmetics en weapon upgrades te betalen met dezelfde valuta? En welke andere reden zou er zijn voor een upgrade pad waarbij je ten eerste keuzes moet maken en ten tweede elke upgrade een duidelijke verbetering is zonder nadelen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
Ik vind het best een prima game maar het is voor mij ook meer casual afleiding dan wat anders, het boeit me ook vrij weinig of ik een potje win of verlies, dan zou ik wel CSGO weer opstarten (mijn main game).

Het enige wat ik zo vervelend vind en blijf vinden is die damage in non-hardcore servers, waarom moet je toch 10 hits geven met een assault rifle of 2 volle hits met een sniper? Zeker nu er met BFV een stuk minder kogels zijn die je standaard op zak hebt, wat ik overigens prima vind, zou aim/raak schieten voor mij toch wel een stuk meer beloond mogen worden.

Wil je een echte goede oorlogsshooter? Dan moet je ook keihard worden afgestraft imo als je even 'de straat over wilt rennen' in plaats van er met 7 hits en 1 hp mee weg komen, even te gaan liggen achter een muurtje en een minuut later weer met 100hp vrolijk doorgaan alsof er nooit wat gebeurd is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Wat zijn er ook hier veel ongenuanceerde haters negatievelingen zeg. Bedenk even dat dit een beta is.

Mij heeft de game ook nog echt niet overtuigd om een aantal redenen. Maar dat is voornamelijk gebasseerd op gevoel en niet op van die totaal onbelangrijke details als zittend reviven of dat gebouwen leeg zijn.

Ook vind ik het raar dat men de mening van een ander nodig heeft om te beslissen of ze de game goed of slecht vinden. Speel de beta totdat je echt niet meer kan en vorm dan zélf een mening. Je hoeft niet iemand anders z’n mening over te nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

@dinder

Bedankt voor de review! Ik ben het na een middag spelen ook wel redelijk eens met jou. Wel heb ik een kleine opmerking, je kunt je wapen prima aanpassen midgame. Je moet wel dood zijn natuurlijk. Daarna kun je gewoon je wapen attachments veranderen. Of bedoelde je dat niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Scrtz schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:33:
Het enige wat ik zo vervelend vind en blijf vinden is die damage in non-hardcore servers, waarom moet je toch 10 hits geven met een assault rifle of 2 volle hits met een sniper? Zeker nu er met BFV een stuk minder kogels zijn die je standaard op zak hebt, wat ik overigens prima vind, zou aim/raak schieten voor mij toch wel een stuk meer beloond mogen worden.
Als je beloond wilt worden voor je aim moet je headshots schieten ;) Een sniper rifle die one shot kills maakt zonder headshot lijkt mij persoonlijk niet wenselijk. Je kan ook de SLR van de sniper proberen, daarmee kan je snel twee kogels afvuren die tezamen een kill maken.
Tusk schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:34:
Wat zijn er ook hier veel ongenuanceerde haters negatievelingen zeg. Bedenk even dat dit een beta is.
Velen hier spelen al enige tijd Battlefield games en hebben de ervaring dat heel veel negatieve punten uit de beta niet in de release opgelost gaan zijn maar enkele maanden later pas (als ze al aangepakt worden). En heel veel aspecten die als negatief gezien worden zijn bewuste design keuzes geweest vanuit DICE, dat aanpakken betekent in veel gevallen een complete overhaul waarbij een compleet nieuw design gemaakt moet worden. Zullen ze dat echt doen met nog twee maanden tot de release? Dat lijkt me sterk, zeker gezien de bugs die ze ook nog moeten fixen.
Ircghost schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:17:
@dinder

Bedankt voor de review! Ik ben het na een middag spelen ook wel redelijk eens met jou. Wel heb ik een kleine opmerking, je kunt je wapen prima aanpassen midgame. Je moet wel dood zijn natuurlijk. Daarna kun je gewoon je wapen attachments veranderen. Of bedoelde je dat niet?
Je kan wapens niet upgraden in het spel, daarvoor moet je terug naar het hoofdmenu.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

@Tsurany misschien kun je niet upgrades unlocken, maar je kunt ze zeker wel aanpassen als je ze al hebt. Toen ik op Rotterdam speelde had ik eerst een iron sight, maar halverwege de match gooide ik een 4x scope op mijn wapen.

Ik zou overigens ook graag willen dat je kunt unlocken midgame.

[ Voor 26% gewijzigd door Ircghost op 10-09-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:24:
@Tsurany misschien kun je niet upgrades unlocken, maar je kunt ze zeker wel aanpassen als je ze al hebt. Toen ik op Rotterdam speelde had ik eerst een iron sight, maar halverwege de match gooide ik een 4x scope op mijn wapen.

Een scope is een attachment, geen upgrade. Die kan je inderdaad wel aanpassen. Upgrades uit de upgrade paths kan je überhaupt niet aanpassen en enkel unlocken in het hoofdmenu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Scrtz schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:33:
Ik vind het best een prima game maar het is voor mij ook meer casual afleiding dan wat anders, het boeit me ook vrij weinig of ik een potje win of verlies, dan zou ik wel CSGO weer opstarten (mijn main game).

Wil je een echte goede oorlogsshooter? Dan moet je ook keihard worden afgestraft imo als je even 'de straat over wilt rennen' in plaats van er met 7 hits en 1 hp mee weg komen, even te gaan liggen achter een muurtje en een minuut later weer met 100hp vrolijk doorgaan alsof er nooit wat gebeurd is.
Als je jouw gewenste damage zou toepassen zou iedereen verkrampt in een hoekje zitten. Nog meer dan nu al gebeurd :P Lijkt me niet heel bevorderlijk voor de PTFO gameplay die mensen hier graag willen zien. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online

Mij heeft de game ook nog echt niet overtuigd om een aantal redenen. Maar dat is voornamelijk gebasseerd op gevoel en niet op van die totaal onbelangrijke details als zittend reviven of dat gebouwen leeg zijn.

Ook vind ik het raar dat men de mening van een ander nodig heeft om te beslissen of ze de game goed of slecht vinden. Speel de beta totdat je echt niet meer kan en vorm dan zélf een mening. Je hoeft niet iemand anders z’n mening over te nemen....
Het verbaasd mij nogal dat mensen echte WW2 gameplay hadden verwacht blijkbaar? Dat is nog nooit het idee van een BF spel geweest. Oké ik moet hieraan toevoegen dat ik nog nooit BF1942 heb gespeeld, al waren de verhalen die ik daar over heb gehoord vergelijkbaar qua creatieve gameplay.

En ondertussen in BF1 spawn ik lekker op een bomber, om er 5 seconde later weer uit te springen en met mijn Automatico midden tussen de tegenstanders te landen. Ook niet echt waar WW1 om bekend stond. Nu was BF1 ook niet bepaald mijn favoriet, maar dat heeft meer met de wapens te maken (te beperkte range, en ik mis mijn holo sight, wat ook nog wel bij BFV een probleem zal zijn), dan dat ik liever authentieke WW1 gameplay had gehad.

Dus ik kan me eigenlijk echt niet voorstellen dat het als een verrassing voor iemand komt dat BFV gewoon BF is in een WW2 setting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Denk niet dat ik deze bf kan spelen als ik elke keer als ik dood ga me muis ingedrukt moet houden ;(

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
Ircghost schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:24:

Het gaat om de het unlocken van attachments. Vroeger was het zo dat je voor een 4x bijvoorbeeld 50 kills moest maken waarna de acog vrij kwam. Deze kon je meteen op je wapen slingeren. Nu krijg je een currency waarmee je de attachments kunt kopen, niet ingame, maar in het menu die niet ingame is.

Dit verpesten is een regelrechte staartje van het toevoegen van ingame currency voor je unlockables. Ze willen natuurlijk ook de mogelijkheid bieden om nog meer echte valuta tegen een spel aan te smijten.

Praktijken, die spellen demoniseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 12:27
Eens het menu moet echt beter unlocks wil je gewoon direct ingame kunnen gebruiken. En niet eerst helemaal uit de game gedwongen worden om naar het hoofd menu te gaan. Dit is echt een veel gehoorde/gelezen klacht als ze daar niks mee doen dan heeft DICE echt oogkleppen op. Het bleed out gedoe mag van mij helemaal weg als je niet voor een revive kiest. Zeker gezien je op het spawn menu ook vaak nog moet wachten om te respawnen op een squad mate als die onder vuur ligt.

[ Voor 27% gewijzigd door JT888 op 10-09-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:26
wouterg00 schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:12:
[...]

Offtopic:

Word een early access game op steam.
de versie die speelbaar was om gamescom was op 30FPS, dus ze beginnen al met lage frames.
Er zitten killstreaks in zoals CoD ;)
Heeft potentie, maar er is nog werk aan de winkel.

Dit komt doordat er slechte marketing is geweest.
We krijgen zo weinig te zien van de game, dat mensen al veel vertrouwen in de game hadden verloren.
Battlefield 1 heeft veel mensen teleurgesteld (ik heb er wel veel uur in zitten en vindt het een leuke casual game), maar het heeft 1 jaar geduurd, voordat ze alles hadden opgeschoond.

Je hoopt dat de beta je kan overtuigen en dat ze iets hebben geleerd van vorig jaar.
Maar in je achterhoofd merk je gewoon dat het echt een rotzooi is bij DiCE.
De game wordt uitgesteld, DiCE geeft zelf aan dat ze niet weten hoe ze de unlocks willen laten werken ( na veel commentaar uit de community).
De beta heeft zoveel bugs, terwijl de game over 1 maandje uit moet komen.
Als je naar het verleden kijkt, dan kan je wachten tot 2019, voordat alles opgepoetst is.

Persoonlijk had ik mij er al bij neergelegd, dat ik over paar maanden pas BFV moet gaan proberen te spelen, want dan zal het één en ander wel opgelost zijn.
Echter zoals ik eerder heb uitgesproken, mis ik wel de Ammo en health packs zoals deze aanwezig waren in BF2, BFBC2, BF2142,BF3,BF4,BF Hardline en in BF1.
en dat je medals, assignments etc. niet ingame kan aanpassen, maar echt uit een server moet gaan is gewoon amateuristisch.

ik denk dat men ook blijft hangen bij BF4 of BF1.
Ze maken dezelfde fouten als bij Battlefield Hardline.
De core gameplay was toen ook zo aangepast, dat men de game links liet liggen en bij BF4 bleef hangen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik heb de beta een paar uur kunnen spelen en ik ben niet echt onder de indruk. Het voelt bijna exact hetzelfde als BF 1 en zo ziet het er ook uit. Het speelt ook op dezelfde manier. Dat is niet per se een negatief punt maar je moet ervan houden.

Ook vind ik het jammer dat het totaal niet authentiek is. Mijn eerste potje begon ik als Briste assault in Rotterdam met een STG44. Dus een Brit met een STG44... in pre-bombardement Rotterdam... Dus in 1940 of daarvoor. Dat de wapens niet voor elk land apart zijn vind ik een heel groot minpunt, een Brit hoort niet rond te lopen met een STG44 in 1940. Het spel hoeft van mij niet realistisch te zijn maar authenticiteit vind ik wel belangrijk. Britten horen met Lee-Enfields, Stens en Brens te lopen en Duitsers met Kar98's, MP40's etc...

Het vinden van een potje duurt m.i. ook veel te lang, anderhalf minuut wachten en daarna ook nog de laadtijd erbij vind ik gewoon veel te lang.

De map Rotterdam an sich vind ik ook niet zo bijzonder, teveel straatjes en gangetjes en te weinig plekken waar je close quarters combat kunt hebben. Het zou beter zijn als de map deel kapot gebombardeerd zou zijn of dat er meer huizen zouden zijn waar je naar binnen kunt.

Ergens hoopte ik dat dit de BF game zou zijn die ik weer ging spelen maar dat is het helaas niet. Iemand zou gewoon een nieuwe versie van BF1942 moeten maken...

P.s. ik weet dat het een beta is maar mijn ervaring met BF beta's leert me dat Battlefield geen echte beta's kent maar veredelde demo's. Problemen uit de beta worden zelden of nooit gefixt in de release versie.

[ Voor 7% gewijzigd door EnigmaNL op 10-09-2018 10:44 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik vind het grappig dat er altijd nog mensen zijn die werkelijk geloven dat dit bèta’s zijn. Een ieder met een klein beetje verstand weet dat dit in principe al gold moet zijn om het op tijd in de winkels te hebben.
Verwacht geen grote veranderingen mensen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
unfor schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:43:
Ik vind het grappig dat er altijd nog mensen zijn die werkelijk geloven dat dit bèta’s zijn. Een ieder met een klein beetje verstand weet dat dit in principe al gold moet zijn om het op tijd in de winkels te hebben.
Mensen moeten ook naar de geschiedenis van Battlefield Beta's kijken. Ik heb de BF3, BF4 en BF 1 (en nu dus de BF V) beta's allemaal gespeeld en grote problemen zijn bij de release uiteindelijk niet opgelost, dat kan nog maanden duren (als ze uberhaupt nog opgelost worden).

De realiteit is inderdaad dat dit gewoon demo's zijn alleen ze noemen het beta's zodat ze fouten kunnen wegwuiven door te zeggen "Ja maar het is een beta!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:26
Klein verschil.
Als je de game in de winkel koopt voor een fysieke copy, dan krijg je tegenwoordig alleen nog maar een KEY om de game te downloaden in origin.
Loop maar eens een willekeurige intertoys binnen en je ziet dat Need for speed, Fifa 18 , The Sims 4 alleen maar een key bevatten (zoals beschreven staat op de doos).

Daarnaast krijg je de eerste dag altijd een Day 0 patch.
Dus ze kunnen wel degelijk wat zaken aanpassen voor de release.

Wel ben ik het met je eens dat Battlefield BETA nooit echt een beta is geweest.
Het is gewoon een versie waar ze zaken dicht hebben gezet, met wat kleine parameters die wat verschillen.
Qua techniek is de game 99% klaar en moet je inderdaad bij de officiele release niet verwachten dat er veel veranderd zal zijn.

Ik weet alleen dat Fifa nog wel echt een DEMO versie heeft.
Vaak is de demo van 3 maanden terug ontwikkeld.
Je hoort dan ook vaak verhalen dat de versie op gamescom beter is dan de BETA en dat de beta wat makkelijker is. (om mensen naar de game te lokken)
Ik merk het zelf ook wanneer de game 3 weken later uitkomt, dat er dan veel wijzigingen zijn doorgevoerd.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
EnigmaNL schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:41:
Ik heb de beta een paar uur kunnen spelen en ik ben niet echt onder de indruk. Het voelt bijna exact hetzelfde als BF 1 en zo ziet het er ook uit. Het speelt ook op dezelfde manier. Dat is niet per se een negatief punt maar je moet ervan houden.

Ook vind ik het jammer dat het totaal niet authentiek is. Mijn eerste potje begon ik als Briste assault in Rotterdam met een STG44. Dus een Brit met een STG44... in pre-bombardement Rotterdam... Dus in 1940 of daarvoor. Dat de wapens niet voor elk land apart zijn vind ik een heel groot minpunt, een Brit hoort niet rond te lopen met een STG44 in 1940. Het spel hoeft van mij niet realistisch te zijn maar authenticiteit vind ik wel belangrijk. Britten horen met Lee-Enfields, Stens en Brens te lopen en Duitsers met Kar98's, MP40's etc...
Maar ook dit weer, dit is elke (recente) BF al het geval geweest (ik weet niet hoe het bij de oudste was). Het is alsof je de beta van Fifa 20 probeert en het wel jammer vindt dat er geen basketbal bij zit. Had je dat nu echt verwacht?

Ja, BF3 had de initiele wapens factie specifiek. Om zo snel mogelijk de volgende te unlocken en daarvanaf te zijn. En zelfs die initiele factie specifieke wapens waren unbalanced, zou al helemaal belabberd zijn als je altijd hebt dat bijvoorbeeld de Duitsers een voordeel hebben in close quarters mappen omdat ze een betere SMG hebben. Ik heb liever gebalanceerde gameplay dan dat ik maar de helft (of later nog minder) wapens kan kiezen in een spel. Moet je bedenken wat er in BF1 over zou zijn geweest vooral bij de vanilla game als je enkel factie specifieke wapens had.

En dat het vergelijkbaar is met BF1 verbaasd mij niet. Omdat BF1 vergelijkbaar is als met BF4 (alleen met rukke wapens, al ook wel wat verbeteringen).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KeesFluitman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 08:57
Er komen wel grote veranderingen. De tijd van fysieke kopieen is voorbij. Ze kunnen tot dag 1 nog zaken veranderen. Het zal wel enigszins buggy zijn. Maar DICE is zo duidelijk en eerlijk in hoe ze op de community reageren.
- Ze verwijderen niet authentische cosmetics
- Ze hebben zeer duidelijke reacties en beargumenteren hun changes aan de core gameplay.

Sequels hebben altijd t probleem gehad dat ze moeten vernieuwen, maar als ze teveel vernieuwen krijgen ze A. de kritiek dat ze te weniig vernieuwen B. de kritiek dat ze teveel vernieuwen (de oude was ja prima toch? waarom niet een nieuw jasje?)

Ik zie het positief. Dice probeert echt te innoveren, vooruit te zijn op de rest. Ik kan echt nooit meer terug naar COD sinds de destruction van bf en nu de animaties en fluidness van de mapdesign van BFV. Door een raampje springen, wegglijden, achteruit springen, crouch sprint, fortifications, attrition, tanks die langzaam zijn, moveable emplacements (at en AA), weghalen van spotting (man wat was dat een tumor in bf3,4 en 1).

Wanneer je zoveel nieuw probeert te doen kan het wat krap worden qua tijd planning. Maar ik heb al sinds 2000 geen spel meer gekocht dat bij release klaar was.

Misschien leuk eens in een squad te spelen deloeks? Ik heb je uberhaupt niet gezien op de discord? Als we een squad samenstellen met medic, assault, support en nog een random class, dan kan je geweldige teamplay ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-10 12:03

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Ik weet niet wat ik van de beta moet denken.. BF4 en BF1 heb ik beide minder dan 20 uur gespeeld. 1942, BF2, 2142, BC2 en BF3 meer dan 1500 uur samen.

Sinds BF4 gaan ze gewoon voor rare keuzes die het echte BF gevoel weghalen. Kan niet precies zeggen wáár het aan ligt, maar zo voelt het gewoon aan. In deze beta heb ik precies hetzelfde, het is een prima game om even casual te spelen, maar voor mij is het geen echte BF.

Tóch is er wel een grote kans dat ik de game ga kopen, al dan niet pre-orderen, want het is gewoon gezellig om met wat vrienden even lekker te knallen, ook al vind ik de game persoonlijk wat minder.

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borentos
De gunplay is aanzienlijk anders dan BF1, de TTK is hoger, geen 3D spotting, geen grenade spamming en dan nog de ammo attrition. Ik kan begrijpen dat het je misschien niet ligt, maar om nou te zeggen dat het exact hetzelfde als BF1 speelt snap ik niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
JZX81_Drift schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:03:
Ik weet niet wat ik van de beta moet denken.. BF4 en BF1 heb ik beide minder dan 20 uur gespeeld. 1942, BF2, 2142, BC2 en BF3 meer dan 1500 uur samen.

Sinds BF4 gaan ze gewoon voor rare keuzes die het echte BF gevoel weghalen. Kan niet precies zeggen wáár het aan ligt, maar zo voelt het gewoon aan. In deze beta heb ik precies hetzelfde, het is een prima game om even casual te spelen, maar voor mij is het geen echte BF.

Tóch is er wel een grote kans dat ik de game ga kopen, al dan niet pre-orderen, want het is gewoon gezellig om met wat vrienden even lekker te knallen, ook al vind ik de game persoonlijk wat minder.
Ik ben het met je eens dat de progression sinds BF1 echt vreemde vormen aanneemt. Ook hier in BF5 ben ik nog niet helemaal te spreken over de armory en company.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Sissors schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:01:
[...]

Maar ook dit weer, dit is elke (recente) BF al het geval geweest (ik weet niet hoe het bij de oudste was). Het is alsof je de beta van Fifa 20 probeert en het wel jammer vindt dat er geen basketbal bij zit. Had je dat nu echt verwacht?
Dat het bij elke recente BF het geval is wil niet zeggen dat ik het bij deze geen enorm minpunt kan vinden toch? Elke nieuwe BF hoeft niet een reskin van dezelfde game te zijn.
Sissors schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:01:
[...]
Ja, BF3 had de initiele wapens factie specifiek. Om zo snel mogelijk de volgende te unlocken en daarvanaf te zijn. En zelfs die initiele factie specifieke wapens waren unbalanced, zou al helemaal belabberd zijn als je altijd hebt dat bijvoorbeeld de Duitsers een voordeel hebben in close quarters mappen omdat ze een betere SMG hebben. Ik heb liever gebalanceerde gameplay dan dat ik maar de helft (of later nog minder) wapens kan kiezen in een spel. Moet je bedenken wat er in BF1 over zou zijn geweest vooral bij de vanilla game als je enkel factie specifieke wapens had.
Je kunt de wapens prima balanceren, dat is in oudere WW2 games ook gewoon gelukt dus ik heb er alle vertrouwen in dat DICE/EA dat nu ook kan.
Borentos schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:03:
[...]

De gunplay is aanzienlijk anders dan BF1, de TTK is hoger, geen 3D spotting, geen grenade spamming en dan nog de ammo attrition. Ik kan begrijpen dat het je misschien niet ligt, maar om nou te zeggen dat het exact hetzelfde als BF1 speelt snap ik niet zo goed.
Ben ik het niet echt mee eens, krijg totaal geen ander gevoel bij BF V dan bij BF 1. Time to kill is misschien 1 milliseconde hoger maar in de praktijk merk ik daar helemaal niets van. 3D spotting is inderdaad weg, oke dat is iets anders.

[ Voor 18% gewijzigd door EnigmaNL op 10-09-2018 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JZX81_Drift schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:03:

Ik heb hetzelfde hoor. Onpopulaire mening waarschijnlijk, maar ik vond BC(2) ook maar matig. BF1 heb ik honderd uur gespeeld en dat vind ik op zich voldoende voor het geld. BF5 moet ik nog even aankijken.

Het is een redelijk leuke shooter, maar niet echt een Battlefield game. Voor mij althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-10 12:03

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:12:
[...]

Ik heb hetzelfde hoor. Onpopulaire mening waarschijnlijk, maar ik vond BC(2) ook maar matig. BF1 heb ik honderd uur gespeeld en dat vind ik op zich voldoende voor het geld. BF5 moet ik nog even aankijken.

Het is een redelijk leuke shooter, maar niet echt een Battlefield game. Voor mij althans.
Over BC2 snap ik je gevoel, heb me zelf vooral 90% van de tijd vermaakt met bc2 vietnam, de basisgame vond ik mwoah.

Ik ga zo nog een potje proberen, servers zouden tot vanavond/morgen online zijn?

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
KipCurreh schreef op zondag 9 september 2018 @ 18:21:
[...]

wat noem je onspeelbaar natuurlijk..
Ik heb even gespeeld op high 1080p met ;

i5-4670
R9 280X
16 GB ram
HDD install

En ging naar mijn mening echt wel vlot genoeg.. Geen FPS teller aan wel helaas..
Maar ik kan dus wel ongeveer inschatten dat ik bv op medium wel rond de 60 zal zitten ;)
Onspeelbaar noem ik, zeer lage framerate. Tussen de 20 en de 40. Constante stutter dus, echt een slideshow. Settings op 1600*900 en alles op low, DX12 aan/uit en alle motion-blur effecten etc uit maakten niet het benodigde verschil.

Het leek erg alsof iets keihard bottleneckt; misschien is het de 8GB ram, maar dat lijkt me sterk. Het zal heus niet optimaal zijn, maar het moet toch speelbaar zijn met mijn specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

TheProf82 schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:29:
[...]

Onspeelbaar noem ik, zeer lage framerate. Tussen de 20 en de 40. Constante stutter dus, echt een slideshow. Settings op 1600*900 en alles op low, DX12 aan/uit en alle motion-blur effecten etc uit maakten niet het benodigde verschil.

Het leek erg alsof iets keihard bottleneckt; misschien is het de 8GB ram, maar dat lijkt me sterk. Het zal heus niet optimaal zijn, maar het moet toch speelbaar zijn met mijn specs.
ik heb een AMD phenom II X4 965 met 8 GB mem uit 2010 met een AMD 7950 en ik zit met alles op low op 1920x1200 in Rotterdam op 25 fps gemiddeld. Dan is het net vloeiend. Maar met meer actie in beeld dropt ie naar 20 en dan is het idd stotteren geblazen. Narvik is voor mij meer stotteren dan Rotterdam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tsurany schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:18:
Velen hier spelen al enige tijd Battlefield games en hebben de ervaring dat heel veel negatieve punten uit de beta niet in de release opgelost gaan zijn maar enkele maanden later pas (als ze al aangepakt worden). En heel veel aspecten die als negatief gezien worden zijn bewuste design keuzes geweest vanuit DICE, dat aanpakken betekent in veel gevallen een complete overhaul waarbij een compleet nieuw design gemaakt moet worden. Zullen ze dat echt doen met nog twee maanden tot de release? Dat lijkt me sterk, zeker gezien de bugs die ze ook nog moeten fixen.
Dat is het vervelende he, we hebben het dansje vaker gedaan met de BF franchise. Worden de problemen/bugs uberhaubt en zo ja, na hoeveel weken/maanden opgelost? Bij release zal het ongetwijfeld wel weer een puinhoop zijn qua bugs en features.

Dat gezegd hebbende, na alles van belang unlocked te hebben, de maps door en door te kennen en vijanden 'leert' te zien, is BFV qua gameplay voor mij de beste BF in jaren. Het vergt een veel behoudender speelstijl en iets meer nadenken dan ik gewend ben in een BF en dat is precies waar ik naar op zoek was. Movement, gun control, looplijnen en teamwork zijn zulke heerlijke force multipliers in deze game.

Ik heb maar een drietal 'kleinigheidjes' die bepalen wanneer ik de game ga kopen:
-Bugs/Dwaze designkeuzes
-Balans met alle wapens/gadgets/explosives/voertuigen in het spel (ik vind het nu heerlijk in balans eigenlijk)
-Hoe erg de grind gaat worden. De eerste zeg 6 uur zijn zo'n enorme drempel en gewoon verschrikkelijk vervelend, ik snap niet dat iemand dat unlocken op deze manier nog leuk vindt. Probeer maar eens vrienden te overtuigen even door te zetten.

Er zitten nu nog teveel nodeloze irritaties in het spel en hele ritsen bugs, maar heb nu al zoveel meer 'battlefield moments' en epische rospartijen gehad in deze beta dan ooit in BF4, Hardline en BF1 bij elkaar.
TheProf82 schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:29:
[...]

8 GB werkt hier prima dus dat an sich zal de bottleneck niet zijn. Heb je er al eens een programma als HW monitor ernaast gehad om te kijken naar gebruik/snelheden/temperaturen/voltages om te kijken waar het probleem zou kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Voor mij was Rotterdam juist meer aan stotterenn dan Narvik. Ik had een prima FPS op zowel medium als high (rond de 60 in game), maar ondanks de prima FPS had ik toch constant stutters en kreeg ik een fps waarschuwingssymbool rechts in beeld. Ook had ik het hoofdmenu rare grafische fouten. Natuurlijk heb ik wel bijgewerkt naar de laatste AMD drivers.

BF V bug

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:43:

Dat gezegd hebbende, na alles van belang unlocked te hebben, de maps door en door te kennen en vijanden 'leert' te zien, is BFV qua gameplay voor mij de beste BF in jaren. Het vergt een veel behoudender speelstijl en iets meer nadenken dan ik gewend ben in een BF en dat is precies waar ik naar op zoek was. Movement, gun control, looplijnen en teamwork zijn zulke heerlijke force multipliers in deze game.
Dat maakt mij zo boos en teleurgesteld inderdaad. Als je door al die onzin heen bent gewerkt dan speelt het wel ontzettend lekker. En daarom vind ik het juist zo vreselijk dat alles om de gameplay heen zo slecht is uitgewerkt, het had anders echt een topper kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

Het vinden van een potje duurt m.i. ook veel te lang, anderhalf minuut wachten en daarna ook nog de laadtijd erbij vind ik gewoon veel te lang.
Je kan ook gaan zoeken in de server browser, waar op dit moment alleen Narvik in te vinden is. Hier is het vinden van een server vaak binnen 10 seconden gedaan (soms ook 30 seconden) en het laden duurt ongeveer 2 minuten. Valt gewoon mee.

Ik vind ook dat je moet kijken naar de laadtijden van map naar map. Deze is gewoon heel kort te noemen. Wanneer je in het scoreboard zit en Continue klikt zit je zo goed als gelijk in de nieuwe map.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeraGear
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:59

JDeraGear

Mighty Pirate!

Ircghost schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:44:
Voor mij was Rotterdam juist meer aan stotterenn dan Narvik. Ik had een prima FPS op zowel medium als high (rond de 60 in game), maar ondanks de prima FPS had ik toch constant stutters en kreeg ik een fps waarschuwingssymbool rechts in beeld. Ook had ik het hoofdmenu rare grafische fouten. Natuurlijk heb ik wel bijgewerkt naar de laatste AMD drivers.

[afbeelding]
Heb je geprobeerd om DX12 uit te schakelen? Bij mij loopt het supervloeiend, totdat ik DX12 aanzet en dan stottert het aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

@JDeraGear Goeie van DX12, ik had het in BF1 ook en daarom meteen in BF V aangezet, misschien was het beter om dat niet te doen. Ik ga het vanavond nog even proberen met DX12 uit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Laat ze de BETA maar verlengen, de game is veel te leuk.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
RobinNL schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:57:
[...]

Je kan ook gaan zoeken in de server browser, waar op dit moment alleen Narvik in te vinden is. Hier is het vinden van een server vaak binnen 10 seconden gedaan (soms ook 30 seconden) en het laden duurt ongeveer 2 minuten. Valt gewoon mee.

Ik vind ook dat je moet kijken naar de laadtijden van map naar map. Deze is gewoon heel kort te noemen. Wanneer je in het scoreboard zit en Continue klikt zit je zo goed als gelijk in de nieuwe map.
Met bfV op mijn ssd heb ik hoogstens 15-20s laadtijd. En na een potje zit ik praktisch direct op de volgende map, ik denk dat ie al in de achtergrond laadt.

Het vinden van een match is echt prima. Ik ga t liefst in de browser ergens in de queue staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Voor mij wordt het niet de topgame waar ik op hoopte die alles goed doet, maar wel een game waar ik heel veel plezier aan ga beleven.

Ook eentje die ik graag met vrienden ga spelen, waar heel erg veel potentie inzit, die op sommige vlakken echt vernieuwend is, waar het tempo goed van is en waar ik sinds BC2 eindelijk weer epische BF momenten mee heb beleefd.

De pre order blijft gewoon staan en ik kan niet wachten op alle andere mappen en voertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:19
Heb de open beta een paar keer gespeeld maar valt erg tegen. Had gehoopt het Battlefield 3 / 4 gevoel weer te krijgen maar dat is bij deze game totaal niet het geval. Vond het bij BF1 nogal ren je rot naar de vlaggen, kon daar totaal niet inkomen, hier is het gelukkig wel iets tactischer. Ik moet zeggen dat ik er wel een heel erg COD gevoel bij krijg helaas. Zit echt heel erg te twijfelen of ik deze moet halen, wat zonde is omdat ik eigenlijk alle games in de Battlefield reeks heb gespeeld :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Laatst online: 02-10 12:20
Tripwire999 schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:27:
Heb de open beta een paar keer gespeeld maar valt erg tegen. Had gehoopt het Battlefield 3 / 4 gevoel weer te krijgen maar dat is bij deze game totaal niet het geval. Vond het bij BF1 nogal ren je rot naar de vlaggen, kon daar totaal niet inkomen, hier is het gelukkig wel iets tactischer. Maar ik moet zeggen dat ik er wel een heel erg COD gevoel bij krijg helaas. Zit echt heel erg te twijfelen of ik deze moet halen, wat zonde is omdat ik eigenlijk alle games in de Battlefield reeks heb gespeeld :'( .
Je kan als je wilt de game na release proberen dmv origin access (premier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:19
Sinus_rhythm schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:29:
[...]

Je kan als je wilt de game na release proberen dmv origin access (premier)
Thanks dat wist ik niet. Zeker even naar kijken binnenkort.
Pagina: 1 ... 37 ... 92 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V