‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
[ Voor 64% gewijzigd door Rivanov op 09-06-2018 21:27 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gimme some blue paint!
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
De teamplay vind ik positief, de rambo's zullen snel afhaken nu. En ook de voertuigen hebben niet onbeperkt munitie, ook een pluspunt voor mij. Hopelijk deze E3 ook wat meer info over de unieke eigenschappen van elke klasse, ik ga er vanuit dat er nog steeds duidelijk onderscheid zal zijn tussen bv een medic en een assault.
Ben nog steeds blij met de preorder
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Check die video's die ik aan het posten ben. Allemaal MP footage.Stronkie schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:44:
Ik heb geen mensen BF V MP zien spelen.. Heb ik wat gemist?
Preorder = geplaatst.
Zin in!!!
Playlist met de gameplay videos:
YouTube: Battlefield 5: E3 Multiplayer Gameplay
[ Voor 78% gewijzigd door SmokingCrop op 09-06-2018 21:52 ]
Dat zal ik een paar weken na de release nog eens checken... Ik help het je hopen, maar gezien het krijsende en bijna niet te volgen commentaar naast de video tijdens de presentatie, lijkt me dat wishful thinking.Lekker Ventje schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:45:
De teamplay vind ik positief, de rambo's zullen snel afhaken nu.
En RPS is zoals gewoonlijk weer wat nuchterder, ook wat betreft premium etc:
"EA say that it’ll have no loot boxes and no premium pass but ah, I’d wait until the game is out before getting too excited about the hope that it doesn’t have crummy microtransactions."
[ Voor 26% gewijzigd door l0n3w012ph op 09-06-2018 22:00 ]
Een vrouw was toch helemaal geen probleem, het ging toch om haar prothese?SomerenV schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:09: Nog steeds een vrouw (...)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik had het wat beter moeten verwoordendvdkiwi schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:57:
[...]
Een vrouw was toch helemaal geen probleem, het ging toch om haar prothese?
De praktijk zal het uitwijzen maar als een kip zonder kop rondrennen zal heel wat lastiger worden omdat je nu van een medic afhankelijk bent. Munitie is ook eerder een probleem zonder support in de buurt. En anders moet je naar een voorraadstation.l0n3w012ph schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:56:
[...]
Dat zal ik een paar weken na de release nog eens checken... Ik help het je hopen, maar gezien het krijsende en bijna niet te volgen commentaar naast de video tijdens de presentatie, lijkt me dat wishful thinking.
En RPS is zoals gewoonlijk weer wat nuchterder, ook wat betreft premium etc:
"EA say that it’ll have no loot boxes and no premium pass but ah, I’d wait until the game is out before getting too excited about the hope that it doesn’t have crummy microtransactions."
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Ik heb alles gekeken en ik kan er nog niet heel warm van worden.. Op zich ziet t er wel vet uit, maar toch knaagt t.
Ik ben er hierdoor wel achter wat me (kennelijk onbewust) misschien het meest stoort.
Ja het zijn de customisations.. MAAR:
Niet vanwege t gedoe van de eerste trailer, want daardoor werd t een beetje ondergesneeuwd en realiseer ik t me nu pas.
Maar ik mis een soort van uniformiteit juist door al die verschillende customisations.. Ik zie alleen maar individuen die een beetje voor zichzelf aan t rondrennen zijn, friend or foe.
Ik herken ze gewoon niet als zodanig.
Ik mis t 'leger gevoel', het 'wij', het Band of Brothers gevoel terwijl je met zn allen naar voren stormt.. dat moet eenheid uitstralen.. elke BF had dat..

En tel dat op bij dat 3D spotten helemaal op de schop is gegaan en nog moeilijker wordt (JFrags video).. dan ga je t al helemaal moeilijk krijgen met mensen te herkennen.
-
Verder vind ik dat fortification gebeuren leuk gevonden (Westie video) maar t ziet er zo.. zo Mincraft/Sims achtig uit , althans die vibe kreeg ik

(Volgens mij bedoel ik een ander spel)
De luchtpickups vind ik persoonlijk erg misplaatst.. een soort Battlefront idee. Bij BF1942 moest je een paar keer over je vliegveld vliegen.. Iets toepasselijker, maar goed.
[ Voor 18% gewijzigd door poor Leno op 09-06-2018 22:25 ]
Als je mij vraagt om maar ook 1 outfit van BF1 te beschrijven.. dan kan ik je het antwoord niet geven. Ik spot of kill mensen dan ook niet op basis van hun uniform, maar op basis van of ze wel of niet op mijn minimap staan, of ze vanuit vijandelijk spawn komen en last but not least... Of ze op me schietenpoor Leno schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:18:
Nou
Ik heb alles gekeken en ik kan er nog niet heel warm van worden.. Op zich ziet t er wel vet uit, maar toch knaagt t.
Ik ben er hierdoor wel achter wat me (kennelijk onbewust) misschien het meest stoort.
Ja het zijn de customisations.. MAAR:
Niet vanwege t gedoe van de eerste trailer, want daardoor werd t een beetje ondergesneeuwd en realiseer ik t me nu pas.
Maar ik mis een soort van uniformiteit juist door al die verschillende customisations.. Ik zie alleen maar individuen die een beetje voor zichzelf aan t rondrennen zijn, friend or foe.
Ik herken ze gewoon niet als zodanig.
Ik mis t 'leger gevoel', het 'wij', het Band of Brothers gevoel terwijl je met zn allen naar voren stormt.. dat moet eenheid uitstralen
En tel dat op bij dat 3D spotten helemaal op de schop is gegaan en nog moeilijker wordt (JFrags video).. dan ga je t al helemaal moeilijk krijgen met mensen te herkennen.
Ik snap dan ook niet heel goed dat je alleen een 'wij' gevoel kunt hebben als iedereen hetzelfde pakje draagt.
Nee jij misschien niet, nee. Maar wij zijn dan ook kennelijk hele verschillende spelers. En hebben ook een ander gevoel bij WW2 in dit geval, zo ook de reveal trailer.uchiha tijntje schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:23:
[...]
Als je mij vraagt om maar ook 1 outfit van BF1 te beschrijven.. dan kan ik je het antwoord niet geven. Ik spot of kill mensen dan ook niet op basis van hun uniform, maar op basis van of ze wel of niet op mijn minimap staan, of ze vanuit vijandelijk spawn komen en last but not least... Of ze op me schieten![]()
Ik snap dan ook niet heel goed dat je alleen een 'wij' gevoel kunt hebben als iedereen hetzelfde pakje draagt.
Ik kan alle classes en bijbehorende uniformen bijna dromen. Ik herken ze van verre. Bij ongeveer alle BFs kon ik dat.
Ik speel er ook op: Als ik een groepje zie en een medic, schiet ik altijd eerst de medic. Als ik een paar op onze tank zie afrennen schiet ik eerst de assault.
Je bent de sjaak als je alleen op je minimap vertrouwt, want: Er zijn perks waardoor je niet op de map komt en veel veel veel mensen spotten niet, en te weinig snipers spelen met flare.

En tot slot: Als ze op je schieten?

Maar goed, ik wil bij zo'n massive shooter, met massive aanvallen juist heel graag het 'wij' gevoel hebben ja. Als een echt leger. Niet een samengeraapt zooitje.
Zoals ik zei, zag dit er meer uit als gewoon een boel individuen die een beetje rondcrossen.. Terwijl teamplay juist zo belangrijk wordt in deze game

Ik schiet gewoon het hele groepje neer.poor Leno schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:35:
[...]
Nee jij misschien niet, nee. Maar wij zijn dan ook kennelijk hele verschillende spelers. En hebben ook een ander gevoel bij WW2 in dit geval, zo ook de reveal trailer.
Ik kan alle classes en bijbehorende uniformen bijna dromen. Ik herken ze van verre. Bij ongeveer alle BFs kon ik dat.
Ik speel er ook op: Als ik een groepje zie en een medic, schiet ik altijd eerst de medic. Als ik een paar op onze tank zie afrennen schiet ik eerst de assault.
Mijn teamies staan op de minimap. Als ik iemand zie lopen die niet op mijn minimap staat, dan weet ik dus dat die niet in mijn team zit?Je bent de sjaak als je alleen op je minimap vertrouwt, want: Er zijn perks waardoor je niet op de map komt en veel veel veel mensen spotten niet, en te weinig snipers spelen met flare.![]()
En tot slot: Als ze op je schieten?Dan ben je sws te laat en zga altijd de lul.
En je bent schijnbaar te laat als iemand op je schiet? Het is geen Call of Duty... Juist Battlefield vind ik leuk omdat je best vaak nog een kans maakt als iemand op je schiet... Of ik reageer gewoon snel op enemy fire en de herkomst ervan
Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn, stom.uchiha tijntje schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:40:
En je bent schijnbaar te laat als iemand op je schiet? Het is geen Call of Duty... Juist Battlefield vind ik leuk omdat je best vaak nog een kans maakt als iemand op je schiet...
Het gaat om de herkenning van 'vrij dichtbij' natuurlijk. Als jij nog moet kijken op je minimap en er dan op je geschoten wordt, dan ben je gewoon meestal dood.
De gameplay veranderingen zullen we zelf in de praktijk moeten ervaren denk ik, maar het lijkt er wel op dat ze er weer een meer tactisch spel van willen maken. Het ammo-systeem (krijgen van support of dooie spelers, of ammo points). Wellicht klaar met de over de top grenade spam?
Het reloaden van vliegtuigen in de lucht is wel een beetje jammer, in BF1942, Vietnam, BF2 moest je naar een vliegveld of dekschip terug, kon je ook met langzaam vliegen restocken.
Fortifications lijkt me meer gimmicky: het is net zo snel weer kapot, dus wellicht soms handig om 'op adem te komen' en te healen, en als voorbereiding om een vlag te verdedigen
Grand Operations ziet er veelbelovend uit: de uirbreiding over meerdere dagen en de invloed van de uitkomst van de voorgaande pot lijken me erg gaaf en een mooie manier om bekende battles te creeren.
Royale: is slechts 1 gamemodus, kun je negeren.
PS: nu al een Easter Egg!
https://enigma.battlefield.com/
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
kolere wat een tergend slechte uitspraakJeroenimoes schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:46:
PS: nu al een Easter Egg!
https://enigma.battlefield.com/
[video]

* DaniëlWW2 gooit geld naar scherm.
Het ziet er best goed uit. Gewoon een BF game met een broodnodige upgrade in gameplay elementen. Denk aan zaken zoals:
-Minder munitie meedragen en munitiekisten die je in de map kan vinden.
-Iedereen kan reviven waardoor je niet meer verplicht medic moet spelen. Natuurlijk is de medic klasse sneller. Verder ook geen 100% health generatie meer. Teamplay ga je zo forceren.
-3D spotting kan alleen de recon klasse met een speciale tool. Anderen kunnen spotten door iemand te raken, en die spots verdwijnen zodra die persoon in dekking is.
-Tanks hebben nu ook eindelijk beperkte munitie en moeten op een gegeven moment ook herladen.
-Ik zag ook al dat de artillerie op de Narvik map geen versierseltje is. Nee, ze zijn interactief. Zijn trouwens 15cm K18 kanonnen.
[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-06-2018 23:00 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Sorry hoor, maar

-
Toppost:
This is how Sweden sees a War that they never got involved in

[ Voor 26% gewijzigd door poor Leno op 09-06-2018 23:08 ]
Ik neem aan dat je nu echt helemaal genoeg hebt van BF5 en je dus ook gaat concentreren op andere spellen?poor Leno schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:00:
Van een post.. Looks more like Fallout 5
[afbeelding]
Sorry hoor, maar![]()
![]()
Jepp, voorlopig wel.uchiha tijntje schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:01:
[...]
Ik neem aan dat je nu echt helemaal genoeg hebt van BF5 en je dus ook gaat concentreren op andere spellen?
Weer twee jaar wachten op hopelijk een fantastische, rauwe en waarheidsgetrouwe battlefield Vietnam.
Man man man... die grafix zijn zo vet... echt ziek van.
Het is dat ik tegen pre-orderen ben... Het ziet er wel cool uit! En iedere mafketel met historische onnauwkeurigheden op z'n gelaat worden natuurlijk gewoon ge-teabagged
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
lees eens hierboven, om te reloaden kun je helaas gewoon in de lucht blijven deze keer. ziet er niet uit.steveman schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:09:
Voertuigen reloaden, klinkt bekend... Zo moest je in BF1942 met je vliegtuig over de startbaan vliegen bv. Mooie aanpak tegen van die voertuig campers. (Moet zeggen dat het met een arty truck 100+ kills maken ook wel eens grappig is)
Het is dat ik tegen pre-orderen ben... Het ziet er wel cool uit! En iedere mafketel met historische onnauwkeurigheden op z'n gelaat worden natuurlijk gewoon ge-teabagged
Je hoefde ook niet te landen in bf1942 heDigitalError schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:18:
[...]
lees eens hierboven, om te reloaden kun je helaas gewoon in de lucht blijven deze keer. ziet er niet uit.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Er is toch ook vaak gezegd dat ze focussen op onbekende gevechten... dit is 1 map in Noorwegen... de map / locatie, voertuigen etc zijn gewoon waarheidsgetrouw.Turfschipper schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:06:
Totaal niet weg geblazen, sterker, nu helemaal afgeknapt op deze game. Aanfluiting om zo een ‘WWII’ game weg te zetten. Zit niet 1 mini greintje WWII vibe in, gewoon nul.
Dus nee, dit is geen Normandie, maar weldegelijk WW2, en voor mijn gevoel zit dat sausje er wel degelijk overheen,
Het enige waar je echt over kunt vallen is de speler-customisation. Het plaatje dat Poor_leno plaatste bijvoorbeeld...
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Schaamteloos ook gewoon. Ongelooflijk.poor Leno schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:26:
Eeeeeeeenn.... Friday the 13th hockeymasker confirmed..
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
PSN: xMaurice93
Das geen hockeymasker maar een sniper maskerpoor Leno schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:26:
Eeeeeeeenn.... Friday the 13th hockeymasker confirmed..
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Alsof ik alleen bekend ben met Omaha. Voor mij bestaan er geen onbekende gebieden waar gevochten is in WWII.Jeroenimoes schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:26:
[...]
Er is toch ook vaak gezegd dat ze focussen op onbekende gevechten... dit is 1 map in Noorwegen... de map / locatie, voertuigen etc zijn gewoon waarheidsgetrouw.
Dus nee, dit is geen Normandie, maar weldegelijk WW2, en voor mijn gevoel zit dat sausje er wel degelijk overheen,
Het enige waar je echt over kunt vallen is de speler-customisation. Het plaatje dat Poor_leno plaatste bijvoorbeeld...
Dat er een map in Noorwegen is, en enkele voertuigen, dat geeft jou meteen een WWII vibe? Please....
Een WWII Noorwegen vibe trailer stukje zou je toch wat fjorden met uboten en Duitsers, Noren op langlaufskies en een map over zwaar water of zo verwachten.
Toch niet een spitfire en tiger ergens in Noorwegen laten zien, met allerlei ‘soldaten’ die er niet uit WWII achtig zien, and that’s it. Dan kom je er toch nooit in anders dan dat je een generieke battlefield aan het spelen bent?
[ Voor 27% gewijzigd door Turfschipper op 09-06-2018 23:59 ]
Een brug vol zandzakken op 1:52 ga je dat straks krijgen.
Wel goed dat tanks niet meer Unlimited ammo hebben.
Met een MG34 in zn klauwenJeroenimoes schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:37:
[...]
Das geen hockeymasker maar een sniper masker
[afbeelding]

Maar goed, het doet er op deze manier zo zwaar afbreuk aan de look, dat ik niet eens meer kan lachen om iets knulligs als dit. (Dat sneeuwpop maken wel)
Dit was ook uitgevonden, moeten we daar dan ook maar met zn allen mee gaan rondrennen?

https://twitter.com/WW2Facts/status/1005177868844961792?s=19
Dus dat gegil van die meid in de trailer, zou dan toch kunnen... Nou de eerste die in mijn squad zit met een female skin en ook nog een indianen facepaint en zo in mijn oor tettert om ammo, krijgt, of friendly fire nu aanstaat of niet, een melee kill
[ Voor 78% gewijzigd door Geronimous op 09-06-2018 23:53 ]
[ Voor 84% gewijzigd door Geronimous op 10-06-2018 00:01 ]
Nou niet helemaal dus..l0n3w012ph schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:47:
Zou het dan toch?
https://twitter.com/WW2Facts/status/1005177868844961792?s=19
![]()
Dus dat gegil van die meid in de trailer, zou dan toch kunnen... Nou de eerste die in mijn squad zit met een female skin en ook nog een indianen facepaint en zo in mijn oor tettert om ammo, krijgt, of friendly fire nu aanstaat of niet, een melee kill
However, women joining the WAC were not seen as equals to men. They could not command any males and received less pay than a male who was at the same rank (WAC 1). Even though they were not allowed to participate in armed fighting, they took the jobs of being typists and clerks.
Als je de puzzel oplost maak je kans op Gamescom kaartjes, mits je in de UK, Franksrijk, UAE, Australie, Korea of Japan woont. Wellicht dat de volgende 'ronde' anders is...
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Sweet jesus, doe maar nietpoor Leno schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:00:
Van een post.. Looks more like Fallout 5
[afbeelding]
Sorry hoor, maar![]()
![]()
-
Toppost:
This is how Sweden sees a War that they never got involved in

Dat is WW2 in Noorwegen.
In de gameplayvideo's valt het me ook enorm op dat je gewoon niet goed ziet wie vriend is en wie vijand. Het is dat er blauwe icoontjes boven teamgenoten staan anders weet je gewoon niet waar je op moet schieten.
Ook bijzonder spijtig dat ze wel operations hebben gebaseerd op echte missies/gevechten maar dat je vervolgens wel rond kunt rijden met een Tiger of Churchill tank terwijl de getoonde missie zich waarschijnlijk in het begin van de oorlog afspeelt.
Battlefield V ziet er wel vet uit en wat er nu getoond wordt her en der voelt aan als Battlefield maar het WW2-gevoel is gewoon totaal niet aanwezig. Het is dat de wapens en voertuigen uit WW2 komen want anders had het zo een andere periode kunnen zijn, of een alternatieve tijdlijn.
Ziet er allemaal natuurlijk knap uit hoor verder. We gaan het meemaken. Ik focus me liever op jackfrags. Ik ben in de war van BF5.

Wat een PRUTSwerk zeg! PFFFFFF!!!!
Ik snap al het gezeur om de customization en of bepaalde voertuigen wel of niet op een map thuis horen ivm de de tijd in oorlog niet zo want kom hé het is een multiplayer en dan is fun toch het allerbelangrijkste.
Ik vind dat je over zulke dingen klaagt in een single player game terecht maar nu kan ik er echt met mijn verstand niet bij en ik geloof ook echt dat deze zeikers eens goed bij zich zelf te raden moeten gaan om
BF:V niet gewoon links te laten liggen en misschien er hier dan maar ook niet meer over gaan janken.
Wil je graag WW2 ga dan gewoon docu's en films kijken die wel heel dicht bij de realiteit maar AUB kom hier niet meer janken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik gewoon weer heel veel zin heb in een nieuwe BF game en nu ik ook wat echte gameplay heb gezien heb ik er nog meer zin aan.
Ik kan niet anders zeggen dat dit toch gewoon Battlefield is
[ Voor 15% gewijzigd door Geronimous op 10-06-2018 11:33 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ze is de enige die gewoon een hele ronde op YouTube zet. Als je de video echt had zitten meekijken zag je verder namen als JackFrags gewoon langskomen. Die kiezen alleen voor een ander opzet in hun video's (of komen misschien nog metRoyK schreef op zondag 10 juni 2018 @ 00:59:
Ik heb tot nu toe een mixed gevoel aan het hele BF5 gebeuren. Ik heb nu op mn gemakje mee zitten kijken met een speler die kennelijk wel beelden mag vrijgeven ( YouTube: NEW BATTLEFIELD 5 EARLY ACCESS GAMEPLAY FROM E3! ) en krijg ik sterk het gevoel dat de speler niet veel BF uurtjes op haar portfolio heeft staan. vanuit een marketing perspectief snap ik echt helemaal niets van dit soort keuzes. Zet er een pak profs op of iig mensen met een passie voor het spel. Dat terzijde... maar ik mis gewoon dat WW2 gevoel wat hierboven al word aangegeven. Als je zou zeggen dat het BF1 is geloof ik het ook. Of als het een fantasie spel is met een 'hier en nu' randje lukt het me ook nog. En dan dat getimmer overal. Viel me op dat er nog net zoveel revived werd als in BF1.
Ziet er allemaal natuurlijk knap uit hoor verder. We gaan het meemaken. Ik focus me liever op jackfrags. Ik ben in de war van BF5.
Dus wat de aanname dat deze youtube-dame geen Battlefield ervaring heeft te maken heeft met de discussie snap ik even niet.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
*snip* En het is niet de personalisatie en dergelijke die het probleem zijn. Zelfs voertuigen die eigenlijk niet in een map thuishoren zijn niet het issue (althans, daar kan je doorheen prikken). Maar het oogt niet als een WW2-shooter. Het is al héél vaak aangekaart maar je kunt personalisatie en geslachtsdiversiteit prima combineren met authenticiteit. En het is juist die authenticiteit die volledig mist in de video's die ik gezien heb. Ja, het voelt als Battlefield en nee, het voelt niet als een WW2-Battlefield.beuker19 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 02:21:
Nou Nou wat een gejank hier het lijken wel een stelletje ouwe wijven pfffff.***
Ik snap al het gezeur om de customization en of bepaalde voertuigen wel of niet op een map thuis horen ivm de de tijd in oorlog niet zo want kom hé het is een multiplayer en dan is fun toch het allerbelangrijkste.
Ik vind dat je over zulke dingen klaagt in een single player game terecht maar nu kan ik er echt met mijn verstand niet bij en ik geloof ook echt dat deze zeikers eens goed bij zich zelf te raden moeten gaan om
BF:V niet gewoon links te laten liggen en misschien er hier dan maar ook niet meer over gaan janken.
Wil je graag WW2 ga dan gewoon docu's en films kijken die wel heel dicht bij de realiteit maar AUB kom hier niet meer janken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik gewoon weer heel veel zin heb in een nieuwe BF game en nu ik ook wat echte gameplay heb gezien heb ik er nog meer zin aan.
En de reden? Iedereen loopt rond met een ander pakje, een ander helmpje, wapens die op een manier gecustomized zijn waardoor ze niet meer op het real life model lijken en camouflage verschilt ook van persoon tot persoon. Dat is nou net alles wat WW2 in mijn ogen niet is en dat soort dingen lijken erop te wijzen dat Dice qua personalisatie een kant op gaat die vooral winstgevend is zonder dat er gekeken wordt naar de overall look & feel van een game in een héél specifieke setting. Dat is prima in héél veel settings maar WW2 leent zich daar in mijn ogen totaal niet voor. Dat je niet eens goed ziet wie bij welk team hoort zegt eigenlijk al genoeg. In élke WW2-shooter zie je direct wie bij jou hoort en wie niet. In elke voorgaande Battlefield zag je direct wie bij jou hoorde en wie niet. En da's wel handig in een shooter die focust op grote teams die tegen elkaar strijden. In Battlefield V is dat concept weggevaagd ten behoeve van personalisatie.
Het is niet janken en het is geen gezeur. Het is gewoon een zorg die geuit wordt door mensen die zowel van de WW2-setting als van Battlefield houden en om die reden uit keken naar Battlefield V. Als vervolgens blijkt dat die setting geen recht aangedaan wordt dan is het logisch dat mensen teleurgesteld zijn en dat laten blijken. Dat simpelweg afdoen als gejank en gezeur is bijzonder kortzichtig.
Ja, fun is zeker belangrijk en afgaande op de gameplay-video's zit dat ook wel goed. De nieuwe features zien er ook tof uit. Maar als je WW2 als setting neemt dan is de uitstraling ook belangrijk en een authentiek gevoel hoeft fun niet in de weg te zitten. Als personages accurate kledij zouden dragen en accurate wapens zouden gebruiken, met hier en daar bijpassende personalisatie dan zou de game exact hetzelfde spelen maar veel meer aanvoelen als een WW2-shooter. Het een sluit het ander niet uit. Daarom is het gewoon jammer dat ze de kant op gaan die ze nu op gaan.het is een multiplayer en dan is fun toch het allerbelangrijkste.
[ Voor 5% gewijzigd door Geronimous op 10-06-2018 11:34 ]
Heb in een video van Jackfrags gezien dat ie deze dame omlegde (Westie was ervoor aan de beurtJeroenimoes schreef op zondag 10 juni 2018 @ 02:36:
[...]
Ze is de enige die gewoon een hele ronde op YouTube zet. Als je de video echt had zitten meekijken zag je verder namen als JackFrags gewoon langskomen. Die kiezen alleen voor een ander opzet in hun video's (of komen misschien nog met
Dus wat de aanname dat deze youtube-dame geen Battlefield ervaring heeft te maken heeft met de discussie snap ik even niet.
Goed dat je daar doorheen kan prikken, dat zul je met alle features moeten doen. Het is denk een beetje ondelelijk om aan dice te vragen of het 100% realistisch kan dat zou betekenen dat het hele spel anders is. Ga maar eens na, als de voertuigen niet kunnen dan kunnen de wapens uit de latere jaren ook niet etc etc.SomerenV schreef op zondag 10 juni 2018 @ 03:58:
[...]
Zo, iets teveel azijn gedronken?En het is niet de personalisatie en dergelijke die het probleem zijn. Zelfs voertuigen die eigenlijk niet in een map thuishoren zijn niet het issue (althans, daar kan je doorheen prikken).
Heb je er al aan gedacht om dice te bedanken hiervoor? Het is waarschijnlijk de reden dat we geen premium zullen hebben. Daarnaast is het waarschijnlijk uit te zetten als het jou stoort. Aan de andere kant kan je ook zeggen dat het lastiger word en dat is tof want dan is er een learning curve.SomerenV schreef op zondag 10 juni 2018 @ 03:58:
[...]
En de reden? Iedereen loopt rond met een ander pakje, een ander helmpje, wapens die op een manier gecustomized zijn waardoor ze niet meer op het real life model lijken en camouflage verschilt ook van persoon tot persoon. Dat is nou net alles wat WW2 in mijn ogen niet is en dat soort dingen lijken erop te wijzen dat Dice qua personalisatie een kant op gaat die vooral winstgevend is zonder dat er gekeken wordt naar de overall look & feel van een game in een héél specifieke setting. Dat is prima in héél veel settings maar WW2 leent zich daar in mijn ogen totaal niet voor. Dat je niet eens goed ziet wie bij welk team hoort zegt eigenlijk al genoeg. In élke WW2-shooter zie je direct wie bij jou hoort en wie niet. In elke voorgaande Battlefield zag je direct wie bij jou hoorde en wie niet. En da's wel handig in een shooter die focust op grote teams die tegen elkaar strijden. In Battlefield V is dat concept weggevaagd ten behoeve van personalisatie.
Zoals je ziet kan je er ook anders naar kijken. Er zijn genoeg Indie games die wel een realistisch(er) beeld geven en die zijn dan misschien meer voor jou. Battlefield zet op hun manier een spel neer dat al jaren arcade is maar toch good fun en de thema's best aardig weergeeft.
Kunnen we met z'n allen ook blij zijn met de features die we wél krijgen de wereld is al zo'n groot gezeur en dit zijn Juist de dingen waar we samen gezelligheid uit beleven! Denk bijvoorbeeld aan de nieuwe squad features
Dat krijg je ervan als de 80% van de community schreeuwt om customization. Bij BF1 werd vooral over geklaagd dat alles er hetzelfde uit ziet, Geen wapens kan aanpassen, Geen scopes of optics van toepassen, Nu doen ze het is het weer niet goed. BF4 was geweldig, omdat je je character outfits kon geven ect. Er wordt gewoon te veel geluisterd naar wat mensen willen zien, Dan dat er wordt toegepast wat verstandig is.Turfschipper schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:06:
Totaal niet weg geblazen, sterker, nu helemaal afgeknapt op deze game. Aanfluiting om zo een ‘WWII’ game weg te zetten. Zit niet 1 mini greintje WWII vibe in, gewoon nul.
Weer twee jaar wachten op hopelijk een fantastische, rauwe en waarheidsgetrouwe battlefield Vietnam.
Man man man... die grafix zijn zo vet... echt ziek van.
dus het merendeel van de spelers is gewoon positief
Je kunt het nu eenmaal niet iedereen 100% naar de zin maken.
[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 10-06-2018 09:23 ]
Die authentieke WO2 ervaring gaat het dus niet worden dat is duidelijk. Iedereen die dat verschrikkelijk vind heeft dat inmiddels al lang en breed kunnen uiten. Dus zullen we het gewoon lekker hebben over of de nieuwe battlefield een toffe game gaat worden. Gameplaywise dan.
Er is trouwens een battle royale modus confirmed. Wat vinden we daarvan?
*snip* Dit is alleen maar olie op het vuur gooien en is ongewenst
Het is vermoedelijk wel een situatie waarbij de cognitieve biassen ons om de oren vliegen. Ik vermoed dat wij moeten accepteren dat EA beter weet wat de ingrediënten zijn om een succesvolle shooter te maken die verslavend is en die veel geld in het laatje brengt dan wij allemaal bij elkaar.
Oja en Battle Royale heb ik nog nooit gespeeld, leuke toevoeging lijkt het mij wel. Zo niet, dan gewoon lekker conquest en operations
[ Voor 24% gewijzigd door Geronimous op 10-06-2018 11:37 ]
Ik hecht daar wel waarde aan.Jeroenimoes schreef op zondag 10 juni 2018 @ 02:36:
[...]
Ze is de enige die gewoon een hele ronde op YouTube zet. Als je de video echt had zitten meekijken zag je verder namen als JackFrags gewoon langskomen. Die kiezen alleen voor een ander opzet in hun video's (of komen misschien nog met
Zoals ik aangaf, was dat terzijde. Ik begrijp de marketing niet en word ik als fan niet serieus genomen. De grote drie laten allemaal een specifieke video zien en iets belichten uit de game. Destructie en opbouwen, de ander heeft het over tanks en planes, etc. Daar zit heel duidelijk een plan achter waar ze niet zelf voor kiezen.
Zij is de enige met 30 minuten gameplay die ze kennelijk mag showen aan de wereld. Er gaan honderden duizenden mensen kijken, want het zijn de allereerste gameplay beelden die wij BF fans zullen zien. Waarom kiest de marketing van EA er dan voor om dit door iemand te laten doen die de game duidelijk niet vaak speelt.
Je zet mij toch ook niet achter Fifa 2019 met een paar uur ervaring en ga je die beelden als eerst aan de hele Fifa community tonen die daar met smart op zit te wachten. Dan zet je toch iemand neer die weet hoe het werkt, wat er dan nieuw is tov de vorige versie.
Maar goed, ik ben middels bevuild met dat alles een reden heeft en politiek / gender getint is. Het zou me totaal niets verbazen in ieder geval.
Dit dus terzijde, zoals reeds aangegeven. Misschien niet jouw discussie. Wel de mijne en voor anderen. Het totaal plaatje heh.
----------
Laat ik het dan eens door een andere bril bekijken en de volgende stellingen aanleggen wat naar mijn idee een 'dingetje' kan zijn straks in een public. Dit is niet azijn zeiken. Gewoon kritisch.
We weten allemaal dat het niet makkelijk is om in een random public game wat squadplay op te zetten. Mensen gaan hun eigen gang, reviven niet, gaan voor eigen gewin en bovenaan een lijstje staan is een belangrijke prioriteit.
Het reviven is een lange animatie. Die kan misschien knap irritant worden als je dat 40x in een rondje aan het doen ben met je squad. Kan me prima voorstellen dat mensen net zo weinig gaan reviven als voorheen. In de gameplay beelden, waar kennelijk een mix van grote namen en minder kundige BF spelers samen spelen word ook niet veel revived. Ik hoop dat andere beelden straks dit wat optillen en in een ander daglicht zetten.
Ik ben voorzichtig positief over het timmeren overal. Het kan natuurlijk interessant zijn als je ergens een stapel zandzakken kan bouwen met een MG. Maar wat als mensen overal druk zijn met timmeren ipv de omgeving scannen voor verse tegenstanders die een net gecapte vlag willen terugwinnen. Het bouwen van spullen haalt de aandacht van de omgeving af.
Je zag mevrouw in het spel ook steeds druk bezig met ramen dicht timmeren terwijl er duidelijk tegenstanders voor dr neus staan. Afleiding / bouwen van spullen ipv "situation awareness".
In 1 van de beelden, ik geloof van jackfrags rijd hij over een brug en moet hij de ene stapel zandzakken na de andere platrijden. Een hele file van zandzakken.
Je krijgt best veel punten voor het maken van deze objecten. Rennen mensen straks bij het starten van een game niet meer naar een vlag maar gaan ze massaal spullen bouwen?
Betreft de skins, ik vind het echt ontzettend moeilijk om te zien wie een tegenstander is en wie niet. Het is dat er blauwe bolletjes boven de hoofdjes hangen die bij jou horen. Het customizen van je karakter lijkt erg tof, maar tegelijk vrees ik ervoor.
Dan nog wat dingen die me opvielen:
- Iemand werd in zijn been geraakt en de kracht gooide hem met een 360 de lucht in. zijn been werd letterlijk de lucht in geslagen. Nice.
- Sneeuw schuift van een dak af als er iets gebeurd. Tof detail.
- Geluid is uiteraard top. Grote wapens voelen heel agressief zoals de AA.
- Spotten gaat niet meer makkelijk. Als iemand achter een muurtje verdwijnt is iemand ook gelijk unspot (of hoe je dat ook moet benoemen). Dat gaat zeker moeilijker worden.
- Duitsers spreken engels met een Duits accent

- Een paar keer een V1 raket voorbij zien komen. Zag er indrukwekkend uit.
- Bij een explosie is er een donkere mist die niet meteen oplost maar langzaam verdwijnt wat denk ik positief is voor de sfeer.
- De map leek wat klein aan te voelen.
- het krappe ammo verhaal leek voor mijn beleving mee te vallen. En zijn er gewoon punten waar je ammo kan oppikken. Ook pik je ammo op door spelers te looten die op de grond liggen. Van wat ik zag was het niet zo spannend zoals Dice het presenteerde.
- Alleen snipers kan het team helpen met het markeren van tegenstanders, waardoor snipers eindelijk weer wat toevoegen als informatie leverancier.
- Schade in gebouwen zag er indrukwekkend uit.
- Vliegtuigen tanken ammo bij in de lucht. Ik had persoonlijk liever gezien dat ze terug moeten vliegen naar een base. Bijvoorbeeld door laag over een landingsbaan te vliegen. Waarom niet landen en weer opstijgen?
- Grand Operations lijkt erg tof!!
Vandaag (hoop ik) zal er vast wat meer info vrij komen van de betere BF spelers.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Dat zouden ze vroeg misschien ook wel hebben gedaaninternaut schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:04:
Sleep alle artillerie naar een fortification chokepoint...win win.
BF is een game die uitgaat van teamplay, dus het ligt aan de uitwerking.ghighoegha schreef op zondag 10 juni 2018 @ 09:34:
Er is trouwens een battle royale modus confirmed. Wat vinden we daarvan?
Wordt het een "ieder voor zich" mode zoals in Fortnite dan lijkt het me niets.
Als het team tegen team is waar uiteindelijk één team helemaal afgeslacht dient te worden kan het leuk zijn.
Als het een soort van squad deathmatch wordt zou het ook nog wel goed kunnen uitpakken.
Wat ik me vooral afvraag is of dit campen niet gignatisch in de hand werkt.
Zolang je als doodgeschoten soldaatje maar iets te doen hebt nadat je dood bent.
Want om daarna nog 10, 20, of meer minuten te moeten wachten tot de laatste van de tegenstander dood is zie ik niet zitten, dan zit ik al lang in een volgend potje
Benieuwd hoe dit uitgewerkt gaat zijn.
Oh ja squad deathmatch is eigenlijk een voorloper van royale. In bfbc2 speelde dat in kleine delen van de map dus Campen werkte niet echt zeker met de deconstruction. In bfbc2 was het erg leuk om te spelen hopelijk is royale vergelijkbaar waar je met 4 man oid kan rondstruinen dan heb je toch nog het bf gevoel!dvdkiwi schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:11:
[...]
BF is een game die uitgaat van teamplay, dus het ligt aan de uitwerking.
Als het team tegen team is waar uiteindelijk één team helemaal afgeslacht dient te worden kan het leuk zijn.
Als het een soort van squad deathmatch wordt zou het ook nog wel goed kunnen uitpakken.
Zolang je als doodgeschoten soldaatje maar iets te doen hebt nadat je dood bent.
Want om daarna nog 10, 20, of meer minuten te moeten wachten tot de laatste van de tegenstander dood is zie ik niet zitten, dan zit ik al lang in een volgend potje
Zeker een waar ik naar uit kijk. Overigens nog nooit een royale mode gespeelt dus ik ben nog wel bleu...
De verwijderde posts gingen offtopic en op de man.
Feedback op individuele moderaties mogen naar de betreffende mod toe, heb je algemene feedback, dan mag dat in Feedback op moderatie binnen Spielerij, niet hier.
[ Voor 45% gewijzigd door Geronimous op 10-06-2018 14:34 ]
Battle Royale weet ik nog niet helemaal. Ik zit al wel een tijdje te wachten op een Battlefield achtige Battle Royale. En dan zeker zonder alle bugs die de kleinere games als PUBG hebben. Al zou ik dat wel liever gezien hebben als een standalone game in een modern setting. Ik weet niet helemaal hoe het gaat passen in WW2.
Zeiden ze niet dat dit de core machanics van Battlefield krijgt? Teamplay, grote map en destruction? Ik vermoed dus dat ze alleen een squad only mode hebben en heel misschien duo.dvdkiwi schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:11:
[...]
BF is een game die uitgaat van teamplay, dus het ligt aan de uitwerking.
In games als Fortnite en PUBG merk ik wel dat, dat alleen leuk is via Discord of Teamspeak. Als je elkaar locaties kan vertellen, reviven en healen wanneer nodig. Met randoms merk je al snel dat het ieder voor zich wordt. Dan heb je inderdaad geen zin om nog te wachten totdat het potje afgelopen is. Als je zelf dood gaat maar de andere op je Discord nog leven wil je vaak wel blijven kijken en spotten.
[ Voor 53% gewijzigd door raiders op 10-06-2018 12:00 ]
Ga geen lang verhaal afsteken, maar alle customization lijkt mee te vallen en ziet er tof uit. De gunplay lijkt toch lekker BF aan te voelen en het fortify aspect ziet er goed uit en lijkt wat toe te voegen. Ik ben hyped hoor.
V1 d'r op en doorrrr!internaut schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:04:
Sleep alle artillerie naar een fortification chokepoint...win win.
Wat nog altijd niet duidelijk is hoe snel je een V1 kunt bestellen.
Ik veronderstel dat je dan als squad wel héél goed bezig moet zijn.
Ik verwacht dat het de customizations zijn. In Battlefield 1 hadden ze de naam Battlepacks.Zingo schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:33:
Ik hoorde trouwens dat bf v geen lootboxes kreeg. Wat zijn die airlifts dan?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Er komen geen lootboxes. Ook niet onder een andere naam. Dat is vanaf het begin al gezegd.Zingo schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:42:
Dus nog steeds gewoon lootboxes maar dan met een andere naam. GG WP EA
Wat airlifts precies zijn weten we niet trouwens. Ik hoop en denk dat je gerichte aankopen qua skins en andere customization opties kunt doen. Beetje zoals in Fortnite. En geen random drops zoals BF1 of Overwatch. Maar wellicht kun je iets dergelijks wel verdienen door te spelen. Dan wordt het een combinatie tussen een zelf vrijgespeelde "lootbox" waarin iets leuks zit. En zelf specifiek gekochte cosmetics.
Mijn vermoeden is dat je nu geen random content meer uit boxen krijgt maar dat je specifieke items koopt. En een airlift is dan een specifiek item zoals een bepaalde outfit. Hetzelfde zie je ook in PUBG, daar kan je nu ook specifieke items kopen zoals een parachute skin voor 5 dollar of Shroud of DrDisrespect skins voor 10 dollar. En dat schijnt erg goed te lopen...Zingo schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:33:
Ik hoorde trouwens dat bf v geen lootboxes kreeg. Wat zijn die airlifts dan?
[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 10-06-2018 12:47 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik had het al gezien, maar deze video maakt het nogmaals duidelijk: in plaats van Season passes krijgen we nu Origin Access Premier met zelfs een maandelijkse fee (!) om lid te worden door subscription, sub-scrip-tioooooon... In plaats van loot boxes krijgen we nu customization options waarvoor je ook zult moeten betalen.Odessa schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:46:
@Zingo Angry Joe heeft daar ook een opmerking over..
[video]
Wat een enorme "benefit and joy" geven ze ons toch weer...
Uiteraard hoef je daar geen gebruik van te maken maar ik denk dat ze hun verkoopmodel wel zo zullen opzetten dat dit wel heel aantrekkelijk (lees: noodzakelijk) wordt om leuk/competitief mee te kunnen doen.
De opmerking van Angry Joe dat dit meer een managers/investors bijeenkomst is in plaats van een bijeenkomst voor gamers onderschrijf ik geheel.
Hoezo noodzakelijk. Battlefield is nog nooit pay to win geweest en ze hebben heel nadrukkelijk gezegd dat dit nu ook zo zal zijn.l0n3w012ph schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:10:
[...]
Uiteraard hoef je daar geen gebruik van te maken maar ik denk dat ze hun verkoopmodel wel zo zullen opzetten dat dit wel heel aantrekkelijk (lees: noodzakelijk) wordt om leuk/competitief mee te kunnen doen.
Dan zit je alsnog hele onwaarheden goed te praten maar 1 detail is ineens een brug te ver. Kortom: hypocriet.SomerenV schreef op zondag 10 juni 2018 @ 03:58:
[...]
En het is niet de personalisatie en dergelijke die het probleem zijn. Zelfs voertuigen die eigenlijk niet in een map thuishoren zijn niet het issue (althans, daar kan je doorheen prikken). Maar het oogt niet als een WW2-shooter. Het is al héél vaak aangekaart maar je kunt personalisatie en geslachtsdiversiteit prima combineren met authenticiteit. En het is juist die authenticiteit die volledig mist in de video's die ik gezien heb. Ja, het voelt als Battlefield en nee, het voelt niet als een WW2-Battlefield.
Dus omdat het in jouw ogen niet voldoet, is het fout? Dat is mooi. Dan kun je alles wel terugbrengen naar je eigen persoonlijke mening, maar dat maakt het nog niet waar.En de reden? Iedereen loopt rond met een ander pakje, een ander helmpje, wapens die op een manier gecustomized zijn waardoor ze niet meer op het real life model lijken en camouflage verschilt ook van persoon tot persoon. Dat is nou net alles wat WW2 in mijn ogen niet is en dat soort dingen lijken erop te wijzen dat Dice qua personalisatie een kant op gaat die vooral winstgevend is zonder dat er gekeken wordt naar de overall look & feel van een game in een héél specifieke setting.
En waar praten we over? Over de multiplayer ja. Niet over de singleplayer. Als ze het daar goed doen, lijkt het me geen probleem, want hoeveel games hebben we in het verleden wel niet gehad die hun multiplayer uitbreiden op basis van de singleplayer. Dat je dus wel een realistische aanval in Noorwegen hebt die je alleen kunt spelen (of misschien coop) en dat je vervolgens online gaat om tegen jan en alleman te strijden. Dat ze daar meer mogelijkheden bieden qua customization maakt de game niet meteen nep. Dat is gewoon hoe multiplayer al vele jaren werkt. De eerste Call of Duty's deden het al zo (nog voor Modern Warfare), dus waarom kan het nu ineens niet? Omdat ze nog wat verder gaan? Tjah, take it or leave it, maar je kunt er prima aan wennen lijkt mij.
Hate to burst your bubble, maar ik kan me menig map en game herinneren waar ik moeite heb gehad met het herkennen van enemies. Vroeger had je ook geen geheugen beschikbaar om uberhaupt iets te doen met de outfits. Vele shooters doorgegaan en telkens dezelfde gozer of kloon afgeschoten. Totaal onrealistisch, maar blijkbaar geen probleem. En met hardcore modi heb je toch wel vaker gehad dat je iemand niet direct herkende?Dat is prima in héél veel settings maar WW2 leent zich daar in mijn ogen totaal niet voor. Dat je niet eens goed ziet wie bij welk team hoort zegt eigenlijk al genoeg. In élke WW2-shooter zie je direct wie bij jou hoort en wie niet. In elke voorgaande Battlefield zag je direct wie bij jou hoorde en wie niet. En da's wel handig in een shooter die focust op grote teams die tegen elkaar strijden. In Battlefield V is dat concept weggevaagd ten behoeve van personalisatie.
Maar alsnog, er zullen vast details zijn waar je het aan kunt zien. Ik heb bij Rainbow Six Siege totaal geen problemen om mensen te herkennen van mijn of andere teams ondanks dat je daar echt heel veel verschil in skins kunt hebben. Het is vooral "ik denk dat ik het moeilijk ga vinden" en niet zozeer een issue als je eenmaal de game hebt.
Dus omdat bepaalde mensen teleurgesteld zijn, moeten we alles wat ze zeggen maar als zoete koek slikken? Valt het voor je tegen? Jammer voor je, maar de toon van het topic gaat snel naar het negatieve en men blijft hangen bij een handjevol punten en er ook nog enorm op door hameren. Dus ja ik snap de kritiek op de kritiek wel. Voor sommigen lijkt het de eerste keer dat een verwachting tegenvalt. Get a life. Je punt is duidelijk, maar meer een probleem voor jou en degenen met jou.Het is niet janken en het is geen gezeur. Het is gewoon een zorg die geuit wordt door mensen die zowel van de WW2-setting als van Battlefield houden en om die reden uit keken naar Battlefield V. Als vervolgens blijkt dat die setting geen recht aangedaan wordt dan is het logisch dat mensen teleurgesteld zijn en dat laten blijken. Dat simpelweg afdoen als gejank en gezeur is bijzonder kortzichtig.
Het is alleen belangrijk als je er waarde aan hecht. Van mij mag er wel wat meer variatie in. De eenheidsworst van de afgelopen jaren ben ik eigenlijk wel zat en is ook geen realistische weergave. Foto's van de oorlog geven niet een eerlijk beeld want daar werd echt vaak voor geposeerd als propaganda voor meer geld en nieuwe troepen. Denk je echt dat het voor de leidinggevenden belangrijk was als iedereen een juiste outfit aan had? Welnee, het maakte uit of je de juiste kant op schoot en je de bevelen wist te volbrengen. In Vietnam, Afghanistan en andere oorlogen was het ook gewoon prima mogelijk om met baard rond te lopen ondanks de richtlijn om te scheren. Dus waarom denk je dat het in WW2 wel zo was? En ja ze zetten inderdaad wat meer verandering in hoe ver je je personage kunt aanpassen, maar dat is ook de enige manier waarop die stuff verkoopt. Jij overschat hoeveel mensen een minimaal ander pakje wil aanschaffen. Ga maar kijken naar de statistieken van Fortnite. Worden de extreme skins meer verkocht of de net iets andere variaties op de standaard personages?[...]
Ja, fun is zeker belangrijk en afgaande op de gameplay-video's zit dat ook wel goed. De nieuwe features zien er ook tof uit. Maar als je WW2 als setting neemt dan is de uitstraling ook belangrijk en een authentiek gevoel hoeft fun niet in de weg te zitten. Als personages accurate kledij zouden dragen en accurate wapens zouden gebruiken, met hier en daar bijpassende personalisatie dan zou de game exact hetzelfde spelen maar veel meer aanvoelen als een WW2-shooter. Het een sluit het ander niet uit. Daarom is het gewoon jammer dat ze de kant op gaan die ze nu op gaan.
Er is in het verleden al een goed punt gemaakt dat je met authenticiteit nog zo ver kunt gaan, er komt gewoon altijd commentaar op. En hoe ver wil je eigenlijk dat het gaat? Want er zijn een hoop nare dingen die daaraan gekoppeld worden. Hoe men met vrouwen of donkere mensen om ging bv. Hoe weinig waarde sommige soldaten aan mensenlevens hechten. Hoe erg sommigen geïndoctrineerd waren. Van mij mag je best een punt stellen waarop je zegt "ok, tot hier vinden we het prima en de rest nemen we wat meer vrijheid". Ik zie dat ze de game op meerdere punten brengen naar wat tegenwoordig normaal is, waarom kan dat met de customization dan ook niet? We moeten de devs gewoon wat vrijheid gunnen, anders is het een game die straks heel realistisch is, maar voor geen meter speelt en die ook na een maand al helemaal dood is. Ja leuk dat een klein groepje fanaten hun game hebben, maar de rest jaag je dan ook weg. Nu is er een vocale groep op hun tenen getrapt, maar ik denk niet dat EA zich daar veel van aan gaat trekken. Het doel is de massa bereiken, niet iedereen tevreden houden (wat toch al onmogelijk is)
Mwah, dat is toch wat discutabel. Bepaalde wapens zijn duidelijk beter dan anderen en de speler die Premium heeft zal uit veel meer wapens kunnen kiezen dan een speler die dat niet heeft. Bovendien zijn er shortcut bundels te koop die je direct toegang geven tot alle wapens waardoor je weer uit meer wapens kan kiezen dan andere spelers.8GUS schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:18:
[...]
Hoezo noodzakelijk. Battlefield is nog nooit pay to win geweest en ze hebben heel nadrukkelijk gezegd dat dit nu ook zo zal zijn.
Met geld kan je zeker wel wat voordelen aanschaffen binnen Battlefield.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Die animaties zijn nu nog wel m'n grootste punt van zorg, het moet geen QTE game worden die aan elkaar zit van animaties: vault, bouwen, reviven, wapens aanhaken, ammo pakken, slides etc. etc.
Een beetje kritischer mag je wel zijn hoor in plaats van bij elke post blind de marketing van EA te herhalen. Als we alle dingen die EA nadrukkelijk gezegd hebben over de development van BF3 t/m BFV die toch niet waar bleken te zijn, kan je een aardige lijst maken.8GUS schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:18:
[...]
Hoezo noodzakelijk. Battlefield is nog nooit pay to win geweest en ze hebben heel nadrukkelijk gezegd dat dit nu ook zo zal zijn.
En nooit pay2win... hangt van je definitie af. De DLC wapens die significant sterker zjin dan de vanilla wapens kan je daar al onder scharen. Vooral BF1 heeft daar een aardig handje van, smerig trucje om toch maar matige DLC te moeten kopen.
Sorry hoor, maar met dit hele verhaal bewijs je gewoon dat je na ál die discussies nog steeds geen hol begrijpt van waar de schoen wringt voor veel mensen

Ps: En van alles wat je zegt is misschien deze opmerking nog wel t foutste.
*snip* op de manFoto's van de oorlog geven niet een eerlijk beeld want daar werd echt vaak voor geposeerd als propaganda voor meer geld en nieuwe troepen. Denk je echt dat het voor de leidinggevenden belangrijk was als iedereen een juiste outfit aan had? Welnee, het maakte uit of je de juiste kant op schoot en je de bevelen wist te volbrengen.
[ Voor 57% gewijzigd door Geronimous op 10-06-2018 14:26 ]
Vind ik niet. Ligt ook aan hoe je ze gebruikt en misschien wel een stukje skillA.W.E.S.O.M.-0 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:36:
Schitterende trailer, iets te veel co-op / sp nog naar mijn smaak voor een MP trailer, maar oneindig veel beter dan de vorige. Nu nog eens in-game beelden bekijken van twee teams die WEL weten wat ze doen, de helft van die 'gamechangers' is niet om aan te gluren, wat een een gehannes.
Die animaties zijn nu nog wel m'n grootste punt van zorg, het moet geen QTE game worden die aan elkaar zit van animaties: vault, bouwen, reviven, wapens aanhaken, ammo pakken, slides etc. etc.
[...]
Een beetje kritischer mag je wel zijn hoor in plaats van bij elke post blind de marketing van EA te herhalen. Als we alle dingen die EA nadrukkelijk gezegd hebben over de development van BF3 t/m BFV die toch niet waar bleken te zijn, kan je een aardige lijst maken.
En nooit pay2win... hangt van je definitie af. De DLC wapens die significant sterker zjin dan de vanilla wapens kan je daar al onder scharen. Vooral BF1 heeft daar een aardig handje van, smerig trucje om toch maar matige DLC te moeten kopen.
Maar je kunt ook altijd kritisch blijven over het marketing verhaal he. Van mij mag je natuurlijk, maar een keer hun verhaal (al dan niet gedeeltelijk) geloven mag ook.
Ik heb er in ieder geval nooit significant nadeel aan ondervonden.
Als EA lekker alle overdreven zooi achter een abonnement gooit, dan zien we het hopelijk niet zoveel.l0n3w012ph schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:10:
[...]
Ik had het al gezien, maar deze video maakt het nogmaals duidelijk: in plaats van Season passes krijgen we nu Origin Access Premier met zelfs een maandelijkse fee (!) om lid te worden door subscription, sub-scrip-tioooooon... In plaats van loot boxes krijgen we nu customization options waarvoor je ook zult moeten betalen.
Wat een enorme "benefit and joy" geven ze ons toch weer...![]()
De opmerking van Angry Joe dat dit meer een managers/investors bijeenkomst is in plaats van een bijeenkomst voor gamers onderschrijf ik geheel.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Eens! Dat scheelt dan misschien ook wel weerDaniëlWW2 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:57:
[...]
Als EA lekker alle overdreven zooi achter een abonnement gooit, dan zien we het hopelijk niet zoveel.
Nee, in dlc zit vaak gewoon wapentuig dat objectief beter is.8GUS schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:55:
Vind ik niet. Ligt ook aan hoe je ze gebruikt en misschien wel een stukje skill
skill...

Mechwarrior Online: Flapdrol
Klopt, alleen ik speelde voornamelijk met de base game wapens omdat die minder goed waren, dus was het moeilijker en dus meer uitdaging. En dan nog het overgrote deel de baas kunnen. Dat is Skill. Is niet voor iedereen weggelegd maar dat kan ieder voor zich bepalenhaarbal schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:01:
[...]
Nee, in dlc zit vaak gewoon wapentuig dat objectief beter is.
skill...

Skill is wel degelijke een enorme grote factor bij shooters. Je kan nog steeds het betere OP 1 shot kill everything wapen hebben. Als je geen gamesense hebt of niks kan raken blijf je belabberd.
Meer keuze met betrekking tot wapens zal altijd een voordeel opleveren. Zo zie je dat de meeste full-auto wapens van de medic achter een DLC slotje zitten terwijl ze duidelijk een voordeel opleveren.8GUS schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:55:
[...]
Vind ik niet. Ligt ook aan hoe je ze gebruikt en misschien wel een stukje skill![]()
Maar je kunt ook altijd kritisch blijven over het marketing verhaal he. Van mij mag je natuurlijk, maar een keer hun verhaal (al dan niet gedeeltelijk) geloven mag ook.
Natuurlijk bepaald skill een groot deel van de gevechten maar in situaties waar skill gelijk is kan de toegang tot andere wapens wel degelijk het verschil maken.
Als ik zie hoeveel mensen in PUBG met een parachute skin van 5 dollar rondlopen terwijl die puur tijdens de eerste paar seconden van een match zichtbaar is dan twijfel ik er niet aan dat veel spelers zulke content gaan aanschaffen.DaniëlWW2 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:57:
[...]
Als EA lekker alle overdreven zooi achter een abonnement gooit, dan zien we het hopelijk niet zoveel.
Ik zie mezelf ook rustig een paar tientjes uitgeven aan cosmetische content indien ik het aantrekkelijk genoeg vind. Waarom niet? Als het een spel is dat je honderden uren speelt dan is het een schijntje.
Echt he, alleen die STG-44 heeft gewoon geen recoil, in geen van de filmpjes die ik tot nu toe gezien heb. Het kan natuurlijk zijn dat dit overgesimplificeerd is voor het release event zodat mensen zonder BF ervaring met een controller ook nog wat kunnen raken, maar dit wordt de M16A3 on steroids als ik het zo zie.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:54:
STG-44 confirmed.![]()
* DaniëlWW2 gooit geld naar scherm.
Het ziet er best goed uit. Gewoon een BF game met een broodnodige upgrade in gameplay elementen. Denk aan zaken zoals:
-Minder munitie meedragen en munitiekisten die je in de map kan vinden.
-Iedereen kan reviven waardoor je niet meer verplicht medic moet spelen. Natuurlijk is de medic klasse sneller. Verder ook geen 100% health generatie meer. Teamplay ga je zo forceren.
-3D spotting kan alleen de recon klasse met een speciale tool. Anderen kunnen spotten door iemand te raken, en die spots verdwijnen zodra die persoon in dekking is.
-Tanks hebben nu ook eindelijk beperkte munitie en moeten op een gegeven moment ook herladen.
-Ik zag ook al dat de artillerie op de Narvik map geen versierseltje is. Nee, ze zijn interactief. Zijn trouwens 15cm K18 kanonnen.
Lagere TTK, kills per magazijn, verdere damage drop-off en lagere reload time zijn behoorlijk objectief.8GUS schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:55:
[...]
Vind ik niet. Ligt ook aan hoe je ze gebruikt en misschien wel een stukje skill![]()
Dat je er geen significant nadeel van hebt ondervonden is nou precies een van de grootste problemen met BF1. De gunplay is zo verschrikkelijk platgeslagen, afgezien van distance management komt er geen skill meer bij kijken. Iedereen kan mee doen, dat maakt het ook juist zo saai voor me, er valt niets meer te leren of te verbeteren en er is nul uitdaging.
Dat het belang van skill en teamwork weer terugkomt met BF V is waar ik het meest naar uit kijk, maar met het oog op de tot nu toe niet zichtbare recoil, kan dat ook nog alle kanten op.
Ik heb geen problemen met personalisatie en ik hoef geen realistische Battlefield. En daar gaat het met de discussie ook fout. Zodra je aandraagt dat je een wat meer authentieke ervaring wilt leest men het als 'hij wil realisme'. Maar dat is niet zo. Qua gameplay wil ik Battlefield en afgaande op de video's zit dat wel goed. Het lijkt lekker te spelen en ziet er vet uit. Destructie is verbeterd, geluiden klinken geweldig, gunplay oogt gaaf en toevoegingen als fortifications en het aankoppelen van aanhangers is ook erg vet.Martinspire schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:28:
lang verhaal
Maar is het zóveel gevraagd om wat meer authenticiteit qua uniformen toe te voegen? Wat je nu ziet is dat iedereen er totaal anders uit ziet ook al zitten ze in hetzelfde leger. Als je ook maar een klein beetje verstand hebt van WW2 dan doet dat gewoon afbreuk aan de visuele ervaring. Je kunt prima facepaint toevoegen, gekke dingetjes op je uniform of hoofddeksel. Er zijn genoeg voorbeelden van personalisatie die prima passen binnen een authentieke WW2-ervaring, puur kijkende naar het uiterlijk van personages. Het is niet perse realistisch maar zorgt wel voor een authentiekere look & feel.
Jij draagt Rainbow Six aan maar daarin zie je ondanks personalisatie duidelijk wie vriend en vijand is omdat personalisatie past bij het personage en diens 'kant'. Maar ook daarin zitten opties die duidelijk een andere kant op gaan en waar de spelers niet happy mee zijn omdat het niet overeenkomt met de setting.
Het is gewoon jammer dat EA en Dice kiezen voor opzichtige personalisatie omdat dat duidelijk werkt in andere shooters qua geld in het laatje brengen. Ik snap dat ze het doen maar ik vind het jammer dat ze dat laatste beetje authenticiteit overboord gooien ten behoeve van winstmaximalisatie. Jij zegt dat ik me daaroverheen moet zetten en misschien is het een kwestie van wennen. Maar als ik aan WW2 denk dan heb ik bepaalde verwachtingen. Verwachtingen die BFV vooralsnog niet waar lijkt te maken. Ik had gehoopt op een vette arcade-shooter met een fatsoenlijke WW2-setting en uitstraling en dat is niet wat BFV lijkt te zijn. Dat mag ik jammer vinden.
De beta ga ik uiteraard gewoon proberen want ondanks al het bovenstaande wil ik Battlefield V gewoon een kans geven. Ik ben niet het type dat uit protest een game volledig links laten liggen puur omdat ik het niet eens ben met bepaalde keuzes. Misschien valt het ingame allemaal erg mee. Misschien komt er een optie om alleen authentieke skins te tonen. Misschien is de game uiteindelijk erg vet en kijk ik door de tekortkomingen heen. Maar voor nu ben ik sceptisch, afgaande op wat ik tot nu toe gezien heb.
Edit: overigens meer dan genoeg mensen die issues hebben met hoe Dice personalisatie aanpakt. En dat is niet de enige post daarover. Vooralsnog lijkt het Battlefield-kamp gesplitst en dat is geen goed begin.
[ Voor 5% gewijzigd door SomerenV op 10-06-2018 14:35 ]
Oke. Jij ziet liever betaalde DLC dan een paar kisten waar zinloze customs inzitten?Zingo schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:42:
Dus nog steeds gewoon lootboxes maar dan met een andere naam. GG WP EA
Laat maar komen! Zolang het geen pay2win wordt.
Ben jij ook blij.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:19:
[...]
Echt he, alleen die STG-44 heeft gewoon geen recoil, in geen van de filmpjes die ik tot nu toe gezien heb. Het kan natuurlijk zijn dat dit overgesimplificeerd is voor de release zodat mensen met een controller ook nog wat kunnen raken, maar dit wordt de M16A3 on steroids als ik het zo zie.
Op zich is het authentiek dat het wapen weinig terugslag heeft. 7,92x33 is eigenlijk een vrij licht patroon dat in combinatie met de toch vrij zware en langzaam vurende STG-44, gewoon zeer weinig terugslag op zal leveren. Ook belangrijk voor volautomatische wapens is dat de kolf in lijn is met de loop en de grendel. Zo zorg je ervoor dat de terugslag in je schouder word geduwd en je betere controle hebt. Hoe zit dat nou met de STG-44?

Voor jaren 1940 was dit echt een uitzonderlijk vuurwapen. Hartstikke futuristisch.
Balanceren gaat een dingetje worden. Je zal waarschijnlijk moeten denken aan een snelle damage dropoff op afstand, erratisch terugslagpatroon en SMG's met hogere vuursnelheden, dezelfde waarde close range damage geven. Aan de andere kant, als je echt voor authenticiteit gaat dan hoort dat ding gewoon belachelijk OP te zijn.
Zit het nou niet voor me te verpesten ja.Tsurany schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:14:
Als ik zie hoeveel mensen in PUBG met een parachute skin van 5 dollar rondlopen terwijl die puur tijdens de eerste paar seconden van een match zichtbaar is dan twijfel ik er niet aan dat veel spelers zulke content gaan aanschaffen.
Ik zie mezelf ook rustig een paar tientjes uitgeven aan cosmetische content indien ik het aantrekkelijk genoeg vind. Waarom niet? Als het een spel is dat je honderden uren speelt dan is het een schijntje.
Ik hoop gewoon dat de overdreven zooi duurder is. Mensen die er dan met het overdreven spul lopen, kan je dan "per ongeluk" doodrijden omdat je een foutje maakte en uitstapte uit een jeep die vol op ze afging.
[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-06-2018 15:00 ]
Als die DLC betekend dat ik daar een paar goede nieuwe mappen voor krijg en nieuwe passende character models? En ik dan gewoon kloppende uniformen met kloppende gezichten erachter zie met kloppende wapens? No problemo, ik betaal wel.StealthyPeanut schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:34:
[...]
Oke. Jij ziet liever betaalde DLC dan een paar kisten waar zinloze customs inzitten?
Laat maar komen! Zolang het geen pay2win wordt.
En ook als je dan na een maand niet meer kan spelen omdat de servers half dood zijn? Dat is voornamelijk het probleem met een season pass. Persoonlijk ben ik ook wel bereid om wat geld neer te leggen voor betere content al is €50 wel veel...). Maar na een tijdje zijn de servers helemaal leeg.Zingo schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:58:
[...]
Als die DLC betekend dat ik daar een paar goede nieuwe mappen voor krijg en nieuwe passende character models? En ik dan gewoon kloppende uniformen met kloppende gezichten erachter zie met kloppende wapens? No problemo, ik betaal wel.
Nouja, tot nu toe heb ik in conquest bij BF1 nooit echt problemen gekend met het niet beschikbaar zijn van voldoende servers. Het zoeken duurde soms wat langer, maar dat was omdat we met een groep een specifiek aantal mappen wilde spelen. Nog steeds liever dat dan al deze gekkigheden toegevoegd zien worden.raiders schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:01:
[...]
En ook als je dan na een maand niet meer kan spelen omdat de servers half dood zijn? Dat is voornamelijk het probleem met een season pass. Persoonlijk ben ik ook wel bereid om wat geld neer te leggen voor betere content al is €50 wel veel...). Maar na een tijdje zijn de servers helemaal leeg.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V