Het premium model zorgde er ook voor dat de kwaliteit van de DLC om te janken was. Heel soms waren 2 maps/modes nog eens de moeite waard, maar het gros werd terecht genegeerd. Frontlines was een positieve uitzondering. 3 van de 4 maps zijn slechter dan de vanilla maps omdat er nóg meer modes ingepropt moesten worden. Het geld hadden ze toch al binnen, handjevol nieuwe wapens en met een beetje mazzel een leuke map.poor Leno schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:51:
Hoewel de meesten blij zullen zijn dat ze van het Premium model afstappen (ook ik, maar puur vanwege de maps die de playerbase opsplitsen), worden er zware vraagtekens bij gesteld.
Hier komt het bondig op neer: Bij Premium weten de spelers wat ze gaan krijgen en zijn ze verplicht dit te releasen.
Bij het microtransaction model, hoeven ze niets te beloven. Ze bepalen zelf hoe veel of hoe weinig en wat ze gaan uitbrengen helaas. En moeten we maar zien wat we gaan krijgen..
Zo kunnen ze bij tegenvallende inkomsten besluiten om het minimale uit te brengen. En zelfs bij hoge inkomsten kunnen ze zich er nog makkelijk van af maken.
Premium was helaas wel het model dat een behoorlijk gevuld spel garandeerde
Maar goed, hier goede punten in deze video:
[video]
De voornaamste reden dat de community opgesplitst werd door premium is dat het voor veel mensen te weinig opleverde. Als het echt goed was, verkocht het zichzelf wel.
Nu met de microtransactions moeten ze er in elk geval eerste al eens voor zorgen dat mensen het spel blijven spelen, dat is in elk geval al eens een goede prikkel voor kwaliteit. Kan ik alleen maar toejuichen.
Ik maak me meer zorgen voor een Battlefront situatie: te weinig content bij launch om de grote massa vast te houden en te weinig en te late extra content. Ergo, niet genoeg mensen die mtx gaan kopen en extra uitbreidingen worden geschrapt.