Acties:
  • +5 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:43

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

poor Leno schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:58:
Nou.. Aangezien bijna iedereen de trailer ruk vindt, heb ik er maar mn eigen twist aan gegeven :>

Willen ze over the top? Krijgen ze over the top >:)

Komt ie dan, de countdown naar EA Play, hun eigen D-Day :+

Zet maar lekker hard en Fullscreen!

[video]
Ook als ze deze trailer hadden laten zien was ik enthousiast :)

Voor iemand die zo teleurgesteld is heb je toch al verdraaid veel tijd “in de game” gestoken ;)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euh.. :$

(is maar een dagje werk hoor ;) Maar t begon als n 'ah fuck it', maar ook zoals ik m zelf misschien t liefst had gezien .. Ik wil t heel graag leuk vinden, maar er zitten nog te veel haken en ogen aan.. maar we zullen zien :) )

[ Voor 93% gewijzigd door poor Leno op 03-06-2018 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 18:29

Turfschipper

Hup NAC

Mwaha Leno, ;-).

Zat trouwens te denken, die haakhand komt wellicht goed van pas op de Pointe du Hoc map.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 22:07
8GUS schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:35:
[...]

Er zijn twee kanten aan dit verhaal en jij wil er maar een horen. Terwijl er voldoende mensen die je haarfijn uitleggen dat het uit oa. gameplay oogpunt geen goed idee is om Nederlanders toe te voegen. Al zijn het nu blijkbaar alleen nog skins waar je je druk om maakt.
Het is dus geen goed punt om Nederlanders toe te voegen? Wat? :/

Even eerlijk, inclusion & customization en dan geen skins/voices toevoegen van Nederland dat als enige vocht in de slag om Rotterdam tegen de Duitsers. Dat inclusion customization klinkt als een verdomt goede reden om wel het Nederlandse leger toe te voegen, maar zo denk ik dan. :P

EDIT: Nog iets wat mij opvalt. Iedereen praat over die dame uit de trailer, groot uitgelicht en volop in beeld. Toch vind ik het raar, en misschien heb ik dit gemist, maar ik zie geen andere vrouwen of vrouwen in Duitse uniformen in de trailer. :X

[ Voor 14% gewijzigd door Zeph op 04-06-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Zeph schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:27:
Even eerlijk, inclusion & customization en dan geen skins/voices toevoegen van Nederland dat als enige vocht in de slag om Rotterdam tegen de Duitsers. Dat inclusion customization klinkt als een verdomt goede reden om wel het Nederlandse leger toe te voegen, maar zo denk ik dan. :P
Wellicht dat we dit stuk op twee manieren moeten bekijken.

In SP kan dit best. Stukje verhaal in Rotterdam met NL soldaten. Evt een beetje Nederlandse taal en uiteraard de uniformen.

In MP gaat het er gewoon niet komen. DICE heeft al aangekondigd dat er bij launch maar twee facties zijn. Dat er evt. een NL uniform te unlocken is oid kan natuurlijk altijd. Of rood-wit-blauwe facepaint :9

Bricks In Motion

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeph
8GUS schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:48:
[...]

Wellicht dat we dit stuk op twee manieren moeten bekijken.

In SP kan dit best. Stukje verhaal in Rotterdam met NL soldaten. Evt een beetje Nederlandse taal en uiteraard de uniformen.

In MP gaat het er gewoon niet komen. DICE heeft al aangekondigd dat er bij launch maar twee facties zijn. Dat er evt. een NL uniform te unlocken is oid kan natuurlijk altijd. Of rood-wit-blauwe facepaint :9
Als het in de SP komt is omzetten naar MP natuurlijk niet moeilijk meer. Juist omwille van de customization is het een goed idee. Eigenlijk moet je gewoon zelf een soort brush optie krijgen kun je letterlijk je leet paint skills showen. 8)
Martinspire schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:16:
Is er eigenlijk wel bevestigd dat je niet met Nederlanders in Rotterdam kunt spelen en/of niet met Noren in Noorwegen? Dat is toch, net als dat die meid een Brit zou zijn omdat ze Engels praat, gewoon een aanname toch?

De trailer speelde zich af in Frankrijk (wat volgens mij al wel bevestigd is), dus hoe en wat van de overige veldslagen lijkt me gewoon afwachten. Hoe hard je in discussie wilt gaan over iets wat nog niet duidelijk is, moet men zelf weten
Niet vechten als Noorse soldaat in Noorwegen is wel een mogelijkheid, op sommige plaatsen was er afhankelijk alleen maar burger verzet (gebeurde wel vaker overigens ook bij Rotterdam bijvoorbeeld). Nadat de Duitsers de aanval op Noorwegen gestart hadden hebben de Britten en de Fransen zo snel mogelijk geprobeerd troepen aan de grond te krijgen in Noorwegen, dit is ook deels gelukt alleen was het overal niet even effectief en het effect was een langere campagne voor de Duitsers. Dit gebeurde in april 1940 dat is na de invasie van Polen en voor de invasie van de Benelux/Frankrijk op 10 mei, de invasie eindigde in juni 1940.

Als het om het verzet gaat, dit ligt heel lastig. Het gebeurde regelmatig dat verzetsstrijders in Engeland werden opgeleid om specifieke missies uit te voeren of een verzetsgroep te lijden in bezet gebied. Hierin zit dus meer vrijheid, zolang ze geen historische personages gebruiken natuurlijk. Er zijn immers zat mensen waarvan het verhaal niet of nauwelijks bekend is.

Als de plek van de trailer niet bevestigd is, dan zou ik eerder Rotterdam opperen dan Frankrijk ;)

Ik zie trouwens wel meer leuke dingen hier in het topic over de geschiedenis die wel grappig zijn. Zoals de Britten zijn voor D-day meermaals geland in West-Europa voor "Raids", Dieppe is een leuke (soort voorloper van D-day verliep niet zo goed helaas). Er zijn in WW2 ook missies geweest waarbij letterlijk honderden commando's van de Britten meededen (volgens mij is de term commando ook in WW2 tot stand gekomen). Vaak zijn er wel slagen die weinig mensen mee krijgen omdat ze overschaduwd zijn door veel bekendere/grotere slagen, of niet het gewenste resultaat behaald werd. Dit zijn dan wel slagen die je prima in een game kan vertellen!

Kleine dingetjes zeg maar. ;)

Edits: zins opbouw en onduidelijkheid weggewerkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Zeph op 04-06-2018 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:24

SomerenV

It's something!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Nazi-symbolen in de game zitten. Her en der lees je verschillende antwoorden. CoD WW2 had in de multiplayer ook geen nazi-symboliek zitten en da's gewoon... vreemd. Als ik tegen nazi's vecht, of als nazi vecht, dan wil ik wel de juiste logo's en vlaggen zien.

Trouwens, aangezien het hele vrouwen-issue min of meer ontstaan is door het dochtertje van een van de devs (hij wilde niet uit leggen aan haar waarom ze in BFV niet als vrouw zou kunnen spelen). Zou er een Hitlerjugend-class in BFV komen? :+ De reveal trailer staat inmiddels trouwens op 60% disklikes. Je moet het wel echt héél erg verkloten om het zo ver te laten komen.

Gelukkig nog maar 5 dagen tot de EA persconferentie dus gaan we ongetwijfeld zien hoe ze deze shitstorm tot bedaren gaan brengen :X

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SomerenV schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:00:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Nazi-symbolen in de game zitten. Her en der lees je verschillende antwoorden.
Nee geen Swastikas iig.. Maar wedden dat de Hamer & Sikkel van Rusland er wél in zit? Maar ja dat Rusland nog veel erger was dan Duitsland qua mensen uitroeien, wordt gemaksghalve maar even vergeten |:(

Maar als ze echt consequent willen zijn, dan laten ze die er ook uit. En ook de 'Rising Sun' van Japan
Zou er een Hitlerjugend-class in BFV komen?
Ja waarom niet? Moet kunnen toch? En ook als Duitse kampcommandant? 'Het is toch maar een spel'?

Moet je eens opletten hoe serieus het dán wordt genomen.. en dan is het plots geen spel meer hoor

Heerlijk dat met twee maten meten :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

poor Leno schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:13:
[...]

Nee geen Swastikas iig.. Maar wedden dat de Hamer & Sikkel van Rusland er wél in zit? Maar ja dat Rusland nog veel erger was dan Duitsland qua mensen uitroeien, wordt gemaksghalve maar even vergeten |:(

Maar als ze echt consequent willen zijn, dan laten ze die er ook uit. En ook de 'Rising Sun' van Japan

[...]

Ja waarom niet? Moet kunnen toch? En ook als Duitse kampcommandant? 'Het is toch maar een spel'?

Moet je eens opletten hoe serieus het dán wordt genomen.. en dan is het plots geen spel meer hoor

Heerlijk dat met twee maten meten :X
Naja, BF1942 had ook geen swastikas. Ik vind het een rare keuze ze niet toe te voegen, maar goed, wie ben ik. Over dat 'het is maar een spel' hoorde ik in een video trouwens wat interessants.

Ging over een artikel en de schrijver haalde wat voorbeelden aan. Uit een vliegtuig springen, de piloot van een ander vliegtuig vermoorden en in zijn vliegtuig springen. Uit de dood op kunnen staan (respawnen), als kogelspons kunnen fungeren en magisch weer geheeld worden. In een seconde in een voertuig kunnen stappen, allerlei gekke shit kunnen overleven en ga zo maar door. Dat slikken gamers allemaal want 'het is maar een game'. Zijn conclusie was dan ook dat als we dat kunnen slikken hij niet snapt waarom er zoveel ophef is over 'een vrouw' of 'een neger'.

De video-voice over dude bracht het best mooi, namelijk dat je een game op kunt delen in twee delen: gameplay en presentatie. Niemand verwacht realistische gameplay in een Battlefield-game en daardoor heb je dingen als Battlefield-moments. Helemaal prima. Maar als je gaat voor een bepaalde bekende setting dan schep je verwachtingen. Al jaren vragen fans om een terugkeer naar WW2. Die fans verwachten logischerwijs een goede presentatie die in lijn ligt met eerdere Battlefield-games. Een presentatie die in lijn ligt met wat WW2 daadwerkelijk was. Die krijgen ze niet, dus is er ophef en worden veel gamers weggezet als vrouwenhatende pubers met kleine pikkies.

Overigens wel pluspunten voor Dice dat ze vooralsnog lijken te gaan voor missies/scenario's die wat onderbelicht zijn in de meeste games, even afgaande op hun initiële plannen. Dat is wel heel gaaf. In de meeste WW2-games zie je dezelfde 13-in-het-dozijn missies vaak voorbij komen dus wat afwisseling juich ik toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
volgens mij heeft het er mee te maken dat die symbolen in duitsland gewoon verboden zijn tegenwoordig en daarom dus niet in de meeste spellen zitten. anders missen ze namelijk een een compleet land aan inkomsten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalError schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:41:
volgens mij heeft het er mee te maken dat die symbolen in duitsland gewoon verboden zijn tegenwoordig en daarom dus niet in de meeste spellen zitten. anders missen ze namelijk een een compleet land aan inkomsten ;)
Nouja Wolfenstein (RTCW, singleplayer) had t wel, en had voor Duitsland en nog wat landen een andere versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
poor Leno schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:44:
[...]

Nouja Wolfenstein (RTCW, singleplayer) had t wel, en had voor Duitsland en nog wat landen een andere versie..
ja inderdaad, voor duistland een andere versie, en je denkt dat ze dat voor BF5 ook gaan doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalError schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:45:
[...]

ja inderdaad, voor duistland een andere versie, en je denkt dat ze dat voor BF5 ook gaan doen? :P
Nee haha

(Dus heeft de wereld wéér last van Duitsland :+ )

Maar even serieus, ook al was dat niet t geval geweest, hadden ze het er nog niet in gestopt waarschijnlijk.

Ik ben wel echt benieuwd naar de Hamer en sikkel van Rusland though.. Dat symbool was minstens net zo erg en gehaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

SomerenV schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:28:
[...]
De video-voice over dude bracht het best mooi, namelijk dat je een game op kunt delen in twee delen: gameplay en presentatie. Niemand verwacht realistische gameplay in een Battlefield-game en daardoor heb je dingen als Battlefield-moments. Helemaal prima. Maar als je gaat voor een bepaalde bekende setting dan schep je verwachtingen. Al jaren vragen fans om een terugkeer naar WW2. Die fans verwachten logischerwijs een goede presentatie die in lijn ligt met eerdere Battlefield-games. Een presentatie die in lijn ligt met wat WW2 daadwerkelijk was. Die krijgen ze niet, dus is er ophef en worden veel gamers weggezet als vrouwenhatende pubers met kleine pikkies.
Qua presentatie gaan ze natuurlijk de mist in wat betreft de verwachtingen van spelers die een realistischere WO2 game hadden verwacht (kan natuurlijk nog aan gesleuteld worden). Hoeveel dat er zijn en wat DICE verwacht qua nieuwe spelers kan ook een keuze zijn geweest

Aan de andere kant kun je iets trouwer zijn aan de werkelijkheid en dan een CoD game maken die niet veel gespeeld wordt.

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:09

Superkiwi

Hoi doei

8GUS schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:05:
[...]
Qua presentatie gaan ze natuurlijk de mist in wat betreft de verwachtingen van spelers die een realistischere WO2 game hadden verwacht
Je kunt ook stellen dat veel spelers gewoon verkeerde verwachtingen hadden.

De WW2 games in het verleden berustten veelal op realisme, daarom kan deze twist juist verfrissend werken. Zoals ze zelf ook al zeiden wilden ze niet weer hetzelfde laten zien als in de WW2 games van vroeger en daar prijs ik ze voor.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:31:
[...]

Vraag me af hoe je dat wilt beargumenteren. Gebaseerd op alle historische games kan je moeilijk wat anders verwachten. Tot nu toe heeft multiplayer altijd een realistische setting gehad op een kleine expansion van BF4 na.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

dvdkiwi schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:31:
[...]

Wat :+ Veel spelers hebben qua Battlefield één uitgangspunt qua WW2 en dat is BF1942. Die is qua gameplay absoluut niet realistisch, maar qua setting en atmosfeer wel. Genoeg details kloppen niet en het blijft een game maar door hoe alles oogt en aanvoelt ademt het WW2. Dus BF-spelers verwachten een soortgelijk iets maar dan in een modern jasje. Modern als in personalisatie, dingen vrijspelen, nieuwe gamemodes, dat soort dingen. Ik denk dat niemand iets anders dan dat verwacht had. Maar in de trailer zijn ze daar flink in doorgeschoten. Men verwachtte een moderne Battlefield 1942 maar kreeg een soort CoD/Fortnite/BF hybride.
De WW2 games in het verleden berustten veelal op realisme, daarom kan deze twist juist verfrissend werken. Zoals ze zelf ook al zeiden wilden ze niet weer hetzelfde laten zien als in de WW2 games van vroeger en daar prijs ik ze voor.
Het merendeel van de WW2-shooters neemt flink wat creatieve vrijheid, maar dat kan ook prima. Zo heb je shooters als Medal of Honor en de eerste CoD's. Absoluut niet realistisch qua gameplay maar de atmosfeer was goed en ademde WW2. Aan de andere kant van het spectrum heb je Wolfenstein die WW2 plaatst in een alternatief universum met occulte zaken en gekke technologische dingen. Ook dat is prima omdat dat is wat Wolfenstein zo goed maakt. Maar je kunt niet mix en match doen want dat kan rampzalig uitpakken. Als Wolfenstein qua setting opeens de realistische toer gaat zullen veel spelers afhaken. En als Battlefield qua setting de onrealistische toer op gaat dan haken ook veel spelers af.

Vergelijk het een beetje met regisseurs. Als Tarantino zegt dat ie een WW2-film gaat maken dan kun je een lompe film met over the top personages en zwarte humor verwachten. Als Nolan een WW2-film maakt dan zit het bomvol details en zal het een stuk artistieker zijn. Als Spielberg een WW2-film maakt dan zal het verhaal misschien niet 'echt' zijn maar verder zal alles tot in de puntjes kloppen. Nolan heeft Dunkirk gemaakt. Stel die maakt nu een Dunkirk twee maar gaat daarmee de Tarantino-kant op dan zullen veel liefhebbers ook vrij snel afhaken en bot reageren gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

SomerenV schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:53:
[...] Ik denk dat niemand iets anders dan dat verwacht had.
Dan klopt het toch als ik zeg dat de verwachtingen verkeerd waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

dvdkiwi schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:58:
[...]

Dan klopt het toch als ik zeg dat de verwachtingen verkeerd waren ;)
Waren de verwachtingen verkeerd of heeft Dice/EA volledig verkeerd ingespeeld op de verwachten die er waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

SomerenV schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:00:
[...]

Waren de verwachtingen verkeerd of heeft Dice/EA volledig verkeerd ingespeeld op de verwachten die er waren?
Het mes snijd in dit geval aan twee kanten. Er werd gespeculeerd over een WO2 BF game en op basis daarvan kweek je verwachtingen. Of die terecht zijn is natuurlijk dan de vraag aangezien DICE/EA met een trailer komt die een redelijk loopje neemt met het WO2 genre.

De ontwikkelaar wil een keer een andere insteek proberen, maar hint alleen maar naar een WO2 game. En mensen die dan ook een pure WO2 game verwachten zijn dan teleurgesteld.

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

SomerenV schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:00:
[...]
Dice heeft alleen prijsgegeven dat het thema WW2 zou zijn, verder niks.
Dat mensen dan voor zichzelf verwachtingen scheppen is logisch. Dat de game uiteindelijk WW2 met een twist blijkt te zijn kun je Dice niet kwalijk nemen vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

dvdkiwi schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:15:
[...]

Dice heeft alleen prijsgegeven dat het thema WW2 zou zijn, verder niks.
Dat mensen dan voor zichzelf verwachtingen scheppen is logisch. Dat de game uiteindelijk WW2 met een twist blijkt te zijn kun je Dice niet kwalijk nemen vind ik.
Heb jij überhaupt wel gelezen wat ik heb geschreven? :P
Veel spelers hebben qua Battlefield één uitgangspunt qua WW2 en dat is BF1942. Die is qua gameplay absoluut niet realistisch, maar qua setting en atmosfeer wel. Genoeg details kloppen niet en het blijft een game maar door hoe alles oogt en aanvoelt ademt het WW2. Dus BF-spelers verwachten een soortgelijk iets maar dan in een modern jasje.
Mensen scheppen verwachtingen op basis van eerdere ervaringen. In dit geval ervaringen met een ontwikkelaar. En in dit geval wijkt Dice nogal af van wat ze voorheen deden. Als Dice zegt 'WW2' dan denken veel BF-fans automatisch aan Battlefield 1942. Die denken dan niet aan iets heel anders.
8GUS schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:07:
[...]

Het mes snijd in dit geval aan twee kanten. Er werd gespeculeerd over een WO2 BF game en op basis daarvan kweek je verwachtingen. Of die terecht zijn is natuurlijk dan de vraag aangezien DICE/EA met een trailer komt die een redelijk loopje neemt met het WO2 genre.

De ontwikkelaar wil een keer een andere insteek proberen, maar hint alleen maar naar een WO2 game. En mensen die dan ook een pure WO2 game verwachten zijn dan teleurgesteld.
Het probleem is dat mensen tunnelvisie krijgen en alles wat daarbuiten valt is kut. Er is ook niks mis met een andere insteek, maar alsnog heb je te maken met een verwachtingspatroon. Daar flink van afwijken betekent gewoon dat je hoe dan ook gezeik gaat krijgen. Dus ja, van de ene kant verwacht men misschien teveel een bepaald iets, van de andere kant heeft Dice iets gedaan wat niemand had verwacht. Die kloof is nogal groot :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:47

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

poor Leno schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:52:
[...]

Nee haha

(Dus heeft de wereld wéér last van Duitsland :+ )

Maar even serieus, ook al was dat niet t geval geweest, hadden ze het er nog niet in gestopt waarschijnlijk.

Ik ben wel echt benieuwd naar de Hamer en sikkel van Rusland though.. Dat symbool was minstens net zo erg en gehaat..
Grote verschil is dat het zgn hakenkruis geassocieerd wprdt/werd aan de Endlösung en de daarbij behorende concentratiekampen, gaskamers en ovens en de wreedheden die begaan zijn daarbij.

De hamer en sikkel waren meer het symbool wat bij Rusland/communisme behoorde. Die hadden niet zo zeer een Endlösung of rassenhaat, ware het niet dat er onder Stalin idd velen onnodig vermoord zijn.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

SomerenV schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:53:
[...]

Wat :+ Veel spelers hebben qua Battlefield één uitgangspunt qua WW2 en dat is BF1942. Die is qua gameplay absoluut niet realistisch, maar qua setting en atmosfeer wel. Genoeg details kloppen niet en het blijft een game maar door hoe alles oogt en aanvoelt ademt het WW2.
Sorry hoor maar hier moest ik wel echt om lachen... :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1-5jz3VP25s]

Wat ademt dit WW2... :P

Ik denk dat mensen echt een veel te rooskleurig beeld hebben van de games waar ze vroeger ontzettend veel plezier mee hebben gehad. :)

En over swastika's? Wil je dat de gamingindustrie nog meer gezeik krijgt van onwetende media? Dan moet je zorgen dat je (vaak ook tieners die BF spelen) een Duitser kunt spelen in een game met een Nazi symbool op je outfit... Echt deze discussie is gewoon grappig aan het worden :)

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-06-2018 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

uchiha tijntje schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:33:
[...]

Sorry hoor maar hier moest ik wel echt om lachen... :P

[video]

Wat ademt dit WW2... :P

Ik denk dat mensen echt een veel te rooskleurig beeld hebben van de games waar ze vroeger ontzettend veel plezier mee hebben gehad. :)
Je haalt, net zoals heel veel mensen, gameplay en uitstraling door elkaar. Wat ik zie in het filmpje van BF1942:
- Wapens uit WW2
- Voertuigen uit WW2
- Een map gebaseerd op een slagveld uit WW2
- Uniformen uit WW2 met helmen uit WW2

De gameplay is gewoon lekker arcade maar de uitstraling is gewoon 100% WW2 zonder gekke tierelantijntjes. Dat is wat veel fans verwacht hadden bij Battlefield V. Een correcte uitstraling wat betreft WW2 met de bekende gameplay van Battlefield. Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: https://www.youtube.com/watch?v=kAS39wI1-UI

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 04-06-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Moet je voor stellen dat hier de helft vrouwen met blauwe facepaint omhoog rent en de protheses je om de oren vliegen, nee dank je:

YouTube: Battlefield 1942 Online Multiplayer Gameplay 2016, Omaha Beach

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik hoop echt zo ontzettend dat jullie gewoon veel plezier aan dit spel gaan beleven en dat je uiteindelijk blij bent als je die vette skin voor die lekkere chick heb geunlocked... :)

Want zo naar een spel toeleven vanuit de gedachte dat het nu al niet aan je verwachtingen voldoet is niet wat gamen zo leuk maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

uchiha tijntje schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:49:
Ik hoop echt zo ontzettend dat jullie gewoon veel plezier aan dit spel gaan beleven en dat je uiteindelijk blij bent als je die vette skin voor die lekkere chick heb geunlocked... :)
No thanks. Ofja, ik hoop dat Battlefield V gewoon vet wordt maar:
- Ik kies nooit een vrouwelijk personage
- Ik heb niks met gekke skins
Want zo naar een spel toeleven vanuit de gedachte dat het nu al niet aan je verwachtingen voldoet is niet wat gamen zo leuk maakt :)
Ik ga voor nu puur uit van de trailer die we gezien hebben. De rest van de informatie die via derden naar buiten kwam spreekt me enorm aan. Die trailer heeft gewoon een enorm vieze nasmaak achter gelaten :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Help!!!! schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:40:
Moet je voor stellen dat hier de helft vrouwen met blauwe facepaint omhoog rent en de protheses je om de oren vliegen, nee dank je:

Lijkt me helemaal prima. Zolang ik mn Battlefield moments beleef in een nieuwe en gameplay technisch verbeterde game ben ik een blij man.

Bricks In Motion

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

8GUS schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:07:
[...]

Lijkt me helemaal prima. Zolang ik mn Battlefield moments beleef in een nieuwe en gameplay technisch verbeterde game ben ik een blij man.
Alsof je al die dingen ook maar ziet tijdens intense gevechten. Ik heb nog nooit gekeken naar de skin op iemand zijn arm of naar zijn uniform. En op zich is het best fijn om een meisje te kunnen spelen als je dat belangrijk vindt. Games staan zo ver van realisme af dat het eigenlijk allemaal geen zier uit maakt wat ze in spellen toevoegen.

Het enige wat me niet zo leuk lijkt is dat je NL tegen DU krijgt in Rotterdam. Ik denk dat 61 spelers in tanks tegen 3 spelers op fietsen niet tof is. Gelukkig zullen potjes maar 2 minuten duren. Als je dit niet zo regelt is het onrealistisch denk ik.En dat mag niet in een spel!

Ik kijk wel uit naar deze BF. Zoals ik zei, de ergenissen die anderen hebben van de trailer maken mij niet uit. Ik wil vooral een herkenbare Rotterdam map en hopelijk wat toffe dingen rondom vliegtuigen boven het kanaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2018 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:11:
[...]

Alsof je al die dingen ook maar ziet tijdens intense gevechten. Ik heb nog nooit gekeken naar de skin op iemand zijn arm of naar zijn uniform. En op zich is het best fijn om een meisje te kunnen spelen als je dat belangrijk vindt. Games staan zo ver van realisme af dat het eigenlijk allemaal geen zier uit maakt wat ze in spellen toevoegen.

Het enige wat me niet zo leuk lijkt is dat je NL tegen DU krijgt in Rotterdam. Ik denk dat 61 spelers in tanks tegen 3 spelers op fietsen niet tof is. Gelukkig zullen potjes maar 2 minuten duren. Als je dit niet zo regelt is het onrealistisch denk ik.En dat mag niet in een spel!

Ik kijk wel uit naar deze BF. Zoals ik zei, de ergenissen die anderen hebben van de trailer maken mij niet uit. Ik wil vooral een herkenbare Rotterdam map en hopelijk wat toffe dingen rondom vliegtuigen boven het kanaal.
Misschien even in de geschiedenisboeken duiken :+ Het gaat ook niet om vrouwen, huidskleur of bepaalde personalisatie. Maar iedereen die zich een heeft verdiept in deze hele kwestie weet dat inmiddels wel. Een klein groepje blijft roepen dat het volgens de 'tegenstanders' om de vrouwen gaat. Maar goed, ik ga d'r geen woorden aan vuil maken verder. Ik ga geduldig nog een paar dagen wachten tot we daadwerkelijke gameplay hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:24:
[...]

Misschien even in de geschiedenisboeken duiken :+ Het gaat ook niet om vrouwen, huidskleur of bepaalde personalisatie. Maar iedereen die zich een heeft verdiept in deze hele kwestie weet dat inmiddels wel. Een klein groepje blijft roepen dat het volgens de 'tegenstanders' om de vrouwen gaat. Maar goed, ik ga d'r geen woorden aan vuil maken verder. Ik ga geduldig nog een paar dagen wachten tot we daadwerkelijke gameplay hebben.
Ik denk niet dat je kunt aflezen hoeveel ik weet van WWII aan mijn post. Misschien even beter lezen. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Help!!!! schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:40:

Moet je je voorstellen dat je in 2018 nog steeds geen fatsoenlijke ADS had. :P

Maar serieus, van mij hoeft het ook echt niet. Ik ben er gezien het hele Drs. in de militaire geschiedenis nou net even wat gevoeliger voor dan de meeste, maar ik zie vrouwen, met een haak voor een arm en blauwe verf op hun gezicht gewoon als geschiedsvervalsing. Op zich is dat het probleem nog niet omdat alle geschiedenis uiteindelijk een poging tot reconstructie is, met weinig echte waarheden. Nee, waar ik een probleem mee heb is een zekere authenticiteit, dus niet realisme in een game introduceren, zoals vrijwel elke BF game heeft gedaan, en dan de "politiek correctheidskaart" te gaan spelen. Er zijn miljoenen mensen omgekomen in die oorlog, vaak op gruwelijke wijze met een flinke lijdensweg. Een stelletje doorgedraaide feministen of SJW's dan hun zin te gaan geven en de boel "divers" maken vind ik persoon wel heel erg onbeschoft naar al die mensen die zijn omgekomen...

Meer wil ik er ook echt niet aan kwijt. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 21:41
DaniëlWW2 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 23:18:
[...]

Een stelletje doorgedraaide feministen of SJW's dan hun zin te gaan geven en de boel "divers" maken vind ik persoon wel heel erg onbeschoft naar al die mensen die zijn omgekomen...
Volgens mij lees je dat er toch zelf in. Diversiteit in die vorm is niet echt van toepassing, gezien er niets bij komt als LGBT+ (of hoe die afkorting ook is) er verder niks mee te maken heeft. Vorige game hadden we ook weinig SJW mbt het toevoegen van de donkere medemens. Dat was gewoon een uniek verhaal wat ze toevoegden. Zo ook de strijd om Rotterdam (of überhaupt de strijd in Nederland die toch veelal onderbelicht is geweest), Noorwegen en elders.

Zoals ik al meerdere keren heb gemeld gaat het vooral om het verkopen van skins e.d. en dat gaat nou eenmaal beter als je er ook vrouwen bij betrekt, dan heb je meer verschillende skins om te verkopen. Het zal me niet verbazen als de Nederlanders er wel in zitten, net als alle andere landen die in de oorlog betrokken waren, om zo skins te verkopen van die specifieke landen. Ik zou best een NL skin willen kopen of ervoor willen sparen. Of Nederlandse emblems/patches of whatever.

Als je gaat zeggen dat je voor ieder wat wils gaat aanbieden aan customization, dan vind ik het niet raar dat je ook de beide geslachten gaat vertegenwoordigen, net als de rassen of haarkleuren. Of vind je dat het maar gelimiteerd moet zijn tot welke snor/baard je hebt en een net iets andere tint aan bos camouflage? Meer van de zojuist genoemde items toevoegen leidt gewoon tot meer vrijheid in het maken van skins en het verkopen van unieke items. Ze zullen vast facking duur zijn, maar ga er maar vanuit dat kleine wijzigingen er ook in gaan zitten, maar dat de meesten toch gaan sparen voor goud/platina/oranje items (of whatever kleurensysteem ze nu gaan hanteren). Als ik geld ga uitgeven aan skins, wil ik wel wat meer dan een modeling artist die even met de hue-slider heeft zitten pielen.

Men legt hier en elders echt teveel credit bij SJW en minder bij de drang naar geld en winst. Ik ben er vrij zeker van dat het hele Premium-programma totaal niet nodig was om de DLC te bekostigen (zeker als je ziet hoeveel schijfjes er zijn verkocht van vorige titels), maar puur om de aandeelhouders tevreden te houden. Dat ze er nog een mooi verhaaltje aan hangen is mijns inziens meer marketing gelul dan daadwerkelijk relevant. Het zal me ook niet verbazen als EA deze eis heeft gesteld toen DICE vroeg premium te stoppen en de community niet te scheiden wanneer er nieuwe maps uitkomen en/of om grote veranderingen door te voeren aan de franchise voor een andere speelervaring.

En ze moeten ook wel wat verder gaan met de skins om wat te verkopen. Zo had Battlefield 3 (en volgens mij 4 ook?) dat je skins kon vrijspelen/kopen/unlocken. Ik meen dat ik alleen de zwarte heb gebruikt omdat die slecht zichtbaar was op de meeste maps, maar verder kon het me aan mn reet roesten omdat ze simpelweg niet veel verschilden van de rest. Idem met de wapens. Je zag daar weinig mensen met wat meer dan de standaard omdat er simpelweg weinig animo was om ze te gebruiken. Qua wapens heb ik regelmatig mensen gezien met gouden skins of weet ik wat meer debiels. Idem met BF1. Want dat soort zaken zijn blijkbaar wel gewild. Kortom: its all about the money

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 05-06-2018 00:02 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowiesow zijn skins en camos overrated als de pest hoor. Veel mensen gebruiken het niet of gaan niet hun spel of portomonee aanpassen voor die ongein.

Myself included. Tuurlijk zet ik wel een camo op m'n wapens in BF1 als ik ze heb. Maar ga er niet extra moeite voor doen of zelfs voor betalen. Ook niet in BFV.

Sterker nog. Sommige skins (zoals voertuigen) werken zelfs in je nadeel tactisch gezien. Prachtig zo een red baron skin voor de fighter planes bijv. Je bent meteen 1 groot uithangbord waarop staat "schiet me neer".

Als DICE simpelweg een optie in BFV zet waarbij je alle skins e.d kan uitzetten en daardoor een meer "authentieke ervaring" kan krijgen dan zou bijna iedereen gelukkig zijn lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 23:18:
[...]

Moet je je voorstellen dat je in 2018 nog steeds geen fatsoenlijke ADS had. :P

Maar serieus, van mij hoeft het ook echt niet. Ik ben er gezien het hele Drs. in de militaire geschiedenis nou net even wat gevoeliger voor dan de meeste, maar ik zie vrouwen, met een haak voor een arm en blauwe verf op hun gezicht gewoon als geschiedsvervalsing. Op zich is dat het probleem nog niet omdat alle geschiedenis uiteindelijk een poging tot reconstructie is, met weinig echte waarheden. Nee, waar ik een probleem mee heb is een zekere authenticiteit, dus niet realisme in een game introduceren, zoals vrijwel elke BF game heeft gedaan, en dan de "politiek correctheidskaart" te gaan spelen. Er zijn miljoenen mensen omgekomen in die oorlog, vaak op gruwelijke wijze met een flinke lijdensweg. Een stelletje doorgedraaide feministen of SJW's dan hun zin te gaan geven en de boel "divers" maken vind ik persoon wel heel erg onbeschoft naar al die mensen die zijn omgekomen...

Meer wil ik er ook echt niet aan kwijt. :/
Als Drs neem ik aan dat jij veel belang hecht aan goede bronnen. Wat zijn precies jouw bronnen dat dit iets met 'doorgedraaide feministen' te maken heeft? En niet de veel logischere verklaring dat EA/DICE simpelweg doet waar de fans al zo lang om vragen? Gratis DLCs, geen microtransacties die invloed hebben op gameplay, maar enkel cosmetische veranderingen via microtransacties? En dan met het nogal logische resultaat dat die cosmetische veranderingen groter moeten zijn, omdat niemand 10 euro gaat betalen voor een andere tint uniform, maar mensen wel 10 euro betalen voor een prothetische arm.
SomerenV schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:24:
[...]

Uhuh. Die tegenstanders klagen wel verrekte veel over vrouwen erin om te claimen dat het niet over vrouwen gaat, maar whatever floats your goat.
Martinspire schreef op maandag 4 juni 2018 @ 23:58:
[...]
Qua wapens heb ik regelmatig mensen gezien met gouden skins of weet ik wat meer debiels. Idem met BF1. Want dat soort zaken zijn blijkbaar wel gewild. Kortom: its all about the money
Wel apart ook, dat hoewel het absoluut niet gaat over bijvoorbeeld dat er vrouwen in zitten, zich niet druk maakte over gouden wapens in BF1 en mijn, totaal niet historische accurate, tank met een gigantische smiley erop.

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 05-06-2018 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
*snip*Lees je aub in de discussie on voor je reageert. Dezelfde punten blijven eindeloos herhaalt worden...

[ Voor 87% gewijzigd door Geronimous op 05-06-2018 11:13 ]

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
Sissors schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 07:52:
[...]
Uhuh. Die tegenstanders klagen wel verrekte veel over vrouwen erin om te claimen dat het niet over vrouwen gaat, maar whatever floats your goat.
Tuurlijk gaat het wel over vrouwen in WW2! Hoe raar het ook is:
In Duitsland waren vrouwen verboden om het leger in te gaan om soldaat te worden (dit met name omdat er kinderen gemaakt moesten worden). Vrouwen mochten dan weer wel in fabrieken werken of medische rollen vervullen.
In Amerika gebeurde vrijwel hetzelfde. Vrouwen wel in fabrieken en als medisch personeel.
In Engeland waren ze na Duinkerken wat bang voor de Duitsers en zijn er ook vrouwen ingezet in Home Land Defense eenheden, die hoofdzakelijk anti-luchtafweer actief tegen de Duitsers gebruikt hebben.

Kan nog wel even doorgaan, het enige land dat echt vrouwen liet deelnemen was Rusland. Procentueel gezien nog steeds relatief weinig natuurlijk, maar ze vochten mee, zowel op land, in tanks en in de lucht. Het zou dus historisch accuraat zijn om Russische vrouwen te gebruiken.

Verder is er het verzet. Ook hier speelde vrouwen een belangrijke rol, dus daar kunnen ze vrouwen ook implementeren. Er zijn zelfs 2 grote "slagen" waarin vrouwen in het verzet actief gevochten hebben tegen de Duitsers, dit zijn (in mindere mate) bij de bevrijding van Parijs, maar heel heftig is vooral de vroegtijdige poging van het verzet om Warschau te ontzetten.

Als je vrouwen wil verwerken dan is het dus wel mogelijk. Alleen je die prothese, als of het een niet erg genoeg is gaan we gelijk de volle 1000% zullen ze gedacht hebben. 99.99999% van de mensen die een arm of been of meer verloren werden (mits nog in leven!) van het front gehaald en terug naar Engeland gestuurd. Protheses in die tijd, zelfs nu nog behoorlijk, zijn vrij simpel en erg lastig te gebruiken de belemmering die ze geven is te groot. Er zijn enkele uitzonderingen ;)
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:11:
[...]
Welke tanks? En volgens mij vergeet je dat numeriek, Nederland veel meer troepen (5:1) had of zelfs meer om en nabij Rotterdam. De Duitse parachutisten waren inverhouding wel aanzienlijk beter opgeleid, bewapend en kregen luchtsteun.
SomerenV schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:28:
[...]
Ging over een artikel en de schrijver haalde wat voorbeelden aan. Uit een vliegtuig springen, de piloot van een ander vliegtuig vermoorden en in zijn vliegtuig springen. Uit de dood op kunnen staan (respawnen), als kogelspons kunnen fungeren en magisch weer geheeld worden. In een seconde in een voertuig kunnen stappen, allerlei gekke shit kunnen overleven en ga zo maar door. Dat slikken gamers allemaal want 'het is maar een game'. Zijn conclusie was dan ook dat als we dat kunnen slikken hij niet snapt waarom er zoveel ophef is over 'een vrouw' of 'een neger'.
Uit een vliegtuig springen en de piloot van een ander vliegtuig vermoorden het kan in real life! Niemand doet het omdat de kans dat het lukt 99.99999% de overlevingskans is 0.0000001%, technisch gezien kan het wel?

Respawnen is een mechanic dat je moet zien als vervanger van de duizenden of in ieder geval honderden andere soldaten die meedoen aan een echte slag (uitzonderingen daar gelaten), meeste slagen waar niet maximaal 32 vs 32. Het gereanimeerd worden, tjah das lastige en duurt in het echt aanzienlijk langer, maar er zijn wel mensen die zelfs een headshot hebben overleefd (hele bekende is een Finse sluipschutter ;))

Kogelspons = lees de verhalen van de meeste mensen die een Medaille wonnen eens, of Gurkha's. Daar is zelfs de hoeveelheid kogelsponzigheid in games niets bij, adrenaline en andere stofjes gecombineerd met het overlevingsinstinct hebben toch wel een heftig effect zeg maar.

In en uitstappen bij bepaalde voertuigen moest dat heel snel kunnen, andere wat minder.

Als ik het topic zo lees dan zie je gewoon dat WW2 een bepaalde set aan verwachtingen schept. Dit komt omdat het de laatste grote oorlog was, en een oorlog waarin ons land betrokken was. Mensen willen dan dat een verhaal zo correct mogelijk verteld wordt. Ook omdat de effecten van deze oorlog op de samenleving en de splitsingen in de wereld eigenlijk nog dagelijks voelbaar is ;)

Ik moet ook zeggen, ik kan niet wachten tot ik als Afrikaanse Vrouw in volledig SS/Wehrmacht tenue kan rondrennen met twee been en een arm prothese! Als dit erin blijkt te zitten dan koop ik het spel natuurlijk niet. Dit komt omdat er gewerkt wordt aan historisch accurate WW2 games als Hell let loose en Post Scriptum, natuurlijk zitten er arcade elementen in, vind maar eens een game waar dat niet zo is. De realiteit is gewoon niet 1 op 1 om te zetten naar een leuke game, dit betekend niet dat je de vertegenwoordiging van volkeren en het historisch accurate deel maar (volledig/grotendeels) overboord moet gooien.

Verder, nu weet ik dit niet zeker was CoD:WW2 niet zwaar afgeweken van historische accuraatheid? En volgens mij, ook dit weet ik niet zeker, is het niet een van de best lopende CoD games, eerder het tegenovergestelde? Dit zou een punt van aandacht moeten zijn voor Dice, juist om niet dezelfde fouten te maken als CoD:WW2 heeft gedaan.

Voor nu kunnen we eigenlijk alleen nog maar wachten op meer informatie.

Edit: nog maar wat meer toegevoegd, wat het was niet lang genoeg :P

[ Voor 17% gewijzigd door Zeph op 05-06-2018 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Uhuh, in WW1 liep de helft rond met volautomatische (maar dat is dan ineens een gameplay vrijheid en nog wel authentiek) gouden machinegeweren. En bij het gemiddelde slachtveld hing er aan het eind een Zeppelin boven. Met uiteraard een gigantische Minion erop. (Bedenk nu dat ik smiley in BF4 had, in BF1 had ik een Minion).
Uit een vliegtuig springen en de piloot van een ander vliegtuig vermoorden het kan in real life! Niemand doet het omdat de kans dat het lukt 99.99999% de overlevingskans is 0.0000001%, technisch gezien kan het wel?
En technisch gezien kon er ook een zwarte vrouw met prothese bij de SS gaan. Overlevingskans ook 0.0000001%, maar dat was toch geen probleem voor jou.

[ Voor 37% gewijzigd door Sissors op 05-06-2018 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sissors schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:44:
Uhuh, in WW1 liep de helft rond met volautomatische (maar dat is dan ineens een gameplay vrijheid en nog wel authentiek) gouden machinegeweren. En bij het gemiddelde slachtveld hing er aan het eind een Zeppelin boven. Met uiteraard een gigantische Minion erop. (Bedenk nu dat ik smiley in BF4 had, in BF1 had ik een Minion).
Als je enige tegenargumenten de wapenskins en de vehicle emblems zijn dan is Battlefield 1 dus behoorlijk accuraat :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Net als BFV, als je enige tegenargument een prothese is.

(Overigens als een spel vol met 'experimentele' wapens en voertuigen met totaal random skins en tekeningen op die wapens en voertuigen nog als accuraat geld, dan zal ik BFV ook als accuraat gaan zien waarschijnlijk ja).

[ Voor 73% gewijzigd door Sissors op 05-06-2018 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Reefun schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 07:43:
Sowiesow zijn skins en camos overrated als de pest hoor. Veel mensen gebruiken het niet of gaan niet hun spel of portomonee aanpassen voor die ongein.
En dit is dus precies het punt waar de meeste discussies hier ontstaan. Veel mensen gebruiken het dus wel en trekken daar wel de portemonee voor. Dat er mensen zijn die dat niet doen (ondergetekende doet het ook niet trouwens) wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Helemaal niet als dit het enige verdienmodel van de game zal zijn.

Games zoals met name Fortnite hebben uitgewezen dat mensen, mits goed geregeld, bakken met geld aan dit soort zaken spenderen. Of je met je felle skin meer opvalt interesseert deze mensen niet en willen gewoon een coole skin.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Wat ik me nog bedacht: klopt het dat we nu eindelijk uitstap-animaties hebben? Ik heb in de trailer niemand random naast zijn voertuig zien spawnen namelijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8GUS schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:02:
[...]

En dit is dus precies het punt waar de meeste discussies hier ontstaan. Veel mensen gebruiken het dus wel en trekken daar wel de portemonee voor. Dat er mensen zijn die dat niet doen (ondergetekende doet het ook niet trouwens) wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Helemaal niet als dit het enige verdienmodel van de game zal zijn.

Games zoals met name Fortnite hebben uitgewezen dat mensen, mits goed geregeld, bakken met geld aan dit soort zaken spenderen. Of je met je felle skin meer opvalt interesseert deze mensen niet en willen gewoon een coole skin.
Er zullen vast genoeg mensen zijn die hun portomonee ervoor open trekken. Natuurlijk. Dat zie je ook heel veel met mobile games en met name de pay-2-win varianten. Hell, Er zijn zelfs genoeg mensen geweest die de "short-cut kits" van BF1/4 hebben gekocht omdat ze per se sneller alle unlocks willen hebben (excl. de DLC wapens, die kun je niet in een shortcut kit kopen voor zover ik weet).

Ik vind het prima zo. Als op deze manier de premium bullshit niet meer nodig is en als mensen veel geld spenderen aan de camo's e.d. maar dat het puur en enkel cosmetisch blijft. Win-win voor de 'hardcore gamers' onder ons toch? Enkel nog een vinkje dat je die onzin niet hoeft te zien als je het niet wilt en praktisch iedereen is blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Reefun schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:18:
[...]
Enkel nog een vinkje dat je die onzin niet hoeft te zien als je het niet wilt en praktisch iedereen is blij!
Persoonlijk vind ik het niet zo interessant, maar ik denk met alle commotie omtrent dit onderwerp het vinkje er nog wel eens zou kunnen komen. Iedereen blij(-ish) :+

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!
*snip* op de man
Sissors schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:56:
Net als BFV, als je enige tegenargument een prothese is.

(Overigens als een spel vol met 'experimentele' wapens en voertuigen met totaal random skins en tekeningen op die wapens en voertuigen nog als accuraat geld, dan zal ik BFV ook als accuraat gaan zien waarschijnlijk ja).
Ik denk dat je zelf ook wel inziet dat een wapen skin heel wat anders is dan een volledige soldaat customizen met betrekking tot uiterlijk, geslacht en protheses. Een wapen skin is amper zichtbaar voor de tegenstander, je ziet enkel je eigen skin echt goed.

De tekeningen op voertuigen zijn inderdaad vrij idioot maar die kan je dus ook uit zetten waardoor je zowel je eigen emblemen als de emblemen van anderen niet ziet, dit hebben ze na veel kritiek eindelijk toegevoegd. En daarom hoop ik ook dat dit met Battlefield V toegevoegd wordt, dat zal veel helpen.

[ Voor 66% gewijzigd door Geronimous op 05-06-2018 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Zullen we het topic weer wat opvrolijken met een simpel plaatje waar het allemaal om draait!

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1416/3036/products/XIF1C11_1024x1024.jpg?v=1480716197

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 30-09 15:43

Tusk

Sticky Bomb likes you!

PLING!!!

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
*snip* op de man

[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 05-06-2018 11:11 ]

It's dogged that does it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

uchiha tijntje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:40:
Zullen we het topic weer wat opvrolijken met een simpel plaatje waar het allemaal om draait!

[afbeelding]
Zou een (Duitse) helm nog helpen met zulke kogels? :D
Mooi realistisch en authentiek plaatje wel (y)

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 05-06-2018 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

dvdkiwi schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:42:
[...]

Ik moest lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

[afbeelding]
Hopelijk moeten we ons magazijn wel leegschieten voordat we deze gun kunnen reloaden. Geen PLING is geen reload.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

8GUS schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:44:
[...]

Hopelijk moeten we ons magazijn wel leegschieten voordat we deze gun kunnen reloaden. Geen PLING is geen reload.
Als dat zo zou zijn dan ben ik fucked... Ik ben helaas nog iemand die na elke kill reload :+... Of het zou echt een uitkomst zijn, omdat als ik onnodig reload vaak toch gekilled word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

uchiha tijntje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:49:
[...]

Als dat zo zou zijn dan ben ik fucked... Ik ben helaas nog iemand die na elke kill reload :+... Of het zou echt een uitkomst zijn, omdat als ik onnodig reload vaak toch gekilled word :)
Ik heb ook Reload OCD. Al geloof ik dat men de echte gun niet kon reloaden zonder het magazijn leeggeschoten te hebben (er zijn er vast die het zeker weten hier). Stukje wapen echtheid voor de puristen? :>

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:42:
[...]

Een helm was ook niet bedoeld om directe kogels te stoppen, daar moet hij dikker voor zijn. Hij beschermt tegen afketsende kogels, vallend puin en scherven van bommen die boven soldaten ontploffen.
De airburst mortar, ook aanwezig in BF1, was een directe aanleiding voor het gebruik van helmen.
8GUS schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:44:
[...]

Dat dit nodig was is een mythe. Je kan de zogenoemde tactical reload ook met een M1 Garand toepassen.

[ Voor 24% gewijzigd door Tsurany op 05-06-2018 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeph
8GUS schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:00:
[...]

Ik heb ook Reload OCD. Al geloof ik dat men de echte gun niet kon reloaden zonder het magazijn leeggeschoten te hebben (er zijn er vast die het zeker weten hier). Stukje wapen echtheid voor de puristen? :>

Dit is niet een standaard M1 het is een variant (er lijkt geen standaard M1 Garand video te zijn van Forgotten Weapons). Prima kanaal met zeer goede uitleg van bekend tot onbekend zolang het maar over wapens gaat. ;)

EDIT: het grote probleem met reloaden:

[ Voor 26% gewijzigd door Zeph op 05-06-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Mêh. Doe dan maar liever ;

Afbeeldingslocatie: https://img00.deviantart.net/d98d/i/2016/332/3/0/b17_and_spitfire_by_toosox-dapx1sh.jpg

O+ O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 30-09 15:43

Tusk

Sticky Bomb likes you!

uchiha tijntje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:49:
[...]

gewoon classic (of hardcore) spelen, ben je het zo afgeleerd :)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Reefun schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:10:
[...]

Mêh. Doe dan maar liever ;

[afbeelding]

O+ O+ O+
Vliegtuigen.... 8)7

;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 14:54

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik hoop dat de Haunebu er in zit:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/ayoz7n.jpg

:+

[ Voor 43% gewijzigd door jagermeister op 05-06-2018 13:15 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Best een aardige video over verwachtingen en (mis of non) communicatie aan de kant van EA.

Denk dat dit van beide kanten wel redelijk opsomt waar alle ophef over gaat.

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoop het niet. Daar kun je ook al niet mee t-baggen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:33
Hoe je het went of keert, ik heb toch wel weer zin in Battlefield Vagina!

Aankomend weeken de E3 met gameplay, erg benieuwd hoe dit eruit gaat zien. Ondanks alles ga ik er vanuit dat dit er echt weel weer awesome uit gaan zien.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Gek genoeg, na de afgelopen 2 weken.. met de trailer en de reactie van Dice op diverse tweets en reddits.. zou ik er niet eens raar van opkijken als het er daadwerkelijk in zou zitten.

Deze video heeft me echt aan het denken gezet of ik deze game wel moet aanschaffen ja of de nee.

[YouTube: https://youtu.be/Dh749s72V38]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

RoyK schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:16:
[...]

Deze video heeft me echt aan het denken gezet of ik deze game wel moet aanschaffen ja of de nee.

[video]
Beetje gechargeerde vind je niet?

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
8GUS schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:25:
[...]

Een beetje? Hij vergelijkt DICE zo ongeveer met ISIS. Verder komt er volgens mij niks nieuws daar langs als hier in het topic, maar dan extreem over the top gechargeerd.

Ik heb het de eerste drie minuten volgehouden voor ik echt genoeg van zijn gezeik had (toen ISIS erbij werd gehaald was voor mij de maat vol), dus misschien is de rest van het filmpje zinvoller.

[ Voor 23% gewijzigd door Sissors op 05-06-2018 17:42 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
OK, afgezien van wederom t gezeik (die discussie heb ik vandaag kennelijk gemist verdorie -O- ) zal ik de komende tijd mijn favoriete docu's hier posten voor degenen die:
  • Het leuk vinden.
  • Het nog niet kennen.
  • In 'the mood' willen komen voor WW2.
  • Maar ook misschien (beide kanten op) toch enigszins gaan inzien dat er hele ware punten in de discussies zitten.
Vandaag beginnen we met een fanatastische docu, gepresenteerd door Jeremy Clarkson (Top Gear) van een flink aantal jaren terug.

Hij is zelf ook een grote WW2 'fan' vanwege zijn schoonvader, en hij maakt deze docu zoals we van hem verwachten :D

Het verhaal 'The Greatest Raid of All' is een werkelijk fantastisch verhaal! Echt ongelofelijk, heldhaftig, onmogelijk en ontroerend.

Elke keer als ik deze kijk, zit ik met mn mond stilletjes open en kan ik gewoonweg niet geloven dat mensen dat gewoon écht deden. Voor ons. (En dan kijk ik met weemoed naar onze huidige generaties ;w..)

Maar goed, veel kijkplezier! En ik hoop dat ik hier mensen blij en wijzer mee kan maken :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nXusKM5uX0s]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:58

steveman

Comfortabel ten onder

Zelfs schouderklopjes krijgen van degene die je zojuist hebt aangevallen. Dat zegt wat.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

8GUS schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:25:
[...]

Ik vind zijn uitleg niet heel erg overdreven maar best to the point. Als een game ontwikkelaar een dergelijke twist geeft aan de geschiedenis omdat hij zijn dochtertje (die veel te jong is om BF te spelen) niet uit kan leggen dat er geen vrouwen in de hoofdrol aanwezig zijn (WW2).. is dat best verknipt. Hoe langer ik er over na denk hoe meer het me eigenlijk ergert 8)7

but thats me. :O

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!
poor Leno schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:53:
OK, afgezien van wederom t gezeik (die discussie heb ik vandaag kennelijk gemist verdorie -O- ) zal ik de komende tijd mijn favoriete docu's hier posten voor degenen die:
  • Het leuk vinden.
  • Het nog niet kennen.
  • Maar ook misschien (beide kanten op) toch enigszins gaan inzien dat er hele ware punten in de discussies zitten.
Ik voldoe niet aan punt 2 dus sla deze even over maar leuke docu's zijn altijd welkom. The Armchair Historian op Youtube heeft ook een paar korte episodes over WW2 en allerlei randzaken zoals de Japan-China oorlog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kende hem idd. En mooi om weer eens te gaan kijken.

Maar misschien moeten we de (heldhaftige) momenten uit de Tweede Wereldoorlog en wat we er allemaal van vinden loskoppelen van Battlefield V. Als je echt vindt dat wat ze doen niet past bij jouw gevoel, dan moet je het spel gewoon niet spelen. Je hebt ook de vrijheid om een keuze te maken he... juist de vrijheid om zelf keuzes te maken (binnen de wet en regelgeving uiteraard...) is onder andere waar velen voor hebben gestreden en voor zijn gestorven.

*snip* en daarmee ontspoor je de discussie ook volledig...

[ Voor 63% gewijzigd door Geronimous op 05-06-2018 19:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

8GUS schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:00:
[...]

Klopt. Ook dit is weer een stukje “onzin” die in de games gestopt wordt, door het met dit wapen mogelijk te maken om tussentijds te reloaden.

Een M1 Garand in .30-06 kun je niet tussentijds bijladen. Ofwel je schiet hem helemaal leeg, of je moet hem één voor één ontladen. Er is geen andere optie. Punt.

Ik snap de fascinatie voor dit wapen wel. Ik heb er op de schietbaan menig maal mee geschoten maar ik geef de voorkeur aan de Carbine variant in kaliber .30 M1. Veel makkelijker te hanteren, een normaal magazijn en minder storingsgevoelig. Nog altijd genoeg stopping power maar uiteraard minder dan in de .30-06 variant. Maar de stopkracht gaf bij parcours schieten ook niet de doorslag, wel de hanteerbaarheid. En die is bij een Carbine veel beter dan de vrij lompe normale Garand. Reden waarom er in de jungle door het USMC ook de voorkeur werd gegeven aan de Carbine variant. Helaas zie ik die veel minder in games.

En dan even over die PLING en dat je die zo mooi hoort. Ja op de schietbaan ja :) In het echt?

And as we all know, once you’ve fired the last round, the clip springs out with a musical “ping!” The legend is, the ping was loud enough to give away your position in a firefight. As my dad fired many rounds in earnest with the Garand, I asked him about that soon after I had gotten mine. He gave me one of those “where in the heck did you hear that?” looks.

“No, never a problem,” he said. “But there were usually four or five of us shooting at once, so even if some smart German had thought about it, someone else was usually shooting.”

Zie hier: http://www.rifleshooterma...and_200904/#ixzz5HZi2bS00

Steam || Diablo 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:29
l0n3w012ph schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:01:
[...]

Een M1 Garand in .30-06 kun je niet tussentijds bijladen. Ofwel je schiet hem helemaal leeg, of je moet hem één voor één ontladen. Er is geen andere optie. Punt.

Zie hier: http://www.rifleshooterma...and_200904/#ixzz5HZi2bS00
Old-wives tale: oftewel: dat kon zeker wel... De mythe komt voor uit oudere games waarbij het technisch nog onmogelijk was om zowel dat treffende PING geluid te hebben EN een mid-mag reload animatie.

YouTube: M1 Garand Tips and Tricks

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09 14:33
In de mini serie band of brothers wordt er in, ik geloof aflevering 5 crossroads in Nederland, een garand magazijn leeg gehaald op 1 kogel na.

In die scène moet iemand gevangen escorteren. Hij was boos en had zijn garand geladen. Toen nog lt Winters pakt zijn geweer af en ontlaad het wapen kogel voor kogel op een na.

Er van uitgaande dat die scène klopt, lijkt het mij dat je dus ook omgekeerd kogels een voor een laden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Weer de Garand? :P
Ten eerste blijft "ping" horen totale onzin. Wederom, hoor het maar eens als Duitser over het vuur van je sectie hun MG-42. ;)

Als tweede herladen. Natuurlijk kan je een Garand patroon voor patroon herhalen. Het is alleen zo ongelofelijk onhandig dat je het niet zomaar zal doen. De Garand is een van de laatste, zo niet het laatste militaire geweer dat gebruik maakte van de Mannlicher stijl clips. Het idee was om de patronen steviger vast te houden met een simpel metalen frame en dit frame met de patronen in het geweer te laden. Dit in tegenstelling tot de Mauser stijl waar de patronen aan een simpel stukje metaal met een veer hangen, en je de patronen van de clip het magazijn van het geweer induwt. Beide systemen hebben zo hun voor en nadelen. Uiteindelijk bleek de Mauser stijl beter, want de Mannlicher stijl gebruikt niemand meer, Mauser wel om losse magazijnen snel te laden.

Voor beide systemen is er alleen geen verplichting om een clip te gebruiken. Je kan gewoon individueel patronen laden. Het is alleen zo handig dat je ze altijd zal gebruiken. Munitie werd ook altijd geleverd in clips aan de soldaten, dus waarom zou je moeilijk doen? Bij de Mauser stijl is het makkelijker om extra patronen te laden omdat de clip niet in het geweer zit. Die kan potentieel in de weg gaan zitten bij de Mannlicher stijl. Voor zover ik weet heeft elk geweer met de Mannlicher stijl een knopje dat de hele clip uit het geweer gooit als je wil herladen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Vandaag precies 74 Jaar geleden dat de Gealliëerde zijn begonnen aan "Operation Overlord"!

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1e/Allied_Invasion_Force.jpg

Ben nog steeds benieuwd hoe ze dit gaan doen met BFV. Moet haast wel een epische "Grand Operation" worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Jeroenimoes schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:09:
[...]

Old-wives tale: oftewel: dat kon zeker wel... De mythe komt voor uit oudere games waarbij het technisch nog onmogelijk was om zowel dat treffende PING geluid te hebben EN een mid-mag reload animatie.

YouTube: M1 Garand Tips and Tricks
Dit wist ik niet en heb ik ook nog nooit gezien in alle jaren op de schietvereniging, en dat zijn er heel wat. Thx! Ik heb zelf geen Garand maar zal op de baan de komende dagen eens kijken.

Overigens lijkt me leeg schieten in gevecht de enige snelle optie. Waar de patroon normaal gesproken gekamerd is en je dus moeiteloos een magazijn kunt wisselen, moet je hier eerst de grendel naar achteren trekken, de patroon eruit pielen, de clip eruit halen en dan door een nieuwe vervangen. Omslachtig, maar wel te doen dus... weer wat geleerd :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:29
Reefun schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 07:53:
Vandaag precies 74 Jaar geleden dat de Gealliëerde zijn begonnen aan "Operation Overlord"!

[afbeelding]

Ben nog steeds benieuwd hoe ze dit gaan doen met BFV. Moet haast wel een epische "Grand Operation" worden!
Ik weet niet of D-Day erin gaat zitten, of uberhaupt de grote campagnes. Ik hoop het natuurlijk van harte, maar denk dat de nadruk gaat liggen op de onbekendere slagvelden.

We zullen het zien! Ben eeeerrrrgg benieuwd naar de EA Play en E3 verslagen :P

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Jeroenimoes schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:35:
[...]

Ik weet niet of D-Day erin gaat zitten, of uberhaupt de grote campagnes. Ik hoop het natuurlijk van harte, maar denk dat de nadruk gaat liggen op de onbekendere slagvelden.

Het lijkt er wel op de ze met Tides of War de totale WO2 gaan volgen. Ze beginnen nu met de val van europa en zullen vanuit dat punt verder gaan. Ik zou het vreemd vinden als ze niet iets dergelijks later zouden toevoegen.

D-Day kent natuurlijk meerdere verhalen, dus wellicht dat er een onderbelicht stuk wordt gebruikt.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zoals het er nu naar uit ziet zal het inderdaad zo verlopen :
[...]

Zelf hoop ik natuurlijk dat D-Day er vanaf het begin in zit. Maar ben bang van niet. Anderzijds zou het natuurlijk wel gaaf zijn als ze het met de 75ste verjaardag van D-Day erin zullen gaan verwerken. We shall see! Nog eventjes tot de E3 *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reefun schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 07:53:

[afbeelding]

Ik vraag me af of ze het aan durven. De verwachtingen bij zo'n Grand Operation zijn zo hoog dat het erg lastig wordt om daar aan te voldoen. Ik denk dat ze het strand sowieso links laten liggen en zich eerder op de airborne richten, dat is een wat veiligere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:05:
[...]

Ik vraag me af of ze het aan durven. De verwachtingen bij zo'n Grand Operation zijn zo hoog dat het erg lastig wordt om daar aan te voldoen. Ik denk dat ze het strand sowieso links laten liggen en zich eerder op de airborne richten, dat is een wat veiligere optie.
Zijn we het nou gewoon een keer eens? wow! :+ ;)

Nee maar inderdaad. D-Day op het strand is al zo vaak in spellen/films/etc. weer gegeven dat de verwachtingen ontzettend hoog zullen zijn inderdaad.

Maar, Dan nog heb ik er wel de volste vertrouwen in. DICE heeft met de Frostbite (3.0 inmiddels?) engine een prachtig iets weten te maken. Al is het maar met de manier waarop het landschap zich aanpast met kraters e.d. (wat in BF1 al het geval is waarmee je met limpet charges zo foxholes kunt maken). Daar kan een CoD WWII een puntje aan zuigen.

Ik denk dat het dan eerder een Grand Operation wordt met eerst de airbornes. Vervolgens de landing en daarna bijv. Carentan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reefun schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:09:
[...]

Zijn we het nou gewoon een keer eens? wow! :+ ;)

Nee maar inderdaad. D-Day op het strand is al zo vaak in spellen/films/etc. weer gegeven dat de verwachtingen ontzettend hoog zullen zijn inderdaad.

Maar, Dan nog heb ik er wel de volste vertrouwen in. DICE heeft met de Frostbite (3.0 inmiddels?) engine een prachtig iets weten te maken. Al is het maar met de manier waarop het landschap zich aanpast met kraters e.d. (wat in BF1 al het geval is waarmee je met limpet charges zo foxholes kunt maken). Daar kan een CoD WWII een puntje aan zuigen.

Ik denk dat het dan eerder een Grand Operation wordt met eerst de airbornes. Vervolgens de landing en daarna bijv. Carentan ofzo?
We zitten officieel op Frostbite 3 inderdaad maar heel erg veel zeggen die versienummers niet aangezien ze intern continue aan die engine blijven sleutelen. Frostbite 3 van Battlefield 4 is met Battlefield 1 en straks Battlefield V ontzettend verbeterd.

De engine zal het op zich wel aan kunnen maar de D-Day landing was zo'n enorm spektakel en op zo'n grote schaal dat het erg lastig na te bootsen is met 64 man, zeker als je er ook nog een eerlijke strijd van wilt maken.

Ik verwacht zelf dan een airborne landing en dan typisch iets met het overnemen van bruggen, uitschakelen van artillery en daarna wellicht het oprukken vanaf het strand met tanks en andere voertuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen120
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
poor Leno schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:53:
  • Het leuk vinden.
  • Het nog niet kennen.
Vandaag beginnen we met een fanatastische docu, gepresenteerd door Jeremy Clarkson (Top Gear) van een flink aantal jaren terug.

Hij is zelf ook een grote WW2 'fan' vanwege zijn schoonvader, en hij maakt deze docu zoals we van hem verwachten :D

Het verhaal 'The Greatest Raid of All' is een werkelijk fantastisch verhaal! Echt ongelofelijk, heldhaftig, onmogelijk en ontroerend.

Elke keer als ik deze kijk, zit ik met mn mond stilletjes open en kan ik gewoonweg niet geloven dat mensen dat gewoon écht deden. Voor ons. (En dan kijk ik met weemoed naar onze huidige generaties ;w..)

Maar goed, veel kijkplezier! En ik hoop dat ik hier mensen blij en wijzer mee kan maken :)

[video]
Ja dat is echt een aanrader. Dit is trouwens ook een missie geweest in Medal of Honor: European Assault. Toch zouden ze er in BF V ook een missie van moeten maken!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik denk niet dat we D-Day gaan zien in BF V.
Dit stukje ( komende vanaf de BF pagina) laat zien dat ze dat soort bekende locaties juist vermijden:

"Toen we de volgende Battlefield planden, ontstond er een mogelijkheid om terug te keren naar de Tweede Wereldoorlog. Er was een zekere vermoeidheid opgetreden voor de weergave van dit tijdperk in games, en we wilden ons niet schuldig maken aan recycling van dezelfde reizen, zoals strandlandingen en bekende gevechten. Door te vertrouwen op het mantra van Battlefield 1 (nooit verteld, nooit gespeeld, nooit gezien) konden we alle verwachtingen loslaten en ons concentreren op wat wij spannend vonden.

Het resultaat is Battlefield V.

Verplaats de strijd naar onverwachte locaties

We besloten om de locaties uit Battlefield 1942 niet opnieuw te bezoeken, maar andere plekken te verkennen en verhalen over de oorlog te vertellen die spelers misschien nog niet kenden.

In de multiplayer van Battlefield V vinden gevechten plaats in akkers en moerassen, op bruggen en kanalen, en tussen het puin van verwoeste steden. De gevechten vinden altijd plaats op locaties die cruciaal waren, maar ietwat in de vergetelheid zijn geraakt.

De Onthullingstrailer is daar een goed voorbeeld van: ze beschrijft de waanzinnige gevechten in Noord-Frankrijk tijdens een onverwachte periode, aan het begin van de oorlog. Je ervaart iconische elementen uit de Tweede Wereldoorlog, zoals paratroepers die afdalen bij een cruciale brug. Deze keer maakt alles deel uit van het Duitse offensief op de Britse posities langs de Schelde, dat later zou leiden tot de dramatische gebeurtenissen in Duinkerken.

Onverwachte locaties zijn net zo aanwezig in de singleplayer War Stories. Omdat Battlefield V is gecreëerd in Stockholm, Zweden, werd er voor een van de eerste exotische locaties gekozen voor Noorwegen, onze buurman in het westen. Hier ontrafelen we het verhaal over een jonge Noorse verzetsstrijder tijdens de Duitse bezetting. Het verhaal wordt niet verteld in een context van het redden van de wereld, maar vanuit een intiemer perspectief: het redden van je geliefden. Voor elk verhaal wilden we een nieuw perspectief, een nieuw palet en nieuwe gameplay vinden om ervoor te zorgen dat je nooit weet wat je te wachten staat.

Deze locaties zijn nog maar het begin. Terwijl Battlefield V voortleeft, vecht je op nog veel meer maps en ervaar je de enorme schaal van de Tweede Wereldoorlog."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:59
dvdkiwi schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:19:
Ik denk niet dat we D-Day gaan zien in BF V.
Dit stukje ( komende vanaf de BF pagina) laat zien dat ze dat soort bekende locaties juist vermijden:

"Toen we de volgende Battlefield planden, ontstond er een mogelijkheid om terug te keren naar de Tweede Wereldoorlog. Er was een zekere vermoeidheid opgetreden voor de weergave van dit tijdperk in games, en we wilden ons niet schuldig maken aan recycling van dezelfde reizen, zoals strandlandingen en bekende gevechten. Door te vertrouwen op het mantra van Battlefield 1 (nooit verteld, nooit gespeeld, nooit gezien) konden we alle verwachtingen loslaten en ons concentreren op wat wij spannend vonden.

Het resultaat is Battlefield V.

Verplaats de strijd naar onverwachte locaties

We besloten om de locaties uit Battlefield 1942 niet opnieuw te bezoeken, maar andere plekken te verkennen en verhalen over de oorlog te vertellen die spelers misschien nog niet kenden.

In de multiplayer van Battlefield V vinden gevechten plaats in akkers en moerassen, op bruggen en kanalen, en tussen het puin van verwoeste steden. De gevechten vinden altijd plaats op locaties die cruciaal waren, maar ietwat in de vergetelheid zijn geraakt.

De Onthullingstrailer is daar een goed voorbeeld van: ze beschrijft de waanzinnige gevechten in Noord-Frankrijk tijdens een onverwachte periode, aan het begin van de oorlog. Je ervaart iconische elementen uit de Tweede Wereldoorlog, zoals paratroepers die afdalen bij een cruciale brug. Deze keer maakt alles deel uit van het Duitse offensief op de Britse posities langs de Schelde, dat later zou leiden tot de dramatische gebeurtenissen in Duinkerken.

Onverwachte locaties zijn net zo aanwezig in de singleplayer War Stories. Omdat Battlefield V is gecreëerd in Stockholm, Zweden, werd er voor een van de eerste exotische locaties gekozen voor Noorwegen, onze buurman in het westen. Hier ontrafelen we het verhaal over een jonge Noorse verzetsstrijder tijdens de Duitse bezetting. Het verhaal wordt niet verteld in een context van het redden van de wereld, maar vanuit een intiemer perspectief: het redden van je geliefden. Voor elk verhaal wilden we een nieuw perspectief, een nieuw palet en nieuwe gameplay vinden om ervoor te zorgen dat je nooit weet wat je te wachten staat.

Deze locaties zijn nog maar het begin. Terwijl Battlefield V voortleeft, vecht je op nog veel meer maps en ervaar je de enorme schaal van de Tweede Wereldoorlog."
Persoonlijk vind ik dit wel leuker, D-Day, afgetakeld Berlijn etc. heb ik nu wel gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poulske schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:33:
[...]

Persoonlijk vind ik dit wel leuker, D-Day, afgetakeld Berlijn etc. heb ik nu wel gezien.
Voor mij is het om het even. Er zijn genoeg onbekende slagvelden waar je een spannende campagne omheen kan fabriceren maar ook de bekende slagvelden kunnen nog steeds een mooi verhaal opleveren.

Ik merk in Battlefield 1 bijvoorbeeld dat ik de Operations veel interessanter vind qua verhaal nu ik via YouTube channel The Great War veel meer geleerd heb over de eerste wereldoorlog en bijvoorbeeld weet wat de Kaiserslacht echt inhield (nu exact 100 jaar geleden) en waar om gevochten werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Tsurany schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:59:
[...]

Voor mij is het om het even. Er zijn genoeg onbekende slagvelden waar je een spannende campagne omheen kan fabriceren maar ook de bekende slagvelden kunnen nog steeds een mooi verhaal opleveren.

Ik merk in Battlefield 1 bijvoorbeeld dat ik de Operations veel interessanter vind qua verhaal nu ik via YouTube channel The Great War veel meer geleerd heb over de eerste wereldoorlog en bijvoorbeeld weet wat de Kaiserslacht echt inhield (nu exact 100 jaar geleden) en waar om gevochten werd.
Dat is inderdaad een toffe youtube channel. Elke week een video over wat er toen gebeurde tijdens de 1e wereldoorlog: YouTube: The Great War

Ze zijn trouwens nog een kickstarter begonnen en gaan volgens mij komend jaar beginnen met een serie over WW2. Eerst wilden ze dat gaan doen pas vanaf 2039 maar ze besloten het wat op te schuiven. En hoewel de eerste serie gesponsord werd door het Britse Pathé, gaan ze het nu volledig zelf doen. Hier te volgen: https://timeghost.tv/ . Momenteel doen ze een serie over de gebeurtenissen tussen WW1 en WW2. Volgens mij moet het later hier op Youtube worden gezet, maar ik weet het niet zeker.

Ook leuk, een twitter account die elke dag iets tweet over wat er op die dag gebeurde tijdens de tweede wereldoorlog. Ze zijn nu in 1940 en hebben net Duinkerken achter de rug. Nu gaat de rest van de strijd om Frankrijk gebeuren: https://twitter.com/RealTimeWWII

Vaak zijn de comments eronder ook leuk van mensen die wat meer weten over hetgeen zich afspeelde (al wisselt het in hoeverre het wat toevoegt). En er reageren natuurlijk mensen vanuit veel verschillende landen.

Het is naast @Crap90sFootball 1 van de meest originele accounts op Twitter.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 06-06-2018 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poulske schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:33:
[...]

Niet op de manier zoals ze t nu zouden doen met de huidige technieken :>

Dus van mij mag t echt wel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
poor Leno schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:39:
[...]

Niet op de manier zoals ze t nu zouden doen met de huidige technieken :>

Dus van mij mag t echt wel!
Wat gaat eraan veranderen dan?

De kans dat het tegenvalt is aanwezig, dus als ze iets totaal anders pakken, heb je meer kans op goede reacties. Sommigen hier hangen heel erg in het nostalgie-plaatje waardoor het eigenlijk onmogelijk kan voldoen aan de verwachtingen

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 06-06-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:45:
[...]

Wat gaat eraan veranderen dan?

De kans dat het tegenvalt is aanwezig, dus als ze iets totaal anders pakken, heb je meer kans op goede reacties. Sommigen hier hangen heel erg in het nostalgie-plaatje waardoor het eigenlijk onmogelijk kan voldoen aan de verwachtingen
Zohee, mopper de mopper :(:)

Wat dacht je?

Dat de kans dat het epic wordt niet vele malen groter is?

Dat de meeste goede reacties gaan komen als t er juist níet in zit?

:N

Waarom gelijk er weer vanuit gaan dat het zou tegenvallen? Niets te maken met nostalgie. Ik weet zeker dat ze het supervet zouden maken, als ze t gaan doen (en ik denk dat t echt wel erin gaat komen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
poor Leno schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:56:
[...]

Zohee, mopper de mopper :(:)

Wat dacht je?

Dat de kans dat het epic wordt niet vele malen groter is?

Dat de meeste goede reacties gaan komen als t er juist níet in zit?

:N

Waarom gelijk er weer vanuit gaan dat het zou tegenvallen? Niets te maken met nostalgie. Ik weet zeker dat ze het supervet zouden maken, als ze t gaan doen (en ik denk dat t echt wel erin gaat komen)
Ik zou het wel vet vinden, maar ik denk dat hier genoeg mensen zitten die het gaan afkraken als het niet voldoet. Dat zie je nu ook al met de verwachtingen mbt customization. Voor mij is het echter niet nodig en het is al zoveel gedaan.

Daarnaast, vooral bij Omaha oid, heb ik weinig zin om telkens in de spawn afgeschoten te worden omdat dat er realistischer uit ziet. Doe mij maar iets met meer vrijheid. Ik denk dat er genoeg games zijn geweest om het na te spelen. Daar gaat een grafisch likje verf weinig meer aan toevoegen. En er is nog een andere reden waarom het niet gaat gebeuren: het bouwen van verdediging gaat niet werken in een Omaha map. De Duitsers hadden al verdediging staan (en konden die niet herbouwen verder), daar de geallieerden niets hadden en pas iets gingen bouwen toen het strand was ingenomen.

Ik heb liever dat ze, zoals nu ook gaat gebeuren, veldslagen in het licht worden gezet die eigenlijk altijd onderbelicht zijn geweest. Er zijn veel mensen dood gegaan en er is hard gevochten in bepaalde veldslagen waar weinig mensen meer over nadenken. De bevrijding was niet simpelweg D-Day->Market Garden->Bastogne->Berlijn. De verovering van Duitsland was niet simpelweg Rotterdam bombarderen -> Duinkerken ->Joden oppakken->Kampen bouwen... Er kwam zoveel meer bij kijken dat het juist interessant is om te zien wat voor effect het gaat hebben voor de slachtoffers van de vergeten veldslagen. Juist de slag om Nederland of de val van Frankrijk lijken me enorm interessante veldslagen om meer over te weten te komen en te beleven. Sowieso 1 of meerdere veldslagen waar het Duitse leger aan de winnende hand is, lijkt me verfrissend.

[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 06-06-2018 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ga hier niet eens meer uitgebreid op in :Z

Er zal genoeg van dat andere in zitten, en D-Day bestond uit heel veel meer dan Omaha.

En kun je zelf niet bedenken hoe je het opbouwen/fortifications kunt toepassen op zo'n map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:59
Ik zou het echt niet erg vinden om weer terug te gaan naar D-Day, maar heb toch onbewust het been there done that gevoel bij. Sluit verder niet uit dat het met de Frostbite engine waanzinnig gaaf zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Poulske schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:10:
Ik zou het echt niet erg vinden om weer terug te gaan naar D-Day, maar heb toch onbewust het been there done that gevoel bij. Sluit verder niet uit dat het met de Frostbite engine waanzinnig gaaf zou kunnen zijn.
Persoonlijk hoop dit dat ze met de Tides of War ook meer single player actie gaan toevoegen in het verloop van de game. Dan speel ik graag welke D-Day gebeurtenis dan ook. Iets als Pointe-du-Hoc waarbij je op een of andere manier tegen de rotsen moet opklimmen lijkt me bijvoorbeeld ook erg cool.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet denk ik vooral onderscheid maken tussen D-Day (operatie Overlord) en de kustlandingen. Die landingen waren namelijk maar een klein deel van de operatie en er valt nog heel wat te doen met betrekking tot airborne acties of gevechten nadat ze van het strand af kwamen. Of, zoals @8GUS oppert, een punt als Pointe du Hoc waar de gevechten kleinschaliger waren (~450 man).

Maar ik denk dat ze eerder andere locaties zullen kiezen. Als je een airborne aanval kiest hoef je natuurlijk helemaal niet D-Day uit te kiezen maar kan je ook prima een van de andere operaties pakken. Het enige echt typerende voor D-Day is de massale landingen op de stranden en juist dat komt in multiplayer slecht uit de verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoewel de meesten blij zullen zijn dat ze van het Premium model afstappen (ook ik, maar puur vanwege de maps die de playerbase opsplitsen), worden er zware vraagtekens bij gesteld.

Hier komt het bondig op neer: Bij Premium weten de spelers wat ze gaan krijgen en zijn ze verplicht dit te releasen.
Bij het microtransaction model, hoeven ze niets te beloven. Ze bepalen zelf hoe veel of hoe weinig en wat ze gaan uitbrengen helaas. En moeten we maar zien wat we gaan krijgen..

Zo kunnen ze bij tegenvallende inkomsten besluiten om het minimale uit te brengen. En zelfs bij hoge inkomsten kunnen ze zich er nog makkelijk van af maken.

Premium was helaas wel het model dat een behoorlijk gevuld spel garandeerde :/

Maar goed, hier goede punten in deze video:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

poor Leno schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:51:
Hoewel de meesten blij zullen zijn dat ze van het Premium model afstappen (ook ik, maar puur vanwege de maps die de playerbase opsplitsen), worden er zware vraagtekens bij gesteld.

Hier komt het bondig op neer: Bij Premium weten de spelers wat ze gaan krijgen en zijn ze verplicht dit te releasen.
Bij het microtransaction model, hoeven ze niets te beloven. Ze bepalen zelf hoe veel of hoe weinig en wat ze gaan uitbrengen helaas. En moeten we maar zien wat we gaan krijgen..

Zo kunnen ze bij tegenvallende inkomsten besluiten om het minimale uit te brengen. En zelfs bij hoge inkomsten kunnen ze zich er nog makkelijk van af maken.

[video]
poor Leno schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:56:
[...]
Waarom gelijk er weer vanuit gaan dat het zou tegenvallen?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ging over ze zo'n map zouden aanpakken, (wat DICE kennende waarsch niet halfbakken is, bij zoiets groots) niet over de microtransacties vs Premium.

Dan zouden ze t gewoon helemaal niet doen.

Maar goede grap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
poor Leno schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:51:

[video]
Microtransacties kunnen ook juist een veel beter resultaat leveren. De inkomsten uit microtransacties zijn namelijk voor een heel groot deel afhankelijk van de spelers. Hoe minder spelers nog Battlefield V spelen hoe lager de inkomsten zullen zijn omdat veel minder spelers geneigd zijn iets te kopen.
Negeren ze het spel en brengen ze weinig DLC uit dan zullen minder spelers blijven hangen en de inkomsten dus drastisch instorten. Brengen ze continue kleine DLC uit die spelers aantrekken, gecombineerd met nieuwe items om te kopen. zullen meer spelers blijven spelen en zullen een aantal daarvan steeds de nieuwe items kopen.

Pagina: 1 ... 16 ... 92 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V