Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
Maak ww2 maar een kicke game met geinige kleurtjes en waanzinnige plakplaatjes en langzaam aan wordt ww2 een hilarische en absurdistische nagedachte bij de jeugd na het vervagen van de zich bewuste generatie.

Allemaal klaar voor ww3...
Het is maar een spelletje. Chillex opa ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit was te verwachten maar is wel ontzettend idioot. Een enorme focus op de gevechten in Rotterdamaar niet even Nederlandse soldaten in het spel willen plaatsen. Wat volgt, panzer divisies die door Rotterdam heen racen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 09:31
Het interesseert mij echt niet wat voor soldaat ik kan kiezen, ik heb mij daar in BF4 of BF1 totaal niet druk om gemaakt bedenk ik mij nu. De setting waar ik in speel vind ik belangrijker, de gameplay en voornamelijk het teamwork (al heb je dat soms zelf niet in de hand).

Ik heb de deluxe pre order ook klaar staan en ben erorm benieuwd naar gameplay beelden! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:41

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

creapYYY schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:36:
Het interesseert mij echt niet wat voor soldaat ik kan kiezen, ik heb mij daar in BF4 of BF1 totaal niet druk om gemaakt bedenk ik mij nu. De setting waar ik in speel vind ik belangrijker, de gameplay en voornamelijk het teamwork (al heb je dat soms zelf niet in de hand).

Ik heb de deluxe pre order ook klaar staan en ben erorm benieuwd naar gameplay beelden! :D
Omdat het conflict in BF4 fictief was en dus niet gebaseerd op enige vorm van historie of gebeurtenissen in het verleden. En BF1 hield nog enigszins rekening met de omgeving waar het zich afspeelde. Dus Britten tegen Turken in bv Fao Fortress. De intro van die Operations begint ook in het Arabisch/Turks. Zat er ook gewoon in vanaf het begin.

Ik weet niet watvoor invloed youtubers als Westie en JackFrags hebben, maar voornamelijk de laatste mag van mij hier erg kritsch over zijn in zijn volgende filmpje. Wellicht dat hij Dice nog enigszins tot denken kan zetten.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 09:31
MRE-Inc schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:51:
[...]

Omdat het conflict in BF4 fictief was en dus niet gebaseerd op enige vorm van historie of gebeurtenissen in het verleden. En BF1 hield nog enigszins rekening met de omgeving waar het zich afspeelde. Dus Britten tegen Turken in bv Fao Fortress. De intro van die Operations begint ook in het Arabisch/Turks. Zat er ook gewoon in vanaf het begin.
Makes sense! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 18:53
SomerenV schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 02:45:
[...]

Met andere woorden: In Rotterdam moet er gevochten worden met Nederlanders en Duitsers. Britten hebben geen plekje op dat slagveld. Die zet maar op maps die zich afspelen rondom bijvoorbeeld Arnhem, Nijmegen, Overloon, Broekhuizen of Winterswijk.
Ik vind het prima dat de uniformeren ed. misschien wat brits aanvoelt in Nederland dat weten toch alleen maar de insiders hoe die er precies uitzagen. Zolang ze de factienaam in het deploy screen maar The Netherlands meegeven dan heb je tenminste nog het idee dat je met een ander land speelt en qua development time is dat helemaal niets.

Geef die characters nog een oranje bandje erbij en je bent helemaal klaar, easy and simple. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mmmmmkay.. had een postje op Reddit gemaakt over waarom NL niet in de slag om Rotterdam zal zitten.. En t wordt gewoon keihard gedownvoted :? WTF 8)7

Waarom zou je dat downvoten in godsnaam doen??

Creatieve en artistieke vrijheden, prima.. maar ook dit gaat dan weer te ver.

[ Voor 8% gewijzigd door poor Leno op 01-06-2018 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

jantje 2 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:26:
[...]

Ik vind het prima dat de uniformeren ed. misschien wat brits aanvoelt in Nederland dat weten toch alleen maar de insiders hoe die er precies uitzagen. Zolang ze de factienaam in het deploy screen maar The Netherlands meegeven dan heb je tenminste nog het idee dat je met een ander land speelt en qua development time is dat helemaal niets.

Geef die characters nog een oranje bandje erbij en je bent helemaal klaar, easy and simple. 8)
Zo simpel is het niet in een Battlefield game. Als ik nu, in BF1, als Duitse soldaat op bv @Tags NL spawn omdat hij bij mij het squad zit, dan zegt mijn Duitse soldaat tegen die andere waar ik op spawn: Guten Tag mein Freund, lange nicht gesehen!!

Dice kennende kunnen ze wel The Netherlands als factie naam gebruiken, maar als ik dan als Soldaat op mijn squad member spawn, dan krijg je dus iets te horen als: Hi there ol' chap, how you doing? in plaats van in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:44:
[...]

Zo simpel is het niet in een Battlefield game. Als ik nu, in BF1, als Duitse soldaat op bv @Tags NL spawn omdat hij bij mij het squad zit, dan zegt mijn Duitse soldaat tegen die andere waar ik op spawn: Guten Tag mein Freund, lange nicht gesehen!!

Dice kennende kunnen ze wel The Netherlands als factie naam gebruiken, maar als ik dan als Soldaat op mijn squad member spawn, dan krijg je dus iets te horen als: Hi there ol' chap, how you doing? in plaats van in het Nederlands.
Nouja dat is wat er gebeurt met de ANZACS.. die klinken als gewone Britten, met dezelfde stemmen, ipv Australiers en NieuwZeelanders :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

poor Leno schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:43:
Mmmmmkay.. had een postje op Reddit gemaakt over waarom NL niet in de slag om Rotterdam zal zitten.. En t wordt gewoon keihard gedownvoted :? WTF 8)7

Waarom zou je dat downvoten in godsnaam doen??

Creatieve en artistieke vrijheden, prima.. maar ook dit gaat dan weer te ver.
Omdat internet een open riool is. ;(

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

RoyK schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:50:
[...]

Omdat mensen ook een andere mening mogen hebben.

Bricks In Motion

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:03
RoyK schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:50:
[...]

Omdat internet Reddit een open riool is. :+

Maar zou het niet zo zijn dat ze alsnog Nederlandse skins toevoegen? Dat zou ik prima vinden. Nederlanders horen schreeuwen zou ik sowieso wat minder vinden. Geen idee waarom maar het klinkt raar :P

"WE VEROVEREN PUNT BOTER!!!"

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
MRE-Inc schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 00:31:
:F :') :') :')

[...]

https://twitter.com/BFBulletin/status/1002294245535944709

Lars van Dice verwart Rotterdam met Rotherham waarschijnlijk omdat je alleen maar als Britse of Duitse soldaat kan spelen en niet met Nederlandse soldaten.

https://www.google.nl/map...3d53.4326035!4d-1.3635009
RobinNL schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:02:
Was dit toevallig al bekend? Het klinkt veelbelovend!

Say hello to Airborne: a new #Battlefield V mode where you'll parachute into the battlefield and work with your squad to destroy enemy artillery, or defend them and make sure the threat from above is dealt with.

Bron: https://twitter.com/Battlefield/status/1002187967123734528
Ik voel een battle royale mode aankomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

lol ze hebben wel heel erg hard afgekeken bij heroes en generals.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Of het echt is, laat ik in het midden....

Phase 1: Paratrooper invasion (Airborne)
Phase 2: The main invasion force arrives (Breakthrough)
Phase 3: Desperate fight for objectives in the ruined streets (Conquest Assault)
Phase 4: Last Man Standing fight, 1 life / limited ammo (Final Stand)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dejl0IQWkAUTUp5.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8GUS schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:51:
[...]

Omdat mensen ook een andere mening mogen hebben.
Tuurlijk.

Maar als iemand vraagt waarom een land er niet bij zit, ga je dan downvoten?

Als iemand uit Polen niet snapt (ik btw ook niet) dat het hele Polen-invasie verhaal (Door zowel Rusland en Duitsland) compleet wordt overgeslagen, zou je dat downvoten?

Dat heeft niets meer met een eigen mening te maken. Hoop dat je dat snapt.

Je vote misschien niet up, maar zeker niet down. Je zou gewoon antoorden waarom het er misschien niet inzit, met onderbouwde argumenten.

Tot nu toe krijg je antwoorden als 'don't bitch it's just a game, its not realistic blabla' zucht :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
MRE-Inc schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:51:
[...]

Ik weet niet watvoor invloed youtubers als Westie en JackFrags hebben, maar voornamelijk de laatste mag van mij hier erg kritsch over zijn in zijn volgende filmpje. Wellicht dat hij Dice nog enigszins tot denken kan zetten.
Westie is zeer politiek correct hierin, valt me vies tegen. Lijkt wel alsof hij bang voor EA is of een dikke paycheck krijgt. Viel mensen op Reddit ook al op.
raiders schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:08:
[...]

Maar zou het niet zo zijn dat ze alsnog Nederlandse skins toevoegen? Dat zou ik prima vinden. Nederlanders horen schreeuwen zou ik sowieso wat minder vinden. Geen idee waarom maar het klinkt raar :P

Op dit moment ben ik al blij als ze überhaupt erkennen dat de Nederlanders vochten tegen de Duitsers. Gear en dergelijke verwacht ik niet aangezien de uitrusting van de Nederlanders op niveau WW1 zat. :D

[ Voor 38% gewijzigd door NikkiNailz op 01-06-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dat zie je ook in de comments onder zijn videos. Kan me prima voorstellen dat de marketing afdeling graag een youtuber met omvang wil gebruiken. Ze hebben het ook nodig aka damage control op het moment. Jackfrags weet ik het niet van. hij is regelmatig kritisch in zijn videos, maar wel goed onderbouwd, vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 10:09
raiders schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:08:
[...]

"LATEN WE ZE TE GRAZEN NEMEN, DE VLEGELS"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

NikkiNailz schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:38:
[...]

Westie is zeer politiek correct hierin, valt me vies tegen. Lijkt wel alsof hij bang voor EA is of een dikke paycheck krijgt. Viel mensen op Reddit ook al op.

[...]

Op dit moment ben ik al blij als ze überhaupt erkennen dat de Nederlanders vochten tegen de Duitsers. Gear en dergelijke verwacht ik niet aangezien de uitrusting van de Nederlanders op niveau WW1 zat. :D
Tja, Nederland en WW2....zucht.... Ik bedoel, je hebt als neutraal land in WW1 net de gevolgens kunnen zien van de eerste wereld oorlog en je ziet dat er in het land naast je een gek aan de macht is die gewoon een complete oorlogsindustrie aan het opzetten is met een reden en wat doe je ? Je bezuingt op Defensie 8)7 Een beetje net zoals nu. Het valt me nog mee dat we het 4 dagen hebben vol gehouden toen. En toen de oorlog afgelopen was, ineens een half leger naar Indonesie sturen. Only in The Netherlands. Waar is de tijd gebleven dat onze Marine heer en meester was op de zeeën ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:24

SomerenV

It's something!

NikkiNailz schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:38:
Gear mag van mij gewoon Brits zijn vanuit een balance-perspectief. Als het slagveld écht accuraat moet zijn dan maak je als Nederlander nauwelijks een kans. We waren vooral goed met luchtafweergeschut (iets van 500 vliegtuigen neergehaald) maar qua grondtroepen stelde we bar weinig voor. Als alleen de naam, helmpjes en de vlag kloppen dan zal ik al een glimlach hebben.

Maar kijk naar BF1: rond de acht landen en elk land heeft zijn eigen taal en uniform. Dice heeft de middelen en ervaring om het enigszins accuraat te maken. In BFV zou het totaal aantal niet heel veel anders zijn. Duitsland, Nederland, Frankrijk, Rusland, Japan, Noorwegen, Italië, Polen, Amerika, Groot-Brittannië en dan ben je al een heel eind.
MRE-Inc schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:51:
[...]

Tja, Nederland en WW2....zucht.... Ik bedoel, je hebt als neutraal land in WW1 net de gevolgens kunnen zien van de eerste wereld oorlog en je ziet dat er in het land naast je een gek aan de macht is die gewoon een complete oorlogsindustrie aan het opzetten is met een reden en wat doe je ? Je bezuingt op Defensie 8)7 Een beetje net zoals nu. Het valt me nog mee dat we het 4 dagen hebben vol gehouden toen. En toen de oorlog afgelopen was, ineens een half leger naar Indonesie sturen. Only in The Netherlands. Waar is de tijd gebleven dat onze Marine heer en meester was op de zeeën ;)
Die tijd willen sommigen figuren het liefst in een verdomhoekje stoppen :+ Overigens was Nederland in WW2 eigenlijk ook neutraal. In september 1939 kondigde ze dat aan. Maar Duitsland gaf daar vrij weinig om, volgens mij vanwege de relatief strategische ligging ten opzichte van België en Engeland. En het was niet alleen Nederland die nogal weg keek wat Duitsland betreft, dat deed werkelijk iedereen. Zelfs toen Polen werd overrompeld werd er weinig ondernomen. Diverse landen hebben hun bondgenoten om hulp gevraagd maar die hulp kwam niet.

[ Voor 37% gewijzigd door SomerenV op 01-06-2018 12:00 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Rotterdam:

Zat er vroeger een Tulpen Hotel in Rotterdam ?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DejZk1tWkAE7Gg8.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Del1J0AW4AA_4Hn.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Del1KVyX0AAVxbG.jpg:large

[ Voor 15% gewijzigd door MRE-Inc op 01-06-2018 12:02 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Voor wie het interesseerd.. er is hard gevochten op sommige plaatsen. De slag om de Grebbeberg is helaas bij veel mensen helemaal niet bekend. Jonge jongens in bunkertjes en loopgraven hielden dagen lang de Duitsers tegen met artillerie en ondergelopen weilanden. Afgesloten van de buitenwereld want de verbinding waren afgesneden. Ze hadden geen idee wat ze moesten doen. Doorvechten? Terugtrekken? Zijn we nog in oorlog? Hoe is het in de rest van het land? Deserteren? Met dit nachtmerrie scenario in de maag moet je als 20 jarige gast dealen. Dat de Duitsers niet door konden breken en constant bestookt werden met artillerie frustreerde de professionele Duitse soldaten zo zwaar, dat toen ze eenmaal doorbraken een afslachting van Nederlandse soldaten het gevolg was. Ik bezat ooit een documentaire op dvd over dit gebeuren. Verteld door mensen die het hebben mee gemaakt. Gelukkig staat het nu op youtube. Het kijken waard! Anway.. heeft niets met BF5 te maken. Ik weet het. Het is meer een stukje dat de lading dekt dat het Nederlandse leger niet opgewassen was tegen het Duits geweld. Wat dan een link kan maken of Nederlandse soldaten passend zou zijn in de game, ja of de nee. Lastig

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 01-06-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Ah ja, de greb.. dat is naast mijn huis (maar een km of 5 verderop).

[ Voor 7% gewijzigd door MonkeyJohn op 01-06-2018 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

poor Leno schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:31:
[...]

Tuurlijk.

Maar als iemand vraagt waarom een land er niet bij zit, ga je dan downvoten?

Als iemand uit Polen niet snapt (ik btw ook niet) dat het hele Polen-invasie verhaal (Door zowel Rusland en Duitsland) compleet wordt overgeslagen, zou je dat downvoten?

Dat heeft niets meer met een eigen mening te maken. Hoop dat je dat snapt.

Je vote misschien niet up, maar zeker niet down. Je zou gewoon antoorden waarom het er misschien niet inzit, met onderbouwde argumenten.

Tot nu toe krijg je antwoorden als 'don't bitch it's just a game, its not realistic blabla' zucht :N
Wat mij verbaasd is dat jij je verbaasd over hoe 'het internet' reageert :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 12:19
Ik heb in een multiplayer shooter nog nooit een seconde nagedacht over of m'n team wel historisch correct is aangekleed. Het enige wat je moet weten is hoe degenen die neer moeten eruit zien of klinken en wat de objectives zijn. Je speelt vanuit een team, niet vanuit een land of politiek.

Voor een singleplayer is het wat anders, maar die wordt toch intens slecht en de moeite van het ergeren niet waard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:57

KipCurreh

Nightcrawler

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:43:
Ik heb in een multiplayer shooter nog nooit een seconde nagedacht over of m'n team wel historisch correct is aangekleed. Het enige wat je moet weten is hoe degenen die neer moeten eruit zien of klinken en wat de objectives zijn. Je speelt vanuit een team, niet vanuit een land of politiek.
Vooral dit..

Ik snap wel dat er voor een groot deel van jullie NL'ers het meer op nationaal eergevoel aankomt aangezien nu Rotterdam in de game zit, maar dit is toch lang niet de eerste keer dat een Multiplayer shooter ergens niet 100% historisch correct zal zijn..

De Belgen hebben in WO 1 toch ook flink hun best gedaan aan de IJzer, en zitten toch ook niet als faction in BF1.. Denk niet dat hier 1 Belg wakker van ligt eerlijk gezegd..
Beetje kromgetrokken misschien, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel..

Voor het grote publiek is WW2 nog steeds Nazi Duitsland/Japan tegen de geallieerden (lees US/Engeland)..
Kleinere landen zoals Canada, NL, etc etc zijn gewoon bij het grotere publiek ofwel niet gekend, ofwel niet echt van belang..
Hell zelfs Italië en Rusland spreken minder tot de verbeelding, terwijl die toch een relatief grote rol hadden ook

En dit is zeker niet als schofferend bedoeld trouwens, ik wil hier geen nationale vete ontketenen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door KipCurreh op 01-06-2018 13:07 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:43:

Voor een singleplayer is het wat anders, maar die wordt toch intens slecht en de moeite van het ergeren niet waard.
Toch is het anders wanneer je bekend bent met de materie. Zo erger ik me aan films waarin Nederlanders Duits spreken. Het merendeel van de wereldbevolking zal het niet eens opvallen maar ik stoor me eraan dat je als maker dat soort details niet correct kunt krijgen. Stel je voor dat je op een map speelt ten tijde van de invasie van Polen maar dat je dan speelt met Duitsland en Rusland omdat Polen qua leger niet spannend genoeg is. Of in Noorwegen spelen met Britten en Duitsers zonder ook maar enig teken van het Noorse verzet.

En in een WW2-shooter speel je wel degelijk vanuit een land in mijn ogen. Dat je het merendeel van de NAVO weg laat in een moderne shooter kan ik nog wel begrijpen maar in shooter met historische setting zit je nou eenmaal met een flink aantal landen. En zoals gezegd heeft Dice in BF1 ook gelet op dat soort details dus waarom zouden ze dat in BFV niet doen? Als je een WW2-shooter maakt dan doe je dat waarschijnlijk omdat je die tijdsperiode qua verhaal en setting tof vindt en dan hou je waarschijnlijk ook van de historische details. Dan wil je waarschijnlijk bepaalde verhalen vertellen die een prima basis vormen voor je game. Dat allemaal buiten beschouwing laten want 'it's a game' slaat dan echt nergens op.
KipCurreh schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:04:
[...]

Vooral dit..

Ik snap wel dat er voor een groot deel van jullie NL'ers het meer op nationaal eergevoel aankomt aangezien nu Rotterdam in de game zit, maar dit is toch lang niet de eerste keer dat een Multiplayer shooter ergens niet 100% historisch correct zal zijn..

De Belgen hebben in WO 1 toch ook flink hun best gedaan aan de IJzer, en zitten toch ook niet als faction in BF1.. Denk niet dat hier 1 Belg wakker van ligt eerlijk gezegd..
Beetje kromgetrokken misschien, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel..

En dit is zeker niet als schofferend bedoeld trouwens, ik wil hier geen nationale vete ontketenen ;)
Muah, het is niet eens eergevoel of Nationale trots, maar ik hou gewoon van details :+ 100% accuraat hoeft ook echt niet. Zoals gezegd zijn de correcte helmen/uniformen en een vlaggetje al voldoende. Nederlandse taal zou de kers op de taart zijn ook al ben ik niet echt van het Nederlands in games.

Als je Rotterdam mét verhaal in de game stopt (dus eerst het verdedigen en daarna de bombardementen en uiteindelijk het overgeven) dan wil je een verhaal vertellen. Vertel het dan correct of vertel het helemaal niet. Dice heeft hoe dan ook onderzoek gedaan naar die paar dagen. Foto's verzameld, verhalen verzameld, landkaarten en weet ik wat nog meer. Het niet implementeren van het Nederlandse leger is dan puur en alleen luiheid, al helemaal als je bedenkt dat BFV (zoals het nu lijkt) start met maar twee facties. Dice heeft zelf gezegd dat ze authentiek willen zijn maar vooralsnog lijkt dat vooral een lege kreet en dat zou ik persoonlijk erg jammer vinden. Er is tegenwoordig zóveel mogelijk qua immersie. Daar niks mee doen is gewoon jammer.

Maakt het de game minder leuk of leuker? Waarschijnlijk niet. Maar genoeg mensen die wel een extra pluspuntje geven voor bepaalde details. Of het nou het Nederlandse leger in 1940 is, het Noorse verzet dat flink wat belangrijke missies heeft uitgevoerd, het Franse verzet dat flink gevochten heeft, de Russen die gruwelijke tijden hebben gemaakt en meer van dat soort dingen.

[ Voor 38% gewijzigd door SomerenV op 01-06-2018 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

SomerenV schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:06:
[...]
Als je een WW2-shooter maakt dan doe je dat waarschijnlijk omdat je die tijdsperiode qua verhaal en setting tof vindt en dan hou je waarschijnlijk ook van de historische details. Dan wil je waarschijnlijk bepaalde verhalen vertellen die een prima basis vormen voor je game. Dat allemaal buiten beschouwing laten want 'it's a game' slaat dan echt nergens op.
Ze maken een WW2-shooter om geld te verdienen. ;)

En als je aan Dice een ongelimiteerd budget meegeeft waarbij ze dus geen rekening hoeven te houden met DLC of microtransactions, dan zou je ongetwijfeld een andere game krijgen dan ze nu zullen leveren. Maar ze maken het niet uit liefdadigheid of om elke partij die deel heeft genomen in de tweede wereldoorlog te eren...

Sure, het zou best tof zijn als Nederlandse troepen in de game zitten. Maar het heeft me werkelijk waar nog nooit iets geboeid met welk land of welke fractie ik speel in welke game dan ook... En met mij denk ik 90+% (voorzichtige schatting ;)) van de gamers die een BF of CoD game spelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
SomerenV schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:06:
[...]

Toch is het anders wanneer je bekend bent met de materie. Zo erger ik me aan films waarin Nederlanders Duits spreken. Het merendeel van de wereldbevolking zal het niet eens opvallen maar ik stoor me eraan dat je als maker dat soort details niet correct kunt krijgen. Stel je voor dat je op een map speelt ten tijde van de invasie van Polen maar dat je dan speelt met Duitsland en Rusland omdat Polen qua leger niet spannend genoeg is. Of in Noorwegen spelen met Britten en Duitsers zonder ook maar enig teken van het Noorse verzet.

En in een WW2-shooter speel je wel degelijk vanuit een land in mijn ogen. Dat je het merendeel van de NAVO weg laat in een moderne shooter kan ik nog wel begrijpen maar in shooter met historische setting zit je nou eenmaal met een flink aantal landen. En zoals gezegd heeft Dice in BF1 ook gelet op dat soort details dus waarom zouden ze dat in BFV niet doen? Als je een WW2-shooter maakt dan doe je dat waarschijnlijk omdat je die tijdsperiode qua verhaal en setting tof vindt en dan hou je waarschijnlijk ook van de historische details. Dan wil je waarschijnlijk bepaalde verhalen vertellen die een prima basis vormen voor je game. Dat allemaal buiten beschouwing laten want 'it's a game' slaat dan echt nergens op.
Nee, niet 'it's a game', maar it's a multiplayer shooter. Waar je 15 minuten een potje speelt en dan wisselt, en dan nog tientallen zo niet honderden keren diezelfde map als het een goede game is. Of het nou Rotterdam, Parijs, de derde veenhoop links, Valparaiso of wat dan ook is, het is alleen maar het toneel waar je op aan 't matten bent

De eerste keer heb ik die filmpjes bij operations nog wel gekeken, leuk, maar daarna is het alleen maar bloedirritant en ram ik uit alle macht op die spatiebalk. Verhalen vertellen in een MP setting is wat mij betreft zonde van de moeite. Ik speel niet potje na potje op een avond om Rotterdam in te nemen of te ontzetten, maar om een vette game te spelen en te winnen door beter/slimmer/sneller te spelen dan die kwibus tegenover me.

In een film of verhalende singleplayer wil ik ook niet dat de Nederlanders Duits spreken of de Portugezen Spaans en de Polen Russisch. Maar in een MP klopt het sowieso al van geen kant als je op de details gaat letten: je de uitrusting kunnen kiezen, beide zijden even veel soldaten hebben, je loopt te vechten om een vlag, MG42's in kan zetten op Wake Island en je gerevived kan worden. etc. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:40:
[...]

Wat mijn verbaasd is dat jij je verbaasd over hoe 'het internet' reageert :P
Ja eigenlijk best dom van mij idd.. maar ik snap echt niet dat die k#tkids totaal niet doorhebben wat nou t probleem is. Elk antwoord (wat ik ook zeg) van mij wordt ongeveer 10x gedownvoted :F

Want "oh nee iemand vraagt iets redelijks. Stel je voor. Omglulz snel downvoten"

De BFV reddit is nu al vervuild met een zooi debielen die nog te dom zijn om hun eigen veters te strikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ghighoegha
Poor Leno nobody cares oké. Trek ff een pilske open ofzo

[ Voor 4% gewijzigd door ghighoegha op 01-06-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ghighoegha schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:02:
Poor Leno nobody cares oké. Trek ff een pilske open oké
Ah kijk hier ook al zo'n antwoord op niveau :F

Als je echt niets beters kunt verzinnen, moet je misschien wat minder van je eigen "pilskes" pakken.. oké?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XanaLuXX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:02
paul99 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:48:
[...]

"LATEN WE ZE TE GRAZEN NEMEN, DE VLEGELS"
De geit is gemolken, ik herhaal, de geit is gemolken.

Voor de rest lekker belangrijk of een Gun nu wel of geen grafisch knopje met een blauwe camo heeft wat op 30 februari 1943 gemaakt zou zijn en dus niet klopt.
Als het maar "redelijk" klopt. Schei uit met dat mieren gen**k. Het is een game, geen historische roman/encyclopedie.

Het gaat mij om het plezier (liefst met meerdere personen), en of mij dat nu 80 of 180 euro kost. Een dagje festival ben ik ook ruim 100 euro kwijt. Nu heb ik er misschien wel 1 of 2 jaar lang plezier van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ghighoegha
poor Leno schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:09:
[...]

Ah kijk hier ook al zo'n antwoord op niveau :F

Als je echt niets beters kunt verzinnen, moet je misschien wat minder van je eigen "pilskes" pakken.. oké?
Oké een ander antwoord dan. Jij hebt het over kutkids die niet doorhebben wat nou echt het probleem is. Maar misschien hebben die kutkids wel door wat het probleem is maar boeit het het overgrote deel van de bevolking gewoon niet zo. Dat jij moord en brand schreeuwt bij de keuzes die dice maakt betekent niet dat iedereen het dus maar meteen met je eens moet zijn. Er zullen vast genoeg mensen zijn die dachten bij het zien van blauwe facepaint van hmmm beetje jammer. Maar niet het einde van de wereld. Als de game maar goed is. Dan kunnen mensen die maar door blijven mekkeren best vermoeiend zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen120
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik ben het met poor Leno eens over Battlefield V, maar alle argumenten voor en tegen zijn nu wel benoemd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ghighoegha
jurjen120 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:33:
Ik ben het met poor Leno eens over Battlefield V, maar alle argumenten voor en tegen zijn nu wel benoemd.
Het gaat ook helemaal niet over eens en oneens of gelijk en ongelijk. Het gaat gewoon om twee verschillende smaken. De één vind wat dice doet niet problematisch en de ander vind het verschrikkelijk. Je hebt alleen vooral in dat laatste kamp nogal wat types rondlopen die het gevoel hebben de leden van het andere kamp te moeten overtuigen dat wat dice doet toch echt niet kan. Terwijl een heel groot gedeelte van de mensen gewoon een leuke game wil spelen en niet meteen op zijn historische pikkie is getrapt

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ghighoegha schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:49:
[...]
Je hebt alleen vooral in dat laatste kamp nogal wat types rondlopen die het gevoel hebben de leden van het andere kamp te moeten overtuigen dat wat dice doet toch echt niet kan.
Pardon? Dat 'kamp' probeert niemand te overtuigen.. Wij worden continu op onze mening aangevallen, terwijl we juist proberen duidelijk te maken waarom we t er niet mee eens zijn. Niet andersom.

We komen met tientallen verschillende argumenten en oplossingen waarom wel of niet, maar van de andere komt komt niets anders dan "Het is een spel. Niet zeuren. Niemand boeit t. BF is nooit realistisch geweest. Gameplay is veel belangrijker dat historisch correct zijn. Als je een milsim wil speel Red Orchestra".

Terwijl er nog geen enkel argument is gekomen waarom het maar ok moet zijn dat DICE een dermate loopje neemt met de geschiedenis.

Ondertussen moet toch wel duidelijk zijn wat 'onze' kant wil? En dat heeft niets maar dan ook niets met realisme of historisch accurate pikkies hebben. En toch krijgen we dezelfde nietszeggende aanvallen terug.

Zelfde op Reddit, het enige was dat ik vroeg waarom NL is weggelaten en of we niet wat NL dingetjes erin kunnen krijgen.
Dan krijg je 1 of 2 normale antwoorden, maar het overgrote deel begint gelijk weer hetzelfde riedeltje over dat wij 'zeikerds moeten ophouden met superrealisme willen. NL niet belangrijk genoeg is. Dat ze niet voor ons het spel helemaal gaan veranderen. Niemand boeit het' etc.

Heb ik daar om gevraagd? Een compleet leger? Ik heb t over een uniform en een vlag, bijvoorbeeld zoals de Indische medic in BF1.

Zelfs BF1 was behoorlijk goed met welke legers tegen elkaar vochten. Waarom zou dit spel anders moeten zijn?

Het is en blijft gewoon raar dat je een bestaand slagveld kiest, een hele Operation eromheen bouwt, om vervolgens de werkelijkheid de deur uit te gooien. Niet een beetje, maar een heel leger van een land gewoon compleet negeren.
Als het een fictieve slag was geweest, had je niemand gehoord.

Ja foei, Leno roept moord en brand hoor |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

ghighoegha schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:49:
[...]

Het gaat ook helemaal niet over eens en oneens of gelijk en ongelijk. Het gaat gewoon om twee verschillende smaken. De één vind wat dice doet niet problematisch en de ander vind het verschrikkelijk. Je hebt alleen vooral in dat laatste kamp nogal wat types rondlopen die het gevoel hebben de leden van het andere kamp te moeten overtuigen dat wat dice doet toch echt niet kan. Terwijl een heel groot gedeelte van de mensen gewoon een leuke game wil spelen en niet meteen op zijn historische pikkie is getrapt
Danku! Dat is dus precies wat hier gebeurd. Blijkbaar mag je een groot deel hier niet tegenspreken over welke features wel of niet accuraat genoeg zijn. (Voor zover we die uberhaubt kennen) Alleen maar omdat Dice het zogezegd "niet kan maken". Kunnen zel wel. Sterker nog. Dat doen ze gewoon. Bedrijfs en marketingtechnische redenen zijn hiervoor meer dan genoeg.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 30-09 15:43

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Hopelijk wordt de vliegtuig besturing aangepakt. Vanaf Bf3 is vliegen met een joystick niet meer fatsoenlijk te doen. Zeer onnatuurlijk en de besturing met mouse/keyboard is veel wendbaarder. Heb in BF1942 best wel wat uurtjes gevlogen op redelijk niveau. Heb dat sindsdien eigenlijk nooit meer kunnen doen in een BF game. Zelfs in Vietnam voelde het al anders aan.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +2 Henk 'm!
8GUS schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:25:
[...]

Danku! Dat is dus precies wat hier gebeurd. Blijkbaar mag je een groot deel hier niet tegenspreken over welke features wel of niet accuraat genoeg zijn. (Voor zover we die uberhaubt kennen) Alleen maar omdat Dice het zogezegd "niet kan maken". Kunnen zel wel. Sterker nog. Dat doen ze gewoon. Bedrijfs en marketingtechnische redenen zijn hiervoor meer dan genoeg.
Sorry, maar ga je nou serieus in de slachtofferrol zitten? _O-

Jij bent juist één van de mensen die iedereen hier probeert af te fakkelen op hun mening omdat ze om iets meer authenticiteit vragen..
Terwijl je nog niet 1x zelf met een argument bent gekomen waarom het overduidelijk én terecht is waarom ze zo moeten ver gaan in hun 'creatieve vijheden' omdat het spel anders onspeelbaar is of wat dan ook.

Hebben 'wij' jou ook maar 1x aangevallen op t feit dat t jou wel leuk lijkt?

:N

[ Voor 4% gewijzigd door poor Leno op 01-06-2018 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
Tusk schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:30:
Hopelijk wordt de vliegtuig besturing aangepakt. Vanaf Bf3 is vliegen met een joystick niet meer fatsoenlijk te doen. Zeer onnatuurlijk en de besturing met mouse/keyboard is veel wendbaarder. Heb in BF1942 best wel wat uurtjes gevlogen op redelijk niveau. Heb dat sindsdien eigenlijk nooit meer kunnen doen in een BF game. Zelfs in Vietnam voelde het al anders aan.
We willen jou helemaal niet opnieuw in de lucht hebben Tuskie! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

poor Leno schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:20:
[...]

Terwijl er nog geen enkel argument is gekomen waarom het maar ok moet zijn dat DICE een dermate loopje neemt met de geschiedenis.

Ondertussen moet toch wel duidelijk zijn wat 'onze' kant wil? En dat heeft niets maar dan ook niets met realisme of historisch accurate pikkies hebben. En toch krijgen we dezelfde nietszeggende aanvallen terug.

Zelfde op Reddit, het enige was dat ik vroeg waarom NL is weggelaten en of we niet wat NL dingetjes erin kunnen krijgen.
Dan krijg je 1 of 2 normale antwoorden, maar het overgrote deel begint gelijk weer hetzelfde riedeltje over dat wij 'zeikerds moeten ophouden met superrealisme willen. NL niet belangrijk genoeg is. Dat ze niet voor ons het spel helemaal gaan veranderen. Niemand boeit het' etc.
De normale antwoorden die je krijgt zijn degene die aan jou kan staanja. Maar als iemand eens wat anders zegt dan is het allemaal kansloos en zijn het "kutkids". Dat is wat er hier aan de hand is.

Welke antwoorden wil je dan hebben? Als er een keer een fatsoenlijk weerwoord komt geef je ook niet thuis.

Er zijn twee kanten aan dit verhaal en jij wil er maar een horen. Terwijl er voldoende mensen die je haarfijn uitleggen dat het uit oa. gameplay oogpunt geen goed idee is om Nederlanders toe te voegen. Al zijn het nu blijkbaar alleen nog skins waar je je druk om maakt.

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!
8GUS schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:35:
[...]

De normale antwoorden die je krijgt zijn degene die aan jou kan staanja.
Zeker niet.
Welke antwoorden wil je dan hebben? Als er een keer een fatsoenlijk weerwoord komt geef je ook niet thuis.
Gewoon een normaal antwoord waarom Engelsen plotseling Rotterdam gaan bevrijden? Waarom dat perse onmisbaar is.
En dat fatsoenlijke weerwoord, ben ik wel heul benieuwd naar.
Terwijl er voldoende mensen die je haarfijn uitleggen dat het uit oa. gameplay oogpunt geen goed idee is om Nederlanders toe te voegen.
Want was is dat gameplay oogpunt dan, en waarom is dat geen goed idee?
Wat zou in godsnaam veranderen als we een paar NL soldaten in t spel zouden hebben? Wapens misschien?
Nou aangezien in BF wapens nooit aan een land vast zitten, is dat 0,0 probleem. (Oh nee, zie je hoe ik realisme overboord gooi?? :o )

Nogmaals in BF1 hebben ze dat ook gewoon gedaan, toch? Verschillende correcte legers uit de desbetreffende landen.
Al zijn het nu blijkbaar alleen nog skins waar je je druk om maakt.
Ja :? Is het anders geweest dan? Het zijn juist de skins die t spel gaan moeten gaan maken op dat vlak.

Maar wederom ga je nu weer in op wat mijn mening is, zonder zelf met tegenargumenten te komen :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ghighoegha
[...]

Pardon? Dat 'kamp' probeert niemand te overtuigen.. Wij worden continu op onze mening aangevallen, terwijl we juist proberen duidelijk te maken waarom we t er niet mee eens zijn. Niet andersom.

We komen met tientallen verschillende argumenten en oplossingen waarom wel of niet, maar van de andere komt komt niets anders dan "Het is een spel. Niet zeuren. Niemand boeit t. BF is nooit realistisch geweest. Gameplay is veel belangrijker dat historisch correct zijn. Als je een milsim wil speel Red Orchestra".

Heb ik daar om gevraagd? Een compleet leger? Ik heb t over een uniform en een vlag, bijvoorbeeld zoals de Indische medic in BF1.

Zelfs BF1 was behoorlijk goed met welke legers tegen elkaar vochten. Waarom zou dit spel anders moeten zijn?

Het is en blijft gewoon raar dat je een bestaand slagveld kiest, een hele Operation eromheen bouwt, om vervolgens de werkelijkheid de deur uit te gooien. Niet een beetje, maar een heel leger van een land gewoon compleet negeren.
Als het een fictieve slag was geweest, had je niemand gehoord.

Ja foei, Leno roept moord en brand hoor |:(
Vent heb je gelezen wat ik zei? Jij bent het duidelijk niet eens met de richting die dice heeft gekozen. Daarna ga jij hier en dus blijkbaar ook op reddit hele tirades houden over wat er allemaal niet goed is en wat ze wel of niet moeten doen enz enz. Dan blijkt dat niet iedereen daar op zit te wachten of het met je eens is. Is de wereld opeens te klein en is poor poor leno heel erg zielig want niet iedereen is even boos op dice als hij is. En worden er meteen weer essays uitgetypt als hij een weerwoord krijgt.

Lesje voor jou: Verschillende mensen verschillende voorkeuren en meeningen. En ja. Die kunnen gewoon naast elkaar leven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Het komt van 2 kanten, de mening van de ander niet gunnen. Als ik zeg dat het mij aan mijn derrière kan oxideren dat er skins komen die niet helemaal accuraat zijn dan word er geroepen dat het niet kan wat Dice doet en dat ik daar een andere mening over moet hebben(het is geroepen ik ga geen heel topic doorspitten om dat eruit te halen, want ik weet net zo goed dat er geroepen word dat de mensen die de skins niks vinden niet moeten doordrammen).

DICE heeft al aangegeven(soort van) dat je ze uit kan zetten, en dan is het toch goed? Dan zie ik het probleem niet echt meer met de skins dan.

Over Rotterdam, ik snap waarom ze geen NL Soldaten doen omdat het voice acteren vrij duur is om te doen voor een klein gedeelte van de game dus ik kan erin komen waarom niet. Staat los van het feit dat ik het jammer vind als ze het niet doen want ja het is Rotterdam en daar horen nou eenmaal Nederlandse soldaten bij zo simpel is het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 20:07
Met heel de discussie hier moet ik bijna steeds meer lachen om hun kreet "DE 2E WERELDOORLOG ZOALS JE DIE NOG NOOIT HEBT GEZIEN"

niks van gelogen gezien de huidige verwachtingen ;)

Ik wacht iig geduldig af op de "echte" gameplay beelden tijdens de EA play-days hopelijk valt het allemaal reuze mee.

Ondanks dat het gek zou zijn als er Engelsen vechten in Rotterdam zou ik het denk ik bijna nog vervelender vinden om van die Davilex achtige momenten weer mee te maken met crappy NL teksten die je anders heel de tijd gaat horen.

[ Voor 27% gewijzigd door Stefmeister op 01-06-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
MRE-Inc schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:00:
Rotterdam:

Zat er vroeger een Tulpen Hotel in Rotterdam ?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Tulpen hotel?

Die witte toren is in ieder geval het witte huis. Was ooit het hoogste gebouw van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Hathor schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:31:
[...]

We willen jou helemaal niet opnieuw in de lucht hebben Tuskie! :+
hahah leef jij ook nog?

Ik keek toevallig 5 mins geleden naar dit filmpje :) YouTube: Old Skool BF1942 Filmpje van |BEWARE| - B17 onder Arnhem Bridge
Via TV-out op videoband opgenomen en met de input van mijn TV-kaart 'digitaal' gemaakt. Dat was voor de tijd van Fraps :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 20:07

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

[...]

Er zijn in dit topic diverse argumenten toegelicht waarom een loopje nemen met de geschiedenis prima kan en bijna altijd gebeurd in een commercieel product. Dat jij dit vanuit jouw optiek niet logisch vindt of accepteert, tja dat betekent niet dat er geen valide argumenten zijn..

En als je vraagt om die argumenten te herhalen... zoek naar diverse posts van mij en o.a. @Martinspire of @8GUS (sorry als ik jullie weer in de discussie betrek... :P)

En uiteraard mag je het daar oneens mee zijn, maar zeg niet dat je als enige een inhoudelijke discussie wilt voeren.

Het is veel te warm om te polderen...

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-06-2018 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ghighoegha schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:15:
[...]

Vent heb je gelezen wat ik zei? Jij bent het duidelijk niet eens met de richting die dice heeft gekozen. Daarna ga jij hier en dus blijkbaar ook op reddit hele tirades houden over wat er allemaal niet goed is en wat ze wel of niet moeten doen enz enz. Dan blijkt dat niet iedereen daar op zit te wachten of het met je eens is. Is de wereld opeens te klein en is poor poor leno heel erg zielig want niet iedereen is even boos op dice als hij is. En worden er meteen weer essays uitgetypt als hij een weerwoord krijgt.

Lesje voor jou: Verschillende mensen verschillende voorkeuren en meeningen. En ja. Die kunnen gewoon naast elkaar leven
Man waar héb je t over? :F

- Dit zijn geen tirades. Ook op reddit niet. Als ik een tirade hou, weet je t wel.

Heb je zelf wel gelezen dat ik gewone vragen stel over waarom wel/niet?

- Het interesseert me niet of mensen het wel of niet met mij eens zijn. Als je voor de verandering met argumenten komt die steek houden, ipv mijn mening aan te vallen, is er niets aan t handje.
Heb ik al geprobeerd jou aan te vallen en te overtuigen dat je t niet leuk mag vinden?

Ik krijg telkens weer t nageprate nietszeggende ontwijkende geblaat, zonder dat je ook maar enig benul hebt van wat mensen nou echt dwars zit. Dit blijkt nu ook weer uit je antwoord.

Ondertussen nog steeds geen argument gehoord afgezien van t voice-acting misschien van @Uthog waarom NL wordt uitgewisseld voor Britten.
Maar op een budget van honderden miljoenen, zijn 1 of 2 voiceactors niet t probleem.

Maar bedankt voor je lesje hoor! Heb er ook nog een voor jou: Als anderen mensen hun mening uiten, val dan niet in de valkuil van het voor de helft maar luisteren/lezen omdat je in je hoofd te druk bent met het nadenken en formuleren van je eigen mening, waardoor de helft kats aan je voorbij gaat (y)

(En ja dit was weer een essaytje.. dat is t idee van een discussie toch? Of dacht je dat als jij gesproken hebt dat t dan klaar is?)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Blijft een aparte discussie. Uiteindelijk willen we namelijk allemaal zo ongeveer hetzelfde. Er is ook niemand hier die perse een accurate representatie wil met allerlei realistische dingen van WW2. Voorstanders van de authenticiteit zeggen juist 'prima als een hoop dingen overboord gaan ten behoeve van de gameplay. Prima als er personalisatie komt. Prima als je vrouwen kunt kiezen. Prima als de wapens niet helemaal kloppen. Maar waarom geen Nederlandse soldaten op een slagveld dat gevochten werd door Duitsers én Nederlanders? In BF1 kon het met diverse landen, waarom niet hier? En waarom al het bovenstaande niet combineren met een beetje authenticiteit?'

Met BF1 heeft Dice laten zien dat ze prima een authentiek gevoel kunnen combineren met 'een loopje nemen met de geschiedenis'. Wapens die nooit gebruikt zijn, slagvelden die niet helemaal kloppen, skins, huidskleuren, etc. Waarom kan dat dan niet in BFV?

En het enige wat 'tegenstanders' als antwoord teruggeven: het boeit niet. Het is een game, zeur niet. Iedereen snapt dat het een game is, daarom nemen we veel dingen ook voor lief zoals boven beschreven. Maar is het zóveel gevraagd om een slagveld op z'n minst een klein beetje accuraat te houden? Zoals @poor Leno ook al zegt is er een hele Operations om Rotterdam heen gemaakt. Ik heb al gesteld dat er dan sowieso research gedaan is. Ik kan er gewoon met m'n hoofd niet bij dat ze vervolgens het leger negeren dat zo fel gevochten heeft tijdens de invasie van Nederland/Rotterdam. In BF1 besteden ze best wat aandacht aan dat soort details maar in BFV flikkeren ze dat de deur uit. Het beïnvloed de gameplay niet maar het is gewoon jammer.

En wat de vrouwen betreft: prima als je een vrouw kunt kiezen maar ik zou het persoonlijk een compleet debiele keuze vinden als ze de vrouwelijke verzetsstrijders compleet buiten beeld laten. Je maakt geen WW2 omdat je het zo'n kekke setting vindt. Dat doe je omdat je het een interessante setting vindt en ik mag hopen dat je dan als ontwikkelaar ook wel iets van de geschiedenis in je game wilt stoppen. Prima dat je een arcade-shooter maakt met wat realistische elementen maar dat wil niet zeggen dat je de geschiedenis dan maar compleet overboord moet gooien 'omdat 't kan'.

De twee kampen die er momenteel zijn omtrent Battlefield V (vanwege één trailer, kun je nagaan hoe fout ze het aangepakt hebben :+ ) zijn echt doodsimpel samen te voegen. Het een sluit het ander niet uit en uiteindelijk willen we gewoon allemaal een vette Battlefield om te spelen.
RBN026 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:44:
Jongens, keep calm, weekend en bier in aantocht!
Ik heb net een uur lang een ceremonie staan te filmen in een snikhete kerk dus wellicht komt die frustratie er nu uit O-) Tijd voor een lekkere ijskoude ijsthee 8)

[ Voor 28% gewijzigd door SomerenV op 01-06-2018 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:33
Jongens, keep calm, weekend en bier in aantocht!

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:32:
[...]

Er zijn in dit topic diverse argumenten toegelicht waarom een loopje nemen met de geschiedenis prima kan en bijna altijd gebeurd in een commercieel product. Dat jij dit vanuit jouw optiek niet logisch vindt of accepteert, tja dat betekent niet dat er geen valide argumenten zijn..
Dat zijn argumenten waarom je kan 'spelen en buigen' met die vrijheden ja. Snap ik. En dat heeft dan weer met mechanics en/of gameplay te maken. Snap ik ook, tuurlijk.
Ook dat heb ik zelf ook meermaals aangegeven.

Maar niet waarom je echt totaal de complete geschiedenis moet veranderen. Dát is gewoon niet logisch. Als het in BF1 perfect lukt, de mooie balans tussen geschiedeis en gameplay/commercieel oogpunt etc, dan waarom niet hier ook?

Doe t dan compleet fictief, niet dit aparte hybride stijltje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

SomerenV schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:41:
Met BF1 heeft Dice laten zien dat ze prima een authentiek gevoel kunnen combineren met 'een loopje nemen met de geschiedenis'. Wapens die nooit gebruikt zijn, slagvelden die niet helemaal kloppen, skins, huidskleuren, etc. Waarom kan dat dan niet in BFV?
Ik vind dat we met zijn allen (ik dus ook) eigenlijk wel erg veel conclusies trekken uit een paar tweets en een trailer van 2 minuten :) De game komt in oktober uit en niemand hier heeft het gespeeld, maar we hebben nu al tig pagina's aan discussies over (gebrek aan) authenticiteit en customization, terwijl we eigenlijk nog bar weinig weten en al het zeker niet ervaren hebben. Dus ja, als er zulke felle conclusies worden getrokken, dan vind ik een argument... "het is een game", nog niet eens zo onredelijk.
poor Leno schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:46:
[...]
Maar niet waarom je echt totaal de complete geschiedenis moet veranderen. Dát is gewoon niet logisch. Als het in BF1 perfect lukt, de mooie balans tussen geschiedeis en gameplay/commercieel oogpunt etc, dan waarom niet hier ook?

Doe t dan compleet fictief, niet dit aparte hybride stijltje.
Gewoon een vriendelijke tip... maar als je in een discussie de opmerking plaatst waarbij je aangeeft dat Dice / EA echt totaal de complete geschiedenis veranderen... dan kun je ook wat minder redelijke post verwachten (zeker op een Reddit). Het is niet zo dat je kunt kiezen uit personages als Eisenhower of Churchill die in de frontlinie vechten die bijgestaan worden door de Azteken en Unicorns ;)

[ Voor 31% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-06-2018 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:48:
[...]

Ik vind dat we met zijn allen (ik dus ook) eigenlijk wel erg veel conclusies trekken uit een paar tweets en een trailer van 2 minuten :) De game komt in oktober uit en niemand hier heeft het gespeeld, maar we hebben nu al tig pagina's aan discussies over (gebrek aan) authenticiteit en customization, terwijl we eigenlijk nog bar weinig weten en al het zeker niet ervaren hebben. Dus ja, als er zulke felle conclusies worden getrokken, dan vind ik een argument... "het is een game", nog niet eens zo onredelijk.
True. Maar laat ik t nog iets uitbreiden:

Als ik op EA play gebitchslapped word met een fantastische game en dat al onze zorgen compleet onwaar blijken te zijn etc. etc...

..Dan ben ik sowieso de eerste die dit openlijk en net zo fel zal toegeven en toejuichen. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

[...]

Geeft wel aan hoe gaar de trailer eigenlijk is. Dit soort felle discussies zie je namelijk zelden aan de hand van één trailer (althans bij games). Als Dice zijnde weet je wat voor fanbase je hebt. Je weet wat die willen. Je weet ook wat momenteel populair is. Die twee combineren zou niet gek moeilijk moeten zijn maar toch hebben ze het echt compleet verpest. Het is niet eens dat de trailer slecht is. Sterker nog, het is een best vette trailer. Maar in de context van Battlefield slaat het de plank volledig mis en daarom zie je nu relatief felle discussies. Door de informatie van derden ben ik niet bang dat het een bagger game gaat worden, maar puur afgaande op de trailer houd ik m'n hart vast.

Niemand hier verwacht een hardcore militaire sim van Battlefield. Maar als je een setting als WW2 neemt dan kun je met 100% zekerheid zeggen dat er genoeg mensen zijn die wat authentieke details verwachten. Zelfs bij CoD WW2 was die discussie behoorlijk fel ondanks dat CoD nog vele malen minder realistisch is dan Battlefield. EA en Dice hadden dus beter moeten weten vind ik. Maar goed, ik wacht nog steeds geduldig af op EA Play en E3, dan gaan we ongetwijfeld meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dan kun je ook wat minder redelijke post verwachten (zeker op een Reddit). Het is niet zo dat je kunt kiezen uit personages als Eisenhower of Churchill die in de frontlinie vechten ;)
Haha ja nee natuurlijk. Maar ik heb juist op Reddit vermeden dit soort uitspraken te doen in die post, zo van "Klopt niet!! en DICE verpest de geschiedenis!!! etc etc
Dat is nog t stomme. (Want dan zou ik de reacties nog verwachten) En dat is wat me irriteert.

Ik heb gewoon aangegeven dat de Britten de Nederlanders hebben vervangen, terwijl ze niet voor 1944 in NL zijn geweest. (Was wel t plan, maar Duinkerken gooide roet in t eten)
Wat daar dus de reden van die keuze was en of we niet een paar Nederlandse dingen er toch in konden krijgen.

(En een elite-kit van Patton zou ik wel kunnen waarderen ;) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ghighoegha
poor Leno schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:37:
[...]

Man waar héb je t over? :F

- Dit zijn geen tirades. Ook op reddit niet. Als ik een tirade hou, weet je t wel.

Heb je zelf wel gelezen dat ik gewone vragen stel over waarom wel/niet?

- Het interesseert me niet of mensen het wel of niet met mij eens zijn. Als je voor de verandering met argumenten komt die steek houden, ipv mijn mening aan te vallen, is er niets aan t handje.
Heb ik al geprobeerd jou aan te vallen en te overtuigen dat je t niet leuk mag vinden?

Ik krijg telkens weer t nageprate nietszeggende ontwijkende geblaat, zonder dat je ook maar enig benul hebt van wat mensen nou echt dwars zit. Dit blijkt nu ook weer uit je antwoord.

Ondertussen nog steeds geen argument gehoord afgezien van t voice-acting misschien van @Uthog waarom NL wordt uitgewisseld voor Britten.
Maar op een budget van honderden miljoenen, zijn 1 of 2 voiceactors niet t probleem.

Maar bedankt voor je lesje hoor! Heb er ook nog een voor jou: Als anderen mensen hun mening uiten, val dan niet in de valkuil van het voor de helft maar luisteren/lezen omdat je in je hoofd te druk bent met het nadenken en formuleren van je eigen mening, waardoor de helft kats aan je voorbij gaat (y)

(En ja dit was weer een essaytje.. dat is t idee van een discussie toch? Of dacht je dat als jij gesproken hebt dat t dan klaar is?)
Oke laatste keer dan, want ik ben zelf ook best wel klaar met deze discussie. Jij noemt mensen met een andere mening "kutkids die het niet begrijpen". Dat zegt al genoeg. Jij kunt er op een of andere manier met de kop niet bij dat er mensen op deze wereld zijn die het niet zo erg vinden dat dice hier en daar een loopje met de geschiedenis neemt.

En ik begrijp heel goed dat jij het niet leuk vind en dat mag ook. Persoonlijk zie ik die blauwe facepaint ook liever niet. Of allemaal vrouwen die aan het front vechten. Maar ik kan er echt geen minuut van wakker liggen.

Maar jij wilt van al die mensen goede argumenten waarom het geoorloofd is wat dice doet. Terwijl, dat is helemaal niet nodig. Iedereen weet dat er nauwelijks vrouwen aan het front waren of blauwe facepaint op de gezichten. Maar nogmaals een hele grote groep vind dat geen probleem en zit dus ook helemaal niet op deze ellelange discussie te wachten. Daarom krijg je zulke reacties of downvotes als je de hele tijd weer gaat vertellen wat dice allemaal fout doet en om argumenten gaat vragen die hout snijden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48
Is er eigenlijk wel bevestigd dat je niet met Nederlanders in Rotterdam kunt spelen en/of niet met Noren in Noorwegen? Dat is toch, net als dat die meid een Brit zou zijn omdat ze Engels praat, gewoon een aanname toch?

De trailer speelde zich af in Frankrijk (wat volgens mij al wel bevestigd is), dus hoe en wat van de overige veldslagen lijkt me gewoon afwachten. Hoe hard je in discussie wilt gaan over iets wat nog niet duidelijk is, moet men zelf weten

[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 01-06-2018 17:17 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ghighoegha schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:11:
[...]
Iedereen weet dat er nauwelijks vrouwen aan het front waren of blauwe facepaint op de gezichten.
Ja dat zou je dus denken.. totdat je werkelijk tientallen posts leest van mensen die écht denken dat camo facepaint toentertijd ook echt blauw was, iedereen rondliep als de filthy 13 airbornes, elk leger 100en vrouwen aan t front had, en dat zulke prosthetics en kledij heel normaal waren aan t front en dat duizenden soldaten dat hadden.

Ja sorry dan hou ik t gewoon niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
poor Leno schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:17:
[...]

Ja dat zou je dus denken.. totdat je werkelijk tientallen posts leest van mensen die écht denken dat camo facepaint toentertijd ook echt blauw was, iedereen rondliep als de filthy 13 airbornes, elk leger 100en vrouwen aan t front had, en dat zulke prosthetics en kledij heel normaal waren aan t front en dat duizenden soldaten dat hadden.

Ja sorry dan hou ik t gewoon niet meer.
Dan moet je gewoon de reacties van Youtube en Facebook een keertje overslaan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@ghighoegha Volgens mij wil @poor Leno alleen weten waarom facepaint perse blauw moet terwijl er tal van opties zijn die wel in lijn liggen met de werkelijkheid. Of waarom er een vrouw op de manier zoals in de trailer gepresenteerd wordt terwijl er genoeg realistische voorbeelden zijn van vrouwen die streden. Of waarom een compleet leger overgeslagen wordt terwijl in het vorige deel best veel aandacht aan dat onderdeel van de game werd besteed. Of waarom customization zo ridicuul moet zijn terwijl er genoeg voorbeelden te noemen zijn van betere opties.

Het enige dat veel mensen vervolgens zeggen is 'niet zeuren, is maar een game'. Maar dan zeg ik: als je geen f*ck geeft om de historische waarde van een van de felste oorlogen uit de moderne geschiedenis, kies dan een andere tijdsperiode of zeg niet dat je game authentiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
Tusk schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:28:
[...]
hahah leef jij ook nog?

Ik keek toevallig 5 mins geleden naar dit filmpje :) YouTube: Old Skool BF1942 Filmpje van |BEWARE| - B17 onder Arnhem Bridge
Via TV-out op videoband opgenomen en met de input van mijn TV-kaart 'digitaal' gemaakt. Dat was voor de tijd van Fraps :)
Ha, jij zou moeten weten dat ik niet dood te krijgen ben :)
Kijk wel uit naar BF:V ondanks dat ik BF1 maar heel weinig gespeeld heb. WWII ligt me toch meer.

Hoop alleen dat ze niet te veel customization er in doen.

Het liefst zou ik gewoon BF42 met super graphics hebben maar waarschijnlijk is dat meer de nostalgie en zou zo'n spel zo goed niet meer zijn tegenwoordig. Hopen maar dat ze er wat moois van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:16:
Is er eigenlijk wel bevestigd dat je niet met Nederlanders in Rotterdam kunt spelen en/of niet met Noren in Noorwegen? Dat is toch, net als dat die meid een Brit zou zijn omdat ze Engels praat, gewoon een aanname toch?

De trailer speelde zich af in Frankrijk (wat volgens mij al wel bevestigd is), dus hoe en wat van de overige veldslagen lijkt me gewoon afwachten. Hoe hard je in discussie wilt gaan over iets wat nog niet duidelijk is, moet men zelf weten
Nouja ze hebben zelf verteld dat er bij launch maar 2 fracties zijn: Duitsland en Engeland.

En aangezien elk land ook zn eigen customisation gaat krijgen kun je geen andere gear kiezen van een ander land voor je poppetje.

Die meid in Noorwegen is idd een Noorse. Maar aangezien de Britten veel hebben gedropped in Noorwegen in t begin, zullen ze wel Engels met elkaar praten (Dat is dan wel weer logisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
poor Leno schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:22:
[...]

Nouja ze hebben zelf verteld dat er bij launch maar 2 fracties zijn: Duitsland en Engeland.
Waar kwam dat dan ergens voor? Want ik kan het me niet meer herinneren.
Die meid in Noorwegen is idd een Noorse. Maar aangezien de Britten veel hebben gedropped in Noorwegen in t begin, zullen ze wel Engels met elkaar praten (Dat is dan wel weer logisch ;)
Mja maar dan blijft het alsnog vaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ghighoegha
SomerenV schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:20:
@ghighoegha Volgens mij wil @poor Leno alleen weten waarom facepaint perse blauw moet terwijl er tal van opties zijn die wel in lijn liggen met de werkelijkheid. Of waarom er een vrouw op de manier zoals in de trailer gepresenteerd wordt terwijl er genoeg realistische voorbeelden zijn van vrouwen die streden. Of waarom een compleet leger overgeslagen wordt terwijl in het vorige deel best veel aandacht aan dat onderdeel van de game werd besteed. Of waarom customization zo ridicuul moet zijn terwijl er genoeg voorbeelden te noemen zijn van betere opties.

Het enige dat veel mensen vervolgens zeggen is 'niet zeuren, is maar een game'. Maar dan zeg ik: als je geen f*ck geeft om de historische waarde van een van de felste oorlogen uit de moderne geschiedenis, kies dan een andere tijdsperiode of zeg niet dat je game authentiek is.
Klopt ben ik helemaal met jullie eens. Maar als mensen het niet willen weten dan is dat maar zo. Het gaat hier nu al bijna zestig pagina's over en voor de "neutrale toeschouwer" is het niet echt een aantrekkelijke wedstrijd zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:25:

Ik bedoel gedropped qua commandos/SOE die daar missies uitvoerden. Dus ik verwacht een verhaallijn van een aantal para's die gedropped worden en worden bijgestaan door het Noorse verzet :)

En ja als ze dan met elkaar praten, zal het Engels zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
poor Leno schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:22:
[...]

Waar kwam dat dan ergens voor? Want ik kan het me niet meer herinneren.
SomerenV schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:20:
@ghighoegha Volgens mij wil @poor Leno alleen weten waarom facepaint perse blauw moet terwijl er tal van opties zijn die wel in lijn liggen met de werkelijkheid.
Als je wel zwarte facepaint wilt accepteren, waarom maken we ons dan zo druk over wat extra kleurtjes? Groen en geel kan ook nog wel prima lijkt me. Dus waarom zou je blauw niet toe willen staan? Klein detail met weinig invloed op de sfeer.
Of waarom er een vrouw op de manier zoals in de trailer gepresenteerd wordt terwijl er genoeg realistische voorbeelden zijn van vrouwen die streden.
Omdat dit een extreem voorbeeld is van hoeveel customisation je kunt toepassen. Zijn ze in de combinatie doorgeslagen? Sure, maar de losse onderdelen kunnen best gebruikt worden lijkt me. Ook hierbij: ga je je eraan storen dan? Ik denk niet dat jij op meer dan 25 meter afstand kan zien of iemand een bionische arm gebruikt of niet. Vrouw zou je kunnen herkennen, maar de rest echt niet. Idem met facepaint.
Of waarom een compleet leger overgeslagen wordt terwijl in het vorige deel best veel aandacht aan dat onderdeel van de game werd besteed.
Geen idee, maar dat moeten we verder nog zien. Blijft speculeren
Of waarom customization zo ridicuul moet zijn terwijl er genoeg voorbeelden te noemen zijn van betere opties.
Omdat een halve tint lichtere facepaint niet gaat verkopen en de wat extremere items wel. Je ziet het bij zat games met customization dat talloze skins niet gebruikt worden omdat het toch niet opvalt. En waarom gaat het hier toch vooral om die vrouw en niet over die gozer met een katana? Of de knots van de vrouw?
Je uitgangspunt is een bepaalde setting, daarna voeg je de assets in en personages van die tijd. Vervolgens ga je customization toevoegen en ga je daarbij inspiratie halen aan de uitersten in de oorlog. Red Baron was een uiterste in BF1. Een Hellriegel was een uiterste. En zo nog meer items.

Dan voegen ze vrouwen toe. Maar wil je niet alleen 1 met bruin haar, ook met rood en blond. Vervolgens ook nog wat rassen, want daar is simpelweg een markt voor. En ja gedurende het toevoegen, krijg je wat dingen die niet realistisch ogen, maar wat wel geld oplevert en dat is het hele idee.

Is het jammer? Ja

Gaan we de game ervoor afbranden of helemaal niet spelen? Ik zou niet weten waarom.

Kunnen we de klacht bij DICE neerleggen in de hoop dat je er wel wat aan kunt doen? Sure, be my guest.

Gaan we al conclusies trekken uit voorbarige info? Ik zou het niet doen...

Totdat we wat meer weten en meer zien op E3 vind ik het nogal nutteloos om discussies te houden over aannames en waarschijnlijkheden. Eerst nog maar eens zien. Persoonlijk vind ik gameplay > authenticiteit, maar dat is bij iedereen anders. En als daarbij een loopje wordt genomen met de werkelijkheid op een bepaalde tijdsperiode, so be it. Als de granaten me om de oren vliegen en objectives gepakt moeten worden, maakt het me niets uit of er een felblauwe negroide man naast me staat met een fantasiewapen, ik wil winnen!
poor Leno schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:28:
[...]

Ik bedoel gedropped qua commandos/SOE die daar missies uitvoerden. Dus ik verwacht een verhaallijn van een aantal para's die gedropped worden en worden bijgestaan door het Noorse verzet :)

En ja als ze dan met elkaar praten, zal het Engels zijn.
32 commando's/elite-eenheid op 1 punt om een plek in te nemen? Lijkt me net zo extreem als een vrouw aan het front

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 01-06-2018 17:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

ghighoegha schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:28:
[...]

Klopt ben ik helemaal met jullie eens. Maar als mensen het niet willen weten dan is dat maar zo. Het gaat hier nu al bijna zestig pagina's over en voor de "neutrale toeschouwer" is het niet echt een aantrekkelijke wedstrijd zeg maar
Dat is echt doodeenvoudig op te lossen door Dice als ze óf een goede trailer hadden uitgebracht (een nietszeggende in principe) óf nu met fatsoenlijke informatie komen om de gemoederen wat te sussen. Maar de trailer valt duidelijk niet in de smaak bij een grote groep mensen en de informatie die ze naar buiten brengen is relatief vaag.

Persoonlijk vind ik het wel een leuke discussie overigens al snap ik niet zo goed waarom je authenticiteit niet toe zou juichen. Als een authentiek gevoel (ik heb het dus niet over realisme of ware authenticiteit) in een WW2 setting je niet boeit, waarom wil je dan wel zo graag een WW2 game spelen? Dat snap ik simpelweg niet. Dat af doen als '/care, is maar een game' vind ik dan ook echt kortzichtig. Ik hoef ook geen über realistische documentaire-stijl WW2 shooter die tot in de puntjes klopt, maar er is zóveel materiaal beschikbaar waar je wat mee kunt wat betreft missies, personages, voertuigen, personalisatie, facties, wapens, skins, etc dat het gewoon zonde is dat Dice er een compleet eigen draai aan lijkt te geven. Voor mij als WW2-liefhebber voelt dat als een middelvinger naar de landen en manschappen die hun leven op het spel gezetten hebben en die gestorven zijn voor onze vrijheid. Daarom zeg ik ook: als authenticiteit je als ontwikkelaar niet boeit, kies dan niet WW2 als setting maar ga ergens anders voor.
Martinspire schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:35:
Als je wel zwarte facepaint wilt accepteren, waarom maken we ons dan zo druk over wat extra kleurtjes? Groen en geel kan ook nog wel prima lijkt me. Dus waarom zou je blauw niet toe willen staan? Klein detail met weinig invloed op de sfeer.

Omdat dit een extreem voorbeeld is van hoeveel customisation je kunt toepassen. Zijn ze in de combinatie doorgeslagen? Sure, maar de losse onderdelen kunnen best gebruikt worden lijkt me. Ook hierbij: ga je je eraan storen dan? Ik denk niet dat jij op meer dan 25 meter afstand kan zien of iemand een bionische arm gebruikt of niet. Vrouw zou je kunnen herkennen, maar de rest echt niet. Idem met facepaint.

Omdat een halve tint lichtere facepaint niet gaat verkopen en de wat extremere items wel. Je ziet het bij zat games met customization dat talloze skins niet gebruikt worden omdat het toch niet opvalt. En waarom gaat het hier toch vooral om die vrouw en niet over die gozer met een katana? Of de knots van de vrouw?

Je uitgangspunt is een bepaalde setting, daarna voeg je de assets in en personages van die tijd. Vervolgens ga je customization toevoegen en ga je daarbij inspiratie halen aan de uitersten in de oorlog. Red Baron was een uiterste in BF1. Een Hellriegel was een uiterste. En zo nog meer items.

Dan voegen ze vrouwen toe. Maar wil je niet alleen 1 met bruin haar, ook met rood en blond. Vervolgens ook nog wat rassen, want daar is simpelweg een markt voor. En ja gedurende het toevoegen, krijg je wat dingen die niet realistisch ogen, maar wat wel geld oplevert en dat is het hele idee.
Over die dingen val ik niet eens echt maar ik (en ik denk best veel anderen) ben bang dat ze doorslaan met personalisatie en dat het een soort realistische Fortnite wordt. Het is een wat extreem voorbeeld, maar het is wel zo prettig als je in een leger weet wie bij je hoort en wie niet. Dat wordt mogelijk een stuk lastiger als iedereen er als een clown bij loopt straks. Overigens kun je met realistische facepaint ook best wat dingen doen zonder gekke kleurtjes toe te voegen. Idem met uniformen. Maar over the top dingen toevoegen puur voor het geld vind ik een slecht uitgangspunt.

Maar van álles wat er in de trailer getoond is zijn er vergelijkbare realistische voorbeelden. Dice wijkt daar alleen volledig van af en ik kan dat gewoonweg niet snappen. Je kunt letterlijk heel de trailer namaken, bijna 1 op 1, terwijl je toch relatief trouw aan die periode blijft.

[ Voor 42% gewijzigd door SomerenV op 01-06-2018 17:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@Martinspire

Dit was niet de docu die ik zoch (Verwijderd door bbc ;w ) Maar deze 3 zijn zeker de moeite waard!!

Gaat over het 'Zwaar water' verhaal, hoe Hitler in Noorwegen een fabriek daarvan had overgenomen en daar een atoombom van wilde maken. Dat water is nodig om Uranium te verrijken oid.

De Engelsen en vooral de Noren hebben daar gelukkig een stokje voor gestoken (Hoe ver Hitler was zijn ze nog niet helemaal over uit)

Echt een prachtig en ongelofelijk ontroerend heldhaftig verhaal hoe ze dat uiteindelijk (op een nare manier helaas) hebben weten te stoppen.

Ik denk dat dit relatief onbekende verhaal er iets mee te maken heeft in BFV.. En anders sowieso iets met de Tirpitz :)

Op Netflix is ook een goeie mini-serie hierover te vinden :)

[ Voor 4% gewijzigd door poor Leno op 01-06-2018 17:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

SomerenV schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:37:
[...]

Dat is echt doodeenvoudig op te lossen door Dice als ze óf een goede trailer hadden uitgebracht (een nietszeggende in principe) óf nu met fatsoenlijke informatie komen om de gemoederen wat te sussen. Maar de trailer valt duidelijk niet in de smaak bij een grote groep mensen en de informatie die ze naar buiten brengen is relatief vaag.

Persoonlijk vind ik het wel een leuke discussie overigens al snap ik niet zo goed waarom je authenticiteit niet toe zou juichen. Als een authentiek gevoel (ik heb het dus niet over realisme of ware authenticiteit) in een WW2 setting je niet boeit, waarom wil je dan wel zo graag een WW2 game spelen? Dat snap ik simpelweg niet. Dat af doen als '/care, is maar een game' vind ik dan ook echt kortzichtig. Ik hoef ook geen über realistische documentaire-stijl WW2 shooter die tot in de puntjes klopt, maar er is zóveel materiaal beschikbaar waar je wat mee kunt wat betreft missies, personages, voertuigen, personalisatie, facties, wapens, skins, etc dat het gewoon zonde is dat Dice er een compleet eigen draai aan lijkt te geven. Voor mij als WW2-liefhebber voelt dat als een middelvinger naar de landen en manschappen die hun leven op het spel gezetten hebben en die gestorven zijn voor onze vrijheid. Daarom zeg ik ook: als authenticiteit je als ontwikkelaar niet boeit, kies dan niet WW2 als setting maar ga ergens anders voor.
De belangrijkste reden waarom ik graag een WW2 game speel is simpelweg de M1 Garand O+. Als de wens naar authenticiteit ervoor zorgt dat ik als Duitser of Rus niet meer met de M1 Garand kan spelen, dan word ik pas chagrijnig :P Meer redenen dan de Garand heb ik niet nodig om een WW2 game te willen.

Ik begrijp je gevoel over WW2 prima en respecteer dat ook. En juist doordat je veel kennis hebt over hetgeen er gebeurd is wil je dat datgeen geprojecteerd wordt op de films, boeken en games die je tot je neemt.

Maar BF is er in de basis niet om de landen en manschappen die hun leven op het spel hebben gezet te eren. Dat is het nooit geweest. Ook niet in BF1942, ook niet in BF1 en ook niet in BFV.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-06-2018 18:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ghighoegha
SomerenV schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:37:
[...]

En wat ik dus probeer duidelijk te maken is: niemand is tegen authenticiteit. Als DICE nu zou beslissen om de blauwe facepaint er uit te halen hoor je helemaal niemand klagen waarschijnlijk. Maar er zijn genoeg mensen die niets tegen authenticiteit EN ook niet tegen de blauwe facepaint hebben. Die zeggen dus care het is maar een game. Die hoeven ook helemaal niet perse een WOII game te spelen. Dat vul jij voor ze in. Die hadden de golfoorlog waarschijnlijk ook geen probleem gevonden. Zij willen gewoon lekker over de game praten. En als het dan al 60 pagina's gaat over dat DICE klootzakken zijn. Ja dan zul je af en toe tegen gesproken worden.

En om dan te beginnen dat dit een middelvinger is naar de manschappen die voor onze vrijheid zijn gestorven vind ik dan weer zo makkelijk. Je hebt ook films als nazi zombies, inglorious bastards of games als wolfenstein dat zijn ook interpretaties van het verleden die totaal niet realistisch zijn. Dan hoor je ook niemand over middelvingers naar onze manschappen.

Jullie hoopten op een toffe authentieke WOII shooter. Nu lijkt het erop dat dat misschien toch niet zo authentiek gaat worden als jullie hoopten. Dat mag je jammer vinden. Ik was ook niet enthousiast over de trailer. Maar DICE is ons helemaal niets maar dan ook niets verschuldigd ze mogen het zo gek maken als ze willen. En als niet iedereen daar blij mee is dan is dat hun keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

ghighoegha schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:23:
[...]

En wat ik dus probeer duidelijk te maken is: niemand is tegen authenticiteit. Als DICE nu zou beslissen om de blauwe facepaint er uit te halen hoor je helemaal niemand klagen waarschijnlijk. Maar er zijn genoeg mensen die niets tegen authenticiteit EN ook niet tegen de blauwe facepaint hebben. Die zeggen dus care het is maar een game. Die hoeven ook helemaal niet perse een WOII game te spelen. Dat vul jij voor ze in. Die hadden de golfoorlog waarschijnlijk ook geen probleem gevonden. Zij willen gewoon lekker over de game praten. En als het dan al 60 pagina's gaat over dat DICE klootzakken zijn. Ja dan zul je af en toe tegen gesproken worden.

En om dan te beginnen dat dit een middelvinger is naar de manschappen die voor onze vrijheid zijn gestorven vind ik dan weer zo makkelijk. Je hebt ook films als nazi zombies, inglorious bastards of games als wolfenstein dat zijn ook interpretaties van het verleden die totaal niet realistisch zijn. Dan hoor je ook niemand over middelvingers naar onze manschappen.

Jullie hoopten op een toffe authentieke WOII shooter. Nu lijkt het erop dat dat misschien toch niet zo authentiek gaat worden als jullie hoopten. Dat mag je jammer vinden. Ik was ook niet enthousiast over de trailer. Maar DICE is ons helemaal niets maar dan ook niets verschuldigd ze mogen het zo gek maken als ze willen. En als niet iedereen daar blij mee is dan is dat hun keuze.
Hier wat snippets uit de reveal stream:

Passionate about the whole era.
WW2 experience no one has ever seen before. The untold stories, the unplayed moments.
The most immersive Battlefield ever.
Telling stories about men and women that changed history.
Historically inspired battles.
Human and untold stories. Real people.
Allowing you to witness the second world war.
Grounds players in reality.
Important to tell believable and honest stories.

Niet heel gek dat men dat raar op kijkt als er vervolgens een vrouw met blauwe facepaint en bionische arm door het beeld rent vergezeld door iemand met een volledig blauw gezicht :+ Dat gaat compleet in tegen veel dingen die ze tijdens de livestream verteld hebben. Ze zeggen dat ze gepassioneerd zijn, dat ze menselijke verhalen willen vertellen over echte personen, dat het moet voelen alsof je WW2 zelf meemaakt en vervolgens gooien ze dat overboord. Daar komt denk ik een groot deel van de frustratie vandaan. Het een zeggen en vervolgens heel wat anders laten zien. Stel ID Software zou bij de aankondiging van Wolfenstein gezegd hebben dat ze een realistische kijk op WW2 neer willen zetten, met echte helden en onbekende verhalen op de voorgrond, en vervolgens rent er een gemuteerde Duitse supersoldaat rond op een groot luchtschip dan zou ik dat ook niet respectvol vinden. Maar als je zegt 'we willen een over the top leip verhaal vertellen losjes gebaseerd op WW2' en dán laat je het zien dan is het prima.

Stel er wordt een film gemaakt over 11 september. Makers zeggen dat ze een verhaal willen vertellen van de onbekende mensen op die dag. Boots to the ground, realistisch en immersive. Vervolgens krijg je een of andere Rambo-film gecombineerd met Mission Impossible. Mag jij raden hoe groot de shitstorm zal zijn die de makers over zich heen krijgen ;)

Inglorious Basterds, Wolfenstein en Nazi Zombies zijn dan ook slechte voorbeelden. Ze pretenderen namelijk geen van allen op wat voor manier dan ook realistisch te zijn en daarom slikt men het. Overigens is Inglorious Basterds losjes geïnspireerd op The Filthy Thirteen en the Jewish Brigade en Wolfenstein is losjes geïnspireerd door de gekke experimenten en occulte shit van de Nazi's. Maar omdat ze niet pretenderen ook maar enigszins realistisch te zijn boeit niemand het dat het zo over the top is. Zodra je als ontwikkelaar of filmmaker bepaalde woorden laat vallen schep je verwachtingen. Als wat je uiteindelijk laat zien niet strookt met die verwachtingen dan reageren mensen negatief.

Wie weet is Battlefield V uiteindelijk veel minder over the top qua alles dan de eerste trailer doet vermoeden, dat moeten we nog zien. Maar de discussie die niet gevoerd wordt is er puur en alleen omdat Dice zelf met conflicterende informatie komt die niet strookt met de eerste beelden die we gezien hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door SomerenV op 01-06-2018 18:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ghighoegha
SomerenV schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:46:
[...]

WW2 experience no one has ever seen before. The untold stories, the unplayed moments.

Niet heel gek dat men dat raar op kijkt als er vervolgens een vrouw met blauwe facepaint en bionische arm door het beeld rent vergezeld door iemand met een volledig blauw gezicht :+ Dat gaat compleet in tegen veel dingen die ze tijdens de livestream verteld hebben. Ze zeggen dat ze gepassioneerd zijn, dat ze menselijke verhalen willen vertellen over echte personen, dat het moet voelen alsof je WW2 zelf meemaakt en vervolgens gooien ze dat overboord. Daar komt denk ik een groot deel van de frustratie vandaan. Het een zeggen en vervolgens heel wat anders laten zien. Stel ID Software zou bij de aankondiging van Wolfenstein gezegd hebben dat ze een realistische kijk op WW2 neer willen zetten, met echte helden en onbekende verhalen op de voorgrond, en vervolgens rent er een gemuteerde Duitse supersoldaat rond op een groot luchtschip dan zou ik dat ook niet respectvol vinden. Maar als je zegt 'we willen een over the top leip verhaal vertellen losjes gebaseerd op WW2' en dán laat je het zien dan is het prima.

Stel er wordt een film gemaakt over 11 september. Makers zeggen dat ze een verhaal willen vertellen van de onbekende mensen op die dag. Boots to the ground, realistisch en immersive. Vervolgens krijg je een of andere Rambo-film gecombineerd met Mission Impossible. Mag jij raden hoe groot de shitstorm zal zijn die de makers over zich heen krijgen ;)

Inglorious Basterds, Wolfenstein en Nazi Zombies zijn dan ook slechte voorbeelden. Ze pretenderen namelijk geen van allen op wat voor manier dan ook realistisch te zijn en daarom slikt men het. Overigens is Inglorious Basterds losjes geïnspireerd op The Filthy Thirteen en the Jewish Brigade en Wolfenstein is losjes geïnspireerd door de gekke experimenten en occulte shit van de Nazi's. Maar omdat ze niet pretenderen ook maar enigszins realistisch te zijn boeit niemand het dat het zo over the top is. Zodra je als ontwikkelaar of filmmaker bepaalde woorden laat vallen schep je verwachtingen. Als wat je uiteindelijk laat zien niet strookt met die verwachtingen dan reageren mensen negatief.

Wie weet is Battlefield V uiteindelijk veel minder over the top qua alles dan de eerste trailer doet vermoeden, dat moeten we nog zien. Maar de discussie die niet gevoerd wordt is er puur en alleen omdat Dice zelf met conflicterende informatie komt die niet strookt met de eerste beelden die we gezien hebben.
Doen ze

Doen ze

Doen ze (of zijn ze van plan iig)

Valt aan de hand van de trailer niets over te zeggen

Doen ze (door te zeggen geïnspireerd geeft ze veel vrijheid)

Valt aan de hand van de trailer niets over te zeggen

valt weinig aan af te dingen

Hier laten ze steekjes vallen als we op de trailer moeten af gaan

Hier valt aan de hand van de trailer niets over te zeggen

Maar hier ging het mij helemaal niet om trouwens. Ik zeg tegen je dat je het heel erg kut mag vinden Wat dice doet. Maar als je heel vaak gaat zeggen dat het allemaal heel erg kut is wat dice doet kun je een reactie terug verwachten van mensen die het niet zo heel erg kut vinden wat dice doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:07

Superkiwi

Hoi doei

Hadden ze maar gekozen voor een (licht) futuristische setting, dan had het helemaal niet uitgemaakt wie welk pakje aanheeft, wie er een kleurtje op zijn of haar gezicht heeft of wie welk wapen vast heeft.
Dan hadden we straks gewoon rustig kunnen spelen en over een jaar of 20 eens terug kunnen kijken of alles wel klopte toen we nog BF V speelden.

On a serious note: ik begrijp beide kampen, maar zolang we nog geen echte gameplay hebben gezien blijft het natuurlijk giswerk.
Kwalijker vind ik dat er (van wat ik begrepen heb) geen rush in BF V zit.
Natuurlijk werd die mode in BF1 nauwelijks gespeeld, maar dat lag vooral aan de manier waarop ze rush in BF1 best wel verpest hebben.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 14:54

jagermeister

Artillerie magneet :-(

SomerenV schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:53:
[...]
Het is niet eens dat de trailer slecht is. Sterker nog, het is een best vette trailer.
Persoonlijk vind de ik de trailer echt heeeeeel erg slecht. Pure bagger zelfs. Chaos. Je weet niet waar je naar kijkt. Het heeft echt helemaal 0 raakvlak met wat je bij een WWII game zou verwachten. Het is Mad Max on steroïds en lijkt compleet random schiet, bombardeer en weet ik wat voor absurde actie te zijn. Totaal niet Battlefield waardig.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 00:29
dvdkiwi schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:22:
Hadden ze maar gekozen voor een (licht) futuristische setting, dan had het helemaal niet uitgemaakt wie welk pakje aanheeft, wie er een kleurtje op zijn of haar gezicht heeft of wie welk wapen vast heeft.
Dan hadden we straks gewoon rustig kunnen spelen en over een jaar of 20 eens terug kunnen kijken of alles wel klopte toen we nog BF V speelden.

On a serious note: ik begrijp beide kampen, maar zolang we nog geen echte gameplay hebben gezien blijft het natuurlijk giswerk.
Kwalijker vind ik dat er (van wat ik begrepen heb) geen rush in BF V zit.
Natuurlijk werd die mode in BF1 nauwelijks gespeeld, maar dat lag vooral aan de manier waarop ze rush in BF1 best wel verpest hebben.
Waarmee vond jij rush in BF1 verschillen met rush in Bad company? Ik vond rush in BF1 ook gewoon super als ik hem vergelijk met andere battlefield. Dat het minder gespeeld werd is helaas wel waar en baalde ik soms van.

Ik denk echt wel dat ze rush weer terug brengen in BFV, maar miss niet op release!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
jagermeister schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:46:
[...]

Persoonlijk vind de ik de trailer echt heeeeeel erg slecht. Pure bagger zelfs. Chaos. Je weet niet waar je naar kijkt. Het heeft echt helemaal 0 raakvlak met wat je bij een WWII game zou verwachten. Het is Mad Max on steroïds en lijkt compleet random schiet, bombardeer en weet ik wat voor absurde actie te zijn. Totaal niet Battlefield waardig.
Helemaal eens, na de trailer was ik er ook wel klaar mee. UIt dit PR drama zullen wel harde lessen geleerd worden hopelijk zien ze dat juist de inhoudelijke filmpjes van youtubers goed aanslaan en ze daar deels door gered worden.

Nog even over de Britten in Rotterdam, wat ik hoop dat ze gaan doen is er Axis vs Allies van maken. Kan je mooi per side opties krijgt/vrijspeelt voor het kiezen van een authentiek uniform van een land uit de landen die tot de betreffende partij hoort. Zou een mooi en eenvoudig compromis kunnen zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

uchiha tijntje schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:59:
[...]

De belangrijkste reden waarom ik graag een WW2 game speel is simpelweg de M1 Garand O+.
ping ping ping ping ping ping PLINGGG!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
SomerenV schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:46:
[...]

Niet om het 1 of ander, maar de kans is groot dat je een singleplayer (en coop!) krijgt die niet van die extreme personages heeft als dat de trailer liet zien. Dan kan het dus prima authentiek zijn. Maar van mij mag de multiplayer vervolgens wel wat losser zijn. Zoals hierboven al vermeld: al is het maar omdat je een bepaald wapen vet vind en daar altijd mee wil spelen. En als je wapens los stelt is de stap naar meer vrijheden in personages prima te doen.

Dus nogmaals: we hebben nog geen idee hoe of wat de game gaat worden en wat in welke modus allemaal mogelijk is. Dus laten we dat eerst afwachten. Het lijkt me vrij logisch dat de singleplayer accurater zal zijn dan de multiplayer en dat vind ik ook wel prima. Dan heb je tenminste iets om naartoe te werken wat iets anders is dan simpelweg een ander nummertje voor je naam voor een inhoudsloze rank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Ik kom hier wel terug als de game in alpha/beta is en er daadwerkelijk iets wat lijkt op een inhoudelijke discussie gevoerd kan worden ... mijn hemel 8)7

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:14

aex351

I am the one

Ik wilde begin van deze maand BF 4 kopen (BF 1 heb ik al), maar omdat ik dacht dat BF 5 deze maand uit zou komen niet gekocht. Nu blijkt BF 5 pas ergens in oktober uit te komen *zucht*

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:07

Superkiwi

Hoi doei

Dat bleek al even hoor ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Arfman schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 00:27:
Ik kom hier wel terug als de game in alpha/beta is en er daadwerkelijk iets wat lijkt op een inhoudelijke discussie gevoerd kan worden ... mijn hemel 8)7
We hebben niks behalve een trailer, geruchten en wat dingen die vaagjes aangekondigd zijn, dus dan krijg je dit soort discussies :+

IK WIL X
MIJ BOEIT X NIET
MIJ OOK NIET MAAR IK VIND Y VET
Y IS KUT MAAR X NIET
etc

Tegen de tijd dat er meer informatie beschikbaar is en meer gameplaybeelden zal de discussie vanzelf ook wel veranderen. Of ze moeten het daadwerkelijk zó erg verkloten dat iedereen apeshit gaat :+

Wat ik trouwens wel frappant vind is dat er blijkbaar niet gediscussieerd mag worden op basis van speculatie en een trailer. Wat is het doel van een trailer anders dan hype opbouwen of discussie op gang brengen? Het liefste heb je dat mensen veren in je reet gaan steken en je trailer in een soort circlejerk terechtkomt. Maar da's nu niet gebeurd.
ghighoegha schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:02:
Maar hier ging het mij helemaal niet om trouwens. Ik zeg tegen je dat je het heel erg kut mag vinden Wat dice doet. Maar als je heel vaak gaat zeggen dat het allemaal heel erg kut is wat dice doet kun je een reactie terug verwachten van mensen die het niet zo heel erg kut vinden wat dice doet.
Ik vind het niet heel erg kut wat Dice doet, ik vind het jammer. Ik ben dan ook niet het type dat gaat roepen dat ie de game niet gaat kopen omdat Battlefield V een SJW-simulator is met een politieke agenda. Dat weet je niet op basis van één trailer. Voor nu is er alleen de angst dat ze doorschieten met personalisatie ten koste van authenticiteit terwijl dat niet nodig is.

De dingen die ze gezegd hebben tijdens de reveal wil ik best geloven. De passie, de onbekende verhalen, echte mensen, dat soort dingen.

Dus, hier een theorie. Cue X-Files music!
Tijdens de Battlefront 2 reveal waren er mooie woorden. Ze vertelden alles wat fans wilden horen en Battlefront 2 zou zowel een excuus zijn voor deel 1 maar ook een ode aan Star Wars. Fans helemaal blij. En toen kwam het lootbox en progressie debacle. Alle opgebouwde hype in één klap pleite en Battlefront 2 op elke (gaming) website negatief in het nieuws.

Dus nu stoppen ze direct een hoop in één trailer dat mogelijk voor een controverse kan zorgen. Ja, het is slechte marketing, maar ook nu weer overal in het nieuws, er worden tal van video's over gemaakt en omdat het een eerste trailer is en je er eigenlijk nog niks over kunt zeggen zal de uiteindelijke backlash niet heel groot zijn. Vervolgens mogen diverse Youtubers informatie uitbrengen waar fans van gaan watertanden. Opnieuw veel filmpjes, veel views en goede reclame.

EA en Dice weten nu zonder al teveel uiteindelijke negatieve impact precies hoe de fanbase in elkaar steekt en wat ze wel en niet kunnen flikken in Battlefield V. Tijdens E3/EA Play komt er een nieuwe trailer die haarfijn inspeelt op de volledige fanbase, dus zowel de mensen die personalisatie toejuichen als de mensen die een authentieke ervaring willen. Het gevolg is dat ze lijken te luisteren naar de fans, goede PR, weer overal in het nieuws, weer diverse filmpjes op Youtube en de eerste trailer in één klap vergeten. En ze hebben goud in handen, namelijk een Battlefield die perfect aansluit op een grote groep gamers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:14

aex351

I am the one

Ja in mijn enthousiasme dacht ik eind mei.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 18:29

Turfschipper

Hup NAC

Twee facties maar? Omg.....

Geen premium, geen lootboxes, dus ok, customisation om toch wat bij te klussen. Maar verder gaat deze game ook zo ver als EA kan uitgekleedt worden vrees ik. Anders verdienen ze niet genoeg. Dus je kan straks 100 verschillende kleurtjes kopen voor je baret, maar je hebt de keuze uit slechts 3 assault wapens. Of je nu in Rotterdam of Salerno aan het knokken bent.

Mocht die game gaan knallen met customize aankopen, dan pas, en enkel alleen dan, zullen we nieuwe maps en andere facties ed gaan krijgen.

Weinig verschillende voertuigen, conquest mode slechts een map of 6 and that’s it.

Denk dat het die kant op zal gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

He @poor Leno relax :D Ik denk er net zo als jouw over. Het wordt dus tijd dat je ook een Xbox One X gaat kopen en in de squad komt met mij, @Martinspire @Miesjh en @Tags NL. Dikke vette Elite controller erbij voor met paddles aan de achterkant zodat je helemaal onoverwinnelijk wordt ;) en gaan.....Vergeet die 4K Tv niet mee te bestellen.

Kun je ook met ons nog eens de oude Battlefield games spelen zoals BF3 en BC en BC2

https://vimeo.com/273076448

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tbDDntnyDa9JlDw29ctiEf2f/full.png

[ Voor 29% gewijzigd door MRE-Inc op 02-06-2018 11:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
jagermeister schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:46:
[...]

Hebben wij andere Battlefields gespeeld? Random schieten, bombarderen en absurde acties is toch integraal onderdeel van Battlefield? Tuurlijk, het is wat minder rennen springen schieten als een CoD, maar nog steeds niet een serieus spel als Arma.

Terwijl ik naar video zocht van een tank die met C4/anti tank mijnen de lucht in gelanceerd werd en een fighter neerschoot (edit: gevonden: YouTube: BF4: Peek-A-Boo), kwam ik deze tegen: YouTube: Battlefield 1: Flying Tank Stunt! (Only in Battlefield Moment), en deze: YouTube: BF4: Flying LAV Attacks Shanghai Tower. Om het nog niet te hebben over alle filmpjes van piloten die hun vliegtuig verlaten, degene achter hun met een RPG neerschieten, en hun vliegtuig weer in gaan. Absurde acties zijn een onderdeel van Battlefield imo.
Turfschipper schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 04:36:
Twee facties maar? Omg.....

Geen premium, geen lootboxes, dus ok, customisation om toch wat bij te klussen. Maar verder gaat deze game ook zo ver als EA kan uitgekleedt worden vrees ik. Anders verdienen ze niet genoeg. Dus je kan straks 100 verschillende kleurtjes kopen voor je baret, maar je hebt de keuze uit slechts 3 assault wapens. Of je nu in Rotterdam of Salerno aan het knokken bent.

Mocht die game gaan knallen met customize aankopen, dan pas, en enkel alleen dan, zullen we nieuwe maps en andere facties ed gaan krijgen.

Weinig verschillende voertuigen, conquest mode slechts een map of 6 and that’s it.

Denk dat het die kant op zal gaan.
Uhuh. Zelfs als ik de helft van de assault wapens van en BF4 heb, dan heb ik er nog steeds meer dan genoeg, gezien hoe verschrikkelijk veel daarin zaten. Ik maak me daar dus ook niet heel druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik vind het hele customizen van karakters totaal niet bij bij de ww2 setting passen. Dat waren geen geen rambos maar grotendeels timide jongens die in alle anonimiteit hun plicht vervulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ik vind t juist wel cool en zeer passend :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
MRE-Inc schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:07:
He @poor Leno relax :D Ik denk er net zo als jouw over. Het wordt dus tijd dat je ook een Xbox One X gaat kopen en in de squad komt met mij, @Martinspire @Miesjh en @Tags NL. Dikke vette Elite controller erbij voor met paddles aan de achterkant zodat je helemaal onoverwinnelijk wordt ;) en gaan.....Vergeet die 4K Tv niet mee te bestellen.

Kun je ook met ons nog eens de oude Battlefield games spelen zoals BF3 en BC en BC2

https://vimeo.com/273076448

[afbeelding]
Geen BF1943 erbij? Slecht hoor. Kwam een paar weken terug beschikbaar en er zijn nog servers van online haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sissors schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:40:
[...]

Hebben wij andere Battlefields gespeeld? Random schieten, bombarderen en absurde acties is toch integraal onderdeel van Battlefield? Tuurlijk, het is wat minder rennen springen schieten als een CoD, maar nog steeds niet een serieus spel als Arma.

Terwijl ik naar video zocht van een tank die met C4/anti tank mijnen de lucht in gelanceerd werd en een fighter neerschoot (edit: gevonden: YouTube: BF4: Peek-A-Boo), kwam ik deze tegen: YouTube: Battlefield 1: Flying Tank Stunt! (Only in Battlefield Moment), en deze: YouTube: BF4: Flying LAV Attacks Shanghai Tower. Om het nog niet te hebben over alle filmpjes van piloten die hun vliegtuig verlaten, degene achter hun met een RPG neerschieten, en hun vliegtuig weer in gaan. Absurde acties zijn een onderdeel van Battlefield imo.
Ik heb dit zelf eigenlijk nog nooit zelf mee gemaakt in de duizenden uren die ik in Battlefield heb zitten. Natuurlijk zijn er tientallen van dat soort filmpjes maar je komt het echt niet zomaar in een multiplayer match tegen, dan moet je erg veel geluk hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Tsurany schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:46:
[...]

Ik heb dit zelf eigenlijk nog nooit zelf mee gemaakt in de duizenden uren die ik in Battlefield heb zitten. Natuurlijk zijn er tientallen van dat soort filmpjes maar je komt het echt niet zomaar in een multiplayer match tegen, dan moet je erg veel geluk hebben.
Mwah op onze server maakte we er soms een sport van. In bf4 op shanghai lavs en tanks naar de vijandelijke chopper gooien. Als clan zijnde wel.grappig om te doen. In 1 van de.potjes begon de enemy het ook te.proberen. soort tankje overgooien kreeg je.

Maar het is niet standaard dat geef ik toe. Normaal.gesprokken is het spawnen. Killen of gekilled worden, vloeken, en weer spawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Zou tof zijn als in BF5 kogels soms zichtbaar afketsen. Dat geeft toch wel een agressieve sfeer mee. Een (slecht) voorbeeld:

Dit zie ik ook in gameplay beelden van Squad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 14:54

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Sissors schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:40:
[...]

[...]
Wat Tsurany zegt.

Verder laat de reveal trailer zien dat het een Weird War II game dreigt te gaan worden. Ook onderstaande lijkt dit te bevestigen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DeYNjgpW0AEH-Wn.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DeRgsVoX0AE1HK2.jpg:large

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nou.. Aangezien bijna iedereen de trailer ruk vindt, heb ik er maar mn eigen twist aan gegeven :>

Willen ze over the top? Krijgen ze over the top >:)

Komt ie dan, de countdown naar EA Play, hun eigen D-Day :+

Zet maar lekker hard en Fullscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
poor Leno schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:58:
Nou.. Aangezien bijna iedereen de trailer ruk vindt, heb ik er maar mn eigen twist aan gegeven :>

Willen ze over the top? Krijgen ze over the top >:)

Komt ie dan, de countdown naar EA Play, hun eigen D-Day :+

Zet maar lekker hard en Fullscreen!

[video]
_O-
Pagina: 1 ... 15 ... 92 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V