SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik vind dat echt een ondergewaardeerde modus. Zulke intensieve battles op meegemaakt.
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Ik vond dit: Breakthrough - Cap points 1 by 1 in gruesome combatjagermeister schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:21:
Zit Frontlines er eigenlijk weer in?
Ik vind dat echt een ondergewaardeerde modus. Zulke intensieve battles op meegemaakt.
Lijkt alsof het onderdeel gaat zijn van Operations, ben benieuwd of het een beetje op Frontlines lijkt of dat het slechts een enkele kant op gaat. Frontlines was wel echt briljant qua concept, helaas niet even top uitgewerkt. Vind zelf zulke gamemodes leuker dan Conquest omdat je veel meer teamplay hebt en het niet allerlei spelers verdeeld over de map zijn. Rush, Frontlines en Operations zijn dan ook mijn favoriete gamemodes.
Bron: https://www.bfnations.com/bfv/
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
22-0 binnen 5 minuten en dan “klagen” over dat je niet kunt repareren..MRE-Inc schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:03:
[...]
Gisteren joinde ik jou op Monte Grappa. Binnen 5 minuten stond ik op 22-0 in de Attack plane, maar ik werd echt non-stop onder vuur genomen door lmg's. Repairen lukte nauwlijks. Verder heb je nog de zgn Dice physics. In 3rd person langs die vlaggenmast vliegen, maar Dice denkt daar anders over.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Zou mooi zijn! Ben zelf ook al lang wel klaar met Conquest. Speelde het in BF1 vrijwel nooit. Alleen Frontlines, Operations en Rush inderdaad.Tsurany schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:33:
[...]
Ik vond dit: Breakthrough - Cap points 1 by 1 in gruesome combat
Lijkt alsof het onderdeel gaat zijn van Operations, ben benieuwd of het een beetje op Frontlines lijkt of dat het slechts een enkele kant op gaat. Frontlines was wel echt briljant qua concept, helaas niet even top uitgewerkt. Vind zelf zulke gamemodes leuker dan Conquest omdat je veel meer teamplay hebt en het niet allerlei spelers verdeeld over de map zijn. Rush, Frontlines en Operations zijn dan ook mijn favoriete gamemodes.
Bron: https://www.bfnations.com/bfv/
En Frontlines is zeker briljant. Hier moeten ze echt meer mee doen.
Ik mag die kerel niet.. Over het paard getilde dude.. die altijd in disquise is..Tsurany schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:00:
@Kaasdipje DrDisrespect is een typetje en zijn kijkers verwachten idiote en over the top reacties gecombineerd met een groot ego. Het is een rol die hij speelt en dit hoort daar ook bij, dat verwachten de mensen die zijn streams kijken. Als je dat typetje niet kan waarderen dan zal je al dit soort video's ook kunnen overslaan, doe ik zelf ook
Ja. Hij had beter een heavy bomber kunnen gebruiken. Dan stond je 22-0 binnen 1 minuchiha tijntje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:18:
[...]
22-0 binnen 5 minuten en dan “klagen” over dat je niet kunt repareren..
Geen geduld voor heavy bombers. Te traag en beleef er geen plezier aan om mee te spelen.Reefun schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:44:
[...]
Ja. Hij had beter een heavy bomber kunnen gebruiken. Dan stond je 22-0 binnen 1 min
Blame Dice.... Dat is het verneukeratieve van de welbekende Dice Pysics. Je kunt met je attack plane een boom raken en er is niks aan de hand, je kunt door een LMG met 1 kogel geraakt worden en je vliegtuig is zo goed als onbestuurbaar. Dat laatste had ik dus.uchiha tijntje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:18:
[...]
22-0 binnen 5 minuten en dan “klagen” over dat je niet kunt repareren..
Maar jij vliegt nooit, dus je moet je mond houden
Overigens zitten er in BF5 maar verdomd weinig vliegtuigen als ik het zo zie op het lijstje die ik eerder noemde. Hoop toch echt dat er ook wel wat Japanse en Amerikaanse vliegtuigen bij komen tzt.
[ Voor 32% gewijzigd door MRE-Inc op 29-05-2018 14:51 ]
XBL: MRE Inc
En zou al de haat op BF V niet gewoon komen doordat iedereen standaard al veel meer weet over WWII dan over WWI? Bij die protheses en blauwe facepaints had ik ook wel zoiets van wtf, maar zal ze zelf niet snel gebruiken (een camo facepaint dan weer wel).
XBL: theArthurrrr
Dat is toch die streamer met een breakdown live op twitch i.v.m. overspel in zijn relatie? Wat een droeftoetert.
Kijk erg uit naar dit spel! Gaan weer heerlijk wat uurtjes in zitten
[ Voor 21% gewijzigd door ScreamGT op 29-05-2018 15:07 ]
Ryzen 7800X3D - MSI 4070 Ti Super - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Je moet ook niet zo laag vliegen!MRE-Inc schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:48:
Blame Dice.... Dat is het verneukeratieve van de welbekende Dice Pysics. Je kunt met je attack plane een boom raken en er is niks aan de hand, je kunt door een LMG met 1 kogel geraakt worden en je vliegtuig is zo goed als onbestuurbaar. Dat laatste had ik dus.
De LMG kogels vallen opzich nog wel mee. Het is voornamelijk de grotere kalibers welke voor problemen zorgen als je in de buurt bent bij het afvuren ervan of de plek van inslag. Tankshells, de tankhunter shell, artilleries van de trein, fortress gun en de dreadnought om exact te zijn. Die kunnen je koers drastisch veranderen.
Sterker nog, vaak zelf vliegtuigen neer gehaald door tussen hun vleugels een schot te lossen terwijl ze laag vlogen waardoor ze inene een spastische beweging naar beneden maakte waardoor ze crashde
Ik ben benieuwd hoe dit in BFV eraan toe zal gaan. Als ze nu al zeggen dat je bijv. achterover vliegt als je in een explosie beland welke je niet dood, kun je nagaan wat het dan zou kunnen doen als je met je vliegtuig in de buurt bent? Daarbij zag ik in het lijstje van voertuigen nog bar weinig voorbij komen inderdaad. Ben benieuwd hoe ze zullen handelen. Wordt het weer BF3/4 praktijken met compleet onlogische throttle controls met een laag "plafond" , of wordt het de wat verfijndere mechanisme van BF1?
Gellukig zullen de AA flakcannons ook wat beter zijn om me iets beter te kunnen beschermen tegen @MRE-Inc
[ Voor 12% gewijzigd door Stefmeister op 29-05-2018 15:24 ]
Haha, je weet het nog. Bij vlag A op Ballroom Blitz gewoon 3x een tank hunter shell om je oren krijgenStefmeister schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:21:
Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe vliegtuigen, ik vond het vliegen in bf1 een heel stuk leuker dan met (de veels te snel om iets op de grond te zien lopen) bf4. Een van de betere punten van de trailer was dat naar schatting de vliegsnelheid meer in de lijn van bf1 ligt. Dit moet haast ook wel aangezien de vliegtuigen van die periode het ook moesten hebben van bommetjes laten vallen in duikvluchten etc.
Gellukig zullen de AA flakcannons ook wat beter zijn om me iets beter te kunnen beschermen tegen @MRE-Inc
Vlieg controls in BF3 vond ik nog wel te doen, al waren ze niet zo lekker als nu in BF1. Controls in BF4 heb ik echt aan moeten wennen. Verwacht dat BF5 wel het mechanisme van BF1 overneemt. Als je ziet hoeveel veranderingen BF5 krijgt dan kunnen ze gewoon niet het wiel opnieuw gaan uitvinden en denk ik dat ze meer tijd stoppen in de aanpassingen voor de nieuwe features en de oude bestaande features gewoon 1:1 kopieren met hier en daar een kleine aanpassing.
Had met BF4 echt het gevoel dat ze qua vlieg controls gewoon alles op de schop hadden gegooid om maar iets te kunnen aanpassen, gewoon omdat het kan, niet omdat het in BF3 niet werkt.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Correct, maar die zag ik ook niet in een trailer voor BF3 of BF4 waardoor ik meteen al een vieze smaak in mijn mond kreeg voordat ik overwoog het spel aan te schaffenuchiha tijntje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:56:
Als ze slim zijn creëren ze een kunstmatige cirkel die steeds kleiner wordt door middel van bijvoorbeeld artillery strikes of wat dan ook![]()
[...]
Heb je in die boeken wel gezien hoe iemand uit een vliegtuig op een zeppelin springt, daar iemand vermoord en uiteindelijk nog een keer naar beneden springt en een C4 explosive aanbrengt op een tank en de tank opblaast?
Laten we redelijk blijven.
Klopt. In BF4 was er iets aan de hand met de 3rd person view... Ik heb er nooit aan kunnen wennen na BF3. Daarin haalde ik eigenlijk fluitend Jet service star 100 (waarna de lol er eigenlijk af was om iedere keer met 50-0 of meer het einde van de ronde te halen) maar in BF4 had ik geen zin meer om het me anders aan te leren. Het was "wiebelig" n.m.m. en ik kon moeilijk mijn plaats bepalen in dogfights. Iets wat toch wel heel essentieel isMRE-Inc schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:53:
[...]
Haha, je weet het nog. Bij vlag A op Ballroom Blitz gewoon 3x een tank hunter shell om je oren krijgen
Vlieg controls in BF3 vond ik nog wel te doen, al waren ze niet zo lekker als nu in BF1. Controls in BF4 heb ik echt aan moeten wennen. Verwacht dat BF5 wel het mechanisme van BF1 overneemt. Als je ziet hoeveel veranderingen BF5 krijgt dan kunnen ze gewoon niet het wiel opnieuw gaan uitvinden en denk ik dat ze meer tijd stoppen in de aanpassingen voor de nieuwe features en de oude bestaande features gewoon 1:1 kopieren met hier en daar een kleine aanpassing.
Had met BF4 echt het gevoel dat ze qua vlieg controls gewoon alles op de schop hadden gegooid om maar iets te kunnen aanpassen, gewoon omdat het kan, niet omdat het in BF3 niet werkt.
Ok, ik zal redelijk blijvenuchiha tijntje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:56:
Als ze slim zijn creëren ze een kunstmatige cirkel die steeds kleiner wordt door middel van bijvoorbeeld artillery strikes of wat dan ook![]()
[...]
Heb je in die boeken wel gezien hoe iemand uit een vliegtuig op een zeppelin springt, daar iemand vermoord en uiteindelijk nog een keer naar beneden springt en een C4 explosive aanbrengt op een tank en de tank opblaast?
Laten we redelijk blijven.
Daar gaat het ons dus net om.. die fine line tussen epic dingen uitvoeren en momenten ervaren (dan wel zwaar overdreven) of absurde outfits en gear. (Totaal niet passend).
De een zorgt voor een "woow wtf zag je dat?? lolzlmaoroflbbq!!!1" epic effect.
De ander zorgt voor een "Wat de hel man, dat slaat echt nergens op. Ga lekker Fortnite spelen oid met je bunnysuit"
Zie je, beiden totaal niet realistisch, maar zorgen voor een totaal verschillend gevoel hoe je een spel kan ervaren.
En eigenlijk een WW2 spel móet ervaren imho.
En ja iedereen wordt moe van de discussie (ook ik), maar zolang dit soort vergelijkingen worden gemaakt, ons in de schoenen wordt geschoven dat we vrouwen haten, weird facepaint totaal begrijpelijk is "want er waren een paar mensen die t ook hadden", en "Katanas gebruikten ze in Japan" bladiebla, zal ik het blijven verdedigen
Ga je ook verdedigen waarom er WO2 wapens in Battlefield 1 zitten? Met dat Authenticiteit commentaar iedere keer.poor Leno schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:01:
[...]
Ok, ik zal redelijk blijven
Daar gaat het ons dus net om.. die fine line tussen epic dingen uitvoeren en momenten ervaren (dan wel zwaar overdreven) of absurde outfits en gear. (Totaal niet passend).
De een zorgt voor een "woow wtf zag je dat?? lolzlmaoroflbbq!!!1" epic effect.
De ander zorgt voor een "Wat de hel man, dat slaat echt nergens op. Ga lekker Fortnite spelen oid met je bunnysuit"
Zie je, beiden totaal niet realistisch, maar zorgen voor een totaal verschillend gevoel hoe je een spel kan ervaren.
En eigenlijk een WW2 spel móet ervaren imho.
En ja iedereen wordt moe van de discussie (ook ik), maar zolang dit soort vergelijkingen worden gemaakt, ons in de schoenen wordt geschoven dat we vrouwen haten, weird facepaint totaal begrijpelijk is "want er waren een paar mensen die t ook hadden", en "Katanas gebruikten ze in Japan" bladiebla, zal ik het blijven verdedigen
Je mag het blijven verdedigen hoor, maar bedenk je wel dat we gewoon facepaint, katanas en vrouwen gaan krijgen.
Uhm, welke zijn dat?8GUS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:37:
[...]
Ga je ook verdedigen waarom er WO2 wapens in Battlefield 1 zitten? Met dat Authenticiteit commentaar iedere keer.
[...]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Welke dan?8GUS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:37:
[...]
Ga je ook verdedigen waarom er WO2 wapens in Battlefield 1 zitten? Met dat Authenticiteit commentaar iedere keer.
Je mag het blijven verdedigen hoor, maar bedenk je wel dat we gewoon facepaint, katanas en vrouwen gaan krijgen.
En ja dat weet ik dat we dat gaan krijgen. Dat ga ik niet verdedigen. Wat ik verdedig is waaróm mensen zo pissed erover zijn, omdat dat totaal niet begrepen wordt, blijkt dus keer op keer.
Bij dezepoor Leno schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:08:
[...]
Welke dan?
En ja dat weet ik dat we dat gaan krijgen. Dat ga ik niet verdedigen. Wat ik verdedig is waaróm mensen zo pissed erover zijn, omdat dat totaal niet begrepen wordt, blijkt dus keer op keer.
Wat er niet begrepen word is dat er zo pissig op gereageerd wordt en dat de discussie niet over deze features gaat, maar waarom we ze niet leuk vinden. Terwijl dat de discussie niet is. Ze zitten erin. Deal with it. DICE/EA gaat hier z'n geld mee verdienen. Dat is hun enige verdienmodel.
Dat deze zaken voor deze mensen niet dusdanig met WO2 te maken hebben is pure pech voor de mensen die dachten een meer pure WO2 ervaring te krijgen. Ik snap het heel goed, maar begrijp er niets van dat er zo over door gehamerd moet worden, want het zal niet weggaan. Dan is de game gewoon niet voor jou en vind ik persoonlijk dat het op troll gedrag en topic vervuiling begint te lijken.
Het staat je volstrekt vrij zelf een ander onderwerp aan te snijden.
Ik weet het niet. Ik vind games met weinig mappen gewoon sneller oninteressant. Ik merk dat ik in de loop der jaren meer afwisseling moet hebben om mn aandacht er nog een beetje bij te houden. Ondertussen heb ik enorm veel dingen gedaan in Battlefield, dus het gevoel om iets nieuws te doen gaat langzaam weg. Ik vond de maprotatie van SWBF1 overigens niet heel storend en kon het prima afwisselen met de TDM maps als het nodig was. Maar niemand speelde het spel nog voordat ik het saai begon te vinden. SWBF2 heb ik niet eens met tweakers gedaan, zo weinig waren er actief. Terwijl ik dat toch echt een toffe game vond. En ja ik snap de heisa en weet waarom het niet veel gedaan werd, maar ik kijk dan ook vaker naar wat een game wel heeft dan het af te kraken op iets als lootboxes. Ik speel toch nooit genoeg om de no-lifers bij te houden, of ik er nou geld in steek of niet.StealthyPeanut schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:22:
[...]
7 mappen te weinig content? Als het mappen zijn als Strike at Karkand, Wake Island, Daqing Oilfields, Dalian Plant, Sharqi, Operation Cleansweep, Gulf of Oman....
Dan vermaak ik me zeker een jaar! Maar de mappen moeten wel goed map design hebben EN groot zijn. De mappen in BF3 en 4 hadden er een handje van om heeeel veel ruimte in beslag te nemen met 5 vlaggen op een hoopje.
7 is prima in een rotation wat mij betreft. Maar het moet geen jaren duren voor nieuwe content.
Ik moet zeggen dat de maps van BF1 al een stuk beter zijn. Ja er zijn nog poepmaps, maar de map uit de eerste trailers en de beta was gewoon een hele solide map en zo nog wel een paar die ik met plezier deed. Sowieso zat er geen enkele in waar je echt geforceerd door 2 of 3 gangen moest. Alleen Rush en Operations hadden daar last van, maar die heb ik dan ook snel aan de kant gelegd (of gewoon gestopt als er weer zo'n map kwam)MRE-Inc schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:52:
[...]
Ik hoop dus wel dat Dice echte BF mappen gaat maken en niet van die Operation Metro achtige mappen met choke points ed. Gewoon de hele map kunnen gebruiken. Flank mogelijkheden zodat je eigenlijk altijd voor en achter je vijanden kan verwachten.
Ik vond het eigenlijk wel handig. Scheelde mij weer naar de anti-air lopenVerder de vlaggenmasten die je bij Conquest hebt...Hoe vaak ik daar al tegenaan ben gevlogen in een pot Operations !!!. Die vlaggen masten moeten gewoon weg in Operations gezien je er niks aan hebt. Ja je kan er tegen aan vliegen en crashen....
Ok, het nieuws over die wapens heb ik weing aandacht aan besteed, aangezien ik BF1 ook niet meer heb gespeeld sinds de trailer en het "pre-order" wapens zijn8GUS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:32:
[...]
Bij deze
[video]
Wat er niet begrepen word is dat er zo pissig op gereageerd wordt en dat de discussie niet over deze features gaat, maar waarom we ze niet leuk vinden. Terwijl dat de discussie niet is. Ze zitten erin. Deal with it. DICE/EA gaat hier z'n geld mee verdienen. Dat is hun enige verdienmodel.
Dat deze zaken voor deze mensen niet dusdanig met WO2 te maken hebben is pure pech voor de mensen die dachten een meer pure WO2 ervaring te krijgen. Ik snap het heel goed, maar begrijp er niets van dat er zo over door gehamerd moet worden, want het zal niet weggaan. Dan is de game gewoon niet voor jou en vind ik persoonlijk dat het op troll gedrag en topic vervuiling begint te lijken.
Maar afgezien daarvan, snap ik hun intentie, maar ook daarvan vind ik het gek dat ze erin zitten.
En zelfs dan nog, past het 10x beter dan wat we in de trailer gezien hebben.. zegt dat niet genoeg

Maar goed, ik zie dat je Destiny 2 karma keizer bent.
Stel ze besluiten StarWars en StarTrek en Predator en Alien en Independence Day erin te stoppen. Want ja waarom niet? Kan toch? Ze zitten toch allemaal in de ruimte? Moet kunnen. Deal with it.
Het ligt niet in mijn aard om zomaar alles te accepteren.. en gewillig op mn rug te gaan liggen met de pootjes omhoog. Jij misschien, maar ik niet.
Vooral niet over een onderwerp dat mij zo dicht aan het hart ligt. 2 gewonde opa's en 1 gewonde oma, (Met alle trauma's vandien) waarvan over eentje notabene nog boeken zijn geschreven (!)
Als je meer wil weten PM me maar (ik ga daar hier niet verder over uitwijden) maar ga me niet zeggen dat ik troll of vervuil.
Ik ben ook benieuwd naar de vliegtuigen in BF5. Ik heb mijn eigen dogfight server in BF4 (stealhtjets) en BF1 vond ik niks.l0n3w012ph schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:46:
[...]
Klopt. In BF4 was er iets aan de hand met de 3rd person view... Ik heb er nooit aan kunnen wennen na BF3. Daarin haalde ik eigenlijk fluitend Jet service star 100 (waarna de lol er eigenlijk af was om iedere keer met 50-0 of meer het einde van de ronde te halen) maar in BF4 had ik geen zin meer om het me anders aan te leren. Het was "wiebelig" n.m.m. en ik kon moeilijk mijn plaats bepalen in dogfights. Iets wat toch wel heel essentieel is
Ik hoop dat ze een vorm van speed control gaan toepassen. Lijkt mij wel wat om de in de Spitfire te dogfighten.
Jet engines werden in de loop van WW2 ingezet.
Er is een reden dat er niet negatief gereageerd wordt over die wapens in BF1. Ze zijn misschien niet authentiek maar ze 'passen' er prima in. Het voelt authentiek aan, ook al is het dat niet. En dát is het hele issue. De dingen die ze getoond hebben in de trailer voelen niet authentiek aan. Het gaat niet om het customizen, wapens unlocken, vrouwen en dat soort dingen, het gaat om het gevoel dat die dingen uitstralen. Prima als je afwijkt van authenticiteit maar zorg er op z'n minst voor dat het wel past in het totaalplaatje.8GUS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:32:
[...]
Bij Battlefront 2 was er veel te doen rondom het aan kunnen passen van personages. EA had voldoende plannen maar Disney was bang dat 'canon' en dus de authenticiteit van het Star Wars universum in het geding kwam.
Vooral dat laatste woord, aesthetic. Waarom kan dat niet in acht gehouden worden als je een game maakt met daarin maps gebaseerd op echte locaties en mogelijk verhalen gebaseerd op echte gebeurtenissen. Dat is waar ik de meeste klachten over zie. Het niet in acht houden van het authentieke gevoel en beeld van de Tweede Wereldoorlog. Ga los met dingen die je aan kunt passen en met het kiezen van geslachten maar hou dat gevoel in takt. Met een beetje fantasie kun je echt heel wat gave dingen verzinnen zonder dat je dat gevoel naar de knoppen helpt. Een paar dagen terug gaf ik nog het voorbeeld van de vrouwelijke verzetsstrijders. Hier een voorbeeld van donkere Amerikaanse soldaten:For a while, there was some unconfirmed reporting going around that DICE had actually proposed ahead of release this and Disney shut them down, wanting to retain full control over the look and feel of Star Wars, their prized IP, and cosmetic skins and alterations could threaten that aesthetic.

Ik hoop dat, zoals iemand hier al eerder opperde, de trailer meer bedoeld was om reacties te peilen en dat ze de absurditeit tot een minimum beperken. We weten allemaal wat er gebeurt is na de overweldigende negatieve reacties op Battlefront 2 en ik gok dat EA en Dice zich niet twee keer aan die steen stoten. Battlefront 2 verkocht minder dan de prognose (9 miljoen t.o.v. 10 miljoen), Battlefield 1 meer (15 miljoen t.o.v. 12 miljoen). Geen backlash bij Battlefield 1, een van de best verkopende games van 2016 en een hogere score dan Battlefront 2. Ze zouden dus stom zijn om niet naar de kritieken te luisteren.
Als ik de info van JackFrags mag geloven zullen we in eerste instantie vooral maps spelen gebaseerd op missies uit 1940. Begin van de oorlog dus. Grote kans dat er gaandeweg maps/missies komen die zich steeds wat verder in de oorlog afspelen. Hopelijk houden ze het qua vervoersmiddelen ook een beetje accuraat. Dus geen Shermans in maps gebaseerd op missies uit 1940 maar M2's. Geen Panthers maar Panzers. Zou mij persoonlijk wel gaaf lijken om per map/tijd andere voertuigen te hebben. Wapens doen me in zo'n geval wat minder. Maar hoe later in WW2 de map/missie, hoe bruter de voertuigendhrhagenees.cro schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 01:25:
[...]
Ik ben ook benieuwd naar de vliegtuigen in BF5. Ik heb mijn eigen dogfight server in BF4 (stealhtjets) en BF1 vond ik niks.
Ik hoop dat ze een vorm van speed control gaan toepassen. Lijkt mij wel wat om de in de Spitfire te dogfighten.
Jet engines werden in de loop van WW2 ingezet.
[ Voor 13% gewijzigd door SomerenV op 30-05-2018 02:32 ]
Een citaat:
"De Amerikaanse militairen zijn met miljoenen naar Europa gekomen om vrijheid te brengen en vanaf de invasie op 6 juni 1944 in Normandië vechten ze samen met de andere geallieerden tegen de Duitsers. Zo’n tien procent van de Amerikaanse soldaten is Afro-Amerikaans en zij worden dus ingezet bij de ondersteunende diensten. Ze zijn onmisbaar voor het leger als chauffeur, kok of grafdelver. Maar ze worden bewust gescheiden gehouden van de blanke soldaten; zwart en blank gaan niet samen. Ze eten, slapen en drinken apart en de leidinggevende is altijd blank. Een zwarte officier die orders uit zou moeten delen aan een ondergeschikte blanke is eenvoudigweg niet mogelijk."
Ik heb ook diverse verhalen gelezen vanuit Duits SS perspectief en ze een heleboel donkere Franse soldaten gevangen hebben genomen. Ze werden geëxecuteerd met racisme als motief.
Wat zijn mensen toch maar vreemde wezens.
Zijn we met z'n allen ook helaas.RoyK schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:52:
@SomerenV Er was erg veel discriminatie in de WW2.
Een citaat:
"De Amerikaanse militairen zijn met miljoenen naar Europa gekomen om vrijheid te brengen en vanaf de invasie op 6 juni 1944 in Normandië vechten ze samen met de andere geallieerden tegen de Duitsers. Zo’n tien procent van de Amerikaanse soldaten is Afro-Amerikaans en zij worden dus ingezet bij de ondersteunende diensten. Ze zijn onmisbaar voor het leger als chauffeur, kok of grafdelver. Maar ze worden bewust gescheiden gehouden van de blanke soldaten; zwart en blank gaan niet samen. Ze eten, slapen en drinken apart en de leidinggevende is altijd blank. Een zwarte officier die orders uit zou moeten delen aan een ondergeschikte blanke is eenvoudigweg niet mogelijk."
Ik heb ook diverse verhalen gelezen vanuit Duits SS perspectief en ze een heleboel donkere Franse soldaten gevangen hebben genomen. Ze werden geëxecuteerd met racisme als motief.
Wat zijn mensen toch maar vreemde wezens.
Wat ook wel opvallend is vind ik dat in 1948 de segregatie in het Amerikaanse leger al werd afgeschaft terwijl dat voor de burgerrechten pas in de jaren 60 werd gedaan.
Dat doet me glijk denken aan de "Tuskegee airmen". Zou een mooie "story"voor BFV kunnen zijn
The Tuskegee Airmen quickly earned the admiration of friend and foe alike. The German Luftwaffe called them "Schwartze Vogelmenschen," Black Birdmen. To American bomber crews, they were known as Red Tail Angels because of the red stabilizers on their P-51 Mustangs.
Dit is gevoel en dat is lastig te bediscussiëren. Het is echter lastig om van een AAA-game te verwachten dat ze een gevoelig onderwerp als een WW2 game perfect kunnen weergeven. En echt niet om lullig te zijn, maar het niveau van authenticiteit is ook deels in the eye of the beholder en dat heeft vooral met het gevoel van de 'beholder' te maken. En dan is de vraag, hoe ver ga je als developer qua authenticiteit in relatie tot ook bijvoorbeeld je gekozen verdienmodel? Het is namelijk ook gewoon een commercieel product. Gaat het om bijvoorbeeld details als kleding of camouflage? Of bijvoorbeeld zoals @RoyK hierboven aangaf het uitsluiten van bepaalde groepen op hun afkomst?
Zelf vind ik persoonlijk authenticiteit in een game een stuk minder belangrijk dan in bijvoorbeeld een film of een serie. Als de karakters die in de trailer zaten ook bijvoorbeeld de hoofdrolspelers zouden zijn in een serie als Band of Brothers of in de film Dunkirk, dan zou ik dat ook raar vinden.
Misschien een goede idee om ten aanzien van de customization opties even het credo "let's agree to disagree" te hanteren. Wellicht als er in de gameplay trailer een unicorn outfit wordt getoond, dan ben ik zelfs de eerste die de discussie weer zal openen
Jij vat exact goed samen hoe ik er over denk en vond alleen een + op je reactie onvoldoende.uchiha tijntje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:48:
@poor Leno Ik denk dat iedereen beseft dat de Tweede Wereldoorlog erg 'dichtbij' komt en dat het een erg grote impact heeft gehad op de mensen van toen die wij nu vaak opa en oma mogen / mochten noemen.
Dit is gevoel en dat is lastig te bediscussiëren. Het is echter lastig om van een AAA-game te verwachten dat ze een gevoelig onderwerp als een WW2 game perfect kunnen weergeven. En echt niet om lullig te zijn, maar het niveau van authenticiteit is ook deels in the eye of the beholder en dat heeft vooral met het gevoel van de 'beholder' te maken. En dan is de vraag, hoe ver ga je als developer qua authenticiteit in relatie tot ook bijvoorbeeld je gekozen verdienmodel? Het is namelijk ook gewoon een commercieel product. Gaat het om bijvoorbeeld details als kleding of camouflage? Of bijvoorbeeld zoals @RoyK hierboven aangaf het uitsluiten van bepaalde groepen op hun afkomst?
Zelf vind ik persoonlijk authenticiteit in een game een stuk minder belangrijk dan in bijvoorbeeld een film of een serie. Als de karakters die in de trailer zaten ook bijvoorbeeld de hoofdrolspelers zouden zijn in een serie als Band of Brothers of in de film Dunkirk, dan zou ik dat ook raar vinden.Als een game zich afspeelt in een WWII setting vind ik het vooral van belang dat de gameplay, zoals de guns en vehicles en maps zich daarop baseert en niet bijvoorbeeld een futuristisch Wolfenstein gun kent
. Of de karakters dan facepaint gebruiken die ten tijde van de Tweede Wereldoorlog feitelijk niet gebruikt werd is mij dan ook om het even.
![]()
Misschien een goede idee om ten aanzien van de customization opties even het credo "let's agree to disagree" te hanteren. Wellicht als er in de gameplay trailer een unicorn outfit wordt getoond, dan ben ik zelfs de eerste die de discussie weer zal openen.
dus bij deze;
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6dRlA38B-8k]
Nouja, een strikje om de drol helpt wel iets jaMartinspire schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:17:
Afgezien van de personages, wat vinden we van deze remix van de trailer?
[video]
Eerlijk gezegd vind ik het totaal niet passen. De muziek en geluid van de BF1 trailer is naar mijn mening bijna heilig te noemen en dat past simpelweg niet bij deze beelden.Martinspire schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:17:
[video]
Qua remix van de beelden ; Het zorgt wel wat meer voor een trailer gevoel. Maar dan vind ik toch het origineel beter.
Persoonlijk vind ik deze beter:Martinspire schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:17:
[video]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=R6y375LHsAY]
Note: ik weet niet hoe het geluid is aangezien ik op kantoor zit
[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 30-05-2018 11:59 ]
YouTube: Battlefield V - First True Battlefield After 12 Years?
Ik verheug me nog steeds op veranderingen in Core-gameplay:
- Hogere skill factor (easy to learn, hard to master
- minder randomness
- squad nog belangrjiker
- geen random bullet spread/deviation
- Unieke recoil voor wapens
- Squad leader nog belangrijker en ammo, health en regen compleet over de kop gegooid (geen full regen en geen auto resupply)
- Weer naar een medic roepen
- bullet penetration
nieuwe features:
- foritifications
- uit raam springen
- slides
- granaten terug gooien
Ik denk nog steeds dat we ons niet moeten laten afleiden door de cosmetische troep van de trailer (en wss in het spel). De hele authenticiteit discussie en "geef ons een waardige opvolger" vind ik iets te niet doen als je ziet wat voor toffe gameplay de game waarschijnlijk brengt.
Ik hoop dat deze veranderingen de "respawn, run and gun" enigszins verandert (en de gigantische blobs van BF1 zich wat mooier over de map verspreiden). Maar verder hoop ik alle goeie dingen van BF1 in BF5 te zien.
"Animals fully customizable to authentic looking WWII soldiers"
Instabuy
[ Voor 13% gewijzigd door jagermeister op 30-05-2018 14:40 ]
I lolled maar:
Who gives a f*ck, als de gameplay maar goed is toch
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
BN pompt er zoals gebruikelijk weer een goede video uit.KeesFluitman schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:26:
goeie analyse van battle(non)sense:
YouTube: Battlefield V - First True Battlefield After 12 Years?
Als je zit te kijken springen de tranen je in de ogen. Hoe EA zo van de core is gaan afwijken en het oorspronkelijke concept over de jaren zo vernaait heeft. Gruwelijk.
Gelukkig lijken ze nu weer de goede kant op te gaan qua gameplay keuzes. Fingers crossed.
ps:
Eigenlijk zo jammer dat EA niet twee series uitbrengt. Een meer "BC" achtige easy going blue plaint lover variant en de originele BF variant.
Ze kunnen heel veel R&D (deels) delen. Engine, netcode , zelfs textures, animaties UI etc.
Skip gelijk even de Single Player dat is toch een waste of money.
[ Voor 27% gewijzigd door Help!!!! op 30-05-2018 19:11 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ja, Battle(non)sense zit er weer spot-on op wat mij betreft, als we die gameplay weer krijgen zonder dat het tactics/teamwork bemoeilijkt, mogen ze het zo gek maken als ze maar willen! Als die customization er voor zorgt dat ze niet direct na launch CoD hoeven te overtreffen, laat maar komen. Enfin, vertrouwen komt te voet en gaat, in DICE/EA's geval, op de motor.Help!!!! schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:34:
[...]
BN pompt er zoals gebruikelijk weer een goede video uit.
Als je zit te kijken springen de tranen je in de ogen. Hoe EA zo van de core is gaan afwijken en het oorspronkelijke concept over de jaren zo vernaait heeft. Gruwelijk.
Gelukkig lijken ze nu weer de goede kant op te gaan qua gameplay keuzes. Fingers crossed.
ps:
Eigenlijk zo jammer dat EA niet twee series uitbrengt. Een meer "BC" achtige easy going blue plaint lover variant en de originele BF variant.
Ze kunnen heel veel R&D (deels) delen. Engine, netcode , zelfs textures, animaties UI etc.
Skip gelijk even de Single Player dat is toch een waste of money.
Overigens ben ik ook helemaal voor dat idee om het te splitsen, bijvoorbeeld een meer of puur infantry focused game en een classic battlefield zou heel fijn zijn om af en toe af te kunnen wisselen! Kunnen beiden zich echt specialiseren en de maps/wapens/gadgets/classes er precies op afstemmen! Wie weet, ooit...
De enige twee games die me dat gevoel echt gaven waren BF1942, BF2 en ook wel BF Vietnam maar die heb ik minder gespeeld.
De rest zijn allemaal varianten die linksom of rechtsom concessies deden tbv consoleplayers, COD instroom you name it. Single player ja leuk maar dat was volkomen bijzaak in BF1942 en BF2. In 1942 kon je beetje kutten tegen bots. Het ging om de MP!
Het is lang geleden maar om een paar verschillen te noemen:
Grotere maps en minder lineair
Alles focused op MP
64players vs 32players
Alleen op squad leader spawnen
Jets
Mods
Commander mode
Commo Rose met Way points
Meer klassen
Wel Prone
Geen autoheal
Geen rush, focus op Conquest
Etc.
Ik zie gewoon meer in twee series.
Battlefield, blijft bij de core gericht op teamwork, effectieve squads, authenticiteit en meer skillbased. Minder op unlocks. Private Servers met veel mogelijkheden. Easy to join, hard to master.
En daarnaast een andere serie die meer catert naar allerlei moderniteiten als out of this world, asynchronous customizations zoals vrouwen etc waar ze niet horen, face paint, gekke dansjes, gekke skins en kleuren, point and shoot, autoheal, weinig echt verschil tussen klassen en wapens.
Maar goed de dingen die ik buiten de trailer om hoor zijn op zich positief dus heel benieuwd hoe het uitpakt.
PC Specs

Hoewel dit tot op zekere hoogte 'goed' nieuws is, vragen mensen zich af waarom hij weer over vrouwen begint, terwijl de Redditor daar niets over zegt
(En mensen zich nu serieus af vragen waarom hij zo ontzettend graag vrouwen wil neerschieten, neersteken, opblazen etc

Maar goed ik ben benieuwd! Die toggle zou echt uitmaken!
You make of it what you will.
ps: Demize is een prima passende naam die goed matched met zijn invloed.
PC Specs
En daarbij inderdaad het argument van eerst: vroeger was er ook veel racisme en discriminatie. Moeten we dat ook maar gaan implementeren of stellen we gewoon ergens een grens met "we staan bepaalde mogelijkheden toe ook al is het niet helemaal authentiek". Want anders kun je ook geen speciale jas aan een negroide soldaat geven want die hadden simpelweg niks. Geen attachments aan een infantriesoldaat, want die hadden niks. Sommige Russen hadden niet eens een wapen en moesten het delen met anderen. Willen we dat ook of kunnen we gewoon stellen dat we op den duur maar wat flexibeler zijn zodat de game niet alleen leuker is om te spelen maar ook leuker is om over meerdere potten progressie te behalen en toe te werken aan een skin die er gewoon gaaf uit ziet. Een recon die een tank bestuurt of een infantry die een vliegtuig in gaat, ziet er immers ook debiel uit
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 30-05-2018 20:25 ]
Dat is toch niet zo heel gek? DICE is Zweeds, daar is het feminisme een heel stuk verder dan bij ons (behalve na een stuk of 8 stärköl, maar dat terzijdepoor Leno schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:14:
Demize99 (je weet wel die Lead dev met zn 1 jarige dochter waarom er vrouwen in t spel moesten) heeft op een Redditor gereageerd.
[afbeelding]
Hoewel dit tot op zekere hoogte 'goed' nieuws is, vragen mensen zich af waarom hij weer over vrouwen begint, terwijl de Redditor daar niets over zegt
(En mensen zich nu serieus af vragen waarom hij zo ontzettend graag vrouwen wil neerschieten, neersteken, opblazen etc)
Maar goed ik ben benieuwd! Die toggle zou echt uitmaken!
Doe daar de hele Metoo, gamergate, massa's vrouwelijke gamers etc bij en ik kan wel snappen waarom ze vrouwen zo op de voorgrond zetten. Ik snap heus wel dat men een realistischere setting wil als het gaat om WW2, maar ik selecteer ook altijd als eerste een vrouwtje (mits de stats me niet tegenwerken).
Als je de historische setting buiten beschouwing laat, is er toch helemaal niets mis mee met dames als soldaat? Stuk leuker naar te kijken ook trouwens. Als DICE/EA de keus maakt om niet alles geschiedenisgetrouw weer te geven, so be it. Nu moeten ze nog even bewijzen dat ze er een vette game van gaan maken en dan laat ik me wel verleiden tot een aankoop.
Ben onverwacht toch erg benieuwd naar de E3 presentatie, ik verwacht niets maar wie weet gaat dat (puur (edit: oke, te optimistisch) hoofdzakelijk om gameplay en hebben we daarna iets om naar uit te kijken.
Dat was inderdaad erg zielig. Ze moesten met 2-3 man achter elkaar lopen, en als de eerste werd neergeschoten, moest de volgende m oppakkenMartinspire schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:24:
Sommige Russen hadden niet eens een wapen en moesten het delen met anderen.

Zou misschien wel een interessante game kunnen opleveren though..
Maar ik denk dat ze sws voldoende geld binnentrekken met alle gewone custom mogelijkheden die ze toentertijd hadden, zodat die gekke niet echt nodig zijn.
Ik bijvoorbeeld, zou mn credit card behoorlijk belasten met uniform camos/stijlen, vliegtuig camo's en vooral de pinup paintjobs
Ik hoop echter wel dat ze een redelijk onderscheid kunnen maken, mocht er een toggle komen. Bijvoorbeeld "Bestaande customs" en "Creatievere customs"
Dat is er totaal ook niet. Voor 90% van de mensen niet. Maar zoals ik in mijn vele posts heb aangegeven, is dat ook niet het probleem, juist de manier waarop ze neergezet worden dmv kleren/gear, hetzelfde geldt voor haar squad members.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:37:
[...]
Als je de historische setting buiten beschouwing laat, is er toch helemaal niets mis mee met dames als soldaat?
Maar ik ben heel benieuwd hoe t gaat uitpakken.
[ Voor 22% gewijzigd door poor Leno op 30-05-2018 20:58 ]

probleem'. Vroeger kon het ook allemaal zonder microtransacties, maar toen men erachter kwam dat mensen er ook voor wilden betalen is het de verkeerde kant opgegaan. En op die manier krijg je dus ook veel meer gekke skins; er kan dan nóg meer geld worden verdiend.
Zo is GTA Online bijvoorbeeld ook kapot gegaan. Zonder Shark Cards hadden we waarschijnlijk wel SP DLC gezien en zou Online geen grote grind zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Uffeltje op 30-05-2018 21:50 ]
Bedenk je wel dat dat het enige verdienmodel van de game is buiten het geld wat ze verdienen met de verkoop van de game zelf.Uffeltje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:50:
Je zou serieus gaan betalen voor skins enzo?In mijn ogen zijn juist degenen die ervoor betalen het
probleem'. Vroeger kon het ook allemaal zonder microtransacties, maar toen men erachter kwam dat mensen er ook voor wilden betalen is het de verkeerde kant opgegaan. En op die manier krijg je dus ook veel meer gekke skins; er kan dan nóg meer geld worden verdiend.
Na het afschaffen van premium en de melding dat er geen lootboxen komen terwijl ze wel een live service hebben zullen ze ergens geld mee moeten verdienen.
Maar als je niks wil kopen dan kan dat ook. En cosmetics zijn ook te verdienen door de game te spelen.
Ik betaal ook voor skins. Heb in Rainbow Six Siege en Fortnite al aardig wat geld uitgegeven om meer te bemachtigen. En niet elke skin is helemaal super anders en raar, maar de Elite skins van R6S vind ik doorgaans best cool (heb er iets van 5 nu). En dan heb je nog wat betaalde skins (een aantal skins met goud na aanleiding van de esports met meest gespeelde operators). Van guns doe ik meestal niet omdat ik het weinig vind toevoegen bij veel skins, al zijn er wel een paar die echt heel sjiek zijn. De Engraved skin van de SAS bv heeft een paar mooie wapens zoals de Mp5 en shotgun. En dan een andere outfit. Sure het is niet realistisch voor een operator om er zo bij te lopen maar ik vind hem er wel gaaf uit zien.Uffeltje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:50:
Je zou serieus gaan betalen voor skins enzo?In mijn ogen zijn juist degenen die ervoor betalen het
Zo is GTA Online bijvoorbeeld ook kapot gegaan. Zonder Shark Cards hadden we waarschijnlijk wel SP DLC gezien en zou Online geen grote grind zijn.
En een game die ik dagelijks speel, wil ik best wat meer voor uitgeven dan simpelweg 1 keer bij launch. Of dat nou een 70 euro game was of niet. Overigens heb ik Siege en Battlefield op meer dan 1 platform (Xbox, Playstation en PC) omdat ik weet dat ik soms met anderen wil spelen. En ondanks dat ik dan met controller op PC speel, kan ik doorgaans prima meekomen. Al blijf ik meestal wel bij casual/unranked (vooral ook omdat ik meer ontspannen wil spelen).
De mensen die voor extra content betalen zijn wat mij betreft niet het probleem. Degenen die teveel betalen voor iets wat het echt niet waard is, die zijn het probleem. 100 euro uitgeven voor een enkele auto bv. Geld uitgeven voor een game die enorm veel bugs bevatten en een dev die niet luistert. Mensen die honderden lootboxes kopen terwijl duidelijk is dat de winkans dramatisch is en je daarvoor dus eigenlijk geld aan het weggooien bent, zijn het probleem. Maar ik koop dus altijd direct de skins die ik leuk vind en doe niet mee in de randomness van sommige games. En doe ook niet mee met de moneygrab van sommige devs/publishers (zoals bij GTA het geval is). Maar als ik 100+ uur in een game steek, wat maakt het dan uit dat ik een paar extra tientjes in een game steek? Ik heb erg veel Rock Band gespeeld en daar ook aardig wat nummers en games aangeschaft dat ik nu een library van 400+ nummers heb. Prima toch?
Ik zou eerder stellen dat mensen die een game helemaal kapot spelen en echt vele honderden uren spelen maar de game toevallig ergens voor een tientje aanschaffen eerder het probleem zijn. Servers hosten is niet gratis en ook al betaal je Xbox Live e.d. (die overigens vooral de matchmaking regelen, niet games hosten), dan nog kost je een developer dan eerder geld. Je kunt toch ook niet verwachten dat ze gratis gaan werken om stuff te patchen?
Zolang een dev goed bezig is en het systeem om extra uitgaven te doen eerlijk is, zie ik niet waarom je daar een probleem mee kunt hebben. Vroeger heb ik meerdere servers gehuurd voor onder andere Battlefield games. Nu doe ik dat niet maar steek ik geld in mooie skins, toch zorg ik ervoor dat meer mensen van de game kunnen genieten. Hoe is dat erg?
Verwijderd
destruction 2.0 op een WALL of text
Zover ik kon vinden is er alleen een mislukt Brits bombardement geweest op Duitse doelen rond die tijd in Rotterdam.
Vind dat je best wat ruimte voor interpretatie mag hebben qua gameplay, maar dingen zoals dit moeten imo gewoon kloppen.Vind het ook nogal respectloos tegenover de Nederlandse soldaten die hun leven hebben verloren in deze strijd.
De basis van Battlefield V is een game met een WWII setting waarin wij als spelers het vijandig team zo snel als mogelijk moeten omleggen door ze in hun kop te knallen of met een tank te overrijden of te backstabben. En dat allemaal veilig vanachter ons beeldscherm thuis, liefst nog met een airco aan met dit weer.NikkiNailz schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:16:
Al dat gedoe over vrouwelijke soldaten en skins vind ik niet zo boeiend maar het schijnt nu zo te zijn dat alleen de Britten en de Duitsers beschikbaar zijn bij launch. Dat wil dus zeggen dat de Britten tegen de Duitsers vechten in Rotterdam 1940, waar (volgens mij) historisch helemaal niets van klopt.
Zover ik kon vinden is er alleen een mislukt Brits bombardement geweest op Duitse doelen rond die tijd in Rotterdam.
Vind dat je best wat ruimte voor interpretatie mag hebben qua gameplay, maar dingen zoals dit moeten imo gewoon kloppen.Vind het ook nogal respectloos tegenover de Nederlandse soldaten die hun leven hebben verloren in deze strijd.
Dat kun je ook erg respectloos noemen naar al die soldaten toe die het leven hebben verloren...
Dat kun je vinden, maar dit vind ik (zoals ik al aangaf) van een andere orde aangezien dit gameplay betreft. Als je het zo bekijkt zijn alle documentaires en films over WOII ook respectloos.uchiha tijntje schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:26:
[...]
De basis van Battlefield V is een game met een WWII setting waarin wij als spelers het vijandig team zo snel als mogelijk moeten omleggen door ze in hun kop te knallen of met een tank te overrijden of te backstabben. En dat allemaal veilig vanachter ons beeldscherm thuis, liefst nog met een airco aan met dit weer.
Dat kun je ook erg respectloos noemen naar al die soldaten toe die het leven hebben verloren...

Volgens mij, weet het niet 100% zeker, is er een scouting party 2-4 voertuigen van of de Britten of de Fransen nabij Rotterdam gekomen (de Nederlandse linie ergens aan de zuid kant). Die zijn na kort overleg weer teruggetrokken. Ik ben echter geen historicusNikkiNailz schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:16:
Al dat gedoe over vrouwelijke soldaten en skins vind ik niet zo boeiend maar het schijnt nu zo te zijn dat alleen de Britten en de Duitsers beschikbaar zijn bij launch. Dat wil dus zeggen dat de Britten tegen de Duitsers vechten in Rotterdam 1940, waar (volgens mij) historisch helemaal niets van klopt.
Ik vind historische accuraatheid in een game belangrijk als het over een historisch relevant iets gaat, zoals WW2. Als ze aangeven dat het niet historisch accuraat is dan is het minder een probleem. De grote tegenpartij van BF heeft met zijn laatste release A geroepen maar B gedaan wat zonde is en een vertekend beeld geeft. Wat betreft BF5 vind ik de mate van customization wat te ver gaan. Protheses aan het front was iets dat voorkwam in zeer extreme gevallen, mogelijk zijn alle gevallen zelfs op 1 hand uit te tellen.
Vrouwen is geen probleem, maar dan met name voor de Russen en het verzet. In zowel Duitsland als Amerika waren vrouwen verboden om aan het front te dienen, Engeland eigenlijk ook, maar vrouwen werden wel ingezet in "Home Defence" rollen (desperate times). Het gebeurde dat vrouwen aan het front eindigde omdat ze medische rollen vervulde en het front gebroken/doorbroken was waardoor ze toch ineens in de frontlinie zaten, dit is echter nooit zo bedoeld natuurlijk.
Waarom ik me zorgen maak is vrij simpel, veel jonge spelers nemen dit soort games als waarheid over. Dit doet behoorlijk af aan de realiteit. Helaas is dit iets dat Hollywood en de game industrie vaak doen. Gelukkig komen er ook titels die wel een zeer hoge mate van historisch accuraatheid maken, helaas allemaal kleine indie achtige studios.

Voor alsnog verwacht ik dat de trailer meer marketing was en misschien veel verder doorsloeg als wat het werkelijke product moet worden, dit zie je ook wel terug in sommige Youtube-videos. Gelukkig.
TLDR: En ja wall of text lees het als het je interesseert zo niet skip het.
Precies dit. Ik vind dat je als maker van een dergelijke WWII game ook een beetje verantwoordelijkheid moet tonen op dat vlak.Zeph schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:32:
[...]
Waarom ik me zorgen maak is vrij simpel, veel jonge spelers nemen dit soort games als waarheid over. Dit doet behoorlijk af aan de realiteit. Helaas is dit iets dat Hollywood en de game industrie vaak doen. Gelukkig komen er ook titels die wel een zeer hoge mate van historisch accuraatheid maken, helaas allemaal kleine indie achtige studios.
Zolang het verhaal dat verteld wordt correct en met een behoorlijke accuraatheid wordt verteld, kan het laten zien welke prijs er betaald is voor onze vrijheid, iets wat veel te veel mensen tegenwoordig vergeten zijn. Ik vind persoonlijk wel dat een hoop docu's tekort schieten in de waarheid en soms zelfs de propaganda uit de tijd herhalen. Dit is eigenlijk ook zonde.NikkiNailz schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:32:
[...]
Dat kun je vinden, maar dit vind ik (zoals ik al aangaf) van een andere orde aangezien dit gameplay betreft. Als je het zo bekijkt zijn alle documentaires en films over WOII ook respectloos.
Hetzelfde met Star Wars (Kathleen Kennedy):Martinspire schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:24:
Hij wil gewoon vrouwen omdat hij weet dat daar een hele grote markt voor is. Vrouwelijke skins gaan in veel games als warme broodjes over de toonbank. En daarbij, als ze erin zitten, vind ik het inderdaad raar als anderen ze ineens niet zien. Net als met andere menselijke rassen.

Ik ben ook erg benieuwd hoe ze dit willen doen. Ik verwacht eigenlijk dat ze op z'n minst Nederlandse soldaten in het spel stoppen als het daadwerkelijk om de val van Rotterdam gaat. Maar het zal dan ook een infantry only gevecht moeten zijn aangezien er, voor zover ik weet, geen tanks betrokken waren bij dat gevecht en Nederland überhaupt geen tank divisie had.NikkiNailz schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:16:
Maar ik ben het met je eens dat als er historische gevechten komen de betrokken partijen op z'n minst correct in het spel horen te zitten. Als het bijvoorbeeld Britten en Amerikanen waren dan zou ik kunnen begrijpen dat ze enkel de Britten of de Amerikanen speelbaar maken maar als er bij een gevecht puur Nederlanders betrokken waren verwacht ik ook een Nederlands leger.
Het is aan de ouders en scholen om kinderen te informeren... niet aan Dice en EA... Stel dat BFV alle uniformen, wapens, voertuigen, legers en locaties historisch accuraat weergeeft... denk je dat dan het beeld dat een kind van 14 jaar heeft over de oorlog verandert? In dit topic is vaak een lijn aangebracht tussen authenticiteit en realisme... zolang dat kind van 14 door de gameplay kan denken dat het easy was om een persoon om te brengen door een headshot te maken met een sniper, vind ik een historische authentieke weergave van kleding, locaties etc geen vereiste. Ik zou het uiteraard tof vinden, en ik snap dat anderen dat ook heel tof zouden vinden, maar het wordt nu gedaan alsof Dice mensen persoonlijk beledigt door hun acties. Vinden de tweakers die hier een groot punt van maken ook bijv. Inglorious Bastards een draak van een film omdat ze een “loopje” nemen met de werkelijkheidZeph schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:32:
[...]
En iedereen zit vol smacht te wachten op een stukje gameplay, iedereen is toch gehyped! Positief dan wel negatief..
Al 55 pagina`s bullshit om een trailer van 2 min die totaal nergens op slaat!
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Ik heb maar 14 pagina's.Nickrsd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:58:
Maar intussen zijn er al 55 pagina`s verder met een hoop meningen van ieders wil/wet..
En iedereen zit vol smacht te wachten op een stukje gameplay, iedereen is toch gehyped! Positief dan wel negatief..
Al 55 pagina`s bullshit om een trailer van 2 min die totaal nergens op slaat!
Ja, en nee. JA, scholen en ouders moeten kinderen informeren. Dit gebeurd eigenlijk al niet voldoende, dat weten we.uchiha tijntje schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:46:
[...]
Het is aan de ouders en scholen om kinderen te informeren... niet aan Dice en EA... Stel dat BFV alle uniformen, wapens, voertuigen, legers en locaties historisch accuraat weergeeft... denk je dat dan het beeld dat een kind van 14 jaar heeft over de oorlog verandert? In dit topic is vaak een lijn aangebracht tussen authenticiteit en realisme... zolang dat kind van 14 door de gameplay kan denken dat het easy was om een persoon om te brengen door een headshot te maken met een sniper, vind ik een historische authentieke weergave van kleding, locaties etc geen vereiste. Ik zou het uiteraard tof vinden, en ik snap dat anderen dat ook heel tof zouden vinden, maar het wordt nu gedaan alsof Dice mensen persoonlijk beledigt door hun acties. Vinden de tweakers die hier een groot punt van maken ook bijv. Inglorious Bastards een draak van een film omdat ze een “loopje” nemen met de werkelijkheid
Nee, omdat realisme (in sommige games wel verwerkt en werkt) een verdomt lastig spel maakt om te spelen. Maar een zekere mate van realisme/authenticiteit kan absoluut geen kwaad. Als dit niet gewenst is noem het dan alternatieve realiteit, zoals Wolfenstein doet! Headshots maken met een sniper is juist makkelijker, probeer het maar met een SMG uit die tijd.
Zodra Dice kiest een verhaal te vertellen van een specifiek persoon die werkelijk bestaan heeft, dan lijkt het mij dat het verhaal verteld wordt zoals het was. De vraag is natuurlijk of ze dit gaan doen, ze moeten natuurlijk doen wat ze zelf willen, ze hoeven alleen niet op mijn geld te rekenen als het absurdheids niveau te hoog is. Helemaal omdat er 2 zeer goede historische accurate alternatieven elders in de maak zijn.
Inglorious Bastards was fantastisch, de opening was zo sterk en serieus. De film was gelukkig een alternatieve realiteit en in mijn inziens meer grappig dan serieus en daarom wel vermakelijk, echter geen toppertje van Tarantino.
Deze had ik nog nergens gelezen. Maar als het zo is interesseert het me niet zo veel. Wellicht dat WO2 bij veel mensen gevoeliger ligt dan een andere oorlog die in meerdere games ook niet natuurgetrouw geportreteerd wordt. Maar ik begrijp de ophef verder niet.NikkiNailz schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:16:
Al dat gedoe over vrouwelijke soldaten en skins vind ik niet zo boeiend maar het schijnt nu zo te zijn dat alleen de Britten en de Duitsers beschikbaar zijn bij launch.
In de laatste CoD kon je ook nederlandse skins unlocken. Wellicht dat het ongeveer zo zal gaan. Hoe dan ook, we weten er niks van. Ook niet van de insteek van de Rotterdam map.
Deze discussie kun je over bijna alle games wel hebben en is echt biet BF specifiek. Jongere spelers kunnen dan wel beinvloedbaar zijn, maar ten eerste zijn de meeste gelukkig slimmer en is dat ook een kwestie van opvoeding. DICE/EA gaat ons echt niet vertellen hoe het nou precies in WO2 eraan toe ging. En daar maken ze de game ook niet voor.Zeph schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:32:
[...]
Advocaat van de Duivel... Wie vertelt een kind van 13 die Inglorious Bastards stiekem heeft gezien dat dit een alternatieve realiteit is?Zeph schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:07:
[...]
Ja, en nee. JA, scholen en ouders moeten kinderen informeren. Dit gebeurd eigenlijk al niet voldoende, dat weten we.
Nee, omdat realisme (in sommige games wel verwerkt en werkt) een verdomt lastig spel maakt om te spelen. Maar een zekere mate van realisme/authenticiteit kan absoluut geen kwaad. Als dit niet gewenst is noem het dan alternatieve realiteit, zoals Wolfenstein doet! Headshots maken met een sniper is juist makkelijker, probeer het maar met een SMG uit die tijd.![]()
Zodra Dice kiest een verhaal te vertellen van een specifiek persoon die werkelijk bestaan heeft, dan lijkt het mij dat het verhaal verteld wordt zoals het was. De vraag is natuurlijk of ze dit gaan doen, ze moeten natuurlijk doen wat ze zelf willen, ze hoeven alleen niet op mijn geld te rekenen als het absurdheids niveau te hoog is. Helemaal omdat er 2 zeer goede historische accurate alternatieven elders in de maak zijn.
Inglorious Bastards was fantastisch, de opening was zo sterk en serieus. De film was gelukkig een alternatieve realiteit en in mijn inziens meer grappig dan serieus en daarom wel vermakelijk, echter geen toppertje van Tarantino.
Maar helemaal goed dat er alternatieven zijn! Dan kun je uiteindelijk zelf bepalen of je het wel of niet wilt spelen (zoals trouwens met alle games).
Dat zou de film moeten doen voor of kort na het openenuchiha tijntje schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:12:
[...]
Advocaat van de Duivel... Wie vertelt een kind van 13 die Inglorious Bastards stiekem heeft gezien dat dit een alternatieve realiteit is?
Eerlijk gezegd ben ik blij, als ze een totaal incorrecte WO2 neerzetten dan kan de community zelf beslissen wat ze daar van vinden. Als het spel niet verkoopt is dat het signaal dat de gemaakte keuzes toch niet correct waren. Tevens kan dit de alternatieven juist heel erg helpen. Wat ik nu veel zie is SJW gerelateerd gezeur van "alle partijen" (hier valt het mee

We weten best wel wat.8GUS schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:10:
[...]
Deze had ik nog nergens gelezen. Maar als het zo is interesseert het me niet zo veel. Wellicht dat WO2 bij veel mensen gevoeliger ligt dan een andere oorlog die in meerdere games ook niet natuurgetrouw geportreteerd wordt. Maar ik begrijp de ophef verder niet.
In de laatste CoD kon je ook nederlandse skins unlocken. Wellicht dat het ongeveer zo zal gaan. Hoe dan ook, we weten er niks van. Ook niet van de insteek van de Rotterdam map.
Zie:
https://twitter.com/EAHelp/status/999602424401747968
We weten ook dat de eerste serie maps zich focussen op het begin van WWII.
Dice gaf tijdens de reveal zelf aan minder bekende verhalen uit WWII te willen vertellen. Lijkt me dan wel handig dat je ze accuraat vertelt.
Die had ik dan gemist. Danku!NikkiNailz schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:19:
[...]
We weten best wel wat.
Zie:
https://twitter.com/EAHelp/status/999602424401747968
We weten ook dat de eerste serie maps zich focussen op het begin van WWII.
Dice gaf tijdens de reveal zelf aan minder bekende verhalen uit WWII te willen vertellen. Lijkt me dan wel handig dat je ze accuraat vertelt.
Al ben ik het niet geheel eens met dat laatste. Zolang ze in grote lijnen het verhaal vertellen dan is dat prima. Het moet allemaal gameplay en design technisch passen. Het blijft natuurlijk een game dus je kunt gewoon niet met alles rekening houden.
Dit geeft de hoop dat ze hun best doen historisch accuraat te zijn binnen de lijnen van het spel. Zolang niet iedereen als kaptein haak online rond rent zal het wel los lopen
Volgens mij is dit meer omdat ze de "bekende slagen" niet wilde doen omdat die al zo vaak gedaan zijn. Dat terwijl er zat beroemde slagen zijn die nog niet of nauwelijks verteld zijn!NikkiNailz schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:19:
[...]
[ Voor 28% gewijzigd door Zeph op 31-05-2018 09:30 ]
Het hoeft van mij niet 100% te kloppen, zeker op het gebied van gameplay niet. Maar Britten vs Duitsers tijdens de val van Rotterdam vind ik wel wat ver gaan.8GUS schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:25:
[...]
Die had ik dan gemist. Danku!
Al ben ik het niet geheel eens met dat laatste. Zolang ze in grote lijnen het verhaal vertellen dan is dat prima. Het moet allemaal gameplay en design technisch passen. Het blijft natuurlijk een game dus je kunt gewoon niet met alles rekening houden.
Het blijft inderdaad een deel speculatie, we zien het wel. Ben allang blij dat BF terug is in deze setting.
WO2 lijkt veel gevoeliger te liggen dan andere oorlogsshooters. En veel mensen willen graag dat het wat natuurgetrouwer is dan dat het nu lijkt. Ik heb dat persoonlijk totaal niet. Ik bekijk dit puur als game en mijn beleving gaat er niet oner lijden als ik in alle chaos van zo'n game met een Brit in Rotterdam loop.NikkiNailz schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:40:
[...]
Het hoeft van mij niet 100% te kloppen, zeker op het gebied van gameplay niet. Maar Britten vs Duitsers tijdens de val van Rotterdam vind ik wel wat ver gaan.
Het blijft inderdaad een deel speculatie, we zien het wel. Ben allang blij dat BF terug is in deze setting.
Dat komt simpelweg omdat de tweede wereldoorlog een van de grootste oorlogen in de recente geschiedenis is die bij velen ontzettend bekend is en die een enorme impact op de wereld gehad heeft. De eerste wereldoorlog is simpelweg te lang geleden waardoor de gevolgen daarvan, alhoewel die net zo groot waren, een stuk minder bekend zijn.8GUS schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:52:
[...]
WO2 lijkt veel gevoeliger te liggen dan andere oorlogsshooters. En veel mensen willen graag dat het wat natuurgetrouwer is dan dat het nu lijkt. Ik heb dat persoonlijk totaal niet. Ik bekijk dit puur als game en mijn beleving gaat er niet oner lijden als ik in alle chaos van zo'n game met een Brit in Rotterdam loop.
Velen kennen wel (groot)ouders die de oorlog mee hebben gemaakt wat het ook een stuk persoonlijker maakt.
Daarnaast zie je in Nederland dat dit een van de weinige oorlogen is waar wij persoonlijk als land bij betrokken waren. Dan voelt het toch anders als de soldaten uit je eigen land opeens vertegenwoordigd worden door een groep Britten. In ieder geval voor mij is dat zo.
Ik vind niet dat je de geschiedenis maar moet veranderen enkel omdat dit qua gameplay beter uit komt. Ze kiezen er bewust voor om een beladen onderwerp te kiezen als de val van Europa met Rotterdam als een van de uitgelichte momenten, dan moet je dit wel met een zekere nauwkeurigheid doen wil je niet mijn respect verliezen.
Dit begrijp ik heel goed en voor degene die het zich meer aantrekken hoop ik dat ze er ook wat aan doen. Maar ik ben er bang voor dat wij als iets te klein land waar het poldermodel regeert weinig invloed hierop gaan hebben.Tsurany schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:58:
[...]
Daarnaast zie je in Nederland dat dit een van de weinige oorlogen is waar wij persoonlijk als land bij betrokken waren. Dan voelt het toch anders als de soldaten uit je eigen land opeens vertegenwoordigd worden door een groep Britten. In ieder geval voor mij is dat zo.
Ik vind niet dat je de geschiedenis maar moet veranderen enkel omdat dit qua gameplay beter uit komt. Ze kiezen er bewust voor om een beladen onderwerp te kiezen als de val van Europa met Rotterdam als een van de uitgelichte momenten, dan moet je dit wel met een zekere nauwkeurigheid doen wil je niet mijn respect verliezen.
Als elke keer je argument is dat we geen invloed hebben en dat het nu eenmaal zo is dan kan je dit topic het beste negeren tot launch date anders blijf je dezelfde zinnen herhalen zonder resultaat.8GUS schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:04:
[...]
Dit begrijp ik heel goed en voor degene die het zich meer aantrekken hoop ik dat ze er ook wat aan doen. Maar ik ben er bang voor dat wij als iets te klein land waar het poldermodel regeert weinig invloed hierop gaan hebben.
Ik heb er geen problemen mee om dat te implementeren. Ligt eraan hoe het gedaan wordt of ik het koop. Maar ik ben ook niet zo politiek correct. Die hele redenatie is imho gewoon onzin. Omdat we element X weglaten en geen 100% authenciteit hebben is het ook prima om elementen Y en Z weg te laten en veranderen.Martinspire schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:24:
En daarbij inderdaad het argument van eerst: vroeger was er ook veel racisme en discriminatie. Moeten we dat ook maar gaan implementeren of stellen we gewoon ergens een grens met "we staan bepaalde mogelijkheden toe ook al is het niet helemaal authentiek".
Want anders kun je ook geen speciale jas aan een negroide soldaat geven want die hadden simpelweg niks. Geen attachments aan een infantriesoldaat, want die hadden niks. Sommige Russen hadden niet eens een wapen en moesten het delen met anderen. Willen we dat ook of kunnen we gewoon stellen dat we op den duur maar wat flexibeler zijn zodat de game niet alleen leuker is om te spelen maar ook leuker is om over meerdere potten progressie te behalen en toe te werken aan een skin die er gewoon gaaf uit ziet. Een recon die een tank bestuurt of een infantry die een vliegtuig in gaat, ziet er immers ook debiel uit
Je bent de discussie uit zijn verband aan het trekken waarbij je ook nog eens overdrijft. Negroide soldaten hadden ook gewoon spullen. Die liepen niet naakt rond. De BF serie is nooit een simulator geweest dus ja een recon die in een tank springt kan gewoon. Bepaalde zaken zijn nodig om de game speelbaar te houden tenzij je een simulator wilt. Maar skins vallen daar niet onder. Het is niet nodig om bijv. vrouwelijke skins te hebben.
Een ontwikkeling in skin is prima, bijvoorbeeld als je progressie ziet in je uniform. Eerst ben je soldaat en naarmate je rankt veranderen je onderscheidingen. Of als squadleader krijg je een extra teken op je revers. Een skin waarbij je eruit ziet als bijv een schaap met gouden gun slaat nergens op.
Bij Star Wars bewaken ze ook de canon en zie je ook geen rare skins of een vrouwelijk darth veder.
PC Specs
Dat mag ik toch rustig zeggen of niet? Anders wordt het zo'n flauwe eenzijdige discussie.Tsurany schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:05:
[...]
Als elke keer je argument is dat we geen invloed hebben en dat het nu eenmaal zo is dan kan je dit topic het beste negeren tot launch date anders blijf je dezelfde zinnen herhalen zonder resultaat.
Maar het klopt niet. Bij Star Wars heeft de verontwaardiging ook invloed gehad.8GUS schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:13:
[...]
Dat mag ik toch rustig zeggen of niet? Anders wordt het zo'n flauwe eenzijdige discussie.Met het argument dat het allemaal anders moet is dat precies hetzelfde verhaal.
En de ophef is niet alleen hier, die is wereldwijd.
[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 31-05-2018 10:16 ]
PC Specs
[ Voor 48% gewijzigd door jagermeister op 31-05-2018 10:20 ]
Natuurlijk mag het maar het heeft weinig zin en lijkt op een poging om een discussie van anderen af te kappen omdat jij hem niet interessant vind.8GUS schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:13:
[...]
Dat mag ik toch rustig zeggen of niet? Anders wordt het zo'n flauwe eenzijdige discussie.Met het argument dat het allemaal anders moet is dat precies hetzelfde verhaal.
Xbox Live: Miesjh NL
Holy sh#t, dit is vet!jagermeister schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:19:
Als BFV me niet bevalt, dan is dit misschien wel wat:
[video]

Jammer dat Dice deze kant niet is opgegaan, dan had het een instabuy geweest.
Nu even wat meer info afwachten, hopen dat deze niet al te lang op zich laat wachten en dan een keuze maken.
Die eerste comment ook: "Looks more like BF than BF"

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 31-05-2018 10:47 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wel alleen voor PC he.dvdkiwi schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:44:
[...]
Holy sh#t, dit is vet!![]()
Nu even wat meer info afwachten, hopen dat deze niet al te lang op zich laat wachten en dan een keuze maken.
Hoop er niet teveel op, ontwikkeld door een studio die geen ervaring heeft met dit soort type games. Het kan ontzettend goed uitpakken maar het kan ook dat het niet meer is dan een simpele shooter die er grafisch goed uit ziet.dvdkiwi schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:44:
[...]
Holy sh#t, dit is vet!![]()
Zou wel mooi zijn als het goed uit pakt, Battlefield heeft echt concurrentie nodig om lekker te blijven innoveren
Klopt, ben juist net aan het overstappen van pc naar xbox gezien de meeste kameraden op een xbox gamen.
Kan niet wachten op V. Gisteren gepreorded.
[ Voor 8% gewijzigd door Meneer iCy op 31-05-2018 11:04 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
*Kiwi streept 'm door
Jammer.
Dan de preorder van BF V maar laten staan
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Miesjh schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:38:
Deluxe Editie gepreorderd!

Tweakers Xbox 360 squad begint weer aardig compleet te worden met ondergetekende, @Tags NL , jij en @Martinspire
Nu alleen hopen dat @Martinspire niet zo loopt te klagen in de party
En op zich vind ik het best wel een faal dat je in het begin alleen als Brit of Duitser kan spelen, ook in Rotterdam. Hoe moeilijk kan het zijn om een uniform het kleurtje van het NL Leger te geven. Enige wat wellicht wat afwijkt, is de helm. Maar goed, van Dice weten we inmiddels wel dat ze veel verkeerd doen.
[ Voor 31% gewijzigd door MRE-Inc op 31-05-2018 13:43 ]
Say hello to Airborne: a new #Battlefield V mode where you'll parachute into the battlefield and work with your squad to destroy enemy artillery, or defend them and make sure the threat from above is dealt with.
Bron: https://twitter.com/Battlefield/status/1002187967123734528
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik applaud elke potentiele BF concurrent.jagermeister schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:19:
Als BFV me niet bevalt, dan is dit misschien wel wat:
[video]
PC only
PC Specs
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=aXw0gfEgQhQ]
Nice. Band Of Brothers.RobinNL schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:02:
Was dit toevallig al bekend? Het klinkt veelbelovend!
Say hello to Airborne: a new #Battlefield V mode where you'll parachute into the battlefield and work with your squad to destroy enemy artillery, or defend them and make sure the threat from above is dealt with.
Bron: https://twitter.com/Battlefield/status/1002187967123734528

https://twitter.com/BFBulletin/status/1002294245535944709NEWS: According to Lars Gustavsson, one of the Grand Operations in #Battlefield V is the Invasion of Rotterdam, which can be fought over 3 days (battles). If there’s no clear winner at the end of that, everyone starts day 4 with just one life and the city itself reduced to ruins.
Lars van Dice verwart Rotterdam met Rotherham waarschijnlijk omdat je alleen maar als Britse of Duitse soldaat kan spelen en niet met Nederlandse soldaten.
https://www.google.nl/map...3d53.4326035!4d-1.3635009
Hahaha lol iddMRE-Inc schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 00:31:
![]()
![]()
![]()
![]()
[...]
https://twitter.com/BFBulletin/status/1002294245535944709
Lars van Dice verwart Rotterdam met Rotherham waarschijnlijk omdat je alleen maar als Britse of Duitse soldaat kan spelen en niet met Nederlandse soldaten.
https://www.google.nl/map...3d53.4326035!4d-1.3635009
Maar even serieus, wel vet hoor! De map zal dan dynamisch zijn? Als ie op dag 4 helemaal in puin ligt? EN elke dag zal dan van ochtend tot nacht duren - licht naar donker? Gaaf, want dan speel je telkens op een andere map (sort of)
[ Voor 4% gewijzigd door poor Leno op 01-06-2018 00:42 ]
Die zegt dus ook wat praktisch iedereen zegt, namelijk: personalisatie en diversiteit zijn prima als ze passen binnen de context van WW2. Hoe Dice/EA het aanpakt is gewoon door en door fout.poor Leno schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:55:
Goed videootje en zeker de moeite om de 15 min even te kijken
[video]
Wat ik me ook nog bedacht is dat het een stuk lastiger zal zijn om te zien wie vriend en wie vijand is als iedereen maar lukraak kan personaliseren. Uniformen zijn er niet voor niets, want dat straalt uniformiteit uit en maakt het makkelijk om te zien wie bij je hoort en wie niet. Helmen, kleding, camouflage, alles is daar op gericht. Als je dat overboord gooit ten faveure van personalisatie wordt de gameplay al snel een rommeltje denk ik omdat je gewoon niet snel kunt zien wie wie is.
Maar goed, nog iets meer dan een weekje, dan weten we hopelijk meer. Ik blijf hopen dat, dankzij de backlash, ze eens héél kritisch kijken naar hoe ze alles willen implementeren. Overigens hoop ik wel dat er Nederlandse militairen in zitten in de Rotterdam-map(s). Er hebben 380.000 Nederlandse militairen gediend tijdens WW2 waarvan er 16.000 omgekomen zijn. Dat compleet negeren zou echt niet tof zijn. Het lijkt er voor nu op dat we kunnen kiezen uit Britse of Duitse facties. Een beetje raar aangezien er in 1940 (tijdens de inval) geen Britten actief waren in Nederland. In 1940 waren de Britten aanwezig in België/Frankrijk maar na de omsingeling in Duinkerken duurde het 4 jaar voordat Britse militairen weer West-Europa betraden.
Maar Nederland heeft ondanks slechte bewapening echt flink weerstand geboden tegen het véél beter uitgeruste en veel beter getrainde Duitse leger. Het bombardement op o.a. Rotterdam (of het dreigement in ieder geval) is bijvoorbeeld een gevolg van de weerstand die het Nederlandse leger bood. Er was hoop dat Groot-Brittannië hulp zou bieden in Nederland maar door de nederlaag in Duinkerken gebeurde dat niet.

Met andere woorden: In Rotterdam moet er gevochten worden met Nederlanders en Duitsers. Britten hebben geen plekje op dat slagveld. Die zet maar op maps die zich afspelen rondom bijvoorbeeld Arnhem, Nijmegen, Overloon, Broekhuizen of Winterswijk.
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V