Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Tsurany schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:26:
[...]

Jazeker, die trailer was representatief voor de gameplay. Natuurlijk was het enorm over-the-top gameplay die in de praktijk niet snel voor komt maar elke actie was die je zag kwam wel voort uit de gameplay. De omgevingen, voertuigen en soldaten waren eveneens accuraat.
Zo heb je de tail gunner die om zich heen kijkt, melee kills, dogfights incl crashende vliegtuigen, landships die samen met infantry aanvallen, paarden, gas granaten en gasmaskers, special kits, behemoths,...
Natuurlijk is het allemaal gescript en geen live gameplay maar het is wel een collectie van scenes die de gameplay weergeven zoals je het kan verwachten inclusief accurate weergave van characters.

Vrijwel elke scene die ik in de BF1 reveal trailer zie kan ik herleiden tot een gameplay moment die ik zelf gehad heb in mijn paar honderd uur van BF1 spelen.
Het grote probleem blijft dat we zelf niet weten hoe representatief de BFV trailer nou was of niet. Uitgezonderd van enkele youtubers (waarvan ik de meeste wel vertrouw overigens) die er verslag van hebben gedaan weet verder niemand hoe de vork nu in de steel zit. Daarom is het ook zo lastig om er een goed oordeel over te vellen.

Binnenkort EA Play gelukkig.

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!
8GUS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:29:
[...]

Het grote probleem blijft dat we zelf niet weten hoe representatief de BFV trailer nou was of niet. Uitgezonderd van enkele youtubers (waarvan ik de meeste wel vertrouw overigens) die er verslag van hebben gedaan weet verder niemand hoe de vork nu in de steel zit. Daarom is het ook zo lastig om er een goed oordeel over te vellen.

Binnenkort EA Play gelukkig.
Als de trailer representatief blijkt te zijn dan blijkt dat de klagers een terecht punt hadden, de gameplay is niet wat ze verwachten van een Battlefield game. Als de trailer niet representatief is dan hebben ze eveneens een terecht punt, het is een waardeloze trailer die niet zijn beoogde doel bereikt.

Hoe dan ook, DICE verliest hier flink mee en dat is eeuwig zonde. We willen allemaal dat de game een succes wordt denk ik en daar helpt dit allemaal niet bij.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 28-05-2018 12:32 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

[...]

Jazeker, die trailer was representatief voor de gameplay. Natuurlijk was het enorm over-the-top gameplay die in de praktijk niet snel voor komt maar elke actie was die je zag kwam wel voort uit de gameplay. De omgevingen, voertuigen en soldaten waren eveneens accuraat.
Zo heb je de tail gunner die om zich heen kijkt, melee kills, dogfights incl crashende vliegtuigen, landships die samen met infantry aanvallen, paarden, gas granaten en gasmaskers, special kits, behemoths,...
Natuurlijk is het allemaal gescript en geen live gameplay maar het is wel een collectie van scenes die de gameplay weergeven zoals je het kan verwachten inclusief accurate weergave van characters.

Vrijwel elke scene die ik in de BF1 reveal trailer zie kan ik herleiden tot een gameplay moment die ik zelf gehad heb in mijn paar honderd uur van BF1 spelen.
Exactly en daarom denk ik ook dat de BFV trailer even representatief is.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Jij gaf aan dat een trailer representief moet zijn voor de gameplay. En dát stukje beargumenteerde ik door de BF1 reveal trailer erbij te halen. Daarin wordt simpelweg geen "echte" gameplay weer gegeven. En met "echte" gameplay bedoel ik dus hoe je het voor je zou zien als je het zou spelen compleet met HUD e.d.

Ja, Veel van de stukken in de trailer bleken uiteindelijk ook gewoon in de game zelf te zitten (gelukkig) en kun je ook daadwerkelijk zo 'mee maken'. Maar dan nog was die trailer niet representief voor de gameplay ansich omdat je geen seconde 'echte' gameplay erin zag voor komen doordat praktisch alles vanuit een derde perspectief werdt getoond. Maar toch was praktisch heel internet hyped voor BF1.

Maar goed. Wat betreft BFV vind ik het wel prachtig om te zien hoe iedereen verdeeld is. De een vind de trailer geweldig. De ander ronduit verschrikkelijk door verschillende redenen. Wat nog mooier om te zien is, is dat iedereen meteen een mening klaar heeft staan wat betreft gameplay afgaande op de trailer of van een popi jopie YouTuber. Dit terwijl 99% van de mensen BFV nog geeneens heeft kunnen spelen.

Maar goed. Ach. Hé, Dat heb je met iedere nieuwe AAA release denk ik dan maar zo. Dit is alleen een van de weinige games waar ik nog naar uit kijk waardoor het wellicht meer op valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Reefun dan heb jij dus een andere definitie van het woord representatief, daar kan ik je niet bij helpen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:57
Ahjooo, trailer 1 heeft gefaald. Grote kans dat er voor release nog 30 trailers langskomen. Zeer grote kans dat er daarvan wel 1 bevalt toch?! Geen paniek

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Korkss schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:54:
Ahjooo, trailer 1 heeft gefaald. Grote kans dat er voor release nog 30 trailers langskomen. Zeer grote kans dat er daarvan wel 1 bevalt toch?! Geen paniek
Haha! Zo kun je het ook bekijken ja maar ik denk dat daar de discussie niet ligt.

DICE had beter gewoon full on cinematic moeten gaan. Als ze daar geen seconde de indruk wekken dat er ook maar één real-time gameplay beeld in zit dan piept iedereen al anders.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8GUS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:57:
[...]

Haha! Zo kun je het ook bekijken ja maar ik denk dat daar de discussie niet ligt.

DICE had beter gewoon full on cinematic moeten gaan. Als ze daar geen seconde de indruk wekken dat er ook maar één real-time gameplay beeld in zit dan piept iedereen al anders.
Dat had imo ook klote geweest want dan weet je al helemaal niet waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:50:
@Reefun dan heb jij dus een andere definitie van het woord representatief, daar kan ik je niet bij helpen.
De definitie van representatief is mij helder hoor. Jouw perceptie dat een trailer representatief MOET zijn voor gameplay is echter ééntje welke een aanpassing nodig heeft.

Bij de BF1 reveal trailer zag je geen 'echte' gameplay en dus is het niet representatief voor de game(play) zelf. Bij de BFV trailer zag je wél wat gameplay terug. Maar is het per definitie dan representatief voor de game(play) zelf? Ja en nee.

Ja omdat je (als het goed is) daadwerkelijk gameplay ziet zoals je het zelf zou kunnen spelen.

En nee omdat de gehele trailer zo scripted als wat eruit zag. Zo zag ik bijvoorbeeld niemand t-baggen :+ Maar kan me ook heel slecht voorstellen dat de gameplay beelden in de reveal trailer daadwerkelijk een conquest map was. Dit zeg ik dan puur door de laatste seconden waar je inene honderden paratroopers ziet aankomen.
[...]

Ha, Dan piepen ze dat er geen gameplay beelden in zitten! Mensen weten én zullen altijd wel kritiek geven, vooral op het internet daar het relatief anoniem is.

Maar ik ben ook van mening dat ze het beter "cinematic" konden houden als met de BF1 reveal trailer. Laat de gameplay dan maar lekker op de E3 getoond worden! Maar goed. Ik denk dat ze met deze trailer echt mikte meer diversiteit....

[ Voor 6% gewijzigd door Reefun op 28-05-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Reefun schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:07:
Ha, Dan piepen ze dat er geen gameplay beelden in zitten! Mensen weten én zullen altijd wel kritiek geven, vooral op het internet daar het relatief anoniem is.

Maar ik ben ook van mening dat ze het beter "cinematic" konden houden als met de BF1 reveal trailer. Laat de gameplay dan maar lekker op de E3 getoond worden! Maar goed. Ik denk dat ze met deze trailer echt mikte meer diversiteit....
Klopt. Er zal altijd wat mis zijn. Wat je ook toont. Maar omdat ze dit in het verleden beter hebben gedaan krijg je nu een stortvloed. Het vreemde is ook dat we van uitgenodigde youtubers moeten horen hoe het echt zit.

Als ze bij de reveal Trevor Noah nou hadden overgeslagen en wat dieper op de materie aan waren gegaan. Samen met de getoonde trailer komt iedereen al een stuk geinformeerder voor de dag.

Naja, allemaal achterafgezwets. Op naar 9 juni

Bricks In Motion

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Reefun Je begrijpt nog steeds de definitie niet van "representatief zijn voor" en daar gaat het nog steeds mis. Een trailer hoeft geen echte gameplay te laten zien om representatief te zijn voor de gameplay die je kan verwachten. De BF1 reveal trailer is representatief omdat het enorm veel gameplay elementen laat zien die ook op die manier in de multiplayer of singleplayer verwerkt zitten.
Jij stelt dat een representatieve trailer perse opgenomen gameplay moet zijn inclusief HUD en dat is simpelweg onjuist.

En daar blijft het wat mij betreft bij. Kennelijk begrijpt iedereen, op jou na, wel wat er wordt bedoeld. Dan ligt het probleem toch echt bij jou en niet bij de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

Korkss schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:54:
Hier op Tweakers valt de paniek nog wel mee, maar hoe je het ook went of keert, de initiële impressie is een van de belangrijkste. Eerste indruk moet goed zijn anders ben je direct al veel mensen kwijt. Bijna iedereen nu is sceptisch of negatief. Geen goede reclame dus. Nu zijn veel gamers zo veranderlijk als het weer dus bij een goede trailer vergeet iedereen de ellende van de eerste trailer gelukkig.

Het punt is dat Battlefield-trailers in het verleden gewoon stuk voor stuk goed waren en vol zaten met herkenbare momenten voor de liefhebbers van de franchise. Sure, het was actie op actie op actie, maar dat is hoe veel mensen Battlefield ervaren. In de Battlefield 1-trailers zitten genoeg dingen die niet bepaald authentiek zijn, maar het voelt als een echte oorlog door hoe het in elkaar steekt. Er zitten donkere mensen in, vrouwen, wapens met skins, voertuigen met skins, maar doordat alles authentiek oogde en aanvoelde hoor je er vrijwel niemand over. En dan is daar op eens de BFV trailer die werkelijk alles overboord flikkert en er een flinke Bad Company saus overheen kiept. Niet heel gek dat fans van de franchise dan nogal wat kritiek over je heen storten. Het ergste is dat veel gaming-media en zelfs sommige devs het af doen als 'jullie klagen omdat er een vrouw in zit'. Nee, er wordt geklaagd omdat er jolig om wordt gesprongen met WW2 in een game uit een franchise die qua content altijd vrij serieus is geweest.

Gelukkig zijn er mensen als JackFrags die de commotie nog enigszins onder controle kunnen brengen maar dat zou niet nodig moeten zijn. EA en Dice hebben met hun trailer de plank gewoon gruwelijk misgeslagen en dat uit zich nu in een hele boze community. Die community is niet perse bang dat de game nu gaat floppen, maar ze zijn gewoon over de zeik dat de game op deze manier naar buiten gebracht is. En dat gevoel wordt versterkt door de relatief gave manier van teasen in Battlefield 1 en met die clip van 5 seconde.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

SomerenV schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:20:
[...]
EA en Dice hebben met hun trailer de plank gewoon gruwelijk misgeslagen
Dit weten we natuurlijk niet he. Misschien hebben ze precies laten zien wat ze wilde laten zien. Alleen de verpakking is niet ideaal.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

8GUS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:23:
[...]

Dit weten we natuurlijk niet he. Misschien hebben ze precies laten zien wat ze wilde laten zien. Alleen de verpakking is niet ideaal.
Ik geloof best dat alles wat je ziet ook daadwerkelijk terug kan komen in de gameplay. Maar hoe het in elkaar steekt, hoe het oogt en hoe het aanvoelt is gewoon Battlefield-onwaardig. Maar dat is in mijn ogen dan ook de definitie van de plank misslaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat eens wat oude BF filmpjes te kijken en de trailers te vergelijken. Ze zien er niet uit maar ik krijg er direct nog een 'yes!'-gevoel bij. Waarschijnlijk ook door de nostalgie. Of bijvoorbeeld die van DC:

YouTube: desert combat theme

Jammer dat ik dat nu niet meer heb. Wel ziet die van BF5 natuurlijk 10x mooier uit. Overigens, waarom moest het BFV gaan heten? Dat lijkt veel te veel op Battlefield Vietnam vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:17:
@Reefun Je begrijpt nog steeds de definitie niet van "representatief zijn voor" en daar gaat het nog steeds mis. Een trailer hoeft geen echte gameplay te laten zien om representatief te zijn voor de gameplay die je kan verwachten. De BF1 reveal trailer is representatief omdat het enorm veel gameplay elementen laat zien die ook op die manier in de multiplayer of singleplayer verwerkt zitten.
Jij stelt dat een representatieve trailer perse opgenomen gameplay moet zijn inclusief HUD en dat is simpelweg onjuist.

En daar blijft het wat mij betreft bij. Kennelijk begrijpt iedereen, op jou na, wel wat er wordt bedoeld. Dan ligt het probleem toch echt bij jou en niet bij de rest.
In de BF1 trailer was praktisch alles uit een derde persoons perspectief. Dus nee, het is niet representatief voor de gameplay, hud of geen hud in mijn optiek. Nergens staat ook vast wat gameplay daadwerkelijk in moet houden. Jouw mening is blijkbaar iets cinematics al gameplay is, de mijne dat er echt een HUD in beeld moet zijn (o.a.) of in ieder geval dat je het ziet zoals jij het zelf ook in de game zou zien.

Maar hierin verschillen we blijkbaar van mening. Let's agree to disagree dan maar hé?
8GUS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:12:
[...]

Klopt. Er zal altijd wat mis zijn. Wat je ook toont. Maar omdat ze dit in het verleden beter hebben gedaan krijg je nu een stortvloed. Het vreemde is ook dat we van uitgenodigde youtubers moeten horen hoe het echt zit.

Als ze bij de reveal Trevor Noah nou hadden overgeslagen en wat dieper op de materie aan waren gegaan. Samen met de getoonde trailer komt iedereen al een stuk geinformeerder voor de dag.

Naja, allemaal achterafgezwets. Op naar 9 juni
Precies dat dus! Bijna alle fijne details wat betreft de gameplay kregen we naderhand via YouTubers te horen i.p.v. direct bij het 'reveal evenement'. Maar goed. Dat hele 'reveal evenement' vond ik sowiesow beetje tenenkrommend. "Back to you tom (of wie het ook was)" na letterlijk maar 20 seconden iets gezegd te hebben 8)7. Plus, ze konden moeilijk 2 uur lang vullen met enkel details geven daar iedereen hun interesses verschillend zijn.

Zo wil ik nog bijv. weten of ik de B-17 (is die eigenlijk geconfirmeerd?) Bommenwerper voorzien kan worden met een eigen gekozen "pin-up girl" zoals toendertijd altijd werdt gedaan. Of wordt dat eruit gehaald vanwege 'vrouw onvriendelijkheid'? Zeker gezien de huidige cover-art plus de prominente rol van vrouwen in de reveal trailer zou het me niets verbazen.

Of ik wil nog weten hoeveel destructie er daadwerkelijk in gaat zitten. Hoe diep kun je gaan met kraters maken met explosieven bijv.? Of hoeveel kun je nu daadwerkelijk erbij bouwen? Zit er een limiet aan vast? En kun je kiezen uit verschillende materialen of enkel hout en zandzakken? etc etc.
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:33:
Zat eens wat oude BF filmpjes te kijken en de trailers te vergelijken. Ze zien er niet uit maar ik krijg er direct nog een 'yes!'-gevoel bij. Waarschijnlijk ook door de nostalgie. Of bijvoorbeeld die van DC:

YouTube: desert combat theme

Jammer dat ik dat nu niet meer heb. Wel ziet die van BF5 natuurlijk 10x mooier uit. Overigens, waarom moest het BFV gaan heten? Dat lijkt veel te veel op Battlefield Vietnam vind ik zelf.
"Ze zien er niet uit" is een understatement :D Persoonlijk krijg ik (even langs de graphics heen kijkend) geen "YES" gevoel bij. Maar eerlijk, dat had ik enkel bij de BF1 trailer. M'n hartslag ging echt helemaal te keer na het zien van die trailer. Voor elk andere BF trailer heb ik dat niet gehad.

Maar. Toegegeven, toendertijd zag het er wel awesome uit natuurlijk. Moest meteen denken aan een heel oud filmpje van BF1942 waarin ze de muziek van Eminem erin hadden verwerkt : link

[ Voor 20% gewijzigd door Reefun op 28-05-2018 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Als ik terug denk aan oudere games dan krijg ik ook wel eens een Yes gevoel, maar als ik dan die oude beelden terug zie dan denk ik echt... wow, wat zijn herinneringen toch irrationeel :P Een heel simpel en recent voorbeeldje is Modern Warfare... In mijn herinnering was "Gilly Up" een van de toffere momenten op de 360... Maar ik heb een maand geleden de remaster gespeeld en dan denk ik echt... Ehmm was dit het nou? :)

En ik begrijp dan ook dat veel mensen hier posten op basis van herinneringen die zij hebben aan de eerdere BF games, maar ik denk toch dat er veel sentiment bij komt kijken, wat de discussie hier best lastig maakt.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 22:45
Er wordt in elk geval meer gesproken over bfv dan over cod. Dat was voor bf1 ook ondenkbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 14:34
*snip* zwaar op de man

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 28-05-2018 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Nee, ze hadden gewoon die customistation crap eruit moeten laten, dan was wss 90% van de 'haters' helemaal lyrisch geweest.

Als de trailer was gedaan met echte WW2 soldaten en gear, was er niets aan t handje geweest.

Gameplay trailer of cinematic had totaal niets geboeid.

En dáár gaat t nu de hele tijd om... Waarom dringt dit niet tot mensen door :?
Reefun schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:33:
[...]

In de BF1 trailer was praktisch alles uit een derde persoons perspectief. Dus nee, het is niet representatief voor de gameplay, hud of geen hud in mijn optiek.
Nouja je kan zeggen wat je wil maar ik vind de gameplay vaak behoorlijk hetzelfde voelen als de BF1 trailer hoor, qua epicness etc..
De trailer was zeker representatief voor de game, en ook de gameplay tot een zekere hoogte, zonder dat perse te hoeven laten zien.
Of t nou 3rd of first is, of topdown whatever. Je hoeft geen actual gameplay te krijgen om een feel te krijgen voor een spel. En dat doet BF1 retegoed.

Dus wat hij hier bedoeld qua representatief over BFV, gaat over het hele chaos "oh kijk ons eens crazy zijn" en iedereen als een idioot rond rent :/

*snip* reactie op gemodereerde post

[ Voor 85% gewijzigd door Geronimous op 28-05-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09 14:33
Zou wat zijn als ze bewust deze trailer hebben uitgebracht om de meningen te poslen over hoe ver ze kunnen gaan met visuals van spelers.

Overwegend negatief, wellicht dat ze de face paints en uitrusting wat terug schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Heb net nog even de trailer van BF1 teruggekeken. Daar was ik ook niet kapot van toen ik hem zag. Grapte toen nog dat we van die overpowered paarden zouden krijgen. En inderdaad; die krengen zijn knap overpowered :') Toen ik de alpha kon gaan spelen vond ik de game plots een stuk leuker, om later weer wat kritischer te worden over de gameplay. Ben daarom ook zeer benieuwd wat wij binnenkort gaan zien met EA play. Het duurt nog wel eventjes volgens mij.

[ Voor 15% gewijzigd door DAMAGE op 28-05-2018 18:39 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TJ89
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
SomerenV schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:20:
[...]

Hier op Tweakers valt de paniek nog wel mee, maar hoe je het ook went of keert, de initiële impressie is een van de belangrijkste. Eerste indruk moet goed zijn anders ben je direct al veel mensen kwijt. Bijna iedereen nu is sceptisch of negatief. Geen goede reclame dus. Nu zijn veel gamers zo veranderlijk als het weer dus bij een goede trailer vergeet iedereen de ellende van de eerste trailer gelukkig.

Het punt is dat Battlefield-trailers in het verleden gewoon stuk voor stuk goed waren en vol zaten met herkenbare momenten voor de liefhebbers van de franchise. Sure, het was actie op actie op actie, maar dat is hoe veel mensen Battlefield ervaren. In de Battlefield 1-trailers zitten genoeg dingen die niet bepaald authentiek zijn, maar het voelt als een echte oorlog door hoe het in elkaar steekt. Er zitten donkere mensen in, vrouwen, wapens met skins, voertuigen met skins, maar doordat alles authentiek oogde en aanvoelde hoor je er vrijwel niemand over. En dan is daar op eens de BFV trailer die werkelijk alles overboord flikkert en er een flinke Bad Company saus overheen kiept. Niet heel gek dat fans van de franchise dan nogal wat kritiek over je heen storten. Het ergste is dat veel gaming-media en zelfs sommige devs het af doen als 'jullie klagen omdat er een vrouw in zit'. Nee, er wordt geklaagd omdat er jolig om wordt gesprongen met WW2 in een game uit een franchise die qua content altijd vrij serieus is geweest.

Gelukkig zijn er mensen als JackFrags die de commotie nog enigszins onder controle kunnen brengen maar dat zou niet nodig moeten zijn. EA en Dice hebben met hun trailer de plank gewoon gruwelijk misgeslagen en dat uit zich nu in een hele boze community. Die community is niet perse bang dat de game nu gaat floppen, maar ze zijn gewoon over de zeik dat de game op deze manier naar buiten gebracht is. En dat gevoel wordt versterkt door de relatief gave manier van teasen in Battlefield 1 en met die clip van 5 seconde.
Wat is er mis met een 'bad company saus' ? Bij mijn weten waren BF bad company 1/2 een van de best ontvangen titels..... Dat jij het niks vindt betekend nog niet dat de rest het er ook mee eens is, wmb gaan ze compleet bad company in ww2 style.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

poor Leno schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:26:
[...]

Nee, ze hadden gewoon die customistation crap eruit moeten laten, dan was wss 90% van de 'haters' helemaal lyrisch geweest.

Als de trailer was gedaan met echte WW2 soldaten en gear, was er niets aan t handje geweest.

Gameplay trailer of cinematic had totaal niets geboeid.

En dáár gaat t nu de hele tijd om... Waarom dringt dit niet tot mensen door :?
En daar gaan we weer. Customization is waar het allemaal om draait en dat heeft DICE/EA verdomd goed in de gaten. Dat dit niet is wat jij wil is totaal niet relevant.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* reactie op gemodereerde post

Wel leuk om te lezen hoe graag men BF V wil zien.

[ Voor 85% gewijzigd door Geronimous op 28-05-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TJ89 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:37:
[...]

Wat is er mis met een 'bad company saus' ? Bij mijn weten waren BF bad company 1/2 een van de best ontvangen titels..... Dat jij het niks vindt betekend nog niet dat de rest het er ook mee eens is, wmb gaan ze compleet bad company in ww2 style.
Bad Company 2 was een enorm succes met name door de geweldige mappen. Zowel in Rush als Conquest zaten er echt pareltjes tussen. Van sneeuw mappen tot jungle mappen, het klopte allemaal. Het sfeertje van Bad Company 2 was in singleplayer echt heel anders dan in multiplayer, alle rariteiten bleven beperkt tot SP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

TJ89 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:37:
[...]

Oh, daar is niks mis mee, als het Bad Company 3 zou zijn. Bad Company heeft een heel ander stijltje (zoals @Tsurany zegt voornamelijk in singleplayer) dan Battlefield. Bad Company 2 heb ik echt van genoten, maar van Battlefield verwacht ik (en waarschijnlijk een hoop anderen) een wat meer serieus toontje. Het hoeft geen documentaire/drama te zijn, maar het jolige van Bad Company is wel weer een ander uiterste :+

De multiplayer van BC2 heb ik overigens niet gespeeld, maar de trailer van BFV doet me heel erg denken aan de singleplayer van Bad Company (2) en dat is in mijn ogen gewoon niet het gevoel dat je bij Battlefield hoort te krijgen. Het zijn niet voor niets twee verschillende franchises. Wat mij betreft maken ze een Bad Company die qua absurditeit en verhaal lijkt op Inglorious Basterds. Lijkt me echt héél vet, maar niet als Battlefield-game.

Overigens was Inglorious Basterds qua uniformen en setting gewoon authentiek, maar de personages waren wat... minder authentiek :+ Dus het kan prima werken, mits je weet hoe je het aan moet pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

8GUS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:43:
[...]

En daar gaan we weer. Customization is waar het allemaal om draait en dat heeft DICE/EA verdomd goed in de gaten. Dat dit niet is wat jij wil is totaal niet relevant.
Ben het met je eens dat Customization momenteel best een hot item is en snap wel dat Dice daarop inspeelt. Als ik mijn zoon van 15 daarover hoor tijdens een potje Fortnite, dan snap ik dat wel. Dansjes, skins, keke uniformpjes en pakjes etc etc. Maar dat haalt juist de hele geloofwaardigheid van een WW2 shooter omlaag. Wat @poor Leno opmerkt, is wel (gedeeltelijk) waar.

Het gros van de "haters" moet niks van die facepaint shit en Mad Max figuren hebben, maar als Dice de customization op een normale manier had toegevoegd, dan waren de reacties al totaal anders geweest. Zoals @Reefun ook aangeeft, een mooie pinup op een B17 bommenwerper, of een haaienbek als neus van je Spitfire. Of bijvoorbeeld een zwarte, groene of bruine bomberjack voor piloot zoals te zien is in een van de concept art. Zoals de customization ook daadwerkelijk was in de oorlog. Niet naar 2018 maatstaven.

Qua personages haalt de huidige trailer gewoon het WW2 niveau 200% naar beneden. Sla het gemiddelde oorlogsboek met echte foto's open (of google op ww2 oorlogs foto's) en je zult geen facepaint tegenkomen. En ja, ik weet waar ik over praat. Ik heb de boeken vroeger kapot gelezen. De Slag om Arnhem, De laffe aanval op Pearl Harbor, De slag om Stalingrad. Dat soort boeken die bij mijn vader in de boekenkast stonden. Geen foto's van facepaint, wel foto's van geschockeerde soldaten met een open graf blik in hun ogen, angst die van hun gezichten was af te lezen. Smerige strepen op het gezicht van modder, zweet en bloed. Dat zie je in de trailer niet terug. Het voelt nu een beetje alsof je in Schindler's List de joden in het Ghetto ziet rondlopen in polonaise met bijbehorende carnavals kleding. Want dat doet het zo goed voor de kijkcijfers [/s]

Nogmaals, normale passende customization had Dice prima kunnen toevoegen, maar wat ze nu gedaan hebben, is gewoon een regelrechte dikke middelvinger naar WW2. Ik vraag me serieus af of ze gebeld hebben met de Marketing man van Microsoft. Daar weten ze de zooi ook zo goed te verkloten marketing technisch.

Deze boeken dus:

Afbeeldingslocatie: https://www.boekenwebsite.nl/files/imagecache/detail/files/23738.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/stormybooks/image/cache/full/7bed0c9fd73316b40ac657725b234028de5801b6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/deboekenhoeve/image/cache/full/e9de9763caf70838805379d5f5edc85f1de16af1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://assets.catawiki.nl/assets/2016/1/8/2/7/0/2706a4d0-b601-11e5-8d42-b31a7de4bd56.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door MRE-Inc op 28-05-2018 21:10 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

MRE-Inc schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:02:
[...]

Ben het met je eens dat Customization momenteel best een hot item is en snap wel dat Dice daarop inspeelt. Als ik mijn zoon van 15 daarover hoor tijdens een potje Fortnite, dan snap ik dat wel. Dansjes, skins, keke uniformpjes en pakjes etc etc. Maar dat haalt juist de hele geloofwaardigheid van een WW2 shooter omlaag. Wat @poor Leno opmerkt, is wel (gedeeltelijk) waar.

Het gros van de "haters" moet niks van die facepaint shit en Mad Max figuren hebben, maar als Dice de customization op een normale manier had toegevoegd, dan waren de reacties al totaal anders geweest. Zoals @Reefun ook aangeeft, een mooie pinup op een B17 bommenwerper, of een haaienbek als neus van je Spitfire. Of bijvoorbeeld een zwarte, groene of bruine bomberjack voor piloot zoals te zien is in een van de concept art. Zoals de customization ook daadwerkelijk was in de oorlog. Niet naar 2018 maatstaven.

Qua personages haalt de huidige trailer gewoon het WW2 niveau 200% naar beneden. Sla het gemiddelde oorlogsboek met echte foto's open (of google op ww2 oorlogs foto's) en je zult geen facepaint tegenkomen. En ja, ik weet waar ik over praat. Ik heb de boeken vroeger kapot gelezen. De Slag om Arnhem, De laffe aanval op Pearl Harbor, De slag om Stalingrad. Dat soort boeken die bij mijn vader in de boekenkast stonden. Geen foto's van facepaint, wel foto's van geschockeerde soldaten met een open graf blik in hun ogen, angst die van hun gezichten was af te lezen. Smerige strepen op het gezicht van modder, zweet en bloed. Dat zie je in de trailer niet terug. Het voelt nu een beetje alsof je in Schindler's List de joden in het Ghetto ziet rondlopen in polonaise met bijbehorende carnavals kleding. Want dat doet het zo goed voor de kijkcijfers [/s]

Nogmaals, normale passende customization had Dice prima kunnen toevoegen, maar wat ze nu gedaan hebben, is gewoon een regelrechte dikke middelvinger naar WW2. Ik vraag me serieus af of ze gebeld hebben met de Marketing man van Microsoft. Daar weten ze de zooi ook zo goed te verkloten marketing technisch.

Deze boeken dus:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik denk dat je BFV moet zien als Battlefield in een WO2 setting/jasje. En niet als pure WO2 game. Dat is ook waar ze voor gaan en dat maken ze ook duidelijk. In dat geval heeft hij niet gelijk. Dice/ea hebben nooit aangegeven een pure WO2 shooter te gaan maken namelijk.

De meeste critici (haters hoeft echt niet) doen net alsof alles al in kruiken en kannen is mbt customization. We moeten het doen met een lullige trailer waar we onze mening op moeten baseren. Hoe de customization wordt geimplementeerd weten we niet. Zoals de video van levelcap al aangaf kan het zomaar zijn dat dit soort zaken achter een dikke paywall of nog dikkere grind zitten. Op deze manier zie je weinig mensen met dit soort customization lopen.

We weten het gewoon niet. Maar dat dice/ea een bepaalde stijl en kant is opgegaan dat is duidelijk en ik vind m cool. Dat dit niet bij iedereen in goede aarde valt kan ik niks aan doen. Het is wat het is.

Bricks In Motion

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Blijft bijzonder hoe een feature in een computerspelletje mensen helemaal overstuur maakt. Alsof ze opeens belastingverhoging of een nieuwe wet krijgen. FFS wat zonde van je energie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Kaap schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:40:
Blijft bijzonder hoe een feature in een computerspelletje mensen helemaal overstuur maakt. Alsof ze opeens belastingverhoging of een nieuwe wet krijgen. FFS wat zonde van je energie :+
Het is niet de feature die mensen overstuur maakt maar de presentatie/stijl. Overigens snap ik wel dat fans not amused zijn hoor. Dat je helemaal uit je plaat gaat snap ik dan weer niet, maar ik kan best begrijpen dat velen zich negatief uitlaten over de trailer. Stel je voor dat je favoriete serie of film opeens van stijl verandert, of dat je favoriete auto opeens een maf uiterlijk heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Modbreak:Dat de meningen verdeeld zijn over de customizations, dat moge duidelijk zijn. Echter lijdt de sfeer er zwaar onder in dit topic door mensen die teveel over en weer persoonlijk worden.

Beperk de discussie tot nieuwe details die naar buiten komen; over customization is nog niet veel bekend.

En zoals altijd op Tweakers: laat elkaar in elkaars waarde.

[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 28-05-2018 22:04 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Feedback op moderaties mogen in Feedback op moderatie binnen Spielerij besproken worden, niet hier.

[ Voor 101% gewijzigd door Geronimous op 28-05-2018 22:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SomerenV schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:38:

De multiplayer van BC2 heb ik overigens niet gespeeld, maar de trailer van BFV doet me heel erg denken aan de singleplayer van Bad Company (2) en dat is in mijn ogen gewoon niet het gevoel dat je bij Battlefield hoort te krijgen.
Dat is jammer want juist de multiplayer van BC2 liet zien dat zelfs een wat lollige game een ijzersterke en serieuze multiplayer kan hebben. Het niveau van map design in BC2 is nooit opnieuw gehaald helaas :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Tsurany schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:10:
[...]

Dat is jammer want juist de multiplayer van BC2 liet zien dat zelfs een wat lollige game een ijzersterke en serieuze multiplayer kan hebben. Het niveau van map design in BC2 is nooit opnieuw gehaald helaas :'(
Klopt helemaal. Zelfs DICE stond en staat nog steeds verbaasd over dit succes en weet niet goed hoe ze dit map design moeten herhalen.

Ik zou denken: huur de lui weer in die de mappen destijds gemaakt hebben. Maar wat nog veel belangrijker is denk ik en wat ze vermijden te bespreken: je had maar een paar wapens per class en slechts enkele upgrade opties. Dus geen eindeloos geouwehoer met customization. Wie zit daar nou ook eigenlijk in godsnaam op te wachten? Gewoon vanaf de start al een goed wapen, de AEK-971 en als je de AN94 had vrijgespeeld (en dat kon al vrij snel), man... dan was/is er geen heerlijker MP game dan deze.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
dvdkiwi schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:57:
[...]
Wat mij vooral opvalt is dat BF1 meer hardcore aanvoelt dan 3 & 4.
Wellicht dat die "verplichte" hardcore modus ook wat mensen weg heeft gehouden?
Vooropgesteld, als mensen een game leuk vinden, dikke prima. Als mensen een game niet meer leuk vinden, ga wat anders spelen. Ik oordeel niet maar kan wel vertellen wat deze kuch kuch oudgediende van de huidige Battlefield series vindt.

Ik heb de Battlefield series van dag 0 gespeeld (online multiplayer met Codename Eagle) en heb bijna alle versies tot en met BF1 gekocht. Ik speelde altijd zoveel mogelijk op hardcore servers (1 of 2x geraakt = dood). Bij BF1 is die spelvariant volledig weggestopt achterin de UI en daarmee kapotgemaakt.

Wat er dan van BF1 overblijft (een hele platte shooter zonder friendly fire, health regeneration en vooral veel chaos) staat in schril contrast met het tactische spel wat je bijvoorbeeld in BF2 en BF4 kon doen. Voorbeeld: Ik speel graag als machine gunner om mijn team te ondersteunen door de vijand te surpressen/flanken. In een hardcore modus heeft dat enig effect, je raakt nog eens wat. In de standaard BF1 spelmodus zijn dat soort tactieken zinloos geworden.

Inmiddels heb ik wel een spel gevonden wat mij de oude Battlefield kick weer geeft, nl. Rising Storm 2 Vietnam. Grafisch minder, geluid minder, maar wel de ouderwetse Battlefield-spanning dat elke kogel fataal kan zijn, je je ammo en health veel beter moet managen en je iets tactischer moet spelen dan het gemiddelde BF1 fragfest.

Nieuwe fans veel succes met de nieuwe BF-versies, deze oude lul haakt af ;)

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Lister_Storm schreef op maandag 28 mei 2018 @ 23:39:
[...]

Nieuwe fans veel succes met de nieuwe BF-versies, deze oude lul haakt af ;)
Op basis waarvan haak je af als ik vragen mag? Dat BF1 niet je ding is omdat bepaalde systemen anders zijn dan vorige battlefield games snap ik.

Maar hoe dat met Battlefield V gaat zijn is nog nergens duidelijk. Sterker nog, ze lijken de gungame van BF1 weer te verlaten.

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

8GUS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:20:
[...]

Ik denk dat je BFV moet zien als Battlefield in een WO2 setting/jasje. En niet als pure WO2 game. Dat is ook waar ze voor gaan en dat maken ze ook duidelijk. In dat geval heeft hij niet gelijk. Dice/ea hebben nooit aangegeven een pure WO2 shooter te gaan maken namelijk.
Eensch. Battlefield is Battlefield en dat is een game met een thema/setting of hoe je het ook wilt noemen. Dit keer is het WW2 en dat schept toch verwachtingen. Deze zijn na het uitkomen van de eerste trailer niet echt nagekomen. Dat de wat jongere garde het leuk vindt om met rastafari facepaint rond te lopen, kan ik best begrijpen, maar past niet echt bij het WW2 thema. Althans dat vind ik en blijkbaar nog heel veel anderen.
De meeste critici (haters hoeft echt niet) doen net alsof alles al in kruiken en kannen is mbt customization. We moeten het doen met een lullige trailer waar we onze mening op moeten baseren. Hoe de customization wordt geimplementeerd weten we niet. Zoals de video van levelcap al aangaf kan het zomaar zijn dat dit soort zaken achter een dikke paywall of nog dikkere grind zitten. Op deze manier zie je weinig mensen met dit soort customization lopen.
Idd weten we nog te weinig, maar het leed is eigenlijk al geschied door Mad Max figuren in de trailer te laten zien ipv zgn Captain Winters en Easy Company wat een groot deel van de wat oudere spelers toch wel verwacht had. Zie het alsof je op de Duitse TV Two and a Half Men zit te kijken.....nagesynchroniseerd in het Duits waarbij Charlie een dikke neger is. Of B.A. Baracus uit the A-team die niet bruin maar gewoon blank is. Dat zijn zaken die gewoon niet kloppen. Maar goed, genoeg erover en laten we maar eens wachten waar Dice meekomt. Die moeten toch ook wel redelijk geschrokken zijn van de negatieve reacties.
We weten het gewoon niet. Maar dat dice/ea een bepaalde stijl en kant is opgegaan dat is duidelijk en ik vind m cool. Dat dit niet bij iedereen in goede aarde valt kan ik niks aan doen. Het is wat het is.
Ik ook, qua gameplay aanpassingen, maar niet qua customization zoals we die in de trailer hebben gezien.

Overigens een nieuwe video van JackFrags over de mappen in BF5. Hij bespreekt ze met wat achtergrond informatie. Ben toch wel erg benieuwd of we op de Rotterdam map kunnen spelen met Nederlandse soldaten. Geen idee wie of wat van het NL leger de verdediging van Rotterdam deed in 1940, maar ik hoop echt dat ik als een NL soldaat kan spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 29-05-2018 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
8GUS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 23:53:
[...]

Op basis waarvan haak je af als ik vragen mag? Dat BF1 niet je ding is omdat bepaalde systemen anders zijn dan vorige battlefield games snap ik.

Maar hoe dat met Battlefield V gaat zijn is nog nergens duidelijk. Sterker nog, ze lijken de gungame van BF1 weer te verlaten.
Ik heb er op basis van onder meer de trailer weinig vertrouwen in dat er weer een (semi-)realistische, tactische shooter aankomt. Robotarmen? Zulu facepaints? Kom op zeg.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:36

aex351

I am the one

Ik heb de trailer zojuist ook bekeken. Ziet er leuk uit. Je kan zien dat het soort van een vervolg is op hoe BF1 eruit ziet. Qua thema was het gerucht dat het WW2 zou zijn. Maar daar lijkt het niet helemaal op. Had ik bij BF1 ook. Maar nu lijkt het eerder op een mix en match van elementen uit WW2.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Lister_Storm schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 01:08:
[...]

Ik heb er op basis van onder meer de trailer weinig vertrouwen in dat er weer een (semi-)realistische, tactische shooter aankomt. Robotarmen? Zulu facepaints? Kom op zeg.
Dat is geen robotarm maar een prothese

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds op een vervolg van battefields heroes te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wat ik het meest grappige vindt is dat je volgens mij ingame amper wat gaat merken van al die customizations... Ten eerste zie je jezelf niet ingame (behalve in het menu). En het is niet zo dat je dadelijk een soldaat in een unicorn outfit gaat zien... Het gaat om facepaint en wat andere outfits dan de "saaie en sobere" outfits van de tweede wereldoorlog.

Ik heb er onwijs veel zin in. De enige shooter die ik dit jaar wil gaan aanschaffen. Enige jammere vind ik dat er ongetwijfeld weer geen helicopters in zitten :P Ik ben ontzettend slecht in het besturen van vliegtuigen, maar in enkele van de voorgaande delen was ik wel bovengemiddeld goed in het besturen van heli's. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DigitalError schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 06:46:
[...]

Een protese welke pas in 1946 beschikbaar was :) Was een post op Reddit erover met een link maar die ben ik even kwijt.

Maar goed. De hellriegel was ook nog een prototype wapen in WW1 en die ook gewoon in BF1. DICE kennende zal het vast wel zo historisch accuraat mogelijk willen maken ; maar wel met ruimte voor wat veranderingen (zoals o.a. de facepaint/camo's/etc.) om toch mee te kunnen met de huidige populaire games (CoD/Fortnite/etc.).

"Haters" gaat het spel toch wel krijgen. Of het nu hyper realistisch wordt of ala Battlefield Heroes.

Nu verwacht ik niet dat je daadwerkelijk in een roze camo of andere wazige outfits kunt rondlopen ala cod :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/11enim.jpg

Ik kan me niet voorstellen dat DICE daadwerkelijk deze tour op zou gaan. En als het wel gebeurd. Sja.... Jammer, maar zoals ik zelf al eerder zei, van mij part kunnen ze het helemaal vol stoppen met flashy camo's/facepaint/weet ik veel wat allemaal. Zo lang het qua gameplay maar goed zit. Plus, mocht er iemand in een volle roze camo rond rennen is diegene wel makkelijk te zien :+

één ding is zeker, DICE doet wel heel erg hun best om alles zo accuraat mogelijk te krijgen. Dat zie je wel aan BF1 aan alle kleine details. De manier van herladen van wapens en het hoge niveau van detail. Klein voorbeeld : Voor 1 van de pistolen heb je een speciale ammo case met 7 of 9 kogels. Als je vervolgens 2 schoten lost en herlaad, dan schiet die ammo case eruit. Maar er komen ook altijd de hoeveelheid kogels eruit welke er nog in zat. Het is maar een klein detail, maar dat laat wel zien hoe ver DICE kán gaan ermee. En ik ben er heilig van overtuigd dat ze dit met BFV nog een stapje er bovenop gaan doen. Zeker gezien het feit praktisch het gehele team vol liefde aan deze game werkt. En al helemaal de "veteranen" welke ook aan BF1942 hebben gewerkt.
uchiha tijntje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:37:
Ik heb er onwijs veel zin in. De enige shooter die ik dit jaar wil gaan aanschaffen. Enige jammere vind ik dat er ongetwijfeld weer geen helicopters in zitten :P Ik ben ontzettend slecht in het besturen van vliegtuigen, maar in enkele van de voorgaande delen was ik wel bovengemiddeld goed in het besturen van heli's. :)
Je hebt er nog kans op hoor! Er waren al helicopters tijdens WW2 in prototype. Dus wellicht...

En bovengemiddeld goed met heli's? Heb je bij Davand Peak (oid) @ BF3 met een heli door de tunnel kunnen vliegen? Onder bruggen door @ Siege of Shanghai/Golmund Railway? Loopings/kurketrekkers met de attack chopper? :+

[ Voor 15% gewijzigd door Reefun op 29-05-2018 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Reefun schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:43:
[...]
Je hebt er nog kans op hoor! Er waren al helicopters tijdens WW2 in prototype. Dus wellicht...

En bovengemiddeld goed met heli's? Heb je bij Davand Peak (oid) @ BF3 met een heli door de tunnel kunnen vliegen? Onder bruggen door @ Siege of Shanghai/Golmund Railway? Loopings/kurketrekkers met de attack chopper? :+
Bovengemiddeld is niet superieur ;) Maar ik kon echt aardig uit de voeten ja. Alhoewel ik infantry gewoon nog steeds het leukste blijf vinden. Mij vind je zelden terug in een voertuig. Het leukste vind ik om die voertuigen op te blazen :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Nog wat info op een rijtje: via https://www.bfnations.com/bfv/

EVERYTHING YOU NEED TO KNOW ABOUT BFV

Attention soldiers! As we approach the end of Battlefield 1, and look towards Battlefield V, we've rounded up all confirmed features that you need to know about the next Battlefield release into one straightforward article.

Below you can read up on what you can expect to find in the next Battlefield, and we'll be updating this as more information is released over the next coming weeks. Note that not all of these features may make it into the release of the game.

If you think we've missed something, would like to report an error, or just want to join the BFV hype train (toot toot!), then be sure to visit the BFNations Discord Server
General

2.png

Release date: October 19th for standard edition, October 16th for deluxe edition

Premium pass/content no longer exists

Confirmed: no “pay-to-win”. You cannot buy progression, and the focus is “play to progress”

There will be microtransactions, most likely just visual customisations for players, weapons and vehicles.

Devs say it’s a game “inspired by WW2, not an actual depiction”

More vertical gameplay, with bridges, high buildings etc.

Faction specific vehicles. Heavy vehicles will be countered by opposing team having lighter, more maneuverable vehicles. Asymmetric gameplay.

Elite classes & behemoths have been removed.

LIVE SERVICE

As part of live service, we’ll be receiving regular content updates:

Periodic release of new maps/themes, released as “chapters” or “seasons”

Regular assignments or challenges, offering rewards such as dog tags, weapon skins, facepaints etc. This will be tied into Grand Operations, with modified games offering daily/weekly challenges to unlock custom content.

BFV_RevealScreenshot_01(1).jpg
SETTING

So the setting is World War II.

Dynamic weather is back. Expect the whole scene around you to change with the weather, with rain, sandstorms, fog and more.

The 1st Chapter we will play at launch is called “Fall of Europe”

Mountains of Norway
Unravel the story of a young Norwegian resistance fighter during the German occupation. The story is told not in the grand scheme of saving the world, but from a more intimate perspective: saving your loved ones. For each story we want to find a new angle, a new palette, and new gameplay to ensure that you’ll never know what’s around the corner.

French countryside
Frantic fights in Northern France in an unexpected time period, early in the war. You’ll experience iconic WW2 elements such as paratroopers dropping from the sky near a mission-critical bridge. However, this time it’s part of the German offensive on the British positions along the Escaut, which later would lead to the dramatic events of Dunkirk.

Rotterdam

North Africa

Game modes

The classics are still around, with one big exception…

Conquest

Team Deathmatch

Domination

Conquest Assault

War Stories (Singleplayer)

Grand Operations
A large, 45-60 min game mode spread over 4 fictional days. You won’t always get to day 4..

Final stand - if its a draw or close, you get into the 4th day, 1 life each, low resources, heavy weather/effects. Last man standing wins.

Conquest Assault - Yet more gameplay, but can easily be modified as part of live service to offer extra rewards and customisation options.

Breakthrough - Cap points 1 by 1 in gruesome combat

Airborne - Jump out of an aircraft and right into the action

Combined Arms
Not seen since BF3, co-op makes a return in BFV. Play with your team to progress your soldier and player profile together. Fun!

Content

tigertank.png
Vehicles and Weapons

These are the weapons seen in the trailer and other BFV content which has been released. Expect more to be announced.

Ground Vehicles

Tiger 1 tank

Churchill tanks

AVRE 290mm Spigot mortar

Churchill gun carrier

Tiger tank

Kettenkraftrad

Volkswagen Kübelwagen

Panzer IV tank

Opel Blitz truck

Sd.Kfz. 251 Sonderkraftfahrzeug 251

Sturmtiger

333.jpg

Aircraft

Messerschmitt Bf 109

Junkers Ju 87

Spitfire

Bristol Blenheim

rendition1.img.jpg
444.jpg

Melee weapons

Cricket bat

Axe?

Katana

v1_rocket_calledin_by_squad_leader.png

Explosive weapons

Panzerschreck

Panzerfaust

V1 flying bomb

PIAT launcher

US M2 frag grenades

guns_get_bloody_and_dirty_during_combat_cool.png

Weapons

MG42

Thompson SMG

MP40 SMG

Sturmgewehr 44

Bren light machine gun

Lee-Enfield sniper

Sten SMG

Walther P38

M1 Carbine

Ribeyrolles 1918

SIG KE7 Light Machine Gun

Lewis gun

Erma EMP SMG

Gewehr 43

M1 Garand

Mkb 44

Kar 98k

M1911

Luger P08

Other

Flak 38 cannon

PAK 40 anti tank gun

Game mechanics

Gunplay

No more visual recoil, you will shoot where your gun is pointed.

Each gun has a unique recoil pattern which can be learned.

Bipods are now easier to set up.

Bullet penetration through thin wood, sheet metal, walls. Larger calibre weapons will penetrate thicker/denser materials.

Grenades - You can throw back grenades, and shoot them to make them explode sooner. They do not detonate as fast as in BF1.

“Sweet spot” for snipers to do max damage is gone. No ideal distance.

Bayonet charging still exists, however bayonet takes up a gadget slot.

Player movement

Your character will now react with walls, and doors, putting weight into the things it collides against. You may stumble.

Jumping out of windows - No more breaking windows, you can jump, and then roll as you hit the ground to retain your momentum.

Your character will adapt depending on the environment it is moving in. Mud, tall grass, water etc. This is visual and does not affect gameplay.

You can dive in all directions, and shoot while in the air (with a large accuracy penalty). There is a cooldown on this ability to prevent abuse (zouzou slides ;))

Player interactions

Players can be knocked over and away from large explosions, as long as you’re not in the kill radius.

If you are dying, you can be dragged around by other players to a safer spot, where you can be revived.

Ragdoll animations are now serverside. What happens to your limp, dying body, is everyone’s business

New Melee animations with gadgets such as the garotte, cricket bat etc.

You will need to interact more with the world around you. Picking up ammo, med kits, healing and more will require you to press a button and will take longer.

sandbags_fortifications_and_anti_tank.png
Environment

Procedural destruction system - nothing is the same. Debris will fall after the inital damage depending on density/weight of material.

Explosions and how they occur affect how something is destroyed. For example debris will fly outwards if an explosion takes place inside a building. A tank shell will implode the house instead.

You can now tow stationary weapons such as the field gun, AA, and also resupply stations.

You can still roadkill.

Spotting. 3D spotting is gone, and the player has to rely more on scanning the environment for movement, listening for footsteps and gunshots. Callouts are still in the game however gadgets need to be used to spot effectively.

798.jpg
Squadplay/ingame features

It looks like 4 man squads are back, yay.

Squad leader able to use squad accumulated points to call in different types of support. Squad leader has a radio, calls in and marks something on the map to have it drop

V1 rocket or JB2 rocket (easy to break through fortifications with)

Med kits /ammo supply drop

Smoke barrage

Call in “hero vehicles” as a squad leader - Sturmtiger and Churchill Crocodile - 4 man tanks, only able to be used by your squad, other people cannot enter the vehicles.

The squad can build up the “re-enforcement meter” by..

Capping objectives

Handing out ammo

Killing enemies

Healing/reviving squad

Build fortifications
Every class CAN DO THIS - Supports can do this faster + gun emplacements and resupply points + rebuild damaged fortifications

Toolbox instead of gas mask for support class

Walls

Sandbags

Foxholes

Barbed wire

Trenches

Tank traps

Rebuild destroyed buildings too

Buddy system, anyone in a squad can revive you, however it takes longer than a medic takes, and only gives you a little health. The rest is up to you.

Designated points at flags to stock up on ammo and meds etc

Looting dead enemies

Spawn system

You get shot.. and

You go into revive animation, you can look around and call for help. There is a timer.

No revive? you can go to a full screen POV of the squad mates “over the shoulder view”. This has a timer.

If all squad mates are dead, you go back to normal “birds eye view” spawn screen instead.

Customisation and Progression

565.jpg
Cosmetic customisation (soldier)

Facial structure

Facial accessories (bandages, glasses etc)

Tattoos

Torso/legs/boots custom clothing and accessories, such as compass

Possibly prosthetics, deeper level of visual customisation

Cosmetic CUSTOMIZATION (weapons/vehicles)

Camouflage/custom skins for both weapons and vehicles. Skins can be unlocked by playing

Potentially renaming vehicles

5-7 parts of the gun can be customised

"Vehicles were often mobile homes and the scars from endless fights should show. Personal touches and modifications were also common during the war. We’ve implemented this to allow you to visualize your own personalities and gameplay styles in brand-new ways.

Progression

You will be able to unlock all types of available content just by playing the game. You can rank up your skill tree, and this allows you to unlock new features for weapons, vehicles and soldier customisations.

This is part of the Live service, with assignments, daily orders, special assignments.

Weapon CUSTOMIZATION affecting GAME PLAY

Suppressors

Bipods

Fore grips

Sights/scopes

Archetypes

Highly specialized archetypes called exotics such as a recon paratrooper, stealthy short-range behind enemy lines person who uses a suppressed SMG and silent gadgets like pistols and garrotes comes with silent footsteps and throwing knives. You can also choose between gadgets like: grenade gun smoke, flare gun and throwing knifes.

Each class has its own sets of archetypes, that you’ll unlock by playing and leveling up your class. In its current state, you start with 1 archetype unlocked, and the first one after that is unlocked when you’ve reached level 4 with your specific class.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:13
Goed verhaal, lekker kort ook :9

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:53:
Grand Operations
A large, 45-60 min game mode spread over 4 fictional days. You won’t always get to day 4..

Final stand - if its a draw or close, you get into the 4th day, 1 life each, low resources, heavy weather/effects. Last man standing wins.

Conquest Assault - Yet more gameplay, but can easily be modified as part of live service to offer extra rewards and customisation options.

Breakthrough - Cap points 1 by 1 in gruesome combat

Airborne - Jump out of an aircraft and right into the action
Nee!! Daar gaat Operations :( :(

Dus het is geen Operations zoals in BF1 maar meerdere modi. Daar baal ik wel van. Hoop maar dat er genoeg voertuigen in iedere modi zitten dan. Niet dat je dan hetzelfde krijgt als met de huidige Operations dat je eerst een map krijgt waarbij je tanks/vliegtuigen erbij krijgt ; en de andere map enkel 2 voertuigen maar geen vliegtuigen.

Nou ja. Time shall tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09 14:33
Dus, als ik het goed begrijp, als je op grand operations gelijk speelt over de eerste 3 dagen krijg je op de vierde dag een soort Pubg BR dag, waarbij alle spelers 1 leven hebben en het winner chicken dinner is voor de laatste speler.

Ik vraag me af of dit leuk is. Ik heb er zo mijn twijfels bij, ben bang dat het 1 groot Camfest wordt. En hoe zou dat zitten met voertuigen op dag 4? Heb je bv nog steeds tanks en vliegtuigen?

Na de trailer heb ik mij wel neergelegd bij alle vrijheden die je qua visuals hebt. Uiteindelijk gaat het toch om de gameplay en hoe het spel wegknalt. Net als in alle voorgaande delen schiet ik toch op alles wat beweegt, met of zonder metalen arm, met of zonder roze kleurtjes op je gezicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Pas08 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:27:
Dus, als ik het goed begrijp, als je op grand operations gelijk speelt over de eerste 3 dagen krijg je op de vierde dag een soort Pubg BR dag, waarbij alle spelers 1 leven hebben en het winner chicken dinner is voor de laatste speler.

Ik vraag me af of dit leuk is. Ik heb er zo mijn twijfels bij, ben bang dat het 1 groot Camfest wordt. En hoe zou dat zitten met voertuigen op dag 4? Heb je bv nog steeds tanks en vliegtuigen?
Niet als je gelijk speelt, maar als het dicht bij elkaar ligt. Hoeft geen gelijkspel te zijn.

Verder is er nog weinig info over. Dus hoe ze dit gaan aanpakken is niet duidelijk.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33

Na de trailer heb ik mij wel neergelegd bij alle vrijheden die je qua visuals hebt. Uiteindelijk gaat het toch om de gameplay en hoe het spel wegknalt. Net als in alle voorgaande delen schiet ik toch op alles wat beweegt, met of zonder metalen arm, met of zonder roze kleurtjes op je gezicht.
Maar dice heeft toch al gezegd dat die Skins gewoon uit te zetten zijn door jezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalError schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:49:
[...]

Maar dice heeft toch al gezegd dat die Skins gewoon uit te zetten zijn door jezelf
Is dat zo? Dat heb ik dan gemist. Dat zou wel fijn zijn, want ik hoef niet per se al die flashy sh*t te zien en met mij vele anderen gok ik zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:58

Niet alleen dat: hoeveel mensen blijven dan tot het einde van de match? Ik denk dat je zo veel mensen wegjaagt of forceert om te kijken hoe 2 campers elkaar niet opzoeken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

DigitalError schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 06:46:
[...]

Heb denk ik in mijn leven duizenden en duizenden foto's gezien van WW2, boeken verslonden en verslind ik nog steeds. Maar nog nooit, echt nooit, heb ik een foto gezien van een vent of vrouw met een prothese of robotarm of wat voor kunstmatig ding dan ook die een Tommy gun, BAR, MG42, katana, Schmeiser, of een ander wapen vast houdt in een vuurgevecht in WW2. Het is hoe dan ook volslagen debiel om zoiets in je trailer te stoppen :/

Steam || Diablo 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Als ze slim zijn creëren ze een kunstmatige cirkel die steeds kleiner wordt door middel van bijvoorbeeld artillery strikes of wat dan ook :P
l0n3w012ph schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:54:
[...]

Heb denk ik in mijn leven duizenden en duizenden foto's gezien van WW2, boeken verslonden en verslindt ik nog steeds. Maar nog nooit, echt nooit, heb ik een foto gezien van een vent of vrouw met een prothese of robotarm of wat voor kunstmatig ding dan ook die een Tommy gun, BAR, MG42, katana, Schmeiser, of een ander wapen vast houdt in een vuurgevecht in WW2. Het is hoe dan ook volslagen debiel om zoiets in je trailer te stoppen :/
Heb je in die boeken wel gezien hoe iemand uit een vliegtuig op een zeppelin springt, daar iemand vermoord en uiteindelijk nog een keer naar beneden springt en een C4 explosive aanbrengt op een tank en de tank opblaast?

Laten we redelijk blijven. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

uchiha tijntje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:56:
Als ze slim zijn creëren ze een kunstmatige cirkel die steeds kleiner wordt door middel van bijvoorbeeld artillery strikes of wat dan ook :P

[...]

Heb je in die boeken wel gezien hoe iemand uit een vliegtuig op een zeppelin springt, daar iemand vermoord en uiteindelijk nog een keer naar beneden springt en een C4 explosive aanbrengt op een tank en de tank opblaast?

Laten we redelijk blijven. ;)
Dan krijgen we de discussie Realisme vs Authentiek weer. Die wil je niet. Trust me. ;)

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

8GUS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:02:
[...]

Dan krijgen we de discussie Realisme vs Authentiek weer. Die wil je niet. Trust me. ;)
I know :), daarom ook de opmerking om redelijk te blijven. Het kan niet zwart-wit gezien worden, zoals nu wel vaak gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:58
Lister_Storm schreef op maandag 28 mei 2018 @ 23:39:
Ik heb de Battlefield series van dag 0 gespeeld (online multiplayer met Codename Eagle)
Wauw, was Codename Eagle het begin? :D Die heb ik ook nog grijs gespeeld haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

uchiha tijntje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:09:
[...]

I know :), daarom ook de opmerking om redelijk te blijven. Het kan niet zwart-wit gezien worden, zoals nu wel vaak gebeurd.
Dat ben ik met je eens. Helemaal aangezien we nog steeds niets weten afgezien van een CGI trailer.

Dat er protheses en facepaint inzitten moeten we maar gewoon accepteren. En persoonlijk vind ik de prothese ook vreemd hoor. De facepaint heb ik geen moeite mee. Plus dat we niet weten hoe dit geinplementeerd gaat worden, hoe je het kunt verkrijgen, hoe goed dit te zien is. Of je dit kunt uitzetten wellicht.

Bricks In Motion

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik hoop dat Rush nog terugkeert, maar dan wel 16v16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8GUS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:18:
[...]

Dat ben ik met je eens. Helemaal aangezien we nog steeds niets weten afgezien van een CGI trailer.
CGI trailer? Was gewoon de ingame engine voor zover ik weet hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Reefun schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:19:
[...]

CGI trailer? Was gewoon de ingame engine voor zover ik weet hoor?
Het wordt nergens vermeld. Maar goed, dat het CGI is wordt ook niet vermeld :P

Maar als we ervan uit gaan dat het wel game engine is. Dan zal dit gewoon een gescript event zijn. Er zal in ieder geval links en rechts aan gesleuteld zal zijn. Same difference naar mijn mening.

[ Voor 3% gewijzigd door 8GUS op 29-05-2018 09:23 ]

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8GUS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:22:
[...]

Het wordt nergens vermeld. Maar goed, dat het CGI is wordt ook niet vermeld :P

Maar als we ervan uit gaan dat het wel game engine is. Dan zal dit gewoon een gescript event zijn. Er zal in ieder geval links en rechts aan gesleuteld zal zijn. Same difference naar mijn mening.
Nou ja. Technisch gezien is heel het spel CGI natuurlijk :+ Maar onder een CGI Trailer versta ik ; Beelden van een game welke niet middels de in-game engine zijn gemaakt. Net zoals het eerste filmpje van the Witcher 3 bijvoorbeeld. Dat ziet er net een stuk strakker uit dan de game zelf.

Maar inderdaad. Het wordt niet specifiek vermeld. Bij de BF1 reveal trailer werdt dit wél specifiek vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Laatst online: 10-09 19:28
Grand Operations
Oeh, dit is wel interessant... :P
Daarnaast hoop ik op wat meer mappen in steden/dorpen (aka close combat), Amiens is altijd groot favoriet als men mag voten op de volgende map. Hopelijk hebben ze hiernaar geluisterd/gekeken (wishfull thinking O-) :z )

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ben wel benieuwd of Dice een beetje het verloop van de oorlog gaat volgen mbt de nieuwe mappen. Niet dus dat je bij de release van de game al in de straten van Berlijn kan knallen. Bij de release lijkt het erop dat het de Fall of Europe gaat worden, dus de slag om Engeland, Val van Parijs, bommen op Rotterdam.

Het zogenaamde 2e map pack kan dan bv Afrika zijn en Stalingrad en de Pacific etc etc....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

uchiha tijntje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:37:
Wat ik het meest grappige vindt is dat je volgens mij ingame amper wat gaat merken van al die customizations... Ten eerste zie je jezelf niet ingame (behalve in het menu). En het is niet zo dat je dadelijk een soldaat in een unicorn outfit gaat zien... Het gaat om facepaint en wat andere outfits dan de "saaie en sobere" outfits van de tweede wereldoorlog.

Helicopters in een WWII game zou ook wel weer passen bij de uitspraak die gedaan is tijdens de reveal.

"The World War 2 experience no one has seen before"

Nee duh, het is geen WWII experience. 8)7

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

MRE-Inc schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:51:
Ben wel benieuwd of Dice een beetje het verloop van de oorlog gaat volgen mbt de nieuwe mappen. Niet dus dat je bij de release van de game al in de straten van Berlijn kan knallen. Bij de release lijkt het erop dat het de Fall of Europe gaat worden, dus de slag om Engeland, Val van Parijs, bommen op Rotterdam.

Het zogenaamde 2e map pack kan dan bv Afrika zijn en Stalingrad en de Pacific etc etc....
Zoals in die video van Jackfrags zou het wel eens kunnen gaan lopen ja. 4 of 5 jaren plan met ieder jaar of om het half jaar een nieuwe mappack. Beginnend in 1940 (release game), 1941 een half jaar tot een jaar later, etc.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:39
Dat klinkt wel leuk, maar dan moet de playerbase wel blijven. Anders houden ze het volgens mij nooit zo lang vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Stefmeister schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:16:
Dat klinkt wel leuk, maar dan moet de playerbase wel blijven. Anders houden ze het volgens mij nooit zo lang vol.
Ze noemen dat Tides of War en is deel van de "live" experience zoals veel games dat tegenwoordig hebben. Ook iets nieuws voor BF trouwens. Dus in plaats van DLC hebben ze nu dit en willen ze hun centen verdienen met de verkoop van cosmetics.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

8GUS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:58:
[...]

Zoals in die video van Jackfrags zou het wel eens kunnen gaan lopen ja. 4 of 5 jaren plan met ieder jaar of om het half jaar een nieuwe mappack. Beginnend in 1940 (release game), 1941 een half jaar tot een jaar later, etc.
Hmm dat gedeelte heb ik dan gemist dat ze het willen verspreiden over 4 jaar. Dan gaat alles wel heel erg om. Lijkt me sterk dat na 2 jaar nog velen BF5 spelen. Tegen die tijd wil men wat nieuws. Tenzij Dice het zo weet te maken dat het interessant blijft na 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

MRE-Inc schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:23:
[...]

Hmm dat gedeelte heb ik dan gemist dat ze het willen verspreiden over 4 jaar. Dan gaat alles wel heel erg om. Lijkt me sterk dat na 2 jaar nog velen BF5 spelen. Tegen die tijd wil men wat nieuws. Tenzij Dice het zo weet te maken dat het interessant blijft na 2 jaar.
4 jaar zou ideaal zijn, maar dat lijkt me ook niet. Iets wat ik dacht hoor. werd niet in de video zo vermeld. Denk dat je met 2 jaar dichter in de buurt komt inderdaad. Battlefield 1 komt ook uit oktober 2016 en zal nu ook geen grote updates meer krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door 8GUS op 29-05-2018 10:26 ]

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8GUS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:58:
[...]

Als dat zo is dan hoop ik dat ze het beter aanpakken als met Star Wars : Battlefront 2. Daar is een soort gelijk systeem en na ruim een half jaar na release zijn er uit mijn hoofd maar een paar mappen bij gekomen. Waarvan 1 of meerdere zelfs enkel een re-make van Battlefront 1 (2015)...

Als ze het echt als zijnde een live service doen, dan mag je hopen dat ze het ook consequent blijven aanvullen. Anders hou ik mijn hart vast voor de playerbase voor BFV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Reefun schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:26:
[...]

Als dat zo is dan hoop ik dat ze het beter aanpakken als met Star Wars : Battlefront 2. Daar is een soort gelijk systeem en na ruim een half jaar na release zijn er uit mijn hoofd maar een paar mappen bij gekomen. Waarvan 1 of meerdere zelfs enkel een re-make van Battlefront 1 (2015)...

Als ze het echt als zijnde een live service doen, dan mag je hopen dat ze het ook consequent blijven aanvullen. Anders hou ik mijn hart vast voor de playerbase voor BFV.
Had m'n post iets aangepast. Dacht allereerst zelf aan een jaar of 4 maar dat is niet realistisch. 2 lijkt logischer.

Wat betreft battlefront. Die game had bij launch al hele dikke problemen en controversie wat betreft de P2W lootboxes. Dus die playerbase was al weg voordat ze fatsoenlijk wat konden doen. Wat je dan ook uitbrengt, dat boeit dan niemand meer.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:58
MRE-Inc schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:51:

Als ze werkelijk met 7 maps lanceren dan krijg je hetzelfde als met SWBF1: Te weinig content. Ik ga niet weer een jaar met maar 7 maps zitten spelen om vervolgens ineens 5 in een korte tijd te krijgen. Ja voor die modus is het leuk als het opbouwt maar doe mij maar gewoon conquest met een maprotatie van 12 oid. Tenzij het allemaal pareltjes zijn ga ik 7 maps niet lang spelen

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Martinspire schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:41:
[...]

Als ze werkelijk met 7 maps lanceren dan krijg je hetzelfde als met SWBF1: Te weinig content. Ik ga niet weer een jaar met maar 7 maps zitten spelen om vervolgens ineens 5 in een korte tijd te krijgen. Ja voor die modus is het leuk als het opbouwt maar doe mij maar gewoon conquest met een maprotatie van 12 oid. Tenzij het allemaal pareltjes zijn ga ik 7 maps niet lang spelen
Ik denk niemand. Tevens wil iedereen graag vanaf het begin de landing in Normandië wel spelen. Dat blijft toch wel een erg intressante map setting. Of er een aparte map voor komt, moet nog blijken, maar ik denk niet dat wanneer deze map aangekondigd wordt, dat men daar 1,5 jaar op wil wachten. En zo zijn er misschien nog wel een paar settings die graag vanaf het begin gespeeld willen worden, maar pas later in de oorlog (1944 en later) hebben plaatsgevonden (de veldslagen bedoel ik dan). Bv, het Ardennen Offensief van de Duitsers.

Maprotatie van ongeveer 10-12 vanaf het begin is idd wel het minimum.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Het is toch wel zo jammer dat bij de aankondiging van een (BF) game de discussies niet hoofdzakelijk gaat om gameplay, nieuwe features etc maar over customization, monetization, mtx en skins. Dat mag DICE/EA toch wel worden aangerekend hoor, helaas vallen veel mensen (ook hier) vooral elkaar aan als ze voor of tegen bepaalde aspecten zijn in plaats van een leuke inhoudelijke discussie over die aspecten.

Krijg een enorme flashback naar de Battlefront 2 release, weinig inhoudelijke discussies, veel 'de game is nog niet uit, loop niet te zeuren' vs 'omfg de game wordt niet wat ik er van verwacht heb' met weinig er tussenin.

Wat ook erg aan Battlefront 2 doet denken, is die live service. Ik hoop echt dat BF V een stuk meer te bieden heeft bij launch en niet voortijdig de stekker eruit wordt getrokken als er te weinig wordt verdiend met de cosmetics zoals Battlefront 2 kopers nu ervaren.

Die skins kunnen mij persoonlijk echt de reet roesten, als ik het gunmodel weg zou kunnen halen met een console command zoals 'vroeger' en er een blauw vs rood team van zou kunnen maken, dan ben ik de eerste die het doet. Bij gebrek daar aan: kleinste playermodel en die zo min mogelijk zichtbaar is voor mij de enige optie. Gameplay over graphics en ik hoef me niet te uiten als een uniek individu in een teambased shooter.

Zolang het MIJN gameplay niet negatief beïnvloed, vind ik alles best, maar om nou te zeggen dat cosmetic customizations geen negatieve gevolgen voor de game kunnen hebben, dat is ook wel wat naïef. Bijvoorbeeld, gezien de aangekondigde aanpassingen aan 3D spotting wordt zichtbaarheid en camouflage belangrijker. Hoe zichtbaarder de vijand, des te beter, al lopen ze allemaal als clown. Maar aangezien dit een squadbased game is, (en squadplay wordt veel belangrijker zo lijkt het nu) zit ik er niet op te wachten als ik een mooie flank of push begin te maken in een forest map en er spawnt een indiaan of iemand met winter camo en een oranje gun op me die gewoon niet te missen zijn. Of dat m'n squad bezig is met assignments voor nieuwe skins in plaats van met mij mee te spelen voor de objective en de winst.

Het is nu aan DICE/EA om daar de goede balans tussen te vinden, dat kan echt alle kanten op nu. Het is zo zonde dat de nadruk is gelegd op customization, explosives en een zwaar scripted showcase in plaats van alle erg goed klinkende aanpassingen aan de gameplay t.o.v. BF1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Martinspire schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:41:
[...]

7 mappen te weinig content? Als het mappen zijn als Strike at Karkand, Wake Island, Daqing Oilfields, Dalian Plant, Sharqi, Operation Cleansweep, Gulf of Oman....

Dan vermaak ik me zeker een jaar! Maar de mappen moeten wel goed map design hebben EN groot zijn. De mappen in BF3 en 4 hadden er een handje van om heeeel veel ruimte in beslag te nemen met 5 vlaggen op een hoopje.

7 is prima in een rotation wat mij betreft. Maar het moet geen jaren duren voor nieuwe content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

is er al meer bekend over die live service die ze willen uitbrengen.. Misschien is dit wel de paid subscription die je nodig hebt om de nieuwe dingen te kunnen blijven spelen online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:54:
Zolang het MIJN gameplay niet negatief beïnvloed, vind ik alles best, maar om nou te zeggen dat cosmetic customizations geen negatieve gevolgen voor de game kunnen hebben, dat is ook wel wat naïef. Bijvoorbeeld, gezien de aangekondigde aanpassingen aan 3D spotting wordt zichtbaarheid en camouflage belangrijker. Hoe zichtbaarder de vijand, des te beter, al lopen ze allemaal als clown.
Maar aangezien dit een squadbased game is, (en squadplay wordt veel belangrijker zo lijkt het nu) zit ik er niet op te wachten als ik een mooie flank of push begin te maken in een forest map en er spawnt een indiaan of iemand met winter camo en een oranje gun op me die gewoon niet te missen zijn.
Of dat m'n squad bezig is met assignments voor nieuwe skins in plaats van met mij mee te spelen voor de objective en de winst.
Precies. (y)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Stronkie schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:24:
is er al meer bekend over die live service die ze willen uitbrengen.. Misschien is dit wel de paid subscription die je nodig hebt om de nieuwe dingen te kunnen blijven spelen online
Er komt geen payed subscription en geen premium. Live service is het updaten en toevoegen van nieuwe content. Het verdienmodel wordt net als bij vele andere games het kopen van cosmetics. Of dat met lootboxes geregeld wordt of door middel van what you see is what you get weten we nog niet.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
MRE-Inc schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:49:
[...]

Ik denk niemand. Tevens wil iedereen graag vanaf het begin de landing in Normandië wel spelen. Dat blijft toch wel een erg intressante map setting. Of er een aparte map voor komt, moet nog blijken, maar ik denk niet dat wanneer deze map aangekondigd wordt, dat men daar 1,5 jaar op wil wachten. En zo zijn er misschien nog wel een paar settings die graag vanaf het begin gespeeld willen worden, maar pas later in de oorlog (1944 en later) hebben plaatsgevonden (de veldslagen bedoel ik dan). Bv, het Ardennen Offensief van de Duitsers.

Maprotatie van ongeveer 10-12 vanaf het begin is idd wel het minimum.
Ik vind het juist wel tof als ze beginnen in 1940 en dan in ongeveer 2 jaar naar 1944 toe werken. ( Elk half jaar een jaartje opschuiven bijv ) Ik hoef niet persé gelijk Omaha beach te spelen, het is zeker vet als die uiteindelijk komt maar heb dat ook al vaker gedaan en vind nieuwe theaters dan wel gaver om te ontdekken dan bestaande maps. Daarnaast met verschillende speelmodi en steeds nieuwe wapens lijkt mij het ook niet zo gauw saai worden als ze dit concept zouden hanteren.

Gezien de bestaande locaties die nu bekend zijn ( Rotterdam, Noord Afrika, Frankrijk, Noorwegen ) ziet het er naar uit dat we sowieso early war periode ingaan. Dus verwacht geen Omaha op launch denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

8GUS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:36:
[...]

Er komt geen payed subscription en geen premium. Live service is het updaten en toevoegen van nieuwe content. Het verdienmodel wordt net als bij vele andere games het kopen van cosmetics. Of dat met lootboxes geregeld wordt of door middel van what you see is what you get weten we nog niet.
Ik heb nog nooit cosmetics gekocht in een game, maar ik denk dat ik op dag 1 zo'n ubergave facepaint ga kopen :o

Maar even on a serious note... Ik vind een verdienmodel met cosmetics, waarbij de "DLC" gratis en voor iedereen is en dus ook geen verdeelde userbase gaat krijgen EN er geen Pay to Win systeem wordt gehanteerd wel ideaal. Bijv. een Call of Duty die ook cosmetics heeft, maar ook betaalde DLC. Dat is pas dubbelop.

[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-05-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf ook totaal geen moeite met het aanschaffen van cosmetics als ze er een beetje goed uit zien en bij mijn manier van spelen passen. Liever dat dan een premium model :)

Scheelt ook wel dat ik genoeg inkomen heb om dat makkelijk te kunnen betalen, dat was als tiener/student natuurlijk wel anders. Voor hen is het mooi dat er whales zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

StealthyPeanut schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:22:
[...]

7 mappen te weinig content? Als het mappen zijn als Strike at Karkand, Wake Island, Daqing Oilfields, Dalian Plant, Sharqi, Operation Cleansweep, Gulf of Oman....

Dan vermaak ik me zeker een jaar! Maar de mappen moeten wel goed map design hebben EN groot zijn. De mappen in BF3 en 4 hadden er een handje van om heeeel veel ruimte in beslag te nemen met 5 vlaggen op een hoopje.

7 is prima in een rotation wat mij betreft. Maar het moet geen jaren duren voor nieuwe content.
Map design is wel een ding ja.... Kijk eens voor de gein hoe breed Fao Fortress is in Conquest in BF1. Ik denk dat 60% van de map niet gebruikt wordt omdat het water is. Als je met een vliegtuig het water overvliegt, kun je best een eind vliegen voordat je out of bounds bent. Als je het mij vraagt erg zonde van de ruimte.

Ik hoop dus wel dat Dice echte BF mappen gaat maken en niet van die Operation Metro achtige mappen met choke points ed. Gewoon de hele map kunnen gebruiken. Flank mogelijkheden zodat je eigenlijk altijd voor en achter je vijanden kan verwachten.

De Russische mappen waarin momenteel vliegtuigen zitten, zijn ook zo beperkt qua luchtruim. Ja kan op die map met die grote vlakte nauwlijks buiten bereik van de AA guns weg vliegen of je zit al weer out of bounds. Dat is gewoon echt slecht map design.

Verder de vlaggenmasten die je bij Conquest hebt...Hoe vaak ik daar al tegenaan ben gevlogen in een pot Operations !!!. Die vlaggen masten moeten gewoon weg in Operations gezien je er niks aan hebt. Ja je kan er tegen aan vliegen en crashen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NOynQL77N8E]
Wel lache zijn commentaar.
4:20 valt hem wel op hoe snel je een plane neer haalt..... :o

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:52:
[...]
Verder de vlaggenmasten die je bij Conquest hebt...Hoe vaak ik daar al tegenaan ben gevlogen in een pot Operations !!!. Die vlaggen masten moeten gewoon weg in Operations gezien je er niks aan hebt. Ja je kan er tegen aan vliegen en crashen.... :(
:D :D :D :D :D :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:52:
[...]

Map design is wel een ding ja.... Kijk eens voor de gein hoe breed Fao Fortress is in Conquest in BF1. Ik denk dat 60% van de map niet gebruikt wordt omdat het water is. Als je met een vliegtuig het water overvliegt, kun je best een eind vliegen voordat je out of bounds bent. Als je het mij vraagt erg zonde van de ruimte.

Ik hoop dus wel dat Dice echte BF mappen gaat maken en niet van die Operation Metro achtige mappen met choke points ed. Gewoon de hele map kunnen gebruiken. Flank mogelijkheden zodat je eigenlijk altijd voor en achter je vijanden kan verwachten.
Bij Fao Fortress is dat water natuurlijk zo groot omdat die Behemoth daar moet kunnen varen en vliegtuigen en boten die Behemoth van afstand moeten kunnen aanvallen. Anders was die map ook niet zo groot geweest.

Voor mij zijn mappen als Monte Grappa prima, je hebt genoeg flanking mogelijkheden maar de gameplay is wel geconcentreerd en je hebt geen ellendige open stukken.
Operation Metro was ook een prima map voor mij, echter wel in 32 man Rush. Wat je zag is dat velen hem in Conquest speelde en dat paste er gewoon niet bij.
Prachtig als een vliegtuig daar tegenaan crasht _/-\o_ Mag van mij er wel in blijven :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
PatRamon schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:53:
[video]
Wel lache zijn commentaar.
4:20 valt hem wel op hoe snel je een plane neer haalt..... :o
Ik heb deze streamer al een paar keer bij suggesties gezien. Na het kijken van dit filmpje ben ik blij dat ik er niet eerder naar ben gaan kijken.

Die gast kan zelf toch ook zien, er wordt een grenade die kant op gegooid, welke hij kapotschiet, waarna het vliegtuig neerstort.

Zoals hij het zegt is het alleen een simpele burst van die LMG, wat onzin is.

Tuurlijk is het filmpje niet realistisch en over-the-top, maar niet zo erg als hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Kaasdipje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:58:
[...]

Ik heb deze streamer al een paar keer bij suggesties gezien. Na het kijken van dit filmpje ben ik blij dat ik er niet eerder naar ben gaan kijken.

Die gast kan zelf toch ook zien, er wordt een grenade die kant op gegooid, welke hij kapotschiet, waarna het vliegtuig neerstort.

Tuurlijk is het filmpje niet realistisch en over-the-top, maar niet zo erg als hij zegt.
Had de video en youtuber nog nooit gezien, En voor mij ook de laatste keer. Dit is echt tenenkrommend.

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Kaasdipje DrDisrespect is een typetje en zijn kijkers verwachten idiote en over the top reacties gecombineerd met een groot ego. Het is een rol die hij speelt en dit hoort daar ook bij, dat verwachten de mensen die zijn streams kijken. Als je dat typetje niet kan waarderen dan zal je al dit soort video's ook kunnen overslaan, doe ik zelf ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Kaasdipje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:58:
[...]

Gewoon met een korrel zout nemen :Y) :7

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Vooral niet serieus nemen! Heerlijk om zijn compilaties te kijken; uniek typetje met heerlijke over-the-top gescheld en gezeik: love it :). Een hele stream kijk ik niet (geen tijd voor en behoefte aan), maar zijn compilaties vind ik echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:07:
Vooral niet serieus nemen! Heerlijk om zijn compilaties te kijken; uniek typetje met heerlijke over-the-top gescheld en gezeik: love it :). Een hele stream kijk ik niet (geen tijd voor en behoefte aan), maar zijn compilaties vind ik echt geweldig.
Precies, sommige streamers kunnen zich zo druk en kwaad over maken :9~
*Leukste wat er is als iemand zicht druk of kwaad maakt over iets :z

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:58:
[...]

Bij Fao Fortress is dat water natuurlijk zo groot omdat die Behemoth daar moet kunnen varen en vliegtuigen en boten die Behemoth van afstand moeten kunnen aanvallen. Anders was die map ook niet zo groot geweest.

Voor mij zijn mappen als Monte Grappa prima, je hebt genoeg flanking mogelijkheden maar de gameplay is wel geconcentreerd en je hebt geen ellendige open stukken.
Operation Metro was ook een prima map voor mij, echter wel in 32 man Rush. Wat je zag is dat velen hem in Conquest speelde en dat paste er gewoon niet bij.
@MRE-Inc heeft het voornamelijk over de out of bounds m.b.t. vliegtuigen. Wat inderdaad ook erg krom is bij sommige mappen (zeker die van de Russische DLC). Bij Fao Fortress heb je een enorm gebied met water. Dat zou dan goed stroken met de Dreadnought inderdaad. Maar, er zitten ook enorme stukken berg aan de westkant van de map waar je nog over heen kunt vliegen. Hetzelfde trouwens bij Sinai Desert. Enorme open stukken waar je kunt vliegen om rustig te repairen en niet out of bounds raakt.

Maar als je dan bijv. Galicia erbij pakt, dan is de out of bounds ontzettend klein waardoor je bijna niet fatsoenlijk kunt repairen. De out of bounds aan de zijkanten is dan zo smal, dat je praktisch geen kant op kunt. Nu zullen de meeste anti-vliegtuigen personen dat prima vinden, snap ik. Maar het is gewoon niet consequent. Bij de ene map heb je letterlijk zeeën van ruimte en dan nog enorme gebieden over de bergen. En de andere map kun je amper je kont keren 8)7. Er zit gewoon géén duidelijke logica in helaas.

Ik denk echter dat met BFV dat de mappen veel opender gaan worden. Mede dankzij het feit dat je nu zelf fortificaties e.d. kunt bouwen en dus meer mogelijkheden ermee krijgt. Ik verwacht echter ook dat ze alsnog een aantal infantry only mappen gaan maken waarbij je maar een klein aantal chokepoints gaat krijgen (inderdaad zoals Operation Metro of Operation Locker). Dit voornamelijk omdat de BF community helemaal verzot is op die mappen. Hoe vaak ik wel niet een Operation Only of Operation Locker only servers voorbij heb zien komen met 300% ticket rate e.d.
Prachtig als een vliegtuig daar tegenaan crasht _/-\o_ Mag van mij er wel in blijven :Y)
Inderdaad! Je weet dat ze er zitten én dat je er tegen aan kunt crashen. Eigen schuld dikke crash!

Zeg ik dan wel heel leuk.... Maar gister avond vloog ik tot 2x (!!!) toe tegen een mast op @ Monte Grappa. To be fair, dat kwam omdat de fortress gun mijn vliegtuig alle kanten op gooide :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Reefun schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:12:
[...]
Ik denk echter dat met BFV dat de mappen veel opender gaan worden. Mede dankzij het feit dat je nu zelf fortificaties e.d. kunt bouwen en dus meer mogelijkheden ermee krijgt. Ik verwacht echter ook dat ze alsnog een aantal infantry only mappen gaan maken waarbij je maar een klein aantal chokepoints gaat krijgen (inderdaad zoals Operation Metro of Operation Locker). Dit voornamelijk omdat de BF community helemaal verzot is op die mappen. Hoe vaak ik wel niet een Operation Only of Operation Locker only servers voorbij heb zien komen met 300% ticket rate e.d.
De grootste clusterfuck map was Metro 64p 500% Ticket Rate HC.

Iedereen met een M203 van een grote afstand easy kills maken, lekker reviven, support points etc etc.. Kansloze mappen om lekker je stats te speccen. dit soort zaken horen niet in deze game thuis als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Nu de beta er weer aankomt moet me weer denken aan de beta van battlefield 3....

Toen ze de servers hadden gehackt :+ :+
Naar 128players no reload ect ect :9
De ban hammer ging wel massaal los toen

5m59s

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Ben erg benieuwd naar deze game. Heb zelf (helaas) BF4 moeten missen omdat ik geen console/pc had die hem aan kon.

Heb nu een xbox one en ga deze vanavond preorderen bij bol.com. Game lijkt mij geweldig.

[ Voor 10% gewijzigd door Meneer iCy op 29-05-2018 12:47 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:30:
[...]

De grootste clusterfuck map was Metro 64p 500% Ticket Rate HC.

Iedereen met een M203 van een grote afstand easy kills maken, lekker reviven, support points etc etc.. Kansloze mappen om lekker je stats te speccen. dit soort zaken horen niet in deze game thuis als je het mij vraagt.
:D Ja, Die heb ik ook wel vaak gespeeld. Soms.... Soms is zo een clusterfuck wel leuk moet ik eerlijk bekennen :+

Maar ik deed het niet voor de stats trouwens hoor (sowiesow nooit). Gewoon omdat het kan :)
icy schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:42:
Ben erg benieuwd naar deze game. Heb zelf (helaas) BF4 moeten missen omdat ik geen console/pc had die hem aan kon.

Heb nu een xbox one en ga deze vanavond preorderen bij bol.com. Game lijkt mij geweldig.
Als je EA Acces voor de XB1 neemt kun je BF1, BF4 én BF Hardline 'gratis' proberen! d:)b Kost 5 euro per maand. Zeker de moeite waard als je een keer Battlefield 1, 4 of Hardline wilt spelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Reefun schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:51:
[...]

:D Ja, Die heb ik ook wel vaak gespeeld. Soms.... Soms is zo een clusterfuck wel leuk moet ik eerlijk bekennen :+

Maar ik deed het niet voor de stats trouwens hoor (sowiesow nooit). Gewoon omdat het kan :)

[...]

Als je EA Acces voor de XB1 neemt kun je BF1, BF4 én BF Hardline 'gratis' proberen! d:)b Kost 5 euro per maand. Zeker de moeite waard als je een keer Battlefield 1, 4 of Hardline wilt spelen!
Hmm, of gewoon in 1 keer voor een jaar. 25 euro xbox tegoed kaartje heb ik nog liggen.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Reefun schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:12:
[...]

@MRE-Inc heeft het voornamelijk over de out of bounds m.b.t. vliegtuigen. Wat inderdaad ook erg krom is bij sommige mappen (zeker die van de Russische DLC). Bij Fao Fortress heb je een enorm gebied met water. Dat zou dan goed stroken met de Dreadnought inderdaad. Maar, er zitten ook enorme stukken berg aan de westkant van de map waar je nog over heen kunt vliegen. Hetzelfde trouwens bij Sinai Desert. Enorme open stukken waar je kunt vliegen om rustig te repairen en niet out of bounds raakt.

Maar als je dan bijv. Galicia erbij pakt, dan is de out of bounds ontzettend klein waardoor je bijna niet fatsoenlijk kunt repairen. De out of bounds aan de zijkanten is dan zo smal, dat je praktisch geen kant op kunt. Nu zullen de meeste anti-vliegtuigen personen dat prima vinden, snap ik. Maar het is gewoon niet consequent. Bij de ene map heb je letterlijk zeeën van ruimte en dan nog enorme gebieden over de bergen. En de andere map kun je amper je kont keren 8)7. Er zit gewoon géén duidelijke logica in helaas.

[...]

Inderdaad! Je weet dat ze er zitten én dat je er tegen aan kunt crashen. Eigen schuld dikke crash!

Zeg ik dan wel heel leuk.... Maar gister avond vloog ik tot 2x (!!!) toe tegen een mast op @ Monte Grappa. To be fair, dat kwam omdat de fortress gun mijn vliegtuig alle kanten op gooide :+
Idd, er zit bij Dice gewoon geen eenduidige lijn in hun map design en dat is jammer. De ruimte in Sinai had veel beter benut kunnen worden, zelfde idd voor Fao Fortress. Het is allemaal aardig lineair.

En de reden dat ik tegen vlaggenmasten aanvlieg is vaak omdat ik tijdens een bombing run van alle kanten beschoten wordt he ;) Als je dan in een papieren vliegtuigje zit, dan is de balans in eens compleet weg en kun je sturen wat je wilt, maar je gaat alleen maar rechtdoor. Gisteren joinde ik jou op Monte Grappa. Binnen 5 minuten stond ik op 22-0 in de Attack plane, maar ik werd echt non-stop onder vuur genomen door lmg's. Repairen lukte nauwlijks. Verder heb je nog de zgn Dice physics. In 3rd person langs die vlaggenmast vliegen, maar Dice denkt daar anders over.

Maar goed, Dice en map design gaan niet samen. Kijk maar naar Operation Metro Conquest en Tsjaritsin. 3 vlaggen en alles concentreert zich rond de middelste vlag. Het overige gedeelte van de map wordt nauwlijks gebruikt. Stop er 1 of 2 vlaggen meer in en je heb gevechten op alle delen van de map ipv alleen in het midden.

Pagina: 1 ... 13 ... 92 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V