SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wie weet wat er allemaal nog verzonnen gaat worden.... straks blijkt dat dit een trailer was van het Verzet, welke je kunt kiezen als faction in de SP of Coop, naast de andere grootmachten .... zou best nog weleens de redding voor Dice kunnen zijn.SomerenV schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:27:
[...]
Persoonlijk zou ik het denk ik wel vet vinden als ze de historie een beetje in acht nemen. Laat de normale soldaten gewoon man zijn, maar maak de vrouwen standaard verzetsstrijders. Alsnog niet 100% accuraat maar wel een stuk accurater dan hoe het nu is afgaande op de trailer. Daarmee respecteer je in ieder geval de geschiedenis. De tienduizenden mannelijke soldaten die hun leven gegeven hebben maar ook de vele vrouwen die in het verzet streden. Vaak gebeurde dat niet in daadwerkelijk gevechten, maar het gebeurde wel hier en daar (Frankrijk, oostfront, Italië).
[afbeelding]
Daarmee kun je lekker politiek correct zijn (for lack of a better word) maar toch de geschiedenis respecteren. Iedereen blij, win win.
De trailer geeft zoveel weerstand dat ze ervan maken dat dit de verzet-verhaallijn is
Bij sommige themes heb je gewoon minder vrijheid dan bij andere. Doe je scify kan je alles verzinnen en maken wat je wilt, doe je star wars dan kan dat niet. Is uit den boze zelfs. Geen fratsen, gewoon zoals het is.
Deze game gaat echt niet floppen. De “fans” die nu moord en brand schreeuwen zijn gewoon een kleine minderheid van de gamers die later dit jaar gewoon lekker Battlefield gaan spelen.Turfschipper schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 03:04:
Denk dat deze game net als battlefront gaat floppen. Als je zo alle kritieken leest, dat gaat niet best. Ik denk dat EA onderschat heeft hoeveel hardcore fans star wars heeft, die willen geen gefuck met hun saga. En dat geldt misschien nog wel meer voor als je WWII als theme kiest.
Bij sommige themes heb je gewoon minder vrijheid dan bij andere. Doe je scify kan je alles verzinnen en maken wat je wilt, doe je star wars dan kan dat niet. Is uit den boze zelfs. Geen fratsen, gewoon zoals het is.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Laten we gewoon even de E3 afwachten. Met wat ik gehoord heb van Westie en Jackfrag ben ik al een heel stuk positiever geworden en het hersenloos rondrennen en schieten wordt nu afgestraft. En zo hoort het.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Als ze B52's in BFV gaan stoppen haak ik af, er zijn grenzendvdkiwi schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:44:
Kijk nog maar goed naar die plaatjes van de Rotterdam map want als ik daar straks met mijn squad B52's overheen ben gevlogen is er niet veel meer van over.
Authentiek realisme ftw!
Goede video idd. In grote lijnen hoe ik er ook over denk.poor Leno schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:57:
[...]
Wow die gast vertelt t wel goed zeg.. precies zoals de meesten zich voelen
Eerste paar minuten over dat gevoel, daarna stuk over hoe het spel zich gaat ontwikkelen en briljant slot
Overigens is de prijs in de Playstation Store en Xbox Store voor de Deluxe versie nu 80,99€. Er is 10% korting dus gisteren meteen maar gehaald. Ga hem toch kopen, dus nu maar met die (tijdelijke) korting.
XBL: MRE Inc
Maar die 3 foto's die bestaan van dat ding komen wel uit die tijd... dusLekker Ventje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 08:23:
Hoorde gisteren een vlogger die de poeha niet zo begrijpt. De Hellriegel is het populairste wapen in BF1 terwijl dat ding geen kogel afgevuurd heeft tijdens WWI.
Laten we gewoon even de E3 afwachten. Met wat ik gehoord heb van Westie en Jackfrag ben ik al een heel stuk positiever geworden en het hersenloos rondrennen en schieten wordt nu afgestraft. En zo hoort het.
Ik moet ook gelijk terugdenken aan een screenshot van de "Boycot MW2!" Steam-groep... waarbij het merendeel in-game was ... in MW2.
Het is ook niet zo dat ik de gameplay wil missen omwille al deze poeha.
Maar uit protest zal ik m'n gezicht iig niet blauw gaan verfen!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Waarheid als een
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Hij begrijpt het inderdaad niet.Lekker Ventje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 08:23:
Hoorde gisteren een vlogger die de poeha niet zo begrijpt. De Hellriegel is het populairste wapen in BF1 terwijl dat ding geen kogel afgevuurd heeft tijdens WWI.
Verklaar je nader.
Heb trouwens ook nog niemand horen klagen over dat als je doodgeschoten bent dat iemand anders je dan weer tot leven kan wekken en dat keer op keer. Dat is toch helemaal niet realistisch

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dat er een aantal wapens historisch gezien niet geheel kloppen is nog tot daar aan toe en daar kunnen de meesten gewoon mee leven. Maar kijk die video YouTube: BATTLEFIELD V: A BAD ANGLE | CONFUSING HISTORY anders even. Die kerel legt de vinger op de zere plek. Het gaat in ieder geval verder dan een wapen dat historisch gezien niet accuraat is.Lekker Ventje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:43:
[...]
Verklaar je nader.
Heb trouwens ook nog niemand horen klagen over dat als je doodgeschoten bent dat iemand anders je dan weer tot leven kan wekken en dat keer op keer. Dat is toch helemaal niet realistisch
[ Voor 5% gewijzigd door jagermeister op 26-05-2018 10:56 ]
Is dit niet gewoon de prijs met EA Access?MRE-Inc schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:15:
[...]
Goede video idd. In grote lijnen hoe ik er ook over denk.
Overigens is de prijs in de Playstation Store en Xbox Store voor de Deluxe versie nu 80,99€. Er is 10% korting dus gisteren meteen maar gehaald. Ga hem toch kopen, dus nu maar met die (tijdelijke) korting.
https://www.microsoft.com...luxe-edition/bnt87phdkdvz
Klopt, ik vind dat je dan gewoon gewoon gekicked moet worden uit de server als je dood bent. Ben je dood mag je niet meer meespelen.Lekker Ventje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:43:
[...]
Verklaar je nader.
Maar zonder dollen, ik ben ook geen fan van het keer op keer reviven. Laat het bij 1 keer en dan een cooldown van X minuten voordat het weer kan. Zo krijg je niet het revive spam. Al duurt reviven nu wel weer langer.
Wellicht is het een idee om een keer dit topic door te lezen. Dit soort posts laten zien dat je totaal geen moeite doet om de andere kant te begrijpen aangezien dit soort argumenten al meerdere keren verdedigd zijn.Lekker Ventje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:43:
[...]
Verklaar je nader.
Maar nogmaals, niemand die hier klaagt wilt een realistische militaire simulatie. Wat ze willen is een shooter die je het gevoel geeft van de tweede wereldoorlog en enkel vrijheden neemt met de realiteit wanneer dat de gameplay bevorderd. En zij zien het kunnen gebruiken van protheses of het kunnen rondlopen als een smurf niet als een gameplay bevorderende toevoeging.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Die cooldown zit al in de game AFAIKUthog schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:55:
[...]
Klopt, ik vind dat je dan gewoon gewoon gekicked moet worden uit de server als je dood bent. Ben je dood mag je niet meer meespelen.
Maar zonder dollen, ik ben ook geen fan van het keer op keer reviven. Laat het bij 1 keer en dan een cooldown van X minuten voordat het weer kan. Zo krijg je niet het revive spam. Al duurt reviven nu wel weer langer.
dat denk ik ook ja want hier is ie in de PS store gewoon 89,99DeLyon schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:55:
[...]
Is dit niet gewoon de prijs met EA Access?
YouTube: BATTLEFIELD V: A BAD ANGLE | CONFUSING HISTORY
aangeven dat je het gaat ervaren door de ogen van de personen die de geschiedenis veranderd hebben. En wat krijg je vervolgens: een carnaval optocht met een berg aan customization opties om het hele uiterlijk te ^**^%%. Was blij dat dit bij een BF1 enkel de skins op wapens waren. De rest blijft dan normaal om te kijken en gaat het geen speeltuin worden als in een COD, Fortnight, overwatch etc.
Dat is het grootste probleem waar ik nu over struikel.
De prijs van 80,99€ is als je in BF1 naar de store gaat, dus niet de PS store of Xbox Store. Je moet dus BF1 hebben geïnstalleerd, die opstarten en dan in game de store openen. Ik heb namelijk geen EA access maar kreeg wel een mail van Microsoft Store met de melding bedankt voor je aankoop. Prijs is €66,99 en btw is €14,06. Samen €80,99DeLyon schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:55:
[...]
Is dit niet gewoon de prijs met EA Access?

https://cdn.discordapp.co...1783903789063/unknown.png
[ Voor 29% gewijzigd door Geronimous op 26-05-2018 13:17 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Hoe denken we bv over het feit dat je health niet terug komt en je veel minder ammo hebt (alhoewel je die weer van meer plekken kunt afhalen)
Het dwingt je om echt als squad samen te spelen dus een perfecte vooruitgang. Vraag me alleen af of dit er voor gaat zorgen dat een team met twee squads die samen op Discord zetten relatief eenvoudig over een team van randoms heen kan stormen.Martinspire schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:43:
Hoe denken we bv over het feit dat je health niet terug komt en je veel minder ammo hebt (alhoewel je die weer van meer plekken kunt afhalen)
Twee squads in één team die onafhankelijk van elkaar samenwerken stormen sowieso over een team van random. Zelfs één squadTsurany schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 15:11:
[...]
Het dwingt je om echt als squad samen te spelen dus een perfecte vooruitgang. Vraag me alleen af of dit er voor gaat zorgen dat een team met twee squads die samen op Discord zetten relatief eenvoudig over een team van randoms heen kan stormen.
Meeste gamers houden niet van geforceerd worden. Wat je dan voornamelijk overhoud zijn hardcore clan based spelers. Waar men meer in dienst van de clan speelt dan voor de lol.Tsurany schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 15:11:
[...]
Het dwingt je om echt als squad samen te spelen dus een perfecte vooruitgang. Vraag me alleen af of dit er voor gaat zorgen dat een team met twee squads die samen op Discord zetten relatief eenvoudig over een team van randoms heen kan stormen.
Wat je krijgt is dat de game zich richt op gamer die een team hebben.
Ideaal als al in clan verband goed ingespeeld bent.
Voor de lonewolf en volk dat gewoon fun wilt hebben losjes wat aan wat team verband of wat minder wilt doen.
Wordt voor block gezet.
Ander scenario is men doet toch gewoon zijn eigen ding tegen Clan Team. Wat je dan krijgt is dat Clan niet hun uitdaging en voldoening krijgen tegen los lopende bende.
Als er player admin lease servers er weer komen wordt er weer massaal gekickt tegen mindere team spelers.
Of men mijd deze game.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
En Battlefield is nou altijd al een team based game geweest, als je dan wil lonewolfen dan mag dat maar dan moet je niet gaan miepen als je af gemaakt word door een goed team. Wij hadden in onze BF4 server regelmatig dat het andere team niet meekwam, dan splitsen we ons squad gewoon op en gingen we tegen elkaar spelen om het op te lossen was nog leuk ook . Beetje trashtalken over TS elkaar opfucken.
Ik wil de andere kant best begrijpen hoor maar als ik als reactie op een vlogger krijg dat hij het niet snapt geloof dat er aan beide kanten begrip voor de ander getoond mag worden. Heb niet heel het topic doorgelezen maar dat hoeft ook niet omdat elke pagina over hetzelfde gaat.Tsurany schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:25:
[...]
Wellicht is het een idee om een keer dit topic door te lezen. Dit soort posts laten zien dat je totaal geen moeite doet om de andere kant te begrijpen aangezien dit soort argumenten al meerdere keren verdedigd zijn.
Maar nogmaals, niemand die hier klaagt wilt een realistische militaire simulatie. Wat ze willen is een shooter die je het gevoel geeft van de tweede wereldoorlog en enkel vrijheden neemt met de realiteit wanneer dat de gameplay bevorderd. En zij zien het kunnen gebruiken van protheses of het kunnen rondlopen als een smurf niet als een gameplay bevorderende toevoeging.
Mensen reageren hier zonder gameplay gezien te hebben dus ze kunnen nog helemaal niet weten of die WWII setting er wel of niet is. Er is al eerder gezegd hier dat het beter is te wachten op de E3, nu reageert iedereen aan de hand van info van vloggers die niet eens allemaal bij de presentatie van DICE aanwezig zijn geweest.
Mij persoonlijk boeit het totaal niet wat voor kleur gezicht ze hebben, als de gameplay maar goed is. Maar dat is voor ieder persoonlijk.
Nou, je kwam met het totaal niet relevante voorbeeld van de Hellriegel in BF1. Als je dat als tegenargument gebruikt, dan hebben jij en die vlogger er gewoon geen kont van begrepen. En nog steeds constateer ik dat je totaal niet begrijpt waar de teleurstelling van vele BF veteranen op gebaseerd is.Lekker Ventje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:51:
[...]
Ik wil de andere kant best begrijpen hoor maar als ik als reactie op een vlogger krijg dat hij het niet snapt geloof dat er aan beide kanten begrip voor de ander getoond mag worden. Heb niet heel het topic doorgelezen maar dat hoeft ook niet omdat elke pagina over hetzelfde gaat.
Mensen reageren hier zonder gameplay gezien te hebben dus ze kunnen nog helemaal niet weten of die WWII setting er wel of niet is. Er is al eerder gezegd hier dat het beter is te wachten op de E3, nu reageert iedereen aan de hand van info van vloggers die niet eens allemaal bij de presentatie van DICE aanwezig zijn geweest.
Mij persoonlijk boeit het totaal niet wat voor kleur gezicht ze hebben, als de gameplay maar goed is. Maar dat is voor ieder persoonlijk.
Dat zullen ze ook nooit begrijpen. Kun je ze ook niet kwalijk nemen, alhoewel het voorbeeld belachelijk blijft... Ook wel logisch met zo'n groot leeftijdsverschil.jagermeister schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:01:
[...]
Nou, je kwam met het totaal niet relevante voorbeeld van de Hellriegel in BF1. Als je dat als tegenargument gebruikt, dan hebben jij en die vlogger er gewoon geen kont van begrepen. En nog steeds constateer ik dat je totaal niet begrijpt waar de teleurstelling van vele BF veteranen op gebaseerd is.
Blij dat ik die mooie tijden wel heb meegemaakt en jammer dat die niet meer terugkomen. Ook al zouden ze BF V maken in de trant van BF 2, dan nog zal er denk ik nooit meer zo'n community en teamgeest en samenwerking ontstaan.
Voor een extra mappack wil ik het wel overwegen, anders haal ik het 3 weken na release bij een Black Friday deal

PS: Wow de trailer dislikes zijn voorbij de likes 253.000 likes en 254.000 dislikes

@Lekker Ventje nou ik zou dan wél alles doorlezen, want dan wordt t misschien wél duidelijk, dat je t ondertussen nou nog steeds niet begrijpt is voor mij dan weer onbegrijpelijk

[ Voor 39% gewijzigd door poor Leno op 26-05-2018 21:58 ]
Zeker doen, ben je voor de normale versie rond de 38euro kwijt.greatgonzo schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:31:
Aangezien ik het toch wel haal.. Wat zijn meestal de pre order voordelen?
Voor een extra mappack wil ik het wel overwegen, anders haal ik het 3 weken na release bij een Black Friday deal
Was ook bij BF4/BF1 zo
geduld loont
Je kan op launch day gewoon een key online kopen voor ~40 euro. Mensen die bij Bol.com of Wehkamp kopen worden altijd teleurgesteld terwijl mensen die een key kopen en via VPN activeren altijd eerder kunnen spelen dan mensen die via Origin pre-orderen.greatgonzo schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:31:
Al doe ik een Origin pre-order als dat mij beta toegang geeft. Waarschijnlijk deluxe edition
[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 26-05-2018 23:07 ]
Mappacks zijn gratis in BF5, zal dus gaan om customization opties, eerder toegang tot BF5 en de beta en nog een paar dingen, weet ff niet meer wat preciesgreatgonzo schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:31:
DigitalError schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:09:
[...]
Mappacks zijn gratis in BF5, zal dus gaan om customization opties, eerder toegang tot BF5 en de beta en nog een paar dingen, weet ff niet meer wat precies
Pre-Order bonus
Early access to the Battlefield V Open BetaBe one of the first on the front lines and witness Battlefield - and WW2 - as you've never seen it before.
Paratrooper gear
At launch, choose one of 8 Special Soldier Sets available and customize your troops.
Special Assignments
Starting on launch week, earn rewards and get an edge over the competition by completing these Assignments.
Immediate access to 5 Battlefield 1 weapons*
Unlock 5 of the Great War's most modern weapons and bridge the technological gap between the two world wars.
Deluxe extra's
5 sets of Paratrooper OutfitsCustomize your soldiers with 5 Special Soldier Sets for British Special Air Service and German Airborne troops.
Deluxe Edition Special Assignments
The Deluxe Edition includes Special Assignments for the British Air Service and German Fallschirmjäger troops. Also test your skills on the battlefield with Starter Assignments.
20 weekly Airlifts
You'll receive vital supplies with 20 weekly Airlifts, each containing one customization Item.
Denk je? Net als bij battlefront 2?uchiha tijntje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 08:07:
[...]
Deze game gaat echt niet floppen. De “fans” die nu moord en brand schreeuwen zijn gewoon een kleine minderheid van de gamers die later dit jaar gewoon lekker Battlefield gaan spelen.
Maar ik laat dit topic maar voor wat het is. Als mensen leeftijd erbij gaan halen en zichzelf boven anderen plaatsen door zichzelf BF-veteranen te noemen dan houdt het snel op. Ja, BF2 was een leuke tijd, maar een MP game is wat jij en diegene met wie je speelt er zelf van maakt. Of dat nu in 2005 was of in 2018...
Battlefront 2 is ook geflopt he. Niet enkel alleen in verkoopcijfers, maar ook dat die game al begon met uitstervende servers vanaf dag 1. Dat vind ik ook floppen.
Walt niet pleased, gaat EA ook hun star wars licentie kosten. En terecht.
[ Voor 84% gewijzigd door Turfschipper op 27-05-2018 00:00 ]
Hopelijk dan wel met alsnog losse unranked servers ernaast die beheert worden door de community.
[ Voor 3% gewijzigd door raiders op 27-05-2018 11:54 ]
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Goede breakdown van wat er gaat komen ja. Ik heb er wel zin in!internaut schreef op zondag 27 mei 2018 @ 07:48:
Jackfrags met méér info :
YouTube: Battlefield V Gameplay Progression + Tides of War
Battlefront 2 had wel even wat issues he. De P2W progression lootbox onzin. En veel te weinig customization.Turfschipper schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:58:
Haha :-). Fair enough.
Battlefront 2 is ook geflopt he. Niet enkel alleen in verkoopcijfers, maar ook dat die game al begon met uitstervende servers vanaf dag 1. Dat vind ik ook floppen.
Walt niet pleased, gaat EA ook hun star wars licentie kosten. En terecht.
Compleet andere game en niet te vergelijken. Maar ik ben er totaal niet vang voor det Battlefield V het prima gaat doen.
Verwijderd
Mha als het net als met BF1 zal gaan, is dat in mijn ogen toch een redelijke flop. Niet qua cijfers maar wel qua behouden van je playerbase.uchiha tijntje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 08:07:
[...]
Deze game gaat echt niet floppen. De “fans” die nu moord en brand schreeuwen zijn gewoon een kleine minderheid van de gamers die later dit jaar gewoon lekker Battlefield gaan spelen.
En verder eens over de veterans, die worden steeds ouder en veel hebben allang een nieuwe game opgezocht die wel leuk blijft (ik durf mijzelf trouwens wel onder veteran te scharen).
BF1 is toch gewoon een prima WW1 BF?Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:08:
[...]
Mha als het net als met BF1 zal gaan, is dat in mijn ogen toch een redelijke flop. Niet qua cijfers maar wel qua behouden van je playerbase.
Als de zogenaamde harde kern daar nu ook al van weg blijft snap ik dat de lui bij Dice ook niet meer waten wat "we" nou precies willen. En dan begrijp ik heel goed dat ze nu wellicht proberen een iets groter publiek aan te spreken.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Playerbase voor BF1 is nu nog prima hoor. Maakt het wat uit wie er spelen? Of het nu een zogenaamde harde kern is of niet. Een goede game is een goede game en dat trekt gewoon spelers aan.dvdkiwi schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:19:
[...]
BF1 is toch gewoon een prima WW1 BF?
Als de zogenaamde harde kern daar nu ook al van weg blijft snap ik dat de lui bij Dice ook niet meer waten wat "we" nou precies willen. En dan begrijp ik heel goed dat ze nu wellicht proberen een iets groter publiek aan te spreken.
Al snap ik wel dat als je té veel veranderingen gaat doorvoeren die je niet echt in een Battlefield game verwacht, een deel van de spelers teleurgesteld is en afhaakt. Dat zie je bij meerdere games en is echt geen uitzondering. Ook ik vind de blauwe verf best apart voor een WW2 BF.
Aan de andere kant zullen die veranderingen ook weer een nieuw soort spelers aantrekken, spelers die de BF serie hiervoor misschien iets te serieus/hardcore vonden.
Dus al met al zal het allemaal wel loslopen.
Die wel leuk blijft? Ben benieuwd welke games de “BF veteraan” tegenwoordig speeltVerwijderd schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:08:
[...]
Mha als het net als met BF1 zal gaan, is dat in mijn ogen toch een redelijke flop. Niet qua cijfers maar wel qua behouden van je playerbase.
En verder eens over de veterans, die worden steeds ouder en veel hebben allang een nieuwe game opgezocht die wel leuk blijft (ik durf mijzelf trouwens wel onder veteran te scharen).
En om misschien meer olie op het vuur te gooien. Ik merk wel een onderscheid tussen de pc gamers en de console gamers hier. De eerste groep is volgens mij (met uitzondering van @poor Leno
Battlefield 1 heeft wel enorm veel last van explosive spam, dat jaagt mensen toch deels weg. De veteranen van vroeger willen gewoon een Battlefield game waarbij gunplay het allerbelangrijkste is.dvdkiwi schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:19:
[...]
De explosive spam was er in BF3 en 4 ook (Locker en Metro anyone?) en dat waren volgens mij zo'n beetje de meest gespeelde maps. Iedereen klagen wat een clusterf#ck nadespam maps het waren maar ze waren altijd volTsurany schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:46:
[...]
Battlefield 1 heeft wel enorm veel last van explosive spam, dat jaagt mensen toch deels weg. De veteranen van vroeger willen gewoon een Battlefield game waarbij gunplay het allerbelangrijkste is.
Wat mij vooral opvalt is dat BF1 meer hardcore aanvoelt dan 3 & 4.
Wellicht dat die "verplichte" hardcore modus ook wat mensen weg heeft gehouden?

Bf1 ook geprobeerd met die 10 uur game time, was gewoon een chaotische puinhoop. Heb het ook op een ps4 gezien en daar werkt het veel beter omdat niemand kan mikken, maar op de pc is er voor mij weinig lol aan te beleven.
[ Voor 38% gewijzigd door haarbal op 27-05-2018 13:17 ]
Mechwarrior Online: Flapdrol
Dit spel word een groot succes verwacht ik en zeker geen Battlefront 2 .
Ik verwacht ook dat na EA play de meningen van velen hier heel anders zal zijn.
Tevens heb je ook nog een beta en als dan blijkt dat de gameplay ook nog eens leuk is dan komt het helemaal goed.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ze waren vol omdat juist niet iedereen er over klaagde. Voor een grote groep spelers was dit ook een zeer goede map. Echter de spelers die zeer fanatiek BF2 gespeeld hebben zullen zich daar veel minder bij thuis voelen.dvdkiwi schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:57:
[...]
De explosive spam was er in BF3 en 4 ook (Locker en Metro anyone?) en dat waren volgens mij zo'n beetje de meest gespeelde maps. Iedereen klagen wat een clusterf#ck nadespam maps het waren maar ze waren altijd vol
Hoezo voelt het meer hardcore aan? Dat gevoel heb ik totaal niet.Wat mij vooral opvalt is dat BF1 meer hardcore aanvoelt dan 3 & 4.
Wellicht dat die "verplichte" hardcore modus ook wat mensen weg heeft gehouden?
Idd.. gisteren bijne ge ragequit nadat ik voor de 10e keer werd gebombardeerd door die Ilya Muromets heavy bomber. Dat soor dingen moeten ze echt ff anders aan gaan pakken.Tsurany schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:46:
[...]
Battlefield 1 heeft wel enorm veel last van explosive spam, dat jaagt mensen toch deels weg. De veteranen van vroeger willen gewoon een Battlefield game waarbij gunplay het allerbelangrijkste is.
Poppetjes en achtergrond zijn vrijwel dezelfde kleur waardoor poppetjes moeilijk te zien zijn; veel groen op groen, bruin op bruin.Tsurany schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:18:
[...]
Hoezo voelt het meer hardcore aan? Dat gevoel heb ik totaal niet.
Niet meer op de minimap verschijnen als je schiet.
Spotten wat niet heel veel nut meer heeft.
Dat maakt het voor mij wat meer hardcore.
Vooral die laatste 2 is waarom ik in BF4 nooit hardcore mode speelde.
Misschien omdat je zelf gewoon niet kunt mikken?haarbal schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:09: Heb het ook op een ps4 gezien en daar werkt het veel beter omdat niemand kan mikken, maar op de pc is er voor mij weinig lol aan te beleven.
[ Voor 40% gewijzigd door Superkiwi op 27-05-2018 13:56 ]
Op de console niet nee.
Op de pc heb je iedereen zo snel dood en vice versa dat er weinig ruimte is voor tactiek.
En waarom ben ik dan niet uitgenodigd ?
Op fora schrijven vaak de haters het meest, en dat is hier geen uitzondering. Wanneer alkes bij hetzelfde blijft wordt er niet genoeg geïnnoveerd. Het is werkelijk nooit goed.
Nu hebben ze cosmetische aanpassingen. Wie het leuk vindt doet er wat mee, mij persoonlijk doet het vrij weinig. Logische dat ea en Dice proberen een zo breed mogelijk publiek te bereiken.
De ‘echte’ veteranen roepen ook altijd ‘ ea games koop ik niet meer’. Kortom, het is ook echt nooit goed.

Ook in BF3 en BF4 had je camo outfits waar iemand echt mee kon verdwijnen in bebossing, dat is in BF1 echt niet anders. Enige echte verschil is het spotten en de minimap, dat is wat afgezwakt. Maar met de spotting flare dook er alsnog meer dan genoeg op.dvdkiwi schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:53:
[...]
Poppetjes en achtergrond zijn vrijwel dezelfde kleur waardoor poppetjes moeilijk te zien zijn; veel groen op groen, bruin op bruin.
Niet meer op de minimap verschijnen als je schiet.
Spotten wat niet heel veel nut meer heeft.
Dat maakt het voor mij wat meer hardcore.
Vooral die laatste 2 is waarom ik in BF4 nooit hardcore mode speelde.
Maar ik ben blij dat al die domme hulpmiddelen eruit gehaald worden, dat past echt niet in een shooter.
Ik ben geen fan van het "spam Q, kijk of je een dorito ziet" systeem in bijvoorbeeld bf3. Zorgt ervoor dat je niet meer echt hoeft te kijken.mobygo76 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:32:
Ik vind spotten toch best tof. Helemaal in een Squad. Het bevorderd teamplay. Dat is toch waar bf voor staat. Die camo outfits, daar ben ik evht te oud voor.
Alleen had hardcore mode ook 60% health en dat was onacceptabel in een spel waar de ttk al enorm laag was.
Dat vind ik wat te kort door de bocht.Tsurany schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:30:
Maar ik ben blij dat al die domme hulpmiddelen eruit gehaald worden, dat past echt niet in een shooter.
Onder andere die domme hulpmiddelen maakten juist het verschil tussen soft- en hardcore.
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 27-05-2018 14:45 ]
Rond de launch zullen we ook weer het topic splitsen, maar laten we die discussie in ieder geval niet gaan voeren. Ik wil hier geen enkele PC vs Console 'discussie'.uchiha tijntje schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:46:
[...]
Die wel leuk blijft? Ben benieuwd welke games de “BF veteraan” tegenwoordig speelt![]()
En om misschien meer olie op het vuur te gooien. Ik merk wel een onderscheid tussen de pc gamers en de console gamers hier. De eerste groep is volgens mij (met uitzondering van @poor Leno) een stuk “kritischer”.
En oh ja, voor alle spelers die nog steeds zuur zijn over BF1, lees eens wat commentaar op Reddit; aantal spelers groeit weer op alle platformen en veel terugkerende spelers zijn aangenaam verrast en realiseren zich hoezeer het toch een fijne game is. En dat voor Redditors! Dus: give it a go
https://www.reddit.com/r/.../?st=jhouui9t&sh=750a8943
[ Voor 26% gewijzigd door Geronimous op 27-05-2018 15:44 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ik ken geen enkele andere shooter die dergelijke hulpmiddelen heeft eigenlijk. Dan zou elke shooter behalve Battlefield een hardcore shooter zijn.dvdkiwi schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:45:
[...]
Dat vind ik wat te kort door de bocht.
Onder andere die domme hulpmiddelen maakten juist het verschil tussen soft- en hardcore.
CoD? Uav spotting etc.Tsurany schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:45:
[...]
Ik ken geen enkele andere shooter die dergelijke hulpmiddelen heeft eigenlijk. Dan zou elke shooter behalve Battlefield een hardcore shooter zijn.
Niet dat dit verder belangrijk is hoor. BF heeft gewoon bepaaldr mechanics die er iets te lang zonder veel verandering al in zitten. Vernieuwing en vooruitgang is iets goeds vind ik.
Als je als ontwikkelaar niet vernieuwd sta je stil en dat is het dezelfde game in een ander jasje. Ga je die discussie weer krijgen
Kortom: je kunt het nooit alle mensen naar de zin maken. Maar vernieuwen moet je blijven doen. Dat we blauwe of rode facepaint kunnen gebruiken straks vind ik prima. Hoe dst geimplementeerd gaat worden dat weten we gewoon nog niet. Dus conclusies trekken uit een 90% cgi trailer is wat voorbarig.
De nieuwste video van jackfrags gaat hier wat gedetailleerder op in iig.
Ik speel alleen conquest en die had slechts enkele mappen.
Kan me het uitkomen van die trailer nog herrinneren, en kreeg meteen berichten van oude Vietnam maten: die gingen allemaal een ps4 halen voor deze game. Zo zie je, het kan heel veel schelen of je een goede of slechte trailer maakt. En we hebben best wel lol gehad. Maar het ging toch snel vervelen vond ik.
Probleem met wwi vond ik ook, die battles vallen online niet na te spelen. Je krijg het nooit voor elkaar dat mensen samen over de top gaan recht op de vijand afrennen en met zijn allen neergemaaid worden. En de leukste wapens werden niet af amper gebruikt in het echt. Waardoor je maar moeilijk in de wwi vibe kwam. Dit ligt niet aan de game, maar aan de setting, gewoon niet te doen met random people.
Ook dat eindeloze ranken en upgraden van je wapens vind ik niks, maar ok... dat schijnt er nu eenmaal bij te horen. En waren wel meer dingen die ik zo ontzettend jammer vond, zoals de tergende behemoths. En dat je midair start als piloot. Dus belangrijke gevechten rondom luchthavens kon je vergeten. (Gaat ook weer bij V gebeuren denk ik. En dat betekent waarschijnlijk dus ook geen vliegdekschepen, submarines ed. Zeg maar daaaag tegen het gehele pacific wwii deel)
Toch uiteindelijk best tevreden geweest met die game. Altijd met in mijn acherhoofd: oei oei oei..... als we met deze grafix Omaha beach op mogen rennen..... kan niet wachten!
Battlefield 2, 3 en 4 vond ik niks aan. (Waren wel hele goede games hoor) Komt door modern warfare. Ik vind wwii en vietnam gewoon het meest interressant kwa voertuigen, wapens, sfeer en lokaties.
Sinds battelfield Vietnam heb ik misschien nog de meeste lol gehad met battlefield 1943, die psn game. Man... wat keek ik hier naar uit..
[ Voor 19% gewijzigd door Turfschipper op 27-05-2018 18:08 ]
Ik, ook BF veteraan, heb juist het omgekeerde. Heb 3 & 4 redelijk grijs gespeeld (1200+ uur per stuk) en BF1 vind ik dan weer wat meh.Turfschipper schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:30:
Ik vond battefield 1 vrij aardig, alsin ze zijn weer op de goede weg.
(...)
Battlefield 2, 3 en 4 vond ik niks aan.
Zit daarin nu bijna aan de 100 uur en speel regelmatig, maar zo leuk als deel 3 & 4 vind ik 'm lang niet.
De moderne setting ligt mij velen malen beter dan de oude settings.
Het ligt er maar net aan waar je voorkeur ligt
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 27-05-2018 18:25 ]
Wat jij zegt agree ik mee. Word zoveel gezeken op basis van een 2 min filmpje. Ik zelf speel alle battlefield games die er zijn uit gekomen. En ja de 1 is beter dan de andere, maar het battlefield gevoel ( massive combat, voertuigen en grote maps) zitten voor mij in elk spel nog die ze uitgebracht hebben. En dat is wat ik wil zien in een battlefield spel. En ik denk de meeste die nu klagen even moeten wachten tot de MP trailer uit komt en dan gaan oordelen of het vet of totaal niks word.mobygo76 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:26:
Ik lees steeds de veteranen dit, de veteranen dat. Zijn er fandagen waar wordt gepeild wat men vindt ?
En waarom ben ik dan niet uitgenodigd ?
Op fora schrijven vaak de haters het meest, en dat is hier geen uitzondering. Wanneer alkes bij hetzelfde blijft wordt er niet genoeg geïnnoveerd. Het is werkelijk nooit goed.
Nu hebben ze cosmetische aanpassingen. Wie het leuk vindt doet er wat mee, mij persoonlijk doet het vrij weinig. Logische dat ea en Dice proberen een zo breed mogelijk publiek te bereiken.
De ‘echte’ veteranen roepen ook altijd ‘ ea games koop ik niet meer’. Kortom, het is ook echt nooit goed.
Ps: duurt lang allemaal
Zo goed is Battlefield 1 niet hoor. Ik speel het wel regelmatig. Maar voor de echte Battlefield fan zal dit niet een topper zijn. Audiovisueel en grafisch gezien misschien, maar qua gunplay schiet die game behoorlijk te kort. Voor de casuals kan het wel leuk zijn, maar de skillceiling is veel te laag. Maar goed; DICE heeft er wel degelijk van geleerd en gaat voor de nieuwe Battlefield weer terug naar skillbased gunplay. Mij hoor je niet klagen. Kan niet wachten tot het zo ver isdvdkiwi schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:19:
[...]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ik vind de skillceiling helemaal niet laag om eerlijk te zijn. Maar belangrijker nog: moet een game een hoge skillceiling hebben om een topper te zijn? Als dat zo is zijn er opeens heel veel goede games toch niet meer zo goed.DAMAGE schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:08:
[...]
Zo goed is Battlefield 1 niet hoor. Ik speel het wel regelmatig. Maar voor de echte Battlefield fan zal dit niet een topper zijn. Audiovisueel en grafisch gezien misschien, maar qua gunplay schiet die game behoorlijk te kort. Voor de casuals kan het wel leuk zijn, maar de skillceiling is veel te laag. Maar goed; DICE heeft er wel degelijk van geleerd en gaat voor de nieuwe Battlefield weer terug naar skillbased gunplay. Mij hoor je niet klagen. Kan niet wachten tot het zo ver is
Voor mij wel ja. Er is voor mij 0,0 reden om terug naar Battlefield 1 te komen om beter te leren knallen met de wapens. Er valt simpelweg niets aan te leren. Ze zijn allemaal random als de pest. Dus dan ben je daar snel klaar mee. De game is zo casual als het maar zijn kan. Voor de casual spelers onder ons is dat natuurlijk prachtig, maar echt terug komen om je skills op te poetsen in de game zit er wat gunplay betreft gewoon niet bij. Daar kun je niet omheen.8GUS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:47:
[...]
Ik vind de skillceiling helemaal niet laag om eerlijk te zijn. Maar belangrijker nog: moet een game een hoge skillceiling hebben om een topper te zijn? Als dat zo is zijn er opeens heel veel goede games toch niet meer zo goed.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
BF1 is een prachtige mooie en prima game. Het heeft zijn zwakke kanten. Maar welke game heeft dat niet. Ik heb er een heleboel leuke potjes op gehad. En ik heb er minder leuke potjes op gehad. Net als in BF4, BF3 en BF2. In iedere game was er wel wat. Maargoed, ik ben dan ook niet zo ontzettend skilled als de professionele ECHTE battlefield fans hier. De echte fans heh, niet de gewone. Het azijn gehalte begint me een beetje teveel als ik lekker op mijn gemakje het topic doorloop op misschien een leuk BF5 nieuwtje. Als je het allemaal zo kut vind ga dan een andere game spelen. Dat lijkt me beter voor iedereen. (ik richt me tot niemand specifiek)8GUS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:47:
[...]
Ik vind de skillceiling helemaal niet laag om eerlijk te zijn. Maar belangrijker nog: moet een game een hoge skillceiling hebben om een topper te zijn? Als dat zo is zijn er opeens heel veel goede games toch niet meer zo goed.
Misschien kunnen de mods het modereren met de focus op BF5 en nieuwe info een beetje strakker aantrekken?
Uiteraard slechts mijn bescheiden mening.

Dat is alleen als je een vast recoil-patroon prefereert. Ik vind het random wel fijn anders krijg je gasten die 1 wapen heel goed kunnen, maar verder niks kunnen. Je kunt qua tactiek enorm veel doen in BF. Rainbow Six Siege heeft ook random patronen (heeft wel even een test gedaan met vaste) en is toch uitdagend genoeg. En op de PC heb je dan weer gasten die hele configuraties maken voor de muis om maar alles automatisch raak te schieten. In 2004 was het misschien nog een goed idee, maar tegenwoordig niet. Ik heb gehoord dat BFV ook vaste patronen wil gaan gebruiken, maar het zal me niet verbazen als dit ooit nog een keer gaat veranderen. Het idee is leuk, maar gewoon niet leuk met de manier waarop we damage op lichaamsonderdelen berekenen en met de huidige techniek nooit eerlijk te krijgen.DAMAGE schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:09:
[...]
Voor mij wel ja. Er is voor mij 0,0 reden om terug naar Battlefield 1 te komen om beter te leren knallen met de wapens. Er valt simpelweg niets aan te leren. Ze zijn allemaal random als de pest. Dus dan ben je daar snel klaar mee. De game is zo casual als het maar zijn kan. Voor de casual spelers onder ons is dat natuurlijk prachtig, maar echt terug komen om je skills op te poetsen in de game zit er wat gunplay betreft gewoon niet bij. Daar kun je niet omheen.
Goed, ik ben blij dat ik tegenwoordig op console speel want dat vind ik wat gunplay betreft gewoon veel leuker. Men mist meer wat in principe ook wat realistischer is. En ook turrets van tanks draaien niet met lichtsnelheid dus je kunt ook nog wat doen om die te ontwijken. Snap nog steeds niet dat dit op de PC wel zo kan want vroeger had je gewoon te wachten op het draaien van de turret.
Voor veel spelers wel ja, daarom zijn games als Counter Strike nog steeds ontzettend populair. En je ziet het eigenlijk in alle games die in competitieverband gespeeld worden, dat zijn games met een ontzettend hoge skill ceiling.8GUS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:47:
[...]
Je wilt als speler constant beter kunnen worden in het controleren van het spel en in een shooter is dat dan met name het beheersen van de recoil van een wapen. In BF1 is dat gewoon ontzettend lastig, wapens hebben echt een artificiële grens gekregen en zelfs met genoeg skill krijg je een wapen niet over die grens heen vanwege random bullet deviation. Je krijgt dan een situatie waarbij een wapen op ~100 meter afstand niet meer nauwkeurig is, dat is niet wat je zou moeten willen.
Gelukkig heeft DICE zelf ook erkend dat random deviation een slechte mechanic is en zal deze met BF V weer verdwijnen.
@Martinspire er zit een verschil tussen random recoil en random deviation. Random recoil is tot op zekere hoogte prima en voorkomt dat het een kunstje wordt om patronen uit je hoofd te leren. Random deviation is wat mij betreft nooit acceptabel in een shooter.
[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 27-05-2018 22:04 ]
Ligt eraan. In BF3 zat ook willekeurige afwijking en daar was het echt geen probleem. Ik heb geen idee wat de waarden voor BF1 zijn, maar als je op 100m al moeite krijgt, dan is het te veel van het goede.Tsurany schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:01:
@Martinspire er zit een verschil tussen random recoil en random deviation. Random recoil is tot op zekere hoogte prima en voorkomt dat het een kunstje wordt om patronen uit je hoofd te leren. Random deviation is wat mij betreft nooit acceptabel in een shooter.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nu heb je situaties waar je bepaalde wapens gewoon links laat liggen omdat de kogels gewoon weg over meer dan 20 meter niet meer raak gaan. Door de random bullet deviation is het gewoon niet te doen. Het maakt het spel er gewoon niet leuker op. Je kunt alles goed doen als speler maar het spel straft je dan gewoon doordat alle kogels op random plekken terecht komen. En er is geen enkele manier om beter te worden waardoor het random gebeuren minder wordt. Daardoor ben je dus overgeleverd aan geluk om dat soort vuurgevechten te winnen. Ik haat dat echt. Daarom speel ik meestal maar met de snipers. Eventueel zelfs zonder scope. Haal daar mijn plezier uit in Battlefield 1. En heel af en toe even een dom potje met die assault wapens. Gewoon een beetje rennen, linkermuisknop indrukken en kills maken. Zonder moeite te doen. Maar daar is de lol ook snel vanaf kan ik je vertellen. Een zekere mate van randomness zal er altijd wel in blijven. Zelfs in CSGO zit randomness. De recoil patronen zijn altijd hetzelfde maar je eerste kogel komt nooit altijd precies op dezelfde plek. Op close range misschien, maar op langere afstanden niet. In CSGO kun je er echter wel prima mee om gaan maar in BF1 is het schier onmogelijk.Martinspire schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:57:
[...]
Dat is alleen als je een vast recoil-patroon prefereert. Ik vind het random wel fijn anders krijg je gasten die 1 wapen heel goed kunnen, maar verder niks kunnen. Je kunt qua tactiek enorm veel doen in BF. Rainbow Six Siege heeft ook random patronen (heeft wel even een test gedaan met vaste) en is toch uitdagend genoeg. En op de PC heb je dan weer gasten die hele configuraties maken voor de muis om maar alles automatisch raak te schieten. In 2004 was het misschien nog een goed idee, maar tegenwoordig niet. Ik heb gehoord dat BFV ook vaste patronen wil gaan gebruiken, maar het zal me niet verbazen als dit ooit nog een keer gaat veranderen. Het idee is leuk, maar gewoon niet leuk met de manier waarop we damage op lichaamsonderdelen berekenen en met de huidige techniek nooit eerlijk te krijgen.
Goed, ik ben blij dat ik tegenwoordig op console speel want dat vind ik wat gunplay betreft gewoon veel leuker. Men mist meer wat in principe ook wat realistischer is. En ook turrets van tanks draaien niet met lichtsnelheid dus je kunt ook nog wat doen om die te ontwijken. Snap nog steeds niet dat dit op de PC wel zo kan want vroeger had je gewoon te wachten op het draaien van de turret.
Ik heb nog liever dat je een paar van die sneuneuzen hebt die macro's maken om de recoil automatisch te laten compenseren dan dat je zelf geen reet kunt raken met bepaalde wapens. Op de PC heb je toch zat mensen die middels 3rd party tools of zelfs cheats zichzelf beter willen laten voorkomen dan ze eigenlijk zijn.
De focus ligt voor BF1 te veel op rock paper scissors. Je ziet een tank? Oh fuck. Kan niks tegen tanks doen. Nou maar spotten dan en weg lopen. Hopelijk doet je team het. Oh ik heb wapen X maar zie een enemy, maar die ligt buiten mijn range. Nou maar spotten dan. Schieten heeft geen zin. Zo vaak moet je vuurgevechten uit rennen of gewoon helemaal niet aan gaan. Is gewoon gaar. Met de sniper kan ik wel op elke range mee komen. Zelfs close range eventueel. Dat is dan wel weer leuk. Maar goed. Goede hoop voor BF V. Daar gaat het hopelijk anders zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door DAMAGE op 27-05-2018 23:03 ]
Maar dat is toch het hele punt? dat je soms mensen laat lopen ivm verkeerde wapen? Zo werkt dat in het echt ook. Zit men te mekkeren over BFV realisme, maar dit hoort daar toch ook gewoon bij? Bovendien heb je hetzelfde met voorspelbare recoil, dat je door de manier waarop je gun heen en weer gaat, iemand niet of niet op tijd kunt doodschieten.DAMAGE schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:56:
[...]
De focus ligt voor BF1 te veel op rock paper scissors. Je ziet een tank? Oh fuck. Kan niks tegen tanks doen. Nou maar spotten dan en weg lopen. Hopelijk doet je team het. Oh ik heb wapen X maar zie een enemy, maar die ligt buiten mijn range. Nou maar spotten dan. Schieten heeft geen zin. Zo vaak moet je vuurgevechten uit rennen of gewoon helemaal niet aan gaan. Is gewoon gaar. Met de sniper kan ik wel op elke range mee komen. Zelfs close range eventueel. Dat is dan wel weer leuk. Maar goed. Goede hoop voor BF V. Daar gaat het hopelijk anders zijn.
Daarnaast heb je in het echt ook micro-bewegingen waardoor je kogels niet helemaal uitkomen waar je aan het mikken was. Iemand niet neerschieten is ook weer taktiek. Ik heb best vaak dat ik mensen laat lopen om bv een betere plek te kiezen (met cover) of dat ik ga flanken. Zoiets gebeurd in het echt ook. Beetje je kansen op succes verhogen.
De balans is ook zo ingezet dat sniper elke range kan pakken maar het nadeel heeft van trage reload en hoge recoil, assault is goed voor dichtbij maar shotguns zijn daar nog beter in. Je gaat tenslotte ook niet met een shotgun op iemand ver weg schieten (in ieder geval niet zonder slugs maar ook die hebben hun nadeel). LMG is vooral voor suppression en heeft veel kogels die minder accuraat weg gaan.
Ik heb liever dat mensen anderen moeten laten lopen dan dat het ala COD is dat iedereen altijd maar het gevecht aan gaat, want op die manier ga je ook veel sneller dood door iemand die zichzelf opoffert om maar een kill te maken. Iemand die zijn targets bewust uitkiest is wat mij betreft realistischer bezig
[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 28-05-2018 00:35 ]
Nope. Het is een game en moet in mijn optiek voornamelijk fun zijn. Als ik op iets schiet dan moet dat gewoon raak gaan. Als dat over langere afstand is dan boeit dat niet, dan zorg je maar dat je dat anders balanceert eventueel door damage drop off. Maar op iets schieten en dat je kogel dan heel ergens anders komt dan waar je mikt is gewoon niet leuk. Dat wekt alleen maar frustratie op. En dat je in accurate bent tijdens lopen snap ik als doorgewinterde CSGO spelerMartinspire schreef op maandag 28 mei 2018 @ 00:32:
[...]
Maar dat is toch het hele punt? dat je soms mensen laat lopen ivm verkeerde wapen? Zo werkt dat in het echt ook. Zit men te mekkeren over BFV realisme, maar dit hoort daar toch ook gewoon bij? Bovendien heb je hetzelfde met voorspelbare recoil, dat je door de manier waarop je gun heen en weer gaat, iemand niet of niet op tijd kunt doodschieten.
Daarnaast heb je in het echt ook micro-bewegingen waardoor je kogels niet helemaal uitkomen waar je aan het mikken was. Iemand niet neerschieten is ook weer taktiek. Ik heb best vaak dat ik mensen laat lopen om bv een betere plek te kiezen (met cover) of dat ik ga flanken. Zoiets gebeurd in het echt ook. Beetje je kansen op succes verhogen.
De balans is ook zo ingezet dat sniper elke range kan pakken maar het nadeel heeft van trage reload en hoge recoil, assault is goed voor dichtbij maar shotguns zijn daar nog beter in. Je gaat tenslotte ook niet met een shotgun op iemand ver weg schieten (in ieder geval niet zonder slugs maar ook die hebben hun nadeel). LMG is vooral voor suppression en heeft veel kogels die minder accuraat weg gaan.
Ik heb liever dat mensen anderen moeten laten lopen dan dat het ala COD is dat iedereen altijd maar het gevecht aan gaat, want op die manier ga je ook veel sneller dood door iemand die zichzelf opoffert om maar een kill te maken. Iemand die zijn targets bewust uitkiest is wat mij betreft realistischer bezig
Dat hele suppression verhaal hebben ze ook te ver door gevoerd. Dat je na 1 of 2 kogels al maximaal suppressed bent is gewoon BS. Dan kun je helemaal niet meer raken. Omdat je kogel dan helemaal random is. Ik ben gewoon van mening dat als iemand goed kan mikken dat gereward moet worden en vooral niet bestraft omdat iemand aan de andere kant van de map met een spray wapen loopt te kloten.
Maar ja deze discussie echt te vaak gevoerd. Gelukkig gaan ze het nu aanpassen dus ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken straks.
[ Voor 13% gewijzigd door DAMAGE op 28-05-2018 01:12 ]
Niet om het 1 of ander, maar IRL zou je ook nog bullet drop hebben, dus dan kun je wel gaan schieten maar raak je hem alsnog niet. Prima dat jij dat wel wilt, maar waarom moet dit dan ineens arcade en niet realistisch, maar skins e.d. weer wel? Geen enkele militair gaat je vertellen dat jij op doelwitten van verder dan 100 meter raak gaat schieten. Supressen wel, maar raak schieten alleen met wat geluk of lange voorbereiding met een sniper.DAMAGE schreef op maandag 28 mei 2018 @ 01:10:
[...]
Nope. Het is een game en moet in mijn optiek voornamelijk fun zijn. Als ik op iets schiet dan moet dat gewoon raak gaan. Als dat over langere afstand is dan boeit dat niet, dan zorg je maar dat je dat anders balanceert eventueel door damage drop off. Maar op iets schieten en dat je kogel dan heel ergens anders komt dan waar je mikt is gewoon niet leuk. Dat wekt alleen maar frustratie op. En dat je in accurate bent tijdens lopen snap ik als doorgewinterde CSGO speler
Ik ben juist blij dat het zo werkt, want dan heb je ook een reden om bepaalde wapens te gebruiken. Bovendien kun je dus wat meer kogels afvuren waarvan je er vast wel een paar raak gaat schieten. Maar goed, PC-gamers lopen wel vaker te klagen over recoil, suppression en bullet deviation, daar het op console gewoon geaccepteerd wordt. Zo is de game, take it or leave it.
Ik verwacht dat ze wel wat aanpassingen maken, maar niet dat het ineens wel lukt om met een pruts-geweer iemand zuiver te raken op 150+ meter
Ik zeg helemaal niet dat bullet drop eruit moet. Dat maak jij er nu van. Maar dat heb ik dus nergens gezegd. Bovendien trek je het in het extreme. In Battlefield 1 heb je al dat wapens vanaf 20 meter al niet meer accuraat zijn. De kogels zie je letterlijk alle kanten uit je geweer vliegen. Behalve waar je mikt. Dat is prima, maar dat moet je dus kunnen counteren middels het masteren van een recoil patroon. En in BF1 is dat gewoon afwezig. Recoil hoort er gewoon in, maar het moet wel iets zijn dat je met skill kunt counteren/masteren. Als dat afwezig is dan heb je dus het gevoel dat je niet in controle bent van het wapen. Jouw input maakt niks uit. Je hoeft alleen maar op een muis button te rammen en that's it. Realisme hoeft van mij niet persee. Het moet gewoon een goede mix zijn waarbij plezier en skill bovenaan staat nog over realisme. Anders ga ik wel Arma spelen. Maar dat doe ik niet want dat wil ik niet. Het is een computer game. Heeft niks te maken met het vuren van een wapen in het echt.Martinspire schreef op maandag 28 mei 2018 @ 01:59:
[...]
Niet om het 1 of ander, maar IRL zou je ook nog bullet drop hebben, dus dan kun je wel gaan schieten maar raak je hem alsnog niet. Prima dat jij dat wel wilt, maar waarom moet dit dan ineens arcade en niet realistisch, maar skins e.d. weer wel? Geen enkele militair gaat je vertellen dat jij op doelwitten van verder dan 100 meter raak gaat schieten. Supressen wel, maar raak schieten alleen met wat geluk of lange voorbereiding met een sniper.
Ik ben juist blij dat het zo werkt, want dan heb je ook een reden om bepaalde wapens te gebruiken. Bovendien kun je dus wat meer kogels afvuren waarvan je er vast wel een paar raak gaat schieten. Maar goed, PC-gamers lopen wel vaker te klagen over recoil, suppression en bullet deviation, daar het op console gewoon geaccepteerd wordt. Zo is de game, take it or leave it.
Ik verwacht dat ze wel wat aanpassingen maken, maar niet dat het ineens wel lukt om met een pruts-geweer iemand zuiver te raken op 150+ meter
[ Voor 4% gewijzigd door DAMAGE op 28-05-2018 02:40 ]
Ik ben erg blij met de feedback die we hebben gekregen van JackFrags het maakte mijn zelfs hoopvol! Ik speel battlefield sinds 1942 ik heb 2142 overgeslagen vanwege mijn portemonnee en het vermaak dat ik nogsteeds had met BF2. Battlefield 1 heb ik in de beta gespeeld maar ik kon de vault over mechanic niet verdragen. Dat komt mede omdat ik overwatch ben gaan spelen nadat hardline niet mijn smaak was.
Als er een ding is wat je blizzard mee kan geven is dat hun games enorm polished zijn, mensen wat een verademing na het spelen van battlefield. Movement, cover, hitreg al die dingen voelen zo enorm fijn aan waardoor battlefield steeds maar weer lomp aan voelt. kleine rare dingen waar je achter blijft hangen, vault over mechanic die soms wel soms niet werkt de hele boel is inconsistent eigenlijk al vanaf battlefield 4. hitboxes zijn raar bij vault over het is voornamelijk niet intuitief, het spel afsluiten kan bijvoorbeeld niet vanuit elk menu en er is weining focus op teamplay of het winnen van de map, dat alles vind ik erg jammer.
Misschien is mijn herrinnering van bf1942, bfvietnam, bf2 (bf3/4 rush ook) te rooskleurig maar de map wins voelde zo belangrijk. Zoals jack het verteld lijkt het wat meer terug te gaan naar die oude koek en ook fijn is de aandacht naar het movement systeem ik hoop zo dat ze dat veel beter voor elkaar hebben. Overwatch brengt mij steeds terug bij het spel omdat je niet zonder team kan maar ook omdat het spel de uiteindelijke objective heel erg centraal stelt en je niet beloont als je verliest. Hopelijk kan battlefield met een dergelijk systeem wegkomen en de focus meer op teamprestaties gooien. misschien wens ik wel te veel van een battlefield game maar wat zou ik het gaaf vinden als overwatch elementen hun weg in battlefield vinden.
Ik ben hoopvol voor BFV hopelijk zijn de kleine veranderingen in movement en squads, fortifications etc goed om het spel weer zoals vroeger te maken
Wellicht dat BF1 dan je game niet is. Dat begrijp ik wel. Maar misschien is BF1 dan ook een game die je anders moet spelen. Dan ligt de skillceiling meer bij goede kennis van alle maps en routes dan weten hoe een bepaalde gun goed presteert.DAMAGE schreef op maandag 28 mei 2018 @ 02:38:
[...]
Ik zeg helemaal niet dat bullet drop eruit moet. Dat maak jij er nu van. Maar dat heb ik dus nergens gezegd. Bovendien trek je het in het extreme. In Battlefield 1 heb je al dat wapens vanaf 20 meter al niet meer accuraat zijn. De kogels zie je letterlijk alle kanten uit je geweer vliegen. Behalve waar je mikt. Dat is prima, maar dat moet je dus kunnen counteren middels het masteren van een recoil patroon. En in BF1 is dat gewoon afwezig. Recoil hoort er gewoon in, maar het moet wel iets zijn dat je met skill kunt counteren/masteren. Als dat afwezig is dan heb je dus het gevoel dat je niet in controle bent van het wapen. Jouw input maakt niks uit. Je hoeft alleen maar op een muis button te rammen en that's it. Realisme hoeft van mij niet persee. Het moet gewoon een goede mix zijn waarbij plezier en skill bovenaan staat nog over realisme. Anders ga ik wel Arma spelen. Maar dat doe ik niet want dat wil ik niet. Het is een computer game. Heeft niks te maken met het vuren van een wapen in het echt.
Ik ben verre van een goede speler hoor en ik moet ook eerlijk zeggen dat ik BF1 minder lekker vind schieten (niet spelen) dan BF4 bijvoorbeeld. Wil niet zeggen dat ik niet redelijk kan presteren door mijn speelstijl wat aan te passen. Al begrijp ik dat er verwacht wordt de opvolgende BF game ongeveer hetzelfde speelt. En dat is met BF1 niet het geval.
Goed uitgevoerd of niet, ook dit soort games moeten vernieuwen anders wordt het precies dezelfde game in een nieuw jasje. En dat willen we ook niet.
De medic in BF1 heeft zelfs wapens die op 30 meter niet meer nauwkeurig genoeg zijn voor strakke headshots. Dat betekent dat de game de speler limiteerd terwijl dat eigenlijk de speler z'n eigen skill moet zijn.DaniëlWW2 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:24:
[...]
Ligt eraan. In BF3 zat ook willekeurige afwijking en daar was het echt geen probleem. Ik heb geen idee wat de waarden voor BF1 zijn, maar als je op 100m al moeite krijgt, dan is het te veel van het goede.
Zo zou je met een Thompson op 100 meter afstand een speler moeten kunnen raken als je zelf goed genoeg kan mikken.
Het zal misschien niet heel effectief zijn maar dat hoeft ook niet. De eerste kogel moet gewoon raak gaan, dat hoort in een non-RPG shooter.
Vernieuwen om te vernieuwen is zeker geen goed idee. Als een iets geen toegevoegde waarde heeft of een negatief resultaat zal geven dan moet je het niet alsnog toevoegen enkel om vernieuwend te zijn.8GUS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:35:
Goed uitgevoerd of niet, ook dit soort games moeten vernieuwen anders wordt het precies dezelfde game in een nieuw jasje. En dat willen we ook niet.
DICE heeft met BF1 vernieuwing door willen voeren in gunplay en achteraf blijkt, zo geven ze zelf ook toe, dat die vernieuwing niet verstandig is geweest. Dan heeft het geen zien die vernieuwing te gaan verdedigen met enkel het argument dat het vernieuwing was.
[ Voor 31% gewijzigd door Tsurany op 28-05-2018 08:43 ]
Mee eens hoor. Het ging mij in dit geval niet zo zeer om de gunplay, maar om over algemeen vernieuwen. Zoals je al zei. DICE heeft toegegeven dat dit niet heeft gewerkt zoals ze hadden gehoopt. Dus laten we er vanuit gaan dat ze dit in BFV niet meer doen. En daar lijkt het wel op.Tsurany schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:38:
Vernieuwen om te vernieuwen is zeker geen goed idee. Als een iets geen toegevoegde waarde heeft of een negatief resultaat zal geven dan moet je het niet alsnog toevoegen enkel om vernieuwend te zijn.
DICE heeft met BF1 vernieuwing door willen voeren in gunplay en achteraf blijkt, zo geven ze zelf ook toe, dat die vernieuwing niet verstandig is geweest. Dan heeft het geen zien die vernieuwing te gaan verdedigen met enkel het argument dat het vernieuwing was.
Same! Deze game speel ik nog steeds regelmatig, nog altijd volle servers op de PS3. De meest ondergewaardeerde BF wat mij betreft. Ondanks dat er maar 3 maps in zitten, is dit zoveel fun! Gewoon een klasse kiezen en gaan, niet teveel poespas, super sfeer en setting, goede maps, meer heb je niet nodig.Turfschipper schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:30:
Sinds battelfield Vietnam heb ik misschien nog de meeste lol gehad met battlefield 1943, die psn game. Man... wat keek ik hier naar uit..
LevelCap vat het volgens mij mooi samen
Voor 06:50: trailer is niet representatief. Vanaf 6:50 is hij (naar mijn mening bijna) spot-on
Oke, dat is gewoon dom.Tsurany schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:38:
[...]
De medic in BF1 heeft zelfs wapens die op 30 meter niet meer nauwkeurig genoeg zijn voor strakke headshots. Dat betekent dat de game de speler limiteerd terwijl dat eigenlijk de speler z'n eigen skill moet zijn.
Zo zou je met een Thompson op 100 meter afstand een speler moeten kunnen raken als je zelf goed genoeg kan mikken.
Het zal misschien niet heel effectief zijn maar dat hoeft ook niet. De eerste kogel moet gewoon raak gaan, dat hoort in een non-RPG shooter.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Betreft Levelcap, heb ik zijn kritische blik altijd wel kunnen waarderen. Mogelijk heeft dit hem de relatie die hij met de devs had gekost. Naar mijn weten is hij blacklisted bij EA/Dice.
EA play is er vanaf 9 juni. https://www.ea.com/nl-nl/news/ea-play-coming-soon-2018
Ik ben zelf wel benieuwd hoe de wijzigingen in de gameplay naar voren komen voor de spelers die niet zo vaak meer in een goed werkend squad spelen gezien Dice heeft gezegd dat er meer op teamplay gespeeld moet worden ipv lone-wolf.
In de dagen van BF3 kon ik echt elke avond BF3 opstarten en waren er altijd wel Tweakers online die BF3 aan spelen waren. Zat bijna elke avond wel in een squad met @Martinspire en @Tags NL. Ook wonnen wij vaak elke pot omdat we best goed op elkaar ingespeeld waren.
In BF4 en BF1 heb ik vaker alleen gespeeld dan met vaste squad leden van Tweakers. Op zich best wel jammer. Vaak veel losse spelers die alleen voor zich zelf spelen. De keren dat ik tijdens een pot Operations gerevived wordt is echt weinig. Dus Dice kan wel willen dat men in BF5 meer moet richten op samenspel, maar als het gros van die lone-wolven zijn, dan houdt het toch echt op.
Hij is inderdaad geen partner meer waardoor hij niet bij die exclusieve events mag zijn, hij is dus weer afhankelijk van informatie die andere YouTubers naar buiten brengen.RoyK schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:25:
Betreft Levelcap, heb ik zijn kritische blik altijd wel kunnen waarderen. Mogelijk heeft dit hem de relatie die hij met de devs had gekost. Naar mijn weten is hij blacklisted bij EA/Dice.
Hoe is de trailer precies niet representatief?8GUS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:39:
[...]
Voor 06:50: trailer is niet representatief. Vanaf 6:50 is hij (naar mijn mening bijna) spot-on
Wat veel YouTubers zeggen is dat de trailer totaal niet representatief is van de daadwerkelijke game zoals zij hem gepresenteerd kregen, ik neem aan dat hij dat bedoeld.jagermeister schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:04:
[...]
Hoe is de trailer precies niet representatief?
Wij als spelers kunnen enkel van de trailer uit gaan en als blijkt dat de trailer niet representatief is dan is dat een enorme fout geweest van DICE. Het doel immers is mensen lokken met een trailer, dan moet die trailer wel representatief zijn voor de gameplay.
Dus je kan het argument gebruiken dat de trailer niet representatief is maar dat maakt de blunder van DICE enkel nog groter zoals LevelCap ook al aangeeft.
Precies dit!Tsurany schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:46:
[...]
Wat veel YouTubers zeggen is dat de trailer totaal niet representatief is van de daadwerkelijke game zoals zij hem gepresenteerd kregen, ik neem aan dat hij dat bedoeld.
Wij als spelers kunnen enkel van de trailer uit gaan en als blijkt dat de trailer niet representatief is dan is dat een enorme fout geweest van DICE. Het doel immers is mensen lokken met een trailer, dan moet die trailer wel representatief zijn voor de gameplay.
Dus je kan het argument gebruiken dat de trailer niet representatief is maar dat maakt de blunder van DICE enkel nog groter zoals LevelCap ook al aangeeft.
Ik denk dat DICE de fout heeft gemaakt om een toffe trailer te willen neerzetten waarbij een gedeelte aan features verstopt zitten, zonder rekening te houden met hoe dat in de daadwerkelijke gameplay zal uitpakken. Als de gameplay veel tactischer wordt dan de CoD-Michael Bay-Achtige trailer die we nu hebben, dan is er ergens wat misgegaan.
En daar sla je de plank dus helemaal mis. Was de BF1 trailer representatief voor de gameplay? Totaal niet. Er was misschien een paar seconde aan gameplay erin verwerkt (stukje met het gas in beeld uit m'n hoofd).Tsurany schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:46:
[...]
En tóch was die "reveal trailer" vele malen beter en raakte mensen er hyped door. Echter is het een mythe dat een trailer representief moet zijn voor de gameplay.
Nu is het 1 grote Social Justice Warrior gedoe met vrouwen prominent in beeld als soldaten. Zeker nu de Design Director dit openlijk heeft 'toegegeven' ;

Maar goed. Uiteindelijk haalt het ook weinig uit. Van mij part kun je met roze facepaint rond lopen en een piratenhaak. Het feit dat je nu als een vrouw kan spelen zal genoeg mensen aanspreken (waaronder mijn vrouw die een gat in de lucht sprong
Jazeker, die trailer was representatief voor de gameplay. Natuurlijk was het enorm over-the-top gameplay die in de praktijk niet snel voor komt maar elke actie was die je zag kwam wel voort uit de gameplay. De omgevingen, voertuigen en soldaten waren eveneens accuraat.Reefun schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:16:
[...]
En daar sla je de plank dus helemaal mis. Was de BF1 trailer representatief voor de gameplay? Totaal niet. Er was misschien een paar seconde aan gameplay erin verwerkt (stukje met het gas in beeld uit m'n hoofd).
Zo heb je de tail gunner die om zich heen kijkt, melee kills, dogfights incl crashende vliegtuigen, landships die samen met infantry aanvallen, paarden, gas granaten en gasmaskers, special kits, behemoths,...
Natuurlijk is het allemaal gescript en geen live gameplay maar het is wel een collectie van scenes die de gameplay weergeven zoals je het kan verwachten inclusief accurate weergave van characters.
Vrijwel elke scene die ik in de BF1 reveal trailer zie kan ik herleiden tot een gameplay moment die ik zelf gehad heb in mijn paar honderd uur van BF1 spelen.
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V