[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.121 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:20
Theo74 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:58:
[...]

Glas blokkeert infraroodstraling inderdaad dus PIR en HUE sensoren kunnen hier niet doorheen kijken.
Je zult de sensor zo moeten plaatsen dat hij ook vrij in de douchecabine kan 'kijken', dan pas werkt het.
Als de glaswanden niet tot het plafond doorlopen kun je de sensor aan het plafond hangen en testen.
Ja, ben ik achter gekomen.
Well een plekje op plafond gevonden naast de douchecabine maar mijn vrouw vind het niet mooi 😭

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 17:47
chulin schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:53:
[...]

Well een plekje op plafond gevonden naast de douchecabine maar mijn vrouw vind het niet mooi 😭
Plak er een RITUALS merkje op en je hoort ze niet meer.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Haha... ik kan het proberen 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:45

LDVC

Let's get it over with

chulin schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:53:
[...]

Wij hebben nu een soort digitaal douche-muntje. Als je langer dan 15 minuten staat te douchen, dan gaat het licht uit 8)7

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
Vreemd probleempje: in de schuur heb ik een philips motion sensor gekoppeld aan een philips "white" e27 lamp (twee weken geleden nieuw gekocht). Meer dan de helft van de keren dat ik de sensor activeer gaat de lamp "in twee stappen" aan..d.w.z. Een fractie van een seconde brandt de lamp heel fel om vervolgens op de ingestelde waarde over te gaan. Om het anders te zeggen..de lamp gaat niet "vloeiend" aan zoals al mijn andere 20 Hue lampen wel doen. De andere helft van de keren dat ik door de sensor loop gaat het goed.
Sensor andere lamp laten schakelen is er geen probleem. Lamp in een andere groep is er geen probleem.
Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Celf11 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:22:
Vreemd probleempje: in de schuur heb ik een philips motion sensor gekoppeld aan een philips "white" e27 lamp (twee weken geleden nieuw gekocht). Meer dan de helft van de keren dat ik de sensor activeer gaat de lamp "in twee stappen" aan..d.w.z. Een fractie van een seconde brandt de lamp heel fel om vervolgens op de ingestelde waarde over te gaan. Om het anders te zeggen..de lamp gaat niet "vloeiend" aan zoals al mijn andere 20 Hue lampen wel doen. De andere helft van de keren dat ik door de sensor loop gaat het goed.
Sensor andere lamp laten schakelen is er geen probleem. Lamp in een andere groep is er geen probleem.
Iemand een idee?
Wat er gebeurd is dat jouw HUE sensor in de schuur beweging detecteerd en dit aan de HUE Bridge in de woning doorgeeft, die op zijn beurt de lamp in de schuur aanstuurt in de ingestelde lichtwaarde. Mogelijk zit er in dit stukje communciatie van de schuur naar de woning en terug naar de schuur een afstand- of storingsprobleem. Ik denk maar even hardop...

Als jij in de schuur via de HUE app op je smartphone de lamp aanzet dan zal dit mogelijk gelijk goed gaan gok ik...
En heb je al eens geprobeerd wat een HUE schakelaar/dimmer doet als je hiermee de lamp in de schuur aan/uit zet?
Schakel eens met deze HUE schakelaar/dimmer als je in de woning staat en als je in de schuur staat, of dit verschilt.
Haal eens een HUE lamp uit een armatuur in de woning en schroef deze ergens anders in een armatuur in de woning, zo dicht mogelijk bij de schuur. (En de HUE lamp onder spanning zetten natuurlijk) Kijk eens of dit verschil geeft met het sensor schakelen in de schuur..

Wat is de afstand HUE Bridge in de woning tot HUE sensor in de schuur en zitten hier veel bouwkundige blokkades tussen?
Wat is de meest dichtbijzijnde HUE lamp in de woning t.o.v. je schuur?

De HUE Bridge zendt een Zigbee signaal uit waarop de lampen en schakelaars/dimmers/sensoren reageren.
Elke HUE lamp is ook weer een Zigbee station wat ontvangen Zigbee signalen lokaal weer versterkt uitzendt.
Hierdoor vormen alle HUE lampen in de woning een soort van Zigbee netwerk waardoor het bereik groter is.
Zit jouw schuur in een minimaal Zigbee bereik dan 'kan' dit soorgelijke problemen geven zoals je omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Ik had een beetje hetzelfde probleem, nieuwe zigbee kanaal ingesteld en alles werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
Theo74 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:41:
[...]

Wat is de afstand HUE Bridge in de woning tot HUE sensor in de schuur en zitten hier veel bouwkundige blokkades tussen?
Wat is de meest dichtbijzijnde HUE lamp in de woning t.o.v. je schuur?
Het gekke is dat ik nog een lamp in het fietsenhok heb, nog iets verder weg van de bridge dan de schuurlamp. De lamp (en sensor) in het fietsenhok werken gewoon prima. Overigens is de afmeting van mijn huis dermate dat ik in principe nergens verbindingsproblemen hoef te hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steppa87
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-01-2024
Birdy D schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:00:
[...]

Lamp is exact hetzelfde alleen is er dus een BT functie aan toegevoegd.
Top thnx, zag dat de bluetooth iets goedkoper was. Dan gaan we daar voor :-)

PSN ID = steppa87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 11:17
Inmiddels de hele setup in de badkamer met de buisventilator (Zie robkrekel in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3") geinstalleerd. Eerst met een Osram plug, maar omdat deze niet consequent reageerde deze vervangen door een Hue smart plug. Die reageert dus helemaal niet. Situatie:

Plug en ventilator op zolder
Bovenverdieping met 10 lampen, 3 sensoren en 3 dimmers
Afstand tussen dichtstbijzijnde lamp en de plug is 2 meter, MAAR het plafond en zoldervloer (beide hout) zitten er tussen.
Doe ik de vlizotrap naar beneden, werk de plug wel, doe ik hem dicht, dan dus niet.

Blijkbaar komt het signaal dus niet door de dubbele vloer/plafond heen. Wat kan ik hier aan doen? Met veel kunst en vliegwerk de plug naar beneden halen zou kunnen, maar heeft niet de voorkeur (losse draden enzo)

Heeft wisselen van kanaal zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik zou het zeker proberen. Mocht de situatie slechter worden kan je altijd weer naar je originele kanaal terugschakelen. Ik heb wel eens gelezen van situaties waar een ander kanaal veel problemen heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:56
Je zou ook dicht bij het trapgat een Hue lamp kunnen plaatsen die dan als doorgeefluik voor de signalen zou kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
De lamp op de overloop hangt 40 cm van de vlizotrap af, maar dat luik is uiteraard dicht. Dat is net het punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:01
robkrekel schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:39:
De lamp op de overloop hangt 40 cm van de vlizotrap af, maar dat luik is uiteraard dicht. Dat is net het punt.
Dat zou niks mogen uitmaken. Hier zonder problemen door houten vloeren en vlizotrap heen. Ik zou proberen om van kanaal te wisselen. Kan zijn dat er net teveel storing aanwezig is door andere apparatuur.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Ga ik dat morgen eens proberen, tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:30
eltee schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:26:
Helaas kan dat dus niet, als je een scene wilt aanmaken waarbij alle lampen uit staan, wordt de melding "Laat minstens een lamp aan om een scene op te slaan" gegeven. Andere ideeen?
[...]
Ik weet niet of U ondertussen een oplossing heeft, maar de app All4hue heeft mogelijkheden om kamers uit te zetten bij knop 1 van een dimmer switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb een Tradfri stekker gekocht van IKEA in de veronderstelling dat ik deze op de Hue bridge aan kan sluiten. Ik vind hier op internet vrijwel geen info over. Weten jullie of dit mogelijk is? Of heb ik dan toch een hub van IKEA nodig?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
miicker schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:26:
Ik heb een Tradfri stekker gekocht van IKEA in de veronderstelling dat ik deze op de Hue bridge aan kan sluiten. Ik vind hier op internet vrijwel geen info over. Weten jullie of dit mogelijk is? Of heb ik dan toch een hub van IKEA nodig?
Of dit ondertussen mogelijk is, heb ik nog niet voorbij zien komen. Ik zou in ieder geval nooit besparen op een bridge. Indien je nooit meer dan 1 of 2 slimme stekkers zal aanschaffen, zou ik de stekkers van Hue kopen. Als je wel ooit verder wil uitbreiden met Tradfri of Symfonisk, zou ik zeker een bridge kopen. Dan kun je je devices altijd van de laatste firmware voorzien (wel handig, zie bv de laatste beveiligingsupdate, in dit geval van Hue) maar ook kun je dan gebruik maken van Google Home, Amazon Alexa en/of Siri/HomeKit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 16:35
miicker schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:26:
Werkt prima. Info over hoe je ze kan koppelen vind je onder andere hier: https://redsilico.com/blog/tradfri-plug-on-hue (eerste hit als je zoekt op "tradfri plug hue bridge")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
-Casper schreef op zondag 15 maart 2020 @ 19:03:
[...]

Werkt prima. Info over hoe je ze kan koppelen vind je onder andere hier: https://redsilico.com/blog/tradfri-plug-on-hue (eerste hit als je zoekt op "tradfri plug hue bridge")
Eerste stap is "Update the firmware via the Tradfri gateway", m.a.w. ik heb de Hub van Ikea nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:14
@miicker alleen als de huidige firmware te oud is lijkt me.

Je kunt de rest van de instructies toch gewoon proberen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
miicker schreef op zondag 15 maart 2020 @ 19:05:
[...]

Eerste stap is "Update the firmware via the Tradfri gateway", m.a.w. ik heb de Hub van Ikea nodig?
Inderdaad gewoon proberen. De genoemde firmware (2.0.022) is trouwens wel de laatste. Als je geluk hebt zijn jouw stekkers al voorzien van deze update, zo niet dan moet je inderdaad middels een Gateway gaan updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 16:35
Ik heb de tradfri stopcontacten in februari gekocht en deze kon ik koppelen zonder dat ik een update moest uitvoeren. Heb zelf ook geen IKEA bridge in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
-Casper schreef op zondag 15 maart 2020 @ 19:03:
[...]

Het is inderdaad gelukt, top, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Nog een aanvullende vraag. Ik gebruik het tradfri stopcontact voor mijn buitenverlichting. Ik heb al een Hue switch/dimmer. Die gebruik ik voor de verlichting in huis. Ik zag dat ik die dimmer ook in 2 kamers kan hangen (ik heb een losse kamer gemaakt voor de buitenverlichting). Alleen als ik dan de aan/uit knop gebruik zet hij alles aan/uit. Kan ik het ook zo instellen dat hij de buitenverlichting alleen aan zet als ik dubbel klik of de knop 5 seconden ingedrukt houd o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:30
miicker schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:15:
Nog een aanvullende vraag. Ik gebruik het tradfri stopcontact voor mijn buitenverlichting. Ik heb al een Hue switch/dimmer. Die gebruik ik voor de verlichting in huis. Ik zag dat ik die dimmer ook in 2 kamers kan hangen (ik heb een losse kamer gemaakt voor de buitenverlichting). Alleen als ik dan de aan/uit knop gebruik zet hij alles aan/uit. Kan ik het ook zo instellen dat hij de buitenverlichting alleen aan zet als ik dubbel klik of de knop 5 seconden ingedrukt houd o.i.d.?
De app All4hue heeft mogelijkheden om kamers aan en uit te zetten bij knop 1 van een dimmer switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 16:28
Iemand nog een goeie tip?
Ik heb in mijn tuin diverse 230V stopcontacten liggen (een stuk of 6 door de hele tuin).
Deze kan ik binnen aan/uit zetten door middel van een normale wandschakelknop.

Ik ben voornemens op deze schakelknop weg te halen en te vervangen met een iCasa Zigbee aan/uit inbouwschakelaar (zie hier). Op die manier kan ik de tuinverlichting aan/uit zetten via de app, maar dan heeft de wandschakelaar geen functie meer.
Omdat ik een wandschakelaar ook prettig vind werken, dacht ik eraan om een enOcean knop erop te maken (zie bijvoorbeeld hier). Dit heb ik reeds op 2 andere plekken in huis gedaan en ze passen perfect in mijn Busch Jaeger wandframe.

Hebben jullie misschien nog (betere) ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
Philips is producing new versions of the GU10 colour lamps. No more noise when off. Coming on June/July
Sorry, Duitse website maar de strekking is duidelijk :)

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Unkie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:39:
Iemand nog een goeie tip?
Ik heb in mijn tuin diverse 230V stopcontacten liggen (een stuk of 6 door de hele tuin).
Deze kan ik binnen aan/uit zetten door middel van een normale wandschakelknop.

Ik ben voornemens op deze schakelknop weg te halen en te vervangen met een iCasa Zigbee aan/uit inbouwschakelaar (zie hier). Op die manier kan ik de tuinverlichting aan/uit zetten via de app, maar dan heeft de wandschakelaar geen functie meer.
Omdat ik een wandschakelaar ook prettig vind werken, dacht ik eraan om een enOcean knop erop te maken (zie bijvoorbeeld hier). Dit heb ik reeds op 2 andere plekken in huis gedaan en ze passen perfect in mijn Busch Jaeger wandframe.

Hebben jullie misschien nog (betere) ideeën?
Ik zou een Sunricher Zigbee schakelmodule nemen waarop een externe pulsdrukker schakelaar past.

Deze Zigbee module past in een recente inbouwdoos in de muur, achter de schakelaar, en de schakelaar zelf vervang je door een identiek model in pulsdrukker uitvoering. Dit heet ook wel een terugverend maak-contact. Praktisch alle gangbare merken schakelmateriaal hebben ze in hun assortiment waardoor deze naadloos in de bestaande serie schakelmateriaal van je woning past.

Ook deze module wordt in de HUE app zichtbaar als een aan/uit lamp en kun je hernoemen naar 'tuinverlichting' of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
Theo74 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Ik zou een Sunricher Zigbee schakelmodule nemen waarop een externe pulsdrukker schakelaar past.

Deze Zigbee module past in een recente inbouwdoos in de muur, achter de schakelaar, en de schakelaar zelf vervang je door een identiek model in pulsdrukker uitvoering. Dit heet ook wel een terugverend maak-contact. Praktisch alle gangbare merken schakelmateriaal hebben ze in hun assortiment waardoor deze naadloos in de bestaande serie schakelmateriaal van je woning past.

Ook deze module wordt in de HUE app zichtbaar als een aan/uit lamp en kun je hernoemen naar 'tuinverlichting' of iets dergelijks.
Dit is hetzelfde toch? Alleen ik had de inbouw van iCasa.
Nu zie ik het, op de inbouwdoos kan je een domme pulse wandschakelaar aansluiten, toch?
Welke pulse drukker stel je voor?

[ Voor 4% gewijzigd door Unkie op 17-03-2020 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

@Unkie De Tint die voor €13 in de afprijs bakken liggen bij de Aldi zijn ook gelijk ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Unkie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:17:
[...]

Dit is hetzelfde toch? Alleen ik had de inbouw van iCasa.
Nu zie ik het, op de inbouwdoos kan je een domme pulse wandschakelaar aansluiten, toch?
Welke pulse drukker stel je voor?
Je kunt een pulsdrukker naar keuze gebruiken. Meestal wordt een pulsdrukker gekozen die in het bestaande schakelmateriaal past. Dus zeg, je hebt Jung AS500 schakelmateriaal in huis dan koop je hiervan ook de pulsdrukker met bijpassende bedienwipper.

De pulsdrukker doet net als Klik-Aan-Klik-Uit: 1x drukken is aan of uit, en bij aan is lang indrukken eventueel dimmen. (Bij de dimmodule variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
DukeBox schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:22:
@Unkie De Tint die voor €13 in de afprijs bakken liggen bij de Aldi zijn ook gelijk ;)
Dat klopt dacht ik inderdaad. Scheelt weer een paar tientjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
Bedankt. Ik ga toch de iCasa halen (die is iets goedkoper, € 39,-, en heeft ook ondersteuning voor een pulse schakelaar).

Volgens mij zijn al die (slimme) inbouw schakelaars hetzelfde.
Een (domme) pulse drukker ga ik nog even naar kijken, zal wel een Busch Jaeger worden.

Als ik op zoek ben naar een slimme pulse schakelaar, dan is de Tint inderdaad ook een optie.
Het enige nadeel, vind ik persoonlijk, dat deze werken op batterijen. Zelf heb ik dan liever een EnOcean schakelaar (op kinetische energie), maar die is weer een stuk duurder.

Kortom: bedankt allen voor het meedenken. Ik ga die iCasa bestellen met een domme pulse schakelaar. Ben ik rond de € 50,- klaar voor een slimme schakelaar. Nogmaals dank _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 19:53
Unkie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:07:
Bedankt. Ik ga toch de iCasa halen (die is iets goedkoper, € 39,-, en heeft ook ondersteuning voor een pulse schakelaar).

Volgens mij zijn al die (slimme) inbouw schakelaars hetzelfde.
Een (domme) pulse drukker ga ik nog even naar kijken, zal wel een Busch Jaeger worden.

Als ik op zoek ben naar een slimme pulse schakelaar, dan is de Tint inderdaad ook een optie.
Het enige nadeel, vind ik persoonlijk, dat deze werken op batterijen. Zelf heb ik dan liever een EnOcean schakelaar (op kinetische energie), maar die is weer een stuk duurder.

Kortom: bedankt allen voor het meedenken. Ik ga die iCasa bestellen met een domme pulse schakelaar. Ben ik rond de € 50,- klaar voor een slimme schakelaar. Nogmaals dank _/-\o_
Ter info.
Men bedoelt deze:
https://www.aanbiedingenf...-tint-smart-switch-142804

Inbouwschakelaar van Tint, gelijk aan iCasa e.d. Kost € 20.- normaal of afgeprijsd nog minder, exact dezelfde module.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:23
March 16, 2020
Firmware 1937113020 (Bridge V2)
Updated the time zones to match Daylight Saving Time changes

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htevents
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb momenteel in de woonkamer 3 armaturen waarvan 1 met hue lampen erin en 2 met gewone "domme" LED lampen. Het zijn nu dan ook 2 wipschakelaars en een dimmerknop naast elkaar. Ik kan/wil voor de 2 "domme" lampen zo'n livolo touch wandschakelaar gebruiken, welke direct aan de Hue app kan worden gekoppeld doormiddel van het ZLL protocol. Voor het armatuur waar de Hue lampen nu in zitten wil ik eigenlijk zo'n zelfde schakelaar, maar dan een "remote" versie o.i.d. gezien Hue de schakelaars als "lamp" ziet, maar ik wil dat Hue de "schakelaar" voor de Hue lampen als dimmer/remote ziet, zodat ik kan toewijzen welke lampen deze bedient. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 21:58

Tornado1.0

Work in progress

Ik heb momenteel een sensor op de wc die in het weekend en doordeweeks andere tijden heeft qua helderheid met de Sensing the Weekend formula. In de gang heb ik twee sensoren gekoppeld met de betreffende formula, maar ik zou die ook graag andere instellingen geven voor doordeweeks en in het weekend. Is dat (met een 3rd party app) mogelijk om voor elkaar te krijgen?

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
ro3lie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Ter info.
Men bedoelt deze:
https://www.aanbiedingenf...-tint-smart-switch-142804

Inbouwschakelaar van Tint, gelijk aan iCasa e.d. Kost € 20.- normaal of afgeprijsd nog minder, exact dezelfde module.
Bedankt!
Scheelt weer een tientje. Heb hem bij de Conrad gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb niet alles in topic meer gevolgd, beetje terug gelezen.

er is een zaak waar ik niet uit kom, omtrent (e14) fitting van Philis Hue / Philips Hue Bluetooth
- (duo - bluetooth) https://www.coolblue.nl/p...4-bluetooth-duo-pack.html
- (single - no bluetooth) https://www.coolblue.nl/p...iance-e14-singlepack.html

ik heb halve huis volhangen met reguliere hue lampen gestuurd via bridge v2 / alexa. nu valt me op dat philips nieuwe lampjes heeft (voor fractie van de prijs). Deze kun je 'direct' via bluetooth met je mobiel schakelen - dus niet buiten huis of als afstand te groot is. Maar hoe is de support daarvan via bridge?

Op ene site staat dat ik ze kan bedienen/gebruiken als de reguliere (niet bluetooth hue lampen) via bridge - ander site vermeld dat beperkte functie heeft.

weet iemand hier meer over? (philips support gesloten - denk misschien hier iemand die het weet)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MontyPython
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-03-2024
Een vraagje (heb gezocht op het forum, maar niets kunnen vinden). Ik ben op zoek naar een centraal iets waarmee ik mijn domotica kan besturen (Philips Hue, ATAG radiator, Tradfri, Sonos, Yamaha Musiccast, Ring en nog een paar andere merken). Een voorbeeld is de Brilliant controller. Dit kan ik centraal in de huiskamer hangen om vervolgens alles centraal te kunnen besturen en scenes te kunnen starten. Echter is de prijs aan de hoge kant en ik ben op zoek naar alternatieven. Ik heb helaas geen oude mobiel o.i.d. om dit op te doen met software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@himlims_ De bluetooth-lampen bedien je óf met de Hue-app voor bluetooth, óf via de Bridge (zonder bluetooth) met de gewone Hue-app. Volgens mij zijn ze niet goedkoper dan de oude. Waar haal jij ze “voor een fractie van de prijs”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Rallye schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:36:
@himlims_ De bluetooth-lampen bedien je óf met de Hue-app voor bluetooth, óf via de Bridge (zonder bluetooth) met de gewone Hue-app. Volgens mij zijn ze niet goedkoper dan de oude. Waar haal jij ze “voor een fractie van de prijs”.
Hij linkt naar hue White lampen duopak, die zijn goedkoper dan Hue White ambiance en al helemaal een pak goedkoper dan Hue color ambiance.
Iets met appels en peren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Rallye schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:36:
top! is dat jouw ervaring? of ergens gelezen?

de nieuwe bluetooth lampen (wit) zijn daadwerkelijk goedkoper dan de "oude" bridge lampen:
2stk bluetooth 26,99
2stk bridge 44,-

begrijp uit jouw reactie dat (mits je een bridge hebt) de bluetooth lampen kunt 'verbinding met de philips bridge' en daardoor dezelfde functionaliteit hebt als bij de "orginele/dure" lampen.
dragon2 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:18:
[...]

Hij linkt naar hue White lampen duopak, die zijn goedkoper dan Hue White ambiance en al helemaal een pak goedkoper dan Hue color ambiance.
Iets met appels en peren...
wanneer dezelfde opties heb; waarom zou ik dan nog een ambiance white kopen?

moet de bluetooth variant dan 'direct' contact hebben met de hub (10m range bluetooth?) of kan dat - zoals die ambiance lampen - hoppen via de reguliere lampen? die zo een groot netwerk vormen

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 20-03-2020 23:55 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:54:
[...]

top! is dat jouw ervaring? of ergens gelezen?

de nieuwe bluetooth lampen (wit) zijn daadwerkelijk goedkoper dan de "oude" bridge lampen:
2stk bluetooth 26,99
2stk bridge 44,-

begrijp uit jouw reactie dat (mits je een bridge hebt) de bluetooth lampen kunt 'verbinding met de philips bridge' en daardoor dezelfde functionaliteit hebt als bij de "orginele/dure" lampen.
[...]

wanneer dezelfde opties heb; waarom zou ik dan nog een ambiance white kopen?

moet de bluetooth variant dan 'direct' contact hebben met de hub (10m range bluetooth?) of kan dat - zoals die ambiance lampen - hoppen via de reguliere lampen? die zo een groot netwerk vormen
Voor iemand die zegt dat hij het topic heeft doorgelezen zijn dit alledrie nogal basic vragen :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rallye
@himlims_ De lampen met bluetooth zijn de opvolgers van de niet-bluetooth lampen. Je prijsvergelijking klopt niet: je vergelijkt white-lampen (alleen wit licht) met white ambiance (meer wit-mogelijkheden, van blauwig wit naar gelig - een luxere variant dus.

De lampen met bluetooth hebben bluetooth als extra, naast wifi (Zigbee) om te verbinden met de Bridge (als je die hebt). Heb je geen Bridge, dan verbind je via bluetooth.

Ik kan mij overigens de verwarring voorstellen als je stukken leest als deze https://computertotaal.nl...ning-bluetooth-of-wifi-2/, waarin de bluetooth-variant als een ander systeem wordt gepresenteerd in plaats van als een andere bedienvariant van dezelfde lamp. Dit is een betere uitleg: https://www.coolblue.nl/a...ge-met-hue-bluetooth.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:35

breinonline

Are you afraid to be known?

MontyPython schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:06:
Een vraagje (heb gezocht op het forum, maar niets kunnen vinden). Ik ben op zoek naar een centraal iets waarmee ik mijn domotica kan besturen (Philips Hue, ATAG radiator, Tradfri, Sonos, Yamaha Musiccast, Ring en nog een paar andere merken). Een voorbeeld is de Brilliant controller. Dit kan ik centraal in de huiskamer hangen om vervolgens alles centraal te kunnen besturen en scenes te kunnen starten. Echter is de prijs aan de hoge kant en ik ben op zoek naar alternatieven. Ik heb helaas geen oude mobiel o.i.d. om dit op te doen met software.
Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 2 en Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 of Het Grote OpenHAB topic - deel 1

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MontyPython
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-03-2024
@breinonline & @Incolumis Bedankt voor de hulp, maar dat was mij al bekend. Ik zie ook dat ik mijn vraag niet goed heb gesteld. Ik ben echt specifiek op zoek naar een centrale hub (denk aan een tablet die opgehangen kan worden o.i.d.) waarmee ik centraal alles kan besturen.

Deze wil ik op de muur naast de voordeur hangen en vanaf daar bijvoorbeeld een scene starten waarmee mijn Ikea gordijnen naar beneden gaan, de lampen aan en een muziekje aan (slechts een voorbeeld). Home Assistant zou mooi zijn bijvoorbeeld, maar ik wil dit centraal doen en niet alleen vanaf mijn mobiel, laptop of PC.

Ik heb sinds kort een drietal panden die ik verhuur via Airbnb en daar wil ik het voor doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 11:46

iGadget

Wowsers!

Weet iemand toevallig de verschillen tussen de HUE Bridge 2.0 en de 2.1? Misschien kijk ik niet goed, maar ze lijken identiek: https://tweakers.net/pricewatch/compare/467641;1507414/

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 14:14
Ik ben mijn huis aan het voorzien van Hue lampen en heb een 4-tal Smart Buttons gekocht om gemakkelijk te kunnen schakelen.

Ik lees in dit topic al een aantal mensen (@chulin, @ambi1961, @Jos-P) die de Smart Button op een Gira blindplaat hebben gemaakt, heeft iemand daar toevallig een fotootje van?

Mijn grootste uitdaging zit namelijk in de woonkamer, daar heb ik een horizontale dubbele schakelaar. Omdat ik alle lampen in de woonkamer hiermee wil bedienen wil ik het omtoveren tot Smart Button + Stopcontact. Omdat de plaat van de Smart button niet in reguliere afdekramen passen, zit ik te dubben hoe ik dit fatsoenlijk kan afwerken.

Is het gewoon een kwestie van die plakstrip gebruiken om 'm erop te plakken of kan het netter/beter?

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

iGadget schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:38:
Weet iemand toevallig de verschillen tussen de HUE Bridge 2.0 en de 2.1? Misschien kijk ik niet goed, maar ze lijken identiek: https://tweakers.net/pricewatch/compare/467641;1507414/
Lijkt minimaal. Ik wist nog eens niet dat 2.1 bestond.
https://amp.reddit.com/r/...tween_bridge_v20_and_v21/

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:38
Koeniepoenie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:24:
Ik ben mijn huis aan het voorzien van Hue lampen en heb een 4-tal Smart Buttons gekocht om gemakkelijk te kunnen schakelen.

Ik lees in dit topic al een aantal mensen (@chulin, @ambi1961, @Jos-P) die de Smart Button op een Gira blindplaat hebben gemaakt, heeft iemand daar toevallig een fotootje van?

Mijn grootste uitdaging zit namelijk in de woonkamer, daar heb ik een horizontale dubbele schakelaar. Omdat ik alle lampen in de woonkamer hiermee wil bedienen wil ik het omtoveren tot Smart Button + Stopcontact. Omdat de plaat van de Smart button niet in reguliere afdekramen passen, zit ik te dubben hoe ik dit fatsoenlijk kan afwerken.

Is het gewoon een kwestie van die plakstrip gebruiken om 'm erop te plakken of kan het netter/beter?
Ik heb originele blindplaten van Gira gekocht en het bijgeleverde ronde plaatje in het midden van de blindplaat geplakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYmnLox22RXmoNoLztiMM72nsfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKjHik0SuVZerGhXt6ZDNobk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 14:14
Jos-P schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:48:
[...]

Ik heb originele blindplaten van Gira gekocht en het bijgeleverde ronde plaatje in het midden van de blindplaat geplakt.
[Afbeelding]
Dank hiervoor! Kan ik iig even kijken of dit aan de WAF voldoet hier. Zelf vind ik het er netjes uitzien :)

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Hebben een iets andere stekker. 2.1 heeft naar verluid wat meer 'budget' onderdelen dan 2.0

Geen enkele reden om te upgraden dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

Ze zijn exact hetzelfde, alleen het serienummer is anders ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Goedkoper om te produceren dus, minder en goedkopere onderdelen. Wel bijzonder trouwens dat die reddit post al ruim 3 jaar oud is en de 2.1 nog altijd niet met prijzen in de pricewatch staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Omdat de bridge in v1 (oude versie) en v2 bestaat. Er zijn genoeg producten die technische updates krijgen die in principe voor de consument niet van belang zijn.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Kixtart schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:07:
Omdat de bridge in v1 (oude versie) en v2 bestaat. Er zijn genoeg producten die technische updates krijgen die in principe voor de consument niet van belang zijn.
Als in, de 2.1 wordt gewoon verkocht als 2.0? Snap dat het voor de gewone consument niet van belang is (die merkt ws. 0 verschil tussen beide versies), maar a) we zitten hier op Tweakers en b) de 2.1 staat wel degelijk als apart product in de pricewatch. Lijkt me dan toch wel prettig om als je bij 1 van de shops een 2.0 denkt te bestellen, je niet stiekem de 2.1 krijgt (terwijl je net bijvoorbeeld iets met één van de verwijderde componenten wilde gaan doen voor je Tweak-project).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dat klopt, maar hij is sowieso hier ook niet te koop (geen prijzen/winkels) en het lijkt een fout gezien de ean-code en US based code is.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Kixtart schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:20:
Dat klopt, maar hij is sowieso hier ook niet te koop (geen prijzen/winkels) en het lijkt een fout gezien de ean-code en US based code is.
Ah... goed om te weten. Ik heb alle bovenstaande info als verbeter-suggestie doorgegeven in de productgegevens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drocona
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-09 10:41
MontyPython schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:48:
@breinonline & @Incolumis Bedankt voor de hulp, maar dat was mij al bekend. Ik zie ook dat ik mijn vraag niet goed heb gesteld. Ik ben echt specifiek op zoek naar een centrale hub (denk aan een tablet die opgehangen kan worden o.i.d.) waarmee ik centraal alles kan besturen.

Deze wil ik op de muur naast de voordeur hangen en vanaf daar bijvoorbeeld een scene starten waarmee mijn Ikea gordijnen naar beneden gaan, de lampen aan en een muziekje aan (slechts een voorbeeld). Home Assistant zou mooi zijn bijvoorbeeld, maar ik wil dit centraal doen en niet alleen vanaf mijn mobiel, laptop of PC.

Ik heb sinds kort een drietal panden die ik verhuur via Airbnb en daar wil ik het voor doen :)
Hi @MontyPython,
Ik gebruik hiervoor Home Assistant als centraal koppelvlak voor alle apparatuur, dit is puur de spin in het web om maar zo te zeggen, en kan met alles communiceren.

Vervolgens heb ik op de HA webserver een HTML5 dashboard pagina genoemd TileBoard draaien, deze kun je configureren naar een interface zoals je die wilt hebben. Als je een beetje CSS/HTML kennis hebt kun je helemaal losgaan met de styling van je interface.

Ik heb in elke kamer in mijn huis een tablet aan de muur hangen, elke tablet heeft zijn eigen TileBoard dashboard met de apparatuur van de kamer er in. Zo kan ik elke kamer los besturen, maar ook bijvoorbeeld op de begane grond alle kamers boven of vanuit de slaapkamer de deur op slot doen etc.

Het belangrijkste onderdeel van deze tablets is een app genaamd Fully Kiosk welke in basis gratis te gebruiken is en perfect fullscreen je dashboard laat zien.
Zelf gebruik ik hier op elke tablet de premium versies van zodat ik de front camera motion detection (voor als het licht is) en de device movement sensor (voor als het donker is) kan gebruiken om automatisch het scherm aan en uit te zetten wanneer bediening nodig is.

Anyway, dit is één van de mogelijke manieren, voor mij werkt dit perfect en beter dan alle voorstellen die op het internet gegeven worden. Ook de vrouw is er blij mee!

EDIT:
Foto 1 is wat ouder van toen ik hem net had opgehangen op de begane grond (10 inch)
Foto 2 is de laatste versie die ik in mijn kantoor heb draaien (7 inch)
https://imgur.com/a/CkQ1xuZ

Deze dashboards sturen in elke kamer direct alle Philips Hue lichten aan (alles is Hue bij mij thuis) en daarnaast ook de wandschakelaar (zie 1e foto onder de tablet) met een aparte knop, ik wilde eerst alle knoppen verwijderen in huis, maar het is toch wel handig om een fysieke backup te hebben!

[ Voor 9% gewijzigd door drocona op 23-03-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12:01
Ik heb een motion sensor (de normale, witte) gekocht en wil deze onder mijn carport gaan hangen.
Nu kan deze standaard alleen bevestigd worden met een magneetbevestiging. Echter is dit diefstalgevoelig. Mijn carport is namelijk dermate laag dat een persoon van ca 1,90m er altijd bij kan.

Ik heb al op het web en in dit topic gezocht maar kan nergens een diefstalveilige montage vinden. Wie heeft er een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Mainuz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:13:
Ik heb een motion sensor (de normale, witte) gekocht en wil deze onder mijn carport gaan hangen.
Nu kan deze standaard alleen bevestigd worden met een magneetbevestiging. Echter is dit diefstalgevoelig. Mijn carport is namelijk dermate laag dat een persoon van ca 1,90m er altijd bij kan.

Ik heb al op het web en in dit topic gezocht maar kan nergens een diefstalveilige montage vinden. Wie heeft er een tip?
De buitensensor aanschaffen (en de witte voor in huis gebruiken) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Ondanks dat de buitensensor beter is.......die zit ook maar met 1 schroefje vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 14:56

megaleo

Special member

Yowzawood schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:48:
Ondanks dat de buitensensor beter is.......die zit ook maar met 1 schroefje vast.
Gebruik je daar een anti inbraakschroef voor.
Voorbeeld klik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 10:33
Kan het kloppen dat je Hue White lampen een stuk minder ver kunt terugmoduleren dan de color? Ik heb er vandaag namelijk 2 gekocht, waarvan eentje voor op de overloop. Als ik deze op het allerlaagste niveau zet dan komt er echt een bak meer licht uit dan uit mijn kleurenlampen. Teveel eigenlijk. Hoort dit zo, is er nog iets aan te doen en is dit bij de White Ambient lights ook zo?

Ik heb het over de laatste generatie E27-lampen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:22:
Kan het kloppen dat je Hue White lampen een stuk minder ver kunt terugmoduleren dan de color? Ik heb er vandaag namelijk 2 gekocht, waarvan eentje voor op de overloop. Als ik deze op het allerlaagste niveau zet dan komt er echt een bak meer licht uit dan uit mijn kleurenlampen. Teveel eigenlijk. Hoort dit zo, is er nog iets aan te doen en is dit bij de White Ambient lights ook zo?

Ik heb het over de laatste generatie E27-lampen.
Dit was bij de vorige generatie bij mijn weten wel zo. Of de nieuwste, met Bluetooth, dat nog steeds hebben, durf ik niet te zeggen. En m.b.t. de white and ambiance, die hadden dat niet (dimden net zo ver als de color).

Overigens meen ik dat er laatst ook iets van een firmware update is geweest die dieper dimmen toevoegde (voor bepaalde modellen?). Wellicht dat dat dus al soelaas biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 10:33
RobertMe schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:30:
[...]

Dit was bij de vorige generatie bij mijn weten wel zo. Of de nieuwste, met Bluetooth, dat nog steeds hebben, durf ik niet te zeggen. En m.b.t. de white and ambiance, die hadden dat niet (dimden net zo ver als de color).

Overigens meen ik dat er laatst ook iets van een firmware update is geweest die dieper dimmen toevoegde (voor bepaalde modellen?). Wellicht dat dat dus al soelaas biedt.
Oh ja, ik had al een paar keer op Software Updates geklikt maar hij vond steeds niks. Maar nu is hij inderdaad een nieuwere firmware aan het downloaden. Ben benieuwd. Van r27175 naar neem ik aan r30933.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
DarkFly schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:45:
[...]

De buitensensor aanschaffen (en de witte voor in huis gebruiken) ;-)
Die heb ik al elders in de tuin eentje hangen. ;)
Maar ik heb voor dit doel juist bewust gekozen voor de onopvallende kleinere witte motion sensor, echter wist ik dus niet dat deze enkel magnetisch gemonteerd wordt. Vind ik ook vreemd.
Even kijken hoe ik dit ga oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Sensor weegt weinig, dubbelzijdig tape zou voldoende kunnen zijn 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:43
Ik zou het ook lekker simpel oplossen en niet te bang zijn voor diefstal. Doen mensen dat echt? Ik ben vast te goedgelovig... Met een beveiligingscamera zorg ik wel dat er geen SD in de camera zelf ziet (want ja, dan wordt die er gewoon uitgehaald).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:39
chulin schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:54:
Sensor weegt weinig, dubbelzijdig tape zou voldoende kunnen zijn 👌
"Ik heb al op het web en in dit topic gezocht maar kan nergens een diefstalveilige montage vinden. Wie heeft er een tip?" (y)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Mainuz schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:59:
[...]

Maar ik heb voor dit doel juist bewust gekozen voor de onopvallende kleinere witte motion sensor, echter wist ik dus niet dat deze enkel magnetisch gemonteerd wordt. Vind ik ook vreemd.
Je kunt de sensor op ca. 2.5 meter hoog ophangen zodat je er niet zonder trap bij kunt. Zo kan ook niemand de sensor even snel meepikken in het voorbijgaan.
Of je moet de sensor camoufleren met een oude lasdoos, of mij part een vogelhuisje. Als het 'oog' van de sensor maar vrij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Brad Pitt schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:58:
[...]

"Ik heb al op het web en in dit topic gezocht maar kan nergens een diefstalveilige montage vinden. Wie heeft er een tip?" (y)
De witte indoor sensor is zoals gezegd niet met een schroef vast te zetten, alleen het beugeltje waar de sensor via magnetisme aan vast klikt.
Je kunt over de sensor ook een beugeltje schroeven, of zo'n stalen kooitje wat je ook wel om armaturen heen ziet zitten als bescherming tegen voetballen en stoten.

De zwarte outdoor sensor zet je vast met 1 kruiskopschroef. Deze schroef kun je ook vervangen voor een schroef met anti doefstal kop. Neem er sowieso wel een die je er ook weer uit kunt draaien voor service en onderhoud, dus geen enkel tour schroef zoals in de anti-inbraakstrip van de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

Iemand enig idee of je lampen in ene master slave opstelling kunt zetten.
Ik heb Gira zigbee schakelaars maar die kunnen maar 10 lampen aansturen. Nu heb er twaalf en wil ik dat 2 lampen aan gaan wanneer een andere lamp ook aangaat.

Iemand enig idee? Ik gebruik nu domoticz maar de reactietijd is te langzaam.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Mainuz schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:59:
[...]

Je zou ook dit 3D kunnen printen, dan zou je hem wel vast kunnen schroeven. Hij kan dan nog steeds gestolen worden maar mogelijk wel moeilijker dan alleen een magneetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.J
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-03 11:00
Hallo allen,
De zoekfunctie gaf helaas geen resultaat, dus daarom toch maar mijn eenvoudige vraag zo:
is de Philips 40802/48/P9 (de staande lamp) maar door een persoon met een apparaat met de app te bedienen? Schakelen tussen de smart phones is niet echt handig te noemen... Of is er dan een bridge nodig?
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Martijn.J schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:00:
Hallo allen,
De zoekfunctie gaf helaas geen resultaat, dus daarom toch maar mijn eenvoudige vraag zo:
is de Philips 40802/48/P9 (de staande lamp) maar door een persoon met een apparaat met de app te bedienen? Schakelen tussen de smart phones is niet echt handig te noemen... Of is er dan een bridge nodig?
Dank!
De product pagina geeft het volgende aan
Werkt met Hue dimmer switch
Dus zou met met zo een moeten werken, denk alleen dat je die wel los aan zult moeten schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
iGadget schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:15:
[...]

Als in, de 2.1 wordt gewoon verkocht als 2.0? Snap dat het voor de gewone consument niet van belang is (die merkt ws. 0 verschil tussen beide versies), maar a) we zitten hier op Tweakers en b) de 2.1 staat wel degelijk als apart product in de pricewatch. Lijkt me dan toch wel prettig om als je bij 1 van de shops een 2.0 denkt te bestellen, je niet stiekem de 2.1 krijgt (terwijl je net bijvoorbeeld iets met één van de verwijderde componenten wilde gaan doen voor je Tweak-project).
Funtioneel is er (bijna) geen verschil tussen 2.0 en 2.1 verschil waar je met een tweak project last van gaat krijgen!

Grootste verschil met 2.0 is dat 2.1 een nieuwere variant van ZigBee chip heeft die onder andere meer flash geheugen heeft, zodat er geen extra flash chip nodig is, dat scheelt inderdaad een paar cent in de productie kosten!

Performance wise is er geen verschil tussen beide varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotrent
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-06 11:15
drocona schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:48:
[...]

EDIT:
Foto 1 is wat ouder van toen ik hem net had opgehangen op de begane grond (10 inch)
Foto 2 is de laatste versie die ik in mijn kantoor heb draaien (7 inch)
https://imgur.com/a/CkQ1xuZ

Deze dashboards sturen in elke kamer direct alle Philips Hue lichten aan (alles is Hue bij mij thuis) en daarnaast ook de wandschakelaar (zie 1e foto onder de tablet) met een aparte knop, ik wilde eerst alle knoppen verwijderen in huis, maar het is toch wel handig om een fysieke backup te hebben!
Ik heb ook sinds een paar maanden HA draaien en ik vind het echt top! Mijn idee is ook om een paar tablets aan de muur te hangen, maar ik vraag me af hoe je de voeding mooi hebt weggewerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Iets off topic, wellicht. Grappig, die behoefte aan vaste tablets om je zaken in te kunnen stellen. Daar heb je toch je telefoon voor? Als je voor de bediening op moet staan is de helft van de lol van het automatiseren weg....

Zie ook de opmerking van de eigenaar het slimste huis van Nederland, die dat bedieningspaneel nooit gebruikt: https://nl.hardware.info/...met-google-home-en-z-wave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
Theo74 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:16:
[...]
Je kunt de sensor op ca. 2.5 meter hoog ophangen zodat je er niet zonder trap bij kunt. Zo kan ook niemand de sensor even snel meepikken in het voorbijgaan.
Of je moet de sensor camoufleren met een oude lasdoos, of mij part een vogelhuisje. Als het 'oog' van de sensor maar vrij blijft.
Die hooogte heb ik onder de carport helaas niet, daarom kwam ik ook met mijn vraag.
Dat camoufleren zal ik eens over nadenken.
Ik heb het nu zo hangen dat hij tussen de 1 cm dikke, verticale houten planken van de poort door "kijkt", maar ik heb het idee dat de gevoeligheid flink is afgenomen, vooral horizontaal. Je moet nu echt recht op de sensor aflopen wil deze je opmerken. Zal er het weekend nog eens uitgebreider mee experimenteren.
Pompi schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:36:
[...]Je zou ook dit 3D kunnen printen, dan zou je hem wel vast kunnen schroeven. Hij kan dan nog steeds gestolen worden maar mogelijk wel moeilijker dan alleen een magneetje.
Zoiets kan idd handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
Iets wat ik niet zo snel kan terugvinden...Kan je een smartbutton koppelen aan een lamp die reeds gekoppeld is aan de bridge via een motion sensor, zonder tussenkomst van de bridge koppelen zodat ze beiden werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Birdy D schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:36:
Iets wat ik niet zo snel kan terugvinden...Kan je een smartbutton koppelen aan een lamp die reeds gekoppeld is aan de bridge via een motion sensor, zonder tussenkomst van de bridge koppelen zodat ze beiden werken?
Er worden geen koppelingen gemaakt. Je hebt lampen en apparaten. Met die apparaten kun je lampen bedienen.
Oftewel je kunt en lamp met tig verschillende apparaten bedienen; dus ook met een smartbutton

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
funske schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:37:
[...]

Er worden geen koppelingen gemaakt. Je hebt lampen en apparaten. Met die apparaten kun je lampen bedienen.
Oftewel je kunt en lamp met tig verschillende apparaten bedienen; dus ook met een smartbutton
Ok, weet je toevallig ook hoeveel lampen je kan koppelen aan 1 smartbutton en/of een dimmerswitch? Dus zonder bridge..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

Voor de accessoires van Hue heb je toch sowieso een Bridge nodig?
Birdy D schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:47:
[...]

Ok, weet je toevallig ook hoeveel lampen je kan koppelen aan 1 smartbutton en/of een dimmerswitch? Dus zonder bridge..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Birdy D schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:47:
[...]

Je zult scènes moeten maken. En in zo’n scene kun je tig lampen stoppen. En die scene kun je dan weer koppelen aan een knop op de dimmerswitch of smartbutton. Je kunt zelfs meerdere scenes koppelen aan een knop.

Ik ga er tenminste vanuit dat je een Hue Bridge hebt. Als je die niet hebt zul je weinig kunnen doen met Hue-apparaten

[ Voor 11% gewijzigd door funske op 27-03-2020 13:10 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Mainuz schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:17:
[...]

Die hooogte heb ik onder de carport helaas niet, daarom kwam ik ook met mijn vraag.
Dat camoufleren zal ik eens over nadenken.
Ik heb het nu zo hangen dat hij tussen de 1 cm dikke, verticale houten planken van de poort door "kijkt", maar ik heb het idee dat de gevoeligheid flink is afgenomen, vooral horizontaal. Je moet nu echt recht op de sensor aflopen wil deze je opmerken. Zal er het weekend nog eens uitgebreider mee experimenteren.

[...]
Als de positie van de sensor beperkingen geeft dan kun je ook naar een andere sensorpositie kijken. De sensor is immers draadloos dus vrijheid genoeg.
Is het een idee om de sensor in een kleine waterdichte lasdoos te stoppen waarin je gaten voor de IR sensor en de daglicht sensor maakt. Die lasdoos kun je overal plaatsen, desnoods op een paaltje in de grond. Het geheel blijft er goedkoop uitzien en is daardoor minder diefstalgevoelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:35

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Birdy D schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:36:
Iets wat ik niet zo snel kan terugvinden...Kan je een smartbutton koppelen aan een lamp die reeds gekoppeld is aan [...]
Dit misverstand had ik ook voordat ik met Zigbee begon.
Maar NEE, zo slim is een slimme lamp niet: een lamp kan maar in 1 netwerk tegelijk gekoppeld zijn.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 13:47
Op zoek naar het onmogelijke vrees ik...

In de keuken hebben wij (2x) onderstaande hangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dO-z6OXvEuvQO5BP1Iyre9yWi2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dfn8BwuDGvqtBnMy4jU9Hht7.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIQ-fkGwG-cQvvWQD0h_1wI8Bks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UlQHL8ghO2qd4cPdSVUTFLYS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wens deze te vervangen door 2 smart lights (socket E14), uiteraard van dezelfde vorm en lengte (max. 8cm lang) anders komen deze uit de lampkap en dat is afschuwelijk lelijk maar je kan het al raden, niets te vinden van smart lights die qua vorm overeenkomt.

Iemand die wel weet hoe of wat? Google maakt mij helaas niets wijzer dus vrees al een beetje voor de oplossing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
Stancke schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:20:

Ik wens deze te vervangen door 2 smart lights (socket E14), uiteraard van dezelfde vorm en lengte (max. 8cm lang) anders komen deze uit de lampkap en dat is afschuwelijk lelijk maar je kan het al raden, niets te vinden van smart lights die qua vorm overeenkomt.

Iemand die wel weet hoe of wat? Google maakt mij helaas niets wijzer dus vrees al een beetje voor de oplossing...
Volgens mij heeft Philips die lampen in ieder geval niet. Misschien een ander merk dat met Zigbee "werkt".
Misschien kun je hier iets mee. Ik ben alleen bang dat die dan toch te lang gaat worden.
De enige optie in mijn ogen is de fitting veranderen naar een GU10 fitting

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
funske schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:09:
[...]

Ik ga er tenminste vanuit dat je een Hue Bridge hebt. Als je die niet hebt zul je weinig kunnen doen met Hue-apparaten
Ja, heb er zelfs 2...maar wil een dus een Button/Dimmer creëren die wel werkt als er wat met de bridge is zodat je de lampen alsnog kan bedienen..
Luuk2015 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:06:
Voor de accessoires van Hue heb je toch sowieso een Bridge nodig?

[...]
Nee, als je bv een armatuur met dimmer koopt zijn deze al gekoppeld zonder bridge..en dus te bedienen met aan/uit en dimmen + en -

[ Voor 29% gewijzigd door Birdy D op 27-03-2020 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Stancke De opmerking van @funske heeft me getriggerd. Jouw lamp lijkt op een GU10 lamp met een E14 verloopfitting. Is dat nu al niet het geval? Kun je het grijze gedeelte niet los draaien? Anders zo’n E14 verloopfitting eens proberen icm een Hue GU10 lamp?
https://www.ledlichtdisco...itting-e14-naar-gu10.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Mainuz schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:17:
[...]
Staan ook andere op thingiverse, maar kon niet goed zien hoe die de sensor vast houden en ben zelf geen 3d printer dus kon die bestanden ook niet lezen. Had toevallig over deze dingen gelezen op reddit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Van E14 naar GU10 en dan een GU10 Hue erin?

Afbeeldingslocatie: https://img.dxcdn.com/productimages/sku_121171_1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik neem aan dat deze lampen op een dimmer zitten. Die dimmer kun je vervangen door een Zigbee en HUE compatible dimmer welke als een dimbare lamp in de HUE app verschijnt en hernoemt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 19:57

beekware

To Experience The Unexpected..

Heeft er iemand een tip om bestaande inbouw-dimmer/schakelaar welke nu 8 spots van GU5.3 in de badkamer voorziet van licht te vervangen door een hue-compatible variant? :?

Het vervangen van de trafo of alle lampen wil ik eigenlijk voorkomen. 2 spots boven de douche hangen en laagspanning is hierin wel zo veilig.

Het aansturen en koppelen van alleen de inbouw-dimmer-schakelaar in de muur zou helemaal perfect zijn :)

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

beekware schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:51:
Heeft er iemand een tip om bestaande inbouw-dimmer/schakelaar welke nu 8 spots van GU5.3 in de badkamer voorziet van licht te vervangen door een hue-compatible variant? :?
Ik zelf heb de Osram gu 5.3 zigbee smart+ lampen omdat ik ze individueel wilde aansturen én w/ww wilde.
Bij mij ging het maar om 3 stuks dus met 8 wordt dat nog best een dure optie (zijn soms voor €19/stuk te vinden). Heb hier al eens eerder geschreven over de stabiliteit, niet zo goed als originele Hue lampen.
Het aansturen en koppelen van alleen de inbouw-dimmer-schakelaar in de muur zou helemaal perfect zijn :)
edit: letterlijk 1 post boven je ook al genoemd door @Theo74

Geen ervaring mee maar in theorie zou dit moeten werken. Doet zich in de Hue app dan voor als 1 dimbare lamp.
https://www.ecodim.nl/eco...d-dimmer-fase-afsnij.html
Aangezien je er nu ook een dimmer tussen hebt zou dit moeten werken is lijkt mij persoonlijk de mooiste oplossing. Als alternatief kan je ook nog naar de icasa/tint/etc oplossingen kijken die is wel goedkoper maar met schakelmateriaal er bij (puls drukker etc) ben je ook niet veel goedkoper uit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 21:40
Rallye schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:32:
Iets off topic, wellicht. Grappig, die behoefte aan vaste tablets om je zaken in te kunnen stellen. Daar heb je toch je telefoon voor? Als je voor de bediening op moet staan is de helft van de lol van het automatiseren weg....

Zie ook de opmerking van de eigenaar het slimste huis van Nederland, die dat bedieningspaneel nooit gebruikt: https://nl.hardware.info/...met-google-home-en-z-wave
Daar is niets 'grappig' aan. De behoefte (of gebrek aan behoefte) daaraan hangt puur af van wat je persoonlijk wil. En daar kan de "eigenaar van het slimste huis van Nederland" ook niets aan af doen, want wat hij zegt is ook alleen maar zijn persoonlijke mening.

Zelf ben ik ook op zoek naar een oplossing om een centrale vaste tablet te maken voor in de woonkamer.

Wij hebben ook flink wat verlichting van Hue, Evohome van Honeywell en nog wat los-vast 433 Mhz spul (3 Somfy motoren voor screens/zonnescherm, buitenthermometers, etc. )

Wij hebben geen behoefte aan voice control. Net zo min hebben wij in huis constant onze smartphone onder handbereik, zelfs niet als we op de bank zitten. Wat we wél hebben is een plek tussen woonkamer en keuken waar we dagelijks tig keer langs lopen en waar we ook altijd zicht op hebben vanaf de zithoek.

Mijn vriendin kijkt op ons huidige weerstationnetje (waarvan de buitensensor aan het overlijden is) om de haverklap hoe koud het is en heeft zeker interesse om andere 'smart' spullen ook op zo'n manier in 1 oogopslag te kunnen zien en evt bedienen, zonder achter de smartphone aan te hoeven, pakken, unlocken, etc.

Oftewel, zoals gezegd, of je ervoor kiest om voor alles je smartphone te moeten pakken (zelfs om simpel iets te bekijken of te bedienen) of een vaste tablet op 1 (of meerdere) centrale plek(ken) te hebben is geheel persoonlijk. Natuurlijk wordt er hier ook het e.e.a. geautomatiseerd, maar doel van het systeem is niet puur om 'lui' te kunnen zijn of nooit meer op te hoeven staan.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 29-03-2020 14:31 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1 ... 83 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic