Celf11 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:02:
Een flink aantal pagina's geleden is er gesproken het probleem dat sensors onder bepaalde omstandigheden een detectie niet doorgeven aan de bijbehorende lamp. De sensors bij mij thuis hebben daar ook last van. Wanneer je binnen een bepaalde tijd opnieuw in het bereik van een sensor loopt gaat de lamp niet aan. Dit is op te lossen met o.a. iconnecthue (voor IOS)
Wat zijn jullie ervaringen op dit moment?
Ik heb vorige week weer contact gehad met de helpdesk van Hue en kreeg als antwoord dat er inmiddels aan het probleem gewerkt wordt.
Ook ik heb in het verleden met 1 sensor wat problemen gehad, na een FW update voor de Bridge. Daarnaast waren ook een paar Routines van slag, of werkte helemaal niet. Dus Signify een e-mail gestuurd.
Het advies van Signify was om de Bridge "Opruimen" actie uit te voeren, ofwel een factory default doen en de hele programmering er opnieuw inzetten.
Ik was hier niet heel enthousiast over omdat dit best even wat tijd kost maar het zou tegelijk een stok achter de deur zijn om Signify te overtuigen dit probleem beter te onderzoeken als het zou aanhouden.
Gek genoeg waren na de handelingen alle problemen opgeslost en heb ik later nog maar een keer een sensor gehad die soms niet deed wat hij moest doen, volgens mij ook weer na een FW update. Die sensor heb ik los uit de programmering gehaald en opnieuw geprogrammeerd waarna het probleem was opgelost.
Het komt vaker voor dat HUE gebruikers klagen over het functioneren van het systeem na een FW update en dit heb ik Signify ook gemeld. Dat men hier echt naar moet kijken omdat het niet zo kan zijn dan elke gebruiker na een FW update zijn hele systeem moet resetten en opnieuw moet instellen. Signify gaf hier als reactie op dat dit meegenomen zou worden in de besprekingen en ontwikkelingen maar goed, bij mij komt dit over als een '
komt wel goed schatje' reactie waarbij ik niet het idee heb dat dit echt serieus wordt opgepakt.
Ik adviseer een ieder dan ook om bij elke hardnekkige storing contact op te nemen met Signitfy en dit te melden. Hoe meer klachten des te groter de kans dat men hier daadwerkelijk wat mee gaat doen.
Je kunt Signify een e-mail sturen en gewoon in het Nederlands: support.philipslightingbenelux@signify.com
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.