[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.119 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:56
Dat was ook de portee van mijn opmerking: grappig, hoe je daar verschillend over kunt denken. En ook kunt denken dat je zo’n scherm wel nodig hebt en er dan achterkomen dat je het niet gebruikt. Ieder zijn opvatting; mijn post was zeker niet bedoeld om anderen uit te sluiten. Juist het weergeven van die opvattingen (die van jou, die van mij, die van anderen) via een forum kan mensen laten nadenken over wat zij handig zouden vinden.

Voor mij voegt spraak (Hue via Google Assistent bijvoorbeeld) wel iets toe, al is het, ook via Google, nog een “work in progress”. En aan zo’n tablet heb ik minder behoefte want ik heb mijn telefoon. Overigens heb ik wel mijn Hue lampen bedienbaar gehouden via dimmer switches, dus helemaal via de telefoon of spraak werk ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotrent
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-06 11:15
Rallye schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:53:
Dat was ook de portee van mijn opmerking: grappig, hoe je daar verschillend over kunt denken. En ook kunt denken dat je zo’n scherm wel nodig hebt en er dan achterkomen dat je het niet gebruikt. Ieder zijn opvatting; mijn post was zeker niet bedoeld om anderen uit te sluiten. Juist het weergeven van die opvattingen (die van jou, die van mij, die van anderen) via een forum kan mensen laten nadenken over wat zij handig zouden vinden.

Voor mij voegt spraak (Hue via Google Assistent bijvoorbeeld) wel iets toe, al is het, ook via Google, nog een “work in progress”. En aan zo’n tablet heb ik minder behoefte want ik heb mijn telefoon. Overigens heb ik wel mijn Hue lampen bedienbaar gehouden via dimmer switches, dus helemaal via de telefoon of spraak werk ik ook niet.
Een beetje off-topic, maar ik zou een tablet dan ook niet enkel gebruiken voor mijn lampen, mijn lampen zijn bijna allemaal geautomatiseerd. Mijn current home assistant dashboard toont namelijk interessante informatie, zoals bijvoorbeeld:

- grafieken over temperatuurverloop en vochtigheidsgraad in de kamers van mijn huis
- reistijden naar mijn werk
- status van mijn wasmachine
- status van mijn brievenbus
- snapshot van mijn camera's
- knoppen om alarm, babysitter modus, etc te activeren
- ...

Het is gewoon makkelijk dat dit allemaal op 1 scherm wordt getoond op een centrale plaats aan de muur, dus als ik er langs loop kan ik er even een snelle blik op werpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Turbotrent schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:30:
[...]

Een beetje off-topic, maar ik zou een tablet dan ook niet enkel gebruiken voor mijn lampen, mijn lampen zijn bijna allemaal geautomatiseerd. Mijn current home assistant dashboard toont namelijk interessante informatie, zoals bijvoorbeeld:

- grafieken over temperatuurverloop en vochtigheidsgraad in de kamers van mijn huis
- reistijden naar mijn werk
- status van mijn wasmachine
- status van mijn brievenbus
- snapshot van mijn camera's
- knoppen om alarm, babysitter modus, etc te activeren
- ...

Het is gewoon makkelijk dat dit allemaal op 1 scherm wordt getoond op een centrale plaats aan de muur, dus als ik er langs loop kan ik er even een snelle blik op werpen.
Kijk dan ook eens naar Magic Mirror. Is eigenlijk bedoeld om een smart spiegel te maken, maar werkt ook prima met een scherm/tablet in kiosk mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:18
Ik wil graag mijn niet dimbare buitenverlichting ook slim maken en de huidige aan/uit schakelaar vervangen door een iluminize Zigbee schakelaar. Echter heb ik enkel zwart en bruin in de contactdoos zitten. De iluminize en klonen werken niet zonder nuldraad. Zijn er alternatieven op de markt die zonder de blauwe nuldraad werken? Er zit ook nog een bewegingssensor op de buitenverlichting die nu aanslaat bij schemer en beweging. Die wil ik uiteraard graag behouden. Ik hoor het graag wat er mogelijk is.

[ Voor 19% gewijzigd door frankpaul1 op 30-03-2020 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 13:47
meesje schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:28:
@Stancke De opmerking van @funske heeft me getriggerd. Jouw lamp lijkt op een GU10 lamp met een E14 verloopfitting. Is dat nu al niet het geval? Kun je het grijze gedeelte niet los draaien? Anders zo’n E14 verloopfitting eens proberen icm een Hue GU10 lamp?
https://www.ledlichtdisco...itting-e14-naar-gu10.html
Net een verloopfitting gekocht + GU10 Hue lampen! Dat zou wel eens the trick kunnen doen!

Ik hou jullie op de hoogte, morgen komt het pakje toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 10:33
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:22:
Kan het kloppen dat je Hue White lampen een stuk minder ver kunt terugmoduleren dan de color? Ik heb er vandaag namelijk 2 gekocht, waarvan eentje voor op de overloop. Als ik deze op het allerlaagste niveau zet dan komt er echt een bak meer licht uit dan uit mijn kleurenlampen. Teveel eigenlijk. Hoort dit zo, is er nog iets aan te doen en is dit bij de White Ambient lights ook zo?

Ik heb het over de laatste generatie E27-lampen.
Update: ik heb nu White Ambiance gekocht en deze kunnen wél worden gedimd tot een echte nachtstand. Op zich jammer dat de White dit niet kan. Ik heb bijvoorbeeld op de overloop niet of nauwelijks de behoefte om de kleurtemperatuur aan te kunnen passen, maar ik vind het wel een probleem als de lamp dusdanig veel licht geeft (zelfs in de laagste stand) dat je ogen echt moeten wennen als je 's nachts even naar het toilet moet ofzo, en dan ook meteen een stuk wakkerder ben.

Enfin, gelukkig heb ik conservatief ingekocht omdat ik sowieso eerst even wilde kijken of de kleurtemperatuur van de White me wel beviel. Heb laatstgenoemde nu in de WC en de badkamer gehangen en mijn nieuwe White Ambiance in de hal en op de overloop.

[ Voor 0% gewijzigd door HarmoniousVibe op 31-03-2020 17:51 . Reden: typo ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 17:47
frankpaul1 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:22:
Ik wil graag mijn niet dimbare buitenverlichting ook slim maken en de huidige aan/uit schakelaar vervangen door een iluminize Zigbee schakelaar. Echter heb ik enkel zwart en bruin in de contactdoos zitten. De iluminize en klonen werken niet zonder nuldraad. Zijn er alternatieven op de markt die zonder de blauwe nuldraad werken? Er zit ook nog een bewegingssensor op de buitenverlichting die nu aanslaat bij schemer en beweging. Die wil ik uiteraard graag behouden. Ik hoor het graag wat er mogelijk is.
Misschien kun je de nuldraad bijtrekken vanuit de centraaldoos die de schakelaar voor de tuinverlichting voedt. Of als je geluk hebt zit er naast de schakelaar voor de tuinverlichting een wcd waaruit je de nuldraad kunt halen. Mits deze op dezelfde groep zit natuurlijk.

Een andere oplossing is een Zigbee schakelmodule welke je tussen de voedingskabel voor de tuinverlichting zet, want daar heb je sowieso een nul in zitten. Je kunt de inbouwschakelaar bijvoorbeeld in een spatwaterdichte lasdoos inbouwen en daar de voedingskabel In-Uit in aansluiten.
De schakelaar voor de tuinverlichting haal je er uit, de zwarte en bruine draad zet je onder 1 lasdop en op de plek van de oude schakelaar zet je een FoH draadloze schakelaar naar keuze.
inbouwschakelaar en draadloze schakelaar aanmelden in de HUE app, koppelen aan elkaar en klaar.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 15:48
Weet iemand of er hue inbouwspotjes zijn die in een contactdoos passen? Ik heb nu 3 hue opbouwspots in de keuken, maar in de woonkamer zou inbouw mooier zijn. Alleen heb ik dus geen koof of hol plafond.

http://500px.com/Abd3licious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:18
Dat is nog een optie, maar is erg lastig bij te komen. Ik zou eens kunnen kijken of ik een blauwe draad kan trekken uit een nabijgelegen stopcontact. Volgens mij is de enige andere optie om het "smart" te maken met een Klik aan Klik uit mini schakelaar. Die werken wel op enkel zwart/bruin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
frankpaul1 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Dat is nog een optie, maar is erg lastig bij te komen. Ik zou eens kunnen kijken of ik een blauwe draad kan trekken uit een nabijgelegen stopcontact. Volgens mij is de enige andere optie om het "smart" te maken met een Klik aan Klik uit mini schakelaar. Die werken wel op enkel zwart/bruin.
Er zijn al wel Zigbee/HUE dimmers die zonder nul werken maar daar heb jij met niet dimbare tuinverlichting niets aan. Tenzij je alle lampen in de tuin dimbare lichtbronnen kunt geven...

Er zijn hier en daar Zigbee schakelaars zonder nul op internet te vinden, o.a. van Xiaomi, maar of die ook met HUE werken is mij onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
don_appie schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:52:
Weet iemand of er hue inbouwspotjes zijn die in een contactdoos passen? Ik heb nu 3 hue opbouwspots in de keuken, maar in de woonkamer zou inbouw mooier zijn. Alleen heb ik dus geen koof of hol plafond.
Ik gok dat jij met 'Contactdoos' de vierkante centraaldoos in het plafond bedoeld... Of je hier een inbouwspot voor hebt.
Het antwoord is nee en ook niet doen. In de centraaldoos zit sowieso al bedrading waardoor er geen ruimte voor inbouwspots is en het mag ook niet.

Als je geen inbouwmogelijkheid hebt dan gaat het simpelweg niet en moet je voor opbouwarmaturen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 15:48
Theo74 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:19:
[...]

Ik gok dat jij met 'Contactdoos' de vierkante centraaldoos in het plafond bedoeld... Of je hier een inbouwspot voor hebt.
Het antwoord is nee en ook niet doen. In de centraaldoos zit sowieso al bedrading waardoor er geen ruimte voor inbouwspots is en het mag ook niet.

Als je geen inbouwmogelijkheid hebt dan gaat het simpelweg niet en moet je voor opbouwarmaturen kiezen.
Centraaldoos!! Ik kon al vrij weinig erover vinden.

Dank voor je antwoord, ik ga dan voor opbouwarmaturen, net als in de keuken. :)

http://500px.com/Abd3licious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartStarter
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 25-02-2023
Ik lees al geruime tijd mee en ben jullie dan ook erg dankbaar voor de vele tips!

Maar nu...
Ik heb een Bridge v2, +- 20 lampen, outdoor en 3 indoor-sensoren en FOH schakelmateriaal van Nikon. Werkt allemaal met routines en schakelaren perfect.

In de tuin heb ik 4 Lilly-spots. Hier is het mis gegaan; tijdens het snoeien heeft mijn buurman per ongeluk het eerste (vast aan de adapter) 12v snoer doorgeknipt die op de schutting hing. Daarna geprobeerd met een kroonsteen de stroom te herstellen maar kreeg geen licht meer.

In de hoop dat het dan in de adapter/omvormer zat heb ik een nieuwe besteld maar ook met deze blijven mijn lampen onbereikbaar.... iemand enig idee hoe ik ze weer bereikbaar kan krijgen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:51

GforceNL

Out of memory....

@SmartStarter Meten of er wel stroom op de kabel staat. Maar heb je misschien ook al gekeken in de meterkast of er een zekering gesprongen is?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
SmartStarter schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:14:
Ik lees al geruime tijd mee en ben jullie dan ook erg dankbaar voor de vele tips!

Maar nu...
Ik heb een Bridge v2, +- 20 lampen, outdoor en 3 indoor-sensoren en FOH schakelmateriaal van Nikon. Werkt allemaal met routines en schakelaren perfect.

In de tuin heb ik 4 Lilly-spots. Hier is het mis gegaan; tijdens het snoeien heeft mijn buurman per ongeluk het eerste (vast aan de adapter) 12v snoer doorgeknipt die op de schutting hing. Daarna geprobeerd met een kroonsteen de stroom te herstellen maar kreeg geen licht meer.

In de hoop dat het dan in de adapter/omvormer zat heb ik een nieuwe besteld maar ook met deze blijven mijn lampen onbereikbaar.... iemand enig idee hoe ik ze weer bereikbaar kan krijgen?

Thanks!
En misschien te voor de hand liggend, maar is er gelet op de +/- van de kabel, of deze juist zitten?
Je kunt de kabel wel herstellen maar als deze verwisseld zijn heb je ook geen licht. (als het gelijkspannning is)
Een kroonsteen wil je buiten overigens liever niet. Ik zou de kabel solderen en krimpkous geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:01
Theo74 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:13:
[...]

En misschien te voor de hand liggend, maar is er gelet op de +/- van de kabel, of deze juist zitten?
Je kunt de kabel wel herstellen maar als deze verwisseld zijn heb je ook geen licht. (als het gelijkspannning is)
Een kroonsteen wil je buiten overigens liever niet. Ik zou de kabel solderen en krimpkous geven.
Amen!

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartStarter
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 25-02-2023
GforceNL schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:03:
@SmartStarter Meten of er wel stroom op de kabel staat. Maar heb je misschien ook al gekeken in de meterkast of er een zekering gesprongen is?
Heb nu een nieuwe (zelfde) Hue adapter. Maar welke lamp ik hier ook rechtstreeks op aansluit (2 geprobeerd) ze gaan niet aan.
Theo74 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:13:
[...]

Jep deze kloptte. Nu met een nieuwe adapter maar nog steeds geen succes. Kroonsteentje was overigens even een 'test'. Daarna zou ik hem beter afgewerkt hebben maar fout ligt dus ook niet in de voeding helaas. Lijkt mij niet dat door het doorknippen van 1 snoer 4 lampen kapot zijn?! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 14:04

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Zijn er mensen die hun smartplug buiten op een droge plek (schuur, overkapping) gebruiken?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:48
SmartStarter schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:35:
[...]

Heb nu een nieuwe (zelfde) Hue adapter. Maar welke lamp ik hier ook rechtstreeks op aansluit (2 geprobeerd) ze gaan niet aan.
Zie je de lampen wel in de bridge? Of staan ze als ‘unreachable’ oid?

Wellicht een reset, geen idee overigens of dat ook met flower spots werkt: https://www.smarthomeweb.nl/hue-lamp-resetten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tusk schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:13:
Zijn er mensen die hun smartplug buiten op een droge plek (schuur, overkapping) gebruiken?
[sarcastic]
Nee, ik gebruik hem alleen op zeiknatte plekken (in de douche, in het zwembad).
[/sarcastic]

Wat is precies je vraag? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
Ikzelf niet maar waarom niet? Zelfde geldt voor de motion sensor die gebruik ik ook in de schuur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het staat of valt met de definitie van 'droog' als je over buiten praat. ;)

Op de 'droge' muur onder een afkapping waar met een verkeerd windje toch regen op valt, nee.
Op de 'droge' muur dicht aan de grond met vorst en optrekkend vocht, nee.
Direct onder een waterdicht, groot afdak beschut door een muur, wellicht.
In een afgesloten ruimte met waterdicht dak en muren, schuur dus :), waarschijnlijk wel.

Maar dan nog heb je te maken met extreme variaties in luchtvochtigheid van > 90% tot < 30% Echt goed is dat op den duur niet voor apparatuur, met name de vochtige kant. Als apparatuur niet bewust ontworpen is voor buiten dan is dat altijd een extra risico voor de werking en in ieder geval de levensduur.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 02-04-2020 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 14:43
Birdy D schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:10:
[...]

Ikzelf niet maar waarom niet? Zelfde geldt voor de motion sensor die gebruik ik ook in de schuur..
De SmartPlug heeft een IP20 waarde (geen bescherming tegen vocht) waar de indoor motionsensor IP42 is (drupdicht) en voor de volledigheid, de outdoor motionsensor is IP54 (Plensdicht).

Daarnaast is de motionsensor batterijgevoed en is de SmartPlug uit het stopcontact dus als het mis gaat ligt je zekering er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Robsato schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:00:
[...]

De SmartPlug heeft een IP20 waarde (geen bescherming tegen vocht) waar de indoor motionsensor IP42 is (drupdicht) en voor de volledigheid, de outdoor motionsensor is IP54 (Plensdicht).

Daarnaast is de motionsensor batterijgevoed en is de SmartPlug uit het stopcontact dus als het mis gaat ligt je zekering er uit.
Je hebt helemaal gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Ik zou de Smart Plug niet buiten gebruiken zonder bescherming als een IP54-IP 65 waterdichte lasdoos o.i.d.
In een schuur waar het hooguit vochtig kan worden zou het op zich geen problemen moeten geven. De elektronica in de Smart Plug genereerd zelf enige warmte waardoor vochtige lucht minder problematisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 14:04

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Het is voor op een plek aan de muur onder mijn overkapping. 99% van het jaar komt daar geen regen of vorst.

Als dat ding een paar jaar eerder sneuvelt, vindt ik dat niet erg. Als de zaak maar niet kortsluit als ik op vakantie ben en de vriezer etc uitvalt. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Tusk op 02-04-2020 12:26 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtnhsp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01-2024
@Tusk: Waarom speel je niet op safe en gebruik je de Osram Smart+ Outdoor Plug?

https://www.partsnl.nl/sm...2W8gAkEAQYAyABEgIjjfD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:58

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Tusk schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:25:
Het is voor op een plek aan de muur onder mijn overkapping. 99% van het jaar komt daar geen regen of vorst.

Als dat ding een paar jaar eerder sneuvelt, vindt ik dat niet erg. Als de zaak maar niet kortsluit als ik op vakantie ben en de vriezer etc uitvalt. :)
Hij hangt bij mij al ruim 1 jaar in de schuur. Vochtig? Ik denk het wel. Nachtvorst? Zeker!

Werkte zonder een centje pijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

frankpaul1 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:22:
Ik gebruik deze https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.54614c4dQDGQq6

Gaat niet via hue helaas, wel via google assistent en de eigen app van deze schakelaars.
Minpuntje ik heb er twee 1 enkel en 1 dubbel en de dubbele is wat vervelend gaat spontaan aan kan zijn dat er een stoor signaal in de directe omgeving is.

Ik heb nog 1 enkele op reserve liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door burnerchief op 02-04-2020 20:08 . Reden: Aangevuld ]

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:20
Ik heb nu al mijn buitenverlichting op de zonsopkomst/zonsondergang routine staan maar vroeg mij af of er een labs of andere mogelijkheid bestaat dat de lampen op die routine na bijv. 02:00 snachts minder fel dan de normale routine kunnen branden tot zonsopkomst?

Bijv.

Zonsondergang tot 02:00 80%
02:00 tot zonsopkomst 30%

[ Voor 11% gewijzigd door schumi1986 op 03-04-2020 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
schumi1986 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:03:
Ik heb nu al mijn buitenverlichting op de zonsopkomst/zonsondergang routine staan maar vroeg mij af of er een labs of andere mogelijkheid bestaat dat de lampen op die routine na bijv. 02:00 snachts minder fel dan de normale routine kunnen branden tot zonsopkomst?

Bijv.

Zonsondergang tot 02:00 80%
02:00 tot zonsopkomst 30%
Ja dat kan, met scene's die je zelf moet maken:

Maak een scene van buitenlampen die op 80% moeten branden. (Bijvoorbeeld scene "Tuin 80%")
Maak een scene van buitenlampen die op 30% moeten branden. (Bijvoorbeeld scene "Tuin 30%")
Maak een Routine - Andere routines - Zonsondergang - Daarna niets doen waarbij je scene 'Tuin 80%" kiest.
Maak een Routine - Andere routines - Tijdschakeling 2:00 uur - Daarna niets doen waarbij je scene "Tuin 30%" kiest.
Maak een Routine - Andere routines - Zonsopgang - Direct uit waarbij je de Tuin uitschakelt.

Bij zonsondergang schakelt de tuinverlichting aan op scene "Tuin 80%", om 2:00 uur 's nachts schakelt de tuinverlichting naar scene "Tuin 30%" en bij zonsopkomst schakelt de tuinverlichting uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Theo74 op 03-04-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
De optie schakel om 02:00 tot zonsopkomst kan ik juist niet vinden zowel ik de app als in de webpagina van de sunset/sunrise niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
schumi1986 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:21:
De optie schakel om 02:00 tot zonsopkomst kan ik juist niet vinden zowel ik de app als in de webpagina van de sunset/sunrise niet.
Klopt, ik maakte een denkfout en heb dit net gecorrigeerd in de voorgaande uitleg. Je moet een schakeling toevoegen om dit te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Theo74 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:22:
[...]

Klopt, ik maakte een denkfout en heb dit net gecorrigeerd in de voorgaande uitleg. Je moet een schakeling toevoegen om dit te bereiken.
Bedankt met jou aanvulling gaat het lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 19:36

Saninl

Theo74 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:13:
[...]

Ja dat kan, met scene's die je zelf moet maken:

Maak een scene van buitenlampen die op 80% moeten branden. (Bijvoorbeeld scene "Tuin 80%")
Maak een scene van buitenlampen die op 30% moeten branden. (Bijvoorbeeld scene "Tuin 30%")
Maak een Routine - Andere routines - Zonsondergang - Daarna niets doen waarbij je scene 'Tuin 80%" kiest.
Maak een Routine - Andere routines - Tijdschakeling 2:00 uur - Daarna niets doen waarbij je scene "Tuin 30%" kiest.
Maak een Routine - Andere routines - Zonsopgang - Direct uit waarbij je de Tuin uitschakelt.

Bij zonsondergang schakelt de tuinverlichting aan op scene "Tuin 80%", om 2:00 uur 's nachts schakelt de tuinverlichting naar scene "Tuin 30%" en bij zonsopkomst schakelt de tuinverlichting uit.
Interessant om deze duidelijke uitleg hier te lezen. Als aanvulling hierop wil ik ongeveer hetzelfde als hierboven, maar wil ik dat het licht feller gaat branden voor een bepaalde tijd als er langs Motionsensor A (begin tuin) of Motionsensor B (achterkant tuin) wordt bewogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
Saninl schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:27:
[...]
Interessant om deze duidelijke uitleg hier te lezen. Als aanvulling hierop wil ik ongeveer hetzelfde als hierboven, maar wil ik dat het licht feller gaat branden voor een bepaalde tijd als er langs Motionsensor A (begin tuin) of Motionsensor B (achterkant tuin) wordt bewogen?
Dat kan je toch in de motion sensor instellen?

Kies voor "dag" niets doen en vul bij "nacht" je gewenste tijd en scene in.. Rest als hierboven beschreven, zo gebruik ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Klopt het dat er nog geen Litcessory-ding is om direct vanaf de nieuwe hardwired (met plastic omhulsel) LightStrip Plus controller te splitsen? In mei ga ik verhuizen en dat zou het allemaal toch een stuk complexer maken om in te bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

wij hebben per ongeluk verschillende series door elkaar gekocht (gu10, white ambiance). De nieuwe serie piept inderdaad en de oude niet. Als ze aan staan, zie/hoor ik niet echt verschil trouwens, gelukkig. Maar als ze uit staan, dan hoor je de nieuwe wel piepen. Is er al bekend wanneer de nieuwe nieuwe serie komt die niet piept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:56

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-09 16:14
woekele schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:07:
wij hebben per ongeluk verschillende series door elkaar gekocht (gu10, white ambiance). De nieuwe serie piept inderdaad en de oude niet. Als ze aan staan, zie/hoor ik niet echt verschil trouwens, gelukkig. Maar als ze uit staan, dan hoor je de nieuwe wel piepen. Is er al bekend wanneer de nieuwe nieuwe serie komt die niet piept?
Ik vind het kortgezegd wel een beetje erg dat Philips weet heeft van een product dat mankementen heeft, en dit gewoon blijft verkopen :?

Ik was ook op zoek naar GU10 hue spots en heb bewust verschillende winkels bezocht die de oude versie nog hadden. Dat Philips de nieuwe versie niet terugroept uit de winkels kan er bij mij niet in. Iemand die geen weet heeft van de problemen gaat direct een afkeer hebben van hue als ze het geluid horen, brengt het terug en koopt een ander merk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:38
Toch heb ik ontzettend veel (25+) van die nieuwe generatie Philips Hue GU10 White & Color spots en ik hoor ze niet. Ik zal dan wel geluk hebben, denk ik. Enige die ik af en toe wel hoor zijn mijn 3 Hue Play bars bij mijn pc :( , maar hier hoor ik dan weer niemand over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:50
Ik heb inmiddels woonkamer en tuin vol staan met Hue lampen.

Volgend project wordt het plaatsen van een verlaagd plafond onder de carport. Daarin wil ik een aantal Hue inbouwspots plaatsen. Ik twijfel nog over het aantal spots. Carport is 4,8 meter lang en 3,2 meter breed. Wat zijn jullie adviezen hierin? Iemand toevallig foto's van carport met Hue inbouwspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 21:31
woekele schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:07:
hoe weet je welke serie je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

supercop7373 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:52:
[...]

hoe weet je welke serie je hebt?
Je kunt in de app gewoon het type-nr zien. Ltg02 is nieuw, Ltw013 is oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:14
Nostordici schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:43:
Toch heb ik ontzettend veel (25+) van die nieuwe generatie Philips Hue GU10 White & Color spots en ik hoor ze niet. Ik zal dan wel geluk hebben, denk ik. Enige die ik af en toe wel hoor zijn mijn 3 Hue Play bars bij mijn pc :( , maar hier hoor ik dan weer niemand over...
Ik heb hier ook 2 stuks van het nieuwe type en hoor ze ook absoluut niet. Dus ik denk niet dat ze het allemaal hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Gister weer een ruimte toegevoegd aan Hue, het toilet. 2 Gu10 spotjes en een sensor aan het plafond. Werkt perfect natuurlijk.

Tevens bij Robbshop deze dimmer besteld, die komt volgende week en zal dan ook ervaring posten hier.

Heb ook een dimmer waar de batterij bijna leeg van is, maar wat voor batterij zit daar eigenlijk in?

[ Voor 3% gewijzigd door Beekforel op 05-04-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 23:35

bas.kb

BI'er :P

Ik ga een tablet (Galaxy Tab A 10.1) voor de bediening van o.a. de Philips Hue lampen. Nou wil ik de tablet in landschap modus monteren, maar nu merk ik dat de Philips hue app niet meedraait. In principe zou ik dus de tablet in de portret modus tegen de muur moeten schroeven, wat ik eigenlijk niet zo mooi vind. Heeft iemand anders dit probleem met de Philips hue app opgelost? Of heeft iemand anders tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:39
bas.kb schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:19:
Ik ga een tablet (Galaxy Tab A 10.1) voor de bediening van o.a. de Philips Hue lampen. Nou wil ik de tablet in landschap modus monteren, maar nu merk ik dat de Philips hue app niet meedraait. In principe zou ik dus de tablet in de portret modus tegen de muur moeten schroeven, wat ik eigenlijk niet zo mooi vind. Heeft iemand anders dit probleem met de Philips hue app opgelost? Of heeft iemand anders tips?
De app draait hier (op telefoon) ook niet mee, in de instellingen van de telefoon de rotatie uitzetten (na hem te hebben gedraaid) werkt ook niet.

Even voor je getest maar deze app deed het prima:

https://play.google.com/s...org.crape.rotationcontrol

Installeren, aanzetten, dan in de status balk pulldown de horizontale optie aanklikken maar óók het schildje. Dit werkt hier prima :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rangatang
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
TweakersOnly schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:47:
Ik heb inmiddels woonkamer en tuin vol staan met Hue lampen.

Volgend project wordt het plaatsen van een verlaagd plafond onder de carport. Daarin wil ik een aantal Hue inbouwspots plaatsen. Ik twijfel nog over het aantal spots. Carport is 4,8 meter lang en 3,2 meter breed. Wat zijn jullie adviezen hierin? Iemand toevallig foto's van carport met Hue inbouwspots.
1,5 meter tussen iedere spot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 21:31
woekele schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:56:
[...]

Je kunt in de app gewoon het type-nr zien. Ltg02 is nieuw, Ltw013 is oud.
Ik heb sinds gisteren 3x GU10 Type LCG002 naast elkaar in 1 armatuur maar hoor (gelukkig) niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 23:35

bas.kb

BI'er :P

Brad Pitt schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:29:
[...]
Installeren, aanzetten, dan in de status balk pulldown de horizontale optie aanklikken maar óók het schildje. Dit werkt hier prima :)
Dat werkt perfect. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09 23:52
renem schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:30:
[...]

Ik heb hier ook 2 stuks van het nieuwe type en hoor ze ook absoluut niet. Dus ik denk niet dat ze het allemaal hebben.
Ik ben vandaag eens goed gaan luisteren. Ik heb ook de nieuwe gu 10.
Ik hoor een hele hoge pieptoon, alleen dichtbij (ik hoor het tot max 0.5 tot 1 mtr).
Overigens ook bij de hue white.
Alleen als ze uit staan.
Het is echt zo'n hoge toon die niet iedereen gaat horen....zeer hoge frequentie en toch afhankelijk van je gehoor, vermoed ik.

Of is het bij sommigen van jullie echt hinderlijk en dus mogelijk anders als bij mij (of misschien is mijn gehoor al slechter 😬).
Of hebben ze het allemaal maar in meer of mindere mate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 19:57

beekware

To Experience The Unexpected..

DukeBox schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:29:
[...]

Ik zelf heb de Osram gu 5.3 zigbee smart+ lampen omdat ik ze individueel wilde aansturen én w/ww wilde.
Bij mij ging het maar om 3 stuks dus met 8 wordt dat nog best een dure optie (zijn soms voor €19/stuk te vinden). Heb hier al eens eerder geschreven over de stabiliteit, niet zo goed als originele Hue lampen.

[...]

edit: letterlijk 1 post boven je ook al genoemd door @Theo74

Geen ervaring mee maar in theorie zou dit moeten werken. Doet zich in de Hue app dan voor als 1 dimbare lamp.
https://www.ecodim.nl/eco...d-dimmer-fase-afsnij.html
Aangezien je er nu ook een dimmer tussen hebt zou dit moeten werken is lijkt mij persoonlijk de mooiste oplossing. Als alternatief kan je ook nog naar de icasa/tint/etc oplossingen kijken die is wel goedkoper maar met schakelmateriaal er bij (puls drukker etc) ben je ook niet veel goedkoper uit.
Van het weekend de eco-dim07 binnen gekregen, gekoppeld in de Hue app maar daarna werkte de lampen niet. Uiteindelijk na het vervangen van de trafo door een led variant werkt het perfect. Nog 1 ruimte en alle verlichting is slim in huis 8)

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
bkruyver schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:24:
[...]

Ik hoor een hele hoge pieptoon, alleen dichtbij (ik hoor het tot max 0.5 tot 1 mtr).
Alleen als ze uit staan.
Het is echt zo'n hoge toon die niet iedereen gaat horen....zeer hoge frequentie en toch afhankelijk van je gehoor, vermoed ik.

Of is het bij sommigen van jullie echt hinderlijk en dus mogelijk anders als bij mij (of misschien is mijn gehoor al slechter 😬).
Nu ben ik ook eens zeer kritisch gaan luisteren, de lampen hangen aan het plafond, heb een keukentrapje gepakt en inderdaad, als ik op max 15cm afstand van de lampen ga staan dan hoor ik ze ook fluiten. Ben net 50 dus mijn gehoor zal ongetwijfeld een stuk minder zijn dan degenen die 20 jaar jonger zijn, zij zullen het ws ook horen als ze zich verder dan 15cm van de lampen bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook 7 van die nieuwe generatie GU10. Die piepen allemaal. De ruimte is verder nog niet echt in gebruik dus nog niet mega storend, maar tegen de tijd dat de kamer wel gebruikt zal gaan worden (jaartje of 2 ofzo) gaan die lampen er allemaal uit. Voor nu laat ik gewoon de verlichting aangaan als ik de kamer in kom, is het probleem ook weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:13
bkruyver schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:24:
[...]

Alleen als ze uit staan.

Hier nieuwe gu10 spotjes, stuk of 20. 4 personen in verschillende leeftijd categorieën zitten te luisteren maar geen pieptoon kunnen ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb er hier ook een stuk of 50 van het nieuwe type waarvan 30 hue colors, direct gekocht wanneer ze uitkwamen (sep 2019), De hue color heeft model ID LCG002, de hue white ambiance hebben model ID LTG002. Ik heb ze tot nu toe nog niet horen piepen terwijl er ook een aantal in de slaapkamer zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:51
Het is gewoon heel afhankelijk van je gehoor.
Met name de "jonge mensen" <30 horen heel duidelijk de piep.
We hebben het een soort van getest tijdens een feestje met een groep vrienden. Met name de jonge personen konden blindelings met ogen dicht direct melden of de lamp aanstond of niet.

Ik ben 30 en hoor het als ik mij focus maar vind het niet storend. Maar er is dus een grote groep die het direct merkt en ik ben dan ook blij dat er een oplossing/nieuw model komt want dit is gewoon niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:11
In mijn badkamer heb ik een kastje met een led buis welke ik graag met de overige hue verlichting mee wil schakelen. Deze is echter niet via een stopcontact aangesloten anders had ik een slimme stekker kunnen gebruiken. Hoe kan ik deze toch slim maken? Zijn er een soort zigbee snoerschakelaars verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 14:50
Zoiets?
http://s.aliexpress.com/QJvm6fma

Of het veilig is en geschikt voor de badkamer, dat mag je zelf beoordelen. Hangt natuurlijk ook af van waar je het inbouwt.

[ Voor 60% gewijzigd door guido66 op 06-04-2020 12:29 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:11
Inderdaad zoiets. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Saninl schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:27:
[...]
Ook vrij simpel aan te maken middels een Scene, alleen ben je met de HUE sensors beperkt tot de vaste HUE scenes heleaas. Ik las ergens dat je hier ook eigen scenes kunt (gaan) kiezen maar bij mij is dit tot op heden niet mogelijk, of ik heb misschien nog niet goed genoeg gekeken hoe dit kan.

Kies onder Instellingen - Accessoire configuratie - HUE motion sensor en stel daar in wat de verilchting moet doen tussen een bepaalde tijd. In dit geval bijvoorbeeld tussen 20:00 en 6:00 uur bij beweging scene "Helder" voor 1 minuut. Voor "Daarna" kies je "Terugkeren naar vorige status".

In welke scene of kleur je tuinverlichting ook staat, bij beweging tussen 20:00 - 6:00 uur schiet de tuinverlichting naar de scene Helder wat vrij fel licht is. In rust keert de verlichting binnen 1 minuut weer terug naar de oude stand/scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
guido66 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:28:
Zoiets?
http://s.aliexpress.com/QJvm6fma

Of het veilig is en geschikt voor de badkamer, dat mag je zelf beoordelen. Hangt natuurlijk ook af van waar je het inbouwt.
@DonChaot Ik weet niet of het voorbeeld van @guido66 met HUE samenwerkt. Zigbee is namelijk niet automatisch geschikt voor HUE.
Je zou daarom deze variant kunnen kiezen, die werkt op zeker met HUE, wordt als een enkel kleur aan/uit lamp gevonden en kun je hernoemen naar badkamerlamp.
Schakelen doe je met een FoH schakelaar, HUE dimmer, of HUE Smartplug. Wat je zelf wilt.

Het veilig aansluiten doe je best in een lasdoosje ergens op- of in het badkamermeubel. In het lasdoosje stop je de HUE schakelaar en verbind je de inkomende en uitgaande 230V draden naar de lamp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
Ik heb inmiddels op een aantal plekken hue lampen icm bewegingssensoren. Nu merk ik dat veel mensen toch uit automatisme (bijv op het toilet) de schakelaar uit zetten als ze het toilet verlaten.

Is het raadzaam om achter de schakelaar zwart en bruin met een kroonsteentje door te lussen? De schakelaar zit er dan voor de sier, maar doet niets meer. Of is dit om wat voor reden dan ook gevaarlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Pabz schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:08:
Ik heb inmiddels op een aantal plekken hue lampen icm bewegingssensoren. Nu merk ik dat veel mensen toch uit automatisme (bijv op het toilet) de schakelaar uit zetten als ze het toilet verlaten.

Is het raadzaam om achter de schakelaar zwart en bruin met een kroonsteentje door te lussen? De schakelaar zit er dan voor de sier, maar doet niets meer. Of is dit om wat voor reden dan ook gevaarlijk?
is herkenbaar. Het gebeurde hier ook steeds maar gezien ik niet overal alles wil doorlussen, ook vanuit veiligheid, heb ik gewoon een stuk papier achter de knop schakelaar gedrukt. Gebruik een best dikke prop hiervoor. dit zorgt er voor dat je de schakelaar niet meer kunt bedienen, wat ook direct een herinnering voor de "gebruiker" geeft de schakelaar niet te gebruiken ;).

Mocht ik de lamp wel spannings loos willen hebben kan de prop papier er altijd achter weg.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik zou zelf dan iets minder brandbaars gebruiken: bij (beginnende) kortsluiting is die prop papier 1 van de eerste dingen die vlam gaat vatten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Leipo schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:17:
ik zou zelf dan iets minder brandbaars gebruiken: bij (beginnende) kortsluiting is die prop papier 1 van de eerste dingen die vlam gaat vatten :P
tjah heb je een punt. Denk als ik daar al vonken heb, de rest ook snel afbrand ;)

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74

Het is volledig veilig om de bruine en zwarte draad achter de schakelaar door te verbinden met een lasdop. Je koelkast, C.V. ketel, of TV zet je immers ook niet steeds los van de spanning.
Als je aan de HUE installatie gaat werken in het toilet zet je simpel de bijbehorende zekeringing in de groepenkast uit.
De schakelaar zou je nog een blindplaat van het zelfde merk/type als de schakelaar kunnen geven om het netjes af te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Theo74 schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:22:
[...]

Het is volledig veilig om de bruine en zwarte draad achter de schakelaar door te verbinden met een lasdop. Je koelkast, C.V. ketel, of TV zet je immers ook niet steeds los van de spanning.
Als je aan de HUE installatie gaat werken in het toilet zet je simpel de bijbehorende zekeringing in de groepenkast uit.
De schakelaar zou je nog een blindplaat van het zelfde merk/type als de schakelaar kunnen geven om het netjes af te werken.
Dank, zoiets dacht ik idd al. Heb zelf geen lasdoppen in huis maar wel van die klemmen waar je 2-3-4 of 5 draden in kunt steken. Denk dat ik de schakelaars gewoon laat zitten, vind ik zelf wat minder storend dan een blindplaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 10:33

Gebruik dan geen kroonsteentje maar een lasklem (wago 221-412).

Het is in zichzelf helemaal niet onveilig, maar iedereen die bij jou nu en in de toekomst nog ooit aan je elektrische installatie komt werken moet dit wel weten. En jij moet in de toekomst ook nog weten hoe het zit. Want zeker als je de schakelaar laat zitten, dan zouden sommige mensen kunnen denken dat ze daarmee de stroom eraf kunnen halen. Wat natuurlijk niet langer het geval is.

Verder heb ik dit zelf ook overal gedaan moet ik zeggen, maar ik heb er dus wel een blindplaatje of een Hue Dimmer Switch op gemonteerd. Dan is het al een stuk duidelijker dat daar geen stroomonderbrekende schakelaar meer tussenzit.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 12:16
Iemand ervaring met de Busch Jaeger Friends of Hue set?

Ik wil deze namelijk ook aanschaffen en vraag me af welke kleur bedieningswip er standaard al in de set zit. Zodat ik het kan combineren met het andere schakelmateriaal. Kan dit namelijk niet precies vinden want de ene site zegt verkeerswit maar volgens mij is dit officieel geen kleur in de future linear lijn.

En kun je elke knop van de Busch Jaeger friends of Hue switch gebruiken om door bv 5 verschillende scenes te lopen net zoals bij de Hue smart button mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
HarmoniousVibe schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:28:
[...]

Gebruik dan geen kroonsteentje maar een lasklem (wago 221-412).
Deze bedoelde ik ook 8)7 . Heb volgens mij zowel deze liggen als de varianten waar je de draad insteekt en dat hij dan klemt, zoals je ook in veel lasdozen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
ranzige pad schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:21:
[...]

tjah heb je een punt. Denk als ik daar al vonken heb, de rest ook snel afbrand ;)
dat valt wel mee: alles rondom zo'n schakelaar (plastic/isolatiemantel) moet heel wat vonken/hitte hebben voordat het gaat branden, maar een beetje papier brand al na 1 goedgeplaatste vonk.
het vervangen van het papier voor iets wat minder brandbaar is geeft je heel wat meer tijd om de beginnende brand zelf vroeg te ontdekken. Hopelijk op tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Jesp_J schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:30:
Iemand ervaring met de Busch Jaeger Friends of Hue set?

Ik wil deze namelijk ook aanschaffen en vraag me af welke kleur bedieningswip er standaard al in de set zit. Zodat ik het kan combineren met het andere schakelmateriaal. Kan dit namelijk niet precies vinden want de ene site zegt verkeerswit maar volgens mij is dit officieel geen kleur in de future linear lijn.
net afgelopen week gekocht en dat is de glanzend witte.

het was voor mij trouwens goedkoper om de gehele set met glanzend witte knop en afdekraam te kopen dan alleen het binnenwerk (70 vs 80 euro)
en dan nog wel los de juiste kleur knop + afdekraam erbij (mat wit in mijn geval)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:24

Heb hetzelfde probleem in het toilet, heb er een stukkie plakband over geplakt, je ziet het niet/nauwelijks, je schakelaar wordt niet meer gebruikt en de kosten, tja ;)

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Leipo schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:22:
[...]

net afgelopen week gekocht en dat is de glanzend witte.

het was voor mij trouwens goedkoper om de gehele set met glanzend witte knop en afdekraam te kopen dan alleen het binnenwerk (70 vs 80 euro)
en dan nog wel los de juiste kleur knop + afdekraam erbij (mat wit in mijn geval)
offtopic:
Hoe kan je zien welke kleur het is? Want heb hier thuis ook Busch Jaeger, maar heb geen idee welke kleur er voordat ik erin trok op is gezet. En zat er ook over na te denken om de wippen te vervangen door de FoH variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online

Ik ga niets doorlussen of vervangen door een 'mooie' (lees dure) schakelaar. Ik heb gewoon overal witte gaffertape overheengeplakt. Voor enkele schakelaars staat nu een kast en in het toilet hangt de Loesje kalender ervoor 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Pompi schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:33:
[...]

offtopic:
Hoe kan je zien welke kleur het is? Want heb hier thuis ook Busch Jaeger, maar heb geen idee welke kleur er voordat ik erin trok op is gezet. En zat er ook over na te denken om de wippen te vervangen door de FoH variant.
verkeerswit lijkt me het meeste op ral 9010 of 9016 (9016 heet verkeerswit, dus dat zal het dan wel zijn :P )
en dat is dus echt het meest wit dat ze hebben. die heb je dan in glanzend of matte versie. dat is een kwestie van even goed kijken naar de structuur op het schakelmateriaal, het matte is subtiel maar toch echt wel duidelijk te zien.

misschien een tip die ik net zelf even geprobeerd heb met mat en glanzend naast elkaar: maak er een foto van met flits: bij de glanzende zie je dan de flits op de randen duidelijk weerkaatsen, de matte totaal niet
of natuurlijk even in goed daglicht kijken: in de glanzende kun je dan in bepaalde hoeken je eigen reflectie zien.

andere zijn al snel meer geler/beige of natuurlijk alle andere kleuren zoals antraciet, maar dat zou wel op moeten vallen :+

[ Voor 16% gewijzigd door Leipo op 06-04-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Pabz schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:27:
[...]

Dank, zoiets dacht ik idd al. Heb zelf geen lasdoppen in huis maar wel van die klemmen waar je 2-3-4 of 5 draden in kunt steken. Denk dat ik de schakelaars gewoon laat zitten, vind ik zelf wat minder storend dan een blindplaat.
Ik heb mijn schakelaars gewoon zelf doorgelust; oftewel een stukje zwarte draad ook naar de andere kant van de schakelaar. Werkt prima!!

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Laatst online: 25-09 13:47
meesje schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:28:
@Stancke De opmerking van @funske heeft me getriggerd. Jouw lamp lijkt op een GU10 lamp met een E14 verloopfitting. Is dat nu al niet het geval? Kun je het grijze gedeelte niet los draaien? Anders zo’n E14 verloopfitting eens proberen icm een Hue GU10 lamp?
https://www.ledlichtdisco...itting-e14-naar-gu10.html
Dit was dus de oplossing, wel een nieuwe overloopfitting moeten bestellen want de eerste werkte niet maar nu werkt het dus perfect!

Bedankt alvast voor de input! Je hebt mijn vrouw tevreden gemaakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Jesp_J schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:30:
En kun je elke knop van de Busch Jaeger friends of Hue switch gebruiken om door bv 5 verschillende scenes te lopen net zoals bij de Hue smart button mogelijk is?
Hmmm, dat ben ik nog niet tegengekomen in de configuratie in de officiele Hue-app. Je kan van elke knop (4 stuks) opgeven wat hij moet doen bij indrukken en bij ingedrukt houden, maar meerdere keren klikken-acties stond er niet bij. Dus je zou dan moeten switchen van scene door ingedrukt te houden denk ik.

Of andere app gebruiken? Zo te zien kan het in Dynamics wel? https://www.huedynamic.co...support-runlesswire-niko/

[ Voor 13% gewijzigd door woekele op 07-04-2020 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
woekele schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:28:
[...]
Of andere app gebruiken? Zo te zien kan het in Dynamics wel? https://www.huedynamic.co...support-runlesswire-niko/
Ik ken de Dynamics app niet maar Hue Essentials kan voor de Hue Tap ook meerdere acties ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
Een flink aantal pagina's geleden is er gesproken het probleem dat sensors onder bepaalde omstandigheden een detectie niet doorgeven aan de bijbehorende lamp. De sensors bij mij thuis hebben daar ook last van. Wanneer je binnen een bepaalde tijd opnieuw in het bereik van een sensor loopt gaat de lamp niet aan. Dit is op te lossen met o.a. iconnecthue (voor IOS)

Wat zijn jullie ervaringen op dit moment?

Ik heb vorige week weer contact gehad met de helpdesk van Hue en kreeg als antwoord dat er inmiddels aan het probleem gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Leipo schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:39:
[...]

verkeerswit lijkt me het meeste op ral 9010 of 9016 (9016 heet verkeerswit, dus dat zal het dan wel zijn :P )
en dat is dus echt het meest wit dat ze hebben. die heb je dan in glanzend of matte versie. dat is een kwestie van even goed kijken naar de structuur op het schakelmateriaal, het matte is subtiel maar toch echt wel duidelijk te zien.

misschien een tip die ik net zelf even geprobeerd heb met mat en glanzend naast elkaar: maak er een foto van met flits: bij de glanzende zie je dan de flits op de randen duidelijk weerkaatsen, de matte totaal niet
of natuurlijk even in goed daglicht kijken: in de glanzende kun je dan in bepaalde hoeken je eigen reflectie zien.

andere zijn al snel meer geler/beige of natuurlijk alle andere kleuren zoals antraciet, maar dat zou wel op moeten vallen :+
De Future Linear serie van B&J is er in 1 kleur wit en dat is RAL9016 Verkeerswit.
Ik heb zo een Future Linear raam gekocht waarin 2 FoH schakelaars passen.

Dit houd overigens niet in dat alle soorten B&J schakelmateriaal in wit automatisch RAL9016 is, het gros is RAL9010 gebroken wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Bull & Shit schakelmateriaal? :)

Trouwens... is het normaal dat het bij de Hue tap of Friends of Hue schakelaars niet mogelijk is 2 knoppen tegelijk in te drukken? Wat als ik de dubbele wip vervang voor een enkele wip? Dan werkt het dus nooit? Of werkt het wel als je dezelfde actie aan de 2 knoppen die je indrukt hangt?

[ Voor 85% gewijzigd door woekele op 07-04-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Leipo schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:43:
[...]

dat valt wel mee: alles rondom zo'n schakelaar (plastic/isolatiemantel) moet heel wat vonken/hitte hebben voordat het gaat branden, maar een beetje papier brand al na 1 goedgeplaatste vonk.
het vervangen van het papier voor iets wat minder brandbaar is geeft je heel wat meer tijd om de beginnende brand zelf vroeg te ontdekken. Hopelijk op tijd ;)
HarmoniousVibe schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:28:
[...]
Het is in zichzelf helemaal niet onveilig, maar iedereen die bij jou nu en in de toekomst nog ooit aan je elektrische installatie komt werken moet dit wel weten. En jij moet in de toekomst ook nog weten hoe het zit. Want zeker als je de schakelaar laat zitten, dan zouden sommige mensen kunnen denken dat ze daarmee de stroom eraf kunnen halen. Wat natuurlijk niet langer het geval is.
Een heleboel theorie uit eigen aannames die in het slechste geval mensen op het verkeerde been zet.
Deel dit bij voorkeur niet.

Schakelaars vonken niet tot minimaal, afhankelijk van de belasting. Daarnaast zijn schakelmateriaal en inbouwdozen verplicht brandvertragend waardoor deze uberhaupt nooit in de brand kunnen gaan. Hooguit smeulen door langdurig vonken van slechte contacten, te vaak door onkundige montage, of het gebruik van dubieus materiaal.

Bedrading achter de schakelaar doorverbinden is geen probleem en zal eventuele nieuwe eigenaren niet snel in verwarring brengen. Iemand die aan een elektrische installatie werkt wordt geacht hier minimaal inzicht en kennis van te hebben. Is dit niet het geval dan loop je tegen tal van onduidelijkheiden aan en niet alleen de vraag waarom een schakelaar is doorverbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
@Theo74 het ging hier om papier dat achter tussen de schakelaar en de wip werd geplaatst, niet over het doorverbinden achter de schakelaar ;)
(althans mijn comment)

juist omdat alles brandvertragend is/moet zijn binnen een schakelaar en inbouwdoos is het gevaarlijk om daar dan juist wel brandbaar materiaal bij te gaan plaatsen.

[ Voor 40% gewijzigd door Leipo op 07-04-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidAW
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik heb ben van plan om om een aantal inbouwdimmers aan te schaffen die zonder blauwe draad werkt
Of de variant van ROBB Smart of misschien dan toch de opbouw dimmer van iCasa.

Maar omdat ik toch wel een hoop bedien in huis door gebruik te maken van Google Assistant en in de woonkamer hebben we nog en iPad aan de muur met Homekit waar ik ook alles in kan bedienen (alarm / camera's / lampen etc...) wil ik eigenlijk wel dat de inbouw of opbouw dimmer via HUE gezien word in Homekit.

En omdat ik geen blauwe draad heb en ook niet kan trekken meer ben ik gebonden aan een aantal dimmers maar nu de uiteindelijke vraag is worden deze dimmers gezien in Homebridge (https://homebridge.io/) en kunnen ze standaard al aangesproken worden via Google (door Hue). Want standaard worden ze natuurlijk niet gezien in Homekit.

Alvast bedankt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 23:09
Ik heb op de oprit een Hue lamp die aangaat bij zonsondergang. Ik wil de lamp laten branden op 50% sterkte, maar op de een of andere manier start hij altijd op 100%.
Ik heb al in allerlei instellingen gekeken om dit in te stellen, maar het is me nog niet gelukt. Ik gebruik de Hue app.
Zie ik iets over het hoofd? Mijn andere lampen lijken gewoon de sterkte te houden die ik instel, maar deze lijkt een eigen wil te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55

job

Zeker weten dat de sterkte (50%) goed staat ingesteld in de scene? Gaat het wel goed als je de lamp op de oprit inschakelt met diezelfde scene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Celf11 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:02:
Een flink aantal pagina's geleden is er gesproken het probleem dat sensors onder bepaalde omstandigheden een detectie niet doorgeven aan de bijbehorende lamp. De sensors bij mij thuis hebben daar ook last van. Wanneer je binnen een bepaalde tijd opnieuw in het bereik van een sensor loopt gaat de lamp niet aan. Dit is op te lossen met o.a. iconnecthue (voor IOS)

Ik heb vorige week weer contact gehad met de helpdesk van Hue en kreeg als antwoord dat er inmiddels aan het probleem gewerkt wordt.
Ik heb hier 2 sensoren, 1 in het toilet en 1 in de hal. Beide heb ik via All 4 Hue geconfigureerd. Die in het toilet werkt perfect, na 1 minuut geen beweging gaat de lamp 20% zwakker branden, als er dan binnen 10 seconden nog geen beweging plaatsvindt dan gaat die helemaal uit. Wordt er binnen die minuut bewogen dan blijft de lamp aan, en als dat binnen die laatste 10sec gebeurt dan gaat die weer op 100% branden. Gaat de lamp helemaal uit en ik beweeg direct weer dan gaat die ook weer aan. precies zoals ik het hebben wil.

De lamp in de hal heb ik ook zo ingesteld maar laatst viel me al op dat dat niet meer werkte, als de lamp net uit was gegaan dan ging die binnen een bepaalde tijd niet opnieuw aan. Ik heb de sensor helemaal weggegooid, zowel uit All 4 Hue en de Philips Hue app, de sensor gereset en daarna weer opnieuw laten zoeken in de All 4 Hue app. Vervolgens alles weer geconfigureerd en het werkte weer. Tot een dag later, toen was het opnieuw mis, zelfde probleem.

Waarom doet mijn ene sensor het wel en de andere het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
renem schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:29:
[...]

Ik heb hier 2 sensoren, 1 in het toilet en 1 in de hal. Beide heb ik via All 4 Hue geconfigureerd. Die in het toilet werkt perfect, na 1 minuut geen beweging gaat de lamp 20% zwakker branden, als er dan binnen 10 seconden nog geen beweging plaatsvindt dan gaat die helemaal uit. Wordt er binnen die minuut bewogen dan blijft de lamp aan, en als dat binnen die laatste 10sec gebeurt dan gaat die weer op 100% branden. Gaat de lamp helemaal uit en ik beweeg direct weer dan gaat die ook weer aan. precies zoals ik het hebben wil.

De lamp in de hal heb ik ook zo ingesteld maar laatst viel me al op dat dat niet meer werkte, als de lamp net uit was gegaan dan ging die binnen een bepaalde tijd niet opnieuw aan. Ik heb de sensor helemaal weggegooid, zowel uit All 4 Hue en de Philips Hue app, de sensor gereset en daarna weer opnieuw laten zoeken in de All 4 Hue app. Vervolgens alles weer geconfigureerd en het werkte weer. Tot een dag later, toen was het opnieuw mis, zelfde probleem.

Waarom doet mijn ene sensor het wel en de andere het niet?
Ik heb hier hetzelfde.
Eén van de zes bewegingssensoren werkt niet goed meer nadat ik de aan-tijd had verlengd.
Voor nu hangt er (tijdelijk) een dimmer switch bij.

Ik wacht de oplossing van Signify af waarvan ik dus begrijp dat ze er mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !kk3
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:00
s e k schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:05:
[...]

Ik heb hier hetzelfde.
Eén van de zes bewegingssensoren werkt niet goed meer nadat ik de aan-tijd had verlengd.
Voor nu hangt er (tijdelijk) een dimmer switch bij.

Ik wacht de oplossing van Signify af waarvan ik dus begrijp dat ze er mee bezig zijn.
hier hetzelfde probleem in de badkamer - hang altijd al een dimmerswitch dus het licht krijgen we wel aan. Wou er eerdaags induiken, maar dat is dus niet meer nodig - beter Signify op laten lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:24

Van de 6 sensors doet 1 het 100% zoals je zou moeten, bij de andere 5 is het elke keer afwachten 🤐

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Baddie09 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:26:
Ik heb op de oprit een Hue lamp die aangaat bij zonsondergang. Ik wil de lamp laten branden op 50% sterkte, maar op de een of andere manier start hij altijd op 100%.
Ik heb al in allerlei instellingen gekeken om dit in te stellen, maar het is me nog niet gelukt. Ik gebruik de Hue app.
Zie ik iets over het hoofd? Mijn andere lampen lijken gewoon de sterkte te houden die ik instel, maar deze lijkt een eigen wil te hebben.
Ik heb bijna een identiek issue, alleen start de lamp bij mij op 90%... wat ik ook instel..ding blijft eigenwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

woekele schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:05:
Trouwens... is het normaal dat het bij de Hue tap of Friends of Hue schakelaars niet mogelijk is 2 knoppen tegelijk in te drukken? Wat als ik de dubbele wip vervang voor een enkele wip? Dan werkt het dus nooit? Of werkt het wel als je dezelfde actie aan de 2 knoppen die je indrukt hangt?
Heb wat lopen testen, maar met de friends of hue schakelaar krijg ik het totaal niet voor elkaar om Hue iets te laten doen als ik zowel links- als rechtsonder indruk tegelijk. Wat je dus zou doen met een enkele wip. Vreemd... aangezien hij wel verkocht/geadverteerd wordt met enkele wip (https://www.senic.com/en/...witch-three-switch-bundle)

[ Voor 10% gewijzigd door woekele op 07-04-2020 21:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo74

Ook ik heb in het verleden met 1 sensor wat problemen gehad, na een FW update voor de Bridge. Daarnaast waren ook een paar Routines van slag, of werkte helemaal niet. Dus Signify een e-mail gestuurd.
Het advies van Signify was om de Bridge "Opruimen" actie uit te voeren, ofwel een factory default doen en de hele programmering er opnieuw inzetten.
Ik was hier niet heel enthousiast over omdat dit best even wat tijd kost maar het zou tegelijk een stok achter de deur zijn om Signify te overtuigen dit probleem beter te onderzoeken als het zou aanhouden.
Gek genoeg waren na de handelingen alle problemen opgeslost en heb ik later nog maar een keer een sensor gehad die soms niet deed wat hij moest doen, volgens mij ook weer na een FW update. Die sensor heb ik los uit de programmering gehaald en opnieuw geprogrammeerd waarna het probleem was opgelost.

Het komt vaker voor dat HUE gebruikers klagen over het functioneren van het systeem na een FW update en dit heb ik Signify ook gemeld. Dat men hier echt naar moet kijken omdat het niet zo kan zijn dan elke gebruiker na een FW update zijn hele systeem moet resetten en opnieuw moet instellen. Signify gaf hier als reactie op dat dit meegenomen zou worden in de besprekingen en ontwikkelingen maar goed, bij mij komt dit over als een 'komt wel goed schatje' reactie waarbij ik niet het idee heb dat dit echt serieus wordt opgepakt.
Ik adviseer een ieder dan ook om bij elke hardnekkige storing contact op te nemen met Signitfy en dit te melden. Hoe meer klachten des te groter de kans dat men hier daadwerkelijk wat mee gaat doen.
Je kunt Signify een e-mail sturen en gewoon in het Nederlands: support.philipslightingbenelux@signify.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 21:37
Ik heb in mijn tuin een 230V grondkabel liggen van een meter of 25 vanuit de schuur. Hierop zit (vanuit de schuur) een 12V trafo die 6 lampen aanstuurt en dat werkt al 15 jaar prima. Nu wil ik de lampen vervangen voor de hue Lily en de trafo vervangen voor een 24V 100 watt LED trafo, lijkt mij dat dit geen probleem moet zijn? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rene2002 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:06:
Ik heb in mijn tuin een 230V grondkabel liggen van een meter of 25 vanuit de schuur. Hierop zit (vanuit de schuur) een 12V trafo die 6 lampen aanstuurt en dat werkt al 15 jaar prima. Nu wil ik de lampen vervangen voor de hue Lily en de trafo vervangen voor een 24V 100 watt LED trafo, lijkt mij dat dit geen probleem moet zijn? Of zie ik iets over het hoofd?
Waarom wil je de lampen vervangen? Ik heb zelf ook tuinverlichting welke via een trafo is aangesloten op een buitenstopcontact. Daartussen heb ik een Ikea Tradfri stekker geplaatst. Zo wordt met 1 schakelaar alle tuinlampen aan/uit gezet: via een automation gaan ze elke keer bij zonsondergang aan en op een vast tijdstip uit. Je kunt zoiets ook doen met zo’n Hue stekker. Sneeuw, vorst, regen (door klepje van buitenstopcontact nog een beetje beschermd) heeft ie al overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 21:37
meesje schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:47:
[...]

Waarom wil je de lampen vervangen? Ik heb zelf ook tuinverlichting welke via een trafo is aangesloten op een buitenstopcontact. Daartussen heb ik een Ikea Tradfri stekker geplaatst. Zo wordt met 1 schakelaar alle tuinlampen aan/uit gezet: via een automation gaan ze elke keer bij zonsondergang aan en op een vast tijdstip uit. Je kunt zoiets ook doen met zo’n Hue stekker. Sneeuw, vorst, regen (door klepje van buitenstopcontact nog een beetje beschermd) heeft ie al overleefd.
Ik heb de trafo momenteel ook automatisch aangestuurd met een Hue stekker, ik vind de verlichting juist erg fraai daarom wil ik het vervangen.
Pagina: 1 ... 84 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic