Voor elke oplossing is er een probleem!
Ik merk vanaf het begin al dat de sensor plotseling niet goed werkt. Meestal registreert hij wel beweging, maar wanneer hij uit wordt geschakeld (na 1 minuut), en ik tussen 0-20 sec ongeveer daarna weer beweeg, dan gaan de lampen niet meer aan. Erg vervelend! Ik heb van alles geprobeerd (Hue sensor reset, nieuwe batterijen etc.) maar het lukt mij niet om dit probleem op te lossen. De Hue color GU10 lampen zijn, zoals jullie weten, prijzig dus ik baal er wel van dat dit niet naar behoren werkt. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Ik dacht eerlijk gezegd dat het een bekende bug/feature van de Hue bewegingssensor was, dat hij na het uitschakelen niet meteen te hertriggeren is. Kijk er maar eens wat oude berichten in dit topic op na.ikswarom schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:51:
[...] wanneer hij uit wordt geschakeld (na 1 minuut), en ik tussen 0-20 sec ongeveer daarna weer beweeg, dan gaan de lampen niet meer aan.
Een mogelijke work-around is om de inschakeltijd te verlengen, want tot hij uitschakelt kan je wel hertriggeren.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Is inderdaad een bug en ongeveer een jaar geleden, na een update, geïntroduceerd,. Ik heb het hier ook en idd ook met een uitschakeltijd van 1 minuut.ikswarom schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:51:
Ik heb onlangs 4 GU10 Hue Color lampjes gekocht die de GU10 lampen van de Ikea vervangen. Deze lampen zijn gekoppeld aan een Hue motion sensor. Met de Ikea lampen had ik eigenlijk nooit problemen. De sensor werkte goed op beweging en op licht. Het leek mij alleen leuk om wat kleur toe te voegen, vandaar dat ik de Hue color lampen heb aangeschaft.
Ik merk vanaf het begin al dat de sensor plotseling niet goed werkt. Meestal registreert hij wel beweging, maar wanneer hij uit wordt geschakeld (na 1 minuut), en ik tussen 0-20 sec ongeveer daarna weer beweeg, dan gaan de lampen niet meer aan. Erg vervelend! Ik heb van alles geprobeerd (Hue sensor reset, nieuwe batterijen etc.) maar het lukt mij niet om dit probleem op te lossen. De Hue color GU10 lampen zijn, zoals jullie weten, prijzig dus ik baal er wel van dat dit niet naar behoren werkt. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Het gekke is dat ik exact dezelfde instellingen gebruik bij mij op het toilet, en daar werkt het zonder problemen, maar in de ruimte ernaast wel deze problemen. Voor die update werkte het ook daar zonder problemen. Ik heb er ook al een andere motion sensor opgehangen maar lost het helaas niet op.
Philips is schijnbaar op de hoogte maar tot nu toe hebben ze het nog niet opgelost.
Dat lijkt mij ook onwerkelijk, maar voorheen had ik dit probleem nooit, tot ik de nieuwe lampjes er in heb gedaan. Ik heb nog een aantal andere motion sensors, maar daar heb ik het probleem niet mee. Het langer aanzetten dan een minuut lost ook weinig op. Als ik weer in deze ruimte kom nadat de lampen uit gaan, dan willen ze niet meer aan. Ongeacht of dit ingesteld is op een minuut is of een kwartier. Voorheen werkte het dus ik wil dat het weer werktverzenden schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 01:53:
Dat licht natuurlijk niet aan de lampjes. De motion sensor heeft hier geen instellingen voor zover ik weet. Wellicht in een andere app dan de Hue app. 1 minuut is ook wel erg kort, misschien werkt het fijner als je ze wat langer aanslaat?
Ok, ik wist niet dat dit een bekend probleem is. Ik heb inderdaad hetzelfde dat andere sensoren wel werken maar deze specifieke niet. En het werkte wel toen ik de GU10 lampjes van de Ikea er in had zitten, dat maakt het zo vreemd.renem schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:03:
[...]
Is inderdaad een bug en ongeveer een jaar geleden, na een update, geïntroduceerd,. Ik heb het hier ook en idd ook met een uitschakeltijd van 1 minuut.
Het gekke is dat ik exact dezelfde instellingen gebruik bij mij op het toilet, en daar werkt het zonder problemen, maar in de ruimte ernaast wel deze problemen. Voor die update werkte het ook daar zonder problemen. Ik heb er ook al een andere motion sensor opgehangen maar lost het helaas niet op.
Philips is schijnbaar op de hoogte maar tot nu toe hebben ze het nog niet opgelost.
Ik had ook last van dit verschijnsel. Ik heb uiteindelijk de instelling tbv Daglicht Gevoeligheid + Bewegingsgevoeligheid op maximaal gezet. Nu is het probleem verholpen.ikswarom schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:51:
Ik heb onlangs 4 GU10 Hue Color lampjes gekocht die de GU10 lampen van de Ikea vervangen. Deze lampen zijn gekoppeld aan een Hue motion sensor. Met de Ikea lampen had ik eigenlijk nooit problemen. De sensor werkte goed op beweging en op licht. Het leek mij alleen leuk om wat kleur toe te voegen, vandaar dat ik de Hue color lampen heb aangeschaft.
Hoe heb je de "Daylight Sensitivity" ingesteld? Zet deze eens op maximaal en probeer het nog eens.ikswarom schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:40:
[...]
Ok, ik wist niet dat dit een bekend probleem is. Ik heb inderdaad hetzelfde dat andere sensoren wel werken maar deze specifieke niet. En het werkte wel toen ik de GU10 lampjes van de Ikea er in had zitten, dat maakt het zo vreemd.
Wellicht geven de nieuwe lampen wel meer licht (op de sensor) waardoor de sensor denkt dat het licht genoeg is en de lampen niet hoeven in te schakelen. Deze status werkt minder vaak bij dan je zou willen, waardoor hij ook na uitschakelen van het licht nog even denkt dat het licht genoeg is.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Klopt dit nog altijd? Ik wil mijn email adres wijzigen (dus het account) en dat gaat zo te zien niet via https://account.meethue.com/account maar heb geen zin om dan alles weer opnieuw in te moeten stellen in huisBirdy D schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:19:
[...]
Bestaande accounts verwijderen, nieuwe aanmaken voor (ex) vrouw en daar de bridge aan koppelen. Instellingen blijven staan dus volgens mij hoef je niks meer opnieuw te koppelen..
Het lijkt er wel op, nieuw account aan de bridge gekoppeld. Zit nu in de Hue app te kijken op mijn telefoon maar zie daar nergens dat ik ingelogd ben. Alweer even geleden maar dat is dus ook gewoon rechtstreeks gekoppeld aan de bridge?
[ Voor 19% gewijzigd door JB op 11-02-2021 17:04 ]
Mijn boefje is liev!
Het probleem lijkt opgelost te zijn. Ik had de 'Don't disturb my scene' lab geïnstalleerd zodat een bepaalde scene (of app zoals iLightshow) door blijft gaan wanneer er beweging wordt gedetecteerd. Iemand anders die deze formule gebruikt? Als ik de omschrijving lees dan is dit wel iets waar ik naar op zoek ben, maar het werkt blijkbaar niet zo goed (bij mij dan).ikswarom schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:51:
Ik heb een vraagje over de iConnectHue app, waarop ik nog geen antwoord heb kunnen vinden.
Momenteel heb ik bij ons thuis middels de Hue app kamers gemaakt, waarin zich lampen bevinden. Een routine schakelt lampen in meerdere zones (zon onder, ochtend opstaan en slapen gaan bijvoorbeeld).
Ik probeer datzelfde in de iConnectHue app in te stellen. Heb de routines al verwijderd uit de Hue app, om eventuele conflicten te voorkomen.
Nu lees ik dat de iConnectHue app op basis van groepen werkt, en het concept kamers niet snapt.
Wanneer ik timers over meerdere groepen (in de Hue app kamers) wil instellen, moet ik dan een nieuwe groep maken met de betreffende lampen, die ik vervolgens alleen gebruik voor de timers?
In iConnecthue kun je kamers, zone’s en groepen maken.Yoshimi schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 07:38:
Goedemorgen!
Ik heb een vraagje over de iConnectHue app, waarop ik nog geen antwoord heb kunnen vinden.
Momenteel heb ik bij ons thuis middels de Hue app kamers gemaakt, waarin zich lampen bevinden. Een routine schakelt lampen in meerdere zones (zon onder, ochtend opstaan en slapen gaan bijvoorbeeld).
Ik probeer datzelfde in de iConnectHue app in te stellen. Heb de routines al verwijderd uit de Hue app, om eventuele conflicten te voorkomen.
Nu lees ik dat de iConnectHue app op basis van groepen werkt, en het concept kamers niet snapt.
Wanneer ik timers over meerdere groepen (in de Hue app kamers) wil instellen, moet ik dan een nieuwe groep maken met de betreffende lampen, die ik vervolgens alleen gebruik voor de timers?
Timers maak ik zelf per groep, zone of kamer.
Als je timers op lampen uit meerdere kamers/zones in wilt stellen dan kun je het beste een nieuwe groep aanmaken, daar alle betreffende lampen in plaatsen en vervolgens hier 1 timer voor instellen.
Support for the new Hue dimmer switch will be added in the next update. That will be version 1.19.0 on Android and 1.13.0 on iOS. It should be available within a few days.MP3-Junky schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:10:
Weet iemand hier toevallig of/wanneer Hue essentials support krijgt voor de nieuwe Hue dimmer switch?
Dit is een bericht van gisteren, dus ff geduld nog..
Zo te zien kan je dat idd niet wijzigen en zal je oude account moeten verwijderen en een nieuwe moeten aanmaken..JB schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:51:
[...]
Klopt dit nog altijd? Ik wil mijn email adres wijzigen (dus het account) en dat gaat zo te zien niet via https://account.meethue.com/account maar heb geen zin om dan alles weer opnieuw in te moeten stellen in huis
edit:
Het lijkt er wel op, nieuw account aan de bridge gekoppeld. Zit nu in de Hue app te kijken op mijn telefoon maar zie daar nergens dat ik ingelogd ben. Alweer even geleden maar dat is dus ook gewoon rechtstreeks gekoppeld aan de bridge?
Toevallig weet ik dat de Toon bijvoorbeeld ook je Hue lampen kan bedienen, maar Tado of Nest niet.Gerritsen95 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:26:
Ik ben ook op zoek naar een slimme thermostaat, maar ik wil dan wel direct een thermostaat kopen welke werkt met deze lampen. Ik neig naar een slimme thermostaat van dit onderzoekje (zie link). Welke thermostaat werkt goed samen met deze lampen? Kan iemand me daarbij helpen? Thanks!
Hier kan ik de Tado en Hue bedienen via mijn Nest Hub (Max), waar je ook makkelijk je andere smart home aan kan koppelen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K8IIiZ3Tf48MyB7sf55Qz7Ow.jpg?f=user_large)
Zijn er hier nog knappe koppen die een oplossing weten? Ik zou even een white ambiance spotje plaatsen, echter kwam ik de "mond" van het aircorooster(opening in voorkant koof) tegen waardoor ik 2-3 cm te kort kom in de hoogte.
Ik was voornemens om 2 spotjes te plaatsen echter denk ik dat 3 ook niet verkeerd zou zijn. Dit spotje zit recht boven de Bora kookplaat (wat mij wel handig leek) gezien het feit dat er geen afzuigkap boven zit..
Ik zou met enig forceren misschien nog een beetje ruimte kunnen creëren d.m.v. het indeuken van mond waar een flexibele slang op zit. Maar of dat voldoend is... Wellicht hebben jullie nog ideeën?
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Ik krijg in mijn nieuwe woning Jung schakelmateriaal met nu nog Jung afdekmateriaal (volgens mij gewoon de goedkoopste RAL9010 lijn), welke ik allemaal wil gaan vervangen met Jung LS990 grafietzwart afdekmateriaal of wellicht Gira System 55/E2, waar ik neig naar Jung omdat ik die grote knoppen met dunne plaatjes prefereer.
Klopt het dat als ik de Jung FOH / Friends of Hue switch koop, die dus in het wit komt, ik niet zomaar een grafietzwart LS990 schakelaar erop kan zetten? Zoals ik in onderstaande afbeelding zie, is de schakelaar van de FOH switch schuin:

Ik weet nu even niet of de normale LS990 schakelaars ook schuin zijn, als dat wel zo is, moet het passen? Ik hoor graag ervaringsdeskundigen, anders moet ik op zoek naar iets anders (bijv. de Zigbee inbouwschakelaar van Robbsmart).
In de openingspost zie ik staan dat het zou moeten kunnen maar ‘technische complex is’.
Heeft iemand een linkje met uitleg of een tip voor me?
Ja daar komt je nogal wat te kort, misschien uitvullen zodat ie "verlaagd" zit ? beetje tussenvorm van een hue pillar ....Appie Heijn schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:34:
[Afbeelding]
Zijn er hier nog knappe koppen die een oplossing weten? Ik zou even een white ambiance spotje plaatsen, echter kwam ik de "mond" van het aircorooster(opening in voorkant koof) tegen waardoor ik 2-3 cm te kort kom in de hoogte.
Ik was voornemens om 2 spotjes te plaatsen echter denk ik dat 3 ook niet verkeerd zou zijn. Dit spotje zit recht boven de Bora kookplaat (wat mij wel handig leek) gezien het feit dat er geen afzuigkap boven zit..
Ik zou met enig forceren misschien nog een beetje ruimte kunnen creëren d.m.v. het indeuken van mond waar een flexibele slang op zit. Maar of dat voldoend is... Wellicht hebben jullie nog ideeën?
Je kan van hout een ring maken met de benodigde dikte. En dan verven in zelfde kleur, of juist in tegengestelde kleur.Mitch schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:29:
[...]
Ja daar komt je nogal wat te kort, misschien uitvullen zodat ie "verlaagd" zit ? beetje tussenvorm van een hue pillar ....
Je moet de lampen resetten naar fabrieksinstellingen en dat kan bij de lux zover ik weet alleen als je Hue Dimmer Switch gebruikt?!Rens schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:11:
Ik wil graag oude generatie 1 lampen (Philips Lux) koppelen aan een lidl gateway. Maar dat lukt me nog niet.
In de openingspost zie ik staan dat het zou moeten kunnen maar ‘technische complex is’.
Heeft iemand een linkje met uitleg of een tip voor me?
Door Hue Dimmer Switch dicht bij lamp tr houden en voor minimaal 10 seconden de I en O knop ingedrukt houden, na ongeveer 8-10 second zal de lamp knipperen en dan even uit en weer aan, dan is de gereset en kun je hem aan andere bridge toevoegen!
En als de app dan uiteindelijk gestart is, dan reageert alles traag. Scroll je naar de gewenste ruimte en klik je op een slider, scrolls ie nog ff door en heb je dus het licht in de verkeerde kamer aan gedaan. Of hij interpreteert je beweging foutief waardoor je ineens de kleuren in een ruimte aan het aanpassen bent.
Feitelijk is de app volkomen onbruikbaar, al maanden. Ook op een modern apparaat zoals iPhone 12.
Vreemd, op mijn iPhone X heb ik die problemen niet. Opstarten duurt zo’n 5 seconden, daarna gaat alles snel. Op de iPhone 5s van mijn vrouw duurt opstarten wat langer maar dat is ook op een oudere iPhone. Op mijn iPad Pro duurt opstarten 2 seconden.PhilipsFan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:09:
Ben ik de enige die enorme moeite heeft met het waardeloze gedrag van de officiële Hue app? Het duurt ontzettend lang om te starten, dan nog verbinden, dan het scherm opbouwen, de eerste periode reageert ie niet op aanrakingen, je bent zo 30 seconden verder voordat je een lamp aan kunt doen.
En als de app dan uiteindelijk gestart is, dan reageert alles traag. Scroll je naar de gewenste ruimte en klik je op een slider, scrolls ie nog ff door en heb je dus het licht in de verkeerde kamer aan gedaan. Of hij interpreteert je beweging foutief waardoor je ineens de kleuren in een ruimte aan het aanpassen bent.
Feitelijk is de app volkomen onbruikbaar, al maanden. Ook op een modern apparaat zoals iPhone 12.
Misschien een overbodige vraag, maar heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Of zijn zones nog altijd niet te gebruiken met een voice assistant?
[ Voor 6% gewijzigd door JoeZuCK op 14-02-2021 22:29 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Een zone wordt volgens mij als ruimte aangemaakt in Google home en je kunt een lamp maar in één ruimte toevoegen. Dus kun je idd beter een routine aanmaken waarin meerdere ruimtes worden aangezet bijvoorbeeld.JoeZuCK schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:12:
Bij het aanmaken van een zone kreeg ik voorheen altijd te lezen dat het niet werkt met een voice assistant. Nu lees ik dat niet. Dus ik een zone aanmaken en Philips Hue laten syncen met Google Home, maar hij zegt dat hij het apparaat niet kent als ik de naam van de zone uitspreek. Hoe kan ik bijv alle lampen in een zone dmv Google aan en uitzetten zonder een routine te gebruiken?
Of zijn zones nog altijd niet te gebruiken met een voice assistant?
Ik heb het sinds afgelopen week dat u het echt merk. Dacht dat het aan de extra zones lag, maar het is echt vervelend inderdaad. Heb laatst weer 10 lampen toegevoegd, dacht dat het daar misschien aan zou liggen...PhilipsFan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:09:
Ben ik de enige die enorme moeite heeft met het waardeloze gedrag van de officiële Hue app? Het duurt ontzettend lang om te starten, dan nog verbinden, dan het scherm opbouwen, de eerste periode reageert ie niet op aanrakingen, je bent zo 30 seconden verder voordat je een lamp aan kunt doen.
Maand geleden leek alles nog prima (zie ook mijn post hierover).
Ik zou de spotjes laten voor wat het is, passen niet mooi, en daarvoor in de plaats er een ledstrip onder maken 🤷Appie Heijn schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:34:
[Afbeelding]
Zelfde ervaring hier op recente iPad en iPhones. Het overstappen naar een andere app ben ik aan het overwegen. Want dit schiet totaal niet op.PhilipsFan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:09:
PSN: dixeN1337
Van de beschreven problemen, herken ik (gelukkig) alleen het zeer lange opstarten van de app. Sinds een maand of 3 duurt dit ineens een seconde of 8-12.PhilipsFan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:09:
Ik ervaar het euvel op 2 iphones (waaronder de allernieuwste) en 2 iphones. Ik heb al een hoop verschillende oplossingen geprobeerd (pi-hole uitzetten, app opnieuw installeren, app starten in flight-mode) maar niets helpt. Ik hoop bij iedere update dat het wordt gefixt, maar de rest van de wereld lijkt er nog (te) weinig last van te hebben.
Ik gebruik de Hue app zo goed als nooit, maar toch even geprobeerd op mijn iPhone 12. Binnen 3 sec klaar en kan ik lampen aandoen.PhilipsFan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:09:
Have Fun Funske
12 Pro Max hier en app is letterlijk binnen 1 seconde klaar.PhilipsFan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:09:
App verwijderen, telefoon even opnieuw opstarten en app opnieuw installeren lost heel vaak het probleem op.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Android hier, totaal geen last van. Aanklikken en openen.PhilipsFan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:09:
De app is alles behalve snel en soepel, merk dat zelfs op mijn iPhone 12 Pro.PhilipsFan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:09:
Ben bang dat wat voor oplossing je dan ook gaat zoeken, mooier gaat het er niet op worden.Appie Heijn schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:34:
[Afbeelding]
Zijn de opbouwspots niet een betere oplossing nu?
Je hebt mooi de hoogte ervoor.

PSN: Flix20-NL
Dank voor de reactie. Ik heb geen dimmer, dus ben verder gaan zoeken.Erik1971 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:37:
[...]
Je moet de lampen resetten naar fabrieksinstellingen en dat kan bij de lux zover ik weet alleen als je Hue Dimmer Switch gebruikt?!
Door Hue Dimmer Switch dicht bij lamp tr houden en voor minimaal 10 seconden de I en O knop ingedrukt houden, na ongeveer 8-10 second zal de lamp knipperen en dan even uit en weer aan, dan is de gereset en kun je hem aan andere bridge toevoegen!
Vanmiddag ga ik het proberen via de developers omgeving: https://community.smartth...is-on-a-zll-channel/84967
Geprobeerd op mijn iPhone 8. De app reageert iets sneller maar alsnog zeer traag.Serena schreef op maandag 15 februari 2021 @ 07:30:
[...]
12 Pro Max hier en app is letterlijk binnen 1 seconde klaar.
App verwijderen, telefoon even opnieuw opstarten en app opnieuw installeren lost heel vaak het probleem op.
Zijn er gebruikers van andere apps die tevreden zijn?
PSN: dixeN1337
Enige waar ik bij de officiele Hue app ontevreden mee ben is het beperkt aantal instellingsmogelijkheden van div. accessoires, terwijl alternatieve apps zo veel meer kunnen. Maar eerlijk gezegd vind ik alternatieve apps zoals "HueDynamic" of "Hue Essentials" weer bagger qua gewoon simpel lampen bedienen.
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Thanks voor het meedenken. Ik heb gisteren nog de 2 laagst mogelijke spot houders besteld. Mocht het nog niet passen dan is jouw optie een hele mooie oplossing. De versie die ik door de rest van het huis heb (ook in de koof waar het niet past) is:Flix20 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:21:
[...]
Ben bang dat wat voor oplossing je dan ook gaat zoeken, mooier gaat het er niet op worden.
Zijn de opbouwspots niet een betere oplossing nu?
Je hebt mooi de hoogte ervoor.[Afbeelding]

Ik heb deze in de nis deze zijn gek genoeg minder hoog dan de Enneper, terwijl dit een colour variant is, de GU10 houder is gewoon minder hoog.
https://www.ledinbouwspot...een-50-watt-halogeen-spot
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Wellicht voor andere geïnteresseerden in de FOH van Jung-lijn:JDFS schreef op zondag 14 februari 2021 @ 08:33:
Ik ben dit topic al even rondgestruind, maar wellicht kan iemand het mij bevestigen.
Ik krijg in mijn nieuwe woning Jung schakelmateriaal met nu nog Jung afdekmateriaal (volgens mij gewoon de goedkoopste RAL9010 lijn), welke ik allemaal wil gaan vervangen met Jung LS990 grafietzwart afdekmateriaal of wellicht Gira System 55/E2, waar ik neig naar Jung omdat ik die grote knoppen met dunne plaatjes prefereer.
Klopt het dat als ik de Jung FOH / Friends of Hue switch koop, die dus in het wit komt, ik niet zomaar een grafietzwart LS990 schakelaar erop kan zetten? Zoals ik in onderstaande afbeelding zie, is de schakelaar van de FOH switch schuin:
[Afbeelding]
Ik weet nu even niet of de normale LS990 schakelaars ook schuin zijn, als dat wel zo is, moet het passen? Ik hoor graag ervaringsdeskundigen, anders moet ik op zoek naar iets anders (bijv. de Zigbee inbouwschakelaar van Robbsmart).
Helaas...Goedemorgen,
Bedankt voor uw bericht.
Helaas is er voor de friends of Hue nog geen andere schakelwippen beschikbaar. Hier kunt u helaas ook geen andere opdoen.
Enige wat u wel grafietzwart kunt doen is het afdekraam.
Ons excuus voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Sammy Schrijver
JUNGstore.nl
Edit: net toch even de telefoon opgepakt en met de importeur van Jung gesproken; ze kunnen het wel doen, maar dan wordt de meerprijs voor grafietzwart zo'n 80 (!) euro. Makkelijkere oplossing: RAL9011 (bij benadering komt die het meest overeen) mat spuitbus halen en het afdekplaatje en de knoppen zelf spuiten.
Wordt vervolgd!!!
[ Voor 10% gewijzigd door JDFS op 15-02-2021 13:22 ]
HT-addict in spe
Ja zeker maar niet via de HUE app zelf, dit kan via iConnectHUE. Bij de sensorinstelling geef je aan dat als de lamp handmatig is aangezet de sensor niet mag overrulen.HenkyDoodle schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:01:
Klein praktisch vraagje: ik wil een sensor on de veranda plaatsen. Is het mogelijk HUE zo in te stellen dat er wordt afgeweken van de Sensor routine indien ik de verandaverlichting gewoon aan heb staan? Dus als de lampen al aan staan dat de sensor niets doet.
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
ok, thanks!Theo74 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:07:
[...]
Ja zeker maar niet via de HUE app zelf, dit kan via iConnectHUE. Bij de sensorinstelling geef je aan dat als de lamp handmatig is aangezet de sensor niet mag overrulen.
HT-addict in spe
Persoonlijk geen fan van HUE Labs, halen vaak meer kattekwaad in je programmering uit dan je wilt.coinman63 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:34:
Of je gebruikt de ‘do not touch my scene’ van Hue Labs.
Ik vind dat dit soort instellingen standaard in de HUE app horen te zitten, zoals iConnectHUE dit heeft.
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
soms heb ik het gevoel dat deze apps elkaar dwarszitten. Het valt me met name op bij de motionsensors. Die het soms niet doen. Dan staat er in de Homekit app weer een schakelaar anders om wat voor reden dan ook.
Op zich werkt het door ze er in te laten zitten en het aan te laten staan. Echter flikkeren sommige lampen waarin een inbouwdimmer in zit. Pas als ik in Hue de lampen boven 35% zit stoppen ze met flikkeren.
In de kaku-app staan de dimmmers standaard op 50% dus ik gok dat dit misschien altijd standaard op 100% moet staan om dat flikkeren te voorkomen.
Iemand enige ervaring mee en of dit hout snijdt?
Ik kan het niet via de app regelen om het standaard op 100% te zetten dus wellicht moet ik dat toch wel handmatig op die inbouwdimmer regelen (of het er alsnog uitslopen, maar had gewoon niet zoveel zin om dit overal te moeten doen...)
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
hmmm mkay. Jammer, ben namelijk erg lui en onhandigRallye schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:55:
Dus je zet Hue lampen achter een dimmer? Dat is niet goed voor je (dure) lampen..... Gauw de dimmers weghalen.
Maar wat kan er in theorie gebeuren? ineens stoppen met werken, verkorten levensduur, wat is het risico precies dan?
[ Voor 17% gewijzigd door LuNaTiC op 16-02-2021 10:58 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Zoek even in dit topic op dimmer of google op 'hue dimmer' en je zult een scala aan redenen vinden waarom het afgeraden wordt.
Verkeerde been uit bed gestapt? Ik heb het eerder in dit topic gevraagd en toen is me verteld dat ik verder niets hoefde te doen zolang alle lampen gewoon op spanning werden gehouden. Nergens op gewezen over dat het slecht zou zijn voor de lampen.Flix20 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:03:
Sorry hoor, maar je geeft zelf aan erg lui te zijn en bewijst dat ook wel door schijnbaar zonder enig moeite datgeen te doen wat door iedereen afgeraden wordt zonder zelf wat verder te zoeken en verwacht dat wij daarop je antwoord gaan geven.
Zoek even in dit topic op dimmer of google op 'hue dimmer' en je zult een scala aan redenen vinden waarom het afgeraden wordt.
Sorry hoor.
Maar ik heb het nu gelezen/begrepen. Je kunt mij nu ook in het vervolg negeren. Gebruik vooral de TR zodat een modje me op de vingers kan tikken.
[ Voor 9% gewijzigd door LuNaTiC op 16-02-2021 11:11 ]
Toen is gewoon ook al opgemerkt dat je problemen kon krijgen... en die heb je nu.LuNaTiC schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:06:
[...]
toen is me verteld dat ik verder niets hoefde te doen zolang alle lampen gewoon op spanning werden gehouden. Nergens op gewezen over dat het slecht zou zijn voor de lampen.
Dan heeft ie gewoon wel een punt dat je "te lui" bent om je Kaku spullen eruit te halen. Kan je hier blijven posten wat je wilt, verwijderen van de zooi die geen enkele functie heeft is de oplossing. Heeft ook niets met Hue an sich te maken en vervuilt hier de zaak onnodig.
[ Voor 6% gewijzigd door Yowzawood op 16-02-2021 13:44 ]
Ik wil een plank met verlichting erop maken, liefst dus een slang, maar stroom doortrekken voor die paar volt voelt nogal overkill. Hue Go zie ik niet zitten, met alleen warm-wit zou ik wel kunnen leven
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
En waar haal jij dat dan uit? Degene die op mij reageerde heeft niet opgemerkt dat ik problemen kon krijgen hoor.Yowzawood schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:42:
[...]
Toen is gewoon ook al opgemerkt dat je problemen kon krijgen... en die heb je nu.
Dan heeft ie gewoon wel een punt dat je "te lui" bent om je Kaku spullen eruit te halen. Kan je hier blijven posten wat je wilt, verwijderen van de zooi die geen enkele functie heeft is de oplossing. Heeft ook niets met Hue an sich te maken en vervuilt hier de zaak onnodig.
Verder ga ik er geen woorden meer aan vuil maken.
Je doelt op deze vraag met bijbehorend antwoord:LuNaTiC schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:06:
Ik heb het eerder in dit topic gevraagd en toen is me verteld dat ik verder niets hoefde te doen zolang alle lampen gewoon op spanning werden gehouden. Nergens op gewezen over dat het slecht zou zijn voor de lampen.
LuNaTiC schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:03:
Moet ik dit er eerst uitslopen en terugbrengen naar 'normaal' voor ik met Hue aan de slag kan? Of kan ik gewoon zorgen dat al mijn huidige instellingen de app (zoals scenes en en timers) allemaal uit staan en kan ik dan gewoon een bridge aan mijn router hangen, spotjes en lampen vervangen en gaan met die banaan? (eigenlijk niet zo'n zin om het eerst er uit te slopen nl)
Het antwoord is helaas niet sluitend op je vraag.B-Force schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:58:
Als je er voor zorgt dat je lampen altijd onder spanning blijven staan, dan hoef je niets te veranderen. Maar dan ook van al je schakelaars afblijven 😊
Anders wordt even alles openschroeven en doorlussen.
Ja, als de lampen voorzien worden van spanning dan is dat geen probleem echter zijn de meeste kaku schakelaars niet écht een schakelaar (relais) waardoor er altijd lekstroom is.
Hoe dan ook is het niet verstandig ze er tussen te laten, ook niet op 100%, zowel de KaKu dimmers kunnen ervan stuk gaan (geen ohmse belasting) maar ook je HUE lampen komen in een bootloop waar ze niet tegen komen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Van klik aan klik uit heb ik geen verstand, maar daar zijn ook dimmers van blijkbaar. Wellicht dat jouw adviesgevers daar ook niets van wisten.
[ Voor 5% gewijzigd door Yowzawood op 16-02-2021 14:22 ]
Jochemd13 schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:40:toon volledige bericht
Aansluiten van de lampen
Aansluiten van de lampen
Kan ik een hue lamp achter een dimmer aansluiten?
Een Hue lamp is niet te dimmen met een dimmer, gebeurt dit wel, dan gaat dit ten koste van de levensduur van de lamp. Zelfs als de originele dimmer op max staat kan dit het functioneren van de Hue lamp beïnvloeden. Dit leidt bijvoorbeeld regelmatig tot het zoeken van de lamp. Het is daarom aan te raden de dimmer uit het circuit te verwijderen.
Wat gebeurt er als ik een Hue lamp schakel met een wandschakelaar.
Een Hue lamp waarbij de stroom wordt onderbroken is niet meer bereikbaar voor de bridge en kan daarom niet ingeschakeld worden zonder dat de wandschakelaar weer op aan wordt gezet. Als de stroom onderbroken is geweest zal de lamp starten op 100% lichtsterkte en in het geval van een kleuren lamp zal deze starten met wit licht. Het is niet mogelijk een instelling te maken waarbij de Hue lamp zijn laatste lichtsterkte weer zal gebruiken na de stroomonderbreking.
Bij Livingwhites lampen onthoudt de lamp wel de laatstgekozen instelling bij het inschakelen na stroomonderbreking. Dit betekend ook dat als de lamp via de bridge of remote is uitgeschakeld dat er door middel van de wandschakelaar het licht niet kan worden geactiveerd.
Dat stukje over 100% aan na stroomonderbreking klopt toch niet meer? Dat gedrag kun je in de app aanpassen (geen idee wat er wel of niet kan met bt lampen, ik gebruik een Bridge).coinman63 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:41:
Uit de startpost. Die doornemen is toch het minste wat we van een vragensteller kunnen verwachten?
[...]
Bedankt, dit is tenminste een normaal en aardig antwoord.DukeBox schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:02:toon volledige bericht
[...]
Je doelt op deze vraag met bijbehorend antwoord:
[...]
[...]
Het antwoord is helaas niet sluitend op je vraag.
Ja, als de lampen voorzien worden van spanning dan is dat geen probleem echter zijn de meeste kaku schakelaars niet écht een schakelaar (relais) waardoor er altijd lekstroom is.
Hoe dan ook is het niet verstandig ze er tussen te laten, ook niet op 100%, zowel de KaKu dimmers kunnen ervan stuk gaan (geen ohmse belasting) maar ook je HUE lampen komen in een bootloop waar ze niet tegen komen.
Ja, ik had het stukje misschien kunnen lezen in de startpost over die dimmers. Maar soms weet je nu eenmaal niet wat je niet weet. Ik hoorde altijd van iedereen alleen maar dat Hue zo simpel plug & play is dat ik niet eens had stilgestaan dat het niet zo werkt op een bestaande dimmer. Ik ging er dus ook met een andere hulpvraag in, namelijk puur en alleen of iemand ervaring had met de overstap van klik aan klik uit. Daar heb ik dan ook heel gericht op gezocht. Als ik had vermoeden dat die dimmers het verschil zouden maken zou ik wel verder onderzoek hebben gedaan.
En ja dan vraag ik gewoon of het nodig is om alles te verwijderen of dat het in principe ook zo werkt. Is het zo gek dat je er zo min mogelijk werk aan wil hebben?
Je kunt dan ook besluiten om normaal te reageren en iemand op weg proberen te helpen met zijn eerste stappen in een productlijn waar je zelf blijkbaar enthousiast over bent. Ipv zo iemand de les te lezen. Ik draai hier alweer een tijdje en weet ook echt wel hoe het werkt. Het mag heus wel een beetje vriendelijker.
Ik denk overigen dat de wat stekelige reacties vooral voortkomen uit jouw post van 10.56 (hmmm mkay. Jammer, ben namelijk erg lui en onhandig
Started on the wrong foot. Beter dus: Hulp/advies nodig over hoe wel je HUE installatie zo goed mogelijk te laten werken?
[ Voor 25% gewijzigd door coinman63 op 16-02-2021 15:36 ]
Hier heb ik al wel over nagedacht hoor, en ook al redelijk inzichtelijkcoinman63 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:33:
Je moet toch aan de slag dus. Valt overigens allemaal wel mee hoor. Misschien is dit ook het moment om na te denken of je echt om wil naar Smart lighting (licht zo veel mogelijk automatisch aan/uit, scenes gebruiken om reeksen lampen te besturen) of dicht bij de 'ouderwetse' ervaring met knoppen voor elke lamp wil blijven. Ik heb voor het eerste gekozen en een 8-tal dimmers vervangen voor twee Smart Buttons.
• Voor de kamers/vertrekken waar ik even vluchtig door moet, daar komen bewegingssensoren. Dus in de gang, overloop, trap naar beneden naar het souterrain. Misschien ooit de waskamer en wc (maar dat is pas later en optioneel).
• Huiskamer en keuken heb ik voor allebei een switch dimmer aan de muur al hangen. Gaat wel deels geautomatiseerd, 's ochtends aan, zonsopkomst en zonsondergang. Maar wil wel gewoon fysiek af en toe een knop kunnen bedienen (is wat ik ook beetje haatte aan de keuzes van de vorige bewoners met het kaku-systeem.... ze hadden nergens fysieke knoppen hangen dus altijd de app erbij (afstandsbediening vond ik ook maar een onding).
• slaapkamer idem, ook met dimmer switch.
Badkamer en souterrain komt later nog aan bod. In de badkamer hangt een 'domme dimmer' dus ik heb al een beetje onderzocht hoe ik dat met een inbouwdimmer die compatible met hue is, kan oplossen (scheelt weer 6 spotjes vervangen voor dure Hue-spotjes. In het souterrain (die als garage werd gebruikt) hangt overal TL dus dat moet in zijn geheel vervangen worden.
Ja dat snap ik, maar ik hoopte toch wel dat men tussen de regels kan doorlezen: lui/onhandig in de zin van klussen, het fysieke werk wat er bij komt kijken. Wil niet meteen zeggen dat ik een compleet luie instelling heb ook al wekt het misschien de indruk omdat ik dat bewuste stukje over dimmers niet in de startpost had gevonden/gelezen (nouja heb ik boven al geprobeerd uit te leggenIk denk overigen dat de wat stekelige reacties vooral voortkomen uit jouw post van 10.56 (hmmm mkay. Jammer, ben namelijk erg lui en onhandig)
Kun je wel zeggen, en ik bedoel het ook niet rot allemaal. Dus excuses als ik iemand voor het hoofd gestoten heb. Het is voor mij ook nieuw. Moet het allemaal nog een beetje ontdekken. Alle hulp is welkom en wordt gewaardeerd!Started on the wrong foot. Beter dus: Hulp/advies nodig over hoe wel je HUE installatie zo goed mogelijk te laten werken?
Je meldde eerder ook niet dat het klikaanklikuit dimmers waren!LuNaTiC schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:06:
[...]
Verkeerde been uit bed gestapt? Ik heb het eerder in dit topic gevraagd en toen is me verteld dat ik verder niets hoefde te doen zolang alle lampen gewoon op spanning werden gehouden. Nergens op gewezen over dat het slecht zou zijn voor de lampen.
Ik weet niet wat er precies gebeurt als je het fabrikantvoorschrift negeert en de lampen toch achter een dimmer aansluit, maar ik zou rekenen op een verkorte levensduur.
De dimmer op 100% zetten is geen garantie dat er een ongemodificeerde sinus uit komt, dus dat zou ik ook niet doen. Gewoon eruit slopen als je Hue wilt gaan gebruiken. Dat advies had je ongetwijfeld eerder gekregen als je iets over klikaanklikuit dimmers had gevraagd.
Xander schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:06:
[...]
Je meldde eerder ook niet dat het klikaanklikuit dimmers waren!Klikaanklikuit maakt natuurlijk ook spul wat alleen maar schakelt.
Ik weet niet wat er precies gebeurt als je het fabrikantvoorschrift negeert en de lampen toch achter een dimmer aansluit, maar ik zou rekenen op een verkorte levensduur.
De dimmer op 100% zetten is geen garantie dat er een ongemodificeerde sinus uit komt, dus dat zou ik ook niet doen. Gewoon eruit slopen als je Hue wilt gaan gebruiken. Dat advies had je ongetwijfeld eerder gekregen als je iets over klikaanklikuit dimmers had gevraagd.
Ja sorry, ik weet ook niet hoe vaak ik het dan had moeten noemenDag heren, ik heb even de startpost gelezen... maar zie dat er geen woord over wordt gerept.toon volledige bericht
Wij wonen inmiddels een jaar in dit huis, en we hebben een klikaan-klikuitsysteem van de vorige bewoners geërfd. Vind het een beetje ouderwets en eigenlijk wil ik over op Hue.
Dus een beetje aan het inventerariseren wat we overal nu hebben qua spotjes en gewone gloeilampen. Wil het gefaseerd doen, eerst de benedenverdieping (woonkamer en keuken) en beneden het souterrain waar we een mancave hebben gebouwd (led-strip boven de pooltafel en 4 gloeilampen in de hoeken. Nu hangen er 6 grote TL-armaturen dus dat is echt een beetje te fel en niet sfeervol).
Maar mijn eigenlijk vraag, want ik denk dat ik wel redelijk uit ga komen wat ik nodig heb:
Zijn er mensen die van Klikaan klikuit ook zijn overgestapt op Hue en moet ik dan nog eerst iets doen. Ik neem aan dat dat systeem bij elke lamp (en ook een groot deel van de stopcontacten overigens) het er in zit gebouwd.
Moet ik dit er eerst uitslopen en terugbrengen naar 'normaal' voor ik met Hue aan de slag kan? Of kan ik gewoon zorgen dat al mijn huidige instellingen de app (zoals scenes en en timers) allemaal uit staan en kan ik dan gewoon een bridge aan mijn router hangen, spotjes en lampen vervangen en gaan met die banaan? (eigenlijk niet zo'n zin om het eerst er uit te slopen nl)
maar laten we verder de koeien in de sloot liggen vanaf nu, het is me iig duidelijk, dank voor alle bruikbare tips, ik ga even de handige schoonvader inroepen die het wél leuk vindt en handig is met dit soort dingen
[ Voor 4% gewijzigd door LuNaTiC op 16-02-2021 16:12 ]
Gewoon, klilaanklikuit (inbouw) dimmers?LuNaTiC schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:09:
[...]
[...]
Ja sorry, ik weet ook niet hoe vaak ik het dan had moeten noemen![]()
Van de 14 inbouwontvangers die klikaanklikuit in zijn assortiment heeft kunnen er maar 3 een 230V lichtbron dimmen, het is niet echt vanzelfsprekend dat je die hebt zitten dus.
Net zo goed als dat het merendeel van de mensen die zijn of haar verlichting conventioneel bedient, dat met schakelaars zal doen i.p.v. met dimmer.
Het klikaanklikuit systeem is het probleem niet, je kunt prima een schakel/relais module voor je Hue lamp zetten, zo lang je deze maar aan laat staan. Dimmers zijn wel een probleem, of dit nou conventionele exemplaren, klikaanklikuit exemplaren, KNX exemplaren of Zigbee exemplaren zijn...
Lijkt me wijs.LuNaTiC schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:09:
maar laten we verder de koeien in de sloot liggen vanaf nu, het is me iig duidelijk, dank voor alle bruikbare tips, ik ga even de handige schoonvader inroepen die het wél leuk vindt en handig is met dit soort dingen
Of je wilt een paar lampen opofferen om uit te vinden wat er waar is van deze dwingende adviezen.
[ Voor 20% gewijzigd door Xander op 16-02-2021 16:18 ]
Haha nee, het is ook weer niet dat ik eigenwijs ben (niet altijd iig). Daarom roep ik ook hulp in, hoe dom ik me soms dan ook voel. Ik ken mijn beperkingenXander schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:16:
[...]
Lijkt me wijs.
Of je wilt een paar lampen opofferen om uit te vinden wat er waar is van deze dwingende adviezen.Maar dat is een duur grapje.
[ Voor 68% gewijzigd door LuNaTiC op 16-02-2021 16:22 ]
Pro's
- Geen extra leidingen/inbouwdozen voor schakelaars aan laten leggen. Strakker en goedkoper.
- Zelf bepalen waar een schakelaar komt te hangen.
- Draadloze schakelaar is mobieler, kan mee worden genomen naar zithoek of in bed.
- Alles is ook met de app te bedienen
- Draadloze afstandsbediening kan kwijt raken
- Batterij van de afstandsbediening moet zo nu en dan vervangen worden.
- Bezoek kan misschien niet overweg met dergelijke schakelaars.
- In geval van WiFi of zigbee storing geen licht?
Je hebt dan nog steeds de voordelen, je kan extra draadloze wand zenders gebruiken, eventueel Home Assistant icm een wallpanel (tablet) voor wat extra mooie bediening, je kan een app gebruiken. Je kan je stem integreren met een van de gangbare smart speakers. In geval van geen internet /netwerk of defecte zigbee router is je verlichting grotendeels dom aan te sturen.
Ik ben zelf een beetje genezen om alles Hue te hebben. Iets wat slim is, moet ook dom kunnen zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 16-02-2021 20:27 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Flix20, bedoel je met de motionsensors dat deze het soms niet doen terwijl ze het kort daarvoor wel deden? En dat dit gedrag redelijk onvoorspelbaar is?Flix20 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:09:
Ik heb de lampen momenteel in zowel de Hue app, als de Homekit app staan.
soms heb ik het gevoel dat deze apps elkaar dwarszitten. Het valt me met name op bij de motionsensors. Die het soms niet doen. Dan staat er in de Homekit app weer een schakelaar anders om wat voor reden dan ook.
Volgens mij heeft dit niets met Homekit te maken maar meer met een probleem wat al eerder in deze thread aan de orde is geweest.
Nieuw deeltje is aangemaakt! We kunnen verder in:teacher schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:11:
@arjandijk162 @Doubt @Jochemd13 @juptache @Psycho_Mantis
Het is riant tijd voor een volgend deel. Would you be so kind?
[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4
quote]Noxa schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:07:
Ik wil in mijn nieuwe woning helemaal over op Philips Hue. Ik overweeg om alle inbouw/wand-schakelaars te verwijderen of niet aan te laten leggen. In plaats daarvan wil ik alleen nog maar draadloze (Philips hue) schakelaars of op basis van bewegingssensoren.
Pro's
- Geen extra leidingen/inbouwdozen voor schakelaars aan laten leggen. Strakker en goedkoper.
- Zelf bepalen waar een schakelaar komt te hangen.
- Draadloze schakelaar is mobieler, kan mee worden genomen naar zithoek of in bed.
- Alles is ook met de app te bedienen
- Draadloze afstandsbediening kan kwijt raken
- Batterij van de afstandsbediening moet zo nu en dan vervangen worden.
- Bezoek kan misschien niet overweg met dergelijke schakelaars.
- In geval van WiFi of zigbee storing geen licht?
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic