[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 116 Laatste
Acties:
  • 1.145.673 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:38
Hansie_P schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:54:
[...]

Ik heb precies dezelfde ervaring. Het licht lijkt bijna helemaal niet van kleur te veranderen terwijl dat nu juist de bedoeling is. Ben benieuwd of we iets over het hoofd zien. Iemand tips?
Bij wie werkt adaptive lighting wel met een merkbaar effect? Bij mij zijn om 8 uur smorgens de lampen al erg wit, terwijl t buiten nog donker is. Daarnaast blijven ze als het savonds donker wordt ook erg wit. Veel te wit naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Theo74 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:47:

In mijn beleving kan het nog steeds met HUE.

Jij schakelt nu met een dubbelpolige schakelaar zowel het licht via een fase op P contact 1 als de motor via een eigen draad op P contact 2, beiden van de dubbelpolige schakelaar.
Als je op de Zigbee schakelactor een simpel 230V relais zet en 1 van de relais maakcontacten aansluit op de 2 draden van de Duco schakeling die nu op het P contact 2 p plus uitgang van de dubbelpolige schakelaar zitten dan ben je er al.
HUE bedient schakelactor, commando Aan, schakelactor geeft 230V door, relais klapt dicht, maakcontact klapt dicht, Duco ventilator wordt aangestuurd.

Vervolgens draai je een HUE lamp in het toilet, of je sluit een Zigbee dimactor aan op bestaande inbouwspots en je hebt deel twee.

In de settings van de HUE sensor geef je aan dat bij beweging tussen x:xx uur enx x:xx uur overdag de schakelactor aan moet en de lamp op xx% licht, of gewoon 100% aan. En voor 's nachts zet je met deze instelling tussen xx:xx uur en x:xx de lamp op comfortabele nachtstand en ventilator aan, of desnoods uit om niemand wakker te maken. Hierin ben je compleet vrij hoe je het licht aan wilt hebben en of de ventilator wel of niet aan moet tussen bepaalde tijden.
toon volledige bericht
Super, dank voor de gedetailleerde uitleg! Dan maar zelf aan de slag om te maken als het nog niet bestaat.
Een relais is besteld. Dit is inderdaad nog best eenvoudig zelf te maken.

Ook heb ik nog een smart plug opengemaakt, maar ik zie alles op een printplaatje zitten, zonder dat ik (niet gehinderd door veel eletronica kennis) een mogelijkheid zie om het circuit te onderbreken en zonder 230V te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:59
Hansie_P schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:09:
[...]

Bij wie werkt adaptive lighting wel met een merkbaar effect? Bij mij zijn om 8 uur smorgens de lampen al erg wit, terwijl t buiten nog donker is. Daarnaast blijven ze als het savonds donker wordt ook erg wit. Veel te wit naar mijn smaak.
Ik heb het enkel aangezet bij mijn plafondlampen en bij de lampen boven de eettafel is het verschil tussen ochtend en avond echt groot. Ik heb de kleurenlamp. Misschien maakt het ook uit welke bulb je hebt?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 22:05
Hansie_P schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:09:
[...]

Hogere brightness resulteert in een witter licht gedurende de hele dag.

Lagere brightness toont grotere verschillen in kleurtemperatuur.

(Ik wou ook dat dit instelbaar was overigens, ik deel gewoon mijn ervaring. Ik snap ergens wel Apple’s redenering, maar ben er ook niet helemaal blij mee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 09:45
Ik ga het toch even hier vragen. Ik wil buiten een Philips Hue stopcontact gebruiken. Ik heb nog een OSRAM liggen.
Nu is het probleem dat die niet echt waterdicht zijn. Sowieso als ik een stekker in het stopcontact buiten stop vraag ik me af of het geheel wel waterdicht genoeg is.
Heeft iemand een oplossing voor buiten hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:32

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

kevertje1977 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:22:
Binnen monteren met alleen het snoer naar buiten ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
DukeBox schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:25:
[...]

Binnen monteren met alleen het snoer naar buiten ?
Bedankt :) Maar dat gaat dus niet in mijn geval. Dakterras en de kabel komt uit de verdieping en een schacht naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 18-02 06:28

barrymel

BarryMel

Iemand al ervaring met de nieuwe Dimmer Switch ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
barrymel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:00:
Iemand al ervaring met de nieuwe Dimmer Switch ?
Zijn die al te koop dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Nope, aangekondigd voor maart in Europa. Ik neem tenminste aan dat het over het inbouw ding gaat.

Als het over de losse dimmer gaat dan zijn die inderdaad net te koop. Maar niet meer dan de oude functionaliteit in een nieuw jasje.... met zo'n vreselijke Hue opdruk ook nog.

En neem bijvoorbeeld de nieuwe E14 lampen die al maanden geleden zijn aangekondigd, ook nog steeds niet te koop.

[ Voor 67% gewijzigd door Yowzawood op 28-01-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Yowzawood schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:00:
..niet meer dan de oude functionaliteit in een nieuw jasje....
Niet helemaal, er is ook tijd afhankelijk schakelen mogelijk zoals de smart button.
Maar volgens mij is dat alleen maar een softwarematige beperking van de bridge dat de oude dat niet kan.

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 28-01-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:24
Met de “oude” dimmer is tijdsafhankelijk schakelen ook mogelijk met iConnecthue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Jos-P schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:34:
Met de “oude” dimmer is tijdsafhankelijk schakelen ook mogelijk met iConnecthue.
Ja, maar dus niet out of the box.. (en heb geen apple device).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 13:58

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

https://www.nu.nl/economi...0-banen-in-nederland.html
Bij verlichtingsbedrijf Signify verdwijnen de komende tijd ruim zevenhonderd banen. Bij de Nederlandse tak van de voormalige lampendivisie van Philips worden meer dan 250 arbeidsplaatsen geschrapt, zo bevestigt een woordvoerder donderdag na berichtgeving in het Eindhovens Dagblad.

Signify, dat onder meer lampen van Philips en Philips Hue verkoopt, moet naar eigen zeggen ingrijpen om de gevolgen van de coronacrisis in te dammen. Het bedrijf heeft veel last van uitgestelde of geschrapte investeringen in winkels, kantoren en hotels, waarvoor het verlichting installeert.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:24
DukeBox schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:35:
[...]

Ja, maar dus niet out of the box.. (en heb geen apple device).
Maar dan is het geen softwarematige beperking van de bridge maar een beperking van de Hue app, of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-05 13:54
Ik ga het toch even hier vragen. Ik wil buiten een Philips Hue stopcontact gebruiken. Ik heb nog een OSRAM liggen.
Nu is het probleem dat die niet echt waterdicht zijn. Sowieso als ik een stekker in het stopcontact buiten stop vraag ik me af of het geheel wel waterdicht genoeg is.
HUE Smart Plug is voor gebruik binnen en niet bestand tegen water of regen.
Misschien kun je iets met een zgn. stekkerbox voor buiten. Even op Googlen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-05 11:50
@kevertje1977 Er schijnt ook een OSRAM stopcontact voor buiten te bestaan (geen ervaring mee). Misschien is dat bruikbaar?

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:16
Ik probeer iets voor elkaar te krijgen in iConnectHue of de Hue app, maar het lukt me maar niet. En ik denk dat ik iets heel simpels over het hoofd zie :)

Ik heb een Hue Smart Button, daarmee schakel ik de lamp in de eetkamer in en uit en ik wil hem dimmen.

In de officiele Hue app kan ik kiezen voor:
- 'press' >> Time Based Light of Scene cycle
- 'long press' >> Dimmen (eerst naar 0 en dan naar 100 en dan weer naar 0, totdat je loslaat)
maar ik kan niet kiezen om hem uit te zetten?

In de iConnectHue app kan ik kiezen voor:
- 'press' >> if Group is Off, then On / if Group is On then Off
- 'long press' 1 >> stapsgewijs dimmen naar beneden (stappen van bv 10%)
- 'long press' 2 >> stapsgewijs dimmen naar boven (stappen van bv 10%)
Als ik dit invoer, dimt de lamp bij een 'long press' heel even, maar gaat dan weer terug naar de oude stand

Wat ik wil is het dimmen van de officiele Hue app, maar dan wel met:
- 1x 'press' = aan, volgende 'press' = uit...
Het dimmen van de Hue app vind ik namelijk fijner dan de iConnectHue manier (waarbij je 2x lang moet drukken voor dimmen naar boven)

Dat zou toch voor elkaar te krijgen moeten zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door B-Force op 29-01-2021 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Jos-P schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:17:
Maar dan is het geen softwarematige beperking van de bridge maar een beperking van de Hue app, of heb ik dat mis?
Ja, in wezen wel.

Ik bedoelde ook meer dat de mogelijkheid er gewoon is maar niet beschikbaar is gemaakt.
B-Force schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:41:
Ik heb een Hue Smart Button, daarmee schakel ik de lamp in de eetkamer in en uit en ik wil hem dimmen.
Dat zou toch voor elkaar te krijgen moeten zijn?
Ja, het werkt al out-of-the box zo. Short press is aan/uit, long press is dimmen (up/down cycle).

Sterker nog, het staat niet in de handleiding maar je kan ook voorgaand met scenes (multi press) combineren. Je moet dan alleen de timing een beetje uitvogelen van het drukken, dat werkt ook niet altijd even goed.

[ Voor 46% gewijzigd door DukeBox op 29-01-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:39

Hertog

Aut bibat, aut abeat

B-Force schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:41:
Ik probeer iets voor elkaar te krijgen in iConnectHue of de Hue app, maar het lukt me maar niet. En ik denk dat ik iets heel simpels over het hoofd zie :)
Ik had een tijd geleden precies hetzelfde probleem, en inderdaad, het is heel simpel :P. Als je de smart button indrukt terwijl de lampen aan zijn, gaan ze uit... :) Geen idee waarom het in de Hue app niet specifiek te configureren is, maar het werkt dus bij standaard configuratie al zoals jij wil.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Hertog schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:19:
[...]

Ik had een tijd geleden precies hetzelfde probleem, en inderdaad, het is heel simpel :P. Als je de smart button indrukt terwijl de lampen aan zijn, gaan ze uit... :) Geen idee waarom het in de Hue app niet specifiek te configureren is, maar het werkt dus bij standaard configuratie al zoals jij wil.
Is het werkelijk zo simpel? |:( |:( |:(
Ik heb alleen in de configuratie lopen kijken inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 00:19
Serena schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:44:
[...]

Ik heb het enkel aangezet bij mijn plafondlampen en bij de lampen boven de eettafel is het verschil tussen ochtend en avond echt groot. Ik heb de kleurenlamp. Misschien maakt het ook uit welke bulb je hebt?
Verschil is er inderdaad maar niet groot, had eerst een script die de lampen update maar toen geswitched naar native HomeKit. Ik kan zo 123 geen verschil zien tussen een E27 color en GU10 ambiance lampen (hangen vlak bij elkaar in de keuken).

Zou mooi zijn als Apple een slidertje van zou maken zoals op de iPhone met Night-Shift.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 18-02 06:28

barrymel

BarryMel

vandaag de nieuwe Dimmer Switch binnen gekregen

als je helemaal nieuw begint is het een prima ding

maar als je overal al het oude model hebt vind ik het zelf maar niets, je bent gewend boven aan (en scenes) en onder uit en als je dan op 1 plek de nieuwe hebt hangen dan werkt het dus anders

dan is het met de nieuwe boven aan en uit met 1 knop en de onderste knop scenes

je kan de onderste knop ook aanpassen naar op bepaalde tijd van de dag een bepaalde scene net als dat de Hue Button kan

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 18:39

Hertog

Aut bibat, aut abeat

barrymel schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:44:
[...]

je kan de onderste knop ook aanpassen naar op bepaalde tijd van de dag een bepaalde scene net als dat de Hue Button kan
En bij de bovenste kon dat ook al, toch? Je kunt hem dus eventueel als twee smart buttons zien?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:51
Hoi, hoop dat iemand hier me hiermee kan helpen... Ik heb 5 Hue-lampen die ik via HomeKit in iOS 14.4 bedien, maar heb ook de Hue-app op mijn telefoon staan. Toen ik die vandaag opende zag ik een uitroepteken in het HomeKit en Siri menu staan bij Kamers, daar krijg ik de melding dat er een verschil is tussen Hue en de Apple Woning-app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jG_DD6QMIVd3WbqaSdOPuAGEIT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFFH6vVP7OCwhEOzyKTPHYGT.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik hier op updaten tik, lijkt er niks te gebeuren. De melding blijft bestaan. Ik vraag mij ook af waar het probleem zit, want zowel in Hue als in Woning zitten mijn 5 lampen in de kamer 'Woonkamer' (maar wellicht is er onderwater een ID dat niet hetzelfde is - maar dat kan ik dus niet zien).

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-04 14:52

megaleo

Special member

Deze heb ik ook:
https://www.amazon.nl/Led...id=pla-829122719504&psc=1

Prima ding. Heel af en toe doet ie het eens niet maar ik gebruik hem alleen voor m'n kerstverlichting buiten. Ding wordt zeiknat maar van binnen blijft die keurig droog.
Dit jaar maar 1 keer gehad dat die niet reageerde. Heeft 2 maanden buiten gelegen voor de kerstverlichting.

Ik heb weleens overwogen om een Philips Smart plug te demonteren (als het al lukt) en die in de OSRAM te bouwen. In de hoop dat ik dan nooit tegen het probleem aanloop dat die een keertje niet reageerd. Maarja....zoals ik al schreef. Dit jaar slechts 1 keer.
Vervolgens handmatig, via de Hue app, aangezet en de verlichting ging meteen aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dag heren, ik heb even de startpost gelezen... maar zie dat er geen woord over wordt gerept.

Wij wonen inmiddels een jaar in dit huis, en we hebben een klikaan-klikuitsysteem van de vorige bewoners geërfd. Vind het een beetje ouderwets en eigenlijk wil ik over op Hue.

Dus een beetje aan het inventerariseren wat we overal nu hebben qua spotjes en gewone gloeilampen. Wil het gefaseerd doen, eerst de benedenverdieping (woonkamer en keuken) en beneden het souterrain waar we een mancave hebben gebouwd (led-strip boven de pooltafel en 4 gloeilampen in de hoeken. Nu hangen er 6 grote TL-armaturen dus dat is echt een beetje te fel en niet sfeervol).

Maar mijn eigenlijk vraag, want ik denk dat ik wel redelijk uit ga komen wat ik nodig heb:

Zijn er mensen die van Klikaan klikuit ook zijn overgestapt op Hue en moet ik dan nog eerst iets doen. Ik neem aan dat dat systeem bij elke lamp (en ook een groot deel van de stopcontacten overigens) het er in zit gebouwd.

Moet ik dit er eerst uitslopen en terugbrengen naar 'normaal' voor ik met Hue aan de slag kan? Of kan ik gewoon zorgen dat al mijn huidige instellingen de app (zoals scenes en en timers) allemaal uit staan en kan ik dan gewoon een bridge aan mijn router hangen, spotjes en lampen vervangen en gaan met die banaan? (eigenlijk niet zo'n zin om het eerst er uit te slopen nl)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Tc99m schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:46:
Hoi, hoop dat iemand hier me hiermee kan helpen... Ik heb 5 Hue-lampen die ik via HomeKit in iOS 14.4 bedien, maar heb ook de Hue-app op mijn telefoon staan. Toen ik die vandaag opende zag ik een uitroepteken in het HomeKit en Siri menu staan bij Kamers, daar krijg ik de melding dat er een verschil is tussen Hue en de Apple Woning-app.

[Afbeelding]

Als ik hier op updaten tik, lijkt er niks te gebeuren. De melding blijft bestaan. Ik vraag mij ook af waar het probleem zit, want zowel in Hue als in Woning zitten mijn 5 lampen in de kamer 'Woonkamer' (maar wellicht is er onderwater een ID dat niet hetzelfde is - maar dat kan ik dus niet zien).

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?
Daar heb ik ook wel eens last van gehad.
Mijn oplossing is dan de app van je iPhone/iPad verwijderen en daarna weer opnieuw toevoegen.....

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Force
LuNaTiC schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:03:
Dag heren, ik heb even de startpost gelezen... maar zie dat er geen woord over wordt gerept.

Wij wonen inmiddels een jaar in dit huis, en we hebben een klikaan-klikuitsysteem van de vorige bewoners geërfd. Vind het een beetje ouderwets en eigenlijk wil ik over op Hue.

Dus een beetje aan het inventerariseren wat we overal nu hebben qua spotjes en gewone gloeilampen. Wil het gefaseerd doen, eerst de benedenverdieping (woonkamer en keuken) en beneden het souterrain waar we een mancave hebben gebouwd (led-strip boven de pooltafel en 4 gloeilampen in de hoeken. Nu hangen er 6 grote TL-armaturen dus dat is echt een beetje te fel en niet sfeervol).

Maar mijn eigenlijk vraag, want ik denk dat ik wel redelijk uit ga komen wat ik nodig heb:

Zijn er mensen die van Klikaan klikuit ook zijn overgestapt op Hue en moet ik dan nog eerst iets doen. Ik neem aan dat dat systeem bij elke lamp (en ook een groot deel van de stopcontacten overigens) het er in zit gebouwd.

Moet ik dit er eerst uitslopen en terugbrengen naar 'normaal' voor ik met Hue aan de slag kan? Of kan ik gewoon zorgen dat al mijn huidige instellingen de app (zoals scenes en en timers) allemaal uit staan en kan ik dan gewoon een bridge aan mijn router hangen, spotjes en lampen vervangen en gaan met die banaan? (eigenlijk niet zo'n zin om het eerst er uit te slopen nl)
toon volledige bericht
Als je er voor zorgt dat je lampen altijd onder spanning blijven staan, dan hoef je niets te veranderen. Maar dan ook van al je schakelaars afblijven 😊
Anders wordt even alles openschroeven en doorlussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Top thanks!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
megaleo schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:53:
[...]

Deze heb ik ook:
https://www.amazon.nl/Led...id=pla-829122719504&psc=1

Prima ding. Heel af en toe doet ie het eens niet maar ik gebruik hem alleen voor m'n kerstverlichting buiten. Ding wordt zeiknat maar van binnen blijft die keurig droog.
Dit jaar maar 1 keer gehad dat die niet reageerde. Heeft 2 maanden buiten gelegen voor de kerstverlichting.

Ik heb weleens overwogen om een Philips Smart plug te demonteren (als het al lukt) en die in de OSRAM te bouwen. In de hoop dat ik dan nooit tegen het probleem aanloop dat die een keertje niet reageerd. Maarja....zoals ik al schreef. Dit jaar slechts 1 keer.
Vervolgens handmatig, via de Hue app, aangezet en de verlichting ging meteen aan. :)
Thanks voor je reactie, ik zag hem ook. Maar dat stekkertje kan in theorie ook best nat worden ? Ik heb een buiten stop contact. Die mag blijkbaar nat worden. dan zou ik deze erin doen en dan de buitenverlichting hier weer op aansluiten.?
Maak mij alleen zorgen over het signaal buiten richting de Hue.

Aan de buitenlamp zit wel een uit-stekende stekker : deze: https://www.google.nl/url...E_OSYw-4CFQAAAAAdAAAAABAE

[ Voor 14% gewijzigd door kevertje1977 op 30-01-2021 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
funske schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:37:
[...]

Daar heb ik ook wel eens last van gehad.
Mijn oplossing is dan de app van je iPhone/iPad verwijderen en daarna weer opnieuw toevoegen.....
De Hue app is afgrijselijk in zijn omgang met HomeKit.

Als je ingaat op dat prompt in de Hue app zorgt dat ervoor dat alle lichten uit de in HomeKit ingestelde kamer verdwijnen.

Er is geen manier om alles in sync te houden. De Hue app heeft zijn eigen “rooms” en werkt niet netjes samen met HomeKit “rooms”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
qroy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:16:
[...]

Ik heb de draden uit een UTP-kabel gebruikt, die zijn volgens mij 0.5.
Thx! Het is gelukt om een Smart Button achter een pulsdrukke te plaatsen en het is inderdaad echt heel simpe. De meeste moeite had ik om iemand te vinden die kan solderen, maar als je iemand kent die dit voor je kan doen, is de hele klus in 5 minuten geklaard.

Superblij met mijn pulsdrukker met Smart Button functionaliteit, nu op naar de volgende 3 ombouwen (scheelt toch 20 euro per stuk met de Hue dimmer die binnenkort uitkomt).

Resultaat is nu wel dat ik nog 3 3d-geprinte houders heb voor een Smart button. Iemand nog interesse? O-) Passen in elk standaard stopcontact _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Wim Leers schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:19:

De Hue app is afgrijselijk in zijn omgang met HomeKit.

Als je ingaat op dat prompt in de Hue app zorgt dat ervoor dat alle lichten uit de in HomeKit ingestelde kamer verdwijnen.
Daarom gebruik ik de Hue app zo goed als nooit; ik gebruik voornamelijk iConnectHue en HomeKit.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:44
B-Force schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:02:
[...]

Thx! Het is gelukt om een Smart Button achter een pulsdrukke te plaatsen en het is inderdaad echt heel simpe. De meeste moeite had ik om iemand te vinden die kan solderen, maar als je iemand kent die dit voor je kan doen, is de hele klus in 5 minuten geklaard.

Superblij met mijn pulsdrukker met Smart Button functionaliteit, nu op naar de volgende 3 ombouwen (scheelt toch 20 euro per stuk met de Hue dimmer die binnenkort uitkomt).

Resultaat is nu wel dat ik nog 3 3d-geprinte houders heb voor een Smart button. Iemand nog interesse? O-) Passen in elk standaard stopcontact _/-\o_
Ik heb wel interesse....stuur me maar een pm... :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-04 14:52

megaleo

Special member

kevertje1977 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:00:
[...]

Thanks voor je reactie, ik zag hem ook. Maar dat stekkertje kan in theorie ook best nat worden ? Ik heb een buiten stop contact. Die mag blijkbaar nat worden. dan zou ik deze erin doen en dan de buitenverlichting hier weer op aansluiten.?
Maak mij alleen zorgen over het signaal buiten richting de Hue.

Aan de buitenlamp zit wel een uit-stekende stekker : deze: https://www.google.nl/url...E_OSYw-4CFQAAAAAdAAAAABAE
Die stekker die er aan zit stop je in je stopcontact buiten ja. Mag na worden uiteraard aan de buitenkant. Je buitenverlichting doe je vervolgens weer in de die grijze “doos” van Osram. Werkt perfect. En bij Amazon zijn ze regelmatig in de aanbieding.
Bereik is even afwachten ja. Ligt natuurlijk aan je omgeving en overige setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pranjic
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-05 15:57
ik wil de badkamer smart maken. Mijn probleem is de ventilator.

huidige Situatie:

4 spotjes die aan gaan door een schakelaar.
1 simpel afzuigsysteem die aan gaat als de spotjes aan gaan.
1 schakelaar voor verlichting boven de spiegel.

Hoe krijg ik dit smart? En dan moet de afzuiging neit 24/7 draaien.
Moet ik de afzuiging in een smart stekker doen o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanBor
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik denk dat er ventilators zijn met een lichtsensor die enkel draaien als het licht aan is. Dat zou jouw mogelijk probleem moeten oplossen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:49

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Pranjic Ja, je kan je ventilator voorzien van smart stekker. Maar je hebt ze ook als inbouw module, die kan je dan voor je ventilator zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pranjic
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-05 15:57
Septillion schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:14:
@Pranjic Ja, je kan je ventilator voorzien van smart stekker. Maar je hebt ze ook als inbouw module, die kan je dan voor je ventilator zetten.
Oke top, deze ga ik proberen. Deze plaats je boven de ventilator boven het plafond neem ik aan?
Bij die tekening die bij dat product staat, tekenen ze een lasklem (Driepollig).
Is deze nodig, of kan dit ook zonder?

[ Voor 6% gewijzigd door Pranjic op 01-02-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfstein89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 09:42
goedemiddag allemaal.
Wij gaan binnenkort bezig met de woonkamer te verbouwen en wil alles gelijk aanpakken om Hue volledig beneden te integreren (had al wat hue maar straks volledige kamer).
Heb mijn oog laten vallen op de runner spot met zwarte behuizing.
Probleem is dat deze is enkel in de white ambiance leverbaar is en niet met kleur.
Weten jullie of je hier zelf de lampen bij kan veranderen, zodat ik uiteindelijk toch (danwel tegen meerprijs) de Hue color lampen erin kan doen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Laatst online: 21:49

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Pranjic Ja, wel zorgen dat de toevoeg naar de ventilator altijd spanning heeft. Waarschijnlijk loopt er nu zowel permanente spanning als de schakeldraad naar de fan. Laatste komt dan te vervallen.

Lasklem is niet nodig want deze module heeft al een tweede N aansluiting, die staat gewoon al parallel aan de eerste en kan je dus naar de fan trekken. Maar dit kan dus wat verschillen per module.

@wolfstein89 Als ik Karwei moet geloven zit er gewoon een GU10 lamp in. Dan moet hij dus zo te vervangen zijn. Maar wel zonde als je dan met allemaal ongebruikte Hue lampen blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:24
wolfstein89 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:48:
goedemiddag allemaal.
Wij gaan binnenkort bezig met de woonkamer te verbouwen en wil alles gelijk aanpakken om Hue volledig beneden te integreren (had al wat hue maar straks volledige kamer).
Probleem is dat deze is enkel in de white ambiance leverbaar is en niet met kleur.
Weten jullie of je hier zelf de lampen bij kan veranderen, zodat ik uiteindelijk toch (danwel tegen meerprijs) de Hue color lampen erin kan doen?

alvast bedankt
Ja, dat kan, maar je kunt ook meteen de Hue Fugato kiezen, daar zit een colorlamp in:
https://www.beaumotica.nl/philips-hue-fugato

Mocht je toch de lamp in een Runner vervangen, dan is de overgebleven lamp prima te verkopen op marktplaats (is mijn ervaring).

[ Voor 7% gewijzigd door coinman63 op 01-02-2021 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:25
Dan betaal je alleen wel twee keer de hoofdprijs.
Beter haal je dan een soortgelijke lamp zonder lichtbron en haal je er zelf de HUE spots voor.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSBars
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:17
Pranjic schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:57:
ik wil de badkamer smart maken. Mijn probleem is de ventilator.

huidige Situatie:

4 spotjes die aan gaan door een schakelaar.
1 simpel afzuigsysteem die aan gaat als de spotjes aan gaan.
1 schakelaar voor verlichting boven de spiegel.

Hoe krijg ik dit smart? En dan moet de afzuiging neit 24/7 draaien.
Moet ik de afzuiging in een smart stekker doen o.i.d.?
Ik zit met precies hetzelfde.
Ligt er aan hoe je kabels lopen ook. Ik heb alleen fase en schakel bij de fan en lampen in het plafond, en de nul en schakel op de schakelaar. Kan niet zonder breken bij kabels komen dus dat is niet echt een optie.
Wat ik heb bedacht is schakelaar altijd aan, hue lampen, en die met dim switch aansturen.
En dan verder een andere ventilator inbouwen die zich laat schakelen op vocht niveau en/of afstandbediening.
Helaas vind ik die ventilator niet veel goedkoper dan het volgende https://www.filterfabriek...amerventilator-125mm.html
Als je nog ideeën hebt houd ik me aangeraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:57
Flix20 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:09:
Dan betaal je alleen wel twee keer de hoofdprijs.
Beter haal je dan een soortgelijke lamp zonder lichtbron en haal je er zelf de HUE spots voor.
Zo is dat. Heb zelf deze. Top kwali en looks.

Spot Armatuur GU10 - Trion Kenan - Inbouw Vierkant - 1-lichts - Mat Zwart - Aluminium - Verdiept - Kantelbaar - Ø90

O.a. Bij bes led of via bol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:24
Dat is een inbouwspot. De Runner en Fugato zijn opbouwspots, maar daar kun je ook elk type met een GU10 fitting voor in de plaats gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
funske schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:46:
[...]

Daarom gebruik ik de Hue app zo goed als nooit; ik gebruik voornamelijk iConnectHue en HomeKit.
Wat voor dingen doe je dan nog in iConnectHue? Na deze frustraties vermijd ik namelijk ook de Hue app als de pest en gebruik ik énkel HomeKit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 26-04 13:52
Als je BT HUE lampen gebruikt zonder bridge en met google home, update dan NIET de lampen.
Na een paar uren werkt het niet meer. Is bekend bij Philips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
Wim Leers schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:54:
[...]

Wat voor dingen doe je dan nog in iConnectHue? Na deze frustraties vermijd ik namelijk ook de Hue app als de pest en gebruik ik énkel HomeKit.
Alle instellingen van al mijn Hue devices staan ingesteld via iConnectHue en die heeft een prima (helaas nog wel oude) widget die ik voornamelijk gebruik om dingen te schakelen. Verder zitten alle tijdschakelingen, bewegingssensoren, etc ingesteld via iConnectHue. Ik gebruik HomeKit alleen om iets te schakelen buiten Hue om, bijv. al mijn devices van Logitech Harmony en een enkele keer ook Hue devices.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:59

job

De runner spots zijn ook te krijgen met "ouderwetse" halogeen spots.

Zo heb ik het twee jaar terug opgelost. Maar toen waren zowel de runner armaturen als de hue lampen in de aanbieding. En was ik ongeveer net zo duur uit als ik mijn runners had gekocht inclusief hue lampen.

De Fugato was toen helaas nog niet te koop, die vind ik persoonlijk zelfs mooier. :)

[ Voor 26% gewijzigd door job op 01-02-2021 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

job schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:48:
De runner spots zijn ook te krijgen met "ouderwetse" halogeen spots.
Ze heten dan 'Philips myLiving Runner', ik weet niet of het nog steeds zo is maar gisteren waren ze in de sale bij bol.com.

Ik snap nu wat @wolfstein89 bedoeld, met Hue color Argenta of als 'myLiving' is hij alleen in het wit te krijgen. Alleen de combinatie met white/ambiance is hij er ook in het zwart.

Zonder dubbel geld uit te geven is het dan denk ik handiger naar andere spots te kijken. Als je specifiek philips wilt hebben, zou je naar de Fugato kunnen kijken maar ik vind de runner er wel stoerder uitzien.

Anders kijken naar een niet philips armatuur zoals de https://www.lampentoppers.nl/search/Spot+Rain+Zwart/ die er een beetje op lijkt.

[ Voor 67% gewijzigd door DukeBox op 01-02-2021 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Force
boyhenkie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:34:
[...]

Ik heb wel interesse....stuur me maar een pm... :) :)
PM gestuurd

Mocht iemand anders nog interesse hebben in een 3d print van een houder voor een Samrt Button voor in een wcd, ik help graag om te laten zien wie/wat/waar/hoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keppie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
goedemiddag allemaal.

alvast bedankt
Ik heb deze spots door mijn gehele huis, ze zijn in het wit los te koop via bijv. https://www.lamp123.nl/me...sBv3saUblEIRoC_dMQAvD_BwE

Heb ze in het verleden ook in het zwart gezien, kan ze alleen nu niet meer voor je vinden. Deze kan je dan zonder lichtbron kopen en zelf je lamp erin doen. Houd er rekening mee dat de oude color spots van hue dieper zijn en er dus niet helemaal in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-05 13:31
B-Force schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:02:
[...]

Cool! Ik heb er ook 1 besteld (+ een soldeersetje) en ga hopelijk van de week ook aan de slag. Schijnt echt heel simpel te zijn en je hoeft geen soldeer ervaring te hebben. Ben benieuwd :D

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvanvalen
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-03-2024
Hallo allemaal,
Ik zit met een probleempje.
Ik heb diverse Osram Smart+ outdoor flex multicolor ledstrips in gebruik. Deze zijn van het type met Zigbee connectiviteit.
Maar door het uitbreiden van mijn Hue lampen gaf mijn enige Hue bridge aan dat er geen ruimte meer was voor uitbreiding. ( er zaten ongeveer 40 divices op ).
Nu heb ik dan maar een opdeling gemaakt met 3 Hue bridges.
Één voor beneden, één voor boven, en één voor de buiten verlichting.
Nu wil ik de ledstrips weer koppelen, maar dat wil niet lukken.
Blijkbaar zijn de strips te resetten door Ze 5 maal achter elkaar 5 seconden aan, en weer 5 seconden uit te zetten.
Daarna zet je de strip weer aan, en zou hij 3x moeten knipperen om aan te geven dat het gelukt is. Maar dat heb ik nog niet kunnen zien. Heb het meerdre keren geprobeerd.
Ik kon ze eerst ook kunnen bedienen met de Ledvance app, maar blijkbaar gaat dat niet meer na de laatste update van die app afgelopen maand.
Het koppelen met de Hue bridge 2.1 wil ook niet lukken na enkele herhaalde pogingen.
Iemand misschien ervaringen/oplossingen voor mijn probleem?

51 x Amerisolar 13.500W, 3 x SMA 4000TL-21 Mitsubishi Zubadan 11,2 KW 3 fasen, 2x 300 liter rvs, 2x Mitsubishi airco 5 KW. Piazzetta P943M pelletkachel, Fibaro HC2 met 55 accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
patrickvanvalen schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:43:
Hallo allemaal,
Ik zit met een probleempje.
Ik heb diverse Osram Smart+ outdoor flex multicolor ledstrips in gebruik. Deze zijn van het type met Zigbee connectiviteit.
...
Iemand misschien ervaringen/oplossingen voor mijn probleem?
Mijn ervaring is dat het laten zoeken van Osram zigbee dingen met de Hue bridge niet goed werkt en dat je ze met TouchLink moet toevoegen.

[ Voor 2% gewijzigd door Helox-in-a-box op 03-02-2021 21:59 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvanvalen
Ik ben niet echt een programmeer wonder. Maar ik ga 'ns ff zoeken op internet.

51 x Amerisolar 13.500W, 3 x SMA 4000TL-21 Mitsubishi Zubadan 11,2 KW 3 fasen, 2x 300 liter rvs, 2x Mitsubishi airco 5 KW. Piazzetta P943M pelletkachel, Fibaro HC2 met 55 accessoires.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickvanvalen
Ontzettend bedankt, het werkt weer prima.
Nog even de oplossing voor geïnteresseerden :
Ik had de Osram smart+ outdoor ledstrips al gereset door deze 5x achter elkaar 5 seconden aan, en weer 5 seconden uit te zetten. Na het opnieuw aanzetten zou je na enkele seconden de ledstrip enkele malen moeten zien knipperen/van kleur zien veranderen. Dat heb ik bij geen van mijn ledstrips gezien.
Ik heb de app Huedynamic gebruikt die ondersteund Touchlink. In de app kun je deze manier van koppelen kiezen.
Ik heb toen 1 voor 1 de ledstrips toe kunnen voegen. De Philips Hue bridge was maximaal 1,5 meter van de ledstrip verwijderd tijdens het connecten.
Als de connectie lukt knippert de ledstrip enkele malen. In de Hue dynamic app leek het niet altijd te lukken, maar als je dan in de Philips Hue app kijkt staat hij er toch in als nieuwe lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@arjandijk162 @Doubt @Jochemd13 @juptache @Psycho_Mantis
Het is riant tijd voor een volgend deel. Would you be so kind?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:07
Ik heb vele Philips hue lampen in huis. Echter zijn er een paar lampen niet bereikbaar terwijl ze gewoon in de kamer hangen. Tevens is mijn remote niet gevonden als wel de Adore badkamer lamp. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-04 18:30
Er is een limiet aan wat een bridge aan kan qua aantal lampen. Hoeveel heb je er per bridge aanhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
GroeneThee schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:54:
Er is een limiet aan wat een bridge aan kan qua aantal lampen. Hoeveel heb je er per bridge aanhangen?
Stuk of 12 lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De hue componenten communiceren draadloos met elkaar. Echter alleen als ze elkaar kunnen bereiken.
De lampen moeten dus stroom hebben, ze moeten niet te ver bij elkaar vandaan hangen, en wifi-routers (2.4Ghz) kunnen het signaal verstoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02
GroeneThee schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:54:
Stuk of 50 eerder

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gebruik hier al jaren met veel plezier Hue, maar sinds vanochtend staan bijna al m'n lampen opeens op "Niet Bereikbaar", sommige reageren nog wel, maar heel slecht..... iemand een tip? Bridge al opnieuw gestart uiteraard

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:53

Mauz1978

Console War Veteran

DennusB schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:38:
Gebruik hier al jaren met veel plezier Hue, maar sinds vanochtend staan bijna al m'n lampen opeens op "Niet Bereikbaar", sommige reageren nog wel, maar heel slecht..... iemand een tip? Bridge al opnieuw gestart uiteraard
Wifi even herstarten? Firmware en apps updaten?

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mauz1978 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:47:
[...]

Wifi even herstarten? Firmware en apps updaten?
WiFi zal ik straks wel even proberen idd. Firmware en apps allemaal up2date!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 11:25
teacher schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:11:
@arjandijk162 @Doubt @Jochemd13 @juptache @Psycho_Mantis
Het is riant tijd voor een volgend deel. Would you be so kind?
Er is inderdaad weer een hoop ontwikkeling geweest en nieuwe producten bijkgekomen sinds de vorige. Momenteel heb ik zelf geen tijd om een nieuwe op te zetten, maar kan wel aanvullingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Ik heb 1 kamer met 16 lampen en 1 met 7. In beide een foh ABB BJ schakelaar. Een knop ingesteld op: alle lichten uit.

In beide komt voor dat een lamp wordt ‘vergeten’ uit te zetten als ik die knop indruk. Wisselt welke lamp. Vaak genoeg gaat het ook wel goed. Nog een keer drukken gaat ook die lamp wel uit.

Iemand een idee van het waarom en vooral een oplossing? Is alleszins overkomelijk maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Ro-Maniak2 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:41:
...

Iemand een idee van het waarom en vooral een oplossing? Is alleszins overkomelijk maar toch :)
Toevallig de knopjes ingesteld in HomeKit?

[ Voor 37% gewijzigd door Helox-in-a-box op 05-02-2021 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:49:
[...]

Toevallig de knopjes ingesteld in HomeKit?
Nope, iConnectHue. En daar zelfs al een keer de foh en alle knoppen gecleaned en opnieuw gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:29
In beide komt voor dat een lamp wordt ‘vergeten’ uit te zetten als ik die knop indruk. Wisselt welke lamp. Vaak genoeg gaat het ook wel goed. Nog een keer drukken gaat ook die lamp wel uit.
Zijn het originele Philips lampen of zitten er andere merken tussen?

Als je in de app kijkt, staat er dan niet toevallig een lamp op "Unreachable" ? Dan maak je wel eens vaker mee dat ze soms reageren, maar soms niet...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
DennusB schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:47:
[...]

WiFi zal ik straks wel even proberen idd. Firmware en apps allemaal up2date!
Hier ook lampen die onbereikbaar zijn of niet worden gevonden. Ook de dimmer switch. Al een oplossing gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
NeWSJuNK schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 07:17:
[...]

Hier ook lampen die onbereikbaar zijn of niet worden gevonden. Ook de dimmer switch. Al een oplossing gevonden ?
2 uur later was alles opeens weer bereikbaar... super raar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-05 13:54
DennusB schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:14:
[...]

De HUE Bridge ontvangt software updates via snel LAN of Wifi. Updates voor lampen wordt vanuit de Bridge via het Zigbee protocol verstuurd en dit kan tot 24 uur duren. Vraag mij niet waarom maar klaarblijkelijk kan dit alleen langzaam en daarom kunnen bepaalde lampen na een update langere tijd nodig hebben om weer online te komen. Misschien is dit afhankelijk van de grootte van de update want persoonlijk heb ik dit nooit gehad.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Ik heb gisteren een hue bulb en sensor geinstalleerd en een automation gemaakt (als detectie dan aan, uit na 1 minuut)). Echter, elke keer als de bulb aangaat door de sensor flits ie even snel om vervolgens gewoon aan te gaan. Iemand ideeen hoe dat kan en hoe ik dat kan fixen?

Als ik het licht gewoon uit en aan doe met de schakelaar doet ie dat flitsje niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Mauz1978 op 06-02-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam45
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:23
Ik heb 1 kamer met 16 lampen en 1 met 7. In beide een foh ABB BJ schakelaar. Een knop ingesteld op: alle lichten uit.

Ik heb dat ook soms met mijn Niko FoH schakelaar in een kamer met 11 lampen. Soms gaan enkele lampen niet aan, soms gaan enkele lampen aan met de kleur en helderheid van de vorige keer en vaak gaat het meteen helemaal goed. Ik heb dit nooit als ik diezelfde lampen bedien met Google home of via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
DennusB schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:14:
[...]

Nee hoor niet raar, waarschijnlijk was je Wifi verkeer minder op dat moment, lees gestopt met Netflix streamen!

Je problemen worden veroorzaakt doordat je hoogst waarschijnlijk je Hue Bridge te dicht bij (of zelfs op) je Wifi router hebt staan (of andere Wifi bron), heb het al vaker uitgelegd hier hoe het komt (zoek maar ff), maar je moet zorgen dat de afstand tussen je Wifi router en Hue bridge minimaal 50cm is, anders blijf je dit probleem houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Theo74 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:16:
[...]

De HUE Bridge ontvangt software updates via snel LAN of Wifi. Updates voor lampen wordt vanuit de Bridge via het Zigbee protocol verstuurd en dit kan tot 24 uur duren. Vraag mij niet waarom maar klaarblijkelijk kan dit alleen langzaam en daarom kunnen bepaalde lampen na een update langere tijd nodig hebben om weer online te komen. Misschien is dit afhankelijk van de grootte van de update want persoonlijk heb ik dit nooit gehad.
Nop Hue bridge maakt (nog) geen gebruik van Wifi, kan alleen via Lan met je netwerk verbonden worden!

Hue V2 bridge heeft wel een Wifi module maar die is nog steeds niet in gebruik genomen, waarschijnlijk omdat je te veel interferentie hebt met ZigBee radio op zo’n korte afstand en ze hebben nog niet de mogelijkheid gehad of gevonden om de twee radio’s naast elkaar te laten werken zonder dat ze elkaar weg drukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd om alle lampen, 12 stuks, op de hub werkend te krijgen. Er blijven lampen onbereikbaar. Heb nu de rest maar zonder hub maar met dimmer switch werkend kunnen krijgen. Maar ben niet vrolijk zo. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

NeWSJuNK schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:24:
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd om alle lampen, 12 stuks, op de hub werkend te krijgen. Er blijven lampen onbereikbaar. Heb nu de rest maar zonder hub maar met dimmer switch werkend kunnen krijgen. Maar ben niet vrolijk zo. |:(
Wat heb je dan allemaal geprobeerd?

Lampen al dichterbij de hub (of elkaar) geplaatst (om storing van wifi uit te sluiten)?
Lampen gereset?

De remote en lamp die je niet kon toevoegen al geprobeerd toe te voegen mbv het serienummer?
Al vermoed ik dat je die lampen en remote eerst moet resetten voordat je ze goed toe kan voegen.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 06-02-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
NeWSJuNK schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:24:
Lees mijn reactie boven je post ;)

Je bridge staat waarschijnlijk te dicht op je wifi router!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Erik1971 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:48:
[...]

Lees mijn reactie boven je post ;)

Je bridge staat waarschijnlijk te dicht op je wifi router!
Heb de bridge zo ver mogelijk bij de router vandaan. Ongeveer meter. Heb lampen met serienummer aangemeld. Hij vind ze dan wel en even later zijn ze onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
NeWSJuNK schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:58:
[...]

Heb de bridge zo ver mogelijk bij de router vandaan. Ongeveer meter. Heb lampen met serienummer aangemeld. Hij vind ze dan wel en even later zijn ze onbereikbaar.
Hmm dan zit er nog een stoor bron op 2.4 Ghz dat je ZigBee verkeer hindert....

Heb je toevallig een alarm systeem, oudere systemen hebben de neiging om groot deel van 2.4 Ghz band weg te drukken!?

Kan ook zijn dat je op een overlappend Wifi kanaal zit ( meestal van je buren) en dan zou een kanaal wissel de oplossing zijn! Met Hue app kun je ZigBee netwerk aanpassen, is optie van bridge configuratie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Mauz1978 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:49:
Ik heb gisteren een hue bulb en sensor geinstalleerd en een automation gemaakt (als detectie dan aan, uit na 1 minuut)). Echter, elke keer als de bulb aangaat door de sensor flits ie even snel om vervolgens gewoon aan te gaan. Iemand ideeen hoe dat kan en hoe ik dat kan fixen?

Als ik het licht gewoon uit en aan doe met de schakelaar doet ie dat flitsje niet.
Niemand een idee? Ik struin het internet af maar kan niks vinden. Heb alles reset, automations aangepast/verwijderd/opnieuw. Sensor verder van het lampje gedaan. Het irriteert me enorm, zeker als je snachts ernaar toe ga, en ik de lichten op 10% heb, flitst het daarvoor waardoor je verblind bent...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Erik1971 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:16:
[...]

Hmm dan zit er nog een stoor bron op 2.4 Ghz dat je ZigBee verkeer hindert....

Heb je toevallig een alarm systeem, oudere systemen hebben de neiging om groot deel van 2.4 Ghz band weg te drukken!?

Kan ook zijn dat je op een overlappend Wifi kanaal zit ( meestal van je buren) en dan zou een kanaal wissel de oplossing zijn! Met Hue app kun je ZigBee netwerk aanpassen, is optie van bridge configuratie!
Bedankt voor deze tip. Heeft helaas geen soelaas geboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Heb vanmiddag even 2 Hue color lights uit een verhuisdoos gevist en aangesloten. Binnen 3 seconden door de bridge gevonden en werken perfect. In dezelfde ruimte.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Xander schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:01:
[...]

Zijn het originele Philips lampen of zitten er andere merken tussen?

Als je in de app kijkt, staat er dan niet toevallig een lamp op "Unreachable" ? Dan maak je wel eens vaker mee dat ze soms reageren, maar soms niet...
2x nee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 12:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik was wat oude papieren aan het opruimen en vond een rekening van Fonq, waar ik ooit voor 1 Hue E27 lamp bijna 50 euro (v‑ij‑f‑t‑i‑g euro) betaald heb. (Sindsdien ben ik wat beter op aanbiedingen gaan letten.)

Vandaar heb ik de volgende vraag:
Hoe houden jullie administratie bij, waar en je wanneer je elke lamp gekocht hebt, om daar later eventueel garantie te kunnen claimen? Of vind je dat 50 euro een bedrag is waar je niet over mag zeuren?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Een vraagje, op de philips hue labs staat er:

Did you know that you can still manually switch off lights that are switched on by a motion sensor? The next time you enter that room the motion sensor will again turn your lights on for you!

Weet iemand hoe? Ik word gek van mn familie leden die via de switch uitzetten en daardoor met mn automation en lampjes messen.

Zoek me gek op internet, maar kan niks concreets vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Switch verwijderen, intern doorverbinden met een lasklem, blindplaatje op de plek van de oude switch.

Andere optie, veeeep goedkoper, de switch met schildertape vastzetten op de aan-stand.

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 8 februari 2021 @ 07:37:
Switch verwijderen, intern doorverbinden met een lasklem, blindplaatje op de plek van de oude switch.

Andere optie, veeeep goedkoper, de switch met schildertape vastzetten op de aan-stand.
Je zou ook de zwarte (schakeldraad) naast de bruine (fase) kunnen plaatsen als je onderstaande schakelaar hebt. (als je er snel vanaf wilt zijn). Dan kan je later een blindplaat en een lasdop gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALPG-IbBdLj7sVMnJ06WC5Gyqo8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oU79y8vY30wOUORqYPTiSymV.png?f=user_large

Die gebruik je namelijk om door te lussen naar andere schakelaar, maar in dit geval lus je hem door naar de lamp.

Let wel dat je dit onthoudt, het is namelijk daarna een nutteloze schakelaar en je wilt volgens mij niet bij het lampje wisselen denken dat je de spanning eraf hebt gehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door Vorkie op 08-02-2021 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Valide opties, maar dat is vast niet wat ze bedoelen met hun tip. Zou je niet een philips smart switch in de plaats ervan moeten installeren (volgens hun dan)?

De tapeversie had ik ook al bedacht haha en idd nu even de enige optie.

[ Voor 4% gewijzigd door Mauz1978 op 08-02-2021 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Mauz1978 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 07:52:
Valide opties, maar dat is vast niet wat ze bedoelen met hun tip. Zou je niet een philips smart switch in de plaats ervan moeten installeren (volgens hun dan)?

De tapeversie had ik ook al bedacht haha en idd nu even de enige optie.
Oh wacht, ik ga er vanuit dat ze gewoon bedoelen de Hue (Dimmer) Switch.

Natuurlijk kan je die gebruiken om hem uit te zetten en dat ie daarna weer aangaat...:? Beetje rare tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35

Sjaak_Afhaak

Bleh!

In m'n nieuwe huis heb ik alles doorverbonden en afgeblind. In m'n vorige huis had ik schildertape met geschreven tekst erop dat de verlichting automatisch uit gaat.

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Vorkie schreef op maandag 8 februari 2021 @ 07:57:
[...]

Oh wacht, ik ga er vanuit dat ze gewoon bedoelen de Hue (Dimmer) Switch.

Natuurlijk kan je die gebruiken om hem uit te zetten en dat ie daarna weer aangaat...:? Beetje rare tip
Ik heb dus geen ervaring met smart switches maar ga er nu vanuit dat dit een optie ervan is? Is het echter niet zo dat wanneer je het licht uitzet met de switch, de sensor je beweging meteen oppikt en m weer aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 04-05 09:04

elsinga

=8-)

aawe mwan schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:31:
Hoe houden jullie administratie bij, waar en je wanneer je elke lamp gekocht hebt, om daar later eventueel garantie te kunnen claimen? Of vind je dat 50 euro een bedrag is waar je niet over mag zeuren?
De meeste lampen komen bij mij van Amazon. Dus als ik wat moet terugsturen voor garantie, dan daar. En komt de lamp per ongeluk toch ergens anders vandaan, dan maakt dat niet uit. Ze houden echt geen serienummers bij.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 06:19
De nieuwe hue Iris is mooi, maar ook best prijzig. Nu heb ik zelf nog enkele e27 color liggen en vraag me of ik zelf een Iris kan maken door de e27 te plaatsen in een geschikte tafel lamp. Je komt dan gauw uit op matglazen bollen, zodat je de lelijke e27 niet ziet. Hebben anderen iets soortgelijks gezocht en mIsschien een leuk alternatief gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
rened80 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:09:
De nieuwe hue Iris is mooi, maar ook best prijzig. Nu heb ik zelf nog enkele e27 color liggen en vraag me of ik zelf een Iris kan maken door de e27 te plaatsen in een geschikte tafel lamp. Je komt dan gauw uit op matglazen bollen, zodat je de lelijke e27 niet ziet. Hebben anderen iets soortgelijks gezocht en mIsschien een leuk alternatief gevonden?
Ik weet niet precies hoe de Iris eruit ziet, maar een Hue E27 in een Ikea Fado bollamp werkt prima. Ik heb er hier een stuk of vier verspreid in het huis staan. Vaak vind je ze voor minder dan een tientje op marktplaats.

https://www.google.nl/search?q=ikea+fado+hue
Pagina: 1 ... 115 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic