[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.116 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rene2002 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:52:
[...]

Ik heb de trafo momenteel ook automatisch aangestuurd met een Hue stekker, ik vind de verlichting juist erg fraai daarom wil ik het vervangen.
Mooi! Negeer mijn eerdere reactie dan maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 17:47
rene2002 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:06:
Ik heb in mijn tuin een 230V grondkabel liggen van een meter of 25 vanuit de schuur. Hierop zit (vanuit de schuur) een 12V trafo die 6 lampen aanstuurt en dat werkt al 15 jaar prima. Nu wil ik de lampen vervangen voor de hue Lily en de trafo vervangen voor een 24V 100 watt LED trafo, lijkt mij dat dit geen probleem moet zijn? Of zie ik iets over het hoofd?
Volgens de spec's van HUE zijn de Lily lampen 8 Watt per stuk bij 24 volt en de Lily XL 15 Watt bij 24 volt.
Volgens een afbeelding die ik vond is de originele HUE 40 Watt trafo 24 volt gelijkspanning.
Je kunt dus een 24 volt gelijkspanningstrafo gebruiken met voldoende vermogen om het aantal Lily lampjes van spanning te voorzien. Neem bij voorkeur een IP67 trafo welke voor buiten geschikt is en een van een beter merk zoals dit voorbeeld.
Ga ook niet te scherp op het totaalvermogen zitten, liever iets te veel vermogen uit de trafo dan dat de trafo hard moet werken. Dat kan de levensduur ten goede komen.

[ Voor 23% gewijzigd door Theo74 op 09-04-2020 09:51 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
Theo74 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:46:
[...]

Volgens de spec's van HUE zijn de Lily lampen 8 Watt per stuk bij 24 volt en de Lily XL 15 Watt bij 24 volt.
Volgens een afbeelding die ik vond is de originele HUE 40 Watt trafo 24 volt gelijkspanning.
Je kunt dus een 24 volt gelijkspanningstrafo gebruiken met voldoende vermogen om het aantal Lily lampjes van spanning te voorzien. Neem bij voorkeur een IP67 trafo welke voor buiten geschikt is en een van een beter merk zoals dit voorbeeld.
Ga ook niet te scherp op het totaalvermogen zitten, liever iets te veel vermogen uit de trafo dan dat de trafo hard moet werken. Dat kan de levensduur ten goede komen.
Komt 1 dezer dagen toch ook een Originele Hue 100 Watt trafo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Birdy D schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:31:
[...]

Komt 1 dezer dagen toch ook een Originele Hue 100 Watt trafo?
Goed mogelijk maar waarschijnlijk ook tegen HUE prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Theo74 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:58:
[...]

Goed mogelijk maar waarschijnlijk ook tegen HUE prijs...
Ja, zie net ergens dat ie eind april leverbaar wordt voor €69.95. Voordeel is dat ie wel 2 aftakkingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotrent
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-06 11:15
Naar aanleiding van bovenstaande post vraag ik mij ook iets af. Ik heb in mijn tuin momenteel verschillende stroomkabels liggen op verschillende plaatsen, om er op termijn buitenverlichting op aan te sluiten. Ik zou hier graag de Hue Lily's op aansluiten. Kan ik die Lily's rechtstreeks op die stroomkabels aansluiten, door de stekker eraf te snijden en deze rechtstreeks op de kabels te hangen (via een waterdicht potje uiteraard)? Of heeft iemand een andere en/of betere suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Birdy D schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:11:
[...]
Ja, zie net ergens dat ie eind april leverbaar wordt voor €69.95. Voordeel is dat ie wel 2 aftakkingen heeft.
Ik denk dat @rene2002 niet met de huidige kabel in zijn tuin richting de HUE Lily armaturen kan werken, omdat hier HUE-Only IP67 schroefconnectoren aanzitten. Dus hij moet zeker een HUE tuinkabelset aanschaffen.
Neem je daar nog een pittig geprijst setje Lily (XL) armaturen bij dan maakt de prijs voor een originele HUE trafo misschien ook niet meer uit.

Persoonlijk zou ik eerder universele IP67 prikspots met GU10 fitting nemen en hierin een HUE GU10 White & Color lampje doen. Geeft het zelfde resultaat, kan direct op 230V zonder dure trafo en is totaal flink goedkoper.

@Turbotrent je kunt de connectoren van de HUE armaturen afsnijden en de 2 aders op de tuinkabel lassen met een gietmof. Houdt dan wel kleur op kleur omdat deze HUE armaturen met 24V gelijkspanning werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 15:29
Turbotrent schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:37:
Naar aanleiding van bovenstaande post vraag ik mij ook iets af. Ik heb in mijn tuin momenteel verschillende stroomkabels liggen op verschillende plaatsen, om er op termijn buitenverlichting op aan te sluiten. Ik zou hier graag de Hue Lily's op aansluiten. Kan ik die Lily's rechtstreeks op die stroomkabels aansluiten, door de stekker eraf te snijden en deze rechtstreeks op de kabels te hangen (via een waterdicht potje uiteraard)? Of heeft iemand een andere en/of betere suggestie?
De Lily's werken op 24 volt, dus je zal er wel een transformator tussen moeten gaan gebruiken.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
Turbotrent schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:37:
Transformator nodig (24V) en het feit dat je garantie vervalt zodra je er in begint te knippen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Birdy D schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:29:
[...]

Transformator nodig (24V) en het feit dat je garantie vervalt zodra je er in begint te knippen..
Zouden de HUE tuinarmaturen open te maken zijn waardoor je er een nieuw snoer in kunt maken om te lassen op een tuinkabel? Zou een armatuur defect gaan dan monteer je het originele snoer met connector weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
Theo74 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:47:
[...]

Zouden de HUE tuinarmaturen open te maken zijn waardoor je er een nieuw snoer in kunt maken om te lassen op een tuinkabel? Zou een armatuur defect gaan dan monteer je het originele snoer met connector weer terug.
Open maken gaat ten koste van je IP waarde vrees ik.. Zou het zelf niet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotrent
Ok, er is dus een transformator nodig. Maar wordt die niet bij de Lily's geleverd? Op de foto's lijkt het mij toch zo te zijn:

stekker -- kabel -- transformator -- kabel -- armatuur

Klopt dit?

Mijn idee is dus om de stekker gewoon af te knippen en de kabel dan rechtstreeks via een gietmof op mijn tuinkabel aan te sluiten. Dat zou toch moeten werken, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Turbotrent schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:04:
Ok, er is dus een transformator nodig. Maar wordt die niet bij de Lily's geleverd? Op de foto's lijkt het mij toch zo te zijn:

stekker -- kabel -- transformator -- kabel -- armatuur

Klopt dit?

Mijn idee is dus om de stekker gewoon af te knippen en de kabel dan rechtstreeks via een gietmof op mijn tuinkabel aan te sluiten. Dat zou toch moeten werken, niet?
Maar je moet die Lily's ook onderling door verbinden via een T stuk..dus moet je alsnog graven toch of wil je die ook gaan knippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotrent
Birdy D schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:16:
[...]

Maar je moet die Lily's ook onderling door verbinden via een T stuk..dus moet je alsnog graven toch of wil je die ook gaan knippen?
Het graven is het probleem niet. Ik vroeg mij gewoon af hoe ik die stroomkabels kon gebruiken om de Lily's aan te sluiten. Hoe doen de meeste mensen dat eigenlijk? Vanuit een stroompunt in de garage ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Beekforel schreef op zondag 5 april 2020 @ 09:50:
Gister weer een ruimte toegevoegd aan Hue, het toilet. 2 Gu10 spotjes en een sensor aan het plafond. Werkt perfect natuurlijk.

Tevens bij Robbshop deze dimmer besteld, die komt volgende week en zal dan ook ervaring posten hier.

Heb ook een dimmer waar de batterij bijna leeg van is, maar wat voor batterij zit daar eigenlijk in?
Er moet een CR2450 in, maar als batterij bijna leeg is, kan deze nog wel een jaar meegaan in Hue Dimmer switch, alleen software update wordt dan niet meer uitgevoerd.

Kan ook een nog een hickup in meeting van batterij spanning zijn, ff dimmer rebooten door 3 knoppen voor ~10 seconden in te drukken (ledje gaat dan groen, oranje en rood knipperen).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
lolgast schreef op maandag 6 april 2020 @ 06:44:
Hier ook 7 van die nieuwe generatie GU10. Die piepen allemaal. De ruimte is verder nog niet echt in gebruik dus nog niet mega storend, maar tegen de tijd dat de kamer wel gebruikt zal gaan worden (jaartje of 2 ofzo) gaan die lampen er allemaal uit. Voor nu laat ik gewoon de verlichting aangaan als ik de kamer in kom, is het probleem ook weg
Kans is groot dat het piepen na verloop van tijd minder wordt, of niet meer hoorbaar is! Heb ik al een paar keer gehad, met Hue lampen, piepen was meestal na een paar weken/maanden gebruik helemaal weg!

Geen garantie overigens of dit ook voor deze versie lampen geldt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 21:37
Theo74 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:41:
[...]

Ik denk dat @rene2002 niet met de huidige kabel in zijn tuin richting de HUE Lily armaturen kan werken, omdat hier HUE-Only IP67 schroefconnectoren aanzitten. Dus hij moet zeker een HUE tuinkabelset aanschaffen.
Neem je daar nog een pittig geprijst setje Lily (XL) armaturen bij dan maakt de prijs voor een originele HUE trafo misschien ook niet meer uit.

Persoonlijk zou ik eerder universele IP67 prikspots met GU10 fitting nemen en hierin een HUE GU10 White & Color lampje doen. Geeft het zelfde resultaat, kan direct op 230V zonder dure trafo en is totaal flink goedkoper.

@Turbotrent je kunt de connectoren van de HUE armaturen afsnijden en de 2 aders op de tuinkabel lassen met een gietmof. Houdt dan wel kleur op kleur omdat deze HUE armaturen met 24V gelijkspanning werken.
De kabel ligt op maar 25cm diep en hier is al in gesneden om vertakkingen te maken naar de spots, 230 gaat dus niet lukken. De connectoren van de lily trek ik me niets van aan die knip ik eraf, ja garantie voorbij so be it. Ik test ze vooraf wel voordat de stekkers eraf gaan ;) En dan uiteraard kleur op kleur aan sluiten. Of wellicht wacht ik op de hue trafo en trek twee nieuwe lijnen, meer gedoe maar is met twee lijnen wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Turbotrent schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:27:
[...]

Het graven is het probleem niet. Ik vroeg mij gewoon af hoe ik die stroomkabels kon gebruiken om de Lily's aan te sluiten. Hoe doen de meeste mensen dat eigenlijk? Vanuit een stroompunt in de garage ofzo?
Op een buitenwand contactdoos in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotrent
Birdy D schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:29:
[...]

Op een buitenwand contactdoos in de tuin.
Maar als die contactdoos aan je gevel of aan je terras zit heb je dus een kabel over je terras lopen ofzo? Ik vind het gewoon apart dat Signify niet gewoon een 'universele' IP67 prikspot heeft uitgebracht die je rechtstreeks op een 230V grondkabel kan aansluiten.

Ik denk dat ik @Theo74 zijn advies ga volgen en een 'normale' prikspot ga kopen met GU10 fitting en hier gewoon een HUE GU10 White & Color lamp in steek. Lijkt me veel minder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Turbotrent schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:36:
[...]

Maar als die contactdoos aan je gevel of aan je terras zit heb je dus een kabel over je terras lopen ofzo? Ik vind het gewoon apart dat Signify niet gewoon een 'universele' IP67 prikspot heeft uitgebracht die je rechtstreeks op een 230V grondkabel kan aansluiten.

Ik denk dat ik @Theo74 zijn advies ga volgen en een 'normale' prikspot ga kopen met GU10 fitting en hier gewoon een HUE GU10 White & Color lamp in steek. Lijkt me veel minder gedoe.
Nou weet je.. Ik heb mijn tuin vorig najaar helemaal vervangen. Rondom nieuwe schutting. Had Gardenlights tuinverlichting 12V van 15 jaar oud er in liggen.
Heb ook in dubio gestaan om een rondje 230V door de tuin aan te leggen. maar toch voor een compleet 24V systeem gekozen omdat hoofdzakelijk de aanleg veel makkelijker gaat.
Maar aangezien jij al 230V kabel hebt liggen snap ik je keuze wel.

Overigens heb ik die kabels overal onder, langs stenen/tegels weggewerkt..

[ Voor 3% gewijzigd door Birdy D op 10-04-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotrent
Birdy D schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:41:
[...]

Nou weet je.. Ik heb mijn tuin vorig najaar helemaal vervangen. Rondom nieuwe schutting. Had Gardenlights tuinverlichting 12V van 15 jaar oud er in liggen.
Heb ook in dubio gestaan om een rondje 230V door de tuin aan te leggen. maar toch voor een compleet 24V systeem gekozen omdat hoofdzakelijk de aanleg veel makkelijker gaat.
Maar aangezien jij al 230V kabel hebt liggen snap ik je keuze wel.
Ik ben echt niet thuis in electriciteit, dus daarom: waarom is de aanleg van een 24V systeem makkelijker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
Turbotrent schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:43:
[...]

Ik ben echt niet thuis in elektriciteit, dus daarom: waarom is de aanleg van een 24V systeem makkelijker?
Omdat je als eerste niet zo diep hoeft te graven en het altijd veiliger is dan 230V. Heb zelf alles weggewerkt op ongeveer 20 a 25 cm diep.

Als je 230V prikspotjes gaat nemen heb je dus een elektricien nodig voor aanleg gezien je er niet in thuis bent. Heb je ook met aftakkingen van je hoofdkabel van 230V te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofingburner
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 07:58
Ik lees al tijden lekker mee maar nog nooit iets gepost voor zover ik me kan herinneren. Nu heb ik echter een vraag. Ons huis is behoorlijk geautomatiseerd met Hue en nog wat andere spullen. We hebben ons huis echter verkocht, met de Hue spullen, de hub, de lampen die buiten hangen, bewegingsmelders, lightstrip TV kast enz. Nou ben ik bezig met een document voor de nieuwe eigenaar, hierin wil ik ook de Hue zaken opnemen.

Hoe kan ik de boel nou zo makkelijk mogelijk voor de nieuwe bewoners overdragen? Zonder dat zij straks alle lampen uit de behuizingen moeten halen om serienummers op te schrijven enz enz.

Ik denk tenminste niet dat wanneer je een nieuwe wifi router op de hub aansluit de boel ineens weer werkt.

Ook is het zo dat er één string GU10 langs de gevel rechtstreeks is aangesloten op het elektra, dus zonder schakelaar. Ik schakelde immers via Hue/homekit. Hoe ga ik hier mee om, even snel een schakelaar monteren is niet mogelijk omdat de kabel helemaal weggewerkt zit.

Kortom veel vragen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Bedankt alvast voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Roofingburner schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:08:
Ik lees al tijden lekker mee maar nog nooit iets gepost voor zover ik me kan herinneren. Nu heb ik echter een vraag. Ons huis is behoorlijk geautomatiseerd met Hue en nog wat andere spullen. We hebben ons huis echter verkocht, met de Hue spullen, de hub, de lampen die buiten hangen, bewegingsmelders, lightstrip TV kast enz. Nou ben ik bezig met een document voor de nieuwe eigenaar, hierin wil ik ook de Hue zaken opnemen.

Hoe kan ik de boel nou zo makkelijk mogelijk voor de nieuwe bewoners overdragen? Zonder dat zij straks alle lampen uit de behuizingen moeten halen om serienummers op te schrijven enz enz.

Ik denk tenminste niet dat wanneer je een nieuwe wifi router op de hub aansluit de boel ineens weer werkt.

Ook is het zo dat er één string GU10 langs de gevel rechtstreeks is aangesloten op het elektra, dus zonder schakelaar. Ik schakelde immers via Hue/homekit. Hoe ga ik hier mee om, even snel een schakelaar monteren is niet mogelijk omdat de kabel helemaal weggewerkt zit.

Kortom veel vragen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Bedankt alvast voor het meedenken.
Nieuwe router is geen probleem. Ik neem aan dat je de instellingen zo laat, dus hen toegang geven tot app en klaar.

Voor die GU10 serie even een Hue dimmerswitch ophangen (of tap of button maar dimmerswitch is goedkoopst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D

Alles is in en afgesteld op jou Hue account. De nieuwe bewoners zullen naar mijn idee een nieuw account moet aanmaken. de bridge resetten en alles opnieuw instellen. Je kan voor de gevelwand een Hue dimmerswitch of button gebruiken als schakelaar toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:09

Quad

Doof

Goed, de Philips Hue smart button is eigenlijk te duur voor wat het bied, dus heb ik de Ikea Tradfri smart dimmer in gebruik genomen. Deze werkt, zoals verwacht, dikke prima.

Wel moet deze in het Hue netwerk worden opgenomen via touchlink voor je hem kan koppelen aan een lamp.

Beperkingen zijn er wel natuurlijk, hij is niet te configureren en de lamp gaat aan op de stand waarop je deze voor het laatst uit hebt gedaan.

Ik heb nu 3 tradfri dimmers in gebruik, 1 op zolder en 2 op de slaapkamer voor bedlampjes. Een knop is dan wel handiger dan bediening via stem of telefoon.

Verder heb ik de app Hue Essentials naar volle tevredenheid in gebruik, een van hun widgets is ook wel erg prettig. Via 1 widget kan je al je ruimtes/zones bedienen, je kan ze aan of uit zetten, helderheid instellen of scene selecteren. Premium functie helaas.. Maar het geld wel waard. Tevens kan je bij de support extra Google Playstore codes opvragen als je gezinsleden in het huishouden ook de premium functies wilt geven.

Afbeeldingslocatie: https://labs-public-dl.xda-cdn.com/screenshots/aaf06e1c-ac2a-468a-88e7-9019da783cb7.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 10-04-2020 12:27 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 14:32
Ook mij lijkt het dat de overdracht van je systeem niet kan, tenzij je het bijbehorende mailadres overdraagt. Op https://account.meethue.com/account is het enige dat je niet kunt wijzigen het mailadres.

Misschien kan Philips meer? Je zou eens contact kunnen opnemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Rallye op 10-04-2020 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Turbotrent schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:43:
[...]
Ik ben echt niet thuis in electriciteit, dus daarom: waarom is de aanleg van een 24V systeem makkelijker?
24 volt is onderdaad veiliger en door ‘leken’ aan te sluiten i.p.v. 230 volt met gietmoffen en kennis van zaken.
Daarnaast voorkomt een laagspanningstrafo dat de aardlekschakelaar tript bij enige lekstroom. Wat in een tuin en zeker bij minder kwaliteit 230 volt installaties, of armaturen, met grote regelmaat gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofingburner
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 07:58
Bedankt voor de reacties, de dimmerswitch is inderdaad gekoppeld aan de verlichting dus dat moet lukken. Ik ga contact opnemen met Philips want met name bij de GU10 heb ik vaak meegemaakt dat de app de lampen niet kon vinden zodat je de serienummers moest invullen. Om die lampen er nou uit te halen lijkt me niet handig dus liever draad ik het over. Misschien kan ik de serienummers nu wel overnemen als ik in de app kijk. Dan kan ik die in ieder geval overdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online

Alle programma’s zijn toch opgeslagen in de bridge? Als je zorgt dat deze niet online is aangemeld zou het toch moeten werken lijkt me. De nieuwe eigenaar sluit de bridge aan op zijn/haar netwerk en installeert de app. De app leest na verbinden de programma’s uit de hub.

De nieuwe eigenaar kan een Hue account maken, maar voor bediening in huis heb je dat toch niet nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door guido66 op 10-04-2020 17:18 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Roofingburner schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:32: Misschien ik de serienummers nu wel overnemen als ik in de app kijk. Dan kan ik die in ieder geval overdragen.
De serienummers zijn dus niet in de app te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Nog even over de livingcolors... in mijn geval gen2... ik heb het nu zo dat de livingcolors-lamp bediend kan worden vanuit de hue-app. Echter, de livingcolors-remote werkt nu niet meer. Als ik de remote weer koppel aan de livingcolors-lamp, dan werkt de remote wel, maar werkt het in de hue-app niet meer. Is het mogelijk de livingcolors-lamp zowel vanuit de hue-app als vanaf de livingcolors-remote te sturen?

Uit eerdere commentaren hier begrijp ik dat het wel mogelijk is om normale hue-lampen zowel vanaf de livingcolors-remote als vanuit de hue-app te sturen. Maar geldt dit ook voor de livingcolors-lamp zelf is dus mijn vraag :)

Zo niet, dan kan ik dus, gek genoeg, de livingcolors-remote beter gaan gebruiken in een kamer waar de livingcolors-lamp juist niet staat.

[ Voor 9% gewijzigd door woekele op 10-04-2020 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@woekele Heb een stuk of 6-7 Living colors gen2 lampen in mijn Hue systeem en gebruik deze dagelijks zowel met de ronde remote als met de hue app (wekkers en timers) en dit gaat prima naast elkaar en ze bijten elkaar niet. :) Zelfs de oudere living Whites lampen en stekkers/pluggen gaan nog mee.

Edit: @woekele Dat klopt, 1 master remote en de andere 3 als gekopieerde slave remotes.
Als je je posts achteraf aanpast is het handig even met appestaartje nickname te doen (je krijgt dan een melding), anders is de kans groot dat het niet (terug) gelezen wordt. :)

[ Voor 50% gewijzigd door BenEco op 11-04-2020 15:32 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:24
Quad schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:24:
Goed, de Philips Hue smart button is eigenlijk te duur voor wat het bied.....Tradfi...

Wel moet deze in het Hue netwerk worden opgenomen via touchlink voor je hem kan koppelen aan een lamp.

Beperkingen zijn er wel natuurlijk, hij is niet te configureren en de lamp gaat aan op de stand waarop je deze voor het laatst uit hebt gedaan.
Correctie: jij vindt de smart button te duur voor jouw wensen en kiest voor Tradfi met de nodige beperkingen die voor mij nu juist meerwaarde van de smart button duidelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:09

Quad

Doof

coinman63 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:34:
[...]

Correctie: jij vindt de smart button te duur voor jouw wensen en kiest voor Tradfi met de nodige beperkingen die voor mij nu juist meerwaarde van de smart button duidelijk maken.
Eens. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Verleden week mijn Hue setup uitgebreid met wat buitenlampjes. Volgende setup:

Stroom > Spot1 > 10m kabel > Spot2 > 5m kabel > Spot3 > 5m kabel > Paaltje 1 > 5m kabel > Paaltje 2
Stroom > Spot4 > 5m kabel > Spot5 > 10m kabel > Spot6 > 5m kabel > Paaltje 3 > 5m kabel > Paaltje 4

Heb nu probleem dat (vooral) paaltje2 en paaltje4 (dus telkens de laatste in de rij) heel moeilijk te bereiken zijn, de app zegt héél vaak "niet bereikbaar" waardoor ik die ook niet apart kan bedienen. Met de spots geen probleem. Sommige spots zijn ook héél wat verder verwijderd van de bridge, maar denk ook niet dat dit probleem is (is toch mesh netwerk).

Enig idee hoe dit op te lossen? Is zéér vervelend, want als ik bijvoorbeeld kleur van individuele spots verander, dan blijven die 'onbereikbare' vaak op oud kleur staan. Bizarre is, dat wanneer ik één van de voorgedefinieerde scenes neem, die meestal wél alle spots aanstuurt.

Zit beetje op dood spoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

woekele schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:45:
[...]

Heb wat lopen testen, maar met de friends of hue schakelaar krijg ik het totaal niet voor elkaar om Hue iets te laten doen als ik zowel links- als rechtsonder indruk tegelijk. Wat je dus zou doen met een enkele wip. Vreemd... aangezien hij wel verkocht/geadverteerd wordt met enkele wip (https://www.senic.com/en/...witch-three-switch-bundle)
Om hier nog even op terug te komen. De wippen voor de friends of hue schakelaars zijn heel anders dan normale wippen. De enkele wip zal dus ook 'speciaal' zijn, waardoor deze alleen links of rechts indrukt, maar niet allebei tegelijk.
BenEco schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:35:
@woekele Heb een stuk of 6-7 Living colors gen2 lampen in mijn Hue systeem en gebruik deze dagelijks zowel met de ronde remote als met de hue app (wekkers en timers) en dit gaat prima naast elkaar en ze bijten elkaar niet. :) Zelfs de oudere living Whites lampen en stekkers/pluggen gaan nog mee.
Hmmm, bijzonder... ik zal even zoeken in dit topic of je ergens omschreven hebt hoe je dat gedaan hebt :D

Edit: als ik het goed zie, heb jij de methode gebruikt waarbij je je bridge moest resetten en dan je bridge opneemt in het netwerk van de remote? En die ene remote laat je altijd alle lampen aan gekoppeld (noem je master remote?) en andere remotes kopieer je dan van de master en ontkoppel je alle lampen behalve de lampen die je ermee wil bedienen?

Ik heb de bridge niet ge-reset en de livingcolors opgenomen in het netwerk van de bridge. Waarschijnlijk dat ik daarom andere resultaten krijg.

[ Voor 44% gewijzigd door woekele op 11-04-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
woekele schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:26:

Ik heb de bridge niet ge-reset en de livingcolors opgenomen in het netwerk van de bridge. Waarschijnlijk dat ik daarom andere resultaten krijg.
Ik heb ook nog 2 livingwhites remotes waarvan er 1 nog steeds goed gekoppeld is en dus werkt.
Maar de andere krijg ik ook niet meer werkend.
Ik heb namelijk geen zin om mijn bridge met ± 30 lampen, 6 Sensor Motions, 3 dimmer schakelaars en 2 buttons even te resetten. Dus staan ze nu te koop op Marktplaats.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
lapino schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:08:
Verleden week mijn Hue setup uitgebreid met wat buitenlampjes. Volgende setup:

Stroom > Spot1 > 10m kabel > Spot2 > 5m kabel > Spot3 > 5m kabel > Paaltje 1 > 5m kabel > Paaltje 2
Stroom > Spot4 > 5m kabel > Spot5 > 10m kabel > Spot6 > 5m kabel > Paaltje 3 > 5m kabel > Paaltje 4

Heb nu probleem dat (vooral) paaltje2 en paaltje4 (dus telkens de laatste in de rij) heel moeilijk te bereiken zijn, de app zegt héél vaak "niet bereikbaar" waardoor ik die ook niet apart kan bedienen. Met de spots geen probleem. Sommige spots zijn ook héél wat verder verwijderd van de bridge, maar denk ook niet dat dit probleem is (is toch mesh netwerk).

Enig idee hoe dit op te lossen? Is zéér vervelend, want als ik bijvoorbeeld kleur van individuele spots verander, dan blijven die 'onbereikbare' vaak op oud kleur staan. Bizarre is, dat wanneer ik één van de voorgedefinieerde scenes neem, die meestal wél alle spots aanstuurt.

Zit beetje op dood spoor...
Al eens geprobeerd om ze een tijdje van het stroom te halen? Als het goed is zoeken ze dan opnieuw een weg in het Meshnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotrent
Theo74 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:58:
[...]

24 volt is onderdaad veiliger en door ‘leken’ aan te sluiten i.p.v. 230 volt met gietmoffen en kennis van zaken.
Daarnaast voorkomt een laagspanningstrafo dat de aardlekschakelaar tript bij enige lekstroom. Wat in een tuin en zeker bij minder kwaliteit 230 volt installaties, of armaturen, met grote regelmaat gebeurd.
Mijn tuin is pas vorige zomer volledig heraangelegd en ik heb de electrische installatie laten aanleggen door mijn tuinaannemer. Ik neem aan (hoop) dat hij degelijk materiaal heeft gebruikt. Zo liggen alle draden voldoende diep en in daartoe bestendige pvc-buizen.
In het totaal zijn er 4 kringen aangelegd: 1 voor de verlichting in mijn voortuin, 1 voor de achtertuin, 1 voor alle stopcontacten en 1 voor mijn automatische poort. Deze kringen worden in mijn tuinberging op de hoofdlijn aangesloten dmv een schakelkast en zekeringen. Echter, deze tuinberging wordt pas deze zomer geplaatst en de electriciteit wordt ook dan pas aangesloten. Is het nog mogelijk om op de 2 verlichtingskringen maar 24V te plaatsen, zoals jij en @Birdy D aanraden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdy D
Turbotrent schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:54:
[...]

Mijn tuin is pas vorige zomer volledig heraangelegd en ik heb de electrische installatie laten aanleggen door mijn tuinaannemer. Ik neem aan (hoop) dat hij degelijk materiaal heeft gebruikt. Zo liggen alle draden voldoende diep en in daartoe bestendige pvc-buizen.
In het totaal zijn er 4 kringen aangelegd: 1 voor de verlichting in mijn voortuin, 1 voor de achtertuin, 1 voor alle stopcontacten en 1 voor mijn automatische poort. Deze kringen worden in mijn tuinberging op de hoofdlijn aangesloten dmv een schakelkast en zekeringen. Echter, deze tuinberging wordt pas deze zomer geplaatst en de electriciteit wordt ook dan pas aangesloten. Is het nog mogelijk om op de 2 verlichtingskringen maar 24V te plaatsen, zoals jij en @Birdy D aanraden?
Als je voor die 2 kringen een 24V Trafo plaatst wel ja. Maar hoe wil je spots bevestigen op die kringen? Dan zal je moet gaan knippen want aan alles zitten connectoren bevestigd die op elkaar passen. Kijk bv dit filmpje eens dan krijg je er wellicht een idee bij.. https://www.youtube.com/watch?v=jFJeHssOi6I Fijne Pasen nog :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Uit vervelening was ik wat door de Hue app aan het bladeren en stuitte ik op Bijwerken.

Alles was bijgewerkt. Mooi dus. Maar wat mij opvalt.

Ik heb drie dezelfde Hue Ambiance lampen op hetzelfde moment gekocht. Twee daarvan zijn voor het laatste ge-update op 12-12-2018 en de andere op 26-02-2020. Hoe kan zoiets?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
THE_BASE schreef op maandag 13 april 2020 @ 08:29:
Uit vervelening was ik wat door de Hue app aan het bladeren en stuitte ik op Bijwerken.

Alles was bijgewerkt. Mooi dus. Maar wat mij opvalt.

Ik heb drie dezelfde Hue Ambiance lampen op hetzelfde moment gekocht. Twee daarvan zijn voor het laatste ge-update op 12-12-2018 en de andere op 26-02-2020. Hoe kan zoiets?
Die van 12-12 2018 hebben duidelijk niet de de laatste software draaien, die zit rond 25-02-2020 idd.. Laatste versie is 1.50.2_r30933 of 5.130.1.30000 afhankelijk van de versie (bouwjaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Birdy D schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:07:
[...]

Die van 12-12 2018 hebben duidelijk niet de de laatste software draaien, die zit rond 25-02-2020 idd.. Laatste versie is 1.50.2_r30933 of 5.130.1.30000 afhankelijk van de versie (bouwjaar)
Zou kunnen dat die lamp een ouder bouwjaar heeft. Zelf updaten kan niet toch?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
THE_BASE schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:15:
[...]

Zou kunnen dat die lamp een ouder bouwjaar heeft. Zelf updaten kan niet toch?
Kan je zien aan het LTW nummer volgens mij. Ik heb praktisch allemaal LTW010 nummers (laatste versie zonder BT) maar bij 2 is het LTW001 Die laatse 2 zaten bij de Hue welness tafellampen die ik eens op MP gekocht heb.

Welke software versie heb jij dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Birdy D op 13-04-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog2K
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 22:44

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

Birdy D schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:07:
[...]

Ik heb inmiddels 3 modellen vd White Ambiance

Naast de LTW010 en LTW001 met bovenstaande firmwares, is LTA001 de nieuwste (incl. Bluetooth) waarvoor 1.65.9_hB3217DF nu de laatste versie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
MadDog2K schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:55:
[...]

Ik heb inmiddels 3 modellen vd White Ambiance

Naast de LTW010 en LTW001 met bovenstaande firmwares, is LTA001 de nieuwste (incl. Bluetooth) waarvoor 1.65.9_hB3217DF nu de laatste versie is ;)
Ja klopt, ik heb er geen met BT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Birdy D schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:09:
[...]

Kan je zien aan het LTW nummer volgens mij. Ik heb praktisch allemaal LTW010 nummers (laatste versie zonder BT) maar bij 2 is het LTW001 Die laatse 2 zaten bij de Hue welness tafellampen die ik eens op MP gekocht heb.

Welke software versie heb jij dan?
De lampen heten hier Eettafel Links, Eettafel Midden en Eettafel Rechts.

Links: LCT001 - 5.130.30000
Midden: LCT001 - 5.127.1.26581
Rechts: LCT001 - 5.127.1.26581

Vreemd, dat Links een nieuwere versie bevat.

Allemaal op hetzelfde moment aangeschaft, inmiddels zo'n 8 jaar geleden toen Hue nog in de kinderschoenen stond. Nu ik daar zo aan denk: dat is best een tijd geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
THE_BASE schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:53:
[...]

De lampen heten hier Eettafel Links, Eettafel Midden en Eettafel Rechts.

Vreemd, dat Links een nieuwere versie bevat.

Allemaal op hetzelfde moment aangeschaft, inmiddels zo'n 8 jaar geleden toen Hue nog in de kinderschoenen stond. Nu ik daar zo aan denk: dat is best een tijd geleden.
LCT001 zijn van de 1e generatie 2012 idd. https://homeautotechs.com...e-light-models-full-list/ Dat er 2 niet updaten weet ik ook zo niet..misschien even Hue een berichtje doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
THE_BASE schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:53:
Ook ik heb nog een LCT001 - 5.127.1.26581 en daarvan is de laatste update 12-12-2018. Dat vind ik ook rijkelijk lang geleden. Maar dat is ook mijn allereerste Hue lamp die ik nu ruim 7 jaar gebruik. De andere 2 van de starterset hebben het inmiddels al begeven.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbotrent
Birdy D schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:40:
[...]

Als je voor die 2 kringen een 24V Trafo plaatst wel ja. Maar hoe wil je spots bevestigen op die kringen? Dan zal je moet gaan knippen want aan alles zitten connectoren bevestigd die op elkaar passen. Kijk bv dit filmpje eens dan krijg je er wellicht een idee bij.. https://www.youtube.com/watch?v=jFJeHssOi6I Fijne Pasen nog :-)
Bedankt voor alle hulp en uitleg, het is mij al heel wat duidelijker nu! Ik denk dat ik dan toch maar bij mijn originele idee ga blijven, namelijk een 'normale' 230V prikspot waar ik dan een Hue GU10 in steek.

Wat laattijdig, maar ook voor jou fijne Pasen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 16:03
Hallo HUE fan's,
Ik heb een niet ambi light TV en wil graag middels de HUE sync box de kleuren op mijn TV ook buiten mijnTV zichtbaar maken. Het liefst maak ik gebruik van LED strips en niet van de play.

Ik lees echter op andere kanalen dat de 4 kanten niet afzonderlijk een kleur kunnen weergeven.
Het schijnt zo te zijn dat de onder en bovenkant altijd hetzelfde is.

Iemand hier ervaring mee en is dit storend?
Lijkt mij wel raar dat wanneer je bv naar een strand kijkt de boven en onderkant geel (zand) is en niet geel en blauw (water).

Dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ChrisVrolijk schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:33:
Hallo HUE fan's,
Ik heb een niet ambi light TV en wil graag middels de HUE sync box de kleuren op mijn TV ook buiten mijnTV zichtbaar maken. Het liefst maak ik gebruik van LED strips en niet van de play.

Ik lees echter op andere kanalen dat de 4 kanten niet afzonderlijk een kleur kunnen weergeven.

Lijkt mij wel raar dat wanneer je bv naar een strand kijkt de boven en onderkant geel (zand) is en niet geel en blauw (water).

Dank voor de reacties.
De LED strip heeft maar 1 zone en kan dus 1 kleur weergeven. Vandaar dat die Play Bars er zou, en ik zou die dus ook gewoon halen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
ChrisVrolijk schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:33:
Hallo HUE fan's,

Dank voor de reacties.
Als jij 4 verschillende kanten wil weergeven zal je 4 verschillende ledstrips moeten hebben, de leds in een ledstrip kunnen niet afzonderlijk van elkaar gestuurd worden. Ga je dus met 1 ledstrip 4 kantjes bestrijken krijg je maar 1 kleur..Zo mooi als bij de ingebouwde ambilights (Philips TV) zal je het nooit krijgen met zo'n box. Daarom wacht ik wel tot mijn TV ooit eens vervangen moet worden. Veel te dure grap alles bij elkaar is mijn mening athans..

[ Voor 10% gewijzigd door Birdy D op 14-04-2020 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert1l
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09-2024
woekele schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:26:
[...]

Om hier nog even op terug te komen. De wippen voor de friends of hue schakelaars zijn heel anders dan normale wippen. De enkele wip zal dus ook 'speciaal' zijn, waardoor deze alleen links of rechts indrukt, maar niet allebei tegelijk.

[...]

Hmmm, bijzonder... ik zal even zoeken in dit topic of je ergens omschreven hebt hoe je dat gedaan hebt :D

Edit: als ik het goed zie, heb jij de methode gebruikt waarbij je je bridge moest resetten en dan je bridge opneemt in het netwerk van de remote? En die ene remote laat je altijd alle lampen aan gekoppeld (noem je master remote?) en andere remotes kopieer je dan van de master en ontkoppel je alle lampen behalve de lampen die je ermee wil bedienen?

Er is een manier om je afstandsbedieningen dezelfde key te geven als je hier bridge. Dan werkt het prima samen. Heb ik ook gedaan volgens deze stappen:
YouTube: How to: LivingColors remote on Philips Hue WITHOUT resetting bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Bert1l schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:34:
Er is een manier om je afstandsbedieningen dezelfde key te geven als je hier bridge. Dan werkt het prima samen. Heb ik ook gedaan volgens deze stappen:
YouTube: How to: LivingColors remote on Philips Hue WITHOUT resetting bridge
Ik heb dit ook al geprobeerd, maar het is mij niet gelukt!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ga ik later vandaag nog even proberen en laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert1l
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09-2024
funske schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:47:
[...]

Ik heb dit ook al geprobeerd, maar het is mij niet gelukt!
Het is inderdaad wel even/flink prutsen. Bij een van m'n twee afstandsbedieningen ging het makkelijk. De andere ben ik echt lang mee bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 10:33
Hebben jullie ook ooit gehad dat de batterijen van de bewegingssensor elke 3 tot 5 dagen moeten worden vervangen? Ik heb een dikke 2 weken geleden een tweede IMS besteld en al enkele dagen na installatie begon hij te mekkeren over de batterij.

Aanvankelijk dacht ik dat de meegeleverde batterijen gewoon slecht waren. Geen probleem want ik heb hier zo 10 Eneloops liggen.

Toen dacht ik ok, misschien moet ik hem niet bij een stopcontact in de buurt hangen.

Echter blijft het probleem aanhouden. Met verschillende batterijen. Zowel Alkaline als mijn Eneloops. De oplader met statusindicator vindt ook dat de battetijen bijna leeg zijn, dus het lijkt me geen false positive.

De firmware is helemaal up2date.

Komt dit iemand bekend voor? Is er iets aan te doen? Of maar gewoon garantie claimen?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:31:
Hebben jullie ook ooit gehad dat de batterijen van de bewegingssensor elke 3 tot 5 dagen moeten worden vervangen? Ik heb een dikke 2 weken geleden een tweede IMS besteld en al enkele dagen na installatie begon hij te mekkeren over de batterij.

Aanvankelijk dacht ik dat de meegeleverde batterijen gewoon slecht waren. Geen probleem want ik heb hier zo 10 Eneloops liggen.

Toen dacht ik ok, misschien moet ik hem niet bij een stopcontact in de buurt hangen.

Echter blijft het probleem aanhouden. Met verschillende batterijen. Zowel Alkaline als mijn Eneloops. De oplader met statusindicator vindt ook dat de battetijen bijna leeg zijn, dus het lijkt me geen false positive.

Komt dit iemand bekend voor? Is er iets aan te doen? Of maar gewoon garantie claimen?
Garantie claimen, hangt hier al twee maanden zonder problemen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Even hulp nodig bij probleem met routines. Probleem is dat zodra ik mijn bewegingssensor gebruik, routine 'zonsondergang' niet meer lijkt te werken bij tuinverlichting. Bedoeling is dus dat tuinverlichting aangaat bij zonsondergang, en dat die om 22u30 terug uit gaat. Vanaf 23u wil ik dan dat bewegingssensor tuinverlichting aanzet bij beweging.

Routines :
1) "zonsondergang tuin" , tuin "aan" met specifiek kleurschema (10 spots)
2) "tuin uit", tuinverlichting uit om 22u30

Accessoires :
1) bewegingssensor, overdag (tussen 6u en 23u) > niks doen (zwart met wit streepje), na 10min terugkeren naar vorige status. 's nachts (tussen 23u en 6) > bij beweging kleurschema "helder", na 5min terugkeren naar vorige status

Als ik dit zo instel, dan blijkt de 'zonsondergang' routine niet meer te werken, en hangt tuinverlichting blijkbaar enkel af van de sensor. Overdag gebeurt er dan niks, en als ik na 23u in tuin loop, gaat verlichting inderdaad aan. Maar de andere routine "zonsondergang" wordt hierdoor blijkbaar genegeerd. Als ik de sensor uitschakel, dan werkt de zonsondergang routine wél.

Iemand idee hoe dit te fixen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Bert1l schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:25:
[...]

Het is inderdaad wel even/flink prutsen. Bij een van m'n twee afstandsbedieningen ging het makkelijk. De andere ben ik echt lang mee bezig geweest.
Het is hier gelukt! Kan nu inderdaad met de LC-remote de LC-lamp en een normale hue-lamp in de kamer bedienen en diezelfde 2 ook via de app of smart buttons bedienen. Tof.

Enige wat opvalt, als ik de LC-lamp en normale hue-lamp uitschakel met de LC-remote, dan duurt het best lang (10 seconden) voor de bridge/app 'doorheeft' dat de normale hue-lamp uit staat. Met als gevolg dat een druk op een smart button binnen die 10 seconden de lamp niet inschakelt. Maar goed, valt mee te leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Probeer het eens met niet oplaadbare batterijen :)
8)7 |:( :z

Lijkt me dan een defect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
lapino schreef op woensdag 15 april 2020 @ 07:48:
Even hulp nodig bij probleem met routines. Probleem is dat zodra ik mijn bewegingssensor gebruik, routine 'zonsondergang' niet meer lijkt te werken bij tuinverlichting. Bedoeling is dus dat tuinverlichting aangaat bij zonsondergang, en dat die om 22u30 terug uit gaat. Vanaf 23u wil ik dan dat bewegingssensor tuinverlichting aanzet bij beweging.

Routines :
1) "zonsondergang tuin" , tuin "aan" met specifiek kleurschema (10 spots)
2) "tuin uit", tuinverlichting uit om 22u30

Accessoires :
1) bewegingssensor, overdag (tussen 6u en 23u) > niks doen (zwart met wit streepje), na 10min terugkeren naar vorige status. 's nachts (tussen 23u en 6) > bij beweging kleurschema "helder", na 5min terugkeren naar vorige status

Als ik dit zo instel, dan blijkt de 'zonsondergang' routine niet meer te werken, en hangt tuinverlichting blijkbaar enkel af van de sensor. Overdag gebeurt er dan niks, en als ik na 23u in tuin loop, gaat verlichting inderdaad aan. Maar de andere routine "zonsondergang" wordt hierdoor blijkbaar genegeerd. Als ik de sensor uitschakel, dan werkt de zonsondergang routine wél.

Iemand idee hoe dit te fixen?
Bij mij werkt het allemaal wel, bij jou lijken ze elkaar te overlappen oid..routines klopt dat heb ik ook zo alleen met andere tijden. Beweginssensor resettten via app. Daarna je app weer instellen. 1) sensor overdag (tussen 6u en 22.30u) < Niks doen>Uit. 2) s'nachts (tussen 22.30u en 6u)< bij beweging helder< na 10 minuten op Uit. Als je dit hebt ingesteld hou er rekening mee dat alles bij de volgende cyclus van de Bridge pas gaat werken. Dus stel je het nu in, dan werkt het morgen pas. Cyclus vd Bridge werkt tot 0.00 daarna start de nieuwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Zal vanavond nog eens zien, beetje lastig testen omdat je 'zonsondergang' niet kan simuleren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
lapino schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:23:
Zal vanavond nog eens zien, beetje lastig testen omdat je 'zonsondergang' niet kan simuleren natuurlijk.
vanavond instellen, zou het morgen moeten werken (hoop ik;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 17:45
Ik wil deze weken mijn tuinverlichting aan gaan leggen met Hue. Echter ga ik met de 40W niet toe komen, en de 100W komt minimaal eind April, of zelfs in Mei. Kan ik ook gewoon een externe buitenvoeding gebruiken, aangezien hue standaard aansluitingen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Ik heb een dikke 2 weken geleden een tweede IMS besteld en al enkele dagen na installatie begon hij te mekkeren over de batterij.
Geen idee wat jij met een IMS bedoelt? Een Hue Motion Sensor; een HMS misschien?
Als je de Motion sensor bedoelt, zou ik deze zeker gaan reclameren. Mijn allereerste HMS heb ik al ruim 2,5 jaar en heb nog nooit de batterij vervangen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 10:33
@funske Indoor Motion Sensor :).

Maar inderdaad, heb een retour aangevraagd.

[ Voor 42% gewijzigd door HarmoniousVibe op 15-04-2020 13:06 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubamichel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:42
Heeft iemand wel eens meegemaakt dat een routine (op een bepaalde tijd aan en weer uit) spontaan verdwijnt? Ik heb het nu al een aantal keer gehad dat een routine voor een Hue Smart Plug spontaan verdwenen is. Die gaat dan ook niet meer automatisch aan / uit. Had gehoopt dat je ergens logging uit kon lezen in de bridge maar helaas zit dat er niet in.

Wel contact gehad met de helpdesk van Signify maar meer suggesties dan 'ruim je bridge eens op' en 'installeer de app eens opnieuw'' heb ik niet gekregen. Heb de bridge ook nog niet opgeruimd want dan ben ik alle scenes kwijt. Met andere routines heb ik overigens geen enkel probleem. Die blijven het gewoon doen.

Theo74: Ik had inderdaad nog wat Hue Labs routines, die heb ik voor de zekerheid maar eens verwijderd. Tevens heb ik nogal wat andere koppelingen verwijderd die in https://account.meethue.com/apps tegenkwam. Misschien dat via die apps wat ongewild gebeurde.

[ Voor 17% gewijzigd door scubamichel op 15-04-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
BrcBas schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:59:
Ik wil deze weken mijn tuinverlichting aan gaan leggen met Hue. Echter ga ik met de 40W niet toe komen, en de 100W komt minimaal eind April, of zelfs in Mei. Kan ik ook gewoon een externe buitenvoeding gebruiken, aangezien hue standaard aansluitingen heeft?
Dan moet je een IP67 buiten bestendige voeding nemen die 24 volt gelijkspanning (24VDC) geeft en dan bijvoorbeeld 100W. Een paar bladzijden terug in dit topic toevallig besproken, zoek even op mijn naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
scubamichel schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:31:
Heeft iemand wel eens meegemaakt dat een routine (op een bepaalde tijd aan en weer uit) spontaan verdwijnt? Ik heb het nu al een aantal keer gehad dat een routine voor een Hue Smart Plug spontaan verdwenen is. Die gaat dan ook niet meer automatisch aan / uit. Had gehoopt dat je ergens logging uit kon lezen in de bridge maar helaas zit dat er niet in.

Wel contact gehad met de helpdesk van Signify maar meer suggesties dan 'ruim je bridge eens op' en 'installeer de app eens opnieuw'' heb ik niet gekregen. Heb de bridge ook nog niet opgeruimd want dan ben ik alle scenes kwijt. Met andere routines heb ik overigens geen enkel probleem. Die blijven het gewoon doen.
Het 'kan' zijn dat je ooit een HUE Labs formule hebt gebruikt of getest die routines verstoort.
Je kunt eventueel in je Bridge kijken via internet - My Hue, of daar vreemde formules staan.

Het advies van Signify om je Bridge de "Opruimen" acties te geven is inderdaad een paardemiddel.
Mogelijk dat men dit vrij snel adviseerd omdat dit zelfs voor leken te doen is en al veel op kan lossen.
Je begint echt met een schone lij maar het kost daardoor mogelijk wel aardig wat her-programmeren.
In mijn geval een keer moeten doen met haperende tijd-routines maar sinds dien geen storing meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 26-09 17:51

RammY

Dát!

Iemand een adresje/site waar de Lutron Aurora dimmers te bestellen zijn?
Ik kan niks vinden wat (buiten Ebay om) naar Nederland verstuurd :(

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 21:18
Ik ben de laatste tijd ook met Hue begonnen (denk in december mijn eerste lamp e27 bulbje). Sindsdien gestaag naar 14 lampen, een paar dimmers, smatplugs en ledstrips... Het is een verslaving geworden en heeft best al geld gekost.

Heb mijn Ambilight TV op mijn bureau beneden tevens gekoppeld aan wat GU10 spotjes en daar nog een ledstrip ook. Ben wel content van het effect.

Hier even een demo gemaakt ervan met een oude PS3 game welke daar ideaal voor geschikt is!
https://photos.app.goo.gl/eAQ2QpEnFRUggziB8

Ik had het eerst geprobeerd met een plakstrip en wat tweaking/modding maar dat gaf zoveel prul dat ik maar besloten heb een outdoor lightstrip te nemen. Geen gesukkel meer en makkelijk te bevestigen.

Echter, wat ik wel merk is dat als ik alles link via de Philips TV, er toch een kleine lag zit op de lampen, wat ik met de Philips Hue Sync app op pc niet heb. Is dit bij anderen ook zo?

[ Voor 9% gewijzigd door Unrealiac op 15-04-2020 21:12 ]

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Onze Hue Lightstrip lijkt in het midden en stuk van 30cm o.i.d. de rode leds kapot te hebben. Alle kleuren werken prima, maar als rood erbij moet komen, gaat hij in het midden sterk afwijken. Als je hem op rood instelt, is het links en rechts rood, maar in het midden groen. Komen dat soort dingen vaker voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
woekele schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:13:
Onze Hue Lightstrip lijkt in het midden en stuk van 30cm o.i.d. de rode leds kapot te hebben. Alle kleuren werken prima, maar als rood erbij moet komen, gaat hij in het midden sterk afwijken. Als je hem op rood instelt, is het links en rechts rood, maar in het midden groen. Komen dat soort dingen vaker voor?
Klinkt als een manco in de strip zelf.
Je kunt de strip nog handmatig per kleur testen met de app, of het niet aan de aansturing ligt.
Eerder lijkt het mij dat je Signify moet benaderen voor een gevalletje omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
RammY schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:59:
Iemand een adresje/site waar de Lutron Aurora dimmers te bestellen zijn?
Ik kan niks vinden wat (buiten Ebay om) naar Nederland verstuurd :(
De mijne komen van Amazon.com gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

sheane schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:20:
[...]

De mijne komen van Amazon.com gewoon?
En die geeft mij:

Currently, there are no sellers that can deliver this item to your location.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
RammY schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:21:
[...]

En die geeft mij:

Currently, there are no sellers that can deliver this item to your location.
Mogelijk een gevolg van Corona :-( Geen familie in Amerika die het door kan sturen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

sheane schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:26:
[...]

Mogelijk een gevolg van Corona :-( Geen familie in Amerika die het door kan sturen misschien?
Zover ik weet geen familie overzees ;) dus nee helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
RammY schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:28:
[...]

Zover ik weet geen familie overzees ;) dus nee helaas :)
Ik heb de afgelopen 4 weken nog 3 bestellingen in de VS gedaan en die komen gewoon netjes aan met USPS.
Vrachtvluchten tussen de VS en de EU zijn nooit gestopt, wel is het zo dat ze nu langer duren door Covid-19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Theo74 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:51:
[...]

Ik heb de afgelopen 4 weken nog 3 bestellingen in de VS gedaan en die komen gewoon netjes aan met USPS.
Vrachtvluchten tussen de VS en de EU zijn nooit gestopt, wel is het zo dat ze nu langer duren door Covid-19.
Tja maja.. zolang de verkopers niet willen shippen houd het wel op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
RammY schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:52:
[...]

Tja maja.. zolang de verkopers niet willen shippen houd het wel op natuurlijk.
Snap ik, maar ik doelde meer op het feit dat het niet zo is dat ALLE zendingen uit de VS stil liggen door Covid-19. Het zullen enkele verkopers zijn welke niet willen, of niet kunnen leveren. Denk hierbij ook aan vertragingen van eigen bestellingen (uit China), of winkels welke mogelijk in financiele nood zitten en op omvallen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 14:44
Theo74 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:03:
[...]

Snap ik, maar ik doelde meer op het feit dat het niet zo is dat ALLE zendingen uit de VS stil liggen door Covid-19. Het zullen enkele verkopers zijn welke niet willen, of niet kunnen leveren. Denk hierbij ook aan vertragingen van eigen bestellingen (uit China), of winkels welke mogelijk in financiele nood zitten en op omvallen staan.
Dat niet alleen:
Due to increased demand, we temporarily have reduced product selection available for delivery to your region. We are working to improve selection availability as soon as possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:00
Iemand ervaring met de Hue Cher lamp?
Mijn vrouw is binnenkort jarig en vind het heel mooi, ik ook trouwens maar ik heb het in het echt noot gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Ik was ook helemaal in de war met de nieuwe Bluetooth naam. Ik maar zoeken naar lampen zonder Bluetooth, waren er echt heel weinig voor de hoofdprijs. Na dit topic uitgespit te hebben weer helemaal op de hoogte. Ze gaan volgende week met de uitbouw beginnen en daar komen nog wat e27 hue lampen te hangen en verder wil ik ook boven in de slaapkamer gaan doen, icm Amazon echo dot. Daar hebben we nu gu10 fittingen, nu lees ik veel dat ze kunnen piepen dus we gaan daar denk ik nieuwe lamp kopen met e27 fitting en dan een 6 pack aan nieuwe e27 lampen kopen. White Ambiance zal dan prima zijn. Heb nu color maar merk dat er de kleuren vrijwel niet gebruiken.

Ga ik mijn lampen in de slaapkamer wel kunnen besturen vanuit de bridge beneden eigenlijk? Kan ik dat toetsen door een lamp even boven neer te zetten en dan met de app te bedienen, ja toch? Zo makkelijk is het toch? :+

[ Voor 14% gewijzigd door Oekol op 18-04-2020 10:21 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Oekol schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:20:
Ik was ook helemaal in de war met de nieuwe Bluetooth naam. Ik maar zoeken naar lampen zonder Bluetooth, waren er echt heel weinig voor de hoofdprijs. Na dit topic uitgespit te hebben weer helemaal op de hoogte. Ze gaan volgende week met de uitbouw beginnen en daar komen nog wat e27 hue lampen te hangen en verder wil ik ook boven in de slaapkamer gaan doen, icm Amazon echo dot. Daar hebben we nu gu10 fittingen, nu lees ik veel dat ze kunnen piepen dus we gaan daar denk ik nieuwe lamp kopen met e27 fitting en dan een 6 pack aan nieuwe e27 lampen kopen. White Ambiance zal dan prima zijn. Heb nu color maar merk dat er de kleuren vrijwel niet gebruiken.

Ga ik mijn lampen in de slaapkamer wel kunnen besturen vanuit de bridge beneden eigenlijk? Kan ik dat toetsen door een lamp even boven neer te zetten en dan met de app te bedienen, ja toch? Zo makkelijk is het toch? :+
Klopt, neem ‘een’ HUE lamp mee naar de locatie waar je HUE bediening op bereik wilt controleren. Aansluiten en testen maar.
Meestal lukt het wel omdat alle HUE lampen het Zigbee signaal niet alleen ontvangen maar ook weer uitzenden om zo een groter ‘meshed Zigbee netwerk’ met groter bereik te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
chulin schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 00:45:
Iemand ervaring met de Hue Cher lamp?
Mijn vrouw is binnenkort jarig en vind het heel mooi, ik ook trouwens maar ik heb het in het echt noot gezien.
Geen ervaring maar als ik de beoordelingen hier en daar zo lees bv hier https://www.beaumotica.nl...-ambiance-incl-dim-switch

Kan je niet mis kiezen lijkt me ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chulin
Birdy D schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:20:
[...]

Geen ervaring maar als ik de beoordelingen hier en daar zo lees bv hier https://www.beaumotica.nl...-ambiance-incl-dim-switch

Kan je niet mis kiezen lijkt me ;)
Idd goede beoordelingen, had ik al gelezen. Ga waarschijnlijk bestellen ook toevallig bij beaumotica, hele goede ervaring.
Trouwens mijn Hue collectie is vandaag opnieuw groter geworden met een tuinlampje en buitensensor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6yVwHC8HdddwoqP6094A8-qPDpU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mOZHDSpqB9cVF78hHblIaT6y.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
chulin schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:57:
[...]

Idd goede beoordelingen, had ik al gelezen. Ga waarschijnlijk bestellen ook toevallig bij beaumotica, hele goede ervaring.
Trouwens mijn Hue collectie is vandaag opnieuw groter geworden met een tuinlampje en buitensensor.

[Afbeelding]
Die Lucca heb ik ook bij mijn achterdeur hangen, omdat ik hem ook meegenomen heb in mijn tuinverlichting (alles kleur), heb ik er een colour lamp ingezet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Birdy D schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:18:
[...]

Die Lucca heb ik ook bij mijn achterdeur hangen, omdat ik hem ook meegenomen heb in mijn tuinverlichting (alles kleur), heb ik er een colour lamp ingezet..
Lol, ik had een kleur lamp over dus hier ook een Lucca color. Prachtig mooie weer dus nog niet kunnen testen, vanavond zal ik het alles instellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:33

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Uitbreiding!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uyAyxud44vTi_6MWcZkJcgn9ajQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b34dvmqWgfJKP8mleueNOXN2.jpg?f=fotoalbum_medium

Werkt super! Morgen wat testjes doen via Home Assistant met reactie op dubbele kliks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Hier ook super tevreden met de senic gira, werkt perfect 👌
Trouwens, ergens kunnen vinden met korting? 🤪🤪

[ Voor 30% gewijzigd door chulin op 18-04-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Theo74 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:54:
[...]

Klopt, neem ‘een’ HUE lamp mee naar de locatie waar je HUE bediening op bereik wilt controleren. Aansluiten en testen maar.
Meestal lukt het wel omdat alle HUE lampen het Zigbee signaal niet alleen ontvangen maar ook weer uitzenden om zo een groter ‘meshed Zigbee netwerk’ met groter bereik te maken.
Ah super dat moet wel lukken, we hebben een staandelamp met een Hue lamp er in. Gaan we dat vanavond even testen. Wil namelijk niet dat ik op de gang Hue lampen moet hangen (uiteindelijk wel). Dit omdat we naar net een nieuwe dimmer a 60 euro in hebben gehangen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:33

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

chulin schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:35:
https://www.goedkopermets...f-hue-zuiver-wit-mat.html

Klein beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Klein beetje is beter dan niks 👌
Bij beaumotica 2 stuks €66,50 elk (4%korting). Ik heb ze nergens goedkoper gezien maar ik heb 1 nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Oekol schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:40:
[...]

Ah super dat moet wel lukken, we hebben een staandelamp met een Hue lamp er in. Gaan we dat vanavond even testen. Wil namelijk niet dat ik op de gang Hue lampen moet hangen (uiteindelijk wel). Dit omdat we naar net een nieuwe dimmer a 60 euro in hebben gehangen.
Grote kans dat het gewoon goed gaat. In de HUE app onder instellingen - Lampconfiguratie kun je in de gaten houden of een bepaalde lamp zijn verbinding verliest. Dat komt daar in oranje tekst onder de lamp te staan.

Mocht je toch slechte Zigbee dekking hebben dan kun je eventueel een simpele HUE Smart stekker kopen en deze ergens centraal inpluggen voor bijvoorbeeld een schemerlampje of iets. Misschien een beetje overdone maar de Smart stekker werkt zo als ‘repeater’ voor het Zigbee signaal waardoor je wel groter bereik krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Theo74 schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:05:
[...]

Grote kans dat het gewoon goed gaat. In de HUE app onder instellingen - Lampconfiguratie kun je in de gaten houden of een bepaalde lamp zijn verbinding verliest. Dat komt daar in oranje tekst onder de lamp te staan.

Mocht je toch slechte Zigbee dekking hebben dan kun je eventueel een simpele HUE Smart stekker kopen en deze ergens centraal inpluggen voor bijvoorbeeld een schemerlampje of iets. Misschien een beetje overdone maar de Smart stekker werkt zo als ‘repeater’ voor het Zigbee signaal waardoor je wel groter bereik krijgt.
Gisteravond de staande lamp meegenomen naar boven, onze slaapkamer is exact boven de meterkast en dus de hue bridge. Denk dat dat ook wel meespeelt. De verbinding was gisteravond perfect, kon hem zonder problemen aansturen via de app. Wanneer ik een amazon echo dot op het nachtkastje zet kan ik straks die dan ook met spraak aansturen. Leuk spul hoor! Straks gaan we over naar de tuin, volgende week krijgen we een uitbouw en de bestaande lampen zijn al weggehaald. Tzt kijken wat Hue voor ons kan betekenen daar. Allereerst maar even een leuke e27 fitting lamp kopen voor in de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
chulin schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:35:
Ik heb wel last ervan dat ie kort op elkaar het soms niet doet. En de harde "klik" blijft me irriteren...

Heb t nu in HA gekoppeld en werkt op zich best OK als t niet instant hoeft te zijn (werkt dmv polling ipv push) maar als groot nadeel dat ik niet een knop gewoon op "geen room, do nothing" kan zetten. Heb nu maar een room "Fake" aangemaakt met daarin een lamp die niet meer aangesloten is om het systeem te omzeilen...iemand n betere oplossing? (Behalve Deconz :P )

Double press is volgens mij niet ondersteund, wel kort en lang.

[ Voor 4% gewijzigd door Cartman! op 19-04-2020 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
Oekol schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:21:
[...]

Gisteravond de staande lamp meegenomen naar boven, onze slaapkamer is exact boven de meterkast en dus de hue bridge. Denk dat dat ook wel meespeelt.
Maakt niet zoveel uit hoor, het is geen Wifi dat je dicht bij moet zijn. Communiceren via Zigbee de Hue lampen gaan dus van lamp naar lamp en niet allemaal via de Bridge.
Pagina: 1 ... 85 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic