Bij mij geen problemen gevonden tot nu toe, tja, de harde klik is gewoon anders, was een kwestie van wennenCartman! schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:59:
[...]
Ik heb wel last ervan dat ie kort op elkaar het soms niet doet. En de harde "klik" blijft me irriteren...
Heb t nu in HA gekoppeld en werkt op zich best OK als t niet instant hoeft te zijn (werkt dmv polling ipv push) maar als groot nadeel dat ik niet een knop gewoon op "geen room, do nothing" kan zetten. Heb nu maar een room "Fake" aangemaakt met daarin een lamp die niet meer aangesloten is om het systeem te omzeilen...iemand n betere oplossing? (Behalve Deconz)
Double press is volgens mij niet ondersteund, wel kort en lang.
Ik heb net mijn hue bridge 1 vervangen door de versie 2. Echter herkent de bridge V2 al mijn lampen niet. Nou stond de bridge 1 al een tijd stof te happen en niet meer aan de stroom, maar hoe kan het dat hij mijn lampen niet meer herkent? Ook met toevoegen serienummer vindt hij de lampen niet.
Lampen even van het stroom af en dan proberen te koppelen. Dus niet uit doen maar echt even de stekker eruit of het peertje er uit draaien en er weer in.Sbakker1982 schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:06:
Ik heb net mijn hue bridge 1 vervangen door de versie 2. Echter herkent de bridge V2 al mijn lampen niet. Nou stond de bridge 1 al een tijd stof te happen en niet meer aan de stroom, maar hoe kan het dat hij mijn lampen niet meer herkent? Ook met toevoegen serienummer vindt hij de lampen niet.
Voor een projectje wil ik de Hue LED-strips gebruiken. Ik heb er al eentje, met het 'blokje' (starter? controller?) vast aan de strip. Dit is voor m'n project behoorlijk onhandig eigenlijk.
Ik begrijp dat er ook een versie is waarbij de verbinding tussen het blokje en de strip los is, zoals hieronder te zien.
Als ik nu zo'n strip bestel, wat krijg ik dan? Eentje waarbij het blokje vast of los zit? Een versie met los blokje zou m'n leven een stukje eenvoudiger maken
Ik begrijp dat er ook een versie is waarbij de verbinding tussen het blokje en de strip los is, zoals hieronder te zien.
Als ik nu zo'n strip bestel, wat krijg ik dan? Eentje waarbij het blokje vast of los zit? Een versie met los blokje zou m'n leven een stukje eenvoudiger maken

Ter info, als lampen nieuw uit de doos komen (tenzij in starterkit) kan je ze koppelen met elke bridge. Als ze eenmaal gekoppeld zijn dan willen ze alleen met die bridge praten (voorkomt dat de buren zomaar je lampen kunnen bedienen). Je kan de lampen weer "ontkoppelen" door ze uit de bridge te verwijderen met de app (lamp moet nog wel op spanning staan). Of als dat niet meer kan (lamp of bridge al weg) kan je op een andere bridge zoeken met de 6 karakter code die op die lamp staat, die verbreekt koppelingen met eventuele eerdere bridges.Sbakker1982 schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:06:
(technisch gezien worden apparaten "gekoppeld" aan een Zigbee netwerk, maar wilde de beschrijving wat eenvoudiger houden)
Als je een v1 en v2 bridge tegelijk aansluit op je netwerk (misschien moet de v2 bridge factory new zijn) dan krijg je in de Hue app de optie om alles (configuratie en apparaten) te migreren van de v1 naar de v2 bridge. Dat is normaal de makkelijkste manier om van v1 naar v2 te gaan.
Als je v1 bridge nog wel werkt met de lampen is dat misschien een optie?
(blijft raar dat zoeken met serienummer niet werkt)
@Robsato en @Sbakker1982 Er is nog een makkelijker manier om je lampen te resetten zonder bridge. Heb ik onlangs gebruikt en werkte ontzettend eenvoudig. Je hebt wel een dimmer switch nodig.
https://www.the-ambient.com/how-to/reset-philips-hue-1565Bulbs can also be reset if you have an official Philips Hue Dimmer Switch at home. With the light in question powered on, hold the Dimmer Switch close to it and hold down the On and Off buttons together for 10 seconds or so. When the light blinks and then stops blinking, the bulb is reset.
[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 20-04-2020 10:43 ]
Afgebeeld is de oude 'white' versie. Deze is niet meer te krijgen.sOid schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:08:
De losse extension die verkrijg baar is sluit je aan het einde aan. Er is op dit moment geen strip waarbij de controller los kan van de strip (zonder zelf te knutselen).
[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 20-04-2020 11:19 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Je zou ook voor de INNR ledstrip kunnen gaan.
Die heeft nog een heel stuk bekabeling.
Die heeft nog een heel stuk bekabeling.
Deze advertentieplaats is te huur!
@DukeBox Hm, maar bij Conrad zie ik bijvoorbeeld dit. De controller is daar duidelijk los van de LED strip. Of hebben zij een verkeerde productfoto oid gebruikt?

@RammY Thanks, zou kunnen. Ik heb er alleen maar een meter van nodig, dus dat is een beetje zonde. Daarnaast heb ik 3 aparte strips nodig. Het gaat om wandplanken die niet naast elkaar zitten, en ik dus onmogelijk uit 1 lengte kan maken.
Mocht iemand nog alternatieven weten... Hoeft overigens niet per se Hue compatible te zijn, zolang het maar Zigbee is. Ik heb een Conbee zigbee stick waarop ik alles aansluit.

@RammY Thanks, zou kunnen. Ik heb er alleen maar een meter van nodig, dus dat is een beetje zonde. Daarnaast heb ik 3 aparte strips nodig. Het gaat om wandplanken die niet naast elkaar zitten, en ik dus onmogelijk uit 1 lengte kan maken.
Mocht iemand nog alternatieven weten... Hoeft overigens niet per se Hue compatible te zijn, zolang het maar Zigbee is. Ik heb een Conbee zigbee stick waarop ik alles aansluit.
De Innr strip kun je prima inkorten en bestaat standaard al uit 2 stuks.
Ook heeft de controller de mogelijkheid om 2 strips aan te sluiten.
Sowieso is de Innr strip in kortere gedeeltes te knippen dan de Philips led strip.
Sowieso is de Innr strip in kortere gedeeltes te knippen dan de Philips led strip.
Deze advertentieplaats is te huur!
Die bestaat wel, of liever, bestond(?) Ik heb er in ieder geval 2 van hier thuis. Gewoon de kleurenversie.sOid schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:37:
@DukeBox Hm, maar bij Conrad zie ik bijvoorbeeld dit. De controller is daar duidelijk los van de LED strip. Of hebben zij een verkeerde productfoto oid gebruikt?
Conrad wil nog weleens partijen gereviseerde hue hebben, misschien heb je geluk en zit er nog een oud model bij.
@sOid Misschien is er een nieuwere versie maar ik ken ze alleen waar het vast zit. Ik denk zelf dat de product foto niet klopt. EAN en model nummer is in ieder geval ongewijzigd sinds 2017.
Oh, dat is wel een enorm pluspunt om 2 strips op 1 controller aan te sluiten. Ik ga me er 's verder in verdiepen, dank!RammY schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:41:
De Innr strip kun je prima inkorten en bestaat standaard al uit 2 stuks.
Ik denk dat we op basis van @dragon2 dus kunnen concluderen dat het om een ouder model van hetzelfde product gaat. Dit las ik ook op Reddit.
De mijne heb ik in 2018 gekocht denk ik. Zowel de stekker als de controller kan los. Ik heb het 6aderige kabeltje tussen de controller en de strip zelf een keer moeten vervangen door dit, want, kitten.DukeBox schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:44:
@sOid Misschien is er een nieuwere versie maar ik ken ze alleen waar het vast zit. Ik denk zelf dat de product foto niet klopt. EAN en model nummer is in ieder geval ongewijzigd sinds 2017.
edit: de onderste 2 plaatjes geven in die link al aan dat er 2 versies zijn.
Litcessory heeft nog veel meer handige kabels natuurlijk, voor splitten enzo. Dat hebben de osrams dan weer niet meen ik (wel wordt er al eea aan handig kabelspul meegelevert).
[ Voor 4% gewijzigd door dragon2 op 20-04-2020 12:08 ]
Stom dat er dan 2 versies van zijn, dat het los kan zou zoveel handiger zijn als je e.e.a. netjes wilt wegwerken.dragon2 schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:03:
De mijne heb ik in 2018 gekocht denk ik. Zowel de stekker als de controller kan los.
Mogelijk hebben ze het veranderd omdat mensen per ongeluk de verkeerde kant afknipten ?
Ik heb een mooie set Hue Lily tuinlampen gekocht. Helaas kan ik geen kabel meer onder de grond trekken richting een andere bloembak en dien ik daar een extra adapter 24V / 40W (40 euro) voor aan te schaffen. Zijn er alternatieven voor?
Ik heb dit weekend de "Hue Outdoor Turaco Sokkel" geïnstalleerd en aangesloten.
Na dat ik de stroom erop heb gezet kon de app de lampen niet vinden ....
Serie nummer lampen opgezocht, nog niks gevonden.
Zal ook eens zomaar vanzelf werken grrr...
Affein ten einderaad de een zuil open gemaakt.... Zit de lamp er netjes in .... ingepakt in karton .... HAHAHAHA
Na dat ik hem er had in geschroefd, werkte het natuurlijk ....
Wat wel tegenvalt is dat er de goedkoopste lamp in zit (wit alleen dimmen).... heb ik net de rest van de tuin geupgrade van klikaan/uit naar full color hue + lily spots....
Net nog een "Floodlight Discover" en een outdoor sensor gekocht kijken of dat bevalt. ( Bij amazon.de, toch goedkoper, en ze hadden de color versie, in Nederland niet)
Na dat ik de stroom erop heb gezet kon de app de lampen niet vinden ....
Serie nummer lampen opgezocht, nog niks gevonden.
Zal ook eens zomaar vanzelf werken grrr...
Affein ten einderaad de een zuil open gemaakt.... Zit de lamp er netjes in .... ingepakt in karton .... HAHAHAHA
Na dat ik hem er had in geschroefd, werkte het natuurlijk ....
Wat wel tegenvalt is dat er de goedkoopste lamp in zit (wit alleen dimmen).... heb ik net de rest van de tuin geupgrade van klikaan/uit naar full color hue + lily spots....
Net nog een "Floodlight Discover" en een outdoor sensor gekocht kijken of dat bevalt. ( Bij amazon.de, toch goedkoper, en ze hadden de color versie, in Nederland niet)
~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin
Heb je een foto van het resultaat? Ik ben wel eens benieuwd hoe deze eruit ziet in een echte omgeving ipv op de Philips marketing afbeeldingen.WoudseHoeve schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:49:
Ik heb dit weekend de "Hue Outdoor Turaco Sokkel" geïnstalleerd en aangesloten.
...
Draadloze stroom bestaat helaas niet.Ditmar schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:46:
Ik heb een mooie set Hue Lily tuinlampen gekocht. Helaas kan ik geen kabel meer onder de grond trekken richting een andere bloembak en dien ik daar een extra adapter 24V / 40W (40 euro) voor aan te schaffen. Zijn er alternatieven voor?
Dus ja, hoe zou je het anders willen doen? Je hebt sowieso stroom nodig en of dat nou 24V of 220V is, je hebt dus een kabel nodig. Heb je bij die andere bloembak wel 220? Ja dan zou ik een extra adapter kopen.
Ik heb hetzelfde "probleem" gehad maar ik was totaal niet van plan om ongeveer 6 meter straat plus gras eruit te halen dus heb gewoon een extra adapter gekocht.
Vervolgens kun je beide in 1 dezelfde scene opnemen.
PJDW schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:39:
[...]
Heb je een foto van het resultaat? Ik ben wel eens benieuwd hoe deze eruit ziet in een echte omgeving ipv op de Philips marketing afbeeldingen.
:strip_exif()/f/image/ZOX9jJLbdp3fWOpLHgQCQnUF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ze op een 30x30 tegel vast geschroefd en daar ook een gat ingeboord voor de kabel.
Nog een: ( het is de korte versie, vind ik wel zo beschaafd.
:strip_exif()/f/image/1QPAW1Go0BO2jN1wYpTXH9FW.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je goed kijkt zie je nog een lily staan ....
Zal kijken of ik nog een sfeer foto kan maken als het donker is.....
[ Voor 33% gewijzigd door WoudseHoeve op 20-04-2020 16:19 . Reden: montage + 2de foto ]
~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin
Er is stroom aanwezig, bedoel eigenlijk of er een alternatieve adapter / voeding is (ander merk).megaleo schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:57:
[...]
Draadloze stroom bestaat helaas niet.![]()
Dus ja, hoe zou je het anders willen doen? Je hebt sowieso stroom nodig en of dat nou 24V of 220V is, je hebt dus een kabel nodig. Heb je bij die andere bloembak wel 220? Ja dan zou ik een extra adapter kopen.
Ik heb hetzelfde "probleem" gehad maar ik was totaal niet van plan om ongeveer 6 meter straat plus gras eruit te halen dus heb gewoon een extra adapter gekocht.
Vervolgens kun je beide in 1 dezelfde scene opnemen.
Afgelopen weekend 3 Lily’s gekocht, deze staan nu mooi te pronken in de woonkamer. Hier heb ik ze namelijk ook geüpdatet en getest, werkt perfect. Nu zou ik graag willen weten wat beter of eventueel voordeliger is.
Mijn dichtstbijzijnde stopcontact ligt ongeveer 10m bij mijn tuinplek vandaan waar ik ze wil hebben. Kan ik beter 2x de Philips verlengkabel van 5m kopen of de stroomkabel verlengen vanaf de muur om de 10m op deze manier te overbruggen.
De reden dat ik dit ook vraag is omdat ik wellicht in de toekomst mijn tuinhuis verlicht wil hebben met een Lily Xl en deze staat ook 10m verderop. Ik heb namelijk gelezen dat je maximaal 35m kabel kan gebruiken.
Mijn dichtstbijzijnde stopcontact ligt ongeveer 10m bij mijn tuinplek vandaan waar ik ze wil hebben. Kan ik beter 2x de Philips verlengkabel van 5m kopen of de stroomkabel verlengen vanaf de muur om de 10m op deze manier te overbruggen.
De reden dat ik dit ook vraag is omdat ik wellicht in de toekomst mijn tuinhuis verlicht wil hebben met een Lily Xl en deze staat ook 10m verderop. Ik heb namelijk gelezen dat je maximaal 35m kabel kan gebruiken.
Als het goed is zit bij de lily's al een 5 meter kabel, hoef je er eentje bij te kopen. Je geeft het antwoord al een klein beetje zelf :-) Toekomst de XL plus dat je idd 35 meter kan.. Dus zou ik voor de verlengkabel gaan..Nostordici schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:58:
Afgelopen weekend 3 Lily’s gekocht, deze staan nu mooi te pronken in de woonkamer. Hier heb ik ze namelijk ook geüpdatet en getest, werkt perfect. Nu zou ik graag willen weten wat beter of eventueel voordeliger is.
Je kunt ook voor 2 tientjes een GLEDOPTO RGB-CCT controller kopen en hier voor 2 tientjes en rol van 5 meter RGB-CCT ledstrip bij nemen. Samen met een 24V gelijkstroom trafo van misschien ook 2 tientjes heb je voor €60,00-€70,00 een hele nette 100% HUE compatible color-ambiance ledstrip van maar liefst 5 meter. De ledstrip zelf is per 10cm in te korten.sOid schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:37:
[Afbeelding]
En wil je het buiten gebruiken dan heb je voor een paar Euro meer de IP67 versie ledstrip in siliconen, net zoals de originele HUE ledstrip.
Ik heb deze set vaker toegepast en het werkt perfect, zonder enige moeite of haperen. De HUE app ziet de GLEDOPTO controller als een dimbare wit-warm wit/kleur lamp die je kunt hernoemen en prima mee doet met al je HUE app scenes en instellingen.
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
Tja als die xl de andere kant op gaat is het antwoord simpel....Nostordici schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:58:
Maar ligt ook waar je dat 2de stopcontact kwijt kan, of dat een beetje netjes is, er liggen dan ook 2 voedingsblokken naast. Maar als je nog meer wilt kunnen aansluiten moet je gewoon extra stopcontracten maken.
Ik heb een extra verlangkabel gekocht (voor 5 Lilys's) , mooi waterdichte connectors (ingraven) en de voeding blijft uit beeld.
@Theo74 Dank je, ga ik naar kijken. De maximale lengte die ik nodig heb is niet zo spannend, maar omdat ik het in blinde planken aan beide kanten van m'n afzuigkap wil maken, moet het in meerdere stukken worden opgedeeld.
Daarnaast zitten de stopcontacten onder de plint van de keukenkastjes. In de muur heb ik een PVC-buis gefreesd zodat de verlichting op de juiste hoogte komt. Dat is het fijne van de Hue; de relatief lange losse draad tussen de controller en de trafo. Die kan ik prima door de PVC-buis trekken.
Idealiter heb ik dus een Zigbee ledstrip met controller waarop ik meerdere strips kan aansluiten, maar met een dun lang snoertje tussen de controller en de daadwerkelijke strip.
Daarnaast zitten de stopcontacten onder de plint van de keukenkastjes. In de muur heb ik een PVC-buis gefreesd zodat de verlichting op de juiste hoogte komt. Dat is het fijne van de Hue; de relatief lange losse draad tussen de controller en de trafo. Die kan ik prima door de PVC-buis trekken.
Idealiter heb ik dus een Zigbee ledstrip met controller waarop ik meerdere strips kan aansluiten, maar met een dun lang snoertje tussen de controller en de daadwerkelijke strip.
De XL zou dezelfde kant op gaan, maar ik denk dat ik hier van af zie en alleen ga verlengen vanaf de muur met 10m Philips kabel. Voor nu zijn 3 Lily’s ook primaWoudseHoeve schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:55:
[...]
Tja als die xl de andere kant op gaat is het antwoord simpel....
Maar ligt ook waar je dat 2de stopcontact kwijt kan, of dat een beetje netjes is, er liggen dan ook 2 voedingsblokken naast. Maar als je nog meer wilt kunnen aansluiten moet je gewoon extra stopcontracten maken.
Ik heb een extra verlangkabel gekocht (voor 5 Lilys's) , mooi waterdichte connectors (ingraven) en de voeding blijft uit beeld.
Weet iemand hoe het komt dat als ik met de fysieke schakelaar het ligt aan en uit doe, dat hij in de hue app op “aan” blijft staan?
Welke voeding heb jij besteld? Want ik twijfel welke ik nodig heb voor 5m strip. Heb trouwens de 12v variant gekozen zag ik. Maakt dat nog uit? 12v of 24v?(wel qua voeding natuurlijk)Theo74 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:40:
[...]
Je kunt ook voor 2 tientjes een GLEDOPTO RGB-CCT controller kopen en hier voor 2 tientjes en rol van 5 meter RGB-CCT ledstrip bij nemen. Samen met een 24V gelijkstroom trafo van misschien ook 2 tientjes heb je voor €60,00-€70,00 een hele nette 100% HUE compatible color-ambiance ledstrip van maar liefst 5 meter. De ledstrip zelf is per 10cm in te korten.
En wil je het buiten gebruiken dan heb je voor een paar Euro meer de IP67 versie ledstrip in siliconen, net zoals de originele HUE ledstrip.
Ik heb deze set vaker toegepast en het werkt perfect, zonder enige moeite of haperen. De HUE app ziet de GLEDOPTO controller als een dimbare wit-warm wit/kleur lamp die je kunt hernoemen en prima mee doet met al je HUE app scenes en instellingen.
Als jij met fysieke schakelaar een gewone aan / uit schakelaar bedoelt, lijkt me dat wel logisch. De bridge weet niet dat jij d.m.v. de schakelaar de stroom er af gehaald hebt......... Voor de bridge is hij nog gewoon aan!Sbakker1982 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:45:
Weet iemand hoe het komt dat als ik met de fysieke schakelaar het ligt aan en uit doe, dat hij in de hue app op “aan” blijft staan?
Have Fun Funske
Nee, als hij 12V is, de juiste polariteit heeft en genoeg ampère kan leveren is het prima. Je zult de 12V waarschijnlijk minder ver kunnen verlengen dan de 24V-variant.2Swift schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:02:
[...]
Welke voeding heb jij besteld? Want ik twijfel welke ik nodig heb voor 5m strip. Heb trouwens de 12v variant gekozen zag ik. Maakt dat nog uit? 12v of 24v?(wel qua voeding natuurlijk)
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Heb je een betrouwbare website waar ik de juiste kan bestellen? Weet je toevallig de maten van de plug. Gledopto zelf stuurt geen voeding mee zie ik....HarmoniousVibe schreef op woensdag 22 april 2020 @ 06:45:
[...]
Nee, als hij 12V is, de juiste polariteit heeft en genoeg ampère kan leveren is het prima. Je zult de 12V waarschijnlijk minder ver kunnen verlengen dan de 24V-variant.
De RBG-CCT ledstrip is dacht ik 15-20 Watt per meter maar dit geldt voor de situatie waarbij alle leds 100% aan zijn, dus rood, groen, blauw, wit en warm-wit allemaal op 100% aan en dat gebeurd nooit.2Swift schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:02:
[...]
Welke voeding heb jij besteld? Want ik twijfel welke ik nodig heb voor 5m strip. Heb trouwens de 12v variant gekozen zag ik. Maakt dat nog uit? 12v of 24v?(wel qua voeding natuurlijk)
Ik heb de ledstrip ooit gemeten in tal van verschillende kleuren en kwam tot de conclusie dat voor 5 meter ledstrip in 24 volt een 24 volt gelijkstroom voeding van 50-75 Watt meer dan voldoende is.
Neem bij voorkeur een goed merk (led)voeding, zoals van MeanWell. Deze zijn ca. €20,00-30,00 per stuk.
Tal van webshops verkopen deze voedingen, daar hoef je niet lang naar te zoeken.
Als je de 12 volt versie ledstrip hebt gekozen dan heb je kans dat je niet zoals bij de 24 volt versie per 10cm kan inkorten maar per 15-20cm. Op zich hoeft dit geen groot probleem te zijn.
Ik prefereer 24 volt omdat er dan minder stroom door de ledstrip en de voedingslijn loopt. En met hogere spanning kun je ook langere afstanden overbruggen. Maar goed, in de meeste standaard gevallen doet de 12 volt versie het ook prima.
En na een paar seconden zie je in de HUE app onder instellingen - lampconfiguratie "onbereikbaar" onder de betreffende lamp staan. Omdat de verbinding met de Bridge is verbroken doordat je de spanning van de lamp hebt afgehaald.funske schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:20:
[...]
Als jij met fysieke schakelaar een gewone aan / uit schakelaar bedoelt, lijkt me dat wel logisch. De bridge weet niet dat jij d.m.v. de schakelaar de stroom er af gehaald hebt......... Voor de bridge is hij nog gewoon aan!
Deze manier van schakelen is 'mogelijk' maar ik prefereer hem niet. Neem gewoon een FoH schakelaar, of HUE Smart Button.
Je kunt de RGB-CCT ledstrip zelf sowieso niet verlegen boven de 5 meter, dan kunnen de printsporen op de ledstrip niet aan. Die zouden verbranden bij te veel stroom.HarmoniousVibe schreef op woensdag 22 april 2020 @ 06:45:
[...]
Nee, als hij 12V is, de juiste polariteit heeft en genoeg ampère kan leveren is het prima. Je zult de 12V waarschijnlijk minder ver kunnen verlengen dan de 24V-variant.
In de praktijk zet je de RGB-CCT controller direct achter de ledstrip en voed je de RGB-CCT controller met 2 aderig snoer vanuit de voeding die verder weg mag staan.
Je kunt de voedingslijn van de voeding naar de naar de RGB-CCT controller wel gewoon verlengen. Al moet je met 12 volt en een redelijke stroom wel snoer met dikkere aders gebruiken om het spanningsverlies enigszins te compenseren.
[ Voor 3% gewijzigd door Theo74 op 22-04-2020 09:18 ]
Iemand een idee hoe dit in een Jung LS990 te krijgen? Heb al wel de handleiding gevonden, maar de montage bracket/adapter is nergens te vinden/bestellen.Beekforel schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:20:
Uitbreiding!
[Afbeelding]
Werkt super! Morgen wat testjes doen via Home Assistant met reactie op dubbele kliks.
They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!
Ik heb 5.5 x 2.1 DC. Wel met 24V, maar dat is dezelfde maat als ook verkocht wordt op 12V. Beide moeten immers in de Gledopto passen. Ik heb een complete Zigbee-set met LED-strip, controller en alle toebehoren gekocht, maar ze verkopen de trafo's ook los. Ik wil verder geen reclame maken, heb geen belang bij de site en uit China kun je vast veel goedkoper zo'n ding kopen, maar deze heb ik.2Swift schreef op woensdag 22 april 2020 @ 07:26:
[...]
Heb je een betrouwbare website waar ik de juiste kan bestellen? Weet je toevallig de maten van de plug. Gledopto zelf stuurt geen voeding mee zie ik....
@Theo74 ligt dat er niet maar net aan hoevel LEDs per meter je hebt?
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Nu ze branden:PJDW schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:39:
[...]
Heb je een foto van het resultaat? Ik ben wel eens benieuwd hoe deze eruit ziet in een echte omgeving ipv op de Philips marketing afbeeldingen.
:strip_exif()/f/image/TNuvBLyt1H4B1u5Cb0c3GkHG.jpg?f=fotoalbum_large)
Let ook op de verlichte voor gevel (5x lily's) en de lampen langs de zij gevel. HUE color. Erg leuk met de kerst waren ze rood
Is dit anders dan de schakelaar zelf samenstellen met een Gira-schakelaar en de ingewanden van een Hue tap?Beekforel schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:20:
Uitbreiding!
[Afbeelding]
Werkt super! Morgen wat testjes doen via Home Assistant met reactie op dubbele kliks.
Dat heb ik nu namelijk gedaan bij 1 schakelaar, maar ik heb er nog 3 nodig. Dus vraag me af voor welke oplossing ik moet gaan (ik heb wel al extra schakelaartjes van Gira, dus heb alleen nog 3 Hue Taps nodig...)
Op de verpakking van de RGB-CCT ledstrip zit een sticker met daarop de gegevens. Hier staat wat de ledstrip per meter aan vermogen gebruikt. In het geval van de RGB-CCT (kleur plus wit-warm wit) is het opgegeven vermogen uitzonderlijk hoog, tot wel 20W per meter. Dit komt omdat de fabriek verplicht is om het maximaal opgenomen vermogen te vermelden wat de ledstrip kan trekken. In dit geval als alle kleuren plus wit en warm wit 100% aanstaan. En dat gebeurd dus nooit. Houd rekening met ca. 10-15W per meter aan vermogen dan zit je safe.HarmoniousVibe schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:20:
[...]
Ik heb 5.5 x 2.1 DC. Wel met 24V, maar dat is dezelfde maat als ook verkocht wordt op 12V. Beide moeten immers in de Gledopto passen. Ik heb een complete Zigbee-set met LED-strip, controller en alle toebehoren gekocht, maar ze verkopen de trafo's ook los. Ik wil verder geen reclame maken, heb geen belang bij de site en uit China kun je vast veel goedkoper zo'n ding kopen, maar deze heb ik.
@Theo74 ligt dat er niet maar net aan hoevel LEDs per meter je hebt?
De GLEDOPTO RGB-CCT controller heeft zowel een standaard 12/24V adapterplug voor zijn eigen 12/24V voeding, als ook twee losse [+] [-] aansluitingen waar je losse draadjes in kunt stoppen. Palletje bovenop het contact indrukken, draadje insteken en loslaten. Net zoals bij de 6 |-|R|G|B|C|W| uitgangen van deze controller.
Dus je kunt alle kanten op.
Ik bestel bij vookeur geen voedingen uit China omdat dit nog wel eens rommel kan zijn waarbij (brand)veiligheid speelt. Voor een tientje meer koop je een goede MeanWell trafo op vele websites in Nederland. Google is je grote vriend: [MeanWell 12 volt ledvoeding]
@2Swift Zoals eerder gezegd, neem bijvoorbeeld een 75W model voeding dan zit je echt wel goed. Meer vermogen trekt de ledstrip niet omdat je nooit alle kleuren op 100% aanzet, laat staan dat je dit via de HUE app lukt.
Mooi resultaat!WoudseHoeve schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:04:
[...]
Nu ze branden:
[Afbeelding]
Let ook op de verlichte voor gevel (5x lily's) en de lampen langs de zij gevel. HUE color. Erg leuk met de kerst waren ze rood
Ik ben opzoek voor een oplossing voor het volgende, heb al wat gezocht op het internet maar kan helaas geen duidelijk antwoord vinden en in de Hue App vind ik zelf geen oplossing. Mogelijk kan ik met Hue Labs 'No motion, no fuss' wel iets bereiken.
Ik heb een routine die op weekdagen de lichten in m'n slaapkamer langzaam aan zet vlak voordat de wekker af gaat. Nu komt het wel eens voor dat ik niet thuis slaap en dan loopt deze routine natuurlijk ook af. Nu kan ik dat in de app handmatig aan/uit zetten maar dat vind ik 'gedoe' voor een smart home.
Daarom ben ik opzoek naar een optie die bij mijn motion sensor geen motion (bijv. voor 12 uur) de routine voor de volgende dag uit zet.
Ik heb een routine die op weekdagen de lichten in m'n slaapkamer langzaam aan zet vlak voordat de wekker af gaat. Nu komt het wel eens voor dat ik niet thuis slaap en dan loopt deze routine natuurlijk ook af. Nu kan ik dat in de app handmatig aan/uit zetten maar dat vind ik 'gedoe' voor een smart home.
Daarom ben ik opzoek naar een optie die bij mijn motion sensor geen motion (bijv. voor 12 uur) de routine voor de volgende dag uit zet.
@Robberto Indien je gebruikt maakt van Homekit dmv een Apple toestel kan je dit wel gemakkelijk integreren dmv automations:
/f/image/KLaFcdfFgQ9jUK0BWnkfgTTE.png?f=fotoalbum_large)
De enige vereiste is een Apple TV/iPad/HomePod die je kan gebruiken als hub en jouw iPhone waarmee gedetecteerd kan worden of je al dan niet thuis bent.
/f/image/KLaFcdfFgQ9jUK0BWnkfgTTE.png?f=fotoalbum_large)
De enige vereiste is een Apple TV/iPad/HomePod die je kan gebruiken als hub en jouw iPhone waarmee gedetecteerd kan worden of je al dan niet thuis bent.
Goede optie inderdaad, maar dan is het op basis van m'n locatie, ik zou liever bij geen beweging hebben.
@Robberto Dat kan ook prima met HomeAssistant, mocht je dat hebben draaien.
Nee, dit is gewoon hetzelfde. Ik heb ze alleen nu als Friends of Hue Senic schakelaar in m'n app staan. Het zelf combineren van zo'n schakelaar was ongeveer even duur.sOid schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:17:
[...]
Is dit anders dan de schakelaar zelf samenstellen met een Gira-schakelaar en de ingewanden van een Hue tap?
Dat heb ik nu namelijk gedaan bij 1 schakelaar, maar ik heb er nog 3 nodig. Dus vraag me af voor welke oplossing ik moet gaan (ik heb wel al extra schakelaartjes van Gira, dus heb alleen nog 3 Hue Taps nodig...)
@Beekforel Ok thanks, gezien ik de basiselementen van Gira al heb, ben ik dus goedkoper uit met Hue Tap kopen 
Wat offtopic, maar ga je het icm HomeAssistant en NodeRED gebruiken? (Doe ik nu wel, gekoppeld aan een Conbee II, uitlezen van click is alleen niet altijd even gemakkelijk.)
Wat offtopic, maar ga je het icm HomeAssistant en NodeRED gebruiken? (Doe ik nu wel, gekoppeld aan een Conbee II, uitlezen van click is alleen niet altijd even gemakkelijk.)
Heb Hue wel aan HA hangen, maar nog niet heel veel mee gedaan. Ik heb wel wat bedacht voor dubbelklik wat ik dit weekend even wil proberen. Maar is een hele andere situatie dan jij...sOid schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:22:
@Beekforel Ok thanks, gezien ik de basiselementen van Gira al heb, ben ik dus goedkoper uit met Hue Tap kopen
Denk dat hetgene wat je had gevonden wel de juiste richting is. Blijkbaar geen officiele Jung FoH schakelaar.lampie1979 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:31:
[...]
Iemand een idee hoe dit in een Jung LS990 te krijgen? Heb al wel de handleiding gevonden, maar de montage bracket/adapter is nergens te vinden/bestellen.
@Beekforel Ik kan je wel aanraden om je ook 's in NodeRED te verdiepen. Maken van automations in HomeAssistant is dan (na initiële leercurve) een stuk gemakkelijker.
@sOid Ik script/programmeer voor m'n werk redelijk wat, ik voel mij prima thuis in YAML.
Thanks! Ga nu een aantal 3D brackets laten printen en kijken met welke ik de Jung icm Enocean (Hue Tap) werkend krijg.Beekforel schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:27:
[...]
Heb Hue wel aan HA hangen, maar nog niet heel veel mee gedaan. Ik heb wel wat bedacht voor dubbelklik wat ik dit weekend even wil proberen. Maar is een hele andere situatie dan jij...
[...]
Denk dat hetgene wat je had gevonden wel de juiste richting is. Blijkbaar geen officiele Jung FoH schakelaar.
Via Eibmarkt is het niet meer te bestellen? Dit is de post die ik er toentertijd over had geschreven.lampie1979 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:31:
[...]
Iemand een idee hoe dit in een Jung LS990 te krijgen? Heb al wel de handleiding gevonden, maar de montage bracket/adapter is nergens te vinden/bestellen.
Je post is extreem waardevol en heb ik als basis gebruikt. Eibmarkt geeft aan deze niet te kunnen leveren. Volgens mij heb ik gelezen doordat veel van deze bracket kapot gaan door diy prutsers.
Iemand hier een hue light strip in het plafond verwerkt?
Ik zie dat er profielen beschikbaar zijn maar hoe heb je de unit (adapter etc.) dan weggewerkt?
En wat kun je beter kiezen de normale of de outdoor variant?
Het gaat totaal om iets van 10 meter dus heb sowieso 2 adapters nodig.
Tevens lees ik op Amazon dat de lichtopbrengst snel vermindert als je er meters aan maakt.
Ik zie dat er profielen beschikbaar zijn maar hoe heb je de unit (adapter etc.) dan weggewerkt?
Tevens lees ik op Amazon dat de lichtopbrengst snel vermindert als je er meters aan maakt.
Dit lijkt mij dan al een betaalbaardere en betere oplossing. Hoe breed is zo'n strip?Theo74 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:40:
[...]
Je kunt ook voor 2 tientjes een GLEDOPTO RGB-CCT controller kopen en hier voor 2 tientjes en rol van 5 meter RGB-CCT ledstrip bij nemen. Samen met een 24V gelijkstroom trafo van misschien ook 2 tientjes heb je voor €60,00-€70,00 een hele nette 100% HUE compatible color-ambiance ledstrip van maar liefst 5 meter. De ledstrip zelf is per 10cm in te korten.
[ Voor 60% gewijzigd door icecreamfarmer op 23-04-2020 09:58 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik heb dat bij mijn vorige appartement gedaan. Alles 24V zodat je langere lengtes kan maken.
Controller
https://www.amazon.de/dp/...e_386171_51767411_TE_dp_1
Amplifier
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Voeding
https://www.meanwell-web....cv-cc-with-hlg--600h--24a
(Neem een lagere Ampere rating voor kortere lengtes).
Strips
Search ALI of LED site voor 24V RGBW strips (komen per 5M). Met 24V kan je tot ongeveer 10M gaan zonder helderheid verlies. Koop ook wat bruggetjes om ze te kunnen koppelen.
Controller
https://www.amazon.de/dp/...e_386171_51767411_TE_dp_1
Amplifier
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Voeding
https://www.meanwell-web....cv-cc-with-hlg--600h--24a
(Neem een lagere Ampere rating voor kortere lengtes).
Strips
Search ALI of LED site voor 24V RGBW strips (komen per 5M). Met 24V kan je tot ongeveer 10M gaan zonder helderheid verlies. Koop ook wat bruggetjes om ze te kunnen koppelen.
Let op dat er een verschil is tussen de gebruikte modules in Hue Tap (rond) ten opzichte van FoH schakelaars (dubbele wip) ook al zien de modules er hetzelfde uit.lampie1979 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:08:
[...]
Thanks! Ga nu een aantal 3D brackets laten printen en kijken met welke ik de Jung icm Enocean (Hue Tap) werkend krijg.
De Hue Tap module geeft alleen "indruk" events. De FoH geeft "indruk" en "loslaat" events dus als je wilt automatiseren is dat misschien relevant. In de Hue app heb je daarom ook extra mogelijkheden voor de FoH schakelaar.
Ook is het installeren van een FoH switch makkelijker omdat de plaatjes in de app met welke knop je in moet drukken kloppen. Ik heb zelf ook Tap modules met Eltako wipjes (FoH bestond toen nog niet), maar bij het koppelen met de bridge is het even vogelen welke wip overeenkomt met de knop op de Tap.
Ik weet niet of er een prijsverschil is tussen de Tap en FoH, maar genoemde redenen maken het misschien interessanter om voor FoH modules te gaan ipv Tap.
Die van mij is 12mm breed. 14mm als je hem vocht/waterdicht (IP65 of IP67) wilt.icecreamfarmer schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:45:
Dit lijkt mij dan al een betaalbaardere en betere oplossing. Hoe breed is zo'n strip?
Een ander voordeel van een custom strip is dat het aantal LEDs per meter over het algemeen veel hoger is, en daarmee de lichtopbrengst en de uniformiteit van de strip dus ook.
Volgens mij heeft de officiële strip iets van 18 LEDs per strekkende meter. Terwijl die van mij 60 per meter doet. Ik heb nu voor de prijs van de officiële strip een RGBWW-strip van 3 meter 60L/m en bijbehorende Hue-compatible controller. Ook die van Gledopto inderdaad.
Cadeautje voor mij vrouw is binnen en geïnstalleerd ✌️Birdy D schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:20:
[...]
Geen ervaring maar als ik de beoordelingen hier en daar zo lees bv hier https://www.beaumotica.nl...-ambiance-incl-dim-switch
Kan je niet mis kiezen lijkt me
Zij vind het geweldig, ik vind het redelijk mooi (het uiterlijk overdag) maar niet fantastisch, s’avonds met de verlichting aan is een andere koek, super strak en geloof mij, licht genoeg.
Ben zo goed als klaar met de Hue verlichting, misschien nog een paar spotjes en schakelaars.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HE6Md6IQk1GtrVpziwtOIjtT.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3tJwnqi9uoC1Fcr4hs03hNf1.jpg?f=user_large)
Ps: was well een hele karwei om de lamp te installeren. Heeft een hele lange ophangkabel dus ik had te veel over en te weinig ruimte om te verstoppen 😱
Mooi
Niet dat je dat perse moet doen, je volgende huis kan een hoger plafond hebben. Maar ik vroeg me af of het mogelijk is.
Vraagje, is het niet mogelijk om het teveel aan kabel af te knippen?chulin schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:22:
Ps: was well een hele karwei om de lamp te installeren. Heeft een hele lange ophangkabel dus ik had te veel over en te weinig ruimte om te verstoppen 😱
Niet dat je dat perse moet doen, je volgende huis kan een hoger plafond hebben. Maar ik vroeg me af of het mogelijk is.
[ Voor 15% gewijzigd door job op 24-04-2020 17:33 ]
Ik heb net wat hue spotjes en twee buitenlampen gekocht en een dimmer switch om deze te koppelen.
Nu zie ik uitleg op de signify youtube hoe dit te doen. In die uitleg wordt aangegeven eerst je lamp te koppelen met de switch. Dit werkt. Daarna moet je de switch koppelen aan je bridge via de app door een asscescoire te koppelen en daarbij optie 2 te kiezen.
Helaas zie ik geen optie 2. De video is uit 2017, dus mogelijk is er inmiddels iets veranderd. De app gebruikt in de video ziet er ook anders uit dan de app die ik nu gebruik.
Iemand tips ?
Update: Werkt inmiddels..
Nu zie ik uitleg op de signify youtube hoe dit te doen. In die uitleg wordt aangegeven eerst je lamp te koppelen met de switch. Dit werkt. Daarna moet je de switch koppelen aan je bridge via de app door een asscescoire te koppelen en daarbij optie 2 te kiezen.
Helaas zie ik geen optie 2. De video is uit 2017, dus mogelijk is er inmiddels iets veranderd. De app gebruikt in de video ziet er ook anders uit dan de app die ik nu gebruik.
Iemand tips ?
Update: Werkt inmiddels..
[ Voor 2% gewijzigd door mcetweaker op 24-04-2020 21:11 . Reden: Reeds gelukt ]
Is de outdoor strip wellicht een oplossing? Geeft veel licht en door de omhulsel maakt het licht diffuser. Heb je 2x 5m nodig want ze zijn niet te koppelen omdat de omhulsel dus ook waterdicht is.icecreamfarmer schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:45:
[...]
Dit lijkt mij dan al een betaalbaardere en betere oplossing. Hoe breed is zo'n strip?
Jazeker, geen probleem om de kabel af te knippen, zelf niet gedaan wegens garantie en dergelijks.job schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:32:
Mooi
[...]
Vraagje, is het niet mogelijk om het teveel aan kabel af te knippen?
Het is een buitenmantel met twee draadjes, als het goed bevalt ga ik ook verkorten binnenkort 😉
Uiterlijk valt niet over te twisten, de ene vind dit mooi de ander dat..qua uiterlijk zou ik persoonlijk de Being gekozen hebben bv. Maar hij hangt keurig hoor!chulin schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:22:
[...]
Cadeautje voor mij vrouw is binnen en geïnstalleerd ✌️
Zij vind het geweldig, ik vind het redelijk mooi (het uiterlijk overdag) maar niet fantastisch, s’avonds met de verlichting aan is een andere koek, super strak en geloof mij, licht genoeg.
Ben zo goed als klaar met de Hue verlichting, misschien nog een paar spotjes en schakelaars.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze ledstrip is 10-12mm breed en kan tot maximaal 5 meter gebruikt worden.icecreamfarmer schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:45:
[...]
Er zijn tal van ledstripprofielen te koop, daar hoef je niet lang voor te zoeken.
Ik adviseer aluminium ledstrip zodat deze gelijk als koeling fungeert wat de levensduur ten goede komt.
Let wel op dat een RGBW ledstrip alleen kleur en koud wit kan maken, niet alle wit-kleuren zoals de originele HUE ledstrip.lampie1979 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:27:
Ik heb dat bij mijn vorige appartement gedaan. Alles 24V zodat je langere lengtes kan maken.
Strips
Ook de RGBWW ledstrip kan alleen alle kleuren en warm wit produceren, niet alle wit-kleuren zoals de originele HUE ledstrip.HarmoniousVibe schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:36:
[...]
Die van mij is 12mm breed. 14mm als je hem vocht/waterdicht (IP65 of IP67) wilt.
Een ander voordeel van een custom strip is dat het aantal LEDs per meter over het algemeen veel hoger is, en daarmee de lichtopbrengst en de uniformiteit van de strip dus ook.
Volgens mij heeft de officiële strip iets van 18 LEDs per strekkende meter. Terwijl die van mij 60 per meter doet. Ik heb nu voor de prijs van de officiële strip een RGBWW-strip van 3 meter 60L/m en bijbehorende Hue-compatible controller. Ook die van Gledopto inderdaad.
Alleen een RGB-CCT ledstrip is qua kleuren identiek aan HUE ledstrip. Dus alle kleuren plus wit en warm wit.
Vziw staat RGBWW voor RGBW voor RGB + Warm whiteTheo74 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:24:
[...]
Let wel op dat een RGBW ledstrip alleen kleur en koud wit kan maken, niet alle wit-kleuren zoals de originele HUE ledstrip.
[...]
Ook de RGBWW ledstrip kan alleen alle kleuren en warm wit produceren, niet alle wit-kleuren zoals de originele HUE ledstrip.
Alleen een RGB-CCT ledstrip is qua kleuren identiek aan HUE ledstrip. Dus alle kleuren plus wit en warm wit.
En RGBWW voor RGB + Warm white + (cold) White.
Een RGBWW-strip heeft dan ook 6 draadjes. Die van mij in ieder geval wel. Volgens mij is RGB-CCT een alias voor RGBWW.
Van een site van een ledstripverkoper:
RGBWW is de allernieuweste kleurbenaming. Soms wordt dit ook RGBW+CCT genoemd.
[ Voor 0% gewijzigd door HarmoniousVibe op 25-04-2020 13:39 . Reden: formatting ]
RGB = alle kleurenHarmoniousVibe schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:33:
[...]
Vziw staat RGBWW voor RGBW voor RGB + Warm white
En RGBWW voor RGB + Warm white + (cold) White.
Een RGBWW-strip heeft dan ook 6 draadjes. Die van mij in ieder geval wel. Volgens mij is RGB-CCT een alias voor RGBWW.
Van een site van een ledstripverkoper:
[...]
RGBW = alle kleuren plus koel wit
RGBWW = alle kleuren plus warm wit
RGB-CCT = alle kleuren plus wit-warm wit
Als je op RGBWW zoekt vind je voornamelijk kleur plus warm wit. Als dit een synoniem voor RGB-CCT zou zijn dan is dit meer dan ongelukkig door de aanbieder gekozen. Houd RGB-CCT aan ls je alle kleuren wilt hebben, of kijk dan op z’n minst drie keer goed als je RGBWW ledstript koop, of dit dan ook écht alle kleuren geeft.
Tip:
Goedkopere RGB-CCT ledstrip heeft RGB en Wit-Warm Wit leds om en om op de ledstrip gesoldeerd. Dit geeft soms onwenselijk hoge spaties tussen de onderlinge kleuren wat weer tot ‘kleur-vlekken’ en ‘spots’ op de muur of plafond kan leiden.
De betere RGB-CCT ledstrips hebben werkelijke RGB-CCT (alles-in-een) leds dus alle kleuren uit 1 led-module. En deze leds zitten onderling redelijk dicht bij elkaar gesoldeerd wat sneller tot een homogeen kleurbeeld leidt.
Ik heb sinds kort meerdere GU10 spots (de serie met Bluetooth, de oude was helaas nergens meer te krijgen...) die allemaal piepen/zoemen als ze worden gedimd of stand-by staan. Stroom eraf en het is stil.
Weet iemand of de nieuwe E27 peertjes dit probleem ook hebben voordat ik geld uitgeef aan nieuwe lampen waar ik me mogelijk aan ga ergeren?
Weet iemand of de nieuwe E27 peertjes dit probleem ook hebben voordat ik geld uitgeef aan nieuwe lampen waar ik me mogelijk aan ga ergeren?
Welke bedoel je ?mac1987 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:14:
Weet iemand of de nieuwe E27 peertjes dit probleem ook hebben..
Overigens heb ik met de nieuwe color GU10's nog geen piepende gehad.
[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 25-04-2020 23:17 ]
Mijn E27-lampen met Bluetooth piepen niet.
Even een technische vraag.
Ik heb al een tijdje Hue en een switch in mijn netwerk.
Nooit gedacht, maar de poorten raken op.
Zit er een nadeel aan de Hue bridge direct op de router aan te sluiten ipv aan de switch?
Ik moet sowieso nog 2 utp dozen aansluiten en een Zigbee control station voor de rookmelders (en dan gelijk de rolluik), dus ik ontkom er niet aan een 2e switch te kopen.
Maar de router heeft ook nog een vrije poort, maar heeft dat dus nadelen tov de switch?
Ik heb al een tijdje Hue en een switch in mijn netwerk.
Nooit gedacht, maar de poorten raken op.
Zit er een nadeel aan de Hue bridge direct op de router aan te sluiten ipv aan de switch?
Ik moet sowieso nog 2 utp dozen aansluiten en een Zigbee control station voor de rookmelders (en dan gelijk de rolluik), dus ik ontkom er niet aan een 2e switch te kopen.
Maar de router heeft ook nog een vrije poort, maar heeft dat dus nadelen tov de switch?
Geen probleem. De switch in je router is ook maar gewoon een switch. Dus feitelijk is hij nu aangesloten op een switch die aangesloten is op een switch, die zich "toevallig" in de "routerswitch" (aka router) bevindt.
Het is al eerder ter sprake gekomen. Zoek eens op "piep" en je leest dat je helaas niet de enige bent.mac1987 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:14:
Ik heb sinds kort meerdere GU10 spots (de serie met Bluetooth, de oude was helaas nergens meer te krijgen...) die allemaal piepen/zoemen als ze worden gedimd of stand-by staan. Stroom eraf en het is stil.
Het lijkt alleen de GU10 spot te zijn, zie artikel.
Ik lees nogal tegenstrijdige verhalen, waarbij sommigen aangeven dat de Bluetooth E27 peertjes ook zoemen. Op andere plekken wordt aangegeven dat het alleen de GU10 zijn. Ik ben daarom benieuwd naar ervaringen van mensen die de Bluetooth E27 peertjes hebben.UninPro schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:18:
[...]
Het is al eerder ter sprake gekomen. Zoek eens op "piep" en je leest dat je helaas niet de enige bent.
Het lijkt alleen de GU10 spot te zijn, zie artikel.
Wij hebben hier E27 met ook Bluetooth, maar wij beiden horen thuis geen piep.mac1987 schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:40:
[...]
Ik lees nogal tegenstrijdige verhalen, waarbij sommigen aangeven dat de Bluetooth E27 peertjes ook zoemen. Op andere plekken wordt aangegeven dat het alleen de GU10 zijn. Ik ben daarom benieuwd naar ervaringen van mensen die de Bluetooth E27 peertjes hebben.
Ook hier geen problemen met E27 Hue verlichting Bluetooth
Bij mij ook alleen de gu10 welke piepen, de e27 peertjes niet. (Allen bluetooth varianten. En vrij nieuw, van afgelopen december.
Ik heb ook een hue strip op zowel de badkamer als t toilet geïnstalleerd achter een infrarood verwarmingspaneel. Ziet er super strak uit en voldoende licht. Ik heb vanuit de doos een super compact stopcontact ernaast gemonteerd in de ruimte tussen het dak en de plafondplaten. Daarin steekt de adapter. Op het toilet idem. Werkt perfect. Mocht je foto’s willen, let me know.icecreamfarmer schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:45:
[...]
| Losing my religion |
Graag foto's ja. Mijn probleem zit vooral met de details. Ooit moet dat ding vervangen worden zonder het gestukte plafond te vernielen.tzeunis schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:21:
[...]
Ik heb ook een hue strip op zowel de badkamer als t toilet geïnstalleerd achter een infrarood verwarmingspaneel. Ziet er super strak uit en voldoende licht. Ik heb vanuit de doos een super compact stopcontact ernaast gemonteerd in de ruimte tussen het dak en de plafondplaten. Daarin steekt de adapter. Op het toilet idem. Werkt perfect. Mocht je foto’s willen, let me know.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Vorige week de bridge eens een gehele cleanup gegeven nadat Windows Hue software rules toepaste die ik niet kon herleiden.
Daarna alles weer ingericht zoals voorheen met de standaard Android app. De andere software niet meer gebruikt.
Maar van de vijf "andere routines" wordt er telkens één verwijderd. Echter niet direct maar na één of twee dagen. Telkens dezelfde.
Volgens mij is er nog geen logging uit te lezen?
Daarna alles weer ingericht zoals voorheen met de standaard Android app. De andere software niet meer gebruikt.
Maar van de vijf "andere routines" wordt er telkens één verwijderd. Echter niet direct maar na één of twee dagen. Telkens dezelfde.
[ Voor 11% gewijzigd door Trebbors op 28-04-2020 21:32 ]
Klein vraagje rondom Hue, ik ben in het bezit van een starterspakket (pricewatch: Philips Hue White and Color Ambiance Starter Kit E27) en wil deze graag uitbreiden met inbouwspots in de keuken. Als ik zoek zie ik dat alleen Zigbee-protocol lampen hierop aangesloten kunnen worden en uit de pricewatch komen dan deze spots naar boven:
https://tweakers.net/verl...VJsrQ5IwhBJwsLMyBIoXlsLAA
Klopt het dat alleen deze spots werken of zijn er nog andere die (eenvoudig) aangesloten kunnen worden maar niet zijn opgenomen in de pricewatch? Ik ben verder niet technisch aangelegd dus zelf iets programmeren gaat em niet worden.
https://tweakers.net/verl...VJsrQ5IwhBJwsLMyBIoXlsLAA
Klopt het dat alleen deze spots werken of zijn er nog andere die (eenvoudig) aangesloten kunnen worden maar niet zijn opgenomen in de pricewatch? Ik ben verder niet technisch aangelegd dus zelf iets programmeren gaat em niet worden.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Je kan altijd ook gewone GU10 inbouw spots gebruiken en daar dan een GU10 Zigbee lamp in drukken. Wat wel en niet te koppelen is met Hue heb ik alleen geen weet van... (Afgezien van natuurlijk Hue zelf)
[ Voor 4% gewijzigd door Septillion op 29-04-2020 15:15 ]
Ik ben bezig met de tuin nu. En heb daar o.a. een aantal Lucca buitenlampen voor besteld.
In de handleiding staat dat je de stroomkabel door een rubbereafdekdop moet begeleiden.
Deze zitten niet in de doos.
Als ik de lamp nu rechtstreeks aan de buitenmuur bevestig dan heb ik dus een redelijk groot gat.
Ik zou dit graag willen dichten. Maar heb eigenlijk geen idee hoe zo'n afdekdop heet
of waar ik die dus kan halen.
In de handleiding staat dat je de stroomkabel door een rubbereafdekdop moet begeleiden.
Als ik de lamp nu rechtstreeks aan de buitenmuur bevestig dan heb ik dus een redelijk groot gat.
Ik zou dit graag willen dichten. Maar heb eigenlijk geen idee hoe zo'n afdekdop heet

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Net vorige week een Lucca geïnstalleerd. Volgens mij heb ik het rubbertje gevonden in een plastic zakje in de binnenkant van de armatuur maar weet ik niet zeker. Heeft u het al uit elkaar gehaald?DarkSide schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:33:
Ik ben bezig met de tuin nu. En heb daar o.a. een aantal Lucca buitenlampen voor besteld.
Ik zou dit graag willen dichten. Maar heb eigenlijk geen idee hoe zo'n afdekdop heetof waar ik die dus kan halen.
ik heb er een uit elkaar gehaald om even te kijken wat er allemaal nodig is.
In de handleiding staat ook niet dat het meegeleverd hoort te zijn.
Ik verbaasde me dus dat ze wel een instructie geven om dit te doen. Had dit dus wel verwacht dat het in de doos zat.
misschien niet goed gekeken. Zal ook eens een andere lamp openen.
In de handleiding staat ook niet dat het meegeleverd hoort te zijn.
Ik verbaasde me dus dat ze wel een instructie geven om dit te doen. Had dit dus wel verwacht dat het in de doos zat.
misschien niet goed gekeken. Zal ook eens een andere lamp openen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het heet een doorvoertule, mocht je zelf een alternatief willen zoeken.DarkSide schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:33:
Ik zou dit graag willen dichten. Maar heb eigenlijk geen idee hoe zo'n afdekdop heetof waar ik die dus kan halen.
Bijvoorbeeld zoiets: https://www.elektrobode.n...20-gesl-stm20-ds20-stm-20
Let wel even op de juiste maat, ik ken de Lucca niet.
edit:
Siliconenkit werkt natuurlijk ook om waterdicht af te dichten...
Siliconenkit werkt natuurlijk ook om waterdicht af te dichten...
[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 29-04-2020 16:06 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Phillips Hue en acces point.
Ik heb een Phillips Hue thuis en tot voorheen had alles goed gewerkt via de Wifi van mijn router. Nu heb een acces point toegevoegd aan mijn netwerk om het bereik te vergroten, maar nu krijg ik een de foutmelding in de app: "Kan geen verbinding maken met de Hue Bridge" als ik met de Wifi van mijn Router verbonden ben. Zolang ik verbinding heb met de acces point, zijn er geen problemen.
Weet iemand wat het probleem is en hoe ik dat op kan lossen?
Ik heb een Phillips Hue thuis en tot voorheen had alles goed gewerkt via de Wifi van mijn router. Nu heb een acces point toegevoegd aan mijn netwerk om het bereik te vergroten, maar nu krijg ik een de foutmelding in de app: "Kan geen verbinding maken met de Hue Bridge" als ik met de Wifi van mijn Router verbonden ben. Zolang ik verbinding heb met de acces point, zijn er geen problemen.
Heeft niet echt wat met Hue te maken maar heb je een echt accesspoint of een 2e router ?kenvanknegsel schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:12:
Heb ook een Lucca en daar zat ie ook bij..DarkSide schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:33:
heb nu de andere dozen geopend. En daar zit een los zakje bij met idd de dop.
Een doos mist dus een onderdeel
Een doos mist dus een onderdeel
Zijn hier mensen die gebruik maken van de HUE HDMI sync box? En dan voornamelijk voor het syncen met muziek?
Ik heb sinds afgelopen week mijn set uitgebreid met een Fugato 3, eerste color lamp van hue had ik een paar weken geleden gekocht voor boven de eettafel(inmiddels hebben we alweer 14 hue lampen sinds we begonnen zijn met kerst 😅😁). En waar ik eerder sceptisch was of ik de kleuren wel mooi/belangrijk vond, ben ik nu volledig om haha. In de keuken zijn de White ambiance lampen dikke prima, maar in de woonkamer is dat kleur toch wel echt een meerwaarde.
Nu ben ik ook wel wat sceptisch over ambilight tv's, maar gezien ik positief verrast ben door hue kleuren ben ik toch enigszins geïnteresseerd in de sync box.
Ik las dat je daar dus ook muziek mee kan syncen. Wij gebruiken Sonos om de muziek te streamen, echter gaat dit niet via een HDMI bij Sonos maar nog via optische kabel (playbar naar tv).
Weet iemand of deze combi wel gaat werken voor de muziek? Hue color+sync box+Sonos?
Alvast dank!
Ik heb sinds afgelopen week mijn set uitgebreid met een Fugato 3, eerste color lamp van hue had ik een paar weken geleden gekocht voor boven de eettafel(inmiddels hebben we alweer 14 hue lampen sinds we begonnen zijn met kerst 😅😁). En waar ik eerder sceptisch was of ik de kleuren wel mooi/belangrijk vond, ben ik nu volledig om haha. In de keuken zijn de White ambiance lampen dikke prima, maar in de woonkamer is dat kleur toch wel echt een meerwaarde.
Nu ben ik ook wel wat sceptisch over ambilight tv's, maar gezien ik positief verrast ben door hue kleuren ben ik toch enigszins geïnteresseerd in de sync box.
Ik las dat je daar dus ook muziek mee kan syncen. Wij gebruiken Sonos om de muziek te streamen, echter gaat dit niet via een HDMI bij Sonos maar nog via optische kabel (playbar naar tv).
Weet iemand of deze combi wel gaat werken voor de muziek? Hue color+sync box+Sonos?
Alvast dank!
MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro
Heeft iemand dezelfde ervaring of een oplossing?Trebbors schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:31:
Vorige week de bridge eens een gehele cleanup gegeven nadat Windows Hue software rules toepaste die ik niet kon herleiden.
Even de bridge power cyclenkenvanknegsel schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:12:
Phillips Hue en acces point.
| Losing my religion |
@oviMivo Dat je geluid van de TV naar de Playbar gaat via optisch maakt voor Hue niet uit, zou ik zeggen. Je schakelt de Syncbox immers (via HDMI) juist tussen je afspeelapparatuur (settopbox provider, game console, bluray) en je TV, volgens mij. Dat betekent dat je alleen kunt syncen met muziek die je op die apparaten afspeelt. Met muziek die van apps op je TV of via Sonos binnenkomt werkt het dus niet.
Voor Sonos is muziek die op de TV wordt afgespeeld in principe stereo. Als je een surround-set up hebt (dus bijvoorbeeld ook twee Play:1 achter) blijven die stil, terwijl je ze bij muziek die je via Sonos binnenhaalt op full stereo kunt zetten (dan dus stereo via de Playbar en stereo via de surroundspeakers). Dat laatste zouje ook verliezen als je door de Sync box muziek van je afspeelapparatuur speelt en niet van de Sonos.
Voor Sonos is muziek die op de TV wordt afgespeeld in principe stereo. Als je een surround-set up hebt (dus bijvoorbeeld ook twee Play:1 achter) blijven die stil, terwijl je ze bij muziek die je via Sonos binnenhaalt op full stereo kunt zetten (dan dus stereo via de Playbar en stereo via de surroundspeakers). Dat laatste zouje ook verliezen als je door de Sync box muziek van je afspeelapparatuur speelt en niet van de Sonos.
[ Voor 34% gewijzigd door Rallye op 30-04-2020 08:29 ]
Moeilijk te beoordelen..Is je Bridge aan de volle kant? Overlappen de routines elkaar wellicht? Heb je de juiste dagen wel aangevinkt? Om wat voor routine gaat het?Trebbors schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:31:
Thanks, hier was ik al beetje "bang" voor. Als ik dus mijn muziek gewoon vanaf Spotify stream (via Sonos app) naar de speakers, zal de HUE box dit nooit om gaan zetten naar verlichting.Rallye schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:26:
@oviMivo Dat je geluid van de TV naar de Playbar gaat via optisch maakt voor Hue niet uit, zou ik zeggen. Je schakelt de Syncbox immers (via HDMI) juist tussen je afspeelapparatuur (settopbox provider, game console, bluray) en je TV, volgens mij. Dat betekent dat je alleen kunt syncen met muziek die je op die apparaten afspeelt. Met muziek die van apps op je TV of via Sonos binnenkomt werkt het dus niet.
Gisteren nog even zitten spelen met de HUEdynamic app, die gebruik maakt van je telefoon microfoon. Dat werkte boven verwachting goed eigenlijk.
Voor mij zal de HUE box dan helaas weinig meerwaarde hebben, gezien ik ook al gelezen heb dat het niet werkt als je apps vanaf je tv zelf gebruikt (Netflix of Disney+ bijv.) En laat dit nu net het geen zijn ik 75% gebruik.
Dan blijft enkel de PS4/switch over. Daarvoor ga ik (nu) geen 250€ uitgeven.
Wel jammer, vooral voor muziek had ik het erg gaaf gevonden.
MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro
28 lampen, 6 kamers, 7 accessoires. Voor de reset van de bridge functioneerde het op hetzelfde aantal.Birdy D schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:54:
[...]
Moeilijk te beoordelen..Is je Bridge aan de volle kant? Overlappen de routines elkaar wellicht? Heb je de juiste dagen wel aangevinkt? Om wat voor routine gaat het?
Het ging om een routine, aan bij zonsondergang - uit bij zonsopgang. Alle dagen van de week, ruimte x, scene y. Geen overlapping van lampen e.d.
Gisterenavond de tijden handmatig geprogrammeerd, dus geen zonsondergang en -opgang meer. Toch vanochtend de routine weer foetsie.
Bridge heeft power cycles gehad en de Android app is opnieuw geïnstalleerd.
Ik heb op het moment precies hetzelfde bij mijn Hue installatie d.w.z. elke routine die ik nieuw aanmaak verdwijnt spontaan na een of meerdere dagen. De routine die ik dan aangemaakt had was een aan / uit routine op een bepaald tijdstip. Ik dacht eerst dat het alleen in combinatie was met een Smart Plug maar het is ook zo met gewone lampen. Heb het probleem aangemeld bij Signify maar op het moment nog niet verder gekomen dan dat er in die bridge niets uit zichzelf verwijderd kan worden en de suggestie om de bridge op te schonen en de app opnieuw te installeren.Trebbors schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:32:
[...]
Gisterenavond de tijden handmatig geprogrammeerd, dus geen zonsondergang en -opgang meer. Toch vanochtend de routine weer foetsie.
Dus op dit moment heb ik het maar even opgelost door met een bash script op een Raspberry PI op tijd wat lampen aan/uit te zetten.
Zeer bedankt voor je reactie. Ik ben ergens blij, nu hopen op een oplossing.scubamichel schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:24:
[...]
Ik heb op het moment precies hetzelfde bij mijn Hue installatie d.w.z. elke routine die ik nieuw aanmaak verdwijnt spontaan na een of meerdere dagen. De routine die ik dan aangemaakt had was een aan / uit routine op een bepaald tijdstip. Ik dacht eerst dat het alleen in combinatie was met een Smart Plug maar het is ook zo met gewone lampen. Heb het probleem aangemeld bij Signify maar op het moment nog niet verder gekomen dan dat er in die bridge niets uit zichzelf verwijderd kan worden en de suggestie om de bridge op te schonen en de app opnieuw te installeren.
Dus op dit moment heb ik het maar even opgelost door met een bash script op een Raspberry PI op tijd wat lampen aan/uit te zetten.
Bestaat er voor de Hue ook zoiets als de Hue Smart Stekker, maar dan om tussen een peertje en fitting te doen? Dus zoals dit, maar dan voor Hue?
Ik heb twee buitenlampen waar 12 watt LED lampen in zitten en een speciale mini opbouw schakelaar. Een inbouw/opbouw oplossing en Hue peertjes zijn dus geen oplossing. Nu kan het via eerdere link met wifi, maar het liefst hou ik alles in één systeem ipv meerdere systemen door elkaar.
Ik heb twee buitenlampen waar 12 watt LED lampen in zitten en een speciale mini opbouw schakelaar. Een inbouw/opbouw oplossing en Hue peertjes zijn dus geen oplossing. Nu kan het via eerdere link met wifi, maar het liefst hou ik alles in één systeem ipv meerdere systemen door elkaar.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic