[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.108 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:03
DarkSide schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:20:
heb nu de andere dozen geopend. En daar zit een los zakje bij met idd de dop.
Een doos mist dus een onderdeel
Gelukkig maar, je mag de winkel aanspreken maar volgens mij kan je zo rubbertje kopen bij de bouwmarkt, heel duur zou het niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:30

Snippertje

Light up your life

oviMivo schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:44:
Zijn hier mensen die gebruik maken van de HUE HDMI sync box? En dan voornamelijk voor het syncen met muziek?

Ik heb sinds afgelopen week mijn set uitgebreid met een Fugato 3, eerste color lamp van hue had ik een paar weken geleden gekocht voor boven de eettafel(inmiddels hebben we alweer 14 hue lampen sinds we begonnen zijn met kerst 😅😁). En waar ik eerder sceptisch was of ik de kleuren wel mooi/belangrijk vond, ben ik nu volledig om haha. In de keuken zijn de White ambiance lampen dikke prima, maar in de woonkamer is dat kleur toch wel echt een meerwaarde.

Nu ben ik ook wel wat sceptisch over ambilight tv's, maar gezien ik positief verrast ben door hue kleuren ben ik toch enigszins geïnteresseerd in de sync box.

Ik las dat je daar dus ook muziek mee kan syncen. Wij gebruiken Sonos om de muziek te streamen, echter gaat dit niet via een HDMI bij Sonos maar nog via optische kabel (playbar naar tv).

Weet iemand of deze combi wel gaat werken voor de muziek? Hue color+sync box+Sonos?

Alvast dank!
Nee dit werkt niet. Het geluid moet langs de syncbox via HDMI. Je kan wel geluid van je TV via HDMI naar je receiver kunnen laten gaan en vervolgens naar je Sonos. Dan plaats je de box tussen de TV en receiver in.`

Ik gebruik trouwens ook Hue Disco en dat is een aanrader ;) App in de Playstore, werkt heel goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door Snippertje op 30-04-2020 15:38 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
wontcachme schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:24:
Bestaat er voor de Hue ook zoiets als de Hue Smart Stekker, maar dan om tussen een peertje en fitting te doen? Dus zoals dit, maar dan voor Hue?

Ik heb twee buitenlampen waar 12 watt LED lampen in zitten en een speciale mini opbouw schakelaar. Een inbouw/opbouw oplossing en Hue peertjes zijn dus geen oplossing. Nu kan het via eerdere link met wifi, maar het liefst hou ik alles in één systeem ipv meerdere systemen door elkaar.
Kan je die mini opbouw schakelaar er niet tussenuit halen? Doorverbinden en Hue lampen er in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:18

wontcachme

You catch me? No you wont

Birdy D schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:22:
[...]

Kan je die mini opbouw schakelaar er niet tussenuit halen? Doorverbinden en Hue lampen er in..
Zou kunnen, maar de Hue lampen zijn niet krachtig genoeg. Doorverbinden is ook niet per se nodig aangezien de schakelaar ook gewoon altijd aan kan staan wanneer er een Hue lamp in zit.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
wontcachme schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:32:
[...]

Zou kunnen, maar de Hue lampen zijn niet krachtig genoeg. Doorverbinden is ook niet per se nodig aangezien de schakelaar ook gewoon altijd aan kan staan wanneer er een Hue lamp in zit.
12 Watt led is 900 lumen, Hue 806 dus lever je wel wat in ja..Dat kan ook idd aan laten staan..Naar mijn weten bestaat zo'n fitting niet voor Zigbee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

scubamichel schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:24:
[...]

Ik heb op het moment precies hetzelfde bij mijn Hue installatie d.w.z. elke routine die ik nieuw aanmaak verdwijnt spontaan na een of meerdere dagen. De routine die ik dan aangemaakt had was een aan / uit routine op een bepaald tijdstip. Ik dacht eerst dat het alleen in combinatie was met een Smart Plug maar het is ook zo met gewone lampen. Heb het probleem aangemeld bij Signify maar op het moment nog niet verder gekomen dan dat er in die bridge niets uit zichzelf verwijderd kan worden en de suggestie om de bridge op te schonen en de app opnieuw te installeren.

Dus op dit moment heb ik het maar even opgelost door met een bash script op een Raspberry PI op tijd wat lampen aan/uit te zetten.
Ik heb via de routine thuis en weg, niet daadwerkelijk aangemaakt maar aangeklikt, de app op verzoek uit de batterij-energie bespaarstand gehaald. Daarna is de routine blijven bestaan. Dus feitelijk de optie om de app op de achtergrond niet te stoppen. Fingers crossed, hopelijk is dit de reden/oplossing.

Update: routine is weer spoorloos :-(

Wat een buts product gezien er niets is uit te lezen is aan logging haha..

[ Voor 4% gewijzigd door Trebbors op 01-05-2020 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Trebbors schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:00:
[...]

Ik heb via de routine thuis en weg, niet daadwerkelijk aangemaakt maar aangeklikt, de app op verzoek uit de batterij-energie bespaarstand gehaald. Daarna is de routine blijven bestaan. Dus feitelijk de optie om de app op de achtergrond niet te stoppen. Fingers crossed, hopelijk is dit de reden/oplossing.

Update: routine is weer spoorloos :-(

Wat een buts product gezien er niets is uit te lezen is aan logging haha..
Gezien het hier nog iemand had bij het aanmaken van nieuwe routines, wachten op een update of proberen met een andere app zoals Hue Essentials

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zag toevallig op de philips hue site in de us dat er ook een low voltage econic outdoor lamp is:

https://www2.meethue.com/...utdoor-pedestal/1745730V7

Weet iemand of de lampen meestal ook naar nederland komen of is er een verschil in assortiment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 21:39
Blueone schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:01:
Ik zag toevallig op de philips hue site in de us dat er ook een low voltage econic outdoor lamp is:

Weet iemand of de lampen meestal ook naar nederland komen of is er een verschil in assortiment?
Ik heb op Coolblue toevallig een aantal daarvan gezien (was zelf ook naar buitenverlichting aan het kijken :) )

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 07:10
Van het weekend heb ik mij kort verdiept in Philips Hue Bluetooth lampen, die ik graag wil kopen voor mijn appartement. Het zou maar om een beperkt aantal (3 lampen) gaan, die ik via bluetooth zou willen bedienen.

Wat mij nog niet duidelijk is hoeveel apparaten ik aan de lampen kan koppelen. Alle lampen zou ik graag met 3 apparaten willen bedienen (2x telefoon, 1x tablet). Is dat mogelijk met de bluetooth lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
wontcachme schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:32:
[...]

Je kunt er ook een smart schakelaar/dimmer tussen zetten zoals deze:
Dimmer: https://www.robbshop.nl/i...e-zigbee-400w-robb-smarrt
Schakelaar: https://www.robbshop.nl/inbouwschakelaar-zigbee-robb-smarrt

Hue ziet alle lampen die op deze schakelaar zitten dan als één lamp in de app.

[ Voor 7% gewijzigd door Fruitschaal op 04-05-2020 10:03 ]

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
SonnSikk schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:20:
Van het weekend heb ik mij kort verdiept in Philips Hue Bluetooth lampen, die ik graag wil kopen voor mijn appartement. Het zou maar om een beperkt aantal (3 lampen) gaan, die ik via bluetooth zou willen bedienen.

Wat mij nog niet duidelijk is hoeveel apparaten ik aan de lampen kan koppelen. Alle lampen zou ik graag met 3 apparaten willen bedienen (2x telefoon, 1x tablet). Is dat mogelijk met de bluetooth lampen?
ja gewoon op elk apparaat de app Hue voor BT installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Ik wil de Philips Hue Milliskin Rond Wit kopen, maar zie in de manual "koel wit" staan.
Klopt dat wel, kan je met deze lamp geen wit tinten instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Nog even met betrekking tot de ''piepende'' GU10 Hue spots:
Ik heb afgelopen weekend een duo-pack white&color gekocht en ook deze produceren de hoge pieptoon wanneer ze ''uit'' staan, Phillips Support benaderd en die erkennen het probleem uiteraard.

Echter, i.t.t. wat eerder in dit topic beschreven was lijkt het probleem nog niet helemaal opgelost, ik kreeg namelijk terug: "op dit moment zijn wij bezig met een hardware verbetering en verwachten dat dit maximaal zes maanden zal duren. Inclusief onderzoek, ontwikkeling, productie en verzending."

Die massaproductie en omruiling in Juni/Juli lijkt er dus nog niet helemaal aan te zitten komen of ze houden een hele ruime slag om de arm en kopiëren dit stuk tekst gewoon standaard (dateert dan nog van de eerste ontdekking van de problemen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Milliskin heeft white ambiance gu10 spotjes dus alle wittinten
https://www.beaumotica.nl...sed-white-1x5-5w-230v-ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 16:59
Theo74 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:45:
[...]

Op de verpakking van de RGB-CCT ledstrip zit een sticker met daarop de gegevens. Hier staat wat de ledstrip per meter aan vermogen gebruikt. In het geval van de RGB-CCT (kleur plus wit-warm wit) is het opgegeven vermogen uitzonderlijk hoog, tot wel 20W per meter. Dit komt omdat de fabriek verplicht is om het maximaal opgenomen vermogen te vermelden wat de ledstrip kan trekken. In dit geval als alle kleuren plus wit en warm wit 100% aanstaan. En dat gebeurd dus nooit. Houd rekening met ca. 10-15W per meter aan vermogen dan zit je safe.

De GLEDOPTO RGB-CCT controller heeft zowel een standaard 12/24V adapterplug voor zijn eigen 12/24V voeding, als ook twee losse [+] [-] aansluitingen waar je losse draadjes in kunt stoppen. Palletje bovenop het contact indrukken, draadje insteken en loslaten. Net zoals bij de 6 |-|R|G|B|C|W| uitgangen van deze controller.
Dus je kunt alle kanten op.

Ik bestel bij vookeur geen voedingen uit China omdat dit nog wel eens rommel kan zijn waarbij (brand)veiligheid speelt. Voor een tientje meer koop je een goede MeanWell trafo op vele websites in Nederland. Google is je grote vriend: [MeanWell 12 volt ledvoeding]
@2Swift Zoals eerder gezegd, neem bijvoorbeeld een 75W model voeding dan zit je echt wel goed. Meer vermogen trekt de ledstrip niet omdat je nooit alle kleuren op 100% aanzet, laat staan dat je dit via de HUE app lukt.
Ik heb hier een ledstrip met slechts rgb aansluiting. Geen wit dus. Kan ik daarvoor dezelfde controller gebruiken en alleen de RGB aansluiten?

Ah gevonden: https://www.reddit.com/r/...pto_controller_do_i_need/
The RGB+CCT controller uses the same Red, Green and Blue, but has 2 extra pins to control the white and warm white spectrum of the LED. This controller can be controlled like the regular Philips Hue light strip as demonstrated here. This controller could also be used to control an LED strip which uses only RGB lights, just don't connect the 'w' and 'c' wire

[ Voor 11% gewijzigd door wmeester op 05-05-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
oviMivo schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:36:
[...]

Ik heb op Coolblue toevallig een aantal daarvan gezien (was zelf ook naar buitenverlichting aan het kijken :) )
Was dat de 24v of de 230v versie?

De 230v versie lijkt er namelijk erg op, nu zie ik bij cool blue alleen de 230v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Blueone schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:40:
Was dat de 24v of de 230v versie?
De low voltage versie is nog niet in Europa uitgebracht.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
Blueone schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:01:

Voor zover ik weet en ik ook gelezen heb wordt deze lamp niet in Europa uitgebracht en alleen in de US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:49
Als ik de (officiele) HUE app open op mijn iOS device, dan zie ik altijd staan: "verbonden via cloud". Volgens mij is dit niet altijd zo geweest. Er is niets gewijzigd in mijn home netwerk, beetje gek dat mijn telefoon de HUE app enkel ziet via de cloud toch? Iemand enig idee hoe ik dit kan debuggen? Heb al geprobeerd om de HUE bridge even van het stroom af te halen; hielp niet.

De bridge heeft een static ip adres. Heb net ook even geprobeerd om 'm op dynamic te zetten, maar dat hielp ook niet. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 16:35
Hallo,

Ik gebruik in huis met veel plezier Philips Hue.
Nu wil ik het ook in de tuin gaan gebruiken om diverse punten uit te lichten.
Maar vraag me af of de gewone Lily sterk genoeg is om bv een boompje goed verlicht te krijgen?
Of moet ik dan toch de Lily XL hebben?

Leggen jullie de kabel in een buis in de grond?
Zo ja, wat voor buis?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
timbe schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:09:
Hallo,

Ik gebruik in huis met veel plezier Philips Hue.
Nu wil ik het ook in de tuin gaan gebruiken om diverse punten uit te lichten.
Maar vraag me af of de gewone Lily sterk genoeg is om bv een boompje goed verlicht te krijgen?
Of moet ik dan toch de Lily XL hebben?

Leggen jullie de kabel in een buis in de grond?
Zo ja, wat voor buis?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Dat ligt er aan hoe hoog je boom(pje) is..heb er 3 onderaan de schutting en heb ze nooit hoger dan 50% staan.
Ik heb de kabels niet in een buis, niet perse nodig als je er maar niet met een bats in steekt :-) Heb alleen de connectors op een klein plankje gemonteerd zodat ik daar makkelijk bij kan komen mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:10
smeerbartje schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:50:
Als ik de (officiele) HUE app open op mijn iOS device, dan zie ik altijd staan: "verbonden via cloud". Volgens mij is dit niet altijd zo geweest. Er is niets gewijzigd in mijn home netwerk, beetje gek dat mijn telefoon de HUE app enkel ziet via de cloud toch? Iemand enig idee hoe ik dit kan debuggen? Heb al geprobeerd om de HUE bridge even van het stroom af te halen; hielp niet.

De bridge heeft een static ip adres. Heb net ook even geprobeerd om 'm op dynamic te zetten, maar dat hielp ook niet. Iemand nog tips?
Ff voor de zekerheid: zitten je telefoon en de Hue bridge in hetzelfde netwerk? Sommigen hebben bv Ziggo, komen dan langs de voordeur binnen, telefoon koppelt aan Ziggo en je bridge zit aan je huis LAN...

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
__Erik__ schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:03:
[...]

Ff voor de zekerheid: zitten je telefoon en de Hue bridge in hetzelfde netwerk? Sommigen hebben bv Ziggo, komen dan langs de voordeur binnen, telefoon koppelt aan Ziggo en je bridge zit aan je huis LAN...
Yes, echt hetzelfde netwerk. Gek toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Iemand anders ook al de Star Wars dingen die via Hue Labs te vinden zijn geprobeerd? Vond de "battle of light and dark" wel grappig en op zich er ook wel goed uit zien, de andere nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-09 18:08
smeerbartje schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:08:
[...]

Yes, echt hetzelfde netwerk. Gek toch??
Al geprobeerd wat er gebeurt als je je mobiele netwerk uitzet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:58

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Dat doet hij bij al een kweet-nie-hoelang.

Kan mij niet anders herinneren.

Wel Ziggo hier maar geen Ziggo WiFi.

Hier gebruik ik een TPlink Mesh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Afhankelijk van je Wifi access point/router kan het zijn dat er geen routering mogelijk is tussen het draadloze en bedrade netwerk.

Kun je bijvoorbeeld met de webbrowser van je telefoon verbinden met de bridge? En vanaf een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
RiDo78 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:01:
[...]

Afhankelijk van je Wifi access point/router kan het zijn dat er geen routering mogelijk is tussen het draadloze en bedrade netwerk.

Kun je bijvoorbeeld met de webbrowser van je telefoon verbinden met de bridge? En vanaf een laptop?
Hey, I know. Port (client) isolation staat uiteraard uit. Ik kan prima vanuit de mobile browser van iOS de webinterface op poortje 80 benaderen.
i2Paq schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:57:
[...]

Hmm... zou dit dan gewoon standaard gedrag zijn tegenwoordig?

[ Voor 25% gewijzigd door smeerbartje op 06-05-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:16

icecreamfarmer

en het is

tzeunis schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:46:
[...]

Even de bridge power cyclen
Foto's mogen ook via dm.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:08

Pieroman

/me

Door verhuizing sinds kort ook wat Hue spul gekocht en nu op zoek naar passende wandschakelaren. In dit topic al wat oplossingen tegengekomen maar zie nu bij Voltus ook de nieuwe eVoToggle beschikbaar als FoH schakelaar. Voordeel is dat deze bijvoorbeeld standaard in het Busch-Jaeger Balance SI afdekraam past.
Iemand al ervaring met deze schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
i2Paq schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:57:
[...]

Zit de bridge aan de Ziggo modem of aan een van de TP-Link routers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:54
Kleine update over het GU10 piep probleem.
Ik heb zojuist even gebeld wat de status hierop is aangezien ik 2 maanden geleden een ticket aangemaakt had hierop, ze gaven mij toen aan dat het nog wel een half jaar kan duren voordat een nieuwe versie beschikbaar komt die geen piep heeft. Deze zou dan naar mij opgestuurd worden.
Nu blijkt dat mijn ticket om onbekende reden gesloten is, de medewerker heeft een nieuwe aangemaakt en hiervan heb ik een bevestiging gehad.
Hij heeft wederom beloofd dat ze nieuwe opsturen, dat zou binnen 3 maanden gaan gebeuren verwacht hij.
Toen ik vroeg of ze mijn adres hadden gaf hij aan van niet dus deze alsnog doorgegeven. Erg vaag allemaal maarja we wachten maar weer af....

Ik heb mijn sensor inmiddels zo ingesteld dat deze de lampen altijd aanzet, dan is de piep iig weg als ik de ruimte in loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:01
https://tweakers.net/foto...Y6xSzsk6ys8bhv7rP7agq.jpg

Frame heeft een dikte van 2cm. Dus gehele IR paneel hangt 2cm onder plafond. Perfect. Hangt nu een jaar en paneel is gedurende 5 maanden meerdere malen per dag gebruikt en wordt dan 120 graden (voorkant). Achterkant 80 graden. Led strip werkt perfect.

[ Voor 36% gewijzigd door tzeunis op 06-05-2020 20:45 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

tweegroenethee schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:03:
[...]

Zit de bridge aan de Ziggo modem of aan een van de TP-Link routers?
Aan de Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Daar zit je probleem waarschijnlijk, beide hebben een eigen dhcp host met een andere IP range. Probeer eens de bridge aan een van de TP-links te hangen. Anders je subnet veranderen naar 255.255.0.0, maar doe dat alleen als je weet waar je mee bezig bent..

[ Voor 9% gewijzigd door tweegroenethee op 07-05-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 23:37

TF0

Ik heb een vergelijkbaar probleem als @smeerbartje en @kenvanknegsel al kom ik er helemaal niet meer in via de app.

Het gaat om een 2.0 bridge met een statisch IP adres via DHCP. Ik heb geen Ziggo en WiFi gaat via Ubiquiti access points. Het heeft altijd prima gewerkt tot een paar dagen geleden. Elektriciteit er al af gehad voor 30+ minuten, maar het heeft niet geholpen. Heb al een laptop op de router aangesloten met een kabel (Hue bridge zit op dezelfde router) + pi-hole uitgeschakeld, applicatie kan ook geen verbinding maken.

De bridge maakt verbinding met meethue.com, dat zie ik in de logs, dus het is geen netwerkprobleem in mijn ogen.

Ik kan de bridge wel bereiken via browsers en ook Homey heeft een goede verbinding. Echter, de app op iOS en Windows (sync) werken niet meer. Er is voor zover ik kan zien geen recente update geweest van de Bridge of Windows applicatie.

Ik heb alle externe verbindingen altijd uit gehad, dus kan (en wil ook) niet verbinden via de cloud.

Eventueel kan ik de bridge verwijderen uit de app / als andere bridge toevoegen, maar ben als de dood dat ik dan alles opnieuw moet instellen inclusief alle sensoren + lampen + schakelaars + Homey flows.

Alle ideeën zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Man wat een verschil tussen color lampen van ~5 jaar oud en de nieuwe, net even 2 naast elkaar gezet op dezelfde kleur. Bizar. Gewoon even voor mensen die nog twijfelen of upgraden de moeite is haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Het antwoord geef je alleen niet. Er is verschil... maar is het ook beter? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 20:20
DennusB schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:18:
Man wat een verschil tussen color lampen van ~5 jaar oud en de nieuwe, net even 2 naast elkaar gezet op dezelfde kleur. Bizar. Gewoon even voor mensen die nog twijfelen of upgraden de moeite is haha
Tja ik merk ook kleurverschillen tussen de lampen:
- Go v1
- Go v2
- Iris
Hebben allemaal verschillende tinten :( Je zou toch mogen verwachten dat ze de boel calibreren?

[ Voor 6% gewijzigd door Menesis op 07-05-2020 14:46 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

tweegroenethee schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:47:
[...]

Daar zit je probleem waarschijnlijk, beide hebben een eigen dhcp host met een andere IP range. Probeer eens de bridge aan een van de TP-links te hangen. Anders je subnet veranderen naar 255.255.0.0, maar doe dat alleen als je weet waar je mee bezig bent..
Dat snap ik niet.

Het Ziggo-modem is de enige DHCP in mijn netwerk.

De TPlinks, Bridge, printers, camera's, Streamer, NeXt en het Ziggo-modem hebben een fixed IP-adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

DennusB schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:18:
Ik vindt het nogal een geld als ik 7 lampen in mijn woonkamer moet vervangen omdat er 1tje, de nieuwe, afwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
i2Paq schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:46:
[...]
De TPlinks, Bridge, printers, camera's, Streamer, NeXt en het Ziggo-modem hebben een fixed IP-adres.
Dus je weet 100% zeker dat jouw telefoon en de hue bridge in dezelfde IP range zitten? Dus bijvoorbeeld 192.168.0.x voor beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:54
Heeft iemand in de praktijk gezien wat het verschil in lichtopbrengs is tussen de oudere GU10 white ambience en de nieuwste?
De oude serie doet maar 250lm en de nieuwe 350lm.
Ik heb de oude versie in de tuin rondom aan de pilaren zitten en vind die toch net iets te weinig ligt geven.
Wellicht dat ik ze ga vervangen met de nieuwere variant (die heb ik binnen een aantal) maar voordat ik daaraan begin ben ik wel benieuwd of het merkbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
woekele schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:55:
Het antwoord geef je alleen niet. Er is verschil... maar is het ook beter? :D
Het kan vooral veel meer kleuren weergeven, blauw, paars en rood zijn veel beter.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
tweegroenethee schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:36:
[...]

Dus je weet 100% zeker dat jouw telefoon en de hue bridge in dezelfde IP range zitten? Dus bijvoorbeeld 192.168.0.x voor beide?
Ja, ik weet dat 100% zeker.
(heb hetzelfde probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
smeerbartje schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:03:
[...]

Ja, ik weet dat 100% zeker.
(heb hetzelfde probleem)
Apart, moet dan een software bug zijn. Is dit op iOS of Android? Wellicht melden bij Signify, aangezien er blijkbaar meer mensen zijn met het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

tweegroenethee schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:36:
[...]

Yep, 192.168.2.x.

En dat draait al jaren zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
tweegroenethee schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:23:
[...]

Apart, moet dan een software bug zijn. Is dit op iOS of Android? Wellicht melden bij Signify, aangezien er blijkbaar meer mensen zijn met het probleem.
iOS inderdaad; ik zal een support vraag stellen bij Signify.

/edit; ik houd jullie op de hoogte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xD32Mv4RQNV3B-dnlwrvpAsGtpY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L1yadmyhhuN0XVkSZ4Ze34Hx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door smeerbartje op 07-05-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

smeerbartje schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:37:
[...]

iOS inderdaad; ik zal een support vraag stellen bij Signify.

/edit; ik houd jullie op de hoogte.

[Afbeelding]
Ik heb vandaag een Hue App. update gehad en ik zie nu dat hij weer lokaal connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
i2Paq schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:57:
[...]

Ik heb vandaag een Hue App. update gehad en ik zie nu dat hij weer lokaal connect.
Welke versie heb je nu?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIGhDqRaK9l4aEHMhxq5ifEXeaQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hp9rk0XfHzXzraGJp4LEYcSL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
Nou, een simpele actie heeft het opgelost. De iOS HUE app even van de telefoon gooien, opnieuw installeren en hupseeee: verbinding weer oke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Hallo, is het mogelijk de buitenverlichting te starten een bepaalde tijd na(!) zonsondergang of te stoppen een bepaalde tijd voor(!) zonsopkomst. bv de zon gaat onder om 21.00 uur maar het is nog licht tot 22.00 uur. Met transitie is 30 min max maar is nog te snel. Er is wel een optie om eerder dan zonsondergang te starten maar ik wil juist later. Bij zonsopkomst eigenlijk hetzelfde verhaal, dus een uur eerder het licht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:36
Ik wil in de achtertuin ook slimme verlichting.
Binnen heb ik alles van Hue, maar als ik de prijzen bekijk voor 6 stuks fittingen in de tuin, dan:

6x Hue Ambiance €150 en 6x de Color is €290

Color is niet nodig, maar kan wel leuk zijn.

Dus, Ikea:
6x wit is €110 en 6x de Tradfri Color is €150

Nu is de kleur wel betaalbaar, maar, hoe betrouwbaar en stabiel zijn de Ikea lampjes?

Ik lees veel over flikkeren of uit zichzelf resetten.
(of ook iets van niet dimbaar?)

[ Voor 3% gewijzigd door NeutraleTeun op 10-05-2020 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorki schreef op zondag 10 mei 2020 @ 07:23:
Hallo, is het mogelijk de buitenverlichting te starten een bepaalde tijd na(!) zonsondergang of te stoppen een bepaalde tijd voor(!) zonsopkomst. bv de zon gaat onder om 21.00 uur maar het is nog licht tot 22.00 uur. Met transitie is 30 min max maar is nog te snel. Er is wel een optie om eerder dan zonsondergang te starten maar ik wil juist later. Bij zonsopkomst eigenlijk hetzelfde verhaal, dus een uur eerder het licht uit.
Domoticz via een raspberry pi of Synology NAS.
Je Hue Bridge koppelen en dan via timers in Domoticz kun je precies doen wat jij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 11:44
Ik gebruik ‘Use sunlight as a switch” uit hue labs, je hebt dan wel een bewegingssensor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:02

Wallie

Herr

NeutraleTeun schreef op zondag 10 mei 2020 @ 08:20:
Binnen heb ik alles van Hue, maar als ik de prijzen bekijk voor 6 stuks fittingen in de tuin, dan:

Dus, Ikea:

Nu is de kleur wel betaalbaar, maar, hoe betrouwbaar en stabiel zijn de Ikea lampjes?

Ik heb ze thuis ook, Tradfri tussen de Hue lampjes. Ik koop ze niet meer, ze doen het best aardig, maar af en toe luistert er eentje niet meer, wil niet meer aan of juist uit en dat lampje moet dan van de stroom om weer mee te gaan doen.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin

Dus, Ikea:

Hue is prijzig maar af en toe zijn mooie aanbiedingen.
Hier veel Hue en eigenlijk alles met flinke korting gekocht, bijv. 3x GU10 color voor €74 via Amazon.de vorige jaar rond de kerst. Het is idd geen garantie voor de toekomst maar geduld wordt beloond 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:36
@Wallie ja daar ben ik dus ook bang voor.
Het zal best werken, maar als het af en toe loopt te klieren dan is de fun er heel snel vanaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdy D

Dus, Ikea:

Hou er ook rekening mee dat je die tradfri nooit kan updaten met een Hue bridge terwijl Hue wel ge-update wordt..Dan maar wat duurder, maar kies gewoon Hue mits je het kan betalen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 21:01
Napalm schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:16:
Gisteren een ticket aangemaakt, vandaag antwoord.
Men denkt inderdaad dat stroomverbruik debet is aan een defecte button.
Ik moest per ommegaande mijn aankoopbon meesturen en men gaat dan de garantieregeling starten.

Ik ben benieuwd. Zal de voortgang hier melden.
Het is al weer een paar dagen geleden maar de zaak is afgerond.
Heb afgelopen weekend een nieuwe smart button gekregen. Reden van vertraging lag ook deels aan mij omdat ik geen tijd had de koerier te ontvangen voor het ophalen van het defecte product. (Iets met werk).

Kan voor de aftersales alleen maar 5 sterren geven.

Na melding is er direct gereageerd, ben ik middels mail op de hoogte gehouden en kreeg ik uiteindelijk een nieuw vervangend product. (ook na check op de technische afdeling bleek mijn Smart-button, een stroom vreter die max 3 week deed met een batterij)

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:51

RammY

Dát!

Met de Sunset to Sunrise fomula via de Hue Labs kun je dit inregelen, zelfs zonder bewegingssensor :)

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

RammY schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:01:
[...]

Met de Sunset to Sunrise fomula via de Hue Labs kun je dit inregelen, zelfs zonder bewegingssensor :)
Is het ook verplicht om de app daarvoor continu locatie-toegang te geven? Of kan je op de een of andere manier handmatig een postcode/stad invoeren o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:51

RammY

Dát!

Volgensmij moet je de locatie van de bridge 1x vastgelegd worden. Dus niet continu.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Since87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:10
Ik wil graag in de tuin 4x een gu10 wandlamp plaatsen.
De hue resonate vind ik hiervoor te groot en te duur.

Weet iemand of de nieuwe g10 white and color het normale formaat heeft zodat deze nu in iedere spot past? Ik lees hier verschillende verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:32
Wat zijn jullie oplossingen voor (inbouw)spots in de badkamer? Ik zie de Adore spots, maar weet niet of ik dat chrome nou echt mooi ga vinden in de badkamer. Lijken ook niet erg populair, moeilijk om hier ook maar een real life sfeerimpressie van te vinden. Heeft iemand hier deze spots en and anders willekeurige armaturen (IP44 nodig?) icm GU10 gebruikt? Iemand erg tevreden met zijn of haar uitwerking en mij wellicht kan helpen aan badkamerverlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Since87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:10
Dat ligt eraan waar in de badkamer je hem precies wilt hebben.
Bij ons hebben de inbouwspots in het plafond IP20. Hiervoor heb ik de volgende spot gebruikt:
https://www.ledlampendire...nium-rond-kantelbaar.html

Misschien heb je hier iets aan: plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Sheva schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:31:
Wat zijn jullie oplossingen voor (inbouw)spots in de badkamer? Ik zie de Adore spots, maar weet niet of ik dat chrome nou echt mooi ga vinden in de badkamer. Lijken ook niet erg populair, moeilijk om hier ook maar een real life sfeerimpressie van te vinden. Heeft iemand hier deze spots en and anders willekeurige armaturen (IP44 nodig?) icm GU10 gebruikt? Iemand erg tevreden met zijn of haar uitwerking en mij wellicht kan helpen aan badkamerverlichting?
Wij hebben deze armaturen. https://www.meerdanlicht....va-zwart-09923-01-30.html

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
Since87 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:32:
Ik wil graag in de tuin 4x een gu10 wandlamp plaatsen.
De hue resonate vind ik hiervoor te groot en te duur.

Weet iemand of de nieuwe g10 white and color het normale formaat heeft zodat deze nu in iedere spot past? Ik lees hier verschillende verhalen over.
De GU10 van Hue heeft tegenwoordig het volgende formaat;

5x5x5,78cm

Nu weet ik dat de 'normale' GU10 spots ongeveer hetzelfde hebben, namelijk 5x5x5,5cm.

Ik denk dat het wel gaat passen.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:47
Sheva schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:31:
In een badkamer mag je officieel geen 230 volt gevoedde verlichting plaatsen, mits deze IP44 spatwarerdicht is en niet direct bereikbaar met de handen.

Mijn advies is om gesloten IP44 inbouwspotringen te nemen met een glaasje waardoor deze spatwaterdicht zijn. Sluit hierbij de aarde aansluiting op de spotring ook aan zodat de spotringen geaard zijn.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Theo74 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:16:
[...]

In een badkamer mag je officieel geen 230 volt gevoedde verlichting plaatsen, mits deze IP44 spatwarerdicht is en niet direct bereikbaar met de handen.

Mijn advies is om gesloten IP44 inbouwspotringen te nemen met een glaasje waardoor deze spatwaterdicht zijn. Sluit hierbij de aarde aansluiting op de spotring ook aan zodat de spotringen geaard zijn.
Mag gewoon zolang het maar niet in zone 0,1 of 2 zit in de badkamer:
https://www.mijnkluswijzer.nl/elektra-badkamer-aanleggen/

In zone 3 (boven 225cm) is ip21 voldoende

[ Voor 3% gewijzigd door Avvd op 12-05-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
hmmm de bridge geeft via de app aan een update te hebben. Maar hij wil niet updaten. Blijft telkens failed geven :S Meer die dit hebben met de recente update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Paulus07 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:48:
hmmm de bridge geeft via de app aan een update te hebben. Maar hij wil niet updaten. Blijft telkens failed geven :S Meer die dit hebben met de recente update?
Ja bij mij ook. Daarom kwam ik hier kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
oh na 23 keer klikken op update lijkt die nu wel goed afgerond te zijn.
Vaag :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
Paulus07 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:48:
Hier ook hetzelfde probleem, na een paar aanloopjes is het wel gelukt. Uiteraard duurt het nog even voor we een changelog te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 18:39
Paulus07 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:54:
oh na 23 keer klikken op update lijkt die nu wel goed afgerond te zijn.
Vaag :S
Same here. Uiteindelijk is de update succesvol uitgevoerd!

Iemand enig idee wat er precies in de patch zit? Onderstaande site lijkt niet helemaal up2date te zijn.

https://www2.meethue.com/.../versie-informatie/bridge

[ Voor 26% gewijzigd door Nimoleda op 12-05-2020 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 18:01

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik had hetzelfde. Na de bridge van de stroom te hebben gehaald en er weer op te hebben gezet werkte de update in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zxop4932 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:42:
[...]

Same here. Uiteindelijk is de update succesvol uitgevoerd!

Iemand enig idee wat er precies in de patch zit? Onderstaande site lijkt niet helemaal up2date te zijn.

https://www2.meethue.com/.../versie-informatie/bridge
Naar welk versienummer is jouw bridge bijgewerkt? Ik ben nog in "opbouw" wat betreft Hue lampen en heb gisteren de derde Impress in de voortuin gezet. Aangezien de andere 2 al up-to-date waren en de afstand tussen de lampen onderling en de bridge niet zo groot is verwachtte ik geen problemen. Echter heeft de bridge (die ik al een maand of 2 heb) ineens allerlei updates en blijft de rest ook hangen... Al een paar keer de bridge uit/aan gezet en ook het versienummer omhoog zien gaan, maar hij blijft nu steken op versie 1938052070.

De Impress lamp die moet worden bijgewerkt heeft versie 1.56.7_r29434 terwijl de al bijgewerkte lampen 1.50.2_r30933 hebben. Hoe de versienummering gaat weet ik niet precies, maar ik vind het wel wat typisch....

Edit: ineens is het blijkbaar toch gelukt om de Bridge bij te werken. De versie die ik nu heb is 1938112040.

[ Voor 4% gewijzigd door J0YR1D3R op 12-05-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 18:39
J0YR1D3R schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:28:
[...]

Naar welk versienummer is jouw bridge bijgewerkt? Ik ben nog in "opbouw" wat betreft Hue lampen en heb gisteren de derde Impress in de voortuin gezet. Aangezien de andere 2 al up-to-date waren en de afstand tussen de lampen onderling en de bridge niet zo groot is verwachtte ik geen problemen. Echter heeft de bridge (die ik al een maand of 2 heb) ineens allerlei updates en blijft de rest ook hangen... Al een paar keer de bridge uit/aan gezet en ook het versienummer omhoog zien gaan, maar hij blijft nu steken op versie 1938052070.

De Impress lamp die moet worden bijgewerkt heeft versie 1.56.7_r29434 terwijl de al bijgewerkte lampen 1.50.2_r30933 hebben. Hoe de versienummering gaat weet ik niet precies, maar ik vind het wel wat typisch....

Edit: ineens is het blijkbaar toch gelukt om de Bridge bij te werken. De versie die ik nu heb is 1938112040.
Yes, deze versie heb ik nu ook!

*Angstig voor de dag dat de bridge misschien door z'n hoeven zak. Moet er niet aan denken om alles opnieuw te configureren..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 23:16

JB

Cédric roelt!

Iemand die eens mee wil denken hoe ik mijn laatste 4 zaken van KaKu kan vervangen door Hue/Zigbee? Ik heb spots in de overkapping die ik nu kan dimmen met een KaKu inbouwdimmer, deze kan ik "makkelijk" vervangen voor een Iluminize achtige inbouw dimmer maar;

In het tuinhuis heb ik een kabeldoos zitten (zo'n vierkante Attema) met een KaKu 3 in 1 (zo'n ding als hieronder) om een vijverpomp, vijverlamp en de tuinverlichting te bedienen. Is er ook een 3 in 1 aan/uit Hue/Zigbee inbouwschakelaar? Ik had toentertijd problemen met 3 ontvangers zo kort bij elkaar omdat alles in die doos samen komt. Wellicht is dat met Hue niet storingsgevoelig maar qua ruimte gaat het ook niet passen om 3 ontvangers in een doos te frotten.

Afbeeldingslocatie: https://d16m3dafbknje9.cloudfront.net/imagescaler/9190417956894-424-424.jpg

Wil graag van dat KaKu spul af :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 10:01
Hier wil de update ook voor geen meter. Al vier keer aangeklikt…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:01
Serena schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:28:
Geen probleem hier. Alle 3 de bridges achter elkaar ge-update.

| Losing my religion |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:20
Serena schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:28:
Bij mij ook een aantal mislukte pogingen...

Toen het volgende geprobeerd:
- Automatische updates uitgeschakeld
- Daarna de bridge een aantal minuten van de spanning gehaald

Toen de update handmatig gestart en dat werkte in één keer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 20:41
Volgens mij waren het ook meerdere updates achtereen van de bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Heeft iemand een routine werkend om een lamp aan/uit te zetten om bepaalde tijden? Ik heb de buitenlamp in de routine ingesteld op 21:00 inschakelen en om 06:00 uitschakelen. Hij gaat netjes aan om 21:00, maar uitschakelen doet hij nooit gek genoeg...

Edit: nu een losse routine aangemaakt voor het uitschakelen i.p.v. in 1 routine in te stellen. Kijken of dat beter gaat...

[ Voor 20% gewijzigd door woekele op 12-05-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 08:35
Heeft iemand anders ook problemen met Homekit na de nieuwe firmware van de bridge?

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
arpeggio schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:09:
[...]

Bij mij ook een aantal mislukte pogingen...

Toen het volgende geprobeerd:
- Automatische updates uitgeschakeld
- Daarna de bridge een aantal minuten van de spanning gehaald

Toen de update handmatig gestart en dat werkte in één keer
10 seconden van de stroom was voldoende. 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
jwhoogervorst schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:50:
Heeft iemand anders ook problemen met Homekit na de nieuwe firmware van de bridge?
Hier werkt alles gewoon normaal…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
woekele schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:38:
Heeft iemand een routine werkend om een lamp aan/uit te zetten om bepaalde tijden? Ik heb de buitenlamp in de routine ingesteld op 21:00 inschakelen en om 06:00 uitschakelen. Hij gaat netjes aan om 21:00, maar uitschakelen doet hij nooit gek genoeg...

Edit: nu een losse routine aangemaakt voor het uitschakelen i.p.v. in 1 routine in te stellen. Kijken of dat beter gaat...
ik heb een routine die m'n buitenlampen 30 minuten voor zonsondergang aanzet en 30 minuten na -opkomst weer uitzet. ZIt standaard in je routine mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33
pacod schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:09:
Volgens mij waren het ook meerdere updates achtereen van de bridge
Inderdaad. De versienummers waren allemaal anders.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 18:32

Oekol

waka waka hey hey

Gisteravond 4x geprobeerd en uiteindelijk is het op de achtergrond toch gelukt. Keek net ff en alles is up to date

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
Klaarblijkelijk hebben de meesten van ons een aantal versies van de firmware voorbij zien komen. Vandaag staat er in ieder geval iets beschreven bij firmware 193052050 van 15 april (!): "improve the way your Hue bridge handles firmware updates".

Nog niets over de update van 11 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:54

Flappiewappie

Hier nog meer

Drietal Hue vraagjes:
  • is het normaal dat als je de lamp uitzet dat hij nog een soort van blijft nagloeien? Op de slaapkamer blijft zeg het peertje nog zichtbaar (geeft geen licht maar fluoriscerend)
  • Ik heb een nieuwe keuken met Tradfari verlichting, nu blijkt het dat je die kan koppelen met de Hue set; super tof. Alleen kan mijn Hue hub hem niet vinden: moet ik de gateway en de hub echt naast elkaar houden (met alle gevolgen van ontkoppelen verlengsnoeren enz. van dien)
  • Ik heb een centraal afzuigsysteem in mijn appartement (met 3 standen op dit moment) vrij oud systeem, zit er aan te denken om deze te laten vervangen: zijn deze er ook met Hue accesoires? Ik kom op het CMFe R protocol uit maar deze is niet zo 1-2-3 te linken. Iemand tips?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
[quote]Flappiewappie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:32:
Drietal Hue vraagjes

Vraag 1: Niet gebruikelijk, denk restspanning

Vraag 2: Zat over te vinden op Google bv hier: Afbeeldingslocatie: https://www.smarthomeweb.nl/tradfri-lampen-koppelen-aan-hue/

Vraag 3: Hoe bedoel je met Hue accessoires? Hue bestaat uit verlichting niet uit afzuigsystemen. Of je moet bedoelen een afzuigsysteem met verlichting waar je Hue lampen in zet..?

[ Voor 48% gewijzigd door Birdy D op 13-05-2020 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:10
Flappiewappie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:32:
Drietal Hue vraagjes:
  • is het normaal dat als je de lamp uitzet dat hij nog een soort van blijft nagloeien? Op de slaapkamer blijft zeg het peertje nog zichtbaar (geeft geen licht maar fluoriscerend)
  • Ik heb een nieuwe keuken met Tradfari verlichting, nu blijkt het dat je die kan koppelen met de Hue set; super tof. Alleen kan mijn Hue hub hem niet vinden: moet ik de gateway en de hub echt naast elkaar houden (met alle gevolgen van ontkoppelen verlengsnoeren enz. van dien)
  • Ik heb een centraal afzuigsysteem in mijn appartement (met 3 standen op dit moment) vrij oud systeem, zit er aan te denken om deze te laten vervangen: zijn deze er ook met Hue accesoires? Ik kom op het CMFe R protocol uit maar deze is niet zo 1-2-3 te linken. Iemand tips?
Voor die eerste was de oplossing de stekker omdraaien of de L en N draad omwisselen

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

JB schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:44:
Is er ook een 3 in 1 aan/uit Hue/Zigbee inbouwschakelaar?
Wat is het precies dat je wilt bereiken ? Ales via 1 app ?

Wat voor doos precies ? M20/M25 AK1/AK2 ? Kan je die evt. vervangen door iets groters (of op een andere plek) als https://www.vekto.nl/235x...s-32mm-6-kegels-40mm-ip55
3x hue smart plug gaat misschien passen als je het binnenwerk er uit sloopt. Mijn vader heef tin de garage een grote lasdoos, denk zoiets: https://www.vekto.nl/323x252x137-lasdoos-ip55

Daarin een stekkerblok met 2x stekkers en een osram smart+ plug (er waren toen nog een hue plugs) er tussen. Je zou zelfs nog een stukje uit de deksel kunnen vrezen zodat de plug met de knop er precies doorheen past (kan je ze ook bedienen).

Mocht meer ruimte niet kunnen, een optie is dan een zigbee/rfx bridge waar je een hue bridge emuleert (je maakt dan hue dummy lampen aan) maar dan blijf je wel zitten met 1-weg verkeer. Je zou kaku wel kunnen vervangen door z-wave om dat dan weer op te lossen.

Ik zelf hoef mijn buiten verlichting e.d. niet via de hue te bedienen maar wilde het wel 'smart' (voice en scheduling e.d.), ik heb daar een sonoff 4ch pro voor gebruikt ,daar zit ook een markies op wat prima werkt omdat er een wissel relais in zit (en een markies altijd volledig in of uit is). Hiervoor heb je dan wel weer wifi nodig om te koppelen en die sonoff 4ch gaat niet passen in een standaard doos. 3 sonoff mini's misschien wel (al zou dat wel krap zijn) maar ik vraag mij af of net als met 3 losse kaku's het signaal wel goed blijft werken.

Oftewel, er zijn wel wat mogelijkheden maar eigenlijk kunnen we daar meer op ingaan zodra er meer info is wat je precies wilt bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DukeBox schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:35:
[...]

Wat is het precies dat je wilt bereiken ? Ales via 1 app ?

Wat voor doos precies ? M20/M25 AK1/AK2 ? Kan je die evt. vervangen door iets groters (of op een andere plek) als https://www.vekto.nl/235x...s-32mm-6-kegels-40mm-ip55
3x hue smart plug gaat misschien passen als je het binnenwerk er uit sloopt. Mijn vader heef tin de garage een grote lasdoos, denk zoiets: https://www.vekto.nl/323x252x137-lasdoos-ip55

Daarin een stekkerblok met 2x stekkers en een osram smart+ plug (er waren toen nog een hue plugs) er tussen. Je zou zelfs nog een stukje uit de deksel kunnen vrezen zodat de plug met de knop er precies doorheen past (kan je ze ook bedienen).

Mocht meer ruimte niet kunnen, een optie is dan een zigbee/rfx bridge waar je een hue bridge emuleert (je maakt dan hue dummy lampen aan) maar dan blijf je wel zitten met 1-weg verkeer. Je zou kaku wel kunnen vervangen door z-wave om dat dan weer op te lossen.

Ik zelf hoef mijn buiten verlichting e.d. niet via de hue te bedienen maar wilde het wel 'smart' (voice en scheduling e.d.), ik heb daar een sonoff 4ch pro voor gebruikt ,daar zit ook een markies op wat prima werkt omdat er een wissel relais in zit (en een markies altijd volledig in of uit is). Hiervoor heb je dan wel weer wifi nodig om te koppelen en die sonoff 4ch gaat niet passen in een standaard doos. 3 sonoff mini's misschien wel (al zou dat wel krap zijn) maar ik vraag mij af of net als met 3 losse kaku's het signaal wel goed blijft werken.

Oftewel, er zijn wel wat mogelijkheden maar eigenlijk kunnen we daar meer op ingaan zodra er meer info is wat je precies wilt bereiken.
Dank voor je hulp en meedenken in deze! Ik zou graag het toch regelmatig onbetrouwbare KaKu schakelmateriaal willen vervangen als het niet te duur uit valt. Ik schakel deze icm HW en Alexa maar die combi loopt wel eens in het honderd en ondersteuning/verbetering kun je in de HW hoek niet meer verwachten. Die paar keer dat je het wil gebruiken, is het klote als je de HW eerst een schop moet geven omdat ie weer unresponsive is bijv. In principe is "alles in één app" wel fijn, maar niet perse het doel. Hue werkt gewoon lekkerder dan die 4xx Mhz meuk. Ik praat voornamelijk tegen Alexa en de rest gaat op timers hier.

In dit geval zou een grotere doos inderdaad prima gaan. Nu zit eea in een AK1-IP65 dus meerdere ontvangers zal niet passen. Had gehoopt dat Zigbee materiaal er ook was als 3 in 1 dus niet 3 losse schakelaars want kost duur en is veel bij elkaar gepropt.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 13-05-2020 10:54 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:47
Celf11 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:28:
[...]

Hier ook hetzelfde probleem, na een paar aanloopjes is het wel gelukt. Uiteraard duurt het nog even voor we een changelog te zien krijgen.
De update lijkt in een aantal stappen te gebeuren. Update wordt binnen gehaald en geinstalleerd en daarna weer een update binnen halen en weer installeren. Totaal duurt het behoorlijk lang eer de update klaar is...
Zou dit iets met de uitfasering van de Bridge V1 te maken hebben?

Ik kon vanmorgen op de 'Release Note' klikken en kwam zodoende op de HUE website en zag onder de Bridge een nieuwste FW update van 15 april. De inhoud was iets met verbeteringen en stabiliteit omtrent het installeren van FW updates. Wat kan, omdat gebruikers vaak klagen dat na een FW update de persoonlijke programmering deels faalt.

Echter, als ik nu op 'Release Note' klik en op de HUE website kom dan staat deze release note van 15 april er ineens niet meer... Misschien ligt het aan mij maar het lijkt er hierdoor op dat HUE zijn release note tekst heeft teruggetrokken. Behoudens het feit dat dit een release note van 15 april is en wij op 13 mei zitten.
Vind het allemaal een beetje vaag weer... Het lijkt een trent dat HUE zijn release notes pas later vrijgeeft...

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

JB schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:52:
Had gehoopt dat Zigbee materiaal er ook was als 3 in 1 dus niet 3 losse schakelaars want kost duur en is veel bij elkaar gepropt.
Nee helaas, die zijn er (nog?) niet. Die osram's zijn niet zo duur (regelmatig rond de €10 te krijgen) maar persoonlijk zou ik gewoon de philips nemen (soms ook in de aanbieding voor ff ruim €20 per stuk).
Ik had voor die sonoff ook exact dezelfde kaku oplossing, ik wilde deze eigenlijk ook door Hue plugs vervangen maar die kunnen officieel maar tot 10A schakelen (die osrams wel gewoon16A). Voor mijn buiten verlichting geen probleem maar mijn stopcontacten groep wil ik zonder er bij na te denken gewoon alles in kunnen steken. Standaard kan die sonoff dat ook niet maar daar heb ik een relais vervangen voor een die meer vermogen mag schakelen (20A i.p.v. 10A). (en iets is duur of kost veel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DukeBox schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:05:
[...]

Nee helaas, die zijn er (nog?) niet. Die osram's zijn niet zo duur (regelmatig rond de €10 te krijgen) maar persoonlijk zou ik gewoon de philips nemen (soms ook in de aanbieding voor ff ruim €20 per stuk).
Ik had voor die sonoff ook exact dezelfde kaku oplossing, ik wilde deze eigenlijk ook door Hue plugs vervangen maar die kunnen officieel maar tot 2200Watt schakelen. Voor mijn buiten verlichting geen probleem maar mijn stopcontacten groep wil ik zonder er bij na te denken gewoon alles in kunnen steken. Standaard kan die sonoff dat ook niet maar daar heb ik een relais vervangen voor een die meer vermogen mag schakelen (20A i.p.v. 10A).
(iets is duur of kost veel ;))
Mja plugs wil ik eigenlijk niet. Bedoel op inbouw spullen net zoals die 3 in 1 van KaKu :) dus dan zouden het (nu) 3x inbouw schakelaars worden en dat is niet echt een businesscase :(

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 87 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic