Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 82 83 84 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:09
posttoast schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:40:
Al mijn lampen hebben ook een update dus hij is wel even bezig hier ;)

Ik zag dit in de changelog:

[...]

Ik heb hier een Fair en een Being hangen, en die vooral die eerste geeft als ie volledig gedimd is nog best veel licht. Ben benieuwd hoeveel beter dat wordt. Iemand al ervaring ermee?
Heb hier 3 Still plafonieres, net ff getest, volledig gedimd dan brandt ie nog wel, maar licht geeft ie nog amper meer.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:12

Leoon.

waka waka hey hey

bkruyver schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:40:
Allen,

Klopt het dat ik in de hue app bij aanmaken routine bij selectie van aan gaan bij zonsondergang alleen de mogelijkheid krijg om ze uit te laten gaan bij zonsopkomst? En, als ik kies voor specifieke tijd, dan kan ik ze ook op specifieke tijd uit laten gaan....
Ik wil mijn lampen aan bij zonsondergang maar uit op specifieke tijd....
Of zie ik iets over het hoofd?
Nu los ik het op met een aan routine en een losse uit routine.... onzin eigenlik.....
Ik heb ook m'n lampen aan met zonsondergang en een losse routine die ze uit zet om 22.30 (na 5 min uit gaan). Is mijn inziens ook nog niet te doen met 1 routine maar 't werkt dus ik vind 't best.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:18
kruila schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:51:
[...]

Heb hier 3 Still plafonieres, net ff getest, volledig gedimd dan brandt ie nog wel, maar licht geeft ie nog amper meer.
Dus jij ziet daadwerkelijk verschil met eerder? Ik ben benieuwd, voorlopig is ie nog aan het updaten.

omniscale.nl

• kruila
[quote]posttoast schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:12:
[...]

Dus jij ziet daadwerkelijk verschil met eerder?

Inderdaad, hij dimt veel verder. Vraag is wat je daar aan hebt, maar goed het kan.

• Florine
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01-04 22:11
Ik heb Hue Filament lampen, maar ik merk op dat ze (voornamelijk onder 30% gedimd) best vaak knipperen. Met name de kleinere variant. Hoort dit? Of moet ik hem dan terugsturen?

(Mij lijkt natuurlijk sowieso dat het niet 'hoort', want waarom zouden ze het anders aanbieden? maar misschien ligt het wel aan mijn eigen elektriciteitsnet, en niet aan de hue lamp...)

• posttoast
kruila schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:16:
Inderdaad, hij dimt veel verder. Vraag is wat je daar aan hebt, maar goed het kan.
Nou, het is vooral fijn om de lamp in de gang (die mijn kinderen graag aan hebben als ze gaan slapen) hebben wat minder fel te hebben :)

Ik moet alleen wel weer even door al mijn scènes heen zie ik.

omniscale.nl

• Birdy D
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19:44
Florine schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:46:
Ik heb Hue Filament lampen, maar ik merk op dat ze (voornamelijk onder 30% gedimd) best vaak knipperen. Met name de kleinere variant. Hoort dit? Of moet ik hem dan terugsturen?

(Mij lijkt natuurlijk sowieso dat het niet 'hoort', want waarom zouden ze het anders aanbieden? maar misschien ligt het wel aan mijn eigen elektriciteitsnet, en niet aan de hue lamp...)
Heb ook 2 van de kleinste die knipperen niet naar mijn gevoel. Nu is het wel zo wat ik er over gelezen heb dat de 1 er gevoeliger voor is als de ander om het te constateren..
posttoast schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:12:
[...]

Dus jij ziet daadwerkelijk verschil met eerder? Ik ben benieuwd, voorlopig is ie nog aan het updaten.
Updaten was hier na 10 minuten klaar voor 48 lampen..best snel! Maar zal wel het installeren geweest zijn, downloads wellicht vannacht al gehad..

[Voor 22% gewijzigd door Birdy D op 25-02-2020 09:50]

• posttoast
Birdy D schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:33:
[...]
Updaten was hier na 10 minuten klaar voor 48 lampen..best snel! Maar zal wel het installeren geweest zijn, downloads wellicht vannacht al gehad..
Ja het updaten duurde hier ook ongeveer zo lang als bij jou met ongeveer evenveel lampen. Het downloaden duurde echt heel lang, volgens mij is ie daar de hele nacht mee bezig geweest nog.

omniscale.nl

• megaleo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 02-04 16:33

megaleo

Hoezo? Je mot geen bier?!

henkjobse schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:02:
Hier ook geen issues met de nieuwe brigde software.

Naar aanleiding van de aanbieding van Karwei even wezen kijken voor de Niko Hue schakelaar en gelukkig lag er een uit de verpakking. De klik bediening is inderdaad echt voelbaar waardoor deze niet echt een WAF heeft. Ik ben juist op zoek om het probleem met de bestaande dubbele schakelaar op te lossen. De enkele schakelaar op de slaapkamer al opgelost door blindplaat en Hue dimmer switch. Prima oplossing, maar niet voor een dubbele schakelaar. Ik zou heel graag een Niko Hue alike schakelaar hebben, maar dan op batterij (of stroom) zodat deze normaal te schakelen valt. Is er nog een andere optie?
Zoek even in dit topic op Gira Senic, Niko, Busch-Jaeger etc...... Friends Of Hue
Zie ook https://www2.meethue.com/nl-nl/friends-of-hue/switches

• henkjobse
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
megaleo schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:17:
[...]

Zoek even in dit topic op Gira Senic, Niko, Busch-Jaeger etc...... Friends Of Hue
Zie ook https://www2.meethue.com/nl-nl/friends-of-hue/switches
Hmm, niet verkeerd bedoeld maar heb je m'n post gelezen? Ik heb juist die Niko schakelaar geprobeerd, maar vindt het een verslechtering tov de huidige schakelaars. Ik zou graag de functionaliteit van de huidige schakelaars behouden (qua gevoel) en dus een tweevoudige schakelaar aan/uit. Kan opbatterijen of andere wijze, maar niet met deze kinetische energie. Dat is inderdaad echt een hele andere ervaring helaas.

• YdieresiS
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 02-04 14:46
henkjobse schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:20:
[...]

Hmm, niet verkeerd bedoeld maar heb je m'n post gelezen? Ik heb juist die Niko schakelaar geprobeerd, maar vindt het een verslechtering tov de huidige schakelaars. Ik zou graag de functionaliteit van de huidige schakelaars behouden (qua gevoel) en dus een tweevoudige schakelaar aan/uit. Kan opbatterijen of andere wijze, maar niet met deze kinetische energie. Dat is inderdaad echt een hele andere ervaring helaas.
Als je het niet erg vindt om te knutselen kun je kijken naar zo'n oplossing:
https://hueblog.de/2019/1...chen-taster-anschliessen/

Latin capital letter y with diaeresis

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 02-04 15:40
acehighhugo schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:03:
Even een vraag waar ik zelf niet uitkom. Ik mijn nieuwbouwhuis heb ik twee punten voor wandlampen laten plaatsen op een bestaande schakelaar. Deze schakelaar bedient dus effectief de twee wandlampen en een lichtpunt op het plafond.

Nu wil ik deze schakelaar vervangen door een Smart led dimmer (Zigbee) van EcoBright. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van de lampen? Goede kans dat zowel de wandlampen als de plafondlamp uit enkel G9-lampen gaan bestaan. Maar maakt het uit als dit onderling verschilt? Is er überhaupt een manier om de lichtpunten los van elkaar te zien (lijkt me namelijk niet). Wat kan ik hier nou het beste doen?
Waar je op moet letten is dat het totale vermogen van de G9 lampjes aan de wand en het plafond niet boven het maximaal dimbare vermogen van de Ecobright dimmer komt.
Je zult mogelijk klassieke G9 halogeenlampjes van 20-35 Watt gaan gebruiken dus dan heb je het over een gloeidraad ofwel Ohmse belasting, geen capacitieve LED belasting.

Daarnaast kan het zo zijn dat bij dimmen er een klein verschil in de lichtintensiteit tussen de verschillende armaturen waarneembaar is. Dit komt door de verschillende lengtes installatiedraad naar de armaturen.
Het zal niet heel storend zijn maar kan in het begin wel iets opvallen.
Wil je dit voorkomen dan moet je naar de wandlampen een aparte zwarte schakeldraad trekken en deze aansluiten op een tweede Ecobright dimmer zodat je die apart kunt dimmen/bedienen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:28

AW_Bos

Every day, it's a party day 🎉🎈

Ik merk opeens dat de API-debugger van de Bridge weer werkt. Voorheen werkten die knoppen niet.
Zal wel een automatische update zijn geweest?

Zo is het, en zo gaat het, en zo zal het altijd gaan! 😁

• Turbotrent
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 02-04 16:59
eymey schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 13:50:
Wat ik nog altijd mis in de Hue app, maar ook in HueDynamic of Hue Essentials, is de 'Sunlight as a switch' functionaliteit uit Labs, maar dan zonder dat dit de functie als bewegingssensor overschrijft.

Want dat vind ik wel het grootste nadeel aan de normale Hue app: Er kan best wel veel mee (zij het niet altijd logisch ingedeeld), maar het zit zo simplistisch in elkaar....

We hebben een buiten-motionsensor die netjes de buitenverlichting feller zet bij beweging (en weer terug naar de 'basis' instelling bij geen beweging).

Maar ik zou ook graag wat kamers of zones, zowel buiten als binnen, willen schakelen op basis van daglicht (dus zonder de bewegingsafhankelijkheid erbij). De zonsopkomst en -ondergang routine vind ik eigenlijk niet voldoen, omdat die geen rekening houdt met bewolking e.d. Plus dat binnen eerder extra licht nodig is dan buiten.

Jammer genoeg is de Hue Labs formule ' sunlight as a switch' praktisch onbruikbaar. Je kan geen meerdere lichtniveuas hanteren (eentje voor wanneer binnen verlichting nodig is, eentje voor wanneer buiten verlichting nodig is), en hij overschrijft ook de functionaliteit voor bewegingssensor.

Heeft iemand toevallig zoiets zelf geprogrammeerd, bv. via All4Hue? Zelf kom ik daar nog niet helemaal uit. En kan helaas geen iConnectHue gebruiken (geen Apple gebruiker)
Ik zie deze vraag regelmatig voorbij komen en aangezien ik dit thuis volledig heb geïmplementeerd via All4Hue zal ik hier een uitgebreide reactie op geven. Hopelijk helpt dit jou en andere mensen op weg.

Eerst en vooral enkele basisbeginselen:
  • In All4Hue is het mogelijk om booleans aan te maken (true/false). Deze booleans zijn zeer nuttig in dergelijke automaties. Zo heb ik bv een boolean aangemaakt om na te gaan of er iemand thuis is (want de lampen moeten niet aangaan wanneer er niemand thuis is), of om te testen of de lampen automatisch zijn aangegaan/uitgegaan of via een switch (in dat geval mag de automatisatie de lampen niet overschrijven, de manuele input via de switch krijgt altijd voorrang. Een lamp die manueel is aangezet mag dus niet via een automatisatie weer worden uitgezet, en omgekeerd).
  • De bewegingssensoren van Hue werken met 2 thresholds, welke je zelf kan instellen. De eerste treshold bepaalt wanneer het donker is, de tweede is een 'offset'. Ik zal dit illustreren met een voorbeeld. Stel dat de eerste treshold is ingezet op een lichtwaarde van 30 000. Als de lichtopbrengst dus kleiner wordt dan 30 000 'denkt' de sensor dat het donker is en zullen je lampen via een automatisatie aangaan. Echter, je wilt niet dat ze weer uitgaan als de lichtopbrengst boven de 30 000 komt, want op een bewolkte dag gaan je lichten dan constant aan -en weer uitgaan, omdat de gemeten lichtopbrengst rond die 30 000 schommelt. In dat geval gebruik je de 'offset'. Stel dat je deze instelt op 4000, dan kan je je automatisatie zo maken dat je lichten enkel terug uitgaan als de lichtopbrengst boven de treshold + offset gaat, in dit geval dus boven de 34 000.
    Ik monitor dit thuis via een grafiekje in Home Assistant:

https://drive.google.com/...NnB0EnD2PGXO6Mp1kfZ11mSfg

Als het lichtniveau onder de blauwe lijn komt gaat het licht aan (darkness treshold), als het terug boven de rode lijn komt (darkness + offset treshold) gaat het terug uit.
Na deze begrippen kunnen we beginnen aan de automatisatie zelf. Ik heb zelf dus 2 rules gemaakt, eentje welke de lampen aanzet en eentje welke de lampen daarna terug uitzet indien nodig.

De 'Aanzetter' ziet er zo uit:

https://drive.google.com/...DUJzM4bH730JD4_zvsyyRunHc

Een beetje uitleg:
  • de 'trigger' van de automatisatie is het feit dat het lichtniveau van mijn sensor wordt geupdate. Dus telkens dit gebeurd (ik denk dat dit om de 2-3 minuten gebeurd) wordt de rule opgestart. De rule zal echter niet telkens uitgevoerd worden, dit hangt af van de bijkomende condities.
  • Vervolgens check ik of de sensor denkt dat het donker is. Dit doet hij gebaseerd op de eerste treshold, dus de blauwe lijn in mijn grafiek. Indien het lichtniveau dus onder de treshold zit, dan is het 'dark'.
  • Daarnaast check ik ook enkele booleans om te kijken of er iemand thuis is (someoneHome), of de lampen al aanstaan of niet (MuurlampenGeactiveerd) en of de lampen zijn uitgezet via een automatisatie of via een switch (MuurLampenUitzetterGeactiveerd).
De 'Uitzetter' ziet er zo uit:

https://drive.google.com/...WhxA1iKorkP5XLgQnF3KkkQNU

Hierbij gebruik ik dus de 'offset' treshold (if it is in broad daylight), dus enkel indien het lichtniveau boven de rode lijn komt gaat het licht automatisch weer uit.

Tenslotte werkt mijn buitensensor nog steeds als voorheen, dus als hij beweging waarneemt zet hij de lampen buiten aan. Dit heb ik gewoon ingesteld via de standaard Hue app. De bovenstaande rules hebben dus geen invloed op de 'normale' werking van de sensor.

Sorry voor de lange uitleg :+
En laat maar weten als ik nog ergens mee kan helpen.

• chulin
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 04:32
Net mijn eerste Hue bewegingssensor geïnstalleerd, damn, wat een fine apparaatje ✌️
Gekoppeld aan mijn WC met 2 white gu10 spotjes. Bij beweging kan ik kiezen tussen helder, gedimd of nachtlampje. Ik zou graag halverwege, zeg maar rond de 60%. Is het mogelijk? Misschien via een routine of een andere app?

• Hurricane
  • Laatst online: 20:46

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

chulin schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:18:
Net mijn eerste Hue bewegingssensor geïnstalleerd, damn, wat een fine apparaatje ✌️
Gekoppeld aan mijn WC met 2 white gu10 spotjes. Bij beweging kan ik kiezen tussen helder, gedimd of nachtlampje. Ik zou graag halverwege, zeg maar rond de 60%. Is het mogelijk? Misschien via een routine of een andere app?
Gewoon een eigen scene aanmaken in de ruimte waar deze nodig is (WC) met je gewenste lichtnivo en deze aanroepen bij beweging ipv de standaard scenes.

[Voor 3% gewijzigd door Hurricane op 25-02-2020 17:30]

• chulin
Hurricane schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:28:
[...]

Gewoon een eigen scene aanmaken in de ruimte waar deze nodig is (WC) met je gewenste lichtnivo en deze aanroepen bij beweging ipv de standaard scenes.
Zo simpel kan zijn, nooit aan gedacht, bedankt 👌

• Birdy D
chulin schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:18:
Dan zullen er nog wel een paar volgen :-)

Persoonlijk wel blij met White Ambiance ipv White, ook op het toilet. Geen spijt van! Alleen in de kelderkast een White lamp. Tuin, woonkamer en slaapkamer allemaal kleur en de rest (Keuken, Hal, Toilet, Overloop, Bad en andere kamers White Ambiance.

Erg verslavend dit.. 8)7

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:17
Net als @Turbotrent heb ik mijn systeem inmiddels ook flink geüpgraded met All4Hue in de afgelopen weken:
- Een buitensensor triggert voor mij automatisch het uitzetten van de verlichting en het aanzetten van de verlichting (mits iemand thuis is).
- 's Ochtends vroeg gaan de lichten automatisch aan als we door de sensor op de begane grond lopen.
- Als we 's avonds naar bed gaan zetten we alle lampen beneden in de zone "Leefruimte" uit door de knop ingedrukt te houden (kort indrukken bedient gewoon de woonkamer), vervolgens blijven de sensoren nog 10 minuten het licht aanzetten op "Gedimd" in plaats van "Nachtlamp" (eerst had ik de tijd op 23.00 uur staan vanaf wanneer hij op "Nachtlamp" ging).
- Alle bewegingsruimtes (bijkeuken, gang/overloop, wasruimte, toilet) hebben lichten die gekoppeld zijn aan sensoren, de ene sensor is uitgebreider ingesteld dan de ander, maar ze hebben allemaal meer dan twee tijdsblokken ingesteld (vanuit Hue is gewoon echt te weinig).
- Sinds gisteren laat ik met een "alarm" ook bepalen of het weekend is of niet (door dit op zaterdag om 0:00 en om maandag om 0:00 op respectievelijk True en False in te stellen), waardoor ik net wat nuances aan kan brengen in onze rituelen 's ochtends en mogelijk later ook 's avonds.
- De buitensensor wordt ook gebruik om het licht in de gaten te houden en op basis daarvan het licht automatisch aan en uit te laten gaan gedurende de dag: als het erg donker wordt ivm bijv. slecht weer gaat het licht ook aan en weer automatisch uit als het lichter wordt buiten. Perfect in de automatisering, omdat je daarmee ook de zonsopgang en -ondergang loslaat. Dat vond ik echt een gedrocht in Philips Hue, omdat het geen rekening hield met het licht. Met bijv. "Sunlight as a switch" was het nadeel vooral dat de sensor gelijk zijn volledige werking verloor: met All4Hue kan ik de buitensensor ook nog gewoon de buitenverlichting laten aansturen.
- Tado home/away schakelt een niet gebruikte INNR SP120 (met dank aan @Turbotrent met de gouden tip), op basis daarvan wordt bepaald of we thuis zijn of niet. Die zet de lampen ook weer automatisch aan als we thuiskomen en het is donker. Het enige nadeel daarvan is dat de automatisering niet werkt als wij niet thuis zijn en bijvoorbeeld mijn ouders wel, maar doordat we gebruik van Smart Buttons kan alles sowieso ook zonder automatisering bediend worden. Voordeel van Tado is dat hij pas op "Away" gaat als alle telefoons met Tado weg zijn (bij Philips Hue werkt dat niet, toen ik wegreed zat mijn vrouw in het donker). Omdat er ook regelmatig een oppas thuis is, kiezen we ervoor om géén automatische uitschakeling van lampen te starten als we weggaan.

Als je eenmaal bezig bent, dan blijf je dingen verzinnen om verder te automatiseren en steeds minder de knoppen nodig te hebben om je licht te bedienen. Heerlijk! :-D In de slaapkamers e.d. ontkom je niet aan een vaste knop, maar eigenlijk zetten we de lampen beneden al bijna niet meer aan (of uit) met de knoppen. Het is wel even knutselen met All4Hue en ik vond het in het begin erg overweldigend, vooral omdat ik al veel had ingesteld met bijv. Hue of Hue Essentials, maar het was de moeite waard om erin te duiken en ermee om te leren gaan.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• chulin
Birdy D schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:44:
[...]

Persoonlijk wel blij met White Ambiance ipv White, ook op het toilet. Geen spijt van! Alleen in de kelderkast een White lamp. Tuin, woonkamer en slaapkamer allemaal kleur en de rest (Keuken, Hal, Toilet, Overloop, Bad en andere kamers White Ambiance.

Erg verslavend dit.. 8)7
Zeker verslavend 🤪
Niet zo lang geleden, Sinterklaas om precies te zijn, eerste Hue lamp, inmiddels 20, een paar switches en 2 bewegingssensor. Op wachtlijst: een buitenlamp, lamp voor boven de eettafel en nog een paar spotjes.
Meeste white ambiance, op de wc white spotjes en kleur in de woonkamer.

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 02-04 13:44
Birdy D schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:44:
[...]

Erg verslavend dit.. 8)7
Zeker verslavend ja :).

Langzaamaan vervang ik op sommige plekken toch de White Ambiance lampen wel alsnog aan door kleur (als ik goede deals met kleurenlampen zie), omdat ik het idee heb dat ook de 'wit tinten' met de kleurenlampen toch wat beter uit de verf kunnen (en de nachtlamp modus op kleurenlampen ook nog wat 'zachter' is... het licht kan nog meer gedimd en nog meer oranje).

Gevolg daarvan is dat ik dan weer White of White Ambiance lampen over houd waar ik ook nog weer een plekje voor ga zoeken, en daar dan dus ook weer dimmer switches of buttons nodig heb :D. En zo wordt het maar uitgebreider en duurder. Maar ook heel erg fijn om de juiste sfeer te scheppen in de woonkamer en boven de eettafel. Op een donkere dag lekker de ledstrip en eettafellamp rond 3500k-4000k kleurtemperatuur met hier en daar ook wat blauw en groen van de play bars achter de TV of de LC Bloom in de hoek. Maar 's avonds juist alles weer lekker kaarslicht-achtig.
Turbotrent schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:49:
[...]

Ik zie deze vraag regelmatig voorbij komen en aangezien ik dit thuis volledig heb geïmplementeerd via All4Hue zal ik hier een uitgebreide reactie op geven. Hopelijk helpt dit jou en andere mensen op weg.

Eerst en vooral enkele basisbeginselen:

<knip>

Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor! ;).

Mega bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik heb All4Hue wel eens voor wat simpele zaken gebruikt die niet lekker in de Hue app konden, maar erg intuitief is het niet altijd. Jouw uitleg verduidelijkt wel wat zaken _/-\o_

Hier ga ik eerdaags zeker mee aan de slag (enige jammere is dan wel dat ik dus de lichtgroepen, die hierdoor moeten worden beïnvloed, echt in de All4Hue app moet gaan beheren, maar daar kom ik ook wel weer overheen). Die offset op 'flapping' te voorkomen is ook wel mooi.

Begrijp ik overigens goed uit je verhaal, dat de Hue sensor dus niet echt iedere keer ook de lichtniveauwaarde zelf doorgeeft, maar alleen een 'status' aan de hand van in de sensor geprogrammeerde thresholds? Dat is dan wel jammer, want ik zou graag voor het aan laten gaan van de lichten binnen en buiten andere thresholds willen gebruiken. Maar dat zal dan dus mogelijk toch met een aparte sensor moeten gaan gebeuren.

Of het moet mogelijk zijn om vanuit een 'action' ook nieuwe thresholds naar de sensor te sturen, zodat als de threshold voor 'donker buiten' is bereikt, een nieuwe threshold voor 'donker binnen' kan worden gezet.

[Voor 3% gewijzigd door eymey op 26-02-2020 08:55]

• Turbotrent
eymey schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:52:
[...]

Hier ga ik eerdaags zeker mee aan de slag (enige jammere is dan wel dat ik dus de lichtgroepen, die hierdoor moeten worden beïnvloed, echt in de All4Hue app moet gaan beheren, maar daar kom ik ook wel weer overheen). Die offset op 'flapping' te voorkomen is ook wel mooi.
Je moet die lichtgroepen niet binnen All4Hue gaan beheren hoor. Ik maak en beheer de lichtgroepen gewoon via de officiële app, en All4Hue ziet die lichtgroepen dan ook. Ik gebruik All4Hue echt enkel voor het aanmaken van bijkomende rules.
[...]
Begrijp ik overigens goed uit je verhaal, dat de Hue sensor dus niet echt iedere keer ook de lichtniveauwaarde zelf doorgeeft, maar alleen een 'status' aan de hand van in de sensor geprogrammeerde thresholds? Dat is dan wel jammer, want ik zou graag voor het aan laten gaan van de lichten binnen en buiten andere thresholds willen gebruiken. Maar dat zal dan dus mogelijk toch met een aparte sensor moeten gaan gebeuren.

Of het moet mogelijk zijn om vanuit een 'action' ook nieuwe thresholds naar de sensor te sturen, zodat als de threshold voor 'donker buiten' is bereikt, een nieuwe threshold voor 'donker binnen' kan worden gezet.
Dat is inderdaad een nadeel. Je kan slechts 1 treshold instellen per sensor, en die waarde kan je niet dynamisch aanpassen. Ik heb het thuis op de volgende manier opgelost. Ik heb 2 buitensensoren, eentje aan mijn voordeur en eentje op mijn terras. De sensor aan de voordeur gebruik ik dus om mijn licht binnen te schakelen. Probleem hiermee is dat de treshold om mijn lichten binnen aan te doen eigenlijk te hoog ligt voor buiten, waardoor het buitenlicht aan mijn voordeur dus te rap aangezet wordt bij beweging, terwijl het dus nog niet donker genoeg is.
Om dit op te lossen gebruik ik de treshold van de sensor van mijn terras, die wel de juiste waarde heeft voor buiten. Vanaf het moment dat die sensor aangeeft dat het buiten donker genoeg is, zet ik een boolean op true, en die boolean gebruik ik dan weer om te bepalen of de sensor aan mijn voordeur het buitenlicht moet aanzetten bij beweging. Ik heb hier dus wel een custom rule voor moeten aanmaken. Deze ziet er zo uit:

https://drive.google.com/...aDLb0agkLhJ_9go1Hpvm3HPqt

• eymey
Duidelijk, Thanks _/-\o_

Overigens worden de rules hier ook wel weer wat simpeler, in die zin dat verlichting in de woonkamer díe geautomatiseerd is (niet alle), ook aan mag als we niet thuis zijn :)

[Voor 98% gewijzigd door eymey op 26-02-2020 09:21]

• Turbotrent
Arjan90 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:13:

- Sinds gisteren laat ik met een "alarm" ook bepalen of het weekend is of niet (door dit op zaterdag om 0:00 en om maandag om 0:00 op respectievelijk True en False in te stellen), waardoor ik net wat nuances aan kan brengen in onze rituelen 's ochtends en mogelijk later ook 's avonds.
Dat is een leuke! Daar ga ik ook eens mee aan de slag! ;)

• chulin
[...]

Zeker verslavend ja :).

Langzaamaan vervang ik op sommige plekken toch de White Ambiance lampen wel alsnog aan door kleur (als ik goede deals met kleurenlampen zie), omdat ik het idee heb dat ook de 'wit tinten' met de kleurenlampen toch wat beter uit de verf kunnen (en de nachtlamp modus op kleurenlampen ook nog wat 'zachter' is... het licht kan nog meer gedimd en nog meer oranje).

Gevolg daarvan is dat ik dan weer White of White Ambiance lampen over houd waar ik ook nog weer een plekje voor ga zoeken, en daar dan dus ook weer dimmer switches of buttons nodig heb :D. En zo wordt het maar uitgebreider en duurder. Maar ook heel erg fijn om de juiste sfeer te scheppen in de woonkamer en boven de eettafel. Op een donkere dag lekker de ledstrip en eettafellamp rond 3500k-4000k kleurtemperatuur met hier en daar ook wat blauw en groen van de play bars achter de TV of de LC Bloom in de hoek. Maar 's avonds juist alles weer lekker kaarslicht-achtig
Ik ben op zoek naar een mooie eettafellamp, welke hebt je, als ik vragen mag?

• LJ80
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 30-03 17:10
Turbotrent schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:49:
[...]

Bedankt, exact wat ik zoek.
Het ziet er ingewikkeld uit maar ik ga het eens proberen via de app all4hue!

• Jeroen87
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02-04 16:17

Jeroen87

Bier Connaisseur

Ik heb een routine die ervoor zorgt dat in de woonkamer de lampen aangaan bij zonsondergang.
Daarnaast loopt een routine die de lampen om 23.55 uitzet doordeweeks.

Nu heb ik ook een bewegingssensor gehaald, deze werkt 'smorgens perfect. als het nog donker is, en je komt binnen, springen de lampen in de woonkamer aan. Na 10 minuten geen beweging gaan de lampen weer uit.

Nu lijkt het echter dat deze bewegingsmelder routines in de war stuurt.
Ik wil gewoon dat bij zonsondergang de lampen ALTIJD aan gaan. maar DAARNA dus niet meer uitgaan omdat er geen beweging is.
Overdag wil ik juist dat de lampen aangaan wanneer er te weinig licht binnen is.

Als ik nu bijv. om 22.00 thuiskom (en het buiten donker is)...zie ik dat de lampen binnen ook uit zijn gegaan, dit komt dus door de trigger van de bewegingsmelder. Als ik de bewegingsmelder namelijk uit de vergelijking haal, blijven de lampen namelijk wel aan.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de bewegingsmelder alleen werkt in de ochtend om lampen te triggeren, en op donkere momenten overdag, maar dus niet 'savonds bij weinig beweging (als de normale routine de lichten al aangezet heeft).....dan moet de normale routine dus niet overruled worden.

Craft beer specialist

• Sphinkx
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02-04 15:20

• M.v.Veelen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01-04 18:59
posttoast schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:08:
[...]

Ja het updaten duurde hier ook ongeveer zo lang als bij jou met ongeveer evenveel lampen. Het downloaden duurde echt heel lang, volgens mij is ie daar de hele nacht mee bezig geweest nog.
Waarmee doen jullie dit? Met een HUE app? Of is er een andere / betere manier?

¯\_(ツ)_/¯

• posttoast
M.v.Veelen schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:13:
[...]

Waarmee doen jullie dit? Met een HUE app? Of is er een andere / betere manier?
Met de Hue app inderdaad. Geen idee of er een betere manier is, maar die paar keer per jaar (en dat is ruim ingeschat) overleef ik wel ;)

omniscale.nl

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 18:03

Richh

HODL

Vanavond is 'opeens' mijn hele Hue setup bugged.
Al mijn lampen en accessoires waren unavailable / niet beschikbaar.

Althans 'opeens': ik heb vandaag met Home Assistant en met Asus Aura Sync (wat een fail is dat zeg) wat zitten spelen. Beide configuraties heb ik inmiddels uit de online Hue omgeving verwijderd.

Echter. Mijn lampen komen niet weer terug.

Na wat geklikt (minutenlang button bashen) met remotes heb ik een aantal lampen nu weer werkend. De meeste Hue en Gledopto strips werken weer.

Maar de Ikea lampen? Die zijn weg. Ik heb er 2 gereset, maar ze worden ook niet meer zichtbaar als ik naar lampen zoek in Hue.
Zonet was 1 switch ook opeens weer unavailable. En opnieuw, minuten button bashen en nu ziet de app hem weer.

Heeft iemand zoiets ooit eerder gehad? Zo ja: wat heb je gedaan om het op te lossen?
Ik heb echt geen zin om alles opnieuw in te stellen :(

• eymey
chulin schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:43:
[...]

Ik ben op zoek naar een mooie eettafellamp, welke hebt je, als ik vragen mag?
Of je hem mooi vindt is natuurlijk een kwestie van smaak, maar hij past mooi bij ons vrijwel geheel ikea interieur :+

https://www.ikea.com/nl/nl/p/nymane-hanglamp-wit-10407141/

Er moeten wel 3 e27 lampen in, maar dan heb je ook wel, als het moet, een gelijkmatige flinke bak licht op tafel. En het fijne aan deze lamp vinden wij dat je, in tegenstelling tot veel strakkere/designlampen die vooral richting tafel schijnen, ook naar boven nog subtiel licht hebt.

• trekker22
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19:35
Is er iets om een hue motion sensor beter bereik naar gateway te krijgen?

Die dure knommels geven om de haverklap een rood ledje. En paar uur later ineens wel weer verbinding. Hangen allemaal router bulbs om heen, maar die worden gewoon genegeerd... Philips Ikea en gledopto bulbs.

Goedkope xiaomi sensors en buttons werken wel allemaal prima op dezelfde afstand....

casino's maken me rijk!Neteller heb je dan nodig!!

• chulin
eymey schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 23:06:
[...]

Of je hem mooi vindt is natuurlijk een kwestie van smaak, maar hij past mooi bij ons vrijwel geheel ikea interieur :+

Er moeten wel 3 e27 lampen in, maar dan heb je ook wel, als het moet, een gelijkmatige flinke bak licht op tafel. En het fijne aan deze lamp vinden wij dat je, in tegenstelling tot veel strakkere/designlampen die vooral richting tafel schijnen, ook naar boven nog subtiel licht hebt.
Oh, ik had verkeerd begrepen, dacht aan een “Hue tafellamp”, op zich mooie lamp, niets mis mee, bedankt 👌

• ambi1961
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 15:34
Vraag mbt motion sensor: we willen in het trapgat een lamp hangen met bewegingsmelder, er is echter een plek waar mooi in het zicht op een wand een lamp kan hangen. Het zou mooi zijn als de bewegingsmelder niet in het zicht hangt, immers er " hangen" dan 2 items. Heeft iemand hier ervaring met het inbouwen van een bewegingsmelder? Dus dat deze in de wandlamp achter glas/kunststof geplaatst is?

• Birdy D
ambi1961 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:23:
Vraag mbt motion sensor: we willen in het trapgat een lamp hangen met bewegingsmelder, er is echter een plek waar mooi in het zicht op een wand een lamp kan hangen. Het zou mooi zijn als de bewegingsmelder niet in het zicht hangt, immers er " hangen" dan 2 items. Heeft iemand hier ervaring met het inbouwen van een bewegingsmelder? Dus dat deze in de wandlamp achter glas/kunststof geplaatst is?
Als je het over de Hue sensor hebt, die werkt niet achter glas. Dus denk achter kunststof ook niet.

• ambi1961
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 15:34
Birdy D schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:50:
[...]

Als je het over de Hue sensor hebt, die werkt niet achter glas. Dus denk achter kunststof ook niet.
Yep, die bedoelde ik
Dank

• DukeBox
  • Laatst online: 22:07

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Birdy D schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:50:
IR straling gaat niet ergens (voldoende) doorheen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• MP3-Junky
  • Registratie: november 1999
  • Niet online
eymey schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 23:06:
[...]

Thanks ben al een tijdje opzoek naar een hanglamp voor boven de eettafel "die ook omhoog schijnt".
Zijn lastig te vinden.

Wil er wel 2, dus dat betekent dan 6 extra Hue lampen :/. Zou 2x E27 per hanglamp ook kunnen, of geeft hij dan onregelmatig licht?

[Voor 4% gewijzigd door MP3-Junky op 27-02-2020 09:27]

• Kixtart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:03

Kixtart

Destruction = Improvement

MP3-Junky schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:25:
[...]

Thanks ben al een tijdje opzoek naar een hanglamp voor boven de eettafel "die ook omhoog schijnt".
Zijn lastig te vinden.

Wil er wel 2, dus dat betekent dan 6 extra Hue lampen :/. Zou 2x E27 per hanglamp ook kunnen, of geeft hij dan onregelmatig licht?
Deze Hue lamp schijnt ook omhoog en kleuren zijn apart instelbaar in beide richtingen:
https://www2.meethue.com/...-ensis-hanglamp/4090331P9

https://www.assets.signify.com/is/image/PhilipsLighting/75a7aae31bb04b6f8e40aa9a00eb7d18?wid=600&hei=600&$jpglarge$

☻/
/▌
/ \

• MP3-Junky
  • Registratie: november 1999
  • Niet online
Die heb ik ook gezien, maar het design kreeg geen goedkeuring van de vrouw.. ;)

• eymey
MP3-Junky schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:25:
[...]

Zijn lastig te vinden.

Dan krijg je redelijk onregelmatig licht ja. Maar het belangrijkste: De lamp gaat scheef hangen door het ongelijk verdeelde gewicht :+

Dat hadden wij ook toen er nog White Ambiance in hing en 1 van de lampen RMA moest voor garantie. Toen kregen we een nieuwere (lichtere) versie terug gestuurd. Dat heb ik toen maar opgelost door een 'willekeurig metalen niet te groot object' te pakken dat ongeveer voor het gewicht kon compenseren. En die zo onzichtbaar mogelijk in de lamp aan het bovenrooster gemaakt met een tie-wrap :D

@Kixtart Erg toffe lamp! Maar wel veel te modern voor in ons interieur. Zou ik bij m'n vriendin denk ik ook niet mee aan moeten komen :D. En de prijs is ook echt bizar (duurder dan onze huidige Nymane met 3x e27 erin )

[Voor 10% gewijzigd door eymey op 27-02-2020 10:18]

• Celf11
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21:26
trekker22 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 23:12:
Is er iets om een hue motion sensor beter bereik naar gateway te krijgen?

Die dure knommels geven om de haverklap een rood ledje. En paar uur later ineens wel weer verbinding. Hangen allemaal router bulbs om heen, maar die worden gewoon genegeerd... Philips Ikea en gledopto bulbs.

Goedkope xiaomi sensors en buttons werken wel allemaal prima op dezelfde afstand....
Kan het zijn dat jij ook te maken hebt met het sensor probleem sinds de januari update? Een paar bladzijden hiervoor wordt hier ook over geschreven. Kijk eens of je de sensor routine kunt programmeren met iConnectHue (of het eerder aanbevolen Android programma) om te kijken of het dan over is. Bij mij heeft het geholpen.

• art
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met het inbouwen van een bewegingsmelder?
FWIW, Steinel maakt armaturen met een bewegingsmelder op basis van radar, dus onzichtbaar ingebouwd. Geen Hue, voorzover ik weet.

l'art pour l'art

• Theo74
Jeroen87 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:26:
Ik heb een routine die ervoor zorgt dat in de woonkamer de lampen aangaan bij zonsondergang.
Daarnaast loopt een routine die de lampen om 23.55 uitzet doordeweeks.

Nu heb ik ook een bewegingssensor gehaald, deze werkt 'smorgens perfect. als het nog donker is, en je komt binnen, springen de lampen in de woonkamer aan. Na 10 minuten geen beweging gaan de lampen weer uit.

Nu lijkt het echter dat deze bewegingsmelder routines in de war stuurt.
Ik wil gewoon dat bij zonsondergang de lampen ALTIJD aan gaan. maar DAARNA dus niet meer uitgaan omdat er geen beweging is.
Overdag wil ik juist dat de lampen aangaan wanneer er te weinig licht binnen is.

Als ik nu bijv. om 22.00 thuiskom (en het buiten donker is)...zie ik dat de lampen binnen ook uit zijn gegaan, dit komt dus door de trigger van de bewegingsmelder. Als ik de bewegingsmelder namelijk uit de vergelijking haal, blijven de lampen namelijk wel aan.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de bewegingsmelder alleen werkt in de ochtend om lampen te triggeren, en op donkere momenten overdag, maar dus niet 'savonds bij weinig beweging (als de normale routine de lichten al aangezet heeft).....dan moet de normale routine dus niet overruled worden.
Het lijkt er op dat jouw instellingen voor de sensor niet goed staan. In het Instellingenmenu/Accessoires configuratie/Sensor moet je onder "NA" ingeven "Terugkeren naar vorige status" ofwel het omkeerpijltje.
Als deze op "UIT" staat dan zet de sensor alle verlichting uit en kan dit een scene/schakeling overulen.

• chulin
MP3-Junky schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:53:
Die heb ik ook gezien, maar het design kreeg geen goedkeuring van de vrouw.. ;)
Bij mij is precies andersom, de vrouw vind het prachtig, eigenlijk wilt ze graag deze lamp maar €350 🤪😭🤪
We hebben ook de Cher gezien..

https://www2.meethue.com/...e-cher-hanglamp/4076130P7

Ik twijfel omdat een beetje plastic-achtig eruit ziet.

• Theo74
Je kunt de HUE sensor helaas niet achter elk materiaal verstoppen omdat het infrarood signaal uit de sensor dan geblokkerd wordt.
Wel is het zo dat de sensor behoorlijk gevoelig is dus je kunt ook een plek buiten het plafond zoeken waarbij hij toch de zone blijft zien waar hij moet triggeren als daar beweging plaatsvind. De senor hoeft namelijk niet persee aan het plafond te hangen en naar beneden te kijken, hij kan ook zijwaards geplaatst.
Denk aan onderaan de muur, halvewege de trap aan de trapwang, onder de trapleuning, etc. Kwestie van uitproberen of de sensor genoeg uit het zicht is en ook nog voldoende detecteerd.

Er zijn voorbeelden dat men de sensors echt niet wil zien en dat in een hoekje wegwerken ten koste van het detectiegebeid gaat. Dan moet je er voor kiezen om 2 sensoren toe te passen.

[Voor 4% gewijzigd door Theo74 op 27-02-2020 14:52]

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 01-04 18:59
-knip-

[Voor 98% gewijzigd door M.v.Veelen op 27-02-2020 15:16. Reden: Verkeerde topic]

¯\_(ツ)_/¯

• henkjobse
  • Nu online
Ik las dat Philips Hue niet geschikt zou zijn voor gesloten armaturen. Dit zou betekenen dat je de e27 niet in een bestaande plaffoniere zou kunnen gebruiken. Iets met warmte. Wat mij gek lijkt want daarvoor zaten er meestal gloeilampen in.
Wie gebruikt er al langere tijd e27 hue in normale plafonnieres en heeft ervaring hiermee? Wordt de levensduur verkort of gaan er zaken mis?
Ik zou juist overal de lampen in de plafonieres vervangen door hue e27. Helemaal nieuwe armaturen wordt wel heel duur.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
henkjobse schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:55:
Ik las dat Philips Hue niet geschikt zou zijn voor gesloten armaturen.
Nog nooit van gehoord. Waar heb je dat gelezen?
Ik heb zelf al jaren diverse gesloten glazen bollen met e27 en e14, geen enkel probleem mee.

Maar goed ook, zeker de e27 hue lampen vind ik nu niet echt mooi om te zien ofzo ;)

• Celf11
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21:26
Ik las dat Philips Hue niet geschikt zou zijn voor gesloten armaturen.
Net als Dragon2.. ik ook al ruim een jaar een paar "bolletjes", zowel binnen als buiten, met een e27 hue lamp. Tot op heden geen enkel probleem mee gehad.

• henkjobse
  • Nu online
Een artikel hierover bijv https://blog.1000bulbs.co...n-enclosed-fixture-rating
Daarnaast kwam ik t tegen bij tweets vanuit hue zelf: bijv reactie hier https://twitter.com/SusanLAlberts/status/859586941548756994

Edit: oorspronkelijke tweet ook gevonden waarin garantie vervalt volgens Philips: https://twitter.com/tweethue/status/1231802432826544128
dragon2 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:05:
[...]

Nog nooit van gehoord. Waar heb je dat gelezen?
Ik heb zelf al jaren diverse gesloten glazen bollen met e27 en e14, geen enkel probleem mee.

Maar goed ook, zeker de e27 hue lampen vind ik nu niet echt mooi om te zien ofzo ;)

[Voor 10% gewijzigd door henkjobse op 27-02-2020 20:19]

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
henkjobse schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:17:
Een artikel hierover bijv https://blog.1000bulbs.co...n-enclosed-fixture-rating
Daarnaast kwam ik t tegen bij tweets vanuit hue zelf: bijv reactie hier https://twitter.com/SusanLAlberts/status/859586941548756994

Edit: oorspronkelijke tweet ook gevonden waarin garantie vervalt volgens Philips: https://twitter.com/tweethue/status/1231802432826544128

[...]
Nou, laat ze dat dan maar bewijzen, zou ik zeggen. Als ik met een kapotte hue lamp aankom binnen de garantie hoef ik toch niet te zeggen dat 'ie een jaar in een badkamerbolletje heeft gezeten?

In de praktijk denk ik dat het probleem ook wel meevalt, hier in ieder geval alle lampen uit garantie, zelfs de lamp die dus al die tijd in een badkamerbolletje heeft gezeten doet het nog top hoor.

De enige 2 hue lampen die ik kapot heb gehad waren met (geheel open) armatuur en al gevallen, dus tja :+

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:21

Tusk

Om daarom!

Sinds gister springen mijn lampen uit zichzelf aan. In alle kamers. In de laatste "aan stand". Het heeft niets met power on state te maken, want ook mijn osram en ikea lampen gaan weer mee aan op de laatste stand. Het heeft niets met de app op mijn telefoon te maken, want het gebeurt ook als die uit staat.

Nou zag ik dat alle lampen eergisteren een firmware update hebben gehad.
Is dit nog terug te draaien?

Zijn er meer mensen met dit probleem?

edit: het zijn ook allemaal verschillende soort lampen. De E27's hebben deze versie nu: LCT015 | 1.50.2_r30933
https://www2.meethue.com/...formatie/lamps-luminaires

-----
Fiew! Opgelost! Net voordat ik alles wilde gaan resetten dacht ik: Ik zal eens inloggen op Hue en kijken wat er allemaal toegang heeft.
Bleek een op hol geslagen IFTTT applet de oorzaak te zijn. Wohoo ! :*)

[Voor 62% gewijzigd door Tusk op 06-03-2020 15:23. Reden: Opgelost!]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Theo74
Ik las dat Philips Hue niet geschikt zou zijn voor gesloten armaturen. Dit zou betekenen dat je de e27 niet in een bestaande plaffoniere zou kunnen gebruiken. Iets met warmte. Wat mij gek lijkt want daarvoor zaten er meestal gloeilampen in.
Wie gebruikt er al langere tijd e27 hue in normale plafonnieres en heeft ervaring hiermee? Wordt de levensduur verkort of gaan er zaken mis?
Ik zou juist overal de lampen in de plafonieres vervangen door hue e27. Helemaal nieuwe armaturen wordt wel heel duur.
Gloeilampen worden heet maar kunnen ook goed tegen hitte. Neem het lampje in je oven, die kan makkelijk 300 graden aan.
HUE lampen hebben een interne voeding en een stukje besturing wat niet te heet mag worden. Ik kan mij daarom voorstellen dat afgesloten armaturen de levensduur van een HUE lamp verkorten omdat deze zijn warmte niet goed af kan geven waardoor componenten sneller verouderen. Maar ook ik heb hier nog niet eerder iets over gelezen, dat HUE lampen absoluut niet in gesloten armaturen gebruikt mogen worden.
Sterker nog, een HUE lamp is compleet van kunstof en gesloten dus wat dat betreft wordt er door de fabriek ook geen hoge eis aan koeling gesteld.

Wat je eventuel zou kunnen doen, is 3 of 4 luchtgaten in de metalen plaat van de plafonniere boren zodat de warmte wat makkelijker weg kan. Veel warmte zal het niet zijn met LED maar voor je eigen zekerheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 01-04 23:23
Deze week een set lampen aangekocht, waarvan 4 gu10 spotjes.
Alle 4 vertonen ze dus dat hoog frequentie piep signaal, de ene al meer dan de andere. Dit is enkel wanneer ze uit staan via de app.
Wat opzoekwerk op internet toont dat bijna iedere gu10 lamp dit heeft sinds de bluetooth versie. Heb philips support gecontacteerd, maar aangezien alles lijkt op een productiefout zie ik een omruiling geen oplossing bieden tot ze met een update komen. Dit zou toch niet door hun quality control mogen geraken aangezien deze lampen niet goedkoop zijn.
Oplossing momenteel is dat we overdag de lampen uitzetten met de schakelaar zodat de elektriciteit weg is. Ze zijn dan ook niet te bedienen met de app, wat eigenlijk toch de bedoeling is van dit systeem...
Als ze aanstaan (effectief branden) maken ze geen lawaai.

[Voor 7% gewijzigd door Pufster op 01-03-2020 10:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: maart 2002
Pufster schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:29:
Deze week een set lampen aangekocht, waarvan 4 gu10 spotjes.
Alle 4 vertonen ze dus dat hoog frequentie piep signaal, de ene al meer dan de andere. Dit is enkel wanneer ze uit staan via de app.
Wat opzoekwerk op internet toont dat bijna iedere gu10 lamp dit heeft sinds de bluetooth versie. Heb philips support gecontacteerd, maar aangezien alles lijkt op een productiefout zie ik een omruiling geen oplossing bieden tot ze met een update komen. Dit zou toch niet door hun quality control mogen geraken aangezien deze lampen niet goedkoop zijn.
Oplossing momenteel is dat we overdag de lampen uitzetten met de schakelaar zodat de elektriciteit weg is. Ze zijn dan ook niet te bedienen met de app, wat eigenlijk toch de bedoeling is van dit systeem...
Als ze aanstaan (effectief branden) maken ze geen lawaai.
Onacceptabel dit. Ik lees ook veel dat bijna alle E27 met Bluetooth dit doen. Voor mij een reden om geen nieuwe hue te kopen tot dit gefixt is.

Vind het ook vervelend dat niet iedereen dit hoort of zich eraan stoort 😋 dat zal ook de reden zijn waardoor het niet is opgepikt door quality control. De lampen doen het, ze gaan niet luisteren of ze ook geluid produceren.
Zelfde geldt bijvoorbeeld voor Ubiquiti-apparatuur zoals de AP lite. Die maken allemaal geluid, maar gros van de mensen ergert zich er niet aan. Ik kan er niet mee leven, zoek dan wel een alternatief.

Vraag me nu wel af of de filament lampen van hue dit nu ook doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

spokje schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:53:
Het piepen niet maar die hebben soms weer last van flikkeren als ze gedimt aanstaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 01-04 23:23
spokje schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:53:
[...]

Onacceptabel dit. Ik lees ook veel dat bijna alle E27 met Bluetooth dit doen. Voor mij een reden om geen nieuwe hue te kopen tot dit gefixt is.

Vind het ook vervelend dat niet iedereen dit hoort of zich eraan stoort 😋 dat zal ook de reden zijn waardoor het niet is opgepikt door quality control. De lampen doen het, ze gaan niet luisteren of ze ook geluid produceren.
Zelfde geldt bijvoorbeeld voor Ubiquiti-apparatuur zoals de AP lite. Die maken allemaal geluid, maar gros van de mensen ergert zich er niet aan. Ik kan er niet mee leven, zoek dan wel een alternatief.

Net antwoord gehad van de phillips support. Ik moest eerst checken of het in een andere armatuur ook voorkomt en of ik een dimschakelaar gebruik of niet. Als het nog steeds voorkwam, moest ik foto van kassaticket en lamp met de codes achteraan doorgeven met mijn contactgegevens. Ik word dan op een lijst gezet en vanaf er een oplossing komt (ze schatten 6 maand, hardware issue) krijg ik vervanging.

Nu als het inderdaad zo zal lopen, dan ben ik tevreden. Ze waren op de hoogte van het probleem. Alle lampen hebben er last van, maar bij de ene hoor je het maar op 5cm afstand en bij de andere nog steeds op 2m. Bij mij nu zit er ook verschil in van lamp tot lamp.

[Voor 6% gewijzigd door Pufster op 01-03-2020 12:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chulin
Apart, ik heb hier meerdere spotjes en 2 E27 lampen, in het huis (3 personen) niemand hoor ze piepen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

chulin schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:41:
Apart, ik heb hier meerdere spotjes en 2 E27 lampen, in het huis (3 personen) niemand hoor ze piepen
Welke generatie (de lampen) ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chulin
Nieuwste, met Bluetooth

• Napalm
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 02-04 18:25
Vandaag een ticket aangemaakt bij Signify.

Sinds december 2019 heb ik 2 smart-buttons. Bij levering had 1 een dode batterij. Kan gebeuren en om nu direct alles heen en weer te sturen er zelf maar een nieuwe CR2032 ingezet. Helaas bleek dat er toch een foutje in deze button moet zitten want ik ben nu 3 maanden en 4 batterijen verder. Je denkt dan nog zijn die batterijen niet goed maar de laatste was vers gekocht, voor installatie doorgemeten en echt vol (3,14V).

Maar ook deze batterij is na 2 weken leeg.

Ben benieuwd wat de reactie van Signify is. Vroeg me af of er meer mensen last hebben van hoog batterij verbruik bij een smartbutton? De tweede doet het trouwens prima.

Napalm Racing Team Holland - @ TruckingSim aka Brutale - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:57
Napalm schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:26:
Vandaag een ticket aangemaakt bij Signify.

Sinds december 2019 heb ik 2 smart-buttons. Bij levering had 1 een dode batterij. Kan gebeuren en om nu direct alles heen en weer te sturen er zelf maar een nieuwe CR2032 ingezet. Helaas bleek dat er toch een foutje in deze button moet zitten want ik ben nu 3 maanden en 4 batterijen verder. Je denkt dan nog zijn die batterijen niet goed maar de laatste was vers gekocht, voor installatie doorgemeten en echt vol (3,14V).

Maar ook deze batterij is na 2 weken leeg.

Ben benieuwd wat de reactie van Signify is. Vroeg me af of er meer mensen last hebben van hoog batterij verbruik bij een smartbutton? De tweede doet het trouwens prima.
Hier nog iemand met twee smart buttons. 1 doet het idd prima. Nr 2 is ook vaak leeg. Kwam al met een lege batterij. Nieuwe goedkope batterij erin gestopt, tot tweemaal toe. Nu eens kijken voor een andere merk batterij, kijken wat dat oplevert..

• Marsman83
  • Laatst online: 23:53
Wie o wie kan mij helpen, ik ben nu al weken aan het zoeken naar een juiste instelling voor mijn indoor motion sensor.
Wat ik wil is opzich simpel maar ik kan maar geen app of instelling vinden die precies hetvolgende doet:

- Te weinig licht binnen, lampen uit en beweging = lampen aan in bepaalde scene in woonkamer en keuken
- indien er hierna geen beweging is niets doen (als we op de bank zitten ziet de sensor ons niet)
- indien de lampen al aan staan = ook niets doen (dit is als we bijvoorbeeld 's avonds film kijken met gedimde lichten)

Nu bestaat de Hue labs rule "Do not Disturb my Scene", die doet precies wat ik wil behalve dat hij bij geen beweging de lampen na max 1 uur uitzet en dat is niet handig met film kijken bijvoorbeeld.

Ik heb Hue Essentials al geprobeerd maar kan daar geen passende instelling in vinden.
Is er een andere app waarin je voorwaardes zoals status lampen toe kan voegen?

• MarcoKL
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 02-04 18:07

MarcoKL

That's a huge b*tch!

TheKerremenke schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:43:
[...]

Hier nog iemand met twee smart buttons. 1 doet het idd prima. Nr 2 is ook vaak leeg. Kwam al met een lege batterij. Nieuwe goedkope batterij erin gestopt, tot tweemaal toe. Nu eens kijken voor een andere merk batterij, kijken wat dat oplevert..
Hier ook! Had er 3, waarvan er 1 leeg aankwam. Heb hem nog niet in gebruik genomen hierdoor, maar zal deze vanavond gaan gebruiken en dan het in de gaten houden.

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:59
Eind december 2 buttons gekocht en die staan allebei nog op 100%; dus geen probleem bij mij.

Have Fun Funske

• Napalm
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 02-04 18:25
Gisteren een ticket aangemaakt, vandaag antwoord.
Men denkt inderdaad dat stroomverbruik debet is aan een defecte button.
Ik moest per ommegaande mijn aankoopbon meesturen en men gaat dan de garantieregeling starten.

Ik ben benieuwd. Zal de voortgang hier melden.

Napalm Racing Team Holland - @ TruckingSim aka Brutale - @ STEAM aka NRTH

• OneMoreThing
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 02-04 10:49
Marsman83 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:18:
Wie o wie kan mij helpen, ik ben nu al weken aan het zoeken naar een juiste instelling voor mijn indoor motion sensor.
Wat ik wil is opzich simpel maar ik kan maar geen app of instelling vinden die precies hetvolgende doet:

- Te weinig licht binnen, lampen uit en beweging = lampen aan in bepaalde scene in woonkamer en keuken
- indien er hierna geen beweging is niets doen (als we op de bank zitten ziet de sensor ons niet)
- indien de lampen al aan staan = ook niets doen (dit is als we bijvoorbeeld 's avonds film kijken met gedimde lichten)

Nu bestaat de Hue labs rule "Do not Disturb my Scene", die doet precies wat ik wil behalve dat hij bij geen beweging de lampen na max 1 uur uitzet en dat is niet handig met film kijken bijvoorbeeld.

Ik heb Hue Essentials al geprobeerd maar kan daar geen passende instelling in vinden.
Ik heb in het verleden de Hue Labs formule “Three times is a charm” gebruikt om iets soortgelijks te regelen. Misschien dat deze ook voor jou situatie werkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 30-03 21:29
Marsman83 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:18:
Met de app All4hue kan je in de voorwaarden de status van de lampen toevoegen.

Zelf gebruik ik dit om met een routine lampen aan te schakelen als we niet thuis zijn (voorwaarden: uur naar zonsondergang, huiskamerlamp niet aan, keukenlamp niet aan, tijd tussen 19:45 en 22:30).

En je kan ook een lamp aanschakelen met voorwaarden: beweging gemeld, het is donker, lamp x is niet aan.

• janvanduschoten
  • Laatst online: 01:56

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Ik heb een bewegingsmelder in m'n hal hangen, is er ook een optie / app waarmee je onder bepaalde voorwaarden een push melding kunt genereren? Een eenvoudige Hue beveiligingsoptie eigenlijk met de huidige motion sensor.

Ik zie namelijk wel in de Hue app op welke datum en op welk tijdstip de sensor voor het laatst een beweging heeft gedetecteerd.Zou mooi zijn als daar wat mee gedaan kan worden ( push melding, widget met deze data etc.)
Meestal als ik iets bedenk, dan bestaat het al lang, dus ben benieuwd . :)

You've mistaken me for someone who really cares.

• Marsman83
wim-vdv schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:15:
[...]

Zelf gebruik ik dit om met een routine lampen aan te schakelen als we niet thuis zijn (voorwaarden: uur naar zonsondergang, huiskamerlamp niet aan, keukenlamp niet aan, tijd tussen 19:45 en 22:30).

En je kan ook een lamp aanschakelen met voorwaarden: beweging gemeld, het is donker, lamp x is niet aan.
Dat klinkt goed! Ik heb die app een tijd geleden wel bekeken maar kon dit zo niet vinden.
Ik zal hem straks nog eens installeren en doorspitten, thanks! d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

janvanduschoten schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:42:
Ik heb een bewegingsmelder in m'n hal hangen, is er ook een optie / app waarmee je onder bepaalde voorwaarden een push melding kunt genereren?
Met IFTTT kan dat.

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

YellowCube

Wait...what?

janvanduschoten schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:42:
Ik heb een bewegingsmelder in m'n hal hangen, is er ook een optie / app waarmee je onder bepaalde voorwaarden een push melding kunt genereren? Een eenvoudige Hue beveiligingsoptie eigenlijk met de huidige motion sensor.

Ik zie namelijk wel in de Hue app op welke datum en op welk tijdstip de sensor voor het laatst een beweging heeft gedetecteerd.Zou mooi zijn als daar wat mee gedaan kan worden ( push melding, widget met deze data etc.)
Meestal als ik iets bedenk, dan bestaat het al lang, dus ben benieuwd . :)
Als je in het bezit bent van een iphone, dan kun je in Home instellen dat sensoren een notificatie geven zodra er beweging is (o.a. instelbaar op basis van tijd)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Serena
  • Laatst online: 22:49
YellowCube schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:41:
[...]

Als je in het bezit bent van een iphone, dan kun je in Home instellen dat sensoren een notificatie geven zodra er beweging is (o.a. instelbaar op basis van tijd)
Dan zul je ook een hub in huis moeten hebben zoals een Apple TV of HomePod. Anders werkt HomeKit niet.

• Marsman83
wim-vdv schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:15:
[...]

Nu dat ik weet dat het met deze app kan heb ik hem aangeschaft en kon nu verder kijken wat mogelijk is dan in de probeerversie.
Het is me nu eindelijk gelukt om te realiseren wat ik wou, bedankt voor de tip! d:)b

• kruila
Ik heb bij de voordeur een Hue white Luca buitenwandlamp die aangestuurd wordt door een Hue buitensensor.

Maar de lamp blijkt niet helemaal uit te gaan, als ie uit zou moeten zijn zie je dat het licht heel zwak wat flakkert.

Ik heb de lamp al een keer 20 seconden stroomloos gezet, maar dat mocht niet baten, iemand nog een tip hoe ik dit "probleem" kan tackelen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:14
kruila schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 23:40:
Ik heb bij de voordeur een Hue white Luca buitenwandlamp die aangestuurd wordt door een Hue buitensensor.

Maar de lamp blijkt niet helemaal uit te gaan, als ie uit zou moeten zijn zie je dat het licht heel zwak wat flakkert.

Ik heb de lamp al een keer 20 seconden stroomloos gezet, maar dat mocht niet baten, iemand nog een tip hoe ik dit "probleem" kan tackelen?
Ik heb dat effect met E27 bollen in de keuken, die zie ik ook op bepaalde momenten van de avond heel zwak (allerzwakst) branden. Terwijl ik niet weet waar dit vandaan komt. Misschien de avond random uitschakeling, maar waarom dimmen ze dan.

Bridge bug?

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• funske
wopper schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 06:59:
[...]

Ik heb dat effect met E27 bollen in de keuken, die zie ik ook op bepaalde momenten van de avond heel zwak (allerzwakst) branden. Terwijl ik niet weet waar dit vandaan komt. Misschien de avond random uitschakeling, maar waarom dimmen ze dan.

Bridge bug?
Misschien lamp bug?? Dat lampen héél zwak branden als ze “uit” staan is al vaker voorgekomen in dit topic.

Have Fun Funske

• kruila
funske schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:01:
[...]

Misschien lamp bug?? Dat lampen héél zwak branden als ze “uit” staan is al vaker voorgekomen in dit topic.
Ik heb die lamp al een half jaar, en sinds deze week heb ik dit "probleem".

Ik had al gezocht in dit forum, maar niets gevonden, verkeerd zoekwoord gebruikt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• funske
kruila schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:11:
[...]

Ik heb die lamp al een half jaar, en sinds deze week heb ik dit "probleem".

Ik had al gezocht in dit forum, maar niets gevonden, verkeerd zoekwoord gebruikt?
Ik heb gezocht op 'uit zwak' en kom dan verschillende reacties tegen.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 01-04 22:33
Al mijn lampen hebben vorige week een update gehad, dus (hoewel ik het effect zelf niet lijkt te hebben) toen kan het wel zijn misgegaan.

• kruila
kruila schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 23:40:

Heb de buitensensor gereset en daarna weer de gewenste instellingen aangemaakt via de Hue App, tot op heden werkt alles weer naar behoren.

Te snel geroepen, opeens toch weer dezelfde klacht, dus aanvullende tips zijn weer welkom.

Iedereen die meegedacht heeft en tips gegeven bedankt!

[Voor 6% gewijzigd door kruila op 06-03-2020 20:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:07
Voor het eerst de batterijen van een motion sensor vervangen. :o

Volgens mij 5+ jaar levensduur...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chulin
kruila schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:55:
[...]

Heb de buitensensor gereset en daarna weer de gewenste instellingen aangemaakt via de Hue App, tot op heden werkt alles weer naar behoren.

Te snel geroepen, opeens toch weer dezelfde klacht, dus aanvullende tips zijn weer welkom.

Iedereen die meegedacht heeft en tips gegeven bedankt!
Hebt jij geprobeerd zonder buitensensor?

• tzeunis
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:30
TheKerremenke schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:43:
[...]

Ik heb er 1 nu 4 maanden in gebruik. Geen klachten.

| Losing my religion |

• tzeunis
Serena schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:19:
[...]

Dan zul je ook een hub in huis moeten hebben zoals een Apple TV of HomePod. Anders werkt HomeKit niet.
Of gewoon een iPad.

| Losing my religion |

• Serena
Waar, maar werkt echt WAARDELOOS. Bovendien moet die dan altijd aan de stroom hangen en thuis zijn.
Werkt wel, maar absoluut af te raden.

• chulin
Ben aan het spelen geweest met een Hue sensor in de badkamer, jammer genoeg krijg ik niet de gewenste resultaat omdat het sensor niet registreert door het glas.
Misschien een minder elegante oplossing is de buitensensor, kan deze door het glas “kijken”?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Laatst online: 01-04 14:12
De Hue Play Sync Box heeft op 3 maart jl. een update gekregen en is daarmee ook HDR10+ compatible geworden ;-)

Nu nog de IR mogelijk en ben dan helemaal content !

Hierbij de release notes :

March 3, 2020
Software version 1.3.2

* Improved Wi-Fi stability and performance
* Fixed DHCP lease time issue
* Increased the reliability of communication to the Hue Bridge
* Implemented HDR10+ support
* Implemented support for future features
* Other bug fixes and improvements

[Voor 49% gewijzigd door giancarlo_f op 07-03-2020 10:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

chulin schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:32:
..jammer genoeg krijg ik niet de gewenste resultaat omdat het sensor niet registreert door het glas.
Dit is echt al minstens 5 keer in dit topic langsgeweest. IR straling gaat niet (genoeg) door glad.

• chulin
Ja, weet ik, daarom ben ik aan het spelen geweest met plaatsing, scheelde niet veel maar net niet

• funske
Serena schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:20:
[...]

Waar, maar werkt echt WAARDELOOS. Bovendien moet die dan altijd aan de stroom hangen en thuis zijn.
Dat de iPad thuis moet zijn klopt wel, maar dat "altijd aan de stroom moet hangen" klopt niet.
Hij moet uiteraard wel opgeladen zijn.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
funske schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:12:
[...]

Dat de iPad thuis moet zijn klopt wel, maar dat "altijd aan de stroom moet hangen" klopt niet.
Hij moet uiteraard wel opgeladen zijn.
Snap ik. Maar je wilt niet dat het ding onverhoopt leeg is en dus niet meer werkt. Slechte keuze voor een hub in mijn ogen.

• tzeunis
Serena schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:20:
[...]

Hoeft niet altijd aan de stroom te hangen. Hij moet gewoon aan staan en wifi verbinding hebben. Bij mij werkte dit prima op mijn air 2. Die ging gewoon 5 dagen mee met beetje browsen en als hub. Na aanschaf iPad 7, hangt mij oude Air 2 aan de muur als hub voor al mijn domotica. Apart e-mail adres voor aangemaakt en tot vorige week 1x per opladen en dan werkt alles een week. Nu aan continue stroom met nieuw inbouw stroomdock en met nieuwe laad software in IOS13, werkt dit PERFECT.

[Voor 3% gewijzigd door tzeunis op 07-03-2020 15:34]

| Losing my religion |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 01-04 22:33
@giancarlo_f Zo wordt de Play Sync Box wel leuker!

Moet ik nog wel even een 4k mediaplayer en zes nieuwe lampen aanschaffen, overigens, maar blijft een leuk idee.

[Voor 52% gewijzigd door Rallye op 07-03-2020 16:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 02-04 15:04
Rallye schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:32:
@giancarlo_f Zo wordt de Play Sync Box wel leuker!

Moet ik nog wel even een 4k mediaplayer en zes nieuwe lampen aanschaffen, overigens, maar blijft een leuk idee.
Tip, gebruik het niet alleen als Ambilight, maar plaats ook lampen aan zijkant van de positie waar je het meeste zit, krijg je soort van surround effect met 💡 licht!

• steppa87
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:37
Goedemorgen allen.

Ik heb in huis nu 3 lampen hangen met de hue color ambiance e27 (gen 3)

Nu zie ik de nieuwe met Bluetooth (ik heb al een bridge)
Is deze lamp te combineren qua kleur en intensiteit met de gen 3? En is het formaat van de lamp gelijk?

Alvast bedankt

PSN ID = steppa87

• Theo74
chulin schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:54:
Ja, weet ik, daarom ben ik aan het spelen geweest met plaatsing, scheelde niet veel maar net niet
Glas blokkeert infraroodstraling inderdaad dus PIR en HUE sensoren kunnen hier niet doorheen kijken.
Je zult de sensor zo moeten plaatsen dat hij ook vrij in de douchecabine kan 'kijken', dan pas werkt het.
Als de glaswanden niet tot het plafond doorlopen kun je de sensor aan het plafond hangen en testen.

• Birdy D
steppa87 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:30:
Goedemorgen allen.

Ik heb in huis nu 3 lampen hangen met de hue color ambiance e27 (gen 3)

Nu zie ik de nieuwe met Bluetooth (ik heb al een bridge)
Is deze lamp te combineren qua kleur en intensiteit met de gen 3? En is het formaat van de lamp gelijk?

Alvast bedankt
Lamp is exact hetzelfde alleen is er dus een BT functie aan toegevoegd.
Pagina: 1 ... 82 83 84 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True