Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 81 ... 84 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• tzeunis
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:30
Hier na de update is de Hue Essentials app van slag. Alle lamp iconen zijn vraagtekens. Op IOS.

| Losing my religion |

• Schweino
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11-03 21:30
Hier ook de nieuwe firmware op de bridge en sindsdien vreemd gedrag bij de hue dimming switch: Bij twee van de 6 switches "onthoudt" de switch opeens de vorige stand waar deze in stond.
Normaliter moet ik 3 keer achter elkaar op de bovenste knop drukken om de actie die aan de derde knopdruk is gekoppeld te activeren.

Maar nu het zo dat als mijn verlichting op de stand staat die bij de tweede knopdruk hoort en ik na een tijdje nog een keer op de bovenste knop druk niet de actie volgt die bij de eerste knopdruk hoort maar de actie die bij de derde knopdruk hoort.
Deze twee switches lijken dus te onthouden welke stand als laatste is gekozen en tellen vanaf daar de knopdrukken verder ipv weer bij de eerste knopdruk te beginnen.

Vreemd genoeg gebeurt dit bij 2 van mijn 6 switches.

• henkjobse
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06:40
Hier ook de update gehad. Geen release notes te vinden. Via Twitter gevraagd en men heeft aangegeven dat ze er mee bezig zijn om deze zsm op de website te plaatsen. Hier zullen ze het eerst te vinden zijn.

In mijn ervaring staan ze er dan eerder voor de Engelse site dan de NL site: https://www2.meethue.com/.../versie-informatie/bridge vs https://www2.meethue.com/en-us/support/release-notes/bridge
mijn bijnaam schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:55:
[...]

Hier zie ik geen update mogelijkheden in mijn bridge v2:
BSB002 / 1935144040 is up to date volgens de software.
Ook op de Hue website zie ik geen nieuwere versie.

Is 1937045000 een beta firmware of via een andere locatie eerder beschikbaar misschien? Ben benieuwd...

[Voor 3% gewijzigd door henkjobse op 19-02-2020 08:24]

• henkjobse
Uiteindelijk kwam het probleem toch terug.

Heb gecontroleerd mbv de swithc of de lamp gekoppeld was; dat was helaas het geval.
Daarna lamp gereste dmv de switch en opnieuw ingesteld en nu is het opgelost. Dimmer resetten had ik dus via app gedaan en heeft uiteindelijk niet geholpen. Harde reset switch was niet nodig; enkel dus de ene lamp resetten.
Birdy D schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 08:56:
[...]

Gecontroleerd of tie soms gekoppeld zit aan die andere lamp? Anders dimmer even resetten en opnieuw programmeren.

• bobjansen
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 02-04 15:56
Ik heb een aantal Osram Smart Plugs in mijn Hue setup hangen (helaas waren de Philips Plugs er toen nog niet) waarvan ik er een met een tijdroutine laat schakelen. Ik merk dat regelmatig de schakelaar niet heeft gewerkt, lamp is dus nog aan na 7 uur 's avonds of uit na 7 uur 's ochtends. Soms pakt de routine het daarna weer op, soms ook niet. Heeft iemand anders vergelijkbare ervaring, ik heb het met de Hue lampen (diegene die op een tijdschema zitten) nooit. Misschien betere ervaringen met de Hue Plugs (en moet ik dus gaan vervangen?)

• LJ80
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 30-03 17:10
Hoe gebruik je de "sunlight as a switch" formule op de juiste manier?
Opzich is dit handig omdat nu ook als je niet aanwezig bent het licht aangaat.
Dit geeft een veilig gevoel mbt inbraak zodat het lijkt of er altijd iemand thuis is ook bij geen beweging.
De formule werkt beter als de standaard sunset setting, omdat het daadwerkelijk donker worden erg seizoens gebonden is.

Maar dan het probleem:

Ik stel de "sunlight as a switch"in van 07:00 tot 23:00.
Maar wat nu als het een keer later wordt als 23:00 uur.
Het zou handig zijn als er dan gekeken wordt naar beweging en als je nog steeds in de huiskamer zit het licht aanblijft.

Is dit op een manier te realiseren?

• Celf11
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21:26
LJ80 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:51:
Dit geeft een veilig gevoel mbt inbraak zodat het lijkt of er altijd iemand thuis is ook bij geen beweging.
De formule werkt beter als de standaard sunset setting, omdat het daadwerkelijk donker worden erg seizoens gebonden is.

Maar dan het probleem:

Het zou handig zijn als er dan gekeken wordt naar beweging en als je nog steeds in de huiskamer zit het licht aanblijft.

Omdat jet het hebt over het licht aan laten gaan bij jouw afwezigheid en veilig gevoel....is dit dan wel de juist "switch". Je kunt dan ook denken aan bijv "Advanced presence mimicking" of "Light schedules with randomness" die op diverse plekken in huis de lampen op verschillende momenten aan- en uit schakelen. Of heb ik jouw vraag verkeerd gelezen?

• DikkieD
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 01-04 15:59
Zit even mijn tuinontwerp te bepalen. Ik wil hier (net als binnen) alles van Hue. Ik ga o.a. een paar grote (meterslange) bakken bouwen en hierin komen planten, boompjes, struiken etc.

Ik denk aan Hue Lily op de pin in de plantenbak voor wat naar boven schijnende lichtpunten. Aan de achterzijde van de bak (zo'n 8 meter lengte, met hoeken etc) wil ik een lightstrip voor indirect zwak licht achterin. Hier kijken we niet in/tegenaan. Dus Lily in de bak, Lightstrip aan de buitenrand (op de bak komt een vijverrand die een paar cm uitsteekt, daar kan die strip prima onder).

Ik ben even met de stroomvoorziening(en) bezig. Ik heb een grondkabel van 20mtr. Die kan ik via een paar stroompunten boven de grond verlengen tot in de plantenbak. Heeft elke Lily 1 stroompunt nodig? Of schakel je ze allemaal door (hoeveel maximaal?)?.

Verder heeft die Lightstrip wrs net als de binnenversie zo'n adapter etc. Hoe werken jullie dit netjes weg? In de plantenbak kan ik dit natuurlijk ergens mooi wergwerken. Buiten de bak een stroompunt en daar in bv een kastje, of gewoon stroompunt voor de Lightstrip in de bak en de kabel door de muur boren?

Edit: Deze is leuk om te lezen: https://www.macrumors.com...s-hue-outdoor-lightstrip/

[Voor 4% gewijzigd door DikkieD op 19-02-2020 11:42]

• LJ80
Celf11 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:24:
[...] maar als je dan wel thuis bent gaan lichten random aan uit. Ook niet echt prettig vandaar sunset as a switch zodat het altijd goed is thuis of niet thuis.

Omdat jet het hebt over het licht aan laten gaan bij jouw afwezigheid en veilig gevoel....is dit dan wel de juist "switch". Je kunt dan ook denken aan bijv "Advanced presence mimicking" of "Light schedules with randomness" die op diverse plekken in huis de lampen op verschillende momenten aan- en uit schakelen. Of heb ik jouw vraag verkeerd gelezen?

• Fruitschaal
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 02-04 16:16
Volgens mij kun je op zo'n lily basisset maximaal 5 lampen doorlussen. Per lus max. 5 meter. Als ik dat hier zo snel lees: https://www.beaumotica.nl...set-van-5-white-and-color (Breid naar wens uit).

En nog een opmerking. Ik heb zelf een 2 meter lightstrip voor buiten. Deze valt al snel weg in de ruimte die buiten is. Dus hij lijkt nogal klein gevoelsmatig.. :+

PSN: Fruitschaaltje

• Celf11
Die "advanced presence mimicking" kun je, volgens de beschrijving op de volgende manieren inschakelen:

"Activate it through a date range, geofencing (home&away), a HueLabs button or Alexa"

Dit kan ook het antwoord zijn op jouw vraag wanneer je een keertje later thuis bent ;)

• DikkieD
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 01-04 15:59
Fruitschaal schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:57:
Volgens mij kun je op zo'n lily basisset maximaal 5 lampen doorlussen. Per lus max. 5 meter. Als ik dat hier zo snel lees: https://www.beaumotica.nl...set-van-5-white-and-color (Breid naar wens uit).

En nog een opmerking. Ik heb zelf een 2 meter lightstrip voor buiten. Deze valt al snel weg in de ruimte die buiten is. Dus hij lijkt nogal klein gevoelsmatig.. :+
Yes. Klinkt goed, want dus kan ik alle Hue Lily binnen de plantenbak dus met 1 stroompunt activeren. Scheelt :).

Verder had ik aan de achterzijde van die bak 2x5mtr Hue Lightstrip Outdoor in mijn hoofd, even aangenomen dat de gehele achterkant van die bak 10mtr is. Zo niet, dan korter, maar het komt in elk geval over de gehele lengte, want idd, het effect moet wel een beetje zichtbaar zijn :).

• Birdy D
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19:44
DikkieD schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:43:
[...]

Yes. Klinkt goed, want dus kan ik alle Hue Lily binnen de plantenbak dus met 1 stroompunt activeren. Scheelt :).

Verder had ik aan de achterzijde van die bak 2x5mtr Hue Lightstrip Outdoor in mijn hoofd, even aangenomen dat de gehele achterkant van die bak 10mtr is. Zo niet, dan korter, maar het komt in elk geval over de gehele lengte, want idd, het effect moet wel een beetje zichtbaar zijn :).
Als je tot eind april wacht, is de Hue outdoor stroomadapter van 100 watt te koop, hieraan kan je 2 aftakkingen maken dus voor je lightstrips en je lily(s) en heb je dus maar 1 stroompunt meer nodig. Het is allemaal 24V en verlengbaar tot 35 meter.

Lightstrips outdoor kan je niet inkorten zoals je wellicht al wel weet. Verkrijgbare lengte's zijn 5 en 2 meter.

• minke890
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 01-04 13:21
Theo74 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:35:
[...]

Je hebt de Zigbee druk/draai dimmer nog, past volledig in het schakelmateriaal, heeft door zijn bediening een hoge wav factor maar is wel iets prijzig.
Tegenwoordig heb je ook de zigbee variant, dus zonder zwave (https://www.ecobright.nl/...00w-voor-alle-afdekramen/), 100 euro

Of deze van icasa (https://www.bol.com/nl/p/...tpPtw.1_8.12.ProductTitle), nog goedkoper (~65 euro), zeker als je er >5 besteld. Bij robbshop 80 euro ;w (https://www.robbshop.nl/zigbee-draaidimmer-robb-smarrt)

Ik heb de icasa dimmer, werkt prima. Heeft iemand die van ecobright uitgeprobeerd?

[Voor 15% gewijzigd door minke890 op 19-02-2020 15:11]

• Fruitschaal
minke890 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:03:
[...]

Tegenwoordig heb je ook de zigbee variant, dus zonder zwave (https://www.ecobright.nl/...00w-voor-alle-afdekramen/), 100 euro

Of deze van icasa (https://www.bol.com/nl/p/...tpPtw.1_8.12.ProductTitle), nog goedkoper (~65 euro), zeker als je er >5 besteld. Bij robbshop 80 euro ;w (https://www.robbshop.nl/zigbee-draaidimmer-robb-smarrt)

Ik heb de icasa dimmer, werkt prima. Heeft iemand die van ecobright uitgeprobeerd?
Je kunt toch ook gewoon deze RobbSmart dimmer er op zetten met je eigen draaiknop?

https://www.robbshop.nl/i...-smarrt?sqr=robb%20smart&

• minke890
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 01-04 13:21
Fruitschaal schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:09:
[...]

Je kunt toch ook gewoon deze RobbSmart dimmer er op zetten met je eigen draaiknop?

Geen idee of dat werkt. Ik zou het eens kunnen proberen voor het idee.

Alleen het probleem is dan, hoe bouw je een inboud dimmer in naast je eigen dimmer?? Dat gaat nooit passen. Ook niet in een 50mm doos.

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 02-04 15:40
Fruitschaal schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:09:
[...]

Nee, deze dimmermodule werkt niet met een draaiknop, wat dat ook mogen zijn.
Deze dimmermodule bedien je handmatig met een terugverende pulsdrukker.
Kort indrukken is aan/uit, lang indrukken bij aan is hoger/lager dimmen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• tzeunis
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:30
bobjansen schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:36:
Ik heb een aantal Osram Smart Plugs in mijn Hue setup hangen (helaas waren de Philips Plugs er toen nog niet) waarvan ik er een met een tijdroutine laat schakelen. Ik merk dat regelmatig de schakelaar niet heeft gewerkt, lamp is dus nog aan na 7 uur 's avonds of uit na 7 uur 's ochtends. Soms pakt de routine het daarna weer op, soms ook niet. Heeft iemand anders vergelijkbare ervaring, ik heb het met de Hue lampen (diegene die op een tijdschema zitten) nooit. Misschien betere ervaringen met de Hue Plugs (en moet ik dus gaan vervangen?)
Yes. Dit was geheel mijn ervaring. Ik had er 10. Nu overgestapt op hue smart plugs en geen enkele gemiste schakeling.

| Losing my religion |

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07:08
tzeunis schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:28:
[...]

Yes. Dit was geheel mijn ervaring. Ik had er 10. Nu overgestapt op hue smart plugs en geen enkele gemiste schakeling.
Collega's wilde mij ompraten naar de Innr plugs, maar Hornbach is altijd goedkoop met HUE spullen, daar kan je het online niet voor laten bezorgen. Voor 20e voor een Inner en 25e voor een HUE dan heb ik liever gewoon firmware updates en betrouwbaarheid.

Wat een verademing is HUE als je vanaf Homewizard komt met 433Mhz.

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 01-04 22:33
tzeunis schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:28:
[...]

Klopt. Ik heb de Osram die het vaakst stoorde vervangen door een Philips.

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Ik doe zeer waarschijnlijk iets fout, maar wat? Ben volledig nieuw op het gebied van Hue, met name met de bridge e.d.

Ik had al in mijn bezit - en te gebruiken via de BT Android app:

2x Philips Hue Signe Staande lamp

Sinds ik wilde uitbreiden heb ik sinds vandaag het volgende erbij:

1x Philips Hue Signe Staande lamp
1x Philips Hue Losse Lamp - White
1x Philips Hue Bridge
1x Philips Hue dimmer switch - draadloze schakelaar

Voordat ik behin te 'sleutelen' heb
1) ik via BT de bestaande staande lampen uitgeschakeld (nog wel op stroom)
2) de nieuw lampen op stroom gezet (deden het allemaal, ook via BT)
3) de bridge op mijn Ziggo modem aangesloten
4) de Hue app gedownload en aangezet

Bridge was gevonden, maar kon op zichzelf maar één lamp vinden (de Hue losse lamp).
Ik kreeg toen via de app dat er een update was, dus die aangezet.

Dat is nu al zo'n 45 minuten aan de gang, de status (en alleen voor de losse lamp) blijft staan op 'downloaden'.

Zie ik iets over het hoofd? Doe ik iets verkeerd?

• guido66
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:26
Lamp updates gaan tergend langzaam, dat is normaal. De snelheid van download van de bridge naar lamp ligt erg laag door de Zigbee verbinding.

[Voor 46% gewijzigd door guido66 op 19-02-2020 22:31]

Fiat 500e - 7250Wp solar - R&M Nevo Nuvinci

• darklord007
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01:00
Theo74 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:03:
[...]

is het noodzakelijk om hier een pulsdrukker bij te gebruiken, of kun je m ook volledig via de bridge bedienen?
En zoja, is het mogelijk om een pulsdrukker voor de dimmer te plaatsen in een normale inbouwdoos?

• wopper
@Sanction is het niet zo dat je alles even moet resetten als je naar de bridge over stapt ? Via Google kan je lezen hoe dat werkt een lamp resetten, met de dimmer gaat het heel fijn.

• Hatman
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:13
tzeunis schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:19:
Hier na de update is de Hue Essentials app van slag. Alle lamp iconen zijn vraagtekens. Op IOS.
Hue Essentials app heeft ook een update en de vraagtekens zijn weg.

• Sanction
  • Niet online
Lampen hebben (althans één, want dat was de enige de app zag) een update gehad. Niets meer gevonden. Bridge losgekoppeld voor 5 minuten, opnieuw aangeslote, zelfde.

In de PC app is de bridge wel te zien, maar met de melding 'no areas found'.

• jwhoogervorst
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:33
@Sanction: lampen zijn alleen te koppelen binnen een half uur nadat de stroom erop is gekomen.
Je zal de stroom er dus even vanaf moeten halen.

Voor elke oplossing is er een probleem!

• wopper
Hatman schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 23:58:
[...]

Zitten er voordelen aan de HUE Essentials app?

• Fruitschaal
Theo74 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:03:
[...]

Oeps, inderdaad een pulsknop. Excuses.

• Sanction
  • Niet online
jwhoogervorst schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:13:
@Sanction: lampen zijn alleen te koppelen binnen een half uur nadat de stroom erop is gekomen.
Je zal de stroom er dus even vanaf moeten halen.
Dat wist ik niet.

Maar volgens mij is het aan het lukken, heb alle stekkers eruit getrokken vooordat ik ging slapen en nu wordt zo te zien alles herkend en krijgt een update. :)

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:11

Rukapul

Moderator General Chat
guido66 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:30:
Lamp updates gaan tergend langzaam, dat is normaal. De snelheid van download van de bridge naar lamp ligt erg laag door de Zigbee verbinding.
Ik heb vorige week een ongebruikte oude 1st gen E27 bulb met dito firmware in de tuin geplaatst. Duurde 3 dagen en meerdere pogingen voordat de nieuwste firmware erop stond. Geduld is een schone zaak :)

• eymey
  • Laatst online: 02-04 13:44
darklord007 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:35:
[...]

is het noodzakelijk om hier een pulsdrukker bij te gebruiken, of kun je m ook volledig via de bridge bedienen?
En zoja, is het mogelijk om een pulsdrukker voor de dimmer te plaatsen in een normale inbouwdoos?
De Robbshop dimmer kan je ook gewoon volledig via de Bridge bedienen (ik heb een soortgelijke dimmer, wel van een ander merk maar lijkt technisch gewoon dezelfde).

Bij mij zit de dimmer in een opbouwlasdoosje in de schuur, samen met de verbindingen voor de meerdere buitenlampen die ik met de dimmer voed. De 'antenne' (losse draadje) heb ik wel buiten het lasdoosje hangen voor het bereik, aangezien de schuur toch achterin de tuin staat. En dit werkt perfect :).

• darklord007
eymey schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:04:
[...]

De Robbshop dimmer kan je ook gewoon volledig via de Bridge bedienen (ik heb een soortgelijke dimmer, wel van een ander merk maar lijkt technisch gewoon dezelfde).

Bij mij zit de dimmer in een opbouwlasdoosje in de schuur, samen met de verbindingen voor de meerdere buitenlampen die ik met de dimmer voed. De 'antenne' (losse draadje) heb ik wel buiten het lasdoosje hangen voor het bereik, aangezien de schuur toch achterin de tuin staat. En dit werkt perfect :).
ah dat is fijn.
Misschien een beetje offtopic, maar wij hebben een lamp (voorheen hallogeen) waar 4 g9 led lampen in zitten.
Mijn leddimmer van ecobright werkt echter niet heel lekker (knipperend licht/instabiel bij vlagen).
Zou deze dimmer beter werken of zouden de ledlampen wss de veroorzaker zijn?

• Theo74
darklord007 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:16:
[...]

ah dat is fijn.
Misschien een beetje offtopic, maar wij hebben een lamp (voorheen hallogeen) waar 4 g9 led lampen in zitten.
Mijn leddimmer van ecobright werkt echter niet heel lekker (knipperend licht/instabiel bij vlagen).
Zou deze dimmer beter werken of zouden de ledlampen wss de veroorzaker zijn?
Je moet de dimmermodule zien als een klein rond doosje wat ruimschoots in een inbouwdoos in de muur past en waarbij het met enig geduld zelfs mogelijk is om hier nog een inbouw pulsdrukker schakelaar in te schroeven. Tenzij de bewuste inbouwdoos al propvol draden en lasdoppen zit, dan wordt het lastig, of te krap.
Maar zoals reeds aangegeven kun je deze dimmermodules ook volledig met de HUE app bedienen, of toewijzen aan een HUE dimmer, HUE Smart knop, of Friends of HUE schakelaar.

Dat de Ecobright dimmer knipperend/instabiel licht geeft bij Ohmse G9 lichtbronnen is op zich vreemd. Dit is eigenlijk de meest wenselijke belasting voor een dimmer, zelfs beter dimbaar dan retrofit LED.
Misschien heb je bij de Ecobright Zigbee dimmer de mogelijkjheid om het dimgedrag, of de minimale dimstand af te stellen waardoor dit onstabiele licht niet meer voorkomt. Ik zou er eens een telefoontje, of mailtje richting Ecobright aan wagen.

De Sunrichter/Robbshop/vele merken Zigbee dimmer module heeft ook een dimmer instelling, middels een instel-drukknopje wat automatisch de laagste dimstand insteld. Instructies staan in de bijgesloten handleiding, waar ook de verschillende schema's in staan voor eventueel 1 of meerdere pulsdrukkers.

• Birdy D
Hatman schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 23:58:
[...]

Heb nog steeds vraagtekens bij de Liane, Sana en Impress outdoor..altijd al gehad moet toch ook aan te passen zijn zou je zeggen..

• eymey
@Theo74 TS (@darklord007 ) gebruikt geen 'ohmse' g9 lichtbronnen he, maar ledlampen. Voorheen wel 'ohms' ;).

G9 is voor zo ver ik kan zien 240v. Nou heb ik met mijn 'waarschijnlijk-robbshop-equivalente' zigbee dimmer getest met zowel Philips GU5.3 ledlampjes achter een dimbare 12v-AC trafo, als achter dimbare GU10 spotjes, ook van Philips.

En in beide gevallen gaf de zigbee dimmer superstabiele resultaten in alle standen, geen geflikker, ook geen PWM artefacten oid in de lampen zelf.

Dus @darklord007 ik ken de ecobright dimmer verder niet, maar als het met deze zigbee dimmer óók niet werkt, dan zijn die g9 lampen gewoon crap :+. Overigens stipt @Theo74 wel een goed punt aan: Deze dimmer is bedoeld voor inbouw, al dan niet achter een pulsschakelaarr. Als je een losse (schemer)lamp met stekker hebt, dan is deze dimmer dus niet direct geschikt en zul je iets van een behuizing oid moeten knutselen met een gewoon snoer met stekker eraan, om het ding veilig te gebruiken.

• Theo74
eymey schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:17:
@Theo74 TS (@darklord007 ) gebruikt geen 'ohmse' g9 lichtbronnen he, maar ledlampen. Voorheen wel 'ohms' ;).

G9 is voor zo ver ik kan zien 240v. Nou heb ik met mijn 'waarschijnlijk-robbshop-equivalente' zigbee dimmer getest met zowel Philips GU5.3 ledlampjes achter een dimbare 12v-AC trafo, als achter dimbare GU10 spotjes, ook van Philips.

En in beide gevallen gaf de zigbee dimmer superstabiele resultaten in alle standen, geen geflikker, ook geen PWM artefacten oid in de lampen zelf.

Dus @darklord007 ik ken de ecobright dimmer verder niet, maar als het met deze zigbee dimmer óók niet werkt, dan zijn die g9 lampen gewoon crap :+. Overigens stipt @Theo74 wel een goed punt aan: Deze dimmer is bedoeld voor inbouw, al dan niet achter een pulsschakelaarr. Als je een losse (schemer)lamp met stekker hebt, dan is deze dimmer dus niet direct geschikt en zul je iets van een behuizing oid moeten knutselen met een gewoon snoer met stekker eraan, om het ding veilig te gebruiken.
Helemaal correct en verkeerd door mij gelezen: G9 in LED. Dit is de 230V variant van halogeen-stekertjes.
@darklord007 Mijn vermoeden is dat het hier om dubieuze kwaliteit G9 dimbare ledlampjes gaat...
Probeer eens een goed dimbare variant van Philips of van Osram. Meest mogelijk gaat dit stukken beter.
(De Osram variant is wat zwaarder, geeft meer licht en heeft volgens opgave ook een langere levensduur.)

De 'Robbshop equivalent' van deze Zigbee dimmer module is eigenlijk de Sunricher equivalent.
Vraagtechnisch is dit totaal geen aanvulling maar dan heb ik ook iets om jou te verbeteren. }:O

Voor een losse schemerlamp met stekker heb je twee oplossingen om hier netjes een Zigbee dimmer module in te verwerken:
1. Je wijst een vaste inbouw wandcontactdoos voor de schemerlamp toe en stopt in de inbouwdoos er achter de Zigbee dimmer module zodat deze wandcontacdoos dimbaar wordt. (Pas op met stofzuigers, etc.)
2. Je koopt een Jung inbouwdoosje voor eNet dimmer modules en stopt hier de Zigbee dimmer module in. Deze is speciaal voor losse inbouw. (Zigbee module past misschien niet perfect maar het is beter dan niets.)

[Voor 6% gewijzigd door Theo74 op 20-02-2020 14:51]

• eymey
@Theo74 hehe, goede verbetering :). Lijkt er idd ook op.

Voor de volledigheid, deze dimmer heb ik in gebruik:
https://www.bol.com/nl/p/...rt/9200000103163310/?s2a=

Dat jung doosje ziet er overigens ook nuttig uit :)

[Voor 9% gewijzigd door eymey op 20-02-2020 14:59]

• Qosmic
  • Laatst online: 20:53
Ik heb vandaag een gledopto e27 full color led binnen gekregen.
Dacht dat deze compatible waren met de hue bridge?

Maar als ik hem in de armatuur plaats wordt de lamp niet gevonden?

Stop chasing the dream, you're already living it

• guido66
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:26
Ook niet met Touchlink?

Fiat 500e - 7250Wp solar - R&M Nevo Nuvinci

• Birdy D
Qosmic schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:01:
Ik heb vandaag een gledopto e27 full color led binnen gekregen.
Dacht dat deze compatible waren met de hue bridge?

Maar als ik hem in de armatuur plaats wordt de lamp niet gevonden?
Heb je de lamp eerst gereset? Naar mijn weten moet dat altijd met lampen/accessoires van andere merken

• Qosmic
Hoe reset ik een lamp?
Zit geen button op oid

• Erik1971
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 02-04 15:04
Qosmic schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:08:
Hoe reset ik een lamp?
Zit geen button op oid
Meestal gaat reseten door x aantal keren achter elkaar de lamp te powercyclen (spanning er af, ff wachten en dan weer aan te zetten)!

Maar voordat je lamp gaat proberen te reseten, kun je het volgende proberen;
- Zet lamp uit (spanning er af)
- Open Hue app en onder settings kies je optie om nieuwe lamp te zoeken
- Nadat Hue begonnen is met zoeken naar nieuwe lamp zet je de lamp weer aan (spanning er op)
Met een beetje geluk wordt je lamp gevonden!

• LJ80
Celf11 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:04:
[...]

Die "advanced presence mimicking" kun je, volgens de beschrijving op de volgende manieren inschakelen:

"Activate it through a date range, geofencing (home&away), a HueLabs button or Alexa"

Dit kan ook het antwoord zijn op jouw vraag wanneer je een keertje later thuis bent ;)
Ja maar toch, als dan de kinderen een keer alleen zijn gaat het licht ook van alles doen.....
Ik vindt die functie alleen echt handig als je met vakantie gaat, niet voor dagelijks gebruik.

• LJ80
LJ80 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:51:

Maar dan het probleem:

Maar dit kan dus niet makkelijk?
Je zou zeggen in de "labs" settings geef je een tijd op.
In dit geval dus van 07:00 tot 23:00.
Dat dus buiten die tijden de motion sensor werkt zoals normaal, dan zou het opgelost zijn.

Maar zou het anders met een tweede sensor dan misschien kunnen?

• Qosmic
Erik1971 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:42:
[...]

Maar voordat je lamp gaat proberen te reseten, kun je het volgende proberen;
- Zet lamp uit (spanning er af)
- Open Hue app en onder settings kies je optie om nieuwe lamp te zoeken
- Nadat Hue begonnen is met zoeken naar nieuwe lamp zet je de lamp weer aan (spanning er op)
Met een beetje geluk wordt je lamp gevonden!
Dit deed het hem. Thnx!

Lampen werken prima verder! En stuk vriendelijker geprijsd dan een hue color

• Celf11
LJ80 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:50:
[...]

Maar dit kan dus niet makkelijk?
Je zou zeggen in de "labs" settings geef je een tijd op.
In dit geval dus van 07:00 tot 23:00.
Dat dus buiten die tijden de motion sensor werkt zoals normaal, dan zou het opgelost zijn.

Maar zou het anders met een tweede sensor dan misschien kunnen?
Sensor snooze??

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 01-04 22:33
Is er een mogelijkheid om de volgorde waarin de routines worden weergegeven te veranderen? Ik heb vrij veel “andere routines”, waaronder een aantal voor de kerstverlichting. Omdat die niet altijd benodigd zijn, zou ik deze graag onderaan in de lijst zetten. Ik lijk echter de volgorde waarin de routines worden weergegeven niet te kunnen veranderen. Zie i’ iets over het hoofd?

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:07

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Qosmic schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:30:
Lampen werken prima verder! En stuk vriendelijker geprijsd dan een hue color
Ben wel benieuwd naar je ervaringen.. Heb zelf alleen nog maar Hue écht stabiel gezien.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• VIC_TOR
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-03 12:46
gledopto werkt bij mij tussen al die hue lampen stabiel. Ik moet zeggen dat ik dan wel een gledopto ledstrip heb (2x) en geen e14/e27 bulbs ervan.

• DukeBox
  • Laatst online: 22:07

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

VIC_TOR schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:17:
gledopto werkt bij mij tussen al die hue lampen stabiel. Ik moet zeggen dat ik dan wel een gledopto ledstrip heb (2x) en geen e14/e27 bulbs ervan.
Bij mij gaat het voornamelijk fout wanneer bijvoorbeeld in een groep een van de lampen wordt aangepast in helderheid. Vervolgens reageert deze dan niet meer het zelfde als ik vervolgens een aanpassing op de groep doe. Pas bij alles uit en aan en van kleur én helderheid wisselen krijg ik deze weer dat ze gelijk reageren.

Dit heb ik bij zowel de ikea, osram, innr en tint gehad wat volgens mij allemaal komt door de manier van aansturen vanuit een Hue bridge. Alleen de Hue lampen ondersteunen 2 settings in 1 commando.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 06-03 23:25
Ik heb het volgend probleempje. Elke avond laat ik middels een routine gaan slapen mijn lampen uitgaan. Transitietijd kan niet naar 0 minuten.
In de ochtend laat ik lampen aangaan middels een routine. Echter gaan de lampen aan in de laatste stand. Dit is door de transitie tijd in de slapen routine nachtlamp. Hoe kan ik dit oplossen?

• megaleo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 02-04 16:33

megaleo

Hoezo? Je mot geen bier?!

patrickt35 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:24:
Ik heb het volgend probleempje. Elke avond laat ik middels een routine gaan slapen mijn lampen uitgaan. Transitietijd kan niet naar 0 minuten.
In de ochtend laat ik lampen aangaan middels een routine. Echter gaan de lampen aan in de laatste stand. Dit is door de transitie tijd in de slapen routine nachtlamp. Hoe kan ik dit oplossen?
Gewoon dmv er een scene aan te koppelen.

Zie routine > "Wat moet er gebeuren?" > Lamp X > Hier vervolgens een scene kiezen.
Eventueel kun je ook nog een zelfgemaakte scene aanmaken zodat je die kan kiezen. :)

• chulin
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 04:32
Mijn huis is inmiddels bijna vol met Hue lampen, mijn volgende stap is hue bewegingssensor maar ik lees veel problemen met routines enz...
tot nu toe alles werkt perfect, kan ik gerust een sensor kopen of beter afwachten tot alle problemen opgelost zijn?

• deeveej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 02-04 09:09
Ik heb zonder problemen al een jaar die sensoren voor de gang en trap in gebruik. Beweging en bepaalde donkerte zorgen voor verlichting wanneer je het nodig hebt.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
chulin schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:26:
Mijn huis is inmiddels bijna vol met Hue lampen, mijn volgende stap is hue bewegingssensor maar ik lees veel problemen met routines enz...
tot nu toe alles werkt perfect, kan ik gerust een sensor kopen of beter afwachten tot alle problemen opgelost zijn?
Hier 5 bewegingssensors in huis, maar niet i.c.m. routines. Gewone instellingen, dus aan bij beweging ja/nee op basis van de hoeveelheid licht, welke scene afhankelijk van de tijd, en weer uit na x minuten.

Waar wil je die routines voor gaan gebruiken dan?

• chulin
dragon2 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:45:
[...]

Hier 5 bewegingssensors in huis, maar niet i.c.m. routines. Gewone instellingen, dus aan bij beweging ja/nee op basis van de hoeveelheid licht, welke scene afhankelijk van de tijd, en weer uit na x minuten.

Waar wil je die routines voor gaan gebruiken dan?
Eerlijk gezegd weet ik helemaal niets over routines, ik dacht juist dat de sensor Met routines moet koppelen. Mijn bedoeling is simpel, beginnen met wc en badkamer, bij beweging licht aan als het donker is

• dragon2
  • Niet online
chulin schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:55:
[...]

Eerlijk gezegd weet ik helemaal niets over routines, ik dacht juist dat de sensor Met routines moet koppelen. Mijn bedoeling is simpel, beginnen met wc en badkamer, bij beweging licht aan als het donker is
Dat kan toch allemaal gewoon, en dat werkt dus al lang helemaal prima. Ik heb zelf wel tussen 23:00 en 8:00 het licht gedimd, overdag gewoon 100%.

• chulin
Dan is gewoon makkelijk dat ik dacht, bedankt 👌

• wopper
Ja werkt super. Op de overloop een sensor voor de kids: rood snachts en in de avond gewoon licht. En een sensor bij de achterdeur voor de keuken en hal.

Werkt fijn

• Celf11
Het gebruik van Sensors maakt het Hue verhaal helemaal af. Ik wil niet meer zonder. Ik gebruik allerlei routines voor zowel binnen als buiten. Het klopt dat op dit moment een aantal gebruikers (inderdaad, ik ook) last hebben van onbetrouwbare sensors, d.w.z. de sensor registreert beweging maar geeft dit soms niet door aan de bijbehorende lamp (Een software probleem sinds de bridge update van medio januari). Vanaf de start tot aan deze update hebben de sensors in mijn huis meer dan een jaar probleemloos gewerkt!!

Een aantal Tweakers heeft inmiddels contact gehad met Philips en een oplossing lijkt in de maak te zijn. Tot die tijd is het (met een iPhone) prima op te lossen met een app als iConnecthue.

• chulin
Celf11 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:11:
[...]

Het gebruik van Sensors maakt het Hue verhaal helemaal af. Ik wil niet meer zonder. Ik gebruik allerlei routines voor zowel binnen als buiten. Het klopt dat op dit moment een aantal gebruikers (inderdaad, ik ook) last hebben van onbetrouwbare sensors, d.w.z. de sensor registreert beweging maar geeft dit soms niet door aan de bijbehorende lamp (Een software probleem sinds de bridge update van medio januari). Vanaf de start tot aan deze update hebben de sensors in mijn huis meer dan een jaar probleemloos gewerkt!!

Een aantal Tweakers heeft inmiddels contact gehad met Philips en een oplossing lijkt in de maak te zijn. Tot die tijd is het (met een iPhone) prima op te lossen met een app als iConnecthue.
Dat is precies wat ik dacht, maar goed, tot die tijd alles goed werkt kan ik de sensors gebruiken zonder routines.
Trouwens, ik lees alleen maar goede verhalen over iConnecthue, waarschijnlijk is de kleine investering meer dan waard.

• DannyBevers
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:04
Ik heb sinds een tijdje last ervan dat mijn Siri niet meer functioneert op het commando “welterusten”. Krijg het met geen mogelijkheid weekend tot op heden. Heb welterusten commando al een keer weggegooid en opnieuw ingesteld maar hij blijft zeggen “dit commando herken ik niet.”.

Iemand enige ervaring mee en het ook weer werkend gekregen heeft?

Het is vervelend dat mijn lampen altijd via de app gedaan moeten worden ipv even snel welterusten zeggen.

[Voor 13% gewijzigd door DannyBevers op 22-02-2020 09:18]

• Birdy D
chulin schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 09:02:
[...]

Dat is precies wat ik dacht, maar goed, tot die tijd alles goed werkt kan ik de sensors gebruiken zonder routines.
Trouwens, ik lees alleen maar goede verhalen over iConnecthue, waarschijnlijk is de kleine investering meer dan waard.
Heb je een Iphone dan iConnecthue en bij Android gebruikje Hue Essentials.

Probleem met de sensor hier helemaal opgelost door de instelling te doen via Hue Essentials. Heb er totaal 5 en werken prima!

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:59
chulin schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 09:02:

Klopt helemaal, het is een kleine investering, maar de app en de mogelijkheden hiermee zijn vele malen beter dan de Hue app! Ik gebruik de Hue-app nooit; alleen voor de updates.

Have Fun Funske

• wopper
funske schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:42:
[...]

Klopt helemaal, het is een kleine investering, maar de app en de mogelijkheden hiermee zijn vele malen beter dan de Hue app! Ik gebruik de Hue-app nooit; alleen voor de updates.
Welke specifieke zaken gebruik je van die app? Ik heb hem ook maar zag nog niet de echte key veranderingen.

• chulin
Birdy D schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:39:
[...]

Heb je een Iphone dan iConnecthue en bij Android gebruikje Hue Essentials.

Probleem met de sensor hier helemaal opgelost door de instelling te doen via Hue Essentials. Heb er totaal 5 en werken prima!
Ik heb hier ook Hue essentials (IOS gratis versie) maar niet veel gebruikt omdat allen maar lampen heb en geen sensors.
funske schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:42:
[...]

Idd, voor €7 kan ik well een poging wagen 👍

• funske
wopper schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:50:
[...]

Welke specifieke zaken gebruik je van die app? Ik heb hem ook maar zag nog niet de echte key veranderingen.
Poeh, te veel om zo even allemaal op te noemen. Het meeste wel in combinatie met een sensor.
- in de gang gaat het licht aan als er beweging is; overdag blijven de 5 lampen op halve kracht (als scene ingesteld) voor 5 minuten aan, 's nachts gaan er van de 5 lampen maar 2 heel zwak (als scene ingesteld) branden voor 30 seconden (genoeg om even naar de toilet te lopen) en terug weer voor 30 seconden. Als ik m.b.v. de dimmer alles vol zet (als scene ingesteld), dan blijft dat ook aan ook al is er even geen beweging.
- in de woonkamer gaan 2 lampen branden als er volgens de sensor te weinig licht is en er is beweging. Deze blijven dan ± 10 minuten aan. M.b.v.de zonsondergang instelling gaan alle lampen, ook zonder beweging, langzaam van heel zwak naar de ingestelde hoeveelheid licht (als scene ingesteld) aan.

En zo gaat het door. Ik heb 6 sensors, 3 dimmers, 2 button's, ± 25 lampen, 4 LivingWhites Plug's (dimbaar) en 5 Osram On/Off plug's. En alles wordt geregeld door iConnectHue.

Have Fun Funske

• wopper
funske schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:13:
[...]

Poeh, te veel om zo even allemaal op te noemen. Het meeste wel in combinatie met een sensor.
- in de gang gaat het licht aan als er beweging is; overdag blijven de 5 lampen op halve kracht (als scene ingesteld) voor 5 minuten aan, 's nachts gaan er van de 5 lampen maar 2 heel zwak (als scene ingesteld) branden voor 30 seconden (genoeg om even naar de toilet te lopen) en terug weer voor 30 seconden. Als ik m.b.v. de dimmer alles vol zet (als scene ingesteld), dan blijft dat ook aan ook al is er even geen beweging.
Ik dacht als nieuwe gebruiker dat je met een motion sensor niet een lamp gedimd kon schakelen met de native HUE app. Maar een collega gaf aan dat je eerst onder de lamp zelf een nieuwe scene moet maken "gedimd" en die kan je dan aanroepen in een accessoire actie (motion sensor). Vanzelfsprekend kan je naast dimmen ook kleuren instellen.

De kidslight heb ik ook op de overloop, zwakste stand rood als je even over de overloop loopt in de nacht.
- in de woonkamer gaan 2 lampen branden als er volgens de sensor te weinig licht is en er is beweging. Deze blijven dan ± 10 minuten aan.
Jeps dat kan met de normale HUE app ook onder accessoires instellingen.
-M.b.v.de zonsondergang instelling gaan alle lampen, ook zonder beweging, langzaam van heel zwak naar de ingestelde hoeveelheid licht (als scene ingesteld) aan.
Jeps dat kan met de normale HUE app ook onder routine instellingen, ook de transitie (zacht starten) tijden. En je kan ook in de globale app instellingen de tijd voor zonsondergang aangeven, lees; de schemertijd zodat ze op tijd inschakelen.

Gaat mij niet om de welles/nietus, maar door hulp van anderen heb ik gezien dat de normale HUE app ook eigenlijk alles zelfstandig kan. Alleen niet op een logische manier, je moet er veel voor zoeken.

De enige optie die ik gevonden heb in iConnectHUE is dat je bij de accessoires instellingen voor je overloop kan kiezen voor meerdere schakelmomenten. Dat is een leuke optie welke voor mij relevant is, maar de rest kan ook in de HUE app zover ik weet.

Met de HUE app kan je alleen dit op basis van beweging
07:00-22:00 fel licht
22:00-07:00 rood gedimd

Met de iConnectHUE app kan je dit op basis van beweging
07:00-18:00 fel licht
18:00-19:00 gedimd licht
19:00-22:00 nog meer gedimd licht

• funske
wopper schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 12:04:
[...]
Met de HUE app kan je alleen dit op basis van beweging
07:00-22:00 fel licht

Met de iConnectHUE app kan je dit op basis van beweging
07:00-18:00 fel licht
18:00-19:00 gedimd licht
19:00-22:00 nog meer gedimd licht
Die laatste mogelijkheid gebruik ik dus ook.
Kortom, de mogelijkheden van iConnectHue zijn groter..... :+
En omdat ik iConnectHue al jaren gebruik ken ik alle mogelijkheden van de HUE app niet meer zo.

Have Fun Funske

• chulin
Nog een vraagje tussendoor, waar kan ik zien hoe “vol” mijn Hue bridge is? Denk niet dat mijne vol is maar ben lang nog niet klaar 🤪

• eymey
Wat ik nog altijd mis in de Hue app, maar ook in HueDynamic of Hue Essentials, is de 'Sunlight as a switch' functionaliteit uit Labs, maar dan zonder dat dit de functie als bewegingssensor overschrijft.

Want dat vind ik wel het grootste nadeel aan de normale Hue app: Er kan best wel veel mee (zij het niet altijd logisch ingedeeld), maar het zit zo simplistisch in elkaar....

We hebben een buiten-motionsensor die netjes de buitenverlichting feller zet bij beweging (en weer terug naar de 'basis' instelling bij geen beweging).

Maar ik zou ook graag wat kamers of zones, zowel buiten als binnen, willen schakelen op basis van daglicht (dus zonder de bewegingsafhankelijkheid erbij). De zonsopkomst en -ondergang routine vind ik eigenlijk niet voldoen, omdat die geen rekening houdt met bewolking e.d. Plus dat binnen eerder extra licht nodig is dan buiten.

Jammer genoeg is de Hue Labs formule ' sunlight as a switch' praktisch onbruikbaar. Je kan geen meerdere lichtniveuas hanteren (eentje voor wanneer binnen verlichting nodig is, eentje voor wanneer buiten verlichting nodig is), en hij overschrijft ook de functionaliteit voor bewegingssensor.

Heeft iemand toevallig zoiets zelf geprogrammeerd, bv. via All4Hue? Zelf kom ik daar nog niet helemaal uit. En kan helaas geen iConnectHue gebruiken (geen Apple gebruiker)

• Birdy D
chulin schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 12:55:
Nog een vraagje tussendoor, waar kan ik zien hoe “vol” mijn Hue bridge is? Denk niet dat mijne vol is maar ben lang nog niet klaar 🤪
Dat kan je zien in de Hue Essentials app. Ga naar apparaten, tik op de Bridge en scrol naar "bronnen" daar vind je alle info..

Heb er inmiddels ook een 2e bridge draaien voor alle tuin en buitenverlichting. Bridge 1 was redelijk vol met 50 lampen etc etc..nu het meer verdeeld is loopt alles ook wat soepeler en sneller.

• chulin
Top, bedankt

• Birdy D
eymey schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 13:50:
Heeft iemand toevallig zoiets zelf geprogrammeerd, bv. via All4Hue? Zelf kom ik daar nog niet helemaal uit. En kan helaas geen iConnectHue gebruiken (geen Apple gebruiker)
Hue Essentials is voor Android en iConnectHue is voor Apple, kan je vrijwel alles mee..

[Voor 4% gewijzigd door Birdy D op 22-02-2020 15:03]

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:13
Iemand nog een aantal leuke apps aan te raden voor iOS?

iLightShow werkt goed met muziek en vinden de kids leuk.
Liefst heb ik nog iets als Ambee (Goldee) maar dan zonder de kosten. Kosten van Ambee ga ik niet aan beginnen...

My RIPE Atlas v4 Probe!How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• eymey
Birdy D schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:58:
[...]

Hue Essentials is voor Android en iConnectHue is voor Apple, kan je vrijwel alles mee..
True, maar in Hue Essentials heb ik het dus ook nog niet echt kunnen vinden (al heb ik nu sowieso het probleem dat de app crasht als ik naar m'n accessoires wil gaan).

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07:11
Sinds gisteren een buitensensor opgenomen in m'n netwerk. Eerste reactie bij uitpakken was dat de sensor wel wat groter was dan gedacht (helemaal vergeleken met een binnensensor) maar er super uitziet.

Sensor werkt fantastisch, goed bereik en reageert snel.

Kwam er ook achter dat de sensor configuratie blijkbaar gewijzigd is waardoor je nu kunt aangeven wat gedrag na geen beweging is. Had ik niet meegekregen, tot nu toe loste ik dat via Labs met Do not touch my scene op. Eindelijk! :9

• chulin
Straks rond de middag kan ik twee bewegingssensors ophalen, ben heel erg benieuwd naar.
Ik zal mijn bevindingen hier delen 😉

Edit: jammer genoeg mijn bestelling is net geannuleerd, ff geduld dus 😔

[Voor 23% gewijzigd door chulin op 23-02-2020 11:11]

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:49
chulin schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:25:
Straks rond de middag kan ik twee bewegingssensors ophalen, ben heel erg benieuwd naar.
Ik zal mijn bevindingen hier delen 😉

Edit: jammer genoeg mijn bestelling is net geannuleerd, ff geduld dus 😔
Iedere bouwmarkt verkoopt ze, winkels zijn toch gewoon open vanaf 12.00 uur?(Als je niet in het zuiden woont en alles dicht is door die ****carnaval)

• chulin
Hier bij mij in de buurt niet op voorraad en geen zin om een hele stuk te rijden met de slechte weer, plus ik had een mooie aanbieding. Maar goed, geduld is een schone zaak 👌

• bkruyver
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 31-03 21:37
Allen,

Klopt het dat ik in de hue app bij aanmaken routine bij selectie van aan gaan bij zonsondergang alleen de mogelijkheid krijg om ze uit te laten gaan bij zonsopkomst? En, als ik kies voor specifieke tijd, dan kan ik ze ook op specifieke tijd uit laten gaan....
Ik wil mijn lampen aan bij zonsondergang maar uit op specifieke tijd....
Of zie ik iets over het hoofd?
Nu los ik het op met een aan routine en een losse uit routine.... onzin eigenlik.....

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 01:33

Quad

Selectief doof

@bkruyver Ik gebruik de routine Sunset to Sunrise in de Hue Labs omgeving. Werkt prima.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• darklord007
eymey schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:17:

Heb nieuwe lampjes besteld bij ecobright en deze knipperen niet. Thxs dat je me overgehaald hebt hier toch maar in te investeren ;)

• Napalm
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 02-04 18:25
bkruyver schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:40:
Allen,

Klopt het dat ik in de hue app bij aanmaken routine bij selectie van aan gaan bij zonsondergang alleen de mogelijkheid krijg om ze uit te laten gaan bij zonsopkomst? En, als ik kies voor specifieke tijd, dan kan ik ze ook op specifieke tijd uit laten gaan....
Nu los ik het op met een aan routine en een losse uit routine.... onzin eigenlik.....
Bij mijn gaat iedere dag 15 minuten voor zonsondergang het licht gefaseerd aan. Door de week gaat om 22:00 uur het licht weer gefaseerd uit. In het weekend een half uurtje later. Zoek je zoiets??

Ik gebruik de Hue-app.

Napalm Racing Team Holland - @ TruckingSim aka Brutale - @ STEAM aka NRTH

• Marsman83
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:53
Misschien heeft iemand een tip voor mij.

Ik gebruik de Hue Labs regel "Do not disturb my scene".
Die past precies bij hetgeen ik wil bereiken behalve een ding.

Hij zet enkel de lampen aan bij beweging, als er te weinig licht in de ruimte gemeten wordt en de lampen nog niet aan staan. Perfect voor een regenachtige dag of voor 's avonds als je film kijkt met gedimde lichten zonder dat de sensor steeds alles ongedaan maakt wat je instelt.
Alleen je moet opgeven hoelang de lichten aan mogen blijven bij geen beweging en dat kan maximaal een uur.
Ik heb dus geregeld dat de lampen uitgaan terwijl ik nog op de bank zit.
Is er een app die precies het bovenstaand doet maar waarbij je kan instellen dat de lampen niet automatisch uitgezet worden?

• eymey
bkruyver schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:40:
Allen,

Ik zat met hetzelfde 'probleem', en heb uit gaan op specifieke tijd ook maar opgelost met een andere routine. Tegelijk benut ik dit nu als een 'deugd':

Bij zonsondergang gaan specifieke lampen aan (voor ons gemak, en om wat aan te hebben als we niet thuis zijn, om gelegenheidsinbrekers om de tuin te leiden). Als we niet thuis zijn, gaan ze binnen een bepaald window op random tijdstip uit. Dit ligt in bijna alle gevallen net wat later dan dat ik naar bed ga. Als ik naar bed ga, zet ik ze handmatig uit met een "prepare to go to sleep" formule uit Labs (lampen gaan dan langzaam uit). Als we ze vervolgens 's ochtends bij het opstaan zelf weer aan hebben gezet omdat het buiten nog donker is, dan gaan ze ook vanzelf weer uit bij zonsopkomst :)

• wopper
eymey schreef op zondag 23 februari 2020 @ 23:03:
[...]
Als we ze vervolgens 's ochtends bij het opstaan zelf weer aan hebben gezet omdat het buiten nog donker is, dan gaan ze ook vanzelf weer uit bij zonsopkomst :)
Waar komt deze trigger vandaan? Uit de " prepare to go to sleep" formule?

@bkruyver inderdaad een 2e routine is de oplossing.

[Voor 7% gewijzigd door wopper op 24-02-2020 06:30]

• MeShell
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:04
Wat ik nog altijd mis in de Hue app, maar ook in HueDynamic of Hue Essentials, is de 'Sunlight as a switch' functionaliteit uit Labs, maar dan zonder dat dit de functie als bewegingssensor overschrijft.

Want dat vind ik wel het grootste nadeel aan de normale Hue app: Er kan best wel veel mee (zij het niet altijd logisch ingedeeld), maar het zit zo simplistisch in elkaar....

We hebben een buiten-motionsensor die netjes de buitenverlichting feller zet bij beweging (en weer terug naar de 'basis' instelling bij geen beweging).
...
Ik heb dit zelfde probleem ervaren. Ik wilde het lichtniveau van de buitensensor gebruiken om het licht binnen te schakelen. Door de buitensensor als trigger te gebruiken in de 'Sunlight as a switch' formule verviel hiermee de werking van de buitensensor als bewegingsmelder.

Uiteindelijk heb ik een extra bewegingsmelder gekocht en deze als trigger gebruikt voor de verlichting.

Ik denk wel dat wanneer je een systeem bouwt rondom Domoticz dat het mogelijk is met 1 sensor, maar dan praat je ook ergens over...

• eymey
wopper schreef op maandag 24 februari 2020 @ 06:29:
[...]

Waar komt deze trigger vandaan? Uit de " prepare to go to sleep" formule?

@bkruyver inderdaad een 2e routine is de oplossing.
Dat is een goeie (is alweer een hele poos geleden dat ik de boel geconfigureerd heb). 's ochtends uit gaat ook weer met een aparte routine.
MeShell schreef op maandag 24 februari 2020 @ 07:44:
[...]

Ik heb dit zelfde probleem ervaren. Ik wilde het lichtniveau van de buitensensor gebruiken om het licht binnen te schakelen. Door de buitensensor als trigger te gebruiken in de 'Sunlight as a switch' formule verviel hiermee de werking van de buitensensor als bewegingsmelder.

Uiteindelijk heb ik een extra bewegingsmelder gekocht en deze als trigger gebruikt voor de verlichting.

Ik denk wel dat wanneer je een systeem bouwt rondom Domoticz dat het mogelijk is met 1 sensor, maar dan praat je ook ergens over...
Mja, tweede melder heb ik ook overwogen, maar zie ik voor mezelf beetje als een 'zwaktebod' :D. Bovendien zou ik dan nog steeds 2 lichtniveaus willen kunnen afhandelen. Domoticz overigens beetje hetzelfde: Ik heb wel Domoticz draaien, maar eigenlijk zou ik het liefste alles wat Hue is ook gewoon vanuit de Hue bridge willen gebeuren, ivm het "keep it simple" principe :).

Maar goed, als ik wat meer tijd heb toch eens kijken of ik zelf wat kan doen met All4hue. Want volgens mij kan je die lux waardes wel gewoon prima op elk moment dat je wil uitlezen, ook via de bridge API zelf.

[Voor 60% gewijzigd door eymey op 24-02-2020 09:40]

• acehighhugo
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 26-03 07:44
Even een vraag waar ik zelf niet uitkom. Ik mijn nieuwbouwhuis heb ik twee punten voor wandlampen laten plaatsen op een bestaande schakelaar. Deze schakelaar bedient dus effectief de twee wandlampen en een lichtpunt op het plafond.

Nu wil ik deze schakelaar vervangen door een Smart led dimmer (Zigbee) van EcoBright. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van de lampen? Goede kans dat zowel de wandlampen als de plafondlamp uit enkel G9-lampen gaan bestaan. Maar maakt het uit als dit onderling verschilt? Is er überhaupt een manier om de lichtpunten los van elkaar te zien (lijkt me namelijk niet). Wat kan ik hier nou het beste doen?

• dragon2
  • Niet online
acehighhugo schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:03:
Even een vraag waar ik zelf niet uitkom. Ik mijn nieuwbouwhuis heb ik twee punten voor wandlampen laten plaatsen op een bestaande schakelaar. Deze schakelaar bedient dus effectief de twee wandlampen en een lichtpunt op het plafond.

Nu wil ik deze schakelaar vervangen door een Smart led dimmer (Zigbee) van EcoBright. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van de lampen? Goede kans dat zowel de wandlampen als de plafondlamp uit enkel G9-lampen gaan bestaan. Maar maakt het uit als dit onderling verschilt? Is er überhaupt een manier om de lichtpunten los van elkaar te zien (lijkt me namelijk niet). Wat kan ik hier nou het beste doen?
Wat heeft bovenstaande nog met hue te maken eigenlijk?
Als je lampen afzonderlijk wilt kunnen bedienen met 1 schakelaar dan moet je dus niet die g9 lampen nemen maar hue lampen (keuze uit e14/e27/gu10/ledstrip).

• acehighhugo
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 26-03 07:44
dragon2 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:15:
[...]

Wat heeft bovenstaande nog met hue te maken eigenlijk?
Als je lampen afzonderlijk wilt kunnen bedienen met 1 schakelaar dan moet je dus niet die g9 lampen nemen maar hue lampen (keuze uit e14/e27/gu10/ledstrip).
Omdat eigenlijk alle lampen die ik op het oog heb alleen in een G9 variant zijn, en Hue geen G9 fitting heeft. De zigbee dimmer stelt me toch in staat om ze via Hue te kunnen bedienen.

• Birdy D
acehighhugo schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:17:
[...]

Omdat eigenlijk alle lampen die ik op het oog heb alleen in een G9 variant zijn, en Hue geen G9 fitting heeft. De zigbee dimmer stelt me toch in staat om ze via Hue te kunnen bedienen.
Als je ze afzonderlijk wil kunnen bedienen zou ik toch eens overwegen om andere armaturen te gaan kiezen ipv G9.

Keuze genoeg lijkt me om iets moois te vinden en er dan gewoon Hue lampen in te zetten.
Ga jij die Zigbee dimmer er in zetten krijg je op den duur toch spijt van omdat je ze eigenlijk stiekem toch afzonderlijk wilt bedienen :P

• jwhoogervorst
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:33
February 24, 2020

Firmware 19370450000 (Bridge V2)
We regularly update your Hue Bridge to improve the performance and reliability of the system.
Added support for HTTP/2
Fixed an issue that could unintentionally restart the Hue Bridge
Updated the time zones to match Daylight Saving Time changes
Improved deep dimming behavior for older lights
Changed the manufacturer name to Signify in HomeKit
Improved reliability and security of the Hue Bridge
-
Ik heb mijn minst belangrijke bridge van deze firmware voorzien, om even te kijken of het behoorlijk werkt.

[Voor 10% gewijzigd door jwhoogervorst op 24-02-2020 15:23]

Voor elke oplossing is er een probleem!

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

jwhoogervorst schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:20:
February 24, 2020

Firmware 19370450000 (Bridge V2)
We regularly update your Hue Bridge to improve the performance and reliability of the system.
Added support for HTTP/2
Fixed an issue that could unintentionally restart the Hue Bridge
Updated the time zones to match Daylight Saving Time changes
Improved deep dimming behavior for older lights
Changed the manufacturer name to Signify in HomeKit
Improved reliability and security of the Hue Bridge
-
Ik heb mijn minst belangrijke bridge van deze firmware voorzien, om even te kijken of het behoorlijk werkt.
Volgens mijn app draait mijn Bridge deze firmware al sinds 17 feb.
Geen issues bij mij.

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• henkjobse
Hier ook geen issues met de nieuwe brigde software.

Naar aanleiding van de aanbieding van Karwei even wezen kijken voor de Niko Hue schakelaar en gelukkig lag er een uit de verpakking. De klik bediening is inderdaad echt voelbaar waardoor deze niet echt een WAF heeft. Ik ben juist op zoek om het probleem met de bestaande dubbele schakelaar op te lossen. De enkele schakelaar op de slaapkamer al opgelost door blindplaat en Hue dimmer switch. Prima oplossing, maar niet voor een dubbele schakelaar. Ik zou heel graag een Niko Hue alike schakelaar hebben, maar dan op batterij (of stroom) zodat deze normaal te schakelen valt. Is er nog een andere optie?

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:49
Derice schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:25:
[...]

Volgens mijn app draait mijn Bridge deze firmware al sinds 17 feb.
Geen issues bij mij.
Draait hier ook al vanaf de 19e. Geen problemen…

• LJ80

Maar ik zou ook graag wat kamers of zones, zowel buiten als binnen, willen schakelen op basis van daglicht (dus zonder de bewegingsafhankelijkheid erbij). De zonsopkomst en -ondergang routine vind ik eigenlijk niet voldoen, omdat die geen rekening houdt met bewolking e.d. Plus dat binnen eerder extra licht nodig is dan buiten.

Jammer genoeg is de Hue Labs formule ' sunlight as a switch' praktisch onbruikbaar. Je kan geen meerdere lichtniveuas hanteren (eentje voor wanneer binnen verlichting nodig is, eentje voor wanneer buiten verlichting nodig is), en hij overschrijft ook de functionaliteit voor bewegingssensor.

Exact dit probleem ondervindt ik ook!
Paar post terug naar opzoek geweest en nog niet gevonden helaas..

• posttoast
  • Laatst online: 23:18
Al mijn lampen hebben ook een update dus hij is wel even bezig hier ;)

Ik zag dit in de changelog:
Deep dimming functionality on the following White ambiance and White and color ambiance fixtures: Amaze, Adore, Apogee, Aurelle, Being, Calla, Cher, Ensis, Fair, Flourish, Liane, Lily, Muscari, Play, Sana, Semeru, Signe, Still, Struana, and Within
Ik heb hier een Fair en een Being hangen, en die vooral die eerste geeft als ie volledig gedimd is nog best veel licht. Ben benieuwd hoeveel beter dat wordt. Iemand al ervaring ermee?

omniscale.nl

Pagina: 1 ... 81 ... 84 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True