[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.178 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:41
@DukeBox
Net gelezen jij hebt een hue smart button “geïnstalleerd “ op een gira blindplaat. Welke gira systeem gebruikt jij en, matchen de kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

@chulin
Gira series 55. Ik heb ze in het toilet hangen en badkamer, met het licht daar zie ik geen verschil maar in het volle daglicht zie je wel een klein tintje verschil, ongeveer net zoveel als met de bijgeleverde plaat.
Dat komt voornamelijk door het rubberachtige materiaal wat gewoon anders licht reflecteert e.d.

[ Voor 37% gewijzigd door DukeBox op 11-02-2020 14:55 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:25
Ik heb de smart button op een blindplaat van het Gira 55 (zuiverwit) systeem gemonteerd en die kleuren matchen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:14
Jos-P schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:55:
Ik heb de smart button op een blindplaat van het Gira 55 (zuiverwit) systeem gemonteerd en die kleuren matchen prima.
Hier ook, ziet er oke uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:04
Weet niet of goede topic is.
Ik heb Hue. Nu wil ik Tradfri koppelen. Dar lukt met de lamp (in de badkamer). Die doet het ook in de App. Nu probeer ik die vierkante switch te koppelen via Hue Essentials, gekeken op YT hoe het moet. 4x geprobeerd, met touchlink. Maar krijg het niet voor elkaar.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Zuiver wit dus, bedankt heren.
Trouwens ik wil ook een gira friends of Hue schakelaar gebruiken (andere plek well hetzelfde kamer), dan moet ik de wit glanzend nemen toch?

Edit: nee juist niet, moet de mat zijn 🤪

[ Voor 12% gewijzigd door chulin op 11-02-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:25
Ik heb inderdaad de Zuiverwit glans.

[ Voor 9% gewijzigd door Jos-P op 11-02-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik wil een hue ambiance lamp (bluetooth) plaatsen, die geen onderdeel wordt van mij Hue systeem.

Het idee is om deze dan via de Hue bleutooth app eenmalig in te stellen op de juiste kleurtemperatuur en helderheid en hem dan te schakelen met de "gewone" lichtsschakelaar.

Ik weet alleen niet of je via de Hue bleutooth app ook de "last state" kan opslaan (dus de juiste temp/helderheid).

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:56
En waarom wil je dat niet via de bridge, waar dat gewoon mogelijk is?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Omdat hij dan steeds als onbereikbaar bestempeld wordt als hij met de lichtschakelaar is uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Sorry maar met de bridge kan je ook staat bij inschakelen instellen, dus elke keer de lichtschakelaar gebruikt verschijnt de gewenste instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:27

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

MP3-Junky schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:57:
Omdat hij dan steeds als onbereikbaar bestempeld wordt als hij met de lichtschakelaar is uitgezet.
Wat hierboven al wordt gemeld, in de Hue app, naar instellingen >gedrag bij inschakelen >selecteer de lamp. Daar heb je 3 opties staan, 1 Phillips Hue standaard, 2 Laatst gebruikte kleur en helderheid, 3 Aangepast

Daar geef je aan wat je lamp moet doen als de stroom er af is geweest.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Dat snap ik maar dan staat er steeds een uitroepteken in de app als de stroom eraf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Omdat de bridge je lamp niet kan zien (zonder stroom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:39
De vraag is dus eigenlijk: waarom wil je die lamp per sé met een gewone schakelaar schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:16
Weten jullie een fatsoenlijke plafondlamp waarin een E27 lamp vlak of recht kan van HUE? Ik heb nu een IKEA plafonniere maar dan heb je een hele dode hoek omdat de lamp er vlak in zit. (en het gewoon een goedkoop ding is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

stormfly schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:28:
Weten jullie een fatsoenlijke plafondlamp waarin een E27 lamp vlak of recht kan van HUE?
Die bestaan eigenlijk niet, in alle gevallen zit de fitting in de weg voor een groot deel van het licht. Gebruikelijk zit er wel een stuk reflecterend materiaal in (stukje blik meestal) het helpt wel deze verder van de fitting te verplaatsen als deze nu erg laag zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
DukeBox schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:49:
[...]

Die bestaan eigenlijk niet, in alle gevallen zit de fitting in de weg voor een groot deel van het licht. Gebruikelijk zit er wel een stuk reflecterend materiaal in (stukje blik meestal) het helpt wel deze verder van de fitting te verplaatsen als deze nu erg laag zit.
Tnx, sorry ik zie het blikje altijd wel zitten maar hoe zou deze optimaal afgesteld moeten zijn? Is het idee dat het licht daarin reflecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

stormfly schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:58:
Is het idee dat het licht daarin reflecteert?
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:28:
Weten jullie een fatsoenlijke plafondlamp waarin een E27 lamp vlak of recht kan van HUE? Ik heb nu een IKEA plafonniere maar dan heb je een hele dode hoek omdat de lamp er vlak in zit. (en het gewoon een goedkoop ding is)
Plafondlamp is niet zo moeilijk, mits het geen echt platte plafonnière hoeft te zijn. Een platliggende hue e27 kan wel werken, maar dan wel met een plafonnière van echt dik matglas. Zoiets, liefst met het glas in 'trapjes'.

Matglazen bollen zijn super, ook voor gekleurd licht. Met als budget-optie de welbekende badkamer-bol, maar er zijn ook genoeg opties aan een draadje. Mijn eigen lampen staan wel ergens in dit topic of eerder deel.

Op Amazon.de staan diverse 'puzzel' plafondlampen, irritante dingen om in elkaar te zetten soms :+ maar ach dat hoeft maar 1 keer, en veel van dat soort modellen werken prima met Hue.

[ Voor 28% gewijzigd door dragon2 op 12-02-2020 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
MP3-Junky schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:45:
Ik wil een hue ambiance lamp (bluetooth) plaatsen, die geen onderdeel wordt van mij Hue systeem.

Het idee is om deze dan via de Hue bleutooth app eenmalig in te stellen op de juiste kleurtemperatuur en helderheid en hem dan te schakelen met de "gewone" lichtsschakelaar.

Ik weet alleen niet of je via de Hue bleutooth app ook de "last state" kan opslaan (dus de juiste temp/helderheid).

Ja dat kan, lamp functionaliteit blijft het zelfde, alleen communicatie mode staat in andere stand, is niet dat er twee verschillende applicaties op de lamp staan, past namelijk niet ;)

Ik heb zelf ook 1 lamp in Bluetooth mode staan, om de mogelijkheden van Bluetooth Hue app te verkennen en bij te houden, en opstart gedrag valt gewoon in te stellen met Bluetooth Hue app!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Is het mogelijk om de hub draadloos (wifi) te verbinden met een router? De router is nogal op een behoorlijke afstand van de beoogde plaats van de hub.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Zapato schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:07:
Is het mogelijk om de hub draadloos (wifi) te verbinden met een router? De router is nogal op een behoorlijke afstand van de beoogde plaats van de hub.
Neen, dat kan niet. De v2 bridge schijnt wel een wifi chip in te zitten, maar die is nooit "geactiveerd". En dat zal er vast mee te maken hebben met dat zowel Zigbee als wifi op 2,4GHz werken en onderling dus storing geven. Iets waarvan sommige gebruikers zelfs last hebben als de bridge te kort bij de router is geplaatst.

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:01
RobertMe schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:16:
[...]

Neen, dat kan niet. De v2 bridge schijnt wel een wifi chip in te zitten, maar die is nooit "geactiveerd". En dat zal er vast mee te maken hebben met dat zowel Zigbee als wifi op 2,4GHz werken en onderling dus storing geven. Iets waarvan sommige gebruikers zelfs last hebben als de bridge te kort bij de router is geplaatst.
Ik had ook veel storing in de aansturing in den beginnen. Wat bij mij de oplossing was om ervoor te zorgen dat de routers (in heb 3xAC-88U in mesh staan) op een ander 2.4 kanaal te zetten dan de bridge.

Maar dit was in het begin voordat ik wist dat zigbee ook eigenlijk gewoon wifi is 8)7

| Losing my religion |

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
.
Rallye schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:00:
De vraag is dus eigenlijk: waarom wil je die lamp per sé met een gewone schakelaar schakelen?
Nou idd, waarom? Daar zijn deze Hue lampen niet voor bedoeld die horen constant stroom te hebben. Koop dan een goedkope Actionlamp oid..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:41
Dat kan je doen met een powerline-adapter of een wifi-to-ethernet-adapter. Vanaf één van deze adapters leg je dan een netwerkkabel naar de hub.

[ Voor 6% gewijzigd door wim-vdv op 13-02-2020 10:48 . Reden: laatste zin toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59

Birdy D schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:32:

Nou idd, waarom? Daar zijn deze Hue lampen niet voor bedoeld die horen constant stroom te hebben. Koop dan een goedkope Actionlamp oid..
Ik vind dat helemaal geen gekke gedachte, wat TS wil. 1 van de voordelen van Hue lampen is dat ze een zeer hoge kwaliteit licht hebben, ook bij kleur. Zeker de Ambiance lampen hebben een goede CRI.

Een Hue lamp die in bluetooth modus staat heeft op dat moment geen Zigbee actief en is geen onderdeel van een Hue netwerk. Dus kan gewoon prima zonder gevolgen voor je Mesh met een normale schakelaar spanningsloos gemaakt worden en weer aangezet. Zeker met de informatie dat je, ook in Bluetooth modus, dus het gedrag bij inschakelen kan instellen.

Als je ergens een lichtpunt hebt waar je niet per se de lamp steeds 'smart' wil bedienen maar wel de voordelen wil van een lamp waarbij je het licht helemaal kan 'tunen', is dit best een goede oplossing.
wim-vdv schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:47:
[...]

Dat kan je doen met een powerline-adapter of een wifi-to-ethernet-adapter. Vanaf één van deze adapters leg je dan een netwerkkabel naar de hub.
Als je die wifi to ethernet adapter dan maar wel op een behoorlijke afstand van de Hue bridge plaatst.

Er is een goede reden waarom de Hue bridge zelf geen WIFI heeft: WIFI op 2,4 ghz. en Zigbee zitten grotendeels in dezelfde frequentieband en zouden elkaar dus onnodig storen als de antenne voor WIFI en Zigbee te dicht bij elkaar zitten.

[ Voor 93% gewijzigd door eymey op 13-02-2020 10:57 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:41
eymey schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:49:
Als je die wifi to ethernet adapter dan maar wel op een behoorlijke afstand van de Hue bridge plaatst.

Er is een goede reden waarom de Hue bridge zelf geen WIFI heeft: WIFI op 2,4 ghz. en Zigbee zitten grotendeels in dezelfde frequentieband en zouden elkaar dus onnodig storen als de antenne voor WIFI en Zigbee te dicht bij elkaar zitten.
Dat klopt, er wordt geadviseerd om minimaal een halve meter afstand tussen de Hue hub en een WiFi router/ ontvanger te houden.

• MP3-Junky
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:49:

Ik vind dat helemaal geen gekke gedachte, wat TS wil. 1 van de voordelen van Hue lampen is dat ze een zeer hoge kwaliteit licht hebben, ook bij kleur. Zeker de Ambiance lampen hebben een goede CRI.

Een Hue lamp die in bluetooth modus staat heeft op dat moment geen Zigbee actief en is geen onderdeel van een Hue netwerk. Dus kan gewoon prima zonder gevolgen voor je Mesh met een normale schakelaar spanningsloos gemaakt worden en weer aangezet. Zeker met de informatie dat je, ook in Bluetooth modus, dus het gedrag bij inschakelen kan instellen.

Als je ergens een lichtpunt hebt waar je niet per se de lamp steeds 'smart' wil bedienen maar wel de voordelen wil van een lamp waarbij je het licht helemaal kan 'tunen', is dit best een goede oplossing.
Precies dit. Goed om te horen dat last state dus met de bleutooth app kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 11:59
MP3-Junky schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:36:
[...]

Precies dit. Goed om te horen dat last state dus met de bleutooth app kan.
Let wel, dit heb ik dus uit de ervaring van @Erik1971, heb zelf Bluetooth nog nooit geprobeerd :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• stormfly
HUE is gaaf, ik ben er heel erg blij mee. Maar ik heb het gevoel je nog steeds een externe automate tool nodig hebt? Homewizard behouden, of HomeAssist?

Ik ben homewizard gewend, waarbij de 433Mhz lampen (anti inbraak) aan gingen als we beide van huis weg waren (geo). Zoiets zie ik nog niet terug in de HUE app om een flow te bouwen.

Wat gebruiken jullie?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:28

Quad

Doof

@stormfly in Hue app kan je kiezen bij routines voor thuis en weg.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• stormfly
Quad schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:11:
@stormfly in Hue app kan je kiezen bij routines voor thuis en weg.
Jeps maar dat is:

thuis = inschakelen
weg = uitschakelen

en ik zoek naar 8)7

weg = in schakelen

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:28

Quad

Doof

@stormfly dat is inderdaad zo.
Ik gebruik de verlichting alleen met zon op en ondergang. Dus 's avonds is 't altijd aan en rond middernacht gaat het uit. Hoef er zelf niet aan te denken. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
:9
stormfly schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:21:
[...]

Jeps maar dat is:

thuis = inschakelen
weg = uitschakelen

en ik zoek naar 8)7

weg = in schakelen
Je kunt ook instellen dat je licht aangaat op basis van zonsopgang/ondergang. Ongeacht of je wel of niet thuis bent. Is wat ik zelf thuis heb.

PSN: Fruitschaaltje

• stormfly
Fruitschaal schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:25:
:9
[...]

Je kunt ook instellen dat je licht aangaat op basis van zonsopgang/ondergang. Ongeacht of je wel of niet thuis bent. Is wat ik zelf thuis heb.
Jeps dat heb ik nu

Routine 1; zonsondergang inschakelen
Routine 2: random uitschakeling in de avond met 30min variatie

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 14:40
Ik heb zojuist Philips Hue support gesproken over het "piep probleem" van de nieuwe GU10 spotjes.
Ze zijn momenteel bezig met een productverbetering. Er is een verzamelcase aangemaakt waarbij iedereen die dit probleem meldt aangegeven wordt dat er nieuwe spotjes toegestuurd worden.
Dit proces laat echter nog zo'n 6 maanden op zich wachten is mij verteld...
Ook is het schijnbaar niet mogelijk om mij de oudere GU10 varianten zonder bluetooth toe te sturen.

Op zich goed dat ze nieuwe toe gaan sturen maar wel slecht dat dit zo lang duurt. Ik vind het ook bizar dat deze GU10 spotjes zo door de Quality check zijn gekomen, dit moet toch iemand tijdens de ontwikkeling opgevallen zijn lijkt me 8)7
Mogelijk met een of 2 in een lage lamp niet zo storen maar als je er 12 in je plafond hebt hangen toch zeker wel :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 14:43
tzeunis schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:30:
[...]Maar dit was in het begin voordat ik wist dat zigbee ook eigenlijk gewoon wifi is 8)7
Dat is wel erg kort door de bocht.
Beide protocollen versturen data in de 2.4GHz band, maar daar houd het toch wel op.

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:46
Marsman83 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:06:
Ik heb zojuist Philips Hue support gesproken over het "piep probleem" van de nieuwe GU10 spotjes.
Ze zijn momenteel bezig met een productverbetering. Er is een verzamelcase aangemaakt waarbij iedereen die dit probleem meldt aangegeven wordt dat er nieuwe spotjes toegestuurd worden.
Dit proces laat echter nog zo'n 6 maanden op zich wachten is mij verteld...
Ook is het schijnbaar niet mogelijk om mij de oudere GU10 varianten zonder bluetooth toe te sturen.

Op zich goed dat ze nieuwe toe gaan sturen maar wel slecht dat dit zo lang duurt. Ik vind het ook bizar dat deze GU10 spotjes zo door de Quality check zijn gekomen, dit moet toch iemand tijdens de ontwikkeling opgevallen zijn lijkt me 8)7
Mogelijk met een of 2 in een lage lamp niet zo storen maar als je er 12 in je plafond hebt hangen toch zeker wel :/
Ik ben aan het kijken om er te kopen. Dus best nog meer dan 6 maanden wachten ?

• chulin
Yarisken schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:50:
[...]

Ik ben aan het kijken om er te kopen. Dus best nog meer dan 6 maanden wachten ?
Ik heb hier 10 gu10 spotjes, nieuwe generatie met bluetooth en geen piep problemen

• Yarisken
  • Laatst online: 17:46
chulin schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:11:
[...]

Ik heb hier 10 gu10 spotjes, nieuwe generatie met bluetooth en geen piep problemen
Ok en waar heb je die gekocht ?
Bedankt voor je reactie.

• chulin
Niets te danken 😉
Ik heb de kleuren spotjes gekocht via Amazon.de (8 in gebruik en 1 nog niet geïnstalleerd maar well getest) en 2 white ambiance bij de karwei.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 14:40
Mogelijk hebben de kleurenspotjes dit probleem dan niet?
Ik weet alleen van de ambiance versie af. Ze hebben het alle 12 bij mij en versterken elkaar natuurlijk aangezien ze allemaal in het plafond zitten.
Mogelijk heb je er minder last van als ze in losse lampen zitten.

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Volgens mij is het bij de GU10 voornamelijk bij de white en white ambiance. Ik heb een aantal nieuwe color's die niet piepen.

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hmmm, ik wilde eigenlijk binnenkort 12 GU10 white ambiance halen. Misschien dan toch maar even wachten of de Color overwegen.

• __Erik__
  • Laatst online: 20:02
Heb 3 recente white gu10BT's in de gang hangen, ze piepen niet (of ik hoor niet zo best meer 🤔)

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

• Rukapul
  • Nu online
Mensen ervaring met een Hue Plug op een Hue Bridge 1.0?

De plug heb ik met het serienummer toegevoegd als lamp omdat deze niet werd gevonden.

Vervolgens schakelt de plug in de Hue app niet individueel. Alleen met alle lampen aan/uit schakelt de plug mee.

Google Home / Assistent werkt ook niet ondanks dat de plug er wel tussen staat.

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Rukapul schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:15:
Sinds 29 april 2019 wordt er geen ondersteuning (anders dan security updates) meer gegeven voor de V1 dus worden nieuwe producten ook niet meer toegevoegd. De Smart plug is daarna pas uitgekomen.

En ondersteuning (lees: werking) voor GA komt per 30 april 2020 te vervallen.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 13-02-2020 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 14:43
Rukapul schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:15:
De Hue Smart plug werkt voor mij op 1.0 bridge, ook met individueel aansturen. Misschien een keer de plug verwijderen en weer toevoegen?
DukeBox schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:30:
Sinds 29 april 2019 wordt er geen ondersteuning (anders dan security updates) meer gegeven voor de V1 dus worden nieuwe producten ook niet meer toegevoegd. De Smart plug is daarna pas uitgekomen.
Dit klopt, maar de bridge werkt gewoon met alle Zigbee3 lampen (de plug is eigenlijk ook een soort van lamp). Voor nieuwe lampen zou ik verwachten dat de basis functionaliteit gewoon werkt.
Een dingetje met Smart plug met de App voor bridge v1 is dattie een slider laat zien om te dimmen dus daar zie je inderdaad dat de Smartplug niet "echt" ondersteund wordt, maar aan/uit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
@DukeBox @Robsato Thx. Nieuwe bridge staat op de planning, maar zat te wachten op een juiste starterset (waarschijnlijk over aantal maanden nieuwe G10 spotjes) in de aanbieding. Ik heb nl. niet echt een use case voor meer E27 lampen.

Zal in elk geval de plug eens verwijderen en weer proberen toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Ik zit met het volgende te stoeien maar kan niet vinden hoe het mogelijk is.
Wellicht via labs maar ook daar kan ik het niet vinden.

Ik wil als het donker wordt 2 lampen in de huiskamer altijd laten branden.
Maar ook wil ik dat als we niet thuis zijn de overige lampen uitgaan i.v.m. besparing.
Is dat mogelijk, in principe bij afwezigheid alles uit, op twee lampen na die aan moeten blijven i.v.m. inbraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 11:16

Ursamajor

Astrofotograaf

@LJ80 die 2 lampen die altijd aan moeten staan geen Hue lampen voor inzetten?

Gadgets FTW!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 23:55
@LJ80

Vet handig, laat je meteen aan iedereen weten wanneer je wel en niet thuis bent.
Naar mijn mening is het mooie van de HUE LED verlichting (max 8 watt geloof ik) dat je al bespaard t.o.v de niet HUE situatie. Ieder moet het voor zich weten uiteraard, maar mijn vader had dezelfde filosofie. Nu brandt gewoon netjes altijd het licht ook bij hun, waardoor het verschil niet te zien is van buitenaf of je nou op vakantie bent of niet, of dat je een avondje op stap bent. Dit vergroot bij mij iig het gevoel van veiligheid.

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Toen ik de bluetooth-app gebruikte om mijn lamp te bedienen had ik echt een hele hoop scenes die ik kon instellen. Sinds ik de bridge heb, is het aantal standaard scenes in de Hue app een stuk minder. Kan je deze importeren of iets dergelijks?

En ik heb een bridge in mijn meterkast staan, en Hua-lampen over de hele benedenverdieping. Nu wil ik op zijn zolder ook hue-lampjes aansluiten. Hebben deze voldoende bereik met mijn bridge en het mesh-netwerk? Ik kan ik op zolder beter een aparte bridge plaatsen?

[ Voor 35% gewijzigd door AW_Bos op 14-02-2020 14:28 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-12-2024
dragon2 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:16:
[...]

In m'n oude huis had ik alleen een douche, toen was een motionsensor geen probleem. Nu douche toilet en bad in 1 ruimte, dus toch maar geen motionsensor in de badkamer gehangen. Ik zit graag lang in bad en de hele tijd moeten zwaaien zie ik niet zitten.
Ik ook, ik heb de sensor op een half uur staan. ruim voldoende voor een bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
MeShell schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:21:
@LJ80

Vet handig, laat je meteen aan iedereen weten wanneer je wel en niet thuis bent.
Naar mijn mening is het mooie van de HUE LED verlichting (max 8 watt geloof ik) dat je al bespaard t.o.v de niet HUE situatie. Ieder moet het voor zich weten uiteraard, maar mijn vader had dezelfde filosofie. Nu brandt gewoon netjes altijd het licht ook bij hun, waardoor het verschil niet te zien is van buitenaf of je nou op vakantie bent of niet, of dat je een avondje op stap bent. Dit vergroot bij mij iig het gevoel van veiligheid.
Is inderdaad ook weer zo ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkjobse
  • Laatst online: 19:19
Dit kan je toch eenvoudig testen door even een lamp uit je kamer beneden in een armatur op zolder te doen? Kan je nog even zonder kamers te switchen doen ,gewoon die ene lamp aan doen, zie je het direct
AW_Bos schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:27:
Toen ik de bluetooth-app gebruikte om mijn lamp te bedienen had ik echt een hele hoop scenes die ik kon instellen. Sinds ik de bridge heb, is het aantal standaard scenes in de Hue app een stuk minder. Kan je deze importeren of iets dergelijks?

En ik heb een bridge in mijn meterkast staan, en Hua-lampen over de hele benedenverdieping. Nu wil ik op zijn zolder ook hue-lampjes aansluiten. Hebben deze voldoende bereik met mijn bridge en het mesh-netwerk? Ik kan ik op zolder beter een aparte bridge plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
MeShell schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:21:
@LJ80

Maar dan de vraag.
Je kan het dan zo instellen dat bij schemering het licht aangaat.
Maar het probleem wat ik nu ondervindt, als het licht al aan staat op een op dat moment gewenste sfeer/stand. Dan gaat bij schemering het licht naar de standaard vooraf ingestelde stand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

henkjobse schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:53:
Dit kan je toch eenvoudig testen door even een lamp uit je kamer beneden in een armatur op zolder te doen? Kan je nog even zonder kamers te switchen doen ,gewoon die ene lamp aan doen, zie je het direct
[...]
Uiteraard kan ik dat doen, maar misschien had iemand wel direct een ervaring dat het wel/niet lukt om door die twee verdiepingslagen te gaan.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkjobse
  • Laatst online: 19:19
Nee, niet twee verdiepingen. Wel 1 in nieuwbouwhuis met dik beton en dat gaat prima. Denk dat het ook wel afhangt van het type huis (houten vloeren lijkt mij bijv. sowieso geen probleem).
AW_Bos schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:00:
[...]

Uiteraard kan ik dat doen, maar misschien had iemand wel direct een ervaring dat het wel/niet lukt om door die twee verdiepingslagen te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
De overstap naar gira is begonnen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/puuJk7IF2v0OTHxOgOYKx2aw/thumb.jpg

In mijn voorkamer heb ik een senic gira geplaatst en ben zeer tevreden met het resultaat. Mooie strak, makkelijk en snelle installatie en het werkt als een zonnetje. Ik bedien hiermee 8 kleur spotjes.
Aan de andere kant van de kamer heb ik 4 aansluitingen waar ik 3 verschillende lichtpunten bedien (bar met 2 spotjes, plafond met 3 spotjes en eettafel lamp). De bedoeling is om alles te voorzien van Hue lampen maar mijn vrouw wilt niet een 4 voudig afdekraam met 3 blindplatten.
Bestaat een beter oplossing dan de senic? Het is niet alleen maar duur maar ook een beetje overkill om een lamp of 2 spotjes te bedienen.
Misschien een of een andere module via WiFi, zigbee..... die geïntegreerd kan worden met gira schakelmateriaal.

[ Voor 9% gewijzigd door chulin op 14-02-2020 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Ik zit met een redelijk frustrerend probleempje:
In de woonkamer hebben wij deze lamp aan het plafond hangen. In de inbouwdoos boven de lamp heb ik een LivingWhites plug ingebouwd.

In eerste instantie zaten er 3 van deze (E14) lampjes van Calex in. Deze knipperden heel lichtjes als ik de lamp ver dimde dus daar had ik mijn scenes op aangepast door ze niet te ver te dimmen.

Nu viel het mij vorige week op dat de lampen ook bij 60% al knipperden. Dus ik dacht, dat zal wel aan de lampjes liggen maar heb inmiddels twee andere lampen gebruikt ook ook hiermee helaas hetzelfde probleem: deze Philips filamentlampen en deze Philips reflectorlampen doen helaas hetzelfde, waarbij die laatste daarnaast zelfs bij 1% lichtsterkte nog veel te fel is.

Ten einde raad heb ik toen maar GU10 naar E14 verloopfittingen gekocht en deze Philips GU10 spots geprobeerd. Die heb ik in de keuken, eveneens met een LivingWhites plug en die knipperen niet. Daarmee is het probleem inderdaad verholpen, alleen wordt het hele gebeuren helaas zo lang dat het uitsteekt dus dat is lelijk. Geen optie dus.

In de keuken hangt nog een lamp, ook met een plug, en daar zitten 2 van deze Philips E14 lampjes in. Deze lampen hebben nooit geknipperd maar zie ik nu ook lichtjes knipperen als ik ze dim.

Ik heb eigenlijk 2 vragen: is er iets wat dit knipperen zou kunnen hebben verergerd? We wonen sinds een jaar in een nieuwbouwhuis dus de elektrische installatie zou m.i. goed moeten zijn. En vraag 2: weet er iemand een andere, dimbare E14 lamp die niet knippert? Anders worden het toch maar 3 Hue E14 lampen. Die vind ik niet zo mooi in combinatie met de plafondlamp maar dan heb ik in elk geval geen knipperende lampen meer.

Overigens heb ik nog diverse andere dimbare lampen aangesloten via LivingWhites pluggen en verder nergens problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
@AW_Bos Ik heb de Hue Bridge in de meterkast (hal) en lampen/stekkers op het terras, in de keuken, de woonkamer en de hal zelf, op de overloop en twee slaapkamers (eerste verdieping) en op zolder. Geen problemen met de ontvangst.

@tinustilburg Andere interferentie op het stroomnet? Oude koelkast?

[ Voor 16% gewijzigd door Rallye op 14-02-2020 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rangatang
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
tinustilburg schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:24:
Ik zit met een redelijk frustrerend probleempje:
In de woonkamer hebben wij deze lamp aan het plafond hangen. In de inbouwdoos boven de lamp heb ik een LivingWhites plug ingebouwd.

In eerste instantie zaten er 3 van deze (E14) lampjes van Calex in. Deze knipperden heel lichtjes als ik de lamp ver dimde dus daar had ik mijn scenes op aangepast door ze niet te ver te dimmen.

Nu viel het mij vorige week op dat de lampen ook bij 60% al knipperden. Dus ik dacht, dat zal wel aan de lampjes liggen maar heb inmiddels twee andere lampen gebruikt ook ook hiermee helaas hetzelfde probleem: deze Philips filamentlampen en deze Philips reflectorlampen doen helaas hetzelfde, waarbij die laatste daarnaast zelfs bij 1% lichtsterkte nog veel te fel is.

Ten einde raad heb ik toen maar GU10 naar E14 verloopfittingen gekocht en deze Philips GU10 spots geprobeerd. Die heb ik in de keuken, eveneens met een LivingWhites plug en die knipperen niet. Daarmee is het probleem inderdaad verholpen, alleen wordt het hele gebeuren helaas zo lang dat het uitsteekt dus dat is lelijk. Geen optie dus.

In de keuken hangt nog een lamp, ook met een plug, en daar zitten 2 van deze Philips E14 lampjes in. Deze lampen hebben nooit geknipperd maar zie ik nu ook lichtjes knipperen als ik ze dim.

Ik heb eigenlijk 2 vragen: is er iets wat dit knipperen zou kunnen hebben verergerd? We wonen sinds een jaar in een nieuwbouwhuis dus de elektrische installatie zou m.i. goed moeten zijn. En vraag 2: weet er iemand een andere, dimbare E14 lamp die niet knippert? Anders worden het toch maar 3 Hue E14 lampen. Die vind ik niet zo mooi in combinatie met de plafondlamp maar dan heb ik in elk geval geen knipperende lampen meer.

Overigens heb ik nog diverse andere dimbare lampen aangesloten via LivingWhites pluggen en verder nergens problemen.
ik heb ook tijden lopen kloten met verschillende led-dimmers en oa Philips en Calex lampen. Veel onverklaarbare storingen, een dimmer die niet werkt op zelfde merk en type lamp op een andere plaats in huis, en meer rare dingen.
In een Hue bridge en lampen geïnvesteerd en denk nu 'dat had ik meteen moeten doen.'
Dus ik zou je Hue plugs op marktplaats knallen en echt op Hue overgaan. Is de investering echt waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
@Rallye Geen oude koelkast en ook niet recent een ander apparaat aangesloten oid. Ze zijn hier wel in de buurt volop aan het bouwen, geen idee of dat nog ergens invloed op kan hebben?

@rangatang Helaas biedt Hue niet in alle gevallen de lamp die ik zoek. Op veel andere plekken heb ik ‘echte’ Hue lampen maar we hebben 2 open plafondlampen en dan vind ik de Hue lampjes daar niet echt mooi in. Als Hue nou de filament versie ook in E14 zou uitbrengen was het probleem meteen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Robsato schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:03:
[...]
De Hue Smart plug werkt voor mij op 1.0 bridge, ook met individueel aansturen. Misschien een keer de plug verwijderen en weer toevoegen?
Dit loste het probleem op. De plug werd nu ook automatisch gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 11:16

Ursamajor

Astrofotograaf

tinustilburg schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 23:40:
@Rallye Geen oude koelkast en ook niet recent een ander apparaat aangesloten oid. Ze zijn hier wel in de buurt volop aan het bouwen, geen idee of dat nog ergens invloed op kan hebben?

@rangatang Helaas biedt Hue niet in alle gevallen de lamp die ik zoek. Op veel andere plekken heb ik ‘echte’ Hue lampen maar we hebben 2 open plafondlampen en dan vind ik de Hue lampjes daar niet echt mooi in. Als Hue nou de filament versie ook in E14 zou uitbrengen was het probleem meteen opgelost.
Phillips motiveert ons zo wel om nieuwe armaturen te kopen. Zo heb ik boven de eettafel een lamp met 5 E14 fittingen. Die zijn nu nog gloeilampen, omdat gewone leds niet goed dimmen i.c.m. de huidige dimmer. Maar om er nu voor 100 euro aan hue in te stoppen...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
chulin schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:37:
De overstap naar gira is begonnen....

[Afbeelding]

In mijn voorkamer heb ik een senic gira geplaatst en ben zeer tevreden met het resultaat. Mooie strak, makkelijk en snelle installatie en het werkt als een zonnetje. Ik bedien hiermee 8 kleur spotjes.
Aan de andere kant van de kamer heb ik 4 aansluitingen waar ik 3 verschillende lichtpunten bedien (bar met 2 spotjes, plafond met 3 spotjes en eettafel lamp). De bedoeling is om alles te voorzien van Hue lampen maar mijn vrouw wilt niet een 4 voudig afdekraam met 3 blindplatten.
Bestaat een beter oplossing dan de senic? Het is niet alleen maar duur maar ook een beetje overkill om een lamp of 2 spotjes te bedienen.
Misschien een of een andere module via WiFi, zigbee..... die geïntegreerd kan worden met gira schakelmateriaal.
Vanochtend voor de eerste keer de Dominica wereld ingedoken 😳
Om mijn gewenste resultaat te krijgen heb ik volgens mij 3 keuzes:

Gebruik maken van de senic gira, makkelijk en super snel te installeren, kosten €69
Gira blindplaat icm hue smart button, ook snel en makkelijk maar mijn vrouw is iets minder enthousiast over de eindresultaat, kosten rond de €35.
Een zigbee inbouwdimmer installeren icm een pulsdrukker en een wipper. Hier is een beetje elektra kennis nodig, dus voor mij wordt waarschijnlijk echt een klusje. Kosten rond de €60.
Zit ik op de goede weg of heb ik meer mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijn bijnaam
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-01-2023
Ik volg dit topic al geruime tijd en ben mede door veel positieve verhalen hier ook overgestapt op een Hue set:
- hue bridge 2.0
- 5x hue white/ambiance lamp
- 2x innr stekker
- 2x tradfri gu10 white lamp

De 2 innr stekkers fungeren voor armaturen waar ik geen passende hue lamp voor kon vinden. En de Tradfri gu10 lampjes zijn spotjes onder een luifel buiten dus kleur kwaliteit is daar voor mij minder belangrijk.

Nu loop ik tegen het volgende aan :
Voor de buiten spotjes (Ikea tradfri) heb ik ook een Ikea motion sensor (E1745) voor 's nachts erbij gekocht. Deze krijg ik niet gezamenlijk werkend. Het is nu zo; of lampen zijn verbonden aan de bridge, of de lampen verbonden aan de beweging sensor.

Ik heb verschillende sites en instructies gevonden die allemaal min of meer het volgende instrueren:
- pair je lamp met de Hue bridge
- reset de sensor (4x knopje) en pair de sensor met bridge dmv touchlink
- pair de sensor met de gewenste lamp

Nadat ik de sensor met een lamp pair verliest deze de verbinding met de bridge en werkt alleen het sensor gedeelte. Heeft iemand ervaring met deze kwestie?

Graag zou ik de buitenlampen op een tijd scene laten lopen en wanneer ze 's nachts uit staan op beweging sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55

job

mijn bijnaam schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:02:
Nadat ik de sensor met een lamp pair verliest deze de verbinding met de bridge en werkt alleen het sensor gedeelte. Heeft iemand ervaring met deze kwestie?
Lijkt me een gekke manier om de koppelingen te maken. De normale wijze werkt niet?

- lamp koppelen aan hue bridge
- lamp toewijzen aan een kamer
- sensor koppelen aan hue bridge
- sensor toewijzen aan een kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
mijn bijnaam schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:02:
Ik volg dit topic al geruime tijd en ben mede door veel positieve verhalen hier ook overgestapt op een Hue set:
- hue bridge 2.0
- 5x hue white/ambiance lamp
- 2x innr stekker
- 2x tradfri gu10 white lamp

De 2 innr stekkers fungeren voor armaturen waar ik geen passende hue lamp voor kon vinden. En de Tradfri gu10 lampjes zijn spotjes onder een luifel buiten dus kleur kwaliteit is daar voor mij minder belangrijk.

Nu loop ik tegen het volgende aan :
Voor de buiten spotjes (Ikea tradfri) heb ik ook een Ikea motion sensor (E1745) voor 's nachts erbij gekocht. Deze krijg ik niet gezamenlijk werkend. Het is nu zo; of lampen zijn verbonden aan de bridge, of de lampen verbonden aan de beweging sensor.

Ik heb verschillende sites en instructies gevonden die allemaal min of meer het volgende instrueren:
- pair je lamp met de Hue bridge
- reset de sensor (4x knopje) en pair de sensor met bridge dmv touchlink
- pair de sensor met de gewenste lamp

Graag zou ik de buitenlampen op een tijd scene laten lopen en wanneer ze 's nachts uit staan op beweging sensor.
Met Tradfri dimmer schijnt het wel te werken, maar voor Motion sensor weet ik het niet, maar waarom niet 20 euro meer uit geven voor een Hue Sensor, die zijn veel gemakkelijker ingebruik, die van Ikea is te beperkt in functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Erik1971 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:30:
[...]

Met Tradfri dimmer schijnt het wel te werken, maar voor Motion sensor weet ik het niet, maar waarom niet 20 euro meer uit geven voor een Hue Sensor, die zijn veel gemakkelijker ingebruik, die van Ikea is te beperkt in functionaliteit.
Die keuze heb ik ook gemaakt. Bij het afrekenen baal je even van je keuze.

Maar gezien firmware updates en “geen gedoe” liever alles van 1 systeem. Hoor collega’s dat IKEA idd werk op HUE met de lampen, maar dat het ook instabieler is dan de eigen HUE lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:32

CeesKees

I rest my Kees

chulin schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:56:
[...]

Vanochtend voor de eerste keer de Dominica wereld ingedoken 😳
Om mijn gewenste resultaat te krijgen heb ik volgens mij 3 keuzes:

Gebruik maken van de senic gira, makkelijk en super snel te installeren, kosten €69
Gira blindplaat icm hue smart button, ook snel en makkelijk maar mijn vrouw is iets minder enthousiast over de eindresultaat, kosten rond de €35.
Een zigbee inbouwdimmer installeren icm een pulsdrukker en een wipper. Hier is een beetje elektra kennis nodig, dus voor mij wordt waarschijnlijk echt een klusje. Kosten rond de €60.
Zit ik op de goede weg of heb ik meer mogelijkheden?
je hebt de Hue smart button nog.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:43
Ik was van plan om een Hue led strip onder mijn keukenkastjes te plaatsen. Helaas zie ik dat bij de nieuwe versie v3 de Controller tov. de v2 dikker is geworden en vast zit aan de ledstrip.

Doordat de Controller bij de v3 vast zit aan de ledstrip gaat het niet lukken om de Controller uit het zicht te plaatsen, terwijl ik bij de v2 met een verlengkabel aan de strip zo de controller bovenop de keukenkastjes kan plaatsen.

Is die v2 ledstrip nog ergens te koop? En verschild de doos met de v3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 22:42:
Ik was van plan om een Hue led strip onder mijn keukenkastjes te plaatsen. Helaas zie ik dat bij de nieuwe versie v3 de Controller tov. de v2 dikker is geworden en vast zit aan de ledstrip.

Doordat de Controller bij de v3 vast zit aan de ledstrip gaat het niet lukken om de Controller uit het zicht te plaatsen, terwijl ik bij de v2 met een verlengkabel aan de strip zo de controller bovenop de keukenkastjes kan plaatsen.

Is die v2 ledstrip nog ergens te koop? En verschild de doos met de v3?
YouTube: Extension Cables - Phillips Hue Lightstrip Plus - Litcessory

Zoiets moet te doen zijn. Uit de controller komen gewoon 6(?) pinnen :)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:43
Toppe schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:56:
[...]

YouTube: Extension Cables - Phillips Hue Lightstrip Plus - Litcessory

Zoiets moet te doen zijn. Uit de controller komen gewoon 6(?) pinnen :)
Klopt bij de v2 die ik zoek wel maar schijnbaar is er een v3 uitgebracht waar dit geen pinnen meer zijn maar een vaste kabel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
CeesKees schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:40:
[...]

je hebt de Hue smart button nog.
Ja, combinatie smart button met gira blindplaat is ok, heb in het echt nog niet gezien maar op foto’s. Vrouw is iets minder van overtuigd, zij zou liever overal de senic gebruiken maar wordt een beetje te gek 🤪.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 17:47
chulin schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:12:
[...]

Ja, combinatie smart button met gira blindplaat is ok, heb in het echt nog niet gezien maar op foto’s. Vrouw is iets minder van overtuigd, zij zou liever overal de senic gebruiken maar wordt een beetje te gek 🤪.
Je hebt de Zigbee druk/draai dimmer nog, past volledig in het schakelmateriaal, heeft door zijn bediening een hoge wav factor maar is wel iets prijzig.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Ziet er echt mooi uit maar €140 is idd “iets” prijzig.....😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-09 09:30
Hi allemaal! Beginner hier in de wereld van hue maar wel al langer te vinden op tweakers.

Mijn vraag gaat om het volgende. Wij hebben 2 koven in ons nieuwbouw huis met spotjes, eentje in de kamer boven de bank en eentje in de keuken. Het worden Philips Enneper armaturen met GU10 White ambiance spots erin, totaal 9 spotjes.
Hue bridge V2 ook erbij aanschaf kopen.

Nu de vraag hoe ik deze los van elkaar het handigste kan bedienen met een fysieke schakelaar.
Kan ik dan het beste de Hue dimmer of de hue tab voor bestellen? Is het mogelijk om met deze verschillende groepen aan te sturen met dezelfde dimmer of tap?

Bedankt super dit hier met alle info! Groeten, Luuk9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Luuk9 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:01:
Nu de vraag hoe ik deze los van elkaar het handigste kan bedienen met een fysieke schakelaar.
Kan ik dan het beste de Hue dimmer of de hue tab voor bestellen?
Maakt eigenlijk niet zoveel uit. Wat je zelf het mooist vind. Wil je hem op hangen is de dimmer switch wel makkelijker.
Is het mogelijk om met deze verschillende groepen aan te sturen met dezelfde dimmer of tap?
Ja door scenes te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mijn bijnaam
job schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:22:
Lijkt me een gekke manier om de koppelingen te maken. De normale wijze werkt niet?
[...]
Het betreft een Ikea Tradfri sensor, dan werkt de Hue manier van koppelen inderdaad (helaas) niet.
Tradfri sensoren communiceren direct met de lamp of schakelaar. Bij Hue gaat dat eerst via de bridge.
Erik1971 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:30:
stormfly schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:09:
Die keuze heb ik ook gemaakt. Bij het afrekenen baal je even van je keuze.

Maar gezien firmware updates en “geen gedoe” liever alles van 1 systeem. Hoor collega’s dat IKEA idd werk op HUE met de lampen, maar dat het ook instabieler is dan de eigen HUE lampen.
Heb diverse pagina's gevonden waar anderen het werkend hebben waaronder deze youtube uitleg:
How to pair TRÅDFRI Motion Sensor to Philips Hue Bridge

Ik vind het wel de moeite waard om het te testen, een beetje 'tweaken' zeg maar, aangezien mijn doel is om 5 bewegings sensoren te gaan plaatsen. Dan is voor mij het uiteindelijke bedrag van €65 tegenover €175 genoeg reden om het even uit te proberen. Ook de IP44 bij Tradfri tov IP42 op de Hue sensor vond ik een goede aanleiding, uiteraard is er ook wel een 'nog' duurdere ip54 versie van Hue maar is onder dakluifels niet nodig hier.

Uiteraard ben ik het er volledig mee eens dat alle producten van het merk Hue zelf naadloos en probleemloos met elkaar werken (vanaf bridge v2) en ik raad anderen ook aan om die weg in te slaan wanneer je geen problemen wilt.
Zelf vind ik het wel een leuke uitdaging om iets verder te kijken en te testen, vandaar mijn initiële vraag hier....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
mijn bijnaam schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:50:
[...]

Het betreft een Ikea Tradfri sensor, dan werkt de Hue manier van koppelen inderdaad (helaas) niet.
Tradfri sensoren communiceren direct met de lamp of schakelaar. Bij Hue gaat dat eerst via de bridge.

[...]

[...]

Heb diverse pagina's gevonden waar anderen het werkend hebben waaronder deze youtube uitleg:
How to pair TRÅDFRI Motion Sensor to Philips Hue Bridge

Ik vind het wel de moeite waard om het te testen, een beetje 'tweaken' zeg maar, aangezien mijn doel is om 5 bewegings sensoren te gaan plaatsen. Dan is voor mij het uiteindelijke bedrag van €65 tegenover €175 genoeg reden om het even uit te proberen. Ook de IP44 bij Tradfri tov IP42 op de Hue sensor vond ik een goede aanleiding, uiteraard is er ook wel een 'nog' duurdere ip54 versie van Hue maar is onder dakluifels niet nodig hier.

Uiteraard ben ik het er volledig mee eens dat alle producten van het merk Hue zelf naadloos en probleemloos met elkaar werken (vanaf bridge v2) en ik raad anderen ook aan om die weg in te slaan wanneer je geen problemen wilt.
Zelf vind ik het wel een leuke uitdaging om iets verder te kijken en te testen, vandaar mijn initiële vraag hier....
Als je het geen probleem vind dat de Ikea senor nauwelijks valt te configureren, dan is het misschien de moeite waard. Zou sowieso met eentje beginnen, valt het tegen dan kun je de sensor nog altijd voor een kelderkast of toilet gebruiken!

Natuurlijk als tweaker is het interessant om te zien of het kan, zo heb ik een Tradfi On/Off switch aan mijn Hue netwerk toegevoegd (middels een Hue Dimmer Switcht die ik via touchlinken aan netwerk had toegevoegd en niet via standaard app, zodat de touch link functionaliteit van de Hue Dimmer Switch niet is uitgezet door de Bridge!) en dat gaat tot nu toe perfect (heb er maar eentje toegevoegd, zal binnen kort nog een aantal meer proberen!).

Dus als je resultaten hebt en kunt vertellen hoe het je is gelukt dan graag hier posten, ben zeer geintereseerd! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 14:56

megaleo

Special member

Hi allemaal! Beginner hier in de wereld van hue maar wel al langer te vinden op tweakers.

Mijn vraag gaat om het volgende. Wij hebben 2 koven in ons nieuwbouw huis met spotjes, eentje in de kamer boven de bank en eentje in de keuken. Het worden Philips Enneper armaturen met GU10 White ambiance spots erin, totaal 9 spotjes.

Kan ik dan het beste de Hue dimmer of de hue tab voor bestellen? Is het mogelijk om met deze verschillende groepen aan te sturen met dezelfde dimmer of tap?

Ik zou ook eens kijken naar de Friends Of Hue-schakelaar. Afgekort; FOH.
Dat ziet er uit als traditioneel schakelmateriaal en in mijn ogen een stuk mooier dan die tap-rommel. Dat past misschien mooi in Amerikaanse huizen maar past niet mooi in Europese huizen.
Of je moet voor de dimmer-switch weer een ombouwkitje er zoeken wat het weer "geschik" maakt, maar eigenlijk net niet in mijn ogen, voor traditioneel materiaal. :)

Zoek even in dit topic op Gira Senic, Niko, Busch-Jaeger etc......
Zie ook https://www2.meethue.com/nl-nl/friends-of-hue/switches

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
Per 17-2 is er een nieuwe bridge update, versie 1937045000 (releasenotes onbekend).

Hoop dat de sensors weer betrouwbaar werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmgep
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Hallo,

Ik heb een osram smart plug reset gedaan, verwijderd uit mn lampen lijst, en kan hem vervolgens niet meer gevonden krijgen.
Iemand hier een oplossing voor!

Alvast dank!

[ Voor 22% gewijzigd door gmgep op 17-02-2020 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorconmgn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-08 07:10
Vraagje waar jullie me vast wel mee kunnen helpen.
Heb een hele batterij aan Hue lampen en ben nu bezig met wat slimme stekkers.

Ik heb helaas ook een vriendin die 1 app gebruiken nog te doen vindt, maar meerdere toch echt te ver vind gaan. Ik heb nu 3 hue plugs om wat lampen, de TV hoek en wat opladers op de slaapkamer te schakelen, maar twijfel of ik nog meer hue plugs ga kopen of dat er andere opties zijn.
Ze moeten uiteraard wel zonder al te veel problemen werken, anders krijg ik ruzie thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Hier staan verschillende reset mogelijkheden:
https://www.beaumotica.nl...-op-de-philips-hue-bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijn bijnaam
Jorconmgn schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:22:
Vraagje waar jullie me vast wel mee kunnen helpen.
Heb een hele batterij aan Hue lampen en ben nu bezig met wat slimme stekkers.

Ik heb helaas ook een vriendin die 1 app gebruiken nog te doen vindt, maar meerdere toch echt te ver vind gaan. Ik heb nu 3 hue plugs om wat lampen, de TV hoek en wat opladers op de slaapkamer te schakelen, maar twijfel of ik nog meer hue plugs ga kopen of dat er andere opties zijn.
Ze moeten uiteraard wel zonder al te veel problemen werken, anders krijg ik ruzie thuis.
Belangrijk is dat je goed kijkt naar de grootte van de smart plug, soms kan deze andere stekkers in de weg zitten bij een dubbel stopcontact bijvoorbeeld. Sommige fabrikanten hebben geen ondersteuning voor de Belgische type randaarde, dat is ook een punt om rekening mee te houden.
Dan is er nog het esthetische gedeelte, zit de slimme stekker in het zicht, zo ja dan wil je dat deze goed oogt.

Last but not least, werkt het met jouw Hue setup? Veelal werken alle Zigbee smart plugs wel sommigen makkelijker dan anderen, heb je een uitgebreider domotica systeem dan alleen Hue bridge (bijv Apple Home) dan is het goed om te controleren of dit ook ondersteuning krijgt.

Zelf heb ik via een Amazon aanbieding twee Innr stekkers voordelig kunnen bemachtigen, ik vind ze goed ogen en goed passen en werken binnen mijn Hue systeem dus geen extra app nodig. Nadeel vind ik de erg felle indicatie leds (rood:uit blauw:aan). Maar dat is wel op te lossen met een stukje tape ofzo ; )

Succes met je zoektocht, ben benieuwd naar je uiteindelijke resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Laatst online: 20:23
Zojuist heb ik een Hue startset met drie lampen, dimmer en bridge gekocht en deze vol goede moed geïnstalleerd.
Alles leek prima te verlopen totdat ik de app op mijn telefoon gezet had en deze aan de bridge wilde koppelen.
Na het openen van de app blijft deze zeggen dat de bridge geüpdatet moet worden; dit probeer ik maar blijft telkens mislukken. Om uit te sluiten dat dit aan mijn iPhone ligt, heb ik de hue app ook op een Android tablet geïnstalleerd maar ook hier blijf ik met hetzelfde probleem zitten.

Iemand die mij de oplossing kan geven?

Edit: na een nachtje slapen het nogmaals geprobeerd en nu lukte het meteen.

[ Voor 6% gewijzigd door ArwinV op 18-02-2020 10:49 . Reden: Opgelos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmgep
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Bedankt! Ik ga eens ff wat proberen en het komt vast goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:01

Welk schakel materiaal heb je hangen? Daar hangt een vanaf als je dit wilt behouden.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Hallo. Ik heb een vraagje over de Hue Ledstrips. Ik heb thuis een tv meubel (besta ikea) aan de muur hangen van 4 elementen. Hij is dus 240 cm breed. Ik wil een strip onder mijn tv meubel. Nu vind ik 2 meter led strip net te kort. Ik zag dat je ook 2+1 kon kopen en dan die ene meter aan de 2 kan zetten en dan op maat knippen. Nu kan ik mij voorstellen dat je niet op elke centimeter lukraak van die strip van 1 meter kan knippen. Hoeveel knippunten zitten er op die uitbreidings strip van 1 meter? Anders gezegd, om de hoeveel meter kan je die op maat knippen? Na wat Googlen lees ik op sommige sites vaag iets over ''per 33 cm'' (dus 3 knippunten op die van 1 meter). Maar graag een bevestiging van mensen die er wellicht ervaring mee hebben :)

[ Voor 14% gewijzigd door Charie op 18-02-2020 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08
Charie schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 00:27:
Na wat Googlen lees ik op sommige sites vaag iets over ''per 33 cm'' (dus 3 knippunten op die van 1 meter). Maar graag een bevestiging van mensen die er wellicht ervaring mee hebben :)
Nou, precies dat dus...

edit:
Uh, niet precies dus. :P Knippunten iedere 33cm dat zijn er natuurlijk maar 2 op 1m.

[ Voor 13% gewijzigd door Xander op 18-02-2020 10:23 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Na wat Googlen lees ik op sommige sites vaag iets over ''per 33 cm''
Ja, dat klopt, volgens de specs: Cuttable @ every 12.9in/po
De gen1 is overigens per 4in.

Ik heb overigens van een aantal rest stukken gewoon weer nieuwe extensions gemaakt door er een connector op te solderen.

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 18-02-2020 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 16:41

Canis Lupus

Vosbot

Hallo. Ik heb een vraagje over de Hue Ledstrips. Ik heb thuis een tv meubel (besta ikea) aan de muur hangen van 4 elementen. Hij is dus 240 cm breed. Ik wil een strip onder mijn tv meubel. Nu vind ik 2 meter led strip net te kort. Ik zag dat je ook 2+1 kon kopen en dan die ene meter aan de 2 kan zetten en dan op maat knippen. Nu kan ik mij voorstellen dat je niet op elke centimeter lukraak van die strip van 1 meter kan knippen. Hoeveel knippunten zitten er op die uitbreidings strip van 1 meter? Anders gezegd, om de hoeveel meter kan je die op maat knippen? Na wat Googlen lees ik op sommige sites vaag iets over ''per 33 cm'' (dus 3 knippunten op die van 1 meter). Maar graag een bevestiging van mensen die er wellicht ervaring mee hebben :)
Uit mijn hoofd rond de 15cm, kan ik vanavond even checken. Maar bedenk dat aan 1 kant van de strip de connector zit, die is wat stugger, dus daar moet je ook +/- 5 cm voor reserveren.
Dan blijft er dus nog 240 - 5 - 5 (beide zijden) = 230 - 200 = 30 cm over die je extra wilt hebben / mist.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Laatst online: 20:02
Celf11 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:40:
Per 17-2 is er een nieuwe bridge update, versie 1937045000 (releasenotes onbekend).

Hoe functioneren de sensors bij jou?

Hier is het eerder verslechterd dan verbeterd 🤐

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celf11
__Erik__ schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:30:
[...]

Hoe functioneren de sensors bij jou?

Hier is het eerder verslechterd dan verbeterd 🤐
Klopt, ronduit slecht na de update. Heb zowel de bridge als mijn router gereset na de update maar de eerste de beste test van de sensors ging al mis....geen enkele sensor reageerde. De rest van de lampen en schakelaars werkte zonder ook maar een enkele hapering. Sensors registreren wel beweging maar schakelen de bijbehorende lamp niet.
Heb al contact gehad met de helpdesk. Die komen op dit moment niet verder dan zowel de bridge als de router even van de stroom halen (wat ik dus al gedaan heb).

De sensors routines gewist met iconnecthue en met ditzelfde programma weer opgezet....alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijn bijnaam
Celf11 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:40:

Hier zie ik geen update mogelijkheden in mijn bridge v2:
BSB002 / 1935144040 is up to date volgens de software.
Ook op de Hue website zie ik geen nieuwere versie.

Is 1937045000 een beta firmware of via een andere locatie eerder beschikbaar misschien? Ben benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celf11
mijn bijnaam schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:55:
[...]
Is 1937045000 een beta firmware of via een andere locatie eerder beschikbaar misschien? Ben benieuwd...
Geen flauw idee. De update heb ik gewoon via de HUE app ontvangen/geïnstalleerd.
Pagina: 1 ... 80 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic