Ik zit met een redelijk frustrerend probleempje:
In de woonkamer hebben wij
deze lamp aan het plafond hangen. In de inbouwdoos boven de lamp heb ik een LivingWhites plug ingebouwd.
In eerste instantie zaten er 3 van deze (E14)
lampjes van Calex in. Deze knipperden heel lichtjes als ik de lamp ver dimde dus daar had ik mijn scenes op aangepast door ze niet te ver te dimmen.
Nu viel het mij vorige week op dat de lampen ook bij 60% al knipperden. Dus ik dacht, dat zal wel aan de lampjes liggen maar heb inmiddels twee andere lampen gebruikt ook ook hiermee helaas hetzelfde probleem:
deze Philips filamentlampen en
deze Philips reflectorlampen doen helaas hetzelfde, waarbij die laatste daarnaast zelfs bij 1% lichtsterkte nog veel te fel is.
Ten einde raad heb ik toen maar GU10 naar E14 verloopfittingen gekocht en deze
Philips GU10 spots geprobeerd. Die heb ik in de keuken, eveneens met een LivingWhites plug en die knipperen niet. Daarmee is het probleem inderdaad verholpen, alleen wordt het hele gebeuren helaas zo lang dat het uitsteekt dus dat is lelijk. Geen optie dus.
In de keuken hangt nog een lamp, ook met een plug, en daar zitten 2 van deze
Philips E14 lampjes in. Deze lampen hebben nooit geknipperd maar zie ik nu ook lichtjes knipperen als ik ze dim.
Ik heb eigenlijk 2 vragen: is er iets wat dit knipperen zou kunnen hebben verergerd? We wonen sinds een jaar in een nieuwbouwhuis dus de elektrische installatie zou m.i. goed moeten zijn. En vraag 2: weet er iemand een andere, dimbare E14 lamp die niet knippert? Anders worden het toch maar 3 Hue E14 lampen. Die vind ik niet zo mooi in combinatie met de plafondlamp maar dan heb ik in elk geval geen knipperende lampen meer.
Overigens heb ik nog diverse andere dimbare lampen aangesloten via LivingWhites pluggen en verder nergens problemen.