Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 79 ... 84 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Wux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 31-03 15:26
janvanduschoten schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:24:
[...]
een niet-Bluetooth versie is een oudere, de nieuwe hebben allemaal bluetooth.

Bij de nieuwe heb je niet per se een bridge nodig, die werkt ook via een aparte Hue app met bluetooth. Voordeel is dus dat als je 1 lamp in een kamer alleen in die kamer (of iig binnen bluetooth bereik) wilt bedienen, dan heb je geen bridge nodig. Dat kan dan via een app op je telefoon (en ik dacht ook via een dimmer switch, maar misschien kan iemand dat kan verduidelijken).

Heb je meerdere lampen, dan zou ik een bridge adviseren, dan heb je gewoon meer flexibiliteit en opties (je kunt buiten huis je lampen bedienen, etc)
Bedankt allemaal. Het is een bridge geworden met 2 color ambiance lampen erbij. Leuke gadget zeg :)

[Voor 79% gewijzigd door Wux op 03-02-2020 22:46]

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Om even terug te komen op mijn eerdere vraag, want ben er nog niet helemaal uit (en Google helpt iet echt): is het nu wel of niet mogelijk om Hue verlichting automatisch aan- en uit te schakelen bij zonsondergang ZONDER GPS bepaling van bijvoorbeeld je telefoon (dus als je niet thuis bent)?

Thanks. :)

• deeveej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:38
Jazeker, vaste routines kunnen worden aangemaakt met gebruik van zons op/ondergang. Voor een betere bepaling van de tijden gebruikt Hue een adres die je in de app kan instellen.
En daarvan kan je weer afwijken om bijvoorbeeld 10 minuten ervoor al de lamp aan/uit te laten gaan.

• Miss_80
  • Laatst online: 11:54
Sanction schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 08:34:
Om even terug te komen op mijn eerdere vraag, want ben er nog niet helemaal uit (en Google helpt iet echt): is het nu wel of niet mogelijk om Hue verlichting automatisch aan- en uit te schakelen bij zonsondergang ZONDER GPS bepaling van bijvoorbeeld je telefoon (dus als je niet thuis bent)?

Thanks. :)
Ja hoor. Zo werkt het bij mij ook

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Ah mooi. :)

Dus voor de volledigheid: als ik in het buitenland ben werkt de routine ook?

• robkrekel
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:44
Ja

• jos707
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 31-03 23:04
Kunnen we er onderhand van uitgaan dat in een armatuur met een GU10 of E14 fitting ook gewoon de Hue variant past ? Of wijken de meest recente versies nog steeds af qua formaat ?

• MrBlueEyes
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 30-03 12:56
jos707 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:37:
Kunnen we er onderhand van uitgaan dat in een armatuur met een GU10 of E14 fitting ook gewoon de Hue variant past ? Of wijken de meest recente versies nog steeds af qua formaat ?
GU10 is 1 op 1 gelijk bij de nieuwe varianten van afgelopen zomer.

Gigabyte Aorus X570 ULTRA, Ryzen 9 3900X, 32GB, MSI GTX 1070 GAMING X 8G, Samsung EVO 970 1TB, EVO 840 1TB, 2x LG 27UD68-P, LG 65C8, Panasonic TX-P50UT50E, Epson TW5900, Denon AVR-X2500H, Xbox One X, PS4 Pro, Surface Pro 3, Galaxy S10+ 512GB, Oculus Rift

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 10:14
jos707 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:37:
GU10 is inderdaad 1op1 te vervangen voor HUE modellen. Voor de E14 fitting heeft HUE alleen het kaarslamp model, geen E14 kogellampjes, of andere modellen. Maar goed, dit kun je zelf bekijken op de HUE website.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Vortexmerc
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:17
een vraagje,

ik verkoop mijn appartement met de living hue verlichting inbegrepen, dus ook met de hue bridge.

Als ik uitlog op de locatie dienst met mijn philips account en de app op mijn gsm reset en verwijder is er toch niets meer specifiek aan mij gebonden en kan de nieuwe eigenaar er verder mee niet?

Ik zou een factory reset van de bridge willen vermeiden omdat dan de kans bestaat dat ik alle plafond armaturen moet los schroeven voor de serie nummers terug in te geven.

• Luuk9
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 07:52
Hi allen!

Vraagje, wij willen graag spotjes van Philips hue. Is het mogelijk om los de Philips Enneper witte armaturen te kopen en daar dan spotjes van Philips hue gu10 White ambiance in te zetten?

Ik kan nergens vinden of dat past en scheet volgens mij een hoop geld en ik vind de mooier. Bedankt super dit! :) Groeten Luuk9 :)

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:07

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Luuk9 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:43:
Vraagje, wij willen graag spotjes van Philips hue. Is het mogelijk om los de Philips Enneper witte armaturen te kopen en daar dan spotjes van Philips hue gu10 White ambiance in te zetten?
Lees eens 2 posts boven je.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

even voor alle zekerheid.... sorry, in google en de zoekfunctie kan ik het echt niet vinden. Je kunt toch wel meerdere hue-schakelaars koppelen aan 1 en dezelfde lamp neem ik aan? Dus dat je hem vanaf verschillende plekken kunt bedienen? En dan specifiek de Friends of Hue-schakelaar van Busch Jaeger in dit geval. De hue-lampen die ik wil bedienen zijn gewoon van Philips.

[Voor 22% gewijzigd door woekele op 04-02-2020 21:08]

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Leoon.

waka waka hey hey

Hoe werkt dat thuis en weg nou eigenlijk? Ik moet mijn locatie wel invullen maar krijg sterk het gevoel dat hij ook de WiFi nodig heeft waar de hue mee verbonden is. Heb namelijk (irritant I know, maar zo hou ik het een beetje uit elkaar of zo) beneden en boven verdieping een andere naam voor de WiFi. Ik schakel handmatig naar de sterkste WiFi. Nu zit ik soms op de naam Y boven en de hue is X. Als ik dan thuis kom gaat het licht niet aan als ik op Y zit. Kom ik thuis en zit m'n mobiel op X en staan de lichten wel aan(en dan twijfel ik of ze überhaupt uit zijn gegaan). Dit laatste is simpel te controleren in de app als ik weg ben, maar dat vergeet ik altijd uiteraard.

Zelfde dat ik de lampen aan wil hebben na zonsondergang. Locatie alles is ingesteld en toch op dagen dat we de hele dag thuis zijn moeten we alsnog zelf de lampen via alexa aanzetten. Dat is toch gek? Iemand anders ook deze issues?

[Voor 14% gewijzigd door Leoon. op 04-02-2020 21:19]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
woekele schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:03:
even voor alle zekerheid.... sorry, in google en de zoekfunctie kan ik het echt niet vinden. Je kunt toch wel meerdere hue-schakelaars koppelen aan 1 en dezelfde lamp neem ik aan? Dus dat je hem vanaf verschillende plekken kunt bedienen?
Je koppelt niet zozeer per lamp, maar per kamer. Per schakelaar (hue dimmer switch of motion sensor) kun je 3 kamers bedienen. Met de smart button ook je hele huis in 1 keer als je wilt.
Per kamer kun je er danweer max 11 schakelaars aan hangen denk ik, vanwege de limiet op de bridge van 11 accessoires :P

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Naast de bekende Hue en Friends of Hue producten zie je ook steeds meer gewone Zigbee schakelaars komen. Die worden dan geadverteerd prima met Hue samen te werken en het wordt in shops dan ook steeds grijzer of het nu écht FoH is of gewoon Zigbee lijkt wel.
Toch is mijn gevoel nog altijd dat de echte FoH nog steeds meer garantie op stabiliteit en vlekkeloos integreren bieden dan een willekeurige Zigbee module. Is dat nog steeds correct of onderhand wat achterhaald?

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art ~ 100-400 Contemporary

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Leoon. schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:10:
Hoe werkt dat thuis en weg nou eigenlijk? Ik moet mijn locatie wel invullen maar krijg sterk het gevoel dat hij ook de WiFi nodig heeft waar de hue mee verbonden is. Heb namelijk (irritant I know, maar zo hou ik het een beetje uit elkaar of zo) beneden en boven verdieping een andere naam voor de WiFi. Ik schakel handmatig naar de sterkste WiFi. Nu zit ik soms op de naam Y boven en de hue is X. Als ik dan thuis kom gaat het licht niet aan als ik op Y zit. Kom ik thuis en zit m'n mobiel op X en staan de lichten wel aan(en dan twijfel ik of ze überhaupt uit zijn gegaan). Dit laatste is simpel te controleren in de app als ik weg ben, maar dat vergeet ik altijd uiteraard.

Zelfde dat ik de lampen aan wil hebben na zonsondergang. Locatie alles is ingesteld en toch op dagen dat we de hele dag thuis zijn moeten we alsnog zelf de lampen via alexa aanzetten. Dat is toch gek? Iemand anders ook deze issues?
WiFi zou niks uit moeten maken, bridge bedient de lampen via ZigBee protocol.

Heb je in de Hue app je thuislocatie op de bridge ingesteld? Deze wordt gebruikt voor zon op en ondergang. (is een routine in de Hue app).
Als je weg gaat of thuis komt, maakt de Hue app gebruik van je GPS locatie, dus GPS voor de Hue app moet aan staan. Ook dit vindt je weer onder routines.

Ik denk dus dat je routines niet kloppen.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Leoon.
  • Nu online

Leoon.

waka waka hey hey

Quad schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:36:
[...]

WiFi zou niks uit moeten maken, bridge bedient de lampen via ZigBee protocol.

Heb je in de Hue app je thuislocatie op de bridge ingesteld? Deze wordt gebruikt voor zon op en ondergang. (is een routine in de Hue app).
Als je weg gaat of thuis komt, maakt de Hue app gebruik van je GPS locatie, dus GPS voor de Hue app moet aan staan. Ook dit vindt je weer onder routines.

Ik denk dus dat je routines niet kloppen.
Ja via geavanceerd de thuislocatie ingesteld en ik zie letterlijk niks bij andere routines. Ook niet toen ik via hue labs bij geavanceerd ging kijken naar routines. Net opnieuw ingesteld en nu zie ik het er wel bij staan. Wellicht per ongeluk keer verwijderd. Morgen maar in de auto kijken of de lichten uit zijn gegaan als we naar werk gaan.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• DukeBox

DukeBox

dragon2 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:11:
Je koppelt niet zozeer per lamp, maar per kamer.
Middels touchlink kan da zonder bridge, al geldt dat niet voor de FoH (enocean) schakelaars.
Per schakelaar (hue dimmer switch of motion sensor) kun je 3 kamers bedienen. Met de smart button ook je hele huis in 1 keer als je wilt.
Dimmerswitch is max 2 kamers of net als de smart button en sensor ook het hele huis of per lamp. Je kan ook met zones werken, dan heb je vrijwel geen limiet meer.

• robkrekel
Luuk9 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:43:
Hi allen!

Ik kan nergens vinden of dat past en scheet volgens mij een hoop geld en ik vind de mooier. Bedankt super dit! :) Groeten Luuk9 :)
Zoeken in dit topic en je had het antwoord geweten robkrekel in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"

• Robsato
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14:45
Vortexmerc schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:09:
Ik zou een factory reset van de bridge willen vermeiden omdat dan de kans bestaat dat ik alle plafond armaturen moet los schroeven voor de serie nummers terug in te geven.
Een factory reset van de bridge met het knopje onderop reset alleen de settings in de bridge (gekoppelde apps/accounts, lamp namen, routines, etc...), maar niet het zigbee netwerk.

Hierdoor kan je na een reset van de bridge een app verbinden en dan naar lampen zoeken en de lampen komen vanzelf terug.
Op dimmerswitches en motionsensoren moet je ongeveer een seconde het setup knopje indrukken voordat je naar lampen gaat zoeken (ledje knippert oranje).

Hue Taps en FoH switches (die zonder batterijen) moeten opnieuw toegevoegd worden.

• Theo74
Gonadan schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:30:
Naast de bekende Hue en Friends of Hue producten zie je ook steeds meer gewone Zigbee schakelaars komen. Die worden dan geadverteerd prima met Hue samen te werken en het wordt in shops dan ook steeds grijzer of het nu écht FoH is of gewoon Zigbee lijkt wel.
Toch is mijn gevoel nog altijd dat de echte FoH nog steeds meer garantie op stabiliteit en vlekkeloos integreren bieden dan een willekeurige Zigbee module. Is dat nog steeds correct of onderhand wat achterhaald?
Als een product een Zigbee label heeft, of het merk zelf is lid van de Zigbee Aliance, dan werkt dit normaal gesproken net zo goed als alle andere Zigbee of HUE/Zigbee producten. Echte Ali Express rommel daargelaten.
Wel is het zo dat niet alle Zigbee producten automatisch en direct met HUE zullen samenwerken. Zo kun je bijvoorbeeld niets met Zigbee deurcontacten, of Ikea Tradfri rolgordijnen. Hue is sec genomen echt een licht+schakelaar concept.

Wil je allerlei Zigbee (en andere protocollen) materie met elkaar laten werken dan moet je uit de HUE omgeving en richting een Homey of Domoticz software. Die zijn zo goed als merk en protocol onafhakelijk.

• DukeBox

DukeBox

Theo74 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:01:
Als een product een Zigbee label heeft, of het merk zelf is lid van de Zigbee Aliance, dan werkt dit normaal gesproken net zo goed als alle andere Zigbee of HUE/Zigbee producten.
Nee, alleen zigbee 3.0 of ZLL. De vele 'Zigbee Home Automation' compatibele devices werken niet met Hue.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ofwel, wil je zeker zijn toch maar FoH? :P

Jammer, want ik was nog op zoek naar een simpele afstandsbediening voor m'n dochter die dan zelf kleurtjes kan selecteren voor de lamp op haar kamer. Heb volgens mij nog wel zo'n oude ronde van LivingColors maar dat was onwijs gedoe met koppelen geloof ik.

Wil toch nog wat lampen vervangen want in m'n woonkamer heb ik nu oude generatie en lightstrips, dat geeft soms kleurverschil en dat trek ik niet. Dat was met de huidige peertjes gewoon opgelost toch? :+

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Theo74
DukeBox schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:15:
[...]

Nee, alleen zigbee 3.0 of ZLL. De vele 'Zigbee Home Automation' compatibele devices werken niet met Hue.
Zoals ik dus schreef: Wel is het zo dat niet alle Zigbee producten automatisch en direct met HUE zullen samenwerken

• Theo74
Gonadan schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:00:
Ofwel, wil je zeker zijn toch maar FoH? :P

Jammer, want ik was nog op zoek naar een simpele afstandsbediening voor m'n dochter die dan zelf kleurtjes kan selecteren voor de lamp op haar kamer. Heb volgens mij nog wel zo'n oude ronde van LivingColors maar dat was onwijs gedoe met koppelen geloof ik.

Wil toch nog wat lampen vervangen want in m'n woonkamer heb ik nu oude generatie en lightstrips, dat geeft soms kleurverschil en dat trek ik niet. Dat was met de huidige peertjes gewoon opgelost toch? :+
Het merk Sunricher heeft een aantal HUE/Zigbee compatible prodcuten als schakel- en dimmermodules maar ook een RGB kleuren controller.
Meer in de buurt maar in andere uitvoering heeft Robbshop een RGB kleuren controller die met HUE werkt.

Nadeel van deze materie is dat het wel met HUE werkt maar niet als een FoH schakelaar zichtbaar wordt in de app en ook middels de iets complexere TouchLink methode verbonden moet worden. Voor een leek en beginner vaak erg lastig en uiteindelijk ook niet zo simpel en gebruikersvriendelijk als een simpele schakelaar.

Ik acht de kans niet onmogelijk dat HUE ooit nog met een iets uitgebreidere dimmer/controller gaat komen waarmee je aan/uit/dimmen/kleuren kunt bedienen.

Als alternatieve oplossing kun je een HUE dimmer nemen en onder de [ | ] toets 4 (zelf gemaakte) kleuren scenes programmeren. (1x drukken is aan, nog een keer drukken is scene 1, nogmaals is scene 2, etc.) Op die manier kan je dochter dan niet met alle kleuren spelen maar wel 4 favoriete kleuren kiezen, dimmen en aan/uit zetten.

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
Voor wie er twijfelt om zijn Hue te updaten: https://www.checkpoint.co...-hacked-from-a-lightbulb/

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• DukeBox

DukeBox

Theo74 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:15:
Zoals ik dus schreef: Wel is het zo dat niet alle Zigbee producten automatisch en direct met HUE zullen samenwerken
Spreekt je eerste zin wel een beetje tegen ;)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@Theo74 als het via touchlink moet kan ik net zo goed m'n LivingColors afstandsbediening proberen te koppelen. Dan is iets nieuws kopen niets makkelijker en die oude werkt wel veel intuïtiever voor m'n dochter dan multiklik via een dimmer switch.

• Pompi
  • Laatst online: 15:12
Gonadan schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:00:
Had deze reddit link voor mijzelf bewaard omdat toen ik de post zag hem wel interessant vond, maar heb nog geen tijd gehad om mij er echt in te verdiepen.
Je kan volgens mij wel erg gemakkelijk de kleur kiezen omdat er gewoon een kleurwiel op de afstandsbediening staat, maar is ook met $79 prijzig. Misschien zijn er goedkopere varianten van deze.

Edit: zo te zien is de Sunricher van @Theo74 dezelfde maar dus andere naam en misschien andere prijs.

[Voor 6% gewijzigd door Pompi op 05-02-2020 16:43]

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Pompi schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:42:
[...]

Had deze reddit link voor mijzelf bewaard omdat toen ik de post zag hem wel interessant vond, maar heb nog geen tijd gehad om mij er echt in te verdiepen.
Je kan volgens mij wel erg gemakkelijk de kleur kiezen omdat er gewoon een kleurwiel op de afstandsbediening staat, maar is ook met $79 prijzig. Misschien zijn er goedkopere varianten van deze.

Edit: zo te zien is de Sunricher van @Theo74 dezelfde maar dus andere naam en misschien andere prijs.
Zoiets kan ook, maar dat durf ik niet zo goed. :P
https://www.kabelshop.nl/...421782-i11400-t27571.html

• Theo74
DukeBox schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:34:
[...]

Spreekt je eerste zin wel een beetje tegen ;)
Als een product een Zigbee label heeft, of het merk zelf is lid van de Zigbee Aliance, dan werkt dit normaal gesproken net zo goed als alle andere Zigbee of HUE/Zigbee producten

Dus wat de vraag omtrent kwaliteit betreft; heeft het een Zigbee certificering dan zit het meestal wel goed. Zowel op de Zigbee producten alsop de HUE/Zigbee producten.
En Zigbee werkt niet automatischa altijd met HUE, zoals ik dus schreef: bijvoorbeld niet met deurcontacten en Tradfri rolgordijnen.

[Voor 27% gewijzigd door Theo74 op 05-02-2020 17:00]

• Pompi
Ach voor die prijs is het wel "child-proof", je kan het altijd proberen en als het goed werkt later nog een betere kopen en als het niet werkt pleur je het in de vuilnis en heeft het weinig gekost.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Pompi schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:50:
[...]

Ach voor die prijs is het wel "child-proof", je kan het altijd proberen en als het goed werkt later nog een betere kopen en als het niet werkt pleur je het in de vuilnis en heeft het weinig gekost.
Maar zou je met zoiets specifiek één lamp/kamer kunnen bedienen denk je?

• Theo74
Gonadan schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:34:
@Theo74 als het via touchlink moet kan ik net zo goed m'n LivingColors afstandsbediening proberen te koppelen. Dan is iets nieuws kopen niets makkelijker en die oude werkt wel veel intuïtiever voor m'n dochter dan multiklik via een dimmer switch.
Daar heb je zeker een logische redering. Te meer omdat HUE hierin nog niets nieuws/beters kan aanbieden.
Pompi schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:42:
[...]

Klopt, het gros van deze materie is van fabrikant Sunricher. Dit spul wordt onder eigen naam en onder tal van andere merken aangeboden en is kwalitatief goed.
Zo'n RGB controller is ronduit een mooi object om lampen individueel en handmatig te bedienen, al is het voor de WAF factor. Aanmelden via TouchLink is niet moeilijk, je moet je alleen even inlezen of YouTuben.
Beperking blijft de onzichtbaarheid in de HUE app, waardoor je beperkingen in HUE-functionaliteit hebt.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Theo74 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:54:
Daar heb je zeker een logische redering. Te meer omdat HUE hierin nog niets nieuws/beters kan aanbieden.
Alleen las ik ook weer dat je een lamp óf aan de afstandsbedieing, óf aan een bridge koppelt. Tenzij de bridge en de afstandsbediening onderling gekoppeld zijn. Ik vraag mij af of ik hier gelukkig vna ga worden. :P

• HenkEisjedies
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12:40
Was dit al gepost hier:

Patch Your Philips Hue Lightbulbs To Stop Them From Getting Hacked -- And Potentially Everything Else On Your Network

https://m.slashdot.org/story/366766

• Pompi
Gonadan schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:51:
[...]

Maar zou je met zoiets specifiek één lamp/kamer kunnen bedienen denk je?
Lijkt er wel op, kan tot 20 lampen koppelen.
https://www.calex.nl/publ...0bb1effbb43ad474e7b29bdd1
Calex is ook een Nederlands bedrijf zo te zien dus je zou altijd ze een mailtje kunnen sturen met 421782 als productcode. Wat ik zo zag, kan je het dus niet aan de hub koppelen maar wel via Touchlink gewoon aan lampen.

• Theo74
Gonadan schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:57:
[...]

Alleen las ik ook weer dat je een lamp óf aan de afstandsbedieing, óf aan een bridge koppelt. Tenzij de bridge en de afstandsbediening onderling gekoppeld zijn. Ik vraag mij af of ik hier gelukkig vna ga worden. :P
Ik weet niet beter dan dat je een HUE lamp aan een Bridge kunt koppelen maar daarnaast ook aan een Zigbee controller via TouchLink. Zo kun je en via de HUE app/programmeringen de lamp bedienen en via de controller.
De lamp luistert in mijn beleving altijd naar het commando van een Bridge en/of controller waarbij deze is aangemeld.

Begin nu toch te twijfelen. Maar er zijn vast en zeker topic members die hier een aanvulling op hebben...

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ga het maar gewoon proberen. Eerst met m'n oude afstandsbediening volgens een stappenplan wat ik gevonden heb:
PeterPan in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"

Lukt het niet dan bestel ik die Calex. :P

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:30

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Ik las iets dergelijks ook al op reddit/the verge. Echter Het bedrijf heeft nu een update uitgebracht om het lek te dichten. klopt niet echt. De in het artikel genoemde softwareversie is bij mij al op 14-01-2020 toegepast. ‘Nu’ is dus kennelijk ook drie weken geleden.... ;)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
PeterPan schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:54:
[...]

Na een tijdje prutsen vanmorgen is het eindelijk gelukt :)

Ongeveer als volgt:
  1. Optioneel: zet alle Hue lampen in de buurt van je bridge uit met de eventueel nog aanwezige traditionele 230V schakelaar, in de meterkast of draai ze uit de fitting. Dit om te voorkomen dat de bridge een verkeerde ZigBee zender selecteert tijdens de procedure.
  2. Als je al Hue lampen direct in verbinding hebt met de LivingColors Remote voeg deze dan opnieuw toe aan de bridge (via serienummer).
  3. Contoleer dat je de opnieuw toegevoegde lamp(en) ook daadwerkelijk met de Hue app kunt bedienen.
  4. Reset de LivingColors Remote (paperclip in het reset gaatje, ongeveer 5 seconden totdat de LED op de remote even rood gaat branden).
  5. Gebruik de Touchlink functie van de iOS app "Hue Lights" (de Windows applicatie WinHue heeft ook een Touchlink functie maar die heb ik niet getest).
  6. Druk aan knop (I) van de LivingColors Remote in en start gelijktijdig of net iets daarna de Touchlink functie in de app totdat je het lampje op de LivingColors Remote ziet knipperen (7x kort en dan 1x lang). In de "Hue Lights" app krijg je verder geen terugkoppeling dat het gelukt is, je kunt de app afsluiten. Krijg je een ander signaal van de LivingColors Remote led dan is het waarschijnlijk niet gelukt. Reset dan de Remote nogmaals, start de app opnieuw begin opnieuw met deze stap.
  7. Koppel de lamp(en) die je met de LivingColors Remote wilt bedienen 1 voor 1 aan de lampen door de LivingColors Remote dicht bij de lamp te houden en de aan knop op de remote ingedrukt te houden tot de lamp gaat knipperen. Bij een kleuren lamp moet je in ieder geval net zo lang de aan knop op de remote ingedrukt houden totdat de lamp ook even groen kleurt.
  8. Controleer of je de lamp(en) met de LivingColors Remote kunt bedienen
  9. Controleer of je de lamp(en) nog steeds met de app kunt bedienen (zo niet dat heb heeft de Remote toch niet de ZigBee key van je bridge overgenomen en heb je de lamp weer gereset naar de unieke key van de remote, begin opnieuw vanaf stap 2).
  10. Bier.
Let op dat de LivingColors Remote niet zichtbaar is de Hue app en ook niet te (her)configureren is, je zult het dus moeten doen met de standaard functionaliteit van deze remote.
Welk type remote was dit precies?

Ik heb er twee, beiden rond. De één met zo'n draairing voor de kleurtjesm(de simpele) en één die alles touch heeft en je dus direct een kleur kunt selecteren (de mooie).
De simpele ging in één keer goed, maar de mooie heb ik vijf keer geprobeerd en na vijf keer het 'meh' geluidje kreeg ik de indruk dat het met die niet ging lukken.
Misschien moet je voor die laatste toch echt je hele bridge resetten? :'(

Edit: Gelukt. Blijkbaar is het pairen anders (naast de I ook preset 1) en heb ik de ene gebruikt om de ander op te voeden.
Nu beetje jammer dat ik een doos E27 heb gehaald en mijn plafonnière E14 blijkt te zijn. :')

[Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 05-02-2020 21:01]

• __Erik__
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15:20
Wel interessant, echter is het een volkomen incorrect nieuwsbericht, er wordt gesproken over lampsoftware, waarvan een update per vandaag beschikbaar zou zijn, daarbij wordt verwezen naar firmwareversie 1935144040, dat is firmware voor de bridge en dus niet voor de lampen, bovendien was die firmware update al beschikbaar op 13/1...

De lamp firmware is voor elke type lamp en accessoire verschillend, er zijn wél diverse nieuwe firmware updates voor lampen per vandaag beschikbaar gekomen, maar heten dus anders...

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
Ik had alleen gisteren een update voor de stekker. Laatste update van de Bridge is inderdaad 14/1

• Theo74
meesje schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 19:49:
[...]

Ik las iets dergelijks ook al op reddit/the verge. Echter Het bedrijf heeft nu een update uitgebracht om het lek te dichten. klopt niet echt. De in het artikel genoemde softwareversie is bij mij al op 14-01-2020 toegepast. ‘Nu’ is dus kennelijk ook drie weken geleden.... ;)
Zoals @HenkEisjedies via deze link liet weten, is het lek in de HUE Bridge in november 2019 aan HUE gemeld en heeft HUE halverwege januari 2020 de patch in de vorm van een automatische update ver.1935144040 uitgebracht. Deze versie heeft elke met het interent verbonden Bridge inmiddels geinstalleerd.

De bekende journalistieke nalatigheid, in het kader van de chocoladeletters en reclame-technisch (lees inkomstentechnisch) interessant sensatienieuws, die belangrijker zijn dan correcte inhoud van een bericht.

• Birdy D
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12:04
__Erik__ schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:52:
[...]

De lamp firmware is voor elke type lamp en accessoire verschillend, er zijn wél diverse nieuwe firmware updates voor lampen per vandaag beschikbaar gekomen, maar heten dus anders...
Volgens mij heeft elke lamp (mits zelfde generatie) dezelfde firmware. Ik heb allemaal 1.46.13._r26312 en dat is van White tot White Ambiance tot Colours zo. Ook 24V tuinverlichting. Enige die afwijken zijn de Filament lampen..

Overigens geen nieuwe lamp update te bekennen nog..

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:43
Birdy D schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:40:
[...]

Volgens mij heeft elke lamp (mits zelfde generatie) dezelfde firmware. Ik heb allemaal 146.13._r26312 en dat is van White tot White Ambiance tot Colours zo. Ook 24V tuinverlichting. Enige die afwijken zijn de Filament lampen..

E27: 1.65.9
E14: 1.46.13

Als ik goed geïnformeerd ben, is de E27 bulb met Bluetooth niet anders qua lichtkwaliteit dan de E27 zonder bluetooth, right?

e.a. is geïnstalleerd en ik ben met name benieuwd of er ergens op een fanboy site een lijst is met none-HUE devices welke je aan kan melden? Ik lees over de IKEA lampen, maar ook de INNR smartplugs?

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• Birdy D
wopper schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:09:
[...]

Als ik goed geïnformeerd ben, is de E27 bulb met Bluetooth niet anders qua lichtkwaliteit dan de E27 zonder bluetooth, right?

e.a. is geïnstalleerd en ik ben met name benieuwd of er ergens op een fanboy site een lijst is met none-HUE devices welke je aan kan melden? Ik lees over de IKEA lampen, maar ook de INNR smartplugs?
Zijn jou E27 zeker van een oudere generatie..?

Lampen zijn hetzelfde, enig verschil de BT functie.

INNR plugs en Ikea Tradfri kan je gebruiken met de Hue bridge ja. Fanboy site weet ik ff niet..

• Ritchie
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 31-03 19:56
wopper schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:09:
[...]

Dat ligt eraan welke generatie E27zonder bt je hebt:

https://philipshue.com/th...-generations-differences/

- NAC Breda -

• Erik1971
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 29-03 23:14
__Erik__ schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:52:
[...]

Wel interessant, echter is het een volkomen incorrect nieuwsbericht, er wordt gesproken over lampsoftware, waarvan een update per vandaag beschikbaar zou zijn, daarbij wordt verwezen naar firmwareversie 1935144040, dat is firmware voor de bridge en dus niet voor de lampen, bovendien was die firmware update al beschikbaar op 13/1...

De hack zoals die is beschreven is erg omslachtig, ze nemen een lamp over op afstand (was een bug op beperkte serie lampen in 2016 en is met update begin 2017 gefixed en daarnaast heeft Signify als tegenmaatregel de tijd dat je lamp een netwerk kan joinen gelimiteerd naar 30 minuten na inschakkelen), vervolgens updaten ze die lamp met gehackte software, laten ze die lamp knipperen zodat gebruiker getriggerd wordt om de lamp opnieuw aan net werk toe te voegen (hier gaat het verhaal dus fout, waarom moeite doen om lamp met nieuwe firmware te uploaden, als je netwerk ook direct kunt joinen met ZigBee dongle aan laptop, met alle onbeperkte mogelijkheden vergeleken met een lamp?) en vervolgens wordt bridge in een fout situatie geduwd door deze met zigbee verkeer te overladen ( dit zal dan de fix op bridge zijn).

Er zijn nogal wat mitsen en maren aan deze hack!

Verder is het door de diversiteit aan lamp hardware ( lees verschillende ZigBee chips types waar je specifieke software voor moet compileren) al een behoorlijke drempel en dan vraag ik ook nogs eens af of met de recente software updates (2017 en nieuwer) het nog steeds mogelijk is om lamp te updaten zonder extra sleutels voor encryptie te weten?

Dus conclusie, je was/ bent alleen kwetsbaar als je bepaalde type lampen hebt en nooit software updates uitvoerd!

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:37
Ik heb 2 van dit soort remotes, maar het lukt me niet meer om ze te koppelen aan de bridge.

https://tweakers.net/ext/f/wOsX3wFmWJ5vZlOvjrJYACzr/thumb.jpg

Zodra ik hem op "een voorgeschreven manier" bij een lamp houdt, werkt die lamp prima m.b.v. de remote; alleen is hij dan wel uit de Hue Bridge gehaald. Voorheen werkten ze altijd prima samen met de Hue Bridge, maar na de e.o.a. update werkten ze niet meer.

Ik heb heel internet al afgezocht, maar nog steeds niet dé oplossing gevonden. Wie heeft de oplossing?

Have Fun Funske

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:43
Birdy D schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:42:
[...]

Zijn jou E27 zeker van een oudere generatie..?

Lampen zijn hetzelfde, enig verschil de BT functie.
https://www2.meethue.com/en-us/support/release-notes/lamps Tja de software is wel de laatst beschikbare maar het komt uit een startpakket, en dat zijn nog niet altijd BT lampen als ik het juist heb?

[Voor 24% gewijzigd door wopper op 06-02-2020 14:40]

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• PeterPan
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16:19
funske schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:42:
Ik heb 2 van dit soort remotes, maar het lukt me niet meer om ze te koppelen aan de bridge.

[Afbeelding]

Zodra ik hem op "een voorgeschreven manier" bij een lamp houdt, werkt die lamp prima m.b.v. de remote; alleen is hij dan wel uit de Hue Bridge gehaald. Voorheen werkten ze altijd prima samen met de Hue Bridge, maar na de e.o.a. update werkten ze niet meer.

Ik heb heel internet al afgezocht, maar nog steeds niet dé oplossing gevonden. Wie heeft de oplossing?
Probeer dit eens:
Mogelijk dat je bij stap 6 nog een extra knop moet indrukken. Ik heb dit indertijd geschreven voor een iets ander type LivingColosrs remote, namelijk deze:
https://cdn.thingiverse.com/renders/da/86/5e/ca/3b/DSC04641_preview_featured.JPG

[Voor 5% gewijzigd door PeterPan op 06-02-2020 15:20]

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:37
PeterPan schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:18:
[...]

Probeer dit eens:
Mogelijk dat je bij stap 6 nog een extra knop moet indrukken. Ik heb dit indertijd geschreven voor een iets ander type LivingColosrs remote, namelijk deze:
[Afbeelding]
Thanks, maar ook deze had ik al geprobeerd en daarmee lukte het ook niet.... |:(

Have Fun Funske

• Birdy D
wopper schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:38:
[...]

[...]

https://www2.meethue.com/en-us/support/release-notes/lamps Tja de software is wel de laatst beschikbare maar het komt uit een startpakket, en dat zijn nog niet altijd BT lampen als ik het juist heb?
Dat hoeft niet nee, BT kan je herkennen aan het BT logo op de verpakking.

• Kasper
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:20
Ik wist dat een lamp updaten lang duurde. Maar alle lampen staan al sinds gister op de zelfde status: klaar om te updaten

Heb gewoon de automatische update functie aanstaan.
Maar je zou toch verwachten dat inmiddels wat lampen het updateprocess voltooid hebben? :s

• __Erik__
Kasper schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:59:
Ik wist dat een lamp updaten lang duurde. Maar alle lampen staan al sinds gister op de zelfde status: klaar om te updaten

Heb gewoon de automatische update functie aanstaan.
Maar je zou toch verwachten dat inmiddels wat lampen het updateprocess voltooid hebben? :s
Duurde bij mij ook een tijdje, toen bleek dat er geprobeerd werd om firmware naar een in de kast liggende plug te downloaden, na het aan de netspanning hangen van de plug en een harde reset van de app, liep het proces gewoon goed door.

• darklord007
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 31-03 19:41
mischien een beetje offtopic, maar Ik ben op zoek naar een (paar) rookmelder(s) die ik kan koppelen aan mijn Hue / domoticz setup.

Heeft iemand ervaring met de trust ZSDR-850 rookmelder? En of deze koppelbaar is aan de hue bridge?
Of zijn hue lampen alleen koppelbaar aan de kaku bridge?

• __Erik__
Birdy D schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:40:
[...]

Volgens mij heeft elke lamp (mits zelfde generatie) dezelfde firmware. Ik heb allemaal 1.46.13._r26312 en dat is van White tot White Ambiance tot Colours zo. Ook 24V tuinverlichting. Enige die afwijken zijn de Filament lampen..

Hier heb ik:
Hue color lamp - 1.46.13_r26312
Hue white lamp - 1.65.9_hB3217DF
Hue smart plug - 1.65.9_hB3217DF
Hue ambiance lamp - 1.65.9_hB3217DF
Hue filament bulb - 1.65.9_hB3217DF
Hue white spot - 1.65.9_hB3217DF
Hue motion sensor - 6.1.1.27575
Hue dimmer switch - 6.1.1.28573

Inmiddels al een update binnen?

• __Erik__
Theo74 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:54:
[...]

[...]

Klopt, het gros van deze materie is van fabrikant Sunricher. Dit spul wordt onder eigen naam en onder tal van andere merken aangeboden en is kwalitatief goed.
Zo'n RGB controller is ronduit een mooi object om lampen individueel en handmatig te bedienen, al is het voor de WAF factor. Aanmelden via TouchLink is niet moeilijk, je moet je alleen even inlezen of YouTuben.
Beperking blijft de onzichtbaarheid in de HUE app, waardoor je beperkingen in HUE-functionaliteit hebt.
Bedoel je met "Beperking blijft de onzichtbaarheid in de HUE app, waardoor je beperkingen in HUE-functionaliteit hebt." specifiek de RGB controller? De sunricher dimmer is bijvoorbeeld wel gewoon zichtbaar, welliswaar als dimbare lamp, maar ala

• Birdy D
__Erik__ schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:10:
[...]

Inmiddels al een update binnen?
Nee, maar volgens mij werd de bridge ook bedoeld ipv lampen.

• Theo74
darklord007 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 23:40:
mischien een beetje offtopic, maar Ik ben op zoek naar een (paar) rookmelder(s) die ik kan koppelen aan mijn Hue / domoticz setup.

Heeft iemand ervaring met de trust ZSDR-850 rookmelder? En of deze koppelbaar is aan de hue bridge?
Of zijn hue lampen alleen koppelbaar aan de kaku bridge?
Google is je grote vriend: https://www.smarthomeweb....kmelder-met-hue-koppelen/

Ik heb de Nest rookmelders via IFTTT gekoppeld aan HUE. Als deze afgaan gaan alle HUE lampen in huis rood knipperen. Hierin heb je ook andere opties, of je kunt zelf een aangepaste IFTTT regel schrijven. Via de IFTTT app gaat dit zeer eenvoudig.

• Theo74
__Erik__ schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:14:
[...]

Bedoel je met "Beperking blijft de onzichtbaarheid in de HUE app, waardoor je beperkingen in HUE-functionaliteit hebt." specifiek de RGB controller? De sunricher dimmer is bijvoorbeeld wel gewoon zichtbaar, welliswaar als dimbare lamp, maar ala
Sunricher geeft zelf aan dat de RGB controllers alleen via TouchLink te koppelen zijn en niet in de HUE app verschijnen. Jammer, want daardoor is koppelen en programmeren vrij omslagtig en beperkt.

De Sunricher dimmer- en schakelaar modules verschijnen inderdaad als 1 kleur dimbare of schakelbare lamp in de app, maar dat is andere Sunricher materie.

Ondertussen 3 led strips hangen en zat gister te kijken naar de app, ze bieden je de mogelijkheid ‘Entertainment zones’ te maken. Alle stappen doorlopen en de lamp blijft nu op 1 kleur staan. Doe ik wat fout, snap ik het niet? Wat is het nut hiervan?

Verder reuze tevreden. Alleen die plak stripjes van 10cm op de strips irriteren me nogal :+

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Theo74
Erik1971 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:32:
[...]

De hack zoals die is beschreven is erg omslachtig, ze nemen een lamp over op afstand (was een bug op beperkte serie lampen in 2016 en is met update begin 2017 gefixed en daarnaast heeft Signify als tegenmaatregel de tijd dat je lamp een netwerk kan joinen gelimiteerd naar 30 minuten na inschakkelen), vervolgens updaten ze die lamp met gehackte software, laten ze die lamp knipperen zodat gebruiker getriggerd wordt om de lamp opnieuw aan net werk toe te voegen (hier gaat het verhaal dus fout, waarom moeite doen om lamp met nieuwe firmware te uploaden, als je netwerk ook direct kunt joinen met ZigBee dongle aan laptop, met alle onbeperkte mogelijkheden vergeleken met een lamp?) en vervolgens wordt bridge in een fout situatie geduwd door deze met zigbee verkeer te overladen ( dit zal dan de fix op bridge zijn).

Er zijn nogal wat mitsen en maren aan deze hack!

Verder is het door de diversiteit aan lamp hardware ( lees verschillende ZigBee chips types waar je specifieke software voor moet compileren) al een behoorlijke drempel en dan vraag ik ook nogs eens af of met de recente software updates (2017 en nieuwer) het nog steeds mogelijk is om lamp te updaten zonder extra sleutels voor encryptie te weten?

Dus conclusie, je was/ bent alleen kwetsbaar als je bepaalde type lampen hebt en nooit software updates uitvoerd!
De journalistieke versie van dit bericht, met in chocoladeletters geschreven sensatiekoppen, is grotendeels bedoeld om veel lezers te trekken en daarmee extra reclame inkomsten te genereren.
Iedereen klikt snel op zijn HUE app, controleerd of hij de laatste SW update heeft en kan weer rustig slapen.

De inhoudelijk dieper gaande en serieuze versie van dit bericht is denk ik meer te doen om het feit dat hacken van IoT's daadwerkelijk mogelijk is en pogingen daartoe tot een dagelijkse bezigheid behoort.
Natuurlijk in bepaalde opzichten vergezocht en achter jouw omschreven hoge drempel maar ik denk wel met de kanttekening dat men hier waakzaam voor moet blijven.

• darklord007
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 31-03 19:41
Theo74 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:38:
[...]

Google is je grote vriend: https://www.smarthomeweb....kmelder-met-hue-koppelen/

Ik heb de Nest rookmelders via IFTTT gekoppeld aan HUE. Als deze afgaan gaan alle HUE lampen in huis rood knipperen. Hierin heb je ook andere opties, of je kunt zelf een aangepaste IFTTT regel schrijven. Via de IFTTT app gaat dit zeer eenvoudig.
Thxs voor de reactie.
Ik had al op google gezocht en ook die site tegen gekomen. Echter staat bij de trust rookmelder dat ie compatible is met hue.

Maar het lijkt er dus op dat je de melder en de hue lampen met een kaku bridge kan koppelen en niet de rookmelder aan een hue bridge.

Ik vind de 2 genoemde rookmelders iets te duur/uitgebreid naar mijn mening

• Robsato
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14:45
Toppe schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:43:
Ondertussen 3 led strips hangen en zat gister te kijken naar de app, ze bieden je de mogelijkheid ‘Entertainment zones’ te maken. Alle stappen doorlopen en de lamp blijft nu op 1 kleur staan. Doe ik wat fout, snap ik het niet? Wat is het nut hiervan?

Verder reuze tevreden. Alleen die plak stripjes van 10cm op de strips irriteren me nogal :+
De Entertainment zones zijn voor gebruik met Hue Sync PC/Mac applicatie of Philips Hue HDMI Sync Box (of 3rd party apps). Deze producten bieden de mogelijkheid om de kleur van je lampen te synchroniseren met video (of muziek).

Je ledstrips hebben per strip nog steeds wel 1 kleur, maar de kleur veranderingen kunnen veel sneller via "entertainment" dan normale lamp aansturing, maar je bent beperkt tot 10 lampen.

Zie ook de entertainment pagina op meethue: https://www2.meethue.com/nl-nl/entertainment
Robsato schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:16:
[...]
De Entertainment zones zijn voor gebruik met Hue Sync PC/Mac applicatie of Philips Hue HDMI Sync Box (of 3rd party apps). Deze producten bieden de mogelijkheid om de kleur van je lampen te synchroniseren met video (of muziek).

Je ledstrips hebben per strip nog steeds wel 1 kleur, maar de kleur veranderingen kunnen veel sneller via "entertainment" dan normale lamp aansturing, maar je bent beperkt tot 10 lampen.

Zie ook de entertainment pagina op meethue: https://www2.meethue.com/nl-nl/entertainment
Duidelijk. Zonder sync heb je er dus weinig aan. Jammer dat die box €249 kost. Had aan één HDMI aansluiting al voldoende :+

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:16
Toppe schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:21:
[...]

Duidelijk. Zonder sync heb je er dus weinig aan. Jammer dat die box €249 kost. Had aan één HDMI aansluiting al voldoende :+
Lees de reactie van @Robsato nog eens ;) Er is ook een Hue Sync Windows / Mac applicatie. Je kunt de lampen dus ook laten synchroniseren met een PC (bv bij kijken video of gamen. Bij beetje browsen lijkt het mij niet zo interessant :p)
RobertMe schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:11:
[...]

Lees de reactie van @Robsato nog eens ;) Er is ook een Hue Sync Windows / Mac applicatie. Je kunt de lampen dus ook laten synchroniseren met een PC (bv bij kijken video of gamen. Bij beetje browsen lijkt het mij niet zo interessant :p)
Wil hem aan mijn Apple TV koppelen :) aan een Mac is niet zo spannend voor mij :)

[Voor 5% gewijzigd door Toppe op 07-02-2020 18:36]

• chulin
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:31
Toppe schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:36:
[...]

Wil hem aan mijn Apple TV koppelen :) aan een Mac is niet zo spannend voor mij :)
Mijn zoontje wilt precies hetzelfde.... 😓😓

• tzeunis
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16:13
Of je koopt een ambilight tv.

| Losing my religion |

• Leoon.
  • Nu online

Leoon.

waka waka hey hey

Snap er niks van. Lichten gaan nu wel aan bij zonsondergsng en wanneer wij thuis zijn. Helaas gaan de lichten nu nadat we ze in de ochtend hebben aangezet blijkbaar niet meer uit. Vriendin kwam thuis en lampen stonden aan. Zucht. Toen ik laatst zelf keek en de app in de gaten hield ging die na 1 km uit. Ligt dit aan dat Android de hue app dan killt of zo?

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Dat kan nog weleens goedkoper zijn ook...

Case in point: voor mijn oude 40" lcd tv had ik 5 stuks hue play voor 3zijdig ambilight, en dat was eigenlijk nog te weinig: 2 of 3 aan de bovenkant ipv 1 was mooier geweest.
Dan nog een hue bridge nodig als je die nog niet hebt, en een htpc of iets als een nvidia shield om als mediaplayer te dienen en huestream te draaien OF die box van 250 euro als je van al je bronnen ambilight wilt.

Sinds deze week een 50" 3zijdige ambilight TV voor 495 euro, doet alles wat ik wil in 1 keer en het ambilight effect is ook veel mooier!

Dus ik heb nu eigenlijk 5 hue play lampen over :X #zondevanhetgeld

• tzeunis
dragon2 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:25:
[...]

Dat kan nog weleens goedkoper zijn ook...

Case in point: voor mijn oude 40" lcd tv had ik 5 stuks hue play voor 3zijdig ambilight, en dat was eigenlijk nog te weinig: 2 of 3 aan de bovenkant ipv 1 was mooier geweest.
Dan nog een hue bridge nodig als je die nog niet hebt, en een htpc of iets als een nvidia shield om als mediaplayer te dienen en huestream te draaien OF die box van 250 euro als je van al je bronnen ambilight wilt.

Sinds deze week een 50" 3zijdige ambilight TV voor 495 euro, doet alles wat ik wil in 1 keer en het ambilight effect is ook veel mooier!

Dus ik heb nu eigenlijk 5 hue play lampen over :X #zondevanhetgeld
Dat bedoel ik; jij licht het mooi toe :-)

Ligt er wel aan welke eisen je aan je TV stelt.. maar je kan via je bridge iedere lamp met Ambilight mee laten kleuren in je entertainmentruimte.

| Losing my religion |

• Theo74
darklord007 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:18:
[...]

Thxs voor de reactie.
Ik had al op google gezocht en ook die site tegen gekomen. Echter staat bij de trust rookmelder dat ie compatible is met hue.

Maar het lijkt er dus op dat je de melder en de hue lampen met een kaku bridge kan koppelen en niet de rookmelder aan een hue bridge.

Ik vind de 2 genoemde rookmelders iets te duur/uitgebreid naar mijn mening
Zoek even door of je rookmelders kunt vinden die compatible zijn met IFTTT, dan kun je ze mogelijk toch gewoon indirect met HUE laten werken. Binnen de website van IFTTT vind je ook veel info.
Of als je een Toon thermostaat hebt, dan kun je de daar aan te koppelen rookmelders ook verbinden met HUE.
In alle gevallen kom je met een rookmelder-HUE koppeling niet verder dan lichteffecten bij rookdetectie. Het is dus meer een gimmick dan een aanvulling. Tenzij je dove mensen in hun veiligheid wilt faciliteren.

.

• henkjobse
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:12
Ik heb de labs formula time based light draaien op een switch dimmer in de slaapkamer met 1 lamp. Dit werkt goed qua timing. Echter als ik nu meer dan eens op de aan knop druk schakelt niet alleen deze ene lamp mee maar ook een andere lamp in een andere kamer. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Wie weet raad?

• robkrekel
Theo74 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:03:
[...]

Zoek even door of je rookmelders kunt vinden die compatible zijn met IFTTT, dan kun je ze mogelijk toch gewoon indirect met HUE laten werken. Binnen de website van IFTTT vind je ook veel info.
Of als je een Toon thermostaat hebt, dan kun je de daar aan te koppelen rookmelders ook verbinden met HUE.
In alle gevallen kom je met een rookmelder-HUE koppeling niet verder dan lichteffecten bij rookdetectie. Het is dus meer een gimmick dan een aanvulling. Tenzij je dove mensen in hun veiligheid wilt faciliteren.

.
Zojuist een nest protect besteld bij bol, is in de aanbieding. Laat ik dan via IFTTT de alle lampen aansturen op alarm rood en een notificatie sturen bij rook CO melding.

• ed1703
  • Niet online

ed1703

I'm still learning...

robkrekel schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 08:00:
[...]

Zojuist een nest protect besteld bij bol, is in de aanbieding. Laat ik dan via IFTTT de alle lampen aansturen op alarm rood en een notificatie sturen bij rook CO melding.
Weet niet of je een nest account hebt, maar voor zover ik weet werken de nestproducten niet met de combinatie googleaccount nest ifttt. Kan het mis hebben. Als je een nest account hebt is het geen probleem. Een nieuw nest account kan niet meer aangemaakt worden.

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, speelt/werkt met Cisco (ISE, Nexus, Catalyst), Mikrotik, Ubiquiti (edge+unifi), VMWare, RaspBerry PI, Debian, Ubuntu, Domoticz en Synology.

• Birdy D
henkjobse schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 07:12:
Ik heb de labs formula time based light draaien op een switch dimmer in de slaapkamer met 1 lamp. Dit werkt goed qua timing. Echter als ik nu meer dan eens op de aan knop druk schakelt niet alleen deze ene lamp mee maar ook een andere lamp in een andere kamer. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Wie weet raad?
Gecontroleerd of tie soms gekoppeld zit aan die andere lamp? Anders dimmer even resetten en opnieuw programmeren.

• Theo74
robkrekel schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 08:00:
[...]

Om te beginnen moet je een Nest account aanmaken via de Nest app voor de rookmelders, of direct via de Nest website. Als geschreven zouden Google accounts problemen geven dus kies preventief een niet Google e-mail gebaseerd account waarmee je inlogt. Ik heb hier zelf geen problemen of ervaring mee, ik werk met een @icloud.com account.

Als het goed is heb je voor je HUE app ook een account via een e-mail adres, ook deze is belangrijk voor IFTTT.

Maak op de website van IFTTT een account aan, of download de IFTTT app en regel het hier mee.
Kies binnen IFTTT vervolgens HUE en daarna Nest als platformen die je middels IFTTT wilt laten samenwerken. IFTTT zal vragen om binnen de IFTTT app op beiden platformen in te loggen en toestemming voor onderlong gebruik te vragen. Is dit eenmaal geregeld dan kun je binnen IFTTT de onderlinge automatisering kiezen en instellen.

• robkrekel
Hue gebruik ik al via IFTTT, dus alleen nog Nest account maken via de app met een hotmail-adres, en koppelen aan mijn IFTTT account, en dan kunnen de lampen alarmeren. Hoop niet dat het ooit gebeurd, maar testen zal ik wel even gaan doen.

• Celf11
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 31-03 21:53
Olaf91 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:02:
[...]

Lees op Reddit net dat bij een aantal mensen de sensor dit probleem nu pas geeft, maar dat dit eerder gewoon goed ging. Is dit bij jullie ook het geval? Ik heb hem pas net, dus kan daar niet over oordelen. Anders is het waarschijnlijk een bug in een update!
Bij mij hebben de sensors ruim een jaar goed gewerkt, geen enkel probleem. Mijn vermoeden is dat na de laatste bridge update e.e.a. verkeerd is gegaan. Vanaf dat moment werkt geen van de 4 sensors (3 indoor en 1 outdoor sensor) nog betrouwbaar. Soms gaat het zomaar een paar keer achter elkaar goed, wanneer je echter iets te snel weer terugkomt in sensorgebied blijft de lamp uit (de software laat zien dat er wel beweging waargenomen is). Heb alles al gedaan zoals resetten, opnieuw koppelen, cleanup van de bridge maar alles zonder succes. Ben nu net begonnen met de tip in combinatie met iconnecthue.

• henkjobse
  • Laatst online: 13:12
Thanks. Dat was m. Bleek eigenlijk heel makkelijk te zijn dat resetten. Las allemaal lastige verhalen met fysiek knop etc. Echter gewoon in app dimmer en dan reset en opnieuw aan de ene gewenste lamp koppelen en opnieuw labs formule instellen was genoeg. Thanks!
Birdy D schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 08:56:
[...]

Gecontroleerd of tie soms gekoppeld zit aan die andere lamp? Anders dimmer even resetten en opnieuw programmeren.

• Bananeman
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Vanavond kreeg ik opeens een mail:
Your Hue Bridge was reset to factory defaults and has been disconnected from your Hue account.
Inderdaad bridge gedisconnect in de app. Opnieuw geconnect, maar alles weg: lampen, accessoires, kamers, scenes, etc.

Lampen opnieuw zoeken werkte niet, want die zullen nog wel geconnect zijn met de vorige "incarnatie" van mijn bridge. Heb alle lampen vanavond een voor een opnieuw moeten toevoegen op basis van het serial number. Wat een schijtsysteem, zou heel dat klote-Hue het liefst het raam uit hebben gedonderd. Morgen verder met alle andere instellingen zoals accessoires e.d.

Iemand zoiets eerder meegemaakt? Ik vind wel wat op Reddit e.d. maar daar lees ik dat de configuratie terugkwam na een reboot. Was bij mij niet zo.

Motormedia.nl Motor-forum.nl

• chulin
Ik ben aan het denken om een Busch Jaeger Friends of Hue Schakelaar te gebruiken in mijn woonkamer.
Pas deze in de Busch-Jaeger Future Linear afdekraam 2-voudig icm een future lineair stopcontact?
Lijkt mij het beste en mooiste oplossing voor mijn situatie

https://tweakers.net/ext/f/j5HarvW6pVvB9v9K93joHWs3/thumb.jpg

[Voor 23% gewijzigd door chulin op 09-02-2020 10:44]

• s e k
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 30-03 19:33
chulin schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:40:
Ik ben aan het denken om een Busch Jaeger Friends of Hue Schakelaar te gebruiken in mijn woonkamer.
Pas deze in de Busch-Jaeger Future Linear afdekraam 2-voudig icm een future lineair stopcontact?
Lijkt mij het beste en mooiste oplossing voor mijn situatie

[Afbeelding]
Ja, dat past.
(Op je foto staat echter geen future linear.)

• chulin
s e k schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:13:
[...]

Ja, dat past.
(Op je foto staat echter geen future linear.)
Nee, dat klopt, het is mijn huidige situatie.
Maar ik twijfel nog, €100 vind ik veel geld 😓

• jos707
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 31-03 23:04
Ik heb een Hue sensor aan het plafond in het midden van de gang, wanneer er iemand de gang binnenkomt gaan de lichten aan, na één minuut terug uit.

Dit werkt redelijk goed op een aantal gevallen na, ik merk dat wanneer je de gang binnenkomt en wat steviger doorstapt dat de lichten pas aangaan wanneer je halverwege de gang bent. Wanneer je wat langzamer stapt gaan de lampen vrijwel meteen aan bij het binnenkomen.

De bewegingsgevoeligheid staat maximaal maar lijkt mij dat de detectiefrequentie van de sensor niet erg hoog staat. Heeft iemand anders hier ook last van ? Is hier iets aan te doen behalve een 2de sensor installeren ?

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 16:15
Op mijn toilet heb ik een Hue motion sensor zodat het licht aan gaat zodra er iemand naar het toilet gaat. Dit werkt vlekkeloos maar zodra wij meerdere mensen over de vloer hebben dan ontstaat er een probleem.

Zodra de motion sensor het licht uitschakeld en iemand direct weer het toilet in gaat schakeld het licht niet aan, er lijkt een soort van time-out in de sensor te zitten van ongeveer 1 minuut?

Is er ergens een oplossing om dit te omzeilen?

Nintendo Switch | Stadia : Schumi1986 | PC : under contruction

• Celf11
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 31-03 21:53
schumi1986 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:32:
Op mijn toilet heb ik een Hue motion sensor zodat het licht aan gaat zodra er iemand naar het toilet gaat. Dit werkt vlekkeloos maar zodra wij meerdere mensen over de vloer hebben dan ontstaat er een probleem.

Zodra de motion sensor het licht uitschakeld en iemand direct weer het toilet in gaat schakeld het licht niet aan, er lijkt een soort van time-out in de sensor te zitten van ongeveer 1 minuut?

Is er ergens een oplossing om dit te omzeilen?
Ik heb dit probleem met alle 4 sensors (probleem lijkt te zijn ontstaan bij de laatste bridge software update). Op dit moment heb ik ze alle 4 gereset via iconnecthue (voor android zal er vast een ander programma zijn, tips eerder in dit draadje) en opnieuw een scene aangemaakt. Afkloppen :) maar 24 uur later heb ik dit probleem niet meer gehad.

[Voor 4% gewijzigd door Celf11 op 09-02-2020 14:13]

• Theo74
jos707 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:27:
Ik heb een Hue sensor aan het plafond in het midden van de gang, wanneer er iemand de gang binnenkomt gaan de lichten aan, na één minuut terug uit.

Dit werkt redelijk goed op een aantal gevallen na, ik merk dat wanneer je de gang binnenkomt en wat steviger doorstapt dat de lichten pas aangaan wanneer je halverwege de gang bent. Wanneer je wat langzamer stapt gaan de lampen vrijwel meteen aan bij het binnenkomen.

De bewegingsgevoeligheid staat maximaal maar lijkt mij dat de detectiefrequentie van de sensor niet erg hoog staat. Heeft iemand anders hier ook last van ? Is hier iets aan te doen behalve een 2de sensor installeren ?
Probeer de sensor eens een kwart, halve, of driekwart slag te draaien. Misschien wordt de interne PIR in een bepaalde kijk-stand gevoeliger.

• tzeunis
chulin schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:17:
[...]

Nee, dat klopt, het is mijn huidige situatie.
Maar ik twijfel nog, €100 vind ik veel geld 😓
Je kunt je reflex si ook behouden. Heb ik ook. Dan heb je een hue tap nodig en een Eltako FTR55.

Als je meer info wil, PM me maar. Staat ook elder al uitgelegd.

| Losing my religion |

• chulin
Pm onderweg 👌

• MeShell
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09:52
Ik heb vandaag contact gehad met Signify. Ze konden me daar bevestigen dat het inderdaad zo is dat sinds de laatste update van de bridge er een bug is ontstaan met betrekking tot de werking van de motion sensors.

Wanneer de verlichting welke op een sensor geschakeld is uit gaat, duurt het soms een tien á twintig seconden alvorens er weer beweging geregistreerd wordt door de sensor. Er zijn Engineers bezig dit probleem te tekkelen. Tot die tijd bied de workaround door de sensor met iConnectHue te installeren.

Er is een update in de maak en het wordt opgelost...

• __Erik__
MeShell schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:33:
Ik heb vandaag contact gehad met Signify. Ze konden me daar bevestigen dat het inderdaad zo is dat sinds de laatste update van de bridge er een bug is ontstaan met betrekking tot de werking van de motion sensors.

Wanneer de verlichting welke op een sensor geschakeld is uit gaat, duurt het soms een tien á twintig seconden alvorens er weer beweging geregistreerd wordt door de sensor. Er zijn Engineers bezig dit probleem te tekkelen. Tot die tijd bied de workaround door de sensor met iConnectHue te installeren.

Workaround via iConnectHue voor IOS en via Hue Essentials voor Android

• Theo74
MeShell schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:33:

Het is wel vaker bal met HUE als er een update is geweest. Eerst tot zeker 2 keer toe Aangepaste Routines in de war, of compleet inactief na de HUE update en nu de HUE sensoren die na een update een eigen leven leiden.
(Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik dit keer geen problemen of afwijkingen met mijn sensoren lijk te hebben...)

• Schweino
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11-03 21:30
Weet iemand of er verschil zit tussen de laagste dim stand van de GU10 white en white ambiance lampen?

Bij mijn E27 lampen is een duidelijk verschil te zien tussen de color en white varianten waarbij de color verder kan dimmen.

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:16
Schweino schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:48:
Weet iemand of er verschil zit tussen de laagste dim stand van de GU10 white en white ambiance lampen?

Bij mijn E27 lampen is een duidelijk verschil te zien tussen de color en white varianten waarbij de color verder kan dimmen.
Zoiets meen ik wel eens gelezen te hebben inderdaad. Dat de white lampen niet zo ver dimmen als de ambiance & color lampen.

Edit:
Niet goed gelezen. Je ervaart het zelf met de E27 en wilt weten of dat ook zo is voor de GU10. Dat durf ik niet te zeggen. Ik weet alleen dat het verschil er is, niet of dat voor alle fittingen (en generaties) het geval is.

[Voor 19% gewijzigd door RobertMe op 10-02-2020 22:54]

Pagina: 1 ... 79 ... 84 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True