Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 84 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ursamajor
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14:30

Ursamajor

Astrofotograaf

charrel schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:37:
Die limiet van 50 geldt niet meer.
Volgens de productspecificaties is de limiet 50 lampen en 10 accessoires.

Gadgets FTW!

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:25

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Dat probleem met de motion sensor staat een stukje terug in het topic ook beschreven ( en dan ga ik er van uit dat dit hetzelfde probleem is), waarschijnlijk moet je hem opnieuw instellen.

Probleem vanaf ongeveer Birdy D in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"

Oplossing: Olaf91 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"

You've mistaken me for someone who really cares.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:28

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ursamajor schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:09:
Het is niet een vaste limiet, er kunnen 250 regels in de bridge, afhankelijk van het type device en de automatisering kan je met gemak 70 devices koppelen of loop je er met 40 al tegen aan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• barrymel
  • Nu online

barrymel

BarryMel

Ursamajor schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:09:
[...]

ik heb 52 lampen en 21 accessoires (11 Dimmer Switch, 4 Tap & 6 Beweging)

ik kan geen accessoires meer toevoegen de regels zitten wel vol maar een lamp zou misschien nog wel kunnen

alles werkt gewoon perfect en snel

BarryMel

• Birdy D
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11:16
MeShell schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:08:
Sinds een paar weken heb ik het zelfde met een motion sensor op de overloop. Als de verlichting eenmaal aan is geweest en weer uitgaat, gaat hij niet meer aan bij beweging, maar de sensor registreert wel beweging volgens de Hue app.

Heb de Bridge al een factory reset gegeven maar hielp niks. Ik denk dat het bij mij komt omdat mijn Bridge 'Vol' zit. Heb inmiddels meer dan 50 lampen in en om het huis en denk dat de bridge volloopt. Ik ben voornemens om binnenkort een 2e bridge aan te schaffen. Dan maak ik de verdeling binnen/buiten over beide bridges en hoop dat het dan beter gaat.

Hebben jullie ook toevallig een redelijk 'volle' bridge wat aan dit probleem ten grondslag zou kunnen liggen?
Heb ongeveer een even volle Bridge als jij en hetzelfde probleem bij 1 van mijn 5 motionsensors. Kreeg de tip om met de app Hue Essentials de sensor te resetten en hem daarmee in te stellen. Dit werkt bij mij, doet het nu goed.
De Hue app schrijft de instellingen anders weg op de Bridge als de Essentials app (Beiden herkennen elkaar niet bij de sensors)

• __Erik__
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:44
Birdy D schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:47:
[...]

Heb ongeveer een even volle Bridge als jij en hetzelfde probleem bij 1 van mijn 5 motionsensors. Kreeg de tip om met de app Hue Essentials de sensor te resetten en hem daarmee in te stellen. Dit werkt bij mij, doet het nu goed.
De Hue app schrijft de instellingen anders weg op de Bridge als de Essentials app (Beiden herkennen elkaar niet bij de sensors)
Ook ik heb het zelfde probleem bij 6 sensors en heb het ook via Hue Essentials opgelost.

Overigens krijg je hetzelfde probleem als je een sensor configuratie aanpast in HE, bij elke wijziging moet je de sensor resetten en in een keer goed aanmaken...

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

• My_self
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:04
Iets anders: het blijkt bij Philips/Signify bekend te zijn dat een groot aantal van de nieuwe generatie Hue lampen met Bluetooth-ondersteuning een hoge pieptoon laten horen bij diverse helderheidspercentages en bij ("slim") uitgeschakelde toestand. Dit lijkt door een verandering te komen in het stroomcircuit, en mogelijk ook de Bluetooth-module (maar dat laatste is niet zeker). Overigens zijn er meerdere posts over te vinden, maar niet specifiek met de laatste generatie (en filament) lampen.

In mijn geval specifiek betreft dit de vrij recentelijk beschikbare Hue G93 filament lampen waar ik er nu toch zeker 12x van heb teruggebracht naar de Philips myshop (en getest in de winkel). Mede door mijn ervaringen met de hoge pieptoon bij deze lampen heeft Philips myshop een officiële melding bij Signify gemaakt over dit probleem, wat mogelijk een design flaw is in de lamp. De medewerkers van Philips myshop (Eindhoven) hadden wel lucht gekregen van het probleem maar het nog niet daadwerkelijk gehoord en melding van gemaakt. Nu dus wel en hebben het nu gemeld bij Signify.

Tevens heb ik online een melding gemaakt en telefonisch contact gehad met Signify. Best practice volgens Philips/Signify is letterlijk de "defecte" filament lampen laten ophalen door Philips (of terugbrengen) en nieuwe ontvangen, met een grote kans dat de nieuwe ook een hoorbare pieptoon hebben.

De hoge pieptoon kan overigens verschillen in sterkte per lamp en per fitting (diverse fittingen getest). Het is echter niet toevallig meer te noemen door de grote hoeveelheid lampen die terug zijn gestuurd en lijkt dus een breder probleem te zijn.

Iemand anders die dezelfde ervaringen heeft met Hue filament lampen?

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:47
janvanduschoten schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:10:
Dat probleem met de motion sensor staat een stukje terug in het topic ook beschreven ( en dan ga ik er van uit dat dit hetzelfde probleem is), waarschijnlijk moet je hem opnieuw instellen.

Probleem vanaf ongeveer Birdy D in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"

Oplossing: Olaf91 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"
Thanks, maar dat zie ik niet als een echte oplossing. Ik heb het voor mezelf ook al opgelost door de sensor via iConnectHue te programmeren, dan doet ie het gewoon goed, maar het moet ook via de officiele Hue app kunnen. Ik probeer om zo weinig mogelijk gebruik te maken van third party oplossingen omdat daar bij updates etc toch problemen bij ontstaan.

Maar het scheelt ook al om te weten dat ik niet de enige ben en dat het dus waarschijnlijk een bug in Hue is. Het ligt dus niet aan mij,

Ik heb overigens 29 lampen en 12 accessoires, in iConnectHue geeft hij aan dat mijn bridge voor 50% vol zit.

• Jorco
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 31-03 18:56
My_self schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:04:
Iets anders: het blijkt bij Philips/Signify bekend te zijn dat een groot aantal van de nieuwe generatie Hue lampen met Bluetooth-ondersteuning een hoge pieptoon laten horen bij diverse helderheidspercentages en bij ("slim") uitgeschakelde toestand.

...

Ik heb onlangs 2 van deze lampen aangeschaft. De ene heeft het wel regelmatig bij een helderheid tussen de 20 en 65%. De andere heeft nergens last van.

Nu hangt die ene in de hal dus heb ik er relatief weinig last van. Ik wil het op den duur wel opgelost hebben maar heb weinig zin om een lamp misschien tien keer om te wisselen, koppelen en testen voordat ik eindelijk een goed werkend exemplaar heb. Ik hoop dus inderdaad op erkenning van een productiefout van Signify zodat er in 1 keer een goede oplossing komt.

PSN ID = Jorco

• guido66
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12:47
M.v.Veelen schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:51:
Hopelijk is hier iemand die ervaring heeft met een beperkte inbouwdiepte voor de spots.

Ik zoek namelijk een kantelbare inbouwspot waarin een HUE White Ambiance lamp past. Ik heb slechts 8cm tussen de (betonnen) plafondplaat en de bovenkant gipsplaat. Met gipsplaat meegerekend dus 9cm. Helaas zie ik bij de Philips spots dat ze allemaal 10cm inbouwdiepte nodig hebben. Een Lumiance ivm een HUE White Ambiance lampje, heeft die minder diepte nodig? Of zijn er andere alternatieven?

[Afbeelding: inbouwspot]

edit:

ik heb gekozen voor de Inset Trend 75 Swing INSET TREND 75 SW ES50 BA EX-LMP 3083510
Volgens de verkoper kan ik deze dmv alleen de fitting aan te sluiten makkelijk kwijt. Vandeweek even mee aan de slag zodra ze binnen zijn.
In een ander topic kwam ik deze tegen: https://shop.innrlighting...ecessed-smart-spot-3-pack

Fiat 500e - 7250Wp solar - R&M Nevo Nuvinci

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 11:06
Hallo,

klein vraagje. Ik wil graag de PhilipsHue Aurelle 120x30 kopen voor mijn keuken. Alleen kan ik de lamp niet direct onder het gat doen waar de lampendraden uitkomen. Nu zit er bij mij zo'n verlengsnoer (of hoe je dat ook noemt, hierdoor zou deze aan de zijkant van de lamp naar binnen moeten gaan om aan te sluiten

zo:

https://i.imgur.com/B6qp1CN.png

Kan dat met de Aurelle 120x30? Wil liever geen gat aan de zijkant ervoor maken

• guido66
Bekijk de foto’s hier eens: https://hueblog.de/2018/0...ps-hue-aurelle-led-panel/

Gat in de zijkant lijkt me noodzakelijk, maar geen bezwaar, zie je niks meer van als de lamp gemonteerd is. Of je houdt de metalen plaat die tegen het plafond moet, een stukje vrij van het plafond met behulp van een plankje met daarin een sleuf voor je kabel.

[Voor 55% gewijzigd door guido66 op 29-01-2020 19:35]

• Jeedebee
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 20-03 08:10
Mijn nieuwbouwhuis wil ik aan het volhangen met Hue :) Nu heb ik op de bovenste verdieping twee kamers met een schuin dak en -dus - wandcontactpunten voor verlichting. Nou vroeg ik mij af of ik een van origine plafondlamp (bijv Hue Being) ook kan monteren op de wand. Bij sommige lampen (zoals de Phoenix) staat dit expliciet vermeldt maar bij andere lampen niet?

• __Erik__
  • Laatst online: 14:44
My_self schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:04:
Iets anders: het blijkt bij Philips/Signify bekend te zijn dat een groot aantal van de nieuwe generatie Hue lampen met Bluetooth-ondersteuning een hoge pieptoon laten horen bij diverse helderheidspercentages en bij ("slim") uitgeschakelde toestand. Dit lijkt door een verandering te komen in het stroomcircuit, en mogelijk ook de Bluetooth-module (maar dat laatste is niet zeker). Overigens zijn er meerdere posts over te vinden, maar niet specifiek met de laatste generatie (en filament) lampen.

In mijn geval specifiek betreft dit de vrij recentelijk beschikbare Hue G93 filament lampen waar ik er nu toch zeker 12x van heb teruggebracht naar de Philips myshop (en getest in de winkel). Mede door mijn ervaringen met de hoge pieptoon bij deze lampen heeft Philips myshop een officiële melding bij Signify gemaakt over dit probleem, wat mogelijk een design flaw is in de lamp. De medewerkers van Philips myshop (Eindhoven) hadden wel lucht gekregen van het probleem maar het nog niet daadwerkelijk gehoord en melding van gemaakt. Nu dus wel en hebben het nu gemeld bij Signify.

Tevens heb ik online een melding gemaakt en telefonisch contact gehad met Signify. Best practice volgens Philips/Signify is letterlijk de "defecte" filament lampen laten ophalen door Philips (of terugbrengen) en nieuwe ontvangen, met een grote kans dat de nieuwe ook een hoorbare pieptoon hebben.

De hoge pieptoon kan overigens verschillen in sterkte per lamp en per fitting (diverse fittingen getest). Het is echter niet toevallig meer te noemen door de grote hoeveelheid lampen die terug zijn gestuurd en lijkt dus een breder probleem te zijn.

Heb hier een recente ronde 6cm variant, die piept over het gehele bereik niet (of ik hoor het niet...)

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

• bkruyver
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 31-03 21:37
Allen, recent vol ingezet op hue. Nu kom ik erachter dat soms mijn routines vanzelf "uit" gaan en dan dus niet werken (lichten bv niet uit op tijdstip en dus hele nacht aan). Iemand hier ook een eens problemen mee?

• megaleo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 01-04 16:58

megaleo

Hoezo? Je mot geen bier?!

bkruyver schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:36:
Allen, recent vol ingezet op hue. Nu kom ik erachter dat soms mijn routines vanzelf "uit" gaan en dan dus niet werken (lichten bv niet uit op tijdstip en dus hele nacht aan). Iemand hier ook een eens problemen mee?
Heb ik pas ook eens gehad. Dit bleek uiteindelijk een fout in een routine te zijn.

Dit vond ik ook vreemd aangezien het maanden heeft gewerkt en opeens werkte het niet meer. Ipv "Alles uit" en dus dat de standaardscene "uit" zou worden geactiveerd werd "Helder" geactiveerd.

Ik denk, of heb het vermoeden, dat die eens is ontstaan of veranderd is na een software-update maar zeker weten doe ik het ook niet. Ik kan het zelf ook wel per ongeluk gedaan hebben. O-)
Oftewel: mijn advies is nogmaals je routines checken. :)

• tzeunis
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:23
Hier langzaam alle slimme stekkers van Osram aan het vervangen voor Hue. Dat is toch wel een verschil in reactie en stabiliteit. Momenteel 5 van de 15 vervangen. Kostbaar grapje dus, maar heerlijK!

| Losing my religion |

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 01-04 22:33
Ik denk hier ook over. Mijn enige Philips slaat geen slag mis, maar de Osrams gaan soms niet aan.....
Maar eens de aanbiedingen in het oog houden. Zie Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic.

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
Ik heb een philips tv met ambilight en zit ook te denken aan een hue lamp te nemen en daaraan te koppelen, maar hoe is de latency ermee, loopt dat een beetje synchroon en kun je de hue lamp bijvoorbeeld minder "aggresief" instellen of werkt dat gewoon exact samen met je ambilight ?

Anyone ?

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• DesireHD
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 01-04 09:56
mr_evil08 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:00:
Ik heb een philips tv met ambilight en zit ook te denken aan een hue lamp te nemen en daaraan te koppelen, maar hoe is de latency ermee, loopt dat een beetje synchroon en kun je de hue lamp bijvoorbeeld minder "aggresief" instellen of werkt dat gewoon exact samen met je ambilight ?

Anyone ?
Yes, ik heb het "draaien" thuis. Ambilight TV en ik heb overal white ambiance spots + e27's maar heb net 2 weken terug een duopack e14 color's aangeschaft en 1 daarvan in een schemerlamp gedaan om dit eens te testen. Heb die schemerlamp nu nog een behoorlijk eind van de tv af staan dus het is een beetje lastig om te beoordelen of het 100% synchroon loopt maar eerste indrukken zijn prima. Naar mijn idee reageert het gewoon "instant" mee met de tv.

Je kunt in de instellingen van de tv configureren welke lampen je i.c.m. Ambilight wil gebruiken; hij "vindt" ze gewoon allemaal en dan kun je ze aanvinken. Vervolgens geef je aan waar die lampen zich bevinden t.o.v. de tv en kun je de helderheid hiervan instellen; heb eerlijk gezegd nog niet gekeken of je die helderheid per lamp kunt instellen of dat dit voor alle gekoppelde lampen in een keer gebeurt.

• sheane
  • Niet online
Ja! Dat staat hier ook op de planning. M.n. de stabiliteit van altijd reactie is fijn. Ik heb er nog maar 2 te gaan. Ik bewaar ze wel voor de kerstboom volgend jaar;-)
tzeunis schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:11:
Hier langzaam alle slimme stekkers van Osram aan het vervangen voor Hue. Dat is toch wel een verschil in reactie en stabiliteit. Momenteel 5 van de 15 vervangen. Kostbaar grapje dus, maar heerlijK!

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
DesireHD schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:22:
[...]

Yes, ik heb het "draaien" thuis. Ambilight TV en ik heb overal white ambiance spots + e27's maar heb net 2 weken terug een duopack e14 color's aangeschaft en 1 daarvan in een schemerlamp gedaan om dit eens te testen. Heb die schemerlamp nu nog een behoorlijk eind van de tv af staan dus het is een beetje lastig om te beoordelen of het 100% synchroon loopt maar eerste indrukken zijn prima. Naar mijn idee reageert het gewoon "instant" mee met de tv.

Je kunt in de instellingen van de tv configureren welke lampen je i.c.m. Ambilight wil gebruiken; hij "vindt" ze gewoon allemaal en dan kun je ze aanvinken. Vervolgens geef je aan waar die lampen zich bevinden t.o.v. de tv en kun je de helderheid hiervan instellen; heb eerlijk gezegd nog niet gekeken of je die helderheid per lamp kunt instellen of dat dit voor alle gekoppelde lampen in een keer gebeurt.
Duidelijk maar wordt er dan een "gemiddelde" kleur gepakt of bijvoorbeeld de bovenste ledstrip of bijvoorbeeld de linker etc etc, zijn er dus "zones" in te stellen ?

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
mr_evil08 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:02:
Duidelijk maar wordt er dan een "gemiddelde" kleur gepakt of bijvoorbeeld de bovenste ledstrip of bijvoorbeeld de linker etc etc, zijn er dus "zones" in te stellen ?
Je zegt waar die specifieke lamp zijn kleur "vandaan" moet halen ja. Dan pakt deze lamp de kleur van dat gebied van het beeld. Dit werkt zeer okay :)

https://dl.dropboxusercontent.com/s/1nor9ihbaderovm/IMG_20200131_101409-picsay.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/s/4cumogujy1n5fon/IMG_20200131_102637-picsay.jpg

[Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 31-01-2020 10:27]

Nickname does not reflect reality

• -Casper
  • Laatst online: 31-03 13:45
Ik zie mensen praten over vertraging / instabiliteit van osram plugs. Ik ben zelf van plan binnenkort IKEA plugs te gaan gebruiken (op de Hue bridge). Moet ik hierbij rekening houden met dergelijke problemen?

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
Heb nu buiten een Hue Welcome licht opgehangen. Als ik deze wil inschakelen voor een bepaalde tijd, bijv. 2 minuten op scène X, is dit dan toe te wijzen aan een (smart) dimmer? Zie hier zowel in de Philips app als wel Essentials zo één twee drie geen optie voor. Zie alleen in Essentials een fade out tijd van maximaal 30 seconden maar zou graag willen dat de lamp daarvoor 2 minuten zou branden.

Heb ook een bewegingssensor, waar dit wel bij kan, maar wil het graag aan een dimmer toewijzen :)

[Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 31-01-2020 11:56]

Nickname does not reflect reality

• Birdy D
-Casper schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:37:
Ik zie mensen praten over vertraging / instabiliteit van osram plugs. Ik ben zelf van plan binnenkort IKEA plugs te gaan gebruiken (op de Hue bridge). Moet ik hierbij rekening houden met dergelijke problemen?
Zou gewoon kiezen voor Hue plugs, weet je zeker dat alles goed werkt.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: augustus 2000
-Casper schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:37:
Het is meer dat de Osram plugs geen response geven aan de app en dat je bij updates iedere keer ze weer aan de Osram gateway moet koppelen.

• ambi1961
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 15:34
Birdy D schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:13:
[...]

Precies, heb 2 Hue plugs. Werken zoals je mag verwachten O-)

• -Casper
Birdy D schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:13:
[...]

Het prijsverschil liegt er niet om. Een hue plug kost 25-30 euro terwijl ik er een bij IKEA haal voor 10eu. Als er nu echt bekende gebreken zijn aan die stekkers dan snap ik je, maar als er geen gebreken bekend zijn, waarom zou je dan 3x zoveel betalen?

• chulin
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01-04 21:32
Weet iemand mooie inbouwspotjes voor de Hue gu10 white and Color zonder klemveer?

• Birdy D
-Casper schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:20:
[...]

Het prijsverschil liegt er niet om. Een hue plug kost 25-30 euro terwijl ik er een bij IKEA haal voor 10eu. Als er nu echt bekende gebreken zijn aan die stekkers dan snap ik je, maar als er geen gebreken bekend zijn, waarom zou je dan 3x zoveel betalen?
Dat is jou keuze, ook wel eens aan gedacht dat je zo'n Ikea plug niet van updates kan voorzien via je Hue bridge bv?
Persoonlijk wil ik niks anders als Hue want dat werkt in elk geval prima!

• Fruitschaal
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 09:37
[...]

Ik krijg geregeld berichten uit mijn omgeving dat het met Ikea apparatuur net allemaal niet zo lekker werkt. Niet stabiel, reageert traag of niet. Blijft aan of uit staan. Afstand van Zigbee-signaal is minder ver dan Hue. Als je daarmee kan leven en minder wilt betalen, prima toch. Voor mij zou het het wel waard zijn om net even iets meer uit te geven. Gemak dient de mens. :)

PSN: Fruitschaaltje

• tzeunis
[...]

De Osram zijn ook half zo duur als ze in de aanbieding zijn. Maar je krijgt ook regelmatig dat de plug onbereikbaar is, mist vele schakelmomenten en is lomper. Vandaag nog 2 Hue pluggen gekocht bij de Karwei in Tiel; lagen in de bak met 50% korting. Zal wel een foutje geweest zijn, maar ik heb ze :-)

knip, hier hebben we https://tweakers.net/aanbod/ voor.

[Voor 11% gewijzigd door teacher op 01-02-2020 00:03]

| Losing my religion |

• Hertog
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 01-03 21:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Fruitschaal schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:34:
[...]

Ik krijg geregeld berichten uit mijn omgeving dat het met Ikea apparatuur net allemaal niet zo lekker werkt. Niet stabiel, reageert traag of niet. Blijft aan of uit staan. Afstand van Zigbee-signaal is minder ver dan Hue. Als je daarmee kan leven en minder wilt betalen, prima toch. Voor mij zou het het wel waard zijn om net even iets meer uit te geven. Gemak dienst de mens. :)
Inderdaad, dat is het hele idee van Hue ;). En ik kan die ervaring met andere merken beamen, ik had twee Osram smart plugs en dat waren de enige twee lampen die af en toe niet goed reageerden. De ene is al een tijdje vervangen door een andere lamp (met Hue, maar op dezelfde plek) en heeft sindsdien ook nooit meer problemen gehad. De andere ga ik bij de volgende ronde een Smart Plug voor aanschaffen. Die waren er nog niet toen ik die Osrams kocht ;)

Overigens, eerlijk is eerlijk, ook niet àlles van Hue is 'perfect': ik heb twee dimmer switches die ook wel eens storen. Volgens mij ben ik die ervaring ook al vaker in dit topic tegen gekomen.

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

• kevertje1977
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18-03 06:52
Weet iemand of je in de historie ergens kan zien op welk tijdstip een lamp van de bridge is gevallen ?

http://pvoutput.org/list.jsp?id=46194&sid=42129

• Arjan90
  • Laatst online: 13:23
Mits de plugs redelijk in de buurt van de Hue Bridge komen te zitten, kun je ook de INNR SP120 overwegen. Slaan bij mij in ieder geval nooit over, heb er 4 in gebruik voor de kasten met geïntegreerde spots. Zijn onder de 20 euro te verkrijgen via oa Beaumotica.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:14
Arjan90 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:09:
Mits de plugs redelijk in de buurt van de Hue Bridge komen te zitten, kun je ook de INNR SP120 overwegen. Slaan bij mij in ieder geval nooit over, heb er 4 in gebruik voor de kasten met geïntegreerde spots. Zijn onder de 20 euro te verkrijgen via oa Beaumotica.
Hier ook goede ervaringen met de INNR SP120.
Ik gebruik hem ook voor een bestaande LED strip icm Hue Motion. Inschakeling werkt tot op heden altijd en snel.
Mijn Ikea lamp (nachtkast) flikkert soms en dimt heel raar tov al mijn Hue lampen.
Was ook een experiment :+

My RIPE Atlas v4 Probe!How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

Hertog schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:58:
[...]

Inderdaad, dat is het hele idee van Hue ;). En ik kan die ervaring met andere merken beamen, ik had twee Osram smart plugs en dat waren de enige twee lampen die af en toe niet goed reageerden. De ene is al een tijdje vervangen door een andere lamp (met Hue, maar op dezelfde plek) en heeft sindsdien ook nooit meer problemen gehad. De andere ga ik bij de volgende ronde een Smart Plug voor aanschaffen. Die waren er nog niet toen ik die Osrams kocht ;)

Overigens, eerlijk is eerlijk, ook niet àlles van Hue is 'perfect': ik heb twee dimmer switches die ook wel eens storen. Volgens mij ben ik die ervaring ook al vaker in dit topic tegen gekomen.
Als je af en toe verbindings/response problemen hebt met Hue Dimmer Switch / Sensors / Tap / FoH Switches, dan kan het zijn dat je Hue Bridge te dicht bij je WiFi router staat, houd minimaal 30-50 cm afstand!

• coinman63
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14:07
Is er een HUE app waarmee ik in kan stellen dat mijn kinderen alleen hun eigen kamer kunnen bedienen?

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:27
Zijn er tweakers die ervaring hebben met de motion sensor in combinatie met huisdieren (katten). Ik lees er wisselende verhalen over....

• rangatang
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
bszz schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:45:
Zijn er tweakers die ervaring hebben met de motion sensor in combinatie met huisdieren (katten). Ik lees er wisselende verhalen over....
Ja, twee katten hier. Sensoren wat hoger hangen en de hoek goed afstellen, werkt prima. Op 1 plaats heb ik de hoek nog wat gefinetuned met een wit stukje kunststof dat ik met dubbelzijdig tape aan de sensor heb bevestigd.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
De mijne zien mijn katten af en toe (als ze echt op dezelfde hoogte zitten/langskomen als de sensor).
Dat vind ik niet zo erg; gratis een 'er is iemand thuis' indicatie als ik er niet ben :P

• kevertje1977
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18-03 06:52
kevertje1977 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:03:
Weet iemand of je in de historie ergens kan zien op welk tijdstip een lamp van de bridge is gevallen ?
Vanmiddag Philips Hue support gesproken en na lang aan de telefoon hangen bleek dit niet mogelijk om terug te zien.
De medewerker vertelde me dat er wellicht apps zijn die dit wel kunnen maar dat wist hij niet.

Ik zoek ernaar omdat een lamp buiten kapot is gemaakt en ik op zoek ben naar het tijdstip

http://pvoutput.org/list.jsp?id=46194&sid=42129

• bkruyver
Hoi,

Af en toe gaan mijn routines dus zomaar in de "uit" stand.
Is het zo dat je niet twee routines in dezelfde kamer kan instellen?
Ik wil bv de buitenlampen vanaf 2400 uur meer dimmen, terwijl er dan al een eerste aan/uit routine loopt van zonsondergang tot zonsopgang....
Nu lijkt het of dat niet goed gaat en de 2de routine "uit" wordt gezet?

• doc
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09:42
kevertje1977 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 22:00:
[...]

Vanmiddag Philips Hue support gesproken en na lang aan de telefoon hangen bleek dit niet mogelijk om terug te zien.
De medewerker vertelde me dat er wellicht apps zijn die dit wel kunnen maar dat wist hij niet.

Ik zoek ernaar omdat een lamp buiten kapot is gemaakt en ik op zoek ben naar het tijdstip
Als je hem gekoppeld met domoticz, kan je zien wanneer er voor het laatst de status is uitgelezen

Me Tarzan, U nix!

• Jorco
  • Laatst online: 31-03 18:56
In tegenstelling tot anderen ervaar ik hier echt nooit problemen met de 3 OSRAM plugs. Wel heb ik deze pas sinds 3 maanden (heet nu Ledvance). Allemaal gekoppeld aan de bridge en ook perfect te bedienen met spraak via Google Home en Sonos.

PSN ID = Jorco

• tzeunis
Jorco schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 09:07:
In tegenstelling tot anderen ervaar ik hier echt nooit problemen met de 3 OSRAM plugs. Wel heb ik deze pas sinds 3 maanden (heet nu Ledvance). Allemaal gekoppeld aan de bridge en ook perfect te bedienen met spraak via Google Home en Sonos.
Correct. Ik had geen problemen tot 4-5 plugs. Echter bij meer plugs en uiteindelijk 10 stuks, kon ik bij iedere 2 weken een x aantal pluggen resetten en toevoegen.
Ook de aan/uit status van de hue werkt feilloos terwijl de osram van uit stond in de app terwijl de plug fysiek aan stond en vice versa.

| Losing my religion |

• Birdy D
bkruyver schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 22:29:
Hoi,

Af en toe gaan mijn routines dus zomaar in de "uit" stand.
Is het zo dat je niet twee routines in dezelfde kamer kan instellen?
Ik wil bv de buitenlampen vanaf 2400 uur meer dimmen, terwijl er dan al een eerste aan/uit routine loopt van zonsondergang tot zonsopgang....
Nu lijkt het of dat niet goed gaat en de 2de routine "uit" wordt gezet?
Kunnen elkaar idd overrulen..beste is bv in jou geval: 1e Routine aanmaken met alleen zonsondergang aan. Bij kamers uitschakelen zet je dan : Niets doen.

2e routine stel je tijd (00.00) in en je gewenste dimscene, hier wordt ook om de gewenste eindtijd gevraagd, ook hier stel je Niets doen in.

3e Routine stel je zonsopkomst in en laat daarbij alles uitzetten.

Gebruik een soortgelijk iets en dit werkt prima!

• lowfi
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 29-03 08:29
Is het mogelijk om met Hue (app) een bepaalde lamp aangezet met Hue Smart button na xx minuten vanzelf uit te laten gaan?
lowfi schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:35:
Is het mogelijk om met Hue (app) een bepaalde lamp aangezet met Hue Smart button na xx minuten vanzelf uit te laten gaan?
Niet met formele Hue app, technisch is het mogelijk vanaf de bridge, wellicht dat het met een van de andere Apps kan, anders moet je zelf rechtstreeks via API van Bridge aan de gang, is redelijk te doen als je ervaringen hebt met programmeren!

HUE heeft eigen developers site, waar je alles kunt vinden, https://developers.meethue.com/

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 10:53
coinman63 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:16:
Is er een HUE app waarmee ik in kan stellen dat mijn kinderen alleen hun eigen kamer kunnen bedienen?
Nee het Hue platform laat gewoon altijd alle kamers zien. Enige optie zou zijn niet voor een app te gaan, maar voor een schakelaar.
1 kat, en een motion sensor die boven een deur in de hal hangt (ideaal, voordeur open = licht aan, of bij het inlopen van de hal om naar de badkamer te gaan - die lamp zit op dezelfde sensor).

Ondanks dat 'ie niet pal omlaag gericht staat, en de gevoeligheid al op het laatst staat, weet m'n kat 'm te triggeren. Misschien dat ik 'm nog hoger moet richten - met de gemiddelde lichaamslengte hier in huis zou 't mogelijk moeten zijn ergens een spot te vinden dat 'ie ons wel ziet en de kat niet :+

• bkruyver
Birdy D schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 10:47:
[...]

Kunnen elkaar idd overrulen..beste is bv in jou geval: 1e Routine aanmaken met alleen zonsondergang aan. Bij kamers uitschakelen zet je dan : Niets doen.

2e routine stel je tijd (00.00) in en je gewenste dimscene, hier wordt ook om de gewenste eindtijd gevraagd, ook hier stel je Niets doen in.

3e Routine stel je zonsopkomst in en laat daarbij alles uitzetten.

Gebruik een soortgelijk iets en dit werkt prima!
Thx! Ga ik proberen

• !kk3
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09:17
lowfi schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:35:
Wel met een dimmer/tap en hue labs “timed off”. Met de button niet.

• Jos-P
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 10:22
[quote]!kk3 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 17:56:
[Is het mogelijk om met Hue (app) een bepaalde lamp aangezet met Hue Smart button na xx minuten vanzelf uit te laten gaan?]

Kan wel met iConnecthue.

[Voor 58% gewijzigd door Jos-P op 01-02-2020 19:48]

• Robin_B
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 01-04 21:28
Ik heb net op advies van het personeel van de Hornbach de Paulmann 936.62 inbouwspots gekocht voor mijn Hue Color GU10 (met bluetooth). Door de bolling van de lamp past deze echter niet in de inbouwspot. Ik heb voor dinsdag eigenlijk goede inbouwspots nodig (dan gaat de stukadoor beginnen met de koof). Kan iemand mij een spot aanraden in dezelfde prijsklasse (of lager) die wel past? Gaat om spots voor in de woonkamer.

• DukeBox

DukeBox

Robin_B schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:53:
Kan iemand mij een spot aanraden in dezelfde prijsklasse (of lager) die wel past?
Ik gebruik deze altijd. Er zit wel een lichtgrijs philips logo op wat je niet op de afbeelding zit. Deze kan je er overigens ook wel afkrijgen door voorzichting met je nagel te krabben.

[Voor 20% gewijzigd door DukeBox op 01-02-2020 21:13]

• tzeunis
ShitHappens schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:59:
[...]

Nee het Hue platform laat gewoon altijd alle kamers zien. Enige optie zou zijn niet voor een app te gaan, maar voor een schakelaar.
[...]
Dit kan prima; een tweede bridge gebruiken. De kinderen de Hue app geven en zelf Hue essentials gebruiken om alles in 1 keer te zien. Of handmatig switchen tussen beide bridges.

| Losing my religion |

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:38

Leoon.

waka waka hey hey

Kan ik ergens in de app (officiële van hue) vinden welke routines ik nu heb voor welke kamers? Kan het niet vinden en in het routine scherm kan ik wel steeds nieuwe aanmaken. Wil eigenlijk nu zien in een overzicht wat er al is..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• tzeunis
coinman63 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:16:
Dit kan prima; een tweede bridge gebruiken. De kinderen de Hue app geven en zelf Hue essentials gebruiken om alles in 1 keer te zien. Of handmatig switchen tussen beide bridges.

| Losing my religion |

• DukeBox

DukeBox

tzeunis schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:18:
Je valt in herhaling ;)

Maar echt een oplossing is dat niet, dan moet je voor 2 extra kamers een aparte bridge gebruiken. Qua dekking is dat vaak minder effectief. Ook loop je dan vast op externe aansturing met dingen als google assistent.

• tzeunis
DukeBox schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:20:
[...]

Je valt in herhaling ;)

Maar echt een oplossing is dat niet, dan moet je voor 2 extra kamers een aparte bridge gebruiken. Qua dekking is dat vaak minder effectief. Ook loop je dan vast op externe aansturing met dingen als google assistent.
Tsja, ik gebruik geen google home. Dekking is perfect. Je kunt op iedere bridge een ander kanaal instellen en dat lost alles op. Hier 2 bridges voor beneden verdieping en boven/buiten. Alles reageert sneller en geen uitval of vertraging meer gehad. Maar ieder zijn ding. Er wordt een oplossing gevraagd en ik bied een mogelijkheid in herhaling. Zie nu pas dat het om dezelfde vraag ging. :>

| Losing my religion |

• henkjobse
  • Laatst online: 01-04 13:12
Heb recent ook de hue starter set geïnstalleerd. Heb in labs de advanced presence mimicking gevonden. Deze wil ik op datum activeren (vakantie periode in de toekomst). Wat nu onduidelijk is voor mij is als ik deze helemaal in heb gesteld en een datum in de toekomst pak staat de formula in m’n formulas van labs maar als niet actief. Wordt deze dan automatisch geactiveerd op de betreffende dag? Of moet ik de formule zelf actief hebben die op zijn beurt dan weer enkel de acties uitvoert op t aangegeven datum frame.
Het lijkt er nu op dat enkel het installeren vd formule met aangegeven datums genoeg is. Had namelijk de formule zelf toch geactiveerd maar toen gingen de lichten de volgende dag al automatisch uit. Wie kan uitsluitsel geven? Al gezocht in t topic maar niets gevonden.

• guido66
Kun je toch eenvoudig testen? Zet de datum slechts een of enkele dagen vooruit en kijk wat er gebeurt terwijl je thuis bent.

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Every day, it's a party day 🎉

Vanaf vandaag ben ik van bluetooth over naar de bridge! Wat ene genot.
Installatie via de app ging niet vlekkeloos. Internet lag er toevallig uit. Of misschien legde de app teveel connecties voor een softwareupdate? Geen idee...
Een paar tellen later kreeg de bridge wel de nieuwste updates en ging het overzetten met de Bluetooth app prima... :)

Alle lampen stonden na een minuutje langslopen met de telefoon in de bridge vermeld. Wat een genot die bridge. Vooral met een Google Home speaker erbij en de connectie met Toon :)

Weet alleen nog niet wat wijsheid is met meerdere gezinsleden in huis? Een apart Google-account voor de 'huisautomatisering'? Of een privé account?

Ook jammer dat de bluetooth-app meer scenes had dan de bridge biedt. Ik had een hele mooie bestaande scene genaamd 'Tokio' met rood, groen gele verlichting. Helaas zit die niet in de Hue bridge.

[Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 02-02-2020 14:19]

Zo is het, en zo gaat het, en zo zal het altijd gaan! 😁

• chulin
DukeBox schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:12:
[...]

Ik gebruik deze altijd. Er zit wel een lichtgrijs philips logo op wat je niet op de afbeelding zit. Deze kan je er overigens ook wel afkrijgen door voorzichting met je nagel te krabben.
Ik was ook op zoek, bedankt 👌
Trouwens, ik heb ze op mijn badkamer geplaatst mijn vraag is, mag ik Hue gu10 lampen gebruiken in de badkamer? Zijn ze water, beter gezegd vochtbestendig?

• rangatang
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
chulin schreef op zondag 2 februari 2020 @ 14:19:
[...]

Ik was ook op zoek, bedankt 👌
Trouwens, ik heb ze op mijn badkamer geplaatst mijn vraag is, mag ik Hue gu10 lampen gebruiken in de badkamer? Zijn ze water, beter gezegd vochtbestendig?
Denk dat dit vooral aan je armatuur en niet zozeer de lamp zelf ligt. Er zijn gu10 armaturen die beter tegen vocht bestand zijn voor gebruik in natte ruimtes of buiten.

Waarmee ik dus wil zeggen: die armaturen sluiten je lamp kennelijk dusdanig in dat e.e.a. vochtbestending wordt en je iedere gu10 lamp kunt gebruiken.

[Voor 13% gewijzigd door rangatang op 02-02-2020 14:54]

• chulin
Ok, bedankt, ik zou de hue aanbieding topic in de gaten houden voor een paar white Hue spotjes 👌

• henkjobse
  • Laatst online: 01-04 13:12
guido66 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 08:36:
Kun je toch eenvoudig testen? Zet de datum slechts een of enkele dagen vooruit en kijk wat er gebeurt terwijl je thuis bent.
Zoals gezegd lijkt het dus automatisch aan te gaan en op dr datum dat het niet effectief is inderdaad in de app “uit” te staan. Voelt alleen beetje gek. Dacht misschien dat iemand anders t wellicht met zekerheid wist.

• DukeBox

DukeBox

chulin schreef op zondag 2 februari 2020 @ 14:19:
Ze zijn IP23, 'goedgekeurd' voor zone 3 in je badkamer. Ik zelf heb ze omgebouwd naar GU51 met de osram smart+ maar dat is niet altijd even betrouwbaar. Dit heb ik gedaan omdat ze bij mij net niet boven de douche hangen maar de kids zouden wel met de douche straal er op kunnen spuiten. Ik heb dus het zekere voor het onzekere genomen. Als ze groter worden kan ik ze altijd weer terug bouwen naar GU10 (zit een klein verloopje tussen) en de adapter er weer tussenuit.

Er zijn GU10 inbouw spotjes maar het nadeel is dat de lamp dan dieper komt te liggen en de lichtstraal straal dan minder breed is.

Ik zit er nu over nat te denken om de IKEA led-driver TRÅDFRI te proberen om deze met Hue werkt. Daar kan ik dan ook gemakkelijk meerdere van die platte spots aan hangen. Het nadeel is dan alleen dat ik ze niet meer afzonderlijk kan aansturen (wat nu met één als orientate lampje aan een motion sensor wel handig is). Of de IKEA GUNNARP maar dat wordt weer prijzig als ik er 3 stuks wil.

[Voor 39% gewijzigd door DukeBox op 02-02-2020 16:21]

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ik heb firmware 1935144040, en ik merk dat de debugger op http://192.168.178.62/debug/clip.html niet werkt.
De boel wordt wel geladen, maar het lijkt wel of de vier knoppen om de commando's mee uit te voeren niks doen? Ook in de network-tab zie ik geen requests of foutmeldingen voorbij komen? :?

Ik las al iets over een --disable-web-security parameter in Chrome om de CORS-beveiligingen uit te schakelen. maar geen resultaat, ik zag al bovendien geen errors.

Wat is er mis?

Als ik de API-command afvuur op: http://192.168.178.62/api krijg ik gewoon JSON terug, dus die debug-tool is ergens stuk? In ieder geval moet ik even zoeken naar een POST,GET, PUT, DELETE addon voor mijn browser.

[Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 02-02-2020 16:17]

• DukeBox

DukeBox

AW_Bos schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:16:
In ieder geval moet ik even zoeken naar een POST,GET, PUT, DELETE addon voor mijn browser.
https://www.getpostman.com/

Dit is wat veel developers gebruiken voor rest api ontwikkeling.

[Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 02-02-2020 16:18]

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

DukeBox schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:18:
[...]

https://www.getpostman.com/

Dit is wat veel developers gebruiken voor rest api ontwikkeling.
Dat was 'hem dus. Ik zat al te zoeken naar iets met Agent ofzo. Ik ga eens aan de slag.
Maar wel raar dat de standaard debugger niet werkt?

• chulin
DukeBox schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:09:
[...]

Ze zijn IP23, 'goedgekeurd' voor zone 3 in je badkamer. Ik zelf heb ze omgebouwd naar GU51 met de osram smart+ maar dat is niet altijd even betrouwbaar. Dit heb ik gedaan omdat ze bij mij net niet boven de douche hangen maar de kids zouden wel met de douche straal er op kunnen spuiten. Ik heb dus het zekere voor het onzekere genomen. Als ze groter worden kan ik ze altijd weer terug bouwen naar GU10 (zit een klein verloopje tussen) en de adapter er weer tussenuit.

Er zijn GU10 inbouw spotjes maar het nadeel is dat de lamp dan dieper komt te liggen en de lichtstraal straal dan minder breed is.

Ik zit er nu over nat te denken om de IKEA led-driver TRÅDFRI te proberen om deze met Hue werkt. Daar kan ik dan ook gemakkelijk meerdere van die platte spots aan hangen. Het nadeel is dan alleen dat ik ze niet meer afzonderlijk kan aansturen (wat nu met één als orientate lampje aan een motion sensor wel handig is). Of wachten totdat nieuws: IKEA komt met twee 'slimme' badkamerlampen beschikbaar komen
Vanmiddag geïnstalleerd en getest, heb gemerkt idd dat lamp dieper ligt maar we vinden het juist mooier. 4 spotjes en nog een meubel met verlichting geven licht genoeg voor onze kleine badkamer.

• DukeBox

DukeBox

chulin schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:27:
Vanmiddag geïnstalleerd en getest, heb gemerkt idd dat lamp dieper ligt maar we vinden het juist mooier. 4 spotjes en nog een meubel met verlichting geven licht genoeg voor onze kleine badkamer.
Ik zou ook nog 2/3 spotjes erbij moeten plaatsen maar dat gaat niet zo makkelijk en juist in de douche had ik wel wat meer licht gewild. Heb ook een meubel met verlichting dat is verder ook prima.
Maar goed, dat wordt nog wel eens een projectje. En er zouden ook nieuwe badkamer Hue lampen worden aangekondigd dus ben benieuwd.

• chulin
Ben je tevreden met de motion sensor in de badkamer?
Toevallig was ik aan het lezen dat niet echt optimaal is.

https://www.smarthomemaga...wegingssensor-hue-lampen/

• DukeBox

DukeBox

chulin schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:51:
Ja, echter gebruik ik hem alleen voor 's avonds/ 's nachts zodat 1 van de 3 spotjes aangaat op de laagste stand. Voor 'normaal' licht gebruik ik een schakelaar i.c.m. de "don't touch my scene" labs functie.

• Ritchie
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 31-03 19:56
chulin schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:51:

https://www.smarthomemaga...wegingssensor-hue-lampen/
Ik loop idd ook tegen hetzelfde probleem aan, ik heb een doorzichtige douchewand, maar de sensor detecteert geen beweging door de douchewand heen. Ik heb dus alsnog een andere lamp aanstaan tijden het douchen.

- NAC Breda -

• chulin
Ok, bedankt.
Ben net begonnen in de Hue wereld, voorlopig alles een beetje standaard, nog steeds geen andere apps of labs gebruikt, ook geen motion sensor of schakelaars, maar ben lang niet klaar 😊

• tzeunis
Ritchie schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:11:
[...]

Ik loop idd ook tegen hetzelfde probleem aan, ik heb een doorzichtige douchewand, maar de sensor detecteert geen beweging door de douchewand heen. Ik heb dus alsnog een andere lamp aanstaan tijden het douchen.
Hier een volledig open douche, maar onze badkamer is dan ook aan de maat met 50m2... werkt perfect. Wat is wel merk is, wanneer je lang doucht met veel condens op de badkamer wil de sensor ook nog wel eens af en toe falen.

Bij mijn ouders heb ik de sensor boven het de glazen wand gehangen. Ze hebben de rechthoekige badkamer met de douche in het midden. Zo pakt de sensor alles en werkt het wel.

Wat ik wil zeggen: van het vocht boven douchecabine heeft de sensor bij mijn ouders geen last. Werkt daar al 3 jaar.

| Losing my religion |

• Jos-P
Ook ik heb een motion sensor in de badkamer hangen en ben daar zeer tevreden over. Hij hangt bij mij wel nagenoeg boven de douchedeur.

[Voor 80% gewijzigd door Jos-P op 02-02-2020 20:28]

• Robin_B
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 01-04 21:28
DukeBox schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:12:
[...]

Thx. Ik heb ze vandaag gehaald en ze voldoen aan al mijn eisen (kosten niet zoveel, zijn er goed uit en ze passen).

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

chulin schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:11:
Ok, bedankt.
Ben net begonnen in de Hue wereld, voorlopig alles een beetje standaard, nog steeds geen andere apps of labs gebruikt, ook geen motion sensor of schakelaars, maar ben lang niet klaar 😊
Wel een bridge, hoop ik? :P
De Bluetooth app is een leuk begin, maar onwerkbaar in een flink huis vanwege het matige bereik, tenzij je een studentenkamertje hebt ofzo. De bridge is nu al ene genot voor wie dan ook. Zelfs omdat deze een open API voor programmeurs heeft, kan je eenvoudig je lampen aansturen :P

[Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 02-02-2020 22:08]

• chulin
AW_Bos schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:07:
[...]

Wel een bridge, hoop ik? :P
De Bluetooth app is een leuk begin, maar onwerkbaar in een flink huis vanwege het matige bereik, tenzij je een studentenkamertje hebt ofzo. De bridge is nu al ene genot voor wie dan ook. Zelfs omdat deze een open API voor programmeurs heeft, kan je eenvoudig je lampen aansturen :P
Yep, ik gebruik een bridge, dimmer switches en Google Assistant. Alles werkt perfect maar ik wil ook gebruik kunnen maken van sensoren, routines en Hue labs. Wellicht weet iemand een goede “Hue voor beginners” website 😉
Jos-P schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:19:
Ook ik heb een motion sensor in de badkamer hangen en ben daar zeer tevreden over. Hij hangt bij mij wel nagenoeg boven de douchedeur.
Top, Bedankt maar ik zat te denken, zou het niet beter zijn om een outdoor sensor in de badkamer te plaatsen?

• Jos-P
De motion sensor voor binnen heeft rating IP42, dus dat mag geen enkel probleem zijn in de badkamer.

IP 4x: Spitse voorwerpen Bescherming tegen aanraking met gereedschap. Beschermd tegen aanraking
met een draad. Beschermd tegen indringen van vaste voorwerpen die groter zijn dan 1 mm
IP x2: Drupdicht Type II Geen schade bij druppels die onder een hoek van 15° vallen

• jos707
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 31-03 23:04
Ik ben ook van plan om de motion sensor te gebruiken met een lamp in de badkamer alleen is het mij niet helemaal duidelijk of hij de timer telkens reset nadat hij beweging heeft gedecteerd ?

Indien dit het geval is hoeft hij in een tijdblok van 5min, indien ingesteld om na 5min de lichten uit te doen, enkel een kleine beweging te detecteren om de lichten te laten branden. Maw je komt nooit in het pikdonker te staan als je een kwartiertje onder de douchte staat.

• chulin
Jos-P schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:56:
De motion sensor voor binnen heeft rating IP42, dus dat mag geen enkel probleem zijn in de badkamer.

IP 4x: Spitse voorwerpen Bescherming tegen aanraking met gereedschap. Beschermd tegen aanraking
met een draad. Beschermd tegen indringen van vaste voorwerpen die groter zijn dan 1 mm
IP x2: Drupdicht Type II Geen schade bij druppels die onder een hoek van 15° vallen
Ik ben heel blij mee, eerlijk gezegd vind ik de outdoor sensor te lomp en lelijk voor de badkamer 🤪

• barrymel
  • Nu online

barrymel

BarryMel

jos707 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 23:59:
Ik ben ook van plan om de motion sensor te gebruiken met een lamp in de badkamer alleen is het mij niet helemaal duidelijk of hij de timer telkens reset nadat hij beweging heeft gedecteerd ?

Indien dit het geval is hoeft hij in een tijdblok van 5min, indien ingesteld om na 5min de lichten uit te doen, enkel een kleine beweging te detecteren om de lichten te laten branden. Maw je komt nooit in het pikdonker te staan als je een kwartiertje onder de douchte staat.
als hij na 2 minuten weer beweging ziet dan gaan dan pas de 5 minuten in

ik heb hem zelf op 20 minuten gezet in de badkamer, om nou elke 5 minuten uit de douche te gaan zwaaien dat hij niet uit gaat ;) het zijn led lampen of ze nou 5 minuten of 20 minuten aan blijven maakt mij dan ook niet meer uit

BarryMel

• jos707
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 31-03 23:04
barrymel schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:44:
[...]

als hij na 2 minuten weer beweging ziet dan gaan dan pas de 5 minuten in

ik heb hem zelf op 20 minuten gezet in de badkamer, om nou elke 5 minuten uit de douche te gaan zwaaien dat hij niet uit gaat ;) het zijn led lampen of ze nou 5 minuten of 20 minuten aan blijven maakt mij dan ook niet meer uit
Ok handige info. Lijkt mij dat ik dan over ben om het ook in de badkamer te gebruiken. Enige case waarbij het alsnog mis kan gaan is wanneer iemand hier een halfuurtje in bad gaat lezen of even wegsnoozt om dan in het donker terug wakker te schieten, maar dat zijn edge-cases waar ik nu geen rekening mee ga houden :)

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
jos707 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:57:
[...]

Ok handige info. Lijkt mij dat ik dan over ben om het ook in de badkamer te gebruiken. Enige case waarbij het alsnog mis kan gaan is wanneer iemand hier een halfuurtje in bad gaat lezen of even wegsnoozt om dan in het donker terug wakker te schieten, maar dat zijn edge-cases waar ik nu geen rekening mee ga houden :)
In m'n oude huis had ik alleen een douche, toen was een motionsensor geen probleem. Nu douche toilet en bad in 1 ruimte, dus toch maar geen motionsensor in de badkamer gehangen. Ik zit graag lang in bad en de hele tijd moeten zwaaien zie ik niet zitten.

• -Casper
Ik ga binnenkort beginnen met mijn eerste Hue lampen, icm een hue bridge.
Nu heb ik momenteel een wandschakelaar die niets doet (plafondaansluiting is niet in gebruik) en ik zou graag met deze schakelaar 3 kleinere lampen willen schakelen. Nu zag ik inbouw schakelaars zoals de tint schakelaar. Kan ik deze gebruiken als switch om andere lampen / switches te bedienen? Zou gaan om 1 hue lamp & 2 slimme stekkers.

• DukeBox

DukeBox

-Casper schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:03:
Kan ik deze gebruiken als switch om andere lampen / switches te bedienen? Zou gaan om 1 hue lamp & 2 slimme stekkers.
Ja (is letterlijk al 4 keer eerder in dit topic gemeld), mits je de wip schakelaars vervangt voor puls.

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:16
DukeBox schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:09:
[...]

Ja (is letterlijk al 4 keer eerder in dit topic gemeld), mits je de wip schakelaars vervangt voor puls.
Ik neem niet aan dat iemand die zegt dat hij een nieuwe gebruiker van Hue is 312 pagina's van dit topic na gaat lezen .
Misschien iets vriendelijker tegen elkaar doen om dit topic ook leuk te blijven houden ?

"Beautiful Clean Coal"

• DukeBox

DukeBox

leekers schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:36:
Ik neem niet aan dat iemand die zegt dat hij een nieuwe gebruiker van Hue is 312 pagina's van dit topic na gaat lezen .
Zeg ook niet dat dat moet maar de search zit er niet voor niets.

• chulin
DukeBox schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:44:
[...]

Zeg ook niet dat dat moet maar de search zit er niet voor niets.
Momenteel ben ik aan lezen maar idd 312 pagina’s is veel..
Bestaat een site met tips en trucks of beter gezegd voor beginners?

• Wux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 31-03 15:26
Ik heb zitten zoeken maar vind het niet. Wat is het verschil tussen deze 2 starter packs ?

https://www.bol.com/nl/p/...-FlO7A.1_4.5.ProductTitle
en
https://www.bol.com/nl/p/...-FlO7A.1_4.8.ProductTitle

Bij de ene staat bluetooth, de andere ambiance enz.. Werken beiden dan niet via een Bridge ?

• Rudoo
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:54
Wux schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:03:
Ik heb zitten zoeken maar vind het niet. Wat is het verschil tussen deze 2 starter packs ?
White vs white ambiance.
White is enkel dimmen
ambiance is verschillende wit tinten en dimmen

• Wux
Rudoo schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:05:
[...]

White vs white ambiance.
White is enkel dimmen
ambiance is verschillende wit tinten en dimmen
Bedankt Rudoo. White kan dus niet van (wit/geel) kleur veranderen... Dan wordt het de 2 optie :)

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Wux schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:06:
[...]

Bedankt Rudoo. White kan dus niet van (wit/geel) kleur veranderen... Dan wordt het de 2 optie :)
Klopt, white is wit en dan alleen dimbaar, de Ambiance versie kan van een gele tint naar wit naar koel blauw en diverse kleuren daar tussen variëren, zie ook de screenshot hieronder. In de woonkamer heb ik Ambiance, zodat het in de ochtend wat helderder / koeler gezet kan worden en in de avond "gezellig" licht is. Buiten een white omdat het daar voldoende is.

Hue Ambiance kleur

• Wux
janvanduschoten schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:08:
[...]

Klopt, white is wit en dan alleen dimbaar, de Ambiance versie kan van een gele tint naar wit naar koel blauw en diverse kleuren daar tussen variëren, zie ook de screenshot hieronder. In de woonkamer heb ik Ambiance, zodat het in de ochtend wat helderder / koeler gezet kan worden en in de avond "gezellig" licht is. Buiten een white omdat het daar voldoende is.

[Afbeelding: Hue Ambiance kleur]
Bedankt! Heel duidelijk. Maar wat is het verschil met die bluetooth ? De White is via bluetooth en de ambiance via Wifi vermoed ik ?

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Wux schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:36:
[...]

Bedankt! Heel duidelijk. Maar wat is het verschil met die bluetooth ? De White is via bluetooth en de ambiance via Wifi vermoed ik ?
een niet-Bluetooth versie is een oudere, de nieuwe hebben allemaal bluetooth.

Bij de nieuwe heb je niet per se een bridge nodig, die werkt ook via een aparte Hue app met bluetooth. Voordeel is dus dat als je 1 lamp in een kamer alleen in die kamer (of iig binnen bluetooth bereik) wilt bedienen, dan heb je geen bridge nodig. Dat kan dan via een app op je telefoon (en ik dacht ook via een dimmer switch, maar misschien kan iemand dat kan verduidelijken).

Heb je meerdere lampen, dan zou ik een bridge adviseren, dan heb je gewoon meer flexibiliteit en opties (je kunt buiten huis je lampen bedienen, etc)

Pagina: 1 ... 78 ... 84 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True