[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.240 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

Crazy- schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:51:
Onze nieuwe woning ga ik voorzien van Hue lampen; kost wat maar heb je ook wat...

Woonkamer:
6x GU10 white ambiance
2x E27 white/color

Keuken:
6x GU10 white ambiance

1x Hue Bridge 2.0
1x draadloze dimmer (voor de oppas ;-))

Upgrade naar white/color is mij wel echt te duur voor de GU10 & onnodig. Misschien nog een keer 1 of 2 sierlampen op tv meubel oid.

Zit even rond te kijken; Coolblue heeft 6 packs voor de GU10 voor 20,40 per lamp. (Voordeliger dan de 12-pack... 🤔)

Als ik een beetje rond zoek kom ik niet echt goedkoper uit elders...

Huidige (dim)schakelaars haal ik er uit. Kabels doorverbinden & klaar.

Wel wil ik op termijn een tablet ophangen in de woonkamer voor het bedienen etc. van alles (ook verwarming, grafiekjes etc). Daarom keuze ook de keuze voor de Hue.

Mis ik verder iets?
Kijk eens naar osram gu10 compatible met hue ik heb zelf 16 spotjes hangen gu11 en die voldoen heel goed en osram is een stuk goedkoper dan philips op amazon te verkrijgen,alle osram is trouwens compatible met hue.

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
Olaf91 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:31:
[...]

Ik probeer de sensor nu in te stellen via iconnecthue, ik lees dat iemand het probleem had opgelost. Vanavond maar even proberen.
Ok, laat ff weten aub..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf91
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-04 03:19
Net gelijk geprobeerd, ruimte was al donker genoeg, en het lijkt te werken. De sensor reageert gelijk weer nadat de lamp net is uit gegaan.

Tevens had ik eerder altijd kort een halve seconde wat feller licht, voordat die naar de juiste scene ging. Ook dat lijkt verholpen te zijn.

Instellen met iconnecthue dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Olaf91 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:04:
[...]

Net gelijk geprobeerd, ruimte was al donker genoeg, en het lijkt te werken. De sensor reageert gelijk weer nadat de lamp net is uit gegaan.

Tevens had ik eerder altijd kort een halve seconde wat feller licht, voordat die naar de juiste scene ging. Ook dat lijkt verholpen te zijn.

Instellen met iconnecthue dus.
Voor android is dit Hue Essentials geloof ik.., ga ik ook eens testen. thx!

EDIT: Hier lijkt het ook te werken met Hue Essentials! _/-\o_
EDIT: Het werkt!

[ Voor 6% gewijzigd door Birdy D op 29-01-2020 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:06
ManiacsHouse schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 01:20:
[...]

Kwam toevallig dit tegen. https://www.mueller-licht...int/tint_Smart_Switch.pdf
Exact hetzelfde volgens mij als die van robbshop. Maar wel de helft van de prijs. In aanbieding bij Aldi komende zaterdag. ;)
jeroen11 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:14:
Zeker een goede deal!

Er is ook een Icasa versie van deze switch, oa te koop bij Beaumotica. Die heb ik toevallig dit weekend ingebouwd, werkt prima, net zo snel en betrouwbaar als een Hue lamp zelf tot nu toe. Heb er nog een liggen die ik met een pulsdrukker wil aansluiten in een andere gang.
Dit zijn allemaal dezelfde Zigbee dimmer- of schakelaar modules (actoren) van fabrikant Sunricher.
Er zijn nog een aantal bedrijven op internet te vinden die hun naam op deze modules hebben laten plakken.
De ALDI aanbieding is zeker scherp, als dit inderdaad om dezelfde Zigbee modules gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Theo74 op 21-01-2020 17:21 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:39

Crazy-

Best life ever

Fruitschaal schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:11:
[...]

Als je een mooie schakelaar wilt hebben die op bestaande contactdozen past, kijk een naar Friends of Hue alternatieven zoals Niko of Busch-Jaeger. Deze werken feilloos samen met de Hue-lampen.
Dat is een goeie inderdaad! Eens zien of ik dezelfde kleur vinden kan

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:37
ManiacsHouse schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 01:20:
[...]

Kwam toevallig dit tegen. https://www.mueller-licht...int/tint_Smart_Switch.pdf
Exact hetzelfde volgens mij als die van robbshop. Maar wel de helft van de prijs. In aanbieding bij Aldi komende zaterdag. ;)
Vorige week reeds gemeld waar het hoort: in het Zigbee aanbiedingen topic. ;-)

guido66 in "Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic"

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ook bij Senic zie ik alleen dubbele. Raar :) Dan maar Smart Buttons gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
C6DL schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:41:
[...]

Ja dat doe ik ook steeds..
Stroom eraf.. even wachten, stroom erop en met de remote dan aan/uit voor 10 seconden.
Nothing is gonna happen..

Zou het niet kunnen dat ik een hue bridge nodig heb voor deze actie?
of staat dat er los van ?
Ik neem aan dat je een Hue Dimmer Switch gebruikt, bij andere merk dimmers weet ik niet wat toetsen combinatie is om een lamp te resetten naar fabrieksinstellingen!?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 19:43

Hertog

Aut bibat, aut abeat

woekele schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:11:
Ook bij Senic zie ik alleen dubbele. Raar :) Dan maar Smart Buttons gebruiken...
Het is niet heel erg duidelijk, maar ergens halverwege die pagina zie je een kleine promotie dat je bij iedere schakelaar gratis een enkele wipper erbij krijgt, overigens 'only on senic.com'. Op de bestelpagina staat het ook:
With every switch, you will get a free single-rocker faceplate that you can exchange with the default double rocker faceplates for an easier control.
Het is dus niet een apart product, maar gewoon een extraatje bij hun standaard schakelaar.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

loves wheat smoothies

burnerchief schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:49:
...met hue ik heb zelf 16 spotjes hangen gu11 en die voldoen heel goed ..
Ik heb daar zelf wel regelmatig problemen mee. Om de 2a3 weken moet ik ze power cyclen omdat een of meerdere niet meegaan in een scene.
Maar bij jou gaat dat dus goed ?

Misschien moet ik dan toch gaan kijken of het door het plafond e.d. komt dat misschien het signaal tegenhoud.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
dit hoort niet in dit topic: zie de topic warning

[ Voor 82% gewijzigd door teacher op 22-01-2020 23:04 ]

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

[ Voor 88% gewijzigd door teacher op 22-01-2020 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:07
Birdy D schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:09:
[...]

Voor android is dit Hue Essentials geloof ik.., ga ik ook eens testen. thx!

EDIT: Hier lijkt het ook te werken met Hue Essentials! _/-\o_
Lijkt het bij jou nog steeds te werken?

(heb hetzelfde probleem met 5 van mijn 6 bewegingsmelders, hier lijkt het geen oplossing 🤐)

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
__Erik__ schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:42:
[...]

Lijkt het bij jou nog steeds te werken?

(heb hetzelfde probleem met 5 van mijn 6 bewegingsmelders, hier lijkt het geen oplossing 🤐)
Ja hier werkt ie zoals het hoort met dit verschil dat ik voor de optie "dimmen en uitschakelen" bij geen beweging gekozen heb.

Andere instelling via de Hue app was dat ie naar "vorige status" terug moest omdat ik met een routine had ingesteld dat de ganglampen s'avonds op dimlicht stonden en een routine dat ze uit moesten om 00.30.
Wellicht botst een sensor met een routine oid want zoals ik al aangaf bij de overige 4 sensors heb ik tottaal geen problemen maar die gaan dan ook bij geen beweging uit. Wellicht dat daar ergens een euvel zit/zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:55
ambi1961 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:10:
Heb een smart button in gebruik, nu 2 weken. Had blijkbaar een lege batterij bij de aankoop. Op zich vreemd maar kan gebeuren. Zit nu een nieuwe in en na 1 week weer de melding " low battery" vreemd. Iemand vergelijkbare ervaring hier?
Ik had hetzelfde probleem. De nieuwe batterij ging bij mij maar 2 dagen mee. Ik heb de smart button teruggestuurd en heb inmiddels een nieuwe ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19:53

Wom

Bij Hornbach de Power Plug gehaald (25 euro daar) om de buitenverlichting te schakelen. Routines ingesteld zodat deze aan slaat om zonsondergang tot middernacht en dan sochtends weer aan gaat tot zonsopkomst.

Moet beetje spelen met de vertraging, want vanochtend was het bij zonsopkomst nog best donker. Maar werkt verder feilloos en was in mijn situatie nog meest eenvoudige ook.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeedebee
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-07 15:00
Heeft iemand al ergens nieuws gevonden wat Jung van plan is dit jaar met smart (FoH) switches?

Ik ben getriggerd door de aankondiging via de CES 2020 site van meethue maar kan helaas niets vinden bij Jung zelf. https://www2.meethue.com/en-us/ces#April_2020

In mijn nieuwe huis komt Jung AS500 schakelmateriaal en ben even de opties aan het wegen om alle schakelaars in de gang en bij de trappen te vervangen met de Hue Tap (EnOcean) ombouwschakelaar. Dit kan al met al vrij prijzig worden aangezien de ganglampen door middel van hotelschakeling via meerdere kanten/verdiepingen te bedienen zijn. Als voor één lamp dan telkens twee (of zelfs drie) Hue Tap ombouwschakelaars moeten worden gemaakt, dan kan dat vrij duur zijn (90 tot 100 euro per ombouw begrijp ik na het lezen van dit forum).

De optie voor de slaapkamers die ik voor nu heb gevonden is een montageframe van Samotech. In de slaapkamers zit één schakelaar naast een contactdoos, dus zou dit een oplossing kunnen zijn (https://www.samotech.co.u...or-european-light-switch/).

Zie ik nog opties over het hoofd? Is bijvoorbeeld de Senic Gira (FoH) mogelijk compatible met de Jung AS500 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

[ Voor 90% gewijzigd door teacher op 22-01-2020 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

DukeBox schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:38:
[...]

Ik heb daar zelf wel regelmatig problemen mee. Om de 2a3 weken moet ik ze power cyclen omdat een of meerdere niet meegaan in een scene.
Maar bij jou gaat dat dus goed ?

Misschien moet ik dan toch gaan kijken of het door het plafond e.d. komt dat misschien het signaal tegenhoud.
Die van mij hangen nu twee weken 1x eentje gehad die niet meedeed hard power off en on en toen deed ie het weer het blijft toch netwerk met al zijn ups en downs.

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

burnerchief schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:51:
Die van mij hangen nu twee weken 1x eentje gehad die niet meedeed hard power off en on en toen deed ie het weer het blijft toch netwerk met al zijn ups en downs.
Nah, zo dacht ik er ook over maar van de 50+ lampen zijn dit de enige osrams (de rest is Hue) en ook de enige met dit soort problemen. Heb ook al vervangende gehad met nieuwere firmware maar dat heeft niets geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafvhoof
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:01
Sinds kort heb ik problemen met mijn Ambilight TV & Hue combinatie. Hebben een 55OLED754 TV en hieraan gekoppeld twee Hue Play lampen. Een van de twee lampen werkt altijd goed met Ambilight, maar andere lamp wordt bij aanzetten van TV niet meegenomen. Ga ik vervolgens naar de Ambilight+Hue instellingen van de TV om e.e.a. opnieuw in te stellen wordt de tweede lamp direct herkend door het systeem.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Birdy D schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:50:
[...]

Ja hier werkt ie zoals het hoort met dit verschil dat ik voor de optie "dimmen en uitschakelen" bij geen beweging gekozen heb.

Andere instelling via de Hue app was dat ie naar "vorige status" terug moest omdat ik met een routine had ingesteld dat de ganglampen s'avonds op dimlicht stonden en een routine dat ze uit moesten om 00.30.
Wellicht botst een sensor met een routine oid want zoals ik al aangaf bij de overige 4 sensors heb ik tottaal geen problemen maar die gaan dan ook bij geen beweging uit. Wellicht dat daar ergens een euvel zit/zat..
Mmm, wel fijn voor jou!

Die optie heb ik ook gekozen, had ik er ook al inzitten in de Hue app, maar werkt allemaal errug sloppie, kans is hier minder dan 50% dat een lamp aangaat 🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
__Erik__ schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:44:
[...]

Mmm, wel fijn voor jou!

Die optie heb ik ook gekozen, had ik er ook al inzitten in de Hue app, maar werkt allemaal errug sloppie, kans is hier minder dan 50% dat een lamp aangaat 🤐
Ach, moet aan een 2e bridge 1 dezer dagen. Dus wordt een verdeling maken en dan laat ik bridge 1 ook gelijk alles opschonen en stel alles opnieuw in. Dan probeer ik het weer zoals ik eigenlijk wil, kijken of het dan wel gaat lukken :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

JB schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:59:
[...]

Dus concreet gezegd, kan ik een motion sensor koppelen op een bestaande kruisschakeling?
Zoals eigenlijk wel vaker met de koppeling van Hue aan bestaande schakelingen: het kàn, maar het is niet aan te raden:

-Als je de kruisschakeling uit zet en de lamp dus stroomloos maakt werkt je Hue systeem niet meer.
-Als je van plan bent een Hue lamp geregeld stroomloos te maken kan dit slecht zijn voor de levensduur.

Wil je de kruisschakeling behouden en beweging toevoegen, dan zou ik naar een bewegingsschakelaar op 220v zoeken. Zoiets maar dan hopelijk voor jou ook goedkoper te vinden ;).
Als je echt naar Hue wilt is het vaak het beste om helemaal over te gaan, dus ook de schakelaars vervangen door een Hue-schakelaar. Op zich is een lamp, motion sensor en twee dimmer switches goedkoper dan die Berker van hierboven.. :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerlof92
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-04 22:39
Hoi allemaal,

Aangezien de mediamarkt nu wat korting heeft op oa Hue lampen wil ik mijn collectie uitbreiden.
In een vitrinekast wil ik een Hue lightstrip van 1m monteren en onder mijn keukenkastjes een van 2m. Hier heb ik dus 2m en 1m voor nodig, beide met een voeding. Nou zie ik dat een lightstrip met voeding altijd 2m is, klopt dit? Ik vind het zonde om twee sets te kopen om vervolgens hier 1m van af te knippen en niet meer te gebruiken.

Is dit de enige manier? Of kan ik ergens ook losse voedingen krijgen of een 1m versie met voeding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:52

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
gerlof92 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:11:
Hoi allemaal,

Aangezien de mediamarkt nu wat korting heeft op oa Hue lampen wil ik mijn collectie uitbreiden.
In een vitrinekast wil ik een Hue lightstrip van 1m monteren en onder mijn keukenkastjes een van 2m. Hier heb ik dus 2m en 1m voor nodig, beide met een voeding. Nou zie ik dat een lightstrip met voeding altijd 2m is, klopt dit? Ik vind het zonde om twee sets te kopen om vervolgens hier 1m van af te knippen en niet meer te gebruiken.

Is dit de enige manier? Of kan ik ergens ook losse voedingen krijgen of een 1m versie met voeding?
In de voeding zit helaas ook de aansturing van de ledstrip. Dus je hebt inderdaad niets meer aan het afgeknipte stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:53
Nu 5 hue lampen in de woonkamer inclusief bridge en Icasa Pulse schakelaar.

Nu wil ik de buitenlampen dmv smart plug zichtbaar en bedienbaar maken met de app en Icasa schakelaar.

In de app koppelen lijkt mij niet zo'n probleem, maar ik zit er niet op te wachten de buitenverlichting AAN te schakelen met Pulse schakelaar. Echter zou het wel fijn zijn als deze mee uitschakelen, kan dat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Vandaag de MM leeg gekocht >:)
15x gu10 ambiance
3x e27
Bridge, dimmer & google mini
€400,- all in. Wel twee MM moeten bezoeken omdat de e27 kit vrijwel overal uitverkocht was

Net alles geïnstalleerd, op 3 (gang) & de google mini na.
Ging serieus makkelijk. Direct met Siri werkend. Helaas geen scene sync tussen Hue app / bridge & Apple Woning.

De vrouw uitleg gegeven, dimmer switch afgestemd voor de kinderen & oppas :P

Zonsopgang ingesteld, eens zien of dat een beetje werkt

[ Voor 0% gewijzigd door Crazy- op 23-01-2020 22:14 . Reden: Tiepvoutjes ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Michiel193 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:43:
Nu 5 hue lampen in de woonkamer inclusief bridge en Icasa Pulse schakelaar.

Nu wil ik de buitenlampen dmv smart plug zichtbaar en bedienbaar maken met de app en Icasa schakelaar.

In de app koppelen lijkt mij niet zo'n probleem, maar ik zit er niet op te wachten de buitenverlichting AAN te schakelen met Pulse schakelaar. Echter zou het wel fijn zijn als deze mee uitschakelen, kan dat?
Dat lijkt mij niet zo ingewikkeld. Ik durf niet te zeggen of het ook met de normale Hue app kan, maar ik verwacht dat je het met Hue Essentials wel in kunt stellen. Kun je bijvoorbeeld aangeven wat er uitgeschakeld moet worden met de " uit" knop ( volledige kamer, welke groep, etc). Bij mij gaat de buitenverlichting bijvoorbeeld automatisch op tijd aan & uit. Binnen hangt een lichtschakelaar voor de verlichting inde hal, als ik 2x achter elkaar de " uit knop" bedien , gaat de buitenverlichting uit. Idem voor het aanzetten, dat doe ik door de 2x de aan knop in te drukken.
Met de Essentials app kun je lekker veel instellen :Y

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Naast de eigen Hue app gebruik ik ook iConnectHue voor het instellen van meer geavanceerdere opties. Dit werkt erg goed en bijv. de dimmer switch is nu een stuk veelzijdiger.
Het enige waar ik tegenaan loop is het feit dat de scenes die ik heb ingesteld in de Hue app niet in iConnectHue zitten. Is er een manier om deze scene's wel in iConnectHue te krijgen, zonder deze opnieuw te moeten namaken in deze app?

[ Voor 32% gewijzigd door DarkFly op 24-01-2020 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Erik__
Birdy D schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:50:
[...]

Uhmmm, na een brainwave, gisteravond, heb ik het inderdaad voor elkaar:

De truc is om eerst in Hue Essentials de bewegingssensor te resetten (via de wizard) en pas daarna te configureren (ook via de wizard), dan werkt 't probleemloos _/-\o_

Als je direct de sensor configureert (via de wizard, dus niet eerst een reset), dan is er geen verschil met het instellen via de Hue app.

Wat ik ook wel vreemd vind is dat je de in Hue Essentials ingestelde waarden niet terug ziet in de Hue app? Daar lijkt de via Hue Essentials ingestelde sensor nog niet geconfigureerd... Die instellingen zouden toch op de bridge moeten zijn opgeslagen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanBor
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Birdy D schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:40:
[...]Ach, moet aan een 2e bridge 1 dezer dagen. Dus wordt een verdeling maken en dan laat ik bridge 1 ook gelijk alles opschonen en stel alles opnieuw in. Dan probeer ik het weer zoals ik eigenlijk wil, kijken of het dan wel gaat lukken :-)
Nadeel van 2 bridges te gebruiken is dat je vanop afstand niet met 1 account aan beide bridges kan (bij mij lukt dat alleszins niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:56
JanBor schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:00:
[...]

Nadeel van 2 bridges te gebruiken is dat je vanop afstand niet met 1 account aan beide bridges kan (bij mij lukt dat alleszins niet).
Dat hoeft ook niet altijd. In bijvoorbeeld mijn situatie ga ik ongeveer de helft op een tweede bridge zetten. Deze bridge ga ik gebruiken voor de hal, overloop, wc en de buitenverlichting. Dit zijn ruimtes waarbij ik nooit iets via een app in of uit schakel, en dus hoef ik ook geen toegang van buitenaf te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
DarkFly schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:38:
Naast de eigen Hue app gebruik ik ook iConnectHue voor het instellen van meer geavanceerdere opties. Dit werkt erg goed en bijv. de dimmer switch is nu een stuk veelzijdiger.
Het enige waar ik tegenaan loop is het feit dat de scenes die ik heb ingesteld in de Hue app niet in iConnectHue zitten. Is er een manier om deze scene's wel in iConnectHue te krijgen, zonder deze opnieuw te moeten namaken in deze app?
Onder Settings staat als eerste "Show Hue app user scenes". Geen idee wat deze doet want ik heb geen scenes in de Hue app. Alles zit bij mij in iConnectHue. Maar dat is wat je zoekt m.i..

Have Fun Funske

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:35

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Thijsmans schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:50:
[...]
Ik ben vergevorderd met een Tweakblog hierover :) Teaser: koppelstukje gemaakt met 3d-printer.
@Cartman! Het heeft wat langer geduurd dan gepland, maar hierbij mijn ervaring met de Lutron Aurora!

Teaser:
Aurora in de Gamma

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
funske schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:47:
[...]

Onder Settings staat als eerste "Show Hue app user scenes". Geen idee wat deze doet want ik heb geen scenes in de Hue app. Alles zit bij mij in iConnectHue. Maar dat is wat je zoekt m.i..
Ik kan de scenes wel zien als ik bijv. lichten wil aanzetten, maar als ik bijv. een dimmer switch wil instellen, kan ik de scenes niet selecteren/gebruiken. En juist dat laatste wil ik dus juist wel ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
[...]

Wanneer je dat toch nodig hebt dan kan dat eenvoudig door via een VPN je telefoon met het thuisnetwerk te verbinden. Bij mij werkt dat uitstekend en voorkomt dat ik de bridge via het Hue account moet benaderen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
DarkFly schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:54:
[...]

Ik kan de scenes wel zien als ik bijv. lichten wil aanzetten, maar als ik bijv. een dimmer switch wil instellen, kan ik de scenes niet selecteren/gebruiken. En juist dat laatste wil ik dus juist wel ;-)
En als je de scenes die je wil hebben aanzet, daarna als nieuwe scene in iConnectHue opslaat en deze dan kiest? Het is maar een idee...... :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
funske schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:57:
[...]

En als je de scenes die je wil hebben aanzet, daarna als nieuwe scene in iConnectHue opslaat en deze dan kiest? Het is maar een idee...... :+
Tja, dan moet ik elke keer als een scene wordt aangepast dit ook in iConnectHue aanpassen. Het is een oplossing, maar wel een omslachtige. Ik wil gewoon dat iConnectHue de scenes uit de Hue app gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb 1 kamer waar mijn 'onstpannen' scene niet lijkt te kloppen. Dit is gebeurd na vervanging van een aantal white ambiance voor color. Vergeleken met andere kamers (waar ook color hangt) is het koud en kil licht maar wel op de 'juiste' licht sterkte. Voorheen klopte de warme 'kleur' wel.
Buiten de kamer opnieuw te maken is er zeker geen optie om die scene te resetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
DarkFly schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:00:
[...]

Tja, dan moet ik elke keer als een scene wordt aangepast dit ook in iConnectHue aanpassen. Het is een oplossing, maar wel een omslachtige. Ik wil gewoon dat iConnectHue de scenes uit de Hue app gebruikt :P
Als je nu alles (scenes, timers etc.) allemaal in iConnectHue stopt heb je de Hue app van Philips helemaal niet meer nodig en werkt alles als een trein!! De Hue app van Philips staat alleen maar op mijn iPhone / iPad om eventuele updates te installeren.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
funske schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:50:
[...]

Als je nu alles (scenes, timers etc.) allemaal in iConnectHue stopt heb je de Hue app van Philips helemaal niet meer nodig en werkt alles als een trein!! De Hue app van Philips staat alleen maar op mijn iPhone / iPad om eventuele updates te installeren.
Als ik de enige gebruiker was, dan was dat geen probleem. Er zijn meerdere gebruikers en die maken liever gebruik van de Hue app. iConnectHue is namelijk fantastisch voor complexere instellingen, maar de Hue app is makkelijker in gebruik en bovendien gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
__Erik__ schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:56:
[...]

Uhmmm, na een brainwave, gisteravond, heb ik het inderdaad voor elkaar:

De truc is om eerst in Hue Essentials de bewegingssensor te resetten (via de wizard) en pas daarna te configureren (ook via de wizard), dan werkt 't probleemloos _/-\o_

Als je direct de sensor configureert (via de wizard, dus niet eerst een reset), dan is er geen verschil met het instellen via de Hue app.

Wat ik ook wel vreemd vind is dat je de in Hue Essentials ingestelde waarden niet terug ziet in de Hue app? Daar lijkt de via Hue Essentials ingestelde sensor nog niet geconfigureerd... Die instellingen zouden toch op de bridge moeten zijn opgeslagen? 8)7
Ja klopt, Essentials schrijft het kennelijk anders weg (herkennen het van elkaar niet). Maar feit blijft dat het daarmee prima werkt en dat je ook nog eens meerdere keuze mogelijkheden hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
[...]

Hue raad ook aan om voor elke bridge een apart account aan te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Gaaf man, mooi resultaat! Leuk dat je ook een verwijzing naar m'n post erbij gezet hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeedebee
Korte vraag: weet iemand of de Senic Gira FoH schakelaar (compatible met systeem 55) ook in de Jung AS500 serie pas (ook 55 afmeting)?

Dat lijkt me dan een betere oplossing dat het zelf maken van een ombouw. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-09 09:30
Hey allemaal!

Ons idee is om een koof van in totaal 10 meter aan het plafond te gaan maken in een hoekvorm.

Daarin willen we dan graag een stuk of 10 of 11 inbouwspots van Philips hue.
Bijv de milliskin of alleen de lampjes van hue in een andere houder.

Is het mogelijk om al die spotjes los van elkaar te dimmen?
Dit omdat we bijv het deel boven de bank en achterin dr kamer anders willen kunnen instellen qua warmte en felheid dan andere delen.

Graag hoor ik of dit mogelijk is en hoe je dit dan het handigste kan doen voor wat betreft de installatie. Bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
Luuk9 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 18:44:
Hey allemaal!

Ons idee is om een koof van in totaal 10 meter aan het plafond te gaan maken in een hoekvorm.

Daarin willen we dan graag een stuk of 10 of 11 inbouwspots van Philips hue.
Bijv de milliskin of alleen de lampjes van hue in een andere houder.

Is het mogelijk om al die spotjes los van elkaar te dimmen?
Dit omdat we bijv het deel boven de bank en achterin dr kamer anders willen kunnen instellen qua warmte en felheid dan andere delen.

Graag hoor ik of dit mogelijk is en hoe je dit dan het handigste kan doen voor wat betreft de installatie. Bedankt! :)
Philips Hue lampen kan je allemaal los van elkaar dimmen en schakelen in de Hue app of een alternatieve app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-09 09:30
Birdy D schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 18:49:
[...]

Philips Hue lampen kan je allemaal los van elkaar dimmen en schakelen in de Hue app of een alternatieve app.
Bedankt!

Ook mogelijk om ze per een aantal op hetzelfde schema te zetten?
Dus dat standaard 3 bijv feller staan?

Hier mensen met ervaring met die milliskin of kopen jullie dan liever andere houders met die gu10 leds van Philips hue erin?
Bedankt zo! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
Luuk9 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:00:
[...]

Bedankt!

Hier mensen met ervaring met die milliskin of kopen jullie dan liever andere houders met die gu10 leds van Philips hue erin?
Jazeker, je kan zelf scenes maken hoe jij het wil hebben :-) Heb zelf nergens spotjes dus wat dat betreft kan ik je helaas niet helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Luuk9 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:00:
[...]

Bedankt!

Ik heb 3 spots in een erker en 2 in het toilet, gebruik houders van pretmetled.nl, model Lars, vanwege de stelbaarheid en geringe benodigde inbouwdiepte, daar zitten bij mij innr gu10 rs225 lampen in (via Amazon.de), ben er erg tevreden over 🤘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
DarkFly schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:10:
[...]

Als ik de enige gebruiker was, dan was dat geen probleem. Er zijn meerdere gebruikers en die maken liever gebruik van de Hue app.
Hebben zij wel eens gezien hoe gemakkelijk het werken met de widget van iConnectHue is? Volledig aan te passen aan ieders wensen.

En nee, ik heb geen aandelen in iConnectHue :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
En als men Android heeft ipv Apple...............dan houd alles op en dus geen IConnectHue

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
funske schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:31:
[...]

Hebben zij wel eens gezien hoe gemakkelijk het werken met de widget van iConnectHue is? Volledig aan te passen aan ieders wensen.

En nee, ik heb geen aandelen in iConnectHue :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
boyhenkie schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:41:
En als men Android heeft ipv Apple...............dan houd alles op en dus geen IConnectHue
[...]
Dit dus en het kost weer extra geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
DarkFly schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 16:03:
[...]

Dit dus en het kost weer extra geld.
Je hebt zelf aangegeven dat je iConnectHue al gebruikte?!?
Je had ook meteen aan kunnen geven dat die anderen gebruikers Android hebben, dan had ik verder geen moeite hoeven te doen om je te helpen. Ik weet namelijk niets van Android.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
funske schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 17:50:
[...]

Je hebt zelf aangegeven dat je iConnectHue al gebruikte?!?
Je had ook meteen aan kunnen geven dat die anderen gebruikers Android hebben, dan had ik verder geen moeite hoeven te doen om je te helpen. Ik weet namelijk niets van Android.
Mijn vraag ging over de scènes en niet over andere gebruikers. Maar heb nu de scènes wel volgens je advies gekopieerd. Het blijft alleen vervelend dat ik bij aanpassingen dat zowel in Hue app, als in iConnectHue moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbastiaansen
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-03-2024
Wat gebeurt er als je lampen in een normale fitting zet en de uit aan knop gebruikt ?
Kan ik dan de lichtsterkte en kleur instellen en onthouden de lampen dat ? Of gaat hij dan altijd terug naar een default setting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Bij Philips Hue lampen kun je dat via de app instellen, mogelijk moeten je lampen eerst nog een update daarvoor krijgen. Met lampen van andere merken lukt dat niet via een Hue bridge.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:10

mayhem

Ik ben e.e.a. aan het inventariseren voor het toevoegen van wat zigbee dimmer modules (zulke) achter de huidige normale schakelaars. Wat me nog niet duidelijk is: moet elke dimmermodule fysiek aangesloten worden aan een pulsdrukker/schakelaar, of kan een dimmermodule ook bediend worden met een pulsdrukker op afstand (dus zonder fysieke aansluiting?

Wat ik wil (het meest ideale) is een dubbele pulsdrukker, waarbij 1 wipper de daarachter geplaatste dimmermodule bediend, en de andere wipper een dimmermodule die in een plafonddoos zit bij een andere lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:45
Ik zoek naar een inbouw schakelaar die direct te koppelen is met de Hue Bridge óf met Home Assistant als dat goedkoper is. Nu kom ik na een Google tocht eigenlijk alleen maar uit op schakelaars van 40 euro of duurder, terwijl er KaKu schakelaars beschikbaar zijn voor ~15-20 euro. Is dit prijsverschil echt zo hoog of zoek ik op verkeerde plekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Hopelijk is hier iemand die ervaring heeft met een beperkte inbouwdiepte voor de spots.

Ik zoek namelijk een kantelbare inbouwspot waarin een HUE White Ambiance lamp past. Ik heb slechts 8cm tussen de (betonnen) plafondplaat en de bovenkant gipsplaat. Met gipsplaat meegerekend dus 9cm. Helaas zie ik bij de Philips spots dat ze allemaal 10cm inbouwdiepte nodig hebben. Een Lumiance ivm een HUE White Ambiance lampje, heeft die minder diepte nodig? Of zijn er andere alternatieven?

inbouwspot

edit:

ik heb gekozen voor de Inset Trend 75 Swing INSET TREND 75 SW ES50 BA EX-LMP 3083510
Volgens de verkoper kan ik deze dmv alleen de fitting aan te sluiten makkelijk kwijt. Vandeweek even mee aan de slag zodra ze binnen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door M.v.Veelen op 26-01-2020 13:33 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AK74
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-09 18:20
Zie:

https://www.rietveldlicht...inium-metaal-wit-mat-rond

Minimale inbouwmaat 70 mm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazy4me
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 12:30
Hoe koppel je 8 Philips Hue GU10 white ambiance lampen die via bluetooth werken aan een Philips Hue dimmer switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

eazy4me schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:47:
Hoe koppel je 8 Philips Hue GU10 white ambiance lampen die via bluetooth werken aan een Philips Hue dimmer switch?
Niet via BT, dat kan alleen via touchlink als je geen bridge hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
eazy4me schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:47:
Gewoon een Bridge kopen. En anders gewoon op yt kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazy4me
dragon2 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:02:
[...]

Gewoon een Bridge kopen. En anders gewoon op yt kijken?
Dit trucje heb ik geprobeerd, maar werkt niet bij mijn bluetooth lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Zantingh
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05-2021
Via Bluetooth zijn de lampen alleen via de app te bedienen. Wil je accessoires gebruiken dan heb je toch een bridge nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazy4me
Marcel Zantingh schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:25:
Via Bluetooth zijn de lampen alleen via de app te bedienen. Wil je accessoires gebruiken dan heb je toch een bridge nodig.
Oke, ik heb een bridge. Die staat beneden. Mijn bluetooth hue lampen hangen op zolder. Helaas kan mijn bridge de lampen niet vinden. Wifi heb ik tot op zolder met vol bereik. Hoe kan het zijn dat hij ze niet herkent? Afstand van bridge tot lampen? Zo ja hoe kan ik dit beste op te lossen, zonder de bridge te verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31
Meer lampen toevoegen dichter bij de bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:40
eazy4me schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:59:
[...]

Oke, ik heb een bridge. Die staat beneden. Mijn bluetooth hue lampen hangen op zolder. Helaas kan mijn bridge de lampen niet vinden. Wifi heb ik tot op zolder met vol bereik. Hoe kan het zijn dat hij ze niet herkent? Afstand van bridge tot lampen? Zo ja hoe kan ik dit beste op te lossen, zonder de bridge te verhuizen?
De Hue lampen maken een mesh netwerk aan. Als je dus op de eerste verdieping een lamp hangt is het goed mogelijk dat de lampen op zolder wel verbinding kunnen maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
eazy4me schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:59:
[...]

1 lamp op de overloop? Het is een mesh-netwerk, dus met de lamp op de overloop zou je dan misschien wel beter bereik hebben.

Oh laat maar, er was al op gereageerd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Incolumis op 26-01-2020 20:19 ]

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazy4me
Thanks voor de antwoorden. Gaan we dat doen! Lamp op de overloop it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
eazy4me schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:33:
Thanks voor de antwoorden. Gaan we dat doen! Lamp op de overloop it is!
Deze moet je dan natuurlijk nooit meer met een conventionele schakelaar schakelen he... dan ben je je "versterker" ook kwijt. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
Yep. Het Zigbee bereik heeft niet met je wifi, noch met bluetooth te maken. De Bridge maakt een eigen netwerk aan, dat inderdaad van lamp naar lamp wordt doorgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
mayhem schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:25:
Ik ben e.e.a. aan het inventariseren voor het toevoegen van wat zigbee dimmer modules (zulke) achter de huidige normale schakelaars. Wat me nog niet duidelijk is: moet elke dimmermodule fysiek aangesloten worden aan een pulsdrukker/schakelaar, of kan een dimmermodule ook bediend worden met een pulsdrukker op afstand (dus zonder fysieke aansluiting?

Wat ik wil (het meest ideale) is een dubbele pulsdrukker, waarbij 1 wipper de daarachter geplaatste dimmermodule bediend, en de andere wipper een dimmermodule die in een plafonddoos zit bij een andere lamp.
Deze dimmermodules kun je aansturen middels een lokale pulsdrukker, of bijvoorbeeld via een Friends Of HUE (FoH) draadloze schakelaar, HUE dimmer, of HUE Smart Button, etc. De dimmermodule wordt in de HUE app als een dimbare 1 kleur lamp gevonden en kun je daardoor besturen zoals je een HUE lamp bestuurt.

Je kunt prima een 1 dubbele pulsdrukker gebruiken om 2 dimmermodules aan te sturen. Let er dan wel op dat beiden dimmermodules op dezelfde zekeringroep van de woning zitten, anders koppel je onbedoeld 2 soorten fasen/groepen aan elkaar in de inbouwdoos.
Zou je toch 2 verschillende groepen hebben dan kun je een dubbel wissel of dubbel maak pulsdrukker nemen met 2 losse P contacten c.q. aparte fase aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:10

mayhem

Dankje!
Net ook even met leverancier gebeld, en het kwartje viel (bij mij).
Met bijv een dubbele pulsdrukker de een lamp aansturen via module achter de schakelaar, en de andere met module bij de lamp, zolang als daar maar blauw/bruin naartoe gaat. Als er een kleur mist kan ik die natuurlijk gewoon bijtrekken.
Theo74 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:38:
[...]

Deze dimmermodules kun je aansturen middels een lokale pulsdrukker, of bijvoorbeeld via een Friends Of HUE (FoH) draadloze schakelaar, HUE dimmer, of HUE Smart Button, etc. De dimmermodule wordt in de HUE app als een dimbare 1 kleur lamp gevonden en kun je daardoor besturen zoals je een HUE lamp bestuurt.

Je kunt prima een 1 dubbele pulsdrukker gebruiken om 2 dimmermodules aan te sturen. Let er dan wel op dat beiden dimmermodules op dezelfde zekeringroep van de woning zitten, anders koppel je onbedoeld 2 soorten fasen/groepen aan elkaar in de inbouwdoos.
Zou je toch 2 verschillende groepen hebben dan kun je een dubbel wissel of dubbel maak pulsdrukker nemen met 2 losse P contacten c.q. aparte fase aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
-Casper schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:48:
Ik zoek naar een inbouw schakelaar die direct te koppelen is met de Hue Bridge óf met Home Assistant als dat goedkoper is. Nu kom ik na een Google tocht eigenlijk alleen maar uit op schakelaars van 40 euro of duurder, terwijl er KaKu schakelaars beschikbaar zijn voor ~15-20 euro. Is dit prijsverschil echt zo hoog of zoek ik op verkeerde plekken?
Echte HUE inbouwschakelaars, zoals de Friends Of HUE (FoH) serie zijn inderdaad prijzig. Soms zijn er aanbiedingen wat een tientje kan schelen maar KaKu prijzen zullen het nooit worden. Immers is Kaku toch net even andere (budget) materie met beperktere toepassingen. Alle waar naar zijn geld.

Je kunt een HUE Dimmer, of HUE Smart Button van €19,95 overwegen. Of een Zigbee/HUE compatible schakelaar van bijvoorbeeld deze winkel maar vaak zit je dan ook tegen de FoH schakelaarprijzen aan.

Een andere optie zijn de Tradfri Zigbee producten van Ikea die ook grotendeels met de HUE Bridge werken.
Zowel binnen dit forum als via Google vind je voldoende informatie en YouTube tutorials hoe dit functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
M.v.Veelen schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:51:
Hopelijk is hier iemand die ervaring heeft met een beperkte inbouwdiepte voor de spots.

Ik zoek namelijk een kantelbare inbouwspot waarin een HUE White Ambiance lamp past. Ik heb slechts 8cm tussen de (betonnen) plafondplaat en de bovenkant gipsplaat. Met gipsplaat meegerekend dus 9cm. Helaas zie ik bij de Philips spots dat ze allemaal 10cm inbouwdiepte nodig hebben. Een Lumiance ivm een HUE White Ambiance lampje, heeft die minder diepte nodig? Of zijn er andere alternatieven?

[Afbeelding: inbouwspot]

edit:

ik heb gekozen voor de Inset Trend 75 Swing INSET TREND 75 SW ES50 BA EX-LMP 3083510
Volgens de verkoper kan ik deze dmv alleen de fitting aan te sluiten makkelijk kwijt. Vandeweek even mee aan de slag zodra ze binnen zijn.
De kneep zit hem in de diepte van de HUE spot plus de ceramische GU10 fitting met aansluitdraad. Bij elkaar geeft dit een bepaalde hoogte c.q. inbouwdiepte die je minimaal moet hebben om in het plafond te passen. En daarbij moet je ook rekening houden met het nog eventueel kunnen kantelen van de spot. Want als de diepte erg krap is en de fitting van de HUE spot komt tegen het plafond dan lukt kantelen niet meer.

Mocht de inbouwdiepte echt een probleem worden dan kun je opzoek gaan naar inbouw spotringen welke iets uit het plafond steken waardoor de HUE spot ook iets uit het plafond komt en daardoor minder diep in het plafond steekt. Een idee zoals op deze website wordt verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
mayhem schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:40:
Dankje!
Net ook even met leverancier gebeld, en het kwartje viel (bij mij).
Met bijv een dubbele pulsdrukker de een lamp aansturen via module achter de schakelaar, en de andere met module bij de lamp, zolang als daar maar blauw/bruin naartoe gaat. Als er een kleur mist kan ik die natuurlijk gewoon bijtrekken.
[...]
Helemaal waar. De dimmermodules hebben ten alle tijden fase plus nul (bruin plus blauw) nodig en de losse pulsdrukker is een optie. Omdat je immers ook via de app of een HUE draadloze schakelaar/dimmer kunt werken.
Zo kun je de dimmermodules ook inbouwen in een armatuur, of in de plafondrozet van een armatuur. Continue spanning op de dimmermodule en schakelen/dimmen naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Ik heb een gek probleem.

Ik heb een Synology nas, en een samsung tv die via een het netwerk met elkaar verbonden zijn, via een managed switch van tp-link, films streamen werkte perfect.

Sinds kort heb ik een paar slimme buitenlampen die ik wou gaan bedienen via de Philips Hue bridge,ook dat werkt in eerste instantie goed.

Nu kom ik er achter dat als de Hue via de switch met het netwerk verbonden is mijn TV de nas niet meer ziet, als ik dan wat UTP kabeltjes in en uit plug komt de Nas uiteindelijk wel weer tevoorschijn maar als de TV uit is geweest is de Nas weer weg.

Als ik de Kabel van de Hue uit de switch haal kan ik de nas weer gewoon benaderen op de TV

Het zou fijn zijn als alle twee gewoon werken, en niet dat ik elke keer met kabeltjes aan de gang moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:16
IP conflict? Even de boel herstarten zodat je IPs opnieuw uitgedeeld worden en/of IPs binden aan de apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:54

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

M.v.Veelen schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:51:

[Afbeelding: inbouwspot]

edit:

80mm betongatenboor even een stukje dieper maken? Kan je gratis huren bij de Bauhaus.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
NeFoRcE schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:52:
[...]

80mm betongatenboor even een stukje dieper maken? Kan je gratis huren bij de Bauhaus.
Een gatenboor van 40-50mm zou al voldoende zijn maar ik kan je vertellen dat het nadien uithakken van dit stukje ingeboorde beton best een zware klus kan zijn, boven je hoofd en zonder het gips te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Het lijkt me veel makkelijker om een ondiepe dimbare 230v led spot te kopen en deze met een zigbee dimmer aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazy4me
Xander schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:40:
[...]

Deze moet je dan natuurlijk nooit meer met een conventionele schakelaar schakelen he... dan ben je je "versterker" ook kwijt. ;)
Haha ik weet hoe Hue werkt ;) Ik was alleen nog niet bekend met de bluetooth variant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
eazy4me schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:09:
[...]

Haha ik weet hoe Hue werkt ;) Ik was alleen nog niet bekend met de bluetooth variant. :)
Bluetooth Hue lampen hebben ook gewoon Zigbee aan boord. Als je ze met de Hub gebruikt gaat dat met Zigbee. Bluetooth wordt dus verder nergens voor gebruikt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:10
Ik heb vorige week 2 Smart Buttons aangeschaft en dat werkt super. Alleen past het natuurlijk niet in mijn Berker schakelmateriaal. Nu dacht ik: als ik nu gewoon een blindplaat koop en daar een gat van 38 mm uit haal, kan daar de smart button door heen. Met een magneet erachter, is dit hetzelfde concept als de Hue original. Zijn er mensen die dit al gedaan hebben?

De grootste ergernis die ik nu heb met mij Hue verzameling is dat ik zometeen overal lege schakeldozen heb op de muur met blindplaten, daarom dus op zoek naar een logische invulling daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:25
Je kan die Button toch gewoon op een blindplaat plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

B-Force schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:49:
Nu dacht ik: als ik nu gewoon een blindplaat koop en daar een gat van 38 mm uit haal, kan daar de smart button door heen. Met een magneet erachter, is dit hetzelfde concept als de Hue original. Zijn er mensen die dit al gedaan hebben?
Ja ik heb een paar GIRA blindplaten, heb daar een stuk hour achter geplakt en een gat in geboord zodat de knop (met het meegeleverde plak plaatje) iets verzonken is, net iets meer als bij de standaard plaat die er bij zit. Je kan de knop nu net ff minder makkelijk er af stoten.
De grootste ergernis die ik nu heb met mij Hue verzameling is dat ik zometeen overal lege schakeldozen heb op de muur met blindplaten, daarom dus op zoek naar een logische invulling daarvoor.
Van de meeste heb ik een stopcontact gemaakt en anderen heb ik 'dicht' gesmeerd (moest toch opnieuw stuken), die kan ik altijd weer netjes open maken mocht dat nodig zijn. In mijn hele woonkamer+keuken heb ik nu in totaal nog maar 2 schakelaars (FoH 'versteckdoze').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeedebee
Jeedebee schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:34:
Korte vraag: weet iemand of de Senic Gira FoH schakelaar (compatible met systeem 55) ook in de Jung AS500 serie pas (ook 55 afmeting)?

Dat lijkt me dan een betere oplossing dat het zelf maken van een ombouw. Dank!
Kleine bump. Iemand die dit weet toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Jeedebee schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:22:
[...]
Kleine bump. Iemand die dit weet toevallig?
Heb net een Jung schakelaar met AS500 wipper in een Gira Systeem-55 raam geprakt en past prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

Goeiedag,
Ik zit te twijvelen tussen deze 2 starterkits van Philips.
Hebben jullie een idee wat het verschil is tussen de volgende 2 producten:
https://www.bol.com/nl/p/...8/#product_specifications
https://www.bol.com/nl/p/...etooth/9200000126702490/#

Alvast bedankt ;-)

[ Voor 51% gewijzigd door Luuk2015 op 28-01-2020 17:18 . Reden: Product link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-09 09:48
Luuk2015 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:17:
Goeiedag,
Ik zit te twijvelen tussen deze 2 starterkits van Philips.
Hebben jullie een idee wat het verschil is tussen de volgende 2 producten:
https://www.bol.com/nl/p/...8/#product_specifications
https://www.bol.com/nl/p/...etooth/9200000126702490/#

Alvast bedankt ;-)
De 2e is goedkoper :)
Daarnaast bevat ie ook lampen die bluetooth ondersteunen, maar dat gebruiker je vermoedeijk niet, want er zit niet voor niks een bridge bij.

- NAC Breda -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
B-Force schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:49:
Ik heb vorige week 2 Smart Buttons aangeschaft en dat werkt super. Alleen past het natuurlijk niet in mijn Berker schakelmateriaal. Nu dacht ik: als ik nu gewoon een blindplaat koop en daar een gat van 38 mm uit haal, kan daar de smart button door heen. Met een magneet erachter, is dit hetzelfde concept als de Hue original. Zijn er mensen die dit al gedaan hebben?

Die Smart button staat ook heel aardig in een ongeaard stopcontact en de magneet is sterk genoeg om zo te blijven hangen. Ik heb op mijn slaapkamers de schakelaar vervangen voor een stopcontact, op 1 kamer niet eens aangesloten. De andere wel, en als het stopcontact nodig is voor de stofzuiger of zo, kan ik eenvoudig even de button er uit pakken.

Het werkt zelfs beter dan op de originele plaat, want je kunt nu niet meer teveel vanuit de zijkant drukken, of de button er per ongeluk af duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 23:41
Weet iemand toevallig eltako (o.i.d.) enocean schakelaars die passen bij een Jung AS500 serie creme-wit.
Zo'n beetje alles wat ik tegenkom is of wit of glanzend wit.
Wil toch mijn schakelaars een beetje uniform houden en wil eigenlijk ook niet gelijk alles, elk raamwerk vervangen voor de kleur. Ideeen?

Overigens, een stapje verder, weet iemand nog een adres waar je de losse onderdelen (wipper en houder) voor deze Jung serie kan vinden (dus zonder enocean)

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 09:24
Ik heb een dwarsliggende motion sensor. Deze heeft altijd goed gewerkt, maar ik heb nieuwe lampen toegevoegd en sindsdien is die sensor bonkers. Hij lijkt het normaal te doen, maar als de lampen dan na de ingestelde tijd weer uit gaan, dan werkt de sensor daarna een tijdje niet meer.

Zolang de lampen nog branden is er niks aan de hand, als ze zwak gaan branden en je beweegt gaan ze weer fel branden. Maar als de lampen eenmaal uit zijn lijkt de sensor het tijdelijk niet te doen. Als ik 10 minuten later terugkom doet ie het wel weer.

Het gekke is dat in de Hue app wel wordt aangegeven dat de sensor beweging heeft gedetecteerd. Dus hij detecteert wel beweging, alleen de lampen gaan niet aan. Na een tijdje lost de situatie zich weer op, maar dat is niet echt handig in een keuken, daar heb je gewoon licht nodig 100% van de keren dat je binnenloopt en ook meteen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:12
PhilipsFan schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 01:33:
Ik heb een dwarsliggende motion sensor. Deze heeft altijd goed gewerkt, maar ik heb nieuwe lampen toegevoegd en sindsdien is die sensor bonkers. Hij lijkt het normaal te doen, maar als de lampen dan na de ingestelde tijd weer uit gaan, dan werkt de sensor daarna een tijdje niet meer.

Zolang de lampen nog branden is er niks aan de hand, als ze zwak gaan branden en je beweegt gaan ze weer fel branden. Maar als de lampen eenmaal uit zijn lijkt de sensor het tijdelijk niet te doen. Als ik 10 minuten later terugkom doet ie het wel weer.

Het gekke is dat in de Hue app wel wordt aangegeven dat de sensor beweging heeft gedetecteerd. Dus hij detecteert wel beweging, alleen de lampen gaan niet aan. Na een tijdje lost de situatie zich weer op, maar dat is niet echt handig in een keuken, daar heb je gewoon licht nodig 100% van de keren dat je binnenloopt en ook meteen.

Iemand een idee?
Dit probleem ervaar ik ook maar dan in de gang. Het is een gang zonder daglicht en je verwacht dat als je erin loopt hier het licht aan gaat. Soms gaan ze pas aan als ik een kamer in loop en ik ondertussen tegen de muur ben gelopen.

Ben benieuwd of er zoals bovenstaand iemand ervaring mee heeft dus ik volg dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:39
Sinds een paar weken heb ik het zelfde met een motion sensor op de overloop. Als de verlichting eenmaal aan is geweest en weer uitgaat, gaat hij niet meer aan bij beweging, maar de sensor registreert wel beweging volgens de Hue app.

Heb de Bridge al een factory reset gegeven maar hielp niks. Ik denk dat het bij mij komt omdat mijn Bridge 'Vol' zit. Heb inmiddels meer dan 50 lampen in en om het huis en denk dat de bridge volloopt. Ik ben voornemens om binnenkort een 2e bridge aan te schaffen. Dan maak ik de verdeling binnen/buiten over beide bridges en hoop dat het dan beter gaat.

Hebben jullie ook toevallig een redelijk 'volle' bridge wat aan dit probleem ten grondslag zou kunnen liggen?

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:07

charrel

Cortisol4life..

Ik ervaar hetzelfde met 1 sensor in de gang, lag volgens mij aan de laatste update. Soms gaat ie wel aan, soms niet. Overdag gaat ie ook aan terwijl er genoeg dag licht is. In de avond na 1x aan doet ie het pas weer na een minuut of 2 voordat ie weer aan gaat. Inderdaad al gereset, dat hielp niks. Heb 63 dingen op de bridge, dat moet volgens mij geen probleem zijn. Die limiet van 50 geldt niet meer.
Pagina: 1 ... 77 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic