[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.248 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:44
Klopt, maar dat pakt een stuk duurder uit, want dan moet ik ook de stopcontacten vervangen. En er zaten eerst Marmitek X10 dimmers en die waren nou ook niet echt stijlvol.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:13
Afgelopen week een hele smak hue verlichting gekocht waaronder 4 white en color lampen. 3 zaten bijelkaar in 1 set v3 Lampe. en 1 losse lamp v4? Bluetooth.

2 van deze lampen hangen langs elkaar bij de eettafel. Daar viel het mij op dat als ik de lampen helemaal dim op 1% dat de ene lamp meer dimt dan de andere.

Blijkt dat de Bluetooth versie net wat meer dimt. Nu heb ik deze gewisseld met 1 lamp zodat er nu 2 lampen van dezelfde set langs elkaar hangen. Nu dimmen ze beide even veel maar blijkt dat in de meest gedimde stand er een tint verschil tussen de lampen zit..

En ja de lampen staan in de app op precies dezelfde kleurtint.

Is dit normaal of heb ik gewoon pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:06
schumi1986 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:52:
Afgelopen week een hele smak hue verlichting gekocht waaronder 4 white en color lampen. 3 zaten bijelkaar in 1 set v3 Lampe. en 1 losse lamp v4? Bluetooth.

2 van deze lampen hangen langs elkaar bij de eettafel. Daar viel het mij op dat als ik de lampen helemaal dim op 1% dat de ene lamp meer dimt dan de andere.

Blijkt dat de Bluetooth versie net wat meer dimt. Nu heb ik deze gewisseld met 1 lamp zodat er nu 2 lampen van dezelfde set langs elkaar hangen. Nu dimmen ze beide even veel maar blijkt dat in de meest gedimde stand er een tint verschil tussen de lampen zit..

En ja de lampen staan in de app op precies dezelfde kleurtint.

Is dit normaal of heb ik gewoon pech?
Dit is meest mogelijk de oorzaak van twee dezelfde typen HUE ledlampen maar uit een verschillende productiebatch. De techniek achter ledverlichting, de led zelf, kent per productiebatch een marge in kleurwaarden, dat is altijd al zo geweest, met tal van soorten ledverlichting en is lastig te voorkomen.
In de basis is het de chip van de led die van een zgn. wafer afkomt. Een wafer bevat meerdere dezelfde chips die precies gelijk zijn. Maar wafers onderling kunnen verschillen hebben. Enfin, einde achtergrondinfo.

Je kunt beiden lampen terugsturen aan HUE, met de mededeling dat er kleurverschil in zit. Of je hiervoor 2 nieuwe lampen terug kunt krijgen uit dezelfde productiebatch. Meestmogelijk is je probleem dan verholpen.
Of je moet terug naar de winkel en daar de lampen omruilen voor 2 nieuwe, in de hoop dat deze ook uit een zelfde productiebatch komen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Theo74 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:29:
[...]

Dit is meest mogelijk de oorzaak van twee dezelfde typen HUE ledlampen maar uit een verschillende productiebatch. De techniek achter ledverlichting, de led zelf, kent per productiebatch een marge in kleurwaarden, dat is altijd al zo geweest, met tal van soorten ledverlichting en is lastig te voorkomen.
In de basis is het de chip van de led die van een zgn. wafer afkomt. Een wafer bevat meerdere dezelfde chips die precies gelijk zijn. Maar wafers onderling kunnen verschillen hebben. Enfin, einde achtergrondinfo.

Je kunt beiden lampen terugsturen aan HUE, met de mededeling dat er kleurverschil in zit. Of je hiervoor 2 nieuwe lampen terug kunt krijgen uit dezelfde productiebatch. Meestmogelijk is je probleem dan verholpen.
Of je moet terug naar de winkel en daar de lampen omruilen voor 2 nieuwe, in de hoop dat deze ook uit een zelfde productiebatch komen.
Bedankt voor je duidelijke uitleg!

Uiteindelijk heb ik de lampen doorgewisseld en heb er nu 2 langs elkaar hangen die niet van kleur verschillen.

De andere lampen hangen niet langs elkaar dus daar ga ik mij niet aan ergeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@ambi1961 @Birdy D @DukeBox @boyhenkie @patrickt35
Check even de topicwarning over aanbiedingen en prijzen... thanks :)

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 16-01-2020 12:03 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Theo74 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:44:
[...]

Ik heb al een paar keer een soortgelijk probleem gehad en ook een kennis van mij: Na een update van de Bridge zijn de Aangepaste Routines van slag, wat met een uit/aan c.q. herstart actie van de Bridge niet verdwijnt,

Ik zou eerst even een mailtje sturen aan Support.PhilipsLightingBenelux@signify.com met daarin de gegevens van je Bridge zoals mac adres, etc. (Zie app). Hiermee kunnen ze op afstand in jouw Bridge kijken, aan de hand van je vraag waarom jouw HUE set na de firmware update ineens minder goed werkt.
(Kan gewoon in het Nederlands geschreven, Benelux support heeft Nederlandse medewerkers.)

De enige optie die HUE support anders (standaard) zal geven, is om een clean install (Bridge "Opruimen" in de app) te doen en alles opnieuw te programmeren. Persoonlijk vind ik dit een keer niet erg maar zeker met de nodige programmeringen ben je hier een keer klaar mee. Lampen en accesoires hoef je overigens niet opnieuw aan te melden, die onthoud de Bridge wel bij een "Opruimen" actie.
ik heb er even 24 uur niet naar gekeken, het reageerde afgelopen 24 uur ook wel weer goed

nu kijk ik onder software update en ik zie dat de bridge toch gisteren is geupdate naar 1935144040 :-)

alles draait weer als een zonnetje zonder dat ik iets gedaan heb

BarryMel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo74
barrymel schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:04:
[...]

ik heb er even 24 uur niet naar gekeken, het reageerde afgelopen 24 uur ook wel weer goed

nu kijk ik onder software update en ik zie dat de bridge toch gisteren is geupdate naar 1935144040 :-)

alles draait weer als een zonnetje zonder dat ik iets gedaan heb
Mogelijk was de Bridge bezig met een update of het verwerken er van. Iets wat in mijn beleving soms tergend lang kan duren. Helaas is er verder geen mogelijkheid om middels de app of Mijn HUE online in de Bridge de activiteiten te zien.
Zelf heb ik toen 2-3 dagen niets gedaan tot ik mij begon te irriteren over licht wat 's morgens c.q. 's avonds nog niet aanstond. Of dat ik uit het gezin hoorde dat er 's nachts nog licht brandde. Daarom toen de Bridge een "Opruimen" actie gegeven en alle Aangepaste Routines opnieuw er ingezet. Sinds dien loopt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 15:24
Ik weet niet of dat deze vraag hier wel eens is gesteld...

Ik draai al ‘n paar jaar met Philips Hue (1 bridge) in de loop van de tijd is het aantal lampen en schakelaars behoorlijk in aantal toegenomen.
Ik merk dat heel af en toe er in de aansturing/routine weleens wat word overgeslagen/vergeten.

Nu heb ik een ‘schone/nieuwe’ bridge liggen welke ik al reeds heb aangemeld via de app maar hoe kan ik ‘simpel’ lampen/schakelaars of kamers van de ene/oude bridge naar die nieuwe bridge overzetten ,is dit ‘simpel’ mogelijk met de hue app?
Of moet ik mijn bestaande lampen ed die al op de oude bridge zijn aangemeld weer opnieuw aanmelden op de nieuwe bridge zoals je dit doet met een nieuwe lamp/schakelaar?

9kW Nefit Enviline,17x Yingli Solar 245Wp panelen.(4085Wp) / 17x Enphase 215 Micro-inverters / Envoy Enlighten Communicatie Gateway,Tonzon vloerisolatie,Schlüter®-BEKOTEC-THERM Vloerverwarming,Panasonic climatcontrole, Nefit HR107,Vera domotica,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
De smart button is na enkele dagen niet leverbaar te zijn geweest weer voor €19,95 te bestellen bij Meethue.com

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:05
Hoeveel devices hebben jullie in totaal? Ik heb nu 61 devices op 1 bridge werken.
- 40 lampen inclusief 2 ledstrips
- 6 sensoren
- 3 tap switches
- 3 dimmer swithes
- 1 smart button
- 2 smart plugs Hue
- 6 Osram smart plugs

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:56
papaleo schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:07:

Ik draai al ‘n paar jaar met Philips Hue (1 bridge) in de loop van de tijd is het aantal lampen en schakelaars behoorlijk in aantal toegenomen.
Ik merk dat heel af en toe er in de aansturing/routine weleens wat word overgeslagen/vergeten.

Nu heb ik een ‘schone/nieuwe’ bridge liggen welke ik al reeds heb aangemeld via de app maar hoe kan ik ‘simpel’ lampen/schakelaars of kamers van de ene/oude bridge naar die nieuwe bridge overzetten ,is dit ‘simpel’ mogelijk met de hue app?
Of moet ik mijn bestaande lampen ed die al op de oude bridge zijn aangemeld weer opnieuw aanmelden op de nieuwe bridge zoals je dit doet met een nieuwe lamp/schakelaar?
Ja, dit wil ik ook weten, want:
tzeunis schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 00:20:
Hoeveel devices hebben jullie in totaal? Ik heb nu 61 devices op 1 bridge werken.
- 40 lampen inclusief 2 ledstrips
- 6 sensoren
- 3 tap switches
- 3 dimmer swithes
- 1 smart button
- 2 smart plugs Hue
- 6 Osram smart plugs
Tot nu toe:
45 lampen
6 sensoren
8 dimmer switches
1 tap
1 smart button
3 osram smart plugs

Totaal nu dus 64 op 1 bridge. De tweede ligt wel al klaar, maar zie er een beetje tegenop om kamers te verwijderen en op de nieuwe toe te voegen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ik heb het volgende op de bridge:
- 22 lampen (wordt 27)
- 7 motion sensoren (komt nog 1 buitensensor bij voor meting licht, ipv de zonsopkomst/zonsondergang)
- 1 Dimmer switch
- 6 Smart Buttons
- 4 Smart Plugs (INNR SP120)

Qua accessoires en lampen valt het aantal wel mee, maar de Smart Buttons nemen al minimaal 12 regels in waardoor het hard gaat met de regels. Ik heb er nu geloof ik zo'n 212 dus loop al hard richting de beperking van het aantal regels aan (250).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Ik merk soms dat bepaalde automatisering gemist wordt of dat de osram plug onbereikbaar is.

Ik wilde de onderverdeling maken tussen binnen en buiten. Heb buiten alleen al 15 lampen hangen en daar komen er na het opknappen van de tuin zeker nog 5 bij. Maar ik lees dat de accessoires de meeste regels in gebruik nemen en dan kan ik beter begane grond en eerste en tweede verdieping splitsen.

Hoe gaat bij 2 bridges met Homekit? Ik lees verschillende reacties.

En de laatste vraag: iemand ervaring met bestaande ruimtes en lampen overzetten van bridge 1 naar 2? Dus geen bridge kopie maken?

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:47
Ben nieuw in de Hue wereld maar ik denk (weet ik niet zeker 🤪) dat beste is alle accessoires in de oude bridge laten en alleen de lampen in de nieuwe, kamers en ruimtes blijven staan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
papaleo schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:07:

Om mij zelf maar even te quoten...

Ook ik wil geen copie maar wil buiten en binnen gaan scheiden doormiddel van 2 bridges te installeren.

Wellicht weet iemand wel hoe ik via de hue-app de ID’s van de lampen/schakelaars kan uitlezen....,dit zou voor mij al voldoende zijn om daar mee aan de slag te kunnen.

9kW Nefit Enviline,17x Yingli Solar 245Wp panelen.(4085Wp) / 17x Enphase 215 Micro-inverters / Envoy Enlighten Communicatie Gateway,Tonzon vloerisolatie,Schlüter®-BEKOTEC-THERM Vloerverwarming,Panasonic climatcontrole, Nefit HR107,Vera domotica,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
papaleo schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:00:
[...]

Om mij zelf maar even te quoten...

Ook ik wil geen copie maar wil buiten en binnen gaan scheiden doormiddel van 2 bridges te installeren.

Wellicht weet iemand wel hoe ik via de hue-app de ID’s van de lampen/schakelaars kan uitlezen....,dit zou voor mij al voldoende zijn om daar mee aan de slag te kunnen.
Ik wil dit ook maar ben er eveneens een beetje huiverig over. Ten eerste: Lampen verwijderen uit de ene bridge voldoende zodat de andere deze vind? Indien dit niet werkt zal je alle code's van de lamp dus moeten invoeren (Helse klus) want ID kan niet uitgelezen worden.

Ten tweede: Het bereik, plaatsen van een 2e bridge voor buiten dan kan je wel zitten met de afstand tot de 1e lamp. Kan opgelost worden in mijn geval door een tussenliggende lamp er bij te pakken maar klopt het binnen/buiten plaatje niet meer. Ben er ook nog niet over uit maar bridge 1 zit nagenoeg vol.

50 lampen incl. ledstrips in en outdoor
1 smart plug
5 motion sensors
11 dimmerswitchen
1 smartbutton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:18
Een ander nadeel van 2 bridges lijkt me ook dat je weer met 2 Zigbee netwerken komt te zitten, in een toch al overvolle 2,4-Ghz band.

Maar ja, als 1 bridge aan z'n limiet zit moet je wat.... Zou fijn zijn als er eens een echte upgrade van de bridge komt, die krachtiger is.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
eymey schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:47:
Een ander nadeel van 2 bridges lijkt me ook dat je weer met 2 Zigbee netwerken komt te zitten, in een toch al overvolle 2,4-Ghz band.

Maar ja, als 1 bridge aan z'n limiet zit moet je wat.... Zou fijn zijn als er eens een echte upgrade van de bridge komt, die krachtiger is.
Nou, idd zou dat heel handig zijn!
Daarom valt het ook niet mee om een (goede) indeling te maken betreft 2 verschillende Zigbee netwerken zodat je niet of nauwelijks hoeft te switchen in je Hue app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Maar je moet dus switchen in de app met twee bridgen?? Waanzin. Dan zou het handiger zijn om de schakelaars in 1 bridge te zetten en de lampen en smart pluggen in de andere. Die zal je het meest gebruiken en aansturen via de app of HomeKit.

Of moeten de switches en lampen opdezelfde bridge aangesloten zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door tzeunis op 17-01-2020 11:05 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25
tzeunis schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:02:
Maar je moet dus switchen in de app met twee bridgen?? Waanzin.
Je moet inderdaad steeds switchen in de Philips Hue app. Daarom beter de iConnectHue app gebruiken,
Je kan dan twee bridges nasst elkaar gebruiken. Ze kunnen helaas niet met elkaar communiceren. Dus het blijft van belang wat je op welke bridge zet.
Dan zou het handiger zijn om de schakelaars in 1 bridge te zetten en de lampen en smart pluggen in de andere. Die zal je het meest gebruiken en aansturen via de app of HomeKit.

Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
tzeunis schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:02:
Maar je moet dus switchen in de app met twee bridgen?? Waanzin. Dan zou het handiger zijn om de schakelaars in 1 bridge te zetten en de lampen en smart pluggen in de andere. Die zal je het meest gebruiken en aansturen via de app of HomeKit.

De app Hue essentials kan tegen betaling, meerdere bridges aansturen zonder te switchen..

Gezien je 2 Zigbee netwerken hebt lijkt me dat je lamp en switch op 1 moet houden.. Vandaar dat ik een juiste indeling best wel lastig te bepalen vind.

[ Voor 5% gewijzigd door Birdy D op 17-01-2020 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• papaleo
Birdy D schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:22:
[...]

De app Hue essentials kan tegen betaling, meerdere bridges aansturen zonder te switchen..

Gezien je 2 Zigbee netwerken hebt lijkt me dat je lamp en switch op 1 moet houden.. Vandaar dat ik een juiste indeling best wel lastig te bepalen vind.
Hue Essential gedownload en ook gelijk de betaal versie aangeschaft...
En wanneer je hier een bepaalde lamp aanklikt zie je WEL de ‘Unieke ID’ van de desbetreffende lamp of Osram schakelaar staan 8)

Thx voor het voorzetje...,hier kan ik (waarschijnlijk) mee aan de slag zonder dat ik ‘n lamp/schakelaar weer moet gaan aanmelden als een nieuwe lamp.
Ik heb het nog niet geprobeerd...kom hier later op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
papaleo schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:52:
[...]

Hue Essential gedownload en ook gelijk de betaal versie aangeschaft...
En wanneer je hier een bepaalde lamp aanklikt zie je WEL de ‘Unieke ID’ van de desbetreffende lamp of Osram schakelaar staan 8)

Thx voor het voorzetje...,hier kan ik (waarschijnlijk) mee aan de slag zonder dat ik ‘n lamp/schakelaar weer moet gaan aanmelden als een nieuwe lamp.
Ik heb het nog niet geprobeerd...kom hier later op terug.
Ja, graag...maar je hebt toch de serienummers die op de lamp staan nodig? Die unieke adressen zijn toch MAC adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
Birdy D schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:56:
[...]

Ja, graag...maar je hebt toch de code's die op de lamp staan nodig? Die unieke adressen zijn toch MAC adressen?
Ja je heb gelijk... :/
Ik was iets te voorbarig.
Werkt niet met deze lange mac id...,ik zag nu dat je maar 6 tekens in kan voeren :|

Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
papaleo schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:02:
[...]

Ja je heb gelijk... :/
Ik was iets te voorbarig.
Werkt niet met deze lange mac id...,ik zag nu dat je maar 6 tekens in kan voeren :|

Jammer...
Of de nieuwe bridge aan een verlengsnoer en via touchlink de boel langslopen 8)7 ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen11
  • Laatst online: 01-09 12:00
Heb zelf vorig jaar tweede bridge in gebruik genomen, splitsing boven/beneden gemaakt, elk eigen frequentie ingesteld. Gebruik vooral fysieke schakelaars en als app meestal HomeKit (of automations) dus ik heb er weinig last van. Het lukte vrij eenvoudig om lampen over te zetten: deleten in de oude bridge, zoeken naar lampen in nieuwe bridge, en toen werden ze bijna allemaal gevonden. Heb een paar serienummers moeten invoeren, maar dat heb ik ook met een nieuwe lamp wel eens gehad. Dimmers en taps moet je resetten en dan als nieuwe toevoegen.

Verder meen ik me te herinneren dat de beperking in aantal niet zozeer in de bridge hardware zit, maar meer in Zigbee zelf, het netwerk zou minder betrouwbaar gaan worden bij zeer grote aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk even naar de topic warning over aanbiedingen....

[ Voor 89% gewijzigd door teacher op 17-01-2020 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Zijn er eigenlijk problemen als je twee hue bridges gebruikt in combinaties met Google Home Assistent ? Of werkt aansturing door spraak zonder problemen?

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Heb de tweede bridge zojuist besteld. Ga dan maar buiten en binnen splitsen en iconnect hue aanschaffen.

Waar stel ik de zigbee frequentie per bridge in?

[ Voor 20% gewijzigd door tzeunis op 17-01-2020 17:22 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartTW
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:26
Even voor de zekerheid....
Ik wil her en der een motion sensor plaatsen. ‘s Nachts moet hier echter van de vrouw de wifi uit :( Werkt de sensor dan? Draait deze ook middels Zigbee?

Veenendaal 9720 Wp OZO 45° met schaduw + 4860 Wp WNW 45°, Totaal 14.580 Wp, REC 405 Wp, Enphase IQ7+, Envoy-S Metered

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:19

13art

Moderator Mobile
AartTW schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:11:
Ik wil her en der een motion sensor plaatsen. ‘s Nachts moet hier echter van de vrouw de wifi uit :( Werkt de sensor dan? Draait deze ook middels Zigbee?
offtopic:
Vraag me nu toch naarstig af waarom de WiFi 's nachts uit moet... Krijgt je vrouw anders te weinig aandacht?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Nu online
@AartTW Zigbee opereert los van je WiFi netwerk op de 2.4GHz frequentie, je kan het proberen door je WiFi uit te zetten en dan met een vaste pc een lamp uit te zetten. Dan zie je dat het werkt.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynix
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:20
Goedenavond,

Ik lees al een tijdje mee, en alles staat tot nu toe denk ik wel in het forum. Maar kan nog geen oplossing vinden op mijn vraag (kan misschien ook niet.) ik heb hier een dimmer switch en schakel hier de eettafel mee aan en uit ( plus dimmen) maar nu wil ik eigenlijk de mogelijk hebben om andere ruimtes met deze dimmer switch aan en uit te schakelen. niet gelijktijdig maar bv 1x klik de eet tafel, 2x klik de woonkamer, 3x klik de hal. is dit mogelijk? of moet ik 3 dimmer switches hebben. wil ook een keer de schakelaars vervangen met ben bang dat ik per kamer / zone een FOH schakelaar nodig heb. is er iemand die de oplossing heeft voor mijn vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
xynix schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:20:
Goedenavond,

Ik lees al een tijdje mee, en alles staat tot nu toe denk ik wel in het forum. Maar kan nog geen oplossing vinden op mijn vraag (kan misschien ook niet.) ik heb hier een dimmer switch en schakel hier de eettafel mee aan en uit ( plus dimmen) maar nu wil ik eigenlijk de mogelijk hebben om andere ruimtes met deze dimmer switch aan en uit te schakelen. niet gelijktijdig maar bv 1x klik de eet tafel, 2x klik de woonkamer, 3x klik de hal. is dit mogelijk? of moet ik 3 dimmer switches hebben. wil ook een keer de schakelaars vervangen met ben bang dat ik per kamer / zone een FOH schakelaar nodig heb. is er iemand die de oplossing heeft voor mijn vraag?
Heb je zelf nog niet in de app gekeken/geprobeerd dan..?

Je kunt tot 2 kamers selecteren per dimmer, en dan geef je per klik aan (5 kliks) wat er met die 2 kamers moet gebeuren. Dus je geeft per kamer een scene op of je zegt 'last on state'.

Bv klik 1: eettafel bright, woonkamer laast on state, klik 2: eetkamer last on state, woonkamer dimmed. Enz.

Als 2 kamers niet genoeg is dan kies je ipv kamers alle losse lampen die je wilt besturen, dan kun je er daarna alsnog per kamer een scene aanhangen.

Bovenstaande geldt voor de standaard app, als je andere apps gebruikt heb je misschien meer of andere mogelijkheden, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb thuis alles met normale lampen in combinatie met KAKU troep, met ertussen Homewizard om het via m'n telefoon te bedienen.
Dat moet een keer vervangen worden en ik denk dat Hue de beste oplossing voor mij is. Verder wil ik graag dat alles compatible is met Apple Homekit.

Nu heb ik ook wat lichten die ik niet door LED wil vervangen. O.a. twee halogeen spots. Daar zitten nu twee losse dimmers van KAKU tussen. Deze bedien ik alleen nooit los van elkaar, of beide uit of beide (op dezelfde gedimde stand) aan. Ik kan er twee Zigbee dimmers tussenzetten, maar vroeg mij af of het ook met één dimmer kan? Scheelt weer 50 euro.

https://www.bol.com/nl/p/...QmROvA.1_4.7.ProductTitle

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
AartTW schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:11:
Ja dat werkt nog, de lampen communiceren direct met de Bridge en toen ik van de week z'n netwerk eruit getrokken had bleven de sensoren gewoon werken.
Alleen even niet aan je vrouw vertellen dat die Zigbee ook gewoon voor straling zorgt, want anders moet die sensor ook uit. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynix
dragon2 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:47:
[...]

Heb je zelf nog niet in de app gekeken/geprobeerd dan..?

Je kunt tot 2 kamers selecteren per dimmer, en dan geef je per klik aan (5 kliks) wat er met die 2 kamers moet gebeuren. Dus je geeft per kamer een scene op of je zegt 'last on state'.

Bv klik 1: eettafel bright, woonkamer laast on state, klik 2: eetkamer last on state, woonkamer dimmed. Enz.

Als 2 kamers niet genoeg is dan kies je ipv kamers alle losse lampen die je wilt besturen, dan kun je er daarna alsnog per kamer een scene aanhangen.

Bovenstaande geldt voor de standaard app, als je andere apps gebruikt heb je misschien meer of andere mogelijkheden, geen idee.
Ik bedoel dus dat ik ze stuk voor stuk kan bedienen. dus bv. 1x klik de eetkamer, 2x klik de hal aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 29-09 22:29
xynix schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:51:
[...]

Ik bedoel dus dat ik ze stuk voor stuk kan bedienen. dus bv. 1x klik de eetkamer, 2x klik de hal aan.
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om ze afzonderlijk aan te zetten. Want als je 2x klikt heb je ook 1x geklikt waarna de eetkamer aangaat en bij de 2e klik ook de hal.

Wat je wel kunt doen, zo heb ik het ook maar dan kun je maximaal 2 ruimtes bedienen. Is bij een klik op de 1 dat de eetkamer aangaat en bij een klik op de 0 de hal. Klik je nog een keer op de 1 dan gaat de eetkamer weer uit en nog een keer op de 0 gaat de hal uit. Dan zijn ze wel afzonderlijk te bedienen.

[ Voor 8% gewijzigd door renem op 17-01-2020 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:05
xynix schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:51:
[...]

Je zou kunnen werken met short press en long press. Heb je wel alternatieve apps voor nodig.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:05
Tom schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:06:
Dat moet een keer vervangen worden en ik denk dat Hue de beste oplossing voor mij is. Verder wil ik graag dat alles compatible is met Apple Homekit.

Nu heb ik ook wat lichten die ik niet door LED wil vervangen. O.a. twee halogeen spots. Daar zitten nu twee losse dimmers van KAKU tussen. Deze bedien ik alleen nooit los van elkaar, of beide uit of beide (op dezelfde gedimde stand) aan. Ik kan er twee Zigbee dimmers tussenzetten, maar vroeg mij af of het ook met één dimmer kan? Scheelt weer 50 euro.

https://www.bol.com/nl/p/...QmROvA.1_4.7.ProductTitle
Mits het vermogen onder de 400W blijft kan dat uiteraard op één dimmer.

Maar ehm, die dimmer gaat niet rechtstreeks met Homekit werken, alleen Hue's eigen producten doen dat. Mogelijk krijg je het via Homewizard wel voor elkaar maar daar wilde je juist van af?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
.

[ Voor 100% gewijzigd door schumi1986 op 18-01-2020 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
tzeunis schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:20:
Heb de tweede bridge zojuist besteld. Ga dan maar buiten en binnen splitsen en iconnect hue aanschaffen.

Waar stel ik de zigbee frequentie per bridge in?
In je Hue app, instellingen - bridges (zie je ze beiden als het goed is) dan op info rondje tikken en dan kan je onderin kanalen wijzigen.
Je kan ze rustig op (voor jou) hetzelfde kanaal laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Als je 2 of meer bridges hebt, kan Google Home beiden aansturen eigenlijk of moet je bridge 2 op een ander account gaan gooien?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Wellicht bij sommige al bekend, hierbij een prima werkend 'Hue Web Interface'. Simpel maar zeer stabiel. Heeft bij mij inmiddels een vast plekje bij de openstaande tabbladen gekregen in chrome :+

http://arndbrugman.github.io/huewi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:26
xynix schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:20:
Goedenavond,

Dit kan wel. De bridge kun je zelf programmeren. Je kan per klik zelf bepalen wat er moet gebeuren.
Staat her en der beschreven in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Bij mij op mijn iPhone crasht de Hue app sinds gister als ik hem start, ik kan niets meer in de app doen, app opnieuw geinstalleerd, app toegang via https://account.meethue.com/apps verwijderd zodat ik hem opnieuw kan aanmelden maar dit lukt ook niet, na een schoon geinstalleerde app zie je al mijn kamers en dan crasht de app, wel vreemd als ik de app verwijderd heb en hij nog geen gegevens heeft op kunnen halen, ook de widgets die ik had zie je nog, app al 10 keer verwijderd maar ergens blijven er toch gegevens van de app bewaard ? iemand een idee ?

Afbeeldingslocatie: https://barrymel.home.xs4all.nl/pics/HueAppCrash.jpg

dit zie ik als ik de app start na het verwijderen en opnieuw installeren , ok dan crasht hij en de keren erna crasht hij gelijk, maar alles wat je daar ziet zou je toch niet moeten zien als de app helemaal verwijderd is , ergens blijft die data hangen

als ik weiger klik start de app wel, maar dan nog is het raar dat al de data in de app blijft na verwijderen

op mijn iPads werkt het wel gewoon goed, laatste iOS / iPadOS overal opstaan

[ Voor 26% gewijzigd door barrymel op 18-01-2020 12:04 ]

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Xander schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:43:
[...]

Mits het vermogen onder de 400W blijft kan dat uiteraard op één dimmer.

Maar ehm, die dimmer gaat niet rechtstreeks met Homekit werken, alleen Hue's eigen producten doen dat. Mogelijk krijg je het via Homewizard wel voor elkaar maar daar wilde je juist van af?
Ik heb deze Zigbee dimmers van Sunricher onder Robbshop huismerk gekocht.
Als je deze bij de HUE Bridge hebt aangemeld verschijnt hij ook in HomeKit.
In beiden gevallen als een 1 kleur dimbare lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Theo74 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:17:
[...]

Ik heb deze Zigbee dimmers van Sunricher onder Robbshop huismerk gekocht.
Als je deze bij de HUE Bridge hebt aangemeld verschijnt hij ook in HomeKit.
In beiden gevallen als een 1 kleur dimbare lamp.
Dat is precies wat ik zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Laatst online: 07-09 09:06
barrymel schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:33:
Bij mij op mijn iPhone crasht de Hue app sinds gister als ik hem start, ik kan niets meer in de app doen, app opnieuw geinstalleerd, app toegang via https://account.meethue.com/apps verwijderd zodat ik hem opnieuw kan aanmelden maar dit lukt ook niet, na een schoon geinstalleerde app zie je al mijn kamers en dan crasht de app, wel vreemd als ik de app verwijderd heb en hij nog geen gegevens heeft op kunnen halen, ook de widgets die ik had zie je nog, app al 10 keer verwijderd maar ergens blijven er toch gegevens van de app bewaard ? iemand een idee ?

[Afbeelding]

dit zie ik als ik de app start na het verwijderen en opnieuw installeren , ok dan crasht hij en de keren erna crasht hij gelijk, maar alles wat je daar ziet zou je toch niet moeten zien als de app helemaal verwijderd is , ergens blijft die data hangen

als ik weiger klik start de app wel, maar dan nog is het raar dat al de data in de app blijft na verwijderen

op mijn iPads werkt het wel gewoon goed, laatste iOS / iPadOS overal opstaan
Is het niet mogelijk dat je gegevens blijven staan in je meethue account ????..........kijk daar een even wat er daar eventueel blijft "hangen" :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Hmmm tweede bridge is niet te koppelen op zelfde hue account in de online hue omgeving voor hue labs...

| Losing my religion |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xynix
giancarlo_f schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:58:
Wellicht bij sommige al bekend, hierbij een prima werkend 'Hue Web Interface'. Simpel maar zeer stabiel. Heeft bij mij inmiddels een vast plekje bij de openstaande tabbladen gekregen in chrome :+

http://arndbrugman.github.io/huewi/
Maar hoe veilig zal dit zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
jeroen11 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:35:
Heb zelf vorig jaar tweede bridge in gebruik genomen, splitsing boven/beneden gemaakt, elk eigen frequentie ingesteld. Gebruik vooral fysieke schakelaars en als app meestal HomeKit (of automations) dus ik heb er weinig last van. Het lukte vrij eenvoudig om lampen over te zetten: deleten in de oude bridge, zoeken naar lampen in nieuwe bridge, en toen werden ze bijna allemaal gevonden. Heb een paar serienummers moeten invoeren, maar dat heb ik ook met een nieuwe lamp wel eens gehad. Dimmers en taps moet je resetten en dan als nieuwe toevoegen.

Verder meen ik me te herinneren dat de beperking in aantal niet zozeer in de bridge hardware zit, maar meer in Zigbee zelf, het netwerk zou minder betrouwbaar gaan worden bij zeer grote aantallen.
Klopt, dat de beperking van 50 lampen niet zozeer een bridge is issue is maar een beperking van ZigBee.

Bij limiet van 50 gaat men er vanuit dat alle lampen binnen elkaars bereik staan, dus alle 50 lampen kunnen elkaar horen, probleem wat er dan optreed is dat als je over dit limiet heen gaat, de opbouw van routes tussen de lampen niet meer lukt.
De lampen kunnen namelijk maar een beperkt aantal andere lampen die in bereik staan bijhouden, voor het onderhouden van routes, afhankelijk van type ZigBee chip en versie van ZigBee stack, ligt dit ergens tussen de 20 en 30 lampen.

Wanneer niet alle lampen elkaar horen, en via hops/routes wel alles is te bereiken ;) , zou je makkelijk naar een netwerk van 75-100 (of nog meer) lampen kunnen gaan zonder dat er routing problemen ontstaan, maar ik snap dat Signify dit lastig vind, want hoe leg je aan een klant uit, wanneer het niet werkt, dat hij zijn lampen strategisch beter moet verdelen, of een groter huis moet kopen :+ !

Overigens geld dit limit alleen als je vanuit bridge de lampen individueel aanstuurt (uni-casten) , maar als je gebruik maakt van group (broad) cast principe dan heb je geen routes nodig, nadeel is dan weer dat group-cast performance veel lager is dan uni-casten, lees met group-casten kun je maar 3 berichten per seconde uitsturen en met uni-casten ongeveer 30 berichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tzeunis
Hmmmm ik heb denk ik alles prima verdeeld in huis maar de bridge liet regelmatige automatisering schieten of de sensoren reageerden super traag. Na vanmiddag alles gesplitst te hebben tussen beneden en boven/tuin met als koppel ruimte een kleine vliering, werkt alles veel rapper. Wel hue essentials aangeschaft zodat ik niet tussen de beide bridgen hoef te wisselen. Daar kan Philips wel wat van leren.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

boyhenkie schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 17:21:
[...]

Is het niet mogelijk dat je gegevens blijven staan in je meethue account ????..........kijk daar een even wat er daar eventueel blijft "hangen" :) :) :)
daar had ik alles verwijderd , maar dat heeft niet geholpen

heeft iets met homekit te maken, als ik de toegang tot homekit weiger dan is er niets aan de hand....

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Kan ik niet twee bridges linken aan mijn hue account voor buitenhuis verbinding? Ik krijg dit niet geregeld. Er staat dan: er is al een bridge aan dit account gekoppeld.

Edit: gelukt middels tweede account

[ Voor 10% gewijzigd door tzeunis op 19-01-2020 15:25 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

loves wheat smoothies

tzeunis schreef op zondag 19 januari 2020 @ 15:09:
Edit: gelukt middels tweede account
Via een 2e google account en dan uitgenodigd?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
DukeBox schreef op zondag 19 januari 2020 @ 15:43:
[...]

Via een 2e google account en dan uitgenodigd?
Uhm nee, gewoon tweede e-mail adres gebruikt van mijn vriendin en dan kun je via Hue essentials inloggen bij beide bridges. Werkt perfect. Dus ik ben hoofdgebruiker bridge 1 en mijn vriendin van Bridge 2.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

tzeunis schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:55:
Uhm nee, gewoon tweede e-mail adres gebruikt van mijn vriendin....
Ah dacht dat je 2 bridges onder google assistent had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
DukeBox schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:58:
[...]

Ah dacht dat je 2 bridges onder google assistent had.
Is dat mogelijk ze beiden in GH te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Birdy D schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:59:
Is dat mogelijk ze beiden in GH te krijgen?
Ik weet het niet zeker maar als je het hoofdaccount uitnodigt op een 'sub' account waaraan de 2e bridge hangt zou je ook toegang tot die devices moeten hebben. Helaas kan ik dat zelf niet makkelijk testen want gsuite (de betaalde gmail zeg maar) ondersteund nog steeds geen uitnodigingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:45
Geeft het hue account nog meer voordeel buiten dan dat je dan hue buitenshuis kunt bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:10
Is het mogelijk om achter bestaande dimmers een Hue lamp te plaatsen en dan met de bestaande dimmer de lamp OOK te kunnen bedienen? Volgens mij moet het lukken met bijvoorbeeld deze schakelaar, maar ik kom er nog niet helemaal lekker uit...

De reden dat ik dit vraag:
- dimmer in de eetkamer wil ik graag houden omdat dimmen met een schakelaar toch makkelijker is dan met een app (en de Hue dimmer vind ik niet mooi als extra, terwijil ik ook al een inbouwdoos heb)

Hetzelfde geldt voor een schakelaar:
- in de gang wil ik ook graag een fysieke knop houden voor als de motion sensor het niet (goed) doet. voglens mij heb ik dan zoiets nodig, klopt dat?

Ik heb berker S1 schakelmateriaal en dat wil ik graag houden op deze 2 plekken. Ik zie in dit topic wel het inbouwen van bijvoorbeel smart buttons etc in schakelmateriaal, maar (volgens mij) wil ik het tegenovergestelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

B-Force schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:39:
Is het mogelijk om achter bestaande dimmers een Hue lamp te plaatsen en dan met de bestaande dimmer de lamp OOK te kunnen bedienen?
Nee.
Alleen wanneer je het binnenwerk vervangt voor een druk/puls schakelaar.

[ Voor 20% gewijzigd door DukeBox op 20-01-2020 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Nee, een Hue lamp mag niet achter een dimmer.

Een gewone lamp mag wel achter een zigbee dimmer (geen z-wave!), de hue bridge stuurt dan niet de lamp aan, maar de inbouwdimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:43

Hertog

Aut bibat, aut abeat

- in de gang wil ik ook graag een fysieke knop houden voor als de motion sensor het niet (goed) doet. voglens mij heb ik dan zoiets nodig, klopt dat?
In aanvulling tot wat hierboven al gezegd is: dit is een schakelaar die je met de Hue bridge kunt aansturen. Als je die gebruikt hoeft de lamp zelf dus geen Hue te zijn, de bridge stuurt dan de schakelaar aan in plaats van de lamp. Ik ken de schakelaar zelf niet, maar ik neem aan dat je de motion sensor dan aan deze schakelaar kunt koppelen

En dat geldt eigenlijk ook voor je andere scenario, als je Hue-compatible dimmers en schakelaars gaat gebruiken heb je geen Hue lamp meer nodig.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Ik heb een Hue lamp (iris) die weer eens zijn verbinding kwijt is (heb een Klikaanklikuit ics 2000 control station)
Nu probeer ik hem opnieuw in "leermodus" te zetten door met een remote de aan en uit knop 10 seconden tegelijk in te drukken tegen de voet aan. Helaas reageert hij niet.

Is het een vereiste dat de Hue bridge ook aangesloten is?
Deze heb ik dus niet meer omdat mijn ics dit stuk overneemt.

Iemand anders een idee hoe ik hem in leermodus krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
C6DL schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:36:
Ik heb een Hue lamp (iris) die weer eens zijn verbinding kwijt is (heb een Klikaanklikuit ics 2000 control station)
Nu probeer ik hem opnieuw in "leermodus" te zetten door met een remote de aan en uit knop 10 seconden tegelijk in te drukken tegen de voet aan. Helaas reageert hij niet.

Is het een vereiste dat de Hue bridge ook aangesloten is?
Deze heb ik dus niet meer omdat mijn ics dit stuk overneemt.

Iemand anders een idee hoe ik hem in leermodus krijg?
Even van stroom halen, sinds een jaar of twee is er een update geweest dat lampen alleen eerste 30 minuten na aanzetten met een (ander) netwerk kan verbinden!

Is een veiligheidsmaatregel die Signify heeft genomen om te voorkomen dat hackers je lamp kunnen overnemen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Kwam toevallig dit tegen. https://www.mueller-licht...int/tint_Smart_Switch.pdf
Exact hetzelfde volgens mij als die van robbshop. Maar wel de helft van de prijs. In aanbieding bij Aldi komende zaterdag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
ManiacsHouse schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 01:20:
[...]

Exact hetzelfde volgens mij als die van robbshop. Maar wel de helft van de prijs. In aanbieding bij Aldi komende zaterdag. ;)
Goede tip!

https://www.aldi.nl/onze-...icle.html?linkid=11034133

https://community.openhab...obably-ikea-tradfri/69544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Zeker een goede deal!

Er is ook een Icasa versie van deze switch, oa te koop bij Beaumotica. Die heb ik toevallig dit weekend ingebouwd, werkt prima, net zo snel en betrouwbaar als een Hue lamp zelf tot nu toe. Heb er nog een liggen die ik met een pulsdrukker wil aansluiten in een andere gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Laatst online: 29-09 12:47

Ik heb berker S1 schakelmateriaal en dat wil ik graag houden op deze 2 plekken. Ik zie in dit topic wel het inbouwen van bijvoorbeel smart buttons etc in schakelmateriaal, maar (volgens mij) wil ik het tegenovergestelde...
Je kunt de oude fysieke schakelaar toch houden? Indien de motion sensor het ooit eens niet doet en je doet de lamp met de schakelaar even uit en weer aan dan gaat de lamp weer aan op de laatst ingestelde helderheid.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
ManiacsHouse schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 01:20:
[...]

Ter verificatie:
Deze schakelaar is voor slimme hue lampen zodat een traditionele schakelaar slim wordt gemaakt?

Of is het juist een schakelaar om traditionele led lampen slim te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:18
Het laatste. HIj kan traditionele ledlampen 'slim' maken (het is me alleen niet duidelijk of ie ook dimt of alleen schakelt)

[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 21-01-2020 09:35 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Bij de Aldi aanbieding staat aan/uit, dus dat zal niet de dimbare versie zijn.

Je kunt een fysieke schakelaar houden, maar allicht moet dat dan een pulsdrukker zijn, tenminste dat was zo bij een bluetooth module die ik hiervoor gebruikte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf91
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-04 03:19
Ik loop tegen een probleem aan met de Hue motion sensor. De sensor werkt prima, maar zodra hij na 2 minuten uit gaat (wat ik heb ingesteld) en ik kom daarna snel weer in die ruimte gaat de lamp niet meer aan. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:35

JB

Cédric roelt!

Iemand nog een goed idee om de garage te automatiseren? Ik heb daar een kruisschakeling met een Philips LED TL, maar ik zou het helemaal top vinden als ik op basis van motion het licht automatisch kan aan/uit laten schakelen maar toch de kruisschakeling behouden voor als ik daar "langer ben". In de garage zit overigens nog niets waar Hue mee overweg kan :)

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 21-01-2020 09:47 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
eymey schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:29:
Het laatste. HIj kan traditionele ledlampen 'slim' maken (het is me alleen niet duidelijk of ie ook dimt of alleen schakelt)
Helder, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Erik1971 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:33:
[...]

Even van stroom halen, sinds een jaar of twee is er een update geweest dat lampen alleen eerste 30 minuten na aanzetten met een (ander) netwerk kan verbinden!

Is een veiligheidsmaatregel die Signify heeft genomen om te voorkomen dat hackers je lamp kunnen overnemen!
Ja dat doe ik ook steeds..
Stroom eraf.. even wachten, stroom erop en met de remote dan aan/uit voor 10 seconden.
Nothing is gonna happen..

Zou het niet kunnen dat ik een hue bridge nodig heb voor deze actie?
of staat dat er los van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:39

Crazy-

Best life ever

Onze nieuwe woning ga ik voorzien van Hue lampen; kost wat maar heb je ook wat...

Woonkamer:
6x GU10 white ambiance
2x E27 white/color

Keuken:
6x GU10 white ambiance

1x Hue Bridge 2.0
1x draadloze dimmer (voor de oppas ;-))

Upgrade naar white/color is mij wel echt te duur voor de GU10 & onnodig. Misschien nog een keer 1 of 2 sierlampen op tv meubel oid.

Zit even rond te kijken; Coolblue heeft 6 packs voor de GU10 voor 20,40 per lamp. (Voordeliger dan de 12-pack... 🤔)

Als ik een beetje rond zoek kom ik niet echt goedkoper uit elders...

Huidige (dim)schakelaars haal ik er uit. Kabels doorverbinden & klaar.

Wel wil ik op termijn een tablet ophangen in de woonkamer voor het bedienen etc. van alles (ook verwarming, grafiekjes etc). Daarom keuze ook de keuze voor de Hue.

Mis ik verder iets?

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Crazy- schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:51:
Onze nieuwe woning ga ik voorzien van Hue lampen; kost wat maar heb je ook wat...

Woonkamer:
6x GU10 white ambiance
2x E27 white/color

Keuken:
6x GU10 white ambiance

1x Hue Bridge 2.0

Upgrade naar white/color is mij wel echt te duur voor de GU10 & onnodig. Misschien nog een keer 1 of 2 sierlampen op tv meubel oid.

Zit even rond te kijken; Coolblue heeft 6 packs voor de GU10 voor 20,40 per lamp. (Voordeliger dan de 12-pack... 🤔)

Wel wil ik op termijn een tablet ophangen in de woonkamer voor het bedienen etc. van alles (ook verwarming, grafiekjes etc). Daarom keuze ook de keuze voor de Hue.

Mis ik verder iets?
Tjah, missen? Het is zeker een mooi begin! Kijk ook eens naar de Google Nest ( product: Google Nest Hub ) Deze is vaak in de aanbieding voor €80/€100. Die staat bij ons in de keuken voor aansturing d.m.v. spraak of touch.
Zelf vind ik het erg praktisch om op het toilet/gang lampen met sensoren te hangen. Het went erg snel. Enjoy Hue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Fruitschaal schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:55:
[...]

Tjah, missen? Het is zeker een mooi begin! Kijk ook eens naar de Google Nest ( product: Google Nest Hub ) Deze is vaak in de aanbieding voor €80/€100. Die staat bij ons in de keuken voor aansturing d.m.v. spraak of touch.
Zelf vind ik het erg praktisch om op het toilet/gang lampen met sensoren te hangen. Het went erg snel. Enjoy Hue!
Toilet gaat reeds via een bewegingssensor ;-)

misschien doe ik de hal ook direct, maar zijn ook weer 4 gu10 spots

Nest, we hebben beide een iphone. Voorlopig maar even via Siri (kan dacht ik gewoon) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fruitschaal
Crazy- schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:58:
[...]

Toilet gaat reeds via een bewegingssensor ;-)

misschien doe ik de hal ook direct, maar zijn ook weer 4 gu10 spots

Nest, we hebben beide een iphone. Voorlopig maar even via Siri (kan dacht ik gewoon) _/-\o_
Siri kan ook prima. Had ik op het begin ook, maar merkte toch ( en vooral mijn partner) dat het vervelend was om steeds telefoon te pakken om het licht te schakelen (ivm knop Iphone inhouden).

Inmiddels is ze ook fan van spraakbesturing en gebruikt maar nog amper een smart button om iets uit/aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:29
Heb een smart button in gebruik, nu 2 weken. Had blijkbaar een lege batterij bij de aankoop. Op zich vreemd maar kan gebeuren. Zit nu een nieuwe in en na 1 week weer de melding " low battery" vreemd. Iemand vergelijkbare ervaring hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Is bol.com voor meerdere lampen niet nog iets goedkoper: https://www.bol.com/nl/p/...uetooth/9200000117194510/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
@Crazy- Ik zou toch voor alle lampen een Hue Dimmer of Smart button willen; niet alleen voor de oppas ;-)

Ondanks het feit dat ik Google Assistent (via Sonos en Google Mini) heb, is een knop onder sommige omstandigheden gewoon handiger - al ligt die in één geval gewoon in de keukenla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Rallye schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:55:
@Crazy- Ik zou toch voor alle lampen een Hue Dimmer of Smart button willen; niet alleen voor de oppas ;-)

Ondanks het feit dat ik Google Assistent (via Sonos en Google Mini) heb, is een knop onder sommige omstandigheden gewoon handiger - al ligt die in één geval gewoon in de keukenla.
Sure! komt sowieso wel een dimmer, misschien ook wel 2. even zien. zijn niet duur.
Hm, had dat niet verwacht eerst ;-) alles samen scheelt gauw 80 euro met CB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Crazy- schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:07:
[...]

Sure! komt sowieso wel een dimmer, misschien ook wel 2. even zien. zijn niet duur.

[...]

Hm, had dat niet verwacht eerst ;-) alles samen scheelt gauw 80 euro met CB
Als je een mooie schakelaar wilt hebben die op bestaande contactdozen past, kijk een naar Friends of Hue alternatieven zoals Niko of Busch-Jaeger. Deze werken feilloos samen met de Hue-lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Olaf91 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:44:
Ik loop tegen een probleem aan met de Hue motion sensor. De sensor werkt prima, maar zodra hij na 2 minuten uit gaat (wat ik heb ingesteld) en ik kom daarna snel weer in die ruimte gaat de lamp niet meer aan. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Geen oplossing voor je maar wel last van hetzelfde probleem. Lijkt een recente update te zijn die hier voor zorgt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 29-09 22:29

Woonkamer:
6x GU10 white ambiance
2x E27 white/color

Keuken:
6x GU10 white ambiance

1x Hue Bridge 2.0

Mis ik verder iets?
De BTW Weg ermee dagen bij de MM komen er ook weer aan vanaf donderdag . Weet niet of dat wat gaat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:10
renem schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:18:
[...]

De BTW Weg ermee dagen bij de MM komen er ook weer aan vanaf donderdag . Weet niet of dat wat gaat schelen.
daar wacht ik idd ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemeenthet
  • Laatst online: 13:22
En dan door naar de Hornbach voor nog eens 10% extra korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Olaf91 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:44:
Dat heb ik ook bij 1 sensor, rest doet het prima! Resetten hielp niet dus lees ff mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
JB schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:46:
Iemand nog een goed idee om de garage te automatiseren? Ik heb daar een kruisschakeling met een Philips LED TL, maar ik zou het helemaal top vinden als ik op basis van motion het licht automatisch kan aan/uit laten schakelen maar toch de kruisschakeling behouden voor als ik daar "langer ben". In de garage zit overigens nog niets waar Hue mee overweg kan :)
Je zou de motionsensor in kunnen stellen maar een fellere verlichting in kunnen stellen bij een stroomonderbreking. Zodra je dan de schakelaar uit zet en 1 seconde later weer aan dan gaat het licht in die stand en zolang de motion sensor beweging ziet blijft ie in die stand. Detecteert ie geen beweging meer valt de verlichting uit en de eerst volgende keer pakt ie z'n orignele motion instellingen weer op. Ideaal als je tijdelijk even fellere verlichting wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Birdy D schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:05:
[...]

Dat heb ik ook bij 1 sensor, rest doet het prima! Resetten hielp niet dus lees ff mee..
De scan interval is volgens mij niet aan te passen bij de Hue Motion sensor. Wellicht even online zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:35

JB

Cédric roelt!

Robberto schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:36:
[...]
Je zou de motionsensor in kunnen stellen maar een fellere verlichting in kunnen stellen bij een stroomonderbreking. Zodra je dan de schakelaar uit zet en 1 seconde later weer aan dan gaat het licht in die stand en zolang de motion sensor beweging ziet blijft ie in die stand. Detecteert ie geen beweging meer valt de verlichting uit en de eerst volgende keer pakt ie z'n orignele motion instellingen weer op. Ideaal als je tijdelijk even fellere verlichting wil.
Dus concreet gezegd, kan ik een motion sensor koppelen op een bestaande kruisschakeling?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf91
Birdy D schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:05:
[...]

Lees op Reddit net dat bij een aantal mensen de sensor dit probleem nu pas geeft, maar dat dit eerder gewoon goed ging. Is dit bij jullie ook het geval? Ik heb hem pas net, dus kan daar niet over oordelen. Anders is het waarschijnlijk een bug in een update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Olaf91 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:02:
[...]

Lees op Reddit net dat bij een aantal mensen de sensor dit probleem nu pas geeft, maar dat dit eerder gewoon goed ging. Is dit bij jullie ook het geval? Ik heb hem pas net, dus kan daar niet over oordelen. Anders is het waarschijnlijk een bug in een update!
Heeft het hier ook goed gedaan, sinds een aantal maanden dit probleem.
Robberto schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:38:
[...]
De scan interval is volgens mij niet aan te passen bij de Hue Motion sensor. Wellicht even online zoeken?
Hoe kan het dat de andere motion sensors wel goed werken met precies dezelfde interval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Weet iemand waarom al die friends of hue schakelaars (bijvoorbeeld busch jaeger) er alleen in dubbele wip versie zijn? Ik wil knoppen met 1 wip vervangen. Of zie ik iets over het hoofd en kan dat gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf91
Birdy D schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:20:
[...]

Heeft het hier ook goed gedaan, sinds een aantal maanden dit probleem.

[...]

Hoe kan het dat de andere motion sensors wel goed werken met precies dezelfde interval?
Ik probeer de sensor nu in te stellen via iconnecthue, ik lees dat iemand het probleem had opgelost. Vanavond maar even proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

woekele schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:22:
Weet iemand waarom al die friends of hue schakelaars (bijvoorbeeld busch jaeger) er alleen in dubbele wip versie zijn? Ik wil knoppen met 1 wip vervangen. Of zie ik iets over het hoofd en kan dat gewoon?
Ze zijn allemaal gebaseerd op dezelfde module, de hier veel vaker genoemde EnOcean module die in een Hue tap zit. Deze module heeft vier drukpunten. Senic levert wel een enkele wip, maar omdat dezelfde module eronder zit scheelt dit in prijs niets. De meeste fabrikanten zullen het waarschijnlijk daarom niet de moeite waard vinden.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Pagina: 1 ... 76 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic