[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.254 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
Sanction schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:39:
Ben nieuw met Hue, ben op zoek naar een functie die automatisch de verlichting aan- en uitschakeld bj zonsopgang en ondergang. Nu lees ik dat dat via de app kan gaan, gebaseerd op positie.

Waar ik naar op zoek ben is dat de lampen aan en uitgaan waar ik dan ook ben, want ben veelal in het buitenland in andere tijdzones. Is dit mogelijk?
Bij Routines

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ja, heb ik gezien, maar ook begrepen dat dat aan de hand van de GPS positie van je telefoon is, of heb ik dart verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:35

DukeBox

loves wheat smoothies

Sanction schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 23:39:
Ja, heb ik gezien, maar ook begrepen dat dat aan de hand van de GPS positie van je telefoon is, of heb ik dart verkeerd begrepen?
Dat heb je verkeerd begrepen. Het is a.d.h.v. de locatie die je voor je bridge instelt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ah. mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-09 13:53
Iemand ervaring met geo-fencing for multiple users uit Hue Labs? Het lukt me maar niet om dit voor elkaar te krijgen.

Als we allebei weggaan blijven de lichten aan, ook gaan de lichten niet aan als er iemand thuis komt. Kortom de formule werkt niet naar mijn idee. Iemand een idee wat ik fout doe?

Wat me wel verbaasd is dat er 3x iPhone staat als device terwijl we er allebei maar één hebben.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbotrent
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-06 11:15
pretpik schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:30:
Iemand ervaring met geo-fencing for multiple users uit Hue Labs? Het lukt me maar niet om dit voor elkaar te krijgen.

Als we allebei weggaan blijven de lichten aan, ook gaan de lichten niet aan als er iemand thuis komt. Kortom de formule werkt niet naar mijn idee. Iemand een idee wat ik fout doe?

Wat me wel verbaasd is dat er 3x iPhone staat als device terwijl we er allebei maar één hebben.
Via de Hue Labs formule heb ik dat ook nooit deftig aan het werken gekregen. Ik ben overgeschakeld naar iConnectHue en hiermee werkt het als een zonnetje. Het is wel een betalende optie geloof ik, maar ik kan mij vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nee, ik heb gebruik gemaakt van HomeKit, omdat ik niet nog meer apps wil hebben die telkens GPS gebruiken. HomeKit werkt goed, de lampen staan altijd aan als 1 van ons thuiskomt, en de scene wordt ook niet gewijzigd wanneer de tweede persoon binnenkomt (is allemaal instelbaar, maar als degene thuis de helderheid heeft veranderd, zit ik er niet op te wachten dat alles nog een keer veranderd omdat persoon 2 thuiskomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuevocasa schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:56:
[...]

Terug sturen. Wel enorme pech dat ze allemaal piepen.
Contact gehad met helpdesk en inderdaad een bekend probleem bij de bleutooth variant. Optie is om deze te ruilen voor oudere variant zonder bt. Merk je dit in kwaliteit? Of is het vergelijkbaar?
Gr Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 15:06
Sanction schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:39:
Ben nieuw met Hue, ben op zoek naar een functie die automatisch de verlichting aan- en uitschakeld bj zonsopgang en ondergang. Nu lees ik dat dat via de app kan gaan, gebaseerd op positie.

Waar ik naar op zoek ben is dat de lampen aan en uitgaan waar ik dan ook ben, want ben veelal in het buitenland in andere tijdzones. Is dit mogelijk?
Je haalt twee zaken door elkaar.

Met de optie Routines (en aangepaste routines) maak je lichtschakelingen op basis van zonsop- en ondergang, of op basis van schakeltijden.
Hierdoor zal geselecteerde verlichting met de astrologische zonsonder- en opgang, of volgens de ingestelde schakeltijden aan en- uitschakelen. Dit gaat volledig automatisch zonder aanwezigheid van mens of HUE app.

Met de optie Thuis en Weg kun je verlichting aan en uit laten schakelen als jij met je actieve HUE app en 4G verbinding in de buurt van de woning ben of weg gaat. Dit is handig als je bijvoorbeeld de straat in rijdt en buitenverlichting of garageverlichting automatisch aangaat en bij vertrek ook weer uitschakelt.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:47
Theo74 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:12:
[...]

Je haalt twee zaken door elkaar.

Met de optie Routines (en aangepaste routines) maak je lichtschakelingen op basis van zonsop- en ondergang, of op basis van schakeltijden.
Hierdoor zal geselecteerde verlichting met de astrologische zonsonder- en opgang, of volgens de ingestelde schakeltijden aan en- uitschakelen. Dit gaat volledig automatisch zonder aanwezigheid van mens of HUE app.

Met de optie Thuis en Weg kun je verlichting aan en uit laten schakelen als jij met je actieve HUE app en 4G verbinding in de buurt van de woning ben of weg gaat. Dit is handig als je bijvoorbeeld de straat in rijdt en buitenverlichting of garageverlichting automatisch aangaat en bij vertrek ook weer uitschakelt.
De verwarring die @Sanction mogelijk heeft is op zich wel logisch. Om Hue met de juiste zonsondergang en -opkomst te laten werken moet Hue wel je locatie weten. Om dat makkelijk in te stellen vraagt de Hue app toestemming om je locatie op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-09 15:47

Ik gebruik een dergelijke setup maar dan via Homekit omdat ik ook mijn Tado erop wil laten reageren. Bij mij werkte het eerst ook niet en wat bleek: in mijn iCloud instellingen op de telefoon zelf (!) moest ik aangeven dat mijn huidige locatie wordt bepaald door de locatie van de iPhone waarop ik dat deed (deze iPhone).

Check dat dus even:
- Settings
- Op de bovenste regel tappen (die met je fotootje en iCloud settings)
- Find My
- Zorg dat bij "My Location" : "This device" staat.

Hierna werkte het bij mij.

Ik weet alleen niet of de Hue app ook naar deze locatie kijkt, of afzonderlijk je locatie opvraagt aan je iPhone.

[ Voor 5% gewijzigd door Sluuz op 10-01-2020 17:13 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Wally2002 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:05:
[...]

De verwarring die @Sanction mogelijk heeft is op zich wel logisch. Om Hue met de juiste zonsondergang en -opkomst te laten werken moet Hue wel je locatie weten. Om dat makkelijk in te stellen vraagt de Hue app toestemming om je locatie op te vragen.
Dat zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn. Bij deze extra door jou verduidelijkt. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Ik heb vandaag de onderstaande Zigbee dimmer geïnstalleerd van het merk Gledopto GL-C-009 en zit met het volgende probleem.

De Ledstrip is via de Hue app perfect van 100 naar 0% te dimmen, enkel via de Niko Hue drukknop loopt het fout :(

De lichtsterkte via de Niko drukknop verhogen gaat probleemloos, echter het dimmen naar beneden wil niet lukken :? Nog iemand die hier het zelfde probleem ervaart?

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51iTLk2n4mL._AC_SL1200_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allen!

Ik heb nog vrij nieuw met de Philips Hue verlichting, maar heb toch al redelijk wat aankopen voor gedaan.

Zo ook, drie Philips Hue Filament-lampen. (peer, ballon & globe)

De Bridge vindt ze alledrie via de app, maar enkel de peer kan ik doen dimmen/bedienen. De andere twee branden wel, maar geven geen kik bij de bediening via de app.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar kan ze jammer genoeg niet bedienen.

Hopelijk is dit een bekend probleem, en bestaat er ook een oplossing voor.

Vriendelijke groeten,
Kurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:50
Hier ook een nieuwe hue gebruiker. Al jaren in de woonkamer 2 livingcolours lampen in gebruik. Nu de eettafellamp van Hue (de Ensis) en een staande lamp uitgerust met een losse E27 Hue colour lamp.

Bediend via de bridge merk alleen dat er een behoorlijke kleurverschil zit tussen de livingcolours lampen en de nieuwe lampen. Is dit iets wat je (her)kennen?

Bijvoorbeeld voorkeuze scène helder geeft een groene tint bij de livingcolours lampen. Voorkeuze ontspannen meer geel als warm wit. De 5 lampen staan in het kleurenpalet op exact dezelfde positie.

[ Voor 8% gewijzigd door Michiel193 op 10-01-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 09:25
Michiel193 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:17:
Hier ook een nieuwe hue gebruiker. Al jaren in de woonkamer 2 livingcolours lampen in gebruik. Nu de eettafellamp van Hue (de Ensis) en een staande lamp uitgerust met een losse E27 Hue colour lamp.

Bediend via de bridge merk alleen dat er een behoorlijke kleurverschil zit tussen de livingcolours lampen en de nieuwe lampen. Is dit iets wat je (her)kennen?

Bijvoorbeeld voorkeuze scène helder geeft een groene tint bij de livingcolours lampen. Voorkeuze ontspannen meer geel als warm wit. De 5 lampen staan in het kleurenpalet op exact dezelfde positie.
Ik zou die LivingColours maar snel terugbrengen naar de winkel :+

Er zit indd kleurverschil in verschillende generatie Hue dus zal tussen oude LC en Hue niet anders zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door spokje op 10-01-2020 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Moris schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:15:
Nog iemand die hier het zelfde probleem ervaart?
Niet exact dezelfde (ander merk van Ali) maar daar had ik het zelfde probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-09 13:53
Turbotrent schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:23:
[...]

Via de Hue Labs formule heb ik dat ook nooit deftig aan het werken gekregen. Ik ben overgeschakeld naar iConnectHue en hiermee werkt het als een zonnetje. Het is wel een betalende optie geloof ik, maar ik kan mij vergissen.
Ga ik testen dit weekend, dank voor de tip!
The Inquisitor schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:31:
[...]

Nee, ik heb gebruik gemaakt van HomeKit, omdat ik niet nog meer apps wil hebben die telkens GPS gebruiken. HomeKit werkt goed, de lampen staan altijd aan als 1 van ons thuiskomt, en de scene wordt ook niet gewijzigd wanneer de tweede persoon binnenkomt (is allemaal instelbaar, maar als degene thuis de helderheid heeft veranderd, zit ik er niet op te wachten dat alles nog een keer veranderd omdat persoon 2 thuiskomt).
Kan ik helaas niet testen, geen HomePod recentie iPad of AppleTV in huis.
Sluuz schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:13:
[...]

Check dat dus even:
- Settings
- Op de bovenste regel tappen (die met je fotootje en iCloud settings)
- Find My
- Zorg dat bij "My Location" : "This device" staat.

Hierna werkte het bij mij.

Ik weet alleen niet of de Hue app ook naar deze locatie kijkt, of afzonderlijk je locatie opvraagt aan je iPhone.
Staat goed zoals beschreven ingesteld.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
DukeBox schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:21:
[...]

Niet exact dezelfde (ander merk van Ali) maar daar had ik het zelfde probleem mee.
Zou een andere Zigbee controller het probleem voor me kunnen oplossen, zodat het dimmen met de Niko Hue drukknoppen wel werkt?
Ik dacht dan bv. aan deze hier.

Afbeeldingslocatie: https://www.sunricher.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/r/sr-1009sc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Moris schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:37:
Zou een andere Zigbee controller het probleem voor me kunnen oplossen..
Ik heb de Zemismart ZM-HO3A gebruikt hiervoor maar net als al hun andere dimmers is het bereik erg beperkt (zoek maar in dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 15:37
Ik heb deze met een Busch Jaeger dimmer maar dat ging wel goed.
Zou het binnenwerk van Niko en BJ verschillend zijn?
Ik heb vandaag de onderstaande Zigbee dimmer geïnstalleerd van het merk Gledopto GL-C-009 en zit met het volgende probleem.

De Ledstrip is via de Hue app perfect van 100 naar 0% te dimmen, enkel via de Niko Hue drukknop loopt het fout :(

De lichtsterkte via de Niko drukknop verhogen gaat probleemloos, echter het dimmen naar beneden wil niet lukken :? Nog iemand die hier het zelfde probleem ervaart?

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Het binnenwerk van Busch Jaeger lijkt sprekend op dat van mijn Niko Hue.

Afbeeldingslocatie: https://www.goedkopermetschakelmateriaal.nl/media/catalog/product/cache/7/image/500x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/u/hue_17.jpg

Als test heb ik de Hue dimmer switch even gekoppeld aan de Gledopto GL-C-009 en daar loopt Het dimmen wel foutloos. Lijkt me dus aan de combinatie Niko Hue drukknop en de Gledopto GL-C-009 te liggen.

Ik hoop dat deze onderstaande Zigbee controller het dimmen wel goed voor elkaar heeft.

Afbeeldingslocatie: https://www.sunricher.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/r/sr-1009sc.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
Moris schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:51:

[Afbeelding]
De techniek komt van EnOcean en wordt inderdaad door alle fabrikanten gebruikt. Hue Tap zit dezelfde module in, en alle Friends of Hue schakelaars dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:13
Heb in mijn woonkamer 2 hue white & color lampen en 5 hue filament lampen. Is het mogelijk om de 2 hue white & color exact dezelfde kleur te laten schijnen als de filament lampen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Moris schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:51:
Het probleem zit hem niet in de FoH remotes maar in de firmware versie van de dimmer. Ik heb een oudere gehad die het wel probleemloos deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Wally2002 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:05:
[...]

Daar komt inderdaad de verwarring vandaan. Wil het dusdanig instellen dat de verlichting aangaat na zondersonderganf, een bepaald aantal uren aangaat en weer uit na middernacht bijvoorbeeld. Het liefst at random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
@RobertMe
@DukeBox
Als ik het goed samenvat ligt het puur aan de Niko Hue schakelaar (Firmware) en heeft een andere Zigbee controller in mijn opzet niet veel zin, toch?

Zijn de vrij nieuwe Niko Hue schakelaars in de toekomst ook via de Hue app te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Moris schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 21:20:
Als ik het goed samenvat ligt het puur aan de Niko Hue schakelaar (Firmware) en heeft een andere Zigbee controller in mijn opzet niet veel zin, toch?
Nee de firmware van de dimmer. De eerste had ik 2.0.2 op staan, dat werkte de 2e met 2.0.24 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
@DukeBox
Mijn Gledopto dimmer heeft deze firmware?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/pwkqms3r9jipuqn/Bestand%2010-01-2020%2021%2056%2057.jpeg?raw=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Moris schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:02:
@DukeBox
Mijn Gledopto dimmer heeft deze firmware?
Dat zegt mij niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 15:37
schumi1986 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:55:
Heb in mijn woonkamer 2 hue white & color lampen en 5 hue filament lampen. Is het mogelijk om de 2 hue white & color exact dezelfde kleur te laten schijnen als de filament lampen?
Met sommige apps kan je de kleurtemperatuur instellen.
Voor de filament is dat 2100K.
Als je de color lamp is dat de meest gele kleur, als je in de wittinten kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:13
ducolwd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:17:
[...]

Met sommige apps kan je de kleurtemperatuur instellen.
Voor de filament is dat 2100K.
Als je de color lamp is dat de meest gele kleur, als je in de wittinten kijkt.
Top, ga ik proberen. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Oh, ik was van mening dat je me hierbij op weg kon helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74

[Afbeelding]
Misschien erg voor de hand liggend maar heb je de knoppen van de Niko dimmer goed geconfigureerd zodat de onderste knop om van 100% naar 0% te dimmen ook op “dimmen” staat bij de optie “Ingedrukt houden”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:44:
Dag allen!

Ik heb nog vrij nieuw met de Philips Hue verlichting, maar heb toch al redelijk wat aankopen voor gedaan.

Zo ook, drie Philips Hue Filament-lampen. (peer, ballon & globe)

De Bridge vindt ze alledrie via de app, maar enkel de peer kan ik doen dimmen/bedienen. De andere twee branden wel, maar geven geen kik bij de bediening via de app.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar kan ze jammer genoeg niet bedienen.

Hopelijk is dit een bekend probleem, en bestaat er ook een oplossing voor.

Vriendelijke groeten,
Kurt
Wat heb je zoal geprobeerd? Heb je de Bridge al eens van het stroom gehaald voor een minuutje ongeveer? Lampen verwijderd en opnieuw toegevoegd? App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Dankzij de post van @Cartman! zelf ook een lutron aangeschaft en eenzelfde Gira System 55 wit combi gemaakt.

Ik ben vooral te spreken over de reactie snelheid van de dimmer switch. Let wel op dat deze een kleine batterij heeft in tegenstelling tot de BJ, Niko e.d. FoH switches.

Als de andere mensen in huis het fijn vinden wordt dit de default.

(En ja ik had niet zo'n goede schroefjes collectie ;-) maar dit werkte prima).

Lutron zij

Lutron zijkant

Lutron top

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@sheane Functioneel een van de beste oplossingen die er zijn maar vind hem wel een beetje bulky..
Ik zou denk ik een stuk uit de blindplaat uitfrezen en hem dan zeg maar op het hout bevestigen, dan zie je weinig verschil meer t.o.v. een normale (non smart) dimmer
Moris schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 09:45:
Oh, ik was van mening dat je me hierbij op weg kon helpen.
Nee wat ik ken die dimmer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Snap ik. Wij hebben zelf alleen geen andere dimmers en heb zelf ook geen dremel om het netjes uit te frezen ;-). Dus voor nu gaan we een tijdje dit zo uittesten.
DukeBox schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:11:
@sheane Functioneel een van de beste oplossingen die er zijn maar vind hem wel een beetje bulky..
Ik zou denk ik een stuk uit de blindplaat uitfrezen en hem dan zeg maar op het hout bevestigen, dan zie je weinig verschil meer t.o.v. een normale (non smart) dimmer

[...]

Nee wat ik ken die dimmer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Birdy D

Wat ik zoal heb geprobeerd:

- De lampen verwijderd in de app, en de Bridge terug laten zoeken.
- Zigbee-kanaal gewijzigd
- Bridge terug naar fabrieksinstellingen gebracht
- De lampen op een andere locatie ingestoken
- Spanning voor een minuutje van de Bridge
- App gewist en opnieuw geïnstalleerd
-...

Niets heeft geholpen. De twee lampen blijven branden, en ik kan ze niet bedienen.
Met bedienen bedoel ik dus, niet dimmen of uit-/aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Theo74 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:10:
[...]
Misschien erg voor de hand liggend maar heb je de knoppen van de Niko dimmer goed geconfigureerd zodat de onderste knop om van 100% naar 0% te dimmen ook op “dimmen” staat bij de optie “Ingedrukt houden”.
Uiteraard :)
Bovenst knop is aan en helderheid verhogen.
Onderste knop is uit en helderheid verlagen.

Het wisselen van beide knoppen gaf geen verbetering :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Moris schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:59:
[...]

Uiteraard :)
Bovenst knop is aan en helderheid verhogen.
Onderste knop is uit en helderheid verlagen.

Het wisselen van beide knoppen gaf geen verbetering :(
En in de HUE app kun je de driver wel gewoon dimmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Theo74 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:04:
[...]
En in de HUE app kun je de driver wel gewoon dimmen?
Zowel in de Hue app, als met de Philips Dimmer switch kan ik probleemloos de helderheid verhogen en verlagen. Vreemd waarom de combinatie niet lukt met de Niko Hue en Gledopto dimmer.

Echter werken de Niko Hue schakelaars verder wel probleemloos met een Dresden dimmer en Hue lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 20:58
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:02:
[...]

Contact gehad met helpdesk en inderdaad een bekend probleem bij de bleutooth variant. Optie is om deze te ruilen voor oudere variant zonder bt. Merk je dit in kwaliteit? Of is het vergelijkbaar?
Gr Lars
Ik heb van de GU10 alleen de ambiance lampen. Zowel met als zonder bluetooth, beide werken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

In hue zijn de zones uit de beta fase iemand al de HA aan de praat gekregen met zone’s?
Lukt mij nog niet

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-09 13:26
Moris schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:55:
[...]

Zowel in de Hue app, als met de Philips Dimmer switch kan ik probleemloos de helderheid verhogen en verlagen. Vreemd waarom de combinatie niet lukt met de Niko Hue en Gledopto dimmer.

Echter werken de Niko Hue schakelaars verder wel probleemloos met een Dresden dimmer en Hue lampen.
Misschien de rules vergelijken die gebruikt worden. Misschien is er een verschil tussen de dimmer switch en de Niko ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Moris schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:55:
[...]

Vreemd inderdaad... Niko dimmer en Gledopto driver al een een factory reset gegeven en opnieuw aangemeld bij de Bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:18
Ik ben voor een relatie aan het uitzoeken of het mogelijk is om een nog te bouwen hotelpand (ongeveer 3 verdiepingen met een 30-tal kamers) te voorzien van Philips Hue verlichting. Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken en of jullie eventuele problemen voorzien bij het gebruik van meerdere Hue bridges etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RoccoS schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:13:
Ik ben voor een relatie aan het uitzoeken of het mogelijk is om een nog te bouwen hotelpand (ongeveer 3 verdiepingen met een 30-tal kamers) te voorzien van Philips Hue verlichting. Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken en of jullie eventuele problemen voorzien bij het gebruik van meerdere Hue bridges etc.
Ik vrees dat dat echt een chaos gaat worden tenzij je een bridge per kamer doet in een los VLAN

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:44
Lijkt me meer iets voor de professionele tak van Signify: https://www.interact-lighting.com/global

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 09:36
RoccoS schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:13:
Ik heb zelf een bed and breakfast met 4 kamers. Momenteel ben ik bezig te onderzoeken of ik deze smart kan maken. Het gaat initieel om het aansturen van de verlichting en airconditioning. Een en ander te bedienen met een Google nest hub, en dus google assistant.

Als proef heb ik een Nest hub en een Gidbo smart thermostaat voor de airco gekocht. Deze zijn nu geïnstalleerd in mijn slaapkamer. Deze kamer is reeds voorzien van Hue verlichting op 1 bridge.

Dit werkt allemaal goed. Waar ik tegenaan loop, de Nest hub toont ook de tuinverlichting en andere kamers enzo... Dus dit moet inderdaad gescheiden worden.

Omdat mijn opzet kleiner is dan 30 kamers denk ik erom om voor elke kamer een ander ssid te gebruiken, elk ssid in een ander vlan te plaatsen. De wifi is nodig voor de thermostaat.

Verder voorzie ik dan voor elke kamer 1 bridge, aangesloten op het vlan van de kamer.

Waar ik nog geen antwoord op heb: De Nest hub heeft een Google account nodig volgens mij en het ontbreekt aan een gastmodus. Gebruik ik mijn eigen account? Maak ik per kamer een nieuw account en mag dat binnen de policies van Google?

De hue bridges zou ik buiten bereik houden van de gasten, deze kunnen dan niet de knop indrukken op de bridge. Een gast gebruikt of de aanwezige schakelaars (dimmer switch), of het display van de Nest hub, of de stem om een en ander te bedienen.

Tot slot vraag ik mij nog af hoe zoiets allemaal om moet gaan met verschillende talen.

Misschien moet ik het eenvoudiger houden en enkel hue lampen installeren gekoppeld aan dimmer switches, zonder bridges. Dat kan volgens mij ook.

Alle vragen die ik heb zijn wellicht een eigen topic waardig. Wil dit topic verder niet kapen, alleen even aangeven waar ik zoal mee bezig ben en waar ik tegen aanloop.

Heb maanden terug eens een mail gestuurd naar die afdeling van professionele signify spullen, maar geen reactie ontvangen. Mijn scope is dan ook weer errug klein voor de professionele lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:14
Op Amazon.de een duo pack E27 White and color Bluetooth voor €67,--. Mag ik aannemen dat dat dezelfde lampen zijn als in Nederland verkocht?

[ Voor 5% gewijzigd door patrickt35 op 11-01-2020 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

patrickt35 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 22:35:
Op Amazon.de een duo pack E27 White and color Bluetooth voor €67,--. Mag ik aannemen dat dat dezelfde lampen zijn als in Nederland verkocht?
Ja maar echt een aanbieding is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:18
verzenden schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 21:26:
[...]

Ik heb zelf een bed and breakfast met 4 kamers. Momenteel ben ik bezig te onderzoeken of ik deze smart kan maken. Het gaat initieel om het aansturen van de verlichting en airconditioning. Een en ander te bedienen met een Google nest hub, en dus google assistant.
Het idee hier is om eigenlijk alleen de verlichting van de iedere kamer (plus badkamer) door de gast te laten bedienen via één of meerdere Hue dimmer switch(es). Geen Google Home apparaten dus. Je zou dus meerdere kamers aan een bridge moeten kunnen koppelen.

[ Voor 5% gewijzigd door RoccoS op 11-01-2020 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Die Hue dimmer switches mag je dan wel met superlijm vastzetten. Er zullen er heel wat “kwijt” raken, en dan kan de volgende gast het licht pas bedienen als je een nieuwe geprogrammeerd hebt.

Leuk voor een b&b maar toch niet voor een professioneel bedrijf?

Of ga je voor Friends of Hue inbouwschakelaars? Wat is dan nog het voordeel van Hue in een hotelkamer?

[ Voor 16% gewijzigd door guido66 op 11-01-2020 23:11 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 09:36
RoccoS schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 22:54:
[...]

Het idee hier is om eigenlijk alleen de verlichting van de iedere kamer (plus badkamer) door de gast te laten bedienen via één of meerdere Hue dimmer switch(es). Geen Google Home apparaten dus. Je zou dus meerdere kamers aan een bridge moeten kunnen koppelen.
Maar waar heb je de bridge dan voor nodig? Je kan ook enkel de lampen op een kamer koppelen aan de dimmer switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 06:29
Goedemorgen, vraag voor de aanwezige techneuten hier; heb een inbouwdimmer met 2 schakelaars. Dus voor 2 plafondlampen. Ik ga deze vervangen voor Hue. Wil uiteraard beide aansluitingen van stroom voorzien. In de dimmer zitten 2 zwarte en 1 bruine draad. Hoe verbind ik eea zodat beide continu van stroom zijn voorzien? Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Alle draadjes direct met elkaar verbinden met een lasklem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:46
Een goede morgen,

Hopelijk kan iemand hier mij helpen met het volgende: sinds kort woon ik in een nieuwbouw huis en krijg ik het niet voor elkaar om op zolder (waar mijn bureau staat) een entertainment ruimte werkend te krijgen. Zodra ik een entertainment ruimte aanmaak, en ik verschuif de lampen, dan gaat de desbeteffende lamp wit knipperen (zoals het hoort). Zodra ik echter de test uitvoer waarin er door verschillende kleuren wordt "gecycled", gebeurt er niets. De lamp blijft dan gewoon op zijn laatste kleur staan. Het betreft hier een eerste generatie Hue color.

Ik heb al gekeken of het aan het bereik van de lamp ligt door op verschillende plaatsen in de eerste verdieping én de zolder Hue lampen te plaatsen. Hoewel deze gewoon goed functioneren, lost dit niet het probleem met de entertainment ruimte op.

Heeft iemand nog iedeeën die ik zou kunnen proberen? Of weet iemand of de nieuwe generatie Hue color lampen een beter bereik hebben?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-09 09:17
Hey, wellicht stomme vraag, maar ik kom er zelf niet uit middels de standaard HUE app. Ik heb een room: "woonkamer". Deze kamer heeft een aantal lampen:

- paar staande lampen
- paar kleine lampjes
- etc.

maar ook een spotje aan het plafond. Nu wil ik middels een routine alle lampen in de woonkamer aanzetten, behalve de spots aan het plafond. Dit lijkt niet te kunnen (een routine bestuurt alleen een kamer in z'n geheel) en ik kan me haast niet voorstellen dat dit middels de standaard app niet kan. Wie kan me helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door smeerbartje op 12-01-2020 15:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:22
@Turbotrent dank voor je tips met betrekking tot All4Hue. Ik heb me er nog eens in verdiept en heb een vergelijkbare werkwijze bedacht, ik gebruik IFTTT om als Tado op "Home" of "Away" komt te staan een ongebruikte Smart Plug aan of uit te zetten. Net als jij heb ik vervolgens een variabele gemaakt IsHome aangemaakt die ik nu langzaam gebruik in routines. En als ik thuiskom heb ik nog een variabele ComingHome ingesteld die in een aparte rule getriggerd wordt om alle acties uit te voeren (zoals jij ook zegt ahv licht e.d.).

Ik merk dat op onze bridge vrij veel Rules in gebruik zijn, maar ook dat je met All4Hue gemakkelijker naar één Rule toe kan werken. Ik had bijv. via de standaard Hue app een doordeweekse routine en een weekend routine ingesteld, die startten op andere tijden maar hadden wel elk een aparte rule met daarin de uit te voeren acties. De uit te voeren acties waren echter hetzelfde. Nu met de All4Hue app heb ik het opnieuw ingesteld en kom ik uit op één rule (omdat de uit te voeren acties hetzelfde waren), ideaal! :)

@smeerbartje de crux zit hem in de scènes die je instelt in de Hue app. Via de Hue app kun je een nieuwe scène aanmaken waarbij je het spotje niet aanzet. Zo heb ik bijvoorbeeld een "Film" scène voor de woonkamer waarbij alle lampen behalve 1 aangaan (die zitten namelijk vlak onder de TV en zijn storend bij donkere beelden). De routine kan vervolgens de juiste scène aanroepen.

[ Voor 14% gewijzigd door Arjan90 op 12-01-2020 15:44 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smeerbartje
Inderdaad; dit was 'm! Gelukt.. thanks!
Arjan90 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 15:42:
@smeerbartje de crux zit hem in de scènes die je instelt in de Hue app. Via de Hue app kun je een nieuwe scène aanmaken waarbij je het spotje niet aanzet. Zo heb ik bijvoorbeeld een "Film" scène voor de woonkamer waarbij alle lampen behalve 1 aangaan (die zitten namelijk vlak onder de TV en zijn storend bij donkere beelden). De routine kan vervolgens de juiste scène aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Arjan90 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 15:42:
..de crux zit hem in de scènes die je instelt in de Hue app. Via de Hue app kun je een nieuwe scène aanmaken waarbij je het spotje niet aanzet. ... De routine kan vervolgens de juiste scène aanroepen.
De crux zit hem dat je geen scenes kan koppelen bij routines.
smeerbartje schreef op zondag 12 januari 2020 @ 15:37:
Nu wil ik middels een routine alle lampen in de woonkamer aanzetten, behalve de spots aan het plafond.
Als work-around (totdat je ook scenes kunt koppelen aan routines binnen Hue) kan je een zone maken met de betreffende lampen en deze aansturen vanuit de routine.

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 12-01-2020 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:43
@smeerbartje En als je meer kamers aanmaakt (apart voor de spotjes en de rest) en die in een zone zet? Dan kun je de zones kamers en de zone onafhankelijk bedienen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Rallye schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:27:
@smeerbartje En als je meer kamers aanmaakt (apart voor de spotjes en de rest) en die in een zone zet? Dan kun je de zones kamers en de zone onafhankelijk bedienen volgens mij.
Dat lijk mij niet handig in gebruik, dan is een zone samenstellen met alleen de betreffende lampen toch veel handiger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
DukeBox schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:27:
[...]
De crux zit hem dat je geen scenes kan koppelen bij routines.
[...]
Dat gaat bij mij hier anders prima hoor.
Home & Away, Timer of Overige routines, kamers in je routine zetten, daarna kun je per kamer aangeven welke scene je wilt.
DukeBox schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:27:
Als work-around (totdat je ook scenes kunt koppelen aan routines binnen Hue) kan je een zone maken met de betreffende lampen en deze aansturen vanuit de routine.
Dat kan dus al, alleen niet niet bij wake/sleep routines dan maar dat is ook wel logisch.

[ Voor 34% gewijzigd door dragon2 op 12-01-2020 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op zondag 12 januari 2020 @ 15:37:
Hey, wellicht stomme vraag, maar ik kom er zelf niet uit middels de standaard HUE app. Ik heb een room: "woonkamer". Deze kamer heeft een aantal lampen:

- paar staande lampen
- paar kleine lampjes
- etc.

maar ook een spotje aan het plafond. Nu wil ik middels een routine alle lampen in de woonkamer aanzetten, behalve de spots aan het plafond. Dit lijkt niet te kunnen (een routine bestuurt alleen een kamer in z'n geheel) en ik kan me haast niet voorstellen dat dit middels de standaard app niet kan. Wie kan me helpen?
Wel eens overwogen met Domotica te gaan werken? Ik heb Domoticz en heb nog nooit de app van Hue gebruikt. Daarmee schakel je alles wanneer je wil, wat je wil, met welke scene, desnoods per lamp.

Met app van Domoticz schakel ik lampen, zonwering, zet de thermostaat aan of uit (al moet ik die weer eens inleren), schakel ik de tuinverlichting, lees temperaturen uit van ruimtes in huis, binnenkort aansturing L/L warmtepomp etc etc. Ik zou gek worden van tig apps voor tig apparaten.

Ideetje wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

dragon2 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:21:
Home & Away, Timer of Overige routines, kamers in je routine zetten, daarna kun je per kamer aangeven welke scene je wilt.
Raar maar ik heb die optie nergens. Ik kan alleen aangeven welke lampen aan/uit moeten maar ik krijg geen optie om een scene te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@DukeBox wat gek! Welke app gebruik je en op welk OS? Zie hieronder hoe het bij Android werkt, ik heb gekozen voor "Andere routines": Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0VLRd2K/Screenshot-20200112-191408-com-philips-lighting-hue2.jpg

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@Arjan90 Ik dacht dat het om routines in GA ging. Die in Hue gebruik ik niet omdat die pas later beschikbaar kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Dank voor je suggestie; ons huis heeft echter Busch-Jaeger free@home. Werkt erg goed icm HUE en nu ik weet dat ik een scene kan koppelen via een routine ben ik weer helemaal teverden. Domoticz is -in ons geval- overkill.
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:50:
[...]

Wel eens overwogen met Domotica te gaan werken? Ik heb Domoticz en heb nog nooit de app van Hue gebruikt. Daarmee schakel je alles wanneer je wil, wat je wil, met welke scene, desnoods per lamp.

Met app van Domoticz schakel ik lampen, zonwering, zet de thermostaat aan of uit (al moet ik die weer eens inleren), schakel ik de tuinverlichting, lees temperaturen uit van ruimtes in huis, binnenkort aansturing L/L warmtepomp etc etc. Ik zou gek worden van tig apps voor tig apparaten.

Ideetje wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:30:
Dank voor je suggestie; ons huis heeft echter Busch-Jaeger free@home. Werkt erg goed icm HUE en nu ik weet dat ik een scene kan koppelen via een routine ben ik weer helemaal teverden. Domoticz is -in ons geval- overkill.

[...]
Okee, je hebt iets soortgelijks.

Voordeel van Domoticz is dat het opensource is en communiceert met (bijna) alles en niet alleen met geselecteerde partners. En als het er nog niet is wordt het wel ontwikkeld. Ik ben dus ook niet beperkt tot mogelijkheden van bijvoorbeeld een Hue app waar je tegen aan liep. En niet afhankelijk van een server van derden. Ik ben daar vanwege privacy op tegen. Maar ieder zijn ding.

Wellicht hebben andere hier iets aan de suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotrent
Ik zou graag de Hue lampen in mijn huis zoveel mogelijk automatiseren. Tot nu toe lukt het aardig en worden de meeste lampen en scenes getriggerd dmv bewegingsdetectie of hoeveelheid daglicht.

Waar ik echter tegen aanloop is het dimmen van de verlichting als onze dochter in bed ligt en wij (eindelijk) wat kunnen uitrusten op de zetel. Momenteel heb ik dat gewoon met een tijdsafhankelijke routine opgelost: om 20u worden de sfeerlampen in de zitkamer gedimd. Ik zou dit echter graag afhankelijk maken van de status van mijn Apple TV, namelijk: als de Apple TV wordt ingeschakeld moeten de lampen dimmen. In Homekit krijg ik dit niet voor elkaar omdat de status van Apple TV niet als 'trigger' kan worden gebruikt. Heeft er iemand hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:51:
@Birdy D

Wat ik zoal heb geprobeerd:

- De lampen verwijderd in de app, en de Bridge terug laten zoeken.
- Zigbee-kanaal gewijzigd
- Bridge terug naar fabrieksinstellingen gebracht
- De lampen op een andere locatie ingestoken
- Spanning voor een minuutje van de Bridge
- App gewist en opnieuw geïnstalleerd
-...

Niets heeft geholpen. De twee lampen blijven branden, en ik kan ze niet bedienen.
Met bedienen bedoel ik dus, niet dimmen of uit-/aanzetten.
Lampen zelf al eens gereset? Helpt dat niet zou ik ze omruilen of even contact op nemen met Hue..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Turbotrent schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:53:
Ik zou graag de Hue lampen in mijn huis zoveel mogelijk automatiseren. Tot nu toe lukt het aardig en worden de meeste lampen en scenes getriggerd dmv bewegingsdetectie of hoeveelheid daglicht.

Waar ik echter tegen aanloop is het dimmen van de verlichting als onze dochter in bed ligt en wij (eindelijk) wat kunnen uitrusten op de zetel. Momenteel heb ik dat gewoon met een tijdsafhankelijke routine opgelost: om 20u worden de sfeerlampen in de zitkamer gedimd. Ik zou dit echter graag afhankelijk maken van de status van mijn Apple TV, namelijk: als de Apple TV wordt ingeschakeld moeten de lampen dimmen. In Homekit krijg ik dit niet voor elkaar omdat de status van Apple TV niet als 'trigger' kan worden gebruikt. Heeft er iemand hier misschien een oplossing voor?
Herkenbare uitdaging, hebben wij thuis ook. Ik ben nog niet zover om dit te automatiseren, maar als ik dit zou doen zou mijn benadering ongeveer zo zijn:
  • Sensor flag "TurnedOnChillMode" aanmaken.
  • Als scène van de lamp van mijn zoon op Nachtlamp staat (als zoiets kan in all4hue) EN "TurnedOnChillMode" is gelijk aan false, moet de scène in de woonkamer worden aangepast en "TurnedOnChillMode" moet op True gezet worden (om te voorkomen dat hij blijft triggeren als ik de scène in de woonkamer verander om bijv te gaan lezen).
  • Sensor flag "TurnedOnChillMode" wordt elke avond om 20.00 uur teruggezet naar false, zodat hij op zijn vroegst om 20.00 uur wordt getriggerd.
Nadeel van deze aanpak is dat het maar 1 keer per avond werkt en dat het niet is gebaseerd op of je wat aanzet. Ik zou het thuis wel kunnen doen volgens mij door de Google Assistant na een stemcommando de TV aan te laten zetten (Harmony) en de lichten in de goede stand te zetten. Harmony kan helaas niet triggeren in IFTTT, ik bedenk me nu dat de Harmony misschien wel een signaal kan sturen naar Hue (er zit immers wel iets van Hue besturing op) om de scène aan te passen, of anders een stekker aan en uit te zetten (a la de oplossing voor thuis zijn of niet). Heb je een Harmony?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambi1961
guido66 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 09:16:
Alle draadjes direct met elkaar verbinden met een lasklem.
Gelukt, dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Vraag; wil een ronde smart button kopen. Staat bij meetue.com aangeboden voor 19.95 echter met de mededeling tijdelijk uit voorraad. Bij meerdanlicht.nl voor 29,95. Iemand enig idee wat de juiste prijs is? En iemand enig idee waarom “tijdelijk uit voorraad” ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbotrent
Arjan90 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:40:
[...]

Herkenbare uitdaging, hebben wij thuis ook. Ik ben nog niet zover om dit te automatiseren, maar als ik dit zou doen zou mijn benadering ongeveer zo zijn:
  • Sensor flag "TurnedOnChillMode" aanmaken.
  • Als scène van de lamp van mijn zoon op Nachtlamp staat (als zoiets kan in all4hue) EN "TurnedOnChillMode" is gelijk aan false, moet de scène in de woonkamer worden aangepast en "TurnedOnChillMode" moet op True gezet worden (om te voorkomen dat hij blijft triggeren als ik de scène in de woonkamer verander om bijv te gaan lezen).
  • Sensor flag "TurnedOnChillMode" wordt elke avond om 20.00 uur teruggezet naar false, zodat hij op zijn vroegst om 20.00 uur wordt getriggerd.
Nadeel van deze aanpak is dat het maar 1 keer per avond werkt en dat het niet is gebaseerd op of je wat aanzet. Ik zou het thuis wel kunnen doen volgens mij door de Google Assistant na een stemcommando de TV aan te laten zetten (Harmony) en de lichten in de goede stand te zetten. Harmony kan helaas niet triggeren in IFTTT, ik bedenk me nu dat de Harmony misschien wel een signaal kan sturen naar Hue (er zit immers wel iets van Hue besturing op) om de scène aan te passen, of anders een stekker aan en uit te zetten (a la de oplossing voor thuis zijn of niet). Heb je een Harmony?
Ik heb jammer genoeg geen Harmony.

Maar jouw suggestie is wel interessant! Er is een Hue lamp aanwezig in de kamer van mijn dochter, dus daar kan ik misschien wel iets mee doen dat vergelijkbaar is met jouw voorbeeld. Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
ambi1961 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:27:
Vraag; wil een ronde smart button kopen. Staat bij meetue.com aangeboden voor 19.95 echter met de mededeling tijdelijk uit voorraad. Bij meerdanlicht.nl voor 29,95. Iemand enig idee wat de juiste prijs is? En iemand enig idee waarom “tijdelijk uit voorraad” ?
29.95 is echt veel te veel! had er een paar weken geleden 2 gekocht bij Amazon.es waar je bij de 2e 50% betaalde. Enig nadeel dat er ook nog weer eens bezorgkosten bij kwamen maar kwam op een totaal van 35.32 voor 2 stuks..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Iemand enig idee wat de juiste prijs is?
Adviesprijs is 19,95
En iemand enig idee waarom “tijdelijk uit voorraad” ?
Dat kan alleen de shop je vertellen tenzij iemand hier een werkende glazen bol heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
Overal hanteren ze de prijs van € 29,95 behalve bij Meetue.com...........daar komen wel verzendkosten bij van € 4,95..............heb er toen maar gelijk 4 besteld dus de meerprijs van € 1,25 per Smart Button viel nog mee....als ik jou was zou ik wachten tot ze weer op voorraad zijn.....€ 29,95 is veel te veel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambi1961
DukeBox schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:11:
[...]

Adviesprijs is 19,95

[...]

Dat kan alleen de shop je vertellen tenzij iemand hier een werkende glazen bol heeft.
Ik zou zeggen ; tijdelijk niet op voorraad. Dacht dus even dat er een “reden” was om tijdelijk niet te leveren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ambi1961 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:12:
Ik zou zeggen ; tijdelijk niet op voorraad. Dacht dus even dat er een “reden” was om tijdelijk niet te leveren _/-\o_
Meestal gewoon een gebrek aan voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Ik heb er eergisteren nog een paar besteld en geen melding gehad, maar ook nog geen leverdatum. Boven de 50 euro zijn er geen verzendkosten. De geringe voorraad is waarschijnlijk de oorzaak dat andere webshops ze nog niet hebben of woekerprijzen denken te kunnen vragen.

Het zou mooi zijn als de prijzen van meethue ook in de Pricewatch zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je ook nog lampen nodig hebt kan je ook diverse kits met button(s) bestellen op amazon.de. Er zijn regelmatig goede deals.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 13-01-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:14
DukeBox schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 22:52:
[...]

Ja maar echt een aanbieding is dat niet.
Ik vind €34,-- per lamp toch behoorlijk goedkoop. Of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

patrickt35 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:45:
Ik vind €34,-- per lamp toch behoorlijk goedkoop. Of kijk ik verkeerd?
De gangbare 'goede' aanbiedingen zitten < € 30,- voor een color lamp en < € 15,- voor een ambiance per stuk.

Als je kijkt in het aanbiedingen topic zie je regelmatig kits langs komen met 3 lampen voor € 75,-. of een kit met 2 lampen en bridge voor € 69,-.

Neemt niet weg dat op dit moment het een 'nette' aanbieding is maar als je ze niet meteen nodig hebt kan het echt flink goedkoper. Helemaal als je dan bijv. de bridge verkoopt voor ~€ 25,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Hallo, vraag; heb verschillende kamers, --> plafond, spots, staande lampen en schuurn allen gekoppeld aan standaard app van Hue
Aan de schuur hangt een lamp die bij zonsondergang aan gaat en bij zonsopkomst weer uit.
Nu wil ik via de Widget van de app een one-tap maken waarbij alle lampen uit gaan, s'avonds bij het naar bed gaan.
Hierbij gaat ook de schuurlamp uit, uiteraard is dit niet de bedoeling , deze brandt immers ook voor veiligheid.
iemand enig idee om een one-tap te configuren die de schuur uitsluit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

ambi1961 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:17:
Hallo, vraag; heb verschillende kamers, --> plafond, spots, staande lampen en schuurn allen gekoppeld aan standaard app van Hue
Aan de schuur hangt een lamp die bij zonsondergang aan gaat en bij zonsopkomst weer uit.
Nu wil ik via de Widget van de app een one-tap maken waarbij alle lampen uit gaan, s'avonds bij het naar bed gaan.
Hierbij gaat ook de schuurlamp uit, uiteraard is dit niet de bedoeling , deze brandt immers ook voor veiligheid.
iemand enig idee om een one-tap te configuren die de schuur uitsluit?
Volgens mij kun je het makkelijkst een zone aanmaken waarin alle lampen zitten die je in 1 x uit wilt schakelen. Dus alle lampen exclusief de schuur lamp, dat zou imo moeten werken.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

janvanduschoten schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:27:
[...]

Volgens mij kun je het makkelijkst een zone aanmaken waarin alle lampen zitten die je in 1 x uit wilt schakelen. Dus alle lampen exclusief de schuur lamp, dat zou imo moeten werken.
ja zo heb ik het ook gedaan een zone binnen en een zone buiten en deze kan je dan aan schakelaars of widgets hangen om alles in 1 keer aan of uit te zetten

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Ik heb sinds een kwartier dat opeens niets meer werkt, app niet, schakelaars (dimmer en tap) en beweging sensoren en even later werkt het opeens weer en dan stopt het opeens met werken en dan werkt het weer ? sinds vorige week dat de zone update is uitgekomen heb ik niets in mijn configuratie veranderd....

ik zie nu wel dat hij een nieuwe update van de bridge aan het downloaden is als ik onder software update kijk, maar die staat op handmatig installeren en is dus alleen maar aan het downloaden....?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Wom

Geen idee of het in andere vestigingen ook zo is, maar bij de Karwei bij ons in de buurt gingen diverse types lampen aan 30% korting weg. Heb zelf een aantal GU10 spotjes aangeschaft, maar ook aantal Color Lights waren aan die korting te koop.

[ Voor 8% gewijzigd door Wom op 14-01-2020 20:36 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmermc
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-11-2021
Gisteren bij toeval in de koopjeshoek van de Hubo bouwmarkt een beschadigde doos zien liggen met twee E14 Hue Ambiance kaarsjes erin voor de prijs van 29.95€.
Hoewel ik deze niet direct kan gebruiken, leek me dit een mooie faire prijs. Nu nog nadenken waar deze kunnen ingezet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

barrymel schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:31:
Ik heb sinds een kwartier dat opeens niets meer werkt, app niet, schakelaars (dimmer en tap) en beweging sensoren en even later werkt het opeens weer en dan stopt het opeens met werken en dan werkt het weer ? sinds vorige week dat de zone update is uitgekomen heb ik niets in mijn configuratie veranderd....

ik zie nu wel dat hij een nieuwe update van de bridge aan het downloaden is als ik onder software update kijk, maar die staat op handmatig installeren en is dus alleen maar aan het downloaden....?
nu een dag later nog steeds alles van slag....

ik heb 49 lampen en nog wat sensoren en zo, dus de bridge zit aardig vol maar hij werkte perfect, zelfs met de nieuwe zones via de schakelaars van de update van een week geleden, tot gister werkte het dus perfect.... tot die nieuwe firmware update gister uit kwam werkt niets meer en dan weer wel en dan weer niet , alles heel traag.... en de nieuwe update krijg ik ook niet geïnstalleerd

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymel schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:44:
[...]

nu een dag later nog steeds alles van slag....

ik heb 49 lampen en nog wat sensoren en zo, dus de bridge zit aardig vol maar hij werkte perfect, zelfs met de nieuwe zones via de schakelaars van de update van een week geleden, tot gister werkte het dus perfect.... tot die nieuwe firmware update gister uit kwam werkt niets meer en dan weer wel en dan weer niet , alles heel traag.... en de nieuwe update krijg ik ook niet geïnstalleerd
Klinkt alsof je bridge het erg druk heeft en dus erg traag of geen response geeft op switches / sensoren. Probeer hem eens te rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09 01:05
boyhenkie schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:05:
[...]

Overal hanteren ze de prijs van € 29,95 behalve bij Meetue.com...........daar komen wel verzendkosten bij van € 4,95..............heb er toen maar gelijk 4 besteld dus de meerprijs van € 1,25 per Smart Button viel nog mee....als ik jou was zou ik wachten tot ze weer op voorraad zijn.....€ 29,95 is veel te veel...
Amazon.de 19,95.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:02:
[...]

Klinkt alsof je bridge het erg druk heeft en dus erg traag of geen response geeft op switches / sensoren. Probeer hem eens te rebooten.
ja dat heb ik al paar keer gedaan , stroom er af stroom er op maar dat heeft ook geen nut

tot die firmware er gister stond had hij het niet druk want alles reageerde gelijk zonder vertraging

BarryMel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
barrymel schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:18:
[...]

ja dat heb ik al paar keer gedaan , stroom er af stroom er op maar dat heeft ook geen nut

tot die firmware er gister stond had hij het niet druk want alles reageerde gelijk zonder vertraging
Ik heb al een paar keer een soortgelijk probleem gehad en ook een kennis van mij: Na een update van de Bridge zijn de Aangepaste Routines van slag, wat met een uit/aan c.q. herstart actie van de Bridge niet verdwijnt,

Ik zou eerst even een mailtje sturen aan Support.PhilipsLightingBenelux@signify.com met daarin de gegevens van je Bridge zoals mac adres, etc. (Zie app). Hiermee kunnen ze op afstand in jouw Bridge kijken, aan de hand van je vraag waarom jouw HUE set na de firmware update ineens minder goed werkt.
(Kan gewoon in het Nederlands geschreven, Benelux support heeft Nederlandse medewerkers.)

De enige optie die HUE support anders (standaard) zal geven, is om een clean install (Bridge "Opruimen" in de app) te doen en alles opnieuw te programmeren. Persoonlijk vind ik dit een keer niet erg maar zeker met de nodige programmeringen ben je hier een keer klaar mee. Lampen en accesoires hoef je overigens niet opnieuw aan te melden, die onthoud de Bridge wel bij een "Opruimen" actie.

[ Voor 3% gewijzigd door Theo74 op 15-01-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Linkje? Ik zie toch echt €29,28 voor de Smart button

Gelukkig was ik nog op tijd bij Meethue, ze komen vandaag bij me binnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guido66
Vandaag enkele Samotech adapters voor de Hue Dimmer Switch geinstalleerd. De kwaliteit is niet super, maar voor mij alleszins acceptabel.

De SM200 is erg eenvoudig te monteren, wel waren de bijgeleverde lange schroeven dikker dan de M3 boutjes die in Nederland standaard zijn. Gelukkig had ik een paar langere M3 boutjes liggen.

Samotech SM200

Samotech SM200

De SM202 is wat knulliger en ik moest bij beide wat knutselen om het frame vast te zetten. Mijn contactdozen (Jung CD500) zijn een tikje te klein voor de sparing. Voor nog kleinere contactdozen leveren ze ook geprinte vullingen, maar dan wordt het wel erg rommelig.

Samotech SM202

Samotech SM202

Samotech SM202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09 01:05
Dan levert eltako wel netter aftermarket spul af voor in de Bush Jaeger plaatjes.

| Losing my religion |

Pagina: 1 ... 75 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic