RoccoS schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:13:
Ik ben voor een relatie aan het uitzoeken of het mogelijk is om een nog te bouwen hotelpand (ongeveer 3 verdiepingen met een 30-tal kamers) te voorzien van Philips Hue verlichting. Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken en of jullie eventuele problemen voorzien bij het gebruik van meerdere Hue bridges etc.
Ik heb zelf een bed and breakfast met 4 kamers. Momenteel ben ik bezig te onderzoeken of ik deze smart kan maken. Het gaat initieel om het aansturen van de verlichting en airconditioning. Een en ander te bedienen met een Google nest hub, en dus google assistant.
Als proef heb ik een Nest hub en een Gidbo smart thermostaat voor de airco gekocht. Deze zijn nu geïnstalleerd in mijn slaapkamer. Deze kamer is reeds voorzien van Hue verlichting op 1 bridge.
Dit werkt allemaal goed. Waar ik tegenaan loop, de Nest hub toont ook de tuinverlichting en andere kamers enzo... Dus dit moet inderdaad gescheiden worden.
Omdat mijn opzet kleiner is dan 30 kamers denk ik erom om voor elke kamer een ander ssid te gebruiken, elk ssid in een ander vlan te plaatsen. De wifi is nodig voor de thermostaat.
Verder voorzie ik dan voor elke kamer 1 bridge, aangesloten op het vlan van de kamer.
Waar ik nog geen antwoord op heb: De Nest hub heeft een Google account nodig volgens mij en het ontbreekt aan een gastmodus. Gebruik ik mijn eigen account? Maak ik per kamer een nieuw account en mag dat binnen de policies van Google?
De hue bridges zou ik buiten bereik houden van de gasten, deze kunnen dan niet de knop indrukken op de bridge. Een gast gebruikt of de aanwezige schakelaars (dimmer switch), of het display van de Nest hub, of de stem om een en ander te bedienen.
Tot slot vraag ik mij nog af hoe zoiets allemaal om moet gaan met verschillende talen.
Misschien moet ik het eenvoudiger houden en enkel hue lampen installeren gekoppeld aan dimmer switches, zonder bridges. Dat kan volgens mij ook.
Alle vragen die ik heb zijn wellicht een eigen topic waardig. Wil dit topic verder niet kapen, alleen even aangeven waar ik zoal mee bezig ben en waar ik tegen aanloop.
Heb maanden terug eens een mail gestuurd naar die afdeling van professionele signify spullen, maar geen reactie ontvangen. Mijn scope is dan ook weer errug klein voor de professionele lijn.