[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.256 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 15:06
eymey schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:10:
Ha, de discussie over het wel of niet hebben van 'traditioneel werkende' schakelaars is er weer :D .

Ik neig erg naar de mening van @Evernote

Er gebeurt in ons huis qua Hue verlichting best veel automatisch, zeker que sfeerverlichting in de woonkamer, de verlichting in de tuin/aan de schuur, verlichting onder keukenkastjes achter Innr Zigbee plugs (dus ook op Hue systeem), etc.

Echter, vooral de lampen boven de eet- en zithoek, binnenkort evt lamp in de hal en andere lampen die traditioneel nog met vaste wandschakelaars worden geschakeld, wil ik ook gewoon met een 'wandgebonden' bediening simpel aan en uit kunnen zetten, al is het alleen al voor als ik de smartphone niet bij de hand heb of als oma en opa of een andere oppas op de kleine meid past.

Op dit moment worden de lampen boven de zit- en eethoek bediend met twee Hue dimmer switches die ik aan de wand heb bevestigd (en de ouderwetse dubbele schakelaar is doorverbonden met lasklemmen en van de wandschakelaar heb ik een gewone WCD gemaakt). Echter, het blijft eigenlijk niet echt een mooi gezicht en op andere plekken in huis, die ik eigenlijk wel graag 'slim' zou willen maken met Hue verlichting, al is het alleen al om met dimmen te kunnen werken, houdt de investering in dure "FoH" of TAP me vooralsnog tegen om dit plan door te zetten. Zeker omdat FoH en TAP overkill is op die plekken.

Terwijl iets simpels dat gewoon compatible is met 55mm schakelmateriaal en simpel schakelaar-achtige events naar de Hue bridge moet kunnen sturen toch niet zo moeilijk moet zijn, voor ongeveer de prijs van een Hue smart button.
Omdat ik vanuit mijn professie ook de ins en outs van KNX en eNet system ken, heb ik HUE in een zelfde filosofie geprogrammeerd omdat bij aanvang de 'kamers' mij al veel te weinig programmeerruimte gaven.
Ik vind dat je in de basis elk item los moet kunnen programmeren en bedienen, groepen is leuk voor additieve acties c.q. routines. Maar goed, dit is mijn bescheiden mening en mogelijk die van @Evernote

Ik heb elke lamp als een kamer geprogrammeerd en deze hernoemt als bijv. TV lamp, zithoek hanglamp, etc.
Hierdoor heb ik HUE technisch gezien misschien een onlogische programmering en wordt stembesturing ook wat omslachtig maar dit vind ik prima en stembesturing gebruik ik niet.

Vervolgens heb ik een aantal FoH schakelaars gekocht in de B&J Future style. Deze zitten op de plekken van de oude schakelaars. Elke wipper van de FoH schakelaar bestuurd 1 of hooguit 2 lampen en op deze manier kan ik afzonderlijk alles heel simpel aan/uit zetten of dimmen.
Dit is eigenlijk de best haalbare klassieke schakelaar opstelling en toch modern omdat ik daarnaast verschillende routines heb lopen die het nodige automatiseren zoals de hele woonkamer uit/aan schakelen in geselecteerde scene/kleur en dimstand. Wat prima mogelijk is door de kamers (lampen) in Beta Zones te stoppen.

Wil je bestaande schakelaars qua uiterlijk niet veranderen en toch schakelen via HUE dan kun je de binnenwerken van de schakelaars vervangen voor puls-drukker varianten (indrukken is aan, loslaten is uit) en deze aansluiten op een Zigbee schakelaar of dimmer module en deze achter de schakelaar in de muur stoppen. Dit vereist echter wel inbouwdozen in de muur die diep genoeg zijn plus enig geduld en expertise om dit op een nette en correcte manier te doen.
Zelf heb ik bestaande handlampen met halogeen lichtbron op 2 van deze dimmer modules zitten, werkt top.
Voor de bestaande tuinverlichting idem dito, een Zigbee schakelmodule in de lasdoos van de hoofdvoeding.

En deze hele manier van werken geeft sowieso een hoge WAF, wat niet geheel onbelangrijk is.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 09:41
Ik heb sinds een week of 2 een Hue buitenlamp opgehangen, de Discover verstraler. De lamp zelf werkt naar behoren en kan deze ook bedienen met telefoon en button.

Wens is om deze bijvoorbeeld van 17.00 uur tot 22.00 een bepaalde scene te laten branden, en vervolgens van 22.00 tot 8.00 uur een andere iets minder heldere scene te over te laten gaan.

Ik heb hiervoor 2 scenes aangemaakt, de heldere en iets minder heldere versie, vervolgens heb ik 2 routines aangemaakt, de eerste routine gaat goed, maar om 22.00 uur gaat de lamp niet naar de gewenste scene maar wordt zelfs wat helderder.

Transitie staat op onmiddellijk en de wisselende tijden staan uit.

Volgens mij is er dan toch geen overlap in de routines, en zou de lamp toch om 22.00 uur om moeten schakelen naar de gewenste minder felle scene of zie ik iets over het hoofd.

Wie weet hoe ik dit op juiste manier instel om in de loop van de avond een andere scene gebruikt te krijgen voor de nacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 11:18
Hertog schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:30:
[...]

Maar - op de prijs na - is dat precies wat je met een FoH schakelaar kunt doen. Met die van Senic kun je zelfs één enkele knop gebruiken, dan koppel je de ene stand aan 'laatste aan stand' en de andere aan 'uit' en klaar.

Daarnaast denk ik dat de 'simpele' oplossing die jij noemt helemaal niet zo simpel is. Vergeet niet dat veel mensen een andere stijl schakelmateriaal hebben, dus één 55mm schakelaar leveren gaat nooit werken. Verder vermoed ik dat Philips niet graag een verwisselbare batterij gaat stoppen in een inbouw-schakelaar voor de consumentenmarkt. Met die twee beperkingen kom je bijna vanzelf op de 'Friends of Hue met EnOcean binnenwerk' combinatie uit.
Die verschillende stijlen zijn misschien een lastig punt, maar dan nog zijn er misschien ook nog andere oplossing of workarounds. Als het dan toch met een verwisselbare batterij erin is zouden ze op z'n minst de 'dimmer switch' vierkant kunnen maken op 55 mm formaat, zodat je die met dubbelzijdig tape op een blindplaat van het schakelmateriaal kan plakken (want die blindplaat is er wel bij ieder design). Nog steeds niet 'mooi' of 'geintegreerd', maar nog altijd beter dan twee langwerpige dimmer switches ernaast.

Of anders idd EnOcean.

En natuurlijk, als het toch al bedoeld is om een wandschakelaar te vervangen / aan te vullen, zouden ze het natuurlijk ook kunnen maken met ingebouwde voeding .

Overigens, wat betreft die verwisselbare batterij: KlikAanKlikUit heeft al jaren modules beschikbaar (met door de consument verwisselbare batterij) die bedoeld zijn om in te bouwen achter je zelf uitgekozen design schakelaar als je gewoon een zender wil, maar ook je schakelmateriaal wil behouden.En ja, 433 mhz is natuurlijk eenvoudiger dan Zigbee en het zal ook niet voor iedereen dé oplossing zijn, maar mijn punt in het algemeen is gewoon dat het aantal bedieningsopties (met bridge koppelbaar dan) wat bedroevend blijft voor zo'n bekend en duur ecosysteem als Hue .
DukeBox schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:30:
[...]

Van de meest gebruikte merken/type elektro spul dimmers ben je meestal niet minder kwijt.
True, daarom heb ik ook díe nog nooit aangeschaft voor die situaties ;)
Domino schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:32:
Buiten dat: Wat is ongeveer de prijs van de hue button? Ik zie in Nederland prijzen van €30, zwaar overpriced voor een simpele button.

Ik heb laatst een aantal Niko FoH schakelaars in de aanbieding gekocht bij de gamma (later ook bij karwei in de aanbieding) voor net €40 per stuk. Komt dat in de buurt @eymey ?
Ik kan me herinneren dat ik hue buttons wel voor rond de 20-23 euro gezien heb. Dat vind ik redelijk.

40 euro per stuk in een aanbieding voor FoH komt al in de buurt ,maar vind ik nog steeds behoorlijk veel voor het doel wat ik er op de meeste plekken mee heb.

Terwijl iets als de Hue dimmer switch dus in principe ook zou kunnen (want dat product is er al), maar dan in zo'n form factor waar je dus gewoon net niets aan hebt als je ook maar zoiets als schijn wilt wekken dat het een beetje bij je schakelmateriaal past. Terwijl de prijs prima is .

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 06-01-2020 13:30 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:35

DukeBox

loves wheat smoothies

@Domino en @eymey. De standaard prijs is € 19,95

[ Voor 47% gewijzigd door DukeBox op 06-01-2020 13:53 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
michael3 schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:29:
Ik heb een Gledopto rgb+cct setje gehaald:

US $11.76 51%OFF | Gledopto Zigbee Controller Mini Smart Tv Led Strip Licht Kit 5V Usb Rgb + Cct Computer Led Strip Licht werken Met Zigbee Hub Echo
https://a.aliexpress.com/9GylWNkk7

Maar ik heb een probleempje denk ik en weet even niet wat ik ermee aan moet en of het hoort.
Het volgende doet zich namelijk voor.

Ik heb een Philips Hue plafond lamp en Dimmer.
Middels de aanknop van de Dimmer is die ingesteld dat alleen de plafond lamp (hoofdverlichting) aangaat, maar zodra ik de aanknop in druk gaat me ledstrip (die van de link) heel kort denk minder dan een sec fel groen branden en dat terwijl die uitstaat.
hoort dit of is het een defect of instelling fout ofzo?
Me andere Philips hue lampen blijven wel keurig uit staan.

Dit vind ik wel storend al helemaal ik dadelijk nog meer veel meer Controllers van Gledopto heb.
Weet iemand bovenstaande?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinger19
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 30-08-2024
Vraag: kan je, om lampen in de tuin bereikbaar te maken, een Tradfri Smart Plug koppelen aan de Hue bridge (laatste versie)?
Heb gezocht in dit draadje en bij Tradfri maar heb nog niet een antwoord kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-09 19:56
eymey schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:23:
[...]40 euro per stuk in een aanbieding voor FoH komt al in de buurt ,maar vind ik nog steeds behoorlijk veel voor het doel wat ik er op de meeste plekken mee heb.

Terwijl iets als de Hue dimmer switch dus in principe ook zou kunnen (want dat product is er al), maar dan in zo'n form factor waar je dus gewoon net niets aan hebt als je ook maar zoiets als schijn wilt wekken dat het een beetje bij je schakelmateriaal past. Terwijl de prijs prima is .
Ik zal de laatste zijn die beweert dat het een goedkope optie is, maar het verhoogd wel de gebruiksvriendelijkheid van het hue systeem enorm. Met name richting de minder technisch aangelegde huisgenoten (lees vrouw en dochter). Die waren na een dag al helemaal klaar met de smartphone aansturing en Siri.
Ahh, mij stond echt een prijs van €30 bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_de_ruiter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-03 09:00
Ron_de_ruiter schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:11:
[...]

Nee, nog niet geprobeerd, maar lijkt me een goede suggestie! _/-\o_

Ga ik vandaag even proberen. Kom bij je terug hierop!
Sorry allemaal voor de wat verlate reactie. Kerst en Nieuwjaar hebben voorwat vertraging gezorgd.
Ik heb inmiddels de JUNG schakelaars vervangen (geen geld terug) door iCasa pulseschakalaars.

Deze werken uitstekend en ik vind de bouwkwaliteit zelfs beter dan die van Jung.
Daar komt bij dat je in tegenstelling tot Jung veel meer lampen per schakelaar aan kan melden.

Mijn review van de iCasa:
productreview: iCasa Pulse 8S review door Ron_de_ruiter

Verder ben ik inmiddels met de Jung schakelaars ook heel wat verder gekomen. Het aanmelden moet via de de accessory setup van de Hue app en niet zoals Jung beweerd in de handleiding via de lamp setup.

Voorts heb ik inderdaad gemerkt dat het probleem zich niet meer voordoet sinds de IKEA lampen uit mijn huis zijn.

Ik ben dus met de Jung nog wat verder aan het testen en zal hier op terugkomen tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Slinger19 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:07:
Vraag: kan je, om lampen in de tuin bereikbaar te maken, een Tradfri Smart Plug koppelen aan de Hue bridge (laatste versie)?
Nee, vooralsnog zijn alleen lampen ondersteund op de Hue bridge en geen IKEA accessoires.

Zie verderop... blijkbaar kan het nu wel.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 06-01-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Wat je zou kunnen proberen is om de HUE dimmer/schakelaar even een reset te geven via gaatje aan de achterkant en opnieuw aanmelden op de Bridge. Dan toewijzen aan de HUE lamp naar keuze, ofwel de lamp waarop hij was geprogrammeerd.

Lukt dit niet dan zou ik de Bridgde even een clean install geven middels het Bridge instellingen menu in de app en dan "Opruimen". Daarna alle HUE items en GLEDOPTO controller opnieuw aanmelden.
Je hebt volgens mij nog redelijk weinig HUE materie in huis dus dit hoeft in totaal niet veel tijd te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Ron_de_ruiter schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:56:
[...]

Sorry allemaal voor de wat verlate reactie. Kerst en Nieuwjaar hebben voorwat vertraging gezorgd.
Ik heb inmiddels de JUNG schakelaars vervangen (geen geld terug) door iCasa pulseschakalaars.

Deze werken uitstekend en ik vind de bouwkwaliteit zelfs beter dan die van Jung.
Daar komt bij dat je in tegenstelling tot Jung veel meer lampen per schakelaar aan kan melden.

Mijn review van de iCasa:
productreview: iCasa Pulse 8S review door Ron_de_ruiter

Verder ben ik inmiddels met de Jung schakelaars ook heel wat verder gekomen. Het aanmelden moet via de de accessory setup van de Hue app en niet zoals Jung beweerd in de handleiding via de lamp setup.

Voorts heb ik inderdaad gemerkt dat het probleem zich niet meer voordoet sinds de IKEA lampen uit mijn huis zijn.

Ik ben dus met de Jung nog wat verder aan het testen en zal hier op terugkomen tzt.
Ik blijf het jammer vinden dat deze Zigbee schakelaars niet zichtbaar worden in de HUE app.
Anders had ik er zeker een aantal aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_de_ruiter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-03 09:00
Hallo Theo,

Ja ik ben het met je eens, alleen het heeft voor het gebruik echt weinig voor en/of nadelen.
Ik zou het er niet voor laten. het GROTE voordeel is namelijk dat je je bestaande schakelmateriaal, in mijn geval van Jung, kan vervangen met wandschakelaars die exact passen bij de rest van je schakelmateriaal (zoals stopcontacten).

Ik persoonlijk vind dat een stuk mooier dan de Philips Hue schakelaars, die ik overigens ook heb, maar dan bijvoorbeeld op de bedden geplakt als een extra.
Theo74 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:23:
[...]

Ik blijf het jammer vinden dat deze Zigbee schakelaars niet zichtbaar worden in de HUE app.
Anders had ik er zeker een aantal aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:17
Domino schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:22:

Ahh, mij stond echt een prijs van €30 bij.
Voor iets minder dan €25,- zijn er ook combipakketen van dimmer switch en 1 lamp te koop.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

guido66 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:28:
Voor iets minder dan €25,- zijn er ook combipakketen van dimmer switch en 1 lamp te koop.
dimmer switch != smart button

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 19:21
DukeBox schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:43:
[...]

Nee, vooralsnog zijn alleen lampen ondersteund op de Hue bridge en geen IKEA accessoires.
Je kunt wel degelijk de smart plug toevoegen aan de hue bridge. Heb 2 smart plug IKEA en 1x osram netjes gekoppeld in de hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkenny
  • Laatst online: 05-08-2022
Evernote schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:43:
De laatste paar dagen heb ik een aantal pagina’s doorgelezen en gezocht op het woord schakelaar... tot mijn grote verbazing lijkt dit ondanks de leeftijd van Hue vandaag de dag nog altijd een probleem.

Waarom is er geen zender te koop die je kunt koppelen aan je bridge die je aan je huidige schakelwerk kunt hangen?

Die Hue dimmer afstandsbediening is grappig maar je bent enorm beperkt als je bijvoorbeeld 3 lampen via de schakelaar individueel wil aanzetten.
Waarom moet dit zo moeilijk zijn?

HomeKit heeft wel de optie om iedere knop van die schakelaar apart te configureren bijvoorbeeld de ‘aan’ knop moet lamp x en x aanzetten en dan moet je weer een aparte knop gebruiken om die lampen ook weer uit te doen?! Waarom?!

Om nu de Hue button te ‘hacken’ en achter een traditionele schakelaar te hangen vind ik te omslachtig.

Heb ik iets gemist? Is er een Zigbee/Hue zender die achter je huidige schakelwerk kan waar je 2 standen op 1 knop kan zetten wat oorspronkelijk de aan en uit knop is van een traditionele schakelaar?
Misschien lukt het met deze https://www.mupload.nl/img/y992r5bg6g.png
Is met de Tuya app en kan ook werken volgens mij met de smart life app waar er nog veel mogelijkheden zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Nickkenny op 06-01-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:59
Pascall_1 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:32:
[...]

Je kunt wel degelijk de smart plug toevoegen aan de hue bridge. Heb 2 smart plug IKEA en 1x osram netjes gekoppeld in de hue app.
Wordt alles dat in de Hue app getoond wordt, ook automatisch beschikbaar in HomeKit?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Nickkenny schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:23:
Misschien lukt het met deze https://www.mupload.nl/img/y992r5bg6g.png
Is met de Tuya app en kan ook werken volgens mij met de smart life app waar er nog veel mogelijkheden zijn
Je weet dat dit het Hue topic is ? Dit is daar niet compatible mee. Op zijn hoogst kan je de smart-life en hue cloud omgevingen middels IFTTT aan elkaar knopen maar echt fijn zal dat niet werken (als in een flinke vertraging >4 spofs).

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 06-01-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 11:43
Nuevocasa schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:21:
[...]

Ik heb dit gemaakt:
[Afbeelding]
Misschien een oplossing voor jou. Heb de schakelaars doorgeschakeld en zitten achter de Hue dimmer.
Dit ziet er mooi uit. Hoe heb je dit gemaakt en met welke materialen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Ron_de_ruiter schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:29:
Hallo Theo,

Ja ik ben het met je eens, alleen het heeft voor het gebruik echt weinig voor en/of nadelen.
Ik zou het er niet voor laten. het GROTE voordeel is namelijk dat je je bestaande schakelmateriaal, in mijn geval van Jung, kan vervangen met wandschakelaars die exact passen bij de rest van je schakelmateriaal (zoals stopcontacten).

Ik persoonlijk vind dat een stuk mooier dan de Philips Hue schakelaars, die ik overigens ook heb, maar dan bijvoorbeeld op de bedden geplakt als een extra.
[...]
Ik ben het volledig met je eens dat de integratie in bestaand schakelmateriaal soms zwaarder kan wegen dan een goede functionalliteit in de app. Persoonlijk vind ik de HUE dimmers echt een USA dingetje, totaal niet in de EU maatvoering. Ook de HUE Smart Button past toaal niet in enig afdekraam van EU schakelmateriaal. En dat voor een merk wat notabene uit Nederland komt.

Ik heb daarom FoH schakelaars in de B&J Future serie gekocht en daar o.a. een dubbel afdekraam bij besteld, zodat het een en ander ook gewone schakelaars lijkt. Dit is nog de meest strakke serie vind ik.
Het is ook mogelijk om de EnOcean modules in deze FoH schakelaars over te zetten in Systeem 55 kitjes waardoor ze in Gira en Jung schakelmateriaal passen maar dit is bij elkaar een vrij dure grap waardoor ik dit voorlopig links laat liggen. En helaas doen Gira en Jung, net als Peha niet mee met de FoH serie, mogelijk omdat zij hier niet in geloven, of liever eigen materie verkopen dan ingekochte EnOcean modules. To bad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Ik vraag me ook af waarom al die FoH schakelaars zo duur zijn. Techniek erachter zou niet anders moeten zijn dan een Hue Dimmer voor nog geen 2 tientjes.

Vind het zelf ook onbegrijpelijk dat Philips geen Hue Dimmer (houder) voor een 55mm raamwerk heeft.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Menesis schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:10:
[...]

Wordt alles dat in de Hue app getoond wordt, ook automatisch beschikbaar in HomeKit?
Nee, bv de osram plugs iig niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:09
Jimmy J. schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:35:
Ik vraag me ook af waarom al die FoH schakelaars zo duur zijn. Techniek erachter zou niet anders moeten zijn dan een Hue Dimmer voor nog geen 2 tientjes.
Want de techniek in een batterijloze zender zou niet anders moeten zijn dan die in een zender met batterijtje? :?

Think again...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74

Vind het zelf ook onbegrijpelijk dat Philips geen Hue Dimmer (houder) voor een 55mm raamwerk heeft.
Ben ik ergens met je eens, want een EnOcean Zigbee module is ca. €30,00.
Het stukje plastic in raam en wipper er omheen is centenwerk maar wordt duidelijk ruim doorberekend.

Ik zie dat EnOcean ook Systeem 55 plastic heeft maar kan zo snel even geen verkoopkanaal vinden.

Wat betreft FoH schakelaars gok ik dat dit een soort aliantie is met HUE. De merken schakelmateriaal krijgen de mogelijkheid om HUE compatible schakelaars te maken en mogen dit in FoH verpakking aanbieden aan de consument. Geheel buiten Signify/HUE om maar mogelijk wel met een bepaalde fee, of afdracht per verkocht item aan Signify. Plus natuurlijk de verplichte inkoop van niet eigen EnOcean modules.
Dit zullen de grote merken schakelmateriaal mogelijk niet aantrekkelijk vinden, tenzij er ineens een run op FoH schakelaars komt dan willen ze misschien toch ook een graantje meepikken.

[ Voor 24% gewijzigd door Theo74 op 07-01-2020 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinger19
  • Laatst online: 30-08-2024
Pascall_1 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:32:
[...]
Ah, top...
Je koppelt de Tradfri smart plug als Hue Smart stekker (accessoire) of als lamp? Nog iets bijzonders om op te letten bij het koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Theo74 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:31:
Ook de HUE Smart Button past toaal niet in enig afdekraam van EU schakelmateriaal.
Hoe zo niet ? Ik heb hem op een blindplaat met de bijgeleverde montage sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:38
Iemand hier misschien een idee?

Ik heb vorige week 6 white ambiance lampen vervangen voor hue color lampen. Sindsdien werken mijn beide hue motion sensors niet meer je van het.

Ze staan beide ingesteld met een standaard scene die 2 minuten moet branden wanneer er beweging wordt gedetecteerd. Na 2 minuten dimmen ze en gaan ze langzaam uit.

Voorheen als ik binnen die 2 minuten langs de sensor liep (of tijdens het dimmen al) bleven ze opnieuw 2 minuten branden. Nu doen ze dat niet meer en lijkt het alsof er op random momenten een minuut 'cooldown' zit voordat beweging de sensor weer triggert.

In de app staat er dat bij het huidige daglicht de sensor zal activeren, maar dit gebeurd blijkbaar niet...

Heb zelf al de hue bridge opgeruimd en de sensoren gereset, maar blijkbaar heeft dit niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
DukeBox schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:46:
[...]
Hoe zo niet ? Ik heb hem op een blindplaat met de bijgeleverde montage sticker.
Omdat een HUE Smart Button niet IN een standaard afdekraam past.
En omdat jij de HUE Smart Button OP een blindplaat heb geplakt.
Hierin zit het verschil, dat integratie in schakelmateriaal onmogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
ShininNL schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:57:
Iemand hier misschien een idee?

Ik heb vorige week 6 white ambiance lampen vervangen voor hue color lampen. Sindsdien werken mijn beide hue motion sensors niet meer je van het.

Ze staan beide ingesteld met een standaard scene die 2 minuten moet branden wanneer er beweging wordt gedetecteerd. Na 2 minuten dimmen ze en gaan ze langzaam uit.

Voorheen als ik binnen die 2 minuten langs de sensor liep (of tijdens het dimmen al) bleven ze opnieuw 2 minuten branden. Nu doen ze dat niet meer en lijkt het alsof er op random momenten een minuut 'cooldown' zit voordat beweging de sensor weer triggert.

In de app staat er dat bij het huidige daglicht de sensor zal activeren, maar dit gebeurd blijkbaar niet...

Heb zelf al de hue bridge opgeruimd en de sensoren gereset, maar blijkbaar heeft dit niet geholpen.
Ik lees wel eens vaker dat toevoegen en/of vervangen/verwisselen van HUE lampen gedoe kan geven in de programmering van de Bridge.
Als jij HUE customer support hier over benaderd dan krijg je meestal het standaard paardenmiddel aangerijkt om de Bridge via "Opruimen" een clean install te geven en alles opnieuw te programmeren.

In mijn beleving soms een iets te makkelijke oplossing welke tegelijk vaak veel ongewild werk geeft.
Het zou prettig zijn als Signify wat vaker serieus met storingen omging, om sowieso te onderzoeken of hun systeem verbetering vereist, maar helaas lijkt de klantenservice bemand met minder onderlegde personen die beperkt advies kunnen geven.

In jouw geval lijkt dit ook de beste oplossing omdat niet echt duidelijk is waar te zoeken. Je hebt de HUE sensoren immers al een reset gegeven en opnieuw geprogrammeerd dus veel opties heb je niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 17:14
Cartman! schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:36:
Is het bij de Philips filamentlampen normaal dat deze altijd eerst fel (100%?) aan gaat en daarna pas naar de gewenste stand? Vind het vrij irritant :{
Ik heb exact hetzelfde probleem, maar dan met de nieuwste versie Hue white (LWA001)(BLUETOOTH).
In de nacht periode laat ik twee lampen aangaan in schemerstand met de sensor. 1 lamp is BLUETOOTH, de andere niet. De Bluetooth variant gaat eerst voor pakweg een halve seconde naar fel, in daarna te branden in schemer stand. Zeer irritant.
Ik krijg het probleem ook niet opgelost. Misschien in een volgende firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 20:04
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van een FoH schakelaar, zoals van Busch Jaeger of Niko, ten opzichte van de standaard Philips Hue dimmer switch?
De Busch Jaeger schakelaar kom ik tegen voor +/- 70 euro, terwijl de Philips Hue dimmer switch +/- 20 euro kost.
De inbouwmaat van de Philips Hue dimmer switch is natuurlijk niet handig bij vervanging van een bestaande schakelaar en de looks zijn niet hetzelfde als ander schakelmateriaal, maar zijn we nog andere voor- en nadelen?

IGN: Rasmalluin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Theo74 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:00:
Van de meest gangbare modellen en type schakelmateriaal is een blindplaat te krijgen.

Voor de zekerheid, ik bedoel dus zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/3/5/6/9/9200000010589653.jpg
Rasmalluin schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:24:
..maar zijn we nog andere voor- en nadelen?
Buiten batterijloos op zich niet echt. De dimmer switch is wat logischer qua bedrukking (aan/uit en dimmen) waar op een FoH switch de knoppen gelijk zijn en afhankelijk van hoe jij hem hebt ingesteld. Dat is niet voor iedereen altijd even logisch als je ook scenes hebt e.d.

[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 07-01-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

.

[ Voor 99% gewijzigd door DukeBox op 07-01-2020 10:43 . Reden: sorry, dubbelpost. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Theo74 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:00:
[...]

Omdat een HUE Smart Button niet IN een standaard afdekraam past.
En omdat jij de HUE Smart Button OP een blindplaat heb geplakt.
Ik had een losse dimmer in / aan de muur, daar kon ik het losse plaatje van de Smart button op schroeven en m'n gehele inbouwdoos valt er keurig achter weg.

Als je dus een losse schakelaar / dimmer hebt, dan is de smart button zonder gaten of schade als vervanging te gebruiken.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
DukeBox schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:40:
[...]

Van de meest gangbare modellen en type schakelmateriaal is een blindplaat te krijgen.

Voor de zekerheid, ik bedoel dus zoiets:
[Afbeelding]

[...]

Buiten batterijloos op zich niet echt. De dimmer switch is wat logischer qua bedrukking (aan/uit en dimmen) waar op een FoH switch de knoppen gelijk zijn en afhankelijk van hoe jij hem hebt ingesteld. Dat is niet voor iedereen altijd even logisch als je ook scenes hebt e.d.
Als de HUE Smart Button een muurplaat van 55mm had zoals het System 55 van Gira/Jung dan had deze mooi in het afdekraam van het Gira of Jung schakelmateriaal gepast.
Wat jij doet is een vlakke blindplaat monteren en daar bovenop de HUE Smart Button plakken. Ook prima als je dit mooi vind maar daar doelde ik niet op.

Als voorbeeld heb je universeeldimmers, inbouwtijdklokken, of vloerverwarmingsthermostaten welke pasramen bijleveren om daarmee in de meest gangbare typen schakelmateriaal te passen. Op die manier nodig je de consument nog meer uit om jouw product te integreren in het bestaande schakelmateriaal van de woning. HUE kiest voor een universele/internationale oplossing die helaas wel iets te veel naar de VS standaarden neigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Rasmalluin schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:24:
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van een FoH schakelaar, zoals van Busch Jaeger of Niko, ten opzichte van de standaard Philips Hue dimmer switch?
De Busch Jaeger schakelaar kom ik tegen voor +/- 70 euro, terwijl de Philips Hue dimmer switch +/- 20 euro kost.
De inbouwmaat van de Philips Hue dimmer switch is natuurlijk niet handig bij vervanging van een bestaande schakelaar en de looks zijn niet hetzelfde als ander schakelmateriaal, maar zijn we nog andere voor- en nadelen?
Een HUE dimmer is relatief goedkoop en doet prima wat hij moet doen, echter:
- Past dus niet, of is met knutselen matig bijpassend te maken in standaard schakelmateriaal;
- Heeft 1 aan/uit/dim knop voor 1 lamp of 1 kamer/zone, dus beperkt;
- Heeft een batterij;
- Kan door meermaals op aan (1) drukken heel handig meerdere scenes activeren.

Een FoH schakelaar is duur maar doet ook prima wat hij moet doen, want:
- Past wel in een aantal merken, typen en kleuren schakelmateriaal;
- Heeft 4 knoppen die als 2x aan/uit/dim of als 4 scenes, of door elkaar zijn te programmeren;
- Heeft geen batterij, werkt op energie door het indrukken.
Maar:
- Heeft geen opties bij meermaals drukken;
- Het indrukken voelt als dieper inklikken en 'kan' als vreemd of speelgoedachtig aanvoelen;
- Past zonder creaties van derden bijvoorbeeld niet in Gira, Jung, of Peha schakelmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:42

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Theo74 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:24:
[...]

Een FoH schakelaar is duur maar doet ook prima wat hij moet doen, want:
- Past wel in een aantal merken, typen en kleuren schakelmateriaal;
- Heeft 4 knoppen die als 2x aan/uit/dim of als 4 scenes, of door elkaar zijn te programmeren;
- Heeft geen batterij, werkt op energie door het indrukken.
Maar:
- Heeft geen opties bij meermaals drukken;
- Het indrukken voelt als dieper inklikken en 'kan' als vreemd of speelgoedachtig aanvoelen;
- Past zonder creaties van derden bijvoorbeeld niet in Gira, Jung, of Peha schakelmateriaal.
Aanvullend:
-Opties bij meermaals in drukken kan wel met software van derden als iConnectHue, of met zelf programmeren.
-De Senic switch is gemaakt door Gira en past dus eventueel bij sommige Gira producten. Deze is vrij nieuw dus eventueel komen hier nog meerdere Gira stijlen bij.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Theo74 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:12:
Ook prima als je dit mooi vind maar daar doelde ik niet op.
Maar dat in in wezen dan toch precies het zelfde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Theo74 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:24:
[...]

- Heeft 1 aan/uit/dim knop voor 1 lamp of 1 kamer/zone, dus beperkt;
Met 3rd party software is het mogelijk dit te veranderen. Bij 1 dimmer switch die bij de trap naar boven hangt heb ik:

AAN - Scene in woonkamer aan
Feller - Slaapkamer lampen aan
Dimmen - Slaapkamer lampen uit
UIT - Woonkamer lampen uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 14:40
Ik heb hiervoor gewoon de Hue Tap in de hal tegen de muur geplakt, ziet er erg netjes uit verder.
Daarmee doe ik:

Grote knop, alles in huis uit
Linkerknop, speelkamer, woonkamer en keuken uit
Rechterknop licht hal aan fel
Onderste knop, licht hal aan gedimd warm

Maar zoals zo velen al aangegeven hebben, het mooiste is toch gewoon dat zoveel mogelijk automatisch gaat d.m.v sensors of routines.
Mijn ultieme doel is dat Hue volledig aansluit op onze dagelijkse handelingen zonder handmatige acties d:)b

Ik gebruik de dimmers bijna alleen om te dimmen of een andere scene te kiezen.
Dimmen gaat vaak ook automatisch middels een Kodi plugin als ik een film of serie aanzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtnhsp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik heb bij Voltus.de een frame besteld waar de hue tap module (enocean) in geklikt kan worden.
Met de bijgeleverde schakelwippers zit dit nu gewoon in het Jung schakelmateriaal. Vind ik zelf net wat fraaier dan een losse afstandsbediening.

Afbeeldingslocatie: https://www.housecontrollers.de/wp-content/uploads/2017/04/philips-hue-gira-lichtschalter-300x144.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.housecontrollers.de/wp-content/uploads/2017/04/zigbee-funkmodul.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.housecontrollers.de/wp-content/uploads/2017/04/gira-funk-wandsender-300x225.jpg

Niet mijn foto's overigens :)

https://www.housecontroll...fuer-philips-hue-umbauen/

[ Voor 29% gewijzigd door mrtnhsp op 07-01-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
DukeBox schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:52:
[...]
Maar dat in in wezen dan toch precies het zelfde ?
Wezen zijn kinderen zonder ouders. O-) (sorry, no hard feelings)

Het is niet het zelfde omdat een Smart Button OP een blindplaat plakken niet het zelfde is als een Smart Button passend IN een afdekraam maken, zoals een normale schakelaar binnen een afdekraam valt.
Jouw oplossing dient zijn doel maar is niet natuurlijk m.b.t. schakelmateriaal toepassen. Materiaal hoort in elkaar te vallen/klikken zodat het mooi past. Een knop op een blindplaat plakken heeft hier niets mee van doen.
Ik wil je hiermee geen sneer geven of de wijsneus uithangen, ik probeer je uit te leggen wat ik precies bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
mrtnhsp schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:45:
Ik heb bij Voltus.de een frame besteld waar de hue tap module (enocean) in geklikt kan worden.
Met de bijgeleverde schakelwippers zit dit nu gewoon in het Jung schakelmateriaal. Vind ik zelf net wat fraaier dan een losse afstandsbediening.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Niet mijn foto's overigens :)

https://www.housecontroll...fuer-philips-hue-umbauen/
Dit is bijna een mooie oplossing.
Bijna omdat het bij elkaar redelijk aan de prijs is en omdat de schakelaar toch als TAP zichtbaar blijft in de app.
FoH heeft als voordeel dat deze als de werkelijke schakelaar in de app wordt afgebeeld. Misschien een minor detail maar we hebben het hier niet over een domotica setje van de Action.

[ Voor 10% gewijzigd door Theo74 op 07-01-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnhsp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01-2024
Theo74 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:58:
[...]

Dit is bijna een mooie oplossing.
Bijna omdat het bij elkaar redelijk aan de prijs is en omdat de schakelaar toch als TAP zichtbaar blijft in de app.
FoH heeft als voordeel dat deze als de werkelijke schakelaar in de app wordt afgebeeld. Misschien een minor detail maar we hebben het hier niet over een domotica setje van de Action.
Eens, ik was al met al bijna 90 euro kwijt (incl het verzenden). Een FoH set was fraaier geweest maar ik heb nog niets gevonden dat netjes bij mijn Jung schakelmateriaal past. Voor mij is dit een prima oplossing maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo74
Jimmy J. schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:09:
[...]
Met 3rd party software is het mogelijk dit te veranderen. Bij 1 dimmer switch die bij de trap naar boven hangt heb ik:

AAN - Scene in woonkamer aan
Feller - Slaapkamer lampen aan
Dimmen - Slaapkamer lampen uit
UIT - Woonkamer lampen uit.
Persoonlijk vind ik dit ook weer zo'n oplossing via derden. Schakelaars passen niet mooi dus een ombouwsetje van derden, de dimmer is te beperkt, dus een Gira Zigbee schakelaar die niet in de app zichtbaar wordt en een functie die niet in de HUE app werkt dus dan maar een app van derden toepassen waardoor je weer de kans loopt dat programmeringen in de originele HUE app conflicteren met de rest.
Ik verwijt niemand zijn manier van werken maar HUE omdat zij simpel niet alles bieden van wat er mogelijk is.
We betalen een godsvermogen aan HUE lampen en schakelaars maar moeten ons vaak alsnog behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
mrtnhsp schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:01:
[...]

Eens, ik was al met al bijna 90 euro kwijt (incl het verzenden). Een FoH set was fraaier geweest maar ik heb nog niets gevonden dat netjes bij mijn Jung schakelmateriaal past. Voor mij is dit een prima oplossing maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn.
Dit is wat ik bedoel, jij betaald een hoop geld om toch iets moois te hebben maar eigenlijk moet dit met een duur merk als HUE niet kunnen. Dure HUE materie moet breed toepasbaar en ruim programmeerbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Theo74 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:03:
[...]

Persoonlijk vind ik dit ook weer zo'n oplossing via derden. Schakelaars passen niet mooi dus een ombouwsetje van derden, de dimmer is te beperkt, dus een Gira Zigbee schakelaar die niet in de app zichtbaar wordt en een functie die niet in de HUE app werkt dus dan maar een app van derden toepassen waardoor je weer de kans loopt dat programmeringen in de originele HUE app conflicteren met de rest.
Ik verwijt niemand zijn manier van werken maar HUE omdat zij simpel niet alles bieden van wat er mogelijk is.
We betalen een godsvermogen aan HUE lampen en schakelaars maar moeten ons vaak alsnog behelpen.
Dat ben ik met je eens.

Geldt helaas voor meer producten in de home-automation. Ook Google laat ook een gapend gat van potentie naast zich liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Jimmy J. schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:21:
[...]
Dat ben ik met je eens.

Geldt helaas voor meer producten in de home-automation. Ook Google laat ook een gapend gat van potentie naast zich liggen.
Helemaal waar. Zo ook het dure eNet (Insta) systeem van Gira en Jung. Als je hier een beetje huis mee uitvoert zit je makkelijk op €5.000,00 - €10.000,00 voor een complete set inclusief eNet Server.
Totaal non-compatible met wat dan ook, alleen met Tado draadloze thermostaten waarmee je dan wel gelijk geofencing krijgt. Iets wat standaard niet eens in het eNet systeem zit. En eNet buiten de deur besturen, kan prima hoor, maar wel tegen een maandelijks abonnement.
Er gaan geruchten dat eNet ooit met Alexia gaat werken, maar, meer ook niet. Nou nou, de slingers kunnen uit.

Het is mooi dat er een KNX gebaseerd draadloos en bidirectioneel systeem wordt gemaakt, wat compleet met versleutelde data middels een eigen frequntie werkt maar je sluit daarmee ook alle mooie opties buiten.
Als een huisautomatiseringssysteem niet open staat voor koppelingen voorzie ik een langzame ondergang.

Enfin, on topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:05
Weer een hoop (eerder gelekte) lampen aangekondigd op de CES

https://www2.meethue.com/en-us/ces

Evt. Interesse in de Lily XL als de prijs niet XL wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sddu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-12-2020
Theo74 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:56:
[...]

Zelf heb ik bestaande handlampen met halogeen lichtbron op 2 van deze dimmer modules zitten, werkt top.
Voor de bestaande tuinverlichting idem dito, een Zigbee schakelmodule in de lasdoos van de hoofdvoeding.

En deze hele manier van werken geeft sowieso een hoge WAF, wat niet geheel onbelangrijk is.
mag ik vragen welke Zigbee schakelmodule je gebruikt icm je hue ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Theo74 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:06:
[...]

Dit is wat ik bedoel, jij betaald een hoop geld om toch iets moois te hebben maar eigenlijk moet dit met een duur merk als HUE niet kunnen. Dure HUE materie moet breed toepasbaar en ruim programmeerbaar zijn.
Deels ben ik het met je eens, via de open API van de bridge is al veel meer programmeerbaar dan dat de Hue App toelaat, er zijn 3rd party apps die dit wat beter doen, maar ook niet altijd perfect.

Snap dat het voor Signify een dilemma is, ze willen namelijk zo min mogelijk apps maken, liefst 1, die ook voor de minder tweakerachtige gebruiker toegankelijk is, en dat is aardig gelukt.

Wat betreft schakelmateriaal zelf, ben het volledig eens dat ze allang en breed een meer Europese formaat van de Hue Dimmer Switch hadden kunnen maken, door hardware/software huidige versie te hergebruiken maar dan in een meer vierkante behuizing.

Voor de FoH ligt dat anders, daar is Signify afhankelijk van de Jungs en Nikos van deze wereld, dat zij met dit programma mee doen, je kunt niet van Signify verwachten dat zij de schakelaars zelf gaan maken voor Jung enz., mag niet eens (iets van patent inbreuk 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Er is een nieuwe versie van de originele Hue app, er staat dat je de batterij status nu kan zien van de Accessoires maar ik kan het niet vinden, iemand anders een idee waar je dat kan vinden na de update ?

Zones is nu uit beta en kan aan accessoires gekoppeld worden en de tap kan nu onder 1 knop aan uit schakelen

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkenny
DukeBox schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:04:
[...]

Je weet dat dit het Hue topic is ? Dit is daar niet compatible mee. Op zijn hoogst kan je de smart-life en hue cloud omgevingen middels IFTTT aan elkaar knopen maar echt fijn zal dat niet werken (als in een flinke vertraging >4 spofs).
Kan je toch koppelen met google en alexa waar ook HUE mee werkt ,en ook veel meer mogelijkheden
met de smart life app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Nickkenny schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:29:
Kan je toch koppelen met google en alexa waar ook HUE mee werkt ,en ook veel meer mogelijkheden
met de smart life app.
Dat je er middels de cloud en 3 tussen liggende partijen een koppeling mee kan maken.. zo kan in mijn robot stofzuiger ook Hue compatible noemen. Nee, als het niet direct binnen het Hue ecosystem te koppelen is dan vind ik dat het hier niet thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 11:51
barrymel schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:28:
Er is een nieuwe versie van de originele Hue app, er staat dat je de batterij status nu kan zien van de Accessoires maar ik kan het niet vinden, iemand anders een idee waar je dat kan vinden na de update ?

Zones is nu uit beta en kan aan accessoires gekoppeld worden en de tap kan nu onder 1 knop aan uit schakelen
Kan het ook niet vinden.
Weet niet of het eerder ook was maar toen ik er naar aan het zoeken was viel het mij op dat de instellingen pagina van mijn Hue dimmer switch gedeeltelijk in het Engels is. Daarna ook even gekeken naar wat er was als je nieuwe accessoire wou toevoegen en dat is dan ook in het Engels terwijl de rest van de app wel nog gewoon Nederlands is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkenny
DukeBox schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:56:
[...]

Dat je er middels de cloud en 3 tussen liggende partijen een koppeling mee kan maken.. zo kan in mijn robot stofzuiger ook Hue compatible noemen. Nee, als het niet direct binnen het Hue ecosystem te koppelen is dan vind ik dat het hier niet thuishoort.
toch wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online

Ja, erg jammer. Ik vind de enorme klik bij een EnOcean schakelaar erg vervelend zelf en (met behoud van functies) zou ik graag ruilen voor een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 23:38

Ik kan het ook niet vinden, maar zie dat ik in een dimmer switch nu wel multiple presses kan configureren (alleen voor de on-button overigens en niets voor press-and-hold). Daar gebruikte ik voorheen iConnectHue voor. Dat hoeft dus niet meer, is dit nieuw is is het me gewoon nooit opgevallen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Hoe is het dan binnen het Hue eco system op te nemen ?
posttoast schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:05:
Ik kan het ook niet vinden, maar zie dat ik in een dimmer switch nu wel multiple presses kan configureren
Dat kan al vanaf gen 2. Mogelijk zelfs vanaf gen 1.

[ Voor 43% gewijzigd door DukeBox op 07-01-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkenny
DukeBox schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:05:
[...]

Hoe is het dan binnen het Hue eco system op te nemen ?
via spraak met Google , alexa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Nee, ik bedoel BINNEN het Hue ecosystem. dat je het via via kan koppelen is iets heel anders.
Oftewel, als je geen internet hebt, hoe gebruik je hem dan met Hue.
Of nog simpeler gesteld, hoe koppel je er je lampen aan met de Hue app.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 07-01-2020 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Nickkenny schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:06:
[...]

via spraak met Google , alexa
Dat is misschien het ecosysteem van je eigen domotica maar niet native via Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkenny
DukeBox schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:07:
[...]

Nee, ik bedoel BINNEN het Hue ecosystem. dat je het via via kan koppelen is iets heel anders.
Oftewel, als je geen internet hebt, hoe gebruik je hem dan met Hue.
Of nog simpeler gesteld, hoe koppel je er je lampen aan met de Hue app.
je hebt altijd internet , valt het internet thuis uit uit , dan heb je toch mobiel internet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
DukeBox schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:05:
[...]

Dat kan al vanaf gen 2. Mogelijk zelfs vanaf gen 1.
Grappig :) Dan ben ik het óf vergeten óf heb ik het gewoon nooit eerder gezien.

Ik zie nu wel dat het aantal presses “vast” staat waarmee het nut voor mij al direct minder groot is.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Nickkenny schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:17:
je hebt altijd internet , valt het internet thuis uit uit , dan heb je toch mobiel internet .
Nee. Daarnaast wil ik dat als ik op een knop druk mijn licht meteen aangaat. Als er eest nog tuya/smart-life, ifttt, hue-cloud tussen zit dan duurt het zo een paar secondes zo niet minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Nickkenny schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:17:
[...]
Wat voor 4G fallback gebruik je daar voor?

Maar los daarvan; dan is t nog steeds niet Hue maar het ecosysteem van Google of Alexa dat je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkenny
[quote]Cartman! schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:25:
[...]

Je hebt toch internet thuis en ook mobiel wifi ?? Zijn toch 2 verschillende bedrijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Nickkenny schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:43:
[quote]Cartman! schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:25:
[...]

Je hebt toch internet thuis en ook mobiel wifi ?? Zijn toch 2 verschillende bedrijven ?
Hoe gaan die apparaten zonder internet dan aangestuurd worden door Google als die geen internet hebben maar jij wel op je mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkenny
Cartman! schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:45:
[...]

Hoe gaan die apparaten zonder internet dan aangestuurd worden door Google als die geen internet hebben maar jij wel op je mobiel?
via siri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Maar Siri heeft dus niks met t Hue ecosysteem te maken; als je HomeKit bedoelt... eigenlijk idem dito.

edit: Uit je reactie maak ik op dat bij HomeKit elk device via je telefoon direct wordt aangestuurd. Ik heb geen idee of dat ook echt zo werkt. Hoe dan ook heeft t niks te maken met dit topic eigenlijk zoals Dukebox terecht opmerkt.

[ Voor 33% gewijzigd door Cartman! op 07-01-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkenny
Cartman! schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:51:
[...]

Maar Siri heeft dus niks met t Hue ecosysteem te maken; als je HomeKit bedoelt... eigenlijk idem dito.
Was bedoeld voor @Evernote voor zijn lichtschakelaars via afstand te bedienen, en zijn bestaande schakelaar te behouden , en ik dacht dat dat toch wel een mooie oplossing zou zijn , omdat er nu toch niets anders op de markt is om dat op te lossen :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 17:14

Je kan eindelijk weer zien op welke tijd je motion sensor is geactiveerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:56
Erik1971 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:17:
[...]
Voor de FoH ligt dat anders, daar is Signify afhankelijk van de Jungs en Nikos van deze wereld, dat zij met dit programma mee doen, je kunt niet van Signify verwachten dat zij de schakelaars zelf gaan maken voor Jung enz., mag niet eens (iets van patent inbreuk 8) ).
Enigszins gerelateerd.
Ik zie op de Hue CES pagina dat er FoH switches zijn/komen van Jung, InstaGroup en Voltus. Jung heb ik hier al regelmatig vragen over gezien. De andere 2 merken zeggen me zo niets, maar misschien zijn die bekender in andere landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55

Je ziet de status alleen als batterij bijna leeg is, bij mij staat nu al bijna een jaar dat Hue Motion Sensor bijna leeg is en op kritisch niveau (via HomeKit kon je dit al langer inzien), maar ik vervang batterij pas als deze echt leeg is.

[ Voor 3% gewijzigd door Erik1971 op 08-01-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:52
Ik kom ergens niet uit en ik hoop dat iemand hier ervaring heeft met het volgende. Ik wil heel graag op een bepaalde tijdstip en/of dag de scène in een ruimte veranderen, de enige voorwaarde die ik hier bij heb is dat mijn vrouw of ik thuis moet zijn. Bij voorkeur wil ik het ook nog koppelen aan de hoeveelheid licht die binnenkomt bij één van de Motion Sensors, maar dat is meer een wens dan "eis". Wat heb ik al geprobeerd?
- Google op "Conditional Schedules" of "Conditional Routines";
- Via IFTTT koppelen aan Tado, echter is de trigger dan dat we thuis komen en niet dat we thuis zijn;
- Routine instellen via de Philips Hue app, maar die kan dus geen locatie meenemen als voorwaarde;
- Hue Essentials schema's gebruiken: Via XDA Labs had ik al wel gezien dat de schema's niet begrijpen of je aanwezig bent of niet (door de bouwer van de app aangegeven) omdat dit nog niet is opgenomen als parameter;
- Via Philips Hue Labs iets vergelijkbaars vinden, bestaat niet.

Ik heb de beschikking over Android en Windows apparatuur. Ik gebruik een mix van de Hue app en de Hue Essentials app.

Ik ben ook al eens tegen iets vergelijkbaars aan gelopen bij het instellen van Hue dat de lampen aangaan als ik thuiskom: hij overschrijft dan de bestaande scène die mijn vrouw heeft aangezet. Mijn vrouw zit dan bijv. opeens in het dimlicht, of juist in fel licht. Daar kon ik ook niet instellen dat hij niets moet doen als de lampen al aanstaan.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 13:32

Ursamajor

Astrofotograaf

@Arjan90 Zelf gebruik ik Timebased light van Hue labs. Enige jammere vind ik dat er geen tijd is in te stellen van zonsopkomst / ondergang, nu moet ik dit af en toe zelf aanpassen.
Maar als er iemand bij ons thuis komt, drukken we dan wel zelf het licht aan en deze bevindt zich dan al in de juiste scene. Bij ons komt dit neer op een bepaalde kleurtemperatuur en felheid.

Het licht dimmen afhankelijk van de hoeveelheid licht binnen / buiten en of een van de telefoons in huis is, zat ik laatst ook wel aan te denken, maar dan is het weer een paar stappen complexer. Ik denk dat ik mijn vrouw er iig niet blij mee maak.
Maar wellicht kun je zelf iets programmeren met All4Hue. Ik denk namelijk niet dat dit middels de standaard app te regelen is.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Ursamajor Timebased lights zit ook ingebouwd in de Smart Button die we door het huis hebben geïnstalleerd, die functionaliteit is inderdaad top (met uitzondering van de onmogelijkheid om op zonsopkomst/zonsondergang in te stellen, zoals jij ook al constateert). Die hebben we dus inderdaad al in gebruik.

Wat ik vooral graag wil is dat hij gedurende de dag de scène ook gewoon aanpast, dus bijv. rond half 6 gaan de lichten boven de keuken aan voor het eten. 's Avonds rond 8 uur gaat de scène in de woonkamer naar televisie kijken (omdat we dan doorgaans televisie kijken), de keuken gaat dan automatisch gedimd aan. Dit allemaal alleen als we thuis zijn.

All4Hue heb ik wel eens ingekeken, maar dat vond ik maar een onhandige app die heel niet gebruiksvriendelijk was. Misschien toch nog maar eens naar kijken gezien wat ik wil misschien alleen dan mogelijk is.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Arjan90 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:02:
@Ursamajor Timebased lights zit ook ingebouwd in de Smart Button die we door het huis hebben geïnstalleerd, die functionaliteit is inderdaad top (met uitzondering van de onmogelijkheid om op zonsopkomst/zonsondergang in te stellen, zoals jij ook al constateert). Die hebben we dus inderdaad al in gebruik.

Wat ik vooral graag wil is dat hij gedurende de dag de scène ook gewoon aanpast, dus bijv. rond half 6 gaan de lichten boven de keuken aan voor het eten. 's Avonds rond 8 uur gaat de scène in de woonkamer naar televisie kijken (omdat we dan doorgaans televisie kijken), de keuken gaat dan automatisch gedimd aan. Dit allemaal alleen als we thuis zijn.

All4Hue heb ik wel eens ingekeken, maar dat vond ik maar een onhandige app die heel niet gebruiksvriendelijk was. Misschien toch nog maar eens naar kijken gezien wat ik wil misschien alleen dan mogelijk is.
Dit kan prima met HomeKit, maar jij zit niet in het Apple ecosysteem begrijp ik. Is er niet iets soortgelijks dat je bijvoorbeeld op een Raspberry Pi kunt draaien ofzo?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 14:40
Bestaat het probleem met dimmen en kleur veranderen van Ikea lampen icm de Hue bridge nog steeds?
Ik had een tijd geleden geconstateerd dat als je een Ikea lamp van lichtsterkte en kleur tegelijk veranderd door bijvoorbeeld het wisselen van scenes er maar 1 actie willekeurig uitgevoerd wordt, dus of dimmen of van kleur veranderen.
Dit was destijds een bug in deze combinatie, is dat inmiddels al opgelost door bijvoorbeeld een firmware update voor de Ikea lampen? Ik heb geen Tradfri gateway dus kan het zelf niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Arjan90 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:02:

Met timebased light en dan ook die in de smartbutton is ingebouwd kun je de overgang van de ene scene naar de andere over een instelbaar aantal minuten laten overvloeien. Zo gebeurt dat bij mij iig als de lampen aan staan.
Lijkt mij dat als je dat ook voor de keuken bijvoorbeeld instelt, dat deze om een bepaald tijdstip aan gaat met het op dat moment juiste licht, maar dan mits je thuis bent.

De app All4hue komt idd wat spartaans over, maar heb na 1000 keer klooien met iConnectHue om iets voor elkaar te krijgen en weer had uitgezet. Bleek dat ik dat met All4Hue had gedaan. Daar kun je zelf je condities (longpress en zelfs longpress release) en acties bepalen.

Maarja, ga er maar aan staan om voor al die complexiteit een gebruikersvriendelijke interface te maken die oma snalpt en waar wij tweakers alles in kunnen doen ;-)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Ursamajor vergelijk je me nou met een oma? :+ Ik zal toch nog eens naar die Hue Labs formule kijken, stond er niet bij stil dat die het ook automatisch kon regelem (ik heb het gebruikt met een Motion Sensor maar dat werkte voor geen meter omdat als de lamp dimde wegens even geen beweging, de lamp niet weer helder werd bij beweging, dan moest de lamp eerst uitstaan).

[ Voor 56% gewijzigd door Arjan90 op 08-01-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

@Arjan90 Ach, we worden allemaal vanzelf oma of opa. Of in ieder geval ouder. Ook hebben we te maken met de Wife Acceptance Factor enz enz. Het valt niet mee :+

Lijkt me dat je het gedrag van de motion sensor prima met All4Hue kunt regelen :-)

[ Voor 20% gewijzigd door Ursamajor op 08-01-2020 12:57 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ursamajor schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:55:
Lijkt me dat je het gedrag van de motion sensor prima met All4Hue kunt regelen :-)
Dat heb ik opgelost met Hue Essentials, daar was het zo geregeld! En kun je je eigen aantal regels instellen, ik had aan 4 tijdsblokken genoeg dus dat was ideaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turbotrent
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-06 11:15
Arjan90 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:42:
Ik kom ergens niet uit en ik hoop dat iemand hier ervaring heeft met het volgende. Ik wil heel graag op een bepaalde tijdstip en/of dag de scène in een ruimte veranderen, de enige voorwaarde die ik hier bij heb is dat mijn vrouw of ik thuis moet zijn. Bij voorkeur wil ik het ook nog koppelen aan de hoeveelheid licht die binnenkomt bij één van de Motion Sensors, maar dat is meer een wens dan "eis". Wat heb ik al geprobeerd?
- Google op "Conditional Schedules" of "Conditional Routines";
- Via IFTTT koppelen aan Tado, echter is de trigger dan dat we thuis komen en niet dat we thuis zijn;
- Routine instellen via de Philips Hue app, maar die kan dus geen locatie meenemen als voorwaarde;
- Hue Essentials schema's gebruiken: Via XDA Labs had ik al wel gezien dat de schema's niet begrijpen of je aanwezig bent of niet (door de bouwer van de app aangegeven) omdat dit nog niet is opgenomen als parameter;
- Via Philips Hue Labs iets vergelijkbaars vinden, bestaat niet.

Ik heb de beschikking over Android en Windows apparatuur. Ik gebruik een mix van de Hue app en de Hue Essentials app.

Ik ben ook al eens tegen iets vergelijkbaars aan gelopen bij het instellen van Hue dat de lampen aangaan als ik thuiskom: hij overschrijft dan de bestaande scène die mijn vrouw heeft aangezet. Mijn vrouw zit dan bijv. opeens in het dimlicht, of juist in fel licht. Daar kon ik ook niet instellen dat hij niets moet doen als de lampen al aanstaan.
Ik heb iets vergelijkbaars gedaan, namelijk de (sfeer)lichten in mijn woonkamer moeten automatisch aangaan als ik of mijn vrouw thuis zijn en als het donker genoeg is. Ze gaan ook automatisch terug uit als het terug licht genoeg wordt.
Ik heb All4Hue hiervoor gebruikt. Dit is wat ik gedaan heb:

- Een boolean 'someoneHome' aangemaakt (true/false) welke aangeeft of er iemand thuis is. Aangezien All4Hue geen geofencing ondersteunt (jammer!) gebruik ik hiervoor een smart switch van Hue. Deze zit in een stopcontact dat ik nooit gebruik en dat via de officiële Hue app wordt ingeschakeld als er iemand thuis is, en weer uitgeschakeld wordt als we weg zijn. Dus een rule aangemaakt dat als deze switch aan staat de boolean op 'true' wordt gezet en als het uit staat op 'false'. Beetje omslachtig, maar ik zag geen andere mogelijkheid.
- Een rule aangemaakt welke de status test van bovenstaande boolean, samen met de hoeveelheid licht van mijn (buiten)sensor. Indien we thuis zijn en de hoeveelheid licht onder de 'darkness' drempel zit, dan worden mijn lampen ingeschakeld. Het omgekeerde gebeurt indien het terug lichter wordt.

Verder heb ik dit nog wat gefinetuned door een nachtModus boolean aan te maken welke test of we op een 'alles uit' knop gedrukt hebben als we gaan slapen. Deze knop schakelt dus alles in huis uit, inclusief de smart switch. Maar doordat de nachtModus boolean op 'true' staat, wordt de boolean someoneHome toch niet op 'false' gezet.

De nachtModus boolean verandert daarnaast ook het gedrag van mijn buitenlampen en -sensoren, waardoor ze als bewakingslampen gaan reageren en niet meer als sfeerlampen. Maar dat is weer een andere discussie ;)

Je ziet, ik ben een grote fan van All4Hue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 12:25

Ghosty J

Asus

ik heb sinds vandaag 2 Smart-knopen.
als ik in stel bij 2/3 sec vast houden bij de knop gaan alle lampen uit in mijn huis ipv alleen de ruimte die ik geselecteerd heb voor de knop.

Iemand tips om dit anders te krijgen ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
sddu schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:19:
[...]
mag ik vragen welke Zigbee schakelmodule je gebruikt icm je hue ?
Van Robbshop c.q. Sunricher
Bestaat ook in dimmer variant.

[ Voor 5% gewijzigd door Theo74 op 08-01-2020 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Erik1971 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:17:
[...]

Deels ben ik het met je eens, via de open API van de bridge is al veel meer programmeerbaar dan dat de Hue App toelaat, er zijn 3rd party apps die dit wat beter doen, maar ook niet altijd perfect.

Snap dat het voor Signify een dilemma is, ze willen namelijk zo min mogelijk apps maken, liefst 1, die ook voor de minder tweakerachtige gebruiker toegankelijk is, en dat is aardig gelukt.

Wat betreft schakelmateriaal zelf, ben het volledig eens dat ze allang en breed een meer Europese formaat van de Hue Dimmer Switch hadden kunnen maken, door hardware/software huidige versie te hergebruiken maar dan in een meer vierkante behuizing.

Soms denk ik wel eens dat het misschien handig zou zijn als je de HUE app in een standaard en in een professional modus zou kunnen zetten. Ofwel de huidige app en een modus waardoor je dieper in de programmeerlagen kan komen wat bepaalde 3th party HUE apps ook doen en misschien nog ietsje meer.
Zo kan de leek er prima mee omgaan en kan de technische gadgetfreak ook zijn ei kwijt zonder extra apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Robsato schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:43:
[...]
Enigszins gerelateerd.
Ik zie op de Hue CES pagina dat er FoH switches zijn/komen van Jung, InstaGroup en Voltus. Jung heb ik hier al regelmatig vragen over gezien. De andere 2 merken zeggen me zo niets, maar misschien zijn die bekender in andere landen.
De Instagroup is meest mogelijk het bedrijf achter het oude Funk en huidige eNet systeem van Jung en Gira. Ofwel de productontwikkelaar van Jung en Gira domotica.

Voltus is volgens mij de Duitse elektrotechnische groothandel welke ook de bekende HUE ombouwkitjes maakt. Misschien hebben zij hierin een stap voorwaards gemaakt met meer of betere HUE compatible producten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

Na een jaar geleden 1 hue lamp met dimmerswitch te hebben gekocht nu bijna volledige ombouw naar hue.
Installatie
hue bridge
Google home mini
Telefoons en ipads
Totaal nu 2 dimmerswitch
7 hue lampen in 7 kamers
15 x osram mr16tw verdeeld over 3x keuken 3x achterkamer 8x woonkamer en 1x entree.
Nu aan het ontdekken wat ik er allemaal mee kan al wat zone’s gemaakt en routines het wordt wel wat hier.
one happy hue’r

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertonair
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-01 14:25
zeroday schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:08:
Heeft er iemand hier NFC tags in gebruik in combinatie met Philips Hue?

ik heb een iPhone met NFC en wil eigenlijk als ik bijv. buiten ben een NFC tag aanraken zodat de Hue lampen automatisch aan of uit kunnen gaan.

Geofencing werkt in mijn situatie niet, plus we zijn met meerdere mensen .. en dan zou een NFC tag met een taak erop wellicht kunnen werken, maar ik zie niet echt nog mensen met een iPhone die dit doen. iemand?
Met de MuseBlocks van Scenic zou dit mogelijk moeten zijn;
https://www.senic.com/en/museblocks

Maar het zou ook moeten lukken met standaard NFC tags die je voor een paar euro koopt + de mobiele app Trigger. Ik heb hier (nog) geen ervaring hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Ik heb vandaag in de woonkamer al mijn Yeelight lampen vervangen voor Philips Hue en de rest van de woning en tuin volgen later. Nu heb ik in de kamer diverse fysieke wandschakelaars die ik heb gemod met een Xiaomi deursensor. Het gemak van de fysieke schakelaars wil ik niet kwijt, maar ik wil wel af van al het Xiaomi spul.

Nu kom ik pas net kijken op het gebied van Hue spul, maar ik begrijp dat er redelijk knappe schakelaars te koop zijn zoals Gira Senic, Niko, Busch-Jaeger. Ik neig naar de Gira Senic, maar voor ik er een aantal bestel hoor ik graag wat jullie ervaring is met deze schakelaar.

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:24

zeroday

There is no alternative!

robertonair schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:44:
[...]

Met de MuseBlocks van Scenic zou dit mogelijk moeten zijn;
https://www.senic.com/en/museblocks

Maar het zou ook moeten lukken met standaard NFC tags die je voor een paar euro koopt + de mobiele app Trigger. Ik heb hier (nog) geen ervaring hiermee.
ik heb inmiddels 100NFC tags in huis en ik heb een aantal taken op de iphone gezet zodat als ik met de telefoon de tag aanraak bij mij de lichten uit of aan gaan. ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Furiousz schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:28:
Nu kom ik pas net kijken op het gebied van Hue spul, maar ik begrijp dat er redelijk knappe schakelaars te koop zijn zoals Gira Senic, Niko, Busch-Jaeger.
Eigenlijk zijn ze allemaal gelijk op basis van de EnOcean module die ook in de Hue tap zit.
Voor de rest, zoek in dit topic.. er zijn niet voor niets 1480+ posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Wie kan mij helpen. Ben nieuw en hoop dat ik hier goed ben. Ik heb 18 hue gu10 spots in plafond laten inbouwen en ze werken prima. Alleen als ik ze met dr app uitzet, dan piepen ze. De 1 harder dan de ander. Iemand enig idee hoe dit kan? Als ik ze weer aan zet, stopt het piepen direct..

Dank!

Gr Lars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:56:
Hallo,
Wie kan mij helpen. Ben nieuw en hoop dat ik hier goed ben. Ik heb 18 hue gu10 spots in plafond laten inbouwen en ze werken prima. Alleen als ik ze met dr app uitzet, dan piepen ze. De 1 harder dan de ander. Iemand enig idee hoe dit kan? Als ik ze weer aan zet, stopt het piepen direct..

Dank!

Gr Lars
Al meermaals langsgekomen in dit topic, bekend probleem. Even in dit topic zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ben nieuw met Hue, ben op zoek naar een functie die automatisch de verlichting aan- en uitschakeld bj zonsopgang en ondergang. Nu lees ik dat dat via de app kan gaan, gebaseerd op positie.

Waar ik naar op zoek ben is dat de lampen aan en uitgaan waar ik dan ook ben, want ben veelal in het buitenland in andere tijdzones. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragon2 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:29:
[...]

Al meermaals langsgekomen in dit topic, bekend probleem. Even in dit topic zoeken dus.
Sorry, ben niet echt een forum gebruiker. Ik zie als enige oplossing terugsturen. Maar ze piepen alle 18...
wie weet wat ik kan doen?
Gr Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Sanction schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:39:
Waar ik naar op zoek ben is dat de lampen aan en uitgaan waar ik dan ook ben, want ben veelal in het buitenland in andere tijdzones. Is dit mogelijk?
Neem je je lampen mee dan ?
Verwijderd schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:50:
Sorry, ben niet echt een forum gebruiker. Ik zie als enige oplossing terugsturen. Maar ze piepen alle 18...
Niets.. zie alle voorgaande posts m.b.t. piepen/brommen/zoemen bij de nieuwe series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 20:58
Verwijderd schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:50:
[...]

Gr Lars
Terug sturen. Wel enorme pech dat ze allemaal piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuevocasa schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:56:
[...]

Terug sturen. Wel enorme pech dat ze allemaal piepen.
De een wel wat erger dan de andere overigens.
Pagina: 1 ... 74 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic