De ta kan gehaald zijn, alleen niet op eigen kracht, de buitentemperatuur heeft hem geholpen want ieder (gokje)half uur doet hij herberekenen.Grolsch schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:19:
[...]
Die 1800Watt is zoals ik eerder aangaf ook naar mijn idee vol vermogen, met zoals jij aangeeft een relatief slechte COP (2.77).
Daarna moduleert hij bij @Dylantje2 terug naar 1000Watt, dat kan naar mijn mening geen vol vermogen zijn Hij gaat niet binnen 1 uur van een COP van 2.77 naar een COP van 5 op vol vermogen.
Dus ik denk dat de Ta dus wel gehaald was volgens de Panasonic, ik heb er geen andere verklaring voor.
@maartenmoerman had volgens mij een heel ander (waterzijdig) probleem. Zijn Ta werd niet gehaald omdat hij domweg te weinig vermogen had. Dus blijft de Tr achter waardoor de Ta niet hoger wordt. Maar zijn unit draaide zover ik me kan herinneren wel op vol vermogen met bijbehorende defrosts en slechte COP.
Maarten had waterzijdig probleem wat niet te herstellen was dus die heeft tweede wp bij geplaatst
1 PVoutput . Dongen NB