Pakhaas schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:30:
[...]
Ik lees al een tijdje hiermee en vind je vooral schreeuwen, zonder echt een onderbouwing.
De kachel gaat hier om 17:30 aan op 17 graden en om 18:30 is het echt wel 20 graden hier. Kan het niet mooier maken. Alles is ontlucht, alle platen zijn warm en alle radiatoren staan volledig open.
Natuurlijk weet ik dat een wp 900 euro meer

, is zo'n opmerking mag je achterwege laten. Maar als ik de radiatoren beter kan vervangen door betere exemplaren, moet ik die 900 euro wel meenemen in de totale begroting.
Thanks voor je feedback:-)
Je geeft aan:
17graden (de min temp van de thermostaat). IS het dan 17 of zou het misschien ook kouder kunnen zijn?
Misschien eerst eens een dagje op 20.5 [ afgerond 21 ]] laten branden..
Dan een graadje nachtverlaging enz enz
Maar wat is je probleem eigenlijk?
Je haalt de 20.5
Maar je hebt het idee dat, je het niet gaat lukken?
Of wat zoek je dan?
Er zijn er hier meer, waaronder mezelf, ook van cv naar wp gegaan..[ en veel adviezen van hier in de wind slaan :-) ]
En hebben daarbij overgangsproblemen, enz
Ik heb het niet helemaal warm gekregen vannacht.
De reden zal zijn dat mijn radiatoren niet voldoende afgifte hebben, en dat laat ik maar zo, deze winter..
WAR en lagere Ta ga ik deze winter proberen..
Dan van het voorjaar andere radiatoren die ik links recht aan ga sluiten [ Jaga of niet..:-) ] maar ik denk ledenradiatoren
Als je echt alles mee hebt gelezen, weet je dat er ook alternatieven zijn voor de misschien wel te dure jaga..
Ik heb 1 jaga er tussen geknoopt, met fans maar ik ben er niet echt blij mee..
Leden radiator werkt perfect Mijn voetventielen nekken mijn oude radiatoren.
Dus wss links rechts aansluiten zou beter zijn.
Als je echt mee leest, zou deze dingen ook weten?
En ja 55 is nog geen 45 of 40 , waar ik nu op zit:-)
Met de 40 graden krijg ik het niet helemaal op 22 graden.
Maar die zon in mijn huis zorgt ervoor dat mijn kamer erg veel opwarmt.
En als hij dan afgekoeld is, mijn WP niet zomaar even heet water door de leidingen kan pompen.
Want het mooi egaal opwarmen zodat de wp rusitg kan lopen lukt niet door de inschijndende zon.
Wat ik wil zeggen... het ligt niet altijd meteen aan je radiatoren.
[
Voor 4% gewijzigd door
Dylantje2 op 18-11-2018 11:48
]
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520