Exact dat probleem had ik ook in het begin!BlueTooth76 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:45:
[...]
Ziet er goed uit!
Zo te zien hebben we ongeveer dezelfde buitenunit? Ik heb de 14kW Zubadan aan de gevel hangen.
Voor degenen die ervaring hebben met Mitsubishi heb ik een vraagje.
Op mijn Ecodan heb ik mijn schedule voor warm water zo ingesteld dat hij alleen warm water mag produceren tussen 12 en 15u. De zon schijnt dan meestal en op die manier kan ik op veel dagen "gratis" m'n water opwarmen (uiteraard kan ik nu nog salderen dus is het effect nu meer voor het milieu dan voor m'n bankrekening).
Nu was vanavond het water rond de 45 graden en zag ik dat er 5kW uit de warmtepomp groep getrokken werd, een blik op de display maakte duidelijk dat hij vrolijk warm water stond te maken... en dat terwijl dat dus alleen tussen 12 en 15u zou mogen.
Iemand een idee hoe dat kan? Ik heb de afkoeling voor hij mag opwarmen op 5 graden staan dus wat dat betreft voldeed hij aan die voorwaarde maar je zou zeggen dat m'n schedule daar nog weer boven staat?
Dit is typisch weer zo'n geval waar een apparaat wat anders doet dan dat jij verwacht dat het doet als je alles hebt ingesteld
Maar kijk vooral op de instellingen van de timer, er zijn nl 2 timers, en ik had er 1 ingesteld zoals ik het wilde (precies zoals jij) en toen bleek dat hij OOK op andere tijden, bv na het douchen, ging opwarmen.
Dat kwam omdat ik nooit op de tweede timer had gekeken, en verwachtte, dat die dus "uit"zou staan.
Het omgekeerde bleek het geval: die stond dus altijd "aan"
De hele timer band er af geveegd, en alles werkte zoals ik op de eerste timer had ingesteld.
Met dank voor de hulp van @Grolsch
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos