Op de retour heb ik inderdaad flowmeters. Ik vind die transparante buisjes te fragiel uitzien om aan te draaien. Misschien dat @ronaldmathies dat wel wilt proberen bij zijn verdelerJvdW schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:59:
[...]
Ik heb hier dezelfde, maar een paar flow metertjes haperen![]()
Tenzij ik de WP pomp op max zet en er 30l/m doorheen jaag![]()
Ze zakken alleen niet/heel slecht
Zit er water jou in het kunstof venstertje waar het rode stokje in zit?
[...]
Die witte doppen zijn de groepsafsluiters, op de retour zitten de flowmeters
Heb jij daar water in ?
Zo beide ja dan zitten ze bij mij vol met lucht, wil er alleen maar niet uit.
Ik had ook wat lucht in de flowmeters. Deze is na een jaar weggeblazen door de stroming van de warmtepomp. Je kan proberen alle groepen te sluiten behalve 1, dan kan het lucht wellicht weggeblazen worden. Zo niet, dan zal je moeten ontluchten/spoelen. Slang aansluiten, systeem dicht en dan net zolang met 2 bar spoelen tot alle lucht weg is.
Veel vragen...Dylantje2 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:15:
[...]
Das een mooi plaatje in grafana??
Is die simpel?
Kan ik er ook mijn WP voor in de plaats zetten.
Het schijnt dat ik ook grafana heb sinds een paar dagen...
Heb je de 12 devices gebruikt in de ESPe easy. op 1 pin?
Heb je misschien ook een tweede pin actief?
Ik wil eigenlijk 11 dallas en 1 DHT voor de omgeving te meten.
Alleen krijg ik die dht niet op dezelfde pin werkend als de dallas..:-(?
En heb je misschien een backup systeem/plugin in grafana om mijn data te saven voor het geval...
Mijn energy-dashboard ziet er zo uit

De kraantemperatuur en VVW-temperatuur zitten in andere dashboards welke ik nog moet fine tunen.

Of het simpel is... voor mij wel. Weet niet wat jouw ervaring met programmeren is. Ik pull alle data via verschillende scripts. De meeste mensen doen het met push via MQTT. maar dat is bij mij niet mogelijk omdat alle IoT-apparaten op een andere subnet zitten en de Grafana-server niet kunnen benaderen.
Alle 12 sensoren zitten op 1 data pin ja. Als je andere sensor wilt gebruiken, moet je een andere pin gebruiken. Op een andere nodemcu heb ik de dht22 op pin D7 zitten.
Mijn Grafana zit op een virtual machine op m'n nas, dus die wordt weer in z'n geheel gebackupped.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp