Allen, ik zit even met het volgende (misschien een goede vraag richting @
Grolsch gezien hij een bijna zelfde installatie heeft.
Vandaag voor het eerst de verwarming aangezet (überhaupt voor het eerst sinds de installatie van de warmtepomp), tot nu toe stond de verwarmingsdeel van de WP volledig uit.
En ik zie wat gedrag wat ik niet kan verklaren en waar ik ook niet helemaal blij mee ben. De warmtepomp blijft het verwarmingswater maar verwarmen, toen de buffer 55 graden bereikte heb ik hem uitgezet (temperatuur van de buffer meting zit wel redelijk bovenin (1/3 van boven) dus onderin kan de temperatuur lager zijn.
Hij begon om 9:25 met verwarmen (op 50% vermogen, heb die instelling doorgevoerd dat je het vermogen van de pomp kan bepalen en die staat bij mij nog op 50%), en pas rond 10:35 was hij klaar. toen ging hij weer beginnen om 10:50 en dat liep door tot 13:00 (wel minder heftig verbruik), daarna ging hij nog even door maar werd het onderbroken door de SWW run, toen die klaar was ging hij weer door met de verwarming een die ging weer zwaar aan het werk van 15:00 t/m 15:35, toen heb ik hem uitgezet want toen ging hij richting de 60 graden.
Mijn installatie is WAR gestuurd, ik heb nog geen link liggen tussen de thermostaat en de IN1 van de Mitsubischi pomp, dus hij wordt op dit moment nog niet gelimiteerd a.h.v. de vraag.
Ik heb even wat foto's gemaakt van het display om te laten zien wat de huidige configuratie is:
Algemeen:
Instelling wanneer draaien (staat bij verwarming nu geblokkeerd want toen had ik hem inmiddels geblokkeerd):
Stooklijn algemeen:
Stooklijn details eerste optie:
Stooklijn details tweede optie:
Stooklijn details derde optie:
Informatie scherm:
Is er hier iets raars aan te zien? Is er iets waar ik naar moet kijken of kan dit normaal gedrag zijn voor de eerste dag na zo'n lange periode?
Verder ben ik nu bezig om mijn thermostaat aan te sluiten op de WP zodat de WP alleen gaat werken wanneer er ook vraag is (iets waar ik en Grolsch en nog wat anderen het over hadden).
Heb bij mijn thermostaat (hoofdkasje) getest en daar zit inderdaad een aansluiting op die 'aan' gaat wanneer de thermostaat warmtevraag gaat creëren (staat geen stroom op maar de relais activeert dan). Als ik daar een multimeter op zet en er is geen warmtevraag is er geen contact (bij weerstand kijkend), wanneer er wel warmtevraag is is er wel een contact).
http://wattswater.eu/upload/iblock/d01/mub-bt_m6z02_rf.pdf (pagina 4, boiler free contact)
Kabeltje heb ik inmiddels liggen dus voor zover ik weet hoef ik alleen;
- SW2-1 omzetten (wat ik begrepen heb van @
godfriedd lang geleden.
- Kabel aansluiten op IN1 (13/14 wat volgens mij het meest rechter onder / boven contact is op het blokje aan contacten)
- Kabel aansluiten op die boiler free contact)
Verder komt hier toch niets meer bij kijken?
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line