Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Daar kijkt ook geen hond naarvhal schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:02:
[...]
Het is niet dat die strepen er sinds gisteren liggen, bij de GT/WEC/whateverseries hoor je er geen hond over.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
volgens mij moeten ze in de race iedere ronde verplicht een andere afslag pakken voor meer spektakelDaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:03:
[...]
Niet de strepen, maar de totale chaos dat je niet kan zien welke afslag je moet hebben. Het is de F1, die gaan over het algemeen vrij snel en dan wil je gewoon een duidelijke baan hebben lijkt me.
want anders hadden ze het wel duidelijker kunnen maken en door die blauwe strepen ziet het er nu helemaal druk uit vind ik
Het vuur dat is ontstaan door het branden van olie heeft veel schade aan het elektrische bedrading aangericht.
Via Fabrega
Mij nooit opgevallen dat ze verlicht zijniichel schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:16:
[...]
Correct, het hard schuimen ding (is niet eens zó hard) is een verlicht FIA gereguleerd onderdeel

Het zou pas leuk zijn als je zelf mocht kiezen welke route je neemt (met uitzondering van rechtdoor).hjvg schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:17:
[...]
volgens mij moeten ze in de race iedere ronde verplicht een andere afslag pakken voor meer spektakel
want anders hadden ze het wel duidelijker kunnen maken en door die blauwe strepen ziet het er nu helemaal druk uit vind ik
Als je dan wilt inhalen kan je een andere/langere route misschien wel intressant zijn
Tot er iemand in je zijkant zitdemonic schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:27:
[...]
Het zou pas leuk zijn als je zelf mocht kiezen welke route je neemt (met uitzondering van rechtdoor).
Als je dan wilt inhalen kan je een andere/langere route misschien wel intressant zijnXD
Exact!
Wordt de finishposities inieder anders als bij de start vande race
Oww.. en natuurlijk niet vergeten!
De fan Splash! (ipv fan boost)
Als genoeg fans op het knopje hebben gedrukt, in een keer alle sprinklers aangooien
[ Voor 24% gewijzigd door demonic op 22-06-2018 15:34 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
167 verschillende manieren hoe de baan gemaakt kan worden, maak er 5 mogelijkheden van, en je hebt een mooie wedstrijd!nachtnet schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:32:
Ideaal circuit om Joker laps te implementeren.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Joker laps, net als bij rallycrosshjvg schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:17:
[...]
volgens mij moeten ze in de race iedere ronde verplicht een andere afslag pakken voor meer spektakel
2 keer per race de chicane rechtdoor ofzo, op een zelf te kiezen moment
De roze Pirelli Ero. Het zachtste rubber voor de grote maten. Nu beschikbaar in de betere erotiekwinkelJasphur schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:34:
Dat is een kortpittig vuurtje geweest.
[afbeelding]
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Bij navragen bij een Sauber mechanic of het wel echt een oil-fire is, en dat was het, zei Ted: "Well, oil is combustibel these days" grinnik grinnik
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 22-06-2018 16:06 ]
Als je dan toch het circuit variabel maakt, doe dat dan ook met de pitlane en zeg van te voren niet waar de pitcrew moet gaan staan met de banden.Jasphur schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:04:
Pitstraat snelheid verlaagd naar 60 kmph
Gewoon, omdat McLaren.
ping 127.212.23.124
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Een goed begin is het halve werk... Allebei de TR's voor de McLaren's-ION- schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:03:
Als dadelijk Honda (STR) weer voor Renault zit weten we het zeker
-
Op Sky werd net verteld dat er veel slippers zijn ivm de wind maar ook omdat T2 off chamber is en dan bij gas geven verliezen ze vaak de achterkant.basvn schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:11:
Gaat een leuke race worden hopelijk met al die glijders die we nu al hebben! (ook van RAI)
Kan leuk worden in de race.
"I see a red zone and I want it painted black"Arjantje72 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:11:
Het went ook echt niet al die mooie kleuren.
"No colours anymore, I want them to turn black"
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Klein minpuntj: Je moet wel de zeer waarschijnlijke, epileptische aanval doorstaan. Maar dan kun je Liberty Media aanklagen (wel in Amerika)
"Today is the worst day since yesterday"
Meer verf nodig?-ION- schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:14:
Weet iemand waarom ze die blauw en rood gestreepte stukken niet gewoon helemaal blauw en rood hebben geschilderd? Minder afleiding van de baan, betere zichtbaarheid en voorkomt het dansende en duizelige effect op tv.
Kost meer verf en tijd om te verven?-ION- schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:14:
Weet iemand waarom ze die blauw en rood gestreepte stukken niet gewoon helemaal blauw en rood hebben geschilderd? Minder afleiding van de baan, betere zichtbaarheid en voorkomt het dansende en duizelige effect op tv.
En als je kijkt hoe de rest van het asfalt er uit ziet...
Ik vond het op foto's nog niet eens zo storend, maar met bewegend beeld is het inderdaad heel vervelend.
Om onderscheid te maken tussen baan en runoff en de verschillende ruwheden asfalt.garriej schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:17:
Waarom moet het uberhaupt een kleur hebben. Die verf voegt niks toe aan het effect natuurlijk... Of verf hele vlakken.
Ik vond het op foto's nog niet eens zo storend, maar met bewegend beeld is het inderdaad heel vervelend.
Hij weet dat hij commentaar aan het geven op TV denk ik.
Binnen de witte lijnen is de baan.-ION- schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:18:
[...]
Om onderscheid te maken tussen baan en runoff en de verschillende ruwheden asfalt.
Verschillende ruwheden hoef je toch niet te weten, als je daar rijd heb je toch al een probleem.
Een grote plak asfalt met alleenmaar witte lijnen vind ik niet echt duidelijk hoor.garriej schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:20:
[...]
Binnen de witte lijnen is de baan.
Verschillende ruwheden hoef je toch niet te weten, als je daar rijd heb je toch al een probleem.
Jammer dat de geluidskwaliteit dan zo bagger is.. Voor de (Franse) fans wel leuk, maar maak het dan verstaanbaar..ArnevdS schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:20:
Ik neem aan dat ze gevraagd hebben of hij live commentaar wilde geven, leuk gedaan.
ach, je krijgt er in dat geval in iedergeval minder hoofdpijn van.-ION- schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:21:
[...]
Een grote plak asfalt met alleenmaar witte lijnen vind ik niet echt duidelijk hoor.
Gewoon helemaal kleur geven is dan de beste optie denk ik.
- DaniëlWW2
- Niet online
Nogal ja. Ik hoop dat er straks een opname opduikt, want ik zou het wel eens rustig terug willen horen wat hij allemaal zegt. Helaas blijven de radio's echt absoluut waardeloos. Het is F1, en nog steeds nauwelijks te verstaan.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Foutje van de livetiming. Paars werd ineens groen.LoeWn schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:23:
Kan iemand uitleggen waarom VER met 2x groen en 1x gele sector de snelste tijd kan rijden? Moet toch altijd minimaal één keer paars zijn toch?
Of Bottas ging er nog onderdoor en het veranderde realtime.
Nee, dat hoeft helemaal niet.LoeWn schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:23:
Kan iemand uitleggen waarom VER met 2x groen en 1x gele sector de snelste tijd kan rijden? Moet toch altijd minimaal één keer paars zijn toch?
De huidige snelste sector tijden hoeven niet bij de huidige snelste ronde te horen. Het gaat er om dat je de sectoren netjes aan elkaar moet zien te knopen om een snelle ronden te rijden.
[ Voor 12% gewijzigd door ATS op 22-06-2018 16:26 ]
Ik denk serieus dat alleen de lijnen te weinig zou zijn. Als je wat verder van de baan schiet, zie je die gewoon niet meer denk ik.garriej schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:20:
[...]
Binnen de witte lijnen is de baan.
Nu is het wel zo dat de track designer misschien had moeten beseffen dat z'n circuit een beetje brak was als je gekleurde vlakken nodig hebt om de limieten van het circuit aan te geven. Of dat het voor FOM iets eerder duidelijk had moeten worden dat test tracks niet bijzonder geschikt zijn als F1 track...
In Austin heb je ook heel veel uitloop asfalt met tekening, maar daar vind ik het een stuk minder storend.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Op zich kunnen drie verschillende anderen ieder een paarse sector voor hun rekening nemen, als ze dan in de andere twee sectoren maar langzamer zijn. Dan kan Verstappen geen enkele paarse sector rijden, maar toch gemiddeld de snelste ronde neerzetten.LoeWn schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:23:
There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night
Nee hoor. Want stel dat jeLoeWn schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:23:
1 (paars), 4 (geel), 3 (groen) = 8 rijdt
of
2 (groen), 2 (groen), 3 (geel) = 7 rijdt
heb je toch een snellere tijd zonder paars
Neehoor, 3x groen kan prima snelste tijd zijn. Als iedere coureur 1 sector vol op het gas gaat, maar er daarna vanaf gaat, hoeft dat nog geen snelste lap te betekenen. Ik weet het, niet helemaal realistisch, maar het hoeft dus nietLoeWn schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:23:
Moet toch altijd minimaal één keer paars zijn toch?
PSN: xMaurice93
stel,LoeWn schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:23:
BOT rijdt 23 seconden in sector 1 (paars), 40 in 2 en 46 in 3 = 109s
VET rijdt 27 seconden in sector 1, 39 in 2 (paars) en 45 in 3 = 113s
HAM rijdt 27 seconden in sector 1, 40 in 2 en 43 (paars) in 3 = 120s
VER rijdt 24 in sector 1, 40 in 2 en 44 in 3 = 108s (paars)
rondje daarvoor was 25 41 en 43,5, langzamer maar wel groen in 3.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ik ga weekend houden
"On the straight, drivers can check their bank balance, because it's so long"
Tweet 'm naar Ted, dan kan die het uit gaan zoeken-ION- schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:27:
Theoretisch gezien zou je met enkel gele sectortijden ook de snelste ronde neer kunnen zetten.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Paars: Snelte sectortijd van iedereen
Groen: Persoonlijk snelste sectortijd
Geel: Sectortijd langzaamer dan snelste sectortijd
Wit: laatste bekende reading
Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler
Wel grappig dat paars voor de snelste sector/ronde ook de reden was van de kleur van de ultrasoft band.Noenie schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:35:
Oef, wat een opmerkingen over de kleuren in de livetiming. hier de korte uitleg:
Daarna kwamen ze ineens met een hypersoft
Dat wisten weNoenie schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:35:
Oef, wat een opmerkingen over de kleuren in de livetiming. hier de korte uitleg:
Het ging om waarom er een snelste tijd was neergezet zonder een snelste sectortijd werd gehaald.
misschien wist niet iedereen het; informatieve post --> upvoteJasphur schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:38:
[...]
Dat wisten we
Het ging om waarom er een snelste tijd was neergezet zonder een snelste sectortijd werd gehaald.
Dat kan inderdaad, maar dan moet je al 1x een snellere sector dan je huidige rijden en de huidig snelste tijd moet 1 drama sector hebben die een ander al op paars heeft staan. Gewoon kwestie van veel rondjes al hebben gereden maar geen enkele met 3x snelste, maar wel een 'net aan langzamer' van elk van je beste sectoren.-ION- schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:27:
Theoretisch gezien zou je met enkel gele sectortijden ook de snelste ronde neer kunnen zetten.
[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 22-06-2018 16:42 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
En niet netjes van Force India en die band. Dat zou niet moeten kunnen.
[ Voor 48% gewijzigd door zynex op 22-06-2018 16:44 ]
Ik was zelf inderdaad aan het zoeken hoe je met 3x geel een theoretische pole zou kunnen pakken.SinergyX schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:40:
[...]
Dat kan inderdaad, maar dan moet je al 1x een snellere sector dan je huidige rijden en de huidig snelste tijd moet 1 drama sector hebben die een ander al op paars heeft staan.
Het kan, maar vereist wat rekenwerk
Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler
Vandaar theoretischSinergyX schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:40:
[...]
Dat kan inderdaad, maar dan moet je al 1x een snellere sector dan je huidige rijden en de huidig snelste tijd moet 1 drama sector hebben die een ander al op paars heeft staan.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
- DaniëlWW2
- Niet online
Laatst gezien: bij een blauwe lijn langs de baan.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
SinergyX schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:44:
Gezocht: achterwiel.
Verwijderd
zal wel bij de rode lijn zijn afgeremtSinergyX schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:44:
Gezocht: achterwiel.
Zal vast wel iemand zijn Xbox hebben meegenomen?Jasphur schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:45:
Heeft het publiek ook een Halo?
Welk publiek? Ze staan allemaal in de fileJasphur schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:45:
Heeft het publiek ook een Halo?
-
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Op de plek waar die hoort. Maar als de velg niet goed vast zit dan maakt die lijn ook niks meer uit.Spotmatic schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:46:
Dat gaat een staartje krijgen... Waar is de veiligheidslijn?
De lijn werkt alleen als de velg + het remblok afbreekt.
- DaniëlWW2
- Niet online
Inderdaad. Zelfs al zou het afbreken door curb stones, dan nog zou die band aan de auto vast moeten blijven door die kabel. Volgende keer geen boutjes meer van aliexpress bestellen.Spotmatic schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:46:
Als de wielmoer losloopt, dan is die veiligheidslijn (tether) er dus niet. Die houdt de as en de ophanging aan het chassis.Spotmatic schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:46:
Inderdaad, zie crash Alonso tijdens testdagen.ArnevdS schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:47:
[...]
Als de wielmoer losloopt, dan is die veiligheidslijn (tether) er dus niet. Die houdt de as en de ophanging aan het chassis.
Zie je dat die halo dus toch ergens goed voor isArnevdS schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:47:
[...]
Als de wielmoer losloopt, dan is die veiligheidslijn (tether) er dus niet. Die houdt de as en de ophanging aan het chassis.

Het is FI.. Dus zal het mij niets verbazen als de wielmoeren met een 3d printer zijn gemaaktzynex schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:47:
[...]
Inderdaad. Zelfs al zou het afbreken door curb stones, dan nog zou die band aan de auto vast moeten blijven door die kabel. Volgende keer geen boutjes meer van aliexpress bestellen.
-
Dat betekend dat er actie was, goed toch?RocketKoen schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:48:
Kom ik een keer op tijd thuis om een stukje van FP2 te zien... Is er een rode vlag...
Maar als een wiel niet goed vast zit merken ze dit vaak best snel op toch? Dan lijkt het er toch op dat er iets is afgebroken.
[ Voor 21% gewijzigd door garriej op 22-06-2018 16:50 ]

Een stilleven is er niks bij.
Ik zie net de replay... 4 wielen lijkt mij toch beter werken dan 3.
We do what we must because we can.
Hier goed te zien:zynex schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:49:
Als ik het zo bekijk is er niks afgebroken. Dus het zal inderdaad iets met de wielmoer te maken hebben. Dan valt het meestal wel onder unsafe release.

Die zit ook aan de velg vastResuCigam schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:50:
Ik zag geen wielmoer meer op de as.
tegenwoordig zitten wielmoeren 'vast' in (niet aan, in) de velg dus die zie je ook niet meer wegrollen.ResuCigam schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:50:
Ik zag geen wielmoer meer op de as.

[ Voor 36% gewijzigd door iichel op 22-06-2018 16:53 ]
[ Voor 51% gewijzigd door Jasphur op 22-06-2018 16:54 ]
Is dat inmiddels bij alle teams zo? Ik dacht alleen Ferrari en Mercedes.iichel schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:52:
[...]
tegenwoordig zitten wielmoeren 'vast' in (niet aan, in) de velg dus die zie je ook niet meer wegrollen.
[afbeelding]
ik weet het ook van Haas, Mclaren en Renault.zynex schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:54:
[...]
Is dat inmiddels bij alle teams zo? Ik dacht alleen Ferrari en Mercedes.
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Verder wat simpele huisregels van dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1