“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Nu de hosanna van Monaco is afgelopen, blijkt dat Max gewoon in de basis sneller is dan RIC. Nu nog minder fouten maken en stabieler zijn.pro_6or schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:12:
[...]
Klopt, het had echt 7-1 moeten staan en twee wins voor Max, een hard leer jaar, vooralsnog is hij weer scherp!
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-06-2018 17:18 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Blijkbaar wel.TommyGun schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:14:
[...]
Dat maak ik zelf wel uit.
Maar saaier dan Monaco en Canada kan niet toch?![]()
Gelukkig heb ik 'net' een mooi weekje Le Mans achter de kiezen dus ach.

Zelfs dan niet.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:09:
Zowel Kimi, Vettel en Max visueel grote fouten in de laatste run, dat is typisch zo'n moment dat Ric er nog even onderdoor knalt
5-3 voor ves dit seizoen.
| live and give like no one else |
Die zit volgend jaar bij vettel in het team. Betere benchmarkVerwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:13:
Leclerc doet het zeker goed alleen is Ericsson niet echt een benchmark. Daarom vind ik het lof voor hem wat overdreven.
Verwijderd
Zou kunnen, Mercedes verbeterde zich wel, marginaal dat wel, maar die waren beide niet foutoos in sector 3 van hun eerste run, en sector 3 in run 2 maakte bij hen het verschil.thijszor schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:10:
[...]
omdat bijna iedereen foutjes maakte lijkt de laatste run wel langzamer te zijn sowieso? zonnetje weg ofzo, asfalt iets kouder o.i.d.?
Mercedes ruim de snelste vandaag, hopelijk morgen een warme dag zodat Vettel op US een extra pitstop moet maken en Verstappen daarvan kan profiteren.
Je zag duidelijk dat ie een fout maakte.RoD schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:20:
Kijkend naar de tijden heeft VER niet zo'n goeie Q3 gereden. Op US maar een tiende sneller dan de SS in Q2.
- DaniëlWW2
- Niet online
Eigenlijk reed niemand echt goed. Ferrari maakte helemaal fouten.
Verder denk ik dat de US banden gewoon waardeloos zijn op deze baan. Mercedes was ook wel heel erg los in Q2, op hardere banden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De enigen buiten de top 3 die dicht bij elkaar zitten zijn de coureurs van McLaren en Williams. Maar daar hoeven ze ook niet trots op te zijn.
"When you grow up your heart dies"
MAG en GRO staan 9 en 10 op de grid.sjaool schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:24:
Trouwens grote verschillen tussen de teamgenoten buiten de top 3.
De enigen buiten de top 3 die dicht bij elkaar zitten zijn de coureurs van McLaren en Williams. Maar daar hoeven ze ook niet trots op te zijn.
Die had ik even over het hoofd gezien.
Lol @RIC "telling lies to the fans".
En nog maar een keer. Ik vind Ho-Pin Tung een verademing en echte een goede aanwinst voor Ziggo Sport (ik zeg contracteren).
[ Voor 23% gewijzigd door sjaool op 23-06-2018 17:33 ]
Verwijderd
Ik zie eerder Ricciardo daar volgend jaar rijden zeker als Vettel dit jaar weer geen WK wordt.RocketKoen schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:17:
[...]
Die zit volgend jaar bij vettel in het team. Betere benchmark
Soft, Super Softs en Ultra Softs.mb1 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:24:
Iemand de banden beschikbaar voor de race toevallig op een rijtje?
(Geel, Rood en Paars)
Ik denk dat hij bedoelde: wat is er nog over voor de race voor elke auto...Sir_Lion schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:34:
[...]
Soft, Super Softs en Ultra Softs.
(Geel, Rood en Paars)
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
IddATS schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:35:
[...]
Ik denk dat hij bedoelde: wat is er nog over voor de race voor elke auto...
Oh, dat was niet erg duidelijk aangegevenATS schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:35:
[...]
Ik denk dat hij bedoelde: wat is er nog over voor de race voor elke auto...
Mijn bericht was nav Vettel idd, maar iedereen deed het volgens mij.Harrie schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:12:
[...]
Ik heb het niet kunnen zien. Wat is er gebeurd? Vettel met 4 wielen over de lijn ofzo?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De reden (ziekte kindje Doornbos en Bles) is niet leuk...
[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 23-06-2018 19:19 . Reden: typo ]
Ben ook wel benieuwd wat dat voor de race gaat betekenen met Vettel op de US voor RB op SS.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:24:
[...]
Eigenlijk reed niemand echt goed. Ferrari maakte helemaal fouten.
Verder denk ik dat de US banden gewoon waardeloos zijn op deze baan. Mercedes was ook wel heel erg los in Q2, op hardere banden.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Met zo'n instelling wordt het al snel een saaie race...Dacuuu schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:46:
Ik hoop het niet, maar heb zo'n vermoeden dat het morgen middag een saaie race gaat worden.
Maar om je te helpen, hier een filmpje met tips.
Verwijderd
Ik denk niet dat Vettel of Hamilton hem als teamgenoot willen. Die hebben liever een duidelijke #2 dan een concurrent.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:33:
[...]
Ik zie eerder Ricciardo daar volgend jaar rijden zeker als Vettel dit jaar weer geen WK wordt.
Verwijderd
Denk wel dat Leclerc vanaf 2de helft 2019 het gevecht aan kan met Vettel, eerste paar races wennen aan de Ferrari daarna vechten met hem voor podiums en meer. Leclerc is een heel groot talent.RocketKoen schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:05:
[...]
Ik denk niet dat Vettel of Hamilton hem als teamgenoot willen. Die hebben liever een duidelijke #2 dan een concurrent.

Het wordt wel steeds moeilijker om een McLaren of een GRO fan te zijn

Quali niet gekeken want m'n ouders zijn er. Ga 't niet eens terugkijken
Good job Mercedes zo te zien, good job Leclerc.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
- DaniëlWW2
- Niet online
Het zal erom spannen hoeveel ronden Ferrari uit hun US banden krijgen. Vallen die vrijwel meteen weg, dan moeten ze bijna 50 rondjes op softs gaan rijden, en dat is misschien te veel van het goede. Verder zal je dan ook elke ronde wat snelheid verliezen, totdat Mercedes en RBR naar softs wisselen.Mugwump schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:38:
[...]
Ben ook wel benieuwd wat dat voor de race gaat betekenen met Vettel op de US voor RB op SS.
De banden van dit jaar lijken ook allemaal een paar ronden snel te zijn, en daarna een stukje weg te vallen. Dan blijven ze nog tientallen ronden redelijk consistent. Echt instorten zodat dat de auto onbestuurbaar wordt, en je moet pitten lijkt geen sprake van te zijn.
Van RBR en Mercedes verwacht ik minstens twintig rondjes op SS, misschien nog meer. Die zullen zo laat mogelijk naar softs willen en die vervolgens op willen branden met een hoger tempo.
Nee, voor McLaren of Grosjean zou ik niet terugkijken. McLaren ging gewoon keihard af, en dat zag je vanaf het begin van Q1 aan aankomen.iichel schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:13:
McLarenWTF
Het wordt wel steeds moeilijker om een McLaren of een GRO fan te zijn
Quali niet gekeken want m'n ouders zijn er. Ga 't niet eens terugkijken
Good job Mercedes zo te zien, good job Leclerc.

Voor Leclerc en Mercedes zou ik tenminste een samenvatting kijken. De warpdrive is in ieder geval terug, en hoe. Verder declasseerde Leclerc, Ericsson gewoon. Ferrari was eigenlijk slecht. Kimi verpeste het steeds, en Vettel had ook grote moeite. Setup van de auto lijkt helemaal niet goed te zijn.
Ricciardo heeft een high downforce setup en komt er niet aan te pas en Max, Bottas en Hamilton waren zoals je mag verwachten, gewoon goed. Hoewel, Max had misschien nog iets sneller gekund. Regie was weer eens slecht, dus eigenlijk hebben we nauwelijks volle ronden gezien.
[ Voor 35% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-06-2018 18:21 ]
De chicane op het Mistral heeft ook een extreem korte remzone; denk dat inhalen idd erg lastig gaat worden morgen. Hopelijk kan wat regen leven in de brouwerij brengen.Dacuuu schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:46:
Ik hoop het niet, maar heb zo'n vermoeden dat het morgen middag een saaie race gaat worden.
Verwijderd
Klopt. Motor is gewoon de beste van Mercedes. Wordt nog een behoorlijke kluif voor Honda om dat gat te gaan dichten voor volgend jaar ( Red Bull) wat nog behoorlijk is.Rene44 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:24:
Beide Mercs 2 tiende sneller dan Vettel in S2, dat zijn 2 rechten stukken en een chicane. Brutal en zeker 20-30 pk verschil. Ze zijn wat mij betreft weer het te kloppen team.
Wat/Waar deed hij zijn praatje dan? Commentaar tijdens de quali?ArcticWolf schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:28:
Ho Pin Tung mag van mij het stokje overnemen bij Ziggo, wat een verademing
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Voor/nabeschouwing, ipv Doornbos stond hij naast Kamphues dit keer.Gekkenhuis schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:40:
[...]
Wat/Waar deed hij zijn praatje dan? Commentaar tijdens de quali?
- DaniëlWW2
- Niet online
Wilde net al gaan vragen welke glitch in de matrix ervoor gezorgd had dat mijn post en de quote daarvan van @ArcticWolf in verschillende topics stonden.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 19:10:
[modbreak] Ik heb de algemene PU discussie naar het algemene topic geschopt. Het mag daar dus verder.[/modbreak]
@ArcticWolf , ja en 20dollar is 20dollar, maar die pk's zijn absoluut niet te vergelijken. Of is 1 euro korting op een brood een vergelijkbare korting als 1 euro korting op een huis van 3 ton?
De F2 was daarstraks aardig enerverendDacuuu schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:46:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
https://www.ziggosport.nl...-maar-voelde-oke-aan.html
P3 morgen maximaal haalbare denk ik. Op strategie zou Max Vettel voorbij kunnen (minder stops of versere banden gedurende de race). Wordt alleen daarom al een leuke zit.
[ Voor 9% gewijzigd door Tommy The Cat op 23-06-2018 19:37 ]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8FHWXQOxe8M]
[ Voor 10% gewijzigd door iichel op 23-06-2018 19:46 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Ja, ik dacht ook al. Newey en PU's is toch echt algemeen.albino71 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 19:21:
@DaniëlWW2 Ben je niet iets te enthousiast nu?
Er gaan ook posts mee die wel degelijk met de kwalificatie te maken hebben...
edit: mwah, valt ook wel mee eigenlijk...nevermind
Verwijderd
Ik heb het over Ferrari, en als Vettel dit jaar niet scoort dan gaat Ferrari ook andere dingen doen ten koste van wat Vettel wil. Vettel is gewoon te wisselvallig en in een iets mindere auto lukt het hem helaas gewoon niet.RocketKoen schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:05:
[...]
Ik denk niet dat Vettel of Hamilton hem als teamgenoot willen. Die hebben liever een duidelijke #2 dan een concurrent.
- DaniëlWW2
- Niet online
SPY: It's all gone to pot at McLaren... #RBspy 🕵️♂️ #FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/hIoC6NZi6y
— Red Bull Racing (@redbullracing) 23 juni 2018
Shots fired.
Dan ga je deze ook leuk vinden vinden: https://streamable.com/q5wcfDaniëlWW2 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:53:
1337 modje mag html shizzle twitter embed
Shots fired.
[ Voor 63% gewijzigd door iichel op 23-06-2018 20:57 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Die had ik al gezien, en dat vind ik nou net te ver. Beetje banter op twitter, oke, doen alle teams wel. Dit is gewoon natrappen. Je bent overgestapt naar Honda, laat het dan ook gaan.iichel schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:56:
[...]
Dan ga je deze ook leuk vinden vinden: https://streamable.com/q5wcf

"Nothing went wrong - the performance is what it is," insists Alonso; Zak Brown promises former champions "will get this right"
Als hij in een Sauber sneller is dan een HAAS, een McLaren, een Renault en Force India. Dan doe je het echt wel heel goed.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:13:
Leclerc doet het zeker goed alleen is Ericsson niet echt een benchmark. Daarom vind ik het lof voor hem wat overdreven.
Of iemand chagrijnig door suikerdip? Geen chocola gehad
[ Voor 66% gewijzigd door TinusTegengas op 23-06-2018 21:12 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Verwijderd
Torro Rosso zat ook regelmatig in Q3 met Max en Sainz met een overjarige ferrari-motor, Leclerc heeft een veel betere motor, Leclerc doet het absoluut goed maar we kunnen niet zeggen hoe goed met Ericson als vergelijking.nachtnet schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:10:
[...]
Als hij in een Sauber sneller is dan een HAAS, een McLaren, een Renault en Force India. Dan doe je het echt wel heel goed.
En hij was vandaag niet sneller dan de Haasjes
Hij was vandaag wel sneller dan de HaasjesVerwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:21:
[...]
Torro Rosso zat ook regelmatig in Q3 met Max en Sainz met een overjarige ferrari-motor, Leclerc heeft een veel betere motor, Leclerc doet het absoluut goed maar we kunnen niet zeggen hoe goed met Ericson als vergelijking.
En hij was vandaag niet sneller dan de Haasjes
MAG staat achter hem.
Nope? Volgens mij mag je verschillende onderdelen onder parc ferme vervangen, zolang het maar hetzelfde onderdeel/spec is. Vervangende neus en ophanging mag AFAIK dus, zolang het maar 'dezelfde' is.iichel schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:17:
GRO zal waarschijnlijk parc fermé moeten breken ivm neus en ophanging rechtsvoor. Die zagen er niet goed uit na z'n schuiver.
Edit:
Even snel de startopstelling van Australië erbij gezocht, Bottas starte P15, ondanks zijn crash in de kwalificatie, en toen zijn zelfs componenten van de motor vervangen (uiteraard wel binnen de 'grens' van max. 3/2)
[ Voor 20% gewijzigd door RobertMe op 23-06-2018 21:29 ]
Verwijderd
en GRO ook...Ryur schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:23:
[...]
Hij was vandaag wel sneller dan de Haasjes
MAG staat achter hem.
Wat is je punt? dat Leclerc hoger staat op de startrij? Daar ging het toch niet om? Het ging erom wie sneller was. De haasjes waren in Q2 sneller dan Leclerc ooit was vandaag, dat Gro hem in de muur zet en Mag (al dan niet gehinderd door Rai) geen goede Q3 rijdt is duidelijk
Het is een Fair punt wat je maakt hoor, maar er zijn er altijd die dat dan zien als niet willen onderkennen, terwijl het een terechte nuancering is imho.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:27:
[...]
en GRO ook...
Wat is je punt? dat Leclerc hoger staat op de startrij? Daar ging het toch niet om? Het ging erom wie sneller was. De haasjes waren in Q2 sneller dan Leclerc ooit was vandaag, dat Gro hem in de muur zet en Mag (al dan niet gehinderd door Rai) geen goede Q3 rijdt is duidelijk
een treffende spreuk
Dat hadden ze al tijdens het interview op de grid na Q3.Ari Gold schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:04:
Benieuwd of na 10 jaar Frankrijk nog de beste fans heeft. We zullen het morgen horen.
- DaniëlWW2
- Niet online
dit staat er in de sporting regulations:RobertMe schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:26:
[...]
Nope? Volgens mij mag je verschillende onderdelen onder parc ferme vervangen, zolang het maar hetzelfde onderdeel/spec is. Vervangende neus en ophanging mag AFAIK dus, zolang het maar 'dezelfde' is.
Edit:
Even snel de startopstelling van Australië erbij gezocht, Bottas starte P15, ondanks zijn crash in de kwalificatie, en toen zijn zelfs componenten van de motor vervangen (uiteraard wel binnen de 'grens' van max. 3/2)
34) PRE-RACE PARC FERMÉ
34.1 Every team must provide the FIA technical delegate with a suspension set-up sheet for both of
their cars before each of them leaves the pit lane for the first time during qualifying practice
session.
34.2 Each car will be deemed to be in parc fermé from the time at which it leaves the pit lane for
the first time during qualifying practice until the start of the race. Any car which fails to leave
the pit lane during qualifying practice will be deemed to be in parc fermé at the end of Q1.
Between these times, other than when cars are sealed overnight in accordance with 34.4
below, the following work may be carried out :
a) Engines may be started.
b) Fuel may be added or removed and a fuel breather fitted.
c) Wheels, wheel fasteners and tyres may be removed, changed or rebalanced and tyre
pressures checked.
d) Spark plugs may be removed in order to carry out an internal engine inspection and
cylinder compression checks.
e) Permitted heating or cooling devices may be fitted.
f) A jump battery may be connected and on board electrical units may be freely accessed
via a physical connection to the car.
g) Charging and / or discharging of the ERS energy storage devices.
h) Removal of the ERS energy storage devices which, once marked by the FIA technical
delegate, may be retained overnight by the team.
i) The main electrical battery and radio batteries may be changed.
j) The brake system may be bled.
k) Engine oil may be drained.
l) Compressed gases may be drained or added.
m) Fluids with a specific gravity less than 1.1 may be drained and/or replenished, however,
fluids used for replenishment must conform to the same specification as the original
fluid.
n) The aerodynamic set up of the front wing may be adjusted using the existing parts. No
parts may be added, removed or replaced.
https://streamable.com/0th1yDaniëlWW2 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:32:
Heeft iemand al beelden van Magnussen zijn Q3 gezien? Hij is kennelijk woedend op Kimi, omdat Kimi met hem ging racen en hem inhaalde terwijl Magnussen ook met een snelle ronde bezig was.
deze bedoel je?
d0s schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:35:
Zijn er al long run overzichten? Kan RBR strijden met Ferrari op dezelfde band?

van reddit
Ik zie niet waarom mag zo boos is, ze beginnen tegelijk aan een snelle ronde en Kimi haalt hem al op het 1e rechte stuk in omdat hij niet hard genoeg rijd?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Valt me nog mee dat hij Kimi niet de muur in beukte. Achja, wordt MAG eens in de weg gezeten ipv dat hij zelf iemand in de weg zit zoals gebruikelijk.
Maar toch starte Bottas in Australië P15 na zijn Q3 crash (dus P10 + 5 plaatsen penalty voor bakwissel).iichel schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:33:
[...]
dit staat er in de sporting regulations:
[...]
Blijkbaar zijn er dus wel mogelijkheden tot reparatie na een crash zonder straf (of in ieder geval breken parc ferme).
Daarnaast zou het anders ook raar zijn dat Grosjean probeerde terug te rijden naar de pits (can't get it into reverse). Het team mocht dan toch geen nieuwe neus erop zetten (Grosjean zal dus ook niet geweten hebben dat ophanging een tik had gehad).
mbt of het wel of niet mag, ik durf het niet te zeggen. het staat niet in de sporting regulations (wat een opt-in is) maar je punt van Bottas in Australie is een goeie.RobertMe schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:44:
[...]
Maar toch starte Bottas in Australië P15 na zijn Q3 crash (dus P10 + 5 plaatsen penalty voor bakwissel).
Blijkbaar zijn er dus wel mogelijkheden tot reparatie na een crash zonder straf (of in ieder geval breken parc ferme).
Daarnaast zou het anders ook raar zijn dat Grosjean probeerde terug te rijden naar de pits (can't get it into reverse). Het team mocht dan toch geen nieuwe neus erop zetten (Grosjean zal dus ook niet geweten hebben dat ophanging een tik had gehad).
mbt schade aan de ophanging, je kunt wel redelijk zien aan het einde van het fimpje, dat z'n voorwielen niet meer lekker vast zitten aan de stuurinrichting.
--> https://streamable.com/2gd4n
Dat zien wij vanaf de camera bovenop ja, maar ziet de coureur dat ook vanaf zijn positie? Volgens mij zien ze de voorbanden wel een beetje, maar of dat goed genoeg is om in dit geval zo'n relatief kleine afwijking in de hoek te zien?iichel schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:51:
mbt schade aan de ophanging, je kunt wel redelijk zien aan het einde van het fimpje, dat z'n voorwielen niet meer lekker vast zitten aan de stuurinrichting.
--> https://streamable.com/2gd4n
ik denk het wel ze dat voelen/zien, maar je hebt een goed punt.RobertMe schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:56:
[...]
Dat zien wij vanaf de camera bovenop ja, maar ziet de coureur dat ook vanaf zijn positie? Volgens mij zien ze de voorbanden wel een beetje, maar of dat goed genoeg is om in dit geval zo'n relatief kleine afwijking in de hoek te zien?
- DaniëlWW2
- Niet online
Het zegt alleen vrijwel niks omdat Max constant bezig was met setup veranderen, en hij denk ik echt niet alleen was. We hebben FP3 ook gewoon helemaal gemist, en menig coureur zal veranderingen niet hebben kunnen testen. Eigenlijk wel leuk dat we het dus niet weten. Oke, behalve die P1 en P2, die lijken wel overduidelijk.

- DaniëlWW2
- Niet online

Dat en Max zijn bijna obsessieve "ik moet elke kerb pakken" rijstijl leverde hem dus die 0,2 seconde op.
Zo dicht ervoor zitten zonder dat je met een snelle ronde bezig bent is gewoon heel hinderlijk met de huidige aerodynamica. Vraag me af waarom het niet eens under investigation is geweestYakuzA schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:41:
[...]
Ik zie niet waarom mag zo boos is, ze beginnen tegelijk aan een snelle ronde en Kimi haalt hem al op het 1e rechte stuk in omdat hij niet hard genoeg rijd?
F1 - YouTube: Road Trip! Will Buxton Visits All 7 French Grand Prix Venues
[ Voor 50% gewijzigd door nachtnet op 24-06-2018 00:19 ]
Martinspire schreef op zondag 24 juni 2018 @ 00:12:
[...]
Zo dicht ervoor zitten zonder dat je met een snelle ronde bezig bent is gewoon heel hinderlijk met de huidige aerodynamica. Vraag me af waarom het niet eens under investigation is geweest

Ik mis misschien een stukje video, maar afgaand op wat er in de clip hierboven te zien is: MAG haalt RAI in vlak voor de snelle ronde begint voor hun beiden. Daardoor rijdt hij _vlak_ voor RAI en moet RAI dus in zijn vuile lucht rijden. Normaal zoek je een gaatje in schone lucht door je af te laten zakken, maar misschien was hier geen tijd voor. Anyway:: MAG drukt RAI in een hoekje waar hij niet wil zitten en dus haalt RAI hem met DRS + slipstream weer in op het rechte stuk. Niks mis mee toch? MAG creëert die situatie helemaal zelf.Martinspire schreef op zondag 24 juni 2018 @ 00:12:
[...]
Zo dicht ervoor zitten zonder dat je met een snelle ronde bezig bent is gewoon heel hinderlijk met de huidige aerodynamica. Vraag me af waarom het niet eens under investigation is geweest
Maar nogmaals: misschien mis ik een stukje video en heeft RAI aan het begin van de clip net MAG ingehaald. In dat geval snap ik zijn reactie iets beter.
Edit: de "ruling" hierboven suggereert dat dat laatste dus niet zo is: RAI heeft MAG niet net voor het beginnen van die clip ingehaald. MAG moet dus niet zo huilen. Hij heeft in Q's veel ergere dingen gedaan.
[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 24-06-2018 00:50 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Misschien prutst ie nog ff aan wat knopjes of gaat ie er goed voor zitten en doet ie wat rustig aan.
MAG heeft geen kalmte en denkt 'racen' en gaat inhalen waarna hij zelf niet lekker uit de bocht komt en daarna komt RAI er puur op snelheid gewoon weer voorbij.
Je ziet MAG spiegelen en MAG denkt 'racen' en alsnog richting RAI gaan ondanks dat de Ferarri gewoon ruim sneller is. Dat instinctief blocken van MAG is echt een naar dingetje van 'm.
Dus lekker laten miepen dat RAI daar iets fouts doet, meneer K-Mag had beter even opgelet hoe de betere coureur aan een snelle ronde begint.
Basement Bios ---- Exo-S
Het zal de race een stuk interessanter maken.
Nu is het alleen de vraag wie p3 wordt.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
En als om 15u met bakken uit de hemel komt? Is baan dan ook niet nat, zodat we nog even lol hebben. Of maken ze de baan dan soort van droog?TrekDr0p schreef op zondag 24 juni 2018 @ 07:55:
44% kans op tegen rond 4 uur..
Het zal de race een stuk interessanter maken.
Nu is het alleen de vraag wie p3 wordt.
Tommy The Cat schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 19:36:
Interview Max binnen. Hij moest plassen. In de zin van: onvrijwillig.
https://www.ziggosport.nl...-maar-voelde-oke-aan.html
[Fernando] was bezig met zijn zaakje

Volgens mij hebben ze gisteren ook de ergste plassen in ieder geval van de baan geveegd.Oscar Mopperkont schreef op zondag 24 juni 2018 @ 08:03:
[...]
En als om 15u met bakken uit de hemel komt? Is baan dan ook niet nat, zodat we nog even lol hebben. Of maken ze de baan dan soort van droog?
[ Voor 34% gewijzigd door Finraziel op 24-06-2018 08:36 ]
Gamertag: FinrazielNL
Is dit inclusief de banden waarop de top 10 start? Bv bij Verstappen 2x used supersoft is dat dan zijn start band en een extra set (eerste run Q2 gebruikt), of is de set waarop die start nog een ander?
Edit:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden, alle coureurs hebben 6 sets, dus bij de top 10 is dat incl. de verplichte start band.
[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 24-06-2018 09:24 ]
Yes, inclusief inderdaad.RobertMe schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:22:
[...]
Is dit inclusief de banden waarop de top 10 start? Bv bij Verstappen 2x used supersoft is dat dan zijn start band en een extra set (eerste run Q2 gebruikt), of is de set waarop die start nog een ander?
Edit:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden, alle coureurs hebben 6 sets, dus bij de top 10 is dat incl. de verplichte start band.
Mede daarom moet hij misschien wel elke kerb pakkenDaniëlWW2 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 00:03:
Om het verschil tussen Max en Ricciardo qua vleugel maar eens aan te geven.![]()
[afbeelding]
Dat en Max zijn bijna obsessieve "ik moet elke kerb pakken" rijstijl leverde hem dus die 0,2 seconde op.
De bocht zo recht mogelijk maken vanwege minder downforce.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Blijf het oneerlijk vinden dat jij wel html/tweets rechtstreeks kan postenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:53:
[html] <blockquote class="twitter-tweet" data-lang="nl"><p lang="en" dir="ltr">SPY: It's all gone to pot at McLaren... <a href="https://twitter.com/hashtag/RBspy?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#RBspy</a> 🕵️♂️ <a href="https://twitter.com/hashtag/FrenchGP?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#FrenchGP</a> 🇫🇷 <a href="https://twitter.com/hashtag/F1?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#F1</a> <a href="https://t.co/hIoC6NZi6y">pic.twitter.com/hIoC6NZi6y</a></p>— Red Bull Racing (@redbullracing) <a href="https://twitter.com/redbullracing/status/1010529297428344834?ref_src=twsrc%5Etfw">23 juni 2018</a></blockquote>
<script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script> [/html]
Shots fired.
[ Voor 97% gewijzigd door Jasphur op 24-06-2018 12:50 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Verstappen heeft 2 runs gedaan op de SS in Q2 en de eerste set heeft hij in FP1 ingeleverd.RobertMe schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:22:
[...]
Edit:
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Verder wat simpele huisregels van dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1