Mochten ze 1 en 2 qualifyen (wat ik hoop maar nog niet durf te geloven) dan heb je hooguit een gevecht naar bocht 1 toe, maar daarna mogen (en kunnen) ze elkaar niet aanvallen, je hebt hier geen 22 seconden vol gas met DRS en een ruime bocht 1 zoals in Baku). Ik denk ook niet dat RBR een van de twee wagens de andere voorbij laat gaan op de pit strategie als ze 1 en 2 liggen. Dat is de gegarandeerde wijze om 1 rijder voor eeuwig boos te maken. Zelfs bij een eerlijke fout (de banden idiotie van 2016 van Ric) blijft deze al eeuwig pissed en vorig jaar werd Max echt met opgezet gepiepeld maar daar was toen een valide reden voor (1 van de 2 wagens kwam dan altijd voor Bottas te zitten) dus dat is dan acceptabel (al vind ik hoe Max om ging met expres benadeeld worden (voor het teambelang dat wel) een stuk beter dan hoe Ricc er mee om ging bij wie dat per ongeluk gebeurde). Als er echter geen reden is de achterste de overcut te gunnen (omdat ze al 1 en 2 liggen) dan halen ze die gewoon de achterste als eerste naar binnen en de voorste een ronde later.alexbl69 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:10:
[...]
€100 ?!? Dat wordt nieuwe aandelen uitgeven voor Ferrari.
Die boetes zijn ook wel eens hoger geweest volgens mij.
[...]
Klopt, en dan bepalen de pitstops wie de race gaat winnen. Verwacht een teleurgestelde boordradio van hetzij RIC of VER na de stops.
een treffende spreuk