Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 6 - GP van Monaco Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste
Acties:
  • 78.302 views

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zal ook een stukje druk zijn. Voorgaande jaren wist je dat ie geen wereldkampioen zou worden of races zou winnen. Elk resultaat was goed.
En dit jaar heeft de auto ineens de potentie om wel te winnen. En dan wordt er ineens wat meer verwacht. Of door hemzelf opgelegd.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Eigenlijk meer passend in het algemene topic
quote:
franssie schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 02:27:
[...]

ik denk dat een Hulkenberg of een Gasly met die auto wel vergelijkbare -[..] resultaten kunnen neerzetten. Dus het is aan Max om de komende wedstrijden te laten zien dat hij dat ook kan, stabiel rijden, NL is maar een kleine fanbase in de F1. Sowieso verbaast het me dat er niet meer druk is om USA rijders in de auto's te krijgen gezien de investering van Liberty.
Serieus? De fanbase van VER bestaat echt niet alleen uit het kleine postzegeltje Nederland. Hij wordt wereldwijd genoemd in het rijtje toppers op de grid. (met bijhorende fans.) (Mag ook wel hij rijdt immers bij een topteam (maar heeft ook al bewezen daar te horen.))

offtopic:
Dat de resultaten dit seizoen nog niet voldoen aan de verwachtingen maakt echt niet dat er direct een alternatieve coureur ingezet gaat worden. In het geval van KVY vs. VER was het een gevalletje SAI & VER zitten elkaar in de weg. KVY is na vertrek VET in de RBR gezet (te vroeg, maatje te groot/klein) Die switch was uitzonderlijk, maar noodzakelijk om VER voor RBR te kunnen behouden.

Hulkenberg, Perez, Sainz en zelfs Grosjean verwachten al jaren een stoeltje te kunnen pakken bij de Ferrari/Mercedes teams. Maar zijn gewoon echt niet goed genoeg. Met daarbij Hulkenberg als best of the rest. Ik verwacht dat HUL nu bij Renault zijn plek gevonden heeft en als alles eens een keertje goed valt 1 of misschien een handvol podiums kan pakken. WDC of racewinnaar? Nee zeker niet.

nachtnet zonder hoofdletter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
quote:
Snowdog schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 03:28:
[...]

Zei je niet ervaren talent? Ik zie niet precies wat Gasly dan in je antwoord doet. Die heeft sowieso nog veel te weinig gereden om daar een oordeel over te vellen lijkt me.
Gasly heeft een seizoen in F4, twee seizoenen in Formule Renaul 2.0, een seizoen in Formula Renault 3.5 Series en drie seizoenen in GP2 gehad inmiddels.
Zelfs Gasly is meer ervaren dan Verstappen ;)

Overigens lopen we nu misschien wel iets te hard van stapel. Vorig jaar heeft Verstappen het prima gedaan en ook vorige race zagen we dat weer terug. Ik verwacht de komende races ook gewoon weer normale prestaties van hem.

Tleilaxu wijzigde deze reactie 29-05-2018 09:00 (18%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:52
Ik heb het ongetwijfeld gemist in dit topic, maar wat had RIC nu exact? In het begin van de race loss of power, maar geen rook ofzo. Dus op de bank vermoedden we al problemen met het hybride systeem, wat later bleek te kloppen want de MGU-K was kaduuk. Maar later hoorden we dus dat hij niet hoger dan de 6e versnelling kon komen? Had hij naast de MGU-K ook problemen met de versnellingsbak of kwam hij gewoon niet toe aan de 7e versnelling vanwege het gebrek aan vermogen?

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
FastFred schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:14:
Had hij naast de MGU-K ook problemen met de versnellingsbak of kwam hij gewoon niet toe aan de 7e versnelling vanwege het gebrek aan vermogen?
Zover ik gehoord en gelezen heb alleen dat laatste.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20:19
met 25% minder vermogen zal die inderdaad niet genoeg gehad hebben voor de 7de versnelling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 16-07 13:30
quote:
FastFred schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:14:
Ik heb het ongetwijfeld gemist in dit topic, maar wat had RIC nu exact? In het begin van de race loss of power, maar geen rook ofzo. Dus op de bank vermoedden we al problemen met het hybride systeem, wat later bleek te kloppen want de MGU-K was kaduuk. Maar later hoorden we dus dat hij niet hoger dan de 6e versnelling kon komen? Had hij naast de MGU-K ook problemen met de versnellingsbak of kwam hij gewoon niet toe aan de 7e versnelling vanwege het gebrek aan vermogen?
Wat ik ergens gelezen heb is dat hij niet naar de 7e of 8e versnelling mocht gaan omdat de remmen niet sterk genoeg zijn om te remmen zonder MGU-K op hogere snelheden.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Heijmenberg99 Weet niet zeker of dat de reden is voor 7/8 niet gebruiken.

Wel is de MGU-K voor een groot deel verantwoordelijk voor het totale remvermogen, RIC heeft de rembalans flink 6-10% naar voren moeten bijstellen en voorzichtig moeten rijden om oververhitting van de remmen te voorkomen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Wel een interessant artikel hierover op autosport.com:
quote:
Red Bull believes Daniel Ricciardo won the Monaco Grand Prix with a car that was 25% down on power, after suffering an MGU-K failure early in the race.

Ricciardo made it clear over team radio he was suffering a lack of power from his car - which allowed nearest challenger Sebastian Vettel to close up.

Speaking after Ricciardo held on to take his second win of the season, Red Bull team boss Christian Horner revealed more details about the problems.

"He has lost about 25% of the power of the engine," Horner told Sky Sports.

"And then because of the way these engines work, his rear brake temperatures are going through the roof.

"We saw it with Lewis Hamilton and Nico Rosberg a few years back in Montreal.

"He is having to cool the brakes, he is having to cool the car, he is having to lift off to do that.

"He is having Sebastian Vettel breathing down his neck. He cannot make a mistake. He cannot lock a wheel up.

"He is dealing with all the switch changes and all the stuff that he has got to manage. And he totally nailed it. He was the coolest guy out there today."

When an MGU-K fails, it not only results in a loss of the 160hp power boost from that system, but it also has an impact on brakes too as the MGU-K is charged by kinetic energy off the rear brake-by-wire system, so when it fails that resistance is gone - which means the rear brakes have to work harder and risk overheating.

Bron

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:34
Red Bull gebruikte de 8e versnelling überhaupt niet, want te korte rechte stukken en vermogen. Als dan een bak vermogen wegvalt, is 7e ook niet meer haalbaar. Daarnaast moet hij, om zijn remmen een beetje te sparen eerder lift en coast voor een bocht doen, = minder lang op het gas.
Die 25% lijkt me ook wel een beetje overdreven. Er valt dus 161 pk weg door de MGU-K, maar verder? Qua remmen is het iig wel vrij briljant dat het hem gelukt is. Al je de brake-by-wire verliest, hoe is dat de eerste bochten überhaupt goed gegaan en niet heel snel veel te warme remmen gekregen. Petje af.

Acties:
  • +1Henk 'm!
[..]A Brembo engineer explains that: "with the advent of Power Unit in 2014, the higher power, (over 160 HP) and the resulting greater recovery during braking, led to the need for strategies of charging the MGU-K more thrusts and hence you are taken away from the rear axle pairs inverse much higher. Braking varies greatly if the hybrid system is charging energy or not, without an "intelligent" control the pilot pulling in the usual way could curb later when the ERS is reloading electricity while risked to go longer if adapted a few metres ahead and detached point the generator, for whatever reason, it doesn't work, not to mention the change in the distribution of braking that in the two cases differed appreciably. In short, every braking could be different, taking away trust and confidence to the rider. That's why it was necessary to introduce the brake-by-wire system, an electronically controlled hydraulic system that could instantly change the braking capacity split between front and rear axle by varying the generator recharges ".

This shortage has raised a very important issue for Rafael because the rear brakes are obviously undersized "electronic" because of the presence of the MGU-K which helps during braking. There is no more that help, the brakes tend to overheat and start a fire even if limit, that would force the pilot to abandon the race. Intelligently Rafael and his race engineer have agreed a slight forward movement (then on front brakes) of braking capacity split. The situation "thermal" on the brakes got better. As they passed the turns, and more Ricciardo moved ahead the braking capacity split rear brake temperature monitored in the pits by his staff. Associated with this, fundamental periods of lift in hundreds of meters before the most important braking that helped block the front of his RB14. Thanks to these technical changes, impeccable driving, the advantage that in Monaco go on track is really hard and also due to the fact that in the second stint of the race, Sebastian Vettel suffered an important contribution of graining on the left front of his SF71H, Ricciardo was able to triumph with an issue so important.
@Heijmenberg99 @FastFred

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:01
Ik vond VER het enige positieve aan de race. Geen kinderachtig see you later over de boordradio, geen onnodige risico's, gewoon stabiel de race uitrijden en pakken wat je pakken kunt zonder ongelukken te veroorzaken.

Ik kijk al sinds '93 F1, ik kan me geen optocht zoals deze herinneren. Er zullen Tulpenrally's geweest zijn met meer actie. Dat toppers elkaar moeilijk inhalen op Monaco is akkoord, maar een RIC die door motorproblemen soms 10 (!) seconden langzamer rijdt dan de pole en VET die niet eens druk kan zetten om hem misschien een foutje te laten maken, is wel heel droevig.

Er klopte ook niets van; dan was BOT aan het inlopen op RAI, dan RAI op HAM, dan VET ineens weg van HAM en dan ineens alles andersom. Buiten extreme regenraces om kan ik me weinig races herinneren waarin er af en toe 10 seconden boven de pole werd gereden maar niemand echt actie ondernam en zijn eigen positie wel dikke prima vond.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21:49
https://www.crash.net/f1/...pointing-monaco-gp-result

Williams had een heleboel problemen. Het klappen van de banden van Stroll had helemaal niets te maken met de botsing maar kwam door oververhitting van de remmen....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:34
Ik heb trouwens Sky gekeken, maar ondanks dat RIC dus elke keer aan het begin van een recht stuk energie terugwon (= knipperend regenlicht, wat normaal gesproken juist voor/in een remzone gebeurt), kwamen die commentatoren dus niet op het idee dat de MGU-K stuk was. En ook die Di Resta en Davidson. Vrij knap dus door RIC en engineer om via de radio dus erg weining info weg te geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-07 14:59
quote:
Snowhite0901 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:48:

Williams had een heleboel problemen. Het klappen van de banden van Stroll had helemaal niets te maken met de botsing maar kwam door oververhitting van de remmen....
Ik hoop voor Williams dat ze al lang gestopt zijn met ontwikkelen van deze auto en met de 2019 wagen bezig zijn. Ze hebben gewoon op alle gebieden de plank volledig misgeslagen. Zo zonde van het team met haar geschiedenis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16-07 13:34
@ArnevdS Vreemd, ik keek op Channel 4 en daar hadden ze het wel snel door.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16-07 16:02

Bansheeben

There never was any cake...

quote:
franssie schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 01:01:
@Destruction toen ik 20 was dacht ik ook alles te kunnen inderdaad. Maar daar gaat het hier in deze sport niet om. Het is een goede rijder maar ik begin me steeds meer af te vragen wat ie in een RBR auto doet. Er is meer ervarener talent dan Max. Ik hoop echt dat hij deze uitzonderlijk lange kans bij RBR dit seizoen echt waar gaat maken, dat gun ik hem en de Max fans.

Maar ik ben nog niet onder de indruk over het algeheel.

Dit is natuurlijkschitterende geschiedenis

[video]

Maar daar red je het geen 5 jaar mee.
Volgens mij wil het kwartje bij de meeste mensen maar niet vallen dat F1 coureurs geen super mensen zijn. Verstappen is eigenlijk gewoon een broekie van 20 met achterlijk veel talent en een nog veel meer achterlijke hoeveelheid druk op zijn schouders. Natuurlijk gaat het dan een paar keer fout, vooral omdat Red Bull de underdog is en Max dus elke kans wil pakken die hij krijgt. RBR is icm Max wat dat betreft gewoon een kruidvat geweest. Nu leert hij langzaam maar zeker dat je binnen de F1 niet altijd op instinct kunt rijden en dus je battles beter moet picken. Maar dat een hoop mensen daarbij meteen zijn hele bestaansrecht in de F1 in twijfel trekken, vind ik echt bijzonder belachelijk.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
quote:

Ligt het aan mij of wordt die auto door het seizoen heen slechter ipv beter?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:07
quote:
Franco10 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:47:
Ik vond VER het enige positieve aan de race. Geen kinderachtig see you later over de boordradio, geen onnodige risico's, gewoon stabiel de race uitrijden en pakken wat je pakken kunt zonder ongelukken te veroorzaken.

Ik kijk al sinds '93 F1, ik kan me geen optocht zoals deze herinneren. Er zullen Tulpenrally's geweest zijn met meer actie. Dat toppers elkaar moeilijk inhalen op Monaco is akkoord, maar een RIC die door motorproblemen soms 10 (!) seconden langzamer rijdt dan de pole en VET die niet eens druk kan zetten om hem misschien een foutje te laten maken, is wel heel droevig.

Er klopte ook niets van; dan was BOT aan het inlopen op RAI, dan RAI op HAM, dan VET ineens weg van HAM en dan ineens alles andersom. Buiten extreme regenraces om kan ik me weinig races herinneren waarin er af en toe 10 seconden boven de pole werd gereden maar niemand echt actie ondernam en zijn eigen positie wel dikke prima vond.
Heb mijzelf er ook over verbaasd. Je zou verwachten dat juist op een circuit als Monaco je continue druk wil zetten op je voorligger. Elk fouje is fataal namelijk. Maar schijnbaar is het niet mogelijk op een circuit als Monaco om langere tijd kort achter je voorligger te rijden zonder je banden om zeep te helpen. Dit haalde alle potentiele actie uit de race natuurlijk.

Moet dan altijd terugdenken aan Coulthard die achter Bernoldi raasde, toentertijd kon je in ieder geval wel langdurig kort achter je voorligger hangen ;)

De bizar snelle rondetijden komen dus met een prijs.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 21:01
quote:
Wom schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:56:
[...]

Heb mijzelf er ook over verbaasd. Je zou verwachten dat juist op een circuit als Monaco je continue druk wil zetten op je voorligger. Elk fouje is fataal namelijk. Maar schijnbaar is het niet mogelijk op een circuit als Monaco om langere tijd kort achter je voorligger te rijden zonder je banden om zeep te helpen. Dit haalde alle potentiele actie uit de race natuurlijk.
Als je tegenstander vol aan het knallen is en jij bent een halve seconde per ronde sneller, kan ik het me voorstellen dat je door er dicht achter te rijden op het randje je veel inlevert. Maar gewoon 10 seconden boven de pole tijd en dan nog niet kunnen volgen (als je druk zet rijdt je dus ook nog steeds 70% van wat er kan), echt bi-zar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

We zagen juist dat het in Monaco prima mogelijk is om dicht op je voorganger te rijden. Er zaten constant auto's binnen een seconde van elkaar.

En Ricciardo zijn rondetijd was gemiddeld genomen nieteens heel erg out of sync met de rest van het veld.

Dat er 5-8 seconden tussen de pole tijd en race tijden in zit ligt meer aan het feit dat de banden eigenlijk net te hard aan het slijten waren volgens mij. Op een normaal circuit zou je dan een keer extra stoppen of hardere banden monteren, maar in Monaco levert dat niets op, gezien je niet in kunt halen.

Acties:
  • +3Henk 'm!
overigens is er nog een minischandaaltje: De grid comments (die op de bordjes bij de rijders op de grid) lijken allen afkomstig van niet bestaande accounts... 8)7

https://twitter.com/Junai...tatus/1001377824219987968

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:33

Pierre

Zucht

quote:

Het ligt aan Lance Stroll die rijdt als een oelewapper :P

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:14
quote:
nachtnet schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:32:
overigens is er nog een minischandaaltje: De grid comments (die op de bordjes bij de rijders op de grid) lijken allen afkomstig van niet bestaande accounts... 8)7

[afbeelding]
Joh :P volgens mij waren er ook 2 dezelfde uitspraken bij 2 rijders, of ze hebben dezelfde fan of ze waren niet zo creatief meer om andere kreten te verzinnen _O-

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:35

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
Martinusz schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:48:
[...]

Joh :P volgens mij waren er ook 2 dezelfde uitspraken bij 2 rijders, of ze hebben dezelfde fan of ze waren niet zo creatief meer om andere kreten te verzinnen _O-
Sorry, ik zat niet op de bordjes te letten. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 18:57
quote:
nachtnet schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:32:

[afbeelding]
ik zal Waylon wel even twitteren, of die van meer weet

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
iichel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:11:
[...]

ik zal Waylon wel even twitteren, of die van meer weet
offtopic:
Was niet Waylon, maar die andere knakker. Dotan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iichel
Ah fair enough :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zahariac
quote:
nachtnet schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:14:
[...]

offtopic:
Was niet Waylon, maar die andere knakker. Dotan.
Jij weet ook werkelijk alles hè :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
quote:
Snowdog schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 03:28:
[...]
Verder de Hulk? Dat is wel de meest kleurloze coureur die zelfs nog nooit het podium heeft weten te halen (terwijl daar zeker wel kansen voor waren in eerdere jaren). Die zou ik qua pace in ieder geval zeker niet op niveau Verstappen zetten. Hij heeft bij zijn enige kans op een overwinning zijn auto ook aan diggelen gereden en ook in Baku liet hij nog even zien dat hij nu niet 100% foutvrij is.
quote:
nachtnet schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:53:
[...]
Hulkenberg, Perez, Sainz en zelfs Grosjean verwachten al jaren een stoeltje te kunnen pakken bij de Ferrari/Mercedes teams. Maar zijn gewoon echt niet goed genoeg. Met daarbij Hulkenberg als best of the rest. Ik verwacht dat HUL nu bij Renault zijn plek gevonden heeft en als alles eens een keertje goed valt 1 of misschien een handvol podiums kan pakken. WDC of racewinnaar? Nee zeker niet.
*O* Laat ze maar lullen hoor HULK, je bent nog steeds mijn held. *O*

;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 05:12
quote:
ArnevdS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:41:
Red Bull gebruikte de 8e versnelling überhaupt niet, want te korte rechte stukken en vermogen.
dat lijkt mij toch sterk. Of is de regel in de F1 dat je het hele jaar met dezelfde versnellingsbak-verhoudingen moet rijden? (weet ik serieus niet)... maar anders zou je toch gewoon je verhoudingen aanpassen zodat je zoveel mogelijk nut hebt van alle 8 je versnellingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CFC-Mathijs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:56
quote:
P.O. Box schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:48:
[...]

dat lijkt mij toch sterk. Of is de regel in de F1 dat je het hele jaar met dezelfde versnellingsbak-verhoudingen moet rijden? (weet ik serieus niet)... maar anders zou je toch gewoon je verhoudingen aanpassen zodat je zoveel mogelijk nut hebt van alle 8 je versnellingen.
Jup. Ratio wordt aan het begin van het seizoen vastgesteld voor het hele seizoen/

http://specs.tweak.to/18507

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zahariac
quote:
[...]

Je moet dezelfde verhoudingen rijden. Anders zou je met een brakke bak gewoon alle verhoudingen net iets aan kunnen passen zonder gevolgen en zodoende alles weer nieuw hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16-07 17:09
quote:
[...]

Hele jaar met dezelfde ratio
quote:
Although gearbox ratios are fixed for the season, teams may change gears or dog rings at any time during an event providing that the FIA technical delegate is satisfied that there is physical damage to the parts in question.
https://www.formula1.com/...Transmission_gearbox.html

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 05:12
nice, jullie zijn lekker snel met zijn allen :)... weer wat geleerd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rene44
  • Laatst online: 03-03 09:22
quote:
Bansheeben schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:53:
[...]

Volgens mij wil het kwartje bij de meeste mensen maar niet vallen dat F1 coureurs geen super mensen zijn. Verstappen is eigenlijk gewoon een broekie van 20 met achterlijk veel talent en een nog veel meer achterlijke hoeveelheid druk op zijn schouders. Natuurlijk gaat het dan een paar keer fout, vooral omdat Red Bull de underdog is en Max dus elke kans wil pakken die hij krijgt. RBR is icm Max wat dat betreft gewoon een kruidvat geweest. Nu leert hij langzaam maar zeker dat je binnen de F1 niet altijd op instinct kunt rijden en dus je battles beter moet picken. Maar dat een hoop mensen daarbij meteen zijn hele bestaansrecht in de F1 in twijfel trekken, vind ik echt bijzonder belachelijk.
Het lijkt er ook op dat sommige mensen hier niet willen zien dat Red Bull juist de underdog is geworden door Max Verstappen. Het is niet een ''paar keer'' fout gegaan, het is elke race een crash, wat nu volgens Horner 60 tot 65 punten heeft gekost. Die bergen talent doen niets als je met een poleauto achteraan start. Red Bull zal na nog 2 of 3 van dit soort races denken meer te hebben aan een couldhardt, een Irvine, een Bottas, die wel punten naar huis brengen. Ze geven Ricc een nieuw contract en hebben Max niet meer nodig. Zo simpel is het en dit is thans de stand van zaken. Max heeft vast bestaansrecht in F1 maar als hij niet snel verbetert zal dat als een Grosjean, een Maldonado zijn. Niet meer als een toekomstig wereldkampioen. De Senna's, Schumachers, Vettels van deze wereld hebben nooit zon lange slechte reeks neergezet. Het wrange is dat het exact zo met zn vader is gegaan. Daarnaast is het nu ook een beetje uit de handen van Max. Zelfs een mechanische DNF zal op zijn conto gezet worden. Hij moet nu een sterke reeks gaan neerzetten anders is zijn carriere bij RB over en uit.

Rene44 wijzigde deze reactie 29-05-2018 12:18 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16-07 17:09
Zo. Weer een beetje bijgelezen.

Heb helemaal niks gezien of gehoord van zowel de Q als de race.
Het was daarom ook heel raar toen een mede hotel gast tegen mij, tijdens het diner, zei (in het Engels) "Jammer he? Van verstappen" haha.

Jasphur wijzigde deze reactie 29-05-2018 12:24 (10%)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
Rene44 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:14:
[...]

Max heeft vast bestaansrecht in F1 maar als hij niet snel verbetert zal dat als een Grosjean, een Maldonado zijn. Niet meer als een toekomstig wereldkampioen.
Zoiets al dit is nog niet van Max te maken hoor :+
YouTube: Lewis Hamilton F1 Career-Crashes & Fails 2007-2017

Natuurlijk is RBR niet blij met het aantal punten dat ze mislopen, maar ondertussen was hij wel weer erg veel in beeld afgelopen zondag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Rene44 Red Bull zal nooit een ervaren coureur in de wagen zetten. Dan is het eerder de beurt aan een Gasly en dan begint het spel gewoon weer opnieuw. Maar zo'n discussie is nog niet aan de orde.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
Rene44 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:14:
[...]

Het lijkt er ook op dat sommige mensen hier niet willen zien dat Red Bull juist de underdog is geworden door Max Verstappen. Het is niet een ''paar keer'' fout gegaan, het is elke race een crash, wat nu volgens Horner 60 tot 65 punten heeft gekost. Die bergen talent doen niets als je met een poleauto achteraan start. Red Bull zal na nog 2 of 3 van dit soort races denken meer te hebben aan een couldhardt, een Irvine, een Bottas, die wel punten naar huis brengen. Ze geven Ricc een nieuw contract en hebben Max niet meer nodig. Zo simpel is het en dit is thans de stand van zaken. Max heeft vast bestaansrecht in F1 maar als hij niet snel verbetert zal dat als een Grosjean, een Maldonado zijn. Niet meer als een toekomstig wereldkampioen. De Senna's, Schumachers, Vettels van deze wereld hebben nooit zon lange slechte reeks neergezet.
Sorry dat ik het zeg hoor, maar je maakt nu een ongelofelijke hoeveelheid aannames (en je maakt nog fouten in je feiten ook, want waar was de 'crash' in Catalunya, of in Melbourne, of zelfs in deze race? Om nog maar te zwijgen van het feit dat Max een contract tot 2021 heeft). Je doet nu alsof je zelf bij Red Bull werkt en alle insider info hebt. Iedereen weet dat Max nog sowieso 15 jaar competitief zou kunnen zijn. Dan is 1 seizoen wat slechter draaien echt geen enorme ramp. En je doet nu alsof alle grote jongens nooit slecht waren. Senna was een regelrechte brokkenpiloot met diepe dalen. Maar als alles klopte was ie onverslaanbaar. Om onverslaanbaar te zijn moet je op het randje kunnen rijden. Om op het randje te kunnen rijden moet je er een paar keer overheen gaan.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Je heb ook wel het profiel van een troll hoor @Rene44
Na zes jaar winterslaap opeens weer aktief worden en lekker negatief doen.

Zo zijn er ook regelmatig van die gebruikers in bv het Amerika topic en die zijn dan altijd pro-Trump :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rene44
quote:
hjs schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:22:
[...]

Zoiets al dit is nog niet van Max te maken hoor :+
YouTube: Lewis Hamilton F1 Career-Crashes & Fails 2007-2017

Natuurlijk is RBR niet blij met het aantal punten dat ze mislopen, maar ondertussen was hij wel weer erg veel in beeld afgelopen zondag.
Zelfs in LH44s slechtste seizoen - 2011, had hij al 2x P2 en 1 win na 6 races, en over hele seizoen maar 3 dnf's. Dat hij zondag veel in beeld was zei meer over de saaie race zelf dan Max. Je moet opletten welke geluiden Red Bull publiek maakt en die zijn niet misselijk.
quote:
sjaool schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:22:
@Rene44 Red Bull zal nooit een ervaren coureur in de wagen zetten. Dan is het eerder de beurt aan een Gasly en dan begint het spel gewoon weer opnieuw. Maar zo'n discussie is nog niet aan de orde.
Dat weten we niet. Gasly reed zondag een sterke race, eindigde voor Max... Held van de dag in Bahrein. Zo begon Max ook als ik me niet vergis. Red BUll heeft een budget van 350 miljoen per jaar en die willen punten, niet perse Max zn giechel op tv over wat had kunnen zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iichel
Zo, de Max-tenen zijn weer lang :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online
quote:
iichel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:30:
Max zal het sowieso de broek niet doen bollen over wat er hier en daar over hem geschreven wordt. Maar wat sommigen hier neerplempen is dus echt kwatsch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
Rene44 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:29:
[...]

Zelfs in LH44s slechtste seizoen - 2011, had hij al 2x P2 en 1 win na 6 races, en over hele seizoen maar 3 dnf's. Dat hij zondag veel in beeld was zei meer over de saaie race zelf dan Max. Je moet opletten welke geluiden Red Bull publiek maakt en die zijn niet misselijk.

[...]

Dat weten we niet. Gasly reed zondag een sterke race, eindigde voor Max... Held van de dag in Bahrein. Zo begon Max ook als ik me niet vergis. Red BUll heeft een budget van 350 miljoen per jaar en die willen punten, niet perse Max zn giechel op tv over wat had kunnen zijn.
Hoeveel dnf's heeft Max door zijn eigen toedoen nu? 1.5 (ik tel Baku voor 0.5, aangezien Ricc daar ook belachelijk deed)? Valt wel mee vind ik. Men laat zich teveel meeslepen door de haat en de media. En vooral ook door een trend door te trekken die helemaal niet door te trekken valt
.

Bansheeben wijzigde deze reactie 29-05-2018 12:37 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool

sjaool

quote:
[...]

Het ging mij er vooral om dat jij oudere en ervaren coureurs opsomde. Gasly zien we op termijn echt wel terug in de Red Bull. Die jongen is nu al erg goed bezig.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
quote:
iichel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:30:
Heeft niets met Max te maken. Deze mate van pessimisme is, los van het onderwerp, vrij storend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rene44
quote:
Bansheeben schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:34:
[...]

Hoeveel dnf's heeft Max door zijn eigen toedoen nu? 1.5 (ik tel Baku voor 0.5, aangezien Ricc daar ook belachelijk deed)? Valt wel mee vind ik. Men laat zich teveel meeslepen door de haat en de media.
Als je Horner en Marko als ''haat'' bestempelt...ok. Ik laat het verder hierbij. Rede en sommige Max fans lijken niet samen te gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
Rene44 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:37:
[...]

Als je Horner en Marko als ''haat'' bestempelt...ok. Ik laat het verder hierbij. Rede en sommige Max fans lijken niet samen te gaan.
Lekker makkelijk man. Gewoon amper argumenten geven en een potje gaan zitten haten. Zo kan iedereen wel oeverloos kritiek geven. Tot ik van de beste man zelf hoor dat Max eruit ligt, geloof ik erin dat het echt wel goed gaat komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
[...]

[...]

Dat weten we niet. Gasly reed zondag een sterke race, eindigde voor Max...
Nogal een kunst in Monaco. Vooral als je dan als Verstappen achteraan moet beginnen. Gasly reed gewoon saai de race uit. Een top-prestatie? Neen dus....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:34
quote:
Bansheeben schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:24:
en je maakt nog fouten in je feiten ook, want waar was de 'crash' in Catalunya, of in Melbourne, of zelfs in deze race
Als je naar de gehele raceweekenden kijkt was anders toch alleen Spanje vlekkeloos.
Australië had hij de merkwaardige spin achter Magnussen (al dan niet door kapotte diffuser)
Bahrein dan de aanvaring met Hamilton
China de aanvaring met Vettel
Baku aanvaring met Ricciardo
Spanje is dan een goed weekend geweest
Monaco verpest ie door de FP3 crash, daardoor geen Q en ook een Verstappen onwaardig weekend in totaal

Niet bedoelt als trollen, maar uiteraard moet je wel naar het volledige weekend kijken. En alhoewel Verstappen in Monaco wel goed heeft gereden was het niet het resultaat wat het voor het weekend had moeten zijn, en zeker niet na FP1 & FP2 en kijkende wat Ricciardo weet te doen met dezelfde auto

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
Robertdj schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:37:
[...]

Heeft niets met Max te maken. Deze mate van pessimisme is, los van het onderwerp, vrij storend.
Heeft niets met pessimisme te maken. Eerder met hakken om het hakken. En dan het liefst ongefundeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rene44
quote:
Heppieboeddah schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:39:
[...]

Nogal een kunst in Monaco. Vooral als je dan als Verstappen achteraan moet beginnen. Gasly reed gewoon saai de race uit. Een top-prestatie? Neen dus....
De oogkleppen...Zon weekend in Monaco wordt bepaald door kwalificatie. Wie was daar wel en wie was daar niet aanwezig?
quote:
sjaool schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:37:
[...]

Het ging mij er vooral om dat jij oudere en ervaren coureurs opsomde. Gasly zien we op termijn echt wel terug in de Red Bull. Die jongen is nu al erg goed bezig.
Ik bedoelde meer betrouwbare wingmannen. :) Je hebt gelijk hoor, ik vond en vind Gasly erg indrukwekkend.

Rene44 wijzigde deze reactie 29-05-2018 12:45 (32%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
quote:
Bansheeben schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:34:
[...]

Hoeveel dnf's heeft Max door zijn eigen toedoen nu? 1.5 (ik tel Baku voor 0.5, aangezien Ricc daar ook belachelijk deed)? Valt wel mee vind ik. Men laat zich teveel meeslepen door de haat en de media. En vooral ook door een trend door te trekken die helemaal niet door te trekken valt
.
DNF's zijn niet alles. Punten daarentegen.
Australie -2 posities
Bahrein DNF
China -5 iirc
Barcelona P3 op eigen kracht
Baku DNF
Monaco zekere eerste startrij vergooid, P9

zijn ruim 60 kampioenschapspunten. Daarmee had ie makkelijk top 3 kunnen halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
RobertMe schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:39:
[...]

Als je naar de gehele raceweekenden kijkt was anders toch alleen Spanje vlekkeloos.
Australië had hij de merkwaardige spin achter Magnussen (al dan niet door kapotte diffuser)
Bahrein dan de aanvaring met Hamilton
China de aanvaring met Vettel
Baku aanvaring met Ricciardo
Spanje is dan een goed weekend geweest
Monaco verpest ie door de FP3 crash, daardoor geen Q en ook een Verstappen onwaardig weekend in totaal

Niet bedoelt als trollen, maar uiteraard moet je wel naar het volledige weekend kijken. En alhoewel Verstappen in Monaco wel goed heeft gereden was het niet het resultaat wat het voor het weekend had moeten zijn, en zeker niet na FP1 & FP2 en kijkende wat Ricciardo weet te doen met dezelfde auto
Eens, maar om alles meteen af te schilderen als crash vind ik ook weer zowat (dan is RICC ook gecrasht in Catalunya en Baku). Wat aanvaringen met andere coureurs betreft is VER alleen het tikje tegen VET echt volledig aan te rekenen. Bij de andere crashes was hij betrokken maar zeker niet persé schuldig.

Acties:
  • +5Henk 'm!
* nachtnet gaat afhaken op deze manier. Zagen om het zagen, bashen om het bashen.. Zo is er weinig leuks aan. Bovendien is het meer een algemene discussie dan een race-weekeinde discussie.

* nachtnet verliest zo langzaam het plezier in F1 topics (met F1 liefhebbers)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
Rene44 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:42:
[...]

De oogkleppen...Zon weekend in Monaco wordt bepaald door kwalificatie. Wie was daar wel en wie was daar niet aanwezig?
Dat aangrijpen om te concluderen dat Gasly een perfecte race heeft gereden. Je zoekt en hebt gevonden. Kwatsch....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rene44
quote:
Heppieboeddah schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:44:
[...]

Dat aangrijpen om te concluderen dat Gasly een perfecte race heeft gereden. Je zoekt en hebt gevonden. Kwatsch....
Ach ach wat een pijn weer. Gasly had een goed weekend, maar ook zn race was erg sterk. 36 rondjes op die hyperbandjes? Trager dan de mensen achter hem en toch zo hoog eindigen is gewoon sterk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
nachtnet schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:44:
* nachtnet gaat afhaken op deze manier. Zagen om het zagen, bashen om het bashen.. Zo is er weinig leuks aan. Bovendien is het meer een algemene discussie dan een race-weekeinde discussie.

Anders ik wel. Misschien had ik beter niet kunnen reageren, maar de oeverloze blinde haat die ik letterlijk overal wel zie gaat op m'n zenuwen werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:

Dit dus, ik lees deze topics bijna niet, vanwege de drammers en bashers. Misschien moeten we nog een extra topic hebben, net als met de "waar kijken" waar de Olav Mol-zeikerds terecht kunnen.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:

Lekker blijven Nachtnet. Op enig moment haken de zeikwijven gewoon af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
@DaniëlWW2 misschien moeten we deze maar op slot doen, weekend is immers voorbij :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
iichel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:43:
[...]

DNF's zijn niet alles. Punten daarentegen.
Australie -2 posities
Bahrein DNF
China -5 iirc
Barcelona P3 op eigen kracht
Baku DNF
Monaco zekere eerste startrij vergooid, P9

zijn ruim 60 kampioenschapspunten. Daarmee had ie makkelijk top 3 kunnen halen.
Daar ben ik het mee eens

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
Rene44 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:46:
[...]

Ach ach wat een pijn weer. Gasly had een goed weekend, maar ook zn race was erg sterk. 36 rondjes op die hyperbandjes? Trager dan de mensen achter hem en toch zo hoog eindigen is gewoon sterk.
Weet niet wat je gebruikt hebt, maar dat wil ik ook. Heb je zelf niet door dat je je volstrekt belachelijk maakt. Het proto type van een azijnpisser. Pissen omdat het zo lekker voelt....

*zwaai*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En deze gaat dicht. Zie dit niet als een uitnodiging om de discussie over Max eindeloos voort te zetten in het algemene topic.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True