"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Gok dat die niet meer gebruikt gaan worden door flat spot... Dus of dat nou zo'n goeie reden is?lmno31 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:17:
Kan je daar wel een met een halve donut draaien op die klinkertjes? Zijn je banden wel echt helemaal naar de knoppen.
I served in a company of heroes.
Je kan veel beter doorrijden tot er een SC is en dan je verplichte pitstop doen. De bookmakers rekenen met een 90% kans op een SC ergens in de race.stefanass schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:16:
[...]
Voor de topteams ook niet interessant, maar voor iemand uit het midden / achterveld wellicht wel. Al zal dit sowieso denk ik nooit gaan gebeuren
Verwijderd
vorig jaar pole is 1.12.178
waar gaat dit eindigen.
edit* ik ben langzaam.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2018 12:22 ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Daar heb je inderdaad ook een goed punt.Snowdog schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:19:
[...]
Gok dat die niet meer gebruikt gaan worden door flat spot... Dus of dat nou zo'n goeie reden is?
Kunnen die klinkertjes nog zo scherp zijn dat ze een band lek snijden tijdens de benodigde wheelspin???
Die snelheid van Verstappen is waarschijnlijk voor het punt dat hij zich verremt? Of haalt hij in de tunnel de hogere snelheid?
Verwijderd
mijn glazen bol voorspelt dat ze nog komen.hansvk schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:21:
Komt RBR nog op de baan deze FP1? Of geloven ze het wel.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
net niet blijkt uit een andere hoek.Shva schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:24:
hartley raakte de muur leek het...
-
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Prima bolletjeVerwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:22:
[...]
mijn glazen bol voorspelt dat ze nog komen.
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:22:
[...]
mijn glazen bol voorspelt dat ze nog komen.
Hij werkt12:27
Verstappen en Ricciardo komen toch nog even naar buiten.
[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 24-05-2018 12:30 ]
"When you grow up your heart dies"
Die gele camera boven op de auto valt niet genoeg op?Shva schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:30:
als max nou gewoon een knal-oranje helm had konden we wat makkelijker zien wie het is...
de camera bovenop de auto is KNALgeel.Shva schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:30:
als max nou gewoon een knal-oranje helm had konden we wat makkelijker zien wie het is...
I served in a company of heroes.
Gewoon naar de camera bovenop de wagen kijken. Simpel as that.Shva schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:30:
Ja want er staat geen 33 op de auto en bovenop is de camera(?) geel.Shva schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:30:
Smiling as the shit comes down...
https://www.charlietemple.nl/Holkers schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:32:
Mmm, ik zie nu pas dat Ferrari de spiegels wel aan de Halo heeft zitten maar dan zonder die extra vleugeltjes
Die vleugels hadden dan ook geen reet te maken met het omhoog houden van de spiegelsHolkers schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:32:
Mmm, ik zie nu pas dat Ferrari de spiegels wel aan de Halo heeft zitten maar dan zonder die extra vleugeltjes
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Inderdaad ja, ik vind het echt rete duidelijk.sjaool schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:31:
[...]
Gewoon naar de camera bovenop de wagen kijken. Simpel as that.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Max moet zich melden na de traininghansvk schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:34:
Ze doen wel lang over die investigation van VER.
Volgens mij moest hij ook bij de Stewards langs gaan.hansvk schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:34:
Ze doen wel lang over die investigation van VER.
Mwoah, de ferrari moest van het gas af ja, maar dat moest ie sowieso door de gele vlaggen. Ik zie niet echt een andere manier om het probleem enigszins vlug op te lossen. Naar mijn idee was daar blijven staan gevaarlijker omdat je dan echt een sitting duck bent.-Jackson6 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:29:
Gaat Max straf krijgen? Zag er wel gevaarlijk uit in ieder geval.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 24-05-2018 12:37 ]
Ah, jij maakt vaker donuts met je F1 wagen zo te horen :-)Vos schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:37:
Geen heel slimme actie van Max. Hij stond ideaal om een donut te maken, ruimte zat ook.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik vraag me af of hij dat niet deed omdat hij echt een enorme flatspot had linksvoor. Donut draaien op die band en dan kan die er zomaar mee kappen. Kaboem en dan heb je meer ellende.Vos schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:37:
Geen heel slimme actie van Max. Hij stond ideaal om een donut te maken, ruimte zat ook.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ongetwijfeld heeft ie contact gehad met z'n team terwijl hij daar even stil stond. Het wordt allemaal weer zo enorm uitvergroot op internetDaniëlWW2 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:39:
[...]
Ik vraag me af of hij dat niet deed omdat hij echt een enorme flatspot had linksvoor. Donut draaien op die band en dan kan die er zomaar mee kappen. Kaboem en dan heb je meer ellende.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Keke en Niko nu samen op de baan
[ Voor 22% gewijzigd door Nat-Water op 24-05-2018 12:44 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Max is al een sitting duck als je sites als motorsport.com of f1technical.net bezoekt. Om de een of andere reden roept ie bij een bepaalde groep fans grote ergernis is, ws omdat ie niet altijd tussen de lijntjes kleurt zeg maar.Bansheeben schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:41:
[...]
Ongetwijfeld heeft ie contact gehad met z'n team terwijl hij daar even stil stond. Het wordt allemaal weer zo enorm uitvergroot op internet
Zou het belachelijk vinden als ie een grid straf krijgt, dan kan je net zo goed vanuit je luie stoel in je appartement in Monaco de race gaan bekijken als coureur. Game over.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik zag net op Twitter dat de bestrating daar nieuw is. Die wil je natuurlijk niet verpesten.Vos schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:37:
Het heeft oa (wmb) ook te maken met de belachelijke instelling van de meeste max fans. Die foras /websites zijn niet te lezen door die mensen. Zelfs als Max een rondje tegen het verkeer in zou rijden en de leider rammen weten ze het nog goed te praten. Verschrikkelijk.loekf2 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:44:
[...]
Max is al een sitting duck als je sites als motorsport.com of f1technical.net bezoekt. Om de een of andere reden roept ie bij een bepaalde groep fans grote ergernis is, ws omdat ie niet altijd tussen de lijntjes kleurt zeg maar.
Dus die negatieve reacties zorgen welweer voor een balans
LEC 2.3
STR 2.6
SIR 1.8
De "oude garde" staat er niet zo goed voor.

Mooie beelden van de familie Rosberg op Monaco. Bijzonder om zo duidelijk het verschil tussen de auto ontwerpen te zien. Die van Nico staat dan wel ineens heel hoog.
HAM heeft dat soort fans ook, net als Vettel en Alonso. Toch ligt VER nu onder een vergrootglas omdat je als F1 coureur op een gegeven moment toch tegen de gevestigde orde zult moeten trappen. Dat zet kwaad bloed. Nu is Leclerc de publiekslieveling. Tot ie in de Haas terecht komt en een keer z'n ellebogen gebruikt. Het publiek is op zoek naar perfectie bij jonge talenten en dat is gewoon een belachelijke verwachting. Hoe kun je tenslotte leren als je de fouten nooit maakt.Adlermann schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:48:
[...]
Het heeft oa (wmb) ook te maken met de belachelijke instelling van de meeste max fans. Die foras /websites zijn niet te lezen door die mensen. Zelfs als Max een rondje tegen het verkeer in zou rijden en de leider rammen weten ze het nog goed te praten. Verschrikkelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Bansheeben op 24-05-2018 12:53 ]
Beetje oud nieuws volgens mij. Deze staat al een aantal GP's op z'n helm, iig van vóór Baku.
Ah, dat wist ik niet.ArnevdS schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:57:
[...]
Beetje oud nieuws volgens mij. Deze staat al een aantal GP's op z'n helm, iig van vóór Baku.
Edit: Ah, maar het was dus al eerder veranderd
[ Voor 39% gewijzigd door Nat-Water op 24-05-2018 13:02 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Bij Max is het heel erg uitvergroot omdat hij na zijn eerste paar races door mensen als Niki Lauda direct al als absolute topracer werd bestempeld die het allemaal ging maken en die echt wel de nieuwe Senna was. (Dezelfde Lauda die nu precies het tegenovergestelde zegt). Beide groepen worden dus lekker opgefokt door de invloedrijke mensen in de racewereld.Bansheeben schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:52:
[...]
HAM heeft dat soort fans ook, net als Vettel en Alonso. Toch ligt VER nu onder een vergrootglas omdat je als F1 coureur op een gegeven moment toch tegen de gevestigde orde zult moeten trappen. Dat zet kwaad bloed. Nu is Leclerc de publiekslieveling. Tot ie in de Haas terecht komt en een keer z'n ellebogen gebruikt. Het publiek is op zoek naar perfectie bij jonge talenten en dat is gewoon een belachelijke verwachting. Hoe kun je tenslotte leren als je de fouten nooit maakt.
Futiliteitje? Achteruit de baan op rijden terwijl er verkeer aankomt een futiliteitje?hansvk schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:55:
Als je ziet wat MAG de laatste tijd heeft uitgespookt waar hij hooguit een reprimande voor kreeg, dan lijkt me dit futiliteitje van VER onbestraft te moeten blijven.
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Tekst stond er in China op, die hij dus prompt wonNat-Water schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:01:
Die badger stond er al wel op, maar er stond wel eerst (voor Australië) een andere tekst (Straya mate).
Edit: Ah, maar het was dus al eerder veranderdhttps://www.reddit.com/r/...wont_apologize_ricciardo/
MAG heeft geprobeerd om GAS in Baku te vermoorden, en vorige race had hij bijna LEC geramd, dus ja dan is dit een futiliteit.Stefie2010 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:04:
[...]
Futiliteitje? Achteruit de baan op rijden terwijl er verkeer aankomt een futiliteitje?
Verwijderd
Diezelfde Lauda roemt hem nu alweer naar Barcelona. Weet ook niet wat hij wil.Stoelpoot schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:04:
[...]
Bij Max is het heel erg uitvergroot omdat hij na zijn eerste paar races door mensen als Niki Lauda direct al als absolute topracer werd bestempeld die het allemaal ging maken en die echt wel de nieuwe Senna was. (Dezelfde Lauda die nu precies het tegenovergestelde zegt). Beide groepen worden dus lekker opgefokt door de invloedrijke mensen in de racewereld.
Maar hoe had hij het dan moeten aanpakken volgens jou?Stefie2010 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:04:
[...]
Futiliteitje? Achteruit de baan op rijden terwijl er verkeer aankomt een futiliteitje?
Wat zien die 2016 wagens er dan opeens kinderlijk uit vergeleken met de huidige wagensWoudloper schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:52:
[afbeelding]
Mooie beelden van de familie Rosberg op Monaco. Bijzonder om zo duidelijk het verschil tussen de auto ontwerpen te zien. Die van Nico staat dan wel ineens heel hoog.
Op motorsport.com zitten wel een paar van die Max gekkies maar op F1.technical heb ik nog nooit een pro max gekkie gezien, wel enorme twisted haters. Om gek van te worden.Adlermann schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:48:
[...]
Het heeft oa (wmb) ook te maken met de belachelijke instelling van de meeste max fans. Die foras /websites zijn niet te lezen door die mensen. Zelfs als Max een rondje tegen het verkeer in zou rijden en de leider rammen weten ze het nog goed te praten. Verschrikkelijk.
een treffende spreuk
Wachten tot het verkeer voorbij was misschien??Bansheeben schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:09:
[...]
Maar hoe had hij het dan moeten aanpakken volgens jou?
Ik ben een enorme Max fan, maar achteruit de baan oprijden terwijl er verkeer aan komt

Als hij 30 seconde wacht is er niemand meer...
Weet je hoe achterlijk lang 30 seconde is op een live F1 circuit? In 30 seconde doen ze de halve baan. Denk je dat er niemand meer rijdt in die halve baan?garriej schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:10:
[...]
Wachten tot het verkeer voorbij was misschien??
Ik ben een enorme Max fan, maar achteruit de baan oprijden terwijl er verkeer aan komt![]()
Maar het belangrijkste punt is vooral dat we alleen beeld info hebben en verder niets weten over de info die Max had. Het is altijd zo makkelijk praten. Geldt voor iedere coureur...
[ Voor 16% gewijzigd door Bansheeben op 24-05-2018 13:14 ]
Verwijderd
Heel vervelend, maar je gaat niet achteruit de baan op als er verkeer aan komt. Daarvoor zit de pitwall er ook, om het gat te vinden/zoeken.Bansheeben schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:12:
[...]
Weet je hoe achterlijk lang 30 seconde is op een live F1 circuit? In 30 seconde doen ze de halve baan. Denk je dat er niemand meer rijdt in die halve baan?
Er was ruimte zat voor een donut, in Baku doen ze het met minder ruimte. En als hij echt per se achteruit wilde rijden dan kan dat ook als het veilig is en er niemand aan komt (info vanuit je team). Nee ik vind niet dat er nu een gridpenalty moet volgen maar een goed reprimande zou wel op z'n plaats zijn.Bansheeben schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:09:
[...]
Maar hoe had hij het dan moeten aanpakken volgens jou?
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Ik weet niet of er radio was, maar misschien gaf de pitwall wel verkeerd toestemming ?Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:13:
[...]
Heel vervelend, maar je gaat niet achteruit de baan op als er verkeer aan komt. Daarvoor zit de pitwall er ook, om het gat te vinden/zoeken.
Ik heb op reddit gelezen dat ze op sky hadden gezegd dat niemand nog donuts heeft gedaan op dat nieuw aangelegde uitloopstuk. Zal vast een reden voor zijnStefie2010 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:13:
[...]
Er was ruimte zat voor een donut, in Baku doen ze het met minder ruimte. En als hij echt per se achteruit wilde rijden dan kan dat ook als het veilig is en er niemand aan komt (info vanuit je team). Nee ik vind niet dat er nu een gridpenalty moet volgen maar een goed reprimande zou wel op z'n plaats zijn.
Laat ik het net anders verwoorden; Na de ferrari was er genoeg tijd om de baan weer op te rijden.Bansheeben schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:12:
[...]
Weet je hoe achterlijk lang 30 seconde is op een live F1 circuit? In 30 seconde doen ze de halve baan. Denk je dat er niemand meer rijdt in die halve baan?
Maar het belangrijkste punt is vooral dat we alleen beeld info hebben en verder niets weten over de info die Max had. Het is altijd zo makkelijk praten. Geldt voor iedere coureur...
Als hij 30 seconden wacht kan je die motor in de prullenbak gooiengarriej schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:10:
[...]
Wachten tot het verkeer voorbij was misschien??
Ik ben een enorme Max fan, maar achteruit de baan oprijden terwijl er verkeer aan komt![]()
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dat vraag ik me af. Op zo'n kort circuit is de volgende wagen er zo. En hij kan ook niet te lang wachten vanwege de hete remmen (die anders mogelijk in de fik gaan).garriej schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:21:
[...]
Laat ik het net anders verwoorden; Na de ferrari was er genoeg tijd om de baan weer op te rijden.
En een hete motor.hansvk schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:24:
[...]
Dat vraag ik me af. Op zo'n kort circuit is de volgende wagen er zo. En hij kan ook niet te lang wachten vanwege de hete remmen (die anders mogelijk in de fik gaan).

Vermoed dat de auto minder duur is dan de boot waar deze op staat..
Als je de herhaling kijkt dan zie je dat VET heel langzaam rijdt en al heel vroeg een andere lijn kiest. Plus het was dubbel geel. Naar mijn mening niks aan het handje.garriej schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:21:
[...]
Laat ik het net anders verwoorden; Na de ferrari was er genoeg tijd om de baan weer op te rijden.
Ik vermoed dat dat überhaupt geen echte auto isnachtnet schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:27:
MIKA!
[afbeelding]
Vermoed dat de auto minder duur is dan de boot waar deze op staat..
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
- DaniëlWW2
- Niet online
Wut?nachtnet schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:42:
Lance & Pierre zijn beiden in de pitlane geflitst, €200 (61.8km/u) & €300 (62.9 km/u) voor STR, €700 (66.1km/u) voor GAS.
Speedlimit is 60 km.u-1
Pitstraat is toch 80?nachtnet schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:42:
Lance & Pierre zijn beiden in de pitlane geflitst, €200 (61.8km/u) & €300 (62.9 km/u) voor STR, €700 (66.1km/u) voor GAS.
Speedlimit is 60 km.u-1
Niet in Monaco tijdens FP en Q
https://www.fia.com/event...eventtiming-information-4
en Daniel.. dan vallen de boetes hier toch best mee.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik snap de opmerking helemaal niet.nachtnet schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:45:
@DaniëlWW2 @mark-k in Monaco is de limit 60km/u.
https://www.fia.com/event...eventtiming-information-4
en Daniel.. dan vallen de boetes hier toch best mee.

Bijna Zweedse prijzen... hier is het 150 EUR tussen de 1-10 km over de limiet, als de limiet hoger dan 50 is. Bij een limit van 50 en lager is het 200 EUR voor 1-10 te hard.nachtnet schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:42:
Speedlimit is 60 km.u-1
Kun je daar dan ook bezwaar aantekenen en het ijkrapport aanvragen?
60?nachtnet schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:42:
Speedlimit is 60 km.u-1
Is dat wel af te lezen op de snelheidsmeter? Moeten ze dan in de eerste versnelling nog met slippende koppeling rijden?
alles kan off-topic
Is Stroll nu twee keer gepakt? Hoe krijg je dat voor elkaar...nachtnet schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:42:
Speedlimit is 60 km.u-1
Dan heeft hij zich dus of 2x verremd en daardoor te hard doorgeschoten of de pitlimiter te vroeg erop gezet.
Daar hebben ze een limiter voor.Ankona schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:58:
[...]
60?
Is dat wel af te lezen op de snelheidsmeter? Moeten ze dan in de eerste versnelling nog met slippende koppeling rijden?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1