Nou omdat je verplicht bent een keer van banden te wisselen, aangezien de banden gewoon een hele race meegaan, hoeft Max niet meer naar binnen en de rest wel, daar gaat hij dus behoorlijk wat plaatsen pakken.LopendeVogel schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:23:
[...]
Waarom zou ja na 1 ronde je gloednieuwe banden al willen wisselen? De enige reden die ik me kan indenken is wanneer je de race op p20 wilt eindigen, mij lijkt niet dat RBR dat wiltTenzij ze Max willen straffen, maar dat gaan ze niet doen ten koste van hunzelf.
Het kan natuurlijk wel zo lopen zoals jij zegt, wanneer Max bijv in de eerste bocht zijn halve voorvleugel kwijtraakt, dan zal die tijdens de eerste ronde inderdaad gaan pitten.
Maar als je dan toch naar binnen moet, en je gaat na het 1e rondje al naar binnen, zijn de banden dan aan het einde van de rit dan niet dermate versleten dat het je tijd gaat kosten mbt de rondetijden?Barfman schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:34:
[...]
Nou omdat je verplicht bent een keer van banden te wisselen, aangezien de banden gewoon een hele race meegaan, hoeft Max niet meer naar binnen en de rest wel, daar gaat hij dus behoorlijk wat plaatsen pakken.
Magnussen die 'm niet in de muur beukt? I call fake
Paar mooie moves, maar zie ze niet zomaar gebeuren.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Jawel, maar als je dan lekker kunt verdedigen (en dat kan Max), kan het misschien nog wel leuk worden.
Ach we gaan het zien. Vaak is de race een stuk leuker als Max een inhaalrace moet doen, weet alleen niet of dat nu op Monaco gaat lukken.
Vind het eigenlijk ook geen leuke baan, maar ja die chicks op die boten hè.
Ach we gaan het zien. Vaak is de race een stuk leuker als Max een inhaalrace moet doen, weet alleen niet of dat nu op Monaco gaat lukken.
Vind het eigenlijk ook geen leuke baan, maar ja die chicks op die boten hè.
Waar haal je vandaan dat hij een seconde langzamer reed in zijn crashronde (Dat was FP3 ronde 14 toch?) ?DaniëlWW2 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:17:
[...]
Hij reed dus niet voluit, dat is het hele punt. Voluit was al snel een volle seconde sneller geweest. Max leek naar een tijd te gaan die goed genoeg was geweest voor Q2. Daar kan je over twisten of dat wel nodig was, maar voluit was het niet. Verder reed Max juist het hele weekend niet voluit. Nee, hij nam juist steeds marge. Dat kan je alleen niet blijven doen aan het einde van FP3, want dan oefen je kwalificatie. Toen gingen de Ferrari's en Mercedessen opeens ook pushen. Dan doe je dat iets van 100 rondjes en dan gaat het een keer mis, en dan moet opeens alles anders. Zie je de ontbrekende logica?
Natuurlijk baal ik ook enorm dat hij achteraan staat, en het was ook hardstikke stom, maar het is zinloos om maar eindeloos te hameren dat hij voorzichtig moet doen. Je kan niet altijd maar voorzichtig doen en resultaten verwachten. Dan rij je als een Hulkenberg of Bottas. Best aardig, maar je gaat er niet mee winnen tenzij je een bizar dominante auto hebt en je teamgenoot er niks van bakt.
Het frustreerde was dat Max de hele tijd juist beheerst reed en het ging weer mis omdat hij een auto moest ontwijken. Verder kan ik me nog 2015/2016 Max herinneren. Als je denk dat hij nu wild rijdt, dan moet je eens teruggaan naar wat acties die hij destijds deed.
Denk aan de start op Spa.
Ik kan het niet terugvinden.
Maar dan nog zou je moeten analyseren hoe hij het stukje vlak voor de crash reed tov de omstandigheden.
Ik blijf het met je oneens. Voorzichtig doen impliceert een racestijl waarmee je niks wint. Dat zegt niemand.
Uiteraard moet je risico nemen maar het gaat ook om doseren, nadenken en op het juiste moment geduld hebben. Tenminste als je wereldkampioen wilt worden.
Je kunt ervan alles over zeggen en bijhalen maar als Helmut Marko het nu inmiddels zelf letterlijk zegt!
En ik denk eerlijk gezegd dat hij wel weet hoe het zit.
Marko zegt ook FP3 gaat nergens om anders dan afstelling. En natuurlijk ga je niet op halve kracht de afstelling testen maar het hoeft ook niet op het allerscherpst vd snede.
Een echte kampioen kent niet 1 mode maar kan schakelen tussen meerder modus operandi en heeft een hoog lerend en adaptief vermogen. Ik zeg niet dat Max het niet heeft maar hij moet hier imho duidelijk nog die laaste paar procenten in verbeteren om ook die echte kampioen te worden.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Plus hij start met grosean en Magnussen, beetje illuster drietal als het contact met anderen gaat.De_Bastaard schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:45:
Jawel, maar als je dan lekker kunt verdedigen (en dat kan Max), kan het misschien nog wel leuk worden.
Dat wordt overleven in de eerste paar ronden
[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 27-05-2018 11:49 ]
ora et labora
ik geloof dat we een andere realiteit zien hier.. Monaco is al jaren een optocht.LopendeVogel schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:18:
[...]
Jep dat is op elk circuit, dat is gewoon verdedigen? Ook op een breed circuit kan je je auto elke keer voor je achterligger zetten.
Zelfs in de bochten van Monaco zie je inhaalacties. Er zijn natuurlijk circuits waarbij je beter kan inhalen, maar het is niet dat Monaco een optocht is.
Ook niet.. kunnen we Coulthard vs Bernoldi nog herinneren?RocketKoen schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:16:
[...]
Een auto die een paar tienden per rondje sneller is komt er niet langs. Een auto die een seconde sneller is wel.
En dan zijn de auto's van nu veel breder..
//Edit
Om het geheugen even op te frissen:
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 27-05-2018 11:53 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ja zeer zeker, die banden zijn voor het einde al ontploft. Die tactiek (pitten in ronde 1 haha) zullen ze dan ook niet gaan toepassen tenzij Max brokken maakt in de eerste ronde.Sir_Lion schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:37:
[...]
Maar als je dan toch naar binnen moet, en je gaat na het 1e rondje al naar binnen, zijn de banden dan aan het einde van de rit dan niet dermate versleten dat het je tijd gaat kosten mbt de rondetijden?
En dan nog wordt het geen 1 stopper bij ronde 1, dan worden het 2 stops.
Het is juist aan Max om zijn eerste set banden zolang mogelijk goed te houden om zolang mogelijk door te kunnen gaan alvorens de eerste pit komt (dit is dan ook vrijwel standaard, tenzij er iets qua schade ontstaat).
Die race heb ik helemaal nooit gezienGAIAjohan schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:52:
[...]
ik geloof dat we een andere realiteit zien hier.. Monaco is al jaren een optocht.
[...]
Ook niet.. kunnen we Coulthard vs Bernoldi nog herinneren?
En dan zijn de auto's van nu veel breder..
//Edit
Om het geheugen even op te frissen:
[video]
Vroeger werd er sowieso veel en veel minder ingehaald want de verschillen waren veel groter. Wel waren er meestal meer pits waardoor posities wisselde, maar dat bedoel ik in deze niet met inhaalacties.
[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 27-05-2018 11:58 ]
Dat valt wel mee. De raceafstand in Monaco is kort, grote kans op een SC dus ook minder slijtage. Vorig jaar kon de supersoft gewoon de raceafstand afleggen.LopendeVogel schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:55:
[...]
Ja zeer zeker, die banden zijn voor het einde al ontploft. Die tactiek (pitten in ronde 1 haha) zullen ze dan ook niet gaan toepassen tenzij Max brokken maakt in de eerste ronde.
En dan nog wordt het geen 1 stopper bij ronde 1, dan worden het 2 stops.
Dus jij denkt dat Max in ronde 1 gaat pitten om vervolgens de race uit te pushen op deze band? Nee dat denk ik niet, die banden overleven een hele race pushen niet.GAIAjohan schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:58:
[...]
Dat valt wel mee. De raceafstand in Monaco is kort, grote kans op een SC dus ook minder slijtage. Vorig jaar kon de supersoft gewoon de raceafstand afleggen.
Max kan alleen pushen zolang hij nog niet in verkeer rijdt. Dus ook dat valt mee. En ja, dat zou moeten kunnen lukken maar mijn idee..LopendeVogel schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:59:
[...]
Dus jij denkt dat Max in ronde 1 gaat pitten om vervolgens de race uit te pushen op deze band? Nee dat denk ik niet, die banden overleven een hele race pushen niet.
Het is de enige manier om eenvoudig velen mogelijk in te halen
Over 3 uurtjes gaan we het zien of jullie gelijk (althans, jij geeft het niet direct aan, wel de mede poster hier) hebben en Max in de eerste ronde al gaat pitten.GAIAjohan schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:04:
[...]
Max kan alleen pushen zolang hij nog niet in verkeer rijdt. Dus ook dat valt mee. En ja, dat zou moeten kunnen lukken maar mijn idee..
Het is de enige manier om eenvoudig velen mogelijk in te halen
Het zou grappig zijn en heel vreemd, dus ik ben benieuwd!
Mijn gedachten is dat Max niet in de eerste ronde gaat pitten, hij gaat zolang mogelijk door. Tenzij hij schade weet te maken in de eerste ronde wordt het een pit in de eerste ronde.
[ Voor 14% gewijzigd door LopendeVogel op 27-05-2018 12:05 ]
Max pakt voor de eerste bocht 8 man, daarna nog een paar, vervolgens rijdt Grosjean tegen de muur, saferty car, gratis pitstop en Max rijdt 3 
* Kasai blijft gewoon lekker positief
Atlas#22744
Haha ja dat zou wel geinig zijn! Ik hoop dat RIC P1 pakt, RAI P2 en BOT P3Kasai schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:09:
Max pakt voor de eerste bocht 8 man, daarna nog een paar, vervolgens rijdt Grosjean tegen de muur, saferty car, gratis pitstop en Max rijdt 3
[ Voor 10% gewijzigd door LopendeVogel op 27-05-2018 12:13 ]
Overigens waren er vroeger niet minder inhaalacties vanwege de verschillen tussen de auto's, maar omdat ze toen geen drs hadden.
Ik denk dat de verschillen relatief gelijk zijn gebleven. Alleen omdat er veel minder op de limiet wordt ontwikkeld, en het verplicht is betrouwbaar te zijn ivm potentiële gridstraffen is het ook vaker zo dat de dominerende factor simpelweg wint.
Vroeger was de snelste auto weleens razend onbetrouwbaar... Dat leverde nogal eens leuke races op.
Hoe vaak zien we nu nog een degelijke motorplof zoals Honda dat kon?
Hoe vaak horen we nu nog dat een coureur elke race weer een versnellingsbak kapot heeft?
Dat soort dingen gebeuren niet meer omdat er door de FIA regels zijn dat de F1 'duurzamer' moet zijn..
Ikzelf zie het liever op de limiet
Ik denk dat de verschillen relatief gelijk zijn gebleven. Alleen omdat er veel minder op de limiet wordt ontwikkeld, en het verplicht is betrouwbaar te zijn ivm potentiële gridstraffen is het ook vaker zo dat de dominerende factor simpelweg wint.
Vroeger was de snelste auto weleens razend onbetrouwbaar... Dat leverde nogal eens leuke races op.
Hoe vaak zien we nu nog een degelijke motorplof zoals Honda dat kon?
Hoe vaak horen we nu nog dat een coureur elke race weer een versnellingsbak kapot heeft?
Dat soort dingen gebeuren niet meer omdat er door de FIA regels zijn dat de F1 'duurzamer' moet zijn..
Ikzelf zie het liever op de limiet
[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 27-05-2018 12:17 ]
Mijn reactie volgde doordat jij aangaf dat ze zelfs vroeger hier niet deden inhalen (daarmee bedoel je lijkt mij dat ze vroeger dus meer inhaalde), daarom mijn reactie: er werd vroeger over het algemeen minder ingehaald in de F1.. Vervolgens kom jij met een onderbouwing waarom ze vroeger minder inhaaldeGAIAjohan schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:14:
Overigens waren er vroeger niet minder inhaalacties vanwege de verschillen tussen de auto's, maar omdat ze toen geen drs hadden.
[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 27-05-2018 12:19 ]
Oh? http://cliptheapex.com/overtaking/LopendeVogel schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:16:
[...]
Mijn reactie volgde doordat jij aangaf dat ze zelfs vroeger hier niet deden inhalen, daarom mijn reactie: er werd vroeger over het algemeen minder ingehaald in de F1..
Dee cijfers zeggen van niet.. de enige reden van de stijging is drs.
Maar op Monaco is drs vrijwel nutteloos
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 27-05-2018 12:20 ]
Nogmaals, vroeger had je meer uitvallers en meer pitstops, dan krijg je een overtake doordat je voorligger in de pit staat. Dat noem ik geen inhaalactie, vandaar dat ik ook aangaf dat voor mij een inhaalactie op de baan plaatsvind en niet wanneer je voorligger in de pitbox staat om even te tanken, peukie te roken en etc.GAIAjohan schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:19:
[...]
Oh? http://cliptheapex.com/overtaking/
Dee cijfers zeggen van niet.. de enige reden van de stijging is drs.
Het enige wat ik da straks aangaf was dat je hier wel kunt inhalen, echter zijn er circuits waar het inderdaad beter gaat. Poeh vermoeiend dit, fijne race guys!
[ Voor 33% gewijzigd door LopendeVogel op 27-05-2018 12:22 ]
Is er al bekend of ie nou uit de pits ging starten vandaag? Het idee was wel opgegooid, maar volgens mij nog niet bevestigd?
Verder vraag ik me af hoeveel man er voor hem aan de kant gaat of hem een inhaalactie laat maken en hoeveel hem erachter proberen te houden. Ik mag hopen dat ie toch niet teveel risico moet nemen bij de eerste paar auto's. Kijk, dat ie Toro Rosso voorbij zal gaan lijkt me duidelijk, maar wat denken we van Sauber, Haas, Williams, Renault en McLaren? Ik denk niet dat de meesten daarvan zomaar hem de ruimte gaan geven. Normaal misschien wel, maar dit is Monaco en zoals Bernoldi had laten zien kun je jezelf in de picture rijden. Sommige rijders hebben dat wel nodig.
Ik denk wel dat ie er een paar voorbij komt, maar vooral Magnussen, Grojean, Ericsson en nog een paar verwacht ik dat wel een kluif gaat worden.
Hij zal ook niet in de eerste ronde naar binnen gaan. De afstand tussen punten en plek 20 wordt dan echt te groot. Ja je zou het in kunnen lopen, maar het levert je te weinig op. Safety Car zou ik ook uitzitten, want je kunt beter die gasten inhalen op zo'n moment, dan mee gaan en niks opschieten. Want als je er voorbij bent, kun je een beter tempo rijden.
Ik denk alleen niet dat ie de race uit gaat rijden, maar anders verwacht ik wel dat ie in de punten komt, maar niet heel hoog.
Verder vraag ik me af hoeveel man er voor hem aan de kant gaat of hem een inhaalactie laat maken en hoeveel hem erachter proberen te houden. Ik mag hopen dat ie toch niet teveel risico moet nemen bij de eerste paar auto's. Kijk, dat ie Toro Rosso voorbij zal gaan lijkt me duidelijk, maar wat denken we van Sauber, Haas, Williams, Renault en McLaren? Ik denk niet dat de meesten daarvan zomaar hem de ruimte gaan geven. Normaal misschien wel, maar dit is Monaco en zoals Bernoldi had laten zien kun je jezelf in de picture rijden. Sommige rijders hebben dat wel nodig.
Ik denk wel dat ie er een paar voorbij komt, maar vooral Magnussen, Grojean, Ericsson en nog een paar verwacht ik dat wel een kluif gaat worden.
Hij zal ook niet in de eerste ronde naar binnen gaan. De afstand tussen punten en plek 20 wordt dan echt te groot. Ja je zou het in kunnen lopen, maar het levert je te weinig op. Safety Car zou ik ook uitzitten, want je kunt beter die gasten inhalen op zo'n moment, dan mee gaan en niks opschieten. Want als je er voorbij bent, kun je een beter tempo rijden.
Ik denk alleen niet dat ie de race uit gaat rijden, maar anders verwacht ik wel dat ie in de punten komt, maar niet heel hoog.
Nieuwe MGU-K voor VER en daarmee de 1e engine gerelateerde gridpenalty van het seizoen.

Mag niet verbazen. Als je toch al achteraan start verwissel je die direct zodat je er terug 1 op reserve hebt in goede staat.yorkick schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:24:
Nieuwe MGU-K voor VER en daarmee de 1e engine gerelateerde gridpenalty van het seizoen.
[afbeelding]
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Foutje... Verkeerd begrepen welke vervangen werd..Blokker_1999 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:27:
[...]
Mag niet verbazen. Als je toch al achteraan start verwissel je die direct zodat je er terug 1 op reserve hebt in goede staat.
Dit is wel een slim foefje
[ Voor 30% gewijzigd door GAIAjohan op 27-05-2018 12:32 ]
Upgrade is in het verbrandingsmotor stuk. Renault heeft de mgu-k van 2017 nog niet betrouwbaar genoeg om deze in Canada uit te rollen.GAIAjohan schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:31:
[...]
Alleen zou er volgende race een upgrade zijn volgens Renault.. daarom snap ik deze net niet.. je bent toch al kansloos, en op deze manier een upgrade niet doen..
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja ik bedacht het me ookYakuzA schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:32:
[...]
Upgrade is in het verbrandingsmotor stuk. Renault heeft de mgu-k van 2017 nog niet betrouwbaar genoeg om deze in Canada uit te rollen.

Is de ice dan de enige waarvoor de straf dOORschuift?
straffen schuiven niet meer door naar volgende GPs
Ohja da's waar... In dat geval snap ik niet waarom ze alleen de mgu vervangen... Nieuwe componenten in de pool lijkt me geen overbodige luxe.
kosten, tijd, beschikbaarheid van onderdelen, geringe afhankelijkheid van de motor in monaco.
naar de geruchten komt er een upgrade in de volgende GP. om in monaco een nieuwe PU te steken en volgende GP weer een nieuwe te halen is misschien economisch niet helemaal de way to go.
naar de geruchten komt er een upgrade in de volgende GP. om in monaco een nieuwe PU te steken en volgende GP weer een nieuwe te halen is misschien economisch niet helemaal de way to go.
De upgrade komt de volgende race en bij Max zijn meeste componenten (behalve de Turbo) nog bij de eerste. Dit houdt dus in dat hij vrij straffeloos de upgrade in Canada kan meepakken.MikeyMan schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:39:
Ohja da's waar... In dat geval snap ik niet waarom ze alleen de mgu vervangen... Nieuwe componenten in de pool lijkt me geen overbodige luxe.
-
Het lijkt me dat Red Bull na 10 ronden of dergelijk Max naar binnen haalt om de race te beëindigingen. Risico op schade met Max is te groot op deze baan en zo voorkom je onnodige slijtage aan motoronderdelen.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Of ze zeggen tegen RIC dat hij de boel moet ophouden, zodat Max naar voren kan komen, dat zou ook kunnen....Lasmibalsingh schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:48:
Het lijkt me dat Red Bull na 10 ronden of dergelijk Max naar binnen haalt om de race te beëindigingen. Risico op schade met Max is te groot op deze baan en zo voorkom je onnodige slijtage aan motoronderdelen.
Een Alonso'tje
"Engine problem! Engine!"
"Engine problem! Engine!"
Zoiets lijkt mij uit financieel oogpunt wel slim, maar niet echt goed voor het inmiddels fragiele image van Max.Lasmibalsingh schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:48:
---RAWE CEEK!!!---
En bij een foutje een eventuele overwinning weggeven aan Mercedes of Ferrari?albino71 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:49:
[...]
Of ze zeggen tegen RIC dat hij de boel moet ophouden, zodat Max naar voren kan komen, dat zou ook kunnen....
No way dat ze RIC laten inhouden, dat wil hij zelf ook niet.
Gat trekken als het lukt en op eigen tempo race proberen te winnen.
Dit is wel de meest zinloze oplossing. Weet je zeker dat je niet zit te trollen? Monaco is zo onvoorspelbaar dat elk punt dat je kunt verdienen meegenomen is. Niet rijden kost in dat geval alleen maar geld.Lasmibalsingh schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:48:
"When you grow up your heart dies"
Zo zeg, ondanks de teleurstelling van gisteren toch wel erg zin an de race vandaag!
Ga mooi niets inhoudelijks roepen want ik wil niets jinxen.
Gewoon lekker genieten van de mooie beelden en we zien wel hoe het verder verloopt!
Allemaal alvast fijne race gewenst en hopelijk komt de 'heat' alleen maar van de zon en de race vandaag!
Ga mooi niets inhoudelijks roepen want ik wil niets jinxen.

Gewoon lekker genieten van de mooie beelden en we zien wel hoe het verder verloopt!
Allemaal alvast fijne race gewenst en hopelijk komt de 'heat' alleen maar van de zon en de race vandaag!
Wow, wat een gezeur over Verstappen. Zowel hier als in de news feeds... Hoop dat als nog het podium haalt, alleen om de hopeloos negatieve figuren de mond te snoeren. Ja, het is een fout. Maar dat gezaag en gezeur. Sorry voor mijn verwijt in deze vorm...
Daar ben ik het volledig mee eens. Max kan echt wel wat anders zit je niet op die leeftijd al in de F1. Heeft bewezen dat hij hersencapaciteit genoeg heeft. Ik hoop op een vermakelijke middag !SuBBaSS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:54:
Zo zeg, ondanks de teleurstelling van gisteren toch wel erg zin an de race vandaag!
Ga mooi niets inhoudelijks roepen want ik wil niets jinxen.![]()
In ieder geval wens ik iedereen een hele fijne middag toe !
Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti
Tsjah, de betrouwbaarheid van de volgende unit moet je ook maar afwachten. En die beloofde 20pk zal waarschijnlijk wel weer meer richting de 0,8 pk gaan...Edd schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:43:
[...]
De upgrade komt de volgende race en bij Max zijn meeste componenten (behalve de Turbo) nog bij de eerste. Dit houdt dus in dat hij vrij straffeloos de upgrade in Canada kan meepakken.
Maargoed, ze zullen er over nagedacht hebben.
Verwijderd
Nah, als het zo gaat als in de F2 sprint, dan wordt Verstappen met 2 vingers in zijn neus winnaar...
Tofste race in Monaco die ik live heb gezien was de winst van Panis in de Ligier.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Alles wordt toch na deze race vervangen, dus dat hoeft niet.Lasmibalsingh schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:48:
Nee, als het toch nog erger moet, laat de boel dan maar goed ploffen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wie spot Pinks als 22 jarige met geblondeerd haar?GAIAjohan schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:59:
Tofste race in Monaco die ik live heb gezien was de winst van Panis in de Ligier.
[video]
ping 127.212.23.124
En rararaa, de eerste die in het decor parkeerde was verstappenGAIAjohan schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:59:
[video]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
@Heppieboeddah , dan heb jij naar een andere race zitten kijken dan ik gisteren?Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:58:
Nah, als het zo gaat als in de F2 sprint, dan wordt Verstappen met 2 vingers in zijn neus winnaar...
Afijn, ik heb nog een paar oude houten kasten staan die gedemonteerd moeten worden, ik heb het nu expres nog niet gedaan na dat debacle van gisteren. Nu wacht ik eerst de race even af om te bepalen of ik ze keurig uit elkaar schroef óf dat ik er met de hamer op los ga. Gisteren kon dit helaas nog niet anders was er al één tot houtvezel verwerkt

Testing, one, two ...
Die nam ook een hele fikse gok qua banden.azz_kikr schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:13:
[...]
En rararaa, de eerste die in het decor parkeerde was verstappen![]()
Ownee dat was een ander jaar, met de Simtek.
[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 27-05-2018 13:22 ]
En de eerste motor die plofte was weer een Renaultjeazz_kikr schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:13:
[...]
En rararaa, de eerste die in het decor parkeerde was verstappen![]()
https://f1manager.info/ranking/4605
Bensimpel
Positieve meneer
jahoor en jij moet alles weer JinxenDaniëlWW2 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:06:
[...]
Alles wordt toch na deze race vervangen, dus dat hoeft niet.
Nee, als het toch nog erger moet, laat de boel dan maar goed ploffen.
😆 - Denk ook eens om ;)
Gisteren was ik na start Q1 ook echt even niet te genieten. Vannacht lekker geslapen en nu gewoon zin in de race. Duimen voor RIC en genieten van wat er allemaal gaat gebeuren. Veel plezier allemaal!
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Natuurlijk.
Heeft niemand nu werkelijk door dat ik stiekem een enorme Hamilton en Mercedes fanboy ben die al een jaar lang Max steeds aan het jinxen is. Vorig jaar hadden sommigen het door, maar die zijn het zwijgen opgelegd. Max moet gejinxed worden, en ideaal Vettel aanrijden, omdat hij de grootste bedreiging is voor de terechte en verdiende dominantie van het glorieuze Duitse team, jawohl.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik voorspel een crash in de eerste ronde waarbij er een aantal grote rijders worden uitgeschakeld en we toch blij zijn dat Max daar niet tussen zat.
Max rijdt vervolgens gewoon naar podium.
ps: ik ben heel slecht in voorspellen
[ Voor 4% gewijzigd door talkatoo op 27-05-2018 13:32 ]
die Perez is ok aan 't veranderen
Ben jij dat Rivanov? En wie is die man die ernaast staat?
O rly?
[ Voor 21% gewijzigd door iichel op 27-05-2018 13:33 ]
Statistisch gezien lijkt me de kans aanzienlijk dat Verstappen weer gaat crashen, want laten we eerlijk zijn:talkatoo schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:31:
Ik voorspel een crash in de eerste ronde waarbij er een aantal grote rijders worden uitgeschakeld en we toch blij zijn dat Max daar niet tussen zat.
- Hij staat ver naar achteren, gaat dus veel verkeer tegen komen
- Monaco ligt hem niet zo
- Alle druk en gezeik van de laatste dagen zal hem geen goed doen. Daarnaast weten de overige rijders nu dat hij zich geen fouten kan veroorloven en zullen misschien eerder de deur dicht gooien?
Ik verwacht dat hij zich daarna wel kan herpakken en de komende races gewoon weer stabiel in de punten gaat rijden.
*glazen bol*
[ Voor 7% gewijzigd door NiaX op 27-05-2018 13:36 ]
Lol, ik dacht meteen, wtf is dat Carlton? En toen het filmpje eronder
Even voor de zekerheid: de auto van Max is wel weer helemaal heel en klaar voor de start deze keer?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Helemaal opgeknapt + gearbox + MGU-Khoevenpe schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:40:
Even voor de zekerheid: de auto van Max is wel weer helemaal heel en klaar voor de start deze keer?
Dus hij start vanaf de 35e plek?iichel schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:41:
Helemaal opgeknapt + gearbox + MGU-K
Hij start vanuit Nice.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zou niet zoveel uitmaken of je op de 20e of de 40e gridslot start. Dat vervalt zodra ze allemaal kruipend door T1 gaan.
Grijze lucht en druppels in het paddock. Aldus Twitter Will Buxton.
vraag mbt starten vanuit de pit: pit-exit is toch na T1? Wat als daar -niet ondenkbeeldig- niet iedereen ongeschonden doorheen komt?iichel schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:43:
Zou niet zoveel uitmaken of je op de 20e of de 40e gridslot start. Dat vervalt zodra ze allemaal kruipend door T1 gaan.
Dan heb je meteen wat plaatsen gewonnen.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Even ter aanvulling: de eerste 2 die hij gaat tegenkomen zijn waarschijnlijk Magnussen en GrosjeanNiaX schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:34:
[...]
Statistisch gezien lijkt me de kans aanzienlijk dat Verstappen weer gaat crashen, want laten we eerlijk zijn:
- Hij staat ver naar achteren, gaat dus veel verkeer tegen komen
- Monaco ligt hem niet zo
- Alle druk en gezeik van de laatste dagen zal hem geen goed doen. Daarnaast weten de overige rijders nu dat hij zich geen fouten kan veroorloven en zullen misschien eerder de deur dicht gooien?

Toch hoop ik stiekum op een puntje of 2
[ Voor 3% gewijzigd door skreppiedoe op 27-05-2018 13:59 ]
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Hopen dat Magnussen en Grosjean elkaar heel houden zodat Max ze netjes kan inhalen ipv er op klappen.skreppiedoe schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:59:
[...]
Even ter aanvulling: de eerste 2 die hij gaat tegenkomen zijn waarschijnlijk Magnussen en Grosjean
Toch hoop ik stiekum op een puntje of 2
Ik hoop dat ze zo hard op elkaar klappen dat er een wormgat ontstaat dat Max in 1x naar de voorkant van het veld brengtHeijmenberg99 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:00:
[...]
Hopen dat Magnussen en Grosjean elkaar heel houden zodat Max ze netjes kan inhalen ipv er op klappen.
Jij hebt teveel naar Steven Hawking gekekenmark-k schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:02:
[...]
Ik hoop dat ze zo hard op elkaar klappen dat er een wormgat ontstaat dat Max in 1x naar de voorkant van het veld brengt
Ik geef Max max 10 ronden vandaag voordat hij er met een kamikaze actie ervanaf gaat.
Daarna wordt Helmut zo boos, dat Max twee weken niet kan zitten. En daarna is alles weer koek en ei
Daarna wordt Helmut zo boos, dat Max twee weken niet kan zitten. En daarna is alles weer koek en ei
Over een uur en 7 minuten ja..hoevenpe schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:04:
Het begint toch over 7 minuten, wat is het hier nog rustig...
3 uur pashoevenpe schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:04:
Het begint toch over 7 minuten, wat is het hier nog rustig...
Hard achteruit rijden dan rijdt hij binnen no time vooraan.mark-k schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:02:
[...]
Ik hoop dat ze zo hard op elkaar klappen dat er een wormgat ontstaat dat Max in 1x naar de voorkant van het veld brengt
Vrij naar Ready Player One...
15:10 start de GP, om verwarring te voorkomen
Wat maken ze er een puinhoop van: zondag 14u was altijd het vaste tijdstip. Waarom dit nu weer?Rivanov schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:04:
Over een uur en 7 minuten ja..
De kans dat Max niet crashed lijkt mij bijna uitgesloten. Die gaat ongeduldig op een verkeerd moment inhalen cq gewoon de muur in.
'muricahoevenpe schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:06:
[...]
Wat maken ze er een puinhoop van: zondag 14u was altijd het vaste tijdstip. Waarom dit nu weer?
hoevenpe schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:06:
[...]
Wat maken ze er een puinhoop van: zondag 14u was altijd het vaste tijdstip. Waarom dit nu weer?
Dat is al het hele seizoen. Is om de Amerikanen tegemoet te komen.
Is al vaak genoeg uitgelegd. Heeft met de reclame in Amerika te maken.hoevenpe schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:06:
[...]
Gewoon een F1 kalender op je telefoon en je zit nooit meer op de verkeerde tijd voor tv.
Jupz. Die was zo laat ivm een ander sport event oid.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
toch niet zo raar om met andere grote evenementen rekening te houden voor maximale kijkcijfers?
Bernie was maar ee nbeetje een amateur wat dat betreft
Dikke regendruppels vallen in het water van de haven!
Het lijkt me inderdaad voor de hand liggen, zeker als hij bij het middenveld aankomt.PWM schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:06:
De kans dat Max niet crashed lijkt mij bijna uitgesloten. Die gaat ongeduldig op een verkeerd moment inhalen cq gewoon de muur in.
Een regenrace zou de kansen van max wel vergroten
Kan me ook nog een mooie opmars herinneren van Max in Monaco toen het regende. Helaas parkeerde hij 'm toen ook in Casino in de vangrail..
Was ja, op het begin van het seizoen is al aangegeven dat 15:10 de standaard tijd wordt voor Europese races. Ook in meerdere topics al regelmatig herhaald.hoevenpe schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:06:
Die Coronel ook... "max het hele weekend sneller"
Doornbos "RIC beide trainingen vooraan"
Olav rapporteert druppels.
Doornbos "RIC beide trainingen vooraan"
Olav rapporteert druppels.
Ik hoop op een schone race. Om 18 uur is er ook indy 500. Wat ik ook heel erg leuk vind
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Het is zoals het is, even geduld nog dus. Ergens de weersverwachting van Monaco voor het komende uur?TheBrut3 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:10:
Was ja, op het begin van het seizoen is al aangegeven dat 15:10 de standaard tijd wordt voor Europese races. Ook in meerdere topics al regelmatig herhaald.
Bij Channel 4 staan ze onder de paraplu's in de pitstraat.
Maar zet het door of kunnen ze straks toch droog rijden?Rivanov schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:14:
Bij Channel 4 staan ze onder de paraplu's in de pitstraat.
Olav zei net dat de verwachting is dat het niet door gaat zetten.hoevenpe schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:15:
[...]
Maar zet het door of kunnen ze straks toch droog rijden?
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Bensimpel
Positieve meneer
Muricahoevenpe schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:06:
[...]
😆 - Denk ook eens om ;)
Max heeft er zin in, om 14.25 nog gespot op slippers en korte broek in de paddock ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Max heeft nu alles te winnen, er valt niks meer te verliezen behalve een nog grotere deuk in zijn ego. Hopelijk wordt hij er alleen maar mentaal sterker van.loekf2 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:27:
Max heeft er zin in, om 14.25 nog gespot op slippers en korte broek in de paddock ?
We zijn nog lang niet meer van meneer Verstappen af. Na Red Bull zijn er nog genoeg gegadigden die hem graag willen hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 27-05-2018 14:29 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1