[F1 2018] Race 6 - GP van Monaco Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste
Acties:
  • 86.589 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Achjah, ik mis ze niet. Enige plek waar ik ze niet meer zie zijn de foto's na en voor de race. Niet heel spannend. Wel jammer dat er gezwicht word voor een stel zeikende heksen :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
Bansheeben schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:35:
[...]

Tja we leven nu eenmaal in een wereld waar een relatief hele kleine groep mensen een ongelofelijke hoeveelheid stennis kan schoppen via het internet. Dit weten bedrijven als Liberty Media ongetwijfeld ook en daarom branden ze er hun vingers liever niet aan (begrijpelijk eerlijk gezegd).
We gaan nu wel erg offtopic vrees ik :+, maar ik snap het totaal niet. De mensen die stennis schoppen over allerlei tradities zijn vaak mensen die er ver vanaf staan en bijvoorbeeld nooit naar een F1 race zouden kijken. Toch vinden die lui het nodig om hun gelijk (social justice) erdoorheen te drukken, een zeer totalitaire en gevaarlijke gang van zaken. Ik ben blij dat ze in Monaco de poot stijf houden en niet toegeven en voor de fans kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Damian schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:36:
Achjah, ik mis ze niet. Enige plek waar ik ze niet meer zie zijn de foto's na en voor de race. Niet heel spannend. Wel jammer dat er gezwicht word voor een stel zeikende heksen :/
Ik mis ze ook niet, maar wat je zegt... er wordt gezwicht voor een klein groepje mensen, net als zwarte piet etc... als je met de hele wereld rekening moet houden dan kan men beter ophouden met bestaan.

Gouwe ouwe:
[Video: http://www.dumpert.nl/mediabase/7359237/a09e536e/are_you_offended_.html]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

rik86 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:45:
kan je niet beter zo vroeg mogelijk in q3 een perfect rondje rijden en dan erop gokken dat 't bij de 2e poging mis gaat en mensen geen tijd neer kunnen zetten?
Je kunt beter in Q2 zo snel mogelijk een tijd zetten en daarna hopen dat iemand m hard in de muur zet zodat je concurrenten geen tijd meer kunnen zetten. Zo was HAM vorig (?) jaar 14e in de quali dacht ik, moest z'n rondje afbreken omdat VAN in de muur stond.

[ Voor 96% gewijzigd door naitsoezn op 22-05-2018 14:08 . Reden: Ongefundeerde generalisatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

En ook nog ergens op internet of TV een stream?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Martinspire schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:06:
[...]

En ook nog ergens op internet of TV een stream?
Het wordt in ieder geval uitgezonden op de Italiaanse Sky Sports F1. Misschien dat er nog een YouTube aankondiging ergens voorbij komt vanmiddag.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:42
Mercedes neemt Monaco voorwielophanging mee o.a. Om met hun langere wielbasis max performance te kunnen halen. http://f1news.autoroad.cz...rozvor-doplati-tam-na-nej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:35
nachtnet schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:00:
Mercedes neemt Monaco voorwielophanging mee o.a. Om met hun langere wielbasis max performance te kunnen halen. http://f1news.autoroad.cz...rozvor-doplati-tam-na-nej
Het wordt tijd dat men in de F1 niet meer voor ieder circuit andere ophanging, vleugels, watdanook mag ontwikkelen. Maar gewoon 1 pakket voor het hele jaar met 1 update halverwege het seizoen. Volgens mij kunnen de kosten in de F1 daar gigantisch mee gedrukt worden.
Iedere race zijn er wel weer allerhande updates :F

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
Suicyder schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:04:
[...]
Dat is nou juist waar het om draait in de Formule 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
Tja maar 1 set banden, als je er met de Q2 een vlak op remt, dan hang je toch wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

[...]

Het wordt tijd dat men in de F1 niet meer voor ieder circuit andere ophanging, vleugels, watdanook mag ontwikkelen. Maar gewoon 1 pakket voor het hele jaar met 1 update halverwege het seizoen. Volgens mij kunnen de kosten in de F1 daar gigantisch mee gedrukt worden.
Ik denk nog steeds dat àls er een grote regelwijziging doorgevoerd moet worden, het invoeren van een maximum budget het meeste verschil zou maken. Maar dan zouden Ferrari, Mercedes en Red Bull natuurlijk per direct uit het circus stappen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Laten we de discussie over grid-girls niet opnieuw doen ajb.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:12
Sniffels schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:08:
Tja maar 1 set banden, als je er met de Q2 een vlak op remt, dan hang je toch wel een beetje.
Dan ervoor zorgen dat de vlakke kant zo groot is dat je op basis van "veiligheid" de band kan laten vervangen :).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bansheeben schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:08:
[...]

Ik denk nog steeds dat àls er een grote regelwijziging doorgevoerd moet worden, het invoeren van een maximum budget het meeste verschil zou maken. Maar dan zouden Ferrari, Mercedes en Red Bull natuurlijk per direct uit het circus stappen.
In theorie net als communisme een perfect idee... In de praktijk onhaalbaar om te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Is korter juist niet beter op Monaco?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
De Tech-Updates die Red Bull meeneemt naar Monaco:
https://www.motorsport.com/f1/news/tech-changes-make-red-bull-real-threat-monaco-1040373/

Het is toch weer een heerlijk gecompliceerde bargeboard geworden :9~

[ Voor 13% gewijzigd door Cranzai op 22-05-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Cranzai schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:27:
De Tech-Updates die Red Bull meeneemt naar Monaco:
https://www.motorsport.com/f1/news/tech-changes-make-red-bull-real-threat-monaco-1040373/

Het is toch weer een heerlijk gecompliceerde bargeboard geworden :9~
Dat hoor ik vaker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Joster schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:45:
Wij gaan met de vriendengroep naar een huis in de Ardennen. Toevalligerwijs is dat zo ongeveer jaarlijks in het weekend van de GP van Monaco. Ik hoop dat ze daar op zn minst de Duitse RTL hebben zodat we de Q en de Race kunnen kijken :) Anders misschien een sportsbar in een stad / dorp in de buurt :)
Waar zit je precies?

In Spa heb je tegenover het oude badhuis een cafe waar ze de F1 wel op TV willen zetten , op het Waalse kanaal. Maar wellicht heb je in je huis daar ook het kanaal La Deux of La Une

Leukste plek om te kijken is natuurlijk de Pit Brasserie op het circuit van Francorchamps zijn, mits dat dan open en vrij toegankelijk is natuurlijk (voor tips stuur maar een DM)

Ik heb daar vorige week de kwalificatie van Barcelona op TV gekeken. Met op circuit de Ferrari days actie.

[ Voor 13% gewijzigd door Bigfoot op 22-05-2018 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Sorry maar ik had misschien de nuance moeten vermelden dat ik meer geil op de flapjes dan alle loze bedreigingen in de media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Martinspire schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:25:
[...]
Is korter juist niet beter op Monaco?
Dat klopt, Mercedes heeft dan ook een ophanging die ondanks de lange wielbasis het dan beter zou moeten doen blijkbaar speciaal voor Monaco ontwikkeld :)
[...]
Met de standaard ophanging kunnen ze niet alle bochten nemen op Monaco :+

[ Voor 51% gewijzigd door YakuzA op 22-05-2018 16:00 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Wut? :>
Elke race een andere voor en achtervleugel, en soms bargeboards is al extreem genoeg. Gaat Mercedes nu ook nog eens speciale voorwielophanging brengen. In dit tempo brengen de topteams in 2020 doodleuk elke race een totaal nieuwe auto. :X

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 10-09 11:54
YakuzA schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:58:
[...]

[...]

Met de standaard ophanging kunnen ze niet alle bochten nemen op Monaco :+
Dan hadden ze maar een andere auto moeten ontwikkelen :)
Ik ben het wel er wel mee eens: ontwikkel een wagen die je 1 keer mag updaten en daarmee klaar.
Als je dan wilt updaten in Monaco om zo een kortere wielbasis te krijgen, prima. Maar dan rij je er de rest van het seizoen ook mee.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yk2o6hA.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Leclerc was wel te verwachten gezien zijn thuisrace. Grojean ook wel ivm ongeluk en ook hij rijd een halve thuisrace. Ben alleen bang dat ze weer veel te weinig vragen krijgen als Hamilton en Vettel er ook bij zitten. Toch jammer dat ze niet meer 2 sessies doen. Vond het wel leuk met 1 voor de midfield en 1 voor de toppers. Krijg je nog eens wat andere vragen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik vrees dat dit weer een saaie persconferentie wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

:o Bizar!

Maar dit maakt mij voor mij juist F1; dat alles maar goedkoper moet en technisch beperkt wordt... meh!

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 22-05-2018 16:27 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
via Paul-Henri Cahier @f1Photo - JM Fangio Ferrari Lancia D50, Monaco, 1956 (foto door Bernard Cahier)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DdulHVGU0AIgigr.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ddzo-9BU0AELf3j.jpg

Monaco is trouwens de 250e race voor RBR.
Afbeeldingslocatie: https://motorlat.com/admin/uploads/5524_18700294-1399568293422989-6993045810821725274-n.jpg
https://motorlat.com/nota...m1tg#.WwQnWd5n4cA.twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
Haha als je die bovenstaande foto's bekijkt zijn die F1 auto's in de loop der tijd ook 3x zo lang geworden _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DdvLV96VAAAmGkh?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DdvL5eKVAAEgHJP?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Jasphur schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:50:
De opnames van de eerste James Bond films zijn amateur beelden vergeleken deze beelden van de GP van 1962 voor de docu Flying Clipper (Mediterranean Holiday)

[video]
Schaamteloos mijzelf quoten. Nog eens de video bekeken en wat mij betreft mogen die luchtbeelden terugkomen!! Prachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

Zeau, idd. Monaco.

Die donderdag al een training prima. Maar wat moet ik nou die vrijdag middag doen?

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Jasphur schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:16:
[...]

Dan hadden ze maar een andere auto moeten ontwikkelen :)
Ik ben het wel er wel mee eens: ontwikkel een wagen die je 1 keer mag updaten en daarmee klaar.
Als je dan wilt updaten in Monaco om zo een kortere wielbasis te krijgen, prima. Maar dan rij je er de rest van het seizoen ook mee.
Dus updaten is prima? Dan kun je gewoon elke race updaten en hou je dus dezelfde situatie als nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:58
Overmorgen zijn de vrije trainingen alweer, heerlijk!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Voor wat betreft de benefiet voetbalwedstrijd, de coureurs staan met 1-0 voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:02
Laat de teams maar lekker updaten hoor. Beetje vooruitgang kan geen kwaad en door de basis regels is inhalen toch al moeilijk, dus laat ze dan maar vooral snel gaan.
Een token systeem voor aero kan een optie zijn, maar willen we dat echt? En wanneer kost een part dan een token?

Ontwikkeling wordt al genoeg tegengehouden door regels, ontwikkeling hoort gewoon bij de F1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het Sterren team is gelijk gekomen, het staat nu 1 2-1. :P

Ze zitten nu in de 23ste minuut van de 2e helft.

[ Voor 35% gewijzigd door sjaool op 22-05-2018 20:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Voetbal => [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 3
Kunnen we het hier weer over een sport hebben voor mannen met ballen.

Overigens als teams niet mogen ontwikkelen is Indycar of FE ook een optie, daar hebben ze volgens mij vaste aero packages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

TheBrut3 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:16:
Voetbal => [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 3
Kunnen we het hier weer over een sport hebben voor mannen met ballen.

Overigens als teams niet mogen ontwikkelen is Indycar of FE ook een optie, daar hebben ze volgens mij vaste aero packages.
Het gaat om de jaarlijkse benefietwedstrijd die in Monaco gespeeld wordt tussen een Sterrenteam en de F1 coureurs. Ook al heb ik een gruwelijke hekel aan voetbal vind ik toch dat deze wedstrijd voor het goede doel in het F1 Monaco grand prix topic thuishoort. ;)

De einduitslag is trouwens 2-1 voor het Sterrenteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Een natte baan bedoel je? :o

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
En voor wie nog 11 minuten heeft en graag veel ‘uh’ en ‘dit is echt uniek’ wilt horen. Bleekemolen geeft een uniek kijkje op het circuit van Monaco in dit best wel leuke filmpje. Hij verteld echt dingen die ik helemaal niet wist of nog nooit bij had stilgestaan.

https://gpupdate.net/nl/f...o-met-jeroen-bleekemolen/

[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 22-05-2018 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

koli-man schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 19:25:
Zeau, idd. Monaco.

Die donderdag al een training prima. Maar wat moet ik nou die vrijdag middag doen?
Boodschappen in Monaco natuurlijk 8)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:06
Jasphur schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:53:
En voor wie nog 11 minuten heeft en graag veel ‘uh’ en ‘dit is echt uniek’ wilt horen. Bleekemolen geeft een uniek kijkje op het circuit van Monaco in dit best wel leuke filmpje. Hij verteld echt dingen die ik helemaal niet wist of nog nooit bij had stilgestaan.

Wat een werk om de boel op te bouwen. Maar deze gp blijft toch wel uniek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Weet iemand eigenlijk waarom de FP in Monaco op donderdag zijn ipv de normale vrijdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

sjaool schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:35:
[...]

Het gaat om de jaarlijkse benefietwedstrijd die in Monaco gespeeld wordt tussen een Sterrenteam en de F1 coureurs. Ook al heb ik een gruwelijke hekel aan voetbal vind ik toch dat deze wedstrijd voor het goede doel in het F1 Monaco grand prix topic thuishoort. ;)

De einduitslag is trouwens 2-1 voor het Sterrenteam.
Heb het helaas niet kunnen kijken. Wat waren de highlights? Nog mooie goals en wie hebben gescoord/assist?

Net als die voetbalwedstrijd van Monza 2 jaar terug is dit inderdaad leuk. Vriendschappelijke wedstrijd met mensen die je dit doorgaans niet ziet doen maar waarvan je wel kunt zien wat voor sportmensen het zijn.

Vorig jaar was trouwens karten bij Monza. Vraag me af wat ze dit jaar gaan doen. En ik vind het nog steeds raar dat ze dat niet bij meer grand prix doen. We hebben verder nog de raft-race in Canada. Misschien dat je de straat-event in Londen nog mee mag rekenen die dit jaar ook wel weer zal zijn rond Silverstone. Verder nog iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
mark-k schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:45:
Weet iemand eigenlijk waarom de FP in Monaco op donderdag zijn ipv de normale vrijdag?
Zodat de stad vrijdag weer bevoorraad kan worden (ivm afsluiting vanwege de GP).

https://www.express.co.uk...iday-real-reason-revealed

Een wat romantischer versie (maar waarschijnlijk minder waar) was omdat de prinses van Monaco vroeger graag boodschappen wilde doen in de stad op vrijdag, dus werd de GP eromheen gepland.. 8)

Zoals gewoonlijk is er trouwens van bandenstrategie weer nauwelijks sprake in Monaco. Zelfs de hypersoft gaat gewoon de hele race mee (dat is ook de reden waarom teams nauwelijks sets van de andere compounds meenemen)..

https://www.racefans.net/...-a-two-stop-race-pirelli/

[ Voor 22% gewijzigd door Grimmie187 op 22-05-2018 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Martinspire schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:47:
[...]

Heb het helaas niet kunnen kijken. Wat waren de highlights? Nog mooie goals en wie hebben gescoord/assist?

Net als die voetbalwedstrijd van Monza 2 jaar terug is dit inderdaad leuk. Vriendschappelijke wedstrijd met mensen die je dit doorgaans niet ziet doen maar waarvan je wel kunt zien wat voor sportmensen het zijn.

Vorig jaar was trouwens karten bij Monza. Vraag me af wat ze dit jaar gaan doen. En ik vind het nog steeds raar dat ze dat niet bij meer grand prix doen. We hebben verder nog de raft-race in Canada. Misschien dat je de straat-event in Londen nog mee mag rekenen die dit jaar ook wel weer zal zijn rond Silverstone. Verder nog iets?
Om heel eerlijk te zijn had ik een heel slechte stream en kon eigenlijk alleen de score goed meekrijgen. Het beeld bleef continu hangen en de kwaliteit was dat van een aardappel. :P

O, en Italiaans is een zeer vermoeiend taaltje om de hele tijd aan te moeten horen. Wat klinkt dat druk zeg. :|

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 22-05-2018 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
mark-k schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:45:
Vroeger werd de GP nog wel eens (standaard) in het hemelvaartsweekend georganiseerd. Naast dat de bevoorrading van de stad makkelijker wordt, hadden de mensen toch al vrij op donderdag en je dan ook net zo goed een training kan houden zodat iedereen ook gewoon kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik hoop zo dat de voorspellingen nu eens wel uitkomen en Max de pole + winst pakt in Monaco....

Leuk dat iedereen roept dat RBR hier wel eens kan winnen, maar tot op heden is er nooit iets van waar geweest. ( Hongarije/Singapore etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pilskes schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:12:
Ik hoop zo dat de voorspellingen nu eens wel uitkomen en Max de pole + winst pakt in Monaco....

Leuk dat iedereen roept dat RBR hier wel eens kan winnen, maar tot op heden is er nooit iets van waar geweest. ( Hongarije/Singapore etc)
Vorig jaar had RBR kunnen winnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:34:
[...]

Vorig jaar had RBR kunnen winnen ;)
Vorig jaar? Toen reden/starten ze IIRC RAI, VET, BOT, VER, RIC en na de pitstops met overcut VET, RAI, RIC, BOT, VER. Denk dus niet dat RBR toen had kunnen winnen. Waarschijnlijk bedoel je twee jaar terug? Maar daarbij hadden ze ook nog eens het voordeel van een regenrace/opdrogende baan wat nog meer ervoor zorgt dat alle teams/motoren gelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:39:
[...]

Vorig jaar? Toen reden/starten ze IIRC RAI, VET, BOT, VER, RIC en na de pitstops met overcut VET, RAI, RIC, BOT, VER. Denk dus niet dat RBR toen had kunnen winnen. Waarschijnlijk bedoel je twee jaar terug? Maar daarbij hadden ze ook nog eens het voordeel van een regenrace/opdrogende wat nog meer ervoor zorgt dat alle teams/motoren gelijk zijn.
Oh ja, 2016 idd. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 15:56
Jasphur schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:53:

Uniek filmpje! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

ArnevdS schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:57:
[...]

Vroeger werd de GP nog wel eens (standaard) in het hemelvaartsweekend georganiseerd. Naast dat de bevoorrading van de stad makkelijker wordt, hadden de mensen toch al vrij op donderdag en je dan ook net zo goed een training kan houden zodat iedereen ook gewoon kan kijken.
Volgens mij puur alleen om de stad niet 3 dagen af te sluiten. Het Hemelvaartsweekend is volgens mij niet echt de reden geweest.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Via @TheBishF1 - Ayrton Senna - McLaren MP4/8 - 1993 - Monaco
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd2_ZByVwAEzy-o.jpg:large
Via @TheBishF1 - Alain Prost - Renault - 1982 - Monaco
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd290znVQAAbuG6.jpg:large
Via @TheBishF1 - foto uit ronde 1(Loews) van de GP 1971 met -Siffert (BRM), Ickx (Ferrari), Rodriguez (BRM), Peterson (March), Hulme (McLaren), Beltoise (Matra) & Hill (Brabham) - Monaco
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd24TY8VMAAbeSV.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat een taartscheppen daar achterop zeg. Monaco zorgt toch altijd wel voor de mooiste foto's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/51/14/b3/5114b369058d01c35e18626285408e69.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn-5.motorsport.com/static/img/mgl/0/20000/20000/20600/20675/s8/f1-south-african-gp-1982-gilles-villeneuve.jpg

1982... wat een mooie wagens waren dat... en wat nu vuile lucht?

Deze konden gewoon zonder voorspoiler rijden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
warp schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:18:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat kon de RB14 toch ook in Spanje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd3WScbVwAAxn4q.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Stoelpoot schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:27:
Dat kon de RB14 toch ook in Spanje?
Niet echt. Max miste alleen de linker endplate. De spoiler zelf zat er gewoon nog op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Misschien moeten ze daar weer naartoe; hele kleine simpele voorspoilers.
Snap ook niet zo dat ze nu de spoilers juist breder maken. Nog los van het feit dat de helft van het veld in bocht 1 z'n halve voorkant kwijt is natuurljik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:40:
Snap ook niet zo dat ze nu de spoilers juist breder maken. Nog los van het feit dat de helft van het veld in bocht 1 z'n halve voorkant kwijt is natuurljik :)
Precies, en doe dan ook gelijk al die rare flapjes en frutsels in de ban.

Afbeeldingslocatie: http://regalaf1.com/images/TrompetaadmisionturboFerrari126C41984_4.JPG

Zeg nu zelf, dit oogt toch veel strakker en stukken mooier? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MikeyMan schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:40:
Nou, die enorme voorvleugels zijn er omdat ze dit voorkomen. ;)

Verder zullen ze juist minder dirty air produceren als ze breder zijn. Als je de vleugels kleiner maakt, dan verlies je veel snelheid en creëer je potentieel nog meer dirty air omdat er nog meer gedaan moet worden om de lucht voor de wielen naar buiten te duwen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 17:33
warp schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:18:
[...]

De coureurs waren wat minder enthousiast over dat jaar. Villeneuve en Paletti verongelukt, Pironi voor het leven getekend.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 12:33
Als we terug gaan naar die spoilers krijg je alleen zeker dat de auto met de beste motor wint. Nu kan je nog met aero het verschil in vermogen compenseren maar als aero veel minder mag hou je motorvermogen over lijkt me...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
De hangende Ferrari Spiegels.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd3hAV9VMAAuChm.jpg
via @AlbertFabrega

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
nachtnet schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:19:
[afbeelding]
via @AlbertFabrega
Ziet er nog steeds niet uit. Maar beter dan eerst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd3XLT-UQAAGz6N.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd3jQUXVMAARTWT.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd3j1WJV0AIdMb3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd3kBauV4AA88KL.jpg

Vader en Zoon Rosberg gaan samen een demo-rondje doen op donderdag
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd3kQT9U8AAgweS.jpgWilliams FW08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Leesvoer: (Eigenlijk vooral kijkvoer)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd3iWDmVMAAw60h.jpg
McLaren - Senna Monaco Six +12m

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nachtnet schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:19:
[afbeelding]
via @AlbertFabrega
Ik dacht dat Ferrari claimde dat ze die extra vleugel nodig hadden zodat de spiegel niet zou rammelen of zoiets (en die extra vleugel dus vooral nodig was voor de spiegel bevestiging, en niet als extra aero onderdeel). Dat dat dus echt niet zo was blijkt nu wel weer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd3lpcaVwAEYsTS.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd3lL5jU0AY-LNB.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd3lPjiVQAATNBL.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd3lNwgVQAE5HLQ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd3lRlTVMAAQLM4.jpg
Laatste 4 via @albertFabrega

@RobertMe Hier nog een betere foto van die spiegels.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd3m9z-VAAAHqj_.jpg

Verder helemaal met je eens dat de functie van die vleugel echt niet voor de stevigheid van de spiegel was.. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

ben je op locatie @nachtnet ?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
@iichel :N was het maar waar, ik trek (copy-paste) mijn twitter feed naar dit forum.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

haha okay! mooie fotos hoor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DdzU9OaWAAA5Yu9?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 18:54
Hier zitten de spiegels niet aan de halo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 18:24
Wat oudjes;

[ Voor 10% gewijzigd door Ari Gold op 23-05-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
nachtnet schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:45:

...

[afbeelding]

Verder helemaal met je eens dat de functie van die vleugel echt niet voor de stevigheid van de spiegel was.. :Y
Huh, is dat een nieuwe camera aan de zijkant van de air intake? Zo'n pilaar op die vleugelvormige camerabehuizing lijkt me ook niet super aerodynamisch.

Ook lijkt er geen T-cam te zijn, maar misschien is het vleugel gedeelte daarvan demontabel en nog niet geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
DeKaerften schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:14:
[...]

Huh, is dat een nieuwe camera aan de zijkant van de air intake? Zo'n pilaar op die vleugelvormige camerabehuizing lijkt me ook niet super aerodynamisch.

Ook lijkt er geen T-cam te zijn, maar misschien is het vleugel gedeelte daarvan demontabel en nog niet geplaatst.
Even in de gaten houden of de rest het ook heeft. Erg mooi is het overigens niet.

Heb het even aan Scarbs gevraagd op Twitter.

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 23-05-2018 11:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DeKaerften schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:14:
[...]

Ferrari heeft al een aantal FPs gereden met een aangepaste camera naast de airbox. Deze zou door de kleine verhoging beter over de halo heen moeten kijken. Ik vraag mij alleen af of de FOM deze nieuwe camera nog kan inzetten dit jaar. Dit omdat ten eerste de punten waar de camera bevestigd moet kunnen worden ruim van te voren worden vastgelegd (en dus voor alle teams gelijk is) en ik neem dan aan ook de vorm van de camera. De FOM zou dan dus alleen een nieuwe camera kunnen gebruiken als alle teams daar alsnog akkoord mee gaan lijkt mij.
Daarnaast bepaald de FOM wie met welke camera's rijdt. Elke auto heeft sowieso de T-cam, maar van alle andere camera's zijn er ook "lege doosjes" en de FOM bepaald dus of je voor op plek X een camera of een dummy krijgt. Dummies zijn er dan uiteraard om ervoor te zorgen dat je geen nadeel ondervindt van het met de camera rijden, immers heeft iedereen hetzelfde nadeel.
T-cam zetten ze inderdaad pas later erop. Deze worden ook door FOM geleverd dus wellicht dat de FOM die ook elke keer pas last minute aanlevert. In ieder geval is het dus een gestandaardiseerde bevestiging en dus is de T-cam demontabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Jasphur schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:17:
[...]

Even in de gaten houden of de rest het ook heeft. Erg mooi is het overigens niet.

Heb het even aan Scarbs gevraagd op Twitter.
en wat zei Craig Scarborough? :+

spoiler:

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 23-05-2018 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:39:
[...]

en wat zei Craig Scarborough? :+
Tyre temperature sensor I suspect. They've run these already this year
https://twitter.com/scarb...s/999222825276923904?s=21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

nachtnet schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:45:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Laatste 4 via @albertFabrega

[afbeelding]

Waar is die lego set te vinden, die is wel vet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
mark-k schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:42:
[...]

Waar is die lego set te vinden, die is wel vet :P
Morgen meer info zei Renault :+
https://twitter.com/renau...s/999207233031417856?s=21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ik mis trouwens wel de Lego halo, straks wordt dat arme poppetje onthoofd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
mark-k schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:45:
[...]

Ik mis trouwens wel de Lego halo, straks wordt dat arme poppetje onthoofd :+
Welnee. Die auto's zijn tegenwoordig zo veilig, dat zal nooit voorkomen /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
nachtnet schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:32:
Vader en Zoon Rosberg gaan samen een demo-rondje doen op donderdag
[afbeelding]Williams FW08
Dan mogen ze de cockpit in die Tag-Heuer wel een beetje breder maken :X.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Trackwalk is gewoon op de stoep hier.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd38cQnVAAAWVV9?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd3-KKUU0AAI5po?format=jpg&name=medium

[ Voor 25% gewijzigd door Jasphur op 23-05-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Grappig @Jasphur, ik vroeg mij al af hoe ze de trackwalk vandaag gingen doen (of dat ze deze morgenochtend pas zouden uitvoeren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
stand van zaken qua motoronderdelen (post Barcelona) nieuwe onderdelen die nu in Monaco ingezet worden zijn nog niet meegeteld.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd4GGSHVMAArmWo.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
alexbl69 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:22:
[...]

Dan mogen ze de cockpit in die Tag-Heuer wel een beetje breder maken :X.
Nico & Keke natuurlijk in hun "eigen" wagentjes.. :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd4Gp_pVQAEyf5e.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd4GuEHVMAEhKko.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd4Gx4YUwAAsV9I.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door nachtnet op 23-05-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Afbeeldingslocatie: http://www.f1i.com/wp-content/uploads/2018/05/XPB_934696_HiRes-1-725x500.jpg?x73801
Barcelona
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd4GLAtUQAI3e5C.jpg:large
Monaco

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd4GnytVAAET9Bu?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik zie geen wijzigingen in de mount van de spiegels verder. Geen verdikking of wat dan ook. Duidelijk dus.

Ben benieuwd of de FIA nou nog komt met informatie omtrent olieverbruik en/of overgebruik batterij. Andere teams beginnen steeds harder te sputteren en ik dacht dat ze iets zouden laten weten voor Monaco begon? Zal wel verkeerd gelezen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
nachtnet schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:01:
[...]
Nico & Keke natuurlijk in hun "eigen" wagentjes.. :P
Snap ik, maar ben bang dat de 2018 versie van Keke niet meer in zijn '82 bolide past ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
overigens zie je zo goed dat de oude en nieuwe wagens helemaal niet zo veel verschillen in afmetingen

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd4HbfVVQAAP2H0.jpg

@Suicyder er is wel een clarification geweest over olie verbruik. TC is onderdeel van de engine & daarmee is ook de olie voor de turbo onderworpen aan de 0.6l/100km verbruiksregel.

@alexbl69 Proest.. Koffie… :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
@nachtnet
Ok heb ik gemist, dankjewel. Benieuwd of daar nog sancties voor volgen dan als dat niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

nachtnet schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:59:
stand van zaken qua motoronderdelen (post Barcelona) nieuwe onderdelen die nu in Monaco ingezet worden zijn nog niet meegeteld.

[afbeelding]
Baseline: alles 1e component
Mercedes (6 autos): +2 = 1/3 per auto
Renault (6 autos): +9 = 1,5 per auto
Ferrari (6 autos): +6 = 1 per auto
Honda (2 autos): +11 = 5,5 per auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Die spiegels hangen zo wel mooi voor de opening van de halo. Wat nu als zo'n ding bij 340km/u afbreekt en onder de halo doorschiet tegen de helm van de coureur aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Laatst online: 18:41
sjaool schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:33:
[...]

Die spiegels hangen zo wel mooi voor de opening van de halo. Wat nu als zo'n ding bij 340km/u afbreekt en onder de halo doorschiet tegen de helm van de coureur aan?
Dan is de afstand zo gering dat het object geen terminal velocity haalt en dus de impact waarschijnlijk meevalt, aldus de FIA :+

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1