3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dan hebben ze wel hele harde wind van de zijkant. Of het moet midden in een bocht gebeuren, maar dan rijden ze en geen 340 kph en dan is alsnog de afstand tussen helm en spiegel maar een halve meter oid. Lijkt me niet dat je die spiegel met wat bochten G-krachten zo hard kunt laten versnellen dat het echt een enorm probleem vormt.sjaool schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:33:
[...]
Die spiegels hangen zo wel mooi voor de opening van de halo. Wat nu als zo'n ding bij 340km/u afbreekt en onder de halo doorschiet tegen de helm van de coureur aan?
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Relatieve snelheid bij afbreken is natuurlijk beperkt.(spiegel zelf heeft dan ook een snelheid van 340km/u en zal door luchtweerstand een snelheid van max enige tientallen km/u opbouwen tot de helm) (impact zal dan ook niet zo heel groot zijn.) daarnaast lijkt mij dat de luchtstroom van de halo af gericht is. en dat daardoor een afbrekende spiegel van de halo af wegvliegt.sjaool schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:33:
[...]
Die spiegels hangen zo wel mooi voor de opening van de halo. Wat nu als zo'n ding bij 340km/u afbreekt en onder de halo doorschiet tegen de helm van de coureur aan?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Acuraat ook: een stilstaande Renault F1 auto (zie openstaand visier)...mark-k schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:42:
[...]
Waar is die lego set te vinden, die is wel vet
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
ik denk nog niet eens de helft, maar punt van nachtnet blijft staan, relatieve snelheid + luchtstroom naar buiten ipv naar binnenJasphur schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:38:
Plus dat zo'n spiegel hooguit 700 gram weegt of daarbij in de buurt.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ik denk ook nog niet eens de helft van 700gr.(dacht iets van 200-300gr) (de vraag wat een spiegel weegt is inmiddels op twitter in de lucht gegooid.)iichel schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:41:
[...]
ik denk nog niet eens de helft, maar punt van nachtnet blijft staan, relatieve snelheid + luchtstroom naar buiten ipv naar binnen
Dat is een lidar voor het nieuwe precrash systeem van Ferrari. Ze zijn begonnen aan de ontwikkeling na Baku 2017. Wegens een bepaald voorval willen ze voorkomen dat bij lagere snelheden, denk aan de (V)SC, een wagen achter op de voorganger kan rijden. De wagen zal hierop zelf ingrijpen en remmen indien nodig. VET gaat dit in FP1 en 2 testen. In de wandelgangen heb ik vernomen dat HAM zich heeft aangeboden als vrijwilliger. Hij ziet de voordelen in van een dergelijk systeem binnen de F1, tevens heeft hij ervaring als ontvanger.DeKaerften schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:14:
Huh, is dat een nieuwe camera aan de zijkant van de air intake? Zo'n pilaar op die vleugelvormige camerabehuizing lijkt me ook niet super aerodynamisch.
Overigens schijnt RBR interesse te hebben in een soortgelijk systeem wat ook op hoge snelheid werkt, ook iets met een incident op Baku. Kortom; Baku is goed voor ontwikkelingen met betrekking tot veiligheid in de F1.
Je had me tot aan "HAM zich heeft aangeboden als vrijwilliger"TheBrut3 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:44:
[...]
Dat is een lidar voor het nieuwe precrash systeem van Ferrari. Ze zijn begonnen aan de ontwikkeling na Baku 2017. Wegens een bepaald voorval willen ze voorkomen dat bij lagere snelheden, denk aan de (V)SC, een wagen achter op de voorganger kan rijden. De wagen zal hierop zelf ingrijpen en remmen indien nodig. VET gaat dit in FP1 en 2 testen. In de wandelgangen heb ik vernomen dat HAM zich heeft aangeboden als vrijwilliger. Hij ziet de voordelen in van een dergelijk systeem binnen de F1, tevens heeft hij ervaring als ontvanger.
Overigens schijnt RBR interesse te hebben in een soortgelijk systeem wat ook op hoge snelheid werkt, ook iets met een incident op Baku. Kortom; Baku is goed voor ontwikkelingen met betrekking tot veiligheid in de F1.
Auteur bij de Speld?TheBrut3 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:44:
[...]
Dat is een lidar voor het nieuwe precrash systeem van Ferrari. Ze zijn begonnen aan de ontwikkeling na Baku 2017. Wegens een bepaald voorval willen ze voorkomen dat bij lagere snelheden, denk aan de (V)SC, een wagen achter op de voorganger kan rijden. De wagen zal hierop zelf ingrijpen en remmen indien nodig. VET gaat dit in FP1 en 2 testen. In de wandelgangen heb ik vernomen dat HAM zich heeft aangeboden als vrijwilliger. Hij ziet de voordelen in van een dergelijk systeem binnen de F1, tevens heeft hij ervaring als ontvanger.
Hoop dat ik gelijk heb.
Levert waarschijnlijk ook net zoveel vermogenATS schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:40:
[...]
Acuraat ook: een stilstaande Renault F1 auto (zie openstaand visier)...
Ik zou bij die snelheid toch niet graag zo'n spiegel op schoot krijgen.Bastie-88 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:36:
[...]
Dan is de afstand zo gering dat het object geen terminal velocity haalt en dus de impact waarschijnlijk meevalt, aldus de FIA
"When you grow up your heart dies"
edit:[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5zCpx_KNvcI]
Mooie gok! Maarja, bij Haas rammelt ook altijd alles van de auto afiichel schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:12:
Ik geloof dat de spiegel ook wel een tether of kabels heeft net als de wielen. Er zijn wel eens spiegels van autos afgevallen (kan me zo niks voor de geest halen, maar zal ongetwijfeld Haas wel overkomen zijn)
edit:[video]
En uiteraard weer een Haas waar onderdelen vanaf vliegeniichel schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:12:
Ik geloof dat de spiegel ook wel een tether of kabels heeft net als de wielen. Er zijn wel eens spiegels van autos afgevallen (kan me zo niks voor de geest halen, maar zal ongetwijfeld Haas wel overkomen zijn)
Als ik dat ding zo zag rond zwabberen, zou ik ook liever hebben dat ie eraf zou vallenRobertMe schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:14:
[...]
En uiteraard weer een Haas waar onderdelen vanaf vliegenMaar als ik het goed zie vliegt de spiegel op het aller aller laatst alsnog los? Dus zoveel lijkt die tether nog niet te helpen, of is dat ook weer Haas kwaliteit?
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Maar de Halo mag verder niet worden aangepast, dus kunnen daar wel sensordraden in zitten?iichel schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:16:
Ik denk dat het geen tether is maar een draad van een sensor. Staan me iig beelden bij van een spiegel die hangt te helicopteren langs een auto. Een halo mounted mirror kan in dat opzicht wat gevaarlijker zijn omdat ie wat hoger rondwappert.
Ik denk van wel. Hij moet er vooral eenvoudig af kunnen, dus dingen mogen niet aan de halo én aan iets anders vast zitten. Maar met een paar contactpuntjes bij een van de bevestigingspunten zou je daar wel aan kunnen voldoen lijkt me?Stoelpoot schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:17:
[...]
Maar de Halo mag verder niet worden aangepast, dus kunnen daar wel sensordraden in zitten?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Goed punt, waarschijnlijk dan inderdaad een kabel van een sensor in de spiegel.iichel schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:16:
Ik denk dat het geen tether is maar een draad van een sensor. Staan me iig beelden bij van een spiegel die hangt te helicopteren langs een auto. Een halo mounted mirror kan in dat opzicht wat gevaarlijker zijn omdat ie wat hoger rondwappert.
Het titanium ding mag niet worden aangepast, echter mogen teams zelf tot 2cm aan fearing erom maken. Daarbinnen kunnen ze dus ook mooi een kabel verwerken.Stoelpoot schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:17:
[...]
Maar de Halo mag verder niet worden aangepast, dus kunnen daar wel sensordraden in zitten?
Vraag is vervolgens weer hoe je die kabel gaat aansluiten, dan zou het team dus elke keer een kabel moeten inpluggen als ze de halo monteren (of zou dat toch maar 1x per weekend gebeuren tijdens het opbouwen?)
Is dat niet gewoon 'geluk' met een stukje glasvezel op de juiste plek?iichel schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:12:
antwoord: een paar honderd gram. (via @Craig Scarborough.)nachtnet schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:43:
[...]
Ik denk ook nog niet eens de helft van 700gr.(dacht iets van 200-300gr) (de vraag wat een spiegel weegt is inmiddels op twitter in de lucht gegooid.)
@Jasphur @iichel
Zaagtanden bij Mercedes op de diffuser

[/img]https://pbs.twimg.com/media/Dd4ds7rVAAEGnnn.jpg[/img]@Jasphur je was me voor.

de Scooter van HAM dit weekeinde:

oh en AU...

en Kiss-My-Balls MAG in True-False bij ziggo..

Geheime wapen.Jasphur schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:52:
Potver. De details in het werk op de aero onderdelen.
Zaagtanden bij Mercedes op de diffuser
[afbeelding]
Of het fungeert als een soort grappling hookStoelpoot schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:03:
[...]
Tja, dan weet je dat mensen er niet zomaar achterop botsen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
For the ultimate 'tow' ?Bastie-88 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:08:
[...]
Of het fungeert als een soort grappling hook
Iets zegt me dat er binnenkort weer een LH44 special wordt aangekondigd bij MV
Deze Brutale is een mooie opvolger van de Dragster en F4.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Die langs dat cruiseschip? Ik gok het niet. Heb je een duidelijkere foto?nachtnet schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:45:
Is die grote witte van Stroll Sr.?

Hij ligt inderdaad vlak bij het grote cruiseschip.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Blijft een rare gedachte je jezelf gewoon de F1 in kan kopen...Tylocke schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:14:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]

Faith - 97m - 2017 (made in Holland

https://www.superyachtfan...cht/superyacht_faith.html
@Tylocke Die Ja

[ Voor 27% gewijzigd door nachtnet op 23-05-2018 16:19 ]
Ga ik ook doen als de crypto's ooit weer boomen.Jackson6 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:16:
[...]
Blijft een rare gedachte je dat iemand gewoon de F1 in kan kopen...

Hier nog wat meer info:

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 23-05-2018 16:18 ]

[ Voor 49% gewijzigd door Edd op 23-05-2018 16:27 ]
-
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hNPP4xxaL3g]
[ Voor 30% gewijzigd door albino71 op 23-05-2018 16:37 ]
"When you grow up your heart dies"
Ik had 'm ook aangepast, maar in beide gevallen is het slechts een klik, dus maakt niets uit
Volgens mij is het die links van je rode vakje. Die in het rode vakje is volgens mij de Maryah en niet het jacht van de familie Stroll.Tylocke schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:14:
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit: Het jacht van Stroll is namelijk 100 meter en de Maryah 150. Dat klopt ongeveer wel als ik naar het plaatje kijk. De Maryah is van de Abu Dhabi sjeiks.
[ Voor 14% gewijzigd door TheBrut3 op 23-05-2018 17:54 ]
Hmm, zou goed kunnen. Lastig te zeggen zo zonder een hogere resolutie. We need a banana for scale.TheBrut3 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:50:
[...]
Volgens mij is het die links van je rode vakje. Die in het rode vakje is volgens mij de Maryah en niet het jacht van de familie Stroll.
Edit: Het jacht van Stroll is namelijk 100 meter en de Maryah 150. Dat klopt ongeveer wel als ik naar het plaatje kijk. De Maryah is van de Abu Dhabi sjeiks.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
https://www.marinetraffic...ts/302/Monaco_port:MONACOWom schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:58:
De écht grote liggen meestal buiten de haven. Maar er is een website waar je op kunt zoeken van wie een bepaalde jacht is, mocht je de naam kunnen herleiden.
offtopic, sorry
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
En daar is dus ook te vinden dat Stroll's schip sinds eergisteren inderdaad dichtbij Monaco ligt.
Op dit moment een stukje buiten de haven.
Het ging ook niet over het cruiseschipGrimmie187 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:14:
En die grote is dus geen prive boot maar een cruiseschip(je): De Seabourn Odyssey.
[ Voor 73% gewijzigd door TheBrut3 op 23-05-2018 18:15 ]
/me Jasphur heeft het idee dat hij dit filmpje vorig jaar ook al had gezien.
Video in de tweet.
https://twitter.com/redbu...s/999321798285111299?s=21
En mini vleugeltjes erbij voor RBR
[ Voor 24% gewijzigd door Jasphur op 23-05-2018 18:27 ]
Er zullen nog wel meer Feadships in Monaco liggen dit weekend, kwam er ook eentje in het (2016?) filmpje van Max en Daniel op de boot door de haven voor (Daniel wees de blauwe romp aan, de Madame Gu). Ik moet ze ook wel herkennen, werk er zelf :x...albino71 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:17:
Deze is van pa Stroll (foto's klikken om naar de website te gaan):
[afbeelding]
Hier nog wat meer info:
[afbeelding]
On topic: Heb er weer zin in, hopen op een leuke race en zoveel mogelijk actie op de baan!
Idiocracy: it is real!
Red Bull geeft je mini vleugels?Jasphur schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:22:
Rondje Monaco met Max.
Video in de tweet.
En mini vleugeltjes erbij voor RBR
[afbeelding]

Ik heb niet zoveel met Pinkham dat ik nu jaloers ben op Max. Hoewel… zo’n bootje op het water bij Monte Carlo. Ik zou geen nee zeggenyorkick schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:48:
Even @Jasphur jaloers op Verstappen maken (of was je dat al)?![]()
[afbeelding]
Waiting on the world to change
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
https://streamable.com/fpvql
Verder wie kan zich deze prutsactie van de marshals nog herinneren?
https://streamable.com/rwm5a
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Eerbetoon aan zijn pa en Jules
Tof !Jasphur schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:05:
Niemand nog Leclerc zijn speciale helm livery gepost?
Eerbetoon aan zijn pa en Jules
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer van het donkere jurkje...DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 20:35:
De vraag is of Max zich meer als een heer op zal stellen dan Ricciardo vorig jaar deed.![]()
https://streamable.com/fpvql
En wat een lekker gepruts van die gasten inderdaad zeg

Staat ook 2017 in de titel.Jasphur schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:22:
Rondje Monaco met Max.
Video in de tweet.
Ik blijf dit geweldig vinden
Vanaf 19:13 dus. Gehannes elke keer
[ Voor 28% gewijzigd door AzzKickah op 23-05-2018 22:56 ]
Die eeuwig terugkerende Haas-pun van Will, viel mij ook op. Blijft het een beetje luchtig, prima toch.AzzKickah schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:52:
[video]
Ik blijf dit geweldig vinden
Vanaf 19:13 dus. Gehannes elke keer
Hey Nathalieyorkick schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:48:
Even @Jasphur jaloers op Verstappen maken (of was je dat al)?![]()
[afbeelding]
Al is het vooral in combinatie met die rauw stem van der dat ik blij word
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

[ Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 24-05-2018 08:28 ]
Vergeet Magnussen en Ericson niet!RobertMe schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:30:
Wie gaat zijn auto als eerst in de muur zetten dit weekend? Ik vermoed dat het een strijd zal worden tussen Stroll, Sirotkin en Grosjean.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Wachten op de mooie GIF's ..
vooral die langs T15

[ Voor 43% gewijzigd door nachtnet op 24-05-2018 09:23 ]
Hoezo prutsen? Dat ding zit gewoon vast onder die barrier, en ze wrikken hem heen en weer om hem los te krijgen. Vertel, hoe zou jij dat sneller opgelost hebben?DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 20:35:
[ Voor 14% gewijzigd door ATS op 24-05-2018 08:59 ]
Ja maar vooral ook zo geforceerd en obvious, en dan die trotse kop dat het toch weer gelukt isDJTimo schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:58:
[...]
Die eeuwig terugkerende Haas-pun van Will, viel mij ook op. Blijft het een beetje luchtig, prima toch.
Priceless.
Ik zeg stroll of vandoorne die m in de prak rijdt en grosjean die m dan in de tunnel crasht tijdens de safety car.RobertMe schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:30:
Wie gaat zijn auto als eerst in de muur zetten dit weekend? Ik vermoed dat het een strijd zal worden tussen Stroll, Sirotkin en Grosjean.
Max
En HulkRobertMe schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:30:
5 minuutjes voor FP1

Ziggo app staat op de pc open! laat maar komen!
FP1, let's go.
- DaniëlWW2
- Niet online
Net bij Ziggo dat het er toch op begint te lijken dat Ferrari hardwarematige aanpassingen aan hun hybride systemen heeft moeten doen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Instant P1 zaterdag.
Benieuwd wat de tijden op hyper gaan doen.
Zie het ook opduiken op Twitter:DaniëlWW2 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:01:
En we hebben de eerste geruchten.
Net bij Ziggo dat het er toch op begint te lijken dat Ferrari hardwarematige aanpassingen aan hun hybride systemen heeft moeten doen.
https://twitter.com/SportmphMark/status/999561274487865344At FIA's insistence, from this morning the Ferrari will be fitted with hardware that would make it impossible to use the ers in the way some rivals are concerned might have been possible. Explanation later on http://motorsportmagazine.com
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
- DaniëlWW2
- Niet online
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1