Toon posts:

Airco bestellen in het buitenland

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 00:19
cjjsmeets schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:59:
Wil jullie een update geven over Keroclima, heb van het weekend nogmaals gemaild. En warempel maandag mailen ze me terug, dat de unit die uit voorraad was, toch alweer binnen was gekomen. Ze hebben gezegd dat ze dinsdag de verzendkosten en verdere procedure zouden mailen. Dinsdag kreeg ik dus ook echt netjes de verzendkosten binnen. En direct betaald: verzendkosten + order en dit laten weten met bewijs van overboeking en dat we op vakantie zijn binnenkort enkele dagen.
Vandaag, woensdag kreeg ik antwoord dat ze de bestelling dan met Dachser na onze vakantie dan zouden opsturen, dat ze niet zouden willen dat ze dan bij ons aan de deur staan in de vakantie, omdat de levertijden redelijk onvoorspelbaar zijn.
Eigenlijk gaat het nu heel netjes en correct. Reageren ook dus op emails, maar waarom ze vorige week niet hebben gereageerd, misschien geen Engelstalig personeel, of vakanties? Of een drukke week.
Ik had hetzelfde met Keroclima, na 2x het contactformulier ingevuld te hebben kreeg ik na de tweede keer 5 dagen later bericht.
Climaled ging in mijn geval vele malen sneller.

• elektriekert
Zojuist is mijn levering van Climaled geleverd via Dascher. :D :

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72346548

[Voor 35% gewijzigd door elektriekert op 12-08-2022 15:03]

• zorgeloosict
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-09-2022
Iemand ervaringen met Mercaclima?
Prijzen lijken goed
En verzending voor 2 complete LG units 3.5 en 5kw is 180 euro

Reviews op internet zien er ook goed uit.

• elektriekert
Het valt me op dat de meeste bedrijven die airco’s in bedrijf stellen dat alleen willen doen als ze die ook zelf geleverd hebben.
Wellicht iets om rekening mee te houden als je uit het buitenland besteld.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11
elektriekert schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:22:
Het valt me op dat de meeste bedrijven die airco’s in bedrijf stellen dat alleen willen doen als ze die ook zelf geleverd hebben.
Wellicht iets om rekening mee te houden als je uit het buitenland besteld.
Werkspot al bekeken? Daar heb ik wat gevonden, nu alle 3 draaiend.

|>

• N!els
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 21:18
zorgeloosict schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:01:
Iemand ervaringen met Mercaclima?
Prijzen lijken goed
En verzending voor 2 complete LG units 3.5 en 5kw is 180 euro

Reviews op internet zien er ook goed uit.
Goede tip, benieuwd naar ervaringen.

Bij Keroclima een offerte aangevraagd voor een ME multisplit, zie deze nu bij Mercaclima bijna €180 voordeliger (incl. verzending).

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 17:35
Installeren jullie zelf deze airco's? Ben nog niet zo thuis in het topic, ik las dat de goedkope merken quickconnect aansluitingen hebben, maar ik zie jullie allemaal premium merken bestellen dus ben best benieuwd of jullie deze dan zelf installeren.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-05 15:23
Las laatst dat er een groot verschil is in energieverbruik tussen de zuinigste en minst zuinige merken. Weet iemand daar meer over hier?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
crazyheinz schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:45:
Installeren jullie zelf deze airco's? Ben nog niet zo thuis in het topic, ik las dat de goedkope merken quickconnect aansluitingen hebben, maar ik zie jullie allemaal premium merken bestellen dus ben best benieuwd of jullie deze dan zelf installeren.
Installeren zeker, behalve de gassen natuurlijk ;)
Stoffa schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:23:
Las laatst dat er een groot verschil is in energieverbruik tussen de zuinigste en minst zuinige merken. Weet iemand daar meer over hier?
Uh ja dat er verschil is in verbruik, lijkt mij logisch toch :p wat wil je weten?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
Stoffa schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:23:
Voor verwarmen bekijk je de COP en voor koelen de SEER. Des te hoger het getal des te beter, bij de COP is dat eenvoudig, het getal van de COP (bijv 5, van mijn airco in de woonkamer) levert per kw stroom ongeveer 5 kw warmte op (daar horen wel wat asterisken bij, maar goed). Op basis van deze getallen kan je de vergelijking maken.

Sommige zijn weer efficienter in koelen dan verwarmen, en vice versa.

|>

• crazyheinz
Martinusz schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:47:
[...]

Is dit überhaupt nodig als de gassen in de buitenunit zitten?

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 13:57
crazyheinz schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:07:
[...]

Is dit überhaupt nodig als de gassen in de buitenunit zitten?
Ja

• Stoffa
Martinusz schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:47:
[...]

[...]

Uh ja dat er verschil is in verbruik, lijkt mij logisch toch :p wat wil je weten?
Zie de post van Simon.

• elektriekert
simon schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Werkspot al bekeken? Daar heb ik wat gevonden, nu alle 3 draaiend.
Daar ben ik vooralsnog omheen gesurft maar ga er wel een vraag plaatsen,
Moet de units alleen nog gaan plaatsen O-)

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:06

Vos

AFCA

elektriekert schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:37:
[...]

Daar ben ik vooralsnog omheen gesurft maar ga er wel een vraag plaatsen,
Moet de units alleen nog gaan plaatsen O-)
Marktplaats kan ook nog. Ben in mijn regio (Drenthe) twee bedrijven tegengekomen die het in werking stellen alleen ook doen.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:26
@plofkip Hoe bevalt de LG S12ET ? Is deze een beetje stil ? Zit er over te denken om deze bij www.mercaclima.es te kopen (438 euro) Maar weet nog niet of ze naar NL shippen.

[Voor 48% gewijzigd door Possible op 16-08-2022 08:06]

3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• jorbit
  • Registratie: Augustus 2019
Lijkt erop dat ze dat wel doen voor 38,- of 48,- euro. Kijk maar even bij het linkje "vervoer" onderaan de website

SolarEdge 6270Wp (4290 Oost, 1980 West) | Amersfoort

• plofkip
Possible schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:04:
@plofkip Hoe bevalt de LG S12ET ? Is deze een beetje stil ? Zit er over te denken om deze bij www.mercaclima.es te kopen (438 euro) Maar weet nog niet of ze naar NL shippen.
Prima! Zijn erg stil in mijn beleving!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 16:06

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Lui, ik zie diverse offtopic posts en wil jullie er graag op attenderen dat we hier in het topic zitten Airco bestellen in het buitenland alles hieromheen hebben we diverse andere topics voor of subfora waar je zelf een topic kan starten voor jou specifieke casus.

Zie ook onze topicwaarschuwing waar vermelding gemaakt wordt van Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp & Het grote airconditioning topic - Deel 2

• crazyheinz
jorbit schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:56:
Lijkt erop dat ze dat wel doen voor 38,- of 48,- euro. Kijk maar even bij het linkje "vervoer" onderaan de website
Als ik de shipping costs bereken dan is het altijd 180 euro :| De prijzen die jij meldt zijn voor de Belearen in Spanje.

[Voor 18% gewijzigd door crazyheinz op 16-08-2022 18:48]

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 07:59
Verzendkosten 290€ op Keroklima voor een palletje richting België.
Multi split + 3 binnenunits.

zijn er goedkopere alternatieven?

• honda4life
zie topic waarschuwing. Dit mag in een ander topic

[Voor 96% gewijzigd door Perkouw op 17-08-2022 19:26]

• zorgeloosict
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-09-2022
Mijn airco’s bij mercaklima zijn al onderweg
Communicatie met hun is snel en correct

https://eschenker.dbschen...?refNumber=ESALC220121556

Levertijd na bestelling 7-10 dagen

Als ze binnen zijn zal ik het even laten weten
Weet iemand een goede plek voor een betaalbare betonboor of de sumo blokken voor de buitenunit?

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:19
@zorgeloosict Bij Warmteservice.nl en airco-webwinkel.nl heb ik alles vandaan. Warmteservice heeft mooie goten.

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-05 03:09

Processorkoeler

Geen stock koeler

Zijn er mensen bekend met 4seizoenenmarkt of climamarket.eu?
Deze vraag is in 2021 ooit gesteld, maar wellicht dat er mensen zaken hebben gedaan?

Ik zoek een MSZ-LN35VGB en zie die voor €1600 resp €1700 staan, wat erg goedkoop oogt vergeleken met andere winkels. Ben dus wel benieuwd naar deze twee.

edit: of een andere leverancier? Ik lees wat over Keroclima, maar durf de stappen niet echt aan met ideal of een reguliere overboeking ivm het ontbreken van enige bescherming. Is toch de andere kant van Europa namelijk..
cjjsmeets schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:59:
Wil jullie een update geven over Keroclima, heb van het weekend nogmaals gemaild. En warempel maandag mailen ze me terug, dat de unit die uit voorraad was, toch alweer binnen was gekomen. Ze hebben gezegd dat ze dinsdag de verzendkosten en verdere procedure zouden mailen. Dinsdag kreeg ik dus ook echt netjes de verzendkosten binnen. En direct betaald: verzendkosten + order en dit laten weten met bewijs van overboeking en dat we op vakantie zijn binnenkort enkele dagen.
Vandaag, woensdag kreeg ik antwoord dat ze de bestelling dan met Dachser na onze vakantie dan zouden opsturen, dat ze niet zouden willen dat ze dan bij ons aan de deur staan in de vakantie, omdat de levertijden redelijk onvoorspelbaar zijn.
Eigenlijk gaat het nu heel netjes en correct. Reageren ook dus op emails, maar waarom ze vorige week niet hebben gereageerd, misschien geen Engelstalig personeel, of vakanties? Of een drukke week.
Kun je daar ook met Credit card betalen?

[Voor 67% gewijzigd door Processorkoeler op 18-08-2022 20:13]

• honda4life
Processorkoeler schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:32:
Ja, kost je alleen 2,5% meer dacht ik.
Verder zijn ze betrouwbaar, je moet wel wat moeite doen via mail ofwel de telefoon nemen.
Denk niet dat je betere prijzen vindt dan daar.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Possible schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:04:
Ik zie veel buitenlandse bedrijven toch 160 euro verzendkosten hanteren op 1 unit.

In NL is deze unit ook te koop voor 650 euro.
https://www.airco-inside....w-12000btu-s12et-met-wifi

Verzendkosten zijn dan maximaal 65 euro, maar dan heb je voor 100 euro extra toch NL garantievoorwaarden. En als je toevallig in de buurt van 3328 AK woont kan je hem ook afhalen.

[Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 19-08-2022 09:46]

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-05 13:31
@Processorkoeler Mijn airco's komen bij Climamarket vandaan. Keurig bedrijf snelle verzending (mits op voorraad). Ik heb geen problemen met ze gehad.

• plofkip
g00gle schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:38:
@Processorkoeler Mijn airco's komen bij Climamarket vandaan. Keurig bedrijf snelle verzending (mits op voorraad). Ik heb geen problemen met ze gehad.
Deze ervaring heb ik ook.

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:19

Taygeta

KTM 790 Adventure

honda4life schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:51:
[...]

Ja, kost je alleen 2,5% meer dacht ik.
Verder zijn ze betrouwbaar, je moet wel wat moeite doen via mail ofwel de telefoon nemen.
Denk niet dat je betere prijzen vindt dan daar.
Naja je hebt daar veel keuze mogelijkheden.
Als je een set koopt is bijvoorbeeld clima-inverter goedkoper.

• elektriekert
Processorkoeler schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:32:
Zijn er mensen bekend met 4seizoenenmarkt of climamarket.eu?
Deze vraag is in 2021 ooit gesteld, maar wellicht dat er mensen zaken hebben gedaan?

Ik zoek een MSZ-LN35VGB en zie die voor €1600 resp €1700 staan, wat erg goedkoop oogt vergeleken met andere winkels. Ben dus wel benieuwd naar deze twee.

edit: of een andere leverancier? Ik lees wat over Keroclima, maar durf de stappen niet echt aan met ideal of een reguliere overboeking ivm het ontbreken van enige bescherming. Is toch de andere kant van Europa namelijk..

[...]

Ik heb goede ervaring met Climaled (Frankrijk)
Via IDeal betaald en binnen 9 dagen binnen.
Verzendkosten 30€

• N!els
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 21:18
zorgeloosict schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:41:
Mijn airco’s bij mercaklima zijn al onderweg
Communicatie met hun is snel en correct

https://eschenker.dbschen...?refNumber=ESALC220121556

Levertijd na bestelling 7-10 dagen

Als ze binnen zijn zal ik het even laten weten
Weet iemand een goede plek voor een betaalbare betonboor of de sumo blokken voor de buitenunit?
Wat was je kwijt aan verzendkosten?

• honda4life
Taygeta schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

Naja je hebt daar veel keuze mogelijkheden.
Als je een set koopt is bijvoorbeeld clima-inverter goedkoper.
Bedankt voor de tip, scheelt wel wat.
Even proberen of ze dezelfde combinatie kunnen leveren 2 + 2 + 5 lukt daar precies niet.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

@honda4life @g00gle dankje!
elektriekert schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:01:
[...]

Ik heb goede ervaring met Climaled (Frankrijk)
Via IDeal betaald en binnen 9 dagen binnen.
Verzendkosten 30€
Ik heb toch graag zekerheid, ook omdat het een ver van je bed-show is. 2,5% extra met credit card is met €1400 toch al gauw €35. Niks vergeleken met de NL-prijzen, met shipping erbij scheelt het ruim €800 bij de Nederlandse bedrijven.

Zonet een mail gestuurd en binnen 15 minuten antwoord. Klinkt wel goed, ook i.c.m. andere ervaringen in dit topic. Zijn er ook gevallen van aftersales bekend? Hoe worden die bij Climaled afgehandeld? En willen ze nog een F-gassen certificaat of kun je 'm zo bestellen? Ik moet namelijk nog een installateur zoeken :)

• elektriekert
Processorkoeler schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:35:
@honda4life @g00gle dankje!

[...]

Ik heb toch graag zekerheid, ook omdat het een ver van je bed-show is. 2,5% extra met credit card is met €1400 toch al gauw €35. Niks vergeleken met de NL-prijzen, met shipping erbij scheelt het ruim €800 bij de Nederlandse bedrijven.

Zonet een mail gestuurd en binnen 15 minuten antwoord. Klinkt wel goed, ook i.c.m. andere ervaringen in dit topic. Zijn er ook gevallen van aftersales bekend? Hoe worden die bij Climaled afgehandeld? En willen ze nog een F-gassen certificaat of kun je 'm zo bestellen? Ik moet namelijk nog een installateur zoeken :)
Met de aftersales heb ik geen ervaring, maar ik kon hem wel zo bestellen :7

• Taygeta

Taygeta

KTM 790 Adventure

honda4life schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:33:
[...]

Bedankt voor de tip, scheelt wel wat.
Even proberen of ze dezelfde combinatie kunnen leveren 2 + 2 + 5 lukt daar precies niet.
Laat even weten of het gelukt is. Ik twijfel nog over de combi die ik wil bestellen.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Zo, knoopje doorgehakt. Met dank aan @elektriekert voor de tip naar Climaled.fr

https://www.climaled.fr/g...serie-design-de-luxe.html

Deze jongen gekocht voor €1520 incl. verzending, met credit card.
Ben benieuwd naar de verdere afwikkeling. 10 werkdagen wachten en dan komt Dascher als 't goed is. Ik zal een update geven zodra alles is afgeleverd.

Nu een installateur zoeken :)

[Voor 27% gewijzigd door Processorkoeler op 22-08-2022 15:44]

• honda4life
Taygeta schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:08:
[...]

Laat even weten of het gelukt is. Ik twijfel nog over de combi die ik wil bestellen.
Nog geen antwoord ontvangen, ik laat het weten.

• bebedero
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-05 12:53
Kennen jullie climamania? Wat ik zo kan vinden lijkt me dit een hele goede prijs. Verzendkosten zijn 109 euro https://www.climamania.co...-electric-msz-ap35vg.html

• Vos

Vos

AFCA

bebedero schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:12:
Kennen jullie climamania? Wat ik zo kan vinden lijkt me dit een hele goede prijs. Verzendkosten zijn 109 euro https://www.climamania.co...-electric-msz-ap35vg.html
Ik kwam ze tegen bij het zoeken naar een Daikin. Prijzen zijn interessant ja.

Heb gevraagd naar de verzendkosten voor meerdere units, wacht nog op antwoord.

[Voor 9% gewijzigd door Vos op 24-08-2022 12:46]

• honda4life
[...]

Mailtje terug dat ze deze week in verlof zijn.
Heb wel een snel antwoord terug gehad vanop z'n smartphone.

Volgens hem gaat m'n voorgestelde combinatie niet (staat toch in de combinatietabellen)...
Is het nu uit technisch standpunt of het "Italiaans klimaat koelen" standpunt weet ik nog niet.

Wordt vervolgd.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Processorkoeler in "Airco bestellen in het buitenland"

Net verzendbevestiging van Dascher via Climaled gehad. Track & trace code (c.q. mijn ordernummer) werkt alleen niet. Dus weet nu niet hoe het verder zit met een afleverdatum, want dat gaat in overleg. Bijzonder genoeg is het telefoonnummer 20 cent per minuut. Wel jammer.

@elektriekert hoe ging dit bij jou? Werd je gebeld voor een afleverdatum of moest je in een portal iets aangeven?

• elektriekert
Processorkoeler schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:40:

Net verzendbevestiging van Dascher via Climaled gehad. Track & trace code (c.q. mijn ordernummer) werkt alleen niet. Dus weet nu niet hoe het verder zit met een afleverdatum, want dat gaat in overleg. Bijzonder genoeg is het telefoonnummer 20 cent per minuut. Wel jammer.

@elektriekert hoe ging dit bij jou? Werd je gebeld voor een afleverdatum of moest je in een portal iets aangeven?
Hoi, bij mij duurde het een dag voordat de Track&Trace werkte via het Elogistics portal van Dascher.

Ik kreeg een belletje met de vraag wanneer ze de zending konden komen leveren.
Mvg

• socrates013
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-05 15:51
Processorkoeler schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:40:

Relax, @Processorkoeler je krijgt alles per mail. De track&trace is wat onduidelijk maar als je pallet in NL is aangekomen, kan je er vanuit gaat dat je de volgende dag gebeld wordt en dat ze gaan langskomen. Zo was dat bij mij. Op de 7e dag werd het dus geleverd.

Je hoeft dus niemand te bellen. Just relax en ga vooral aan de slag om een monteur te zoeken hahah

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

socrates013 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:43:
[...]

Relax, @Processorkoeler je krijgt alles per mail. De track&trace is wat onduidelijk maar als je pallet in NL is aangekomen, kan je er vanuit gaat dat je de volgende dag gebeld wordt en dat ze gaan langskomen. Zo was dat bij mij. Op de 7e dag werd het dus geleverd.

Je hoeft dus niemand te bellen. Just relax en ga vooral aan de slag om een monteur te zoeken hahah
Monteur is geregeld :)
In het Dascher portaal staat iets met
Information Notification (Failed to contact)
terwijl ik niks heb gehoord van ze. Pakket zou al in het distributiecentrum zijn.

Ff afwachten en anders zie ik het halverwege de week wel. Dat ding heeft toch geen haast.

• elektriekert
Processorkoeler schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:08:
[...]

Monteur is geregeld :)
In het Dascher portaal staat iets met
[...]
terwijl ik niks heb gehoord van ze. Pakket zou al in het distributiecentrum zijn.

Ff afwachten en anders zie ik het halverwege de week wel. Dat ding heeft toch geen haast.
Failed to contact heb ik ook gehad :o .
Ik dacht nog (na het lezen van reviews van Dascher, en die zijn niet al te positief), de kl**tzakken doen maar wat :+ .
Dag later werd ik netjes gebeld wanneer ze konden leveren O-)

• honda4life
[...]

Ik heb een hele scherpe prijs ontvangen incl. verzending.
Heb nog gevraagd of ze willen mixen en 1 prefera unit willen leveren.

Een betere prijs voor Daikin is vast niet te vinden.

• Vos

Vos

AFCA

honda4life schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:22:
[...]

Wat voor Daikin heb je besteld en waar?

• Taygeta

Taygeta

KTM 790 Adventure

honda4life schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:22:
[...]

Top man! Bedankt voor de terugkoppeling👍🏻

• DR33S
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-05 15:13
Ik ben ook al een hele tijd dit topic aan het volgen, echter verbaasd het me hoe weinig sites ik kan vinden die ook naar Nederland versturen. Er hebben ook nog een redelijk aantal niet gereageerd op mijn email met die vraag.

Ik ben aan het kijken voor 2 Daikin Perfera FTXM42R. Deze zijn op best veel websites te vinden. Ik heb ook voor MHI en ME gekeken, echter deze worden volgens mij minder aangeboden.

1 perfera voor in de woonkamer en 1 voor in het trappenhuis naar de zolder om de bovenverdieping te koelen.

Zijn Spanje en Italië de airco landen of missen we nog een land waar ze goed te krijgen zijn?

@honda4life waar heb jij deze scherpe prijs ontvangen?

• elektriekert
DR33S schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:06:
Ik ben ook al een hele tijd dit topic aan het volgen, echter verbaasd het me hoe weinig sites ik kan vinden die ook naar Nederland versturen. Er hebben ook nog een redelijk aantal niet gereageerd op mijn email met die vraag.

Ik ben aan het kijken voor 2 Daikin Perfera FTXM42R. Deze zijn op best veel websites te vinden. Ik heb ook voor MHI en ME gekeken, echter deze worden volgens mij minder aangeboden.

1 perfera voor in de woonkamer en 1 voor in het trappenhuis naar de zolder om de bovenverdieping te koelen.

Zijn Spanje en Italië de airco landen of missen we nog een land waar ze goed te krijgen zijn?

@honda4life waar heb jij deze scherpe prijs ontvangen?
Climaled Frankrijk heb ik ze vandaan

• Vos

Vos

AFCA

elektriekert schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:12:
[...]

Climaled Frankrijk heb ik ze vandaan
Daar is bijv. de Perfera duurder dan in NL :?

• elektriekert
Vos schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:18:
[...]

Serieus?
Ik heb een tijdje terug vergeleken en het scheelde nog steeds geld, maar vooral een hoop de buitenunit.
En bezorgkosten waren 30€

• peterenamelie
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-05 20:09
dit hoort hier niet thuis

[Voor 85% gewijzigd door Perkouw op 30-08-2022 22:17]

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Vos schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:18:
[...]

Kun je dat onderbouwen? Dit kon ik niet terugvinden namelijk, zie bij Clima een FTXM35R voor €1294, in NL vanaf 1450 en dan heb ik heel wat websites geraadpleegd ;)

• Vos

Vos

AFCA

Processorkoeler schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 23:32:
[...]

Kun je dat onderbouwen? Dit kon ik niet terugvinden namelijk, zie bij Clima een FTXM35R voor €1294, in NL vanaf 1450 en dan heb ik heel wat websites geraadpleegd ;)
1271? https://www.nlx-internati...it-airco-ftxm35r-rxm/a171

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:28

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
DR33S schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:06:
Ik ben ook al een hele tijd dit topic aan het volgen, echter verbaasd het me hoe weinig sites ik kan vinden die ook naar Nederland versturen.
[...]
Ik heb een week of 2-3 terug dit topic eens doorgebladerd en gekeken bij welke websites men airco's bestelt:

CaldaieMurali.it
Clima-inverter.com
Climaled.fr
Climamarket.eu
ClimaStars.it
Condizionati.nl
convienesempre.it
Dagimarket.com
elettronew.com
KeroClima.pt
Mercaclima.es
Shopclima.it
Tavolla.com

Heb zelf interesse in een Mitsubishi Heavy (MHI) SRK35ZS-W, maar die is in het buitenland eigenlijk niet echt goedkoper dan in NL.

[Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 31-08-2022 07:25]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Ik denk dat 3/4 van dit soort bedrijven die dingen ook gewoon uit het buitenland halen. Alhoewel je met een in NL-gevestigd bedrijf wel makkelijker je recht haalt bij gedoe.

Maar inderdaad, voor 1271 zou ik 'm lekker daar halen. Al is dit maar een voorbeeld specifiek :)

• Vos

Vos

AFCA

Processorkoeler schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:58:
[...]

Ik denk dat 3/4 van dit soort bedrijven die dingen ook gewoon uit het buitenland halen. Alhoewel je met een in NL-gevestigd bedrijf wel makkelijker je recht haalt bij gedoe.

Maar inderdaad, voor 1271 zou ik 'm lekker daar halen. Al is dit maar een voorbeeld specifiek :)
Ik zie hem bij Climamania voor 865, dat is wel stuk aantrekkelijker.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Vos schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:03:
[...]

Ik zie hem bij Climamania voor 865, dat is wel stuk aantrekkelijker.
En shipping vanuit Spanje? Is ook ruim €150. Maargoed, dan toch nog bijna €200 bespaard. Voor dat geld zou ik het ook wel doen. Credit card gebruiken en klaar

• niels-cil
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-05 10:58
Ook ik ben beetje aan het rondkijken voor airco's. Ik vroeg me echter af hoe het met garantie zit, op mercaclima.es bij betaalpagina staat bijvoorbeeld: 'THE MACHINES HAVE NO WARRANTY OUTSIDE OF SPAIN'. Is dit bij alle sites zo dat de garantie alleen in het desbetreffende land is?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

niels-cil schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:21:
Ook ik ben beetje aan het rondkijken voor airco's. Ik vroeg me echter af hoe het met garantie zit, op mercaclima.es bij betaalpagina staat bijvoorbeeld: 'THE MACHINES HAVE NO WARRANTY OUTSIDE OF SPAIN'. Is dit bij alle sites zo dat de garantie alleen in het desbetreffende land is?
Ik weet dat Daikin bijv. daar echt een probleem van maakt als de unit niet uit Nederland komt. Ik kan mij voorstellen dat er meer merken zijn die dat doen.

Het idee achter in het buitenland kopen is geloof ik dan ook dat je dermate veel bespaart door in het buitenland te kopen dat je zonder garantie kan doen en eventueel meer kan betalen voor reparaties (en nog steeds goedkoper uit bent).

[Voor 7% gewijzigd door Notna op 02-09-2022 09:34]

Xbox Live ID:Notna8310

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-05 14:28
Dat is een van de redenen dat ik mijn airco toch in nl besteld heb. Garantie is dan nog wel eens een vaag begrip. Maar wel iets om rekening mee te houden. Je kunt niet verwachten dat ze een monteur sturen om even te kijken vanuit Spanje. Je kan de unit wellicht nog opsturen. Maar of die kosten van heen en weer opsturen tegen elkaar opwegen.
Het is een (klein) risico. Het kan kapot want het is techniek.
De andere reden is omdat het in mijn geval te weinig scheelt en de inbedrijfstelling tegen schappelijke voorwaarden gaat bij deze leverancier.

• vlaario
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2022
Hallo, voor mensen die nog op zoek zijn naar een leverancier van airco's heb ik een betrouwbare site in italie.

Zelf een mitibushi electric LN35 gekocht voor 1500 euro en eergisteren Nog een ME LN25 besteld voor 1300 euro die volgende week word geleverd.

bestellen verloopt goed daar en levering is snel keurig door koerier met dagelijkse updates via track and trace.

https://www.shopclima.it/en/

Groeten, Bart

• Vince Watson
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
vlaario schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:29:
Hallo, voor mensen die nog op zoek zijn naar een leverancier van airco's heb ik een betrouwbare site in italie.

Zelf een mitibushi electric LN35 gekocht voor 1500 euro en eergisteren Nog een ME LN25 besteld voor 1300 euro die volgende week word geleverd.

bestellen verloopt goed daar en levering is snel keurig door koerier met dagelijkse updates via track and trace.

https://www.shopclima.it/en/

Groeten, Bart
Kan ik beamen. Ik heb mijn ME airco ook daar aangeschaft. Betrouwbare leverancier met scherpe prijzen.

• tlam
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-01 15:59
Het zal dan wellicht schelen welke type, want de set MSZ-AP35VG / MSZ-AP35VG is aanmerkelijk voordeliger bij zowel wat Spaanse als Portugese en Franse sites..

[Voor 6% gewijzigd door tlam op 02-09-2022 16:36]

• Vos

Vos

AFCA

Bericht via de mail van Daikin NL:
Garantie werkt inderdaad verschillend! Als een product via het buitenland is aangeschaft, loopt de garantie van de onderdelen ook via het land van aanschaf. Stel dat men een airco in Nederland heeft aangeschaft via een een dealer, maar deze heeft het product gekocht in Spanje, dan dient de dealer voor de garantie op onderdelen contact op te nemen met Daikin Spanje. De kosten die de dealer maakt kan hij niet verhalen bij Daikin Nederland. Stel dat men zelf een airco in Spanje heeft aangeschaft, en zelf de airco heeft geplaatst, dan dient hij eerst een dealer te zoeken die überhaupt wil langs komen en daarna verloopt alles via Spanje. De kosten van de dealer zijn dan volledig voor zijn eigen rekening. Ik hoop dat ik u hiermee genoeg heb geïnformeerd!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:39
Het lijkt mij dat dat in strijd is met de EU wetten die voorschrijven dat je binnen de EU gewoon recht hebt op garantie?

• lumbaal
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 21:03
Als we het dan toch over betrouwbare leveranciers in het buitenland hebben: Bij CaldaieMurali.it heb ik in 2020 en in 2021 een batch gekocht. Goede comunnicatie en in 10 dagen thuis.

• Stoffa
*knip*, meer informatie kan je hier terug vinden Algemene discussie over aankoopadvies en hoe je een airco zelf kan installeren mag in Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp en Het grote airconditioning topic - Deel 2

[Voor 90% gewijzigd door Perkouw op 07-09-2022 09:17]

• Mhan
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-04 23:01
heeft iemand al ervaring met het bestellen van een airco bij Mercaclima?

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 18:23
Ik sta op het punt om 2 single split units te bestellen
FTXM35R/RXM35R
Ik wil gaan voor de 35 omdat het volgens mij de zelfde units zijn als de kleinere versies alleen met een hoger max vermogen
Ik heb bij verschillende aanbieders gekeken en ik kom bij clima-inverter.com het goedkoopste uit 995 per unit
Daarna is climamarket.eu de volgende met 1110 per unit
Zien jullie nog een rede om niet te bestellen bij clima-inverter.com?

• Burgerman
  • Niet online
Heb recent een set van een Daikin buitenunit (2MXM40A) en twee binnenunites (FTXM25R +FTXM35R) besteld bij Keroclima (www.keroclima.pt). Daarbij eerst navraag gedaan over de verzendkosten. Die verzendkosten bleken € 238 te zijn. Een reactie op die vraag duurde wel een tijdje, maar daarna was het snel geregeld. Na het overmaken van het geld had ik met circa een week de units op de stoep staan. De communicatie verliep verder netjes en vlot. Tweede keer dat ik hier bestel en goede ervaringen tot nu toe (maar nog geen garantie of iets dergelijks aan de hand gehad).

Totale kosten voor dit setje kwamen op € 2.126 inclusief verzending.

• CVBtec
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-12-2022
Heb in April van dit jaar een LG Therma V besteld bij Climamarket. Werd netjes geleverd.
In Juli is de unit ginstalleerd en tijdens het in bedrijf stellen kreeg ik diverse foutmeldingen.
Verder onderzoek wees uit dat er twee sensoren wren afgebroken, waarschijnlijk door het transport.
Dit heb ik gemeld bij Climamarket, maar tot nu to geen oplossing voor het probleem. Nu ook geen reactie meer en niet bereikbaar per telefoon.
Heb dit ook gemeld bij LG in Nederland en Spanje, helaas geen garantie van hun, omdat ik het direct bij Climamarket heb gekocht.
Ben nu hopeloos.
Let op met dit soort aankopen, vooral als er iets mis gaat.

• Vos

Vos

AFCA

creon schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:18:
Ik sta op het punt om 2 single split units te bestellen
FTXM35R/RXM35R
Ik wil gaan voor de 35 omdat het volgens mij de zelfde units zijn als de kleinere versies alleen met een hoger max vermogen
Ik heb bij verschillende aanbieders gekeken en ik kom bij clima-inverter.com het goedkoopste uit 995 per unit
Daarna is climamarket.eu de volgende met 1110 per unit
Zien jullie nog een rede om niet te bestellen bij clima-inverter.com?
Hier is ie 865: https://www.climamania.co...ionado-daikin-txm35r.html

Zit er aan te denken om daar een 3.5 en 4.2 te bestellen.

Heb mail contact gehad met hun. Eén set is ongeveer 110 euro verzendkosten, per set loopt dit iets op. Voor 4 sets was het 233 euro.

[Voor 13% gewijzigd door Vos op 07-09-2022 10:33]

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 09:06
CVBtec schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:19:
Heb in April van dit jaar een LG Therma V besteld bij Climamarket. Werd netjes geleverd.
In Juli is de unit ginstalleerd en tijdens het in bedrijf stellen kreeg ik diverse foutmeldingen.
Verder onderzoek wees uit dat er twee sensoren wren afgebroken, waarschijnlijk door het transport.
Dit heb ik gemeld bij Climamarket, maar tot nu to geen oplossing voor het probleem. Nu ook geen reactie meer en niet bereikbaar per telefoon.
Heb dit ook gemeld bij LG in Nederland en Spanje, helaas geen garantie van hun, omdat ik het direct bij Climamarket heb gekocht.
Ben nu hopeloos.
Op de binnen of buintenunit?
Sensoren zijn vaak niet duur, voor een paar tientjes is dat vaak wel te regelen.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• plofkip
Ben nu hopeloos.
Whatsapp ook al geprobeerd? Heb daar wel goede ervaringen mee qua bereikbaarheid; http://wa.me/34652551448

• CVBtec
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-12-2022
Heb alles geprobeerd, reageren niet.

*knip* We gaan niet integraal WhatsApp conversaties delen.

[Voor 65% gewijzigd door Yorinn op 07-09-2022 17:20]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 16:06

Perkouw

Moderator General Chat
@CVBtec open hier anders even een apart topic voor :) sneeuwt hier anders wat onder.

[Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 07-09-2022 11:14]

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 18:23
Dit is een txm ipv een ftxm, ik heb nog niet kunnen vinden wat het verschil is....

Ps ik heb je een pb gestuurd

• Vos

Vos

AFCA

creon schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:15:
[...]

Dit is een txm ipv een ftxm, ik heb nog niet kunnen vinden wat het verschil is....

Naar mijn weten is dat de naam van de binnen- en buitenunit samen. Ik ga het even navragen in airco topic.

• DR33S
Heeft er iemand ervaring met het zelf regelen van transport vanuit Spanje?
Er zijn webshop die niet naar NL verzenden, maar waar je wel kan afhalen.

• DR33S
creon schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:15:
[...]

Volgens mij is dit hetzelfde. Meestal als je in de omschrijving kijkt staat er ook de beide unit nummers.

Ik ben namelijk ook aan het kijken voor de FTXM42R

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

*knip* Zie eerdere modbreak. Dit mag verder in Webshop in buitenland (Spanje) en garantie

[Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 07-09-2022 23:57]

• ThinkPad

ThinkPad

Dit is een bedrijf wat inbedrijfstellen van zelfgekochte airco's doet. Zag reclame ervan op social media, zelf geen ervaring mee:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Is ook F-gas gecertificeerd volgens deze check: ThinkPad in "Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen"

[Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 08-09-2022 13:33]

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

ThinkPad schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:19:
Dit is een bedrijf wat inbedrijfstellen van zelfgekochte airco's doet. Zag reclame ervan op social media, zelf geen ervaring mee:

***members only***

Is ook F-gas gecertificeerd volgens deze check: ThinkPad in "Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen"
Enig idee wat de tarieven zijn? Indicatie?

• ThinkPad

ThinkPad

Heb je de linkjes wel bekeken? Link nr. 3 staat letterlijk in wat je zoekt ;)

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

ThinkPad schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:51:
Heb je de linkjes wel bekeken? Link nr. 3 staat letterlijk in wat je zoekt ;)
Nu wel, je was me net voor tijdens de edit :P

• Stoffa
Ik zit me nu een tijdje te orienteren op een Daikin multisplit buitenunit voor 3 binnenunits, 6.8kW

Steeds stuit ik op de types 3MXM68A en 3MXM68N.

Kan iemand mij het verschil tussen de A en de N-serie uitleggen?

Edit: Even gebeld met een webshop hierover. Betreft een productupdate. De A serie is het nieuwere model. Weten we dan ook weer.

[Voor 22% gewijzigd door Stoffa op 16-09-2022 15:53]

• ThinkPad

ThinkPad

- niet meer van toepassing -

[Voor 63% gewijzigd door ThinkPad op 14-09-2022 09:44]

• Roger1964
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 28-05 09:35
Vos schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:28:
[...]

Hier is ie 865: https://www.climamania.co...ionado-daikin-txm35r.html

Zit er aan te denken om daar een 3.5 en 4.2 te bestellen.

Heb mail contact gehad met hun. Eén set is ongeveer 110 euro verzendkosten, per set loopt dit iets op. Voor 4 sets was het 233 euro.
Grapje zeker... :?
Ik ben vorige week met hun aan het mailen geweest over de verzendkosten. Ik wil daar ook een perfera 4.2 bestellen, verzendkosten € 369,- . Dus als jij mij kan aangeven wie je gesproken hebt. Eventueel samen bestellen.

[Voor 22% gewijzigd door Roger1964 op 14-09-2022 22:00]

• DR33S
DR33S schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:29:
Heeft er iemand ervaring met het zelf regelen van transport vanuit Spanje?
Er zijn webshop die niet naar NL verzenden, maar waar je wel kan afhalen.
Niemand hier ervaring mee?

• DR33S
@Roger1964 ik ben naar exact hetzelfde model aan het kijken.

Heb jij al van meer websites verzendkosten doorgekregen?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
DR33S schreef op woensdag 14 september 2022 @ 23:32:
[...]

Niemand hier ervaring mee?
Verwacht je echt significant goedkoper uit te kunnen komen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Vos

Vos

AFCA

Roger1964 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:54:
[...]

Grapje zeker... :?
Ik ben vorige week met hun aan het mailen geweest over de verzendkosten. Ik wil daar ook een perfera 4.2 bestellen, verzendkosten € 369,- . Dus als jij mij kan aangeven wie je gesproken hebt. Eventueel samen bestellen.[Afbeelding]
Dat geeft de website bij mij ook aan. Ik heb tweemaal een verzendtarief ontvangen per mail, voor één unit ongeveer 110 euro. Toen vroeg ik naar 5 units, toen was het 233 euro. De site geeft inderdaad een veel hoger tarief aan, al helemaal bij 5 units.

Ik heb 5 dagen terug navraag gedaan hierover, maar nog geen reactie. Heb jij al reactie gehad?

Hun Trustpilot score en het trage reageren heeft mij erg doen twijfelen. Ook verwezen ze mij gelijk door naar Daikin bij vraag over de garantie.

Heb verder geen interessante websites kunnen vinden voor een Perfera 3.5 en 4.2 eigenlijk. Voor 100e verschil doe ik het sowieso niet ;)

• DR33S
Martinusz schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:07:
[...]

Verwacht je echt significant goedkoper uit te kunnen komen?
Ik heb een aantal websites gevonden die een scherpe prijs hebben, maar die verzenden niet naar NL. De verzendkosten van andere sites lopen heel ver uiteen, van €200 tot wel €600. Waarbij de duurdere website goedkopere verzendkosten hebben.

Vandaar de vraag of iemand al eens zelf transport geregeld heeft en zo ja, met welke partij.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10
Ben nu hopeloos.
Dat is wel de reden waarom climamarket.eu hogere prijzen hanteert dan climamarket aldaar lokaal.
Voor een Therma V zit daar ca 250 euro margeverschil in, om zo een claim als deze te dekken.
Je hebt dan wel een rapport nodig van een gecertificeerd monteur hier, en climamarket zou dan de kosten vergoeden, zo is het mij door hen uitgelegd.

• Roger1964
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 28-05 09:35
Vos schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:56:
[...]

Dat geeft de website bij mij ook aan. Ik heb tweemaal een verzendtarief ontvangen per mail, voor één unit ongeveer 110 euro. Toen vroeg ik naar 5 units, toen was het 233 euro. De site geeft inderdaad een veel hoger tarief aan, al helemaal bij 5 units.

Ik heb 5 dagen terug navraag gedaan hierover, maar nog geen reactie. Heb jij al reactie gehad?
[...]
nee, alleen een referentienummer over dit onderwerp. Ze zouden nog contact met me opnemen.

Hun Trustpilot score en het trage reageren heeft mij erg doen twijfelen. Ook verwezen ze mij gelijk door naar Daikin bij vraag over de garantie.
[...]
de garantie is fabrieksgarantie, dus moet je dat aan daikin vragen

Heb verder geen interessante websites kunnen vinden voor een Perfera 3.5 en 4.2 eigenlijk. Voor 100e verschil doe ik het sowieso niet ;)
ik ook niet, dan maar in Nederland kopen. Laagste prijs die ik kan vinden is overigens €1.639,-

• mastroianni
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-03 11:26
Ik heb bij aantal van de bekende Italiaanse leveranciers (CaldaieMurali.it, convienesempre.it, climaidraulica.it
ClimaStars.it) per email een aantal dagen geleden een offerte opgevraagd voor het leveren van Daikin airco systeem, echter tot nu toe geen antwoord. Iemand ervaring mee hoe lang het duurt voordat ik een antwoord kan verwachten.

• Stoffa
*knip*, zie onze topicwaarschuwing. Dit hoort hier niet thuis. :) Kijk even in de andere topics zoals gemeld in de topicwaarschuwing of start een eigen topic.

[Voor 79% gewijzigd door Perkouw op 18-09-2022 14:45]

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Let op:
Algemene discussie over aankoopadvies en hoe je een airco zelf kan installeren mag in Topicreeks: L/L warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee