Airco bestellen in het buitenland

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 15:18
@MrOizo niet spannender maken dan het is. Wil je ontzorgd worden en ben je bereid daarvoor te betalen dan lekker een Nederlandse installateur benaderen.

Ben je handig en is het prijsverschil behoorlijk te noemen, dan al je moed verzamelen en in het buitenland bestellen. In het verleden was het aanschaffen van 2x een airco in het buitenland goedkoper dan 1x een airco in NL.

Wanneer je zelf een huis bouwt en het stort het half in elkaar dan heb je een hoop manuren in geld bespaart maar draag je zelf het risico, laat je het bouwen door een aannemer dan kan je degene aansprakelijk stellen.

Ik heb zelf een ventilatorrol uit balans gehad, verkoper een mailtje gestuurd (UK) met een filmpje en vervolgens kreeg ik een nieuwe rol a €100 gratis toegestuurd. Ik heb deze zelf vervangen. Een dure monteur in NL had natuurlijk ook gekund.

Het vinden van een monteur met tijd welke ook nog eens aan niet door hem/haar geleverd materiaal wil sleutelen is een behoorlijke uitdaging. Is een kwestie van tijd, in de CV ketel branche is bovenstaand namelijk wel heel “normaal”.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07 16:33
Appie Heijn schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:54:
@MrOizo

Het vinden van een monteur met tijd welke ook nog eens aan niet door hem/haar geleverd materiaal wil sleutelen is een behoorlijke uitdaging. Is een kwestie van tijd, in de CV ketel branche is bovenstaand namelijk wel heel “normaal”.
In de CV wereld hoef je bij de meeste ook niet met je zelf gekochte CV-Ketel aan te komen.
De meeste zullen ook gewoon doei zeggen.

Reparatie etc. is iets anders. Daar wordt zo ver ik weet in de airco wereld ook niet moeilijk over gedaan.

Tegenwoordig mag je ook niet meer zelf aan de CV sleutelen, is nu net zoals de F-gassen een beschermd beroep geworden. :)

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:20
Ik ben momenteel op vakantie in Italië en ik liep per toeval tegen een paar modellen aan en moest gelijk aan dit topic denken. Weet iemand of 1 van deze units de moeite waard is?

Een Google actie leert mij dat dit voornamelijk budget lijnen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBwgzuqjdgTJRFCwHkse7tfW0KI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s06Vfqwo2cKpa03OPJ7rqc2s.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63AImk93_6JO_KnlwYIqm4EZuAo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RykFpzW2PMCyaX6xGREApHW8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQ7cifGwBlG7kBQi6iqbtyIPDEI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/akY1g1aCbUtFG1CmpDq4y72B.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pz8PiYQ3piKx0jdwQuuqC1zFmTE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QL67eHulT6FG2BVg0VQ4BFGd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8cJFrua5IRhNF9Rz-y7QyJUvT0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JulWwqYlWeyPS40wGq6nHvl9.jpg?f=fotoalbum_tile

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:17
Pindakaas schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:21:
Ik ben momenteel op vakantie in Italië en ik liep per toeval tegen een paar modellen aan en moest gelijk aan dit topic denken. Weet iemand of 1 van deze units de moeite waard is?

Een Google actie leert mij dat dit voornamelijk budget lijnen zijn?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Die LG hier hangen, is weinig budgetlijn aan hoor :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Laatst online: 10:20
Ja de LG had ik nou net niet gegoogled :+

Toch 200 euro goedkoper dan in Nederland als ik zo snel kijk. Maar 3.5kw is waarschijnlijk wel een beetje overdreven voor een slaapkamer. En door de plaatsing zit het er ook niet echt in om de overige slaapkamers op die verdieping fatsoenlijk te koelen. Hummm lastig :Y)

don't mind me

• Martinusz
Pindakaas schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:17:
Ja de LG had ik nou net niet gegoogled :+

Toch 200 euro goedkoper dan in Nederland als ik zo snel kijk. Maar 3.5kw is waarschijnlijk wel een beetje overdreven voor een slaapkamer. En door de plaatsing zit het er ook niet echt in om de overige slaapkamers op die verdieping fatsoenlijk te koelen. Hummm lastig :Y)
Meestal kan een 3,5 net zover terugschakelen als een 2,5 ;)
Ik heb ze beide, 3,5 op zolder en 2,5 op slaapkamer, zie eerdere post in dit topic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyrielCC
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 15:02
Hier ook via tavolla.com een airco besteld, de Toshiba Haori, zondag besteld, vandaag in huis! Veel update mailtjes gekregen en een tracking code, gister gebeld door de Nederlandse transporteur om te vragen wanneer hij langs kon komen. Vanochtend onbeschadigd bezorgd. Tevreden met de service van tavolla :) Bezorgingskosten waren wel vrij duur trouwens, 230 euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prijsstunt
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-07 11:57
Nou, vandaag ook drie airco's besteld in Italië.. ben benieuwd.
1 x FTXM60R/RXM60R
1 x FTXM35R RXM35R
1 x FTXM25R RXM25R

Bij clima-inverter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mijn uit Portugal geleverde airco is inmiddels defect. Niets aan te doen, want er heeft een behoorlijke piekspanning op de installatie gestaan door fout van de netbeheerder, die dan ook voor de kosten opdraait.

Maar nu komt het interessante: Daikin Nederland ligt dwars bij het opmaken van een offerte voor reparatie. Ze claimen dat ze niet kunnen controleren of het wel om een echte Daikin installatie gaat, want uit het buitenland komt vaak nepsul en geen garantie en blablabla.
Dat is natuurlijk allemaal bullshit. Daikin Nederland probeert (zoals dat wel vaker gebeurt in de installatiebranche) wanhopig haar businessmodel te beschermen ten koste van de rechten van de consument. Gelukkig ken ik een directielid aldaar persoonlijk en ik schroom niet om een klacht bij de ACM in te dienen. Uiteindelijk kom ik echt wel aan de onderdelen (waar ik nota bene gewoon de normale prijs voor betaal), maar dit is wel iets om rekening mee te houden als je een Daikin uit het buitenland haalt. Ik zou dat overigens zo wéér doen, gezien de enorme hoeveelheid geld die het me heeft bespaard.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 09:50
Edmin schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:56:
Mijn uit Portugal geleverde airco is inmiddels defect. Niets aan te doen, want er heeft een behoorlijke piekspanning op de installatie gestaan door fout van de netbeheerder, die dan ook voor de kosten opdraait.

Maar nu komt het interessante: Daikin Nederland ligt dwars bij het opmaken van een offerte voor reparatie. Ze claimen dat ze niet kunnen controleren of het wel om een echte Daikin installatie gaat, want uit het buitenland komt vaak nepsul en geen garantie en blablabla.
Dat is natuurlijk allemaal bullshit. Daikin Nederland probeert (zoals dat wel vaker gebeurt in de installatiebranche) wanhopig haar businessmodel te beschermen ten koste van de rechten van de consument. Gelukkig ken ik een directielid aldaar persoonlijk en ik schroom niet om een klacht bij de ACM in te dienen. Uiteindelijk kom ik echt wel aan de onderdelen (waar ik nota bene gewoon de normale prijs voor betaal), maar dit is wel iets om rekening mee te houden als je een Daikin uit het buitenland haalt. Ik zou dat overigens zo wéér doen, gezien de enorme hoeveelheid geld die het me heeft bespaard.
Zo zie je maar dat lekker goedkoop bestellen ook zijn nadelen heeft.
Ok, de oorzaak van het defect is niet jouw schuld maar de gevolgen ervan zijn dus lastiger op te lossen.
De Nederlandse distributeur is jou niets verplicht.
Je hebt immers elders gekocht.
Als Daikin Nederland je wil helpen is dat uit coulance, niet uit plicht.
Zo werkt dat ook bij TV’s bijvoorbeeld zoals bij LG.

Maar waarom ga je niet naar de buitenlandse verkoper terug?
Zij leveren je vast wel nieuwe onderdelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

HoppyF schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:36:
[...]

De Nederlandse distributeur is jou niets verplicht.
Je hebt immers elders gekocht.
Als Daikin Nederland je wil helpen is dat uit coulance, niet uit plicht.
Zo werkt dat ook bij TV’s bijvoorbeeld zoals bij LG.
Daar ben ik het niet mee eens. Als ik een auto uit Duitsland importeer kan ik hem ook gewoon naar de merkdealer brengen voor onderhoud en de dealer verdient daar prima aan. De installatiebranche is geconfronteerd met EU regels (vrij verkeer van goederen) en een mondiger en beter geïnformeerde consument en wat is de reactie? De poorten sluiten en protectionistisch handelen. Ze zouden beter hun businessmodel kunnen aanpassen, want deze weg gaat ze op lange termijn niet helpen. De consument vindt zijn weg toch wel en komt gewoon niet meer terug. Dag business.
Maar waarom ga je niet naar de buitenlandse verkoper terug?
Zij leveren je vast wel nieuwe onderdelen.
Waarom zou ik? Ik heb gewoon een installateur die zich niets van de distributeur aantrekt en de boel repareert. Kost mij niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
Ik begrijp niet dat er niemand in slaagt de NL airco markt open te breken. Het is duidelijk dat het een enorme groeimarkt is en er veel te veel marge zit. Wie springt in het gat?

• HoppyF
Edmin schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:46:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Als ik een auto uit Duitsland importeer kan ik hem ook gewoon naar de merkdealer brengen voor onderhoud en de dealer verdient daar prima aan. De installatiebranche is geconfronteerd met EU regels (vrij verkeer van goederen) en een mondiger en beter geïnformeerde consument en wat is de reactie? De poorten sluiten en protectionistisch handelen. Ze zouden beter hun businessmodel kunnen aanpassen, want deze weg gaat ze op lange termijn niet helpen. De consument vindt zijn weg toch wel en komt gewoon niet meer terug. Dag business.

[...]

Waarom zou ik? Ik heb gewoon een installateur die zich niets van de distributeur aantrekt en de boel repareert. Kost mij niets.
Als jij je weg al gevonden hebt moet je ook niet klagen.
De importeur is jou niets verplicht, je kunt dat vervelend vinden maar zo is het.
Bij auto’s ligt dit anders, je kunt je auto in Italië kopen en hier naar de dealer brengen voor onderhoud.
Daar verdient de dealer inderdaad aan.
Bij auto’s is het helemaal slecht geregeld in de EU want van vrij handelsverkeer is totaal geen sprake.
Probeer maar eens een auto te importeren daar komen flinke kosten bij.

Wat voor business model moet er aangepast worden?
Gelijke prijzen voor iedereen soms? Lijkt mij een goed plan.
Overtuig de overheid dan ook want daar liggen ook nog wat puntjes van aandacht. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

HoppyF schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:51:
[...]

Als jij je weg al gevonden hebt moet je ook niet klagen.
Wat ik wel en niet moet maak ik zelf wel uit. En ik klaag hier niet, ik rapporteer mijn bevindingen.
De importeur is jou niets verplicht, je kunt dat vervelend vinden maar zo is het.
Vreemde blik op de wereld heb jij. Een importeur die niet vertrouwd dat zijn eigen gecertificeerde dealer in staat is om in te schatten of hij een reparatie uit kan voeren... en dat zonder ook maar enige garantievraag. Voel je je als ondernemende professional toch aardig in de kou gezet.
Bij auto’s ligt dit anders, je kunt je auto in Italië kopen en hier naar de dealer brengen voor onderhoud.
Daar verdient de dealer inderdaad aan.
En daar zou de installateur ook prima aan kunnen verdienen.
Bij auto’s is het helemaal slecht geregeld in de EU want van vrij handelsverkeer is totaal geen sprake.
Probeer maar eens een auto te importeren daar komen flinke kosten bij.
En toch gebeurt dat duizenden keren per jaar. Gek zeg...
Wat voor business model moet er aangepast worden?
Gelijke prijzen voor iedereen soms? Lijkt mij een goed plan.
Overtuig de overheid dan ook want daar liggen ook nog wat puntjes van aandacht. :'(
Die gelijke prijzen liggen niet aan de overheid. De BTW in Portugal is 23%. Toch zijn de units, uit exact dezelfde fabriek daar een klap goedkoper dan hier. Dat ligt toch echt aan het dealernetwerk zelf. En als je zo een kunstamatig verschil in stand wil houden, gaat de consument op zoek.

• HoppyF
Edmin schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:56:
[...]

Wat ik wel en niet moet maak ik zelf wel uit. En ik klaag hier niet, ik rapporteer mijn bevindingen.

[...]

Vreemde blik op de wereld heb jij. Een importeur die niet vertrouwd dat zijn eigen gecertificeerde dealer in staat is om in te schatten of hij een reparatie uit kan voeren... en dat zonder ook maar enige garantievraag. Voel je je als ondernemende professional toch aardig in de kou gezet.

[...]

En daar zou de installateur ook prima aan kunnen verdienen.

[...]

En toch gebeurt dat duizenden keren per jaar. Gek zeg...

[...]

Die gelijke prijzen liggen niet aan de overheid. De BTW in Portugal is 23%. Toch zijn de units, uit exact dezelfde fabriek daar een klap goedkoper dan hier. Dat ligt toch echt aan het dealernetwerk zelf. En als je zo een kunstamatig verschil in stand wil houden, gaat de consument op zoek.
Wat dacht je van de omzet?
De markt voor airco’s in landen als Spanje, Portugal en Italië is veel groter dan hier in Nederland.
Er worden de laatste jaren weliswaar ook hier steeds meer airco’s geïnstalleerd maar de aantallen zijn relatief klein.
(Ik heb sinds een aantal weken twee airco’s laten installeren, gewoon door een gecertificeerde installateur die deze units bij een Nederlandse groothandel heeft ingekocht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:05

Perkouw

Moderator General Chat
En terug ontopic. Airco bestellen in het buitenland. Het dreigt nu te verzanden in een algemene discussie over de prijs verschillen NL <> Buitenland, daar mag prima een ander topic voor worden geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Johan Bogle schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:13:
Ik begrijp niet dat er niemand in slaagt de NL airco markt open te breken. Het is duidelijk dat het een enorme groeimarkt is en er veel te veel marge zit. Wie springt in het gat?
Ik ken wel iemand in die handel en die heeft het heel goed.

Alleen moet die al heel vroeg aircos bestellen omdat ze in het hoogseizoen natuurlijk niet meer voorradig zijn.
En de shippingcost zijn van ik dacht 3000 dollar naar 15000 dollar gegaan voor een zeecontainer.

• Mvdleeairco
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-10-2021
In ned zijn er ook airco monteurs die graag de airco in bedrijf willen komen stellen
En de grote bedrijven vragen idd teveel voor het plaatsen van een airco
Maar de kleinere of de eenmanszaak heb je prima prijs kwaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De afgelopen jaren hadden de installateurs het retedruk. Vergeet niet dat we drie uitzonderlijk hete zomers hebben gehad en dat heeft de vraag naar airco's in het particuliere segment behoorlijk doen stijgen. Plak daar nog eens 18 maanden thuiswerken bij aan en je begrijpt dat installateurs de klussen voor het kiezen hadden. Dan ga je dus eerder voor de klus waar je ook nog eens marge op verkoop bij kunt pakken ipv alleen arbeid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Johan Bogle schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:13:
Om het topic maar even een schopje te geven: ik zie inmiddels ook Nederlandse webshops die behoorlijk met de prijzen stunten. De Nederlandse Daikin dealers vragen bijvoorbeeld voor een 2MXM40N EUR 2092 ex. BTW (en die prijs staat inderdaad in de Daikin gids).
Op Keroclioma in Portugal kost die unit EUR 920: https://www.keroclima.pt/...ducts&SearchString=2mxm40

Op webshops met een Nederlandse registratie zie ik nu o.a. EUR1265: https://www.airco-webwink...aikin-buitenunit-2mxm40n/

Nog steeds 300 Euro verschil, maar daarmee wordt het buitenland wel minder aantrekkelijk. Overigens heb ik geen idee of deze webshops units bestemd voor de Nederlandse markt verkopen of dat het import is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Edmin schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:56:
[...]

De importeur heeft niks geimporteerd, jij hebt dat gedaan ;) Er zijn ook kleine verschilletjes in modellen die ze leveren per land en dezelfde modellen kunnen ook nog verschillen door lokale wetgeving (en natuurlijk kunnen ze hier meer vragen voor hetzelfde model ;) )

Je kan over een Amerikaanse Ford ook niet bij de Europese importeur van Ford gaan klagen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Marzman schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:51:
[...]

De importeur heeft niks geimporteerd, jij hebt dat gedaan ;) Er zijn ook kleine verschilletjes in modellen die ze leveren per land en dezelfde modellen kunnen ook nog verschillen door lokale wetgeving (en natuurlijk kunnen ze hier meer vragen voor hetzelfde model ;) )

Je kan over een Amerikaanse Ford ook niet bij de Europese importeur van Ford gaan klagen.
Je maakt dezelfde denkfout: ik klaag niet over het apparaat. Ik vraag niet om garantie. Ik wil geen ondersteuning. Ik wil gewoon een onderdeel laten vervangen. Door een monteur die daar verstand van heeft en het ook wil uitvoeren. Maar de importeur vindt dat niet leuk.
Als lokale regels en modelverschillen het probleem waren, hadden ze me naar de Portugese importeur kunnen verwijzen. No problem. Maar nee, er wordt niet geschermd met verschillen per regio, er wordt gewoon gezegd dat ze het apparaat niet vertrouwen en mogelijk nep is. Pure bs en protectionisme. En mogelijk in strijd met Europese regelgeving. Echt, ik begrijp niet dat mensen zich zo makkelijk in de luren laten leggen door bedrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:06
Met de zoekfunctie heb ik het niet kunnen vinden, en misschien hoort dit hier ook helemaal niet thuis, maar hebben jullie ook ervaringen met een (mono-block) Lucht/Water warmtepomp in het buitenland bestellen? Als ik bijvoorbeeld naar Duitsland kijk zie ik dat de prijzen daar nogal lager liggen. Ik weet niet of dit bijvoorbeeld ook vanuit Spanje of Italie kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:05

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Perseus schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:00:
Met de zoekfunctie heb ik het niet kunnen vinden, en misschien hoort dit hier ook helemaal niet thuis, maar hebben jullie ook ervaringen met een (mono-block) Lucht/Water warmtepomp in het buitenland bestellen? Als ik bijvoorbeeld naar Duitsland kijk zie ik dat de prijzen daar nogal lager liggen. Ik weet niet of dit bijvoorbeeld ook vanuit Spanje of Italie kan.
Ik ken iemand die zo'n unit uit Finland heeft gehaald. Scheen nogal wat te schelen.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
BadpunK schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:52:
[...]

Ik ken iemand die zo'n unit uit Finland heeft gehaald. Scheen nogal wat te schelen.
Tuurlijk, in Nederland zetten ze zeker 50% van je subsidie op de prijzen.
Laat de subsidie vallen cq verdwijnen en je krijgt een echte marktwerking tov van de buitenlandse prijzen.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 17:14
Gaan er nog mensen toeslaan aankomende Black Friday?

Ik heb vorig jaar net een huis gekocht en wist nog niet waar ik aan toe was. Maar zal dat hopelijk aankomende Black Friday doen. Ik herinnerde mij dat www.Climamarket.eu uit Spanje een favoriet was in dit topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Kaizah op 19-11-2021 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Kaizah schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:51:
Gaan er nog mensen toeslaan aankomende Black Friday?

Ik heb vorig jaar net een huis gekocht en wist nog niet waar ik aan toe was. Maar zal dat hopelijk aankomende Black Friday doen. Ik herinnerde mij dat www.Climamarket.eu uit Spanje een favoriet was in dit topic.
Zelf vorig jaar toegeslagen, 950 euro incl. verzenden voor 2 LG's (2,5 + 3,5) _/-\o_ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
Martinusz schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:57:
[...]

Zelf vorig jaar toegeslagen, 950 euro incl. verzenden voor 2 LG's (2,5 + 3,5) _/-\o_ *O*
Mag ik vragen hoe het vervolg proces i.v.m. installatie ging? Nog tips?

Ik las elders uit 2020 dat een installateur 600 voor materiaal en arbeid vroeg per airco buitenunit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:29
Als je in NL een airco besteld zonder montage dan moet je volgens mij de gegevens van je installateur doorgeven, omdat ze niet mogen leveren aan mensen zonder F-gassen certificering. Is dat in het buitenland niet zo dan?

In het buitenland bestellen is zeker interessant qua prijs, maar volgens mij is het erg lastig om hier een monteur te vinden die hem voor je in bedrijf kan wil stellen :S

Prijzen van ClimaMarket zijn nu (iig. voor de MHI waar ik naar kijk) niet heel scherp. SRK35ZSX-W + SRC35ZSX-W voor €1529 (shipping van €147 zit hier al bij in). Voor die prijs zie ik ze ook in NL wel. Kan mij herinneren dat ClimaMarket eerder een stuk voordeliger was, zouden ze de prijzen kunstmatig hebben verhoogd voor BlackFriday :P ?

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 20-11-2021 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kaizah schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:59:
[...]

Mag ik vragen hoe het vervolg proces i.v.m. installatie ging? Nog tips?

Ik las elders uit 2020 dat een installateur 600 voor materiaal en arbeid vroeg per airco buitenunit.
Materialen zelf los besteld in NL (https://www.nlx-international.com/) en ook zelf geinstalleerd (niet in bedrijf stellen) en via een bekende een monteur geregeld. In totaal voor nog geen 2000,- 2 airco's kunnen hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
ThinkPadd schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:04:
Als je in NL een airco besteld zonder montage dan moet je volgens mij de gegevens van je installateur doorgeven, omdat ze niet mogen leveren aan mensen zonder F-gassen certificering. Is dat in het buitenland niet zo dan?

In het buitenland bestellen is zeker interessant qua prijs, maar volgens mij is het erg lastig om hier een monteur te vinden die hem voor je in bedrijf kan wil stellen :S

Prijzen van ClimaMarket zijn nu (iig. voor de MHI waar ik naar kijk) niet heel scherp. RK35ZSX-W + SRC35ZSX-W voor €1529 (shipping van €147 zit hier al bij in). Voor die prijs zie ik ze ook in NL wel. Kan mij herinneren dat ClimaMarket eerder een stuk voordeliger was, zouden ze de prijzen kunstmatig hebben verhoogd voor BlackFriday :P ?
Mag ik vragen waarom je specifiek voor dit model kijkt? Ik kijk bijvoorbeeld naar de LG, maar dat is meer omdat ik een LG OLED heb met smart thinq platform. Ben echter niet merk gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
@Kaizah Degelijke hardware met een erg goede COP (wil er ook mee gaan verwarmen). Is een populair model hier op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
Prijs verschil is wel significant. Is hij ook 2-3x beter dan de LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:14

Carboy54

Duurzaamheid coach

i7x schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:25:
Goeie morgen iedereen, zojuist de knoop dorgehakt en deze units besteld:
https://www.caldaiemurali...52rcj-7-9-12-a-a-new.html

Tri split Samsung Windfree, 1x 12000 voor de woonkamer, 2x 7000 voor de zolder en middenverdieping, met een AJ052RCJ.

Gekozen vanwege:
- Wi-fi (met SmartThings, wil het ook zelf zo gaan knutselen dat het werkt met HomeKit, Google Home)
- Stil (46dB buitenunit, wil de buren te vriend houden, ook binnen een extra stille modus)
- "Wind free" stand ziet er wel handig uit voor op de slaapkamer voornamelijk
- Relatief goede prijs
- Design is ook wel een meevaller

Moest wel eerst een account aanmaken, waarna ik pas de bestelling kon afronden (account aanmaken aanvinken tijdens het bestellen lukte niet goed), maar allemaal geod gekomen uiteindelijk met een beetje Google Translate. Was voor net geen 2000 euro klaar inclusief verzenden, een houder voor de buitenunit, en zelfs nog een coupon kunnen gebruiken voor 15 euro korting (ESTATE15) :P Heb betaald via PayPal>Amex voor de zekerheid.

Bedankt allemaal voor het advies, ervaringen hier.

Mocht iemand nog een tip hebben voor een installateur regio Hoofddorp, ik hoor het graag! Mijn vrouw is zwanger zijn we recentelijk achtergekomen, en ik heb dat ding graag geinstallerd voor het straks weer bloedheet is voor haar. 😅
Vraagje over de windfree bevalt deze unit en werkt windfree ook bij verwarmen? Is de ventilator van de binnenunit traploos of in 4 of 5 snelheden?

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:31
Edmin schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:02:
[...]

Je maakt dezelfde denkfout: ik klaag niet over het apparaat. Ik vraag niet om garantie. Ik wil geen ondersteuning. Ik wil gewoon een onderdeel laten vervangen. Door een monteur die daar verstand van heeft en het ook wil uitvoeren. Maar de importeur vindt dat niet leuk.
Als lokale regels en modelverschillen het probleem waren, hadden ze me naar de Portugese importeur kunnen verwijzen. No problem. Maar nee, er wordt niet geschermd met verschillen per regio, er wordt gewoon gezegd dat ze het apparaat niet vertrouwen en mogelijk nep is. Pure bs en protectionisme. En mogelijk in strijd met Europese regelgeving. Echt, ik begrijp niet dat mensen zich zo makkelijk in de luren laten leggen door bedrijven...
Ik kan hier wel wat zinnigs over zeggen, tijdens mijn studie heb ik veel recht gehad en ik ben ook uit persoonlijke interesse een echte recht-nerd.

Europa heeft hier hele duidelijke richtlijnen over gemaakt. Als jij iets koopt bij een winkel in de EU interne markt, dan zal de fabrikant hier ook gewoon medewerking aan moeten verlenen voor een eventueel probleem met ondersteuning. Omdat Daikin gewoon in Europa staat ingeschreven kan jij naar Daikin IT of naar Daikin NL. Dit maakt niks uit, uiteindelijk is het dezelfde juridische entiteit (het moeder-bedrijf Daikin).

Als ik een Ford koop in Amerika en importeer, dan is dat een ander verhaal, we hebben geen interne markt met EU en USA. Het uitgangspunt van Europa is altijd geweest dat jij in het buitenland iets kon kopen en daar gewoon ondersteuning op kan krijgen van de fabrikant. Net zoals ik in Italie een Ferrari kan kopen en dan bij de Ferrari monteur in NL kan laten repareren. Nu is de Ferrari een beetje boven mijn budget en ben ik daar sowieos geen fan van, maar je snapt me punt.

Dus inderdaad, Ed heeft hier een punt, Daikin NL wordt door de richtlijnen van Europa gedwongen hier aan mee te werken.

OT: net ook een quote gehad van een installateur... 2100 euro voor een Mitsubitshi SRC 20ZS-W + SRK 20ZS-W inclusief installatie. Jammer dat hij het niet gespecificieerd wat alles precies zou kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door Ecological op 25-01-2022 15:46 ]

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:53
Ik ben opzoek naar de MHI SRK50ZSX-WB binnendeel icm de SRK50ZSX-S buitendeel, is er een overzicht van betrouwbare buitenlandse airco shop die deze leveren en versturen naar Nederland?
Of maken jullie gebruik van Google?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Chimsie78 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:57:
Ik ben opzoek naar de MHI SRK50ZSX-WB binnendeel icm de SRK50ZSX-S buitendeel, is er een overzicht van betrouwbare buitenlandse airco shop die deze leveren en versturen naar Nederland?
Of maken jullie gebruik van Google?
In dit topic zit ergens een lijstje met shops :P

deze dus:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59337030

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 28-01-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qpman
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-07 20:48
Nog steeds een Nederlands forum

[ Voor 94% gewijzigd door Perkouw op 28-05-2022 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:42
ThinkPad schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:04:

Prijzen van ClimaMarket zijn nu (iig. voor de MHI waar ik naar kijk) niet heel scherp. SRK35ZSX-W + SRC35ZSX-W voor €1529 (shipping van €147 zit hier al bij in). Voor die prijs zie ik ze ook in NL wel. Kan mij herinneren dat ClimaMarket eerder een stuk voordeliger was, zouden ze de prijzen kunstmatig hebben verhoogd voor BlackFriday :P ?
Is in het buitenland ook zo maar niet bij export naar Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 19:24
hoe zit het met bestellen in belgie? qua garantie e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyrie
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-06-2022
Goedemiddag allemaal,

Met veel belangstelling heb ik het forum doorgelezen. Ook ik wil een airco bestellen in het buitenland in dit geval spanje.
Aangezien ik ook over een aantal weken naar Spanje toe ga ben ik voornemens om een airco vanuit daar mee terug te nemen naar Nederland.
Scheelt in ieder geval de verzendkosten.
Weet iemand gewoon een fysieke winkel waar ok naar toe kan in de omgeving l'estartit met zo een straal van max 50 kilometer? Ben op zoek naar een multsplit systeem met binnenunits van 2.5 en 3.5.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• panmanhenk1234
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 19:55
Ideaal sub-forum en obv jullie ervaringen / info sinds gisteren de Itliaanse airco bij mij thuis draaien.
Hierbij even mijn ervaring - ik heb twee weken geleden onderstaande besteld bij Clima-Inverter S.A.S.:

- Daikin Dualsplit 2MXM50A + FTXM25R + FTXM25R
- Daikin Monosplit - RXM25R + FTXM25R

Eur2.803 inclusief verzendkosten (EUR150). Omdat ik had gekozen voor Credit Card en PayPal verzekering kwam er nog een extra EUR100 overheen (dus Eur2.900 waren totale kosten units). Verzending was gedaan na een dag en Van Duuren transport had het pakket in een week bij mij thuis. Via via iemand gevonden die gisteren (op zondag...) de volledige installatie heeft gedaan (c.12u werk). Arbeid hiervoor was EUR1000 en nog c. EUR600 aan materiaal (big foots, koppelingen, goten en leidingen etc.).

Zeer tevreden met het resultaat en hierdoor binnen 2 weken na order alles klaar :-)
Ready for summer!

Ps. ter vergelijking - Volledige installatie bij NL leverancier voor deze Daikin apparatuur was c. EUR7.000

[ Voor 5% gewijzigd door panmanhenk1234 op 20-06-2022 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Laatst online: 15-06 16:57
Net een gokje genomen en een monosplit systeem besteld op elettronew.com (Italie)

570 euro voor een 3.3kW Toshiba Seiya. Kon hem hier niet onder de 1000 euro vinden, Toshiba is hier sowieso niet populair valt me op, geen idee waarom want ze zijn echt fluisterstil. (Heb er al 1 op de slaapkamer)

Bezorgkosten (DHL) valt ook mee, 57 euro. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Zyrie schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:54:
Goedemiddag allemaal,

Weet iemand gewoon een fysieke winkel waar ok naar toe kan in de omgeving l'estartit met zo een straal van max 50 kilometer?
Elke bouwmarkt hier heeft die dingen liggen, daar kun je het makkelijkst terecht denk ik. Bijvoorbeeld Leroy merlin, Bauhaus etc

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ssselayer
  • Laatst online: 29-06 23:26
Hierbij mijn ervaring met Keroclima.pt

7-3-2022 Email gestuurd naar Keroclima aanvraag offerte

8-3-2022 Antwoord van Keroclima

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7S4hLiUK-D0DBNRjmHPFPlwikos=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j5QWgmv6P0Pnv0nQLmY9pO0L.png?f=fotoalbum_large

14-3-2022 Betaling overgemaakt

15-3-2022 Bevestiging ontvangst betaling

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arBj4SKtiaDUP3_UZDnMIqZgHv8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Sgd1mtUatg4HT0lMtUlhQByz.png?f=user_large

21-3-2022 Tussentijdse terugkoppeling van Keroclima
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJ5q6LhoPrRYaXgTyBDRxyM2DaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3O5TZbiSI3KWqZrrFwEhw9au.png?f=fotoalbum_large

21-3-2022 Later op de dag email van Dachser
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tm_Kcsobb5n6cU1dkwM5rAVHwc8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z71FG227LsIvsCnG97mYvXFP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7FpNUTWcuJMAYtjentKzXoO2LSM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AMqODzFrAIpv8F0DLIvetJCt.png?f=fotoalbum_large

31-3-2022Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rr_S1tLQKmfYUA7GWQfHQW_JHfk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2nLg0wEBuUopXk0hXOTcv5i6.png?f=fotoalbum_large

1-4-2022 Bezorging Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34B4P1o8Z-mdeAp-KZq_QNkP0Kc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VyJLIG5JqWQjeLjqkEhhTeTS.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpDjVV0z9P1Er544aRB8uIDlZLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDkh8skXPGJLOxB3cXYjP7v7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDGcz42zoocl9yUY69AO4LRPSj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWw1tnz0PulbKvd6qot8i15J.jpg?f=fotoalbum_large

12 en 13 mei installatie :) :) :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5G5wZ3BKyo4iJntjXrADd7TVTPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dNShaMM0fEKLB9eMVe5Limrd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
@Ssselayer Hoe heb je iemand gevonden die de boel voor je in bedrijf stelt? Dat is volgens mij nog wel de moeilijkste drempel bij een airco uit het buitenland. En wat ben je daar voor kwijt?

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 22-06-2022 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panmanhenk1234
  • Laatst online: 15-06 19:55
ThinkPad schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:19:
@Ssselayer Hoe heb je iemand gevonden die de boel voor je in bedrijf stelt? Dat is volgens mij nog wel de moeilijkste drempel bij een airco uit het buitenland. En wat ben je daar voor kwijt?
Ik heb via werkspot iemand gevonden - binnen dag reactie en obv goede gesprek en meeting (situatie bekeken) - deze instalateur gekozen. Prijs voor volledige installatie was EUR350 per unit. Daarnaast nog standaard kosten voor materiaal (leidingen / bigfoot etc.).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ssselayer
Via werkspot had ik 5 reacties in totaal waarvan 3 konden mij een stek cert laten zien. Prijzen van 1000 to 2000 aan arbeidskosten. Ik heb er 1200 euro betaald ex materiaal. Zie ook onderstaande totale kostenplaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HbbVn2Y8WktR-SQFW1XWXOfANU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHiW6XZWjiMRiT7erQOLv414.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Haha keurig uitgewerkt _O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gisteren 4 binnenunits/ 2 buitenunits in bedrijf laten stellen voor nog geen 300Euro totaal, inclusief certificaat. Gewoon zwart bij een echt bedrijf ;)

Kwestie van Marktplaats openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:13
Recklezz schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:11:
Net een gokje genomen en een monosplit systeem besteld op elettronew.com (Italie)

570 euro voor een 3.3kW Toshiba Seiya. Kon hem hier niet onder de 1000 euro vinden, Toshiba is hier sowieso niet populair valt me op, geen idee waarom want ze zijn echt fluisterstil. (Heb er al 1 op de slaapkamer)

Bezorgkosten (DHL) valt ook mee, 57 euro. Ben benieuwd!
Hoe is het bevallen, ben daar nu ook aan het kijken en zijn echt goede prijzen daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Laatst online: 15-06 16:57
Terran schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:27:
[...]

Hoe is het bevallen, ben daar nu ook aan het kijken en zijn echt goede prijzen daar!
Hij is net afgeleverd door DHL. 4 dagen vanuit Italie, niet slecht. Zit gewoon in de standaard verpakking, kan er niks bijzonders aan zien, gewoon goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shaq_
  • Laatst online: 03-07 08:25
Hier op basis van deze inspirerende thread ook sprong in diepe gewaagd - en besteld bij climaled in Frankrijk. Volgens mij prima prijzen voor een Daikin multisplit (4x) - in eerste instantie drie perfera's erbij, maar de 4e (een stylish voor in de badkamer) is ook onderweg.

Op basis van een filmpje op youtube (zoek op "Full Installation of Mini Split Ductless Unit, Step by Step!") kan ik toch zeggen dat het met twee rechterhanden goed zelf te doen zou zijn - ook als je alle gereedschap e.d. nog moet aanschaffen ben je aanzienlijk goedkoper uit. Mja, het mag niet hé ivm de F-gassen regeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNeO5frpQzocvkN_iuinPensGz4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TpXjzyvCedDszYKNdk4ZRfz4.png?f=fotoalbum_large

Mocht iemand in de buurt van Helden/Panningen nog een likje Nylog nodig hebben laat maar weten!
Het is hier in elk geval heerlijk koel ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door Shaq_ op 28-06-2022 01:02 . Reden: Nog berichtje over Nylog geplaatst + een verwarrende zin over wel/niet vacumeren verwijderd. vacumeren moet uiteraard bij eerste vulling! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:41
Ssselayer schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:14:
Hierbij mijn ervaring met Keroclima.pt

7-3-2022 Email gestuurd naar Keroclima aanvraag offerte

8-3-2022 Antwoord van Keroclima

[Afbeelding]

14-3-2022 Betaling overgemaakt

15-3-2022 Bevestiging ontvangst betaling

[Afbeelding]

21-3-2022 Tussentijdse terugkoppeling van Keroclima
[Afbeelding]

21-3-2022 Later op de dag email van Dachser
[Afbeelding]

[Afbeelding]

31-3-2022[Afbeelding]

1-4-2022 Bezorging [Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

12 en 13 mei installatie :) :) :)
[Afbeelding]
Heb je een eigen zaak en daar het btw nummer van opgegeven? Of heb je deze niet meer ingewilligd?
Die split buitenunits zijn dure jongens.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 20:13
Shaq_ schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:24:
In any case - ik zou op minstens 15 bar afpersen en zien hoe het houdt voor een half uurtje, dan zal het toch goed moeten gaan?.
Zo werkt dat niet. Je moet afpersen om te kijken of de leidingen het houden. En dat doe je niet op 15 bar, maar volgens mij op 40 bar.
En je vergeet het vacuümmeren.
Beter een expert inschakelen dus.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ssselayer
alaintje schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:20:
[...]

Heb je een eigen zaak en daar het btw nummer van opgegeven? Of heb je deze niet meer ingewilligd?
Die split buitenunits zijn dure jongens.
Nee gewoon particulier besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaq_
  • Laatst online: 03-07 08:25
Andrehj schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:09:
[...]

Zo werkt dat niet. Je moet afpersen om te kijken of de leidingen het houden. En dat doe je niet op 15 bar, maar volgens mij op 40 bar.
En je vergeet het vacuümmeren.
Beter een expert inschakelen dus.
Zo werkt wat niet?

Uiteraard is er gevacumeerd. En met een valve core tool gewerkt. Maar wilde niet alles verklappen - zie de video op youtube waarnaar ik verwees, zo heb ik het precies gedaan.

idd. daikin beveelt aan 30 bar - de warenwet 1.1×de maximale werkdruk (6.5 in dit geval). 14 bar leek me prima voor een "amateur". Uiteraard mbv bubbletest/lekzoeker.

Daarna dus gevacumeerd.

Laatst heeft bij mijn ouders een erkend stek bedrijf airco geinstalleerd. ze hebben geen stikstoffles noch vacuumpomp gezien. so far voor de gemiddelde expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
en weer terug ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Voor de mensen die iemand zoeken voor inbedrijfstelling en binnen straal van 50km van Lemmer (Friesland) wonen is 'Airco Lemmer' wellicht nog interessant. Kwam ze toevallig tegen toen ik wat las over een Midea airco met R290 koelmiddel. Ik zag toen dat ze voor €249 inbedrijfstelling van zelfgeplaatste airco's doen.

https://aircolemmer.nl/pr...jfstelling-airco-systeem/

Zelf geen ervaring of relatie mee overigens.

[ Voor 79% gewijzigd door ThinkPad op 11-07-2022 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
ThinkPad schreef op maandag 11 juli 2022 @ 07:35:
Voor de mensen die iemand zoeken voor inbedrijfstelling en binnen straal van 50km van Lemmer (Friesland) wonen is 'Airco Lemmer' wellicht nog interessant. Kwam ze toevallig tegen toen ik wat las over een Midea airco met R290 koelmiddel. Ik zag toen dat ze voor €249 inbedrijfstelling van zelfgeplaatste airco's doen.

https://aircolemmer.nl/pr...jfstelling-airco-systeem/

Zelf geen ervaring of relatie mee overigens.
De vraag is of ze dat alleen doen bij de bij hun aangeschafte systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• socrates013
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-06 00:08
reactie verplaats naar andere topic

[ Voor 95% gewijzigd door socrates013 op 18-07-2022 13:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 20:13
socrates013 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:27:
Is het verstandig om 3 binnenunits aan te sluiten aan 1 buitenunit?
Verkeerde topic. Hint:
Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen

[ Voor 35% gewijzigd door Andrehj op 18-07-2022 12:31 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Super happy met 2x LG S12ET die vrolijk staan te knorren op het dak.

Tijd geleden besteld naar aanleiding van dit topic in Spanje bij bekende webshop.

Eigenlijk bedoeld om van het najaar PV stroom (1500kwh over productie) af te fakkelen IPV duur gas maar met dagen als vandaag en morgen is het toch ook heel lekker om een koel huis te hebben

Dus thanks voor alle info die ik hier heb kunnen vergaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• socrates013
Hoi ik sta op het punt om bij keraclima te bestellen en als ik mijn eigen bedrijf en btw-nummer invoer dan gaat de btw eraf.

Moet ik dit dan achteraf nog in Nederland betalen of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:06
socrates013 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:41:
Hoi ik sta op het punt om bij keraclima te bestellen en als ik mijn eigen bedrijf en btw-nummer invoer dan gaat de btw eraf.

Moet ik dit dan achteraf nog in Nederland betalen of?
Als je geen belastingfraude wil plegen met je bedrijf wel ja. :+

Zakijk BTW verlegd, particulier zou je een factuur met 21% BTW horen te krijgen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 14:52
bgrr schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:08:
Super happy met 2x LG S12ET die vrolijk staan te knorren op het dak.

Tijd geleden besteld naar aanleiding van dit topic in Spanje bij bekende webshop.

Eigenlijk bedoeld om van het najaar PV stroom (1500kwh over productie) af te fakkelen IPV duur gas maar met dagen als vandaag en morgen is het toch ook heel lekker om een koel huis te hebben

Dus thanks voor alle info die ik hier heb kunnen vergaren
Hier idem, op zolder en overloop 1e verdieping hangen ze. Overal in huis is het erg aangenaam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
jobr schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:18:
[...]

De vraag is of ze dat alleen doen bij de bij hun aangeschafte systemen.
Goed punt, dat is inderdaad niet goed op te maken op de website.

Ik vond deze ook nog: https://www.snelaircos.nl/prijslijst
Heeft ook goede recensies op Werkspot. Zijn website ziet er ook goed en duidelijk uit.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 21-07-2022 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:56
Shaq_ schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:24:
Hier op basis van deze inspirerende thread ook sprong in diepe gewaagd - en besteld bij climaled in Frankrijk. Volgens mij prima prijzen voor een Daikin multisplit (4x) - in eerste instantie drie perfera's erbij, maar de 4e (een stylish voor in de badkamer) is ook onderweg.
Ik sta op het punt zelf te bestellen daar. Hoe is het bij jou afgelopen met leveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:42
ThinkPad schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:25:
[...]

Goed punt, dat is inderdaad niet goed op te maken op de website.

Ik vond deze ook nog: https://www.snelaircos.nl/prijslijst
Heeft ook goede recensies op Werkspot. Zijn website ziet er ook goed en duidelijk uit.
En @jobr wij hebben daar onze pelletkachel 3 jaar geleden destijds gekocht en had hem nog in de app staan. Gevraagd hoe het zat met airco’s maar ook airco’s die je zelf hebt gekocht kan hij in bedrijf stellen

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 14:52
Ik heb gemengde ervaringen met Snel Airco's.
Toen hij op locatie kwam en de steiger zag staan, vertelde hij ineens van z'n hoogtevrees.
Uiteindelijk heeft mijn schoonvader een koppeling moeten maken richting te nok van de woning omdat Rudy het te hoog vond en dat is natuurlijk wel een risico.
Uiteindelijk werkte alles naar behoren, tot ergens in de winter; 1 van de 2 units wilde niet meer verwarmen of koelen.
Hij hield z'n poot stijf dat dit geen garantie zou zijn, terwijl ik het niet voor niks door een STEK monteur heb laten doen, dan verwacht je dat het goed is en dat het langer dan een half jaartje blijft werken.
Ik heb dus een andere monteur moeten zoeken om het systeem te controleren, repareren en weer te vullen.
De koppeling bij de buiten unit zelf was compleet lek en dit is juist de koppeling die Rudy zelf had gedaan.

Ben dus niet zo positief over de dienstverlening van Rudy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 22:29
plofkip schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:27:
Ik heb gemengde ervaringen met Snel Airco's.
Toen hij op locatie kwam en de steiger zag staan, vertelde hij ineens van z'n hoogtevrees.
Uiteindelijk heeft mijn schoonvader een koppeling moeten maken richting te nok van de woning omdat Rudy het te hoog vond en dat is natuurlijk wel een risico.
Uiteindelijk werkte alles naar behoren, tot ergens in de winter; 1 van de 2 units wilde niet meer verwarmen of koelen.
Hij hield z'n poot stijf dat dit geen garantie zou zijn, terwijl ik het niet voor niks door een STEK monteur heb laten doen, dan verwacht je dat het goed is en dat het langer dan een half jaartje blijft werken.
Ik heb dus een andere monteur moeten zoeken om het systeem te controleren, repareren en weer te vullen.
De koppeling bij de buiten unit zelf was compleet lek en dit is juist de koppeling die Rudy zelf had gedaan.

Ben dus niet zo positief over de dienstverlening van Rudy.
Ik ga me er niet volledig over uitlaten maar ik heb een gelijkaardige ervaring.
Koppelingen laten aansluiten die meerdere keren lek zijn geraakt. Daardoor extra kosten voor opnieuw langskomen, repareren en het vullen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Laten we nu weer terug ontopic gaan heren.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 25-07-2022 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 08:53
Ik heb ondertussen ook via Keroclima een multisplit setje besteld die momenteel via Dachser onderweg is.

1x 3MXM68
1x FTXM50R
2x FRXM20R

Rond de 3500 kwijt inclusief vervoer, leidingen en afvoeren.

Ben benieuwd. Grootste gedeelte van de installatie ga ik zelf doen. Afpersen en vacumeren doet een kennis met F-gassen.

Ik heb al 4 Daikin Airco's, maar vanwege veel thuiswerken nu ook onze kantoren ge-AC's en onze nieuwe tuinkamer. Hier verwarmen we ook mee in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
The Lord schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:17:
[...]
Als je geen belastingfraude wil plegen met je bedrijf wel ja. :+

Zakijk BTW verlegd, particulier zou je een factuur met 21% BTW horen te krijgen.
Het kan wel, echter moet je je afvragen (berekenen) of het interessant is. Je mag (moet zelfs) een factuur vanuit je bedrijf naar jezelf privé versturen, daar betaal je dan de NL 21% btw over. Doe je dit niet dan doe je dingen die wettelijk niet toegestaan zijn, je koopt zakelijk in, de apparatuur heb je dan ook "op de zaak" staan, terwijl je het privé gebruikt, hier hoor je gewoon belasting over te betalen.

Het heeft volgens mij alleen zin wanneer het BTW tarief in het betreffende land van inkoop hoger is dan het NL tarief van 21%.

Portugal / Polen 23%
Italië 22%
Als voorbeelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• socrates013
Appie Heijn schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:18:
[...]

Het kan wel, echter moet je je afvragen (berekenen) of het interessant is. Je mag (moet zelfs) een factuur vanuit je bedrijf naar jezelf privé versturen, daar betaal je dan de NL 21% btw over. Doe je dit niet dan doe je dingen die wettelijk niet toegestaan zijn, je koopt zakelijk in, de apparatuur heb je dan ook "op de zaak" staan, terwijl je het privé gebruikt, hier hoor je gewoon belasting over te betalen.

Het heeft volgens mij alleen zin wanneer het BTW tarief in het betreffende land van inkoop hoger is dan het NL tarief van 21%.

Portugal / Polen 23%
Italië 22%
Als voorbeelden
Dank je wel voor je uitleg, maar geldt dit ook als je onder de KOR-regeling valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:en dat mag in een apart topic. Nu weer ontopic verder mensen.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 25-07-2022 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
*knip* Zie eerdere modbreaks. Dit mag in een eigen topic.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 25-07-2022 19:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• scoobs
scoobs schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:38:
[...]

Ik sta op het punt zelf te bestellen daar. Hoe is het bij jou afgelopen met leveren?
Om even terug te komen op de bestelling bij climaled: Er werd goed meegedacht, maar helaas kon ik ze er niet van overtuigen om bij de 3mxm52A 2x FTXM50R en FTXM20R te doen. De max rating van Daikin was 1x50 en 2x20. Daarboven zou het geen probleem moeten zijn volgens Daikin, maar schriftelijke bevestiging kwam er niet helaas. Anders zou ik nog iets meer oversizen. Komt de efficientie alleen maar ten goede, mits je de buitenunit begrenst op 60% in de app. :+

Enfin. Ze konden een goede prijs bieden (13283) omdat er 5x3 multisplit setups besteld waren. Voor betaling via PayPal/AMEX zou er wel 2,5% bijkomen tov een andere creditcard, dus het loont zich om even snel een MC/VISA goldcard te regelen voor een jaar goede aankoopbescherming. Ik heb me na de betaling wel laten vertellen dat de prijzen vanuit Daikin met 5% omhoog gaan voor ze, dus ik verwacht dat de volgende persoon niet zo ruim uitkomt.

Ik houd julli nog op de hoogte van hoe shipping gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
  • Laatst online: 11:46
Hier ook afgelopen maandag bij eletronew in Italie 2 split units besteld, naar aanleiding van di topic.
1x Toshiba Seiya 2.5 KW
1x Toshiba Haori 3.5 KW

De Haori gekozen vanwege de looks. Hij komt namelijk nogal in het zicht te hangen.
Totaal net geen €1800,- kwijt inclusief verzenden. De boel is nu onderweg vanuit Italie, hopelijk maandag alles in huis. Iedereen bedankt voor de tips!

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 16:08
...helaas kon ik ze er niet van overtuigen om bij de 3mxm52A 2x FTXM50R en FTXM20R te doen. De max rating van Daikin was 1x50 en 2x20.
Ik ben benieuwd welke config je dan uiteindelijk hebt besteld. Begrijp ik goed dat je deze config dus in totaal 5 keer hebt besteld? Ben benieuwd naar de toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scoobs
oscar schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:56:
[...]

Ik ben benieuwd welke config je dan uiteindelijk hebt besteld. Begrijp ik goed dat je deze config dus in totaal 5 keer hebt besteld? Ben benieuwd naar de toepassing.
Iets minder dan 5x. Het is 5xFTXM50 en 9xFTXM20 geworden. Tussen de FTXM20, 25, 35 binnenunits zit eigenlijk geen verschil. Ik had graag 2x de 50 gehad omdat deze door zijn extra grootte een betere verhouding geluid/COP/vermogen had.

Toepassing: bulkinkoop voor mijzelf en nog een aantal mensen. Helaas beschik ik niet over een villa met 14 kamers. Hoewel je dan liever een VRF systeem met indirecte adiabatische koeling wilt hebben. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OverSoft
OverSoft schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:16:
Ik heb ondertussen ook via Keroclima een multisplit setje besteld die momenteel via Dachser onderweg is.

1x 3MXM68
1x FTXM50R
2x FRXM20R

Rond de 3500 kwijt inclusief vervoer, leidingen en afvoeren.

Ben benieuwd. Grootste gedeelte van de installatie ga ik zelf doen. Afpersen en vacumeren doet een kennis met F-gassen.

Ik heb al 4 Daikin Airco's, maar vanwege veel thuiswerken nu ook onze kantoren ge-AC's en onze nieuwe tuinkamer. Hier verwarmen we ook mee in de winter.
In navolging hierop:

14 juli besteld via de website bij Keroclima.
15 juli mailtje met de kosten van de verzending
16 juli betaald en bevestiging van betaling ontvangen
22 juli mailtje van Dachser dat de pallet ontvangen was
29 juli mailtje van Dachser waar ik kon aangeven wanneer het afgeleverd kon worden (gekozen voor 2 augustus)
1 augustus (?) vrachtwagen van Dachser in de straat die de order komt afleveren. (Heel toevallig was ik net even thuis)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvqZksWBHOnVITB3wmZG2UA46yI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3mCaC02b3Ba5VOUJgFVHqQ7p.jpg?f=fotoalbum_large
Overigens stond duidelijk op de bon "2 augustus afleveren", maar de chauffeur zei enkel "Ja, ik weet het ook niet, ik lever af wat er geladen wordt, ik kijk niet naar die bonnen". :/ :X

Het maakt uiteindelijk niet zo veel uit, ik was er toevallig, maar toch... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:26
OverSoft schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:31:
[...]

In navolging hierop:

29 juli mailtje van Dachser waar ik kon aangeven wanneer het afgeleverd kon worden (gekozen voor 2 augustus)
1 augustus (?) vrachtwagen van Dachser in de straat die de order komt afleveren. (Heel toevallig was ik net even thuis)

[Afbeelding]
Overigens stond duidelijk op de bon "2 augustus afleveren", maar de chauffeur zei enkel "Ja, ik weet het ook niet, ik lever af wat er geladen wordt, ik kijk niet naar die bonnen". :/ :X

Vooralsnog heb ik via Climaled (Frankrijk) via het contact formulier snel antwoord gehad.
Van Keroclima nog niets.

Wat waren de verzendkosten bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
elektriekert schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:41:
[...]

Vooralsnog heb ik via Climaled (Frankrijk) via het contact formulier snel antwoord gehad.
Van Keroclima nog niets.

Wat waren de verzendkosten bij jou?
EUR 305,98
(135 kilo, 1.44 kuub)

Ik had binnen een dag antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 21:07
Ik hoop voor je dat de buitenunit rechter is gebleven dan de doos die eromheen zit?

SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
Scooper schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:03:
[...]

Ik hoop voor je dat de buitenunit rechter is gebleven dan de doos die eromheen zit?
Die is nog helemaal heel.
Het piepschuim zit alleen onder en boven, vandaar dat de doos indeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjjsmeets
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-11-2022
OverSoft schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:31:
[...]

In navolging hierop:

[Afbeelding]

@OverSoft Ik heb zondag besteld, reactie gekregen dat een unit pas in oktober geleverd kon worden. Daarna nog vragen gesteld, maar nog geen antwoord. Ook nog geen indicatie van de verzendkosten gekregen. Wanneer heb je betaald voor de order, direct? Of pas na het ontvangen van de verzendkosten?
Vind die stilte maar raar, maar het is ook zomer(vakantie). Bij aantal merken gingen de prijzen afgelopen week opeens omhoog, dus was van plan eerst bij een spaanse concurrent te bestellen, maar keroclima was goedkoper na de prijs verhoging. Hoe zijn verder de ervaringen met keroclima?
Ik had bij climamarket nog gevraagd of ze iets konden doen aan de prijs, omdat tijdens het bestellen de prijs omhoog ging, 's morgens de order samengesteld en 's middags prijs opeens 200 euro duurder. Maar hebben niks gedaan aan de prijs. Toen verder gekeken.

[ Voor 7% gewijzigd door cjjsmeets op 03-08-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
cjjsmeets schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

@OverSoft Ik heb zondag besteld, reactie gekregen dat een unit pas in oktober geleverd kon worden. Daarna nog vragen gesteld, maar nog geen antwoord. Ook nog geen indicatie van de verzendkosten gekregen. Wanneer heb je betaald voor de order, direct? Of pas na het ontvangen van de verzendkosten?
Vind die stilte maar raar, maar het is ook zomer(vakantie). Bij aantal merken gingen de prijzen afgelopen week opeens omhoog, dus was van plan eerst bij een spaanse concurrent te bestellen, maar keroclima was goedkoper na de prijs verhoging. Hoe zijn verder de ervaringen met keroclima?
Ik had bij climamarket nog gevraagd of ze iets konden doen aan de prijs, omdat tijdens het bestellen de prijs omhoog ging, 's morgens de order samengesteld en 's middags prijs opeens 200 euro duurder. Maar hebben niks gedaan aan de prijs. Toen verder gekeken.
Toen ik de mail over de verzendkosten had ontvangen heb ik overgemaakt. (Gewoon de order + de verzendkosten bij elkaar opgeteld)
Ik heb maandag avond nog een mailtje van ze gehad met de factuur en garantie gegevens, nadat de pallet bij mij was afgeleverd, maar dat kan natuurlijk geautomatiseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cjjsmeets schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:46:
[...]
... Bij aantal merken gingen de prijzen afgelopen week opeens omhoog, dus was van plan eerst bij een spaanse concurrent te bestellen, maar keroclima was goedkoper na de prijs verhoging. Hoe zijn verder de ervaringen met keroclima?
ik heb het hier reeds eerder vermeld, maar hier in het zuiden hebben de klima boeren het superdruk. Om die ene order naar het buitenland van een artikel dat is uitverkocht gaan ze zich echt niet druk maken. Vergis je ook niet in de cultuur, emails worden bij lange na niet zo op gereageerd als in noord europa. Even bellen werkt veel beter,

Veel bedrijven in de installatie stoppen momenteel ook na 14h omdat het gewoon al te warm is.

Bestellen gaat gewoon het beste in een koudere periode, maar het is steeds hetzelfde, mensen zien het ineens heet worden en willen dan een airco :+ Veel buitenlanders hier met een tweede huis zijn elk jaar weer verbaasd dat het heet is, en willen dan ineens een zonnewering en extra airco's.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 03-08-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjjsmeets
Anoniem: 454358 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:02:
[...]

ik heb het hier reeds eerder vermeld, maar hier in het zuiden hebben de klima boeren het superdruk. Om die ene order naar het buitenland van een artikel dat is uitverkocht gaan ze zich echt niet druk maken. Vergis je ook niet in de cultuur, emails worden bij lange na niet zo op gereageerd als in noord europa. Even bellen werkt veel beter,

Veel bedrijven in de installatie stoppen momenteel ook na 14h omdat het gewoon al te warm is.

Bestellen gaat gewoon het beste in een koudere periode, maar het is steeds hetzelfde, mensen zien het ineens heet worden en willen dan een airco :+ Veel buitenlanders hier met een tweede huis zijn elk jaar weer verbaasd dat het heet is, en willen dan ineens een zonnewering en extra airco's.
Dat idee had ik al. Maar op zich bij beiden websites, waren ze best snel. Bij climamarket al snel via contact over de prijs. En bij keroclima nadat ik de order had geplaatst waren ze wel snel met te zeggen dat deze pas oktober weer binnenkomt. Dus dat ging wel vrij snel. Alleen het is niet duidelijk wat nu de procedure is, moet ik wachten tot ze zich weer melden ik oktober, of moet ik alvast betalen. Dat soort zaken dat blijft dan achterwege. Maar goed ik wacht wel af, dat is het probleem ook niet, ik hoef het helemaal niet morgen in huis te hebben. Oktober is prima. Maar ik weet momenteel niet of ik ooit nog iets van ze hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
Vorige week... Donderdag besteld, dinsdag kwam Dachser de order ophalen. Het is donderdag, en alsnog is er weinig nieuws helaas. Ik verwacht half/half dat er straks iets van 3 pallets voor de deur staan. Helaas wel pas voor volgend weekend.

Tevens iemand gevonden die voor €750 3 3-weg multisplits netjes afmonteert op een drietal locaties. (Vanaf flares maken tot certificeren is zijn stuk.) Kon wel pas 9 september. Locatie limburg

*knip*, laten we offtopic dan ook niet hier neerzetten. Plaatje ook even weg gehaald voegt a) niets toe en b) was nogal groot.

[ Voor 41% gewijzigd door Perkouw op 05-08-2022 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent_Bob
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23-06 17:20

Silent_Bob

What the f*ck is the Internet?

Door middel van dit topic had ik ook de stoute schoenen aangetrokken en besteld in het buitenland. :)
Wat een prijsverschillen zeg met Daikin in NL en buiten NL! Was overigens wel op tijd voordat de verhoging werd doorgevoerd. :-D
Halverwege juni twee single-splits besteld bij Alesio van clima-inverter.com en via PayPal betaald, heeft wel iets langer dan een maand geduurd voordat het binnen was ook doordat het besteld moest worden en het natuurlijk midden in de zomer was.
Ondanks de drukte reageerde Alesio vrij snel op mijn e-mails!

Ben in ieder geval nu trotse bezitter van twee keer FTXJ25AW + RXJ25A :-)
Nu nog de boel ophangen.

volgens mij ben ik trouwens de enige of één van de weinige dat voor een Emura 3 is gegaan. (2022 model)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:26
Ik heb een paar dagen geleden via Climaled besteld (Frankrijk).
In de Franse webshop Zondag bekeken wat ik wilde.
Die avond een contact formulier ingevuld (31 Juli)
Ik kreeg Maandag meteen netjes antwoord. ( 1 Augustus)

Ik zou nog laten weten wat ik nodig had.
Dit heb ik afgelopen Woensdag gedaan en einde van de middag nog betaald (3 Augustus)
Donderdag kreeg in de ochtend een e-mail dat de betaling was ontvangen en de order gereed werd gemaakt (4 Augustus)
Vandaag kreeg ik de factuur per e-mail opgestuurd (5 Augustus)

De levering is in 4 tot 7 werkdagen.

Update: Zojuist is de levering geweest via Dascher, alle units zijn heelhuids aangekomen :) (12 Augustus)

[ Voor 8% gewijzigd door elektriekert op 12-08-2022 15:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• socrates013
Ik wil ook graag mijn ervaring en bestelling bij climaled (Frankrijk) delen.

Mail contact en service echt TOP!
Bestelling:

Daikin 3MXM52A
Daikin FTXM35R
Daikin FTXM25R 2x

01-08 rekening ontvangen en betaald.
02-08 betaalbevestiging + factuur ontvangen
03-08 Dachser tracklink ontvangen
09-08 geleverd door Dachser
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ql_093Kqjk0fH-_AFzOqV-zKjwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uighhg3aUYK9I8d9oS1zRRu1.jpg?f=fotoalbum_large

15-08 montage

[ Voor 44% gewijzigd door socrates013 op 09-08-2022 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
socrates013 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:13:
Ik wil ook graag mijn ervaring en bestelling bij climaled (Frankrijk) delen.

Mail contact en service echt TOP!
Bestelling:

Daikin 3MXM52A
Daikin FTXM35R
Daikin FTXM25R 2x

01-08 rekening ontvangen en betaald.
02-08 betaalbevestiging + factuur ontvangen
03-08 Dachser tracklink ontvangen
09-08 geleverd door Dachser
[Afbeelding]

15-08 montage
Mag ik vragen hoeveel de verzendkosten ongeveer waren met Dachser? Heb binnenkort nog 2 single splits op het verlanglijstje staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• socrates013
objectief2 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:48:
[...]

Mag ik vragen hoeveel de verzendkosten ongeveer waren met Dachser? Heb binnenkort nog 2 single splits op het verlanglijstje staan ;)
Via climaled? €30 dat zie je ook op hun website/winkelmandje direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:20

Vos

AFCA

Zit wat rond te kijken voor 2x een Daikin FTXM35R. Heb een aantal recent hier benoemde shops bekeken, clima-inverter de goedkoopste met 2240 euro. Dat scheelt 300 euro met Nederland. Vind ik nog niet een heel groot verschil eigenlijk, dan neig ik toch eerder naar kopen in NL. Garantie vind ik dan wel een risico. Waren de verschillen bij jullie groter?

Climaled is nagenoeg zelfde prijs.
Climamarket scheelt 160.
Keroclima is nagenoeg zelfde prijs.

Bij grotere bestellingen scheelt het natuurlijk wel meer. Moet ik meer mensen gaan vinden ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 10-08-2022 05:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Vos schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 04:39:
Dat scheelt 300 euro met Nederland. Vind ik nog niet een heel groot verschil eigenlijk, dan neig ik toch eerder naar kopen in NL.
Tja, prijzen in Nederland zullen langzaamaan ook wel dalen. Nu iedereen een airco wil hebben, dat was toch altijd een uitzondering tot een paar jaar geleden. Hier in het zuiden heeft elk huis een airco installatie en is de markt en dus de concurrentie dus ook veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
socrates013 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:59:
[...]

Via climaled? €30 dat zie je ook op hun website/winkelmandje direct.
Dat is netjes. Een zending met 1 single-split en 1 multi-split met 2 binnenunits kostte me bijna 300 euro bij Keroclima. Ik wist niet dat Climaled direct de verzendkosten liet zien, bij Keroclima moet het apart worden gevraagd/bijgerekend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cjjsmeets
Wil jullie een update geven over Keroclima, heb van het weekend nogmaals gemaild. En warempel maandag mailen ze me terug, dat de unit die uit voorraad was, toch alweer binnen was gekomen. Ze hebben gezegd dat ze dinsdag de verzendkosten en verdere procedure zouden mailen. Dinsdag kreeg ik dus ook echt netjes de verzendkosten binnen. En direct betaald: verzendkosten + order en dit laten weten met bewijs van overboeking en dat we op vakantie zijn binnenkort enkele dagen.
Vandaag, woensdag kreeg ik antwoord dat ze de bestelling dan met Dachser na onze vakantie dan zouden opsturen, dat ze niet zouden willen dat ze dan bij ons aan de deur staan in de vakantie, omdat de levertijden redelijk onvoorspelbaar zijn.
Eigenlijk gaat het nu heel netjes en correct. Reageren ook dus op emails, maar waarom ze vorige week niet hebben gereageerd, misschien geen Engelstalig personeel, of vakanties? Of een drukke week.
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Let op:
Algemene discussie over aankoopadvies en hoe je een airco zelf kan installeren mag in Topicreeks: L/L warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen