Airco bestellen in het buitenland

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 16:28
plofkip schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:19:
@2004billy het probleem is denk ik dat de zending per ongeluk in Duitsland terecht gekomen is. Er ging in ieder geval iets niet goed met de zending.
Ik ga er achteraan om te kijken hoever ik kan komen om het opgelost te krijgen...
Inmiddels een deal gesloten met climamarket.eu
Ik kon 2 splinternieuwe binnen en buiten units krijgen voor €485 incl verzending.
Heb ik maar gedaan. Dan monteer ik eerst de huidige en als er iets niet in orde is, heb ik backup. Als ze niet nodig zijn kan ik ze bewaren voor een volgend huis ooit of verkopen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nC_7tM0obtKFc1Vs-GLAh_UAZp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BnMKUJ9KCNetImRNpIysY57R.jpg?f=fotoalbum_large

Dankzij jullie motivatie een Panasonic TZ single en multi set bij Techinn besteld.
Week levertijd. Netjes verpakt.
Nu aan de montage.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 07:24
Vorige week dinsdag avond (11-5) 1 multisplit en 2 binnenunits besteld.
Gisteren gebeld door de transporteur en vandaag om 9:15 werd het afgeleverd.

Al met al een goede ervaring met Tavolla en de levertijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNLDGFk-WN8uqQ9qvDOQ-xqLtVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0pKKV9K4gfBllvjYpbwUHBi5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door SmoothTweaker op 19-05-2021 14:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vrefos
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10-2024
Maandag twee weken geleden een Haier Triple split (3 binnenunits met 1 buitenunit) met koelleiding en condenspomp besteld en afgelopen vrijdag ontvangen. Prima service en snelle levering van Tavolla!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqvyIjz_VWg0Bo-s7TDtTZuMqCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6xFbMI0VPmZKgoVjXfxIkx4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tourtje
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17:19
na wat zoeken op internet dit forum tegen gekomen
ik had in het begin een beetje argwaan om uit het buiteland airco's te bestellen
maar na het zien van de prijs toch maar een gok gewaagt

ik heb na wat reviews hier boven een bestelling geplaats bij condizionati.com
( de Nederlandse webpagina van het Italiaanse bedrijf )

de betaling liep via PayPal i-deal en de klus was zo geklaard
ik had wel wat schrik . want dit was de eerste keer voor ons dat wij zo groot bedrag bestede naar een buitenlands bedrijf

ik moet toe geven de verzending is echt snel
we hadden hem de zondag avond besteld
maandag netjes een mail dat de bestelling in behandeling is genomen en vandaag vrijdag 5 dagen later stond alles netjes op de stoep
geen deuken of krassen of beschadigingen

we hebben 3 binnen units besteld van het merk Daikin

de prijzen in nederland waren 1035 per binnen unit
wij hebben ze nu gekocht voor 550 per binnen unit
en 65 euro verzendkosten

bijgevoegde foto's als resultaat

ik ben normaal niet zo van de reviews plaatsen
maar ik wil graag mijn ervaring delen . en wie weet helpt het om andere te inspireren om ook uit het buiteland in te kopen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JnyFwrUd4st8pPbxR0f6ShjwbHI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NgYgaBqrVIVMrbilYqq76ikZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLaKeynepM3fwDyOEbreifgplQ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58BNVoHczp1jGP8XdKpwshUY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCsNWnXaLhy3qs2N31J01nujCV8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zy8jYYM57TckAw1PxUeu4nJZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-05 15:12
Tourtje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:33:
ik had in het begin een beetje argwaan om uit het buiteland airco's te bestellen

ik had wel wat schrik . want dit was de eerste keer voor ons dat wij zo groot bedrag bestede naar een buitenlands bedrijf

maandag netjes een mail dat de bestelling in behandeling is genomen en vandaag vrijdag 5 dagen later stond alles netjes op de stoep

en 65 euro verzendkosten

maar ik wil graag mijn ervaring delen . en wie weet helpt het om andere te inspireren om ook uit het buiteland in te kopen

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
buitenunit had je al of...?

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourtje
buitenunit had je al of...?
nee buiten unit heb ik nog niet.

hier hebben wij wel een reden voor

ik ben momenteel een huis aan het bouwen en wij willen graag de leidingen weggewerkt hebben in de muur
zonder dat je er een kabelgoot moet gebruiken

nu had ik zelf geen ervaring met leidingen van airco's en wat er allemaal bij komt kijken, van daar dat ik die dingen op voorhand wilde hebben, zo dat ik nu alles mooi pas kan maken en weg werken van de benodigde materialen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxter
  • Laatst online: 31-10-2023
vrefos schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:24:
[...]

Installeren doe ik zelf en heb via marktplaats een installateur gevonden die het wilt aansluiten en vullen.

Hij zegt dat hij samenwerkt met verschillende installateurs door het land, dus als je zijn gegevens wilt hoor ik het wel.
Hoi Vrefos,

Ik zou graag ook zijn gegevens willen hebben. Ik wil namelijk zelf ook bestellen alleen nog geen besluit kunnen nemen voor welk merk. Ik woon in Lelystad en zoek een split airco voor een 15m² en 25m² oppervlakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
jaxter schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 23:50:
[...]

Hoi Vrefos,

Ik zou graag ook zijn gegevens willen hebben. Ik wil namelijk zelf ook bestellen alleen nog geen besluit kunnen nemen voor welk merk. Ik woon in Lelystad en zoek een split airco voor een 15m² en 25m² oppervlakte.
Ik vind het maar een vreemde vogel op marktplaats, ben zelf voor Rudy Snel gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 19:24
plofkip schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:21:
[...]

Ik vind het maar een vreemde vogel op marktplaats, ben zelf voor Rudy Snel gegaan.
Die vreemde vogel is hier geweest en ik heb er spijt van, gelukkig zelf alles goed gecontroleerd en aangesloten, maar er was geen stikstof test (mogelijk; niet bij zich en zou 150 euro per airco kosten...... bijzonder duur) en stikstof testen was juist mijn doel, snel beginnen en onduidelijke uitleg en voor ik het wist was het vacuum getrokken (te kort naar mijn idee) en het gas zat erin....
Geen aanrader. Helaas dacht ik met die goedkope inbedrijfname (met STEK) mooi klaar te zijn, maar nu weet ik niet hoe het is, terwijl ik zelf wel qua airco's en installatie materialen in goed spul geinvesteerd heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
juanp schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:05:
Die vreemde vogel is hier geweest en ik heb er spijt van
Misschien handig om hier te vermelden wie dat nu was op MP.
Voordat anderen in dezelfde valkuil lopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
jobr schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:34:
[...]

Misschien handig om hier te vermelden wie dat nu was op MP.
Voordat anderen in dezelfde valkuil lopen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 17% gewijzigd door plofkip op 02-06-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:30
Ah die ja, die hebben door heel NL advertenties geplaatst, zeggen dat ze voor Airvek (Rotterdam) werken, maar volgens mij is het gewoon “nep” en helemaal niet Stek gecertificeerd.

Edit; volgens mij is het ook niet 1 persoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 31-05-2021 19:52 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door plaspvd op 31-05-2021 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:11

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:En vanaf hier weer verder ontopic. Airco installatie's/installateurs daar hebben we het in dit topic niet over dit gaat over de aanschaf van een Airco in het buitenland en al helemaal niet het in bedrijfstellen hier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28
Tourtje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:33:

en 65 euro verzendkosten

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Waar kan je de "nederlandse webpagina" vinden en welke heb je besteld?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-05 21:35

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ik zie nergens monoblock airco's waar alleen een binnen unit voor nodig is. Of kijk ik verkeerd?

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-04 09:03
*knip* Zie modbreak letterlijk 3 posts hierboven.

[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 03-06-2021 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastroianni
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-08-2023
Hallo,

Wie heeft er recente ervaring met climatico.ro? Ze vragen namelijk 300 euro verzendkosten voor een Daikin multi-split systeem met 3 Stylisch binnenunits en een 5.2kW buitenunit. Dit vind ik wel erg veel waardoor het minder aantrekkelijk wordt om daar te bestellen., maar blijven nog steeds wat goedkoper als de andere bekende leveranciers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourtje
@LED-Maniak

wij hebben gekozen voor deze modellen

2x Daikin Wandmodel Emura 2,0 kW
1x Daikin Wandmodel Emura 2,5 KW

en dan gaan we voor een buiten unit van daikin 3mxm68n

onze reden hier voor is. wij hebben geen cv boven en gaan de slaapkamers verwarmen / koelen.
we hadden ook kunnen kiezen voor de 3mxm52n maar die leek ons aan de kleine kant moesten alle 3 de units aan staan.
dan heeft de buiten unit te weinig vermogen voor alle 3 de slaapkamers te verwarmen / koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:31
Tourtje schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:02:
@LED-Maniak

onze reden hier voor is. wij hebben geen cv boven en gaan de slaapkamers verwarmen / koelen.
we hadden ook kunnen kiezen voor de 3mxm52n maar die leek ons aan de kleine kant moesten alle 3 de units aan staan.
dan heeft de buiten unit te weinig vermogen voor alle 3 de slaapkamers te verwarmen / koelen.
Heb je je configuratie hier ook al besproken?

Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
@LED-Maniak

Een kleinere buitenunit kan prima, je draait eigenlijk nooit alles op 100%

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-05 12:26
Ik zit op de site van tavallo te kijken maar al mijn "profits" ben ik kwijt aan verzendkosten...
Ik wil een triple split unit voor boven en een mono voor onder, 510€ verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 21:36
predmat schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:01:
Ik zit op de site van tavallo te kijken maar al mijn "profits" ben ik kwijt aan verzendkosten...
Ik wil een triple split unit voor boven en een mono voor onder, 510€ verzendkosten...
Hmm, die ervaring had ik niet met Tavolla, was rond de 95 euro ex btw kwijt voor een buitenunit en 2 binnenunits. (1 pallet)
Misschien een idee om de order op te delen?

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
antimos schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:22:
[...]

Hmm, die ervaring had ik niet met Tavolla, was rond de 95 euro ex btw kwijt voor een buitenunit en 2 binnenunits. (1 pallet)
Misschien een idee om de order op te delen?
Ik had al een mail gestuurd deze morgen met google translate italiaans :-D, 2minuten geleden al antwoord gehad ( op een zondag :o ) in het engels dus ik vermoed dat ze toch doorhadden dat ik geen letter italiaans kon en zeiden ze dat het systeem automatisch per stuk een verzendorder aanmaakt en dat ze me 200 euro korting gaven op de verzendkosten...
Nuja, nu nog meer informatie opzoeken over het merk Haier, het verschil is wel erg groot in prijs met Mitsubishi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-05 11:53
Ik zit op €285 verzendkosten voor een buitenunit en 2x binnenunit, toch maar even verder kijken denk ik want zo komt het aardig in de buurt van de nederlandse prijzen.

[ Voor 4% gewijzigd door Idanue op 06-06-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourtje
@LED-Maniak

@wizzopa
Heb je je configuratie hier ook al besproken?
nee nog niet. ik zal het eens door lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:31

Oekol

waka waka hey hey

Hoe beslissen jullie welke airconditioning jullie willen? Ik wil een split airconditioning gaan bestellen in het buitenland (via het buitenland topic hier) en weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen. 1e ruimte is 38,5m3 en de tweede is 45m3 minimaal. Mijn vader zei dat ik dan 1500 watt en 1700 watt nodig heb minimaal. Met computers en dergelijke weet ik dan wel waar ik zoeken moet voor reviews vergelijkingen of welk merk. Nu zeker niet, maar zo'n wifi oplossing lijkt me wel handig!

Iemand tips en tricks, behalve doelloos webshops zoeken en kijken wat in de aanbieding is?

[ Voor 0% gewijzigd door Oekol op 07-06-2021 16:51 . Reden: Juiste topic gepost ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Oekol schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:31:
Hoe beslissen jullie welke airconditioning jullie willen? Ik wil een split airconditioning gaan bestellen in het buitenland (via het buitenland topic hier) en weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen. 1e ruimte is 38,5m3 en de tweede is 45m3 minimaal. Mijn vader zei dat ik dan 1500 watt en 1700 watt nodig heb minimaal. Met computers en dergelijke weet ik dan wel waar ik zoeken moet voor reviews vergelijkingen of welk merk. Nu zeker niet, maar zo'n wifi oplossing lijkt me wel handig!

Iemand tips en tricks, behalve doelloos webshops zoeken en kijken wat in de aanbieding is?
Dit is meer een vraag voor in Het grote airconditioning topic - Deel 2, dan kunnen we het hier over airco's in het buitenland bestellen hebben.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomramaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-01 21:14
Ik heb deze week een bestelling gedaan bij clima-inverter.com

3 binnenunits Mitsubishi electric MSZ-AP25VGK
1 buitenunit Mitsubishi electric MXZ-3F54V
1 mono split Daikin FTXC25C/RXC25C

verzendkosten 125€

Betalen via paypal was zo gebeurd. Nu hopen dat het snel wordt geleverd, dat we kunnen genieten van de kou.

Tavolla, KeroClima etc bleken niet goedkoper te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 15:11

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ik heb 7-6 de Airconditioner / Airconditioner LG Libero Smart inverter 12000 btu Monosplit Wall 12000 btu LG S12ET Libero Smart wifi inbegrepen ook besteld bij Clima-Inverter, meteen met muurbeugel.

Acc (slangen, leiding, afwerking en kabels besteld bij nlx-international.

Hopelijk maandag binnen, meteen hangen en even wachten totdat deze in bedrijf gesteld kunnen worden.
Even op de chat geïnformeerd hoe het ermee was en alles is 8-6 verstuurd.
100 euro verzendkosten en 32 euro voor paypal gebruik.

Ik heb overigens al exact deze hangen, dadelijk 3 stuks om het huis wat aangenamer te maken.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomramaker
SpeedBart schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:53:
Ik heb 7-6 de Airconditioner / Airconditioner LG Libero Smart inverter 12000 btu Monosplit Wall 12000 btu LG S12ET Libero Smart wifi inbegrepen ook besteld bij Clima-Inverter, meteen met muurbeugel.

Acc (slangen, leiding, afwerking en kabels besteld bij nlx-international.

Hopelijk maandag binnen, meteen hangen en even wachten totdat deze in bedrijf gesteld kunnen worden.
Even op de chat geïnformeerd hoe het ermee was en alles is 8-6 verstuurd.
100 euro verzendkosten en 32 euro voor paypal gebruik.

Ik heb overigens al exact deze hangen, dadelijk 3 stuks om het huis wat aangenamer te maken.
Net even die leverancier van je leidingen bekeken, en die heeft goede prijzen. Beter nog is dat die lokaal zit dus kan alles afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Tomramaker schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:28:
[...]

Net even die leverancier van je leidingen bekeken, en die heeft goede prijzen. Beter nog is dat die lokaal zit dus kan alles afhalen.
Mijn huidige lg airco komt daar ook vandaan, alleen vond ik het prijsverschil nu dusdanig. dat als je zelf moet gaan hangen, maar meteen voor heel goedkoop kan gaan :-)

- Vandaag nog niets binnen, toch maar even contact gezocht, blijkbaar verzenden ze met
https://www.vanduuren.com.
Alleen volgens de chat moet ik contact zoeken met:"you can call vandureen".

Aangezien ik die niet gevonden kreeg, kreeg ik bovenstaande link.
Alles wordt morgen geleverd, fijn om te horen.

[ Voor 26% gewijzigd door SpeedBart op 14-06-2021 14:49 . Reden: Contact gezocht met transport ]

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogba
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 12:27
Kan iemand mij uitleggen waarom de Daikin airco's in het buitenland zo goedkoop zijn in vergelijking met Nederland.
Dit terwijl Daikin een Nederlands product is (voor zover ik weet)
Voorbeeld de Daikin Monosplit Parete Sensira 12000 btu FTXC35B/RXC35B R32
https://www.clima-inverte...0-btu-ftxc35b-rxc35b-r32/
Deze kost in Italië € 480,- (ex. levering)

In Nederland dezelfde unit voor € 725,- (ex. levering)
https://www.aircodruten.n...ikin-ftxf35c-rxf35c-2021/

Kijk ik naar de Mitsubishi Heavy SRK 35ZS-W, kost deze € 930,- in Nederland. (ex. levering)
https://www.aircodruten.n...subishi-heavy-srk-35zs-w/

En in Italië kost deze (Mitsubishi Heavy Industries Inverter Serie KIREIA PLUS White 12000 Btu SRK35ZSX-W R-32) € 1310,- (ex. levering)
https://www.climaconvenie...ional-colore-bianco-a+++/

Ik heb hier geen verklaring voor gevonden.
Kwalitatief zijn deze gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
In landen zoals Italie, Spanje maken ze al lang gebruik van airco's. De markt is daar meer volwassen en meer concurrentie.
drogba schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:18:
Kan iemand mij uitleggen waarom de Daikin airco's in het buitenland zo goedkoop zijn in vergelijking met Nederland.

Kijk ik naar de Mitsubishi Heavy SRK 35ZS-W, kost deze € 930,- in Nederland. (ex. levering)

En in Italië kost deze (Mitsubishi Heavy Industries Inverter Serie KIREIA PLUS White 12000 Btu SRK35ZSX-W R-32) € 1310,- (ex. levering)

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogba
worldfastest schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:40:
In landen zoals Italie, Spanje maken ze al lang gebruik van airco's. De markt is daar meer volwassen en meer concurrentie.

[...]
Ok, dat deel begrijp ik, maar dat verklaard niet het omgekeerde prijsverschil tussen Daikin en MBH.
Van een bevriende installateur begreep ik dat Daikin de markt reguleert, maar dus niet in het buitenland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41

de Peer

under peer review

drogba schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:18:

Daikin is Japans

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drogba
8)7 Even niet helemaal wakker.
https://www.daikin.nl/nl_nl/about/daikin-brand.html

Het Europese hoofdkwartier is in Oostende, België.

Het moederbedrijf Daikin Industries, Ltd is is gevestigd in Osaka, Japan.

Dan gaan we verder met uitzoeken van een airco.

[ Voor 35% gewijzigd door drogba op 15-06-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrefos
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10-2024
Wie heeft er al eens airco's zakelijk besteld zonder BTW? Spanje, Portugal, Frankrijk, Italië maakt mij niets uit.

Ik heb er nu al een paar in Italië benaderd, maar die doen dat allemaal niet. Tavolla wel, maar de prijzen zijn daar een stuk hoger of ze hebben het product niet wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornHero
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-05 08:46
Naar aanleiding van dit topic ook maar airco's in Italie besteld bij clima-inverter.com

3x12000 BTU daikin sensira + 1x 18000 BTU daikin sensira en 4 wifi modules.

Verzendkosten totaal €200,- paypal kosten rond de 85.

Vorige week maandag 14. jun. besteld, op 17. jun. verstuurd... heb wel een tracking maar sinds de 17e geen activiteit meer...

Achja, even een paar dagen wachten.
Montagematerialen en gereedschap enzo wel al binnen :)

@SpeedBart @Tomramaker hebben jullie je airco's al binnen? / hoe lang heeft het geduurd?

2050vandaag, waarom wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:47
BjornHero schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:32:
Naar aanleiding van dit topic ook maar airco's in Italie besteld bij clima-inverter.com

Vorige week maandag 14. jun. besteld, op 17. jun. verstuurd... heb wel een tracking maar sinds de 17e geen activiteit meer...

@SpeedBart @Tomramaker hebben jullie je airco's al binnen? / hoe lang heeft het geduurd?
Waar bestellen jullie montagemateriaal, koelleiding, electrakabel etc?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BjornHero
Burning_Tyre schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:47:
[...]

Leidingen, goten etc.
Bij nlx international, zit toevallig (bijna) om de hoek en hanteren goede prijzen.

Montagebeugels bij Amazon.

Trillingsdempers, importeer ik zelf per 400 stuks en heb er nog een paar over ;).

Gereedschap, meeste had ik al (momentsleutel-met insteekkop, klopboor, accuboor, doppensetje)

Vacuümpomp met koppelingen en meterset heb ik in Duitsland besteld.

Werkschakelaar en kabel ymvk 3*2,5mm2 van meterkast naar werkschakelaar en buitenunit bij elektramat.

Neopreen kabel (binnenunit-buitenunit) een keer 100m op eBay besteld, maar als je maar een paar m nodig hebt zou ik dat ook bij nlx international mee bestellen.

Pluggen etc, daar waar ik toevallig ben, meestal Fisher duopower :) (goedkoop bij werkzeugstore24.de, maar voor enkel de pluggen loont het niet).

Schroeven voor de goten pak ik altijd RVS schroeven, kost een paar cent meer maar dan heb je ook over 10 jaar geen roest langs je muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

BjornHero schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:32:

7 juni besteld, 15 juni binnen, heb meteen de beugel voor montage aan de muur meebesteld.
Burning_Tyre schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:47:
[...]

Afwerking, kabels, leidingen, buizen bij nlx international.

Montage materiaal zat bij de beugel( 12mm pluggen)
Airco binnenunit hang ik op met standaard spul van de bouwmarkt.

Aansluiten zelf, vacuümeren en testen laat ik over een een gecertificeerd professional.
( Anders heb je ook geen garantie) plus ik doe wat jaartjes langer met de aanwezige R32.
Ik heb de spullen al hangen, alleen nog niet aangesloten, ze zijn druk hè, die professionals.

[ Voor 7% gewijzigd door SpeedBart op 20-06-2021 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

vrefos schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:03:
Wie heeft er al eens airco's zakelijk besteld zonder BTW? Spanje, ....
Tja de regels in Spanje zijn anders dan volgens de EU zou moeten. Je krijgt hier in Spanje wel een BTW nummer als je een bedrijf hebt. Maar daarmee mag je niet exporteren zonder BTW in de EU. Daarvoor heb je een speciaal BTW nummer nodig die je niet zomaar krijgt. Velen exporteren ook niet, en vragen dus zo'n nummer ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:08
vrefos schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:03:
Wie heeft er al eens airco's zakelijk besteld zonder BTW? Spanje, Portugal, Frankrijk, Italië maakt mij niets uit.

Ik heb er nu al een paar in Italië benaderd, maar die doen dat allemaal niet. Tavolla wel, maar de prijzen zijn daar een stuk hoger of ze hebben het product niet wat ik zoek.
Gewoon met btw bestellen. Dan kan je het als het nog terug vragen via de Belastingdienst.
https://www.belastingdien..._btw_uit_andere_eu_landen

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gy97xhuuaxx
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-08-2024
Maar dan moet je toch een onderneming hebben? Als particulier geldt dit dan niet lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
Ik ga waarschijnlijk bij Tavolla volgende bestellen :
Voor onder:
LG LIBERO SMART R32 Wi-Fi mono / multisplit binnenwand, 18000 BTU (3.5kW)
Voor boven
LG LIBERO SMART R32 Wi-Fi mono / multisplit binnenwandunit, 12000 BTU (5kW)
Dit samen op een buitenunit
LG Buitenunit R32 multisplit voor 3 binnenunits 5,3 kW MU3R19.U21
Dit voor samen € 1.790,05 incl verzending

Iemand die dit nog goedkoper weet zijn ergens op een buitenlandse site? Of iemand die een betere setup/merk zou aanraden voor hetzelfde geld & hetzelfde vermogen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 11:39

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik heb de stoute schoenen ook aangetrokken, na het lezen van meerdere aankopen en heb 2* deze set besteld. 1562 EUR per set met 2 binnenunit's en 1 buitenunit. Totaal was ik eerst EUR 3174 kwijt, zonder paypal. Maar kreeg een email dat de verzendkosten van 50 EUR te weinig waren en dat die 200 waren.

Vond het nog best wel veel geld om nog 100 EUR extra te betalen via Paypal, dus daarom heb ik gekozen voor een bank overschrijving.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
imdos schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:35:
Ik heb de stoute schoenen ook aangetrokken, na het lezen van meerdere aankopen en heb 2* deze set besteld. 1562 EUR per set met 2 binnenunit's en 1 buitenunit. Totaal was ik eerst EUR 3174 kwijt, zonder paypal. Maar kreeg een email dat de verzendkosten van 50 EUR te weinig waren en dat die 200 waren.

Vond het nog best wel veel geld om nog 100 EUR extra te betalen via Paypal, dus daarom heb ik gekozen voor een bank overschrijving.
Paypal is veiliger dan via een bank overschijving aangezien je koopbescherming hebt via Paypal. Mochten ze niet leveveren of je hebt een geschil kan je via paypal je geld terug krijgen. Dit heb je niet via bank overschijving. Snap dan ook je redenering niet hierin.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomramaker
Eindelijk de bestelling binnen, de 9e besteld en de 23e pas geleverd.
De beugels zitten niet op de pallet erbij, dus nu contact om deze vergoed te krijgen. Heeft al terug betaald.

Voor de rest allemaal prima geregeld.
Wel betaald met PayPal om problemen te voorkomen, de kosten van bijna 100 € zijn mij dat wel waard.

Het meeste hangt al op, nu afwerken en vacumeren etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomramaker op 24-06-2021 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Laatst online: 23:15
Tomramaker schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:47:
Eindelijk de bestelling binnen, de 9e besteld en de 23e pas geleverd.
De beugels zitten niet op de pallet erbij, dus nu contact om deze vergoed te krijgen.

Voor de rest allemaal prima geregeld.
Wel betaald met PayPal om problemen te voorkomen, de kosten van bijna 100 € zijn mij dat wel waard.

Het meeste hangt al op, nu afwerken en vacumeren etc.
Komen er nog foto's van het eindresultaat =)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BjornHero
Hier nog een korte update:
4 single split airco's met losse WiFi modules besteld bij clima-inverter (Daikin) op 15.06 (laat in de avond), geleverd op 24.06.

Ik kreeg in eerste instantie geen tracking informatie via mail, toen heb ik via de chat functie gevraagd en kreeg een tracking link, hierop zag ik dat de spullen op 18.06 zijn opgehaald in Italië, op 23.06 afgeleverd in NL bij vanduuren, (transportbedrijf) deze heb ik opgebeld en zij gaven aan dat die op 24.06 geleverd zouden worden.

Op 24.06 kwamen de airco's netjes aan op een pallet, geen beschadigde dozen of iets dergelijks. Wel miste de wifi units, hierop heb ik savonds (~21h) een mail gestuurd en kreeg binnen een uur een reactie! Deze werden zsm verstuurd. Vandaag (30.06) zijn ook deze aangekomen.

Zaterdag begonnen met het monteren van 2 stuks, de doorvoeren zijn gemaakt, de elektriciteit is aangelegd (netjes met werkschakelaars etc.) en de bevestigingsplaten zijn gemonteerd.

Maandag heb ik de goten en de condensafvoerleiding gehaald (bij asv-voerendaal) en de koelleidingen bij nlx-international.

Zaterdag wordt het afgemaakt :)

Tot heden dus (zeer) goede ervaringen met de bestelling bij clima-inverter. Bedankt voor de tips in dit topic, zonder had ik het in NL of Duitsland besteld en minimaal 700€ meer uitgegeven :) (voor 4 units)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BjornHero
Zoals hierboven vermeld heb ik gisteren de installatie van 2 stuks afgemaakt.

Geen problemen tegen gekomen, wel blij dat ik voor een 90*70 goot had gekozen, zodat ik ook in de bocht een beetje ruimte had voor 2 setjes koelleidingen (2 binnen units gaan door 1goot).

Voor de plaatjes kijkers;

Zo werden ze geleverd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yCkjo20G3A34gyI21bLRu5stPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddjyMXX9YLhSaHvQaiBTA5mD.jpg?f=fotoalbum_large

Montage van de Buitenunits (rechter 2, de linker heeft de vorige bewoner laten plaatsen), nauwelijks zichtbaar vanaf de straat, niet zichtbaar vanuit de tuin (moet ervoor op ladder gaan staan).

Achteraf gezien zou ik de stroomkabels (in de buisjes, nu onder de units) de volgende keer achter de units plaatsen, dan zijn ze helemaal uit het zicht. /Zeurmodus uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNfZ6rHMKiA9xFibRIS2RpdE4dY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqbeco1PPNgoZltA2pHwgvXH.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenunit 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzbAoMKZlmVL7s-Hqds4EEhELp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpi7JmIChJidgEGrilxZNg9T.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenunit 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jNO-pmgbH_NQLEX9i2FCH0iANY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKucBsfESMVGFQh2C388SYop.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door BjornHero op 04-07-2021 20:22 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jorbit
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-05-2024
Bij Clima-inverter de volgende set bestelt: 2MXM40M + 2 x FTXM25N.
Via de site 1583,- + 25 verzendkosten betaald. Vervolgens nog een los betaalverzoek van 125,- voor verzending naar Nederland. Via de mail reageren ze vaak binnen een uur, echt top.
Zaterdag 26-6 besteld.
Donderdag 1-7 verzonden.
Dinsdag 6-7 bezorgt door Van Duuren.
Tracking info moet je via de chat even aanvragen.

Werd 8 minuten van te voren gebeld of ik thuis was, gelukkig was dat zo :).
Spullen zijn onbeschadigd aangekomen op een stevige pallet.

Leidingwerk bij Nlx International besteld (bedankt voor de tip). Snelle levering en goed verpakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQAYu3RvLYkXcJhq-u8Eu8vSc-w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1iSuvK6pIvRKk0Sr6v8IewFK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9TD8jYk5HbWwKjOzrgYfHWq3NQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8pmQ3wzeAclOtzlPEAEv6WIP.jpg?f=fotoalbum_tile

SolarEdge 6270Wp (4290 Oost, 1980 West) | Amersfoort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 11:39

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

BjornHero schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:05:
Zoals hierboven vermeld heb ik gisteren de installatie van 2 stuks afgemaakt.

Geen problemen tegen gekomen, wel blij dat ik voor een 90*70 goot had gekozen, zodat ik ook in de bocht een beetje ruimte had voor 2 setjes koelleidingen (2 binnen units gaan door 1goot).

<knip>
Wat gaat er allemaal door de goot? Ik wil namelijk 3 binnenunits naar buiten doen via 1 maat grotere goot. Daar moeten dan 3* koelleidingen, 3* elektra en 2* condensleidingen door.

Ik dacht daarvoor deze te gebruiken, die is 125*75 mm.

Mijn zending is trouwens ook binnen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzr8Uy0sGIbi7E7aQVOQvRV7fps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mEmXCpqvNKP0AVrZsVTbnTBn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWbBqVLstYzT9k-KMR7ql0baMOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSAGn4bBJzY1VFuE5zGTgwC3.jpg?f=fotoalbum_large

De 21e Juni besteld. De 23e verzonden en de 1e geleverd. Die staan te wachten totdat de installateur en ik tijd hebben.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornHero
imdos schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:10:
[...]

Wat gaat er allemaal door de goot? Ik wil namelijk 3 binnenunits naar buiten doen via 1 maat grotere goot. Daar moeten dan 3* koelleidingen, 3* elektra en 2* condensleidingen door.

Ik dacht daarvoor deze te gebruiken, die is 125*75 mm.

-
Door de goot gaan:
2* koelleidingset (1/4+3/8)
2* stuurkabel (4*1,5mm2)
2* condensafvoer
1* ymvk kabel

De door jouw getoonde goot zou moeten passen, maar krap zal het wel worden, zeker in de bocht zal het even "frotten" zijn. (Dat was het bij mij ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikvitesse
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 11:16
Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2 sets.
Het enige verschil is volgens mij de buitenset, de ene is 4,2kw en de ander 5,3kw.

Iemand enig idee/extra informatie waarom ik voor een 4,2kw of een 5,3kw zou moeten gaan?

https://www.clima-inverte...2vf-msz-ap25vgmsz-ap35vg/

https://www.clima-inverte...3vf-msz-ap25vgmsz-ap35vg/

Just Play

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
maikvitesse schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:27:
Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2 sets.
Het enige verschil is volgens mij de buitenset, de ene is 4,2kw en de ander 5,3kw.

Iemand enig idee/extra informatie waarom ik voor een 4,2kw of een 5,3kw zou moeten gaan?

https://www.clima-inverte...2vf-msz-ap25vgmsz-ap35vg/

https://www.clima-inverte...3vf-msz-ap25vgmsz-ap35vg/
Slaapkamer setjes, dus even uitrekenen wat je max nodig gaat zijn verdeeld over die 2 ruimtes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikvitesse
Vorkie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:28:
[...]

Slaapkamer setjes, dus even uitrekenen wat je max nodig gaat zijn verdeeld over die 2 ruimtes.
EDIT: Excuus, zit in het verkeerde topic te posten

[ Voor 47% gewijzigd door maikvitesse op 08-07-2021 12:56 ]

Just Play

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorbit
Ik zou de vraag even stelen in "Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen", daar zit meer kennis.

Ik denk dat je prima uit kan met een 4,2 kW buitenunit. De units zullen waarschijnlijk niet gelijktijdig vol vermogen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-05 12:39
SpeedBart schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:44:
[...]

7 juni besteld, 15 juni binnen, heb meteen de beugel voor montage aan de muur meebesteld.

[...]

Afwerking, kabels, leidingen, buizen bij nlx international.

Montage materiaal zat bij de beugel( 12mm pluggen)
Airco binnenunit hang ik op met standaard spul van de bouwmarkt.

Aansluiten zelf, vacuümeren en testen laat ik over een een gecertificeerd professional.
( Anders heb je ook geen garantie) plus ik doe wat jaartjes langer met de aanwezige R32.
Ik heb de spullen al hangen, alleen nog niet aangesloten, ze zijn druk hè, die professionals.
Is het momenteel mogelijk om iemand te vinden die de boel wil aansluiten? Kreeg paar jaar geleden bij defecte boiler (speciaal compact type) al een keer de opmerking dat je bij een restaurant ook niet je eigen stukje vlees mee neemt.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorbit
Heb lokaal (Amersfoort) veel partijen gebeld en die zitten allemaal vol tot einde jaar of willen geen andere units installeren. Uiteindelijk in Arnhem iemand gevonden die Snelaircos kan installeren. Heeft een wachtrij van kleine maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:En dan nu weer ontopic. M.a.w. lekker discussiëren over het bestellen van airco's in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

sdk1985 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:40:
[...]

Is het momenteel mogelijk om iemand te vinden die de boel wil aansluiten? Kreeg paar jaar geleden bij defecte boiler (speciaal compact type) al een keer de opmerking dat je bij een restaurant ook niet je eigen stukje vlees mee neemt.
Ik begrijp dat we het hier niet over mogen hebben.
1 van de 2 airconditionings zijn nu aangesloten en werkend, 2e nog even geduld hebben, maar die ene uit Italië doet het net zo goed als zijn broer uit NL die al een jaar hangt.( Niet zo vreemd, exact hetzelfde type weer besteld)

Overigens vraag je trouwens ook niet of ze garantie willen leveren, maar alleen aansluiten.
Ik zie het meer als een PC zaak waar je je computer kunt laten repareren.
Ik heb in mijn tijd nooit een Dell of Apple geweigerd omdat ze niet bij ons gekocht waren.

Maar het is gewoon druk, dat is overal zo, probeer maar eens een dakkapel te laten zetten binnen 2 maanden, zolang je dat niet zelf kunt ben je afhankelijk van de schaarse vaklui.

Al met al goede aankoop geweest, zelf nog alles afwerken, maar het is zeker niet meer benauwd op de bovenverdiepingen.

Ik ga deze zaak bij meer mensen aanraden, goede prijs, en snelle levering.

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedBart op 08-07-2021 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-05 12:39
SpeedBart schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:30:
[...]

Ik begrijp dat we het hier niet over mogen hebben.
1 van de 2 airconditionings zijn nu aangesloten en werkend, 2e nog even geduld hebben, maar die ene uit Italië doet het net zo goed als zijn broer uit NL die al een jaar hangt.( Niet zo vreemd, exact hetzelfde type weer besteld)

Overigens vraag je trouwens ook niet of ze garantie willen leveren, maar alleen aansluiten.
Ik zie het meer als een PC zaak waar je je computer kunt laten repareren.
Ik heb in mijn tijd nooit een Dell of Apple geweigerd omdat ze niet bij ons gekocht waren.

Maar het is gewoon druk, dat is overal zo, probeer maar eens een dakkapel te laten zetten binnen 2 maanden, zolang je dat niet zelf kunt ben je afhankelijk van de schaarse vaklui.

Al met al goede aankoop geweest, zelf nog alles afwerken, maar het is zeker niet meer benauwd op de bovenverdiepingen.
Lijkt me niet dat de modbreak op mijn post van toepassing was. Lijkt mij een essentieel onderdeel van het onderwerp wat je niet los kunt zien. Wie een airco in het buitenland besteld moet hem immers ook nog geïnstalleerd krijgen.

Context: Ik heb in 2018 zelf een losse airco aangeschaft en geïnstalleerd en in werking gezet dmv een voorgevacumeerde set van 5 meter leidingwerk. Dit is echter iets dat ik niet opnieuw ga doen, kreeg daar te veel stress van. Maak je een kniek dan is het immers game over.

In het buitenland bestellen heb ik zeker interesse in. Zelf het voorwerk doen (ophangen, gat boren) zoals jij aan geeft heb ik ook totaal geen moeite mee. Dat die buitenlandse shops leveren geloof ik wel gezien de ervaringen in dit 55 pagina's tellende topic. Heb er alleen een hard hoofd in dat iemand het komt aansluiten. Dat is even het stukje van de puzzel dat ik niet rond krijg en ook eigenlijk niet echt een idee heb hoe je dat aan moet pakken. Willekeurige bedrijven in de buurt bellen? Werkspot 'Plaatsen buitenlandse airco'

edit zal het even navragen voor de zekerheid.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

sdk1985 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:39:
[...]

Lijkt me niet dat de modbreak op mijn post van toepassing was. Lijkt mij een essentieel onderdeel van het onderwerp wat je niet los kunt zien. Wie een airco in het buitenland besteld moet hem immers ook nog geïnstalleerd krijgen.

Context: Ik heb in 2018 zelf een losse airco aangeschaft en geïnstalleerd en in werking gezet dmv een voorgevacumeerde set van 5 meter leidingwerk. Dit is echter iets dat ik niet opnieuw ga doen, kreeg daar te veel stress van. Maak je een kniek dan is het immers game over.

In het buitenland bestellen heb ik zeker interesse in. Zelf het voorwerk doen (ophangen, gat boren) zoals jij aan geeft heb ik ook totaal geen moeite mee. Dat die buitenlandse shops leveren geloof ik wel gezien de ervaringen in dit 55 pagina's tellende topic. Heb er alleen een hard hoofd in dat iemand het komt aansluiten. Dat is even het stukje van de puzzel dat ik niet rond krijg en ook eigenlijk niet echt een idee heb hoe je dat aan moet pakken. Willekeurige bedrijven in de buurt bellen? Werkspot?
Werkspot heeft een speciale kop voor het zetten van aanvragen voor het plaatsen en onderhouden.

https://www.werkspot.nl/a...rco-installeren-vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomramaker
sdk1985 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:39:
[...]

In het buitenland bestellen heb ik zeker interesse in. Zelf het voorwerk doen (ophangen, gat boren) zoals jij aan geeft heb ik ook totaal geen moeite mee. Dat die buitenlandse shops leveren geloof ik wel gezien de ervaringen in dit 55 pagina's tellende topic. Heb er alleen een hard hoofd in dat iemand het komt aansluiten. Dat is even het stukje van de puzzel dat ik niet rond krijg en ook eigenlijk niet echt een idee heb hoe je dat aan moet pakken. Willekeurige bedrijven in de buurt bellen? Werkspot 'Plaatsen buitenlandse airco'

edit zal het even navragen voor de zekerheid.
Ik heb 2 jaar geleden een Daikin multisplit gekocht via internet in Nederland. Een aircoboer uit belgie (net over de grens hier) kwam deze wel vacumeren en inbedrijfstellen. Heeft toen ook de condenspompjes en gootjes geleverd. Hij gaf zelf al aan dat ik ze goedkoper inkocht als hij via de dealer hier.

Heb dit jaar verschillende sets uit italie laten komen, zelf alles opgehangen, gootjes, pompje, electrisch, leidingen etc, morgen komt weer iemand vacumeren. Hij geeft aan hier geen problemen mee te hebben, maar garantie overnemen doet uiteraard niemand.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Heb naar aanleiding van dit topic ook de stoute schoenen aangetrokken en Daikin units in het buitenland besteld.

Heb diverse aanbieders gevraagd voor de volgende set:
  • Daikin FTXM25R (overloop 1e verd)
  • Daikin FTXM35R (zolder 2e verd)
  • Daikin FTXM35R (woonkamer beg)
  • Daikin 3MXM68N (garagedak)
Nederlandse aanbieders met installatie:

Klimate € 6000-8000
Aircobaas € 6450,-

Nederlandse aanbieders zonder installatie:

Klimate € 4741,99 (incl inbedrijfname)
Van Os Koeltechniek € 3350,-

Buitenlandse aanbieders:

Clima-inverter.com € 3175,- incl. shipping
Tavolla.com € 3037,86 + €174,10 shipping
Climatico.ru € 2820,- incl. shipping
KeroClima.pt € 2830,15 incl. shipping

Na wat heen en weer gemail, op 18-6-2021 besteld en betaald (bank overschrijving) bij KeroClima.pt, 21-6-2021 verzonden, 01-07-2021 ontvangen.
Keurig netjes verpakt op een pallet afgeleverd door Dachser. Een dag van tevoren kreeg ik een SMS waarop ik de afleverdag kon kiezen.

Overige installatiematerialen heb ik besteld bij:
  • Warmteservice (Koelleiding, condensafvoerleiding, BigFoot voetsteun)
  • Elektramat (25A groep, YMVK 3x 4mm2 voedingskabel, H07RNF 4x1,5mm2 stuurstroomkabels, werkschakelaar)
  • Techniekwebshop (Canalit aircogoot)
Inbedrijfstelling:

De bedoeling is om de inbedrijfstelling te laten doen door Rudy Snel (https://www.snelaircos.nl/). Al kan dat nog wel een paar weken duren alvorens hij tijd heeft.

Na een korte rekensom de conclusie getrokken dat het zeker wel loont om installatie zelf te doen en de units uit het buitenland te laten komen.

Ik hoop straks voor iets onder de € 4000,- klaar te zijn.

Op dit moment ben ik nog bezig met de installatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcUgc9FJE6cMPgiwEZvf35hdkQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rK6Gy5jeT1wALR09Ypmt4WDb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bramhut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05 08:43
Hier vandaag ook mijn bestelling binnengekregen uit Italië (Tavolla).
Goed verpakt en binnen een week bezorgd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNY9viemaRhx56xRXWvzKLw_Kzk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yh9RMeRRuEeaPJlild6Xp4ro.jpg?f=fotoalbum_large

In totaal 2 Toshiba duosplits (3.3 kW en 5.2 kW) met 3 wandunits en 1 console unit.

Buitenunits:
1x RAS-2M10U2AVG-E
1x RAS-2M18U2AVG-E

Binnenunits:
1x RAS-B10J2FVG-E
1x RAS-B16N4KVSG-E
1x RAS-B05J2KVG-E
1x RAS-B07J2KVG-E

In totaal €3400 kwijt inclusief verzendkosten (€319).

Wordt waarschijnlijk over ongeveer 6 weken geïnstalleerd maar dat is nog niet zeker.
Krijg nu wel de neiging om er zelf mee bezig te gaan, maar zo handig ben ik helaas niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:15

ITsEZ

parttime all-rounder

Morpheusk schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:39:
[...]

Gewoon met btw bestellen. Dan kan je het als het nog terug vragen via de Belastingdienst.
https://www.belastingdien..._btw_uit_andere_eu_landen
Dit kan je als ondernemer sowieso gezeur opleveren. In Italië doen ze volgens mij niet zo moeilijk, maar de meeste andere landen zeggen gewoon, dit is een afstandsverkoop dus de verkoper had het zonder BTW moeten leveren, regel het maar met de verkoper.

What you see is always what you get.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plofkip
Ze hangen 😁 was een flinke klus, maar erg tevreden met het resultaat. Rudy Snel heeft ze in bedrijf gesteld en de 2 extra units heb ik verkocht 🙂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2Q1Crb4JoQKd2aWx8vmbrmgbok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ko3x9QcAfeSNp0H7Pltt8D0F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBv5fA9ydQ5sPhVLvQgBRLy7kLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZf90Dk91RODSInw58tkKvCy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASgQ7XWZbFhr9YinqXAqOh1R7q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GIEp8MeFSEyoy6Wnspb45yk2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door plofkip op 11-07-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Laatst online: 23:15
plofkip schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:23:
Ze hangen 😁 was een flinke klus, maar erg tevreden met het resultaat. Rudy Snel heeft ze in bedrijf gesteld en de 2 extra units heb ik verkocht 🙂

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarvoor is die kabel bij die ene binnen unit en heb je ze met een reden zo hoog tegen de buitenmuur geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 17-05 12:24
cverkooyen schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:27:
[...]

Waarvoor is die kabel bij die ene binnen unit en heb je ze met een reden zo hoog tegen de buitenmuur geplaatst?
Waarom zo hoog inderdaad?
Was het niet handiger geweest ze helemaal onderin op de grond neer te zetten?
Op de foto waar nu een plantenbak (???) staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
cverkooyen schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:27:
[...]

Waarvoor is die kabel bij die ene binnen unit
Stroom aanvoer, gaat naar de buitenunit.
en heb je ze met een reden zo hoog tegen de buitenmuur geplaatst?
Tja ik wilde ze liever niet op de grond hebben en van de vergunning moest het leidingwerk op de muur zo kort mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
plofkip schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:58:
[...]

Stroom aanvoer, gaat naar de buitenunit.
Volgens mij wordt het niet geadviseerd om de aanvoerstroomkabel in dezelfde goot te leggen als de verbindingskabel tussen de binnen- en buiten units...

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
antimos schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:33:
[...]

Volgens mij wordt het niet geadviseerd om de aanvoerstroomkabel in dezelfde goot te leggen als de verbindingskabel tussen de binnen- en buiten units...
Aha en weet je ook waarom?
Het betreft een YMVK kabel, kan me niet voorstellen dat daar iets mee kan gebeuren op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Laten we het ontopic houden mensen. Discussiëren over installaties kan in andere topics (zie ook de topicwaarschuwing) of maak zelf even een topic aan hiervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-05 15:12
Burning_Tyre schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:00:
Heb naar aanleiding van dit topic ook de stoute schoenen aangetrokken en Daikin units in het buitenland besteld.

KeroClima.pt € 2830,15 incl. shipping

Na wat heen en weer gemail, op 18-6-2021 besteld en betaald (bank overschrijving) bij KeroClima.pt, 21-6-2021 verzonden, 01-07-2021 ontvangen.
Keurig netjes verpakt op een pallet afgeleverd door Dachser. Een dag van tevoren kreeg ik een SMS waarop ik de afleverdag kon kiezen.
Waarom moet je bij hun je BSN geven? Heb jij dat ook gedaan?

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikvitesse
Zojuist het volgende besteld bij Clima-Inverter:

- MXZ-2F42VF
- MSZ-AP25VGK
- MSZ-AP35VGK

Voor 1655,00€ waarvan 150€ verzendkosten.
Alesio reageerde elke keer binnen één uur, heel aardige verkoper!

Ben benieuwd wanneer het geleverd word

Just Play

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Speedfightserv schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Waarom moet je bij hun je BSN geven? Heb jij dat ook gedaan?
Ik heb het gewoon gegeven, waarom precies..? Misschien voor de belastingdienst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 07:53
Ik ben van plan bij clima-inverter de volgende set te bestellen.

2MXM50N Buitenunit
2x FTXM25R Binnenunit

Het is de bedoeling om de gehele bovenverdieping te koelen van de onderstaande plattegrond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sc5UJ76fr-AuNo5pRshYtR0DCx0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xN8UGkA1FF9S5zx2DrEJiiR1.png?f=fotoalbum_large

Sommige zeggen dat een 4kw buitenunit ook voldoende is echter is het huis slecht geïsoleerd dus de keuze voor overcapaciteit ga ik maar nemen denk ik.

Nu was ik bezig met het plaatsen van de bestelling en dan moet ik een Tax Code invoeren? Wat vult men daar in? Ik ben gewoon particulier.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomekRomek
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-12-2021
Okay nice,

Loop als een grijze muis steeds dit topic door en heb me laten overhalen om een systeem te kopen in Spanje.
Bij Climamarket: LG MU3R19+PC09SQ+PC12SQ
De pallet werd netjes aangeleverd en het duurde slechts 8 dgn voordat het voor de deur stond.

Maar nu heb ik dus een prachtige buiten unit en twee binnen units, maar wat dien ik compleet nog te moeten aanschaffen mbt intallatie?

Een muurbeugel (voor de buitenunit) en leidingen (2 set leidingen 1/4 3/8) bekabeling ( 3 aderig en 4 aderig) Goten en kapjes voor het wegwerken van de leidingen en kabels....?
Wat nog meer? (koppelingen? of rubbers/demping?)

iemand een aanvulling misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
RomekRomek schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:57:

Maar nu heb ik dus een prachtige buiten unit en twee binnen units, maar wat dien ik compleet nog te moeten aanschaffen mbt intallatie?

Wat nog meer? (koppelingen? of rubbers/demping?)

iemand een aanvulling misschien?
Een gatenboor voor de doorvoer van de aircoleidingen (meestal iets van 65mm diameter) en een lange steenboor voor de aanvoerstroomkabel naar de buitenunit.
Oh ja, en een aantal meters condensafvoerslang en 50mm wit isolatietape (Praxis)....

[ Voor 7% gewijzigd door antimos op 19-07-2021 21:13 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomekRomek
antimos schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:08:
[...]

Een gatenboor voor de doorvoer van de aircoleidingen (meestal iets van 65mm diameter) en een lange steenboor voor de aanvoerstroomkabel naar de buitenunit.
Top, dank je voor je reactie... :)

En qua aanschaf voor het syteem? (dus bv als er een monteur naar me rijdt om het systeem in werking te stellen) Heeft die ook iets nodig wat nog niet is benoemd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antimos
RomekRomek schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:13:
[...]

Top, dank je voor je reactie... :)

En qua aanschaf voor het syteem? (dus bv als er een monteur naar me rijdt om het systeem in werking te stellen) Heeft die ook iets nodig wat nog niet is benoemd?
Voor dit soort vragen is onderstaand topic eigenlijk beter geschikt ;) Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomekRomek
antimos schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:08:
[...]

en een lange steenboor voor de aanvoerstroomkabel naar de buitenunit.
Mag de stroomtoevoer ook door dezelfde kabelgoot als de leidingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomekRomek
antimos schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:21:
[...]

Voor dit soort vragen is onderstaand topic eigenlijk beter geschikt ;) Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen
Excuus, dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online
Ik lees hier allerlei reacties over het zelf plaatsen maar is het wel bij iedereen bekend dat dit bij wet verboden is en enkel een gecertificeerde STEK monteur nog mag installeren? (In bedrijf stellen)
Voorwerk ja dat mag. In bedrijf stellen altijd en alleen door een Stek monteur.

Om On topic te blijven. Is het dan nog wel zoveel voordeel om uit het buitenland te bestellen? Meeste STEK installateurs doen alléén airco’s in bedrijf stellen die bij hun zijn aangeschaft of rekenen een aardig extra centje voor het werk.

[ Voor 52% gewijzigd door Rerebobo op 20-07-2021 22:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Rerebobo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:45:
Ik lees hier allerlei reacties over het zelf plaatsen maar is het wel bij iedereen bekend dat dit bij wet verboden is en enkel een gecertificeerde STEK monteur nog mag installeren? (In bedrijf stellen)
Voorwerk ja dat mag. In bedrijf stellen altijd en alleen door een Stek monteur.

Om On topic te blijven. Is het dan nog wel zoveel voordeel om uit het buitenland te bestellen? Meeste STEK installateurs doen alléén airco’s in bedrijf stellen die bij hun zijn aangeschaft of rekenen een aardig extra centje voor het werk.
Ja dan is het voordeel nog steeds heel groot, zijn zat Stek monteurs die ook in bedrijf stellen bij eigen installatie.

Zelf 2 LG airco’s (2,5 + 3,5) voor in totaal (inclusief alles!) 1500-1700 euro nu draaien, dat red je met offertes in NL met moeite voor 1 unit, en dan nog een C-merk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:07:
[...]

Ja dan is het voordeel nog steeds heel groot, zijn zat Stek monteurs die ook in bedrijf stellen bij eigen installatie.

Zelf 2 LG airco’s (2,5 + 3,5) voor in totaal (inclusief alles!) 1500-1700 euro nu draaien, dat red je met offertes in NL met moeite voor 1 unit, en dan nog een C-merk ook.
Netjes.
Bij mij kwam eenzelfde combinatie maar dan van Mitsubishi op 3800,- uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24
Ik heb vorige week bij Climaway.it 2 Samsung Windfree Advance besteld. Ben verhuisd met kantoor en heb de airco's van pagina 1 achtergelaten :+
Kan daarbij bijzonder slecht tegen (koude) luchtstromen, dus voor een airco gegaan die zogezegd geen wind maakt O+

2 x solo split
1 9000 BTU
1 12000 BTU

Kon daar netjes zakelijk ex BTW afrekenen, en incl verzenden (pittig tariefje) 1542 euro afgerekend.
Zoals verwacht kom ik daar in Nederland DIK boven. Gisteren is alles bezorgd.
Vrijdag maar eens de boel ophangen en aansluiten.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verkeerde topic :)

[ Voor 92% gewijzigd door SYQ op 24-07-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Laatst online: 00:13
*knip*, dat hoort niet thuis in dit topic

[ Voor 82% gewijzigd door Perkouw op 01-08-2021 14:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zjosken
  • Laatst online: 20-09-2021
Ik heb er een tijdje terug een Daikin Emura FTXJ50MS + RXJ50M besteld, €1625 incl. verzending dus zeer scherp geprijsd. Totale levertijd was 3 weken, ze namen ruim de tijd tussen de bestelling en het daadwerkelijk opsturen. De site werkt wat raar soms, maar alles is toch gewoon gelukt, en op een losse vraag van mij werd binnen een halve dag gereageerd. De pallet was licht beschadigd maar gelukkig zit alles in de doos stevig verpakt. Ik zou er zo weer bestellen in de toekomst. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WaR2TJf9lY3fRfc68ajlnbDJ_ZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q69wHMoK39s7Jujn8Gj0tmkZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Laatst online: 12-02-2024
Martinusz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:07:
[...]

Hoe ga je dat oplossen als je een keer een storing krijgt op een vervelend moment? Wat als je de garantie nodig hebt? Hoe doet je dat met een unit (of zelfs een multi-units installatie?) op afstand gekocht ver weg, geinstalleerd in en op/bij je woning?

[ Voor 3% gewijzigd door MrOizo op 20-08-2021 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
MrOizo schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 02:49:
[...]

Hoe ga je dat oplossen als je een keer een storing krijgt op een vervelend moment? Wat als je de garantie nodig hebt? Hoe doet je dat met een unit (of zelfs een multi-units installatie?) op afstand gekocht ver weg, geinstalleerd in en op/bij je woning?
bovenaan de pagina kun je zoeken op termen als garantie, dan kom je bijvoorbeeld deze post tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
Lijkt me echt een hell als het misgaat, allemaal extra verzendkosten en wachttijden vanuit het buitenland, en dan moet je weer iemand inschakelen voor extra geld? Laat staan als je een levering ontvangt met een defect of beschadiging, alles even terug zenden? hmmm... Of nog erger, heb je alles geinstalleerd blijkt het defect :o Ben benieuwd hoe het dan gaat in de praktijk...

[ Voor 17% gewijzigd door MrOizo op 20-08-2021 09:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
MrOizo schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:18:
Lijkt me echt een hell als het misgaat, allemaal extra verzendkosten en wachttijden vanuit het buitenland, en dan moet je weer iemand inschakelen voor extra geld? Laat staan als je een levering ontvangt met een defect of beschadiging, alles even terug zenden? hmmm... Of nog erger, heb je alles geinstalleerd blijkt het defect :o Ben benieuwd hoe het dan gaat in de praktijk...
Dan doe je het toch niet :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 17-05 12:24
Inderdaad.
Je kunt immers niets zelf doen mocht er een defect optreden.
Daar sta je dan met de relatief goedkope apparatuur die dan opeens duur wordt.
Ok, je kunt proberen een airco installateur te vinden die je voor een X uur tarief wil komen helpen maar je voordeel ben je dan kwijt.
Ik heb erover nagedacht om in het buitenland te kopen en hier een monteur te gaan zoeken maar heb hier bij nader inzien vanaf gezien.

Als het een (duur) koffieapparaat zou het het risico waard zijn.
Je pakt het ding onder je arm en gaat ermee terug, bij een airco ligt dat toch ingewikkelder.

Recent heb ik hier dus een keurig geïnstalleerde LG staan.
De totaalprijs was zeer redelijk en als er wat mee is bel ik de monteur.

• MrOizo
Dat is mijn vraag niet! Ik ben oprecht benieuwd naar antwoorden. Misschien vind ik het dan ook een gok waard ;)
HoppyF schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:36:
[...]

Inderdaad.
Je kunt immers niets zelf doen mocht er een defect optreden.
Daar sta je dan met de relatief goedkope apparatuur die dan opeens duur wordt.
Ok, je kunt proberen een airco installateur te vinden die je voor een X uur tarief wil komen helpen maar je voordeel ben je dan kwijt.
Ik heb erover nagedacht om in het buitenland te kopen en hier een monteur te gaan zoeken maar heb hier bij nader inzien vanaf gezien.

Als het een (duur) koffieapparaat zou het het risico waard zijn.
Je pakt het ding onder je arm en gaat ermee terug, bij een airco ligt dat toch ingewikkelder.

Recent heb ik hier dus een keurig geïnstalleerde LG staan.
De totaalprijs was zeer redelijk en als er wat mee is bel ik de monteur.
Dank voor je inhoudelijke reactie :)

[ Voor 62% gewijzigd door MrOizo op 26-08-2021 02:55 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Let op:
Algemene discussie over aankoopadvies en hoe je een airco zelf kan installeren mag in Topicreeks: L/L warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen