December
ZeRoC00L schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:01:
Wow, balen die beschadigingen, hoe zagen de dozen eruit toen ze aankwamen ?
Hoeveel tijd zit er tussen levering en ontdekken van deze schade ?
Goedkoop kan wel eens duurkoop uit gaan pakken. Succes verder.
Dozen zagen er op zich wel prima uit. Ik kwam er vorige week achter en in december heb ik ze dus ontvangen.
Notna schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:06:
[...]
Geen. Black Friday is oktober vorig jaar, dat is dus bijna 7 maanden geleden. Enig recht dat je had is vervlogen door het niet direct controleren van de units.
Mosterd na de maaltijd, maar als je in een topic als dit ziet hoe vaak er transportschade is, dan controller je dat toch juist bij levering? Maar goed; daar heb je nu niets aan.
Tja, ik heb dit topic niet grondig doorgenomen, dus heb het nooit gezien helaas.
De lamellen kan je nog wel terugbuigen met een lamellenkam; de kast zelf is ook wel weer recht te maken (nooit perfect, maar wel zo goed als), maar de grootste vraag is of de interne onderdelen ook beschadigd zijn. Immers lijkt het erop dat de aansluiting bij de koelleidingen ook een klap heeft geha; als dat van binnen ook verbogen is, kan je dat niet zo makkelijk terugbuigen zonder kans op scheuren in de leidingen

Dat is inderdaad het lastige; hoe is het van binnen eraan toe.
Dat zwarte ding wat eruit hangt, hoort daar iig niet, maar is zo te zien van plastic c.q rubber dus grote kans dat je die weer kan herplaatsen.
Die hoort daar gelukkig wel
Is het mogelijk om te checken of het gas er nog in zit en of de vitale onderdelen nog intact zijn? Ik heb helaas nog niet de nodige spullen in huis, zoals een vacuümpomp e.d.
Geen idee of ik het daarmee zou kunnen checken.
De verkoper gaf over de eerste unit (dat is de eerste foto) aan:
We advise that a professional installer evaluates the damage on site. Although it has been a while since the unit has been delivered, meaning that it is not covered by logistics insurance anymore, we will deliver any pieces you may need for the reparation without making any profit on them.
Maarja, welke 'gek' gaat zo'n klusje doen. Ben benieuwd wat ze van de foto's van de tweede unit zeggen.