Toon posts:

Airco bestellen in het buitenland

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 21:16
Thompson schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:34:
Ik wil graag een multisplit unit laten installeren. Gezien het gigantische prijsverschil wil ik deze wel zelf in het buitenland bestellen.

Nu zijn er natuurlijk de black friday deals, o.a. op www.climamarket.eu
Maar ik vind het moeilijk om te beoordelen of het nu écht goede deals zijn of dat het allemaal wel meevalt. Doordat er zo ongelooflijk veel merken/modellen zijn die heel erg op elkaar lijken weet ik niet goed wanneer ik wel/niet een eerlijke vergelijking maak.

Zo zat ik te denken aan deze set Mitsubishi Electric MXZ-3F54VF + 3x MSZ-LN 18 VGW

Dat is dan voor 1x Slaapkamer, 1x Woonkamer, 1x Keuken (de 3 ruimtes waar ik daadwerkelijk veel gebruik van maak).

Elk advies is welkom :)
Ik hou climamarket al tijdje in de gaten en de prijzen zijn nu fors lager!
Als referentie aantal single splits:

Haier -> van 404 -> 344

LG -> goedkoopste NL is 575 -> 399 op climamarket

En vergeet niet ze zijn al goedkoper dan in NL normaal gesproken, nu dus nog goedkoper.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Martinusz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:58:
[...]

Ik hou climamarket al tijdje in de gaten en de prijzen zijn nu fors lager!
Als referentie aantal single splits:

Haier -> van 404 -> 344

LG -> goedkoopste NL is 575 -> 399 op climamarket

En vergeet niet ze zijn al goedkoper dan in NL normaal gesproken, nu dus nog goedkoper.
Merci! Een dergelijk bericht was ik inderdaad naar op zoek.

Dat maakt het wel lastig dat ik nu even haast moet maken met mezelf verdiepen in de juiste setup en ik heb er totaal geen kaas van gegeten 8)7

Beeromaniac

• Martinusz
Thompson schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:18:
[...]

Merci! Een dergelijk bericht was ik inderdaad naar op zoek.

Dat maakt het wel lastig dat ik nu even haast moet maken met mezelf verdiepen in de juiste setup en ik heb er totaal geen kaas van gegeten 8)7
Voor je setup e.d. Zou ik dit topic ff raadplegen:
Het grote airconditioning topic - Deel 2

Ik heb zojuist 2 LG’s besteld op climamarket de 09 en 12 :)

[Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 24-11-2020 12:42]

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 01:20
Martinusz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:41:
[...]

Voor je setup e.d. Zou ik dit topic ff raadplegen:
Het grote airconditioning topic - Deel 2

Ik heb zojuist 2 LG’s besteld op climamarket de 09 en 12 :)
Zijn de verzendkosten niet te fors dan?

• Martinusz
Ruud888 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:31:
[...]

Zijn de verzendkosten niet te fors dan?
Worden gelijk berekend op de site, dus je weet waar je aan toe bent. Inclusief verzendkosten nog steeds veel goedkoper.

• Anton-007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-05 16:17
LG 3.5 KwH set in NL 650 euro

https://www.nlx-international.com/airco-s

• Martinusz

• Martinusz
Voor de besteller via Climamarket, je kunt je pakket traceren door je ordernummer in te vullen:

Reference type: 'Shippers Reference No.'
Tracking by Customer Reference Number*: [ordernumber]

Op de site van DB Schenker: https://eschenker.dbschen.../tracking/customer-search

Mijn airco's zijn vandaag geleverd! keurig op pallet, 0 schade aan de dozen, dus binnen 2 weken in huis! :)

[Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 03-12-2020 15:14]

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04:26
*knip*

[Voor 97% gewijzigd door Perkouw op 07-12-2020 07:54]

• Kiekeboe52
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-01 16:33
Als installateur kan ik begrijpen waarom jullie in het buitenland bestellen. Ik doe het zelf ook. Concullega's beweren dat de toestellen anders zijn maar is de reinste onzin. Garantie is wel beperkter omdat de garantie maar 2 jaar is. De garantie bestaat door de fabrikant enkel op de onderdelen, de werken zijn op kosten van de installateur. Is er een langere garantie dan 2 jaar heb je als klant enkel recht op onderdelen zonder de werkuren. Dit komt dus bijna overeen op een nieuwe installatie als het om een 2.5kw installatie gaat (daar gaat je garantie van 10 jaar op compressor).
Wat ik wel wil meegeven is dat een installateur (en ik lieg niet) een toestel koopt bij groothandel/importeur in Nederland/België hij ongeveer 35% meer betaald voor hetzelfde toestel als een particuliere klant in Spanje. Dan spreek ik nog niet over groothandelsprijs in Spanje. Daardoor importeer ikzelf mijn airco uit het buitenland en kan ik een faire prijs aanbieden aan mijn klanten. Het niet willen aansluiten door vele installateurs van een niet bij hun aangekocht unit is normaal. Zij willen een een marge op hun toestellen, want van alleen installeren gaat de installateur er niet komen.

[Voor 4% gewijzigd door Kiekeboe52 op 08-12-2020 00:25]

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04:26
*knip*, vragen naar een installateur is dus niet de bedoeling.

[Voor 71% gewijzigd door Perkouw op 09-12-2020 08:04]

• Dianadiana
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-12-2020

Vandaag binnengekregen via www.climamarket.eu top service 😁

Gekocht tijdens Black friday voor €2599 Incl verzenden 5 units en 2 ventilatoren.

• stijn1995
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-01-2022
Zijn er mensen die nog een goede website kunnen aanraden die losse units verkoopt ? Climamarket verkoopt zover ik zie alleen sets. Maar wij zouden graag een multisplit met daikin stylish van 3,5 en 2/2,5 willen bestellen. Zoiets als keroclima.

[Voor 4% gewijzigd door stijn1995 op 18-12-2020 22:32]

• Sebasstk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 21:11
cooltechairconditioning.com
Heb ik een Mitsubishi multi split unit en losse binnen units besteld.

Stuur even een mailtje. Was niet duur en alles is goed aangekomen op palet.

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:34
cooltechairconditioning.com is dezelfde toko als www.airconditioningworld.co.uk. De levering komt dan ook uit Bolton, UK. Als je nu nog wilt bestellen moet je snel zijn, aangezien de brexit eraan zit te komen.

Ik heb afgelopen week besteld en krijg de levering als het goed is deze week binnen.

SRK35ZS-W

• stijn1995
Scooper schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:54:
cooltechairconditioning.com is dezelfde toko als www.airconditioningworld.co.uk. De levering komt dan ook uit Bolton, UK. Als je nu nog wilt bestellen moet je snel zijn, aangezien de brexit eraan zit te komen.

Ik heb afgelopen week besteld en krijg de levering als het goed is deze week binnen.
Dankjewel!

Zou je willen posten als het binnen is? Ze zijn wel 600 euro duurder dan keroclima, voor precies dezelfde units.

• Scooper
Prima. Ik heb er MHI's besteld. Die zijn wel echt goedkoop. De losse binnenunits van Daikin zijn er ook erg goedkoop. Vooral de Daikin buitenunits (en multi) zijn er dan weer ineens erg duur. De 2mxm40 is bij keroclima gewoon 450 euro goedkoper.

SRK35ZS-W

• stijn1995
Scooper schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:32:
Prima. Ik heb er MHI's besteld. Die zijn wel echt goedkoop. De losse binnenunits van Daikin zijn er ook erg goedkoop. Vooral de Daikin buitenunits (en multi) zijn er dan weer ineens erg duur. De 2mxm40 is bij keroclima gewoon 450 euro goedkoper.
Zijn ze inmiddels al binnen ?

• Scooper
De route is omgeleid. Zou eerst via Dover gaan, is nu als het goed is per schip naar Rotterdam gekomen. Hopen dat het inmiddels is gelukt. De bedoeling is dat het hier maandag op de stoep staat. Ik wil niet te vroeg juichen, maar het klinkt als door het oog van de naald...

SRK35ZS-W

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:30
@Scooper hoe bedoel je door het oog van de naald?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Scooper
De pallet moet vóór 1 januari uit de VK weg zijn. Anders moet ik BTW en inklaringskosten betalen ivm de Brexit. Scheelt dus een euro of 600 als die pallet op tijd over de grens gaat/is gegaan.

SRK35ZS-W

• kingofkamikaze
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-04 21:53
*knip* Het forum is niet bedoeld voor V&A.

[Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 31-12-2020 10:51]

Ze noemen mij de GeizMeister

• stijn1995
Scooper schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:56:
De route is omgeleid. Zou eerst via Dover gaan, is nu als het goed is per schip naar Rotterdam gekomen. Hopen dat het inmiddels is gelukt. De bedoeling is dat het hier maandag op de stoep staat. Ik wil niet te vroeg juichen, maar het klinkt als door het oog van de naald...
Oei, dat is inderdaad op het randje. Hopen dat ze goed en snel aankomen!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 22:05
Dianadiana schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:13:
[Afbeelding]

Vandaag binnengekregen via www.climamarket.eu top service 😁

Gekocht tijdens Black friday voor €2599 Incl verzenden 5 units en 2 ventilatoren.
Al toegekomen aan de installatie?

Zit te denken om ook bij climamarket een bestelling te plaatsen.
Alles naar tevredenheid?

• Appie Heijn
Heeft iemand al inzichtelijk wat de gevolgen van de brexit zijn?
Ik kom airco units namelijk niet tegen op https://www.belastingdien...-bij-buitenlandse-webshop

Ik moet nog 2 airco units bestellen en een ontharder uit de UK :) Ik kan zowel zakelijk als een particulier bestellen. Eerst zakelijk en dan een factuur naar mij zelf als particulier versturen.

• Martinusz
Appie Heijn schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:51:
Heeft iemand al inzichtelijk wat de gevolgen van de brexit zijn?
Ik kom airco units namelijk niet tegen op https://www.belastingdien...-bij-buitenlandse-webshop

Ik moet nog 2 airco units bestellen en een ontharder uit de UK :) Ik kan zowel zakelijk als een particulier bestellen. Eerst zakelijk en dan een factuur naar mij zelf als particulier versturen.
Dat lijstje gaat ook over de meest gekochte producten, maar voor airco's zal hetzelfde gelden als voor 9/10 producten uit dat lijstje. Oftewel 21% BTW en volgens mij boven de 150,- invoerrechten? Hoeveel invoerrechten dat zul je bij de Douane moeten navragen ben ik bang.
Maar waarom uit de UK als er heel veel aanbieders binnen EU zijn (Italie/Portugal/Spanje) :)

[Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 04-01-2021 09:56]

• Appie Heijn
@Martinusz dat klopt hoor, die BTW is wel helder, alleen de invoerrechten zijn mij nog niet bekend qua hoogte.

• Scooper
stijn1995 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:16:
[...]

Oei, dat is inderdaad op het randje. Hopen dat ze goed en snel aankomen!
Ik zou me nog even melden als het spul bij mij binnen was, en dat is het inmiddels _/-\o_
De pallet was netjes op 30 december in Rotterdam aangekomen en staat nu netjes ingepakt op pallet bij mij thuis.

Stress voorbij, kan straks het installatiewerk opgestart worden!

SRK35ZS-W

• stijn1995
Scooper schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:36:
[...]

Ik zou me nog even melden als het spul bij mij binnen was, en dat is het inmiddels _/-\o_
De pallet was netjes op 30 december in Rotterdam aangekomen en staat nu netjes ingepakt op pallet bij mij thuis.

Stress voorbij, kan straks het installatiewerk opgestart worden!
Mooi dat alles goed is binnen gekomen! Snel installeren haha.

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-05 09:09
Ik heb zojuist even wat pagina's doorgelezen en ik ben me nu ook aan het oriënteren voor een aico op de slaapkamer (plat dak, bovenste etage).
Aangezien het op de slaapkamer is, ga ik het liefst voor een zo'n stil mogelijke.
Ik ben uitgekomen op een Samsung Windfree Avant 12000 (16 DB) F-AR12AVT

Na wat zoekwerk kom ik hiervoor uit op de volgende site:
https://www.promoclima.it...rter-r-32-wi-fi-4415.html
niet op de link zelf letten want die verwijst weer qua naam naar een ander model... blijven rare jongens die Italianen.

Iemand ervaring met deze site? Qua prijs kom ik incl verzending uit op 900.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:48
iggimeister schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:10:
Ik heb zojuist even wat pagina's doorgelezen en ik ben me nu ook aan het oriënteren voor een aico op de slaapkamer (plat dak, bovenste etage).
Aangezien het op de slaapkamer is, ga ik het liefst voor een zo'n stil mogelijke.

niet op de link zelf letten want die verwijst weer qua naam naar een ander model... blijven rare jongens die Italianen.

Weet niet of je echt de Windfree wil, aircostunt.com heeft een samsung rond de 5 a 600 euro,

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• Martinusz
iggimeister schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:10:

Ik denk dat je je moet afvragen of je verschil gaat merken tussen 16 en 19db, omdat er veel meer aanbod is met 19db.

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-05 09:09
Martinusz schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Ik denk dat je je moet afvragen of je verschil gaat merken tussen 16 en 19db, omdat er veel meer aanbod is met 19db.
Klopt... maar volgens mij is een verschil in 3db een verdubbeling van het geluid... Ik ben gevoelig voor geluid tijdens het slapen dus vandaar het liefst zo stil mogelijk. :)

• Martinusz
iggimeister schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Klopt... maar volgens mij is een verschil in 3db een verdubbeling van het geluid... Ik ben gevoelig voor geluid tijdens het slapen dus vandaar het liefst zo stil mogelijk. :)
Ok, ja dan kunnen wij niet voor je bepalen uiteraard :) ik weet wel dat 20db eigenlijk al nauwelijks hoorbaar is. Maar ik ben niet overgevoelig voor geluid, dus wie weet is dat voor jou heel anders.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 22:05
Martinusz schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:29:
[...]

Ok, ja dan kunnen wij niet voor je bepalen uiteraard :) ik weet wel dat 20db eigenlijk al nauwelijks hoorbaar is. Maar ik ben niet overgevoelig voor geluid, dus wie weet is dat voor jou heel anders.
19db is hier ook niet hoorbaar. 23db daar in tegen is vrij storend.

Hier ook aan het oriënteren voor een import airco.
Momenteel in het bezit van een Haier Tundra 2,5kw en dat bevalt prima. Voor komende woning toch iets meer uitbreiding.
Small duct airco 5kw + 2x 2.5kw. Zit te twijfelen tussen import italie of climamarket.eu

• hansvw
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:02
Ook ik overweeg bij promoclima te kopen, maar de reputatie is niet veelbelovend. Heeft er iemand al ervaringen mee? De prijs van de ftxz25n is wel erg gunstig......

• stijn1995
hansvw schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:16:
Ook ik overweeg bij promoclima te kopen, maar de reputatie is niet veelbelovend. Heeft er iemand al ervaringen mee? De prijs van de ftxz25n is wel erg gunstig......
Ik ben ook in het proces van het aanschaffen van een ftxz, alleen de 3,5 variant. Ik ben van plan bij keroclima te bestellen, is wel iets duurder daar. Maar heb goede verhalen gehoord over keroclima. Misschien daar overwegen?

• hansvw
@stijn1995 We kunnen de aankoop wellicht combineren. Dat kan vrachtkosten schelen.....

• hansvw
*knip* Aan dit soort loze meldingen heeft niemand iets.

[Voor 74% gewijzigd door Yorinn op 22-01-2021 13:00]

• Marweecos82
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb heel wat hier gelezen. Nu wil ik ook een airco uit het buitenland bestellen. Het gaat voor mij een daikin worden. Ik twijfel alleen nog of het een stylish of perfera wordt.

Nu heb ik bij climatico.ro, KeroClima en promoclima gekeken. Maar nu zie ik dat ze niet exact dezelfde kunnen aanbieden. Laatste letter verschilt/

Ik zoek de FTXM50R en de FTXM25R. Deze vind ik wel bij climatico, maar niet bij keroclima en promoclima. Laatsgenoemde bieden de FTXM50N en de FTXM25N aan. De laatste letter is dus anders, maar ook een prijsverschil van 755 meer voor de R versie. Weet iemand waar dit verschil dan in zit? Wil namelijk wel goed kunnen vergelijken.

Ik heb ook in deze topic gelezen dat er een aantal UK shops zijn. Heeft volgens mij toch geen zin meer ivm de brexit. Toch?

• Kingsolo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:00
Marweecos82 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:51:
Ik heb heel wat hier gelezen. Nu wil ik ook een airco uit het buitenland bestellen. Het gaat voor mij een daikin worden. Ik twijfel alleen nog of het een stylish of perfera wordt.

Nu heb ik bij climatico.ro, KeroClima en promoclima gekeken. Maar nu zie ik dat ze niet exact dezelfde kunnen aanbieden. Laatste letter verschilt/

Ik zoek de FTXM50R en de FTXM25R. Deze vind ik wel bij climatico, maar niet bij keroclima en promoclima. Laatsgenoemde bieden de FTXM50N en de FTXM25N aan. De laatste letter is dus anders, maar ook een prijsverschil van 755 meer voor de R versie. Weet iemand waar dit verschil dan in zit? Wil namelijk wel goed kunnen vergelijken.

Ik heb ook in deze topic gelezen dat er een aantal UK shops zijn. Heeft volgens mij toch geen zin meer ivm de brexit. Toch?
R is nieuw type Perfera, N is oude versie.
https://www.daikin.nl/nl_nl/products/ftxm-r.html
https://www.daikin.nl/nl_nl/products/ftxm-n.html

Heb zelf geen airco uit het buitenland besteld. Maar nu na de brexit moet je de invoerkosten en btw meerekenen dan weet je of het mogelijk interessant is. Verwacht dat je bij de genoemde webshops gunstiger uit bent.

[Voor 9% gewijzigd door Kingsolo op 08-02-2021 08:41]

• stijn1995
Zojuist de betaling via PayPal naar KeroClima gedaan voor de Daikin ftxz35 en Daikin ftxa20. Hopen dat het snel en goed binnen komt,

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:37
Mijn oog viel laatst ook op die nieuwe Daikin FTXM-R en FTXM-N modellen binnen units. Het is mij niet helemaal duidelijk wat de verschillen zijn. Klopt mijn gevoel dat het dezelfde unit is alleen met een iets andere vormgeving van de buitenkant?

Ben wel benieuwd naar ervaringen, als die er al zijn want het zijn zo te zien hele nieuwe modellen. Standaard WiFi en App integratie is natuurlijk best handig. Ik zou de aansturing graag binnenshuis willen doen dus geen gedoe met apparatuur die 'phone home' via de cloud doen.

En dan de wezenlijke vraag. Kun je in Nederland een installateur vinden die deze in gebruik wil stellen? Of is het wellicht te nieuwerwets?

[Voor 8% gewijzigd door FrankHe op 11-02-2021 19:27]

• Marweecos82
FrankHe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:23:
[...]

Mijn oog viel laatst ook op die nieuwe Daikin FTXM-R en FTXM-N modellen binnen units. Het is mij niet helemaal duidelijk wat de verschillen zijn. Klopt mijn gevoel dat het dezelfde unit is alleen met een iets andere vormgeving van de buitenkant?

Ben wel benieuwd naar ervaringen, als die er al zijn want het zijn zo te zien hele nieuwe modellen. Standaard WiFi en App integratie is natuurlijk best handig. Ik zou de aansturing graag binnenshuis willen doen dus geen gedoe met apparatuur die 'phone home' via de cloud doen.

En dan de wezenlijke vraag. Kun je in Nederland een installateur vinden die deze in gebruik wil stellen? Of is het wellicht te nieuwerwets?
Ik volg... zit met hetzelfde... wil graag binnenkort bestellen, maar dan moet ik ook een installateur vinden die dit wilt installeren.

Ikzelf zit hier ook naar te kijken. Ik twijfelde tussen perfera en stylish. Heb ondertussen al meerdere offertes opgevraagd bij verschillende leveranciers in het buitenland voor beide modellen. In mijn verzoek heb ik wel de FTXM-R modellen gevraagd. Mochten mensen geinteresseerd zijn hierbij een printscreen van de opgevraagde offertes en prijzen. Dank aan iedereen die in deze forum leveranciers uit het buitenland hebben genoemd.

In hoeverre kun je nog om korting vragen bij deze leverenciers? Vragen kan altijd natuurlijk, maar in hoeverre gaan ze hierop in? Iemand ervaring?

• Speedfightserv
FrankHe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:23:
[...]

Er is altijd wel iemand te vinden, ligt ook wel aan de regio. In regio Amersfoort ken ik ook iemand die het doet.

• stijn1995
*knip*, samenkoop acties zijn hier niet de bedoeling. Dit mag via V&A. :)

[Voor 81% gewijzigd door Perkouw op 15-02-2021 15:15]

• Marweecos82
Speedfightserv schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:52:
[...]

Er is altijd wel iemand te vinden, ligt ook wel aan de regio. In regio Amersfoort ken ik ook iemand die het doet.
Mocht iemand nog een installateur kennen in omgeving Rosmalen / Den Bosch dan hoor ik dat graag. PMen mag ook.

Ik wil over gaan tot bestelling bij Climaled.fr - schijnt dat de levering wel pas ergens in April kan plaatsvinden. Is dit normaal?

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 23:00
Mijn kanaal unit heb ik vanwege het prijsverschil in Italy besteld. Geen probleem zelf alles geïnstalleerd deze zomer. Een erkende monteur alles in bedrijf laten stellen.
Toen het -7º was een rode ring om de Madaka: storing. Uitlezen met de app: E5-00 compressor opstart probleem.
De monteur is er bij geweest en heeft Daikin gebeld. Die konden aan de geluiden vaststellen dat inderdaad de compressor stuk is. Ze kunnen verder niet helpen.
Nieuwe compressor 800 ex btw niet op voorraad. Hij had nog nooit een defecte compressor van 6 maanden oud meegemaakt.
Email en chat naar Italie, fotos gestuurd technische dienst is er mee bezig...
Ik heb een nieuwe Nederlandse buitenunit (met 5 jaar garantie) bij hem besteld.
Wat een besparing was is nu 2K extra geworden. Ik heb nu wel wat reserve onderdelen.

RZAG71NY1 + FBA71A /SRK ZS-S 2.5KW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170Kw / VanMoof S3

• MarkV6
Heb nu bericht uit Italie, ze gaan mij een nieuwe compressor opsturen. Goede service van Shopclima. Wel een behoorlijke klus.

RZAG71NY1 + FBA71A /SRK ZS-S 2.5KW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170Kw / VanMoof S3

• hansvw
gelukkig!
Ik sta op het punt om ook te gaan bestellen. En dan is het ff schrikken als je een slechte ervaring hebt.

• MarkV6
De ervaring met Daikin is nu slecht. Als ik het in Nederland had gekocht zou er een monteur van Daikin zijn langsgekomen. Nu moet ik dat zelf regelen.
Het bestellen bij Shopclima.it was geen enkel probleem. Zelf in de zomer geven ze antwoord op vragen.

• stijn1995
MarkV6 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:42:
De ervaring met Daikin is nu slecht. Als ik het in Nederland had gekocht zou er een monteur van Daikin zijn langsgekomen. Nu moet ik dat zelf regelen.
Het bestellen bij Shopclima.it was geen enkel probleem. Zelf in de zomer geven ze antwoord op vragen.
Je hebt wel eu garantie recht, mooi dat de winkel dit zo heeft opgelost. Wie gaat de compressor nu vervangen? Ik vraag mij af of Daikin Nederland niet gedwongen kan worden om dit op te lossen. Misschien aan een jurist voorleggen? Ik zou rechtsbijstand eventueel kunnen vragen, al weet ik niet of zij op deze vragen antwoord geven als ik geen probleem heb.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-05 10:25

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Weet iemand toevallig een goedkoop buitenlands adresje voor een MHI ZS-W SRK?
Ik heb een paar webshops bekeken maar gek genoeg weinig MHI aanbod.

10.000WP | Vroemt met EV en verwarmt met lucht/lucht warmtepomp | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS

• Appie Heijn
revolution-nl schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:23:
Weet iemand toevallig een goedkoop buitenlands adresje voor een MHI ZS-W SRK?
Ik heb een paar webshops bekeken maar gek genoeg weinig MHI aanbod.
https://www.aircodruten.n...odel/mitsubishi-srk-zs-w/
Mijn eigen komt uit Engeland alleen dat is een stuk minder interessant nu met de brexit. Destijds was het prijsverschil 90 euro voor de 2.0kW

• MarkV6
Update over mijn defect compressor. Shopclima gaat het vandaag versturen. Het monteren en weer opnieuw in bedrijf stellen gaat behoorlijk wat kosten.Vervolgens kan mijn monteur uiteraard niet garanderen dat het werkt. Ook niet of het blijft werken.
Dus heb ik besloten een nieuwe RZAG71NY1 bij hem te bestellen. Met 5 jaar garantie en service door Daikin als nodig. Hij matst me voor de pech wel met de kosten, dus ik heb straks een defecte unit plus nieuwe compressor te koop.
Mijn ervaring is dat er in de garantie tijd iets niet stuk gaat, nu dus pech gehad.
Ik heb een grijze import auto 2 jaar oud zonder garantie gekocht waar in NL geen onderdeel voor te koop is en dat gaat al 12 jaar prima. Dus ik dacht dit ook wel te kunnen wagen.

• Speedfightserv
MarkV6 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:25:
Update over mijn defect compressor. Shopclima gaat het vandaag versturen. Het monteren en weer opnieuw in bedrijf stellen gaat behoorlijk wat kosten.Vervolgens kan mijn monteur uiteraard niet garanderen dat het werkt. Ook niet of het blijft werken.
Dus heb ik besloten een nieuwe RZAG71NY1 bij hem te bestellen. Met 5 jaar garantie en service door Daikin als nodig. Hij matst me voor de pech wel met de kosten, dus ik heb straks een defecte unit plus nieuwe compressor te koop.
Mijn ervaring is dat er in de garantie tijd iets niet stuk gaat, nu dus pech gehad.
Ik heb een grijze import auto 2 jaar oud zonder garantie gekocht waar in NL geen onderdeel voor te koop is en dat gaat al 12 jaar prima. Dus ik dacht dit ook wel te kunnen wagen.
Compressor is er toch zo tussen gezet? alleen recoveren moet je naar een tank kunnen doen.

• MarkV6
Dat is moeilijker gezegd dan gedaan. Als je ziet hoe de compressor tussen leidingen verstrikt zit dan moet er hog veel meer worden gedemonteerd.
En waarom gaat pomp stuk? Ik zag regelmatig een discharge pipe temperatuur van rond de 100º. Ik kan alleen vinden dat dit wel de max is. Ook heb ik regelmatig een het geluid van ontsnappend geluid gehoord. Ik dacht dat dit het overschakelen naar defrost was. Nu zie ik een filmpje waar ze een compressor open slijpen en hij de wijst het overdrukventiel aan. En hij zegt nog: dat geeft een sissend geluid plus dat de compressor overbelast wordt. Het kan dus zijn dat de compressor stuk is door overbelasting. Ja het was de hele week onder nul maar dat moet kunnen.

Dus het vertrouwen in dit product is behoorlijk weg en ga liever voor de garantie.

Ik heb een 7kW voor het hele huis. Achteraf zou ik toch beter boven en beneden gescheiden hebben gedaan. Dan heb je nog warmte bij een storing en is een nieuwe unit minder duur. Bovendien maakt de 7kW met 64dB echt een gigantisch lawaai. In de garage heb ik nog een MHI 2.5kW en die hoor je niet.

• Peerke5
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2022
*knip* Ik mis hier wat eigen inzet.

[Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 22-02-2021 19:14]

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 15:51
ter info voor degene die momenteel aan het inventariseren zijn:

KeroClima heeft een aanbieding voor Daikin Stylish (FTXA35AW / FTXA20AW)
(niet gecontroleerd of het ook echt goedkoper is)

• MarkV6
Nieuws over mijn vastgelopen compressor Daikin heeft geen voorraad levertijd verschoven naar 18 maart.De geheel nieuwe buitenunit is inmiddels geïnstalleerd. Opvallend is wel dat de compressor eerst tussen de 123 en 280 prm zat en nu zie ik ook wel eens 65prm. Andere firmware?
OT: Het vermogen is te hoog voor het hele huis, ofwel hij regelt niet onder de 1kW

• Niels001
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-05 23:44
Via dit draadje jaren terug 3 spit unit besteld bij Climastars.it.

Ik wil nu een Windfree AR9500M erbij, maar deze is niet beschikbaar op dit moment, te lang gewacht want 2 maanden terug was die er nog wel.

Heeft iemand een lijstje met airco boeren in Spanje en Italie, ik kan het in dit grote topic zo 123 niet terug vinden, maar moet hier ergens staan.

Nevermind gevonden:

Je kan ook nog even kijken bij:
CaldaieMurali.it 106,83
Climaidraulica.it 120
Shopclima.it 73,66
Climaconvenienza.it Niet buiten Italy (wellicht een forwarder)
Complementiclimatici.it 130
Climaway.it 250
Gasfriocolor Niet buiten spanje (wellicht een forwarder)

[Voor 28% gewijzigd door Niels001 op 26-02-2021 11:37]

• stijn1995
Inmiddels de bestelling van Keroclima ontvangen. Alles netjes ingepakt en onbeschadigd, zonder enige deuken aangekomen. Al met al zeer tevreden. Snelle response van Keroclima bij vragen, nu even wachten tot de installateur komt.

• Niels001
Iemand ervaring met bestellen bij https://www.caldaiemurali.it/?

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:16

Be “fearful when others are greedy, and greedy only when others are fearful.”

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 21:11
Sorry filtertje niet gezien

[Voor 107% gewijzigd door Batilan op 26-02-2021 22:26]

Emmeloord, 2x Ja Solar 365Wp, Zuid - 20%, APS YC600Y (2x300W max) - testing 8) | PVOutput

• Martinusz
Niels001 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:34:
Via dit draadje jaren terug 3 spit unit besteld bij Climastars.it.

Ik wil nu een Windfree AR9500M erbij, maar deze is niet beschikbaar op dit moment, te lang gewacht want 2 maanden terug was die er nog wel.

Heeft iemand een lijstje met airco boeren in Spanje en Italie, ik kan het in dit grote topic zo 123 niet terug vinden, maar moet hier ergens staan.

Nevermind gevonden:

Je kan ook nog even kijken bij:
CaldaieMurali.it 106,83
Climaidraulica.it 120
Shopclima.it 73,66
Climaconvenienza.it Niet buiten Italy (wellicht een forwarder)
Complementiclimatici.it 130
Climaway.it 250
Gasfriocolor Niet buiten spanje (wellicht een forwarder)
https://www.climamarket.eu/nl/

• Niels001
Toen ik vroeg waarom de prijs van het product opeens 100 euro omhoog was gegaan in een paar uur, werd er gezegd dat het dagprijzen waren.

Ik denk dat het een foutje in het systeem was, of zien jullie ook wel eens prijsschommelingen?
Dit is namelijk exact dezelfde pagina, ik had nog een tabje openstaan die toen ik die ververste opeens duurder was.

• stijn1995
Niels001 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:10:
Toen ik vroeg waarom de prijs van het product opeens 100 euro omhoog was gegaan in een paar uur, werd er gezegd dat het dagprijzen waren.

Ik denk dat het een foutje in het systeem was, of zien jullie ook wel eens prijsschommelingen?
Dit is namelijk exact dezelfde pagina, ik had nog een tabje openstaan die toen ik die ververste opeens duurder was.

[Afbeelding]
Sorry, was een ander model.

[Voor 8% gewijzigd door stijn1995 op 27-02-2021 18:30]

• Niels001
Nope dit is echt exact hetzelfde model, bij de eene pagina staat de vertaling aan, bij de andere niet.
Ik had de pagina open staan, na refrechen was die 100 euro duurder :(

• stijn1995
Niels001 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:31:
[...]

Nope dit is echt exact hetzelfde model, bij de eene pagina staat de vertaling aan, bij de andere niet.
Ik had de pagina open staan, na refrechen was die 100 euro duurder :(
Nee ik had een link gestuurd, maar dat bleek toch een ander model te zijn. Had niet gezien dat er verschillende versies van de windfree waren. Ik kan in ieder geval geen goedkopere vinden. Allemaal rond de €750.-

• Niels001
YES!!
De prijs is weer gezakt, naar de prijs die het vorige week was, maar dan bij de concurent:
https://climaidraulica.it...in-a-a-8806090378898.html

Dus ik ga gelijk bestellen.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:24
Niels001 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:54:
YES!!
De prijs is weer gezakt, naar de prijs die het vorige week was, maar dan bij de concurent:
https://climaidraulica.it...in-a-a-8806090378898.html

Dus ik ga gelijk bestellen.
Wat kost het om die hierheen te halen?

• hansvw
net gehoord dat 2 stuks daikin ftxz25n me hier 400 euro aan verzendkosten kost....

• Martinusz
hansvw schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:41:
net gehoord dat 2 stuks daikin ftxz25n me hier 400 euro aan verzendkosten kost....
Op Climamarket kun je meteen de verzendkosten zien:
https://www.climamarket.eu/nl/daikin-wandmodel-txz25n

• hansvw
deze laatste firma komt alleen zijn afspraken niet na. geen aanrader dus ......

• Martinusz
hansvw schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:05:
deze laatste firma komt alleen zijn afspraken niet na. geen aanrader dus ......
En waar is dat op gebaseerd? volgens mij ben je daar de vorige keer ook al op aangesproken.

Er zijn hier meerdere tweakers die daar besteld hebben (waaronder ik zelf) en alles was prima in orde. Duidelijke communicatie, snelle antwoorden, kosten meteen inzichtelijk, snelle levering en alles netjes op een pallet geleverd.

• MarkV6
Kijk eens bij shopclima.it 2 stuks voor €1,390.00 inc verzenden.

• hansvw
Als ik hier mijn ervaringen niet mag delen, dan is dat zo. Waarom er dan expliciet naar vragen? ik ben hier om geholpen te worden en te helpen. Als daar grenzen aan gesteld worden, dan is dat zo. Dan kan ik niet anders dan me daar aan houden. Aan jou om datzelfde te doen.......

• Martinusz
hansvw schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:36:
Als ik hier mijn ervaringen niet mag delen, dan is dat zo. Waarom er dan expliciet naar vragen? ik ben hier om geholpen te worden en te helpen. Als daar grenzen aan gesteld worden, dan is dat zo. Dan kan ik niet anders dan me daar aan houden. Aan jou om datzelfde te doen.......
:? :?
Ik vraag juist om je ervaring te delen, maar een loze uitdrukking als "komt de afspraken niet na" zonder verdere tekst en uitleg heeft niemand wat aan, dus misschien kun je deze keer gewoon uitleggen wat je slechte ervaring precies is met deze shop, zodat anderen er echt wat aan hebben.

• hansvw
ja, heel vervelend inderdaad. Maar voor de moderator genoeg reden om die (toegelichte) ervaring toch te verwijderen. Met de vermelding dat niemand daar iets aan heeft. Dan moet iedereen dat maar zelf ervaren. Dat zijn dus de spelregels hier. Daar kan ik niets aan doen.
Zullen we weer verder gaan? Dit is niet zo interessant tenslotte....

• Skillerd
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 15:51
hansvw schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:49:
ja, heel vervelend inderdaad. Maar voor de moderator genoeg reden om die (toegelichte) ervaring toch te verwijderen. Met de vermelding dat niemand daar iets aan heeft. Dan moet iedereen dat maar zelf ervaren. Dat zijn dus de spelregels hier. Daar kan ik niets aan doen.
Het delen van onze ervaring, over het bestellen bij de verschillende leveranciers uit het buitenland, is een onderdeel van het bestellen van een airco in het buitenland.

Een goed toegelichte ervaring kan gewoon geplaatst worden.

[Voor 9% gewijzigd door Skillerd op 05-03-2021 00:25]

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

hansvw schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:49:
De 'ervaring' die je deelde in hansvw in "Airco bestellen in het buitenland" was totaal niet toegelicht, maar alleen een loze melding dat je met leverancier x geen zaken wilt doen. Ik snap dan ook niet waar deze opmerking vandaan komt?

Een goed toegelichte ervaring mag natuurlijk gewoon geplaatst worden.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• hansvw
het is blijkbaar nogal belangrijk voor sommige....
enfin, met het risico opnieuw verwijderd te worden:
ik heb een offerte plus bijkomende verzendkosten aangevraagd op de website van de betreffende firma, met achterlating van mijn mailadres. Na 2 dagen nog geen offerte ontvangen. Toen dezelfde vraag gesteld via whatsapp. Dit vooral vanwege de vele goede ervaringen hier. Daar werd gelukkig in eerste wel op gereageerd. Ik zou bij de definitieve order nog een korting krijgen op de totale transportkosten wanneer ik de contactpersoon door zou geven wat er allemaal nog in de order zou meekomen. Dit omdat er anders 'automatisch' te veel vrachtkosten berekend zouden worden. Nadat ik dat had doorgegeven was het weer erg lang stil. Wéér een whatsapp van mijn kant, waarna beloofd werd dat ik het de volgende ochtend onmiddellijk zou krijgen.
je vermoed het al..... Wéér geen reactie die volgende ochtend én middag. Op mijn laatste whatsapp met mijn vraag waar zijn berekening bleef antwoordde deze firma dat ze geen prijs konden afgeven, die concurrerend zou zijn met andere aanbieders (?????) terwijl ik dáár niet om had gevraagd.
Een lang verhaal kort, de definitieve prijsopgave is tot de dag van vandaag nooit gekomen ondanks de beloftes. Berichten worden niet of heel laat beantwoord. Ik zelf zou niet graag een dispuut hebben met iemand met wie het zo vermoeiend communiceren is, mocht er in het vervolg van dit proces iets misgaan. Heel lang verhaal, vergeet het maar snel.
Laten we alsjeblieft kijken naar wat we hier wél van elkaar kunnen leren......

benieuwd

• Martinusz
hansvw schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:38:
Voor u ook blijkbaar, want u heeft blijkbaar ook steeds de behoefte om te melden dat u geen zaken zou doen met deze firma.
ik heb een offerte plus bijkomende verzendkosten aangevraagd op de website van de betreffende firma, met achterlating van mijn mailadres. Na 2 dagen nog geen offerte ontvangen. Toen dezelfde vraag gesteld via whatsapp. Dit vooral vanwege de vele goede ervaringen hier. Daar werd gelukkig in eerste wel op gereageerd. Ik zou bij de definitieve order nog een korting krijgen op de totale transportkosten wanneer ik de contactpersoon door zou geven wat er allemaal nog in de order zou meekomen. Dit omdat er anders 'automatisch' te veel vrachtkosten berekend zouden worden. Nadat ik dat had doorgegeven was het weer erg lang stil. Wéér een whatsapp van mijn kant, waarna beloofd werd dat ik het de volgende ochtend onmiddellijk zou krijgen.
je vermoed het al..... Wéér geen reactie die volgende ochtend én middag. Op mijn laatste whatsapp met mijn vraag waar zijn berekening bleef antwoordde deze firma dat ze geen prijs konden afgeven, die concurrerend zou zijn met andere aanbieders (?????) terwijl ik dáár niet om had gevraagd.
Een lang verhaal kort, de definitieve prijsopgave is tot de dag van vandaag nooit gekomen ondanks de beloftes. Berichten worden niet of heel laat beantwoord. Ik zelf zou niet graag een dispuut hebben met iemand met wie het zo vermoeiend communiceren is, mocht er in het vervolg van dit proces iets misgaan. Heel lang verhaal, vergeet het maar snel.

benieuwd
Dat is inderdaad geen prettige ervaring, ik ga er vanuit dat de airco's die u wilde niet standaard op de website stonden?
Dat is denk ik een groot verschil, als je gewoon een airco pakt die op de site staat, dan worden verzendkosten berekend en heb je direct een totaalprijs.
Op de chat ben ik overigens wel vaak vlot geholpen.

• Marweecos82
Ik ben al een paar weken aan het wachten op CLIMALED.fr zodat ik een order kan plaatsen. Ik heb als reactie op een quotation begrepen dat deze pas in April gecommercialiseerd gaan worden vanuit de leverancier.

FTXM50R (april 21)
FTXM25R (april 21)

Samen met 2MXM50N - deze is al wel leverbaar

Is dit logisch? of kan ik beter bij een andere partij gaan kijken om te bestellen?

• Marweecos82
stijn1995 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:44:
Inmiddels de bestelling van Keroclima ontvangen. Alles netjes ingepakt en onbeschadigd, zonder enige deuken aangekomen. Al met al zeer tevreden. Snelle response van Keroclima bij vragen, nu even wachten tot de installateur komt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe snel heeft keroclima kunnen leveren nadat je het besteld had?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stijn1995
Marweecos82 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:20:
[...]

Hoe snel heeft keroclima kunnen leveren nadat je het besteld had?
Donderdag besteld, en toen een week later op woensdag binnen. Maar omdat ik een verkeerd telefoon nummer had opgegeven(had per ongeluk een cijfer overgeslagen), werd het vrijdag geleverd.

Hier een overzicht van de vervoerder.

Nog een edit:

Ik had bij het ECC nagevraagd of Daikin Nederland verplicht kon worden om airco’s uit het buitenland te repareren onder garantie. Dit kon volgens hen alleen als het 1 rechtspersoon is. Dus als Daikin NL en Daikin (land waar je hem koopt) dezelfde rechtspersoon hebben. Ik heb verder geen juridisch kennis, dus misschien weet iemand hier hoe die constructies werken en of ze dus dezelfde rechtspersoon hebben. Ik zal de vraag ook nog terugsturen naar de ECC.

[Voor 57% gewijzigd door stijn1995 op 08-03-2021 17:48]

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-03 10:54
Waarom is deze split unit zo spotgoedkoop?

https://www.climamarket.e...txhqasineu-ar09txhqasixeu

2.6KW koelvermogen, goed genoeg voor mijn ruimtes. A++.

Zie ik iets over het hoofd?

Wat is het verschil met bijvoorbeeld zoiets:
https://www.climamarket.e...del-daikin-ftxm25r-rxm25r

Ongeveer zelfde specs, maar wel een stuk duurder.

--------

En heeft iemand ervaring met het merk Giatsu?

Deze is qua specificaties voor mijn kantoor eigenlijk prima. En een zeer gunstige prijs...
https://www.climamarket.e...a-s12mamb-i-gia-s12mamb-o

[Voor 24% gewijzigd door Stab op 11-03-2021 14:27]

• hansvw
het verschil in efficiency bij verwarmen is best groot...

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:53
Weet iemand het verschil tussen de Daikin buitenunits 2MXM40M en de 2MXM40N?

Zie nu een mooie aanbieding met de N versie i.c.m. een CTXM15R en FTXM35R

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:20
Stab schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:47:
Waarom is deze split unit zo spotgoedkoop?

https://www.climamarket.e...txhqasineu-ar09txhqasixeu

2.6KW koelvermogen, goed genoeg voor mijn ruimtes. A++.

Zie ik iets over het hoofd?

Wat is het verschil met bijvoorbeeld zoiets:
https://www.climamarket.e...del-daikin-ftxm25r-rxm25r

Ongeveer zelfde specs, maar wel een stuk duurder.
SEER van 8,65 tov 6,3 ofwel die Samsung verbruikt ruim een derde meer.
Je ziet het ook aan het maximaal opgenomen vermogen dat is maar 560 watt voor de Daikin dat zijn echt hele mooie cijfers.
De Samsung is een stuk goedkoper in aanschaf maar zodra je het ding laat lopen begint de teller voor de Daikin terug te lopen tov de Samsung. Als je je de aanschaf kunt veroorloven zou ik altijd de efficiëntere unit nemen.

• Marweecos82
antimos schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:27:
Weet iemand het verschil tussen de Daikin buitenunits 2MXM40M en de 2MXM40N?

Zie nu een mooie aanbieding met de N versie i.c.m. een CTXM15R en FTXM35R
N versie is de nieuwste buitenunit versie van Daikin als het goed is.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 08:58
ASW1 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:32:
[...]

SEER van 8,65 tov 6,3 ofwel die Samsung verbruikt ruim een derde meer.
Je ziet het ook aan het maximaal opgenomen vermogen dat is maar 560 watt voor de Daikin dat zijn echt hele mooie cijfers.
De Samsung is een stuk goedkoper in aanschaf maar zodra je het ding laat lopen begint de teller voor de Daikin terug te lopen tov de Samsung. Als je je de aanschaf kunt veroorloven zou ik altijd de efficiëntere unit nemen.
Voor 600 euro kan die wel even draaien...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:20
kever678 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:44:
[...]

Voor 600 euro kan die wel even draaien...
Uiteraard, hoe groot het prijsverschil uiteindelijk is zal afhangen van hoeveel draaiuren dat ding maakt.
Daarbij er vanuit gaan dat dat ding er een jaar of 10 zal hangen. De duurdere zal ook stiller en comfortabeler zijn. De daikin heeft wifi en zal volledig programmeerbaar zijn, en hij heeft zo'n functie dat ie mensen "ziet" en niet in de nek blaast. Ook verwarmen doet ie veel efficiënter, vraag is of je hem tevens daarvoor wilt gebruiken.

• [Deva]
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-06 22:35
<knip>

Wanneer ik los zoek op de buiten units op de website van climamarket krijg ik de melding dat ik als particulier dit product niet kan bestellen. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee?

[Voor 84% gewijzigd door [Deva] op 15-03-2021 13:56. Reden: Verkeerd topic]

• Niels001
Dat is niet mijn ervargin Hansvw, ik kreeg een berichtje dat hij 5 dagen na de betaling verzonden was en maandag had ik dus de tracking en woensdag stond DHL voor mijn deur.

Behulpzame support, die snel reageert en vriendelijk is, ik vind het juist een dikke aanrader!

• Niels001
hansvw schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:38:

benieuwd
Hoi Hans,
Jammer dat het niet vlot bij jou, het is mss een beetje geluk hebben wie je op de chat hebt.
Ik heb met Alberto gesproken op de chat van de site, niet op whats app.
Dat werkte uitstekend.

Toen ik een paar dagen later aan een ander persoon vroeg wanneer hij verzonden werd, werd ik weer met Alberto geconnect en hij vertelde mij: vandaag :)
Ik vroeg of ik een tracking kreeg, waarop hij 'uiteraard/vanzelfsprekend' antwoorde.

Succes, mss helpt dit, ik heb 2 jaar terug bij 3 aircos bij climastars.it besteld, dat ging ook prima, maar de support bij Climaidraulica vond ik soepeler :)

Oh mijn verzendkosten voor bovenstaande zending, waren trouwens 120 euro op de factuur, op de chat was mij 140 verteld, dus ook dat was binnen de verwachting.

[Voor 3% gewijzigd door Niels001 op 16-03-2021 10:26]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niels001 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:16:
Dat is niet mijn ervargin Hansvw, ik kreeg een berichtje dat hij 5 dagen na de betaling verzonden was en maandag had ik dus de tracking en woensdag stond DHL voor mijn deur.

Behulpzame support, die snel reageert en vriendelijk is, ik vind het juist een dikke aanrader!

[Afbeelding]
Waar is de rest v/d pallet?

• Niels001
Vorkie schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:25:
[...]

Waar is de rest v/d pallet?
Geen idee, zo kwam deze binnen, zo koste het waarschijnlijk geen pallet plaats en is hij toch verstevigd op de kwatsbare delen en voor transport wat handelbaarder denk ik, flink gewicht :)

[Voor 10% gewijzigd door Niels001 op 16-03-2021 10:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ziet er toch wat gehavend uit.... al in de doos gekeken of er niets beschadigd is ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Let op:
Algemene discussie over aankoopadvies en hoe je een airco zelf kan installeren mag in Topicreeks: L/L warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee