Airco bestellen in het buitenland

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 21:08
Notna schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:44:
[...]

Gevonden!

https://www.installatie.n...-lappen-regels-aan-laars/

Edit: overigens is het aan één ieder wat hij of zij hier mee doet. Maar aldus de wet c.q regels is het verboden om te doen. Of je daar waarde aan hecht is een ander verhaal :+
Leuk ook om de reacties te lezen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7O_0vDPhMluD1-frkhrnvV8rdfo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bJvk8n21aODBtoy8R8fEVqRO.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Carfanatic schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:37:
[...]

[Afbeelding]
Ja, Bertus gebruikt hopelijk niet zijn eigen naam, hij klinkt als een beunhaas die gefrustreerd wordt van klanten die het beter weten.... (en minder winst voor hem...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-04 09:59
[...]

[Afbeelding]
Zo kan je de prijzen lekker hoog houden. Lijkt wel soort koppelverkoop. Dit soort vuile praktijken is vergelijkbaar met prijsafspraken maken.

[ Voor 5% gewijzigd door elmerblues op 17-08-2020 16:06 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-04 22:09
[

Heb je ervaring met dit Merk ? ik heb er nog nooit van gehoord

quote]kever678 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:23:
[...]

Inmiddels alles ook geïnstalleerd.
Airco incl. verzenden was ongeveer 1300 euro.
Gaten boren (3 stuks) heeft me 220 euro gekost.
Huur vacuüm pomp 30 euro.
Installatie materialen (goten, leidingen, dakdoorvoer etc.) circa 450 - 500.

Rond de 2000 euro nu op elke verdieping een unit hangen. Installatie zelf gedaan :)
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46

ShadowBumble

Professioneel Prutser

[...]

[Afbeelding]
Eigenlijk toch diep triest, hoezo marktwerking lekker afspraken maken. Ik zou die Bertus wel eens willen horen als iedere IT-er in zijn regio zou zeggen sorry als je het niet bij ons gekocht heb dan helpen we je niet en o ja als je dat wel doet rekenen we 175 euro per uur. Had je maar niet lekker goedkoop je Windows en Office licentie op het internet moeten kopen :+

Hoe dan ook even terug on topic, ik heb besloten nog even tot het najaar te wachten er zit gelukkig geen haast achter maar de bedoeling is wel om voor de volgende zomer een split unit opstellen te hebben.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@elmerblues , @Carfanatic, @ShadowBumble Dit probleem had ik dus meegemaakt. Die bertus heeft 0,0 inlevingsvermogen. Monteur die ik kon zou ze voor mij hangen aangezien ik geen pomp en al het spul had welke leiding zou hij allemaal doen, ik kon de airco's bestellen. Zoals jullie in dit topic zien scheelt het veel geld NL prijzen of ITA prijzen. Na wat vertraging met verbouwen en bestrating liep het allemaal aardig uit. Allemaal klaar ik kon hem bellen. Helaas liet die niks van zich horen tig keer gebeld. Dan begint dus ellende.... 2 airco's zonder een monteur.

Goed dan zoeken naar iemand anders ik heb 10 bedrijven in de regio gebeld allemaal helaas moet bij ons kopen, dan kun ze 2x dikke winst vangen de airco en het hangen. Ik snap het probleem niet als het gewoon een degelijk merk (Daikin, Mitsubishi of LG) en nieuw in doos ik betaal het hangen wel... Maar inderdaad het is gewoon koppelverkoop of zal wel te weinig aan worden verdient 45 tot 65 euro per uur. Sommige wilde wel hangen maar dan 1000 euro per unit (ja doei!). Of ik verkocht de airco's en kon ze dan bellen om bij hun de airco's + hangen af te nemen. Of ergens in maart pas komen kijken wat het ongeveer gaat kosten en pas juli 2021 tijd om te hangen. Goeie zaak als je voor komende jaar al ram vol zit.

Maar uiteindelijk daarna iemand gevonden die op zijn site had staan dat als je eigen airco's had gekocht hij ze komt hangen (dat zijn er maar weinig van!). Yes ik heb iemand. Na enkele weken is hij komen kijken zou ongeveer 1000 voor 2 zijn incl alles. Maand later de dag van hangen, komt niet opdagen ja druk druk blabla. Nog een paar keer gebeld. Niks meer geworden dan zoeken we maar verder naar monteur nr3 |:( . Na een maand een review gemaakt dat meneer afspraken niet na komt. Appt dag later ik was je vergeten (wel heel toevallig). Dan en dan tijd. Helaas jongen jij hoeft niks meer te maken.

Kijk je kunt in nov dus al bezig met iemand te regelen (dan is het rustig zou je zeggen) maar door dat iedereen het keer op keer laat af weten en maandje moet wachten is het inmiddels zomer ja dan hebben ze het allemaal druk.

En naast IT heb je inderdaad nog tal van andere dingen. Stel je verhuist naar een ander deel van NL neemt wat spullen mee. Auto onderhoud bij garage, helaas auto niet bij ons gekocht doen geen onderhoud. Scooter helaas niet bij ons gekocht doen we niet. Leiding lek, belt een loodgieter helaas leiding niet door mij gelegd ik maak het niet. Sleutel bij maken, slotenmaker helaas slot niet bij mij gekocht maak geen sleutel bij. Aanhangwagen nieuw net nodig krijgt geen net geen aanhanger bij mij gekocht.

Ze waren als pallet aangekomen.1 buiten unit had een kleine tik gehad met het voetje. Voor de rest prima in verpakking. Ze draaien gelukkig!

Die blokken waar de buiten units op staan komen van warmteservice kunt ze daar los kopen zonder een airco te kopen :+

2x Mitsubishi 3,5 kw
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton-007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 25-03 08:44
Hier schrik ik wel van. Ik ben van plan om in het najaar een split-unit te importeren en zelf op te hangen. Heb alleen wel een stek monteur nodig voor het koppelen e.d. op de buitenunit.
Wil daar gerust een paar honderd euro voor betalen voor 2 a 3 uur?

Geen leuke vooruitzichten dus :(
Heeft iemand hier daar ook zulke slechte ervaring mee?

@RobbyTown Uiteindelijk toch wel iemand gevonden dus? Omdat ze nu draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anton-007 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:12:
@RobbyTown Uiteindelijk toch wel iemand gevonden dus? Omdat ze nu draaien.
Hier ben ik dan ook wel benieuwd naar, ik vind het helemaal niet erg om een monteur te huren om de boel te laten / plaatsen of in werking te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Anton-007 @ShadowBumble ja uiteindelijk via gigantische omweg.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 79% gewijzigd door RobbyTown op 18-08-2020 10:40 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

RobbyTown schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:26:
@Anton-007 @ShadowBumble ja uiteindelijk via gigantische omweg.

***members only***
Geen idee maar het loont in ieder geval even dus om eerst een naar de monteur te kijken in de omgeving :) als ik de ervaringen zo lees, maar is dat een uitzondering of hebben meer mensen hier die ervaring ?

Want leiding werk en gaten boren zal ook gedaan moeten worden of heeft iedereen dat zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 21:08
Afgelopen week zag ik in de lokale FB-groep een vraag voorbij komen voor een airco monteur, daar werd toch wel op gereageerd.

En toevallig vertelde een collega dat hij in het verleden airco's heeft geinstalleerd, dus daar moet ik als eerste achteraan gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Carfanatic op 18-08-2020 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 23:20
ik heb alles zelf besteld. Deze heeft hem geïnstalleerd en in bedrijf gesteld. adverteert hij ook mee op de site:
https://www.vechtdalklimaattechniek.nl/klimaattechniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53
harrybeuker schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:03:
ik heb alles zelf besteld. Deze heeft hem geïnstalleerd en in bedrijf gesteld. adverteert hij ook mee op de site:
https://www.vechtdalklimaattechniek.nl/klimaattechniek
Hey tnx ook mijn regio, net nodig. Wat was je ongeveer kwijt en wat heeft de monteur grofweg gedaan, ophangen alles?

Binnenkort krijg ik een LG split unit, deze moet ook even worden opgehangen en in bedrijf gesteld. Schoonmaken van tevoren doe ik zelf even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 23:20
pennywiser schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:05:
[...]

Hey tnx ook mijn regio, net nodig. Wat was je ongeveer kwijt en wat heeft de monteur grofweg gedaan, ophangen alles?

Binnenkort krijg ik een LG split unit, deze moet ook even worden opgehangen en in bedrijf gesteld. Schoonmaken van tevoren doe ik zelf even.
65 euro per uur rekent die volgens mij. Doet het op uurbasis. Ik was wat meer kwijt omdat hij een extra mannetje had meegenomen en dat was eerst niet afgesproken. Anders was ik rond de 800 kwijt en nu 1100. Hij heeft mij verder wel goed geholpen en netjes opgehangen. Mijn buitenunit heeft een opdonder gehad met transpoort denk ik. De ventilator maakte een kabaal. Dat heeft die nog netjes op gelost (had die niet hoeven doen). Al met al dik tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:58

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Graag weer ontopic. En dus het bestellen van een airco in het buitenland. Installaties en alles wat er bij komt kijken hoort niet in dit topic thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrassie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11-2022
Heeft er iemand ervaring hoe garantie te claimen bij Keroclima in Portugal. Ik heb een binnen unit die niets doet.

[ Voor 4% gewijzigd door mrassie op 18-08-2020 19:27 ]

An apple a day... keeps the doktor away

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-05 09:50

MLLL

Palm Treo 650

Alle bovenstaande posts is dus precies waarom ik alles uitbesteed heb aan een Nederlands bedrijf.
Wat een ellende allemaal, zeker de laatste post m.b.t. garantiekwesties ,ik wens je alvast veel succes ermee.

Nu heb ik een simpel systeem met een 3,5kw unit dat scheelt wellicht,maar ik had geen zin in gezeik voor die paar meijer extra, bovendien steun je de lokale middenstand ermee.

Vandaag heeft die installateur voor de eerste keer de buitenunit gereinigd en die de filters van de binnenunit vervangen, moest 5 tientjes afrekenen, systeem draait al dik 10 jaar probleemloos . Gaat om een Fujitsu , volgens sommige hier een B-merk

[ Voor 24% gewijzigd door MLLL op 18-08-2020 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:18
MLLL schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:29:
Alle bovenstaande posts is dus precies waarom ik alles uitbesteed heb aan een Nederlands bedrijf.
Wat een ellende allemaal, zeker de laatste post m.b.t. garantiekwesties ,ik wens je alvast veel succes ermee.

Nu heb ik een simpel systeem met een 3,5kw unit dat scheelt wellicht,maar ik had geen zin in gezeik voor die paar meijer extra, bovendien steun je de lokale middenstand ermee.

Vandaag heeft die installateur voor de eerste keer de buitenunit gereinigd en die de filters van de binnenunit vervangen, moest 5 tientjes afrekenen, systeem draait al dik 10 jaar probleemloos . Gaat om een Fujitsu , volgens sommige hier een B-merk
Tja... Jij bestelt nooit iets uit een NL/BE webshop? Beetje hetzelfde hoor, opsturen, vervangen klaar. :? Ik begrijp dat je hier je mening even wil ventileren maar het draagt m.i weinig bij aan dit topic.

Diezelfde installateur komt hier even goed de airco reinigen hoor, dat is langs de kwestie...

Lokale middenstand steun ik nu ook want er komt iemand 'm opstarten (vacumeren en opvullen). Ik kan er ook niks aan doen dat die middenstander zijn airco's/materiaal moet inkopen ex btw aan de prijs waar ik ze voor inclusief BTW in Portugal, dus...
mrassie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:26:
Heeft er iemand ervaring hoe garantie te claimen bij Keroclima in Portugal. Ik heb een binnen-unit die niets doet.
Contact opnemen per e-mail, probleem (laten) vast stellen door je installateur of jij zelf. KeroClima laten bepalen of het goedkoper is reserve stuk te laten komen of een volledig nieuwe unit.

Maarreh... Ben je wel zeker dat hij defect is? Spanning overal gecontroleerd? Want echt niks doen is toch wel atypisch...

[ Voor 16% gewijzigd door HyperBart op 19-08-2020 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-05 09:50

MLLL

Palm Treo 650

HyperBart schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:22:
[...]

Tja... Jij bestelt nooit iets uit een NL/BE webshop? Beetje hetzelfde hoor, opsturen, vervangen klaar. :? Ik begrijp dat je hier je mening even wil ventileren maar het draagt m.i weinig bij aan dit topic.

Diezelfde installateur komt hier even goed de airco reinigen hoor, dat is langs de kwestie...

Lokale middenstand steun ik nu ook want er komt iemand 'm opstarten (vacumeren en opvullen). Ik kan er ook niks aan doen dat die middenstander zijn airco's/materiaal moet inkopen ex btw aan de prijs waar ik ze voor inclusief BTW in Portugal, dus...

[...]

Contact opnemen per e-mail, probleem (laten) vast stellen door je installateur of jij zelf. KeroClima laten bepalen of het goedkoper is reserve stuk te laten komen of een volledig nieuwe unit.

Maarreh... Ben je wel zeker dat hij defect is? Spanning overal gecontroleerd? Want echt niks doen is toch wel atypisch...
toon volledige bericht
Dat zijn keuzes, ik betaal liever iets meer voor een stukje service en vooral ook de gunfactor speelt een rol.
Ben zelf een zelfstandige en vind het zelf ook prettig als mensen niet het vel over je oren probeert te trekken bij het gunnen van een opdracht.

Ik koop wel spullen online maar het liefst bestel ik dat gewoon bij de lokale middenstand, want daar moet ik het zelf ook van hebben. En ja meestal is het een paar tientjes duurder, maar als er iets mee is wordt het 9 van de 10 beter opgelost dan een dozenschuiver.

Maar goed, back on topic again.

• HyperBart
MLLL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:06:
[...]
Dat zijn keuzes, ik betaal liever iets meer voor een stukje service en vooral ook de gunfactor speelt een rol.
Ben zelf een zelfstandige en vind het zelf ook prettig als mensen niet het vel over je oren probeert te trekken bij het gunnen van een opdracht.
Ik steun ook graag een zelfstandige maar als die zelfstandige 40% (!) op een totale offerte duurder is en dat dit alleen te wijten is aan de inkoop en verkoop van het materiaal dan zit er iets scheef. Jammer genoeg kan de zelfstandige daar niks aan doen, want hij moet ze door prijszetting zo inkopen in BeNeLux.

In casu betaal ik de airco installateur hier 300 EUR voor het indienststellen. Voor een paar uurtjes werk en R32 gas lijkt me dat dan heel correct aan beide zijdes van de deal en dan snij ik niet in zijn vel.
Ik koop wel spullen online maar het liefst bestel ik dat gewoon bij de lokale middenstand, want daar moet ik het zelf ook van hebben. En ja meestal is het een paar tientjes duurder, maar als er iets mee is wordt het 9 van de 10 beter opgelost dan een dozenschuiver.
+1
Maar bij airco's is het dermate scheef dat het in mijn ogen absurd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Vrienden, graag ontopic reageren. Ik plaats nu binnen korte tijd al meerdere keren een modbreak om aan te geven dat we het hier hebben over het airco's bestellen in het buitenland.

De discussie neigt nu naar binnenland vs buitenland en is wat mij betreft een aparte discussie die hier niet thuis hoort.

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 20:46
Fried schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:54:
Keroclima neemt de telefoon niet op deze ochtend :-|

ben voornemens een daikin MXM52N met 2x FTXA42AW te bestellen. die laatste staan echter op 'subject to confirmation'. wil graag weten wat de bezorgkosten en levertijd is...

nu het contactformulier maar ingevuld.
Heb je hier al iets van vernomen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anor
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-05 00:21
Even mijn ervaring delen van mijn bestelling bij https://www.climatico.ro/.

Na 2 positieve ervaringen die ik gevonden had, heb ik besloten om mijn spullen te bestellen bij climatico.

Na het aanvragen van een offerte van het volgende:

2x condenspomp Aspen Mini Lime
2x Daikin Sensira Bluevolution FTXF35A-RXF35A
2x Interfata control Wifi Daikin BRP069B45
1x wandbeugel 40 x 45 cm (set 2)
1x dampers Syoko SE-BF

Kreeg ik na 1 dag al een reactie met de prijs, deze was inclusief verzendkosten van 115,- 1454,-

Na wat heen en weer gemail in de daarop volgende dagen m.b.t betalen werd er na 2 dagen een betalingslink gestuur via payu waarbij ik kon kiezen om via mij cc te betalen of paypay (cc heeft bij mij de voorkeur). Nadat de betaling was afgerond kreeg ik direct te horen dat de betaling ontvangen was en de volgende dag het transport zou zijn. De betaling had ik op woensdag 12-8 gedaan, op 13-8 is de bestelling verstuurd via dhl, en kreeg hierbij ook netjes het t&t nummer, en op woensdag 19-8 alles in ontvangst mogen nemen.

Bestelling was netjes verpakt op een pallet en had geen enkele beschadiging.

Inmiddels is de eerste aangesloten en draait en hopelijk volgende week de laatste.
Dus ik ben zeer tevreden over de mannen uit Roemenië en de prijzen vond ikzelf erg goed.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Voor de mensen die bij KeroClima hebben besteld. Heb ze via hun contact formulier benaderd en heb nu een offerte via de mail waarin ze toch weer naar "tax identification number" vragen.

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Gewoon doorgeven dat je die niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Arn0uDz schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:04:
Voor de mensen die bij KeroClima hebben besteld. Heb ze via hun contact formulier benaderd en heb nu een offerte via de mail waarin ze toch weer naar "tax identification number" vragen.

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Gewoon doorgeven dat je die niet hebt?
Wat heb je besteld? Want ik heb vandaag bericht gehad over uitgestelde levering, deze week hadden ze normaal hier moeten staan maar dat is nu tweede week oktober geworden... Ik zou dat toch eens navragen, want of jij of ik hebben andere info dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
HyperBart schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:36:
[...]

Wat heb je besteld? Want ik heb vandaag bericht gehad over uitgestelde levering, deze week hadden ze normaal hier moeten staan maar dat is nu tweede week oktober geworden... Ik zou dat toch eens navragen, want of jij of ik hebben andere info dan...
1x 3MXM68N
1x FTXA42BS
2x FTXM20N

Staat verder niks in qua levertijd. Oktober is wel heel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Arn0uDz schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:36:
[...]

1x 3MXM68N
1x FTXA42BS
2x FTXM20N

Staat verder niks in qua levertijd. Oktober is wel heel erg lang.
Die FTXM20N is er volgens hen niet meer en pas terug leverbaar mid oktober.

Als jij andere info krijgt dan ben ik met een kluitje in het riet gestuurd maar ik denk dat jij gewoon nog outdated info hebt want:

https://www.keroclima.pt/.../pt_PT/?ObjectID=33756158
Daikin FTXM20N

Este produto encontra-se de momento indisponível.
Notificar quando disponível
De dame aan de andere kant zat wel heel verveeld met de zaak... Die heeft naar wat ik begrijp echt wel "moeite" gehad om de slechte boodschap te brengen. Nu ja goed, voor mij zit er geen haast achter, dan maar in oktober en dan is het zo, de grootste hitte is al voorbij en in het tussenseizoen is het dan lekker efficient verwarmen...

[ Voor 45% gewijzigd door HyperBart op 21-08-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
HyperBart schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:07:
[...]

Die FTXM20N is er volgens hen niet meer en pas terug leverbaar mid oktober.

Als jij andere info krijgt dan ben ik met een kluitje in het riet gestuurd maar ik denk dat jij gewoon nog outdated info hebt want:

https://www.keroclima.pt/.../pt_PT/?ObjectID=33756158

[...]

De dame aan de andere kant zat wel heel verveeld met de zaak... Die heeft naar wat ik begrijp echt wel "moeite" gehad om de slechte boodschap te brengen. Nu ja goed, voor mij zit er geen haast achter, dan maar in oktober en dan is het zo, de grootste hitte is al voorbij en in het tussenseizoen is het dan lekker efficient verwarmen...
toon volledige bericht
Bedankt voor de waarschuwing. Had gelukkig alleen nog maar een offerte opgevraagd.

Ga wel verder kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Arn0uDz schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:24:
[...]

Bedankt voor de waarschuwing. Had gelukkig alleen nog maar een offerte opgevraagd.

Wil je me eens een plezier doen en de levertijden vragen? Just to confirm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
HyperBart schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:37:
[...]

Wil je me eens een plezier doen en de levertijden vragen? Just to confirm.
Heb ik al gedaan, maar die vraag hebben ze keihard genegeerd en gewoon een offerte gestuurd die ik kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Arn0uDz schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:17:
[...]

Heb je hier al iets van vernomen?
ja uiteindelijk namen ze de telefoon gewoon weer op. daikin verwachtten ze eind sept weer wat geleverd te krijgen. maar wisten niet precies wat en hoeveel.

ik heb uiteindelijk de units vanuit engeland laten komen. die hebben de prijzen gematcht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Fried schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:53:
[...]

ja uiteindelijk namen ze de telefoon gewoon weer op. daikin verwachtten ze eind sept weer wat geleverd te krijgen. maar wisten niet precies wat en hoeveel.

ik heb uiteindelijk de units vanuit engeland laten komen. die hebben de prijzen gematcht.
En waar heb je ze dan besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Fried schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:53:
[...]

Bij Orionair?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Cooltech Airconditioning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mss_nl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-03 11:49
Vraagje over verzendkosten van een pallet vanuit Italie.

Ik heb navraag gedaan bij Climastars en Caldaiemurali voor een vergelijkbaar bestelling, namelijk een Trio multi split, een duo multi split en een single split unit.

Climasters heeft 615 EUR aan verzendkosten berekend en Caldaiemurali 511 EUR. Na het doorlopen van deze topic lijkt dat mij best veel.

is het mogelijk dat hierin onderhandelt kan worden? Of kan ik mijn eigen transport regelen, is dat wel aan te raden? Via Eurosender kom ik op 416 EUR uit voor een pallet vanuit Italie, heeft iemand ervaring met het zelf regelen van transport met deze leveranciers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:07
mss_nl schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:09:

Ik heb navraag gedaan bij Climastars en Caldaiemurali voor een vergelijkbaar bestelling, namelijk een Trio multi split, een duo multi split en een single split unit.
Je hebt nu ook niet echt een kleine bestelling he....dit zijn minimaal 2, maar misschien zelfs wel 3 pallets.
Climasters heeft 615 EUR aan verzendkosten berekend en Caldaiemurali 511 EUR. Na het doorlopen van deze topic lijkt dat mij best veel.

is het mogelijk dat hierin onderhandelt kan worden? Of kan ik mijn eigen transport regelen, is dat wel aan te raden? Via Eurosender kom ik op 416 EUR uit voor een pallet vanuit Italie, heeft iemand ervaring met het zelf regelen van transport met deze leveranciers?
Zo gek lijken de kosten niet, ik heb hier voor 1 pallet bedragen gezien tussen de 150-300 euro.
Eigen vervoer zou ik niet aan beginnen, tenzij je zelf ze gaat ophalen :P
Je quote bij Eurosender, is dat ook voor 2 a 3 pallets? Want je bestelling op 1 pallet kun je wel vergeten :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondewit01
  • Laatst online: 13-11-2024
Net besteld in Frankrijk, verzendkosten Eu 25,00 voor:
1x Daikin FTXA35AW
1x Daikin FTXA20AW en
1x Daikin 2MXM40M

Eu 2.030,00
www.climaled.fr

[ Voor 12% gewijzigd door rondewit01 op 25-08-2020 15:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Hoop mensen bestellen wat maar zet er dan ook even bij waar je besteld hebt, wat het kost, etc......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
rondewit01 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:16:
Net besteld in Frankrijk, verzendkosten Eu 25,00 voor:
1x Daikin FTXA35AW
1x Daikin FTXA20AW en
1x Daikin 2MXM40M

Eu 2.030,00
www.climaled.fr
Verzendkosten zijn echt laag. Weet je toevallig hoe het verzonden gaat worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:45
Arn0uDz schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:51:
[...]

Zo waarschijnlijk :D

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:22

Heb €350 betaald bij Climastars voor een trio multi split, paste wel op 1 pallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart

Even checken, je bestelt dus 8 units/pakketten (!). 3+5
Ik betaal iets meer als de helft voor 1+4 units, dus neen zo gek vind ik die prijs helemaal niet. Ga je dat nu zelf regelen? Uit het buitenland? Wat als er dan iets mis gaat tijdens transport? Ik snap dat je denkt “das veel geld op de prijs van de airco’s” maar het is geen coolblue pakketje...

Je moet ook niet voor een half dubbeltje op de eerste rij willen zitten (ja een half...) Dit is ook niet een pallet. Dit zijn er minstens twee volgens mij, heb je al eens gekeken hoe groot die dozen zijn? Op een pallet geraakt met moeite een buitenunit en 4 binnenunits. Jij gooit er even 3 buitenunits op. Ik kan er echt niet bij hoe je dat veel vindt?

• rondewit01
[...]

Depending on the type (s) of products ordered, CLIMALED.FR offers delivery via Colissimo, TNT, DHL or through the carrier Dachser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTraX
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 15:07
Na de airco topics hier te hebben doorgelezen, en na de tips in dit topic (waarvoor allen dank), heb ik vorige week een bestelling geplaatst voor enkele Mitsubishi Heavy units bij Saturnsales.co.uk. Tot op heden steeds een vriendelijke en vlotte afhandeling per e-mail.

- MHI SCM50ZS-W multi-split in combinatie met 2x SRK20ZS-W en 1x SRK35ZS-W
- MHI SRK20ZS-W/SRC20ZS-W single-split
- 40m koper leiding/isolatie + 5m condensatieleiding

Transport per pallet, incl verzekering, komt neer op 200 GBP

Totaalbedrag kwam op net geen 2330 GBP incl BTW

Momenteel is het nog even wachten op de effectieve verzending daar de SCM50ZS-W unit niet meer voorradig was bij de importeur. Deze verwacht men terug in voorraad binnen 2-3 weken.

Via Bosstool (NL) heb ik zwarte leidinggoten aangeschaft van Tecnosystemi, want de witte wou ik echt niet aan onze gevel gaan hangen. Wat reeds in voorraad was bij hun werd na 2 werkdagen hier bij me in België afgeleverd. Wat niet in voorraad was gaat men nasturen.

[ Voor 8% gewijzigd door DenTraX op 28-08-2020 08:54 . Reden: Totaalprijs in GBP toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DenTraX schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:47:
Na de airco topics hier te hebben doorgelezen, en na de tips in dit topic (waarvoor allen dank), heb ik vorige week een bestelling geplaatst voor enkele Mitsubishi Heavy units bij Saturnsales.co.uk. Tot op heden steeds een vriendelijke en vlotte afhandeling per e-mail.

- MHI SCM50ZS-W multi-split in combinatie met 2x SRK20ZS-W en 1x SRK35ZS-W
- MHI SRK20ZS-W/SRC20ZS-W single-split
- 40m koper leiding/isolatie

Transport per pallet, incl verzekering, komt neer op 230 EUR.

Momenteel is het nog even wachten op de effectieve verzending daar de SCM50ZS-W unit niet meer voorradig was bij de importeur. Deze verwacht men terug in voorraad binnen 2-3 weken.

Via Bosstool (NL) heb ik zwarte leidinggoten aangeschaft van Tecnosystemi, want de witte wou ik echt niet aan onze gevel gaan hangen. Wat reeds in voorraad was bij hun werd na 2 werkdagen hier bij me in België afgeleverd. Wat niet in voorraad was gaat men nasturen.
En wat heb je dan ongeveer betaald?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DenTraX
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:48:
[...]

En wat heb je dan ongeveer betaald?
Heb ik even toegevoegd aan de originele post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mss_nl
HyperBart schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 23:31:
[...]

Even checken, je bestelt dus 8 units/pakketten (!). 3+5
Ik betaal iets meer als de helft voor 1+4 units, dus neen zo gek vind ik die prijs helemaal niet. Ga je dat nu zelf regelen? Uit het buitenland? Wat als er dan iets mis gaat tijdens transport? Ik snap dat je denkt “das veel geld op de prijs van de airco’s” maar het is geen coolblue pakketje...

Je moet ook niet voor een half dubbeltje op de eerste rij willen zitten (ja een half...) Dit is ook niet een pallet. Dit zijn er minstens twee volgens mij, heb je al eens gekeken hoe groot die dozen zijn? Op een pallet geraakt met moeite een buitenunit en 4 binnenunits. Jij gooit er even 3 buitenunits op. Ik kan er echt niet bij hoe je dat veel vindt?
Later via http://www.nonsolocaldaie.it/ een prijsopgave laten doen voor een vergelijkbare bestelling, zij rekenen 250 EUR voor een verzekerde verzending. Dan vindt ik wel een behoorlijk verschil. Soms loont het gewoon om verder te kijken en door te vragen.

Waarschijnlijk gaan we dit weekend alles bestellen, ik laat later wel weten hoe het afloopt 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob1973
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-12-2024
Arn0uDz schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:24:
[...]

Woensdag waren ze er wel bij keroclima, heb een 3mxm68N, 3mxm52n, 3x ftxm25n en 2 ftxm35n besteld en zijn nu onderweg. De 68 buitenunit stond toen als niet leverbaar op de site, de 52 buitenunit stond op “geel”. Had wel het idee dat ze wilde sturen naar een andere serie, de design serie. Maar toen ik aangaf dat ik deze serie niet mooi vond, had ze de volgende dag wel de andere binnenunits op voorraad... Tegenwoordig gaat het transport met Dascher, Dhl hebben ze eruit gedaan. vVerzenden voor 2 pallets iets van €279,- uit mijn hoofd.
Beste even bellen, als je erdoor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Bob1973 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:53:
[...]

Woensdag waren ze er wel bij keroclima, heb een 3mxm68N, 3mxm52n, 3x ftxm25n en 2 ftxm35n besteld en zijn nu onderweg. De 68 buitenunit stond toen als niet leverbaar op de site, de 52 buitenunit stond op “geel”. Had wel het idee dat ze wilde sturen naar een andere serie, de design serie. Maar toen ik aangaf dat ik deze serie niet mooi vond, had ze de volgende dag wel de andere binnenunits op voorraad... Tegenwoordig gaat het transport met Dascher, Dhl hebben ze eruit gedaan. vVerzenden voor 2 pallets iets van €279,- uit mijn hoofd.
Thanks voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bob1973 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:53:
[...]

Leuk. Maar wat heb je nu betaald dan? :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-04 02:13
MLLL schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:29:

Ja inderdaad... Ik snap het wel. Stel iemand koopt uit Italie een multisplit want: lekker goedkoop.

Mag jij als installateur na het in werking stellen gebeld worden als het niet werkt, of na aansluiten blijkt het niet te werken: kost je allemaal extra tijd en als het dan kapot is wijzen ze eerst de vinger naar jou... Wat je ook zegt, dat prijsverschil komt ergens vandaan en de installateur krijg een hoop gezeik (en zelfs een slechte review zoals hier te lezen valt! als hij die niet bij hem aangeschafte split niet zsm kon komen hangen..)

Ook in NL heb je gewoon betaalbare bedrijven waar je een prima prijs betaald? Ik heb zelf ook een bedrijf dus snap die beredenering heel goed.
Ik zou ook geen paar tientjes willen verdienen aan het ingebruikstellen van een set, als er problemen zijn krijg jij automatisch de slechte reviews

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Stef87 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 02:29:
[...]

Ja inderdaad... Ik snap het wel. Stel iemand koopt uit Italie een multisplit want: lekker goedkoop.

Mag jij als installateur na het in werking stellen gebeld worden als het niet werkt, of na aansluiten blijkt het niet te werken: kost je allemaal extra tijd en als het dan kapot is wijzen ze eerst de vinger naar jou... Wat je ook zegt, dat prijsverschil komt ergens vandaan en de installateur krijg een hoop gezeik (en zelfs een slechte review zoals hier te lezen valt! als hij die niet bij hem aangeschafte split niet zsm kon komen hangen..)

Ook in NL heb je gewoon betaalbare bedrijven waar je een prima prijs betaald? Ik heb zelf ook een bedrijf dus snap die beredenering heel goed.
Ik zou ook geen paar tientjes willen verdienen aan het ingebruikstellen van een set, als er problemen zijn krijg jij automatisch de slechte reviews
Dus een Daikin uit Italie is anders dan een Daikin uit Nederland? Hou toch op.

Dus als jij met je auto naar een garage gaat, iets laat maken en daarna werkt het niet, ga je niet terug naar die garage? (Want je kocht hem ergens anders?)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:25

_Arthur

blub

Als de prijsverschillen voor dezelfde producten niet zo belachelijk hoog waren, had dit topic niet bestaan.

Als ik de single split Daikin FTXA35BS + RXA35A vergelijk in prijs bij www.climaled.fr en www.climasense.nl praat je over 1374 vs 2165. Een prijsverschil van Euro 791,- of 57,5%. Dan snap ik wel dat men ze uit het buitenland haalt. Als de prijzen hier in NL niet zo belachelijk opgeblazen zouden zijn, dan had men ze ook niet uit het buitenland gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
_Arthur schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:58:
[...]

Als de prijsverschillen voor dezelfde producten niet zo belachelijk hoog waren, had dit topic niet bestaan.

Als ik de single split Daikin FTXA35BS + RXA35A vergelijk in prijs bij www.climaled.fr en www.climasense.nl praat je over 1374 vs 2165. Een prijsverschil van Euro 791,- of 57,5%. Dan snap ik wel dat men ze uit het buitenland haalt. Als de prijzen hier in NL niet zo belachelijk opgeblazen zouden zijn, dan had men ze ook niet uit het buitenland gehaald.
Het werkelijke verschil is meestal veel kleiner.. Dat weet jij ook.

Om maar een voorbeeld te noemen moet je ook naar de totaalprijs kijken. Als jij iemand jou Airco’s uit Italië laat installeren zal hij een hogere prijs vragen voor het hangen. Het Werkelijke prijsverschil zal dan een stuk kleiner zijn.

(Ook nog: je krijgt bij Daikin alleen 5j garantie als de installateur de airco heeft mogen ingebruikstellen)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Martinusz schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:49:
[...]

Dus een Daikin uit Italie is anders dan een Daikin uit Nederland? Hou toch op.

Dus als jij met je auto naar een garage gaat, iets laat maken en daarna werkt het niet, ga je niet terug naar die garage? (Want je kocht hem ergens anders?)
Hier maak je je eigen punt en het probleem precies duidelijk.

Als de airco vervolgens niet werkt, bel jij niet naar Italië maar eerst de installateur die heb alleen in werking heeft gesteld. Je mag immers zelf niet werken met de f gassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:53
[...]
Ik zie die opmerking zo vaak langs komen maar klopt dit wel? Azijnpissers zijn overal maar ik mag toch hopen dat de gemiddelde mens die zoveel geld uitgeeft over de grens weet waar ie aan begint en niet de lokale installateur met zijn zelf veroorzaakte probleem opzadelt?

Ik heb heel veel uit t buitenland gehaald. Het is altijd een afweging: Als er iets aan mankeert: afschrijven en opnieuw beginnen of repareren (tegen kosten). Nooit de lokale handel erop aanspreken. Onze import auto was wat duurder bij de garage want er reden er geen van dit type in NL (USA/AU model, motortype was hier nooit geleverd en nog veel meer). Altijd netjes geholpen door lokale dealer tegen redelijke kosten. Waarom zou dat met airco's anders zijn?

Ik denk dat dit soort waarschuwingen van installateurs vooral bedoeld zijn omdat het verdien model door open-EU grenzen in gevaar komt.

En ja, ik wil ook een (of meerdere) airco uit t buitenland halen. En hier netjes laten installeren waarbij de installateur verantwoordelijk is voor goede installatie en niet voor het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
DjoeC schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:46:
[...]

Ik zie die opmerking zo vaak langs komen maar klopt dit wel? Azijnpissers zijn overal maar ik mag toch hopen dat de gemiddelde mens die zoveel geld uitgeeft over de grens weet waar ie aan begint en niet de lokale installateur met zijn zelf veroorzaakte probleem opzadelt?

Ik heb heel veel uit t buitenland gehaald. Het is altijd een afweging: Als er iets aan mankeert: afschrijven en opnieuw beginnen of repareren (tegen kosten). Nooit de lokale handel erop aanspreken. Onze import auto was wat duurder bij de garage want er reden er geen van dit type in NL (USA/AU model, motortype was hier nooit geleverd en nog veel meer). Altijd netjes geholpen door lokale dealer tegen redelijke kosten. Waarom zou dat met airco's anders zijn?

Ik denk dat dit soort waarschuwingen van installateurs vooral bedoeld zijn omdat het verdien model door open-EU grenzen in gevaar komt.

En ja, ik wil ook een (of meerdere) airco uit t buitenland halen. En hier netjes laten installeren waarbij de installateur verantwoordelijk is voor goede installatie en niet voor het apparaat.
toon volledige bericht
Niet iedereen is zo nee. Maar veel ook wel. (Helaas)

Stel de compressor gaat kapot, dan wijst de fabrikant naar de installateur installateur verwijst je dan naar fabrikant?

Voor een normale airco kan je vind ik ook in Nederland een betaalbare set kopen.

(Bij sommige mag je zelf nog alles ophangen, zolang je de ingebruikstelling wel uitbesteed)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
Stef87 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:19:
[...]

Niet iedereen is zo nee. Maar veel ook wel. (Helaas)

Stel de compressor gaat kapot, dan wijst de fabrikant naar de installateur installateur verwijst je dan naar fabrikant?

Voor een normale airco kan je vind ik ook in Nederland een betaalbare set kopen.

(Bij sommige mag je zelf nog alles ophangen, zolang je de ingebruikstelling wel uitbesteed)
:')

Als de compressor kapot is dan kijk ik of een reservestuk kan krijgen? Als ik dat niet vast krijg dan bestel ik zonder verpinken een volledig nieuwe buitenunit :’) want dat ben ik nog 1.5K goedkoper uit . Helaas is dat gewoon het model van een aantal fabrikanten wat mensen zoals mij tot dit soort aankopen doet uitwijken. Mijn lokale installer komt ook nog alles goed doen 🤷🏻‍♂️. Ik steun hem voor zijn arbeid, materiaal etc. Maar ik cut Daikin en hun uplift er gewoon een stuk uit, en ja ook een stuk die van mijn dealer. Maar aan 300 EUR ex btw voor stikstof/vacuum en R32 heeft die ook niet te klagen...

Sorry hoor maar waar gaat dit eigenlijk over, dit is een beetje zoals in een Audi topic gaan toeteren dat BMW lekkerder rijdt, ja fijn maar dat draagt daar weinig bij imo. Niks persoonlijk bedoeld.

Het is zoals hierboven gezegd is: je moet weten met wat je bezig bent en de verantwoordelijkheid zelf nemen of bij de juist partij leggen.

[ Voor 18% gewijzigd door HyperBart op 30-08-2020 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onair01
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-07-2021
Op 29-8-2020 ook 2 split airco's van LG besteld bij Caldaiemurali in italy
Verzendkosten €121,03
Alleen even afwachten hoe het verder gaat tot op heden staat het als in behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n.o.l
  • Laatst online: 09-12-2020
wordt het netjes thuisbezorgd door climaled ,is het allemaal positief ? ben een beetje terughoudend .maar ja aan de andere kant in nl ben ik veel duurder uit. ondanks dat ik zelf de weg weet in nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n.o.l
  • Laatst online: 09-12-2020
.

[ Voor 98% gewijzigd door n.o.l op 01-09-2020 21:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Onair01 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:26:
Op 29-8-2020 ook 2 split airco's van LG besteld bij Caldaiemurali in italy
Verzendkosten €121,03
Alleen even afwachten hoe het verder gaat tot op heden staat het als in behandeling.
Wat heb je besteld, en hoe verliep dat proces? Met wie word het verzonden? Wat heb je betaald?

Het nut van simpelweg melden dat je wat hebt besteld ontgaat mij volledig. Maak het dan compleet zodat iemand anders er ook wat aan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onair01
  • Laatst online: 18-07-2021
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:26:
[...]

Wat heb je besteld, en hoe verliep dat proces? Met wie word het verzonden? Wat heb je betaald?

Het nut van simpelweg melden dat je wat hebt besteld ontgaat mij volledig. Maak het dan compleet zodat iemand anders er ook wat aan heeft?
Wat ik heb besteld staat er toch duidelijk
Wat de verzend kosten zij van 2 airco’s staat er duidelijk bij.
Door wie het verzonden word staat er duidelijk bij?
Staat ook duidelijk dat het in behandeling is dus wat zal dat beteken dat ik hem mischien nog niet heb dat ze nog geen info hebben over de besteling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Onair01 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:04:
[...]

Wat ik heb besteld staat er toch duidelijk
Wat de verzend kosten zij van 2 airco’s staat er duidelijk bij.
Door wie het verzonden word staat er duidelijk bij?
Staat ook duidelijk dat het in behandeling is dus wat zal dat beteken dat ik hem mischien nog niet heb dat ze nog geen info hebben over de besteling?
Nou nee?

2 split airco's van lg. Welke van de 100 modellen? En wat kostten die dan?

Wat jij post heeft toch nul nut voor een ander? Wat jij doet is mededelen ipv informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 01:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Anoniem: 93986 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:28:
[...]

Nou nee?

2 split airco's van lg. Welke van de 100 modellen? En wat kostten die dan?

Wat jij post heeft toch nul nut voor een ander? Wat jij doet is mededelen ipv informeren.
Positieve feedback is ook een ding. Anders dan werkelijk als een hork commentaar geven zie ik vanuit jou ook geen bijdrage aan het topic. Los van het feit dat je in zekere zin gelijk hebt, zou je al je opmerkingen ook even op een leukere manier kunnen brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Douweegbertje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:35:
[...]

Positieve feedback is ook een ding. Anders dan werkelijk als een hork commentaar geven zie ik vanuit jou ook geen bijdrage aan het topic. Los van het feit dat je in zekere zin gelijk hebt, zou je al je opmerkingen ook even op een leukere manier kunnen brengen.
Mja. Mij reactie kan je verwachten als je zo'n antwoord geeft op mijn initiele vraag. Wat jij daar dan van vind lig ik niet zo wakker van. Lees eens een paar pagina's terug. Ondertussen is het bijna een opsomtopic met niet nuttige info. En daar heeft niemand wat aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn1995
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4p2MBmAeELyay7S4MRF-a5k6UE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K2oWZxg9Drd54wvmG9tALxI0.png?f=fotoalbum_large

Het is hier wel gezellig.

Ik ben van plan te gaan bestellen bij keroclima zodra ik iemand heb die de installatie op zich neemt. Heb wel 2 personen die dat zouden willen/kunnen, en natuurlijk gecertificeerd zijn.

Het mail contact met keroclima gaat naar mijn idee prima. De response is vrij snel. 1 september 21:14 gemaild en 2 september om 11:01 in de ochtend reactie. Daarna heb ik die dag om 13:28 gereageerd en alweer om 16:53 reactie. Ik denk dus dat de drukte bij hen voorbij is.

Zoals jullie zien is de prijs 1917 euro inclusief verzenden op pallet. Ik zal waarschijnlijk met paypal betalen, dus dan kom je op 1984 totaal. Dit scheelt enorm met de units in Nederland, waar ik voor deze set ongeveer 3400 euro kwijt zou zijn.

Of ik de units nou hier haal of via kero, ze komen allemaal uit dezelfde fabriek. Overigens gaf kero aan dat ik gewoon garantie heb.Ja, dit zal dan via hen moeten. Maar ik lees hier veel positieve verhalen over Daikin, dus ik ben positief over de kwaliteit. Ik snap dat mensen hier de mensen uit Nederland verdedigen. Maar waarom zijn de verschillen zo extreem groot? Wie verdient hier zoveel aan? Kero zal ook winst maken, en dus zit er zelfs in deze prijs winst.

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
stijn1995 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:50:
[Afbeelding]

Het is hier wel gezellig.

Ik ben van plan te gaan bestellen bij keroclima zodra ik iemand heb die de installatie op zich neemt. Heb wel 2 personen die dat zouden willen/kunnen, en natuurlijk gecertificeerd zijn.

Het mail contact met keroclima gaat naar mijn idee prima. De response is vrij snel. 1 september 21:14 gemaild en 2 september om 11:01 in de ochtend reactie. Daarna heb ik die dag om 13:28 gereageerd en alweer om 16:53 reactie. Ik denk dus dat de drukte bij hen voorbij is.

Zoals jullie zien is de prijs 1917 euro inclusief verzenden op pallet. Ik zal waarschijnlijk met paypal betalen, dus dan kom je op 1984 totaal. Dit scheelt enorm met de units in Nederland, waar ik voor deze set ongeveer 3400 euro kwijt zou zijn.

Of ik de units nou hier haal of via kero, ze komen allemaal uit dezelfde fabriek. Overigens gaf kero aan dat ik gewoon garantie heb.Ja, dit zal dan via hen moeten. Maar ik lees hier veel positieve verhalen over Daikin, dus ik ben positief over de kwaliteit. Ik snap dat mensen hier de mensen uit Nederland verdedigen. Maar waarom zijn de verschillen zo extreem groot? Wie verdient hier zoveel aan? Kero zal ook winst maken, en dus zit er zelfs in deze prijs winst.
toon volledige bericht
Dat vraag ik mij ook af, wie er nu zoveel winst maakt.
Heb ook besteld bij keroclima, een 3mx52 met 2 ftx 25 en een designmodel ftx35
Voor in totaal 2500, incl verzenden via dacher.
Voor dezelfde set, zou ik hier in Nederland, rechtstreeks bij Daikin, en met 60% korting, nog steeds meer dan 700 euro meer betalen.
Waar zitten die winsten dan, hoe kunnen hun goedkoper zijn dan bij Daikin zelf, en dan ook nog met korting?

Duurt nog wel even voor het geleverd word, binnendelen komen pas eind deze maand binnen.

• Anton-007
Het is toch wel voornamelijk daikin wat wordt geimporteerd hier. Scheelt het dan zoveel met merken als Mitsubishi Panasonic of LG?

• Anton-007
Ik had dit setje op het oog.

Mitsubishi Heavy Industries
SCM40ZS-S Multi
1 x SRK35ZS
1 x SRK20ZS

Zeer mooie prijs. 1378 euro, INCL verzendkosten. Maar klopt dat wel? 26 pond aan verzendkosten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRppewVz8JDUulcALwV-5u6_-lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1crd2FaZMTSmdjBDqXwDDgdm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Anton-007 op 03-09-2020 20:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anton-007 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:55:
Het is toch wel voornamelijk daikin wat wordt geimporteerd hier. Scheelt het dan zoveel met merken als Mitsubishi Panasonic of LG?
Nee, maar dat is nu eenmaal de gedachte die hier heerst. Kijk naar de aziatische en zuidelijke landen. Daar word je doodgegooid met panasonic, toshiba, lg en mitsubishi. Dat er verschil is in opties zal wel zo zijn maar kwalitatief ga je met de eerder genoemde merken niet de fout in en zijn ze net zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenTraX
Anton-007 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:06:
Ik had dit setje op het oog.

Mitsubishi Heavy Industries
SCM40ZS-S Multi
1 x SRK35ZS
1 x SRK20ZS

Zeer mooie prijs. 1378 euro, INCL verzendkosten. Maar klopt dat wel? 26 pond aan verzendkosten?
Dat lijkt me sterk goedkoop voor een verzekerde pallet verzending. Dit zou ik toch even dubbel checken met hun. Enkele weken terug had Orion me rond 250 GBP excl BTW aangegeven voor een verzekerde verzending op een pallet (voor 2 buiten- en 4 binnenunits)!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rondewit01
[...]

Dachser, vandaag netjes afgeleverd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EyplBu60CfSVa8nXBcnqUM3qtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JuaTmuUjSFQxU5E6JETEdWHe.jpg?f=fotoalbum_large

• Arn0uDz
Voor 25 euro ook nog eens op een pallet, netjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mss_nl
mss_nl schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:52:
[...]

Later via http://www.nonsolocaldaie.it/ een prijsopgave laten doen voor een vergelijkbare bestelling, zij rekenen 250 EUR voor een verzekerde verzending. Dan vindt ik wel een behoorlijk verschil. Soms loont het gewoon om verder te kijken en door te vragen.

Waarschijnlijk gaan we dit weekend alles bestellen, ik laat later wel weten hoe het afloopt 👌
Uiteindelijk vorige week donderdag besteld, gisteren binnen gekregen (precies een week). Bestellen ging via mail en betaling via PayPal.

Verzending werd verzorgd door oneexpress.it, en in NL afgeleverd door een lokale transportbedrijf.

Zag er nog aardig netjes uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfmRnUrdck-3Ib6qCQ5wr7T3M8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2kUlrw9SUxIRMqVvo8OQ1eB.jpg?f=fotoalbum_large

De folie had ik zelf al afgehaald, maar het zat er goed omheen. Ik heb geen scheuren/deuken/krassen gezien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lumbaal
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 11:26
Mijn ervaring:

Na dagen dit forum incl url's vanaf pag1 te hebben gelezen, heb ik
op 21-09 bij Caldaiemurali deze multi-split besteld:

Silentium Pro Hisense dual split airconditioner 12000 + 12000 btu omvormer met wifi 2AMW50U4RXA
€ 1.198,00 +180 shipping

Vandaag 01-10 mijn bestelling binnen gekregen. Via Dachser (transporteur) track&trace kon ik precies zien waar mijn bestelling was. Netjes en goed verpakt geen beschadigingen.
Bij bestelling via chat gecommuniceerd en dat ging prima in het Engels. Shipping time 10-12 days en idd 10 dagen. Tot nu toe dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een technische discussie over airco's verplaatst richting Het grote airconditioning topic - Deel 2. Graag daar verder met deze technische discussie.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:14
lumbaal schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:51:
Mijn ervaring:

Na dagen dit forum incl url's vanaf pag1 te hebben gelezen, heb ik
op 21-09 bij Caldaiemurali deze multi-split besteld:

Silentium Pro Hisense dual split airconditioner 12000 + 12000 btu omvormer met wifi 2AMW50U4RXA
€ 1.198,00 +180 shipping

Vandaag 01-10 mijn bestelling binnen gekregen. Via Dachser (transporteur) track&trace kon ik precies zien waar mijn bestelling was. Netjes en goed verpakt geen beschadigingen.
Bij bestelling via chat gecommuniceerd en dat ging prima in het Engels. Shipping time 10-12 days en idd 10 dagen. Tot nu toe dik tevreden.
Ik ben ook op zoek naar verschillende sets voor verschillende huizen (halve familie wil ook meteen airco 8)7)

Hoe heb je de keuze gemaakt tussen de verschillende Hisense varianten? Ik zie, op volgorde van prijs, de volgende varianten voor 12000+12000:

- New Comfort, €834
- Energy, €958
- Silentium, €1047
- Silentium Pro, €1109
- Energy Pro, €1130
- Apple Pie, €1481

Buitenunits zijn hetzelfde, het verschil is alleen de binnenunit. Alle units hebben bijna exact dezelfde specificaties, het grote verschil lijkt hem in het geluid te zitten.

- New Comfort, 19-44 dB(A)
- Energy, 19-29 dB(A)
- Silentium, 19-39 dB(A)
- Silentium Pro, 19-39 dB(A)
- Energy Pro, 19-39 dB(A)
- Apple Pie, 19-44 dB(A)

De Energy lijkt me hier dan opeens een positieve uitschieter met een flink lagere maximale geluidsniveau, en die zit er ook nog eens het meest 'neutraal' uit.

Waarom ben je voor Silentium Pro gegaan?

-edit-
Oh, er is ook nog een New Eco Easy en Easy Smart variant 8)7

@kever678, jij hebt de New Comfort een tijdje geleden geïnstalleerd, hoe bevalt deze?

[ Voor 4% gewijzigd door PeeVv op 12-10-2020 18:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kever678
PeeVv schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:14:
[...]
@kever678, jij hebt de New Comfort een tijdje geleden geïnstalleerd, hoe bevalt deze?
Bevalt super, heb 3 binnen units hangen (elke verdieping 1) en hij houdt zonder problemen de hele woning koel. Met 38 graden buiten draait die op de stilste stand en blijft alles mooi koel.

's nachts hadden we de unit op de slaapkamer op slaap/nacht modus, hoort logischerwijs wel iets maar is echt super stil en hebben er geen enkele last van met slapen.

We hebben er geen seconde spijt van in ieder geval, zou hem zo weer kopen :P

Ohja, mis de wifi bediening wel een beetje... toch een keer wifi modules erbij halen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
kever678 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:08:
[...]

Bevalt super, heb 3 binnen units hangen (elke verdieping 1) en hij houdt zonder problemen de hele woning koel. Met 38 graden buiten draait die op de stilste stand en blijft alles mooi koel.

's nachts hadden we de unit op de slaapkamer op slaap/nacht modus, hoort logischerwijs wel iets maar is echt super stil en hebben er geen enkele last van met slapen.

We hebben er geen seconde spijt van in ieder geval, zou hem zo weer kopen :P

Ohja, mis de wifi bediening wel een beetje... toch een keer wifi modules erbij halen in de toekomst.
Klinkt goed! Ik ben nu aan het azen op een 18.000 en een 5000/5000 voor m'n ouders en 2x 7000/12000 voor mij en m'n broer.

Volgens de klassieke berekening heeft mijn woonkamer ~15.000 BTU nodig, dat zou dan een 18.000 worden. Echter is er geen combo van 7000/18000, dan wordt het 9000/18000. Deze zijn echter €1061 tegenover €623 voor 7000/12000. Dat is dan wel weer een Energy-variant die A++/A++ is tegenover A++/A+ van de New Comfort. Maar mijn huiskamer wordt gelukkig niet extreem warm, dus ik hoop genoeg te hebben aan 12.000.

Heb je alle benodigdheden qua leidingwerk e.d. mee besteld of heb je dit in Nederland gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
PeeVv schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:39:
[...]

Klinkt goed! Ik ben nu aan het azen op een 18.000 en een 5000/5000 voor m'n ouders en 2x 7000/12000 voor mij en m'n broer.

Volgens de klassieke berekening heeft mijn woonkamer ~15.000 BTU nodig, dat zou dan een 18.000 worden. Echter is er geen combo van 7000/18000, dan wordt het 9000/18000. Deze zijn echter €1061 tegenover €623 voor 7000/12000. Dat is dan wel weer een Energy-variant die A++/A++ is tegenover A++/A+ van de New Comfort. Maar mijn huiskamer wordt gelukkig niet extreem warm, dus ik hoop genoeg te hebben aan 12.000.

Heb je alle benodigdheden qua leidingwerk e.d. mee besteld of heb je dit in Nederland gekocht?
Heb hier ook de 'officiele richtlijnen' gebruikt maar ben eerder over dan onder bemeten.. zou persoonlijk dan een 12000 pakken. Tenzij het binnen 30 graden is en je het in een uur koel wil krijgen lijkt een 18000 me al gauw te zwaar. Gedurende de dag op een constante temperatuur houden is ook prettiger dan in een uur alles koel willen krijgen.

Ik heb de rest in NL gehaald:
Stroom, stuurkabel en werkschakelaar bij een van de webshops gespecialiseerd in electra. (scheelde veel met airco shops)
Koelleidingen en dergelijke bij Climasense.
Muurbeugel bij warmteservice.
Goot bij een andere webshop. (installatie in hartje zomer, zijn die dingen blijkbaar lastig op voorraad te vinden :9 )

Had achteraf ook veel mee kunnen bestellen maar gezien de timing van onze bestelling wou ik de order z.s.m. de deur uit hebben. Dus snel airco besteld en daardoor meer tijd om de rest uit te zoeken. Als ik meer tijd had gehad zou ik ook meer mee besteld hebben echter kunnen de verzendkosten dan nog wel een dingetje worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AHST
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-10-2020
Airco besteld via ClimaMarket.eu
(Daikin)

Betaald via PayPall (verzekerd)
Geleverd via NL transporteur DB Schenker (keurige track and trace service)
Geleverd binnen 10 werkdagen

Mooie producten tegen goede prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
kever678 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:27:
[...]

Heb hier ook de 'officiele richtlijnen' gebruikt maar ben eerder over dan onder bemeten.. zou persoonlijk dan een 12000 pakken. Tenzij het binnen 30 graden is en je het in een uur koel wil krijgen lijkt een 18000 me al gauw te zwaar. Gedurende de dag op een constante temperatuur houden is ook prettiger dan in een uur alles koel willen krijgen.

Ik heb de rest in NL gehaald:
Stroom, stuurkabel en werkschakelaar bij een van de webshops gespecialiseerd in electra. (scheelde veel met airco shops)
Koelleidingen en dergelijke bij Climasense.
Muurbeugel bij warmteservice.
Goot bij een andere webshop. (installatie in hartje zomer, zijn die dingen blijkbaar lastig op voorraad te vinden :9 )

Had achteraf ook veel mee kunnen bestellen maar gezien de timing van onze bestelling wou ik de order z.s.m. de deur uit hebben. Dus snel airco besteld en daardoor meer tijd om de rest uit te zoeken. Als ik meer tijd had gehad zou ik ook meer mee besteld hebben echter kunnen de verzendkosten dan nog wel een dingetje worden...
toon volledige bericht
Ik ben bang dat de verzendkosten al vrij hoog zullen zijn inderdaad, dus ik ga alle extra spullen gewoon bij Warmteservice o.i.d. halen. Zijn zelfs nog goedkoper volgens mij, en gratis afhalen. Ik heb gelukkig de tijd, duurt nog wel even voordat het echt koud (of warm) wordt. Al met al gaat het, afhankelijk van de verzendkosten, zo'n €900-1000 voor mij en m'n broer en €1400-1500 voor m'n ouders zijn aangezien ik alles zelf ga installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-05 17:20
AHST schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:46:
Mooie producten tegen goede prijs!
Waarom niet meteen de typenummers en prijs vermelden, zodat we hetgeen kunnen vergelijken? Op deze manier hebben we niks aan dit topic..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
BTFD schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Waarom niet meteen de typenummers en prijs vermelden, zodat we hetgeen kunnen vergelijken? Op deze manier hebben we niks aan dit topic..
Open de URL en je ziet het aanbod :?

@AHST bedankt voor de link! deze kende ik nog niet en heeft tenminste een goede website en dito prijzen zo lijkt het. Ook de shipping costs zijn meteen duidelijk _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 14-10-2020 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AHST
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmKiXO1If3eURIe5ovh_4Cif3nc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tSyR6buLFAWFRTjvDp4nKGSY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHST
Daikin Wandmodel Daikin FTXF35A + RXF35A

€ 596,95
Kortingen
€ 0,00
Cadeauverpakking
€ 0,00
Verzending
€ 106,86
Totaal btw
€ 122,15
Totaal betaald
€ 724,57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
PeeVv schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Ik ben bang dat de verzendkosten al vrij hoog zullen zijn inderdaad, dus ik ga alle extra spullen gewoon bij Warmteservice o.i.d. halen. Zijn zelfs nog goedkoper volgens mij, en gratis afhalen. Ik heb gelukkig de tijd, duurt nog wel even voordat het echt koud (of warm) wordt. Al met al gaat het, afhankelijk van de verzendkosten, zo'n €900-1000 voor mij en m'n broer en €1400-1500 voor m'n ouders zijn aangezien ik alles zelf ga installeren.
Ondertussen al reactie van Climastars, netjes binnen 12 uur. Verzendkosten zijn €800 :X Maar voor 3 multisplit en een monosplit airco is dat in principe nog te overzien. Kijkend naar de prijzen van Climastars die vrij laag zijn en de gemiddelde prijzen van de verzendkosten in dit topic is het acceptabel. Sowieso de helft van de prijzen in Nederland ondanks de hoge verzendkosten 8)7

Ik zit er nog aan te denken om zelf een vervoerder in te schakelen, maar ik ben bang dat dat weer een sloot aan problemen met zich meebrengt (aansprakelijkheid e.d.), en weet niet of dat veel goedkoper gaat zijn. Of gewoon zelf even op en neer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
PeeVv schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Ondertussen al reactie van Climastars, netjes binnen 12 uur. Verzendkosten zijn €800 :X Maar voor 3 multisplit en een monosplit airco is dat in principe nog te overzien. Kijkend naar de prijzen van Climastars die vrij laag zijn en de gemiddelde prijzen van de verzendkosten in dit topic is het acceptabel. Sowieso de helft van de prijzen in Nederland ondanks de hoge verzendkosten 8)7

Ik zit er nog aan te denken om zelf een vervoerder in te schakelen, maar ik ben bang dat dat weer een sloot aan problemen met zich meebrengt (aansprakelijkheid e.d.), en weet niet of dat veel goedkoper gaat zijn. Of gewoon zelf even op en neer :+
Was €350 kwijt voor mijn split unit (1 pallet), vond het ook aardig aan de prijs maar was nog een stuk goedkoper dat ergens anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Had je niet beter deze kunnen bestellen in NL zonder verzendkosten :P ?

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 14-10-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huttenkloas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04 14:01
Ik wou ook iets bestellen bij KeroClima. Ik heb nu een offerte opgevraagd vanuit het contactformulier op de website. Nu een paar dagen verder geen antwoord. Hoe hebben jullie het contact met deze firma opgestart? Heeft iemand toevallig het emailadres van deze partij of een medewerker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 23:10
Even zoeken op email en keroclima in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
Hm...13 oktober in de avond een mailtje gestuurd naar Climastars. Binnen 12 uur antwoord, reactie gegeven en sindsdien niks meer gehoord. 16 oktober ook een mailtje naar Climaidraulica gedaan, nog steeds geen reactie. Ik snap dat ze wellicht niet zo happig zijn op verzenden naar Nederland, maar gaat hier wel om een bestelling van bijna €2500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Huttenkloas schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:39:
Ik wou ook iets bestellen bij KeroClima. Ik heb nu een offerte opgevraagd vanuit het contactformulier op de website. Nu een paar dagen verder geen antwoord. Hoe hebben jullie het contact met deze firma opgestart? Heeft iemand toevallig het emailadres van deze partij of een medewerker?
Dit is het mailadres waaruit zijn mij hebben gemaild. geral@keroclima.pt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huttenkloas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04 14:01
stijn1995 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 03:43:
[...]

Dit is het mailadres waaruit zijn mij hebben gemaild. geral@keroclima.pt
Bij mij inmiddels ook. Heb ook wat besteld nu. Komt nog BTW bij overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtTunuiHOBDtBBiI9O99atPweTQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fMpwSOAJ9RAnaHLdgKAYL79k.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Huttenkloas schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:01:
[...]

Bij mij inmiddels ook. Heb ook wat besteld nu. Komt nog BTW bij overigens.

[Afbeelding]
Heb je dat speciaal gevraagd? Mijn prijsopgaaf kwam namelijk gewoon inc 23% btw (portugal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:33
stijn1995 schreef op zondag 8 november 2020 @ 05:12:
[...]

Heb je dat speciaal gevraagd? Mijn prijsopgaaf kwam namelijk gewoon inc 23% btw (portugal).
Je kan met Kvk ook ex btw inkopen. Deze verkoop je aan jezelf als particulier, als particulier betaal je 21%. Scheelt toch weer een beetje

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:06

Thompson

Beeromaniac

Ik wil graag een multisplit unit laten installeren. Gezien het gigantische prijsverschil wil ik deze wel zelf in het buitenland bestellen.

Nu zijn er natuurlijk de black friday deals, o.a. op www.climamarket.eu
Maar ik vind het moeilijk om te beoordelen of het nu écht goede deals zijn of dat het allemaal wel meevalt. Doordat er zo ongelooflijk veel merken/modellen zijn die heel erg op elkaar lijken weet ik niet goed wanneer ik wel/niet een eerlijke vergelijking maak.

Zo zat ik te denken aan deze set Mitsubishi Electric MXZ-3F54VF + 3x MSZ-LN 18 VGW

Dat is dan voor 1x Slaapkamer, 1x Woonkamer, 1x Keuken (de 3 ruimtes waar ik daadwerkelijk veel gebruik van maak).

Elk advies is welkom :)

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Thompson schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:34:
Ik wil graag een multisplit unit laten installeren. Gezien het gigantische prijsverschil wil ik deze wel zelf in het buitenland bestellen.

Nu zijn er natuurlijk de black friday deals, o.a. op www.climamarket.eu
Maar ik vind het moeilijk om te beoordelen of het nu écht goede deals zijn of dat het allemaal wel meevalt. Doordat er zo ongelooflijk veel merken/modellen zijn die heel erg op elkaar lijken weet ik niet goed wanneer ik wel/niet een eerlijke vergelijking maak.

Zo zat ik te denken aan deze set Mitsubishi Electric MXZ-3F54VF + 3x MSZ-LN 18 VGW

Dat is dan voor 1x Slaapkamer, 1x Woonkamer, 1x Keuken (de 3 ruimtes waar ik daadwerkelijk veel gebruik van maak).

Elk advies is welkom :)
Wat is je vraag precies? Dit lijkt me meer iets voor een eigen topic dan wel voor Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp of Het grote airconditioning topic - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:06

Thompson

Beeromaniac

Perkouw schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:35:
[...]

Wat is je vraag precies? Dit lijkt me meer iets voor een eigen topic dan wel voor Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp of Het grote airconditioning topic - Deel 2
Met name; In hoeverre kan ik die black friday deals op zo'n website geloven of kan ik net zo makkelijk over een aantal weken na wat meer uitzoekwerk bestellen voor een scherpe prijs? Dus echt m.b.t. het bestellen van een airco in het buitenland.

M.b.t. meer advies aangaande merken/installatie zal ik me inderdaad eens verdiepen in die topics en zodra ik wat gerichtere vragen heb daar iets plaatsen.

Beeromaniac

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste

Let op:
Algemene discussie over aankoopadvies en hoe je een airco zelf kan installeren mag in Topicreeks: L/L warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen