Na lang wachten is het dan eindelijk zo ver; mijn airco's zijn binnen en draaien! Het wachten is alleen nog op de WiFi interface kits, deze hebben een vertraging opgelopen en worden nageleverd.
Na een langere periode om de bestelling compleet te krijgen (er zijn zelfs units vanuit NL naar UK geleverd) is het COVID-19 hoofdstuk er tussendoor gekomen wat betekende dat mijn zending pas half juni is geleverd. Bestelling/betaling was al eind januari!
Ben wel heel goed op de hoogte gehouden via email.
Mijn situatie is als volgt; ik heb afgelopen winter besloten om airco's te gaan plaatsen in de 3 slaapkamers. Hiervoor via dit forum informatie ingewonnen. Ik twijfelde tussen het merk Daikin en Mitsubishi (Heavy Industries, MHI).
Na mij verder verdiept te hebben in de modellen van beide merken kwam ik uiteindelijk op de MHI.
Via dit forum op enkele UK sites gekomen en uiteindelijk de beste deal gekregen via
https://www.cooltechairconditioning.com welke hetzelfde bedrijf is als
www.airconditioningworld.co.uk want hierop heb ik de modellen gevonden.
Gezien het grote prijsverschil bij de topmodellen ZSX-W hiervoor gekozen.
Omdat de prijzen zo gunstig waren t.o.v. Nederland heb ik besloten om dan toch ook maar gelijk een airco voor de woonkamer te bestellen. Uiteindelijk wil ik deze tijdens het stookseizoen dan gaan gebruiken om de huiskamer (bij) te verwarmen.
Uiteindelijk is het de volgende configuratie geworden:
- 1 x Mitsubishi Heavy Industries SRK20ZSX-W/SRC20ZSX-W 2.0kW 7,000btu R32 Hyper Inverter Pure White Wall Mounted System.
- 1 x Mitsubishi Heavy Industries SRK25ZSX-W/SRC25ZSX-W 2.5kW 9,000btu R32 Hyper Inverter Pure White Wall Mounted System.
- 1 x Mitsubishi Heavy Industries SRK35ZSX-W/SRC35ZSX-W 3.5kW 12,000btu R32 Hyper Inverter Pure White Wall Mounted System.
- 1 x Mitsubishi Heavy Industries SRK50ZSX-W/SRC50ZSX-W1 5.0kW 18,000btu R32 Hyper Inverter Pure White Wall Mounted System.
- 4 x AM-MHI-01 Wi-Fi interface kits.
Prijs van de 4 airco units bij elkaar was GBP2730.
Prijs van de 4 WiFi interface kits is GBP 320.
Verzendkosten GBP 150.
Totaal dus GBP 3200 (ca. 3600 euro). Betaald via PayPal.
T.o.v. Nederland een heel gunstige prijs, mijn configuratie kost in Nederland een stuk meer, goedkoopste die ik online kon vinden was via
www.havepe.nl/nl/mitsubishi-single-split-airco-systeem.
Hierbij kom ik op een eindbedrag van 5797 euro, wat in mijn geval dus een verschil is van 2197 euro!!!
Ondertussen heb ik de units laten plaatsen en ze werken prima!
Alleen dus nog wachten op de WiFi interface kits van IntesisHome
www.intesishome.com/_function-table-per-device_/
App al geïnstalleerd op mijn iPhone
https://apps.apple.com/nl/app/intesishome/id500095280
Ben heel erg blij dit forum te hebben gevonden!
Bedankt voor alle tips en trucs