Airco bestellen in het buitenland

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 23:10
revolution-nl schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:21:
[...]

Wel bijzonder dat ondernemers niet in dit gat springen. Volgens mij kan je er best een leuke business op bouwen.
Ik kan me ontzettend goed voorstellen waarom ondernemers dit liever niet doen:
- Marge stuk minder
- Bij problemen word je toch als eerste benaderd, en dat moet weer uit die lagere marge gedekt worden
- Stel je veroorzaakt problemen bij de apparatuur, mag jij voor de kosten opdraaien
- Ook al doe je het perfect, ben jij toch weer diegene die nazorg moet leveren.

Ik heb er ook eens over nagedacht voor een vrijdag/zaterdag bijbaantje, certificaat halen, en mensen helpen met de airco's, maar er kleven zoveel haken en ogen aan dat ik het maar geskipt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:56

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

I-King schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:03:
[...]

Ik kan me ontzettend goed voorstellen waarom ondernemers dit liever niet doen:
- Marge stuk minder
- Bij problemen word je toch als eerste benaderd, en dat moet weer uit die lagere marge gedekt worden
- Stel je veroorzaakt problemen bij de apparatuur, mag jij voor de kosten opdraaien
- Ook al doe je het perfect, ben jij toch weer diegene die nazorg moet leveren.

Ik heb er ook eens over nagedacht voor een vrijdag/zaterdag bijbaantje, certificaat halen, en mensen helpen met de airco's, maar er kleven zoveel haken en ogen aan dat ik het maar geskipt heb.
Ik snap het wel maar de vraag is gevoelsmatig enorm.

Als je vooraf duidelijke afspraken maakt en deze zwart op wit zet in een offerte dan heb je de grootste risico's denk ik wel afgedekt. Desnoods werk je met een soort van strippenkaart voor nazorg /onderhoud.

[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 08-06-2020 13:11 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tonny147
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:54
Tijdje mee zitten lezen op dit forum, en besloten om een airco in het buitenland te kopen.
Scheelt toch aanzienlijk met Nederland, 25 mei de bestelling geplaatst 2MXM40M+FTXM20N+FTXM25N voor de slaapkamers
FTXM35N/RXM35N voor de woonkamer.
Dit alles bij clima-inverter. Vanwege de feestdagen heeft het iets langer geduurd, maar vanmorgen stond de bezorger voor de deur.
Vacuumpomp is al binnen. Kijken of we voor het weekend de boel in bedrijf hebben, aangezien de temperaturen weer gaan oplopen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5NIJnDJn7ksu7LozxdmD4LbtXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQqrnlbVZvC9eg2FfEpWAkeM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DViLobVcK_7PEYUGblMm33N7Osc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Af8rmazg6i7bycQ9CgNPHqUb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door tonny147 op 08-06-2020 19:44 ]

Wh-mdc07j3e5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PcPirate
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06-2024
revolution-nl schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:07:
[...]

Ik snap het wel maar de vraag is gevoelsmatig enorm.

Als je vooraf duidelijke afspraken maakt en deze zwart op wit zet in een offerte dan heb je de grootste risico's denk ik wel afgedekt. Desnoods werk je met een soort van strippenkaart voor nazorg /onderhoud.
Nadat ik dit draadje had ontdekt wist ik precies wat ik zou bestellen in het buitenland. Vervolgens begonnen met kijken naar een installateur. De prijzen verschilden enorm met als gevolg dat ik er van af zag.

Na wat tips gehad te hebben van enkele forummers wie te benaderen voor een offerte vwb installatie had ik al succes. Jongens die bedrijfsmatig installaties doen en gangbare tarieven hanteerden.

Uiteindelijk via marktplaats iemand gevonden die hetzelfde vroeg en uit mijn buurt kwam. Bleek een professional te zijn want wat hij heeft achtergelaten is echt een plaatje. Heeft alles netjes gespecificeerd en uitgelegd. Deze man gaat de volgende airco voor mij ook installeren over 2 weken.

Wij hebben onze origine in de tropen en vanaf geboorte met airco opgegroeid. Uit ervaring kan ik je vertellen dat airco's niet kapot gaan en gas vullen niet nodig is indien goed geïnstalleerd.

Kortom: niet laten ontmoedigen. Gewoon los bestellen in het buitenland en lokaal een zzp-er de klus gunnen. Deze jongens stoppen passie in hun werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-05 15:22
kever678 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:26:
Net deze besteld: https://www.climastars.it...r32-in-a-wi-fi-ready.html

Zal binnenkort wel even update plaatsen mbt levering en installatie.
Wordt als het goed is aanstaande donderdag geleverd. (volgens de DHL website)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Gisteren een 4 tal single splits en 1 duo split besteld bij Keroclima.pt. (Panasonic TZ model) Wordt volgende week bij hun geleverd, en de vrijdag daarna op normaal transport vervoerd. Wat langzamer, maar de prijs is er ook naar, 195 euro ex btw.

Verwachte aankomstdatum 1e of 2e week van juli.

[ Voor 5% gewijzigd door I-King op 09-06-2020 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-12-2024

Tick

Im that jerk,who wants to know

Hier is gister de kogel ook door de bank.... uuh kerk gegaan.

Bestelling gedaan bij Keroclima.pt. en betaald. 1 buiten unit en 3 binnen units.

Telkens netjes snel reactie (In het Engels). Hopen dat de levering ook zo voorspoedig verloopt.

(DHL track/trace, verzekerd verzonden). Hou jullie op de hoogte.

There are many mysteries in this universe, including me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iruk1981
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:13
Ik ben blij om te lezen dat mensen toch contact krijgen met Keroclima. na veel wikken en wegen meer dan een week geleden het contact formulier ingevuld. Maar nog geen reactie. zojuist maar weer ingevuld. fingers crossed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I-King
@Iruk1981 mail ze anders op geral@keroclima.pt, daar krijg ik relatief vlot reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iruk1981
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:13
I-King schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:58:
@Iruk1981 mail ze anders op geral@keroclima.pt, daar krijg ik relatief vlot reactie.
Dank, van @Tick ook al een PM gekregen. _/-\o_

Email gisteravond gestuurd. Hopelijk snel bericht, want ik zie dat de prijzen inmiddels met enkele tientjes per product zijn gestegen tov twee weken geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImperiumDC
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-04 12:49
Komende dagen hoef je ook geen mail van Keroclima te verwachten aangezien het vandaag en morgen nationale feestdag is in Portugal. Heb 4 juni besteld en betaald via Paypal. Gisteren toch even gebeld waarom ik geen bevestiging o.i.d. heb ontvangen. Ze nemen ook niet zo gek vaak op trouwens.

Enfin ze zou het uitzoeken en heb gisteren gelijk een mail gekregen dat i.v.m. vele aanvragen het e.e.a. wat langer kan duren. Maar ze zijn met mijn bestelling bezig en krijg bericht van DHL zo snel het bij hun is opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 13:51
Ik heb ze gister gemaild en kreeg bijna direct antwoord.
Mijn set zou gister het warehouse verlaten en vrijdag 12 juni Portugal verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImperiumDC
Iruk1981 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:38:
[...]

Dank, van @Tick ook al een PM gekregen. _/-\o_

Email gisteravond gestuurd. Hopelijk snel bericht, want ik zie dat de prijzen inmiddels met enkele tientjes per product zijn gestegen tov twee weken geleden
Prijzen zijn per maand, op de begin pagina staat ook promotie van de maand.
Had mijn offerte in mei binnengekregen. Juni gingen prijzen idd omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortadelo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-04 17:07
mortadelo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:04:
[...]

mijn Italiaans is niet mijn sterkste kant, maar volgens mij melden ze dat bestelling zojuist onderweg is;
GENTILE CLIENTE,

LA INFORMIAMO CHE IL SUO ORDINE è STATO SPEDITO E LA INVITIAMO AD INDICARE SULLA LETTERA DI VETTURA DIRETTAMENTE ALLO SPEDIZIONIERE QUALSIASI ANOMALIA POTESSE PRESENTARSI ALL'ATTO DELLA CONSEGNA RELATIAVA ALLEIMOULE ALOINO ALLEO PANO ALLE UNIEO PRATICA DI RISARCIMENTO DANNI.

IN CASO DI MANCANZA DI TALI INDICAZIONI PURTROPPO NON POSSIAMO RISPONDERE DI EVENTUALI DANNI O MALFUNZIONAMENTI AL PRODOTTO.

CORDIALI SALUTI

echter geen track and trace code verkregen
toon volledige bericht
airco hier ook binnen
- bestelling 24 mei
- track and trace gevraagd via mail op 4 juni
- reply met track en trace nummer verkregen https://vas.brt.it/vas/homepage.htm
- tot gister zag ik geen updates op de track and trace site (laatste update was 2juni)
- vanmorgen onaangekondigd een hollandia vrachtwagen voor de deurAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tSErbclkECBt4bFcuHb0lIh820=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rdXwQCnbMchMTSPcHiW8zXWE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9YRicG9V-Zl5XF_E_xAGFG_8jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZWdcfIv27PmQEGG1aZzNJMZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5vHdoU8OBbASe00H1z9p80PkUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K2rqj0amLpUMoqFBlw7zCxIV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remziej
  • Laatst online: 12-06-2020
Iruk1981 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:18:
Ik ben blij om te lezen dat mensen toch contact krijgen met Keroclima. na veel wikken en wegen meer dan een week geleden het contact formulier ingevuld. Maar nog geen reactie. zojuist maar weer ingevuld. fingers crossed.
Ik wacht ook al een weekje op antwoord, nu ook maar even het emailadres proberen wat hierboven werd genoemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 22:34

Pan

@kever678
Ik probeer via de website van climastars 2x een Mitsubishi MSZ-HR50VF - MUZ-HR50VF te bestellen alleen komen er geen transportkosten en kan ik de order niet plaatsen. Had jij dat probleem ook?En wat heb je gekozen als betaal optie? Ik heb nu een mailtje gestuurd, hopelijk reageren ze snel.

Eigenlijk wilde ik bestellen via caldaiemurali.it, maar gezien de laatste paar reactie hier over dit bedrijf durf ik het niet aan.

GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Pan schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:05:
@kever678
Ik probeer via de website van climastars 2x een Mitsubishi MSZ-HR50VF - MUZ-HR50VF te bestellen alleen komen er geen transportkosten en kan ik de order niet plaatsen. Had jij dat probleem ook?En wat heb je gekozen als betaal optie? Ik heb nu een mailtje gestuurd, hopelijk reageren ze snel.

Eigenlijk wilde ik bestellen via caldaiemurali.it, maar gezien de laatste paar reactie hier over dit bedrijf durf ik het niet aan.
Heb zelf besteld via de chat, maken ze de order voor je. Hierna krijg je een bevestiging mail/factuur etcetera. Zelf gekozen voor overschrijving per bank wegens de opslag die erop zit als je met PayPal betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderenzo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-05 19:58
Hier ook prima ervaring met keroclima. Besteld op 26 mei, uit warehouse opgepikt op 1 juni, 5 juni zending onderweg vanuit Portugal naar NL, gisteren 11 juni afgeleverd. Standaard verzending op pallet, keurig in folie verpakt. Wel betaald via Paypal in geval dat er iets niet goed zou zijn gegaan met de verzending. Installatie over een kleine twee weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greendragon
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-05 11:27
Ik ben positief verrast door alle goede ervaringen met bestellingen in het buitenland.. Ik heb ook even gekeken naar mijn beoogde set en dat komt toch wel makkelijk honderden euro's goedkoper uit.

Maar hoe vind je nu een betrouwbare installateur, als echte leek en particulier? Markplaats is voor mij nu niet bepaald de plek waar ik denk die te gaan vinden met namen als 'Harrie's weekendklusbedrijf' enzo.. Of zijn er bedrijven die je hier voor kunt benaderen?
Ik durf het bestellen in het buitenland wel aan, maar ben een beetje bang dat ik niemand kan vinden die het ook goed en netjes monteert en in bedrijf stelt.... Ik ben zelf geen Handige Harry genoeg.

Hebben jullie eventueel concrete tips voor het midden van het land ( omg Utrecht/Tiel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05 15:18
Greendragon schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:37:
Ik ben positief verrast door alle goede ervaringen met bestellingen in het buitenland.. Ik heb ook even gekeken naar mijn beoogde set en dat komt toch wel makkelijk honderden euro's goedkoper uit.

Maar hoe vind je nu een betrouwbare installateur, als echte leek en particulier? Markplaats is voor mij nu niet bepaald de plek waar ik denk die te gaan vinden met namen als 'Harrie's weekendklusbedrijf' enzo.. Of zijn er bedrijven die je hier voor kunt benaderen?
Ik durf het bestellen in het buitenland wel aan, maar ben een beetje bang dat ik niemand kan vinden die het ook goed en netjes monteert en in bedrijf stelt.... Ik ben zelf geen Handige Harry genoeg.

Hebben jullie eventueel concrete tips voor het midden van het land ( omg Utrecht/Tiel)?
Single of multisplit?

Vaak kan je al een hoop zelf als je daartoe bereidt bent

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:15
Greendragon schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:37:

Gewoon installatiebedrijven aanschrijven. Ik zou eerst een installateur zoeken voordat je besteld. Zo heb ik het ook gedaan.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcPirate
Vandaag mijn tweede bestelling uit het buitenland ontvangen. Deze keer heb ik Mitsubishi Heavy Industries' nieuwste model ZSX uit Engeland gehaald bij Airconditioningworld.

Per email contact gehad en aangegeven wat ik wilde. Vervolgens met Paypal betaald. Gekozen voor verzending per pallet. Nog steeds €750 goedkoper dan los bestellen in Nederland. Vanwege Corona heeft het 1 week langer geduurd, echter dit heb ik voor lief genomen. Intussen al een afspraak gemaakt voor installatie door zelfde installateur die mijn eerste Daikin airco van Keroclima had geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dxE0IlPaHbnsdjrQmjtqvG_kCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AzWRqprHMZKtUzbenygy6EdN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uF9r3U906KW6Noudqkmfutckt7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NsSwiiOJ1ZEqdQBwd7oW20Xt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:41
Enfin, ik volg met interesse wat er gebeurt, want voor dit soort bedragen ook in de markt voor zo'n systeem.
Ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05 15:18
PcPirate schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:39:
Vandaag mijn tweede bestelling uit het buitenland ontvangen. Deze keer heb ik Mitsubishi Heavy Industries' nieuwste model ZSX uit Engeland gehaald bij Airconditioningworld.

Per email contact gehad en aangegeven wat ik wilde. Vervolgens met Paypal betaald. Gekozen voor verzending per pallet. Nog steeds €750 goedkoper dan los bestellen in Nederland. Vanwege Corona heeft het 1 week langer geduurd, echter dit heb ik voor lief genomen. Intussen al een afspraak gemaakt voor installatie door zelfde installateur die mijn eerste Daikin airco van Keroclima had geïnstalleerd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien een iets ander model en zo te zien geen multisplit, maar hoe kan hij 750 euro goedkoper zijn:
https://www.aircostunt.com/srk-src35zsp-w/

Deze is 775.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcPirate
Speedfightserv schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 00:08:
[...]

Misschien een iets ander model en zo te zien geen multisplit, maar hoe kan hij 750 euro goedkoper zijn:
https://www.aircostunt.com/srk-src35zsp-w/

Deze is 775.
De link die je aangeeft verwijst naar het ZSP model. Ik heb het ZSX model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pan

Pan

@Zebbi__ @mrnn
En is het met caldaiemurali inmiddels opgelost? Ben aan het twijfelen om daar te gaan bestellen, bij climastars of zelf ophalen in belgie bij airco ropa (+200 euro). Bij climastars heb ik ze 2x gemaild en 3x via de chat aangesproken, maar dan verwijzen ze me weer door naar email.
caldaiemurali heb ik nog geen contact mee gezocht vanwege jullie ervaringen ermee, dus ben wel benieuwd of ze het hebben opgelost of niet.

GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tom.wilms
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb 26 mei ook een airco besteld bij caldaiemurali. Na de laatste berichten hier werd ik wat sceptisch...

Het duurde wat langer en op de chat werd niet gereageerd, maar eergister werd de airco toch netjes afgeleverd :) Track en trace heb ik nooit ontvangen trouwens. Anyway, ik zit er inmiddels lekker koel bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dH2eZG8DWMMzbt0ZeUeldO1SLug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tp6Zdh8FwmUXT5meFT27XdeT.jpg?f=fotoalbum_large

Bij climastars heb ik in het verleden ook besteld, maar daar werd nu ook herhaaldelijk niet op mijn emails gereageerd en via de chat begreep ik dat ze tegenwoordig 150 euro rekenen voor verzending van 1 mono split unit (was 68 euro bij caldaiemurali).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Pan schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:48:
@Zebbi__ @mrnn
En is het met caldaiemurali inmiddels opgelost? Ben aan het twijfelen om daar te gaan bestellen, bij climastars of zelf ophalen in belgie bij airco ropa (+200 euro). Bij climastars heb ik ze 2x gemaild en 3x via de chat aangesproken, maar dan verwijzen ze me weer door naar email.
caldaiemurali heb ik nog geen contact mee gezocht vanwege jullie ervaringen ermee, dus ben wel benieuwd of ze het hebben opgelost of niet.
Nee mijn bestelling van 24 april heb ik nog altijd niet ontvangen. Maar @tom.wilms (reactie hierboven) heeft blijkbaar een maand na mij besteld en alles binnen dus het zegt niet alles.

Caldaiemurali is niet eerlijk geweest in hun reacties aan de telefoon en bleven beloftes (bijvoorbeeld om mij een track en trace te sturen) niet nakomen. Ik heb twee weken geleden een dispute geopend bij Paypal en toen kreeg ik voor het eerst ineens wel een reactie (via paypal). Ze hebben dezelfde dag mijn bestelling opgestuurd en heb een track en trace. Helaas op track en trace niet meer info dan "verzonden" op 4 juni. Volgens Caldaiemurali ga ik het deze week binnen krijgen. Geen idee waarom het allemaal zo lang heeft moeten duren. Corona roepen ze, maar volgens hun site ondervinden ze daar geen hinder van en kan je gewoon bestellen.

Ik zou deze club niet aanraden, maar als ik zo lees hier zijn er meer die nergens op reageren. Zelf heb ik vorig jaar al eens met een hele groep familieleden een grote bestelling via mail gedaan bij Climastars. We hebben ze verdeeld over twee maanden meerdere keren gemaild en nooit reactie gehad. Als alles goed gaat heb je een goedkope airco, als het mis gaat heb je een hoop frustratie. Of het de gok waard is mag ieder voor zich bepalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
tom.wilms schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:57:
Ik heb 26 mei ook een airco besteld bij caldaiemurali. Na de laatste berichten hier werd ik wat sceptisch...

Het duurde wat langer en op de chat werd niet gereageerd, maar eergister werd de airco toch netjes afgeleverd :) Track en trace heb ik nooit ontvangen trouwens. Anyway, ik zit er inmiddels lekker koel bij.

[Afbeelding]

Bij climastars heb ik in het verleden ook besteld, maar daar werd nu ook herhaaldelijk niet op mijn emails gereageerd en via de chat begreep ik dat ze tegenwoordig 150 euro rekenen voor verzending van 1 mono split unit (was 68 euro bij caldaiemurali).
Weet jij welke vervoerder het kwam brengen? Wil toch eens kijken of ik meer te weten kan komen over mijn zending en wellicht het moment waarop hij geleverd wordt zodat ik kan zorgen dat ik thuis ben.

Overigens heb ik per monosplit 90 euro verzendkosten betaald. Heb twee monosplits besteld en daar kwam 2x90=180 euro verzendkosten bij. Via track en trace zie ik dat het op één pallet mijn kant op komt. Vreemd dat het bij jou bestelling dan 68 Euro was. Heb je daar iets speciaals voor moeten doen of ook gewoon via de webshop gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Offtopic en bovendien geen V&A ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Perkouw op 15-06-2020 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob1973
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-12-2024
Hallo, lang meegelezen hier en uiteindelijk de beslissing genomen om in portugal een airco te bestellen. Dus nu de wel bekende vraag wie iemand weet die in omgeving Arnhem ( voor een redelijke prijs...) een drievoudige multisplit kan monteren en in kan bedrijf stellen? Berichten kan via PM. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.wilms
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09-2023
mrnn schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:19:
[...]

Weet jij welke vervoerder het kwam brengen? Wil toch eens kijken of ik meer te weten kan komen over mijn zending en wellicht het moment waarop hij geleverd wordt zodat ik kan zorgen dat ik thuis ben.

Overigens heb ik per monosplit 90 euro verzendkosten betaald. Heb twee monosplits besteld en daar kwam 2x90=180 euro verzendkosten bij. Via track en trace zie ik dat het op één pallet mijn kant op komt. Vreemd dat het bij jou bestelling dan 68 Euro was. Heb je daar iets speciaals voor moeten doen of ook gewoon via de webshop gedaan?
Ja, het kwam met Van Duuren transport. Je hebt pm met tel nr.

Heb ook gewoon via de webshop besteld, misschien dat mijn unit minder zwaar is (heb de samsung ar12art monosplit).

Maar caldaiemurali is dus inderdaad niet de meest betrouwbare toko zo te horen. Het is precies zoals je zegt, als het goed gaat heb je een goedkope airco, en anders gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
tom.wilms schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:52:
[...]

Ja, het kwam met Van Duuren transport. Je hebt pm met tel nr.

Heb ook gewoon via de webshop besteld, misschien dat mijn unit minder zwaar is (heb de samsung ar12art monosplit).

Maar caldaiemurali is dus inderdaad niet de meest betrouwbare toko zo te horen. Het is precies zoals je zegt, als het goed gaat heb je een goedkope airco, en anders gedoe.
Bedankt voor je pb! Geloof het of niet maar ze stonden vandaag einde dag ineens voor de deur. Track en trace is versprongen van verzonden naar afgeleverd dus die is niet zo heel nuttig.

Maar gelukkig was mijn vriendin thuis dus ik hoop er eindelijk ook snel koeltjes bij te zitten hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mebrein
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-04 08:47
Ik heb een positieve ervaring met Keroclima. Echter een mindere met DHL.

Ik heb laten afleveren op het centrum in Den Hoorn, zodat er meer tijd zou zijn voor inspectie. En dat was nodig. Er zaten 3 grote gaten onderin de doos. De binnenunit was beschadigd. Flinke deuk linksonderin en de koelvinnen hebben ook een hit gehad. Waarschijnlijk met de lepel van een vorkheftruck.

Het wordt nu door Keroclima en DHL verder afgehandeld, verzekeringskwestie. Voor mij resteert: heel veel geduld hebben.

Mijn voorzichtige conclusie na het lezen van de andere ervaringen: ALTIJD via 1 groot pallet laten versturen. Want DHL met meerdere collo's gaat gewoon niet goed. En er is zeker wat te zeggen om dit gewoon in NL te bestellen, want er gaat gewoon heel veel mis tijdens verzending.

[ Voor 13% gewijzigd door mebrein op 16-06-2020 11:50 ]

7680Wp NO/ZW 24xQCells 320Wp Enphase IQ7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:15
mebrein schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:47:

Ik heb laten afleveren op het centrum in Den Hoorn, zodat er meer tijd zou zijn voor inspectie. En dat was nodig. Er zaten 3 grote gaten onderin de doos. De binnenunit was beschadigd. Flinke deuk linksonderin en de koelvinnen hebben ook een hit gehad. Waarschijnlijk met de lepel van een vorkheftruck.

Het wordt nu door Keroclima en DHL verder afgehandeld, verzekeringskwestie. Voor mij resteert: heel veel geduld hebben.

Mijn voorzichtige conclusie na het lezen van de andere ervaringen: ALTIJD via 1 groot pallet laten versturen. Want DHL met meerdere collo's gaat gewoon niet goed. En er is zeker wat te zeggen om dit gewoon in NL te bestellen, want er gaat gewoon heel veel mis tijdens verzending.
Ik zou dat advies ook opvolgen, want DHL is niet echt voorzichtig met de pakketten. De doos van de buitenunit was bij mij flink beschadigd. De inhoud was niets mee aan de hand, ware het niet dat de doos op zijn kop stond.

Keroclima zegt het wel op te lossen met DHL en dat komt ook wel goed als ik dat hier lees, maar het kost je zoveel extra tijd en rompslomp.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pan

Pan

Uiteindelijk besteld bij ShopClima.it. Email response binnen 24 uur. 2 mono split Mitsubitshi verzendkosten € 272,- Betaald via Paypal zonder opslag. Verzending volgt volgende week zeggen ze. Ben benieuwd.

btw. Nog steeds geen reactie van climastars na 3 emails...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
mebrein schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:47:

Bij mij (caldaiemurali) verzonden op pallet met BRT (onderdeel van DPD) en afgeleverd door van Duuren. Pallet miste aan een kant alle blokken waardoor hij erg wankel stond. Dozen stonden er nog wel op maar gehavend met deuken en scheuren. Pallet is dus geen garantie voor een nette levering.

Geen transportschade gelukkig maar wel vreemd is dat ze de nodige gebruiksporen hebben hier en daar. Geen idee of dat normaal is. Alles lijkt 100% nieuw verpakt vanuit fabriek en ongebruikt maar zo ziet de behuizing er op plekken niet uit. Zie een foto van een binnenunit en een foto van buitenunit.

EDIT: ik blijk ook in het geheel niet te hebben ontvangen wat ik besteld heb. Het was voor mij de laatste keer dat ik zoiets onderneem om een paar honderd Euro te besparen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEQeakcAy4R-V5Kv-zN5PsovtTY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Thw49L4C6oeljabEMG0OQiOr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGMDY-kRBeneiePo21L9Ew3zM9c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kuNyOfArwz1pEQ21uPNCQIWh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r20V9rPuIRGeoHGHhsgplaEi_m8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PKBeEp2dJrCv5i96P8gG8fnE.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door mrnn op 16-06-2020 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob1973
  • Laatst online: 05-12-2024
Afgelopen zondag de bestelling geplaatst bij Keroclima. Wel de order gegeven, maar nog niet betaald. Ik verwachtte de volgende dag nog een bericht wat de verzendkosten zouden worden.
Maar tot op heden en na 2 mails (geral@keroclima.pt) nog geen reactie. Moet je eerst betalen voordat zij het als een order zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
@Bob1973 Ja, en een screenshot sturen van de betaling, dan is 't OK. Ik heb vorige week besteld, en nu vrijdag komt 't op de pallet deze kant op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Na 3 mails en na een week wachten nog altijd geen enkel antwoord van Keroclima op een offertevraag via mail (geral@keroclima.pt).
Ze nemen ook telefonisch niet op. Ik vraag me af of ze wel nieuwe klanten willen?
Heeft iemand een andere betrouwenswaardige leverancier? Ik betaal liever 100 euro meer maar dat ik op zijn minst een antwoord krijg op een mail. Het gaat over 3500 Euro aan airco's dus 't is niet dat het een flutbestelling is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:35
Pluppie schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:55:
Na 3 mails en na een week wachten nog altijd geen enkel antwoord van Keroclima op een offertevraag via mail (geral@keroclima.pt).
Ze nemen ook telefonisch niet op. Ik vraag me af of ze wel nieuwe klanten willen?
Heeft iemand een andere betrouwenswaardige leverancier? Ik betaal liever 100 euro meer maar dat ik op zijn minst een antwoord krijg op een mail. Het gaat over 3500 Euro aan airco's dus 't is niet dat het een flutbestelling is...
Hier staat vast wat tussen ;)

Cheesy in "Airco bestellen in het buitenland"

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonny147
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:54
@Pluppie
Ik heb vorige maand een bestelling bij clima-inverter.com gedaan.
Op mail werd vaak dezelfde dag nog gereageerd.
Alleen geen track and trace gekregen. Maar wel keurig op een pallet geleverd.
€150 verzendkosten voor 2 buitenunits en 3 binnenunits.

Wh-mdc07j3e5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebbi__
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-12-2023
@Pan Ik heb op verzoek van creditcardmij vriendelijk verzocht om de airco’s op te komen halen. Ook hier wederom geen reactie op gekregen.
Bij CaldaieMurali ga ik iig niet meer bestelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phitamines
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-08-2020
Ik heb oa een Daikin buitenunit voor 3 binnenunits (3MXM68N ) gekocht bij Keroclima.
Hieronder een foto van de verloopstukken die erbij worden geleverd. Het gaat mij om de koperen verloopstukken van 1/2 naar 3/8.
- volgens de handleiding heb je voor elke verloop 2 stukken nodig. Dus mis ik 2 stukken ?
- kan ik er van uitgaan dat dit de juiste maten zijn ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLDkYBAkI6sCySt0LAsa8yq8WRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKnjxnIlD2Luf3RK2SS8yt07.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• happy killer
  • Laatst online: 09-05 13:51
Afgelopen vrijdag zou de airco portugal verlaten. Zojuist binnengekregen met standaard verzending.
Zal zo de doos van de buiten unit is openmaken. Zo snel geen beschadiging te zien enkel het ingedeukte karton.

Edit: doos geopend vanavond. Enkele koel ribbels heel licht beschadigd. Niet door transport maar door het wiebelende draad rooster achter op de unit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Px1Z2UGdt4SzHv6VeE9rRpW-nTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60EpSrCueFBxnioEugLn9pt4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door happy killer op 19-06-2020 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-12-2024

Tick

Im that jerk,who wants to know

Hier was maandag de verzending van KeroClima, donderdag binnen.

Zou wel voor de gewone pallet verzending gaan. De doos van de buiten unit was toch wel gehavend.

Gelukkig geen echte schade. Zelfde als de post hier boven, paar finnetje iets krom. Maar daar gaan we even met deze kam tussendoor.

https://www.midlock.nl/la...r-olie/radiateur-kam-3020

There are many mysteries in this universe, including me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrassie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11-2022
Yes mijn Portugese Daikins zijn onderweg naar Nederland en nu dus voorbereiden voor installatie.

Heeft iemand een adres/website/link voor bestellen van een vacuumpomp?
Hetzelfde voor een steek-momentsleutel?

An apple a day... keeps the doktor away

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 14:17
Dit weekend net voor de hittegolf de laatste loodjes gelegd aan de Italiaanse airco. Ik heb uiteindelijk een HiSense gekocht omdat deze WIFI had en A+++ en heel betaalbaar was (toen 460 betaald + 150 verzending).

Na ontvangst had ik rondgebeld maar het was een ramp om iemand te vinden (België) en de prijzen waren belachelijk (van 400 tot 550 euro voor enkel vacumeren en in dienst zetten). Daarom zelf een vacuumpomp gekocht, manumetersetje en een koppelstukje 5/16 naar 1/4. Nou het klusje was eigenlijk snel geklaard en alles werkt top :) had er eerst wat "schrik" voor maar het is makkelijker dan ik dacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-05 12:26
Galactic schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:45:
Dit weekend net voor de hittegolf de laatste loodjes gelegd aan de Italiaanse airco. Ik heb uiteindelijk een HiSense gekocht omdat deze WIFI had en A+++ en heel betaalbaar was (toen 460 betaald + 150 verzending).

Na ontvangst had ik rondgebeld maar het was een ramp om iemand te vinden (België) en de prijzen waren belachelijk (van 400 tot 550 euro voor enkel vacumeren en in dienst zetten). Daarom zelf een vacuumpomp gekocht, manumetersetje en een koppelstukje 5/16 naar 1/4. Nou het klusje was eigenlijk snel geklaard en alles werkt top :) had er eerst wat "schrik" voor maar het is makkelijker dan ik dacht!
Van waar bent u ergens in België?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CrutzZz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04 13:30
De mijne heb ik ook eindelijk zelf opgehangen en werkt goed😜

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N09latDuEKgg06hsrqHXKM7bW04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fKx9myezD1v5uiMLhFtiDWpF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LatbEdyUu3UkMFiOY0Fgnzvbj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CpRQni76FvKjWZy7kHW726MJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGfJ34_BNTsa_Nb3JvG1TroO5Go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3lnMMLbx5ZfwVJGWKfFlfPvD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uqFvVjhSMpf0hPmEaQKwQHb2cE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYbM4BeXMBgllFSe0BhmEWhO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQdggEc2W4Ue3cN1tD1zojkfg6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bhb8x94DVBqfQpgvWCGs7Egc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 14:17
Pan schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:48:
@Zebbi__ @mrnn
Ik had ook bij climastars besteld. Toch zou ik het niet aanraden. De communicatie was zeer gebrekkig/ niet. Ook had ik een foute muurbeugel besteld. Dat hadden ze toch ook even kunnen melden vind ik. Hoop de garantie niet te moeten aanspreken want dat zal geen pretje worden. Voor de minderprijs van 200 euro zou ik het niet kopen daar. Want het was toch een heel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 11:21
Hoef je niet de binnen units op te tellen en dan hetzelfde vermogen aan buiten unit te hebben.
JaNuZz schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:29:
Hier ook even een positieve ervaring met KeroClima:

- 18 mei offerte voor verzendkosten naar NL via mail aangevraagd voor:

1x Daikin 2MXM40M
1x Daikin FTXM25N
1x Dainin FTXM35N

- 20 mei offerte gekregen (155 euro verzendkosten)
- 22 mei betaling gedaan
- 28 mei DHL bericht dat de order opgepikt gaat worden
- 2 juni spullen afgeleverd aan huis

altijd netjes antwoord gekregen op alle vragen via de mail en uiteindelijk ben ik zeer tevreden met het hele proces.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannybeuker
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-05 10:27
Btje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:07:
Hoef je niet de binnen units op te tellen en dan hetzelfde vermogen aan buiten unit te hebben.
[...]
Nee, je kunt dan alleen niet beide binnen units tegelijkertijd op 100% belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 13:55

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Nou, de kogel is hier ook door de kerk. Voor de benedenverdieping, 2 slaapkamers en de zolder zojuist een bestelling geplaatst bij Keroklima:

Benedenverdieping:
- Buitenunit: RXM50N9
- Binnenunit: FTXM50N

Bovenverdieping:
- Buitenunit: 3MXM52N
- Binnenunit slaapkamer 1+2: FTXM20N (x2)
- Binnenunit zolder: FTXM35N

Op de zaak gekocht en dus de BTW verlegd. Ik was totaal € 2941,56 kwijt ex. verzendkosten.
En nu op zoek naar de rest van de installatiematerialen :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:03
Ik ben van plan om bij KeroClima deze set te bestellen:

Buitenunit:
LG MU3R19.EU0

Binnenunits:
LG PC09SQ
LG PC12SQ

Als ik toch bestel wil ik gelijk het hele zooitje compleet hebben. Ik kan niet exact achterhalen welke koperen leidingen in nodig heb, de dikte die ik terug kan vinden is steeds weer anders.
Is daarnaast een pompje voor het condens vereist? Ik kan hem gewoon laten aflopen, is dat voldoende?

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvdo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb afgelopen zondag een bericht gestuurd naar KeroClima voor het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMsk2M62szpLv3NPPQIfQlNWaDc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3K6sGRG2BJZkdkEpQGzz1Bis.png?f=fotoalbum_large

Ik heb geen VAT nummer dus ik kon mijn bestelling op de website niet plaatsen. Nog geen reactie op gehad en net geprobeerd te bellen en krijg geen gehoor. Hopelijk hoor ik snel iets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

hansvdo schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:07:
Ik heb afgelopen zondag een bericht gestuurd naar KeroClima voor het volgende:

[Afbeelding]

Ik heb geen VAT nummer dus ik kon mijn bestelling op de website niet plaatsen. Nog geen reactie op gehad en net geprobeerd te bellen en krijg geen gehoor. Hopelijk hoor ik snel iets!
Is er een reden waarom je een duo split outdoor unit koopt en een enkele binnenunit? Wil je later nog een tweede binnenunit koppelen? De binnenunit is trouwens wel flink, heb je zo'n grote ruimte of ben je aan de ruime kant gaan zitten? Je moet oppassen dat je bij verwarmen niet gaat pingelen als je veel overcapaciteit hebt.
Headshot_NL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:55:
Als ik toch bestel wil ik gelijk het hele zooitje compleet hebben. Ik kan niet exact achterhalen welke koperen leidingen in nodig heb, de dikte die ik terug kan vinden is steeds weer anders.
Is daarnaast een pompje voor het condens vereist? Ik kan hem gewoon laten aflopen, is dat voldoende?
Op de typenummers googlen, de LG site heeft meer informatie over de aansluitingen. Een condenspompje is niet nodig als je direct (aflopend) via een buitenmuur koppelt. Als je een langere afstand moet overbruggen waarbij het grotendeels vlak is, dan is het soms wel nodig. En zeker als de afvoer ergens hoger ligt dan de binnenunit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvdo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-12-2024
DexterDee schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:27:

Is er een reden waarom je een duo split outdoor unit koopt en een enkele binnenunit? Wil je later nog een tweede binnenunit koppelen? De binnenunit is trouwens wel flink, heb je zo'n grote ruimte of ben je aan de ruime kant gaan zitten? Je moet oppassen dat je bij verwarmen niet gaat pingelen als je veel overcapaciteit hebt.
Ik heb al een FTXM25M thuis liggen, vandaar de split unit.
Ik wil de 4.2 gaan gebruiken voor 160m3, dus dat is weer vrij ondermaats. Uitgaande van factor 40 zou ik bijna een 6kw moeten hebben. Maar na navraag op het airco topic heb ik doen besluiten een 4.2 te doen.

Heb jij al bericht ontvangen van keroclima wat betreft levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Laatst online: 21:59
mrassie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:01:
Yes mijn Portugese Daikins zijn onderweg naar Nederland en nu dus voorbereiden voor installatie.

Al een (betaalbare) sleutel gevonden? Hier ook een zoekende... Onvoorstelbaar wat die dingen moeten kosten.

Ik heb wel een momentsleutel, maar dan voor dopsleutels. Iemand een truukje om die te kunnen gebruiken als steeksleutel?

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:38
Shakespeare2000 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:48:
[...]

Ik heb wel een momentsleutel, maar dan voor dopsleutels. Iemand een truukje om die te kunnen gebruiken als steeksleutel?
Is een kraaienpoot geen optie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrassie
Shakespeare2000 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:48:
[...]

Al een (betaalbare) sleutel gevonden? Hier ook een zoekende... Onvoorstelbaar wat die dingen moeten kosten.

Ik heb heel europa al afgezocht maar niks gevonden, wel een tweetal maar waren zeer aan de prijs. De website Daytona heeft ze wel maar op dit moment niet leverbaar. Ik zoek ook een alternatief. Hoe werkt die kraaienpoot, kan die gewoon op een normale momentsleutel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:38
mrassie schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:02:
[...]
Hoe werkt die kraaienpoot, kan die gewoon op een normale momentsleutel?
Ja, net als een dop druk je hem er gewoon op en kun je hem als steeksleutel gebruiken. Het ratel deel moet je dan niet meer gebruiken, maar dat is vast niet erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:07

sjirafje

No inspirational quotes here

Gebruik een kraaienpootsleutel altijd onder een hoek van 90° op je momentsleutel anders klopt het ingestelde aanhaalmoment niet.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shakespeare2000
Held! _/-\o_
Kon me al niet voorstellen dat er niet een slimmerik was geweest die zoiets bedacht had. Alleen op die naam was ik niet gekomen.
sjirafje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:49:
Gebruik een kraaienpootsleutel altijd onder een hoek van 90° op je momentsleutel anders klopt het ingestelde aanhaalmoment niet.
Je bedoelt dan haaks (naar links of rechts wijzend) t.o.v. de stang, dus niet in het verlengde daarvan?
Bedankt voor de tip!

Edit: Zou ik sleutelmaat 22mm nodig hebben? Kan het in de Daikin handleiding niet vinden welke maten de flaremoeren hebben (1/4", 3/8" én 1/2").

[ Voor 9% gewijzigd door Shakespeare2000 op 24-06-2020 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 07:45
mrassie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:01:

Vacuumpomp kun je vaak ook huren bij bedrijven die airco's ook los verkopen. Koste mij 250 euro borg en 39 euro voor dag huur of 69 voor een week. Echter ben je hem niet lang nodig en is een dag ruim voldoende. Weet niet waar je woont maar omstreeks Zwolle kun je mij pm doen dan geef ik je het adres door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrassie
Practics schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:51:
[...]

Vacuumpomp kun je vaak ook huren bij bedrijven die airco's ook los verkopen. Koste mij 250 euro borg en 39 euro voor dag huur of 69 voor een week. Echter ben je hem niet lang nodig en is een dag ruim voldoende. Weet niet waar je woont maar omstreeks Zwolle kun je mij pm doen dan geef ik je het adres door.
Thanks ik heb via Amazon eentje gekocht na de install gaat m'n hele aansluit airco pakket op marktplaats of liever naar een Tweaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrassie
Heeft er trouwens iemand ervaring met de Serto knelkoppelingen speciaal voor aircoleidingen. Geen flares maken of solderen.
https://www.aircovent.nl/product/serto-knelkoppeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

hansvdo schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:51:
[...]

Ik heb al een FTXM25M thuis liggen, vandaar de split unit.
Ik wil de 4.2 gaan gebruiken voor 160m3, dus dat is weer vrij ondermaats. Uitgaande van factor 40 zou ik bijna een 6kw moeten hebben. Maar na navraag op het airco topic heb ik doen besluiten een 4.2 te doen.

Heb jij al bericht ontvangen van keroclima wat betreft levering?
Ah zo, ja 160m3 is inderdaad een flinke ruimte.

Nee, ik heb nog niks teruggehoord van Keroclima. Met de aanstaande hittegolf en temperaturen in zuid Europa zullen ze het wel erg druk hebben vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:07

sjirafje

No inspirational quotes here

Shakespeare2000 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 06:28:

[...]

Je bedoelt dan haaks (naar links of rechts wijzend) t.o.v. de stang, dus niet in het verlengde daarvan?
Bedankt voor de tip!
Klopt, haaks tov de stang. Links of rechts maakt niet uit. Voor uitleg zie:
https://m.youtube.com/watch?v=fBjr9-FDWYw

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 17:49
DexterDee schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:27:
Nou, de kogel is hier ook door de kerk. Voor de benedenverdieping, 2 slaapkamers en de zolder zojuist een bestelling geplaatst bij Keroklima:

Benedenverdieping:
- Buitenunit: RXM50N9
- Binnenunit: FTXM50N

Bovenverdieping:
- Buitenunit: 3MXM52N
- Binnenunit slaapkamer 1+2: FTXM20N (x2)
- Binnenunit zolder: FTXM35N

Op de zaak gekocht en dus de BTW verlegd. Ik was totaal € 2941,56 kwijt ex. verzendkosten.
En nu op zoek naar de rest van de installatiematerialen :)
Grappig, ik kom voor hier eigenlijk op een zelfde bovenverdieping set uit voor in huis.
Voor de woonkamer twijfel ik, die blijft an sich best aardig koel.

Vind de prijs via kero klima nog wel leuk, had ter vergelijking hier eens wat offertes opgevraagd, maar voor een vergelijkbare setup (wel iets minder goed merk) met installatie vragen ze hier zomaar 4600 euro, terwijl de zaken als de betonboringen, elektra werk en een benodigd steiger allemaal exclusief zijn wat er ook nog bij zou komen.

Toch maar eens zoeken of ik niet een lokale monteur hier kan vinden die de koelleidingen wil monteren en afpersen/ingebruik nemen oid, dan is de rest prima zelf te regelen.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:17
Practics schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:51:
[...]
Weet niet waar je woont maar omstreeks Zwolle kun je mij pm doen dan geef ik je het adres door.
offtopic:
Zolang je er zelf geen financieel belang bij hebt mag dit soort informatie gewoon gedeeld worden op het forum :) Het wordt een ander verhaal als je mensen verwijst naar je eigen bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Vandaag een bestelling geplaatst bij KeroClima. Heb een BTW nummer gebruikt dus kon de bestelling gelijk plaatsen. Leuk bijkomend voordeel is dat de prijs inclusief BTW omlaag is gegaan, misschien komt dat omdat ze je nu zien als zakelijke klant?

Heeft iemand recent nog bericht gehad? Want het totaalbedrag met verzending moet ik nog krijgen.

Buitenunit:
LG MU3R15.EU0

Binnenunits:
LG PC09SQ
LG PC12SQ

25 meter 3/8 leiding
25 meter 1/4 leiding
Muursteun voor de buitenunit

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Headshot_NL schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:44:
Vandaag een bestelling geplaatst bij KeroClima. Heb een BTW nummer gebruikt dus kon de bestelling gelijk plaatsen. Leuk bijkomend voordeel is dat de prijs inclusief BTW omlaag is gegaan, misschien komt dat omdat ze je nu zien als zakelijke klant?
Ik heb dinsdag besteld maar nog niks teruggehoord. Net nog een reminder mail gestuurd.

Je hebt dus "een BTW nummer" gebruikt. Waar komt dat nummer dan vandaan? En weet het bedrijf achter dat BTW nummer dat je hun nummer hebt gebruikt? De prijs is goedkoper omdat je nu geen BTW betaalt. En als je geen bedrijf hebt, is dat BTW fraude en dus strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakespeare2000
@Headshot_NL @DexterDee @Bob1973
Ik heb zaterdag via het contactformulier contact opgenomen met KeroClima (voor een offerte). Maandag(avond) kreeg ik de vraag terug of ik het adres op wilde geven i.v.m. de berekening van de verzendkosten. Dat ging dus op zich wel snel.

Direct antwoord gegeven, vervolgens niets meer gehoord...

Eigenlijk ben ik er wel uit en wil ik de bestelling gewoon plaatsen. Maar gezien de langzame(re) reacties heb ik net toch ook maar een offerte opgevraagd bij Clima Inverter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainkent
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 12:53
Headshot_NL schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:44:

Heeft iemand recent nog bericht gehad? Want het totaalbedrag met verzending moet ik nog krijgen.

Buitenunit:
LG MU3R15.EU0

Binnenunits:
LG PC09SQ
LG PC12SQ

25 meter 3/8 leiding
25 meter 1/4 leiding
Muursteun voor de buitenunit
toon volledige bericht
Kreeg jij een iets van levertijd? Ik had namelijk dezelfde units in gedachte alleen zag dat ze niet direct leverbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Ik heb overigens alle communicatie in het Portugees gedaan richting KeroClima. Gezien de trage responsetijden leek mij dat het beste om de drempel zo laag mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdbosch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:06
captainkent schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:29:
[...]

Kreeg jij een iets van levertijd? Ik had namelijk dezelfde units in gedachte alleen zag dat ze niet direct leverbaar waren.
Ik heb 29 mei ook LG spullen besteld bij KeroClima. Met 10 werkdagen hadden ze het binnen en verstuurd met standaard verzending. Als het goed is kan het elk moment bij me op de stoep staan. Overigens is mijn ervaring ook dat ze niet altijd heel snel reageren. Kan natuurlijk allerlei redenen hebben, maar misschien is het ook wel een cultuurverschil met de Nederlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Op wat voor een groep (automaat) plaatsen jullie de airco?

Ben bezig met de installatie en moet de automaat in de meterkast nog vervangen maar weet niet precies welke ik moet hebben. De groep waar de airco op komt dit nu een B16 automaat en deze moet vervangen worden. Ik dacht gewoon een C16 te kunnen gebruiken maar in de handleiding van de airco staat "Circuit Braker(A) 32".

Moet ik nu de C32 pakken? Of voldoet de C16? De groep ervoor is een B25 dus lijkt een C32 me vrij onlogisch. Tevens schakelt een automaat met een C karakteristiek uit bij een factor 5 a 10 wat uitkomt op 80A a 160A.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainkent
nvdbosch schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:00:
[...]

Ik heb 29 mei ook LG spullen besteld bij KeroClima. Met 10 werkdagen hadden ze het binnen en verstuurd met standaard verzending. Als het goed is kan het elk moment bij me op de stoep staan. Overigens is mijn ervaring ook dat ze niet altijd heel snel reageren. Kan natuurlijk allerlei redenen hebben, maar misschien is het ook wel een cultuurverschil met de Nederlander.
Dankje, de vraag is als ze nog bijna een maand later inderdaad nog op voorraad zijn, website geeft nu aan dat ze wachten op bevestiging.

Weet jij nog hoeveel de verzendkosten zijn? Ik heb namelijk dezelfde set (LG MU2R15.UL0, LG PM07SP.NSJ, LG PC12SQ.NSJ) gevonden in Spanje voor €1249.96 incl. verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdbosch
captainkent schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:36:
[...]

Dankje, de vraag is als ze nog bijna een maand later inderdaad nog op voorraad zijn, website geeft nu aan dat ze wachten op bevestiging.

Weet jij nog hoeveel de verzendkosten zijn? Ik heb namelijk dezelfde set (LG MU2R15.UL0, LG PM07SP.NSJ, LG PC12SQ.NSJ) gevonden in Spanje voor €1249.96 incl. verzendkosten.
Ik neem aan dat ze wel een indicatie van de levertijd kunnen krijgen van de LG importeur. De verzendkosten hangen sterk af van het gewicht en de maten van de units. Ik heb de LG MU4R25 en de LG CL09R besteld (andere 3 binnenunits had ik al eerder aangeschaft). Daarvoor betaalde ik €150 verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainkent
nvdbosch schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:52:
[...]

Ik neem aan dat ze wel een indicatie van de levertijd kunnen krijgen van de LG importeur. De verzendkosten hangen sterk af van het gewicht en de maten van de units. Ik heb de LG MU4R25 en de LG CL09R besteld (andere 3 binnenunits had ik al eerder aangeschaft). Daarvoor betaalde ik €150 verzendkosten.
Interessant, dankjewel, even afwachten wat ze zeggen dan.

https://tuclimatizaciononline.es geven aan dat verzendkosten €79.99 bedragen, ongeacht gewicht, etc. Wordt wel niet via een pallet verzonden, wordt vezonden door DHL of Spaans partij TRANSAHER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 07:45
kever678 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:18:
Op wat voor een groep (automaat) plaatsen jullie de airco?

Ben bezig met de installatie en moet de automaat in de meterkast nog vervangen maar weet niet precies welke ik moet hebben. De groep waar de airco op komt dit nu een B16 automaat en deze moet vervangen worden. Ik dacht gewoon een C16 te kunnen gebruiken maar in de handleiding van de airco staat "Circuit Braker(A) 32".

Moet ik nu de C32 pakken? Of voldoet de C16? De groep ervoor is een B25 dus lijkt een C32 me vrij onlogisch. Tevens schakelt een automaat met een C karakteristiek uit bij een factor 5 a 10 wat uitkomt op 80A a 160A.

Iemand een idee?
Ligt natuurlijk beetje aan je airco. Heb een 3,5kw achter een 16b alemat zitten. Verder moet je selectief zekeren dus altijd met 2 stapjes ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
DexterDee schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:10:
[...]

Ik heb dinsdag besteld maar nog niks teruggehoord. Net nog een reminder mail gestuurd.

Je hebt dus "een BTW nummer" gebruikt. Waar komt dat nummer dan vandaan? En weet het bedrijf achter dat BTW nummer dat je hun nummer hebt gebruikt? De prijs is goedkoper omdat je nu geen BTW betaalt. En als je geen bedrijf hebt, is dat BTW fraude en dus strafbaar.
Nee het is gewoon officieel. Niet een random BTW nummer gepakt maar een bestaand (onze eigen) nummer gepakt.

Ook nu nog geen reactie gehad. Ik twijfel, dat het even duurt snap ik. Maar de communicatie lijkt bij iedereen nu wel stil te liggen.

Ik heb bijna het idee om in de auto te stappen en het spul maar hier ergens te kopen. Dan betaal je alleen wel 600 euro meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven73
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 08:24
Ik heb meer dan een week geleden ook een e-mail verstuurd naar Keroclima.
Ze reageerden binnen het uur om het leveradres te vragen. Nadien is er geen reactie meer gekomen. Ik heb nog enkele rappels verstuurd, maar gewoon geen reactie. Telefoon wordt ook niet opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik heb een paar weken overleg gehad. Vrijdag de 19e op transport met pallet gezet (gebeurt alleen op vrijdagen). Afgelopen vrijdag werd ik netjes gebeld dat men eraan kwam, en vandaag ook nog even half uurtje van tevoren! Dat werkt dus perfect. De airco's zijn in perfecte staat afgeleverd (qua beschadigingen althans), dus prima deal!

Edit: Bij keroclima dus!

[ Voor 4% gewijzigd door I-King op 29-06-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

steven73 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:22:
Ik heb meer dan een week geleden ook een e-mail verstuurd naar Keroclima.
Ze reageerden binnen het uur om het leveradres te vragen. Nadien is er geen reactie meer gekomen. Ik heb nog enkele rappels verstuurd, maar gewoon geen reactie. Telefoon wordt ook niet opgenomen.
Hier ook inmiddels een week geen bericht. Als iemand iets van Keroclima hoort, graag hier even posten. Ze hebben goede prijzen, beter dan de Spaanse shops. Maar dit duurt wel erg lang :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-04 09:59
Ben ook al een tijdje op zoek naar een airco (daikin/mitsubishi/panasonic 18000 btu monosplit). Neig naar Panasonic omdat ik die 10 jaar geleden zelf heb geinstalleerd op mijn slaapkamer en dat is gewoon domweg een perfect ding, stil & betrouwbaar. Maar daikin of mitsu ook goed.

Liever geen Midea/Hisense/Gree of andere Chinese meuk...slechte ervaringen met Chigo gehad...als je eens na 10 jaar een blowermotor of klep of kastdeel nodig hebt is een goede onderdelenvoorziening van levensbelang. Zeker omdat je een airco niet zo simpel vervangt als een tv o.i.d.

Nu dus maar eens de (forse) woonkamer aan de beurt met de inferno temperaturen van tegenwoordig.

Heb -op basis van dit topic- een aantal italiaanse shops aangeschreven via mail v.w.b. de verzendkosten. Wat een vaak slechte webshops trouwens...beperkte zoekmogelijkheden en sorteringen die niet werken, zeker op een mobieltje..

Eerst kreeg ik geen reactie op mijn (Engelse) mail, nu maar geprobeerd in Italiaans google dialect.

Eerste reactie nu wel binnen: Climando rekent 200 euro verzendkosten voor een simpele pana monosplit. Hmpf...bedankt, we kijken even verder...

[ Voor 14% gewijzigd door elmerblues op 29-06-2020 14:55 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdbosch
I-King schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:14:
Ik heb een paar weken overleg gehad. Vrijdag de 19e op transport met pallet gezet (gebeurt alleen op vrijdagen). Afgelopen vrijdag werd ik netjes gebeld dat men eraan kwam, en vandaag ook nog even half uurtje van tevoren! Dat werkt dus perfect. De airco's zijn in perfecte staat afgeleverd (qua beschadigingen althans), dus prima deal!

Edit: Bij keroclima dus!
Exact dezelfde ervaring met de standaard verzending via KeroClima. 15 juni bevestiging gehad dat de spullen waren opgehaald bij KeroClima. Waarschijnlijk dan ook vrijdag op transport gezet (kan ik niet bevestigen). En afgelopen vrijdag telefoon gehad van de transporteur om een aflevermoment te bepalen. En vanochtend volgens afspraak voor de deur neergezet. Geen beschadigingen aan de buitenkant te zien. Alles netjes op een pallet en verpakt in plastic. Oftewel je moet soms wat geduld hebben maar dan heb je wel je spullen voor een goede prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 16:02
Even checken of dit goed gaat. Wil de Daikin SB-FTXJ50MW gaan bestellen. Dit is een split set met daarin:
1 x FTXJ50MW
1 x RXJ50M
Lijstje met shops afgegaan en orionairsales.co.uk is by far de goedkoopste. Totaal incl. verzending zit daar op €1675. Eerstvolgende shop is Keroclima.pt met €1957.
Zie ik hier nu iets over het hoofd? :? Aardig wat pagina's van dit topic doorgenomen en orionairsales wordt niet echt vaak benoemd.

Zie enkel nog een regeltje tekst bij orionairsales.co.uk "Please note if you do not select our installation service we will not ship the unit until we have obtained evidence from you that you will have the unit installed by an F-Gas qualified engineer.". Nemen ze genoegen met een mailtje waarin ik aangeef dat dit gefixt wordt?

[ Voor 4% gewijzigd door Niek_ op 29-06-2020 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Niek_ schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:36:
Lijstje met shops afgegaan en orionairsales.co.uk is by far de goedkoopste.

[...]

Zie ik hier nu iets over het hoofd? :? Aardig wat pagina's van dit topic doorgenomen en orionairsales wordt niet echt vaak benoemd.
Bedankt voor de tip. Ik heb een offerte opgevraagd voor de exacte spullen die ik bij KeroClima heb besteld en als ik de verzendkosten even buiten beschouwing laat zijn ze flink goedkoper. £2,363.48 (EUR 2.582,29) versus EUR 2.941,56. Da's bijna 14% 8)

Ik ben nog wel aan het wachten op een quote inclusief verzendkosten, die heb ik voor KeroClima ook nog niet. Maar bij OrionAir zijn ze wél heel rap met reageren. Binnen enkele minuten zelfs.

Als KeroClima niet snel reageert dan weet ik 't denk ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Verzendkosten staan in het menu aan de linkerzijde vermeld, 120 270 pond geloof ik zo uit m’n hoofd uit het winkelmandje.
Ik ga daar dan ook maar eens bestellen. Betalen met creditcard en fingers crossed ;)
Reacties op vragen inderdaad erg snel, ze hebben ook een chat op de website.

[ Voor 23% gewijzigd door Niek_ op 29-06-2020 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImperiumDC
Vandaag gedeeltelijke ontvangst van de binnenunit. Morgen de buitenunit.
EN ja hoor DHL dus flink beschadigd.
Die gaat dus terug, en afhankelijk van hoe de outdoor unit binnenkomt gaat die ook terug.
Ga nog even vragen of ik nog kan switchen naar pallet verzending, want dit is echt waardeloos.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wjRrUeg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xLBKFoG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ImperiumDC schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:55:
Die gaat dus terug, en afhankelijk van hoe de outdoor unit binnenkomt gaat die ook terug.
Ga nog even vragen of ik nog kan switchen naar pallet verzending, want dit is echt waardeloos.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo, hoop dat Keroclima meewerkt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImperiumDC
Vorkie schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:57:
[...]

Zo, hoop dat Keroclima meewerkt....
Paypal + creditcard dus dat komt wel goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcPirate
ImperiumDC schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:55:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ken de omstandigheden niet toen je het accepteerde. Echter, ik had dit al op voorhand afgewezen en niet geaccepteerd.

Keroclima zegt heel stellig dat je alle schade moet regelen met de transporteur. Hier kan je wat van vinden, echter waarom het jezelf moeilijker maken.

Een andere Tweaker had ook een schade issue. Welicht hiernaar refereren:
Patrick Beuken in "Airco bestellen in het buitenland"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterenamelie
  • Laatst online: 03-08-2023
hallo

ik volg het forum al even.
Ik ga er ook eentje bestellen.
Waar kopen jullie de leidingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 12:46
peterenamelie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:17:
hallo

ik volg het forum al even.
Ik ga er ook eentje bestellen.
Waar kopen jullie de leidingen?
Ik heb al mn installatiespul bij warmteservice besteld en afgehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
elmerblues schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:47:

Eerste reactie nu wel binnen: Climando rekent 200 euro verzendkosten voor een simpele pana monosplit. Hmpf...bedankt, we kijken even verder...
Van Climando ook reactie gekregen voor een multi split.. 200 euro zou voor mij nog voordelig zijn, maar het kost mij 400 euro aan verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:35
Niek_ schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:36:

Zie enkel nog een regeltje tekst bij orionairsales.co.uk "Please note if you do not select our installation service we will not ship the unit until we have obtained evidence from you that you will have the unit installed by an F-Gas qualified engineer.". Nemen ze genoegen met een mailtje waarin ik aangeef dat dit gefixt wordt?
Hier al meer over duidelijk?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Martinusz schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:20:
[...]

Hier al meer over duidelijk?
Deels, ze vragen om per mail te bevestigen dat er een 'engineer available' is. Positief op gereageerd, even zien waar ze nu mee terugkomen.
Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste

Let op:
Algemene discussie over aankoopadvies en hoe je een airco zelf kan installeren mag in Topicreeks: L/L warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen