kan iemand mij helpen met het berekenen voor 3 binnenunits i.c.m. met een buiten unit. Als voorbeeld een daikin;
3MXM52N.eerste getal "3" staat voor aantal binnenunits die kunnen worden aangesloten de 52 staat voor de KW; 5,2kw. mag je dan maximaal 5,2kw hebben over de 3 binnenunits totaal?. zojuist ook even de handleiding erbij gepakt en daar staat over de 3MXM52 tot 9kw "warmtepomp. is dat specifiek voor verwarmen, of geldt deze waarde juist voor het koelen?

.
in mijn geval ben ik aan het oriënteren voor 3 units.woonkamer, 1 slaapkamer 1ste verdieping en slaapkamer 2de verdieping (plat dak). vermogen zou moeten zijn ;
woonkamer; 3,0kw oftewel FTXM30N, maar die bestaat niet, FTXM25N zou misschien kunnen. voor de zekerheid de FTXM35n
slaapkamer 1ste verdieping minder dan 2kw; FTXM20N
en 2de verdieping rond 2kw, maar heeft een plat dak en bovenste verdieping bestaat uit 2 slaapkamers (ongeveer allebei even groot, totaal oppervlak bovenste 4,7 x 7,2m en hoogte is 2,40m) dus ik dacht aan een FTXM25N.
kom ik totaal uit op;
1x FTXM35N
1x FTXM25N
1x FTXM20N
en dan rust de vraag; past bovenste kw binnenunits bij elkaar op een 3MXM52N buitenunit?
woning zelf is van 2002 en is goed geïsoleerd (energielabel A). op het platte dak zitten zonnepanelen (oost west opstelling) die de brandende zon mogelijk de warmte verminderd op het platte dak