Airco bestellen in het buitenland

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer dénis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:03
verschil tussen de TZ WKEW en de xc VKEW is dat die laatste de Etherea serie is. die is iets breder.
de tz is de compact serie. zijn wel datasheets te vinden waar je de specifieke verschillen kan vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Ter info voor mensen die bij caldaiemurali.it of elders in Italië bestellen:

24 april besteld, 2 x Midea uit voorraad
29 april status "verzonden"
30 april via chat in Italiaans trackingnr gevraagd maar geen reactie
11 mei via mail (spedit@caldaiemurali.it) in Italiaans trackingnr gevraagd maar geen reactie
14 mei gebeld en in het Engels gesproken met "Diego":

Zending is 29 april verzonden met DPD. Met trackingnummer vond hij niets. Na overleg met collega besloten ze dat de zending in Milaan zou staan en er zijn daar vanwege Corona grote vertragingen op het distributiecentrum (ze zitten zelf in Napels, maar blijkbaar loopt transport via Milaan). Ze verwachten dat ik volgende week een trackingnummer ontvang en ook volgende week nog de airco's geleverd ga krijgen.

We wachten nog even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebbi__
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik ben al weken bezig met CaldaieMurali.

In eerste instantie zou goederen verzonden zijn. Daarna problemen vanuit leverancier Korea. Daarna vertraging en nu wordt gezegd dat alles bij DPD Milaan stil staat. Bij DPD is dit niet bekend.

Check ook even trust pilot. In mijn ogen wordt je daar voor de gek gehouden door Diego.

Ik ga mijn geld terughalen via creditcardmaatschappij. Geen cent die zij nog van mij zien in de toekomst.

Edit:
Ik zie dat op de orderbevestiging staat dat DHL deze goederen levert. Dus net gebeld met DHL. Die hebben wel een restrictie op leveringen vanuit IT. Zie DHL website. Zij geven wel aan dat een track&trace code meteen wordt aangemaakt als de leverancier een zending aanmaakt. Enfin ik zou even niet uit Italie bestellen.

[ Voor 27% gewijzigd door Zebbi__ op 14-05-2020 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrnn
@Zebbi__ oei dat is niet zo fijn nieuws en die trustpilot heb ik compleet over het hoofd gezien. Net te veel afgegaan op de positieve ervaringen die ik hier las ben ik bang want in de reviews lees ik inderdaad overal hetzelfde verhaal.

Die Diego leek oprecht verbaasd over de situatie met mijn zending, alsof hij dit nog nooit meegemaakt had :X Hopelijk klopt het verhaal zelf wel en is het inderdaad "Corona vertraging" bij de vervoerder of het distributiecentrum, dan komt de zending vanzelf een keer. Bij @Guusz was hij in een week in huis dus ik houd nog even hoop dat het met wat vertraging bij ons ook goed gaat komen. Is natuurlijk op dit moment wel een risico bij bestellen in Italië.

Heb zelf betaald met Paypal. Als er niet geleverd wordt kan je een dispute openen, daarna heeft verkoper alsnog 20 dagen de tijd om te leveren alvorens het een claim wordt. Kan mij ook voorstellen dat, wanneer verkoper een verzendbewijs heeft, er vanwege Corona coulant mee wordt omgegaan en nog meer tijd gegeven wordt. Dus ik hoop dat de hitte nog even wegblijft en wacht nog even met claimen.

Even niet uit Italie bestellen is wel een goede tip voor dit topic denk ik ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrutzZz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04 13:30
mrnn schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:03:
@Zebbi__ oei dat is niet zo fijn nieuws en die trustpilot heb ik compleet over het hoofd gezien. Net te veel afgegaan op de positieve ervaringen die ik hier las ben ik bang want in de reviews lees ik inderdaad overal hetzelfde verhaal.

Die Diego leek oprecht verbaasd over de situatie met mijn zending, alsof hij dit nog nooit meegemaakt had :X Hopelijk klopt het verhaal zelf wel en is het inderdaad "Corona vertraging" bij de vervoerder of het distributiecentrum, dan komt de zending vanzelf een keer. Bij @Guusz was hij in een week in huis dus ik houd nog even hoop dat het met wat vertraging bij ons ook goed gaat komen. Is natuurlijk op dit moment wel een risico bij bestellen in Italië.

Heb zelf betaald met Paypal. Als er niet geleverd wordt kan je een dispute openen, daarna heeft verkoper alsnog 20 dagen de tijd om te leveren alvorens het een claim wordt. Kan mij ook voorstellen dat, wanneer verkoper een verzendbewijs heeft, er vanwege Corona coulant mee wordt omgegaan en nog meer tijd gegeven wordt. Dus ik hoop dat de hitte nog even wegblijft en wacht nog even met claimen.

Even niet uit Italie bestellen is wel een goede tip voor dit topic denk ik ja.
Bij mij is het ook aangekomen van hun.
Alleen niet compleet.
Ik heb Diego aan de lijn gehad en zou het mij na sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chvos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-04 19:37
@mrnn ik heb daar 15 april besteld en een kleine 2 weken later compleet ontvangen. De track and trace gaf alleen aan dat het verzonden was en werd pas weer geüpdate bij ontvangst. Dus hopelijk komt het goed. Ik ga er dus vanuit dat hij oprecht verbaasd is. Ik twijfelde ook vanwege trustpilot maar wat ik daar uit haalde waren voornamelijk problemen door de covid-19 crisis en niet zozeer alleen door hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 09:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

HyperBart schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:52:
[...]

[...]

Vind dat die leveringskosten nog meevallen, ik heb van KeroClima een offerte gekregen voor allemaal Daikin materiaal

Buitenunit MXM68N
Binnen 1 x FTXA50
Binnen 3 x FTXM20

Leveringskost is 314 EUR. Van KlimaStars heb ik voorlopig nog geen antwoord...
leveringskosten lijken wel dagkoersen. Ik kreeg een offerte van 254 euro transport voor MXM68N met 4binnenunits en betaalde uiteindelijk 211 euro voor 2 stuks 2mxm40 met 4 binnenunits :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 12:45
Edmin schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:01:
[...]

leveringskosten lijken wel dagkoersen. Ik kreeg een offerte van 254 euro transport voor MXM68N met 4binnenunits en betaalde uiteindelijk 211 euro voor 2 stuks 2mxm40 met 4 binnenunits :P
Volgens mij ik net geen 150 euro (zit ook nog 3.5% paypal bij in. Voor mxm50 en ftxm42n en ftxm25n . Via dhl. Vandaag betaald volgende week in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:40
Edmin schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:01:
[...]

Tja, kheb haar speciaal nog eens gebeld en ze gaf aan dat er 0% marge is daar op en gewoon uit de DHL calculator komt. Gewicht en volume, prijsje, klaar.

Wel verzending naar BE hier, weet niet of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 12:08
Zou deze actie ook gelden voor units elders gekocht? (verwacht van niet)
https://www.daikin.be/con...n_Cashback_voucher_nl.pdf

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Chris12 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:00:
Zou deze actie ook gelden voor units elders gekocht? (verwacht van niet)
https://www.daikin.be/con...n_Cashback_voucher_nl.pdf
Sowieso alleen voor Belgen (Batibouw) en installaties door Belgische installateurs.

Laat staan dat ze in Oostende er achter komen dat het serienummer wat je moet opgeven uit PT of IT komt ;w

https://www.daikin.be/nl_be/actievoorwaarden.html
Daikin toestellen die online aangeboden worden of die de installateur niet rechtstreeks bij Daikin Belux heeft aangekocht komen niet in aanmerking voor de cashback.

[ Voor 19% gewijzigd door HyperBart op 15-05-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Jammer, dat serienummer zullen ze vast wel checken inderdaad!

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Staat ook in de voorwaarden:
Daikin toestellen die online aangeboden worden of die de installateur niet rechtstreeks bij Daikin Belux heeft aangekocht komen niet in aanmerking voor de cashback.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:39
Mhhh, die verzendkosten bij keroclima lopen nogal uiteen. Ze vragen mij 272 euro voor dhl verzending.
Eén buitenunit en twee binnenunits.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
rimave schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:14:
Mhhh, die verzendkosten bij keroclima lopen nogal uiteen. Ze vragen mij 272 euro voor dhl verzending.
Eén buitenunit en twee binnenunits.
145 hiero voor 3 daikins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Is dat met DHL?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick Beuken
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hier 190,- ex btw voor 2 mono split units bij Kero Clima. Dinsdag betaald, a.s. woensdag moeten ze aankomen met DHL.

www.patrickbeuken.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Maar eens kijken of ik er nog wat centen af kan krijgen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
En 100 euro eraf gekregen. Nee, ze hadden een foutje gemaakt. Het totaalgewicht was te hoog opgegeven. Vreemde werktijden hebben ze daar in Portugal trouwens. Reacties op de mail krijg ik telkens pas na twaalf uur midden in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdbosch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:53
Bij mij is ook de kogel door de kerk. Mede door dit forum ook bij de vrienden in Portugal uitgekomen. Ik ga binnenkort de volgende apparatuur van Panasonic bestellen:
CU-2Z50TBE
CS-Z25UD3EAW
CS-Z50UD3EAW
Daarna de boel een keer zelf installeren en hopelijk voor de eerste warmtegolf er lekker koeltjes bijzitten.

Ter info, bij mij zijn 185 euro aan bezorgkosten gecalculeerd voor een standaard verzending naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-05 16:50

Perkouw

Moderator General Chat
Lieve mensen. Dit topic is niet bedoelt voor het zoeken / vragen naar installateurs ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick Beuken
  • Niet online
Alles is vandaag aangekomen. Dinsdag besteld, woensdag verstuurd en maandag aangekomen. Dat noem ik snel vanuit Portgual :)

Helaas heeft wel 1 van de buiten units een zware tijd on the road gehad. De voorzijde is ingedeukt en de lamellen zijn een beetje krom. Voor dit laatste euvel heb ik eerder in dit topic gezien dat je dit met een radiatorkam kunt fixen? Kan de deuk aan de voorzijde kwaad? Regeninslag of iets dergelijks?

Ik mail KeroClima eens om naar hun DHL transportverzekering te vragen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XW4Ntm0OybKgl8-XQQgMNPAj6ok=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdcIehROKW457iJBPjpR0Auv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZfbZet1978e8oQNBp7Ih4wKSrA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCvSngLfYA1L1TcbrIU60ClB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7SsxG6FijOrZp4amhjoeU1utJ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GafTqiBnmvT4oYVzWeZks2h5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpd6r6Bo_PWMff1lJ1tNA_5zobU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BsVfSWvNWvm39Y3q1vkgnLsp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2QQ6RgK2GU2FrvYHNV2pwCLV2w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHiIrbLmZyo80hHK7ygrU078.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGiRssz-Pt4gLOgg-9-dhChebPo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCWVKMo9RBvfmvFnJKsQOiXB.jpg?f=fotoalbum_tile

www.patrickbeuken.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Ik zou die unit niet meer vertrouwen, die heeft 1 of meer flinke tikken gehad of zelfs omgevallen.
Je kan beter nu een nieuwe claimen dan over een paar jaar een vaag defect hebben doordat er iets in onbalans is geraakt bijvoorbeeld en of extra slijtage veroorzaakt.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:24
rimave schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 07:30:
En 100 euro eraf gekregen. Nee, ze hadden een foutje gemaakt. Het totaalgewicht was te hoog opgegeven. Vreemde werktijden hebben ze daar in Portugal trouwens. Reacties op de mail krijg ik telkens pas na twaalf uur midden in de nacht.
Tis daar een uur vroeger dan hier. Alsnog laat, maar als je nagaat dat men in Portugal uberhaupt een ander ritme heeft dan kan het zijn dat dit de meeste logische volgorde is. In veel Spaanse en Portugese steden is het sowieso 's avonds nog erg druk en zijn winkels open. Overdag dan weer niet, maar dan is het vaak ook idioot heet.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:11
Patrick Beuken schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:41:
Alles is vandaag aangekomen. Dinsdag besteld, woensdag verstuurd en maandag aangekomen. Dat noem ik snel vanuit Portgual :)

Helaas heeft wel 1 van de buiten units een zware tijd on the road gehad. De voorzijde is ingedeukt en de lamellen zijn een beetje krom. Voor dit laatste euvel heb ik eerder in dit topic gezien dat je dit met een radiatorkam kunt fixen? Kan de deuk aan de voorzijde kwaad? Regeninslag of iets dergelijks?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Mwah, ik zou me hier niet zo heel druk om maken. Mijn Gree heeft ook een goede deuk in de zijkant van de behuizing. Daar achter zit loze ruimte, dus het heeft niks geraakt. Draait nu al 3 jaar als een zonnetje.

Kon er wel €100 van af praten, was een levering + installatie dus geen webshop. Zonder de korting had ik hem niet geaccepteerd.

Zou het echter wel even mailen. Misschien ruilen ze hem zonder moeite om, en het staat dan lig voor eventuele garantie al zwart op wit. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcPirate
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06-2024
@Patrick Beuken Keroclima geeft meteen vooraf aan:

"
When you received, please check the condition of packaging and equipment in order to communicate to the transport company.
"

Zij geven mij dat je schade zelf moet regelen met de transporteur. Vond ik zelf al apart, aangezien je zonder open te maken niet kunt oordelen mbt de schade. Ana bleef voet-bij-stuk houden dat je het dient te bespreken met de transporteur.

De mijne kwam met een hele kleine schade die ik met de radiator kam moet rechttrekken. Dit had net zo in de fabriek al kunnen plaatsvinden want de doos zag er totaal niet beschadigd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Patrick Beuken schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:41:

:o ;w zo zeg, da's minder. Hou je ons op de hoogte hier over de afhandeling? Ben namelijk wel benieuwd hoe men hier mee om gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
@Patrick Beuken balen dat je zo'n beschadiging hebt.
Door heeft een flinke smak gemaakt zo lijkt het. Welke vervoerde heb je gekozen, DHL of de goedkopere ??
En stond het spul op een pallet ?? Ik zag bij sommigen dat de spullen op een pallet geleverd waren.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
De verzendkosten worden steeds lager als ik een offertewijziging doe... Nog tien keer een offerte vragen en het wordt gratis verzonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdbosch
rimave schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:33:
De verzendkosten worden steeds lager als ik een offertewijziging doe... Nog tien keer een offerte vragen en het wordt gratis verzonden. :)
Op welk bedrag zit je nu en voor welke producten als ik mag vragen? Misschien moet ik ook nog maar een paar offertewijzigingen doorgeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rimave
Het is deze set geworden:

Panasonic CU-2Z41TBE
Panasonic CS-Z20VKEW
Panasonic CS-Z35VKEW

Met 164 euro DHL shipping.
Totaal: 1614 euro.

Panasonic verkoopt deze als kit 2Z-2035-TBE.
Alleen de buitenunit kost hier in Nederland al 1200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdbosch
Voor €164 mag DHL het voor mij ook wel doen.

Mijn geraamde bezorgkosten zijn met DHL €399 en met standaard verzending €181.

Het gaat om:
Panasonic CU-2Z50TBE
Panasonic CS-Z25UD3EAW
Panasonic CS-Z50UD3EAW
En nog twee WiFi units.

Die kanaalunits zijn wel wat zwaarder en lomper maar het prijsverschil is toch aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick Beuken
  • Niet online
De bestelling was verzonden met DHL, niet op een pallet maar als losse pakketten.

Ik heb een redelijk geruststellende reactie van KeroClima ontvangen:
We regret the situation and the inconvenience caused.

Please note that a review process has already been opened by DHL and they will possibly contact you.

We will send a new RXM35 unit as soon as possible after we receive the ok from DHL.

The damaged unit will be picked up by the carrier. So we ask you to repack it and wait for directions from us or the carrier itself.

We reiterate our apology for the inconvenience caused.

We thank you in advance for the opportunity granted and remain at your disposal for any clarifications that may be necessary.
Ik had zelf ook al een claim ingediend bij DHL, maar zoals verwacht geven zij aan dat KeroClima hun klant is en de claim kan indienen.

www.patrickbeuken.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chibald
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-02 15:42
Bij keroclima willen ze je BSN nummer weten bij bestelling, dat vinden ze in Portugal blijkbaar nodig.
Hebben jullie dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
chibald schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:38:
Bij keroclima willen ze je BSN nummer weten bij bestelling, dat vinden ze in Portugal blijkbaar nodig.
Ja. Morgen komen de units binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Yup. Het voelt toch een beetje eng, zoveel geld overmaken naar ‘t buitenland.
Ik zit nu met smart te wachten op een mailtje dat het spul verzonden is (gisteren betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortadelo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-04 17:07
i7x schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:25:
Goeie morgen iedereen, zojuist de knoop dorgehakt en deze units besteld:
https://www.caldaiemurali...52rcj-7-9-12-a-a-new.html

Tri split Samsung Windfree, 1x 12000 voor de woonkamer, 2x 7000 voor de zolder en middenverdieping, met een AJ052RCJ.

Gekozen vanwege:
- Wi-fi (met SmartThings, wil het ook zelf zo gaan knutselen dat het werkt met HomeKit, Google Home)
- Stil (46dB buitenunit, wil de buren te vriend houden, ook binnen een extra stille modus)
- "Wind free" stand ziet er wel handig uit voor op de slaapkamer voornamelijk
- Relatief goede prijs
- Design is ook wel een meevaller

Moest wel eerst een account aanmaken, waarna ik pas de bestelling kon afronden (account aanmaken aanvinken tijdens het bestellen lukte niet goed), maar allemaal geod gekomen uiteindelijk met een beetje Google Translate. Was voor net geen 2000 euro klaar inclusief verzenden, een houder voor de buitenunit, en zelfs nog een coupon kunnen gebruiken voor 15 euro korting (ESTATE15) :P Heb betaald via PayPal>Amex voor de zekerheid.

Bedankt allemaal voor het advies, ervaringen hier.

Mocht iemand nog een tip hebben voor een installateur regio Hoofddorp, ik hoor het graag! Mijn vrouw is zwanger zijn we recentelijk achtergekomen, en ik heb dat ding graag geinstallerd voor het straks weer bloedheet is voor haar. 😅
toevallig zit ik een beetje met hetzelfde verhaal. ik ben aan het oriënteren en deze set die u recent heeft aangeschaft, spreekt mij aan. Ik kan dingen voorbereiden (ophangen, kabels alvast wegwerken), echter heb ik nog wel een STEK monteur nodig in regio Leiden (katwijk). Heeft u inmiddels iemand gevonden en zo ja, wat zijn de kosten waar ik ongeveer op moet gaan rekenen? en oh ja, die van heeft ook een dikke buik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamer dénis
Vandaag ook een verzendbevestiging gekregen van Keroclimate voor de volgende set:

Buiten: 1x Panasonic CU-3TZ52TBE
Binnen: 2x Panasonic CS-TZ20WKEW
Binnen: 1x Panasonic CS-TZ42WKEW

Heb gekozen voor standaard verzending, en ze geven aan 5-10 werkdagen dus ben benieuwd wanneer ze komen :)

Heb expres voor de standaard verzending gekozen (160 euro) tov DHL (250) omdat het dan met een pallet verzonden wordt, heb ik toch meer vertrouwen in dan een DHL die de dozen heen en weer smijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Gamer dénis schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:39:Heb expres voor de standaard verzending gekozen (160 euro) tov DHL (250) omdat het dan met een pallet verzonden wordt, heb ik toch meer vertrouwen in dan een DHL die de dozen heen en weer smijt :)
Da’s handige info. Boet je dan op iets in qua dekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron21
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:48
Goedenavond,

ik heb hier echt een noob vraag (waarschijnlijk) aan de mensen die bij: keroclima.pt een airco hebben besteld.
hoe hebben jullie dit gedaan? gewoon via de webshop? of los in de mail?
want ik kan mij niet registreren etc. i.v.m. een "VAT ID", wat moet ik daar invullen om door te kunnen gaan? want de controle op dat veld is nog al streng, ik heb e.e.a. al proberen in te vullen, maar zonder succes. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 09:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

gewoon even mailen, dat is het makkelijkst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortadelo
kan iemand mij helpen met het berekenen voor 3 binnenunits i.c.m. met een buiten unit. Als voorbeeld een daikin;

3MXM52N.eerste getal "3" staat voor aantal binnenunits die kunnen worden aangesloten de 52 staat voor de KW; 5,2kw. mag je dan maximaal 5,2kw hebben over de 3 binnenunits totaal?. zojuist ook even de handleiding erbij gepakt en daar staat over de 3MXM52 tot 9kw "warmtepomp. is dat specifiek voor verwarmen, of geldt deze waarde juist voor het koelen? 8)7 .

in mijn geval ben ik aan het oriënteren voor 3 units.woonkamer, 1 slaapkamer 1ste verdieping en slaapkamer 2de verdieping (plat dak). vermogen zou moeten zijn ;
woonkamer; 3,0kw oftewel FTXM30N, maar die bestaat niet, FTXM25N zou misschien kunnen. voor de zekerheid de FTXM35n
slaapkamer 1ste verdieping minder dan 2kw; FTXM20N
en 2de verdieping rond 2kw, maar heeft een plat dak en bovenste verdieping bestaat uit 2 slaapkamers (ongeveer allebei even groot, totaal oppervlak bovenste 4,7 x 7,2m en hoogte is 2,40m) dus ik dacht aan een FTXM25N.

kom ik totaal uit op;
1x FTXM35N
1x FTXM25N
1x FTXM20N

en dan rust de vraag; past bovenste kw binnenunits bij elkaar op een 3MXM52N buitenunit?

woning zelf is van 2002 en is goed geïsoleerd (energielabel A). op het platte dak zitten zonnepanelen (oost west opstelling) die de brandende zon mogelijk de warmte verminderd op het platte dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
aron21 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:16:
Goedenavond,

ik heb hier echt een noob vraag (waarschijnlijk) aan de mensen die bij: keroclima.pt een airco hebben besteld.
hoe hebben jullie dit gedaan? gewoon via de webshop? of los in de mail?
want ik kan mij niet registreren etc. i.v.m. een "VAT ID", wat moet ik daar invullen om door te kunnen gaan? want de controle op dat veld is nog al streng, ik heb e.e.a. al proberen in te vullen, maar zonder succes. 8)7
Ook via de mail idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

mortadelo schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 01:22:
kan iemand mij helpen met het berekenen voor 3 binnenunits i.c.m. met een buiten unit. Als voorbeeld een daikin;

3MXM52N.eerste getal "3" staat voor aantal binnenunits die kunnen worden aangesloten de 52 staat voor de KW; 5,2kw. mag je dan maximaal 5,2kw hebben over de 3 binnenunits totaal?. zojuist ook even de handleiding erbij gepakt en daar staat over de 3MXM52 tot 9kw "warmtepomp. is dat specifiek voor verwarmen, of geldt deze waarde juist voor het koelen? 8)7 .

in mijn geval ben ik aan het oriënteren voor 3 units.woonkamer, 1 slaapkamer 1ste verdieping en slaapkamer 2de verdieping (plat dak). vermogen zou moeten zijn ;
woonkamer; 3,0kw oftewel FTXM30N, maar die bestaat niet, FTXM25N zou misschien kunnen. voor de zekerheid de FTXM35n
slaapkamer 1ste verdieping minder dan 2kw; FTXM20N
en 2de verdieping rond 2kw, maar heeft een plat dak en bovenste verdieping bestaat uit 2 slaapkamers (ongeveer allebei even groot, totaal oppervlak bovenste 4,7 x 7,2m en hoogte is 2,40m) dus ik dacht aan een FTXM25N.

kom ik totaal uit op;
1x FTXM35N
1x FTXM25N
1x FTXM20N

en dan rust de vraag; past bovenste kw binnenunits bij elkaar op een 3MXM52N buitenunit?

woning zelf is van 2002 en is goed geïsoleerd (energielabel A). op het platte dak zitten zonnepanelen (oost west opstelling) die de brandende zon mogelijk de warmte verminderd op het platte dak
Je mag prima meer vermogen aan binnenunits op een kleinere buiten unit zetten. Zo heb ik een 2MXM52 met een FTXM 42 + 25 gecombineerd. Het enige 'nadeel' (welke juist een bewuste afweging kan zijn) is dat als alle units aanstaan, je vermogen moet delen en dus capaciteit te kort kan komen.

Vraag jezelf af; verwacht je dat alle units tegelijkertijd aan staan én vol vermogen nodig hebben? Is het antwoord nee, dan neem je bewust een kleinere buitenunit.

Lees het airco en L/L WP topic anders eens door. Daar is deze materie al vele malen besproken (en is de discussie ook meer op zijj plaats)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is dat niet omdat ze daarmee de plicht tot BTW betalen bij de koper neerleggen?
https://www.belastingdien..._eu_landen_naar_nederland

Mocht er dus 0% BTW op je factuur staan terwijl je het particulier hebt gekocht dan loop je wellicht het risico dat er een keer iemand bij de BD wakker wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Wolly schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:29:
[...]

Is dat niet omdat ze daarmee de plicht tot BTW betalen bij de koper neerleggen?
https://www.belastingdien..._eu_landen_naar_nederland

Mocht er dus 0% BTW op je factuur staan terwijl je het particulier hebt gekocht dan loop je wellicht het risico dat er een keer iemand bij de BD wakker wordt?
Lijkt me sterk, op de webshop staat nl. altijd VAT included en de offerte draagt exact dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortadelo
Notna schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:53:
[...]

Je mag prima meer vermogen aan binnenunits op een kleinere buiten unit zetten. Zo heb ik een 2MXM52 met een FTXM 42 + 25 gecombineerd. Het enige 'nadeel' (welke juist een bewuste afweging kan zijn) is dat als alle units aanstaan, je vermogen moet delen en dus capaciteit te kort kan komen.

Vraag jezelf af; verwacht je dat alle units tegelijkertijd aan staan én vol vermogen nodig hebben? Is het antwoord nee, dan neem je bewust een kleinere buitenunit.

Lees het airco en L/L WP topic anders eens door. Daar is deze materie al vele malen besproken (en is de discussie ook meer op zijj plaats)
super bedankt. bedoeling is inderdaad om die alle 3 "niet" voluit tegelijkertijd te laten draaien (aan de andere kant, niks is zo verraderlijk als het weer) .

mogelijk zag je ook een berichtje eerder van mij over interesse in een samsung. dat is het enige nog waar ik mee zit. Keuzes....
ik zit enorm te twijfelen tussen bovengenoemde set van Daikin en de Samsung Inverter Trial Split Windfree EVO R-32 7000+9000+12000 con AJ052RCJ 7+9+12 A+++/A+ - NEW
totale kosten voor de samsung is 2034,90 incl verzending vanuit https://www.caldaiemurali...52rcj-7-9-12-a-a-new.html
totale kosten voor de Daikin weet ik nog niet exact in verband met verzending. ik zal dan voor standaard verzending kiezen (non-dhl) en totale kosten voor equipment is 2010,74 (+ verzending pak h'm beetje 175euro?)

waarom de twijfel;
- meeste mensen zweren erbij om een specifiek airco brand te nemen, samsung is meer algemeen.
- samsung heeft de "windfree" en mogelijk iets stiller dan de daikin. Windfree benaming kan uiteraard ook een lekker makertje zien (klinkt sowieso lekker tussen de oren)
- buitenunit van samsung heeft een stille buitenunit, maar is voor mij niet van toepassing (dus neig ik weer naar de daikin te gaan, omdat dit geen meerwaarde heeft)
- (persoonlijk) goede ervaring met samsung daarentegen heb ik nog betere ervaring met Japanse producten)
- |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik heb keroclima even gevraagd of ze het ook op een pallet kunnen sturen met DHL. Gewoon om zekerder te zijn dat het veilig aankomt.

Nee, was het antwoord. DHL verzendingen gaan in bulk. Dat is voor hun kostentechnisch beter. Zelfs wanneer er incidenteel een bestelling beschadigd aankomt. Ik hoop dat de DHLer die mijn bestelling vervoerd voorzichtig is.

Mijn bestelling moet überhaupt nog verzonden worden, want de Panasonic set was bij Keroclima niet op voorraad. Wel bij Panasonic zelf, dus het duurt allemaal 3 werkdagen langer. Ik hoop dat alles dinsdag verstuurd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

mortadelo schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:42:
[...]

super bedankt. bedoeling is inderdaad om die alle 3 "niet" voluit tegelijkertijd te laten draaien (aan de andere kant, niks is zo verraderlijk als het weer) .

mogelijk zag je ook een berichtje eerder van mij over interesse in een samsung. dat is het enige nog waar ik mee zit. Keuzes....
ik zit enorm te twijfelen tussen bovengenoemde set van Daikin en de Samsung Inverter Trial Split Windfree EVO R-32 7000+9000+12000 con AJ052RCJ 7+9+12 A+++/A+ - NEW
totale kosten voor de samsung is 2034,90 incl verzending vanuit https://www.caldaiemurali...52rcj-7-9-12-a-a-new.html
totale kosten voor de Daikin weet ik nog niet exact in verband met verzending. ik zal dan voor standaard verzending kiezen (non-dhl) en totale kosten voor equipment is 2010,74 (+ verzending pak h'm beetje 175euro?)

waarom de twijfel;
- meeste mensen zweren erbij om een specifiek airco brand te nemen, samsung is meer algemeen.
- samsung heeft de "windfree" en mogelijk iets stiller dan de daikin. Windfree benaming kan uiteraard ook een lekker makertje zien (klinkt sowieso lekker tussen de oren)
- buitenunit van samsung heeft een stille buitenunit, maar is voor mij niet van toepassing (dus neig ik weer naar de daikin te gaan, omdat dit geen meerwaarde heeft)
- (persoonlijk) goede ervaring met samsung daarentegen heb ik nog betere ervaring met Japanse producten)
- |:(
Lees even de laatste discussie paginas hier door. Daar staat het eea in welke antwoord op je vragen geeft:

Het grote airconditioning topic - Deel 2

Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp

P.s, dat staat ook mooi in dat rode kader voordat je een reply typed, genaamt een Topic Warning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:36

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Hoe hebben jullie een installateur geregeld, kwestie van rondbellen/ werkspot advertentie plaatsen?

Ik sta op het punt om een Daikin Stylish SB-FTXA35BB te scoren bij Keroclimate, weet iemand nog een installateur regio Midden Nederland /Flevoland.

Wat zijn de prijsverschillen met Nederland trouwens BIZAR, wat is de reden hiervan ? 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door revolution-nl op 23-05-2020 14:50 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
revolution-nl schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:48:
Hoe hebben jullie een installateur geregeld, kwestie van rondbellen/ werkspot advertentie plaatsen?

Ik sta op het punt om een Daikin Stylish SB-FTXA35BB te scoren bij Keroclimate, weet iemand nog een installateur regio Midden Nederland /Flevoland.

Wat zijn de prijsverschillen met Nederland trouwens BIZAR, wat is de reden hiervan ? 8)7
Via Google/ Marktplaats/ Facebook instalatiebedrijfjes gezocht en gemailed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

rimave schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:33:
[...]

Via Google/ Marktplaats/ Facebook instalatiebedrijfjes gezocht en gemailed.
Best een uitdaging. Ze zitten tot kerst vol, ergens anders gekocht nee helaas doen we niet. Of ze vragen 800 per unit 8)7

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdbosch
Best een uitdaging. Ze zitten tot kerst vol, ergens anders gekocht nee helaas doen we niet. Of ze vragen 800 per unit 8)7
Als je een beetje handig bent kan je een groot deel zelf doen. Of misschien wil een handige Harrie het wel voor je doen. Dan heb je alleen nog iemand nodig voor het in bedrijf stellen. In mijn geval via marktplaats snel gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-05 23:46
Ben zelf ook aan het kijken naar een airco, willen er 1 in de keuken en op de slaapkamer. (slaapkamer hopen we ook de rest van de verdieping wat mee te koelen)

Nu kijk ik naar een 3,5kW in de keuken en een 2,5kW in de slaapkamer. (of wellicht wordt dit ook een 3,5kW)

Ik ben vanavond de bekende sites uit dit topic langsgegaan om een lijstje te kunnen maken. Ik kwam op een Nederlands site echter single split tegen die volgens mij vrij goedkoop zijn.

Ipv een duo split uit het buitenland ben je hier bijna net zo goedkoop met 2 losse units. Nadeel is dan de 2 buiten units...

Iemand een idee?

LG Split Airco - S09ET model 2020
LG Split Airco - S12ET model 2020

Daikin Split Airco - FTXC25B
Daikin Split Airco - FTXC35B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-05 18:13
revolution-nl schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:48:

Ben ook zoekende , mocht je wat vinden dan graag PB (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortadelo
bedankt voor de adviezen.

deze (samsung avant windfree 2020 model) is het voor mij geworden en zojuist besteld

https://www.onetoonestore...se-a-a-gas-r32-wi-fi.html

1940 +70euro verzendkosten (betaling via paypal). Vreemd genoeg was verzending naar duitsland duurder (90euro)

mocht iemand overwegen om een airco uit italië te willen bestellen en weet welk model je op het oog hebt, is deze zoekmachine handig (soort duitse idealo, alleen Italiaans) voor prijsvergelijk

https://www.trovaprezzi.it/

[ Voor 21% gewijzigd door mortadelo op 24-05-2020 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penkie48
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-02-2023
https://www.bigbuy.eu/nl/...3612-fg-h-wit_100575.html
Bigbuy.eu
Ze verkopen daar ook multisplit airco,s , taal is in het Nederlands in te stellen rechts boven in de site .
Heb er 2 airco,s besteld en zijn goed afgeleverd voor 1 set zijn de verzendkosten 45 euro ,let wel op er komt btw bij de prijs die je ziet .
Met Paypal betaald .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 21:18
Rdammertje schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:53:
Ik kan aan de slag, allemaal netjes verpakt en gelevers door climashop.it[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
zo hoort een levering er inderdaad uit te zien.
Maar bestaan ze niet meer?
De website is gone... www.climashop.it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
thefox154 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:27:
[...]

Deze misschien? https://www.shopclima.it/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
thefox154 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:27:
[...]

:) :) Dat dacht ik eerst ook, maar je moet de naam omdraaien, shopclima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick Beuken
  • Niet online
Patrick Beuken schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:05:
De bestelling was verzonden met DHL, niet op een pallet maar als losse pakketten.

Ik heb een redelijk geruststellende reactie van KeroClima ontvangen:

[...]

Ik had zelf ook al een claim ingediend bij DHL, maar zoals verwacht geven zij aan dat KeroClima hun klant is en de claim kan indienen.
Update op mijn laatste bericht mbt de beschadigde buitenunit: ik heb van KeroClima nog geen bericht gehad, maar zojuist een mail van DHL ontvangen dat ze vandaag bij KeroClima een pakket voor mij opgehaald hebben. Gratis nieuwe buitenunit dus... :)

www.patrickbeuken.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-04 12:46
Heeft iemand nog een tip voor een goeie monoblock airco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Patrick Beuken schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:20:
[...]

Update op mijn laatste bericht mbt de beschadigde buitenunit: ik heb van KeroClima nog geen bericht gehad, maar zojuist een mail van DHL ontvangen dat ze vandaag bij KeroClima een pakket voor mij opgehaald hebben. Gratis nieuwe buitenunit dus... :)
Mooi geregeld toch ?
Nemen ze de oude unit dan meteen mee terug ?

Geeft dus wel aan dat je de spullenboel op tijd moet regelen, voordat iemand het komt installeren/aansluiten.
Als dit te krap op elkaar zit heb je mogelijk een probleem bij transport schade.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
mrnn schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:23:
Ter info voor mensen die bij caldaiemurali.it of elders in Italië bestellen:

24 april besteld, 2 x Midea uit voorraad
29 april status "verzonden"
30 april via chat in Italiaans trackingnr gevraagd maar geen reactie
11 mei via mail (spedit@caldaiemurali.it) in Italiaans trackingnr gevraagd maar geen reactie
14 mei gebeld en in het Engels gesproken met "Diego":

Zending is 29 april verzonden met DPD. Met trackingnummer vond hij niets. Na overleg met collega besloten ze dat de zending in Milaan zou staan en er zijn daar vanwege Corona grote vertragingen op het distributiecentrum (ze zitten zelf in Napels, maar blijkbaar loopt transport via Milaan). Ze verwachten dat ik volgende week een trackingnummer ontvang en ook volgende week nog de airco's geleverd ga krijgen.

We wachten nog even af.
We zijn weer twee weken verder, kleine update. Heb vorige week gebeld, zou toen direct een tracknr via mail krijgen maar niets ontvangen. Zojuist weer gebeld en ze hebben zelf ook nog steeds geen trackingnummer terwijl hij een maand geleden verstuurd zou zijn dus hij is ofwel kwijt of nooit opgestuurd en ze gaan hem opnieuw opsturen volgende week. We wachten weer af.

Kleine waarschuwing voor caldaiemurali.it dus. Ik kan net pech hebben met mijn bestelling (bij veel tweakers gaat/ging het wel goed) maar de telefoonlijnen zijn amper doorheen te komen (na 3 minuten in de wacht krijg je een voicemail waar ze niets mee doen en moet je opnieuw bellen. Na zo'n 35x bellen kreeg ik iemand aan de lijn. Op mails wordt niet gereageerd. Toen ik daar net een opmerking over maakte gaf hij aan dat er "many many problems" zijn en dat de mails niet gelezen worden.

@Zebbi__ ben jij inmiddels verder gekomen met je bestelling daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebbi__
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-12-2023
@mrnn

Ik hoor het hem precies zeggen die Diego: Many many many problems.. En helaas klopt dat als je bij dat bedrijf besteld.

In eerste instantie waren die producten niet eens verzonden omdat ze deze niet meer konden leveren. Terwijl hij vaak genoeg heeft aangegeven dat het product al de deur uit was. Ik was echt stomverbaasd. Dus beloofde hij mij een nieuwer model zonder bijbetaling als compensatie. Eenmaal binnengekomen zie ik dat ze mij helemaal niet het nieuwe model hebben verstuurd. Daarnaast is de buitenunit beschadigd -> fins beschadigd.

Ik ben nu constant met hem op en neer aan het mailen. Bijzonderwaardig dat hij nu wel snel reageert op mails. Deuk in fins vindt hij geen beschadiging. Volgens hem heeft hij aan zn verplichting voldaan, omdat hij het initiele product heeft geleverd.

Ik ben nu bezig met cc bedrijf om mijn geld terug te halen. Met liefde en plezier stop ik hier mijn vrije tijd in. Bedrijven als deze mogen wat mij betreft meteen sluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
@Zebbi__ dat is dan wel herkenbaar ja. Hij zegt vandaag dat het heel vreemd is dat er geen trackingnummer is want die hoort er altijd te zijn dus het zou niet goed gaan komen. Maar toen ik hem twee weken geleden sprak had hij naar eigen zeggen wel een trackingnummer en stond het pakket vast in Milaan. Maar hoeveel ik ook aandrong, ik heb zelf nooit het trackingnummer gekregen want die is er dus blijkbaar niet...

Ik ga je even een PB sturen voor het mailadres van Diego, dan kan ik volgende week altijd nog mailen in plaats van een uur proberen iemand aan de telefoon te krijgen ;) Het goede nieuws is dat ze je dus uiteindelijk wel iets hebben opgestuurd, ik houd goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImperiumDC
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-04 12:49
Betalen jullie via bank overschrijving of via Paypal bij Keroclima?
Ik kreeg 126 eu via DHL voor een 3,5kw split, is dat een goede prijs of moet ik vragen naar andere verzendmogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcPirate
ImperiumDC schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:03:
Betalen jullie via bank overschrijving of via Paypal bij Keroclima?
Ik kreeg 126 eu via DHL voor een 3,5kw split, is dat een goede prijs of moet ik vragen naar andere verzendmogelijkheden?
Ik had een bankoverschrijving (scheelde 3,5% op Paypal) gedaan en normale transport gekozen (scheelde €50 op DHL).

Heb mijn bestelling gewoon ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Laatst online: 22:01
Heb nog ff bij Keroclime gevraagd wat nou naast tracking het verschil is tussen standard en DHL.
"In addition to online tracking, the difference is in delivery time: DHL dispatches every business day and in standard transport departures are only on Friday."
Dit setje gaat het worden

Daikin SB-FTXF50A
Daikin 2MXM50M9
Daikin FTXP20M9
Daikin FTXP25M9
3x wifi module

DHL kosten zouden 332 zijn, standard shipping 220.

@PcPirate stond jouw order op een pallet?

[ Voor 23% gewijzigd door Mrk87 op 28-05-2020 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcPirate
Mrk87 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:54:
Heb nog ff bij Keroclime gevraagd wat nou naast tracking het verschil is tussen standard en DHL.

[...]

Dit setje gaat het worden

Daikin SB-FTXF50A
Daikin 2MXM50M9
Daikin FTXP20M9
Daikin FTXP25M9
3x wifi module

DHL kosten zouden 332 zijn, standard shipping 220.

@PcPirate stond jouw order op een pallet?
PcPirate in "Airco bestellen in het buitenland"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer dénis
Vandaag ook mijn units binnen gekregen. Stonden netjes op een pallet en waren gewrapt met plastic.
Zien er compleet onbeschadigd uit, al moet ik de dozen nog wel openmaken. Standaard verzending betaald met normale bankoverschrijving.

(was overigens wel een verassing dat hij er al was, had hem pas volgende week verwacht. Ik was zelf niet thuis en bij thuiskomst stond het pallet letterlijk op de stoep.... blij dat hij niet weg is dus :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mebrein
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-04 08:47
Gamer dénis schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:03:
Vandaag ook mijn units binnen gekregen. Stonden netjes op een pallet en waren gewrapt met plastic.
Zien er compleet onbeschadigd uit, al moet ik de dozen nog wel openmaken. Standaard verzending betaald met normale bankoverschrijving.

(was overigens wel een verassing dat hij er al was, had hem pas volgende week verwacht. Ik was zelf niet thuis en bij thuiskomst stond het pallet letterlijk op de stoep.... blij dat hij niet weg is dus :))
Ik heb er net ook 1tje besteld bij Keroclima. Het is de Mitsubishi Diamond 5kw geworden... De levering via pallet optie was 205 ipv 160. Ik denk dat ik het risico met DHL maar neem. Blijkbaar is dat verzekeringstechnisch goed afgedekt.

7680Wp NO/ZW 24xQCells 320Wp Enphase IQ7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Mijn zending met keroclima is onderweg. Alleen van Portugal naar Spanje gaat de zending van drie naar twee pakketten. Zouden ze gewoon 1 vergeten te scannen zijn, of is het verstandig er achteraan te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Net deze besteld: https://www.climastars.it...r32-in-a-wi-fi-ready.html

Zal binnenkort wel even update plaatsen mbt levering en installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phitamines
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-08-2020
rimave schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:07:
Mijn zending met keroclima is onderweg. Alleen van Portugal naar Spanje gaat de zending van drie naar twee pakketten. Zouden ze gewoon 1 vergeten te scannen zijn, of is het verstandig er achteraan te gaan?
Ik had DHL gekozen, in totaal 4 pakketten. Ergens onderweg werd het gesplitst 3 en 1. Bij de levering wel 4 pakketten in 1 keer.

Bij de standaard verzending heb ik begrepen dat het langzamer is dan DHL maar alles wordt op 1 pallet verstuurd. En dit is ook de veiligste manier mbt schade onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-05 16:29
Ik heb vanmorgen de volgende offerte binnen gekregen van keroclima.

Daikin 2MXM50M9 923,42
Daikin FTXM35N 383,76
Daikin FTXM25N 299,81

DHL Delivery 159,22

Is het verstandig om het te betalen met paypal of hebben jullie ook geen problemen gehad met een bankoverschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcPirate
happy killer schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:59:

Daikin 2MXM50M9 923,42
Daikin FTXM35N 383,76
Daikin FTXM25N 299,81

DHL Delivery 159,22

Is het verstandig om het te betalen met paypal of hebben jullie ook geen problemen gehad met een bankoverschrijving?
Totaal geen problemen gehad met bankoverschrijving en normale verzending. Dit was 3 weken geleden. Je kunt jezelf afvragen hoe snel wil je het hebben.

Ikzelf had totaal geen haast en wilde zo goedkoop mogelijk mijn airco scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
PcPirate schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:31:
[...]

Totaal geen problemen gehad met bankoverschrijving en normale verzending. Dit was 3 weken geleden. Je kunt jezelf afvragen hoe snel wil je het hebben.

Ikzelf had totaal geen haast en wilde zo goedkoop mogelijk mijn airco scoren.
Zat er een groot prijs verschil tussen DHL en normale shipment?
Valt niet echt te onderscheiden als ik het teruglees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcPirate
happy killer schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:33:
[...]

Zat er een groot prijs verschil tussen DHL en normale shipment?
Valt niet echt te onderscheiden als ik het teruglees.
Ik merk dat Keroclima af en toe gewoon uit de losse pols verzendtarieven afgeeft afgaande op de berichten hier. Gewoon even bellen en vragen of het niet goedkoper kan.

Bij DHL komen ze niet op pallets als ik het goed heb en normale vervoer wel.
Patrick Beuken in "Airco bestellen in het buitenland"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 11:46
happy killer schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:59:

Daikin 2MXM50M9 923,42
Daikin FTXM35N 383,76
Daikin FTXM25N 299,81

DHL Delivery 159,22

Ik heb ook gewoon via de bank betaald ( ik vind die paypal toeslag teveel op zo'n hoog bedrag) en je moet dan een bewijs mailen naar ze, dat heb ik gedaan en een paar uren later kreeg ik al bericht terug dat ze de zaken gereed gingen zetten voor verzending. Tot nu toe altijd netjes antwoord gehad op alle vragen en ondertussen bericht van dhl gekregen dat mijn setje onderweg is.

[ Voor 0% gewijzigd door JaNuZz op 31-05-2020 11:21 . Reden: dt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:15
kever678 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:26:

Ah, interessant setje. Wat heb je betaald voor de verzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Heronimo schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:50:
[...]

Ah, interessant setje. Wat heb je betaald voor de verzending?
Veel te veel naar mijn idee.... €350.

Kon niet zo snel wat vergelijkbaars vinden voor het zelfde geld incl. verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImperiumDC
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-04 12:49
Heb inmiddels een prijsvoorstel gekregen voor normale verzending.
Met DHL was het 126 euro verzending.
Normale verzending is 131 euro. 8)7

DHL it is........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortadelo
ImperiumDC schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:53:
Heb inmiddels een prijsvoorstel gekregen voor normale verzending.
Met DHL was het 126 euro verzending.
Normale verzending is 131 euro. 8)7

DHL it is........
alleen dus zonder pallet. pallet is 7euro waard en wordt beter verpakt en vervoerd en na inleveren van nog goedkoper ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
Mijn bestelling is binnen! Een dag eerder dag gepland. Ik zag het op de track en trace, maar ik was aan het werk, dus DHL even gebeld dat het pakket in de garage mocht. De doos van de buitenunit zag er echter niet uit. Maar de inhoud is niets aan te zien. Geen beschadigingen. De koerier heeft wel netjes een briefje achter gelaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltx6Rb5fXFi-es0eZ6S6af-WAnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GczMVpWVaVtEYPuDFkvNgXck.jpg?f=fotoalbum_large

Doos stond wel op zijn kop. Kan dat kwaad voor zo’n buitenunit?
Koelkasten mag je namelijk ook niet liggend vervoeren.

[ Voor 8% gewijzigd door rimave op 02-06-2020 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

rimave schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:11:
Mijn bestelling is binnen! Een dag eerder dag gepland. Ik zag het op de track en trace, maar ik was aan het werk, dus DHL even gebeld dat het pakket in de garage mocht. De doos van de buitenunit zag er echter niet uit. Maar de inhoud is niets aan te zien. Geen beschadigingen. De koerier heeft wel netjes een briefje achter gelaten.

[Afbeelding]

Doos stond wel op zijn kop. Kan dat kwaad voor zo’n buitenunit?
Koelkasten mag je namelijk ook niet liggend vervoeren.
Volgens mij maakt het geen fluit uit, maar ik zou het asap rechtop zetten.

@Oxellaar ; kan dat kwaad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:29:
[...]

Volgens mij maakt het geen fluit uit, maar ik zou het asap rechtop zetten.

@Oxellaar ; kan dat kwaad?
Ja het maakt wel degelijk uit, want de olie zit niet meer allemaal waar het hoort en komt daar ook niet vanzelf weer terug. Ook niet als je hem weer omdraait, de compressor kan dus een bepaalde tijd droog draaien.
Maar blijvende schade verwacht ik niet direct. Maar het is wel bijzonder slordig en dan druk ik mij nog zacht uit :(

In het vak word het altijd als een doodzonde gezien, dus vandaar geen ervaring met de gevolgen.
heel even op z'n kant gebeurt wel eens, maar helemaal ondersteboven, voor weet ik hoe lang al....Nooit meegemaakt.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Het kan zijn dat de bezorger hem alleen vanuit z’n bus zo bij mij in de garage heeft neergezet en dat hij de rest van de reis gewoon rechtop stond. Dan heeft ie twee uurtjes op de kop gestaan. Ik heb hem gelijk rechtop gezet toen ik thuis kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
Zojuist de bestelling geplaatst bij keroclima. Standaard verzending gekozen, scheelde enkele euro's maar vind een pallet toch veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrassie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11-2022
happy killer schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 23:03:
Zojuist de bestelling geplaatst bij keroclima. Standaard verzending gekozen, scheelde enkele euro's maar vind een pallet toch veiliger.
Heb je direct via de website besteld of via de mail? Ik krijg al dagen geen reactie :'(

An apple a day... keeps the doktor away

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
mrassie schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:44:
[...]

Heb je direct via de website besteld of via de mail? Ik krijg al dagen geen reactie :'(
Ik heb hem via de email besteld. Reactie tijd die ik had was ongeveer een dag op een email. Nu hopen dat ze het snel versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Laatst online: 22:01
mrassie schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:44:
[...]

Meestal reageren ze in de nacht maar afgelopen nacht zelf ook niks gehoord over de laatste aanpassing op mijn offerte. Morgen hopelijk dan *fingers crossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortadelo
mortadelo schreef op zondag 24 mei 2020 @ 00:28:
bedankt voor de adviezen.

deze (samsung avant windfree 2020 model) is het voor mij geworden en zojuist besteld

https://www.onetoonestore...se-a-a-gas-r32-wi-fi.html

1940 +70euro verzendkosten (betaling via paypal). Vreemd genoeg was verzending naar duitsland duurder (90euro)

mocht iemand overwegen om een airco uit italië te willen bestellen en weet welk model je op het oog hebt, is deze zoekmachine handig (soort duitse idealo, alleen Italiaans) voor prijsvergelijk

https://www.trovaprezzi.it/
mijn Italiaans is niet mijn sterkste kant, maar volgens mij melden ze dat bestelling zojuist onderweg is;
GENTILE CLIENTE,

LA INFORMIAMO CHE IL SUO ORDINE è STATO SPEDITO E LA INVITIAMO AD INDICARE SULLA LETTERA DI VETTURA DIRETTAMENTE ALLO SPEDIZIONIERE QUALSIASI ANOMALIA POTESSE PRESENTARSI ALL'ATTO DELLA CONSEGNA RELATIAVA ALLEIMOULE ALOINO ALLEO PANO ALLE UNIEO PRATICA DI RISARCIMENTO DANNI.

IN CASO DI MANCANZA DI TALI INDICAZIONI PURTROPPO NON POSSIAMO RISPONDERE DI EVENTUALI DANNI O MALFUNZIONAMENTI AL PRODOTTO.

CORDIALI SALUTI

echter geen track and trace code verkregen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• swat!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:46

swat!

computeraar

Hier even een ervaring met KeroClima:

Items:
  • 2x KIT-Z25-VKE
  • 1x KIT-Z50VKE
  • 3 rollen insulated copper pipe
Correspondentie momenten:
  • 8 mei - intiele mail met aanvraag
  • 20 mei - response met de vermelding dat de items gewogen worden om de verzendkosten te bepalen (plus aanvraag additionele info: BSN etc)
  • 22 mei - offerte binnen (direct betaald :-) met screenshot van de bankoverschrijving)
  • 27 mei - gevraagd hoe het met de bestelling staat
  • 28 mei - blijkt dat units van Panasonic niet op voorraad waren (ivm type A+++) maar die dag geleverd worden
  • 29 mei - een bericht van DHL dat de aflevering gepland staat op 5 juni
  • 3 juni:
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMCPLRrVnbE4nPvy90GWZexfgTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzCPAoAhuWPtODcE7DyvPP2c.jpg?f=fotoalbum_large
*O*

Met het verplaatsen van de units heb ik ze maar gelijk recht gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door swat! op 03-06-2020 21:26 ]

EV6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 07-05 15:26
kever678 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:26:

ik ben heel benieuwd naar je ervaringen zeker ook met dit merk.

Ik zie dit topic nu weer eens voorbijkomen en ben van plan binnen nu een een aantal weken te starten met een opbouw op ons huis, tegelijkertijd wil ik graag airco plaatsen. De lokale prijzen houden mij wel wat tegen (+- 1500 euro per ruimte op basis van eenvoudige installatie er komen dus nog kosten bij omdat ik ze op een verdieping wil hebben.

Ik bij de hier genoemde winkels zie ik veel aantrekkelijkere prijzen en het grootste deel van de installatie (behalve het afvullen) kan ik zelf.

Ik wil graag 3 kamers voorzien van airco dus misschien is deze hi-sense set ook voor mij interessant . Ik hoor alleen veel mensen lovend over Daikin, Panasonic en Mitsubishi.

hoe zit het bij dit soort units met de condensafvoer, komt dat uit de binnenunit of wordt dit naar de buitenunit getransporteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Reloader schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:21:
[...]

ik ben heel benieuwd naar je ervaringen zeker ook met dit merk.

Ik zie dit topic nu weer eens voorbijkomen en ben van plan binnen nu een een aantal weken te starten met een opbouw op ons huis, tegelijkertijd wil ik graag airco plaatsen. De lokale prijzen houden mij wel wat tegen (+- 1500 euro per ruimte op basis van eenvoudige installatie er komen dus nog kosten bij omdat ik ze op een verdieping wil hebben.

Ik bij de hier genoemde winkels zie ik veel aantrekkelijkere prijzen en het grootste deel van de installatie (behalve het afvullen) kan ik zelf.

Ik wil graag 3 kamers voorzien van airco dus misschien is deze hi-sense set ook voor mij interessant . Ik hoor alleen veel mensen lovend over Daikin, Panasonic en Mitsubishi.

hoe zit het bij dit soort units met de condensafvoer, komt dat uit de binnenunit of wordt dit naar de buitenunit getransporteerd?
Condens gaat vanuit het gootje aan de binnenkant van de lekbak van de binnenunit, middels een buis naar beneden/buiten. De buis zal dus een (natuurlijke) afloop moeten hebben en buiten ergens op uit moeten komen (regengoot, dakgoot, dak, grond; zolang het maar kan lekken (en niet je huis in lekken :+ )
Als er geen natuurlijk afschot is (de afvoerpijp kan bijv. alleen maar recht omhoog) dan zal je een condenspomp moeten hebben. Niet ideaal; storingsgevoelig en maken best wel wat herrie. Maar als het niet anders kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 07-05 15:26
Notna schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:25:
[...]

Condens gaat vanuit het gootje aan de binnenkant van de lekbak van de binnenunit, middels een buis naar beneden/buiten. De buis zal dus een (natuurlijke) afloop moeten hebben en buiten ergens op uit moeten komen (regengoot, dakgoot, dak, grond; zolang het maar kan lekken (en niet je huis in lekken :+ )
Als er geen natuurlijk afschot is (de afvoerpijp kan bijv. alleen maar recht omhoog) dan zal je een condenspomp moeten hebben. Niet ideaal; storingsgevoelig en maken best wel wat herrie. Maar als het niet anders kan..
dat is wel een goeie, op de zolder geen probleem, voor de slaapkamers wel wat lastig daar ik dan dus naar buiten moet boren. Thx!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 11:46
Hier ook even een positieve ervaring met KeroClima:

- 18 mei offerte voor verzendkosten naar NL via mail aangevraagd voor:

1x Daikin 2MXM40M
1x Daikin FTXM25N
1x Dainin FTXM35N

- 20 mei offerte gekregen (155 euro verzendkosten)
- 22 mei betaling gedaan
- 28 mei DHL bericht dat de order opgepikt gaat worden
- 2 juni spullen afgeleverd aan huis

altijd netjes antwoord gekregen op alle vragen via de mail en uiteindelijk ben ik zeer tevreden met het hele proces.

[ Voor 3% gewijzigd door JaNuZz op 06-06-2020 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:36

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

RobbyTown schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:44:
[...]

Inderdaad, ben er inmiddels wel klaar mee :P.

Ik denk dat ik toch maar ga uitwijken naar een leveranciers die alles van A tot Z kan doen, dan maar wat meer betalen.

Wel bijzonder dat ondernemers niet in dit gat springen. Volgens mij kan je er best een leuke business op bouwen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste

Let op:
Algemene discussie over aankoopadvies en hoe je een airco zelf kan installeren mag in Topicreeks: L/L warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen