Airco bestellen in het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-05 20:39
Matched: caldaiemurali
Nou, zojuist de knoop doorgehakt en een Midea Mission pro besteld bij CaldaieMurale.it
https://www.caldaiemurali...hrfn8-wi-fi-optional.html

Wel iets duurder dan bij bijvoorbeeld Climastars, maar hier kon ik tenminste gelijk voor verzending naar Nederland kiezen in het bestelproces ( 95 euro met DHL). De rest van de benodigdheden bestel ik in Nederland. Ik ga h’m zelf installeren, ben alleen nog een beetje in dubio of ik iemand laat langskomen voor het in bedrijf stellen, of dat ik zelf een vacuumpomp en meterset koop...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Guusz schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:18:
Nou, zojuist de knoop doorgehakt en een Midea Mission pro besteld bij CaldaieMurale.it
https://www.caldaiemurali...hrfn8-wi-fi-optional.html

Wel iets duurder dan bij bijvoorbeeld Climastars, maar hier kon ik tenminste gelijk voor verzending naar Nederland kiezen in het bestelproces ( 95 euro met DHL). De rest van de benodigdheden bestel ik in Nederland. Ik ga h’m zelf installeren, ben alleen nog een beetje in dubio of ik iemand laat langskomen voor het in bedrijf stellen, of dat ik zelf een vacuumpomp en meterset koop...
Is dat slim? Nu iets uit Italië halen? Reageren ze wel netjes?

Is een serieuze vraag hoor, economie ligt daar namelijk stil.

• Guusz
Tja... even afwachten... Ze hebben een “corona” pagina: https://www.caldaiemurali.it/emergenza-sanitaria-da-covid-19 en hier zeggen ze dat het vervoer van goederen niet beperkt is.

Verder heb ik betaald met m’n credit card via PayPal, dus mocht het niet lukken krijg ik mn geld wel terug..

Edit: vanmorgen de track&trace link gekregen. Een pakket van 75 kilo is uit Napels vertrokken :)

[ Voor 14% gewijzigd door Guusz op 09-04-2020 15:10 ]

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 16:44
Guusz schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:31:
Tja... even afwachten... Ze hebben een “corona” pagina: https://www.caldaiemurali.it/emergenza-sanitaria-da-covid-19 en hier zeggen ze dat het vervoer van goederen niet beperkt is.

Verder heb ik betaald met m’n credit card via PayPal, dus mocht het niet lukken krijg ik mn geld wel terug..

Edit: vanmorgen de track&trace link gekregen. Een pakket van 75 kilo is uit Napels vertrokken :)
En? heb je het al binnen?

• Guusz
Werd ik van vanmorgen gebeld door een onbekend nummer: “ Ja hallo, met Van Buren? Transport. Ik sta hier met een pallet voor de deur. :> Dus zojuist is mijn airco van Caldaiemurali in iets meer dan een week thuis afgeleverd...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yat-TPTaysqM7uOdv4_qgfEeuVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQ5o0YIXITuJH54qKffPXKhr.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKTAeNlsL2W-lKeIJ8A-AdUi9BQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGgUzm0r3pBASorNxYbifuau.jpg?f=fotoalbum_large

Had h’m niet meer deze week verwacht eerlijk gezegd, maar een goed begin van het weekend zo :)

• CrutzZz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb ook mijn Airco unit voor op de slaapkamer besteld.
Bij Caldaiemurali.it.
€97,- verzendkosten en betaald via Credit card.

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:52
En ook ik ben voor caldaiemurali gegaan. Een Daikin ATXC25A voor 348 plus 97 verzendkosten. Mijn broertje heeft er 2 besteld. Ze kunnen onderhand wel een vrachtwagen naar Nederland laden!

• CrutzZz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11-2025
mrottjers schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:41:
En ook ik ben voor caldaiemurali gegaan. Een Daikin ATXC25A voor 348 plus 97 verzendkosten. Mijn broertje heeft er 2 besteld. Ze kunnen onderhand wel een vrachtwagen naar Nederland laden!
Ik heb de iets duurdere variant gepakt.
Daikin FTXF25A binnenunit met Daikin RXF25A buitenunit (voor slaapkamer)
€456 + €19 (muurbeugel) + €62,- (wifi module)

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:13
Ligt het aan mij of kan ik via https://www.caldaiemurali.it/ geen nederland meer kiezen als land om naartoe te verzenden?

Kan iemand dat wellicht bekijken?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Vorkie
  • Niet online
Possible schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:54:
Ligt het aan mij of kan ik via https://www.caldaiemurali.it/ geen nederland meer kiezen als land om naartoe te verzenden?

Hier ook niet.

• slaay
  • Laatst online: 15:15

slaay

Natuurbeleven.com

Possible schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:54:

Zoek even in het lijstje naar "Paesi Bassi". Als ik gewoon de website bezoek en in de bron van de website kijk staat Nederland in het lijstje onder Paesi Bassi.
<option value="NO" >Norvegia</option><option value="NL" >Paesi Bassi</option><option value="PL" >Polonia</option>

Dich bis echt unne foëzen haas

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 10:38

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Goeie morgen iedereen, zojuist de knoop dorgehakt en deze units besteld:
https://www.caldaiemurali...52rcj-7-9-12-a-a-new.html

Tri split Samsung Windfree, 1x 12000 voor de woonkamer, 2x 7000 voor de zolder en middenverdieping, met een AJ052RCJ.

Gekozen vanwege:
- Wi-fi (met SmartThings, wil het ook zelf zo gaan knutselen dat het werkt met HomeKit, Google Home)
- Stil (46dB buitenunit, wil de buren te vriend houden, ook binnen een extra stille modus)
- "Wind free" stand ziet er wel handig uit voor op de slaapkamer voornamelijk
- Relatief goede prijs
- Design is ook wel een meevaller

Moest wel eerst een account aanmaken, waarna ik pas de bestelling kon afronden (account aanmaken aanvinken tijdens het bestellen lukte niet goed), maar allemaal geod gekomen uiteindelijk met een beetje Google Translate. Was voor net geen 2000 euro klaar inclusief verzenden, een houder voor de buitenunit, en zelfs nog een coupon kunnen gebruiken voor 15 euro korting (ESTATE15) :P Heb betaald via PayPal>Amex voor de zekerheid.

Bedankt allemaal voor het advies, ervaringen hier.

Mocht iemand nog een tip hebben voor een installateur regio Hoofddorp, ik hoor het graag! Mijn vrouw is zwanger zijn we recentelijk achtergekomen, en ik heb dat ding graag geinstallerd voor het straks weer bloedheet is voor haar. 😅

[ Voor 4% gewijzigd door i7x op 20-04-2020 11:29 ]

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Guusz schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:13:
Werd ik van vanmorgen gebeld door een onbekend nummer: “ Ja hallo, met Van Buren? Transport. Ik sta hier met een pallet voor de deur. :> Dus zojuist is mijn airco van Caldaiemurali in iets meer dan een week thuis afgeleverd...[Afbeelding]
[Afbeelding]

Had h’m niet meer deze week verwacht eerlijk gezegd, maar een goed begin van het weekend zo :)
Ben erg benieuwd naar je ervaringen! Ik wil ook zelf gaan installeren en wil de Midea Mission Pro 9K BTU versie bestellen voor de slaapkamer en mogelijk de 12K BTU voor beneden.

Ben ook wel benieuwd of er een ander typenummer op staat dan dat caldaiemurali op de website heeft staan. Met die typenummers vind ik namelijk geen installatiehandleiding. Wel vind ik een universele installatie handleiding maar die is voor de hele mission serie en bevat geen afmetingen die ik kan gebruiken voor bijvoorbeeld de muurbeugel.

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 21:37
Het zijn toch ook wel gek grote verschillen
NL Midea MSAF5-12. 899,-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgak3P-wYE5Jzl5LDfyaeP3OjPE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oool65gd261WkNgeCWozEURG.png?f=user_large
caldaiemurali MIDEA MISSION PRO 35 12000 BTU R-32 A ++ 445,-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXNzEqm3s6wFnWTCt0bkvPib75A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZrzpebnXM6NNp3CUrn7BQF6.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet dat er iets van 90,- verzendkosten bij komt uit Italië .. of zijn er nog meer zaken die ik over het hoofd zie?

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
the noise schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:44:
Het zijn toch ook wel gek grote verschillen
NL Midea MSAF5-12. 899,-

[Afbeelding]
caldaiemurali MIDEA MISSION PRO 35 12000 BTU R-32 A ++ 445,-
[Afbeelding]

Ik weet dat er iets van 90,- verzendkosten bij komt uit Italië .. of zijn er nog meer zaken die ik over het hoofd zie?
Niet aan beginnen...Midea. Ondersteuning 0 en service 0, onderdelen na een paar jaar...0
Het is een merk wat niet in Europa thuis hoort, maar lekker in China moet blijven.

@Speedfightserv Stek koppeling

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• mrottjers
Ik heb op 17 april besteld bij caldaiemurali.it . De 20e een melding gekregen dat hij in behandeling is. Daarna niets meer vernomen. Zal binnenkort we op de stoep liggen!

• mrottjers
mrottjers schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:15:
Ik heb op 17 april besteld bij caldaiemurali.it . De 20e een melding gekregen dat hij in behandeling is. Daarna niets meer vernomen. Zal binnenkort we op de stoep liggen!
TADAA! Die van mij inmiddels binnen, vrachtwagen van "van Duuren" stond net op de stoep. Chauffeur was zo aardig om hem neer te zetten bij toegang tot plat dak waar ik hem nodig heb. Weer een klusje erbij voor de komende dagen.

• Derugash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik twijfel over aanschaf van een een single split unit en heb al een aantal Italiaanse webshops doorzocht op zoek naar een zo goedkoop mogelijk apparaat wat ik zelf van plan ben te installeren. Op https://www.caldaiemurali.it staat redelijk wat en zo te zien ben je daar met €68 klaar qua verzending.
Ik zit nu bijvoorbeeld naar deze te kijken: https://www.caldaiemurali...u-r-32-ges-nig25-a-a.html

Nu heb ik in het grote airconditioning topic gelezen dat er doe-het-zelf aircokits bij bouwmarkten te krijgen zijn met gevacumeerde leidingen; maar ik weet niet over wat voor kosten we het dan hebben, want ik heb ze nog niet gezien.

Mijn vragen voor jullie zijn dan ook:

- Heeft het zin om voor pakweg €350 een budget split airco uit Italië te halen? Ik kan ze voor dergelijke prijzen in NL niet vinden, maar wie weet zie ik iets over het hoofd.
- Iemand wel eens een airco met voorgevulde leidingen gezien in een buitenlandse webshop?
- mocht een doehetzelf variant niet voorhanden zijn; ik begrijp dat de buitenunits vooraf al gevuld zijn met een bepaalde hoeveelheid koelmiddel. Ik kan op deze webshop en in de installatiehandleiding van de GE dit ik hierboven linkte niet terugvinden voor hoeveel meter leiding er koelmiddel in zit. Zit er altijd voor een bepaald aantal meters in, of wordt er wellicht een bijpassende lengte koelleiding meegeleverd? Dit kan ik aan de webshop(s) vragen, maar naar wat ik daarover in dit topic lees valt het niet mee een reactie te verkrijgen.

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:39
Via eBay een Hisense Multisplit uit Italië besteld. De prijs was ongeveer hetzelfde als op andere websites (10'tje verschil met Caldaiemurali), maar de verzendkosten waren via eBay maar 60 euro... Waarschijnlijk een foutje, want meteen na mijn bestelling werden de verzendkosten aangepast naar het dubbele :Y).

Zelfs met deze prijsverhoging toch een interessante optie, en qua verzending zo'n 60 euro goedkoper dan bovengenoemde shop. Maandag heb ik de bevestiging gehad dat 'ie klaar stond voor verzending, en de geschatte leveringsdatum is de 18e. *O*

• mrnn
Ter info voor mensen die bij caldaiemurali.it of elders in Italië bestellen:

24 april besteld, 2 x Midea uit voorraad
29 april status "verzonden"
30 april via chat in Italiaans trackingnr gevraagd maar geen reactie
11 mei via mail (spedit@caldaiemurali.it) in Italiaans trackingnr gevraagd maar geen reactie
14 mei gebeld en in het Engels gesproken met "Diego":

Zending is 29 april verzonden met DPD. Met trackingnummer vond hij niets. Na overleg met collega besloten ze dat de zending in Milaan zou staan en er zijn daar vanwege Corona grote vertragingen op het distributiecentrum (ze zitten zelf in Napels, maar blijkbaar loopt transport via Milaan). Ze verwachten dat ik volgende week een trackingnummer ontvang en ook volgende week nog de airco's geleverd ga krijgen.

We wachten nog even af.

• Zebbi__
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik ben al weken bezig met CaldaieMurali.

In eerste instantie zou goederen verzonden zijn. Daarna problemen vanuit leverancier Korea. Daarna vertraging en nu wordt gezegd dat alles bij DPD Milaan stil staat. Bij DPD is dit niet bekend.

Check ook even trust pilot. In mijn ogen wordt je daar voor de gek gehouden door Diego.

Ik ga mijn geld terughalen via creditcardmaatschappij. Geen cent die zij nog van mij zien in de toekomst.

Edit:
Ik zie dat op de orderbevestiging staat dat DHL deze goederen levert. Dus net gebeld met DHL. Die hebben wel een restrictie op leveringen vanuit IT. Zie DHL website. Zij geven wel aan dat een track&trace code meteen wordt aangemaakt als de leverancier een zending aanmaakt. Enfin ik zou even niet uit Italie bestellen.

[ Voor 27% gewijzigd door Zebbi__ op 14-05-2020 13:00 ]

• mortadelo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 13:36
i7x schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:25:

Tri split Samsung Windfree, 1x 12000 voor de woonkamer, 2x 7000 voor de zolder en middenverdieping, met een AJ052RCJ.

Gekozen vanwege:
- Wi-fi (met SmartThings, wil het ook zelf zo gaan knutselen dat het werkt met HomeKit, Google Home)
- Stil (46dB buitenunit, wil de buren te vriend houden, ook binnen een extra stille modus)
- Relatief goede prijs

Moest wel eerst een account aanmaken, waarna ik pas de bestelling kon afronden (account aanmaken aanvinken tijdens het bestellen lukte niet goed), maar allemaal geod gekomen uiteindelijk met een beetje Google Translate. Was voor net geen 2000 euro klaar inclusief verzenden, een houder voor de buitenunit, en zelfs nog een coupon kunnen gebruiken voor 15 euro korting (ESTATE15) :P Heb betaald via PayPal>Amex voor de zekerheid.

Mocht iemand nog een tip hebben voor een installateur regio Hoofddorp, ik hoor het graag! Mijn vrouw is zwanger zijn we recentelijk achtergekomen, en ik heb dat ding graag geinstallerd voor het straks weer bloedheet is voor haar. 😅
toevallig zit ik een beetje met hetzelfde verhaal. ik ben aan het oriënteren en deze set die u recent heeft aangeschaft, spreekt mij aan. Ik kan dingen voorbereiden (ophangen, kabels alvast wegwerken), echter heb ik nog wel een STEK monteur nodig in regio Leiden (katwijk). Heeft u inmiddels iemand gevonden en zo ja, wat zijn de kosten waar ik ongeveer op moet gaan rekenen? en oh ja, die van heeft ook een dikke buik :P

• mortadelo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 13:36
Notna schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:53:
[...]

Je mag prima meer vermogen aan binnenunits op een kleinere buiten unit zetten. Zo heb ik een 2MXM52 met een FTXM 42 + 25 gecombineerd. Het enige 'nadeel' (welke juist een bewuste afweging kan zijn) is dat als alle units aanstaan, je vermogen moet delen en dus capaciteit te kort kan komen.

Vraag jezelf af; verwacht je dat alle units tegelijkertijd aan staan én vol vermogen nodig hebben? Is het antwoord nee, dan neem je bewust een kleinere buitenunit.

Lees het airco en L/L WP topic anders eens door. Daar is deze materie al vele malen besproken (en is de discussie ook meer op zijj plaats)
super bedankt. bedoeling is inderdaad om die alle 3 "niet" voluit tegelijkertijd te laten draaien (aan de andere kant, niks is zo verraderlijk als het weer) .

mogelijk zag je ook een berichtje eerder van mij over interesse in een samsung. dat is het enige nog waar ik mee zit. Keuzes....
ik zit enorm te twijfelen tussen bovengenoemde set van Daikin en de Samsung Inverter Trial Split Windfree EVO R-32 7000+9000+12000 con AJ052RCJ 7+9+12 A+++/A+ - NEW
totale kosten voor de samsung is 2034,90 incl verzending vanuit https://www.caldaiemurali...52rcj-7-9-12-a-a-new.html
totale kosten voor de Daikin weet ik nog niet exact in verband met verzending. ik zal dan voor standaard verzending kiezen (non-dhl) en totale kosten voor equipment is 2010,74 (+ verzending pak h'm beetje 175euro?)

waarom de twijfel;
- meeste mensen zweren erbij om een specifiek airco brand te nemen, samsung is meer algemeen.
- samsung heeft de "windfree" en mogelijk iets stiller dan de daikin. Windfree benaming kan uiteraard ook een lekker makertje zien (klinkt sowieso lekker tussen de oren)
- buitenunit van samsung heeft een stille buitenunit, maar is voor mij niet van toepassing (dus neig ik weer naar de daikin te gaan, omdat dit geen meerwaarde heeft)
- (persoonlijk) goede ervaring met samsung daarentegen heb ik nog betere ervaring met Japanse producten)
- |:(

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:19

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

mortadelo schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:42:
[...]

super bedankt. bedoeling is inderdaad om die alle 3 "niet" voluit tegelijkertijd te laten draaien (aan de andere kant, niks is zo verraderlijk als het weer) .

mogelijk zag je ook een berichtje eerder van mij over interesse in een samsung. dat is het enige nog waar ik mee zit. Keuzes....
ik zit enorm te twijfelen tussen bovengenoemde set van Daikin en de Samsung Inverter Trial Split Windfree EVO R-32 7000+9000+12000 con AJ052RCJ 7+9+12 A+++/A+ - NEW
totale kosten voor de samsung is 2034,90 incl verzending vanuit https://www.caldaiemurali...52rcj-7-9-12-a-a-new.html
totale kosten voor de Daikin weet ik nog niet exact in verband met verzending. ik zal dan voor standaard verzending kiezen (non-dhl) en totale kosten voor equipment is 2010,74 (+ verzending pak h'm beetje 175euro?)

waarom de twijfel;
- meeste mensen zweren erbij om een specifiek airco brand te nemen, samsung is meer algemeen.
- samsung heeft de "windfree" en mogelijk iets stiller dan de daikin. Windfree benaming kan uiteraard ook een lekker makertje zien (klinkt sowieso lekker tussen de oren)
- buitenunit van samsung heeft een stille buitenunit, maar is voor mij niet van toepassing (dus neig ik weer naar de daikin te gaan, omdat dit geen meerwaarde heeft)
- (persoonlijk) goede ervaring met samsung daarentegen heb ik nog betere ervaring met Japanse producten)
- |:(
Lees even de laatste discussie paginas hier door. Daar staat het eea in welke antwoord op je vragen geeft:

Het grote airconditioning topic - Deel 2

Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp

P.s, dat staat ook mooi in dat rode kader voordat je een reply typed, genaamt een Topic Warning ;)

Xbox Live ID:Notna8310

• mrnn
mrnn schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:23:
Ter info voor mensen die bij caldaiemurali.it of elders in Italië bestellen:

24 april besteld, 2 x Midea uit voorraad
29 april status "verzonden"
30 april via chat in Italiaans trackingnr gevraagd maar geen reactie
11 mei via mail (spedit@caldaiemurali.it) in Italiaans trackingnr gevraagd maar geen reactie
14 mei gebeld en in het Engels gesproken met "Diego":

Zending is 29 april verzonden met DPD. Met trackingnummer vond hij niets. Na overleg met collega besloten ze dat de zending in Milaan zou staan en er zijn daar vanwege Corona grote vertragingen op het distributiecentrum (ze zitten zelf in Napels, maar blijkbaar loopt transport via Milaan). Ze verwachten dat ik volgende week een trackingnummer ontvang en ook volgende week nog de airco's geleverd ga krijgen.

We wachten nog even af.
We zijn weer twee weken verder, kleine update. Heb vorige week gebeld, zou toen direct een tracknr via mail krijgen maar niets ontvangen. Zojuist weer gebeld en ze hebben zelf ook nog steeds geen trackingnummer terwijl hij een maand geleden verstuurd zou zijn dus hij is ofwel kwijt of nooit opgestuurd en ze gaan hem opnieuw opsturen volgende week. We wachten weer af.

Kleine waarschuwing voor caldaiemurali.it dus. Ik kan net pech hebben met mijn bestelling (bij veel tweakers gaat/ging het wel goed) maar de telefoonlijnen zijn amper doorheen te komen (na 3 minuten in de wacht krijg je een voicemail waar ze niets mee doen en moet je opnieuw bellen. Na zo'n 35x bellen kreeg ik iemand aan de lijn. Op mails wordt niet gereageerd. Toen ik daar net een opmerking over maakte gaf hij aan dat er "many many problems" zijn en dat de mails niet gelezen worden.

@Zebbi__ ben jij inmiddels verder gekomen met je bestelling daar?

• Pan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 13:21

Pan

@kever678
Ik probeer via de website van climastars 2x een Mitsubishi MSZ-HR50VF - MUZ-HR50VF te bestellen alleen komen er geen transportkosten en kan ik de order niet plaatsen. Had jij dat probleem ook?En wat heb je gekozen als betaal optie? Ik heb nu een mailtje gestuurd, hopelijk reageren ze snel.

Eigenlijk wilde ik bestellen via caldaiemurali.it, maar gezien de laatste paar reactie hier over dit bedrijf durf ik het niet aan.

GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-05 10:48
Pan schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:05:
@kever678
Ik probeer via de website van climastars 2x een Mitsubishi MSZ-HR50VF - MUZ-HR50VF te bestellen alleen komen er geen transportkosten en kan ik de order niet plaatsen. Had jij dat probleem ook?En wat heb je gekozen als betaal optie? Ik heb nu een mailtje gestuurd, hopelijk reageren ze snel.

Eigenlijk wilde ik bestellen via caldaiemurali.it, maar gezien de laatste paar reactie hier over dit bedrijf durf ik het niet aan.
Heb zelf besteld via de chat, maken ze de order voor je. Hierna krijg je een bevestiging mail/factuur etcetera. Zelf gekozen voor overschrijving per bank wegens de opslag die erop zit als je met PayPal betaald.

• Pan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 13:21

Pan

@Zebbi__ @mrnn
En is het met caldaiemurali inmiddels opgelost? Ben aan het twijfelen om daar te gaan bestellen, bij climastars of zelf ophalen in belgie bij airco ropa (+200 euro). Bij climastars heb ik ze 2x gemaild en 3x via de chat aangesproken, maar dan verwijzen ze me weer door naar email.
caldaiemurali heb ik nog geen contact mee gezocht vanwege jullie ervaringen ermee, dus ben wel benieuwd of ze het hebben opgelost of niet.

GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd

• tom.wilms
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb 26 mei ook een airco besteld bij caldaiemurali. Na de laatste berichten hier werd ik wat sceptisch...

Het duurde wat langer en op de chat werd niet gereageerd, maar eergister werd de airco toch netjes afgeleverd :) Track en trace heb ik nooit ontvangen trouwens. Anyway, ik zit er inmiddels lekker koel bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dH2eZG8DWMMzbt0ZeUeldO1SLug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tp6Zdh8FwmUXT5meFT27XdeT.jpg?f=fotoalbum_large

Bij climastars heb ik in het verleden ook besteld, maar daar werd nu ook herhaaldelijk niet op mijn emails gereageerd en via de chat begreep ik dat ze tegenwoordig 150 euro rekenen voor verzending van 1 mono split unit (was 68 euro bij caldaiemurali).

• mrnn
Pan schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:48:
@Zebbi__ @mrnn
En is het met caldaiemurali inmiddels opgelost? Ben aan het twijfelen om daar te gaan bestellen, bij climastars of zelf ophalen in belgie bij airco ropa (+200 euro). Bij climastars heb ik ze 2x gemaild en 3x via de chat aangesproken, maar dan verwijzen ze me weer door naar email.
caldaiemurali heb ik nog geen contact mee gezocht vanwege jullie ervaringen ermee, dus ben wel benieuwd of ze het hebben opgelost of niet.
Nee mijn bestelling van 24 april heb ik nog altijd niet ontvangen. Maar @tom.wilms (reactie hierboven) heeft blijkbaar een maand na mij besteld en alles binnen dus het zegt niet alles.

Caldaiemurali is niet eerlijk geweest in hun reacties aan de telefoon en bleven beloftes (bijvoorbeeld om mij een track en trace te sturen) niet nakomen. Ik heb twee weken geleden een dispute geopend bij Paypal en toen kreeg ik voor het eerst ineens wel een reactie (via paypal). Ze hebben dezelfde dag mijn bestelling opgestuurd en heb een track en trace. Helaas op track en trace niet meer info dan "verzonden" op 4 juni. Volgens Caldaiemurali ga ik het deze week binnen krijgen. Geen idee waarom het allemaal zo lang heeft moeten duren. Corona roepen ze, maar volgens hun site ondervinden ze daar geen hinder van en kan je gewoon bestellen.

Ik zou deze club niet aanraden, maar als ik zo lees hier zijn er meer die nergens op reageren. Zelf heb ik vorig jaar al eens met een hele groep familieleden een grote bestelling via mail gedaan bij Climastars. We hebben ze verdeeld over twee maanden meerdere keren gemaild en nooit reactie gehad. Als alles goed gaat heb je een goedkope airco, als het mis gaat heb je een hoop frustratie. Of het de gok waard is mag ieder voor zich bepalen ;)

• mrnn
tom.wilms schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:57:
Ik heb 26 mei ook een airco besteld bij caldaiemurali. Na de laatste berichten hier werd ik wat sceptisch...

Het duurde wat langer en op de chat werd niet gereageerd, maar eergister werd de airco toch netjes afgeleverd :) Track en trace heb ik nooit ontvangen trouwens. Anyway, ik zit er inmiddels lekker koel bij.

[Afbeelding]

Bij climastars heb ik in het verleden ook besteld, maar daar werd nu ook herhaaldelijk niet op mijn emails gereageerd en via de chat begreep ik dat ze tegenwoordig 150 euro rekenen voor verzending van 1 mono split unit (was 68 euro bij caldaiemurali).
Weet jij welke vervoerder het kwam brengen? Wil toch eens kijken of ik meer te weten kan komen over mijn zending en wellicht het moment waarop hij geleverd wordt zodat ik kan zorgen dat ik thuis ben.

Overigens heb ik per monosplit 90 euro verzendkosten betaald. Heb twee monosplits besteld en daar kwam 2x90=180 euro verzendkosten bij. Via track en trace zie ik dat het op één pallet mijn kant op komt. Vreemd dat het bij jou bestelling dan 68 Euro was. Heb je daar iets speciaals voor moeten doen of ook gewoon via de webshop gedaan?

• tom.wilms
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09-2023
mrnn schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:19:
[...]

Weet jij welke vervoerder het kwam brengen? Wil toch eens kijken of ik meer te weten kan komen over mijn zending en wellicht het moment waarop hij geleverd wordt zodat ik kan zorgen dat ik thuis ben.

Overigens heb ik per monosplit 90 euro verzendkosten betaald. Heb twee monosplits besteld en daar kwam 2x90=180 euro verzendkosten bij. Via track en trace zie ik dat het op één pallet mijn kant op komt. Vreemd dat het bij jou bestelling dan 68 Euro was. Heb je daar iets speciaals voor moeten doen of ook gewoon via de webshop gedaan?
Ja, het kwam met Van Duuren transport. Je hebt pm met tel nr.

Heb ook gewoon via de webshop besteld, misschien dat mijn unit minder zwaar is (heb de samsung ar12art monosplit).

Maar caldaiemurali is dus inderdaad niet de meest betrouwbare toko zo te horen. Het is precies zoals je zegt, als het goed gaat heb je een goedkope airco, en anders gedoe.

• mrnn
tom.wilms schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:52:
[...]

Ja, het kwam met Van Duuren transport. Je hebt pm met tel nr.

Heb ook gewoon via de webshop besteld, misschien dat mijn unit minder zwaar is (heb de samsung ar12art monosplit).

Maar caldaiemurali is dus inderdaad niet de meest betrouwbare toko zo te horen. Het is precies zoals je zegt, als het goed gaat heb je een goedkope airco, en anders gedoe.
Bedankt voor je pb! Geloof het of niet maar ze stonden vandaag einde dag ineens voor de deur. Track en trace is versprongen van verzonden naar afgeleverd dus die is niet zo heel nuttig.

Maar gelukkig was mijn vriendin thuis dus ik hoop er eindelijk ook snel koeltjes bij te zitten hier!

• mrnn
mebrein schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:47:
Ik heb een positieve ervaring met Keroclima. Echter een mindere met DHL.

Ik heb laten afleveren op het centrum in Den Hoorn, zodat er meer tijd zou zijn voor inspectie. En dat was nodig. Er zaten 3 grote gaten onderin de doos. De binnenunit was beschadigd. Flinke deuk linksonderin en de koelvinnen hebben ook een hit gehad. Waarschijnlijk met de lepel van een vorkheftruck.

Het wordt nu door Keroclima en DHL verder afgehandeld, verzekeringskwestie. Voor mij resteert: heel veel geduld hebben.

Mijn voorzichtige conclusie na het lezen van de andere ervaringen: ALTIJD via 1 groot pallet laten versturen. Want DHL met meerdere collo's gaat gewoon niet goed. En er is zeker wat te zeggen om dit gewoon in NL te bestellen, want er gaat gewoon heel veel mis tijdens verzending.
Bij mij (caldaiemurali) verzonden op pallet met BRT (onderdeel van DPD) en afgeleverd door van Duuren. Pallet miste aan een kant alle blokken waardoor hij erg wankel stond. Dozen stonden er nog wel op maar gehavend met deuken en scheuren. Pallet is dus geen garantie voor een nette levering.

Geen transportschade gelukkig maar wel vreemd is dat ze de nodige gebruiksporen hebben hier en daar. Geen idee of dat normaal is. Alles lijkt 100% nieuw verpakt vanuit fabriek en ongebruikt maar zo ziet de behuizing er op plekken niet uit. Zie een foto van een binnenunit en een foto van buitenunit.

EDIT: ik blijk ook in het geheel niet te hebben ontvangen wat ik besteld heb. Het was voor mij de laatste keer dat ik zoiets onderneem om een paar honderd Euro te besparen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEQeakcAy4R-V5Kv-zN5PsovtTY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Thw49L4C6oeljabEMG0OQiOr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGMDY-kRBeneiePo21L9Ew3zM9c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kuNyOfArwz1pEQ21uPNCQIWh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r20V9rPuIRGeoHGHhsgplaEi_m8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PKBeEp2dJrCv5i96P8gG8fnE.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door mrnn op 16-06-2020 23:04 ]

• Zebbi__
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-12-2023
@Pan Ik heb op verzoek van creditcardmij vriendelijk verzocht om de airco’s op te komen halen. Ook hier wederom geen reactie op gekregen.
Bij CaldaieMurali ga ik iig niet meer bestelen...

• Galactic
  • Laatst online: 06-05 23:39
Pan schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:48:
@Zebbi__ @mrnn
Ik had ook bij climastars besteld. Toch zou ik het niet aanraden. De communicatie was zeer gebrekkig/ niet. Ook had ik een foute muurbeugel besteld. Dat hadden ze toch ook even kunnen melden vind ik. Hoop de garantie niet te moeten aanspreken want dat zal geen pretje worden. Voor de minderprijs van 200 euro zou ik het niet kopen daar. Want het was toch een heel gedoe.

• mss_nl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-07-2025
Vraagje over verzendkosten van een pallet vanuit Italie.

Ik heb navraag gedaan bij Climastars en Caldaiemurali voor een vergelijkbaar bestelling, namelijk een Trio multi split, een duo multi split en een single split unit.

Climasters heeft 615 EUR aan verzendkosten berekend en Caldaiemurali 511 EUR. Na het doorlopen van deze topic lijkt dat mij best veel.

is het mogelijk dat hierin onderhandelt kan worden? Of kan ik mijn eigen transport regelen, is dat wel aan te raden? Via Eurosender kom ik op 416 EUR uit voor een pallet vanuit Italie, heeft iemand ervaring met het zelf regelen van transport met deze leveranciers?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:08
mss_nl schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:09:

Ik heb navraag gedaan bij Climastars en Caldaiemurali voor een vergelijkbaar bestelling, namelijk een Trio multi split, een duo multi split en een single split unit.
Je hebt nu ook niet echt een kleine bestelling he....dit zijn minimaal 2, maar misschien zelfs wel 3 pallets.
Climasters heeft 615 EUR aan verzendkosten berekend en Caldaiemurali 511 EUR. Na het doorlopen van deze topic lijkt dat mij best veel.

is het mogelijk dat hierin onderhandelt kan worden? Of kan ik mijn eigen transport regelen, is dat wel aan te raden? Via Eurosender kom ik op 416 EUR uit voor een pallet vanuit Italie, heeft iemand ervaring met het zelf regelen van transport met deze leveranciers?
Zo gek lijken de kosten niet, ik heb hier voor 1 pallet bedragen gezien tussen de 150-300 euro.
Eigen vervoer zou ik niet aan beginnen, tenzij je zelf ze gaat ophalen :P
Je quote bij Eurosender, is dat ook voor 2 a 3 pallets? Want je bestelling op 1 pallet kun je wel vergeten :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-05 10:48

Heb €350 betaald bij Climastars voor een trio multi split, paste wel op 1 pallet.

• HyperBart
  • Laatst online: 14:09

Even checken, je bestelt dus 8 units/pakketten (!). 3+5
Ik betaal iets meer als de helft voor 1+4 units, dus neen zo gek vind ik die prijs helemaal niet. Ga je dat nu zelf regelen? Uit het buitenland? Wat als er dan iets mis gaat tijdens transport? Ik snap dat je denkt “das veel geld op de prijs van de airco’s” maar het is geen coolblue pakketje...

Je moet ook niet voor een half dubbeltje op de eerste rij willen zitten (ja een half...) Dit is ook niet een pallet. Dit zijn er minstens twee volgens mij, heb je al eens gekeken hoe groot die dozen zijn? Op een pallet geraakt met moeite een buitenunit en 4 binnenunits. Jij gooit er even 3 buitenunits op. Ik kan er echt niet bij hoe je dat veel vindt?

• Onair01
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-07-2021
Op 29-8-2020 ook 2 split airco's van LG besteld bij Caldaiemurali in italy
Verzendkosten €121,03
Alleen even afwachten hoe het verder gaat tot op heden staat het als in behandeling.

Verwijderd

Onair01 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:26:
Op 29-8-2020 ook 2 split airco's van LG besteld bij Caldaiemurali in italy
Verzendkosten €121,03
Alleen even afwachten hoe het verder gaat tot op heden staat het als in behandeling.
Wat heb je besteld, en hoe verliep dat proces? Met wie word het verzonden? Wat heb je betaald?

Het nut van simpelweg melden dat je wat hebt besteld ontgaat mij volledig. Maak het dan compleet zodat iemand anders er ook wat aan heeft?

• lumbaal
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 14:25
Mijn ervaring:

Na dagen dit forum incl url's vanaf pag1 te hebben gelezen, heb ik
op 21-09 bij Caldaiemurali deze multi-split besteld:

Silentium Pro Hisense dual split airconditioner 12000 + 12000 btu omvormer met wifi 2AMW50U4RXA
€ 1.198,00 +180 shipping

Vandaag 01-10 mijn bestelling binnen gekregen. Via Dachser (transporteur) track&trace kon ik precies zien waar mijn bestelling was. Netjes en goed verpakt geen beschadigingen.
Bij bestelling via chat gecommuniceerd en dat ging prima in het Engels. Shipping time 10-12 days en idd 10 dagen. Tot nu toe dik tevreden.

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:20
lumbaal schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:51:
Mijn ervaring:

Na dagen dit forum incl url's vanaf pag1 te hebben gelezen, heb ik
op 21-09 bij Caldaiemurali deze multi-split besteld:

Silentium Pro Hisense dual split airconditioner 12000 + 12000 btu omvormer met wifi 2AMW50U4RXA
€ 1.198,00 +180 shipping

Vandaag 01-10 mijn bestelling binnen gekregen. Via Dachser (transporteur) track&trace kon ik precies zien waar mijn bestelling was. Netjes en goed verpakt geen beschadigingen.
Bij bestelling via chat gecommuniceerd en dat ging prima in het Engels. Shipping time 10-12 days en idd 10 dagen. Tot nu toe dik tevreden.
Ik ben ook op zoek naar verschillende sets voor verschillende huizen (halve familie wil ook meteen airco 8)7)

Hoe heb je de keuze gemaakt tussen de verschillende Hisense varianten? Ik zie, op volgorde van prijs, de volgende varianten voor 12000+12000:

- New Comfort, €834
- Energy, €958
- Silentium, €1047
- Silentium Pro, €1109
- Energy Pro, €1130
- Apple Pie, €1481

Buitenunits zijn hetzelfde, het verschil is alleen de binnenunit. Alle units hebben bijna exact dezelfde specificaties, het grote verschil lijkt hem in het geluid te zitten.

- New Comfort, 19-44 dB(A)
- Energy, 19-29 dB(A)
- Silentium, 19-39 dB(A)
- Silentium Pro, 19-39 dB(A)
- Energy Pro, 19-39 dB(A)
- Apple Pie, 19-44 dB(A)

De Energy lijkt me hier dan opeens een positieve uitschieter met een flink lagere maximale geluidsniveau, en die zit er ook nog eens het meest 'neutraal' uit.

Waarom ben je voor Silentium Pro gegaan?

-edit-
Oh, er is ook nog een New Eco Easy en Easy Smart variant 8)7

@kever678, jij hebt de New Comfort een tijdje geleden geïnstalleerd, hoe bevalt deze?

[ Voor 4% gewijzigd door PeeVv op 12-10-2020 18:00 ]

• Niels001
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-04 12:29
Iemand ervaring met bestellen bij https://www.caldaiemurali.it/?

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:55

Carboy54

Duurzaamheid coach

i7x schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:25:

Gekozen vanwege:
- Relatief goede prijs

Vraagje over de windfree bevalt deze unit en werkt windfree ook bij verwarmen? Is de ventilator van de binnenunit traploos of in 4 of 5 snelheden?

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• D-vil
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-07-2025
Vond deze shops op het internet zoekend naar een samsung split voor de laagste prijs.

https://www.airefrio.com/
https://caldaiemurali.it/
https://www.tavolla.com/
https://expertclima.es/

Ga even offertes met shipping aanvragen en dan waarschijnlijk bij een bestellen.
Mijn ideale setup kost bij klima.pt 1250 euro, die neem ik ook mee voor shipping offerte maar als het echt 250 euro shipping is valt die helaas toch af.

• D-vil
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-07-2025
Btw was makkelijk ter verrekenen via Vies, een europees btwid verificatie systeem.

Airco's dus besteld bij https://caldaiemurali.it/

Totaalkosten incl opsturen (zonder btw) 995 euro.

Echt tevreden met deze deal, split unit samsung voor onder 1000.
Nu kijken hoe lang het duurt voordat het hier is.

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-05 20:50
D-vil schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:51:
Btw was makkelijk ter verrekenen via Vies, een europees btwid verificatie systeem.

Airco's dus besteld bij https://caldaiemurali.it/

Totaalkosten incl opsturen (zonder btw) 995 euro.

Echt tevreden met deze deal, split unit samsung voor onder 1000.
Nu kijken hoe lang het duurt voordat het hier is.
Hoe lang heeft het geduurd voor dat de airco's binnen waren, ik heb gisteren ook bij de webshop besteld.
Pagina: 1

Let op:
Algemene discussie over aankoopadvies en hoe je een airco zelf kan installeren mag in Topicreeks: L/L warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen