Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
Ik zie Sparta niet winnen bij Feyenoord maar tegen Heracles moet er thuis toch wel wat te halen zijn.
Twente zie ik verder ook niet winnen tegen Vitesse uit. Denk dat daar het doek voor ze gaat vallen.
Sparta heeft dan wat hulp nodig, die gaan op eigen kracht normaal geen punten meer pakken.
alles kan off-topic
Als straks de fiscus nog komt met een naheffing dan is het over en uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Han op 18-04-2018 23:12 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Zie het Feyenoord eerlijk gezegd niet echt doen tegen Sparta. Maar het zou wel kunnen dat ze die wedstrijd laten lopen om een stadgenoot terwille te zijn.Ankona schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:08:
Twente moet nog tegen Vitesse. Daarvan weet je het nooit, iedereen kan van ze verliezen maar ze kunnen het ook helemaal laten liggen. Mochten ze die winnen dan zie ik ze de laatste pot tegen NAC ook wel winnen.
Sparta heeft dan wat hulp nodig, die gaan op eigen kracht normaal geen punten meer pakken.
Verwijderd
Dat zou voor de supporters daar echt wel een heel hard gelag zijn. Hoelang geleden is het nog maar dat Twente nota bene landskampioen werd?Han schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:10:
Promoveren na degradatie gaat never nooit niet gebeuren voor Twente. Ze moeten de halve selectie verkopen in verband met te hoge salarissen. En voor die spelers krijgen tien keer niks op die manier. Die gaan kopje onder. Als het niet op sportief vlak is dan wel op financieel vlak. Het zal er krap langs gaan qua financieen, Twente heeft behoorlijk moeite om geldschieters te vinden.
Als straks de fiscus nog komt met een naheffing dan is het over en uit.
alles kan off-topic
Da's alweer een jaar of acht terug hoor.Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:15:
[...]
Dat zou voor de supporters daar echt wel een heel hard gelag zijn. Hoelang geleden is het nog maar dat Twente nota bene landskampioen werd?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als dit 5 of 6 ton is moet je ook maar een club vinden die ten eerste de speler wil kopen en dan ook nog minimaal hetzelfde salaris wil betalen.
Kan me dus voorstellen dat clubs zeggen: ja we nemen speler x over, maar alleen als jullie y bedrag meebetalen aan het salaris.
[ Voor 23% gewijzigd door Deadsy op 18-04-2018 23:19 ]
Reken daar maar niet opVerwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:14:
[...]
Zie het Feyenoord eerlijk gezegd niet echt doen tegen Sparta. Maar het zou wel kunnen dat ze die wedstrijd laten lopen om een stadgenoot terwille te zijn.
Feyenoord neemt Sparta niet serieus en Spartanen hebben een schurfthekel aan Feyenoord. Een echte Spartaan komt niet in Rotterdam Zuid
Bij mij valt het wel mee, heb ook wel sympathie voor Feyenoord maar als ze tegen Sparta spelen mogen ze gigantisch vernederd worden natuurlijk

Sparta, het Ajax van RotterdamVlassie1980 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:25:
[...]
Reken daar maar niet op![]()
Feyenoord neemt Sparta niet serieus en Spartanen hebben een schurfthekel aan Feyenoord. Een echte Spartaan komt niet in Rotterdam Zuid![]()
Bij mij valt het wel mee, heb ook wel sympathie voor Feyenoord maar als ze tegen Sparta spelen mogen ze gigantisch vernederd worden natuurlijk
Verwijderd
Probleem is dat aardig wat spelers eigenlijk (teveel) verdienen iets wat ze bij Ajax, PSV, en AZ niet eens zouden krijgen. Deels nog een stukje grootheidswaanzin. Gelukkig voor Twente staat bij de meeste van de spelers die heel erg op de begroting drukken een optie dat als het dan de Eerste divisie wordt het contract opengebroken wordt dan wel opgezegd wordt. Dan moeten ze vanuit niets alles weer opbouwen. Zie ze dan ook niet snel terugkomen.Deadsy schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:18:
Vraag me ook af wat voor salaris de spelers van Twente krijgen.
Als dit 5 of 6 ton is moet je ook maar een club vinden die ten eerste de speler wil kopen en dan ook nog minimaal hetzelfde salaris wil betalen.
Kan me dus voorstellen dat clubs zeggen: ja we nemen speler x over, maar alleen als jullie y bedrag meebetalen aan het salaris.
Verwijderd
Heb een meer dan goede tijd gehad in Pendrecht in begin jaren '70. In die tijd kwamen de bakker, de melk-, schillen- en groenteboer nog langs de deur. En binnen, naar Ard, Kees en Jan kijken. Had je nog schema's in de kranten die je zelf in kon vullen. En de tijd natuurlijk van het grote Feyenoord, de Europacup 1, de wereldcup. En Pruimpie de ballenjatter (wijkagent) waarbij wij steevast de bal weer van onder zijn snelbinder terugjatten.Vlassie1980 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:25:
[...]
Feyenoord neemt Sparta niet serieus en Spartanen hebben een schurfthekel aan Feyenoord. Een echte Spartaan komt niet in Rotterdam Zuid![]()
Nu schijnt Pendrecht slecht aangeschreven te staan. Toen absoluut niet.
Volgens mij wel, de spelersbegroting is dit seizoen 7 miljoen.kazuka schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:21:
Maar hebben ze ook de 4e spelers begroting van de Eredivisie? Ze hebben een hele dure huishouding en hoge leningen af te lossen.
Dit is wel erg stellig.Han schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:10:
Promoveren na degradatie gaat never nooit niet gebeuren voor Twente.
Als Twente bijv. hun spelersbudget halveert, dan is deze nog met gigantische voorsprong de hoogste in de Jupiler League...
Ter vergelijking, NEC heeft dit seizoen voor JL begrippen een enorme begroting. Wat inhoudt dat ze een begroting hebben van 8,5 miljoen en een spelersbudget van ruim 2 miljoen.
Twente heeft momenteel een begroting van 40 miljoen en een spelersbudget van 7 miljoen. Volgens Hypercube dalen de inkomsten van Twente na degradatie met 8 tot 10 miljoen, waardoor ze in het slechtste geval nog een begroting hebben van 30 miljoen. En mocht het spelersbudget gehalveerd worden, dan is deze nog steeds bijna het dubbele van NEC nu.
Dat Twente meteen weer promoveert is absoluut geen zekerheid, maar gezien de begroting is die kans wel heel groot. Een jaar JL is ook prima te overleven door Twente, al is directe promotie wel een vereiste. Anders gaan de vaste lasten een heel groot probleem worden.
Begin van dit seizoen dacht ook iedereen dat een club met zo'n begroting eigenlijk niet kon degraderen.Baseman77 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:29:
Dat Twente meteen weer promoveert is absoluut geen zekerheid, maar gezien de begroting is die kans wel heel groot.
Ik denk dat het ondanks het geld heel lastig gaat worden om een goede selectie neer te zetten. De spelers die je uit sportief oogpunt wil behouden zijn de spelers die je weg zal moeten doen om de begroting sluitend te maken. De kneusjes met een te hoog salaris voor de Jupiler raak je natuurlijk aan de staatstenen niet kwijt.Dan blijft er een elftal over dat ik lager inschat dan een NEC of Fortuna. Voor versterking ben je aangewezen op transfervrije spelers en huurlingen die niet in de eredivisie terecht kunnen.
Maar misschien is er nog ergens een Arabier of Rus met een zak oliedollars die een speeltje zoekt, nu het ideale moment om in te stappen.
Troost je, als het Sparta niet lukt dan neemt die andere Griekse God het vaak zo goed als altijd overVlassie1980 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:25:
[...]
Voor Twente is het over en sluiten denk ik. Zonde voor de supporters, ergens vind ik het terecht. Als ze in 2019/2020 terug zijn heb ik gevoelsmatig weer wat meer sympathie voor ze in elk geval.
Over sympathie gesproken... de Graafschap mag zo lang als mogelijk in de Jupiler League bivakkeren. Ik blijf het altijd memorabel vinden, 1000% geven tegen Ajax en vervolgens via de nacompetitie eruit vliegen. Dat heeft weinig met een gekleurde bril te maken, ik snapte ook niet hoe Ajax destijds 400% gaf tegen Barcelona en vervolgens 1-1 gelijkspeelde bij Excelsior luttele dagen later.
[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 19-04-2018 09:20 ]
In het vervolg even Wikipedia checken voor je iemand een goddelijke status toekend.Typhone schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:14:
[...]
Troost je, als het Sparta niet lukt dan neemt die andere Griekse God het vaak zo goed als altijd over.
Ja en dan heb ik nog KCV gehad op het gymnasium ookSempy schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:22:
[...]
In het vervolg even Wikipedia checken voor je iemand een goddelijke status toekend.
In het geval van de voetbalclub Ajax vind ik goddelijke status terecht trouwens
[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 19-04-2018 09:23 ]
Maar de grootste uitdaging op korte termijn is de selectie. Ik vrees toch echt dat Twente niet in staat zal zijn een zelfs voor JL begrippen fatsoenlijk elftal neer te kunnen zetten waarmee je direct het eerste jaar promotie kan afdwingen. Wat een grote rol gaat spelen is dat het een ander soort voetbal is dan ze gewent zijn, zoiets heeft tijd nodig en die hebben ze niet. Een tweede jaar in de JL overleven zij financieel sowieso niet.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik doelde op Sparta. Griekse held kan ik je vergeven om dat hij bij de romeinen onder de naam Herculus wel als god vereerd werd.Typhone schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:23:
[...]
Ja en dan heb ik nog KCV gehad op het gymnasium ook. Griekse Held moet het uiteraard zijn.
In het geval van de voetbalclub Ajax vind ik goddelijke status terecht trouwens

Ik vraag mij dus echt af waarom ze bij Sparta zo'n schurfthekel hebben aan Feyenoord. Daarom heb ik ook zoiets van, waarom zullen we Sparta helpen? Laten we er gewoon weer een 7-0 van maken.Vlassie1980 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:25:
[...]
Kan hij alvast beginnen om een club te vinden dit iets met hem wil beginnen.
Zal wel tweede divisie worden
Is dat slim? Kan hij bij een nieuwe club meteen beginnen met nog 6 wedstrijden schorsing. Zou hij in de zomer overstappen dan heeft hij de schorsing uitgezeten.Deadsy schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:05:
Sparta en Kramer gaan per direct uit elkaar.
Kan hij alvast beginnen om een club te vinden dit iets met hem wil beginnen.
Zal wel tweede divisie worden
alles kan off-topic
Het is toch gewoon 6 speelrondes schorsing ongeacht de situatie. Een blessure tijdens je schorsing zorgt er ook niet voor dat je langer aan de kant moet blijven.Leon Zwiers schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:08:
Lekker binnenkomen dan met 6 wedstrijden schorsing
Als hij niet onder contract staat bij een club heeft hij ook geen wedstrijden te spelen waarvoor hij geschorst is. Dus voor hem is het beter als hij onder contract blijft staan, desnoods zonder salaris of training.Napo schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:25:
[...]
Het is toch gewoon 6 speelrondes schorsing ongeacht de situatie. Een blessure tijdens je schorsing zorgt er ook niet voor dat je langer aan de kant moet blijven.
Spookelo schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:33:
[...]
Als hij niet onder contract staat bij een club heeft hij ook geen wedstrijden te spelen waarvoor hij geschorst is. Dus voor hem is het beter als hij onder contract blijft staan, desnoods zonder salaris of training.
Dus ondanks dat hij niet meer voor Sparta speelt gelden de bindende wedstrijden die Sparta speelt, voor Kramer helpt het dus als Sparta ver komt in de nacompetitieIn geval van een uitsluiting mag de speler niet deelnemen aan wedstrijden voor een bepaalde duur of voor een aantal wedstrijden. Dit houdt in dat de betrokkene voor geen enkel team mag uitkomen; hij is dus niet speelgerechtigd. Dit geldt tot en met de dag waarop het team waarin de speler in kwestie de straf heeft 'opgelopen' het betreffende aantal bindende wedstrijden heeft gespeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 19-04-2018 10:38 ]
Omdat Sparta vroeger de club van Rotterdam was maar Feyenoord dit langzaam maar zeker heeft over genomen.JST94 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:50:
[...]
Ik vraag mij dus echt af waarom ze bij Sparta zo'n schurfthekel hebben aan Feyenoord. Daarom heb ik ook zoiets van, waarom zullen we Sparta helpen? Laten we er gewoon weer een 7-0 van maken.
Gelijkspelletje mag ook hoor
Nee. Als hij geen club heeft speelt zijn club ook geen bindende wedstrijden, en dus lost hij zijn schorsing niet in. Volgens een artikel van het AD blijft hij formeel ingeschreven bij Sparta en heeft hij dus een club.Napo schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:37:
[...]
[...]
Dus ondanks dat hij niet meer voor Sparta speelt gelden de bindende wedstrijden die Sparta speelt, voor Kramer helpt het dus als Sparta ver komt in de nacompetitie
Als Sparta hem had uitgeschreven was zijn schorsing blijven staan. Ook als hij naar het buitenland gaat blijft zijn schorsing staan als de KNVB zijn schorsing doorgeeft aan de FIFA. Dan moet hij zijn schorsing uitzitten bij zijn nieuwe club.Kramer blijft overigens wel ingeschreven bij Sparta. Dat betekent dat zijn schorsing van zeven duels wel 'oplost'. Mogelijk kan hij dus met schone lei beginnen bij nieuwe club.
Staat mij bij dat de bonden onderling afgesproken hebben dat die schorsingen dan ook overgedragen worden.JST94 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:33:
Of Kramer gaat in het buitenland voetballen.
alles kan off-topic
Die moet gewoon lekker gaan knikkeren wat een oliebol die gastVerwijderd schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:33:
Kramer zou zich moeten beperken tot zijn favoriete sport: basketbal.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Oh sorry, Het AD gaat natuurlijk boven de quote die ik van de KNVB heb, mijn foutSpookelo schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:45:
[...]
Nee. Als hij geen club heeft speelt zijn club ook geen bindende wedstrijden, en dus lost hij zijn schorsing niet in. Volgens een artikel van het AD blijft hij formeel ingeschreven bij Sparta en heeft hij dus een club.
Lijkt me vrij duidelijk toch?Dit geldt tot en met de dag waarop het team waarin de speler in kwestie de straf heeft 'opgelopen' het betreffende aantal bindende wedstrijden heeft gespeeld.
Kan me herinneren dat er spelers en schorsing hadden. Maakten tijdens de schorsing en transfer naar het buitenland.Napo schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:50:
[...]
Oh sorry, Het AD gaat natuurlijk boven de quote die ik van de KNVB heb, mijn fout
[...]
Lijkt me vrij duidelijk toch?
Kwamen na x aantal jaar terug en moesten de eerste wedstrijden de schorsing uitzitten.
Edit.
Dus volgens de regels van de KNVB. Mocht Sparta na dit seizoen ophouden te bestaan kan Kramer nooit meer voetballen.
[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 19-04-2018 11:02 ]
Zowel financieel als sportief gaat Twente een jaar (of meer) Juup League niet overleven. Er is geen sponsor die graag geld steekt in een club die speelt op het tweede niveau van Nederland, laat staan dat er nu ineens kan worden gesproken over herfinanciering. Een van de eisen van de huidige financiering was de aanwezigheid in de eredivisie en nu dat weg valt, blijft er van die harde eis niet veel over. Als er 1 grotere vis uitstapt gaat het als een kaartenhuis en is de club binnen no-time failliet. En eerlijk gezegd, dat is het beste voor de club, want dan kunnen ze echt terug naar wat ze nodig hebben en niet een begroting hebben van 40 miljoen met een salaris huishouding van 7 miljoen.Han schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:23:
De begroting van FC Twente zal na degradatie terugvallen naar 15 miljoen euro en qua spelersbudget uitkomen tussen 5,5 en 6 miljoen euro. Voor JL begrippen nog steeds een hoog spelersbudget. Maar vergeet niet dat in dat budget salarissen zitten die op Eredivisie niveau blijven. In tegenstelling wat Hengbers_92 beweert staat er in veel dure contracten geen degradatie clausule. Daar wringt juist de schoen. De inkomsten zullen met minimaal dertig procent dalen door minder sponsorinkomsten, minder opbrengsten door merchandising, lagere televisiegelden en een verwachte terugloop van recettes. Veel vaste lasten zullen niet of nauwelijks dalen vanwege langlopende contracten, zoals uitstaande leningen, (afgekochte) salarissen. Ook zal het plan voor de sanering van de 60 miljoen euro schuld de prullenbak in kunnen, waardoor er nieuwe afspraken moeten worden gemaakt met de schuldeisers. Dat zal resulteren in nog langere periode van schuldsanering, meer kosten vanwege rente, etc. Overigens staat de gemeente Enschede met de rug tegen de muur. Zij zitten er voor 25 miljoen euro bij in en wanneer Twente failliet gaat blijft er voor de gemeente alleen het stadion over, met een marktwaarde van 4 miljoen, die je nooit kwijt gaat raken en jaarlijks veel geld kost.
Maar de grootste uitdaging op korte termijn is de selectie. Ik vrees toch echt dat Twente niet in staat zal zijn een zelfs voor JL begrippen fatsoenlijk elftal neer te kunnen zetten waarmee je direct het eerste jaar promotie kan afdwingen. Wat een grote rol gaat spelen is dat het een ander soort voetbal is dan ze gewent zijn, zoiets heeft tijd nodig en die hebben ze niet. Een tweede jaar in de JL overleven zij financieel sowieso niet.
Sportief gezien is het een raadsel dat deze spelers niet als een team kunnen spelen, maar in de Juup league gaan ze dat helemaal niet aankunnen en ze zullen niet even zomaar kampioen worden, ervaring leert dat het gewoon niet zo is, het kost toch een jaar of 3 voordat die mindset omgezet is. Al met al is dat in mijn ogen de doodsteek voor de club...
Maar, ze zijn nog niet gedegradeerd en er zijn grotere wonderen voorgekomen in het voetbal
Da's het amateur-reglement waar je naar verwijst. In dit specifieke geval weet ik het niet zeker, maar er zitten wel degelijk verschillen tussen het prof- en amateur-reglement.Napo schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:50:
[...]
Oh sorry, Het AD gaat natuurlijk boven de quote die ik van de KNVB heb, mijn fout
[...]
Lijkt me vrij duidelijk toch?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dat zit hem hier niet in, kijkende naar overige straffen staat eenzelfde tekstuele uitlegnaitsoezn schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:17:
[...]
Da's het amateur-reglement waar je naar verwijst. In dit specifieke geval weet ik het niet zeker, maar er zitten wel degelijk verschillen tussen het prof- en amateur-reglement.
Zie volgende document: https://www.knvb.nl/downl...-tot-en-met-23-maart-2018Uitgesloten van deelname aan alle competitie-, play-off- en/of bekerwedstrijden van de KNVB, tot de
dag, volgende op die, waarop het 1e elftal van hun club het achter de naam van de betrokken speler
vermelde aantal competitie-, play-off- en/of bekerwedstrijden van de KNVB heeft gespeeld, zijn:
Over het algemeen gaan schorsingen volgens mij mee naar het buitenland (wellicht niet naar exotische competities?). Hansie Hansie nam zijn schorsing destijds ook mee naar Engeland (of was het nou andersom?).Deadsy schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:58:
[...]
Kan me herinneren dat er spelers en schorsing hadden. Maakten tijdens de schorsing en transfer naar het buitenland.
Kwamen na x aantal jaar terug en moesten de eerste wedstrijden de schorsing uitzitten.
Edit.
Dus volgens de regels van de KNVB. Mocht Sparta na dit seizoen ophouden te bestaan kan Kramer nooit meer voetballen.
Daarnaast gaat het natuurlijk om speelronden, iedere club speelt in dezelfde speelronde, dus mocht Sparta ophouden te bestaan, dan zullen ze vast en zeker gewoon de speelronden tellen van de clubs in dezelfde competitie.
Het ingeschreven houden zal de tegenprestatie voor Kramer zijn waardoor hij akkoord is gegaan met z'n vertrek.
Er staat "bij het team waar de schorsing is opgelopen" omdat je dan niet je schorsing kan uitzitten bij wedstrijden van andere teams van jouw club. Zeker bij amateurs kan dat veel schelen, maar ook bij BVO's scheelt dat als er midweekse wedstrijden van het tweede zijn bijvoorbeeld.Napo schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:19:
[...]
Dat zit hem hier niet in, kijkende naar overige straffen staat eenzelfde tekstuele uitleg
Daarom staat er in dit document ook expliciet bij voor welk team van hun club de uitsluiting telt. Dit zegt dus niet over of je schorsing verdwijnt bij een transfer.
Edit: Ik bedoel zegt niets over je schorsing bij een andere club. Zou wel makkelijk zijn, gewoon in je laatste wedstrijd voor je club een lange schorsing oplopen en niet uitzitten door een transfer naar een club die later begint aan het nieuwe seizoen.
[ Voor 5% gewijzigd door Spookelo op 19-04-2018 12:02 ]
https://www.hpdetijd.nl/2018-04-16/ajax-wederom-de-beste/
alles kan off-topic
Ben jij DuBlanqeBogarde ofzo?JST94 schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:02:
Verwijzingen richting Ajax heeft hij al een tijdje verwijderd. Had tot gisteravond alleen nog een foto van/met Nouri en een profielfoto in Ajaxshirt.
Denk dat zoiets ook wel flinke invloed zal hebben op de transfersom. Aangezien ze hem eigenlijk wel moeten verkopen.
https://twitter.com/DuBla...status/985785469500821504
een analyse zou ik het niet willen noemen. Wel een aardige column die de spijker redelijk op zijn kop slaat.Ankona schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:40:
Het doet pijn om te lezen en te erkennen dat de eer naar A*** moet gaan, maar wel een aardige analyze:
https://www.hpdetijd.nl/2018-04-16/ajax-wederom-de-beste/
Als Ajacied is het pijnlijk om te zien dat het hebben van de grootste achterban, daarmee gepaard gaande meeste sponsorgeld en verreweg de hoogste transferinkomsten (al jaren op rij) het steeds afleggen tegen falend beleid. Je kan een keer geen kampioen worden, daar gaat het niet om, maar kijkend naar de lange termijn worden over het algmeen de mogelijkheden veel te slecht benut.
De leus zou moeten zijn "Wij zijn Ajax, wij horen de beste te zijn". Als je een gedegen en goed beleid zou voeren, zou je met deze finaniele mogelijkheden veel vaker kampioen moeten worden. Bijna zoals Bayern Munchen in Duitsland (hoewel daar het verschil in begroting met de achtervolgers veel groter is).
Dat dat niet gebeurd kan je nu vd Sar en Overmars verwijten, maar zelfs als je die eruit schopt los je het niet op. Falend beleid, continue onrust en paniekerige beleidsbeslissingen zitten bijna verweven in het DNA van de club.
Veel is verbloemd met de 4 kampioenschappen op rij met Frank de Boer en vorig jaar met de EL finale, maar structureel is er niets verbeterd bij Ajax.
Hulde overigens aan PSV, die met goed beleid wel optimaal gebruik maken van hun mogelijkheden.
Zat even verder te klikken op zijn Twitter account en kwam een filmpje tegen van Seedorf afgelopen week:Joster schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:55:
Ben jij DuBlanqeBogarde ofzo?
https://twitter.com/DuBla...status/985785469500821504
Wat een baas
Huhu ja, zag die spelers op de bank kijken ook hahaHan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:07:
[...]
Zat even verder te klikken op zijn Twitter account en kwam een filmpje tegen van Seedorf afgelopen week:
[video]
Wat een baas![]()
Zeiss Distagon 21 f/2.8
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
3-4-3. Als dat maar goed gaat met de tactische onkunde van Ten Hag
Na de 10-0 bij PSV - Feyenoord won Feyenoord de wedstrijd erna met 3-0 thuis van VVV. Na de 5-0 nederlaag in Tilburg dit seizoen won PSV de wedstrijd erna met 3-0 van VVV. Dus na zondag moet Ajax wel met 3-0 winnen.
13:37
Burnley - Chealse begint zo op Ziggo Voetbal (402)Nibbz schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:54:
Waar is Ziggo dan mee bezig? Deze week helemaal niks geen Live Premier League op Ziggo Sport.. Gister Golf en vandaag Basketbal
Kun je dit uitleggen? Want ik snap totaal niet waar die opmerking vandaan komt...Terranova schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:52:
net zoals het volgende kontenlikkertje bij Ten Hag, Mazraoui.
Mazraoui is er zo eentje die altijd geliefd is bij trainers en vaak speelt ondanks hij (nog) niet goed genoeg is.P.O. Box schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:43:
[...]
Kun je dit uitleggen? Want ik snap totaal niet waar die opmerking vandaan komt...
Zo heeft hij bij Jong Ajax linksback, rechtsback, centraal achterin, op het middenveld, linksvoor, rechtsvoor en spits gestaan, zolang hij maar speelde en dan maakte het niet uit dat er een betere speler op de bank zat voor hem. Zelfde als Pelle Clement voor hem bij Jong Ajax.
Absoluut geen slechte speler, maar echt geweldig is hij ook niet. Dus echt zo'n standaard lievelingetje van de trainer.
[ Voor 3% gewijzigd door Terranova op 19-04-2018 20:48 ]

En uiteraard weer een handje vol mongolen op de F-side die ‘Ziyech rot op’ scanderen, gevolgd door een fluitconcert door de rest van het publiek. Maar totaal geen ondersteuningen vanuit de F-side, alleen die leuzen. Gevolg; muisstille Arena waar het geroezemoes overheerst.
Zit ook allesbehalve vol. Toch wel wrang dat één van de clubs met de meeste toeschouwers volgend jaar (waarschijnlijk) naar de Jupiler League gaat

Maar ja, eigen schuld dikke bult.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Daar zit echt helemaal niemand

Van mij mag Ajax wel winnen. VVV is echt alleen gekomen om te verdedigen. Zelfs hun counters gaan naar achteren
inderdaad... en 1 persoon die Ziyech wil uitfluiten, maar een beetje moeite heeft met Ziyech herkennen... vooral Mazraoui ondervindt datHan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:00:
Wat een grafstemming in de Arena zeg
En uiteraard weer een handje vol mongolen op de F-side die ‘Ziyech rot op’ scanderen, gevolgd door een fluitconcert door de rest van het publiek. Maar totaal geen ondersteuningen vanuit de F-side, alleen die leuzen. Gevolg; muisstille Arena waar het geroezemoes overheerst.

sowieso geen kip op de tribune... zal wel weer uitverkocht zijn met seizoenskaarthouders die voor 2 wedstrijden per jaar 400+ euro neertellen.
heb ook het idee dat het erg erg warm is in de arena. Als ik die presentator van Fox net ook zag glimmen
Er is nog nooit een strafschop ingegaan met zo'n aanloop. Alsof het 7-0 stond, zo stond Schone achter de bal.erik91 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:08:
Het is hier anders ook vrij rustig, niet eens iets gezegd over die gemiste penalty

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Zo één die je in Football Manager liever kwijt dan rijk bentTerranova schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:48:
[...]
Mazraoui is er zo eentje die altijd geliefd is bij trainers en vaak speelt ondanks hij (nog) niet goed genoeg is.
Zo heeft hij bij Jong Ajax linksback, rechtsback, centraal achterin, op het middenveld, linksvoor, rechtsvoor en spits gestaan, zolang hij maar speelde en dan maakte het niet uit dat er een betere speler op de bank zat voor hem. Zelfde als Pelle Clement voor hem bij Jong Ajax.
Absoluut geen slechte speler, maar echt geweldig is hij ook niet. Dus echt zo'n standaard lievelingetje van de trainer.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Zo neemt ie ze toch altijd? En meestal gaan ze erin, en zo slecht schoot ie deze ook niet in, gewoon een prima redding.PWM schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:11:
[...]
Er is nog nooit een strafschop ingegaan met zo'n aanloop. Alsof het 7-0 stond, zo stond Schone achter de bal.
Tijdens ‘een’ wedstrijd. Tegen VVV met niks meer op het spel. Ik ging ook liever naar het red light district. Meer spanning dan deze jankpot.PWM schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:04:
We hebben wel de oplossing voor het vluchtelingenprobleem. Tijdens een wedstrijd van Ajax kunnen we er grofweg 48.000 kwijt in de Arena![]()
Daar zit echt helemaal niemand![]()
Van mij mag Ajax wel winnen. VVV is echt alleen gekomen om te verdedigen. Zelfs hun counters gaan naar achteren
Overigens mag die Ten Hag (net als Ziyech!!!) meteen oprotten van mij. Wat voor een absurde gek ben je als je weer de helft van afgelopen zondag opstelt. En ze spelen nog 3x slechter dan afgelopen zondag. Weg met die man!
Schone neemt normaal 3-4 stappen, nu was het 1. Dat is wel een verschil. Was ook wel een goede redding, maar met zo'n aanloop heeft een keeper ook wel meer kans.Exocet schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:18:
[...]
Zo neemt ie ze toch altijd? En meestal gaan ze erin, en zo slecht schoot ie deze ook niet in, gewoon een prima redding.
EDIT:
Wel een voordeel van vanavond: Je kan de spelers en scheidsrechter horen praten
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 19-04-2018 21:20 ]
Veltman lijkt niet best. Lijkt op fikse knieblessure, hopelijk valt het mee.
[ Voor 62% gewijzigd door Vos op 19-04-2018 21:22 ]
inderdaad...Vos schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:21:
Is dat geen geel voor Seuntjes?
en als Kramer, Lozano of Neres dit gedaan had had half Nederland gegild om rood...
Commentator noemde net vd Beek ook al Neres

Ik zou zelfs rood durven geven. Er zit ook een elleboog in. Seuntjes wilde gewoon pijn doen.Vos schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:21:
Is dat geen geel voor Seuntjens?
En zijn slachtoffer is niet mijn favoriet
Maar Siem komt in de 75e minuut en alles is goed!Terranova schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:22:
Einde wedstrijd veltman, nu is Ten Hag de lul, geen centrale verdediger meer op de bank en 3 backs.
oh wacht...
Helemaal niks op de plek waar iets moet gebeuren, vrees ik.Leon Zwiers schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:27:
Wat zou er nu in A'dam gebeuren als dit potje verloren wordt?
We gaan het zien zoLeon Zwiers schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:27:
KNVVVB!
[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 19-04-2018 21:28 ]
niks... beetje fluiten, dat is het.... men heeft zich paar weken geleden al bij kampioenschap van PSV neergelegd, en dat uit zich in de enorme opkomst van het publiek (not!) en de afgelopen paar wedstrijden met als dieptepunt de wedstrijd in eindhoven... en het publiek draagt heerlijk bij aan een verziekte sfeer...Leon Zwiers schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:27:
Hij doet in ieder geval wat ten Hag en voorgangers veel eerder hadden moeten doen... Veltman van het veld halen. Maar zul je net zien dat hij lang geblesseerd is en Ajax er niet vanaf komtLeon Zwiers schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:28:
lol, en plots staat VVV voor via de man die niet meer op het veld had mogen staan
KNVVVB!

XXXVI
De spelers zaten natuurlijk ook niet eerst hoog in de concentratie, na zijn wissel welTyphone schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:31:
Komt die kale knikker straks weer vertellen welke gouden ingrepen die had gedaan om de wedstrijd te doen kantelen...

NEEEEEEEEE, dat is gemeenPWM schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:34:
Prima. Laat Ten Hag en de leiding maar lekker zitten
[ Voor 63% gewijzigd door Terranova op 19-04-2018 21:34 ]
Want? Omdat ik Ten Hag vind falen?Qu3st schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:34:
@Terranova En @Typhone jullie stonden zeker stoer te doen bij de bus zondag?!
Nou ik ben Ten Hag ook liever kwijt dan rijk maar elke comment van jullie gaat over zijn falen. Begint een beetje te irriteren bij mij.
Je wil toch niet zeggen dat het weer goed gaan vandaag, zeker met z'n leuke "tactische" trucje die alweer lijkt te falen.Qu3st schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:37:
[...]
Nou ik ben Ten Hag ook liever kwijt dan rijk maar elke comment van jullie gaat over zijn falen. Begint een beetje te irriteren bij mij.
Nee dat zeg ik ook niet. Maar zijn spelers falen net zo hard mee. En dan heb ik het niet over Ziyech (die man moet je koesteren wat gelukkig genoeg supporters doen). Maar 3 keer sarcastisch erop reageren prima, maar elke comment van jullie gaat daarover. Jullie standpunt is zeker wel duidelijk.Terranova schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:38:
[...]
Je wil toch niet zeggen dat het weer goed gaan vandaag, zeker met z'n leuke "tactische" trucje die alweer lijkt te falen.
Het enige wat je hem wel kunt aanrekenen is dat ze keer op keer pas gaan voetballen na een achterstand.
Knap geschoten inderdaad. Maar wel weer zo'n zondagsschot wat ze gewoon moeten blokken. Waarom laten ze toch keer op keer iemand gewoon schieten van afstand? Chronische onderschatting of gewoon lui?PWM schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:28:
Knappe goal wel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Over de lege stoelen is wel genoeg gezegd geloof ik
Dit topic is gesloten.