[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 36 Laatste
Acties:
  • 76.796 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 17:09

Typhone

Who Dares Wins

Qu3st schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:37:
[...]

Nou ik ben Ten Hag ook liever kwijt dan rijk maar elke comment van jullie gaat over zijn falen. Begint een beetje te irriteren bij mij.
Je kan moeilijk over successen van hem ouwehoeren. Die zijn er niet namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:46:
Ten Hag lekker laten zitten. Grappig dat Overmars alleen denk aan verkoop spelers als ze eerst even de titel gaan pakken. (Interview Fox)

Over de lege stoelen is wel genoeg gezegd geloof ik :p
Tja het helpt ook niet mee dat het een late doordeweekse wedstrijd is, toen ik nog een seizoenskaart had haatte ik dit soort wedstrijden ook. Zeker als je na de wedstrijd nog een tijdje naar huis moet rijden en gelijk je bed in kan omdat je de dag erna moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Terranova schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:48:
[...]

Tja het helpt ook niet mee dat het een late doordeweekse wedstrijd is, toen ik nog een seizoenskaart had haatte ik dit soort wedstrijden ook. Zeker als je na de wedstrijd nog een tijdje naar huis moet rijden en gelijk je bed in kan omdat je de dag erna moet werken.
Waar zat je en welke periode? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:57
Terranova schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:48:
[...]

Gisteren anders in Tilburg geweest, en heb me kostelijk vermaakt. Ik vind avond wedstrijden over het algemeen een stuk sfeervoller dan zondag middag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Typhone schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:49:
[...]

Waar zat je en welke periode? :)
Laatste wedstrijd was 15 mei 2011, perfecte moment om te stoppen met de seizoenskaart :o En het daadwerkelijke vak 410('t sfeervak zat toen in 425, maar wel met de naam 410)
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:50:
[...]

Gisteren anders in Tilburg geweest, en heb me kostelijk vermaakt. Ik vind avond wedstrijden over het algemeen een stuk sfeervoller dan zondag middag.
Sfeervoller wel inderdaad, maar dan heb ik liever een vrijdag of zaterdag avond wedstrijd.

Europese wedstrijden zijn dan wel de moeite waard in de avond, maar een wedstrijdje tegen VVV is dan niet zo super fijn

[ Voor 42% gewijzigd door Terranova op 19-04-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:46:
Ten Hag lekker laten zitten. Grappig dat Overmars alleen denk aan verkoop spelers als ze eerst even de titel gaan pakken. (Interview Fox)

Over de lege stoelen is wel genoeg gezegd geloof ik :p
Prima insteek toch dat ie die 3 niet wil verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 15:49

Vos

AFCA

Ik zie net die goal van VVV terug, lekkere goal hoor. Heeft Ajax wel patent op dit seizoen lijkt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Terranova schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:50:
[...]

Laatste wedstrijd was 15 mei 2011, perfecte moment om te stoppen met de seizoenskaart :o En het daadwerkelijke vak 410('t sfeervak zat toen in 425, maar wel met de naam 410)

[...]

Sfeervoller wel inderdaad, maar dan heb ik liever een vrijdag of zaterdag avond wedstrijd.

Europese wedstrijden zijn dan wel de moeite waard in de avond, maar een wedstrijdje tegen VVV is dan niet zo super fijn
Hehehe, same here. Ik was iets eerder eruit (2010) en vanaf 2000 op 411 en 410 gestaan. Heb in 2004 en 2005 geen enkele wedstrijd uit/thuis gemist inclusief voorbereiding :).
Maar die tijd is lang gevlogen. Toen de sfeer nog echt in opkomst was en we altijd met een grote vaste groep 410’ers richting Amsterdam togen vanuit het zuiden.

Enige wat ik mis is het gevoel bij verliezen: dat was in het stadion nooit zo irritant als thuis. 50.000 man die hetzelfde dachten is heel wat anders dan vriendinlief die vraagt wat heeft Ajax gedaan terwijl ze met 2-1 van Feyenoord verloren thuis (paard en Kalou).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ajax heeft de scheids iig niet mee ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Typhone schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:58:
Enige wat ik mis is het gevoel bij verliezen: dat was in het stadion nooit zo irritant als thuis. 50.000 man die hetzelfde dachten is heel wat anders dan vriendinlief die vraagt wat heeft Ajax gedaan terwijl ze met 2-1 van Feyenoord verloren thuis (paard en Kalou).
En dan: "Ach, het is maar een spelletje.". :X

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:58:
[...]

"ze" verliezen en "we" winnen toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Neres heeft echt geweldige statistieken dit seizoen, ondanks dat hij niet altijd goed is(vooral met de kou niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Nou even doordrukken en een keer wat meer scoren aub.
Terranova schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:05:
Neres heeft echt geweldige statistieken dit seizoen, ondanks dat hij niet altijd goed is(vooral met de kou niet)
Maillot!

[ Voor 69% gewijzigd door Vos op 19-04-2018 22:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:03:
[...]

En dan: "Ach, het is maar een spelletje.". :X
Hahaha idd,

Dat was mijn moeder na de verloren WK finale. Kwam vrolijk aan met hapjes uit de frituurpan!!! He-le-maal dol ben je dan (in mijn ogen). “Jongens niet getreurd hier is wat lekkers, volgend jaar weer een kans” :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ziyech gaan ze nog missen als hij weggaat. Wie kan die rol überhaupt overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:08:
Ziyech gaan ze nog missen als hij weggaat. Wie kan die rol überhaupt overnemen?
ze denken Frenkie de Jong, maar dat is toch een heel ander soort speler, dus missen gaan we hem zeker (want dat hij weggaat lijkt me wel zeker)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

P.O. Box schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:10:
[...]

ze denken Frenkie de Jong, maar dat is toch een heel ander soort speler, dus missen gaan we hem zeker (want dat hij weggaat lijkt me wel zeker)...
Eén voordeel, kan hij eindelijk weer weg uit die laatste linie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik wil hem wel kwijt, missen zal ik hem niet (en anders niet toegeven). Kwaliteit genoeg, maar dat komt er zelden uit en als het er dan wel uitkomt dan is het vaak net niet goed genoeg in mijn ogen.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het zou mij niet verbazen als zijn uitstraling je beeld beïnvloed. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Lekker Ziyech :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:20:
Het zou mij niet verbazen als zijn uitstraling je beeld beïnvloed. ;)
Zijn lakse uitstraling, zijn manieren en zijn instelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Jammer dat Ziyech toch laat merken dat dat kleine clubje beroepsidioten zoveel invloed op hem heeft. Het merendeel van de supporters staat achter hem en een groot deel daarvan steunt hem ook verbaal. Maar bij de goal deelt hij zijn vreugde niet met het publiek. Ik snap het heel goed hoor. Heel menselijk. Maar ik zou het des te knapper vinden als hij gewoon de mensen die hem steunen beloont ipv indirect de mensen die hem niet steunen te belonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Lol Ekkelenkamp er in, die speelde 2 weken geleden pas voor het eerst in jong Ajax

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:57
Terranova schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:29:
Lol Ekkelenkamp er in, die speelde 2 weken geleden pas voor het eerst in jong Ajax
Die moet dan wel nog beter zijn dan Frenkie.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:32:
[...]

Die moet dan wel nog beter zijn dan Frenkie.. :p
Nah, geen geweldige voetballer, maar heeft wel iets van 20 goals in de a1 als middenvelder. Scoorde ook meteen bij Jong Ajax

[ Voor 5% gewijzigd door Terranova op 19-04-2018 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
Terranova schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:29:
Is toch wel min of meer wat ik voor de rest van het seizoen verwacht.
Dat er jeugd spelers minuten krijgen om zo alvast te kijken wat volgend seizoen bij de selectie van het eerste kan.
Zodat wanneer er spelers vertrekken je alvast opties hebt voor op de bank.

Hoop ook dat bv Schone de volgende wedstrijd op de bank komt om zo iemand wat minuten te geven.
Idem met Huntelaar. Laat Dolberg of Cassiera of Sierhuis maar eens wat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Deadsy schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:35:
[...]

Is toch wel min of meer wat ik voor de rest van het seizoen verwacht.
Dat er jeugd spelers minuten krijgen om zo alvast te kijken wat volgend seizoen bij de selectie van het eerste kan.
Zodat wanneer er spelers vertrekken je alvast opties hebt voor op de bank.

Hoop ook dat bv Schone de volgende wedstrijd op de bank komt om zo iemand wat minuten te geven.
Ja ik ook wel, maar dan had ik Mitchel Bakker vanavond al wel verwacht, die jongen zit bijna het hele seizoen al op de bank en heeft nog z'n debuut niet gemaakt. Zeker nu z'n enige concurrent geschorst was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:00
Deadsy schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:35:
[...]

Ik denk dat ze die laatste 2 liever bij Jong Ajax laten voor die laatste 2 potjes, voor die jongens ook leuker om te strijden om de titel in de Jupiler waar ze al het hele seizoen voor gespeeld hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De Ajacieden die nog over zijn in de JC Arena, ook op de F-side, grijpen het ererondje aan om nog even hun waardering voor Ziyech te laten blijken. Zijn naam wordt gescandeerd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Die seuntjes mag ook wel geschorst worden achteraf, niet?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Martinusz schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:43:
Die seuntjes mag ook wel geschorst worden achteraf, niet?
Het spel in de eredivisie mag wel wat harder maar dat ging toch wel te ver. Dus hoop het van wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 09:53
OPSLAGHOND schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:16:
Ik wil hem wel kwijt, missen zal ik hem niet (en anders niet toegeven). Kwaliteit genoeg, maar dat komt er zelden uit en als het er dan wel uitkomt dan is het vaak net niet goed genoeg in mijn ogen.
Het komt er imho wel vaak uit, maar zijn teamgenoten doen er vaak te weinig mee. Hij zet met gemak 2x per wedstrijd iemand vrij voor de keeper met zijn steekpasses. Hij heeft soms ballen en ziet soms ruimtes die niemand lijkt te zien.

Hij heeft wat maniertjes, maar in mijn ogen de best voetballende speler die ajax gehad heeft sinds eriksen. Ongelooflijk dat mensen hem uitfluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
P.O. Box schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:05:
[...]
sowieso geen kip op de tribune... zal wel weer uitverkocht zijn met seizoenskaarthouders die voor 2 wedstrijden per jaar 400+ euro neertellen.
Ik zat er ook niet als seizoenskaarthouder (mijn plek was wel bezet overigens), 3e wedstrijd van het seizoen die ik gemist heb (andere door vakantie in het buitenland). Maar ergens in de 4 laatste speelronde nog een doordeweekse wedstrijd op donderdagavond om kwart voor negen. Tegen VVV. En het gaat eigenlijk nergens meer over. Noem me een nepsupporter maar het terras had net iets meer aantrekkingskracht :) (wat tegenwoordig qua bierprijs geeneens goedkoper is dan de Arena). Volgende week nog geen keertje tegen AZ en dan op naar de voorrondes voor Europees voetbal. Gaat nog wel lastig worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wat legde hij de bal weer prachtig op de stropdas ... van een verdediger van VVV. :')

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 12:32

Qu3st

Ramzzz schreef op donderdag 19 april 2018 @ 23:51:
[...]

Wat legde hij de bal weer prachtig op de stropdas ... van een verdediger van VVV. :')
Wedstrijd zeker niet gezien? Man man man wat word ik moe van het gejank op Ziyech. Hij heeft geweldig gespeeld vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gejank? Hij valt nu zelfs diegenen af die hem nog wel steunden. En die waren er allemaal, de rest bleef lekker thuis ... en terecht. Afgelopen zondag voor l*l gezet en nu zo doen als er nagenoeg niets meer te halen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

OPSLAGHOND schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 00:20:
Gejank? Hij valt nu zelfs diegenen af die hem nog wel steunden. En die waren er allemaal, de rest bleef lekker thuis ... en terecht. Afgelopen zondag voor l*l gezet en nu zo doen als er nagenoeg niets meer te halen valt.
En wie valt hij dan af?
Afgelopen zondag is iedereen voor l*l gezet, maar Ziyech was de enige op het veld waarvan ik vond dat nog enigszins wat ervan probeerde te maken. Dat die jongen zo'n uitstraling heeft wist iedereen al voordat hij bij Ajax kwam. Maar hij laat toch echt wel zijn voeten spreken.
Ja Ajax heeft gefaald dit seizoen, maar dit is niet de schuld van Ziyech!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Dat is jouw mening, maar ik denk zelf dat het vooral aan de trainers lag. Ziyech en Schone op het middenveld is een makkie voor tegenstanders. Het had moeten zijn Ziyech of Schone. Beide hebben zij stofzuigers nodig en dat kan alleen als beide spelers het kunnen (over)compenseren wat ze beide niet kunnen.

Ook leuk trouwens dat uitblinken, maar tenzij je wedstrijden/prijzen wint heeft je team/club/achterban er niets aan. De 4 - 1 scoren in een nietszeggende wedstrijd die allang beslist is hoef je wat mij betreft niet te vieren, niet zo kort na de afgang van afgelopen zondag. Je staat met lege handen, maar je wilt horen dat je het goed gedaan hebt? Kom op zeg ... ga naar huis en ga je nogmaals schamen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

OPSLAGHOND schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 00:56:
Dat is jouw mening, maar ik denk zelf dat het vooral aan de trainers lag. Ziyech en Schone op het middenveld is een makkie voor tegenstanders. Het had moeten zijn Ziyech of Schone. Beide hebben zij stofzuigers nodig en dat kan alleen als beide spelers het kunnen (over)compenseren wat ze beide niet kunnen.

Ook leuk trouwens dat uitblinken, maar tenzij je wedstrijden/prijzen wint heeft je team/club/achterban er niets aan. De 4 - 1 scoren in een nietszeggende wedstrijd die allang beslist is hoef je wat mij betreft niet te vieren, niet zo kort na de afgang van afgelopen zondag. Je staat met lege handen, maar je wilt horen dat je het goed gedaan hebt? Kom op zeg ... ga naar huis en ga je nogmaals schamen.
Ligt ook zeker aan de trainer, maar kan Ziyech hier dan wat aan doen? En nogmaals wie valt hij dan af?
4-1 scoren is zeker leuk voor hem, maar hij heeft echt ook aandeel bij de andere doelpunten. Heb je het statistiek gezien over Ziyech? Hoeveel kansen hij wel niet heeft gecreëerd? Kom op die jongen kan echt ballen. Alleen is de aanvalslinie dramatisch slecht met afronden van kansen.

Afgelopen zondag heeft HEEL Ajax gefaald, maar na het incident bij de bus heeft Ziyech zich toch netjes opgesteld? Niks verkeerds in de pers, en vandaag gewoon op het veld.

Afbeeldingslocatie: https://lecssw.bn.files.1drv.com/y4mvR4FDSsjdInU8NfCUnIHa5i8NBBNMkihtOXCY4vNvg_MMNuz3bnrVQqwyHxY64bdvMvMmtPuiyXa9VlNtL4zFBXTayhOXuninWZJNcd7KUfmmG07u7JnqyACHtCvajFCBeCanRouB_GKZCGGVdeogyXA7ex0AjRl-jGjvAPPyZnyJxLhZqoJlw1ImMYzQ7WdOTJ4z00jUN5PqfOEoen8XQ?width=1920&height=1080&cropmode=none
Dit statistiek zegt toch genoeg over hoe goed hij is? Al moet je dan niet blind gaan staren op schoten, want die zijn helaas wel echt belabberd!

[ Voor 13% gewijzigd door Qu3st op 20-04-2018 01:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 00:49

OMX2000

By any means necessary...

Wat een club is dat Ajax toch. Ze hebben jarenlang het Nederlandse voetbal vertegenwoordigd en dat leek even weer terug te komen onder Bosz. Maar door al dat gekissebis zijn ze dit jaar een schaduw van het team onder Bosz. Eind vorig seizoen was ik ervan overtuigd dat ze dit jaar kampioen zouden worden, de selectie liep heel goed en veel talent wat doorbrak. De situatie rond Nouri heeft denk ik veeeel meer impact gehad dan wij begrijpen.

En Ziyech... tja, Ajax kan niet zo goed omgaan met lastige spelers. Ego’s buiten het team trekken dat slecht. Als ie weggaat ga je hem missen, da’s zeker.

Maar goed I shouldn’t care. Feyenoord moet volgend jaar weer meedoen. Dit jaar vond ik het armoe. Maar het Nederlands voetbal in het algemeen moet beter. Dus die top drie moeten een plan “omhoog” zien te vinden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dat gaat wel lukken met onze vriend de trainer! Hij looft de veerkracht en inzet van z’n ploeg maar eens. Voor de zoveelste keer op achterstand in de eigen Arena, tegen een nitwit club. En de afgezant ziet dat het goed is. Ongeschikt voor Ajax en daarbij laat ik het rusten. Aldus van der Sar zit ie er volgend jaar nog. Op naar nog een drama seizoen :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:51
Ben erg teleurgesteld in Seuntjens! Paar weken geleden (toen ze genaaid werden bij PSV) riep ie nog dat ie hoopte dat Ajax kampioen zou worden en nu jast ie hem zo in de kruising. Niet erg aardig, Seuntjes! Of hij moet gedacht hebben die klootzakken zijn geen kampioen geworden, dan krijgen ze er één ook. :+

Overigens, het feit dat Kluivertje daar een kopduel moest winnen, was ook een beetje raar, maar uiteindelijk goed hersteld door Ajax. 4 - 1 tegen VVV is niet meer dan normaal, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Qu3st schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 01:03:
[...]

Ligt ook zeker aan de trainer, maar kan Ziyech hier dan wat aan doen? En nogmaals wie valt hij dan af?
4-1 scoren is zeker leuk voor hem, maar hij heeft echt ook aandeel bij de andere doelpunten. Heb je het statistiek gezien over Ziyech? Hoeveel kansen hij wel niet heeft gecreëerd? Kom op die jongen kan echt ballen. Alleen is de aanvalslinie dramatisch slecht met afronden van kansen.

Afgelopen zondag heeft HEEL Ajax gefaald, maar na het incident bij de bus heeft Ziyech zich toch netjes opgesteld? Niks verkeerds in de pers, en vandaag gewoon op het veld.

[afbeelding]
Dit statistiek zegt toch genoeg over hoe goed hij is? Al moet je dan niet blind gaan staren op schoten, want die zijn helaas wel echt belabberd!
Jammer dat die statistiek dan niet helemaal klopt, want Neres heeft ook 13 assists :P en 13 goals 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
Nibbz schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:54:
Waar is Ziggo dan mee bezig? Deze week helemaal niks geen Live Premier League op Ziggo Sport.. Gister Golf en vandaag Basketbal :(
Wel terecht, gisteren kon een Nederlandse basketbalploeg voor het eerst sinds 1979 weer eens een Europese finale halen. Dus wel terecht dat dat dan live werd uitgezonden.

Over Ajax, het was niet al te best maar wel een goede en degelijke overwinning. Nog 1 punt en de 2e plek is veilig. Mocht dat thuis tegen Az nie lukken (die alle topwedstrijden nog heeft verloren) dan moet dat uit tegen Excelsior toch zeker wel lukken..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09
Qu3st schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 01:03:
[...]

[afbeelding]
Nou inderdaad, deze statistiek met Veltman in je team en Keizer/ten Hag als trainer is gewoon een top resultaat. :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinusz schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:22:
[...]

Jammer dat die statistiek dan niet helemaal klopt, want Neres heeft ook 13 assists :P en 13 goals 8)
:P

Met het aantal gecreëerde kansen zit hij de afgelopen jaren ook al aan de top.
Ik weet niet hoe dat in vergelijking is met een Sneijder of Eriksen in hun Ajax tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Toch grappig dat mensen weer denken dat de haat op Ziyech komt vanwege zijn voetballend vermogen.
Ja er is kritiek, vooral op z'n onnodige balverlies. Maar de reden waarom sommige supporters tegen Ziyech zijn is zijn gedrag/houding. En daar is zeker wat voor te zeggen. Zeker als hij nu weer zegt dat hem ook niet boeit dat er voor hem geklapt werd. Afgelopen zondag ook weer ruzie zoeken met de supporters bij de bus(wat verrassend genoeg niet in de media is gekomen, maar als je ziet hoe de F-Side tekeer ging tegen Ziyech, dan zal er wel een kern van waarheid in zitten).

Dan kan Ziyech nog zo goed spelen, maar dat gaat de meningen niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Terranova schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:25:
Toch grappig dat mensen weer denken dat de haat op Ziyech komt vanwege zijn voetballend vermogen.
Ja er is kritiek, vooral op z'n onnodige balverlies. Maar de reden waarom sommige supporters tegen Ziyech zijn is zijn gedrag/houding. En daar is zeker wat voor te zeggen. Zeker als hij nu weer zegt dat hem ook niet boeit dat er voor hem geklapt werd. Afgelopen zondag ook weer ruzie zoeken met de supporters bij de bus(wat verrassend genoeg niet in de media is gekomen, maar als je ziet hoe de F-Side tekeer ging tegen Ziyech, dan zal er wel een kern van waarheid in zitten).

Dan kan Ziyech nog zo goed spelen, maar dat gaat de meningen niet veranderen.
Ach hand in eigen boezem steken is voor supporters ook nogal lastig altijd.
Sowieso van die kansloze fluiters altijd op die tribune, ze denken dat ze de beste supporters zijn, maar volgens mij ga je dan niet fluiten als het ff wat minder gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:25:
, maar als je ziet hoe de F-Side tekeer ging tegen Ziyech, dan zal er wel een kern van waarheid in zitten).
De F-Side en Vak 410 vinden zichzelf al jaren lang veel te belangrijk. Zij vertellen wel even hoe het zit en moet, want zij zingen de hele wedstrijd dus zij zijn ekte supporters. Ze vinden zichzelf belangrijker dan de club. Iets waar ze spelers trouwens net zo hard van beschuldigen. Beide vakken moeten zoch bezighouden met waar ze voor opgericht zijn: Ajax steunen d.m.v. sfeer en aanmoedigingen. Al het andere zijn ze niet geschikt voor. En geloven op hun woord of zelfs ergens een kern van waarheid in zien aangaande deze partijen gaat me veels te ver.

(en ja, ik ben ook teleurgesteld in de houding van Ziyech maar zeker sinds het fluitconcert kan ik dat menselijkerwijs wel begrijpen. Trouwens, sinds dat fluitconcert is het spel van het gehele team hard achteruit gegaan. Wellicht moeten we niet vooral de trainer of spelers de schuld geven van het gemiste kampioenschap maar moeten wij als "supporters" eerst zelf eens goed in de spiegel kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Heb het idee dat sinds Frenkie geblesseerd is, er weer op de "oude" manier werd gespeeld en het weer moeizaam liep. Niet dat ik super fan ben van Frenkie in de verdediging, maar het liep toen wel beter heb ik het idee. Maar kan ook toeval zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:01
Martinusz schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:22:
[...]

Volgens Transfermarkt heeft Alireza zelfs 15 assists...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
hotymoty schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:14:
[...]

Volgens Transfermarkt heeft Alireza zelfs 15 assists...
Heb het idee dat er allemaal verschillende resultaten zijn in die lijstjes.
Voetbal.com zegt weer wat anders en eredivisie.nl ook weer 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

P.O. Box schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:50:
[...]

De F-Side en Vak 410 vinden zichzelf al jaren lang veel te belangrijk.
Vak 410 bestaat niet meer hè. Wat rest is een ongeorganiseerde bende en de sfeer is al ruim een jaar volledig weg in de Arena (in elk geval in de competitie). Ik ben nooit zo'n fan van spelers uitfluiten maar een grote mond hebben voor de camera's tegenover je eigen publiek als je ook een keer zelfkritisch mag zijn is uitermate onverstandig in Amsterdam. Voor spelers van Ajax is dat hoogst uitzonderlijk. Ik snapte helemaal niks van Clarence Seedorf die ooit uitgefloten werd en daarna als held onthaald werd.

Een Ziyech heeft z'n FC Twente status echter nooit waargemaakt. Statistieken qua passes etc leuk en aardig allemaal maar er ging genoeg mis in wedstrijden die niet gekanteld werden en die Ajax thuis verloor. Een Christian Eriksen was daar een stuk beslissender mee dan Hakim Ziyech. Als je dan na zo'n wedstrijd groot gaat doen voor de camera dan kun je daar (met name van de harde kern) een antwoord op verwachten. Als je dan aangeeft ook weg te willen bij Ajax dan gooi je olie op het vuur en snap ik de fluitconcerten wel. Dat kun je beter voor je houden tot na het seizoen gezien de wedstrijd van afgelopen zondag...

P.S. zondag werd Ajax niet uitgefloten maar was het uitvak leeg in de 78e minuut. Zo goed speelden ze toen ook niet.
P.S. 2 -> fysiek aan spelers komen is wat anders. Daar werd je vroeger hardhandig door gecorrigeerd als je dat flikte zover ik weet. Aan spelers zitten hoe shit je je ook voelt doe je niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 20-04-2018 11:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05:34
Krijg meer en meer het gevoel dat alles wat er in een jaar bij Ajax is fout gegaan door de harde kern (en daar weer een selecte club) wordt geprojecteerd op Ziyech. Hij moet zoveel, de briljante passes geven, beslissend zijn, goals maken, assists geven, mooi verhaal vertellen, logo kussen etc. Maar aan het einde van de dag staan er 11 op het veld, 1 hoofdcoach en assisten coaches aan de zijlijn, een heel bestuurlijk orgaan en wie dan ook nog meer, maar alles gaat richting Ziyech..

Als je kijkt naar de persoon Ziyech zie je een man die geniale dingen kán doen, qua passes, mannetjes uitspelen, kansen creeren, goals maken. Dat spel gaat soms mis, want balletje breed zorgt ook niet voor kansen... Maar heb juist daarop afrekenen is bizar slecht. Hij is by far de beste speler en maakt er nog een soort van Ajax spel van, maar mist de mensen direct om zich heen om dat gevaar door te zetten én bij fouten het gevaar op te lossen. Een echte '6' zou als stofzuiger zijn foute passes moeten corrigeren, een 'echte spits' loopt en scoort uit alle hoeken en standen en dat is KJH nou niet meer he (door blessure Dolberg al te lang in het veld). Tel daarbij op dat Ziyech op een andere manier naar het leven kijkt dan we zelf soms doen maakt hem een aparte gozer, maar op het veld is en blijft hij de belangrijkste schakel. Zonder Ziyech stond Ajax lager dan Feyenoord.

Ziyech is het slachtoffer van falend beleid op het veld en is voor een enkele de verpersonelijking van de totale chaos bij Ajax dit jaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is toch bijzonder dat veel supporters zich blijkbaar in hun eigen ego gekrenkt voelen en daarom allerlei argumenten zoeken waarom het aan Ziyech zelf zou liggen.

Natuurlijk doet hij niet alles goed, geen enkele speler doet alles goed. Maar als je kijkt hoe Schöne de afgelopen maanden loopt te kloten, alles terug speelt, gisteren die strafschop halfbakken in schiet, dan had ik wel verwacht dat die ook wel eens afgebrand zou worden. Maar nee, de ideale schoonzoon krijgt slechts lichtjes wat kritiek dat het niet zo'n beste penalty was, meer niet. Bizar wat uitstraling kan doen.

Ik dacht trouwens dat Ajax-fans wel houden van een beetje durf en branie, in plaats van dat slappe op veilig rond tikken. Toen Frank de Boer dat heilig verklaarde was ook niet iedereen zo positief.

Vergelijken met Eriksen is overigens ook hilarisch, die ging ook pas tegen het einde echt renderen. Toen hij een onbetwist positieve bijdrage leverde werd hij gelijk opgepikt door die Britten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Dat met Ziyech moet echt stoppen nu want dat gaat nergens meer over. Bovendien moet er bij Ajax niet 1 zo'n speler zijn maar 7 of 8. Dus supporters kappen en Ziyech ook kappen. Opwachten bij een bus is het laagste wat er is voor elke club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:01:
Het is toch bijzonder dat veel supporters zich blijkbaar in hun eigen ego gekrenkt voelen en daarom allerlei argumenten zoeken waarom het aan Ziyech zelf zou liggen.

Natuurlijk doet hij niet alles goed, geen enkele speler doet alles goed. Maar als je kijkt hoe Schöne de afgelopen maanden loopt te kloten, alles terug speelt, gisteren die strafschop halfbakken in schiet, dan had ik wel verwacht dat die ook wel eens afgebrand zou worden. Maar nee, de ideale schoonzoon krijgt slechts lichtjes wat kritiek dat het niet zo'n beste penalty was, meer niet. Bizar wat uitstraling kan doen.

Ik dacht trouwens dat Ajax-fans wel houden van een beetje durf en branie, in plaats van dat slappe op veilig rond tikken. Toen Frank de Boer dat heilig verklaarde was ook niet iedereen zo positief.

Vergelijken met Eriksen is overigens ook hilarisch, die ging ook pas tegen het einde echt renderen. Toen hij een onbetwist positieve bijdrage leverde werd hij gelijk opgepikt door die Britten. :P
Bij Eriksen had ik de gehele periode altijd een 'talent' gevoel. Hij was wel goed, maar niet indrukwekkend zoals andere spelers wel zijn geweest. Ziyech heeft voetballend in 2 seizoenen meer indruk gemaakt. Of hij het in de top gaat redden weet ik niet. Zijn techniek is soms niet vast genoeg heb ik het idee en dus vaak slordigheden. Dat had Eriksen wel bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ik ben wel benieuwd waar Ziyech naar toe gaat, want voor de echte top vind ik hem persoonlijk nog niet goed genoeg. Zie hem wel naar een Valencia, Arsenal of Everton gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

chim0 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:18:
Opwachten bij een bus is het laagste wat er is voor elke club.
Pure onzin. Moet je eens kijken wat er gebeurt als ze kampioen zijn geworden. Daarbij krijgen ze al jaren een uittrede wanneer de wedstrijd in Rotterdam wordt gespeeld. Rubberen stoeptegel generatie mag wel eens in de spiegel kijken wanneer ze een keer wind tegen hebben.

Beeld hierrrrr.
Meer daarrrrr.

Mijn mening hè, niet noodzakelijkerwijs die van Ajacieden in het algemeen!

[ Voor 24% gewijzigd door Typhone op 20-04-2018 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:01:

Precies... en al die azijnzeikers klapten vorig seizoen hun handjes blauw om Ziyech, toen was het allemaal hosanna en fantastisch wat hij liet zien. En voordat iemand weer gaat roepen dat het niet constant was en hij ook slechte wedstrijden speelde; ja, natuurlijk, deed hij dat niet dan speelde hij niet in de eredivisie.
Dat zal je altijd houden... de prestaties van Eriksen na zijn Ajax periode worden onbewust meegenomen en hoe langer geleden hoe meer men alleen de mooie dingen onthoudt. Dat zelfde geldt voor Ibrahimovic en Suarez. Als je sommigen daar over hoort lijkt het wel of ze toen al op de top van hun kunnen speelden, wat zeker niet het geval was.
Typhone schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:21:
[...]

Pure onzin. Moet je eens kijken wat er gebeurt als ze kampioen zijn geworden. Daarbij krijgen ze al jaren een uittrede wanneer de wedstrijd in Rotterdam wordt gespeeld. Rubberen stoeptegel generatie mag wel eens in de spiegel kijken wanneer ze een keer wind tegen hebben.

Beeld hierrrrr.
Meer daarrrrr.

Ik hoop toch serieus niet dat jij het supporten vergelijkt met het doorgesnoven verhaal halen. Het aanmoedigen en steunen het zelfde vinden als het duwen van spelers :|

[ Voor 18% gewijzigd door Han op 20-04-2018 12:27 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
P.O. Box schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:50:
[...]
(en ja, ik ben ook teleurgesteld in de houding van Ziyech maar zeker sinds het fluitconcert kan ik dat menselijkerwijs wel begrijpen. Trouwens, sinds dat fluitconcert is het spel van het gehele team hard achteruit gegaan. Wellicht moeten we niet vooral de trainer of spelers de schuld geven van het gemiste kampioenschap maar moeten wij als "supporters" eerst zelf eens goed in de spiegel kijken)
Dus als klant van een consultancy club commentaar heeft op het geleverde consultancy werk, moet de klant zich achter te oren krabben en in de spiegel kijken?

Misschien niet het beste voorbeeld, maar het is een wisselwerking.
Die spelers verdienen hartstikke veel geld om wekelijks hun droom uit te oefenen. En wij betalen ervoor om onze club te zien winnen. Waar is de inzet? Waar is de passie? En vooral, waar is de daad bij het woord voegen na het hele gebeuren met Nouri? "We gaan dit jaar de schaal pakken voor Appie", zeiden ze allemaal, "kampioenschap 34 voor Nouri (#34)". Ik heb er totaal niks van gezien. Dat een team aangeslagen is na zo'n heftige gebeurtenis snap ik volkomen.

Ik ben het trouwens wel deels met @P.O. Box eens. Uitfluiten van individuele spelers is not done, een krab achter de oren bij een aantal supporters is dus wel gewenst. Maar het zijn hier ook maar individuen en geen hele groep.

Iemand noemde het al eerder in het topic, maar ik snap ook totaal niet waarom bijna iedereen van afgelopen zondag in de basiself stonden. Had er lekker een half jeugdteam neergezet. Ik weet zeker dat Ajax dan met 8-0 had gewonnen aangezien dat VVV echt geen zin had om te voetballen. Die jonkies hadden zich graag willen bewijzen. Daarbij vond ik de keus van Ten Hag om 3-4-3 te spelen erg raar. Natuurlijk moest er iets wijzigen door de schorsing van Nico, maar Ajax is veels te kwetsbaar met 3 verdedigers. Nu krijgt dus iedereen (half elftal) weer een andere rol/taak omdat de formatie weer anders is. Zo komen er nooit automatismen en gewenningen.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Vanavond gaat de kampioensschaal voor het eerst mee naar een wedstrijd van Jong Ajax, niet dat het mij echt wat zou boeien mochten ze hem winnen, maar het zou wel een mooie prestatie zijn, vooral omdat ze bijna alleen maar met jonge spelers hebben gespeeld. Wat direct dan ook weer een vernedering is voor de overige JL teams.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5WoxspWfbHFC03UHvv1HoGAV/full.png

Overigens beven de Eredivisie teams die nacompetitie gaan spelen ook wel denk ik, aangezien ze NEC, De Graafschap, Cambuur en Dordrecht zouden kunnen treffen. Dat zijn toch ook niet de minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 17:33
Het scheelt natuurlijk wel dat bijna elke wedstrijd Lamprou in de goal en Cassiera in de spits staan. Dan kom je al een eind in de Jupiler League.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Typhone schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:21:
[...]

Beeld hierrrrr.
Meer daarrrrr.

Lees je wel wat ik schrijf? Ik heb het in het algemeen over het verschijnsel opwachten als in verhaal halen. Niet wanneer iets gevierd wordt. 8)7
Han schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:25:
[...]

Ik hoop toch serieus niet dat jij het supporten vergelijkt met het doorgesnoven verhaal halen. Het aanmoedigen en steunen het zelfde vinden als het duwen van spelers :|
Juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Fleximex schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:30:
Het scheelt natuurlijk wel dat bijna elke wedstrijd Lamprou in de goal en Cassiera in de spits staan. Dan kom je al een eind in de Jupiler League.
Hihi... en iedereen destijds maar roepen dat Lamprou geeneens JL niveau was toen hij in de Eredivisie keepte. En nu is het een argument om aan te tonen dat Jong Ajax een keeper heeft die niet in de JL thuis hoort. De hilariteit, bijna net zo veel hilariteit die er destijds was om de blunders van die zelfde Lamprou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Cassiera had deze laatste wedstrijden weleens een kans mogen krijgen in Ajax 1, of willen ze echt zo graag de JL winnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Martinusz schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:36:
Cassiera had deze laatste wedstrijden weleens een kans mogen krijgen in Ajax 1, of willen ze echt zo graag de JL winnen?
Vond het schrijnend om te zien dat hij zelfs niet op de bank zat toen Dolberg geblesseerd wegviel uit de selectie. Wat voor een signaal geef je dan in godsnaam af aan zo'n jongen? En waarom was hij niet de wisselspeler die mocht invallen in de wedstrijden waarin Huntelaar er niet aan te pas kwam? Juist in die wedstrijden bleek maar weer eens dat Huntelaar niet de meevoetballende spits met een dribbel en actie in huis is, die tegen bepaalde tegenstanders gewoon nodig is. En dan lekker Cassiera op de bank laten zitten, een meevoetballende spits met een dribbel en actie in huis. En als die Cassiera nou niks liet zien, ok, maar in de JL laat hij zien gewoon een prima spits te zijn. In ieder geval goed genoeg als tweede spits en als invaller voor Huntelaar. Hij maakte gewoon 17 doelpunten in 27 wedstrijden, niks mis mee. (Gijp©)

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 20-04-2018 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Han schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:25:
Oh dus als het positief is dan staan de heren vooraan om de felicitaties in ontvangst te nemen maar als ze gewezen worden op een wanvertoning dan zijn het opeens doorgesnoven supporters. Dat is wel makkelijk scoren natuurlijk hè. Laat me je even wat duidelijk maken:

De mensen die de bus supporten zijn exact dezelfde mensen die de bus opwachten wanneer er een wanprestatie geleverd is. ALLE andere fans zul je daar niet per ongeluk vinden want dat zijn altijd gecoördineerde acties.

Verhaal halen en supporteren zijn dus 1 op 1 gelijk. Wellicht moet je daarvoor insider zijn geweest, dat weet ik niet maar denk aub niet dat de mensen die ze 'goodbye zwaaien' andere mensen zijn dan degene die verhaal halen.

Over het intimideren van spelers staan wij aan dezelfde kant dus maak je geen zorgen. Beetje jammer dat dat er nu bijgehaald wordt want dit is vaker gebeurd bij alle grote clubs in Nederland. Waar de schoen hem een beetje wringt zit het in het feit dat er vaak waardering wordt uitgesproken voor alle support en dit en dat, maar zodra er een keer gezegd wordt: waarom stappen jullie met zo'n instelling het veld in (door diezelfde supporters) dan zijn ze plots doorgesnoven. Vergeet niet dat spelers (blessure, schorsing) ook regelmatig in die vakken zitten en dan alles meekrijgen hoe er gedacht wordt en wat er gezegd wordt.

Even wat anders:

Degradanten dit jaar? Rechtstreeks...wie?
Wie playoffs?

Gaat Fortuna het halen? Wordt het NEC?
Focussen we ons maar op de dingen die er nog wel toe doen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 20-04-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Han schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:42:
Vond het schrijnend om te zien dat hij zelfs niet op de bank zat toen Dolberg geblesseerd wegviel uit de selectie. Wat voor een signaal geef je dan in godsnaam af aan zo'n jongen? En waarom was hij niet de wisselspeler die mocht invallen in de wedstrijden waarin Huntelaar er niet aan te pas kwam? Juist in die wedstrijden bleek maar weer eens dat Huntelaar niet de meevoetballende spits met een dribbel en actie in huis is, die tegen bepaalde tegenstanders gewoon nodig is. En dan lekker Cassiera op de bank laten zitten, een meevoetballende spits met een dribbel en actie in huis. En als die Cassiera nou niks liet zien, ok, maar in de JL laat hij zien gewoon een prima spits te zijn. In ieder geval goed genoeg als tweede spits en als invaller voor Huntelaar. Hij maakte gewoon 17 doelpunten in 27 wedstrijden, niks mis mee. (Gijp©)
Wat Cassiera betreft heb ik het gevoel dat als zijn krediet in het begin al verspeeld is en men gewoon geen vertrouwen meer heeft. In zijn eerste periode was het allemaal niet best, ook niet na een tijdje wennen. Nu lijkt het beter op de rit te zijn, maar krijgt hij inderdaad geen kansen meer.
Als dat daadwerkelijk zo is dan kan hij beter verder gaan kijken denk ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 00:49

OMX2000

By any means necessary...

Vonden ze Suarez ook niet lastig bij Ajax? Sommige geniale spelers type Ronaldo zou in Nederland nooit gewaardeerd worden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
chim0 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:18:
Dat met Ziyech moet echt stoppen nu want dat gaat nergens meer over. Bovendien moet er bij Ajax niet 1 zo'n speler zijn maar 7 of 8. Dus supporters kappen en Ziyech ook kappen. Opwachten bij een bus is het laagste wat er is voor elke club.
Zulke leeghoofden zul je overal hebben en zijn niet uit te roeien (kan wel, echter is dat wettelijk niet toegestaan). Dat de media erop springt met het beeld dat het een vertegenwoordiging van alle supporters is kan ieder weldenkend mens ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:25:
Vanavond gaat de kampioensschaal voor het eerst mee naar een wedstrijd van Jong Ajax, niet dat het mij echt wat zou boeien mochten ze hem winnen, maar het zou wel een mooie prestatie zijn, vooral omdat ze bijna alleen maar met jonge spelers hebben gespeeld. Wat direct dan ook weer een vernedering is voor de overige JL teams.

[afbeelding]

Overigens beven de Eredivisie teams die nacompetitie gaan spelen ook wel denk ik, aangezien ze NEC, De Graafschap, Cambuur en Dordrecht zouden kunnen treffen. Dat zijn toch ook niet de minste.
Vernedering? Die spelers van Jong Ajax verdienen, op wellicht een enkeling na, een veelvoud van het gemiddelde JL salaris. Cassierra verdient meer dan de halve selectie van FC Oss opgeteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:19:
Bij Eriksen had ik de gehele periode altijd een 'talent' gevoel. Hij was wel goed, maar niet indrukwekkend zoals andere spelers wel zijn geweest. Ziyech heeft voetballend in 2 seizoenen meer indruk gemaakt. Of hij het in de top gaat redden weet ik niet. Zijn techniek is soms niet vast genoeg heb ik het idee en dus vaak slordigheden. Dat had Eriksen wel bijvoorbeeld.
Ben je dan wellicht vergeten dat Eriksen vaak erg kon zoeken, waardoor je weinig opschoot? En zijn slappe schoten die, hoewel goed geplaatst, veelal makkelijk te pakken waren waardoor het rendement zeer laag was?

Je zag altijd wel dat er wat in zat, maar het kwam er bij Ajax lange tijd echt veel te weinig uit. Tot hij uiteindelijk onopvallend geniaal was. Toen riepen veel supporters dat hij maar beter kon gaan want hij bracht het toch niet, terwijl hij toen juist wél heel belangrijk geworden was.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:57:
[...]

Ben je dan wellicht vergeten dat Eriksen vaak erg kon zoeken, waardoor je weinig opschoot? En zijn slappe schoten die, hoewel goed geplaatst, veelal makkelijk te pakken waren waardoor het rendement zeer laag was?

Je zag altijd wel dat er wat in zat, maar het kwam er bij Ajax lange tijd echt veel te weinig uit. Tot hij uiteindelijk onopvallend geniaal was. Toen riepen veel supporters dat hij maar beter kon gaan want hij bracht het toch niet, terwijl hij toen juist wél heel belangrijk geworden was.
Maar die had wel helden als Aras Özbiliz, Lorenzo Ebecilio en Siem de Jong om zich heen. Om maar wat houten klazen te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De term 'houten klaas' welke je nu gebruikt zegt al genoeg lijkt mij. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
toolkist schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:51:
[...]

Vernedering? Die spelers van Jong Ajax verdienen, op wellicht een enkeling na, een veelvoud van het gemiddelde JL salaris. Cassierra verdient meer dan de halve selectie van FC Oss opgeteld
Die jong teams zijn ook eigenlijk pure competitie vervalsing en een ramp voor een leuke JL

Lekker als ED club je reserves parkeren en warm houden in een competite waar die spelers niet thuis horen en oproepen als je ze voor het grote werk nodig hebt. Prima als die teams een tweede mee willen laten draaien, maar waarom dan vrij die spelers heen en weer schuiven? Gewoon twee keer per jaar tijdens de transfer periodes, net als alle andere transfers.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05:34
toolkist schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:51:
[...]

Los van dat salaris, maar als die spelers die bij het 'grote' Ajax soms de bank mogen aanraken kampioen kunnen worden van de Juup League zegt dat meer over de belabberde kwaliteit van het Nederlandse voetbal dan over de kwaliteiten van het tweede team van Ajax. Zeker omdat Ajax 1 zelf niet echt met kop en schouders boven de rest uit steekt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09
Ankona schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:38:
[...]

Die jong teams zijn ook eigenlijk pure competitie vervalsing en een ramp voor een leuke JL
Aan de andere kant zijn de jong teams de enige reden dat ik de JL volg. En met mij nog veel meer mensen. Daar zou zelfs FCT volgend seizoen niets aan veranderen. :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Holkers schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:44:
[...]

Los van dat salaris, maar als die spelers die bij het 'grote' Ajax soms de bank mogen aanraken kampioen kunnen worden van de Juup League zegt dat meer over de belabberde kwaliteit van het Nederlandse voetbal dan over de kwaliteiten van het tweede team van Ajax. Zeker omdat Ajax 1 zelf niet echt met kop en schouders boven de rest uit steekt..
Iets met een brede selectie. Wil je stabiel in de top meedoen dan heb je voor iedere positie dubbele of driedubbele bezetting nodig die minimaal subtop ED niveau hebben. Dat spul loopt nu in de JL rond. Nog los van de (trainings)faciliteiten die ze met de grote jongens kunnen delen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
ephymerous schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:49:
[...]

Aan de andere kant zijn de jong teams de enige reden dat ik de JL volg. En met mij nog veel meer mensen. Daar zou zelfs FCT volgend seizoen niets aan veranderen. :)
Voor mij juist niet, het interesseert mij niets wat die jong teams presteren.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zijn schoten waren drama. Nog slechter dan Ziyech. (die scoort nog wel eens). Hij heeft zich echter zeer goed ontwikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Dat is ook wel weer typisch Nederlands he. Eriksen is één (1) jaar ouder dan Ziyech, maar speelt inmiddels alweer zijn vijfde (5e!) seizoen in de Premier League. Die gozer was 21 jaar oud toen hij vertrok bij Ajax. Wat mij betreft ben je op je 21e gewoon nog talent. Voor Nederlandse begrippen moet je dan een volgroeide dragende speler zijn en word je afgeschreven als je een fout maakt.

Ik vind het nog steeds jammer dat hij zo jong weg ging en ook waar hij heen ging vond ik jammer. Hij begon sterk dat seizoen en vertrok toen voor een appel en een ei naar Tottenham Hotspur. En het zal best een mooie club zijn in een mooie competitie, maar als je prijzen wilt pakken in je carrière is dat absoluut niet de club waar je naartoe moet gaan. En als een speler als Eriksen straks zonder prijzen zijn carrière afsluit, zou ik dat toch erg zonde vinden.

Zelfde geldt voor Vertonghen trouwens, die was zijn laatste jaar zo dominant. Mooi om te zien. Die is inmiddels ook alweer bijna 31. En heeft geen fuck meer gewonnen sinds zijn vertrek bij Ajax.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
Eriksen werd door veel mensen afgemaakt omdat hij niet veel goals of assists had.

Wat ze niet door hadden was dat hij absurd goed bezig was als een soort spel verdeler.
Hij maakte niet de assist maar maakte wel de pas waardoor de assist mogelijk was.

Veel mensen zijn gewoon te kortzichtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Deadsy schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:01:
Eriksen werd door veel mensen afgemaakt omdat hij niet veel goals of assists had.

Wat ze niet door hadden was dat hij absurd goed bezig was als een soort spel verdeler.
Hij maakte niet de assist maar maakte wel de pas waardoor de assist mogelijk was.

En dat doet Ziyech dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Deadsy schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:01:

Eriksen kon ook omschakelen, daar was hij niet heel erg goed in maar hij probeerde het wel itt Ziyech/Schone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Qu3st schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:48:
[...]

En dat doet Ziyech dus ook.
Klopt, maar het is zoals Opslaghond al zegt.
ZIyech kan er soms echt als een natte krant bij lopen en voegt dan niets toe.
Verdedigend brengt hij ook te weinig, dit zou geen punt zijn wanneer hij aanvaller net iets beter zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Deadsy schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:31:
[...]

Klopt, maar het is zoals Opslaghond al zegt.
ZIyech kan er soms echt als een natte krant bij lopen en voegt dan niets toe.
Verdedigend brengt hij ook te weinig, dit zou geen punt zijn wanneer hij aanvaller net iets beter zou zijn.
Maar bij Eriksen was er Anita die als een echte nummer 6 speelde. En dat hebben we helaas niet meer. Ik heb Ziyech genoeg mee zien verdedigen maar net als bij Eriksen gaat dat niet zo lekker, alleen bij Eriksen werd er nog goed mee geholpen. Maar ja Schone doet dat niet zoals Anita.
En uiteindelijk is Ziyech een aanvallende middenvelder net als Schone en Van de Beek, maar dan weet je dat je in omschakeling kwetsbaar bent. Vorig jaar werden die fouten nog vaak weg gepoetst door Sanchez en De Ligt maar dit jaar kan De Ligt het niet alleen aan. En helaas worden de kansen dit seizoen niet afgemaakt zoals vorig jaar. Uiteindelijk blijft het gewoon een collectief falen en kan het niet alleen op het conto van Ziyech komen.

[ Voor 25% gewijzigd door Qu3st op 20-04-2018 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Han schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:32:
[...]

Hihi... en iedereen destijds maar roepen dat Lamprou geeneens JL niveau was toen hij in de Eredivisie keepte. En nu is het een argument om aan te tonen dat Jong Ajax een keeper heeft die niet in de JL thuis hoort. De hilariteit, bijna net zo veel hilariteit die er destijds was om de blunders van die zelfde Lamprou.
En Lamprou staat er niet eens in :p
Lol, die spelen dan ook binnenkort in Ahoy, lijkt meer een dart tenue.

[ Voor 34% gewijzigd door Qu3st op 20-04-2018 20:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Qu3st schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:19:
Ik heb Ziyech genoeg mee zien verdedigen maar net als bij Eriksen gaat dat niet zo lekker, alleen bij Eriksen werd er nog goed mee geholpen. Maar ja Schone doet dat niet zoals Anita.
Precies dit. Ik heb hem vaak genoeg mee zien verdedigen, aan de inzet lag het niet. Maar het blijft natuurlijk wat je wilt zien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ajax, NEC en Fortuna gelijk met rust. Het blijft spannend.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Toch een mooie eer voor AZ als ze de 100e beker winnen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
https://www.vi.nl/nieuws/...elast-na-kunstgrasdebacle

Bij Den Bosch - FC Emmen is de wedstrijd afgelast omdat het kunstgras los kwam.
Get rid of that crap asap!

Kan ook nog steeds niet geloven dat een traditieclub als Sparta op die troep speelt. Vorig jaar tijdens het vrouwen EK moest er van de UEFA nog een echte mat in, zelfs bij de UEFA hebben ze nog een beetje verstand. Maar ze hebben er weer kunstgras in gelegd :')

[ Voor 41% gewijzigd door Vlassie1980 op 20-04-2018 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Virtuele stand in de rust van de JL
1. Jong Ajax 74 punten
2. Fortuna 73 punten
3. NEC 71 punten

Laatste speelronde
Jong Ajax - MVV
Fortuna Sittard - Jong PSV
Dordrecht - NEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Vlassie1980 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:01:
https://www.vi.nl/nieuws/...elast-na-kunstgrasdebacle

Bij Den Bosch - FC Emmen is de wedstrijd afgelast omdat het kunstgras los kwam.
Get rid of that crap asap!

Kan ook nog steeds niet geloven dat een traditieclub als Sparta op die troep speelt. Vorig jaar tijdens het vrouwen EK moest er van de UEFA nog een echte mat in, zelfs bij de UEFA hebben ze nog een beetje verstand. Maar ze hebben er weer kunstgras in gelegd :')
Tja het is een idioot die de boel heeft gesloopt met een Stanley mes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Qu3st schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:12:
[...]

Tja het is een idioot die de boel heeft gesloopt met een Stanley mes.
Kan die ook niet even langskomen op het Kasteel dan? :')
Laat hem gelijk een paar mooie rollen gras meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gynnad schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:05:
Virtuele stand in de rust van de JL
1. Jong Ajax 74 punten
2. Fortuna 73 punten
3. NEC 71 punten

Laatste speelronde
Jong Ajax - MVV
Fortuna Sittard - Jong PSV
Dordrecht - NEC
1. Fortuna 75
2. Ajax 74
3. NEC 73

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Jammer dat Jong Utrecht gewoon niks kan brengen

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Uiteindelijk niets veranderd alledrie gewonnen. Blijft dus spannend tot en met de laatste ronde.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 11 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.