Ik wacht het nog even af. Zie het wel gebeuren dat men zich nu rijk rekent bij Ajax en er dan opeens anders wordt besloten.
Waarom zouden we ons onterecht rijk rekenen, dat zijn we aldutchgio schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:22:
Ik wacht het nog even af. Zie het wel gebeuren dat men zich nu rijk rekent bij Ajax en er dan opeens anders wordt besloten.
Wtf zegtoolkist schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:16:
[...]
Als het allemaal doorgaat schijnen we al 50m te krijgen als startgeld voor het WK voor clubs
Als je ziet hoe vaak wij (= Ajax) op dat gras winnen bewijst het maar weer eens dat goed gras ons spel ten goede komt.JST94 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:02:
En ook in de veldencompetitie is er helemaal niets in Amsterdam. De prijs voor beste grasmat gaat voor de 5e keer op rij naar Feyenoord. Coolsingel we komen!
Grasmeester van de De Kuip, bedankt!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
1.7mlrd totaal aan prijzen geld word er gezegd. Denk dat ze op die manier de ploegen willen overtuigen met hun beste spelers te komen.
Las ergens dat diverse grote clubs niet echt zitten te wachten op dit toernooi.
Heb je EKs, WKs, kwalificatie voor beide toernooien, de nations league. De eigen competitie, de beker (2 voor de Engelsen), CL of EL.
En dan nog dit onzin toernooitje elke 4 jaar.
https://www.fcupdate.nl/v...er-op-rij-het-beste-veld/JST94 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:02:
En ook in de veldencompetitie is er helemaal niets in Amsterdam. De prijs voor beste grasmat gaat voor de 5e keer op rij naar Feyenoord. Coolsingel we komen!
bij deze dat lijstje.
Ajax staat hoger dan ik had verwacht.
En volgend seizoen is Twente misschien nummer 1KingKoning schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:19:
[...]
https://www.fcupdate.nl/v...er-op-rij-het-beste-veld/
bij deze dat lijstje.
Ajax staat hoger dan ik had verwacht.
Dit. Slaat. Echt. Helemaal. Nergens. Meer. Op.toolkist schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:16:
[...]
Als het allemaal doorgaat schijnen we al 50m te krijgen als startgeld voor het WK voor clubs
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Is toch logisch.Ramzzz schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:20:
[...]
Dit. Slaat. Echt. Helemaal. Nergens. Meer. Op.
Een stelletje mutsen (FIFA) is erachter gekomen dat ze niet zo rijk zijn als de UEFA.
1 van de plannen om hier iets aan te doen is door elke 4 jaar een toernooi te organiseren waar ze veel TV geld voor kunnen vangen, flink wat sponsor gelden en uiteraard nog een zak geld van het land dat dom genoeg is om het te organiseren.
De opzet om hier veel geld mee te verdienen werkt alleen als er grote clubs komen met top spelers en dus niet als ze allemaal het 2e sturen of een jeugd team.
En om hun ervan te overtuigen met hun A teams te komen is door een idioot hoog bedrag te geven alleen al voor het opdagen, dan denk ik nog een bedrag met 7 cijfers voor het winnen, ik neem aan een bedrag met 8 cijfers wanneer ze een ronde verder komen.
En als je wint zal het wel iets met 9 cijfers zijn.
ps:
Als ik zie dat City en PSG bij de groep horen die misschien mee mag doen neem ik aan dat er waarschijnlijk geld uit de zandbak gebruikt word hiervoor en dat ze misschien daar gaan spelen.
Want de eis is 3 Europese bekers. PSG heeft een Intertoto cup en een UEFA Cup 3.
[ Voor 12% gewijzigd door Deadsy op 16-05-2018 19:25 ]
Zou om 100m voor de winnaar gaan, ik neem aan naast het startgeld, en volgens mij was er ook interesse vanuit Noord Amerika.Deadsy schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:24:
[...]
Is toch logisch.
Een stelletje mutsen (FIFA) is erachter gekomen dat ze niet zo rijk zijn als de UEFA.
1 van de plannen om hier iets aan te doen is door elke 4 jaar een toernooi te organiseren waar ze veel TV geld voor kunnen vangen, flink wat sponsor gelden en uiteraard nog een zak geld van het land dat dom genoeg is om het te organiseren.
De opzet om hier veel geld mee te verdienen werkt alleen als er grote clubs komen met top spelers en dus niet als ze allemaal het 2e sturen of een jeugd team.
En om hun ervan te overtuigen met hun A teams te komen is door een idioot hoog bedrag te geven alleen al voor het opdagen, dan denk ik nog een bedrag met 7 cijfers voor het winnen, ik neem aan een bedrag met 8 cijfers wanneer ze een ronde verder komen.
En als je wint zal het wel iets met 9 cijfers zijn.
ps:
Als ik zie dat City en PSG bij de groep horen die misschien mee mag doen neem ik aan dat er waarschijnlijk geld uit de zandbak gebruikt word hiervoor en dat ze misschien daar gaan spelen.
Want de eis is 3 Europese bekers. PSG heeft een Intertoto cup en een UEFA Cup 3.
Als die bedragen kloppen dan moeten ze denk ik al bezig zijn met sponsoren. Want je kunt die bedragen niet verzinnen tenzij je al lijntjes hebt liggen.toolkist schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:43:
[...]
Zou om 100m voor de winnaar gaan, ik neem aan naast het startgeld, en volgens mij was er ook interesse vanuit Noord Amerika.
24 clubs. Pakweg 57mln start geld zal denk ik voor elke club zijn, dus dan ben je al iets meer dan 1.3mln kwijt aan start geld.
Voor een club uit Afrika zal dit toch ziekelijk veel geld zijn.
Ik denk dat dit eventjes langs een willekeurige anti-fraude- of anti-kartel-lineaal van de EU gelegd moet worden.
Absurd.
Absurd.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hup Marseille, fuck die Spaanse valballerina's!
Zou fijn zijn als Feyenoord een keer wat geluk heeft europees. Marseille winnen = geen voorronden
Edit: Laat maar
Marseille doet een de Ligtje
Zou fijn zijn als Feyenoord een keer wat geluk heeft europees. Marseille winnen = geen voorronden
Edit: Laat maar
[ Voor 15% gewijzigd door LZ86 op 16-05-2018 21:10 ]
Wat een blunder zeg, uitverdedigen door het midden, dat leren ze volgens mij bij de f' jes al af
Dat anti-voetbal ploegje gaat de wedstrijd nu natuurlijk volledig dood maken. Daar gaat het vermaak.
Een ploegje wat zich al enige jaren prima staande houdt in Spanje naast Barcelona en Madrid en ook beide pijn kan doen. Dan is het geen ploegje meer hoor. Ik denk alleen dat je de stijl die zij spelen je niet aan staatLeon Zwiers schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:12:
Dat anti-voetbal ploegje gaat de wedstrijd nu natuurlijk volledig dood maken. Daar gaat het vermaak.
Met 4 Europese finales in 7 seizoenen denk ik dat bovenstaande niet enkel op Spanje, maar op geheel Europa van toepassing is.Miki schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:19:
[...]
Een ploegje wat zich al enige jaren prima staande houdt in Spanje naast Barcelona en Madrid en ook beide pijn kan doen. Dan is het geen ploegje meer hoor. Ik denk alleen dat je de stijl die zij spelen je niet aan staat
Denk dat je doelde op die actie van bijvoorbeeld Correa net, speler van Olympique trapt in het luchtledige en hij speelt de stervende zwaanMiki schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:19:
[...]
Een ploegje wat zich al enige jaren prima staande houdt in Spanje naast Barcelona en Madrid en ook beide pijn kan doen. Dan is het geen ploegje meer hoor. Ik denk alleen dat je de stijl die zij spelen je niet aan staat
Verder overigens wel respect voor Atletico, doen het gewoon erg goed de laatste jaren maar wel met "ander voetbal"
Netjes van Griesmann, mooi stiftje.
Wat bedoel je? Feyenoord speelt toch sowieso voorronden?Leon Zwiers schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:07:
[ Voor 79% gewijzigd door Superkiwi op 16-05-2018 22:14 ]
Einde seizoen, hooligans maken hun vuurwerk even op
Float like a butterfly, sting like a bee.
Partey kwam er nog even in om het feest compleet te maken.
Belachelijk toch, dat maakt de rijkere clubs alleen maar nog rijker..Deadsy schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:16:
[...]
1.7mlrd totaal aan prijzen geld word er gezegd. Denk dat ze op die manier de ploegen willen overtuigen met hun beste spelers te komen.
Las ergens dat diverse grote clubs niet echt zitten te wachten op dit toernooi.
Heb je EKs, WKs, kwalificatie voor beide toernooien, de nations league. De eigen competitie, de beker (2 voor de Engelsen), CL of EL.
En dan nog dit onzin toernooitje elke 4 jaar.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
De UEFA doet precies hetzelfde met de nieuwe CL opzet.Gynnad schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:39:
[...]
Belachelijk toch, dat maakt de rijkere clubs alleen maar nog rijker..
Daar doet niemand iets tegen, dus zal ook niemand iets tegen dit FIFA toernooi doen.
Leuk toernooitje om het Jong team wat ervaring met weerstand op te laten doen en tegelijk grof geld te pakken.toolkist schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:16:
[...]
Echt belachelijk die bedragen. Holt de sport compleet uit.
alles kan off-topic
Van de Looi nieuwe trainer Jong Oranje
Nee, bij winst Marseille had Feyenoord direct Europees voetbal kunnen hebben. Komt omdat tickets dan doorschuiven of iets. Omdat ze het verkloot hebben mag Feyenoord begin augustus al aantreden in de Europa League.dvdkiwi schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:55:
Wat bedoel je? Feyenoord speelt toch sowieso voorronden?
Dan had Marseille ook nog Lyon moeten inhalen in de competitie, dus het was niet alleen afhankelijk van winst gisterenJST94 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:05:
[...]
Nee, bij winst Marseille had Feyenoord direct Europees voetbal kunnen hebben. Komt omdat tickets dan doorschuiven of iets. Omdat ze het verkloot hebben mag Feyenoord begin augustus al aantreden in de Europa League.
Ah oke. We gaan het zien hoe de voorrondes verlopen voor Feyenoord. We kunnen clubs treffen als Sevilla, Zenit, Besiktas of Basaksehir..
Lijnders is per direct weg bij NEC.
Mario Been zal wel naar NEC gaan
Het verschil is wel groot door de winst van AM. 2 voorrondes vs geen voorronde, waarvan 1 voorronde tegen een sterkere hoger geplaatste club dan waarschijnlijk 2 tegenstanders die je in de poulefase zou treffen. De eerste ronde moet je wel overleven als ik de potentiële tegenstanders lees. Hopelijk valt de loting de ronde daarna een beetje mee.JST94 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:37:
Ah oke. We gaan het zien hoe de voorrondes verlopen voor Feyenoord. We kunnen clubs treffen als Sevilla, Zenit, Besiktas of Basaksehir..
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Voorrondes voor Nederlandse clubs zijn prima imo, om te zien of we thuishoren in het toernooi of nietJST94 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:05:
[...]
Nee, bij winst Marseille had Feyenoord direct Europees voetbal kunnen hebben. Komt omdat tickets dan doorschuiven of iets. Omdat ze het verkloot hebben mag Feyenoord begin augustus al aantreden in de Europa League.
*doet niks af aan het feit dat de huidige verdeling CL/EL tickets helemaal nergens over gaat natuurlijk.
Je obsessie met Ajax begint wel bijzondere vormen aan te nemen. Ik zou eens naar de dokter gaan als ik jou was.Leon Zwiers schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:07:
Hup Marseille, fuck die Spaanse valballerina's!
Edit: Laat maar![]()
Marseille doet een de Ligtje
Kaching kaching kaching, 50 miljoen erbij over een paar jaar.
Dit jaar hopelijk onverwachts kwalificeren voor de CL en PSV niet en het Bayern scenario ligt voor het oprapen. Volgend jaar De Ligt, Neres, Onana verkopen voor 120miljoen+ en het is goed toeven!
Dit jaar hopelijk onverwachts kwalificeren voor de CL en PSV niet en het Bayern scenario ligt voor het oprapen. Volgend jaar De Ligt, Neres, Onana verkopen voor 120miljoen+ en het is goed toeven!
Is het al officieel dan?Typhone schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:17:
Nog niet maar ik heb goede hoop. En die ergernis die het opwekt bij de andere fans is uiteraard goud waard.
En vervolgens Feyenoord en PSV opkopen en inzetten als beloftenteams in de JL... probleem opgelost
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Kluivert gaat niet verlengen
https://www.voetbalprimeu...urd-de-laatste-tijd-.html
Opgeruimd staat netjes
Wat denk je nou zelf Kluivert, dat je kan blijven spelen als je niet gaat verlengen...Kluivert heeft getwijfeld of hij zijn contract wel moest verlengen. Hij wordt door de buitenwacht gezien als geldwolf, maar dat is hij naar eigen zeggen niet. Tijdens de onderhandelingen kreeg de aanvaller geen prettig gevoel. "Er is me min of meer gezegd dat ik moest bijtekenen. Anders moest ik weg. Dan ga je nadenken. Ik heb kort met Marc Overmars (directeur spelersbeleid, red.) gesproken."
Opgeruimd staat netjes
Dus je hebt een busje met videoscheids, om vervolgens de scheids op het veld te laten kijken op een scherm?
Dus er wordt 1 van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen gespeeld en je laat 2 B scheidsrechters opdraven? Onbegrijpelijk dit.Yemoke schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:45:
Dus je hebt een busje met videoscheids, om vervolgens de scheids op het veld te laten kijken op een scherm?
Misschien, maar ik vind het wel een logische beslissing van Kluivert.Terranova schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:41:
Kluivert gaat niet verlengen
[...]
Wat denk je nou zelf Kluivert, dat je kan blijven spelen als je niet gaat verlengen...
Opgeruimd staat netjes
Als hij de ambitie heeft om een internationale toppert te worden, dan is een transfer toch logisch want dan moet je constant spelen/trainen op een hoger niveau dan wat Ajax (of de Eredivisie) te bieden heeft.
Daarnaast zal een transfer hem niet alleen sportief maar ook financieel verder brengen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hoger niveau spelen dan Ajax? Hij heeft tegen de halve eredivisie nog moeite om een redelijke wedstrijd te spelen.Bossie schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:15:
[...]
Misschien, maar ik vind het wel een logische beslissing van Kluivert.
Als hij de ambitie heeft om een internationale toppert te worden, dan is een transfer toch logisch want dan moet je constant spelen/trainen op een hoger niveau dan wat Ajax (of de Eredivisie) te bieden heeft.
Daarnaast zal een transfer hem niet alleen sportief maar ook financieel verder brengen.
Ach, hij kan zich niet motiveren tegen alle clubs. Ligt aan het niveau, niet aan hem uiteraard. Vinnie Jones, where are you?
Misschien, maar dat is een andere discussie en staat los van de ambities van de speler zelf.Terranova schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:19:
[...]
Hoger niveau spelen dan Ajax? Hij heeft tegen de halve eredivisie nog moeite om een redelijke wedstrijd te spelen.
Ik vond zijn redeneringen wel logisch en het is toch voor iedereen duidelijk dat niveau van zowel Ajax en competitie al jaren langzaam daalt? Als de club daarnaast ook nog intern onrustig/onstabiel is, dan is het een makkelijke keuze.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Probleem is dat hij nog lang niet klaar is voor een hoger niveau.Bossie schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:15:
[...]
Misschien, maar ik vind het wel een logische beslissing van Kluivert.
Hij zal er in het buitenland direct moeten staan en voor bv de PL komt hij echt nog te kort. Dus of hij vanaf de bank veel kan leren betwijfel ik.
Volgens mij moet je als speler spelen/trainen op een niveau dat jij aankan. Kluivert heeft zijn plafond bij Ajax nog niet bereikt, zowel fysiek, sportief als mentaal niet.Bossie schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:36:
[...]
Misschien, maar dat is een andere discussie en staat los van de ambities van de speler zelf.
Ik vond zijn redeneringen wel logisch en het is toch voor iedereen duidelijk dat niveau van zowel Ajax en competitie al jaren langzaam daalt? Als de club daarnaast ook nog intern onrustig/onstabiel is, dan is het een makkelijke keuze.
Je moet omhoog gaan kijken op het moment dat je uitgeleerd bent. Zoals: Vertonghen, Eriksen, Klaassen, Blind etc.
Ga je te jong weg, kom je in het rijtje: El Ghazi, Bazour, Kishna,
Sportief weinig bereikt, en gaan de top ook niet meer halen, ondanks grote woorden van henzelf en de buitenwacht ten tijde van hun doorbraak bij Ajax. Je ziet bij kluivert nu precies hetzelfde gebeuren.
En dan is een Bazoer nog zo dom om naar een club te gaan waarvan iedereen met kennis hem had kunnen vertellen dat het een mogelijke degradatie kandidaat is en een trainers kerkhof.
Beide zijn niet echt goede factoren voor een jonge speler die net komt kijken bij de club.
Beide zijn niet echt goede factoren voor een jonge speler die net komt kijken bij de club.
Zijn ook niet echt handige uitspraken zolang je vooralsnog gewoon bij je club zit.Ook het trainersbeleid van Ajax kan Kluivert niet bekoren. 'Ajax wisselt makkelijk van trainers. Ze krijgen niet echt een kans. Je merkt aan onze trainer dat hij zich niet echt op zijn gemak voelt. Dat zag je ook bij Marcel Keizer. Dat voelen jongens. Je ziet het aan hoe trainers zich gedragen, hoe ze zich uiten, ook in de pers. Het voelt onstabiel. We zijn niet echt een team. Er zijn verschillende meningen. Over alles.'
Heb zelf meer het gevoel dat dit dingen zijn waarmee Raiola hem gek maakt. Want de laatste jaren is Ajax toch vrij stabiel geweest qua trainer, behalve dan met Keizer.dutchgio schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:23:
[...]
Zijn ook niet echt handige uitspraken zolang je vooralsnog gewoon bij je club zit.
En er zijn maar weinig clubs waar een trainer 3+ jaar blijft rond hangen.
Maar geen woord van gelogen.dutchgio schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:23:
[...]
Zijn ook niet echt handige uitspraken zolang je vooralsnog gewoon bij je club zit.
Mjah... inderdaad allemaal speldenprikjes die hij van Raiola moet uiten via de pers. Een ontevreden speler die zich onmogelijk maakt via de media kost immers minder. Die transfer van Kluivert is achter de schermen al in kannen en kruiken, alleen nog zaak voor Raiola om de prijs maximaal te drukken. Des te meer tekengelden en makelaarsfee er besteedbaar is.
Overigens, leuke vermakelijke pot tussen Almere en de Graafschap. Alleen de westrijd tussen Sparta en Emmen viel tegen maar voor de rest zijn alle potten in de nacompetitie prima te pruimen. Tig keer leuker om naar te kijken dan een reguliere speelronde
Overigens, leuke vermakelijke pot tussen Almere en de Graafschap. Alleen de westrijd tussen Sparta en Emmen viel tegen maar voor de rest zijn alle potten in de nacompetitie prima te pruimen. Tig keer leuker om naar te kijken dan een reguliere speelronde
Ik denk niet dat Justin Kluivert op z’n 23e al wil stoppen met voetballenLeon Zwiers schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:30:
Ach, nu een jaar of 4 mislukken in het buitenland en dan naar PSV
[ Voor 17% gewijzigd door Han op 17-05-2018 21:35 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Maar Ajax heeft het geld om hem gewoon op de tribune te laten komend seizoen.Han schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:33:
Mjah... inderdaad allemaal speldenprikjes die hij van Raiola moet uiten via de pers. Een ontevreden speler die zich onmogelijk maakt via de media kost immers minder. Die transfer van Kluivert is achter de schermen al in kannen en kruiken, alleen nog zaak voor Raiola om de prijs maximaal te drukken. Des te meer tekengelden en makelaarsfee er besteedbaar is.
[...]
Ik denk niet dat Justin Kluivert op z’n 23e al wil stoppen met voetballen
Daarna kan hij gratis weg en meer tekengeld vangen maar Raiola loopt dan weer het risico dat hij in dat jaar bij hem weg gaat, of opeens niet naar de club wil waar Raiola hem naartoe wil brengen.
Als of dat ooit gaat gebeuren... klinkt allemaal heel nobel, maar je wil als club ook een goede reputatie houden als werkgever. Het is al lastig zat om goede spelers aan te trekken, laat staan als je straks een reputatie hebt als een club die een carrière om zeep helpt als je weg wilt en niet bijtekent.
Ik vind het, ondanks dat het juridisch gezien natuurlijk prima door de beugel kan, nogal ondankbaar van Kluivert. Vrijwel zijn hele jeugd door Ajax begeleid en gebracht tot waar hij nu is. De ervaring leert dat Ajax zijn spelers ook eigenlijk nooit tegenhoudt om te vertrekken als er een mooie aanbieding is en de speler zelf er aan toe is. Dan verleng je toch gewoon met een gentlemen's agreement dat als er over één of twee jaar een mooie club komt, dat Ajax dan niet al te moeilijk doet? Ajax blij met het geld, speler blij met speeltijd en doorontwikkeling. Je weet, zeker als 'kind van de club' dat Ajax van dit soort inkomsten leeft, en nu door je ze waarschijnlijk inkomsten door de neus door je zo op te stellen.
Zo hebben ze het bv ook met Eriksen gedaan.Jorizzz schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:51:
Ik vind het, ondanks dat het juridisch gezien natuurlijk prima door de beugel kan, nogal ondankbaar van Kluivert. Vrijwel zijn hele jeugd door Ajax begeleid en gebracht tot waar hij nu is. De ervaring leert dat Ajax zijn spelers ook eigenlijk nooit tegenhoudt om te vertrekken als er een mooie aanbieding is en de speler zelf er aan toe is. Dan verleng je toch gewoon met een gentlemen's agreement dat als er over één of twee jaar een mooie club komt, dat Ajax dan niet al te moeilijk doet? Ajax blij met het geld, speler blij met speeltijd en doorontwikkeling. Je weet, zeker als 'kind van de club' dat Ajax van dit soort inkomsten leeft, en nu door je ze waarschijnlijk inkomsten door de neus door je zo op te stellen.
Nouja, als ie nu naar het buitenland gaat doet ie dat eigenlijk wel. Die speelt geen pot meer.Han schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:33:
Ik denk niet dat Justin Kluivert op z’n 23e al wil stoppen met voetballen
Je kan ook gewoon 1 jaar verlengen, hoeft niet gelijk 4 jaar.
Kijk naar Ziyech, iedereen wist eigenlijk wel dat hij snel door zou gaan, maar hij tekende wel tot 2021 een contract.
Kijk naar Ziyech, iedereen wist eigenlijk wel dat hij snel door zou gaan, maar hij tekende wel tot 2021 een contract.
Ziyech tekende voor 5 jaar en had al 'gepland' om na 2 jaar een volgende stap te maken, daar heeft hij ook geen geheim van gemaakt.
Stukje mentaliteit, kan Kluivert nog wat van leren.“Ik heb voor vijf jaar getekend. Daar heeft de club recht op, toch? Daar maak ik me niet druk om”, vertelt hij bij Bij Andy in de Auto. “Ze mogen dat van mij krijgen. In Nederland is het nu wel klaar. Ik heb nu zes jaar in de Eredivisie gespeeld en heb al m'n doelen bereikt, ondanks dat ik geen kampioen ben geworden.”
Ziyech geeft aan dat hij zichzelf ten doel had gesteld om de beste speler in de Eredivisie te worden, bij een topclub te spelen en kampioen te worden. Hoewel dat laatste niet is gelukt, vindt hij dat hij aan zijn doelstellingen heeft voldaan: “Voor de rest spreekt alles voor zich. Dat waren m'n doelen. Stap voor stap heb ik dat bereikt. Op een gegeven moment kom je op het punt dat je verder gaat kijken.”
V...le
Echt ongeloveloos die Blom ...
[ Voor 102% gewijzigd door apis29 op 17-05-2018 22:35 ]
Was zeker een penalty maar wel onfortuinlijk, had geel moeten zijn in plaats van rood. Zonder die arm was het een doelpunt geweest.
Over dat stuk heeft ie natuurlijk wel gelijkdutchgio schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:23:
[...]
Ondertussen oranje 17- in finale EK
toch knap dat we in de jeugd blijven mee draaien.
Kluivert brabbelt maar wat teksten die netjes via ome Mino zijn ingegeven. Zou er wat meer waardering voor hebben wanneer het heerschap Kluivert 16 april jongstleden z’n grote bek had opengetrokken en z’n voeten had laten spreken tegen PSV. Hele middag niet gezien evenals de weken/maanden ervoor en erna. Lekker naar het buitenland gaan, verpieteren en altijd in de schaduw van vader blijven staan. Ik vind het prima.
Nederlands praten doet ie overigens toch al niet dus veel heeft ie hier niet te zoeken.
Nederlands praten doet ie overigens toch al niet dus veel heeft ie hier niet te zoeken.
En dan nóg de verkeerde beslissing nemen...Yemoke schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:45:
Op welke planeet is dat geen pingel?
"ja ik zag alleen het beeld van boven. Had ik het van opzij gezien dan had ik em gegeven".
Dude, je stond er zowat tegenaan op t veld?
Dan nog had dat zachte ei in de wagen hem een veel dwingender advies en beelden uit verschillende hoeken moeten geven..toolkist schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 06:00:
"ja ik zag alleen het beeld van boven. Had ik het van opzij gezien dan had ik em gegeven".
Helemaal mee eens natuurlijk. Alleen had dat zachte ei op t veld helemaal niet afhankelijk moeten zijn van de beelden.
Wat een kutsmoes. Vraag dan om een beeld waarop je wel kan zien wat je moet zien. Zonder VR kun je een shceids nog het voordeel van de twijfel geven omdat een mens ook maar een mens. Als Fox het in beeld kan brengen, het hele stadion en de rest van de wereld de duidelijke beelden gezien heeft, dan mag je als scheids die beelden ook wel eisen van je collega in het bussie.toolkist schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 06:00:
alles kan off-topic
Tja, en dan heb je een enorme zak met geld... Koop je de hele Nederlandse competitie leeg en wordt Ajax - mede door de WK voor clubs 'subsidie' vanaf over een jaar 3 negen van de tien keer kampioen van Nederland.Typhone schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:17:
Dit 'Bayern-scenario' is misschien leuk voor de blinde Ajax-supporter, maar voor supporters van andere clubs, de objectieven en zelfs de iets objectievere Ajax supporter gaat de glans er natuurlijk wel een beetje vanaf. De prestatie wordt toch een beetje minder als by default de concurrentie telkens al met 1-0 achter aan de wedstrijd begint.
Dat WK voor clubs is een gedrocht, en al helemaal als de vermelde bedragen kloppen. De nationale competities van met name de middelgrote voetballanden zullen erdoor gefrustreerd worden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ja en nee.Jorizzz schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:51:
Ik vind het, ondanks dat het juridisch gezien natuurlijk prima door de beugel kan, nogal ondankbaar van Kluivert.
Dankbaarheid werkt 2 kanten op, waarbij de media vaak gebruikt worden door de club en de speler er vaak negatief uitkomt.
In dit geval vind ik zelf dat Kluivert nog lang niet klaar is voor het buitenland, dat hij niet heel intelligent overkomt, dat zijn moeder een heel belangrijke rol speelt op de achtergrond en zij verre van zuiver is (ze bevindt zich in fout gezelschap) en dat Raiola perfect weet hoe dit spelletje gespeeld moet worden.
Aan de andere kant heeft Ajax vorig seizoen Kluivert eigenlijk verkocht aan de Spurs (een package deal waar Kluivert zelf totaal niet van op de hoogte was) maar wilde hij zelf blijven en zit er een grote kern van waarheid in zijn uitleg waarom hij nu wel wil vertrekken...het rommelt nogal bij Ajax; er is een groepjesvorming ontstaan bij de spelers waarbij enkele groepen elkaar nauwelijks tolereren, Ten Hag wordt niet serieus genomen en irriteert veel spelers met zijn wijze van communiceren en lange saaie trainingen en zowel Overmars als Vd Sar missen overwicht en daadkracht en blinken ook uit in slechte communicatie.
Huntelaar mag blijven, maar moet wel salaris inleveren. En naast Kluivert willen ook De Ligt, Onana en Dolberg vertrekken. Dat is geen toeval en zorgt voor veel onrust.
Dezelfde Ziyech die nu heeft gezegd niet meer te spelen voor Ajax, ook als een transfer uiteindelijk niet doorgaat. Mentaliteit ja...dutchgio schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:10:
Ziyech tekende voor 5 jaar en had al 'gepland' om na 2 jaar een volgende stap te maken, daar heeft hij ook geen geheim van gemaakt. Stukje mentaliteit, kan Kluivert nog wat van leren.
Je beschouwt Raiola nu als betrouwbare bron over de package dealBaseman77 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:35:
[...]
Ja en nee.
Dankbaarheid werkt 2 kanten op, waarbij de media vaak gebruikt worden door de club en de speler er vaak negatief uitkomt.
In dit geval vind ik zelf dat Kluivert nog lang niet klaar is voor het buitenland, dat hij niet heel intelligent overkomt, dat zijn moeder een heel belangrijke rol speelt op de achtergrond en zij verre van zuiver is (ze bevindt zich in fout gezelschap) en dat Raiola perfect weet hoe dit spelletje gespeeld moet worden.
Aan de andere kant heeft Ajax vorig seizoen Kluivert eigenlijk verkocht aan de Spurs (een package deal waar Kluivert zelf totaal niet van op de hoogte was) maar wilde hij zelf blijven en zit er een grote kern van waarheid in zijn uitleg waarom hij nu wel wil vertrekken...het rommelt nogal bij Ajax; er is een groepjesvorming ontstaan bij de spelers waarbij enkele groepen elkaar nauwelijks tolereren, Ten Hag wordt niet serieus genomen en irriteert veel spelers met zijn wijze van communiceren en lange saaie trainingen en zowel Overmars als Vd Sar missen overwicht en daadkracht en blinken ook uit in slechte communicatie.
Huntelaar mag blijven, maar moet wel salaris inleveren. En naast Kluivert willen ook De Ligt, Onana en Dolberg vertrekken. Dat is geen toeval en zorgt voor veel onrust.
[...]
Dezelfde Ziyech die nu heeft gezegd niet meer te spelen voor Ajax, ook als een transfer uiteindelijk niet doorgaat. Mentaliteit ja...
Ik geloof best dat het rommelt en dat Ajax graag wilt dat hij bijtekend (lijkt mij logisch), maar Raiola kun je voor geen cent vertrouwen, alles wat uit die mond komt is onzin en alleen bedoeld om zijn zaakjes te regelen.
En Kluivert is de spreekpop van Raiola geworden, want natuurlijk doet hij het niet voor geld en wilt hij het liefst blijven om minuten te maken, nou bijtekenen dan klootviool
Dit dus.Martinusz schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:48:
[...]
Je beschouwd Raiola nu als betrouwbare bron over de package deal![]()
![]()
Ik geloof best dat het rommelt en dat Ajax graag wilt dat hij bijtekend (lijkt mij logisch), maar Raiola kun je voor geen cent vertrouwen, alles wat uit die mond komt is onzin en alleen bedoeld om zijn zaakjes te regelen.
En Kluivert is de spreekpop van Raiola geworden, want natuurlijk doet hij het niet voor geld en wilt hij het liefst blijven om minuten te maken, nou bijtekenen dan klootviool
Meest ironische aan dit alles is nog dat hij beweerde dat het hem niet om geld ging, maar dat hij wel wilde wachten met een nieuw contract tekenen tot hij een basisplaats zou hebben zodat hij een beter contract aanbod zou ontvangenMartinusz schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:48:
[...]
Je beschouwd Raiola nu als betrouwbare bron over de package deal![]()
![]()
Verwijderd
Bij onder 17 doen /deden we het altijd wel goed. We zijn nu zelfs deels recordhouder wat finales betreft. Bij onder 19 en daarna stagneert het.Martinusz schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:50:
Ondertussen oranje 17- in finale EKtoch knap dat we in de jeugd blijven mee draaien.
Gisteren kon je goed zien waarom. Het zijn allemaal degelijke spelers die fysiek sterk zijn. Technisch zijn er 2 of 3 goede spelers, maar geen bovengemiddelde creatieve spelers. Bij onder 19 en ouder verdwijnt de fysieke voorsprong en krijgen we nieuwe Klaassens/Strootmans en Fers. Scoren op alle vlakken een 6, maar blinken nergens in uit.
Daarom is het zo bezopen dat er in dat rapport "winnaars van morgen" al maar gekakeld wordt over "mentaliteit" en "fysiek". De extra kwaliteit van het Nederlandse voetbal was dat we types als Sneijder, Bergkamp, van Persie etc.. hadden niet de van Bommels of Van Aerles. Die zijn ook belangrijk maar die maken niet dat je je onderscheidt van de rest.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:52:
[...]
Bij onder 17 doen /deden we het altijd wel goed. We zijn nu zelfs deels recordhouder wat finales betreft. Bij onder 19 en daarna stagneert het.
Gisteren kon je goed zien waarom. Het zijn allemaal degelijke spelers die fysiek sterk zijn. Technisch zijn er 2 of 3 goede spelers, maar geen bovengemiddelde creatieve spelers. Bij onder 19 en ouder verdwijnt de fysieke voorsprong en krijgen we nieuwe Klaassens/Strootmans en Fers. Scoren op alle vlakken een 6, maar blinken nergens in uit.
Vroeger was het ook andersom: onze onder 17 verloor van Duitsers en Spanjaarden omdat ze fysiek tekort kwamen. Tussen hun 17e en 21e maakten onze talenten echter flinke stappen waardoor ze het dan op techniek plots konden winnen. Die stappen maken die talenten nu ook nog eens niet meer want ze zitten of ergens te banken of spelen in de JL.
[ Voor 15% gewijzigd door D-e-n op 18-05-2018 09:04 ]
Zeker als je trainer als van de Looi aansteltVerwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:52:
[...]
Bij onder 17 doen /deden we het altijd wel goed. We zijn nu zelfs deels recordhouder wat finales betreft. Bij onder 19 en daarna stagneert het.
Echt wie stelt die man in godsnaam aan??
Nee, maar het bevestigt wat ik een tijd geleden al eens heb meegekregen.Martinusz schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:48:
Je beschouwt Raiola nu als betrouwbare bron over de package deal
Tuurlijk, een van de beste, meest bekende en machtigste zaakwaarnemers praat alleen maar onzinIk geloof best dat het rommelt en dat Ajax graag wilt dat hij bijtekend (lijkt mij logisch), maar Raiola kun je voor geen cent vertrouwen, alles wat uit die mond komt is onzin en alleen bedoeld om zijn zaakjes te regelen.
Het is geen toeval dat bijv. PSV geen enkel probleem heeft met Raiola en dat Ajax zo ongeveer in staat van oorlog is met hem...Ajax redeneert zo goed als alleen vanuit hun perspectief en weigert daarom mee te denken met de speler, dat is hun goed recht maar het levert geen goodwill op bij spelers en zaakwaarnemers. Bij PSV daarentegen worden deals gesloten die zowel de speler als de club bevoordelen, dat levert netto qua transferprijs wel minder op voor de club maar tevreden spelers en zaakwaarnemers vindt men ook belangrijk. Hierdoor zijn bijv. Wijnaldum en Depay nog een jaar extra gebleven en kon Moreno gehaald worden.
Negeer inderdaad vooral al zijn andere woorden en focus op dat ene zinnetje dat je twijfelachtig vindt.En Kluivert is de spreekpop van Raiola geworden, want natuurlijk doet hij het niet voor geld en wilt hij het liefst blijven om minuten te maken, nou bijtekenen dan klootviool
Je zou zo bij Ajax kunnen gaan werken.
[ Voor 3% gewijzigd door Baseman77 op 18-05-2018 09:15 ]
Je vergeet het belangrijkste aspect. Ajax blijft op die zak met geld zitten. Er komt geen Bayern scenario bij Ajax omdat de competitie daarvoor veel te klein is en er geen geld te verdienen valt. Dat betekent dat Ajax altijd een team moet smeden wat er vanaf het begin af aan staat. Dat gebeurt zelden tot nooit. De dragende poppen blijven niet meer en stromen meteen door.alexbl69 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:31:
[...]
Tja, en dan heb je een enorme zak met geld... Koop je de hele Nederlandse competitie leeg en wordt Ajax - mede door de WK voor clubs 'subsidie' vanaf over een jaar 3 negen van de tien keer kampioen van Nederland.
Dit 'Bayern-scenario' is misschien leuk voor de blinde Ajax-supporter, maar voor supporters van andere clubs, de objectieven en zelfs de iets objectievere Ajax supporter gaat de glans er natuurlijk wel een beetje vanaf. De prestatie wordt toch een beetje minder als by default de concurrentie telkens al met 1-0 achter aan de wedstrijd begint.
Dat WK voor clubs is een gedrocht, en al helemaal als de vermelde bedragen kloppen. De nationale competities van met name de middelgrote voetballanden zullen erdoor gefrustreerd worden.
Gevolg is dat Ajax altijd moet pieken en nooit kan bouwen aan een team. Voordat speler A of B iets in de melk te brokkelen heeft zijn ze alweer vertrokken. Incidenteel is dat geld leuk maar lange termijn gaat het niet worden met zo weinig competitie om ons heen. De enige clubs in NL met achterban/toekomst zijn zeer beperkt maar dat acht ik:
- Ajax
- PSV
- Feyenoord
- SC Heerenveen
- FC Utrecht
- FC Groningen
- Vitesse
- FC Twente
Dan kom ik op 8 teams uit. De rest is toch echt allemaal fors te klein. Vergeet niet dat de Nederlandse competitie leeg kopen leuk is maar zolang er Europees geen successen worden behaald (door NL clubs in het algemeen) raakt dat geld vanzelf op.
Dit is zeker belangrijk jaTyphone schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:15:
Er komt geen Bayern scenario bij Ajax omdat de competitie daarvoor veel te klein is en er geen geld te verdienen valt.
Maar dit scenario is ook onmogelijk omdat Ajax niet genoeg geld heeft om de beste spelers van de concurrentie te kunnen kopen, omdat deze spelers een stap naar Ajax niet zien als (voldoende) promotie, omdat Ajax niet dominant genoeg is in de competitie en omdat Europese topspelers of niet haalbaar zijn qua salaris/transfersom of niet willen komen omdat ze betere clubs/competities op het oog hebben.
Ajax heeft al lange tijd een financiële voorsprong, maar ondanks het uitbreiden van deze voorsprong de laatste jaren valt het sportief grotendeels tegen. En dat mag vooral de directie zich aantrekken.
Dit is natuurlijk je reinste onzin. Kijk even voor de grap wat er allemaal aan spelers is vertrokken de afgelopen jaren en hoe weinig daarvan een breuk geforceerd hebben, al dan niet via een zaakwaarnemer. Ajax weet prima dat het een springplank naar de grote competities is voor veel toptalenten. Ook Ajax heeft heus wel door dat als een speler toe is aan een nieuwe stap, dat er dan geen houden aan is. Vrijwel altijd kan zo'n speler dan ook 'gewoon' vertrekken. Dat gaat vaak in de constructie dat er nog een contract van een paar jaar is, zodat jax er zelf ook nog wat aan overhoudt. Dat is gewoon slim handelen, en de meeste verkochte spelers kunnen daar ook prima mee leven, zie bijvoorbeeld nog de uitspraken van Ziyech van een paar dagen geleden. Of een zaakwaarnemer tevreden is is een zaak van de speler, niet van de club.Baseman77 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:11:
[...]Ajax redeneert zo goed als alleen vanuit hun perspectief en weigert daarom mee te denken met de speler, dat is hun goed recht maar het levert geen goodwill op bij spelers en zaakwaarnemers.
Verwijderd
Bij dergelijke teams boeien trainers toch niet echt. Zolang ze maar de grote talenten laten spelen.Martinusz schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:03:
[...]
Zeker als je trainer als van de Looi aanstelt![]()
Echt wie stelt die man in godsnaam aan??![]()
Als we opleidingen maar verbeteren. Het is veelzeggend dat de creatieve talenten vaak niet bij de top 3 zijn opgeleid (de Jong, Stengs, Kadioglu en vorige generatie Depay).
Het uitbreiden van die voorsprong is juist de oorzaak van het sportief tegenvallende resultaat. Geloof mij, ze hadden graag geld uitgegeven voor betere spelers als dat enigszins haalbaar is. Het vervelende is alleen dat je wel transfersommen op kunt hoesten, maar met het huidige salarisplafond kom je er met die spelers zelf niet uit. Het enige dat je zou kunnen doen is ofwel zoveel oppotten dat je voor de wat langere termijn, zeg 10 jaar, structureel je spelers meer kunt betalen, en dan hopen dat je goed genoeg bent geworden om structureel ook genoeg cash uit CL inkomsten te halen, óf je investeert dat geld op zo'n manier dat je structureel een hogere begroting hebt (bijvoorbeeld door de JC Arena te kopen en te exploiteren), maar dat zal minder opleveren en je maakt er dus een minder grote stap mee.Baseman77 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:23:
[...]
Ajax heeft al lange tijd een financiële voorsprong, maar ondanks het uitbreiden van deze voorsprong de laatste jaren valt het sportief grotendeels tegen. En dat mag vooral de directie zich aantrekken.
JajaBaseman77 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:11:
[...]
Nee, maar het bevestigt wat ik een tijd geleden al eens heb meegekregen.
Nee sorry, dat verhaal klinkt echt als onzin, en raad eens....het komt uit de mond van Raiola.
Vast niet altijd, maar in de media zegt hij alleen maar wat in zijn zaakjes nodig is. Heel slim natuurlijk, maar totaal niet betrouwbaar. (wij van wc-eend idee)[...]
Tuurlijk, een van de beste, meest bekende en machtigste zaakwaarnemers praat alleen maar onzin![]()
Raiola en PSV spelers hou ik niet bij, zijn er behoorlijk wat spelers van PSV die bij Raiola zitten?Het is geen toeval dat bijv. PSV geen enkel probleem heeft met Raiola en dat Ajax zo ongeveer in staat van oorlog is met hem...Ajax redeneert zo goed als alleen vanuit hun perspectief en weigert daarom mee te denken met de speler, dat is hun goed recht maar het levert geen goodwill op bij spelers en zaakwaarnemers. Bij PSV daarentegen worden deals gesloten die zowel de speler als de club bevoordelen, dat levert netto qua transferprijs wel minder op voor de club maar tevreden spelers en zaakwaarnemers vindt men ook belangrijk.
Denk dat het verschil voornamelijk is dat bij Ajax de naam meespeelt en het buitenland eerder interesse heeft in de zogenaamde groeibriljantjes (lees jonge spelers die 5 wedstrijden hebben gespeeld of hun naam mee hebben) die zich eigenlijk nog niet bewezen hebben of een vaste waarde zijn. Niet zo gek toch dat Ajax liever wil dat deze spelers in ieder geval 1 seizoen vaste speler zijn bij Ajax, en niet na eerst de jeugopleiding volgen, 5 wedstrijden spelen en gelijk vertrekken omdat een zaakwaarnemer geld ruikt.
Ben benieuwd of PSV ook zo blij met Raiola zou zijn als hij de groeibriljantjes bij PSV lekker gaat maken voor het buitenland...
Ene zinnetje? Het is gewoon de kern van zijn verhaal, de rest is mooi meegenomen in zijn verhaal. Gelul over trainerwissels etc. als je ze op maandag vraagt of een trainer veel uitmaakt zeggen spelers nee hoor, vraagt je het op vrijdag wanneer ze weg willen, dan hebben ze ineens last van trainerwissels etc.[...]
Negeer inderdaad vooral al zijn andere woorden en focus op dat ene zinnetje dat je twijfelachtig vindt.
Hij wilt minuten maken, nou volgens mij gebeurde dat onder Keizer en onder Ten Hag is er niets veranderd. Nog een jaar alle wedstrijden spelen en hopelijk nog verder ontwikkelen en van waarde zijn, dan kan hij wat meer praatjes hebben
Ohja vergeet ook even dat ze wel wilde bijtekenen, maar wel ongeveer 40% van de transfersom wilden opslokken.....ohnee het gaat niet om het geld hoor
Je zou zo bij Ajax kunnen gaan werken.
Ajax wordt nooit Bayern, inderdaad veel te zwakke competitie voor en successen Europees blijven voorlopig wel uit, kortom geen grote spelers die voor Ajax gaan spelen, al hebben ze een miljard op de bank. Je blijft in de vijver jonge talenten en wellicht de ietwat volwassenere speler uit de eredivisie houden.
Juist wel, oranjespelers heb je niet vaak bij elkaar en zeker niet lang, dan moet je geen koekenbakker ervoor hebben staan.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:23:
[...]
Bij dergelijke teams boeien trainers toch niet echt. Zolang ze maar de grote talenten laten spelen.
Als we opleidingen maar verbeteren. Het is veelzeggend dat de creatieve talenten vaak niet bij de top 3 zijn opgeleid (de Jong, Stengs, Kadioglu en vorige generatie Depay).
[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 18-05-2018 09:39 ]
Het is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk dat Ajax spelers als Kluivert, Tete, Riedewald, Bazoer en El Ghazi op een of andere manier naar de uitgang duwt ondanks dat die spelers in basis helemaal niet weg wilden. Dat is echt wel iets waar Ajax zichzelf voor in de spiegel mag aankijken en waar je niet zomaar overheen kan stappen als club zijnde.Jorizzz schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:23:
[...]
Dit is natuurlijk je reinste onzin. Kijk even voor de grap wat er allemaal aan spelers is vertrokken de afgelopen jaren en hoe weinig daarvan een breuk geforceerd hebben, al dan niet via een zaakwaarnemer. Ajax weet prima dat het een springplank naar de grote competities is voor veel toptalenten. Ook Ajax heeft heus wel door dat als een speler toe is aan een nieuwe stap, dat er dan geen houden aan is. Vrijwel altijd kan zo'n speler dan ook 'gewoon' vertrekken. Dat gaat vaak in de constructie dat er nog een contract van een paar jaar is, zodat jax er zelf ook nog wat aan overhoudt. Dat is gewoon slim handelen, en de meeste verkochte spelers kunnen daar ook prima mee leven, zie bijvoorbeeld nog de uitspraken van Ziyech van een paar dagen geleden. Of een zaakwaarnemer tevreden is is een zaak van de speler, niet van de club.
Ze spelen ook de sterren van het dak gelukkig...Joster schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:35:
[...]
Het is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk dat Ajax spelers als Kluivert, Tete, Riedewald, Bazoer en El Ghazi op een of andere manier naar de uitgang duwt ondanks dat die spelers in basis helemaal niet weg wilden. Dat is echt wel iets waar Ajax zichzelf voor in de spiegel mag aankijken en waar je niet zomaar overheen kan stappen als club zijnde.
Joster schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:35:
[...]
Het is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk dat Ajax spelers als Kluivert, Tete, Riedewald, Bazoer en El Ghazi op een of andere manier naar de uitgang duwt ondanks dat die spelers in basis helemaal niet weg wilden. Dat is echt wel iets waar Ajax zichzelf voor in de spiegel mag aankijken en waar je niet zomaar overheen kan stappen als club zijnde.
Precies, het zijn nou juist voorbeelden van van spelers die zichzelf overschatten en de boel gaan forceren. Als je geen of weinig speeltijd krijgt dan heeft dat toch echt meestal als reden dat je domweg minder bent dan een teamgenoot op dezelfde positie, of dat je door je gedrag jezelf onmogelijk maakt. Dat heeft helemaal niets te maken met het wegduwen van spelers richting de uitgang.Typhone schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:47:
[...]
Ze spelen ook de sterren van het dak gelukkig...
Of zijn het spelers die inzien nooit de top te halen en alleen door het zo te spelen de kans te hebben bij de top te horen en ook nog een leuk extra centje mee te pakken.
Ik ken ook jongens bij amateurclubs die zich afmelden voor een eigen wedstrijd om op de tribune te kunnen zitten bij de club van hun dromen. Dan hebben die gasten het toch beter bekeken door betaald op de bank te zitten van hun droomclub.
Ik ken ook jongens bij amateurclubs die zich afmelden voor een eigen wedstrijd om op de tribune te kunnen zitten bij de club van hun dromen. Dan hebben die gasten het toch beter bekeken door betaald op de bank te zitten van hun droomclub.
alles kan off-topic
Ja joh... het ligt aan AjaxJoster schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:35:
Ik hoop dat ze bij Ajax ook zo blijven denken, gunstig voor PSV.
Dus alles wat Raiola zegt is onzin en onbetrouwbaar.Martinusz schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:33:
Nee sorry, dat verhaal klinkt echt als onzin, en raad eens....het komt uit de mond van Raiola.![]()
Vast niet altijd, maar in de media zegt hij alleen maar wat in zijn zaakjes nodig is. Heel slim natuurlijk, maar totaal niet betrouwbaar. (wij van wc-eend idee)
Maar :
Alles wat Ajax zegt is de waarheid.Ohja vergeet ook even dat ze wel wilde bijtekenen, maar wel ongeveer 40% van de transfersom wilden opslokken.....ohnee het gaat niet om het geld hoor
Droom verder...dit is echt te naïef.
Maar dit gebeurt niet en dat is geen toeval.Ben benieuwd of PSV ook zo blij met Raiola zou zijn als hij de groeibriljantjes bij PSV lekker gaat maken voor het buitenland.
Los hiervan zijn er altijd zaakwaarnemers die hun toptalenten willen wegbrengen want kassa, maar jij gaat er volledig aan voorbij dat die spelers zelf nog altijd de beslissing maken. Daarbij hebben de toptalenten onderling contact en komen ze elkaar ook regelmatig tegen (oa bij interlands) en weten ze daardoor heel goed welke voor- en nadelen er kunnen zijn bij een stap naar het buitenland.
Nee hoor, de kern is de huidige onrust en chaos bij Ajax.Het is gewoon de kern van zijn verhaal
Maar de vertrekwens bij De Ligt, Onana en Dolberg is toeval volgens jou? Of willen die ook alleen maar meer geld?
Apart dat Ajax een lang 'track record' heeft van nieuwe wereldtoppers uit de jeugd die vervolgens in vrij korte tijd door de achterdeur zijn verdwenen en dat sommigen hier de schuld daarvan alleen bij die spelers neerleggen. Erg naïef om te denken dat Ajax hier geen bijdrage aan heeft geleverd.Jorizzz schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:52:
Dat heeft helemaal niets te maken met het wegduwen van spelers richting de uitgang.
PS: Opvallend trouwens dat ik hier weinig lees over de omslag in denken en handelen bij Ajax.
De club die zo beroemd is vanwege de jeugdopleiding is diezelfde opleiding vol aan het stoppen met (dure) buitenlandse aankopen en ook voor de selectie worden steeds meer spelers gekocht. Niet voor niets hebben 'eigen' toptalenten als Eiting, Johnsen en Sierhuis hierover al opmerkingen gemaakt.
Klopt, bij PSV spelen nagenoeg geen spelers die de aandacht trekken van de vermogende clubs.Baseman77 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:11:
Het is geen toeval dat bijv. PSV geen enkel probleem heeft met Raiola en dat Ajax zo ongeveer in staat van oorlog is met hem...Ajax redeneert zo goed als alleen vanuit hun perspectief en weigert daarom mee te denken met de speler, dat is hun goed recht maar het levert geen goodwill op bij spelers en zaakwaarnemers.
Wacht maar tot Bergwijn echt doorbreekt of Lozano bedenkt om naar hem over te stappen.
Wat is er opvallend aan dat we spelers kopen voor de plekken waarvoor we zelf geen goede talenten hebben? Daar wachtten we juist al jaren op, nu wordt het ook daadwerkelijk gedaan.PS: Opvallend trouwens dat ik hier weinig lees over de omslag in denken en handelen bij Ajax.
De club die zo beroemd is vanwege de jeugdopleiding is diezelfde opleiding vol aan het stoppen met (dure) buitenlandse aankopen en ook voor de selectie worden steeds meer spelers gekocht. Niet voor niets hebben 'eigen' toptalenten als Eiting, Johnsen en Sierhuis hierover al opmerkingen gemaakt.
Sierhuis is naar mijn mening niet het niveau wat het in Ajax 1 gaat maken. Eiting idem, veel te klein en te weinig body voor de positie waar hij zich op zou moeten richten. Johnsen is zelf een aankoop, geen idee wat hij in dit rijtje doet.
Ondertussen is de doorstroom vanuit de jeugd nog steeds prima, zowel voor gekochte jeugd als eigen jeugd, dus ik zie echt het probleem niet.
[ Voor 44% gewijzigd door toolkist op 18-05-2018 10:59 ]
Sparta lekker genaaid gisteren. Ongelofelijk.
Maar goed, die kans van Mūhren moest natuurlijk ook gewoon erin. Nu gewoon winnen op het kasteel.
Maar goed, die kans van Mūhren moest natuurlijk ook gewoon erin. Nu gewoon winnen op het kasteel.
Er zijn genoeg andere clubs naast Ajax die problemen hebben met Raiola. Notabene Tottenham is ook tegen Raiola, er is geen speler bij Tottenham met Raiola als zaakwaarnemer en ze doen er bij voorkeur ook geen zaken mee.Baseman77 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:11:
[...]
Het is geen toeval dat bijv. PSV geen enkel probleem heeft met Raiola en dat Ajax zo ongeveer in staat van oorlog is met hem...Ajax redeneert zo goed als alleen vanuit hun perspectief en weigert daarom mee te denken met de speler, dat is hun goed recht maar het levert geen goodwill op bij spelers en zaakwaarnemers. Bij PSV daarentegen worden deals gesloten die zowel de speler als de club bevoordelen, dat levert netto qua transferprijs wel minder op voor de club maar tevreden spelers en zaakwaarnemers vindt men ook belangrijk. Hierdoor zijn bijv. Wijnaldum en Depay nog een jaar extra gebleven en kon Moreno gehaald worden.
[...]
Brands is overigens behoorlijk goed bevriend met Raiola, dat speelt natuurlijk ook mee. Die zal hem geen oor aannaaien. Nu bij Everton gaan ze ook nauw samenwerken.
Lozano / Lucassen / Mahlen van PSV zitten bij Raiola. Dus het is niet alsof dit helemaal niet speelt bij PSV. De club is de laatste jaren gewoon wat rustiger achter de schermen en er speelt minder drama.
Muhren schoot vrij 'wild' in inderdaad. Nienhuis pakte ook wel paar goeie ballen. Ik hoop op 1-1 ofzoVlassie1980 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:03:
Sparta lekker genaaid gisteren. Ongelofelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 18-05-2018 11:07 ]
Doet mij beetje denken aan een bepaalde andere speler die wij ooit bij PSV hadden rondlopenJorizzz schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:51:
Ik denk dat je je vergist in de achterban van ADO. Okay je ziet het niet de laatste jaren met bezoekers aantallen maar als je achterland regio Haaglanden en Zoetermeer is, is de potentie daar zeker wel aanwezig.. Ik woon toevallig in Den Haag (;-)) maar ik zie echt de hele stad met ADO dingen rondlopen en op scholen kinderen met shirtjes lopen.Typhone schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:15:
[...]
De enige clubs in NL met achterban/toekomst zijn zeer beperkt maar dat acht ik:
- Ajax
- PSV
- Feyenoord
- SC Heerenveen
- FC Utrecht
- FC Groningen
- Vitesse
- FC Twente
Dan kom ik op 8 teams uit. De rest is toch echt allemaal fors te klein.
Dus 9 teams ;-)
Zeer zeker is alles wat Raiola zegt onzin. De belangen van hem staan haaks op de belangen van die van Ajax.Baseman77 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:46:
[...]
Apart dat Ajax een lang 'track record' heeft van nieuwe wereldtoppers uit de jeugd die vervolgens in vrij korte tijd door de achterdeur zijn verdwenen en dat sommigen hier de schuld daarvan alleen bij die spelers neerleggen. Erg naïef om te denken dat Ajax hier geen bijdrage aan heeft geleverd.
PS: Opvallend trouwens dat ik hier weinig lees over de omslag in denken en handelen bij Ajax.
De club die zo beroemd is vanwege de jeugdopleiding is diezelfde opleiding vol aan het stoppen met (dure) buitenlandse aankopen en ook voor de selectie worden steeds meer spelers gekocht. Niet voor niets hebben talenten als Eiting, Johnsen en Sierhuis hierover al opmerkingen gemaakt.
Dat is gewoon een verkoper eerste klas. Verder is die omslag in denken en handelen helemaal niet zo vreemd. De markt is volledig aangepast aan bijv. 10 jaar geleden. Spelers worden opgeleid bij Ajax en zodra men de vruchten op sportief gebied zou moeten plukken dan komt er een zak geld en begin je weer van voren af aan.
Overigens waarom is het naïef om te denken dat Ajax ergens geen aandeel in heeft gehad? Ik wacht graag op keiharde feiten die jij klaarblijkelijk in bezit hebt. Tot die tijd durf ik wel te stellen wat de echte oorzaak: $$$/€€€.
Alle namen van zogenaamde toptalenten die hier genoemd worden (Tete, Bazoer, El Ghazi) wat een gehypte onzin is dat toch. Middelmatige troep is het die nooit een toptransfer zullen maken. Wat betreft die spelers van PSV: als je zoveel huurt dan is het vragen om problemen. Ik herinner me ook wel de tijd dat jeugd daar 0,0 kans kreeg (dat veranderde plotsklaps na handjeklap met de gemeente).
En dan heb je nog wat groeibriljantjes die op jonge leeftijd weggingen en uitgefloten werden omdat ze op andere plekken wel kans kregen.
Dit topic is gesloten.
![]()